Toon posts:

Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 259 260 261 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:45
Bunk Hulkers schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 02:02:
[...]

Dat is idd wel het geval in Spanje, regio's waar werkgelegenheid niet vanzelfsprekend is of dusdanig lage salarissen(geen ruimte om salaris te verhogen). Het verlies nemen hoort er dan bij.

Verkeerd moment/slechte timing : "verkopen we toch wel", roze bril-effect /sky is the limit, van bouwen, bouwen, bouwen...
Nou daar gaan ze voorlopig niet extra bouwen, want de eene na de andere bouwpromotor kiept om door dit gebeuren.

Reflecteer je dit nr de NL-markt, dan moet hier toch wel eerst ..% verkocht zijn, anders geen bouwen, bouwen, bouwen

Dus, hier geen koopjes te ritselen, zoals in Spanje :w
Nu is spanje natuurlijk wel ietsje groter dan nederland. De grootste afstand die je in nederland kan afleggen is 4 uurtjes ( maastricht-groningen). Wij hebben dus veel minder afgelegen gebieden, alleen we hebben ook de mentaliteit dat alles binnen 30min afstand moet zijn.

Natuurlijk wil een projectontwikkelaar een bepaald % verkocht hebben voordat hij start, waarom zij hij grote risico's nemen. Net zoals feesten en festivals ook een minimum aantal % verkocht hebben anders annuleren ze het. Iedere ondernemer die veel moet investeren moet een zekere mate van zekerheid inbouwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:56
Woonfonds ASMl moet Brabander weer kans geven op huizenmarkt

"Chipmachinemaker ASML neemt verantwoordelijkheid voor de gespannen woningmarkt in de Brainportregio. Het explosief groeiende bedrijf gaat via een privaat woonfonds meebetalen aan het vlot trekken van vastgelopen woningbouwprojecten in Veldhoven en omgeving".

Lijkt mij een goede ontwikkeling dat ook regionale bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33

lasharor

7 december 2004

infidel011 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:31:
Woonfonds ASMl moet Brabander weer kans geven op huizenmarkt

"Chipmachinemaker ASML neemt verantwoordelijkheid voor de gespannen woningmarkt in de Brainportregio. Het explosief groeiende bedrijf gaat via een privaat woonfonds meebetalen aan het vlot trekken van vastgelopen woningbouwprojecten in Veldhoven en omgeving".

Lijkt mij een goede ontwikkeling dat ook regionale bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen.
Lijkt mij dat ASML deels hun eigen medewerkers tegemoed wil komen. Ze kunnen moeilijk mensen naar Nederland blijven halen als er geen woningen zijn.

Ik denk dat dit echt veel te laat is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowhawk00
lasharor schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Lijkt mij dat ASML deels hun eigen medewerkers tegemoed wil komen. Ze kunnen moeilijk mensen naar Nederland blijven halen als er geen woningen zijn.

Ik denk dat dit echt veel te laat is.
Het is natuurlijk ook een PR actie voor ze. Ze liggen ook onder vuur omdat ze verkeersproblemen veroorzaken en de woningmarkt erg onder druk staat door de vele expats. En ze zijn de grootste vis in de regio ( waarschijnlijk heel nederland ) dus tja dan moet je ook wat. Ze willen ook uitbreiden steeds en beetje goodwill in de regio scheelt vast veel vertragingen.

Maar wel heel erg fijn dat grote woningbouw projecten op die manier vlot getrokken worden. Ontwikkelaars willen natuurlijk gewoon de woningen verkopen en als daar garanties voor zijn scheelt dat natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

https://www.telegraaf.nl/...s-voor-alle-huizenzoekers (Premium)
In de eerste vier maanden van het jaar werden maar 5766 nieuwe koopwoningen verkocht, meldt branchevereniging WoningBouwersNL. Dat is een daling van 51% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. „Als deze trend zich voortzet, dreigen de verkoopcijfers dit jaar net iets boven het niveau van het crisisjaar 2013 uit te komen, waarin slechts 15.000 nieuwbouwkoopwoningen aan consumenten werden verkocht”, meldt de organisatie vrijdag.
...
„Het lijkt er steeds meer op dat de negatieve verkoopcijfers niet aan de hoge rente maar aan de opeenstapeling van beleid te wijten zijn”, zegt woningmarktonderzoeker Jannes van Loon van WoningBouwersNL. Hij wijst erop dat de rente de laatste maanden is gestabiliseerd terwijl de lonen op dit moment explosief stijgen, met als gevolg dat de leencapaciteit van woningzoekenden flink is toegenomen.
Vooral dat stapelen van maatregel op maatregel, maar dat heb ik hier al meermaals betoogd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:21
Conrado schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:07:
Kees van Amstel maakt in zijn radiocolumn maar even duidelijk waarom er ook al weer geen 900.000 woningen gebouwd gaan worden.

YouTube: Kees van Amstel heeft medelijden met Hugo de Jonge | NPO Radio 1
Toch mooi dat alles wat genoemd wordt hier ook al (meermaals) gepasseerd is. Wat dat betreft kunnen we het topic beter sluiten totdat er iets verandert. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-05 23:05
Deewop schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:24:
@Laapo Waar baseer je op dat een grote groep sociale huurder hun woning wil kopen? En vervolgens, waar baseer je op dat ze dit (bij marktwaarde in verhuurde staat) financieel kunnen dragen, en dat dit hun meer financiële zekerheid gaat bieden?
Goede vraag. Ik heb niet direct een onderzoek of cijfers die dat staven. Misschien is het animo wel minder dan ik me kan voorstellen, maar alsnog is het geen hele gekke aanname. Het is ook de vraag wat het uitgangspunt is. Hoeveel mensen nu de woning willen overkopen, hoeveel huurders in de loop der jaren ooit ergens de behoefte hebben aan kopen etc. Daarnaast is het ook moeilijk te becijferen hoeveel uitstromers wellicht wel de eigen woning hadden gekocht als dat mogelijk was.

Een eigen woning is financieel een uitstekende move. Zeker voor mensen met een wat lager loon en daarmee ook een lagere oudedagsvoorziening. Maar ook hier geldt, als het onverstandig is blijven ze gewoon huren. De optie om te kopen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-05 23:05
Fr33z schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:43:
[...]

is een veelgemaakt punt door paar mensen hier maar met weing onderbouwing. Ik vind de argumentatie ook heel dun en vooral onlogisch. Alsof de 'betaalbare' huurwoningen van de wocos ook voor weinig verkocht worden en dat bij de huurders terechtkomt. Ik zie in Utrecht bijv. elke woning die de woco verkoopt voor een stevige prijs van hand wisselen en die gaan echt niet naar de sociale huurders. Een paar mensen zitte. heel strak in het 'huren slecht, kopen goed' plaatje blijkbaar.

ik vind het ook een afleiding van de discussie omdat het verkopen van huurwoningen niet per se iets doet met de hoeveelheid woonruimte die er is.
In Utrecht staat een goed voorbeeld van hoe het zou kunnen:

https://data.rvo.nl/initi...ppelijk-gebonden-eigendom

Destijds nieuwbouw met voorrang voor huurders van de corporatie. Zo worden er 2 vliegen met een klap geslagen. Er komt een andere corporatiewoning vrij en een huurder van de corporatie die toe is aan de volgende stap wordt voorzien.

Wat een absoluut slecht voorbeeld is, is het geen je aanhaalt. Uitgewoonde woning komt vrij, wordt verkocht voor marktprijzen met een paar jaar zelfbewoonplicht en antispeculatiebeding. Ja, daar krijg je andere huurders niet mee zover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:09
geekeep schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:50:
Toch mooi dat alles wat genoemd wordt hier ook al (meermaals) gepasseerd is. Wat dat betreft kunnen we het topic beter sluiten totdat er iets verandert. :+
Dan kan het topic dus definitief op slot :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowhawk00
Conrado schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Dan kan het topic dus definitief op slot :+
Niet zo negatief he. We kunnen over een jaar of 5 weer eens kijken of het topic dan weer open mag.

Hoewel met de nieuwe regels vanuit de EU en vanuit den haag zal de ontwikkeling alleen maar neerkomen op minder bouwen, hogere prijzen, minder huurwoningen en voornamelijk alles in handen van grote investeerders.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:09
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:53:
Niet zo negatief he. We kunnen over een jaar of 5 weer eens kijken of het topic dan weer open mag.
Nou ik ben niet negatief, wel realistisch. Lees even mee:

"Een half miljoen mensen staat op een wachtlijst voor een huurwoning. De gemiddelde wachttijd bedraagt in grote delen van het land al zes à acht jaar. Nog eens twee miljoen mensen willen verhuizen omdat de huidige woning niet bevalt.
Maar de huizenprijzen zijn de pan uitgerezen. Zembla over de rol van grondspeculanten, projectontwikkelaars, woningcorporaties en het overheidsbeleid dat averechts werkt
"

Dit is niet van gisteren maar uit de introductie van een Zembla documentaire uit 2005!!

En echt alle problemen van tioen, zijn nu nog net zo actueel. Echt, vijf jaar is een schijntje :+

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-05 19:17
Laapo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Goede vraag. Ik heb niet direct een onderzoek of cijfers die dat staven. Misschien is het animo wel minder dan ik me kan voorstellen, maar alsnog is het geen hele gekke aanname. Het is ook de vraag wat het uitgangspunt is. Hoeveel mensen nu de woning willen overkopen, hoeveel huurders in de loop der jaren ooit ergens de behoefte hebben aan kopen etc. Daarnaast is het ook moeilijk te becijferen hoeveel uitstromers wellicht wel de eigen woning hadden gekocht als dat mogelijk was.

Een eigen woning is financieel een uitstekende move. Zeker voor mensen met een wat lager loon en daarmee ook een lagere oudedagsvoorziening. Maar ook hier geldt, als het onverstandig is blijven ze gewoon huren. De optie om te kopen kan geen kwaad.
Ergens heel raar dat een gemiddelde sociale huurder beter af zou zijn met het kopen van zijn woning. Immers Woco's lenen goedkoper dan jij en ik, dus zou sociaal huren altijd voordeliger moeten zijn dan dezelfde woning kopen (tegen marktrente).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bunk Hulkers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:55
Jopie035 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Ergens heel raar dat een gemiddelde sociale huurder beter af zou zijn met het kopen van zijn woning. Immers Woco's lenen goedkoper dan jij en ik, dus zou sociaal huren altijd voordeliger moeten zijn dan dezelfde woning kopen (tegen marktrente).
*knip*
Ranten uit de onderbuik voegt helemaal niets toe.

[Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2023 13:40]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51
*knip*
Quote en reactie verwijderd.

[Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2023 13:39]

• Bunk Hulkers
Rukapul schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Perfect voorbeeld van gewoon dusdanig lomp zijn dat er na tig jaren nog geen een hersencel blijkbaar in werking is.
*knip*

of bedoel je het anders in jou perfecte voorbeeld?

Dit is toch wel gaande en ik vind dat iedereen een kans mag krijgen, wel graag eigen mensen eerst die al tig jaar op een wachtlijst staan, maar vooral starters met laag inkomen

[Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2023 13:38. Reden: Ranten laten we achterwege.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
[...]

omdat in dit filmpje dingen worden aangekaart waar we het vanwege die modbreak niet over mogen hebben, is het inderdaad beter om het draadje op slot te doen. De waarheid willen ze niet zien :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bunk Hulkers
aljooge schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:51:
[...]

omdat in dit filmpje dingen worden aangekaart waar we het vanwege die modbreak niet over mogen hebben, is het inderdaad beter om het draadje op slot te doen. De waarheid willen ze niet zien :F
Kan ik perfect aanvullen...maar ga ik niet doen ; ik heb liever een andere samenstelling vh cabinet!

Kan w-m-betreft ook een slotje op

Acties:
  • +3Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:08:
[...]
Natuurlijk wil een projectontwikkelaar een bepaald % verkocht hebben voordat hij start, waarom zij hij grote risico's nemen. Net zoals feesten en festivals ook een minimum aantal % verkocht hebben anders annuleren ze het. Iedere ondernemer die veel moet investeren moet een zekere mate van zekerheid inbouwen.
Vind ik wel een belangrijke observatie. Klinkt misschien als een open deur, maar geeft in mijn optiek een belangrijk punt aan waar het wringt.

