Heeft meer te maken met sociale huur en werklozen. Werkende mensen in sociale huur zijn gewoon prima mensen om mee om te gaan. Je kan net zo goed een asociale buur in een koopwoning treffen.Mesque schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:11:
[...]
Een van de redenen is dat het sociale huurdeel er een enorme puinhoop van maakt. In ons deel van de straat gaan bewoners letterlijk 2x per week met prikkers de straat op om de straat netjes te houden, in het stukkie verderop zijn mensen te lam om naar de volgende ondergrondse container te lopen als hij vol zit, en kwakken ze het afval gewoon op straat. Daarnaast zijn er ook veel andere normen en waarden die je op veel verschillende manieren terugzie. Nu trek ik dat prima maar als onze dochter 5/6+ is en alleen buiten rond kan lopen dan ben ik er wel klaar mee hier denk ik.. Hopelijk heeft de sloop/nieuwbouw van het oudste sociale deel dan wat goeds gedaan, maar het is wel cruciaal dat daar ook flink wat middenhuur/koop tussenkomt om te voorkomen dat het de sink hole wordt die het nu is.
Kinderen gaan inderdaad grotendeels niet naar dezelfde scholen, in ieder geval voorzover de islamitische jeugd naar de islamitische basisscholen gaan (in de sociale huurwoningen wonen geen dylanos hier). De openbare scholen zijn wel ietwat gemixter.
Juist het spreiden van sociale huur door koopwijken heen zorgt voor minder overlast. Ook als je niet met de sociale huur buren omgaat zorgt het ervoor dat er minder kritieke massa aan werkloze sociale huurders zijn die samen de overlast veroorzaken.