Onderliggend verhaal is als noodzaak en verbruiksvolume van gas en motorenbrandstof, benzine diesel ed, afneemt in een sector zou dan de kosten van produceren beton ed ook afnemen? (vraag en aanbod. Ik vrees dat ze t aanbod kunstmatig mee laten bewegen.)
[...]
Waterstofgas wordt nu geproduceerd uit aardgas; daar komt geen drinkwater bij kijken, want CH4 (methaan/aardgas) heeft de H-atomen al aan boord.
Ok, maar wat voor voordeel heeft dat dan op milieu gebied? (Wat doen ze met het niet waterstof gedeelte?)
Puur interesse.
Theoretisch zou je waterstof kunnen produceren met een electrolyzer die op groene stroom draait. Niemand doet het. Er zijn bijna geen bedrijven te vinden met plannen om een grootschalige electrolyzer te bouwen. Want je concurreert met (enorm goedkoop) methaan-waterstof.
Ik was in de veronderstelling dat de ontwikkeling van waterstof dáár op in gezet werd door de ministers en hoge heren. Brandstof produceren zónder vervuiling door verbranding of produceren van waterstof.
Maar goed, laten we maar lachen om die 'domme' milieu-activisten . Waar zullen ze nu weer over klagen

Ik lach helemaal niet om "domme" activisten. Zonder die activisten veranderd er nooit iets zonder geld als motivatie. (Publieke opinie is dan de motivator en dus bij die bedrijven ook weer geld.( niet moreel besef in iedergeval. Maar dan ben ik vermoedelijk weer cynisch.)
Ik ben oprecht geïnteresseerd in wat grootschalige waterstof verbranding , industrieel verbruik bedoel ik, doet met de atmosfeer en dus ons leef gebied. Het is hier niet het topic om uitgebreid mee bezig te zijn maar indirect wel van invloed op bouwmaterialen en dus kostprijs van een huis.
(In theorie kan je de waterdamp opvangen en condenseren om weer om te zetten in waterstof met electrolise als een gesloten systeem maar of dat practisch en rendabel is , blijkbaar niet als ik jou beschreven methode lees)
[
Voor 3% gewijzigd door
copykat op 27-08-2022 11:32
. Reden: typo's en autocorrectie corrigeren. ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....