Wat versta jij onder crashen? 20% eraf?DutchManticore schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:53:
De paniek slaat een beetje in de markt. Nieuwbouw woningen die als warme broodjes over de toonbank vlogen worden nu gigantisch afgeprijsd om er nog snel vanaf te komen.
Opvallend veel reclame voor nieuwbouw projecten, er worden weer open dagen gehouden. Veel makelaars die even een foto toevoegen van "dit kun je er van maken hoor, dus het is echt wel 6k per m2 waard".
https://www.funda.nl/koop...ysdaelplantsoen-bouwnr-6/
Afgeprijsd van 515.000 naar 430.000 nu.
En dan hebben we het over een nette energie zuinige twee onder een kap.
Volgend jaar nog meer renteverhogingen bij de centrale banken, dus nog hogere hypotheek rentes.
Kan niet wachten tot de boel echt goed crasht en dan kunnen wij aan het kopen slaan 👍🏻
En toch heb ik afgelopen week nog een vriend moeten "feliciteren" met de aankoop van een jaren 30 arbeiderswoning met energie label G voor 6.3k /m2 bij 84m2. Hoop dat ze het een future proof huis vinden want daar gaan ze voorlopig op onderwater staan...
Op het hoogtepunt verkopen is je aardig gelukt , ben benieuwd of het je ook lukt zonder hypotheek een geschikte woning te vinden!
Ik denk dat met name woningen die niemand wil hebben hard zakken (locatie minder zoals Veendam bijvoorbeeld
Goede /populaire woningen zullen altijd wel in trek blijven, denk ik.
Als ik zie wat er bij ons afgelopen maanden te koop stond waren dat weinig interessante woningen, degene die wel mooi/gemoderniseerd waren die gingen alsnog binnen 3 weken op verkocht onder voorbehoud. Waarschijnlijk rond of net onder de vraagprijs, maar een echte crash lijkt het nog niet te worden. Dan is er al wel 10-20% vanaf sinds het hoogtepunt. (Dus we zitten nu ongeveer op het prijsniveau van begin 2021).
Wat nu maanden te koop staat is met alle respect crap
[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2022 15:30 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1