Heb zelf praktijk ervaring. Ik als kind, ouders zijn tijdelijk in een achterstandswijk verhuist in een huurwoning. Daarvoor woonde ik in een relatief goede wijk, toen een wijk met criminelen. Drugs en allemaal kinderen met single moeders in de bijstand en noem het maar op.
Ik ging als kind keihard achteruit in mijn ontwikkeling, en mijn moeder was blij toen ze daar weg waren.
Wil jij dat voor je kind?
Ik ga als een chirurg aan de gang wanneer ik kinderen heb op welke school ze komen hoor. De omgeving van een kind bepaald heel veel hun toekomst. Ik heb mijn toekomst vooral te danken aan een basis school leraar in groep 7 en 8. Die mij een gigantische boost heeft gegeven, omdat ik bijna naar een "speciale" school moest. Uiteindelijk kon ik naar de Mavo -> MBO -> HBO en heb ik het heel goed.
Die basis school leraar was een gigantisch gedreven persoon. Zijn doelstelling zei hij altijd: Iedereen naar het VWO. En ja er gingen maar 3 uit de klas naar MAVO de rest naar HAVO/VWO.
De omgeving, de mensen om een kind heen maken of breken de toekomst van jou kind. Ik wil NIET dat mijn kind zoals ik in zo'n ghetto ooit beland. Punt uit.
Even terug te gaan naar ontwikkelingen op de markt:
Conclusie het geforceerd mensen plaatsen waar ze niet willen zijn of mensen bij elkaar plaatsen die niet bij elkaar willen zijn gaat denk ik niet helpen. Krijg je gelijk dat mensen weer uit zichzelf gaan verhuizen.
Mensen met geld zul je hierin niet kunnen sturen. Die gaan gewoon weg.
Betrefd schuldenberg:
Belangrijke is natuurlijk ook dat aflossingsvrij beperkingen op zit nu. En dat het gewoonweg niet meer populair is.
[
Voor 13% gewijzigd door
Immutable op 29-03-2024 13:08
]