Momenteel is de situatie -versimpeld- zo dat de ontwikkelaar grond koopt, een 'passend' plan maakt, die huizen probeert te verkopen en dan, als er genoeg zijn verkocht, gaat bouwen. Tussen de eerste investering van de grondaankoop en de uiteindelijke oplevering zit een flinke periode. Waarmee er ook een flink risico is voor die ontwikkelaar. En in iedere stap een kink in de kabel kan komen.

Je zou dit proces ook kunnen omdraaien. De overheid meer als een soort 'opdrachtgever' zien. In veel wijken worden momenteel al zulke specifieke eisen aan de woningen gesteld, dat die ontwikkelaars eigenlijk niet heel veel vrijheid hebben in wat ze kunnen bouwen. Maar wel het risico lopen. Je kunt ook als overheid als opdrachtgever die woningen laten bouwen. Dat bouwers kunnen inschrijven op een projecten met een bepaald setje eisen en dat je als overheid daar de beste varianten van uitkiest. En die op risico van de overheid, of gegarandeerd door de overheid, laat bouwen. Dan kan die bouwer meteen beginnen, nog voordat er een woning verkocht is. Als overheid loop je dan risico (zowel negatief als positief), maar die woningproductie komt wel op gang. En je bouwt niet meer wat voor de ontwikkelaar het gunstigste is, maar je kunt bouwen wat voor jouw bevolking het beste is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
&
aljooge schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:51:
[...]

&
Bunk Hulkers schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:58:
Kan ik perfect aanvullen...maar ga ik niet doen ; ik heb liever een andere samenstelling vh cabinet!

Kan w-m-betreft ook een slotje op
Lees alledrie de titel van het topic eens. Het gaat over ontwikkelingen, niet wensdenken, echo kameren of mening doordrammen op onderwerpen die zijdelings op de huizenmarkt van toepassing zijn.

De regering is niet gevallen, we zitten nog in de EU, immigratie/bevolkingsontwikkeling is wat het is. En daarnaast mag een fatsoenlijke/feitelijke bron af en toe ook wel:
https://www.adviesraadmig...02/05/wist-u-dat..-blog-1

Dus bij de volgende keer dat je aan een slotje denkt, bedenk dan goed waarom je dat denkt. Misschien ben je een topic aan het vol spammen met bijzaken die eigenlijk in een ander topic horen.
Er is hier altijd plaats (geweest) voor uitstapjes naar andere onderwerpen die effect hebben op de huizenmarkt. Maar dan moet daar wel een ontwikkeling gaande zijn.

En ja, dit topic kan soms weken stilstaan als er geen nieuws is. Er komt vanzelf een NVM, Kadaster of politieke update die besproken 'moet' worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
TheGhostInc schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:38:
[...]

&

[...]

&

[...]

Lees alledrie de titel van het topic eens. Het gaat over ontwikkelingen, niet wensdenken, echo kameren of mening doordrammen op onderwerpen die zijdelings op de huizenmarkt van toepassing zijn.

De regering is niet gevallen, we zitten nog in de EU, immigratie/bevolkingsontwikkeling is wat het is. En daarnaast mag een fatsoenlijke/feitelijke bron af en toe ook wel:

Dus bij de volgende keer dat je aan een slotje denkt, bedenk dan goed waarom je dat denkt. Misschien ben je een topic aan het vol spammen met bijzaken die eigenlijk in een ander topic horen.
Er is hier altijd plaats (geweest) voor uitstapjes naar andere onderwerpen die effect hebben op de huizenmarkt. Maar dan moet daar wel een ontwikkeling gaande zijn.

En ja, dit topic kan soms weken stilstaan als er geen nieuws is. Er komt vanzelf een NVM, Kadaster of politieke update die besproken 'moet' worden.
Heb je dat filmpje wel bekeken? Het gaat over de oorzaken waarom er geen 100000 huizen worden gebouwd. Waarom is dat geen ontwikkeling?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:21
TheGhostInc schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:38:
[...]

&

[...]

&

[...]

Ik snap niet zo goed waarom je mij quote aangezien ik puur een feit benoem; alle onderwerpen omtrent en (vaag) gerelateerd aan de woningmarkt, van boeren met weilanden zonder leven, tiny houses, ov/auto discussies, bijlmer herhalingen, woco bashen en lastenverdelingen zijn al meermaals besproken. Of wellicht uitgekauwd, om de stikstofrunderen ook maar te benoemen.
Wat dat betreft was mijn post een onderschrijving van hetgeen @Conrado's video ook aantoont. Er is op politiek gebied geen hol verbeterd, eerder zelfs verslechterd. En Hugo's 900k huizen belofte toont wederom hoe ver de politiek van het land af staat, waar werkelijk iedereen met een paar hersencellen kan bedenken dat zo'n belofte niet waargemaakt kan worden. Het is makkelijk om te bashen, maar voor een kabinet dat tonnen aan salaris binnenharkt en honderden adviseurs in dienst heeft verwacht ik gedegen onderzoek, concrete conclusies en verbeterpunten met daaruit volgend een langetermijn visie voor tenminste 20 jaar.

Dus ja, wat zijn precies de 'ontwikkelingen' nog, als de huizenmarkt stil staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Mogen we het eenvoudige ranten op migranten of de politiek / beleid achterwege laten? Het gaat off-topic en daarnaast voegt het niets toe. Dit topic is niet jouw uitlaatklep.

Zie daarnaast de topic warning waar bepaalde onderwerpen thuis horen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bunk Hulkers
De ontwikkeling, zoals het er nu bijligt laat zien dat alle signalen op rood staan inzake extra woningen.
Dit ziet er niet goed uit en wonen an sich wordt gewoon duurder en pakt een steeds dikkere hap uit het te besteden inkomen.

Pak er alle foute zaken bij : Van oplopende rente,...,...,...,...,..., tot politiek.

Die mix van invloeden maakt het dat de ontwikkeling best een --Status heeft, want je wil dat iedereen zich kan huisvesten of doorstromen, makkelijk kan kiezen huren/kopen.

Nee, dikke min op dit moment!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zeuren jullie nou , het aanbod op Funda neemt toch toe ?
Waarom kleine huizen op mini kavels bouwen tegen record kosten terwijl er blijkbaar geen woningnood 'meer' is. (Is er ook nooit geweest, alleen wilde iedereen profiteren van 1% rente).
Ja, de prijzen zijn nog erg hoog i.r.t. de rente, maar dat gaat vanzelf zakken (relatief gezien) als de loonstijgingen zo doorgaan.

[Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 28-05-2023 17:33]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bunk Hulkers
Sport_Life schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:31:
Wat zeuren jullie nou , het aanbod op Funda neemt toch toe ?
Waarom kleine huizen op mini kavels bouwen tegen record kosten terwijl er blijkbaar geen woningnood 'meer' is. (Is er ook nooit geweest, alleen wilde iedereen profiteren van 1% rente).
Ja, de prijzen zijn nog erg hoog i.r.t. de rente, maar dat gaat vanzelf zakken (relatief gezien) als de loonstijgingen zo doorgaan.
ECB gaat weer wat verhoging doorvoeren, dus denk niet dat zoiets de hypotheekrente meehelpt
Pagina: 1 ... 259 260 261 Laatste

Let op:
Let erop dat je in het juiste topic post. Persoonlijke ervaringen en individuele vragen rondom het kopen en verkopen van huizen, vragen rondom de keuze kopen of huren, of ervaringen betreffende het zelf bouwen van huizen kunnen in de desbetreffende topics worden geplaatst.

Let erop dat je in het juiste topic post. Persoonlijke ervaringen rondom het kopen en verkopen van huizen of ervaringen betreffende het zelf bouwen van huizen kunnen in de desbreteffende topics worden geplaatst.

Stikstofproblematiek: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Ruimtelijke ordening: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden
WOZ discussie: Ervaringen met de WOZ waarde
Migrantenproblematiek: De asielcrisis qua opvangcapaciteit in Nederland

Overige discussies mogen in: De wonen kroeg

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee