De auto is momenteel ook in beslag genomen door de FIA, men kan dus ook niet zomaar bij de auto.DataGhost schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:41:
Het appeal is ongetwijfeld om zoveel mogelijk sleutelwerk akkoord te krijgen, maar toestemming daarvoor is geen gegeven.
En daar zit je m.i. fout, het managen van banden heeft álles met racen te maken en is ook van alle tijden.Ankona schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:38:
[...]
Wat betreft het racen en bijtanken. Ik ben ook voor. Dat kunstmatige gedoe met verschillende banden en het managen van alles heeft niets met racen te maken. Gewoon zo hard mogelijk rijden en als team daar een tactiek voor verzinnen. Zo mooi ooit, die totaal onverwachte 4-stopper van Schumacher. Dat zijn de legendarische races. (En dat tanken zelf, het is door de jaren heen verschillende keren toegestaan en weer verboden. Wordt dus wel tijd dat het weer mag)
De races uit de tijd van die "legendarische" 4 stopper, waren vaak dodelijk saai, met name door het bijtanken. Er werd toen helemaal bijna nooit op de baan ingehaald, alles ging tijdens de pitstops.
Ik hoop dat het ze lukt.DataGhost schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:41:
[...]
Nou, nee, niet echt. Ze hebben namelijk een FIA sensor die voor de teams niet uitleesbaar is, en daarnaast hun eigen sensor. De bedoeling van die FIA-sensor is dat die naast de flow van de eigen sensor gelegd wordt om te kijken of daar geen gekke dingen gebeurd zijn. Afwijkingen tussen die twee sensoren heb ik nog niet langs horen komen. Wel bleek Leclerc eind 2019 een keer 5kg meer brandstof in z'n auto zitten dan opgegeven, nog voor de start van de race. Dus als je niet weet hoe betrouwbaar de opgave is van de starthoeveelheid in de tank (opzettelijk of niet, en het wordt slechts steeksproefsgewijs gecontroleerd van tevoren) kan je nog zo hard naar de sensor blijven wijzen maar de brandstof is er dan gewoon niet.
Aangenomen dat alles verder klopt en de brandstof er wel is moet die eruit komen natuurlijk. Het is dan helemaal aan de regels en de interpretatie van de FIA ervan wat er allemaal gesleuteld mag worden om dat eruit te krijgen. Het appeal is ongetwijfeld om zoveel mogelijk sleutelwerk akkoord te krijgen, maar toestemming daarvoor is geen gegeven.
Deze hele discussie geeft aan wat er mis is met de FIA methode van schuilen achter regelgeving. Zie ook de opmerking in het FIA stuk:
“The Stewards determine to apply the standard penalty for technical infringements. Therefore they took into account, that it shall be no defence to claim that no performance advantage was obtained.”
Ook al zouden ze hebben kunnen aantonen dat er geen voordeel was, mag dat niet eens een reden zijn om te gebruiken, raar hoor. Jan Lammers zegt het ook in de podcast van afgelopen maandag, er wordt alleen naar de letter van de wet gekeken en niet naar de geest van de wet en sport. Geef Vettel/AMR een boete oid, dat is veel proportioneler en fair.
Maar wat is het verschil met nu? Met de pitstops wordt de snelheid bepaald, op de baan rijden ze elkaar eventueel met DRS voorbij als dat zo uitkomt.Tleilaxu schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
En daar zit je m.i. fout, het managen van banden heeft álles met racen te maken en is ook van alle tijden.
De races uit de tijd van die "legendarische" 4 stopper, waren vaak dodelijk saai, met name door het bijtanken. Er werd toen helemaal bijna nooit op de baan ingehaald, alles ging tijdens de pitstops.
Ik zie dus liever dat schaakspel met tactieken waarbij je niet weet waar die snelheid vandaan komt tot de een ineens veel eerder naar binnen moet om te tanken dan de ander. Dat is veel boeiender dan zoals je nu weet dat die verse rode banden enorm veel sneller zijn dan die versleten gele. En ja, feest.... ze rijden elkaar op de baan met DRS voorbij (zonder enige vorm van strijd) Het rijden zelf is nu ook dodelijk saai.
alles kan off-topic
De afgelopen race is ook nog wel een goed argument om eens een reverse grid te proberen. Sprint race als kwalificatie en daarna in omgekeerde volgorde starten, laat de beste zich maar naar voren vechten.
En wie gaat dan zijn best doen in de sprintrace?Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:15:
De afgelopen race is ook nog wel een goed argument om eens een reverse grid te proberen. Sprint race als kwalificatie en daarna in omgekeerde volgorde starten, laat de beste zich maar naar voren vechten.
alles kan off-topic
Iedereen als je als winnaar 3 punten kunt krijgen. Maak het desnoods 5 voor de winnaar en 1 voor de nr 5.Ankona schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:27:
[...]
En wie gaat dan zijn best doen in de sprintrace?
Ik ben op zoek naar iets van een video hoe de FIA de fuel sampled uit de auto.
Ik zoek me suf op alle bekende zoek termen, maar kom niet verder (help!).
Kwam wel een grappig filmpje tegen over de olie analyse bij een f1 auto:
https://www.youtube.com/watch?v=dwW2p1FdmO8
Het apparaat wat je ziet is deze:
https://www.spectrosci.com/product/spectroil-q100/
Essentieel dus voor de analyse vd slijtage in de motor.
Ik zoek me suf op alle bekende zoek termen, maar kom niet verder (help!).
Kwam wel een grappig filmpje tegen over de olie analyse bij een f1 auto:
https://www.youtube.com/watch?v=dwW2p1FdmO8
Het apparaat wat je ziet is deze:
https://www.spectrosci.com/product/spectroil-q100/
Essentieel dus voor de analyse vd slijtage in de motor.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Wat ik heb gelezen is dat dit in goed overleg is gegaan, vanwege de zomerstop kan de auto wat langer bij FIA blijven. Hij staat daar uiteraard wel zo dat alleen FIA mensen toegang hebben.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:46:
[...]
