Woningbouw is nu toch al niet rendabel daar gaat toch al geld bij dus dat probleem is het niet echt.BlauweLucht schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:44:
[...]
PVV roept maar wat zonder echte visie. Tuurlijk snap ik waarom mensen dan wel strategisch op ze stemmen maar ik vraag me toch af of ze wel goed hebben nagedacht over hun plannen.
Sociale huren verlagen: van welk geld dan? Projecten moeten rendabel zijn dus dat verdienen ze terug op koopwoningen door die in prijs te verhogen. Die zijn al duur terwijl we betaalbaar nodig hebben.
Ze hebben het ook ook sociale huur niet over middenhuur.
Huurtoeslag krijg je alleen als de huurprijs laag genoeg is dus dit helpt voornamelijk lage inkomens en mensen in een sociale huurwoning.Huurtoeslag verhogen: dat verhoogt alleen maar de capaciteit van mensen om hoge huren te betalen die verhuurders graag willen verhogen.
Een hele straat is ook schaalvoordeel. Behalve dat je nu dus maar 1 straat moet verkopen. Je de lasten spreid waardoor als er 1 van de 10projecten vertraagd word door bezwaren je nog 9 straten wel kan bouwen.In elk dorp een straat erbij: alle schaalvoordelen van een grote wijk bouwen zijn weg en die woningen zijn dan duurder. Totaal onhandig.
Mensen zullen veel minder problemen hebben met een straatje van 10-20 woningen erbij dan met een hele woonwijk erbij. En je hebt ook veel minder problemen met verkeer.
Ofwel mensen krijgen de keuze of ze gas willen of warmtepomp. Dit in tegenstelling tot de verplichting die sommige partijen willen dat iedereen straks een warmtepomp moet kopen.Stoppen gasvrije woningen/geen verplichte warmtepomp: juist op het moment dat mensen een energiezuinige woning willen en nodig hebben gaan we Aanemers toestaan om gas te gebruiken die minder leuke landen zoals Rusland of het midden oosten aan ons tegen de hoofdprijs verkoopt met dus een torenhoge energierekening? Of noodgedwongen uit Groningen. Nee dan toch liever die warmtepomp. Zie ook dat label A woningen in 2020 60k duurder waren dan label G en nu al 140k!
Dus vrije keuze ipv verplichtingen vanuit de overheid, dus daarom is de PVV een rechtse partij.
Volgens mij verkoopt Rusland hun gas tegen een veel goedkopere prijs aan ons dan dat we het uit de VS of MO importeren dus de gasprijs is een keuze van de EU.
Beter dan goede woningen waar mensen kunnen wonen verbieden met als enige reden maar het bestemmingsplan en onze regeltjes verbieden het. Als mensen het OK vinden om in een vakantiehuisje te wonen laat ze dat dan lekker zelf weten.Permanente bewoningen vakantiewoningen: symptoombestrijding van woning tekort. Beter investeren in bouw van woningen.
Totaal visieloos. Net zoals toen de PVV een partijprogramma had van maar liefst 1 A4tje. Belooft weer een tijd te worden van schandalen, affaires en blunders.
Al met al heeft de PVV dus best een goede visie voor de huizenmarkt en als ze gaan regeren en deze plannen zouden kunnen doorvoeren zou dat een stap in de goede richting zijn voor al die mensen die al jarenlang op de wachtlijst staan.