Zoals aangegeven in een latere post. Weiland en groen omtoveren tot wijken gevuld met tuinen vol beton is natuurlijk geen toekomstbestendige optie.franssie schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:18:
[...]
Hier ben ik het compleet mee oneens. Misschien als je vastgedacht zit in de randstad (en waarom is het groene hart zo heilig) maar zat bouwruimte buiten de vervuilde dorpen zoals Rotterdam, Velsen, Amsterdam etc.
Het probleem is het tekort aan OV en de focus op landbouw.
Rotterdam is vol inderdaad, maar dat beeld moet je niet op de rest van Nederland projecteren. Ga eens op vakantie in eigen land en vergroot je blik.
EDIT: klinkt wellict persoonlijk en zo is het niet bedoeld, maar dat randstedelijke gelul komt me echt de neus uit (en ja ik woon in de randstad)
edit2: em ja ziekenhuizen etc zullen dus voor niet spoedeisende hulp gaan vertrekken uit de randstad ... dat is gewoon logisch. NL is een stad, geen land.
Daarnaast, zoals aangegeven zit verreweg meeste bedrijvigheid binnen de randstad.
Dus ik zie eigenlijk niet zo goed waar je het mee oneens bent.
Sure, OV verbetering heb je mij een en al als voorstander. Zonder twijfel. Maar praktisch gezien gaat dit op vlak van woon-werkafstand weinig impact hebben. Bedrijven hoppen ook niet zo snel ineens massaal weg uit de randstad naar de periferie.