De auto is momenteel ook in beslag genomen door de FIA, men kan dus ook niet zomaar bij de auto.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Zo benieuwd naar de looks van de wagens volgend jaar. Jammer dat er discs op de velgen komen

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 03-08-2021 18:22 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wow!Jasphur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:19:
Zo benieuwd naar de looks van de wagens volgend jaar. Jammer dat er discs op de velgen komen
[Afbeelding][Afbeelding]
Inderdaad erg jammer dat er frisbees op komen..
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dan zul je 20 punten voor de winnaar tot 1 punt voor de nummer 20 moeten geven.Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:29:
[...]
Iedereen als je als winnaar 3 punten kunt krijgen. Maak het desnoods 5 voor de winnaar en 1 voor de nr 5.
Welk systeem je ook kiest (behalve het bovenstaande), voor iedereen die buiten de punten finished is het aantrekkelijker om als laatste te eindigen als de uitslag van sprint race de reverse grid van de hoofdrace is.
Niet dat ze het van mij niet een keer mogen proberen. Lijkt me wel lachen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bedankt voor de tip. Ik heb nu 1,5 aflevering gezien en ik vind hem veel beter dan die van Netflix.
Zoiets zou ik ook graag bij de andere teams zien. Veel meer diepgang
[ Voor 26% gewijzigd door streamnl op 03-08-2021 18:54 ]
Dus jij denkt dat ze alles geven om die 3 punten te pakken, om vervolgens achteraan te starten als 25 punten uitgedeeld gaan worden?Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:29:
[...]
Iedereen als je als winnaar 3 punten kunt krijgen. Maak het desnoods 5 voor de winnaar en 1 voor de nr 5.
Iedere race strijd tussen ALO en HAM.alexbl69 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:49:
[...]
Dan zul je 20 punten voor de winnaar tot 1 punt voor de nummer 20 moeten geven.
Welk systeem je ook kiest (behalve het bovenstaande), voor iedereen die buiten de punten finished is het aantrekkelijker om als laatste te eindigen als de uitslag van sprint race de reverse grid van de hoofdrace is.
Niet dat ze het van mij niet een keer mogen proberen. Lijkt me wel lachen.
Maar serieus, nee ik hoop niet dat er ooit reversed grid komt in F1.
Ik zou me dan altijd in de middenmoot kwalificeren. Heb je de snelste coureurs achter je en de rest
'cruise' je voorbij.
[ Voor 15% gewijzigd door Frappuccino op 03-08-2021 19:20 ]
Las ergens dat Hulkenberg ook in gesprek is met Williams naast zijn indy ambitiesmr thee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:52:
Dan Ticktum kan weer opzoek
https://www.gpblog.com/nl...icktum-per-direct-op.html
Enerzijds wel, anderzijds is het bijna wel een must, anders koelen de banden te snel af denk ik. Per volgend jaar zijn bandenwarmers ook niet toegestaan geloof ik. Anders had dat er nooit doorheen gekomen.Jasphur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:19:
Aan de andere kant kan dat soms op sommige tracks dus ook best een kluif zijn, zie ALO vs HAM.Frappuccino schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:19:
Maar serieus, nee ik hoop niet dat er ooit reversed grid komt in F1.
Ik zou me dan altijd in de middenmoot kwalificeren. Heb je de snelste coureurs achter je en de rest
'cruise' je voorbij.
Dan zorg je dat er geen 107%-regel is, maar een 93% regel.Ankona schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:27:
En wie gaat dan zijn best doen in de sprintrace?
Ze kunnen dat niet. Deze regel is zo klaar als een klontje en van zodra je het hier gaat toelaten, kan een ander team de grens telkens wat gaan verleggen want "ja maar vorige keer was dat gewoon een boete" etc.PTR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:55:
[...]
Ik hoop dat het ze lukt.
Deze hele discussie geeft aan wat er mis is met de FIA methode van schuilen achter regelgeving. Zie ook de opmerking in het FIA stuk:
“The Stewards determine to apply the standard penalty for technical infringements. Therefore they took into account, that it shall be no defence to claim that no performance advantage was obtained.”
Ook al zouden ze hebben kunnen aantonen dat er geen voordeel was, mag dat niet eens een reden zijn om te gebruiken, raar hoor. Jan Lammers zegt het ook in de podcast van afgelopen maandag, er wordt alleen naar de letter van de wet gekeken en niet naar de geest van de wet en sport. Geef Vettel/AMR een boete oid, dat is veel proportioneler en fair.
Over het nut van die regel kan je discussiëren, maar je kan die regel nu na de race niet zomaar onder tafel vegen omdat de andere teams zich er wel aan gehouden hebben (of toch zeker die wat getest zijn geweest).
Volgens mij zijn de covers voornamelijk bedoeld voor de dirty air en drag te verminderen. Kan me vergissen hoor!CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Enerzijds wel, anderzijds is het bijna wel een must, anders koelen de banden te snel af denk ik. Per volgend jaar zijn bandenwarmers ook niet toegestaan geloof ik. Anders had dat er nooit doorheen gekomen.
Het had in elk geval een reden idd!Pyr0_ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:52:
Volgens mij zijn de covers voornamelijk bedoeld voor de dirty air en drag te verminderen. Kan me vergissen hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2021 19:59 ]
Of de reden is exact hetzelfde als bij een Tesla.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Enerzijds wel, anderzijds is het bijna wel een must, anders koelen de banden te snel af denk ik. Per volgend jaar zijn bandenwarmers ook niet toegestaan geloof ik. Anders had dat er nooit doorheen gekomen.
Ik had zelfs ergens gelezen dat er misschien schermen in kwamen om info op te presenteren.
Het is geen f...king kermis.
