[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.290.102 views

Onderwerpen

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Zag meerdere keren dingen als schades/budget etc, dat is lastig als iemand maar deels verantwoordelijk is.

Hetzelfde met die plaatsen of punten, hoe bepaal je bijvoorbeeld nav. de HAM met VER stappen crash de straf voor HAM? Daarbij dus ook in gedachten dat VER deels verantwoordelijk was.

Krijgen ze dan beiden punten aftrek maar HAM iets meer? Of alleen HAM? En hoeveel dan en waarom zo veel? Het creëert volgens mij al snel een onmogelijk systeem waar niemand blij van gaat worden.
Had deze al een keer gepost, nog maar een keer;

Schade gereden door jezelf of bij een incident waarbij geen schuldige is > voor eigen team en uit budget cap
Schade gereden door een ander team waarbij het andere team wel de schuldige is > kosten buiten budget cap

Volgens mij is dat wel goed te handhaven?

En misschien aanvullend;
Motor / bak kapot gereden door ander team (met schuldige) = geen grid penalty.

En sowieso Bottas en Hamilton werden allebei schuldig bevonden, dus dat was niet deels... anders had Verstappen ook een straf gekregen (of zou het als no action needed bestempeld worden).
Nu zit RBR opgescheept met 1,8 miljoen euro schade + schade van Hongarije, excl. motoren (nog 2x 3,5 miljoen in de toekomst. Das zo'n 10 miljoen uit de budget cap van 140 miljoen... nou succes. En ze lopen ook nog eens een bak punten mis en krijgen er gratis gridstaffen op toe :X

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2021 14:32 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:25
Nee, zo is het op dit moment afgesproken. Die afspraken kun je ook wijzigen.
Volgens mij is in het strafrecht, om maar even te vergelijken, ook zat ruimte om te manoeuvreren en rekening te houden met de gevolgen. Volgens mij is de straf voor met te veel alcohol op achter het stuur zitten en er bij een blaastest uitgehaald worden ook lichter dan wanneer je vanwege die alcohol een familie dood gereden hebt. Of wanneer je iemand in zijn gezicht mept, nogal een verschil of hij een bloedneus heeft of je raakte hem net verkeerd en hij ligt in coma.
Ik ben geen advocaat en ik weet niet zeker of dat in Nederland verschil maakt, maar in de VS in ieder geval wel (als ik uit mag gaan van wat er op tv langs komt). Om maar aan te geven dat rekening houden met de gevolgen niet iets is wat per definitie niet mogelijk zou zijn.

Gamertag: FinrazielNL

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-01 21:12
ArcticWolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Schade gereden door jezelf of bij een incident waarbij geen schuldige is > voor eigen team en uit budget cap
Schade gereden door een ander team waarbij het andere team wel de schuldige is > kosten buiten budget cap

En misschien aanvullend;

En sowieso Bottas en Hamilton werden allebei schuldig bevonden, dus dat was niet deels... anders had Verstappen ook een straf gekregen (of zou het als no action needed bestempeld worden).
Dus dan mag je een motor/bak gratis wisselen, ookal zat hij al tegen het einde van de cyclus? Is ook weer een oneerlijk voordeel..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:01
[...]

Zag meerdere keren dingen als schades/budget etc, dat is lastig als iemand maar deels verantwoordelijk is.

Hetzelfde met die plaatsen of punten, hoe bepaal je bijvoorbeeld nav. de HAM met VER stappen crash de straf voor HAM? Daarbij dus ook in gedachten dat VER deels verantwoordelijk was.

Krijgen ze dan beiden punten aftrek maar HAM iets meer? Of alleen HAM? En hoeveel dan en waarom zo veel? Het creëert volgens mij al snel een onmogelijk systeem waar niemand blij van gaat worden.
Ham is als schuldige aangewezen dus die krijgt de straf. Deze vragen worden nu ook al gesteld en daaruit rolt een straf. Er hoeft dus niets te veranderen, alleen die straf moet ook een echte straf worden.

[removed]

• ArcticWolf
  • Niet online
Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Dus dan mag je een motor/bak gratis wisselen, ookal zat hij al tegen het einde van de cyclus? Is ook weer een oneerlijk voordeel..
Ja zo kan je het zien... aan de andere kant; hoezo is het een oneerlijk voordeel als je die race helemaal misloopt en je concurrent wel door kan.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• Finraziel
  • Laatst online: 05:25
Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zie eigenlijk liever dat het slachtoffer misschien een voordeeltje heeft dan dat het eigenlijk gewoon aangemoedigd wordt om je tegenstander er af te rammen. Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft, maar als je netto naar het resultaat kijkt dan is dat een promoter, geen detractor.

Gamertag: FinrazielNL

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 16:51

iichel

Gazoooo

[...]

En sowieso Bottas en Hamilton werden allebei schuldig bevonden, dus dat was niet deels
Incorrect, Hamilton was predominatly to blame. Dus niet volledig. Maar vooral.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 21:15

Martinspire

Awesomeness

DataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
Ik vond de shots van opzij maar een behoorlijk beperkte indruk geven van de schade, dit is toch wat duidelijker:

[Afbeelding]

Best knap om hiermee nog punten te halen.
Indrukwekkend inderdaad. Het was een behoorlijke klus. Ik vraag me af of ze bij de herstart gewoon alleen alles weggehaald hebben of toch ook nog wat dingen erop hebben gezet. Zo te zien hebben ze het gewoon gesnoeid. Ik had dan toch wel gekeken of je er niet een provisorische bargeboard op kunt zetten om te kijken of je daarmee toch niet nog wat airflow hersteld. Het is de vraag of ze hier nog wel mee testen in de fabriek, maar ik vermoed van niet.

Ik denk trouwens dat de meeste schade en verlies toch kwam van de vloer. Bardgeboard doet ook weer niet zo giga veel bij een moderne auto. Meeste downforce komt van de vloer. Als je de auto van achter ziet, dan zie je toch echt dat er iets mis zat aan die rechterkant.

Verder benieuwd of Verstappen toch niet nog wat ontdekt heeft na aanleiding van deze gehavende auto. Dat je op bepaalde plekken wel of niet grip hebt of iets over de banden of zo.

De volgende keer dat ie in de auto stapt die weer volledig opgelapt is, moet wel weer het gevoel geven van thuiskomen na een race als deze :P

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 02-08-2021 14:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Henkie
ArcticWolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Ja zo kan je het zien... aan de andere kant; hoezo is het een oneerlijk voordeel als je die race helemaal misloopt en je concurrent wel door kan.
Maar, hierdoor krijg jij als 'slachtoffer' een oneerlijk voordeel tov het hele veld. ook die 18 rijders die er geen pepernoot te maken hebben gehad. Dus nee, dit is een slecht idee.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Dus HAM start ooit vanuit de pits en ramt in de 1e ronde Mazepin eruit en haalt vervolgens nog het podium. Dan zullen ze blij zijn bin Haas.

Dit is gewoon weer oranje bril denken. Max is eraf getikt en iedereen wil die punten gewoon hebben. Het slaat natuurlijk nergens op iemand punten te geven die een andere rijder pakt terwijl je zelf in de 1e ronde eruit ligt.

Dynamische straffen gaan gewoon niet werken. Het is gewoon jammer voor Max dat die 10 seconden niet hard aankomen bij Ham, maar zo werkt het nou eenmaal. Wederom, was het Max die Ham eraf had getikt hadden we absoluut geen discussie.
Als ik al Oranje denk, dan is dat door Lando en de McLaren en zeker niet door VER

Die verwijten die jij maakt is/zijn ook behoorlijk opgefokt.

• ArcticWolf
  • Niet online
Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Maar, hierdoor krijg jij als 'slachtoffer' een oneerlijk voordeel tov het hele veld. ook die 18 rijders die er geen pepernoot te maken hebben gehad. Dus nee, dit is een slecht idee.
Die 4 gisteren hadden er ook geen pepernoot mee te maken en toch zijn er 4 wagens totallos...

• tweakduke
  • Laatst online: 00:39

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De laatste posts zijn weg voor de goede vrede. En verder: wees lief voor elkaar :)

Tweakers Discord

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
Zoals in een ander topic al gezegd: Eigen schuld, eigen budget. Ander schuld, buiten de budget cap. Lijkt me veel meer redelijk.

Een andere straf kan ook zijn, x aantal races geen upgrades mogen doen.
Geen upgrades mogen doen is natuurlijk een wassen neus. De ontwikkeling aan de auto's gaat altijd wel door. Dan sla je twee races je upgrades over en boek je weinig winst, maar wanneer je weer wel upgrades mag doen, doe je dan meerderen tegelijk en ben je opeens een heel stuk sneller... Ik denk niet dat een dergelijke regel in de praktijk echt zinvol is, het is meer uitstel van executie, alleen dan wat positiever. :+

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
De discussies op de laatste pagina's lezende... En ons dan verplaatsen in de schoenen van de FIA... Zo makkelijk is het dus allemaal niet.

En volgens mij zijn we nu op zoek naar het bestrijden van een symptoom (twee teams die met kop en schouders boven de rest uitsteken) in plaats van het oplossen aan de bron (gelijk speelveld).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-01 15:31
Als we dan toch bezig zijn met nieuwe/aangepaste regels :P

tracklimits: gewoon met je wielen tussen de witte lijnen blijven. Curbs is buiten de baan. En overal op het circuit!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 21:49
Een 'eerlijke' strafmaat zal er nooit komen. Daarvoor zijn de omstandigheden van elk incident te veranderlijk.

Het enige dat de boel wel een stuk eerlijker zou maken is dat schade als gevolg van een crash door een ander niet meetelt voor de budget-cap.

Daar kan geen enkel team tegen zijn lijkt me.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

En misschien aanvullend;

Nu zit RBR opgescheept met 1,8 miljoen euro schade + schade van Hongarije, excl. motoren (nog 2x 3,5 miljoen in de toekomst. Das zo'n 10 miljoen uit de budget cap van 140 miljoen... nou succes. En ze lopen ook nog eens een bak punten mis en krijgen er gratis gridstaffen op toe :X
Wie bepaald de hoogte van de schade? Merendeel van de kosten zitten in R&D en zijn niet terug te rekenen. Daarnaast, wat als een Williams een crash veroorzaakt en er 5 auto's af tikt? Dan kan het team meteen inpakken want zoveel geld hebben ze niet.

In alle motorsport klasses betaald iedereen zijn eigen schade, dat is het risico van racen.

HAM was merendeels verantwoordelijk, welk percentage is dan door Red Bull te betalen?

Kosten buiten budgetcap lijkt me ook lastig want ook daar zit je er mee, wie bepaald de schade? Misschien kon de motor nog maar 3 rondes mee en was dus al waardeloos voor de crash.

[ Voor 5% gewijzigd door Homeland op 02-08-2021 15:11 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Homeland schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Wie bepaald de hoogte van de schade? Merendeel van de kosten zitten in R&D en zijn niet terug te rekenen. Daarnaast, wat als een Williams een crash veroorzaakt en er 5 auto's af tikt? Dan kan het team meteen inpakken want zoveel geld hebben ze niet.

In alle motorsport klasses betaald iedereen zijn eigen schade, dat is het risico van racen.

HAM was merendeels verantwoordelijk, welk percentage is dan door Red Bull te betalen?
Er zijn prijs afspraken, de FIA weet hoeveel een vloer kost bv. Die 1,8 miljoen zal RBR ook moeten verantwoorden naar de FIA omdat die weer van de budgetcap afgaat.

