Je leeft dus onder een steen en krijgt niet mee hoe het met de huizenmarkt op dit moment gaat in China?Xhomas schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:48:
[...]
Toevallig net een documentaire gekeken (The coming war with China), waar een Chinees zegt iets in de trant van (en ik vind dat dit sen beetje resoneert met wat je zegt):
"In China, you can't change the political party, but you can easily change policy. In America, you can change the political party, but you can't easily change policy".
We zitten hier (in het Westen/in een democratie) zo vast aan allerlei besluiteloosheid (omdat beslissingen nemen lastig blijkt), dat het in sommige situaties (zoals de woningmarkt) een stuk makkelijker zou zijn als er een autoritair iemand zou zijn die gewoon een klap geeft op een lange termijn strategie/visie of bepaalde zaken. We modderen maar wat aan steeds op korte termijn en laten het geld eigenlijk de overhand nemen over de politiek (is te duur/kan niet, etc.).
Nu zeg ik niet dat ik het zou willen hebben zoals in China, maar bepaalde dingen zouden misschien af en toe wel beter kunnen werken op zo'n manier hier.
Dat is compleet aan het instorten.