Dit lijkt mij ook wel fakenews inderdaad.Frappuccino schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:06:
Ik had zelfs ergens gelezen dat er misschien schermen in kwamen om info op te presenteren.
Het is geen f...king kermis.
Wat dan weer wel een toffe zou zijn, bij de WEC zitten er altijd aan weerszijden van de wagen drie ledlampen. Brandt er een, rijdt diegene eerste, branden er twee, rijdt diegene tweede, branden er drie, rijdt diegene derde. Zoiets is in de F1 denk ik ook wel van toegevoegde waarde, weker wanneer halverwege de wedstrijd de achterliggers al ingehaald worden.
Daar rijden vaak ook meerdere klassen door elkaar. Zegt de kleur van het getal ook nog iets.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:11:
[...]
Dit lijkt mij ook wel fakenews inderdaad.
Wat dan weer wel een toffe zou zijn, bij de WEC zitten er altijd aan weerszijden van de wagen drie ledlampen. Brandt er een, rijdt diegene eerste, branden er twee, rijdt diegene tweede, branden er drie, rijdt diegene derde. Zoiets is in de F1 denk ik ook wel van toegevoegde waarde, weker wanneer halverwege de wedstrijd de achterliggers al ingehaald worden.
Williams laat er geen gras over groeien 
Naar Mercedes. Hij heeft z'n achternaam al mee.mr thee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:52:
(Geleend van Twitter).
Liever niet. Is een heel naar mannetje. Zong heel recent nog “ scooby doobie doo Latifi is poo” tijdens zijn stream.mr thee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:52:
I served in a company of heroes.
Bron:Two of the striking features on the 2022 car are its over-wheel winglets and a return to a feature last seen in F1 in 2009 – wheel covers.
The inclusion of the latter is simple: sending airflow through the wheels might be an enormously potent way for teams to increase their downforce, but it also adds to that chaotic aerodynamic wake coming off the cars.
READ MORE: A new era begins – Watch as the full-size 2022 F1 car is unveiled for the first time
Although there have been changes to the 2022 regulations to limit what teams can do around the tyres aerodynamically, F1’s Motorsports team wanted to take a belt-and-braces approach by adding a physical seal to prevent engineers intentionally directing disruptive airflow out through the wheels.
https://www.formula1.com/...Lg8DrXyzHzdoGrbqp6ye.html
Is dus om ervoor te zorgen dat er geen misbruik/gebruik gemaakt kan worden van de velgen om zo voor meer downforce en dirty air te zorgen.
Over die projectie op de velgen kan ik zo snel niks vinden.
Toch moest ik hier wel om lachen.Vuvuzela schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
Liever niet. Is een heel naar mannetje. Zong heel recent nog “ scooby doobie doo Latifi is poo” tijdens zijn stream.
Het zou trouwens best wel eens de reden kunnen zijn waarom Williams 'm de zak heeft gegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door Frappuccino op 03-08-2021 21:32 ]
Klopt, maar voor de F1 alleen is dat niet nodig.hjs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:38:
Daar rijden vaak ook meerdere klassen door elkaar. Zegt de kleur van het getal ook nog iets.
Turn 1 Chaos, Pit Lane Drama And The Best Onboards | 2021 Hungarian Grand Prix | Emirates
Wat me nu pas opvalt is dat Hamilton het geen enkele keer aan de buitenkant probeert bij Alonso. En dat terwijl ie de betere banden had, de snellere auto en veel meer downforce dan de Alpine. Heel vreemd. Hij overweegt het niet eens. Terwijl Max er zo omheen gaat bij Schumacher alsof ie nooit anders heeft gedaan.
Wat me nu pas opvalt is dat Hamilton het geen enkele keer aan de buitenkant probeert bij Alonso. En dat terwijl ie de betere banden had, de snellere auto en veel meer downforce dan de Alpine. Heel vreemd. Hij overweegt het niet eens. Terwijl Max er zo omheen gaat bij Schumacher alsof ie nooit anders heeft gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 03-08-2021 22:08 ]
https://www.auto-motor-un...cedes-vergleich-leistung/
Er zitten behoorlijke schommelingen tussen merc en Honda wie het hoogste vermogen heeft. Geruchten over wie er meer en minder hebben gekregen gaan alle kanten op. Hardste gerucht is dat fia iets heeft verboden aan de Honda motor.
Er zitten behoorlijke schommelingen tussen merc en Honda wie het hoogste vermogen heeft. Geruchten over wie er meer en minder hebben gekregen gaan alle kanten op. Hardste gerucht is dat fia iets heeft verboden aan de Honda motor.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Was er overigens nog 1 vergeten: Fernandostreamnl schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:54:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb nu 1,5 aflevering gezien en ik vind hem veel beter dan die van Netflix.
Zoiets zou ik ook graag bij de andere teams zien. Veel meer diepgang
Heb deze echter nog niet gekeken, dus kan hier nog weinig over zeggen
Waarschijnlijk bang voor een tikje op z'n achterwiel.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Turn 1 Chaos, Pit Lane Drama And The Best Onboards | 2021 Hungarian Grand Prix | Emirates
YouTube: Drivers React To Turn 1 Chaos | 2021 Hungarian Grand Prix
Dr was nog een andere, met de meeste reacties die we hebben gezien.
Nu valt op dat Stroll eigenlijk niet later remt dan de meesten. Al bij het eind van de pitstraat begint ie met afremmen (die grijze muur). Verstappen remt al later dan dat. Bottas is bv al 20 meter later. Norris zit ook dichter bij het 150 meter bord. Het valt me ook op dat Leclerc echt nog veel vroeger gaat. Misschien uit schrik of zo, maar volgens mij is dat de reden dat Stroll hem erop hangt. Dus ik snap Stroll wel als ie zegt dat de rest heel voorzichtig door bocht 1 ging na het incident. Ik denk dat het nog mazzel is dat er niet meer achterop zijn geklapt. Tuurlijk, hij had ook moeten remmen, maar je kunt na je rempunt niet ineens 10 meter eerder stilstaan. En ik heb niet het idee dat ie zoveel later begint te remmen. Bij Bottas is het duidelijk, maar als je ziet bij Verstappen en Norris wat het normale rempunt zou zijn, dan zit Stroll daar nog wel voor.
Dr was nog een andere, met de meeste reacties die we hebben gezien.
Nu valt op dat Stroll eigenlijk niet later remt dan de meesten. Al bij het eind van de pitstraat begint ie met afremmen (die grijze muur). Verstappen remt al later dan dat. Bottas is bv al 20 meter later. Norris zit ook dichter bij het 150 meter bord. Het valt me ook op dat Leclerc echt nog veel vroeger gaat. Misschien uit schrik of zo, maar volgens mij is dat de reden dat Stroll hem erop hangt. Dus ik snap Stroll wel als ie zegt dat de rest heel voorzichtig door bocht 1 ging na het incident. Ik denk dat het nog mazzel is dat er niet meer achterop zijn geklapt. Tuurlijk, hij had ook moeten remmen, maar je kunt na je rempunt niet ineens 10 meter eerder stilstaan. En ik heb niet het idee dat ie zoveel later begint te remmen. Bij Bottas is het duidelijk, maar als je ziet bij Verstappen en Norris wat het normale rempunt zou zijn, dan zit Stroll daar nog wel voor.
Er gaat ook een gerucht dat Mercedes iets supergekoeld heeft, al dan niet met dry ice waardoor de intake lucht kouder is, en dat het alleen werkt over maximaal een a twee rondes, wat in Silverstone zou verklaren waarom Hamilton de eerste ronde zoveel sneller kon dan Verstappen, en waarom Mercedes het zo goed doet in quali.Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:39
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nog een aantal reacties verwijderd, wegens het vol op de man spelen of simpelweg ranten op Ziggo. De post over de podcast zelf is naar [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Daar op een normale manier over discussiëren aub.
Daar op een normale manier over discussiëren aub.
Tja, omdat hij als geen ander weet wat degene in de binnenbocht dan kan doen?Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Wat me nu pas opvalt is dat Hamilton het geen enkele keer aan de buitenkant probeert bij Alonso. En dat terwijl ie de betere banden had, de snellere auto en veel meer downforce dan de Alpine. Heel vreemd.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hulde voor de Moderators de laatste weken.
Het is echt beschamend hoe het de laatste tijd aan toe gaat op dit forum wat ook nog eens totaal niet past bij de formule 1 en Tweakers.
Hoop snel dat iedereen zijn fatsoen weer kan vinden. Momenteel post ik zelf weinig door dit soort gedrag van andere en dat kan niet de bedoeling zijn.
Het is echt beschamend hoe het de laatste tijd aan toe gaat op dit forum wat ook nog eens totaal niet past bij de formule 1 en Tweakers.
Hoop snel dat iedereen zijn fatsoen weer kan vinden. Momenteel post ik zelf weinig door dit soort gedrag van andere en dat kan niet de bedoeling zijn.
Hamilton gaat voor het kampioenschap en neemt dus minder risico.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
En met jou vele anderen!d-vine schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:54:
at your service
Snellere auto is ook wel relatief, tijdens de race op Portimao (Portugal) was in zowel de kwalificatie als de race een Alpine de snelste auto, qua topspeed that is.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Ook wel interessant, weet even niet of deze al voorbij kwam;
FOM video
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2021 23:21 ]
Ik moest gniffelen 
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Precies dit. Hele lol is er een beetje vanaf om hier te lezen in de F1 topics. Even paar weken ‘vakantie’ en dan weer nieuwe kansen.d-vine schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:54:
Ik zag anders niks bijzonders over dat Olav Mol en GP Radio gebeuren.d-vine schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:54:
Zeker mijn weggewerkte post niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Frappuccino op 03-08-2021 23:10 ]
Dat is precies het punt, de geest van de regel, niet de letter. Een scheidsrechter is de verantwoordelijke die oordeelt over het incident met de regels als leidraad. Per keer opnieuw. Je kan niet elk incident tegen het verleden blijven aanhouden. Luister de podcast eens van npo1:ThiJor schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:48:
[...]
Ze kunnen dat niet. Deze regel is zo klaar als een klontje en van zodra je het hier gaat toelaten, kan een ander team de grens telkens wat gaan verleggen want "ja maar vorige keer was dat gewoon een boete" etc.
Over het nut van die regel kan je discussiëren, maar je kan die regel nu na de race niet zomaar onder tafel vegen omdat de andere teams zich er wel aan gehouden hebben (of toch zeker die wat getest zijn geweest).
F1 podcast
Jan legt het nog iets beter uit. Sowieso wel een aardige podcast trouwens.
Nou, fingers crossed dat Aston Martin toch niet die 0,7l peut eruit weet te wringen. 🤞🏼🤡Jasphur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:04:
Williams laat er geen gras over groeien
[Afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Als iemand echt volkomen ongefundeerde dingen zegt.... mag je daar dan niet een volwassen reactie overheen zetten? Dat je zelf als het ware een moderatie doet? Moet een Moderator daar nog over heen gaan?
Het zal.
Het zal.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
[edit] wat @Chiron schrijft dus...Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Chiron in "[F1] Seizoen 2021"
[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2021 23:27 ]
Testing, one, two ...
Ik snap trouwens heel die discussie niet aan de motoren. Upgrades zijn niet toegestaan aan de motor, alleen upgrades die de betrouwbaarheid verhogen zijn toegestaan en moeten eerst getoetst worden door de FIA en de teams. Ook kost dit de nodige upgrade tokens, dus links of rechtsom kost je het dan ook een upgrade op een ander vlak.
Of het fakenews is weet ik niet zo direct.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:11:
[...]
Dit lijkt mij ook wel fakenews inderdaad.
Heb het artikel van Motorsport.nl gevonden waarin het genoemd wordt.
https://nl.motorsport.com...e-reglement-2022/6630488/
Bullet 8 staat dit:
Tevens is voorgesteld om de velgen te voorzien van een LED-panel om de fans van informatie te voorzien. Ook is een display op het bodywork voorgesteld
Welke info moet er op dan?
Ik kan alleen positie voorstellen. Voor overige info is zo'n auto veer te snel voorbij.
Ja, da's een goeie. Ik kan zo gauw ook niks zinnigs bedenken.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:33:
Welke info moet er op dan?Ik kan alleen positie voorstellen. Voor overige info is zo'n auto veer te snel voorbij.
die betrouwbare AWS data over bandenslijtageCH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:33:
Welke info moet er op dan?Ik kan alleen positie voorstellen. Voor overige info is zo'n auto veer te snel voorbij.
Hoe zie je iedereen dat gemakkelijk en snel lezen dan?
groen is goed en rood is aan vervanging toe.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:49:
[...]
Als het enkel kleurtjes zijn.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:49:
[...]
Maar dan zie je nog enkel de zijde van de auto die in beeld is dus nog maar halve info.
Dan zou ik eerder tire age doen of zo. Ik zie dan eerder die lampen zoals bij de WEC, voor eerste, tweede en derde.Chocoball schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:50:
[...]
groen is goed en rood is aan vervanging toe.

Zoals deze Toyota (het oude F1 team!) dat hier derde rijdt, zo te zien aan de curbs op Spa
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2021 23:56 ]
Of een roos zodat de andere coureurs beter lunnen mikken.
Die zit dan toch middenachter, niet op de plek van de velgen?Frappuccino schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:53:
Of een roos zodat de andere coureurs beter lunnen mikken.
En wanneer het display zelf aan gort is zijn de banden je laatste zorgChocoball schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:50:
[...]
groen is goed en rood is aan vervanging toe.
Beetje onzinnig lijkt me met maar 1 klasse en 20 auto's.CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:51:
[...]
Dan zou ik eerder tire age doen of zo. Ik zie dan eerder die lampen zoals bij de WEC, voor eerste, tweede en derde.
[Afbeelding]
Zoals deze Toyota (het oude F1 team!) dat hier derde rijdt, zo te zien aan de curbs op SpaAchter het startnummer branden de drie lampen, die dus aangeven dat de Toyota hier dus derde reed.
Als de displays steeds aan gort worden gereden dan wordt het weer zo'n cost cap dingetje. Had iemand al spinning wieldoppen aan de FOM voorgesteld?BlackMonkey schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:59:
[...]
En wanneer het display zelf aan gort is zijn de banden je laatste zorg
Ik heb het over de positie in de race, niet de kleur van het rugnummer van de auto.Frappuccino schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:02:
Beetje onzinnig lijkt me met maar 1 klasse en 20 auto's.
Ik zie toch liever spaken en opgloeiende remschijven dan die wielkappen.
[ Voor 15% gewijzigd door Frappuccino op 04-08-2021 00:15 ]
Spelen ze voor jou zo'n video af, alsof het de eigen remschijven zijn die gloeien...Frappuccino schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:14:
Ik zie toch liever spaken en opgloeiende remschijven dan die wielkappen.
Maar als je graag zoiets ziet... De 24 uur van Le Mans is eind deze maand!
Die heb ik bij zien komen inderdaad. Uit onderzoek is gebleken dat deze én voor nog meer vuile lucht zorgen én met bepaalde invalshoeken de collega coureurs kunnen verblinden met alle gevolgen van dien. Het laat zich raden, dit is er niet door gekomen.Chocoball schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:11:
[...]
Als de displays steeds aan gort worden gereden dan wordt het weer zo'n cost cap dingetje. Had iemand al spinning wieldoppen aan de FOM voorgesteld?![]()
[Afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik mis Hamilton > Albon in BraziliëRichh schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:52:
[...]
Tja, omdat hij als geen ander weet wat degene in de binnenbocht dan kan doen?https://www.dumpert.nl/item/100006063_12c32407
[ Voor 100% gewijzigd door ArcticWolf op 04-08-2021 07:41 ]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X
non rotating wheel caps is ook een leuke, blijft een mind fuck...Chocoball schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:11:
[...]
Als de displays steeds aan gort worden gereden dan wordt het weer zo'n cost cap dingetje. Had iemand al spinning wieldoppen aan de FOM voorgesteld?![]()
[Afbeelding]
voorbeeld @ 0:29
YouTube: Whips on Dub Wheels and Floaters 2K17
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X
De commentsCH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:57:
[...]
Snellere auto is ook wel relatief, tijdens de race op Portimao (Portugal) was in zowel de kwalificatie als de race een Alpine de snelste auto, qua topspeed that is.
Ook wel interessant, weet even niet of deze al voorbij kwam;
[YouTube: Drivers React To Turn 1 Chaos | 2021 Hungarian Grand Prix] FOM video
"This is just like an F1 2021 open lobby
Maar ook:
"It’s crazy that Checo’s going to have a 10 place grid penalty in Spa for changing his engine; while Bottas is getting a 5 place penalty for breaking the engine in the first place"
En dat is natuurlijk ook waar.
Als PER 10 plaatsen grid penalty krijgt, vervangen ze op zijn auto 2 onderdelen... Het is namelijk vijf plaatsen pér onderdeel. En ja, de regels daarin mogen best eens bekeken worden. Als een slachtoffer zwaarder bestraft wordt dan de veroorzaker gaat er imo iets niet goed. Maar heb er verder niets over gelezen nog, eigenlijk.alexbl69 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:59:
[...]
De comments:
"This is just like an F1 2021 open lobby![]()
"
Maar ook:
"It’s crazy that Checo’s going to have a 10 place grid penalty in Spa for changing his engine; while Bottas is getting a 5 place penalty for breaking the engine in the first place"
En dat is natuurlijk ook waar.
EDIT:
Eerder vanmorgen even snel gekeken, maar vooralsnog gaat het om mogelijk gridstraf, om hoeveel straf het gaat, staat bij de meeste artikelen er dan weer niet bij.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2021 09:35 ]
Daarom denk ik ook dat Max de beste coureur van het veld is. Ik ben er ook van overtuigd dat wat jongens als Perez, Albon en Gasly laat/lieten zien wat de auto werkelijk kan en dat wat Max nu nog steeds dit jaar laat zien de meer is dan de auto eigenlijk kan. Mercedes is nog steeds de beste auto in het veld.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Nou dit is wat Lewis zelf ook al sinds 2018 roept.CH4OS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:05:
[...]
Als PER 10 plaatsen grid penalty krijgt, vervangen ze op zijn auto 2 onderdelen... Het is namelijk vijf plaatsen pér onderdeel. En ja, de regels daarin mogen best eens bekeken worden. Als een slachtoffer zwaarder bestraft wordt dan de veroorzaker gaat er imo iets niet goed. Maar heb er verder niets over gelezen nog, eigenlijk.
Dat is wat Max zelf ook zei, als de balans in de wagen goed is zit Perez er dichtbij. Bij Mercedes zit Bottas altijd dicht bij Hamilton. En we weten inmiddels allemaal wel hoe Max rijdt in een wagen die niet in balans is.Kenny_026 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:15:
[...]
Daarom denk ik ook dat Max de beste coureur van het veld is. Ik ben er ook van overtuigd dat wat jongens als Perez, Albon en Gasly laat/lieten zien wat de auto werkelijk kan en dat wat Max nu nog steeds dit jaar laat zien de meer is dan de auto eigenlijk kan. Mercedes is nog steeds de beste auto in het veld.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat is per definitie onmogelijkKenny_026 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:15:
[...]
...dat wat Max nu nog steeds dit jaar laat zien meer is dan de auto eigenlijk kan.
Dacht dat een motorwissel 10 plaatsen was, maar kan me vergissen.CH4OS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:05:
[...]
Als PER 10 plaatsen grid penalty krijgt, vervangen ze op zijn auto 2 onderdelen... Het is namelijk vijf plaatsen pér onderdeel. En ja, de regels daarin mogen best eens bekeken worden. Als een slachtoffer zwaarder bestraft wordt dan de veroorzaker gaat er imo iets niet goed. Maar heb er verder niets over gelezen nog, eigenlijk.
Heb ook verder nog niemand de link (PER/BOT) zien leggen, maar als Bottas Perez' motor aan gort rijdt, deze dus vervangen moet worden en PER daardoor een gridstraf krijgt (5 of 10 plaatsen) blijft dat natuurlijk wrang.
Het is wel goed dat de discussie hierover nu flink op gang is gekomen. Tot nu toe maalde men niet echt om de schade, maar met de budgetcap beperkt een schade je nu in de ontwikkeling.
In Silverstone was het nog enkel Red Bull die het bokje was, maar in Boedapest zijn er meerdere teams die door het gestuntel van BOT (en STR) met een bonnetje van een paar miljoen zitten.
Technische vraag:
Een nieuwe PU (na de 3e) levert 5 gridstraffen op. Max en Checko zijn nu op dit punt aangekomen, halverwege het seizoenen mede door een hoop externe oorzaken.
Waarom kiezen teams er niet bewust voor om 1 nieuwe PU tijdens FP1 te monteren, en de 2e tijdens FP2. Zo kan je je PU poule uitbreiden met 2 stuks in 1 race, wat minder risico is dan 2 stuks in 2 races. Het is (lijkt mij) ook makkelijk om van (zeg) P11 naar P3/4/5 te rijden dan 2x van P6 naar dezelfde positie te komen.
Een nieuwe PU (na de 3e) levert 5 gridstraffen op. Max en Checko zijn nu op dit punt aangekomen, halverwege het seizoenen mede door een hoop externe oorzaken.
Waarom kiezen teams er niet bewust voor om 1 nieuwe PU tijdens FP1 te monteren, en de 2e tijdens FP2. Zo kan je je PU poule uitbreiden met 2 stuks in 1 race, wat minder risico is dan 2 stuks in 2 races. Het is (lijkt mij) ook makkelijk om van (zeg) P11 naar P3/4/5 te rijden dan 2x van P6 naar dezelfde positie te komen.
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Figure of speech, meer uit het materiaal halen dan mogen, bla bla bla…
Je snapt wat ik begrijp toch?
Zoiets vraag ik mij ook wel eens af. Zeker als je dat dan ook nog synchroon met je teamgenoot en klantenteams doet is de schade best te overzien.Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:32:
Technische vraag:
Kan me wel voorstellen dat je je in je vingers snijdt omdat je dan in een nieuwe motor geen nieuwe updates meer kwijt kunt, de ontwikkeling is dan bevroren je hebt alleen reserve motoren in de pool.
alles kan off-topic
Volgens mij tikte Schumacher nog tegen de band van Max aan, had dus zomaar fout kunnen aflopen.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Dat deed men in de eerste jaren dat er straffen stonden op het vervangen van de motor vanaf een bepaald aantal gebruikte motoren.Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:32:
Technische vraag:
Dan kreeg je van die rare 60 plaatsen gridstraf.
Daarna heeft men de regels veranderd.
Als je in FP1 en FP2 de 4e en 5e motor gebruikt, dan telt de 5e motor als uitbreiding op de motorenpool.
Klopt.Dj-sannieboy schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:41:
[...]
Volgens mij tikte Schumacher nog tegen de band van Max aan, had dus zomaar fout kunnen aflopen.
Zo werkt het niet (meer). Je krijgt de gridstraf voor de 4e en 5e motor wanneer je er mee racet. Dus ook al monteer je alvast de 5e in fp2, je krijgt de gridstraf pas als je er letterlijk mee racet.Rene schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:32:
Technische vraag:
Voorheen was het idd, dat je kon poolen door meerdere motoren officieel te monteren en weer te demonteren... zo kon je 10, 20, 30 gridstraffen krijgen in 1 race.
https://www.gptoday.net/n...oep-opmerking-over-latifiVuvuzela schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
Liever niet. Is een heel naar mannetje. Zong heel recent nog “ scooby doobie doo Latifi is poo” tijdens zijn stream.
Die gast is een beetje de weg kwijt als ik dit artikel lees.
scooby dooby doo Dan Ticktum toodeloo
Een keer geroepen heeft, inderdaad. Maar de regels zijn nu eenmaal anders. En ja, dat speelt vooral in het voordeel voor Mercedes, maar praat elk team niet voor eigen parochie? Ik heb het vaker gezegd, maar dit jaar valt er veel te winnen of te verliezen, je praat over letterlijk miljoenen aan prijzengeld. Dat het nu hard tegen hard wordt gespeeld is dan een logisch gevolg. De vraag is alleen wie dus de langste adem heeft en daarmee op de baan uiteindelijk het meeste voordeel heeft. Je ziet ook doordat de druk is toegenomen, Mercedes hier en daar steekjes heeft laten vallen, waardoor RBR toe kon slaan en de overwinning kon pakken. Maar nu twee keer de rollen omgedraaid zijn geweest, wordt er moord en brand geschreeuwd en zijn de straffen opeens niet eerlijk, in het voordeel van Mercedes, of merkt Mercedes de straffen niet eens.Kenny_026 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:16:
Nou dit is wat Lewis zelf ook al sinds 2018 roept.
Hij heeft ook een paar jaar terug tijdens een SC auto's ingehaald om zijn rivaal uit de race te rammenFrappuccino schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
https://www.gptoday.net/n...oep-opmerking-over-latifi
Die gast is een beetje de weg kwijt als ik dit artikel lees.
scooby dooby doo Dan Ticktum toodeloo
I served in a company of heroes.
Wat moeten we nu de aankomende 3 weekenden gaan doen dan ?
Hebben gewoon tijd over
Hebben gewoon tijd over
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gohja, ik vind dan weer dat het nu heel duidelijk is en bij het beoordelen van geval tot geval kan het nogal arbitrair overkomen. Technische regelmenten zijn heel duidelijk in dit geval terwijl bijvoorbeeld bij incidenten op het circuit het niet zo zwart-wit is, met de discussies/insinuaties als gevolg.PTR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
Dat is precies het punt, de geest van de regel, niet de letter. Een scheidsrechter is de verantwoordelijke die oordeelt over het incident met de regels als leidraad. Per keer opnieuw. Je kan niet elk incident tegen het verleden blijven aanhouden. Luister de podcast eens van npo1:
F1 podcast
Jan legt het nog iets beter uit. Sowieso wel een aardige podcast trouwens.
Nou nou, rollen omgedraaid...of ik heb gemist dat Mercedes eraf getikt is. Er is wel een verschil tussen winnen in strijd en de boel eraf tikken.CH4OS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Een keer geroepen heeft, inderdaad. Maar de regels zijn nu eenmaal anders. En ja, dat speelt vooral in het voordeel voor Mercedes, maar praat elk team niet voor eigen parochie? Ik heb het vaker gezegd, maar dit jaar valt er veel te winnen of te verliezen, je praat over letterlijk miljoenen aan prijzengeld. Dat het nu hard tegen hard wordt gespeeld is dan een logisch gevolg. De vraag is alleen wie dus de langste adem heeft en daarmee op de baan uiteindelijk het meeste voordeel heeft. Je ziet ook doordat de druk is toegenomen, Mercedes hier en daar steekjes heeft laten vallen, waardoor RBR toe kon slaan en de overwinning kon pakken. Maar nu twee keer de rollen omgedraaid zijn geweest, wordt er moord en brand geschreeuwd en zijn de straffen opeens niet eerlijk, in het voordeel van Mercedes, of merkt Mercedes de straffen niet eens.
Ja, het gaat om veel belangen, geld én aanzien, en het is mercedes er alles aan gelegen om die 8ste binnen te halen. Flavio's Crashgate anyone?...
Het zou mooi zijn als er niet zo lief naief over gedaan wordt, zoals Kamphues en co steeds doen. Belicht ook die andere kant wat meer, want die is er. En dat kan zonder er drama van te maken door er straight over te reporten. En ergens is dat toch ook lekker, een beetje drama?
En dat is waar de FIA ook zijn rol 's moet pakken door goede scheidsrechters en regelgeving te verzorgen en fair te oordelen.
Dat is de keuze, nu wordt het heel zwart/wit volgens de regels gedaan terwijl je nooit alle situaties in regels kan vangen. Die brandstof regel komt ergens vandaan, maar past niet om die originele reden op deze situatie. Het is net als in de juridische wereld, geest van de wet en daarvoor heb je rechters. Die geven er interpretatie aan, maar zijn wel het eindoordeel waar iedereen mee moet leven. Zoiets kan ook bij de F1, maakt het wat genuanceerder.ThiJor schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Gohja, ik vind dan weer dat het nu heel duidelijk is en bij het beoordelen van geval tot geval kan het nogal arbitrair overkomen. Technische regelmenten zijn heel duidelijk in dit geval terwijl bijvoorbeeld bij incidenten op het circuit het niet zo zwart-wit is, met de discussies/insinuaties als gevolg.
Wat een raar ventje.Vuvuzela schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Hij heeft ook een paar jaar terug tijdens een SC auto's ingehaald om zijn rivaal uit de race te rammen![]()
Ergens ook wel mooi dat hij nu zijn F1 kans kwijt is vanwege een stomme twitch stream. Zal wel een generatie kloofje zijn, maar ik heb helemaal niets met dat gestream en gevlog van quasi bekende personen.
Hij probeerde het toch minstens 2 keer buitenom bij Alonso? Alleen was hij telkens net niet ver genoeg en gebruikte Alonso de volledige breedte van de baan bij het uitkomen van T2 zodat Hamilton van het gas moest.Martinspire schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:07:
Het verschil met het inhalen van Verstappen op Schumacher is dat Verstappen in T1 op het gas bleef buiten het circuit, daardoor veel dichter achterop Schumacher zat op het stukje tussen T1 en T2 en bij het ingaan van T2 wel ver genoeg kon doorduwen buitenom waardoor Schumacher die verdedigende brede exitline van Alonso niet kon rijden.
Ik ben akkoord voor die incidenten op het circuit, maar ben niet akkoord voor technische reglementen. Bij dat laatste is zwart/wit juist wel goed mogelijk, mits er een goed argument is voor die regel. Kan je in vraag stellen waarom het een liter moet zijn en is bijvoorbeeld een halve liter of 100ml ook goed? Kan je in vraag stellen of DSQ een té zware straf is? Zeker, en dat zal nu ook wel weer opnieuw gedaan worden. Maar zolang die regel er staat, is het mijn inziens heel duidelijk en de teams weten dat ook voordat ze aan de race beginnen. Anders had Williams bijvoorbeeld niet de opdracht gegeven aan beide auto's om te stoppen op het circuit.PTR schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Dat is de keuze, nu wordt het heel zwart/wit volgens de regels gedaan terwijl je nooit alle situaties in regels kan vangen. Die brandstof regel komt ergens vandaan, maar past niet om die originele reden op deze situatie. Het is net als in de juridische wereld, geest van de wet en daarvoor heb je rechters. Die geven er interpretatie aan, maar zijn wel het eindoordeel waar iedereen mee moet leven. Zoiets kan ook bij de F1, maakt het wat genuanceerder.
RIC mag de weg weer op met de grote velgen

Gisteren was Lando aan het rijden
Gisteren was Lando aan het rijden
[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2021 09:57 ]
Hij was niet ver genoeg omdat ie telkens veel te vroeg remt voor die bocht. Je moet hem uit laten rollen. Verstappen zit bij Schumacher veel verder ernaast waardoor ie hem niet meer naar buiten kan/mag drukken. Alonso ziet hem lekker naast zijn achterwiel zitten en dan is de keuze snel gemaakt. Het is gewoon dom aanvallen van Hamilton. Hij neemt hier gewoon te weinig risico. En tuurlijk, kampioenschap en zo, maar met deze manier haalt ie niet 25 punten maar 15. (of misschien 18). Verstappen zou als Hamilton zo ging aanvallen ook precies hetzelfde hebben verdedigd. Maar nu is het Alonso dus hoor je er ineens niks meer van. Had Max dit gedaan, dan was er gezeurd om een penalty.ThiJor schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:48:
[...]
Hij probeerde het toch minstens 2 keer buitenom bij Alonso? Alleen was hij telkens net niet ver genoeg en gebruikte Alonso the volledige breedte van de baan bij het uitkomen van T2 zodat Hamilton van het gas moest.
Het verschil met het inhalen van Verstappen op Schumacher is dat Verstappen in T1 op het gas bleef buiten het circuit, daardoor veel dichter achterop Schumacher zat op het stukje tussen T1 en T2 en bij het ingaan van T2 wel ver genoeg kon doorduwen buitenom waardoor Schumacher die verdedigende brede exitline van Alonso niet kon rijden.
Het is echt jammer dat Verstappen eruit gekegeld was in de eerste bocht want dit had een mooie wedstrijd op het nat geweest tussen Ham en Ver. Ja de wedstrijd was nog wel interessant verder, maar het had mooier kunnen zijn imo.
Ruziën over de regelgevingG_Dragon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:31:
Wat moeten we nu de aankomende 3 weekenden gaan doen dan ?![]()
Hebben gewoon tijd over
Bottas & Mazepin memes maken
Boos zijn op Hamilton en Mercedes
Throwbacks posten
Genoeg te doen
Akkoord dat het spijtig is dat Max die pech had deze race.Martinspire schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:58:
[...]
Hij was niet ver genoeg omdat ie telkens veel te vroeg remt voor die bocht. Je moet hem uit laten rollen. Verstappen zit bij Schumacher veel verder ernaast waardoor ie hem niet meer naar buiten kan/mag drukken. Alonso ziet hem lekker naast zijn achterwiel zitten en dan is de keuze snel gemaakt. Het is gewoon dom aanvallen van Hamilton. Hij neemt hier gewoon te weinig risico. En tuurlijk, kampioenschap en zo, maar met deze manier haalt ie niet 25 punten maar 15. (of misschien 18). Verstappen zou als Hamilton zo ging aanvallen ook precies hetzelfde hebben verdedigd. Maar nu is het Alonso dus hoor je er ineens niks meer van. Had Max dit gedaan, dan was er gezeurd om een penalty.
Het is echt jammer dat Verstappen eruit gekegeld was in de eerste bocht want dit had een mooie wedstrijd op het nat geweest tussen Ham en Ver. Ja de wedstrijd was nog wel interessant verder, maar het had mooier kunnen zijn imo.
In het tweede deel van mijn post verklaar ik waarom Max er verder langs zat bij Schumacher. Ik denk dat de inhaalactie van Max op Schumacher in T2 bij een "normale" T1 niet mogelijk geweest was.
Gewoon lekker Le Mans kijken en een week nagenieten.ArcticWolf schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:00:
[...]
Ruziën over de regelgeving
Bottas & Mazepin memes maken
Boos zijn op Hamilton en Mercedes
Throwbacks posten
![]()
Genoeg te doen
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken