Ik snap wel waar je heen wilt, maar je geeft zelf al aan dat dit enorm lastig te handhaven zal zijn. 100km spreekt voor zich, maar waar ligt de grens dan wel? 5km? 10km? 25km?Shadowhawk00 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:40:
Niet als je geen aantoonbaar belang hebt. Jou woning daalt niet in waarde als ze 100km verderop een bos kappen.
Je moet de zelfbewoningsplicht ook laten gelden op bestaande bouw, niet op nieuwbouw. Dan kunnen al die beleggingseuro's lekker voor meer woningen zorgen, in plaats van het bestaande prijspeil oppompen. Het wordt zo helemaal niet minder interessant om iets nieuws te ontwikkelen.Daarmee maak je het voor verhuren minder interessant dat betekend dus ook dat pensioenfondsen veel mogen afschrijven op de woningen. En het word dus ook minder interressant om een woningbouwproject te ontwikkelen waarbij je eerste een aantal jaren wilt verhuren ( pensioenfonds ).
Leuk tijdelijk lapmiddel maar op lange termijn kan het veel meer schade doen dan het goed doet.
Daar hadden we het nota bene gisteren nog over: Richh in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6"
Waar is de woningmarkt eigenlijk voor?Je pakt hiermee iedereen aan dus ook de mensen die wel normaal verhuren, zzpers die bijvoorbeeld een appartement verhuren voor de oude dag.
Ik vind dat huizen er zijn om in te wonen.
Je lijkt hier te stellen dat de woningmarkt er ook moet zijn voor arbeidsvormen die niet standaard voorzien in een pensioen. Laten we de oplossing van dat probleem vooral ook oplossen binnen de arbeidsmarkt en niet de huizenmarkt daarmee gaan belasten.
ZZP'ers kunnen prima beleggen zonder huisjes op te kopen, toch? Wat hebben wij er, als samenleving, aan dat ZZP'ers bestaande huisjes opkopen en daarna verhuren?
Deze woorden probeer je regelmatig in mijn mond te leggen, maar ik stel nergens dat alle verhuur slecht isLeuk voor de polarisatie iedereen die een woning verhuurd is slecht want dat is een huisjesmelker maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW