Pertinent onwaar. Waar komt dat idee dat links meer wil controleren of opleggen vandaan? Tenzij je jezelf identificeert als (multi)national/grootaandeelhouder?
Notabene Tweakers heeft laatst nog
een mooi overzicht gemaakt van alle partijen. VVD? Meer data delen, meer camera's, meer mogelijkheden inlichtingendiensten, etc.
Daarnaast zijn het voornamelijk rechtse partijen die zich
niet inspannen voor verbetering van de Autoriteit Persoonsgegevens. Je weet wel, die organisatie die zich bekommert om "Waar we zijn, met wie we praten, wat we kopen, hoe gezond we zijn." Het beschermen van dat soort gegevens is voor mij échte vrijheid om te staan en kiezen wat ik wil.
Van origine hebben ook juist linkse partijen zich hard gemaakt voor vrijheden zoals: abortus, LGBTQ, zondagsrust en euthanasie.
Die regels (voor bedrijven en milieu) waar je het over hebt, zijn blijkbaar nodig om de
samenleving als geheel beter te maken. Want anders staat geld boven mensen, met voorbeelden als het PFAS-debacle wat er in dat geval gebeurt.
Nu wil je ook niet te ver rechts gaan zitten als land want dan krijg je VS situaties waar er geen sociaal vangnet is voor mensen die het nodig hebben. Of nog 1 stap verder anarchie het recht van de sterkste.
Veel mensen zijn door de media helemaal gehersenspoeld dat als we CO2 niet aanpakken dat we dan allemaal over 2 jaar dood zijn of dat als we stikstof uitstoten dat dan alle planten doodgaan.
Het probleem is dat we gewoon wat zeldzame planten in nederland hebben die minder hard groeien. Als daar omheen planten staan die snel groeien als ze genoeg stikstof krijgen worden ze verstikt. En wij hebben heel kleine gebiedjes over heel nederland aangewezen waardoor het onmogelijk is om al die gebiedjes te beschermen. Maak 1 of 2 grote gebieden en het probleem is weg. We weten overigens van een groot deel niet eens waar de stikstof neerslag nu precies vandaan komt.
Het heeft verder niets met vooruitgang te maken maar meer met menselijke ego, wij gaan wel even bepalen wat er hier groeit en wat het klimaat gaat doen. Ja dream on. Wij hebben die controle helemaal niet maar dat is eng dus gaan we regeltjes maken zodat we denken in controle te zijn. Het klimaat veranderd al miljoenen jaren, al voordat wij mensen er waren veranderde het klimaat.
Maar als we alle bedrijven die geld opleveren voor nederland naar het buitenland verschepen dan kunnen we inderdaad over een jaar of 20 weer allemaal hout gaan kappen voor de kachel want dan hebben we geen geld om gas te gebruiken. Dan is er geen sociaal vangnet want dan hebben we geen geld geen economie en geen welvaart meer.
Gehersenspoeld over klimaatveranderingen? Wat zeldzame plantjes?
Zelfs
ik met mijn beperkte levensjaren zie een verschil met vroeger. Geen bijen en hommels meer in de tuin, geen voorruit vol vliegen na een autoritje en werkelijk overal groeien brandnetels en bramen vanwege verzuring van de grond. Daar heb ik geen Facebook-wetenschappers voor nodig om het tegendeel te bewijzen.
Grote bedrijven schreeuwen al decennia moord en brand als ze denken iets niet meer te kunnen en toch groeit BV Nederland stug door. Ik zou overigens nul problemen hebben met het verdwijnen van die vervuilende industrie uit NL (en daarmee ruimte creëren voor duurzamere industrieën/woningbouw), jij wel dan?
Daarnaast is angst inzaaien (ofja chantage) en scapegoaten een veelgebruikte tactiek om de aandacht af te leiden van de echte problemen.
De geschiedenis wijst uit dat bedrijven hun ding laten doen en de markt bovenaan zetten weinig goeds doet. Dat is ook precies de reden waarom dit topic actief is en blijft ("als men doet wat men deed, krijgt men wat men kreeg").