Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:49:
[...]
klopt, als je een "tevreden" dak boven je hoofd hebt, verder geen urgente/gedreven ambitie om door te stromen naar groter, beter of midden in de Stad, kan je daar vrede mee nemen en eigenlijk achterover gaan leunen.
De eenling die zich ff kwaad maakt en een aantal jaren het carrière-tijger principe hanteert, de +40u werkweek geen probleem vind. Die komt er wel. Zeker als je tussen de 30 en 40 zit, kom hey, dat is de kracht van je leven : Flink aanpakken en je hebt als single die woning. (kan zijn op termijn als zzp-er, maar ook in loondienst gewoon mogelijk)
Het is eigenlijk nooit anders geweest : Wil je niet in de privé-huur, niet in de sociale, maar je eigen koophut : Zal je er wat voor moeten doen. Als je als starter 3 jaar mooi inkomen kan laten zien en voor je 35ste kan toeslaan, zwz geen overdrachtsbelasting en wrch in 2024 nog ergens een 3,5% hypotheek, met nhg.
Nahja, ik probeer te motiveren vanuit eigen situatie en weet zeker dat het je niet zomaar aan komt waaien, maar inzet wordt altijd uiteindelijk beloond.
Ik ben het deels met je eens, en ik denk ook als jij dit als enige doet. En de andere niet, dat je er dan zeker komt. Echter gaat IEDEREEN keihard werken, overwerken. En noem het maar op, tot in het extreme sparen. Steeds meer jeugd ziet dit, en beginnen misschien al heel vroeg over financiën na te denken om andere voor te zijn. Echter steeds meer jeugd doet dit, en als iedereen het doet zoals:
1. Niet meer op kamers,
2. Geen studieschuld,
3. Studie uitzoeken op inkomen niet of je het leuk hebt.
4. Bijbaantje vanaf 13e en alles investeren en sparen.
5. Bij echte baan 40+ uur werken, zoveel mogelijk geld proberen te verdienen en alles sparen, investeren.
6. Baanhoppen zo veel mogelijk inkomen te krijgen.
7. Zo weinig mogelijk uitgeven, geen vakanties, geen leuke auto niks. Gewoon super somber leven.
8. Hopelijk nog mooie giften vanuit Ouders 6K per jaar + 26K eenmalig.
En als dan op ten duur iedereen dit doet van Gen Z en Gen Alpha, dan ben je weer terug bij het begin omdat als iedereen een pot geld heeft, is die pot geld minder waard.
Een pot geld is veel waard in de markt als een ANDER dat pot geld NIET heeft. (Have's vs have not's)
Je oplossing werkt alleen door, meer geld te hebben dan een ander. Dus je probeert een verschil te maken met de anderen. Maar dat lost het fundamentele probleem niet op namelijk:
Laag Aanbod.
Daarnaast ik als woning eigenaar hoef niet zo nodig de prijzen omhoog. Ik schiet er niks mee op, want als de huizenprijzen omlaag gaan... kan ik toch gewoon ook voor minder kopen? Boeit me dus helemaal niks.
Ik zou het echt fijn vinden als jong volwassenen gewoon kunnen kopen.
Gaat het aanbod omhoog? Zal de prijs van mijn woning omlaag gaan. Dat is alleen erg voor mensen die willen uitcashen. Heb toch liever dat die mensen die gaan uitcashen minder geld krijgen. En dat jongvolwassenen gewoon een woning kunnen kopen.
Ik zie maar 1 oplossing, beetje op de Tesla manier. Huizen maken seriematige massaproductie, mensen denk ah dat gaat lelijk worden enzo. Sorry, maar ik denk dat jongeren toch zoiets hebben als ik hun was, liever gewoon een dak of een huis.
Dit zoiets van Jan Snel, daarnaast heb je naast pre-fab ook geavanceerdere pre-fab.
Echter moet er dan wel grond komen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Immutable op 05-01-2024 18:25
]