Probleem is een beetje dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen en hoewel de oudere generatie soms makkelijk praten heeft met huizen die niet 1, 2, 3 maar zelfs 4x over de kop zijn gegaan tegen de tijd dat ze met pensioen gaan zal er misschien ook wel een kern van waarheid in zitten.Strijpje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 01:05:
[...]
Ik heb het er al vaker over gehad maar mi is in NL blijven voor mij als “jongere, hoogopgeleide” niet erg interessant. Erg hoge belastingdruk, zien weinig van het geld terug (woningen!, milieu, onderwijs, de zorg, het OV, veiligheid… allemaal niet echt goed). Worden veelal weggezet door de oudere generatie als snowflakes die alleen maar starbucks drinken en op vakantie gaan (oftewel eigen schuld dat we geen huis kunnen kopen). Als we dan toch “4x op vakantie gaan”, praat dan gelijk met expats en er zal een wereld voor je opengaan.
Ik ben zelf begin 40 dus ik val er misschien een beetje tussenin maar als ik om me heen kijk vind ik soms ook dat mensen vandaag de dag soms wel erg makkelijk de handdoek in de ring gooien en vervolgens vooral verzanden in hoe k*t de wereld wel niet is, ze geen enkele kans krijgen en alles oneerlijk geregeld is e.d.
Feit is en blijft dat je met hard werken en prioriteiten stellen echt een heel eind kan komen. Ik heb niet meer dan een afgeronde agrarische opleiding (en dus zeker geen hoogopgeleide
Dat de huizen niet voor het oprapen liggen en je vaak teveel betaald mag duidelijk zijn, historisch gezien is "teveel" echter vooral iets wat van toepassing is op het moment dat je bij de notaris zit en je krabbel zet, over langere termijn valt dat uiteindelijk wel mee en is het beste moment om een huis te kopen bijna altijd gisteren