En ik zei dat niet dat de schuldige partij het geld op tafel hoefde te leggen, maar dat RBR die kosten mag maken /buiten/ de cap.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2021 15:12 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59
Crazy D schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Een Mercedes niet-op-kop heeft relatief gezien wat meer moeite met inhalen ondanks de hogere snelheid. Als Bottas 2e kwalificeert op Spa en dus 6e start... met een Max, Perez, Norris en misschien wel een Alonso in de buurt, rekening houdend met de geweldige starts van Bottas van de laatste tijd, kan dat best weleens eindigen als een flinke straf omdat ie Alonso heel lang niet voorbij komt. Uiteindelijk is natuurlijk elke straf die een vorm-van-tijdstraf is (drive through is ook tijdstraf) voor een snel team over het algemeen minder nadelig. Hoe vaak rijden de Mercs en RB's niet van achteraf richting top 6.
Hoe makkelijk je naar voren kunt komen hangt niet alleen van de auto af maar ook van de baan. Een straf van 5 plaatsen in Monaco is veel nadeliger dan een eenzelfde straf op een baan als Spa bijvoorbeeld. De Hungaroring is ook geen eenvoudige baan om in te halen zoals we gisteren konden zien.

Je krijgt waarschijnlijk hetzelfde gezeur als we nu zien omtrent tijdstraffen die wel of niet zwaar genoeg zijn voor coureur X of Y vanwege omstandigheden zus of zo. Om dat voor te zijn zou je moeten kijken naar de baan waar je op dat moment bent en daar de straf van af laten hangen maar dan begeef je je op het terrein dat je gaat kijken naar de gevolgen c.q. omstandigheden van een incident en dat wordt een gebed zonder einde.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Er zijn prijs afspraken, de FIA weet hoeveel een vloer kost bv. Die 1,8 miljoen zal RBR ook moeten verantwoorden naar de FIA omdat die weer van de budgetcap afgaat.
Een vloer is een standaard onderdeel, verder zijn er geen prijsafspraken hoor, meeste dingen hangt maar net van je leverancier af en welke afspraken daarmee worden gemaakt.

Die 1.8miljoen is gepraat voor de bühne, RBR hoopt hiermee extra budget los te maken, mocht de FIA er echt naar kijken dan komt er ongetwijfeld een lager bedrag uit en zelfs dan is het grotendeels koffiedik kijken, die kosten zijn niet zo simpel te herleiden.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:23
*knip*
Reageer dan niet of laat het topic even links liggen.

[ Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2021 15:22 ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

[...]

Kosten buiten budgetcap lijkt me ook lastig want ook daar zit je er mee, wie bepaald de schade? Misschien kon de motor nog maar 3 rondes mee en was dus al waardeloos voor de crash.
Haas heeft vaak nog niet eens geld om voor beide auto's voor onderdelen te zorgen, laat staan te betalen voor die van andere teams.

Gunther naar Mazepin :+ :

Afbeeldingslocatie: https://images-cdn.9gag.com/photo/ax9w24Y_700b.jpg

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 20:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat een uitgebreide post over iets waar je werkelijk nog niets van kan zeggen. Kudos :D

Hier mijn voorspelling:

SPA
HAM en VER gaan in lap 2 zij aan zij door Eau Rouge/Radillion tikken elkaar aan en gaan met 300km/u gezamenlijk de bandenstapel in. Breken daarbij een been of zoiets, waardoor voor beide het seizoen afgelopen is.

Rest van het seizoen
Het wordt een fantastisch seizoen. Geen HAM/VER discussie meer en alleen nog maar spannende races, met 6 verschillende winnaars tot het einde.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 16:51

iichel

Gazoooo

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Wat een uitgebreide post over iets waar je werkelijk nog niets van kan zeggen. Kudos :D

Hier mijn voorspelling:

SPA
HAM en VER gaan in lap 2 zij aan zij door Eau Rouge/Radillion tikken elkaar aan en gaan met 300km/u gezamenlijk de bandenstapel in. Breken daarbij een been of zoiets, waardoor voor beide het seizoen afgelopen is.

Rest van het seizoen
Het wordt een fantastisch seizoen. Geen HAM/VER discussie meer en alleen nog maar spannende races, met 6 verschillende winnaars tot het einde.
Ja maar wie wordt er dan kampioen? Russell in de Merc van Hamilton?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:51
iichel schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Norris heeft denk ik een vrij hoge gunfactor, maar of die het zou halen... Waarschijnlijk lukt Bottas het dan wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 02-08-2021 15:25 ]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Dat gaat denk ik niet lukken met 6 verschillende winnaars. Dus de save bet is Norris. Out of the box, Vettel!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 12:05
[...]

Norris, want Russell kan hem niet meer bijhalen met de 111 punten voorsprong O-)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Frappuccino
Toch nog even de zichtbare schade aan de auto van Max:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7xxTFkX0AYMnVh?format=jpg&name=large

En dan nog even voor degene die beweren dat het onmogelijk is om de schade te bepalen aka er een prijskaartje aan te hangen:
Het lukt toch ook als jij je auto tegen die van een ander opkrult. Waarom zou dat in de F1 dan niet kunnen?

• Plenkske
Puc van S. schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Norris, want Russell kan hem niet meer bijhalen met de 111 punten voorsprong O-)
Ligt er dan vooral aan hoeveel punten Norris pakt. 10-11 races winnen is meer dan het dubbele van die 111

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jasphur schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:59:
Als we dan toch bezig zijn met nieuwe/aangepaste regels :P

tracklimits: gewoon met je wielen tussen de witte lijnen blijven. Curbs is buiten de baan. En overal op het circuit!
Dan kun je ook niet 1mm met de banden erover. Je moet wel wat marge hebben. Met de banden binnen de binnenste curbs blijven lijkt mij dan voldoende.

Als je echt 0mm marge wilt geven, kunnen de curbs zelfs weg!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:26:
Ligt er dan vooral aan hoeveel punten Norris pakt. 10-11 races winnen is meer dan het dubbele die 111
Alleen zou ik wel in de 2021 realiteit blijven. Dat Williams nu punten gepakt heeft is top voor ze, maar dat betekend nog altijd niet dat hun auto opeens de sterren van de hemel rijdt.

