Mijn oudste is nog geen 5 jaar, maar hou er nu al rekening mee dat ze pas na de studie en een paar arbeidsjaren het huis uit gaat. Zo ook de jongste. Anders zou ik nu al een woning erbij moeten kopen, tussentijds verhuren tot ze 18-20 is.Shaggy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:41:
Dat er veel mensen tegenwoordig problemen hebben om woningen te kopen snap ik zeker.
Nu met 2 jaar in mij. Huidige woning, met veel geluk onderhands kunnen vinden.
Mijn vorige woning (eerste koophuis) ruim 19 jaar gehad, maar tot enige tijd voor de verkoop vielen de brieven op de mat dat mijn huis onder water stond, en hoe ik dat dacht te gaan oplossen.... Met dank aan de.voorgaande huizen ellende.
Dat mijn huis nu binnen 2 jaar meer dan 125-150k overwaarde heeft gekregen is leuk in gedachten, maar aangezien ik niet meer ga verhuizen is het enige wat ik hiervan meekrijgt een hogere WOZ waarde 🤬
Waar ik me wel zorgen over maak is dat mijn dochter van 19 geen enkele mogelijkheid heeft nu of binnen afzienbare tijd zelfstandig te gaan wonen.
Huurhuis wachttijd hier gemiddeld 15 jaar.
Koophuis, kan als 19 jarige nog geen Dixie verhypotheken.
Ofwel, de komende 10-20 jaar zit ik lekker met mijn dochter in huis omdat ze geen mogelijkheid heeft ergens anders te gaan wonen, tenzij ze een IT'er trouwt, want die verdienen schijnbaar 150.000 per maand of zo 😉
Op andere wijze zie ik het niet gebeuren. Gelukkig wonen we nu op een plek met voldoende ROC's Hogescholen en Universiteiten op relatief korte ov-afstanden.