suikerberg schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:30:
[...]
Bedankt voor je volgende voorspelling. Het is dus niet gelukt om mensen 'uit te knijpen' en je bent dus voor nieuwbouw gegaan wat nu duidelijk erg duur is qua materiaalkosten laat staan vaklui (ik hoop dat je zelf een beetje handig bent). Overigens, waarom wacht je niet 2 jaar met je nieuwbouw tot al die werklui door de door jou voorspelde economische ellende waarschijnlijk zonder werk zullen zitten?
Het is niet de volgende voorspelling maar nog steeds dezelfde. Ik snap dat het lastig te begrijpen is voor sommige mensen. Zeker met de instant gratification tegenwoordig is het makkelijk om er vanuit te gaan dat iets binnen 3 maanden moet gebeuren om het aan te hebben zien komen. In realiteit heb ik het in het beurstopic al sinds januari over dat ik de economische impact van oa de renteverhogingen pas eind dit jaar, en volgend jaar verwacht.
En "uitknijpen" is prima gelukt, we hebben er alleen geen gebruik van gemaakt. Er is een bod van 135k onder de vraagprijs geaccepteerd op een zwembad jaren 30 A-label villa die al 13 maanden te koop stond, bij een bouwkundige keuring bleek er voor ongeveer 40k aan achterstallig onderhoud te zijn. Die hebben we ook nog geprobeerd in mindering te brengen op de koopprijs, en dat ging de verkopers te ver. Ze wilden nog 20k zakken, en omdat wij geen haast hadden hebben we het af laten ketsen.
Pand heeft daarna nog maanden te koop gestaan, de vraagprijs is door de verkopers met een ton verlaagd en hij staat nu op "verkocht" sinds een week of wat.
Heb nog niet kunnen zien waarvoor uiteindelijk verkocht is, want het kadaster is nog niet bijgewerkt. Ga ik zeker opzoeken, ben namelijk erg benieuwd.
Reden dat de verkopers zo ver bereid waren te gaan was simpelweg dat het huis in een regio stond waar 600k al extreem veel was voor een huis.
Daarbij had ik ook specifiek onderzocht dat ze al een nieuw huis gekocht hadden en dus met dubbele maandlasten zaten zo lang de oude woning niet verkocht was. Gekocht op de piek en met de verkoop de top gemist. Ideale kandidaat voor mijn strategie destijds.
Dat zullen mensen hier wel weer verwerpelijk vinden , dat we zo ver gaan en dan zelfs bij toegeven van de kopers nog op de laatste 20k de deal laten ploffen maar ik doe natuurlijk objectief helemaal niets verkeerd. Andersom gebeurde het op de top van de markt door verkopers ook.
En waarom ik niet twee jaar wacht? Ik heb 8.000m2 landbouwgrond gekocht dat grenst aan andere bebouwing. Heb alleen pas een principebesluit voor het bouwen op een deel daarvan. De rest mag zo hopelijk als tuin gebruikt worden. Het uitvoeren van bodemonderzoek, bouwrijp maken van de grond, het daadwerkelijk wijzigen van het bestemmingsplan (zeker met overgang naar omgevingsplan) etc gaat zeker nog wel een jaar duren. Denk dat de eerste schep op zn vroegst over twee jaar pas de grond in kan.
Je bedoelde het uiterst cynisch maar je zit per ongeluk best bij het juiste eind haha.
Wat verwacht je dan als je er telkens met gestrekt been in gaat?
Hoe bedoel je wat verwacht ik? Ik moet mezelf werkelijk tien keer herhalen tegen dezelfde drogredenen en beweringen dat mijn huren een grote fout is geweest want owee als ik toch maar eens echt profijt zou hebben van mijn genomen beslissing. Dat gaat er maar niet in en dat moet ik maar verwachten omdat sommige mensen hier mijn stellingname ergerlijk vinden of? Snap er werkelijk niets van.
Ik ben op vele fora actief maar alleen op Tweakers wrijving met een select groepje posters met schijnbaar calvinistische overtuiging, dat het allemaal maar schokkend en immoreel vindt wat ik verkondig.
Ergernis en verminderde vriendelijkheid zie je bij mij alleen als voor de zoveelste keer woorden in de mond worden gelegd in een poging om me te strawmannen. Iets wat jij nu ook weer doet.
Kun je uitleggen waarom je precies een gestrekt been bij mij ervaart? Bij voorkeur via DM zodat dit topic een beetje schoon blijft.
[
Voor 36% gewijzigd door
DutchManticore op 17-07-2023 22:47
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.