• Plenkske
CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:29:
[...]
Alleen zou ik wel in de 2021 realiteit blijven. Dat Williams nu punten gepakt heeft is top voor ze, maar dat betekend nog altijd niet dat hun auto opeens de sterren van de hemel rijdt.
Het was allemaal erg hypothetisch, als je even alles terugleest...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:27:
[...]
Dan kun je ook niet 1mm met de banden erover. Je moet wel wat marge hebben. Met de banden binnen de binnenste curbs blijven lijkt mij dan voldoende.

Als je echt 0mm marge wilt geven, kunnen de curbs zelfs weg!
Ik zou zeggen f*ck safety en grindbakken terug!
Als je stil staat in de kattenbak weet je dat je over de track limits heen bent gegaan :+

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 09:31
[...]

ik heb de rest van de reacties nog niet gelezen dus misschien spuit11

Ik zie in dit geval echt niet in wat het verschil is met seconden straf. Als het een gedeelde verantwoordelijkheid is dan wordt de straf minder. dat is ook gebeurd met seconden. Hamilton heeft 10 seconden gekregen ipv bijv een stop and go omdat hij mainly verantwoordelijk gehouden wordt. Het is met seconden straf ook niet zo dat Hamilton 10 sec krijgt en verstappen 5.

Wat je hiermee wel wint is dat de straf onafhankelijk is van performance. zoals ik al eerder heb gezegd -> 10 sec voor Mercedes en Red Bull is een lachertje, een verschil tussen plan A en B. Maar een 10 seconden straf voor bijv williams is gelijk aan een DNF. Dat maakt een straf oneerlijk.

Als je met de punten of eindplaats gaat werken dan wordt het eerlijker, dan ga je x plaatsen naar beneden of je krijgt x punten aftrek. dat raakt de coureur veel meer en je hebt alsnog dat hij als eerste over de finishlijn kan komen, maar dan voelt hij wel degelijk alsnog de straf.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ik zie in dit geval echt niet in wat het verschil is met seconden straf. Als het een gedeelde verantwoordelijkheid is dan wordt de straf minder. dat is ook gebeurd met seconden. Hamilton heeft 10 seconden gekregen ipv bijv een stop and go omdat hij mainly verantwoordelijk gehouden wordt. Het is met seconden straf ook niet zo dat Hamilton 10 sec krijgt en verstappen 5.

Wat je hiermee wel wint is dat de straf onafhankelijk is van performance. zoals ik al eerder heb gezegd -> 10 sec voor Mercedes en Red Bull is een lachertje, een verschil tussen plan A en B. Maar een 10 seconden straf voor bijv williams is gelijk aan een DNF. Dat maakt een straf oneerlijk.

Als je met de punten of eindplaats gaat werken dan wordt het eerlijker, dan ga je x plaatsen naar beneden of je krijgt x punten aftrek. dat raakt de coureur veel meer en je hebt alsnog dat hij als eerste over de finishlijn kan komen, maar dan voelt hij wel degelijk alsnog de straf.
Maar betere teams zwaarder straffen is ook weer oneerlijk, want dan krijgen de mindere teams voordeel op de betere teams. En dan kan een heel klein foutje van een topteam einde titelkansen betekenen, gezien ze buitenproportioneel gestraft worden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

[...]

To be fair, op afgelopen race na was geen enkele straf van invloed op de resultaten van Williams geweest, 0 punten is 0 punten :P Als backmarker kun je eigenlijk 'ongestraft' rijden want punten haal je toch niet (ja als je ene eraf ramt haal je zelfs meer punten dan wanneer je t niet doet, alleen wel op je racelicentie :+ )

• Baumans
  • Laatst online: 10:16
mark-k schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

To be fair, op afgelopen race na was geen enkele straf van invloed op de resultaten van Williams geweest, 0 punten is 0 punten :P Als backmarker kun je eigenlijk 'ongestraft' rijden want punten haal je toch niet (ja als je ene eraf ramt haal je zelfs meer punten dan wanneer je t niet doet, alleen wel op je racelicentie :+ )
Ook het behalen van een 11e of 12e plaats is voor die kleine teams erg belangrijk voor de stand in het kampioenschap

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 22:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Maar betere teams zwaarder straffen is ook weer oneerlijk, want dan krijgen de mindere teams voordeel op de betere teams. En dan kan een heel klein foutje van een topteam einde titelkansen betekenen, gezien ze buitenproportioneel gestraft worden.
Heb het eerder gezegd; lever maar 3 of 5 plekken in op de baan.

• Melantrix
[...]

Hoezo betere teams zwaarder straffen?

Ipv x seconden gewoon voor iedereen x plekken. Dus als een Merc iemand van de baan af tikt is dat (laten we even wat verzinnen) 10 plekken waard. Als hij alsnog 1e over de lijn komt wordt hij dus 10e (of 11e?). het zelfde voor een williams. Hoezo is dat zwaardere straf voor een top team in tegenstelling tot x seconden?

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 16:35

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Bij schuld aan het incident: per erafgereden concurrent 5 plaatsen terug in de rangschikking. Ben je zelf uitgeschakeld dan geldt dit voor de volgende race. Daarnaast geen onderdelen vervangen tijdens rode vlag situaties wanneer jij aangewezen bent als schuldige... doe dat maar tijdens een "reguliere" pitstop...

Voor Hamilton had dit betekent dat hij waarschijnlijk geen punten had gehaald op Silverstone
Voor Bottas betekent dit dat hij de volgende race op z'n best 16e zou kunnen worden.
Op zo'n manier kan een coureur er (bijna) geen voordeel aan behalen om z'n concurrent eraf te tikken...

