Je post net zelf dat de huizenprijzen momenteel gemiddeld met 313 euro PER DAG stijgen. Dat is natuurlijk niet te rijmen met 'een lange adem'. Zeker als we het hebben over 'nieuwe normalen' in relatie tot de huidige inflatiecijfers.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:57:
[...]
Natuurlijk wel. Als je niet spaart loop je veel harder achterop dan als je wel spaart.
Dat de huizenprijs nu harder oploopt heeft daar weinig mee van doen.
Sparen is iets van lange adem ook, niet binnen 1-2 jaar is het bij elkaar gespaard.
Tja, in beide gevallen zullen steeds bredere inkomensgroepen moeten wachten op 'een crash' of een gigantische financiële meevaller. Of op zoek naar een beter betaalde baan en op die manier een stip op de horizon zien te zetten.Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:43:
[...]
Sparen is inderdaad niet de oplossing, maar niet-sparen maakt je situatie alleen maar erger.
Ik snap echt wel wat jij/jullie bedoelen. Tegelijkertijd is sparen zo ongeveer de meest nutteloze weg om dichterbij te komen volgens mij, en snap ik dat mensen andere keuzes maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Richh op 11-11-2021 12:59 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW