Will do

- Overwaarde zwaarder belasten, 0-10% = 0 % belasting, 10-20% = 30 % belasting , 30% en hoger = 100% belasting.
Van overwaarde kan ik geen brood kopen, en wat als mijn woning onder water komt, krijg ik dan geld toe?
- Geen hypotheekrente aftrek op familiebank hypotheken
- Geen hypotheekrente aftrek voor mensen die er langer dan 30 jaar gebruik van hebben gemaakt
Een hypotheek via de familiebank is gewoon een hypotheek alleen de geldverstrekker is iemand in de familie, de hypotheekrenteaftrek is max 30 jaar. Beter kunnen we stoppen met hypotheekrenteaftrek als geheel samen met de huursubsidie, zo krijg je een beter speelveld van gelijkwaardigheid tussen kopen en huren.
- Geen voordelen meer voor schenkingen t.b.v. aankoop woning
Welke voordelen zijn er dan nog? De jubelton is al afgeschaft.
- Gemeente grond mag alleen direct doorverkocht worden aan particulieren tegen een korting op de marktwaarde
Waarom zal de gemeente dat willen? Veel gemeentes hebben een tekort of ze komen net uit, dus verkoop met korting zullen de gemeentes niet doen.
- 20% eigen bijdrage nodig voor aanschaf woning
Daar ben ik helemaal voor, max 80% lenen voor je woning zou prima zijn.
- De overheid investeert in panden waarin mensen met een maatschappelijk beroep (leraar, verpleegkundige) tegen marktconform tarief kunnen huren
Leuk maar de tekorten in Amsterdam komt vooral doordat leraren en verpleegkundigen op een moment willen jongen en dus een eensgezinswoning willen buiten de stad. Binnen de stad kinderen opvoeden doen betrekkelijk weinig mensen, de trek uit de stad is vooral jonge stellen met of een kinderwens of er zijn al kinderen en willen groter en vooral veiliger wonen.