• Melantrix
servies schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Bij schuld aan het incident: per erafgereden concurrent 5 plaatsen terug in de rangschikking. Ben je zelf uitgeschakeld dan geldt dit voor de volgende race. Daarnaast geen onderdelen vervangen tijdens rode vlag situaties wanneer jij aangewezen bent als schuldige... doe dat maar tijdens een "reguliere" pitstop...

Voor Hamilton had dit betekent dat hij waarschijnlijk geen punten had gehaald op Silverstone
Voor Bottas betekent dit dat hij de volgende race op z'n best 16e zou kunnen worden.
Op zo'n manier kan een coureur er (bijna) geen voordeel aan behalen om z'n concurrent eraf te tikken...
Eens met plaatsen maar niet met rode vlag. Rode vlag is voor iedereen hetzelfde, plus dat is een regel die je niet kan afdwingen. wie zegt dat een straf bepaald is voordat de rode vlag er is? in Silverstone kwam die straf (als ik het me goed herinner) pas later. Dus dat gaat niet werken en ik denk verder ook onnodig. Hamilton had dan in silverstone alsnog 1e gefinished, maar 5 plekken straf gekregen. eerlijk en duidelijk voor iedereen.

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 18:59

Moofnor

King of my castle

[...]

Briljant! Ik kijk al uit naar de eerste schwalbes

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• RobertMe
  • Laatst online: 10:03
[...]

De nieuwe regels m.b.t. tijd in de windtunnel vindt je dan ook oneerlijk? Want een Haas of Williams haalt daar potentieel ook voordeel uit, dat ze extra tijd in de windtunnel krijgen die de ander teams niet krijgen, terwijl Mercedes en Red Bull juist "bestraft" worden.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 16:35

servies

Veni Vidi Servici

Moofnor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Briljant! Ik kijk al uit naar de eerste schwalbes
Je bedoelt een schwalbe dat je jezelf in de bandenstapels parkeert? De stewards hebben de hele race om het te beoordelen... dat lijkt me toch voldoende om schwalbes eruit te kunnen filteren...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Hoezo betere teams zwaarder straffen?

Ipv x seconden gewoon voor iedereen x plekken. Dus als een Merc iemand van de baan af tikt is dat (laten we even wat verzinnen) 10 plekken waard. Als hij alsnog 1e over de lijn komt wordt hij dus 10e (of 11e?). het zelfde voor een williams. Hoezo is dat zwaardere straf voor een top team in tegenstelling tot x seconden?
Dus Haas kan niet gestraft worden?

• Henkie
Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

Daar heeft Haas geen hulp bij nodig, ze zijn er zelf best goed in..

• Frappuccino
Ferrari schaart zich achter Red Bull: 'Laat de schuldige partij voor de kosten opdraaien'
Ik verwacht niet dat er voor dit seizoen nog iets zal veranderen, maar misschien wel voor volgend seizoen.

Er gaat in ieder geval wel over gesproken worden door de teams en FIA denk ik.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 12:36
[...]

Nee en het is ook pas een probleem geworden nu de topteams worden getroffen. Ik heb ze er nooit over gehoord toen ze onbeperkt geld konden uitgeven, terwijl kleine teams altijd al met deze problemen moesten dealen. Gewoon niet zeuren, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Dingen buiten de budgetcap laten vallen geeft de topteams gewoon een voordeel.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 02-08-2021 16:24 ]

• Jory
  • Laatst online: 08:13
[...]

Ach nu is een 10 sec penalty voor Haas toch ook op 50 ivp 40 sec van hun voorganger eindigen?

• Melantrix
Jory schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Ach nu is een 10 sec penalty voor Haas toch ook op 50 ivp 40 sec van hun voorganger eindigen?
Precies dit, er veranderd dan niks. Wat je aanpakt door plekken straf te geven in plaats van seconde is de performance verschil. We hebben nu gewoon een te grote performance verschil waardoor een straf geen straf meer is voor de ene team en een 'DNF' voor een ander. Met plekken straf ga je gewoon krijgen dat een straf ook echt pijn doet, onafhankelijk of je met 30 seconden voorsprong wint.

Verwijderd

Daarnaast geen onderdelen vervangen tijdens rode vlag situaties wanneer jij aangewezen bent als schuldige... doe dat maar tijdens een "reguliere" pitstop...

Op het moment dat die auto gefixt werd, was er nog helemaal geen beslissing van de stewards. Dat gaat dus niet werken.

Wel haalbaar: als je aan de auto wil werken moet je hem uit de rij halen. Ben je klaar, dan mag je achteraan aansluiten.

• alesandro_46
Even een blik op de tussenstand bij constructeurs, Williams (10) nu zelfs boven Alfa Romeo (3). Haas als enige 'zéro point'.
Hoe groot is de kans dat Gene Haas de boel in de etalage zet?
En wie gaat dan de volgende eigenaar worden? Pa Mazepin, William Story (Rich energy...) of iemand anders (wie?)?

• Henkie
alesandro_46 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:33:
Even een blik op de tussenstand bij constructeurs, Williams (10) nu zelfs boven Alfa Romeo (3). Haas als enige 'zéro point'.
En wie gaat dan de volgende eigenaar worden? Pa Mazepin, William Story (Rich energy...) of iemand anders (wie?)?
Nihil? Het doel van dit seizoen is altijd duidelijk geweest. Nul ontwikkeling en alle ballen op 2022. Als er al een verkoop komt zal dit pas op zijn vroegst volgend seizoen zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alesandro_46 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:33:
Geen idee, niemand van ons kan in het hoofd van Gene Haas kijken natuurlijk. Maar op voorhand had Haas (Steiner) al aangegeven (in November 2020 al!) de resources in te zetten voor het 2022 seizoen en de nieuwe auto's, dus dat Haas dit seizoen er niet al te best voor staat is dan niet zo heel gek, als je nauwelijks ontwikkelt aan de auto en met de auto van vorig jaar (hier en daar misschien wat aangepast) rijdt. ;)
Denk niet dat het zover komt, zie hier boven. :) En met de nieuwe Concorde agreement, heeft Haas in elk geval voor 5 jaar bijgetekend in de sport. ;)

Bron: https://www.formula1.com/...ZOtA97RH3pYwx7cjy0tw.html en vooral https://www.formula1.com/...rXOZpQenbmj9oMSoedoE.html. ;)

Daarbij, Williams deed het tot afgelopen race ook niet al te best, al meerdere seizoenen lang niet, het is dus best lang uit te houden, ook al heb je beperkte middelen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2021 16:52 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 23-01 21:49

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53
[...]

Haas heeft MAZ als rijder. Ze zijn al genoeg gestraft

• RobertMe
  • Laatst online: 10:03
Probleem met geven van straffen in de uitslag (dus plekken terug worden gezet) is dat je je straf ook niet meer "ongedaan" kunt maken. Zie bv Norris in Oostenrijk op Perez. Had Norris daar nu echt 1 plek terug gezet moeten worden? De straf an zich was IMO al discutabel (ja, je kunt hem geven). Maar nu kan Nooris wel gewoon de straf "oplossen" door voldoende weg te rijden. Waarbij het dan weer minder uit maakt dat de straf discutabel is. En tsja in dit geval verpeste Perez zijn race ook zelf, plus dat één plekje straf dan uit mijn hoofd naar Sainz zou zijn gegaan, terwijl die weer niks met het incident te maken had.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:22

DataGhost

iPL dev

[...]

Hülkenberg in de RBR van Verstappen natuurlijk :+ maar de meest logische zet voor RBR zou dan Gasly zijn, en Albon neemt de AT over. Norris en Bottas liggen beiden nog maar 3 DNFs voor op Gasly... I'll see myself out.

• Jasphur
Awel, Ferrari leest hier mee?

• Jasphur
Overigens, begrijp ik nou goed dat VET nog steeds op P2 staat aangezien AM de DSQ heeft aangevochten?

En ik zag dat OCO nog naar de stewards moest ivm het niet volgen van de post-race procedures. Is daar nog iets uitgekomen?Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7t-US7WUAMukBp?format=jpg&name=medium

[ Voor 66% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2021 17:46 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zoalng het protest niet is afgewezen blijft hij volgens mij gewoon nummer 2

• noo
  • Niet online

noo

Jasphur schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:43:
Overigens, begrijp ik nou goed dat VET nog steeds op P2 staat aangezien AM de DSQ heeft aangevochten?
[Embed]

En ik zag dat OCO nog naar de stewards moest ivm het niet volgen van de post-race procedures. Is daar nog iets uitgekomen?[Afbeelding]
In de Corrected Final Race Classification van 16:33 vandaag staat VET nog steeds als DQ (https://www.fia.com/sites...Race%20Classification.pdf)
En daar staat het volgende in
The classification is provisional, subject to the outcome of the notice of appeal lodged by Aston Martin Cognizant F1 Team against Stewards decision 59.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Jasphur schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:43:
Ja. volgens hierboven sinds anderhalf uur geleden niet meer, maar het wordt nog steeds aangevochten dus final is het nog steeds niet.
En ik zag dat OCO nog naar de stewards moest ivm het niet volgen van de post-race procedures. Is daar nog iets uitgekomen?[Afbeelding]
Als het goed is op dezelfde plek waar je al die documenten kan vinden, daar is er eentje met "reprimand".

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 02-08-2021 17:55 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 03:13
Nu pas? Het is al ruim 8 maanden geleden dat hij Covid19 gehad heeft.. Lijkt mij erg sterk dat hij dan nu pas echt last van long-Covid zou krijgen (anders had hij dat ook wel eerder gemeld).. Ik denk eerder dat hij gewoon te weinig gedronken heeft tijdens de race, verhaal gaat dat zijn drinksysteem niet goed werkte..

Maar wel mooi mogelijk excuses alvast voor als hij weer begint te verliezen van Max na de zomerstop..

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Inflatable schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Nu pas? Het is al ruim 8 maanden geleden dat hij Covid19 gehad heeft.. Lijkt mij erg sterk dat hij dan nu pas echt last van long-Covid zou krijgen (anders had hij dat ook wel eerder gemeld).. Ik denk eerder dat hij gewoon te weinig gedronken heeft tijdens de race, verhaal gaat dat zijn drinksysteem niet goed werkte..

Maar wel mooi mogelijk excuses alvast als hij weer begint te verliezen van Max na de zomerstop..
Ik vind al zijn symptomen ook textbook uitdroging. Hij zat er bij de persco weer prima bij, het begon een beetje moeilijk maar dat vond ik een klein beetje aanstellerig overkomen, de eerste paar seconden van het beantwoorden van vragen ging moeilijk (hijgen, zware stem) en daarna klonk het weer alsof er niks aan de hand was. Als je hoort van die paar (top)atleten en de vele normale doch anderszins gezonde mensen met long covid hebben ze vaak al moeite met traplopen en zijn daarna uren of de rest van de dag bekaf. Je gaat me niet vertellen dat je met long covid genoeg last kan hebben om op het podium niet op je benen te kunnen staan maar een half uurtje later prima bij de persco te zitten en tegelijk wel ruim anderhalf uur in een loeihete cockpit te zitten, bochten van 5G te trekken en 100+kg op de rem te stampen. En daaraan vooraf ook nog de rest van het raceweekend met alle sessies. Ik schaar het lekker onder PR voor als er straks geen 8e WDC in de pocket is, zodat er nog genoeg externe excuses zijn om de prestatie van Verstappen in diskrediet te brengen. Op dezelfde manier als dat ze de rest van het jaar al allerlei PR opzetten (underdog, Max agressief) om in latere situaties te kunnen gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 02-08-2021 18:01 ]

Verwijderd

Met long covid stap je echt niet "zonder problemen" een half seizoen in een Formule 1 wagen om op topniveau te presteren.
Het is een slepend verhaal en speelt niet zomaar op.
Ik vermoed ook uitdroging icm zware inspanning.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Hülkenberg in de RBR van Verstappen natuurlijk :+ maar de meest logische zet voor RBR zou dan Gasly zijn, en Albon neemt de AT over. Norris en Bottas liggen beiden nog maar 3 DNFs voor op Gasly... I'll see myself out.
Denk Albon dan in de stoel van Max en Gasly lekker in de AT. Al is Gasly de betere rijder, Albon is de RBR gewend en Gasly de AT. Zou meest logisch zijn.

Is eigenlijk al iets bekend over het beroep van AM betreft Seb?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:04:
Met long covid stap je echt niet "zonder problemen" een half seizoen in een Formule 1 wagen om op topniveau te presteren.
Het is een slepend verhaal en speelt niet zomaar op.
Ik vermoed ook uitdroging icm zware inspanning.
idd, waarschijnlijk heeft Covid simpelweg meer invloed op zijn fysiek gehad dan verwacht en is het herstelproces simpelweg langzamer omdat hij maar door blijft knallen (Deze sporters worden toch constant gemonitord etc, dat was echt wel eerder naar boven gekomen)..

Daarnaast moet hij door Max ook veel dieper gaan dan voorgaande seizoenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 02-08-2021 18:23 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Frappuccino
Bossie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:22:
Daarnaast moet hij door Max ook veel dieper gaan dan voorgaande seizoenen.
Dan had ie het de laatste race toch juist heel relaxt?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18
Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Dan had ie het de laatste race toch juist heel relaxt?
Misschien, volgens mij was de laatste race voor Lewis volle bak om maximaal te kunnen profiteren van de uitvalbeurt van Max.

Daarnaast werd in het Ziggo voorprogramma ook genoemd dat de Hungaroring voor de coureurs het zwaarste circuit is (temperatuur icm alleen een "rustpunt" op het rechte stuk).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:23
Bossie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Misschien, volgens mij was de laatste race voor Lewis volle bak om maximaal te kunnen profiteren van de uitvalbeurt van Max.

Daarnaast werd in het Ziggo voorprogramma ook genoemd dat de Hungaroring voor de coureurs het zwaarste circuit is (temperatuur icm alleen een "rustpunt" op het rechte stuk).
Ze worden er prima voor betaald, niet aanstellen dan.

• Damian
  • Laatst online: 08:06

Damian

Insane Obtrusion

Veel kans van slagen heeft dat beroep toch niet? Regel is gewoon dat er zoveel kilo achter moet blijven. Simpel toch? Wat is het verweer van AM hierin dan?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
dat er genoeg in zou zitten, maar de fia er niet alles uitkreeg.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-01 11:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y9JQ8Zz.jpg

Het zicht vanuit de safetycar. :)

[ Voor 28% gewijzigd door DoeEensGek op 02-08-2021 19:57 ]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Damian schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:53:
Veel kans van slagen heeft dat beroep toch niet? Regel is gewoon dat er zoveel kilo achter moet blijven. Simpel toch? Wat is het verweer van AM hierin dan?
Verweer is dat een pomp defect is en dat daardoor niet de volledige liter eruit gehaald kon worden. Volgens AM zat er nog 1,7L in.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 10:33

TrekDr0p

QR niet scannen

Kwam deze nog tegen.
Had deze nog niet hier voorbij zien komen... denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27ykb2RCjPcxg61mLnPW7TzuwP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qApYbHYGifhkU8FQ6MbyvxOx.jpg?f=fotoalbum_large

Bizar veel schade zo side by side...

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

@TrekDr0p De crash heeft ook even alle tekst in leesbare richting gezet, zo te zien. :+

• alesandro_46
Amphiebietje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:09:
@TrekDr0p De crash heeft ook even alle tekst in leesbare richting gezet, zo te zien. :+
Kan je na gaan met wat voor bruut geweld het is gegaan!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:12
https://mobile.twitter.co...tatus/1422172290775752710
Williams racer George Russell is to drive for Mercedes on Tuesday as the team take part in a post-race tyre test in Hungary.

Russell will test a Mercedes mule car fitted with Pirelli’s 2022-spec 18-inch tyres around the Hungaroring, two days after claiming his first ever points for Williams with P8 at the Hungarian Grand Prix.
https://www.formula1.com/...GgIeVh7gtJT5JJhcUkUR.html

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 02-08-2021 20:19 ]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 10:26

ricardo246

Life's what you make it!

Van die thank you Charlie wordt ik weer vrolijk, anders dan in de recente F1 topics, is de F1 familie close, men vergeet niet hun helden. Mooi dat het zo ook kan. _/-\o_ .
Laten we niet vergeten wie de mensen zijn die de sport groot hebben gemaakt, kunnen er dingen beter, yes, a shitload. Maar stap voor stap.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• alesandro_46
CH4OS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:35:
[...]
Geen idee, niemand van ons kan in het hoofd van Gene Haas kijken natuurlijk. Maar op voorhand had Haas (Steiner) al aangegeven (in November 2020 al!) de resources in te zetten voor het 2022 seizoen en de nieuwe auto's, dus dat Haas dit seizoen er niet al te best voor staat is dan niet zo heel gek, als je nauwelijks ontwikkelt aan de auto en met de auto van vorig jaar (hier en daar misschien wat aangepast) rijdt. ;)

[...]
Denk niet dat het zover komt, zie hier boven. :) En met de nieuwe Concorde agreement, heeft Haas in elk geval voor 5 jaar bijgetekend in de sport. ;)

Bron: https://www.formula1.com/...ZOtA97RH3pYwx7cjy0tw.html en vooral https://www.formula1.com/...rXOZpQenbmj9oMSoedoE.html. ;)

Daarbij, Williams deed het tot afgelopen race ook niet al te best, al meerdere seizoenen lang niet, het is dus best lang uit te houden, ook al heb je beperkte middelen.
En @Henkie, true betreft alle pijlen op 2022. Ik denk dat ik zelf niet verwacht heb dat ze met een '2019+hap uit de vloer' auto als laatste zouden staan.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-01 07:06
U123456 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:12:
[Embed]https://mobile.twitter.com/pirellisport/status/1422172290775752710

[...]
https://www.formula1.com/...GgIeVh7gtJT5JJhcUkUR.html
Ben benieuwd hoe het eruit zag. Met of zonder velgcover.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Jasphur
Jeetje

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7zjqAYXMA8iXTv?format=jpg&name=medium

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

AtlAntA schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Ben benieuwd hoe het eruit zag. Met of zonder velgcover.
Morgen is de test toch pas?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik kon het niet terug vinden in het gesloten Hungaroring topic, maar weet iemand waarom Russell aan het einde van de eerste ronde na de herstart terug viel van P2 of P3 naar P7 of 8? Het leek er op dat zijn wagen stil viel, of dat hij met opzet meerdere mensen voorbij liet.

[ Voor 20% gewijzigd door ge-flopt op 02-08-2021 21:02 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ge-flopt schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:01:
Ik kon het niet terug vinden in het gesloten Hungaroring topic, maar weet iemand waarom Russell aan het einde van de eerste ronde na de herstart terug viel van P2 of P3 naar P7 of 8?
Hun pitbox zit vooraan de pitsstraat. Hij kon niet invoegen dus reed er maar langs 😊

FIA dwong hem daarna de plekken terug te geven.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Kenny_026 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Hun pitbox zit vooraan de pitsstraat. Hij kon niet invoegen dus reed er maar langs 😊

FIA dwong hem daarna de plekken terug te geven.
Ik dacht dat zijn team hem de instructies gaf....

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 10:33

TrekDr0p

QR niet scannen

Dit had VER ook kunnen zijn als hij net een metertje verder was in de bocht.
Maar zo snap je ook wel waarom het einde race voor PER en LEC was.
Koeling weg motor weg.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

TrekDr0p schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:07:
Kwam deze nog tegen.
Had deze nog niet hier voorbij zien komen... denk ik.

[Afbeelding]

Bizar veel schade zo side by side...
De schade was aanzienlijk minder, maar ze hebben de zijkant gesnoeid om geen losse onderdelen aan de auto te hebben. Daarom lijkt het zo heftig

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mercedes lacht zich de ballen uit de broek (nog groter dan die van Alonso). 5 plaatsen als gridstraf op een circuit als Spa voor een Mercedes, tjonge wat een straf.

Testing, one, two ...

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

hardware-lover schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:21:
Mercedes lacht zich de ballen uit de broek (nog groter dan die van Alonso). 5 plaatsen als gridstraf op een circuit als Spa voor een Mercedes, tjonge wat een straf.
Het lijkt mij onverstandig om de straffen aan te passen aan wat voor circuit erna komt :?

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:23
ricardo246 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Het lijkt mij onverstandig om de straffen aan te passen aan wat voor circuit erna komt :?
Zegt toch ook niemand?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ricardo246 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Ik dacht dat zijn team hem de instructies gaf....
Nee in het interview met ziggo zei hij, fuck it ik ga er gewoon voor en daarna dat hij blij was dat de fia door de omstandigheden gewoon zei dat hij de plekken terug moest geven.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Wat is zijn punt dan?

• Jorick
  • Laatst online: 09:59
Ik kon het niet terug vinden in het gesloten Hungaroring topic, maar weet iemand waarom Russell aan het einde van de eerste ronde na de herstart terug viel van P2 of P3 naar P7 of 8? Het leek er op dat zijn wagen stil viel, of dat hij met opzet meerdere mensen voorbij liet.
Hij gaf posities terug die hij in de pit op een cheeky manier had gepakt: YouTube: George Russell Race Analyses - Hungarian Grand Prix

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricardo246 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
Wie heeft het over het aanpassen van straffen? Ik schrijf alleen wat ze bij Mercedes over die straf zullen denken, en zo heeft Bottas dat ook zelf bevestigd.

Inhalen op Spa gaat gemakkelijker dan op menig ander circuit (onder normale omstandigheden).

Testing, one, two ...

• DoeEensGek
  • Laatst online: 21-01 11:37
Alhoewel je al antwoord had gehad. Hier is de actie op beeld.
https://streamable.com/z1ovlw

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
harley schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:55:
dat er genoeg in zou zitten, maar de fia er niet alles uitkreeg.
Dan gaan ze zeggen: jammer joh. De regels zeggen dat je 1 liter moet aanleveren en dat lukte je niet. Al had je nog 100 liter erin zitten.

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
alesandro_46 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:11:
[...]

Kan je na gaan met wat voor bruut geweld het is gegaan!
Ben heel benieuwd wat het aantal downforce punten is geweest dat verloren ging, maken ze vaak later wel bekend. Giedo ging uit van meer dan 100.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Tivolicam schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:31:
Als laatste stel ik de vraag aan al degenen die aanmerkingen hebben op Hamilton zijn maatschappelijke insteek: Wat heb jij gedaan om te helpen oplossen?
Vul het maar in richting je medemens op gebied van hulp, veiligheid, millieu, gelijkheid, kansen. Wat heb jij gedaan?
Milieu zou ik er dan niet tussen zetten. Hamilton is een extreem milieuvervuilend persoon, puur kijkend naar zijn rijkdom (belachelijk grote voetafdruk), aantal vluchten en reisbewegingen per jaar en het aantal liters benzine dat hij verbruikt in zijn baan :P

Veiligheid eigenlijk ook niet gezien in zijn tak van sport de levens van de anderen elke race weer nodeloos op het spel wordt gezet. Ja voor eeuwige roem en vrijwillig, maar dat doet niet af aan het feit dat hij bij elke aktie de levens van hemzelf en het publiek in de waagschaal zet.

[ Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 02-08-2021 23:15 ]

Dit dus.

Pagina: 1 ... 86 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken