Alleen in Nederland? Zo goed als ieder land is de auto vrijheid, dus waarom is dat een slecht ding? Ik vind een auto heerlijk, buiten de randstad zijn treinverbindingen gewoon slecht, waar ik met de auto een uur over doe duurt met de trein minstens 1,5 uur vaak zelfs 2 uur. En de prijs van het OV is schandalig duur. Ik moest laatst van Heemskerk naar Den Bosch, met de trein kost het 22 uur pp voor een enkele reis, we waren met zijn tweeën, dus bijna 100 euro in totaal, met de auto, en mijn auto is niet de meest zuinige, een halve tank leeg gereden a 100 euro per tank( ik rijd een Alfa Giulia, 2 liter turbo 280PK). Dus zelfs met mijn onzuinige auto ben ik de helft goedkoper uit, laat staan als ik met 4 personen ben, dan worden de cijfers helemaal pijnlijk.Z___Z schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:54:
[...]
Ik heb ook in een dorp gewoond. Dat die parkeerplaatsen niet vervangen worden voor fietsenstallingen is vaak omdat de locale ondernemers dit niet willen omdat ze bang zijn dat ze daardoor klanten verliezen die niet meer komen omdat ze niet meer kunnen parkeren. Maar juist als mensen de auto moeten pakken gaan ze eerder naar de grotere winkelgebieden.
Auto wordt in Nederland gezien als vrijheid. Een collega in Parijs die geen auto heeft, noemt een auto alleen maar een blok aan je been. Als je in Parijs woont kan je veel meer voorzieningen binnen korte tijd bereiken dan er überhaupt zijn in heel Nederland. Nou heeft wonen in Parijs ook z’n nadelen, maar qua hoge bevolkingsdichtheid zit de stad best goed in elkaar.
Ik geef toe ik ben bias over het dorp waarin ik woon, maar jij bent erg bias over de stad en denkt enkel aan de voordelen. Ik vind het heerlijk buiten de stad te wonen jij bent een stads mens, en zo bestaat er in Nederland meer mensen die in de stad willen wonen of buiten de stad. Misschien agree to disagree?