Wel merkwaardig dat de F1 zo'n beetje de enige sport is waar dit niet gebeurd...MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:25:
Hoevaak moet er nog gezegd worden dat ze kijken naar wat de oorzaak is, niet naar het gevolg, dat het met 250 km/h, lichtsnelheid of 10 km/h gebeurt doet er niet toe, het gaat puur alleen om wie de veroorzaker is.
Maar daarentegen is het ook het meest eerlijk toch? Ook al willen we dat niet.warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:30:
[...]
Wel merkwaardig dat de F1 zo'n beetje de enige sport is waar dit niet gebeurd...
Ik bedoel Zweden - Oekraïne op het EK is beslist door een rode kaart die hooguit geel had moeten zijn. (M Danielson). Speelt duidelijk eerst de bal maar het vervolg ziet er in de replay als een echte horrortackle pur sang uit
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Voetbal kijk ik niet, dat boeit me niet.Bastie-88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:40:
Maar daarentegen is het ook het meest eerlijk toch? Ook al willen we dat niet.
Ik bedoel Zweden - Oekraïne op het EK is beslist door een rode kaart die hooguit geel had moeten zijn. (M Danielson). Speelt duidelijk eerst de bal maar het vervolg ziet er in de replay als een echte horrortackle pur sang uit
De dader (HAM) kreeg 10 sec straf en de volle winst. VER daarentegen kreeg 0 punten, het team werd opgezadeld met 1.8 miljoen schade (wat van hun budget afgaat) en mogelijk moet VER nog wat gridstraffen incasseren vanwege onderdelen die nog vervangen moeten worden. Hoezo is dat eerlijk?
Eerder psychosomatische symptomen omdat hij niet meer makkelijk naar P1 kan rijden zou ik zeggen.xPhantom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:07:
https://www.bbc.com/sport/formula1/58050499
Hamilton vermoed last te hebben van long-Covid
Of Covid moet tegenwoordig extra symptomen hebben zoals constant zeuren over banden en vervolgens de snelste ronde neerzetten...
[ Voor 18% gewijzigd door Amphiebietje op 01-08-2021 22:01 ]
En dan is meneer dadelijk een aantal races er niet en zal altijd gezegd worden: “hoe zou het verlopen zijn als Hamilton er wel al die races geweest zou zijn?”xPhantom schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:07:
https://www.bbc.com/sport/formula1/58050499
Hamilton vermoed last te hebben van long-Covid
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Vettel DQ.. Hamilton P2.. #blessed? man man man
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Het gevolg kan ook het motief zijn.MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:25:
[...]
Hoevaak moet er nog gezegd worden dat ze kijken naar wat de oorzaak is, niet naar het gevolg, dat het met 250 km/h, lichtsnelheid of 10 km/h gebeurt doet er niet toe, het gaat puur alleen om wie de veroorzaker is.
Dit duswarp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:48:
[...]
Voetbal kijk ik niet, dat boeit me niet.
De dader (HAM) kreeg 10 sec straf en de volle winst. VER daarentegen kreeg 0 punten, het team werd opgezadeld met 1.8 miljoen schade (wat van hun budget afgaat) en mogelijk moet VER nog wat gridstraffen incasseren vanwege onderdelen die nog vervangen moeten worden. Hoezo is dat eerlijk?
[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 01-08-2021 22:18 ]
Ik las het ja, niet genoeg brandstof meer voor de FIA om een monster te nemen. Wat is de reden dat Ocon en Russel terug moesten lopen? Ook te weinig brandstof? Krijgen die hetzelfde aan de broek?Henkie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:09:
Vettel DQ.. Hamilton P2.. #blessed? man man man
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 01-08-2021 22:20 ]
Ocon is sowieso al vrijgesproken. Russel nog niets over gehoord..FastFred schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:19:
[...]
Ik las het ja, niet genoeg brandstof meer voor de FIA om een monster te nemen. Wat is de reden dat Ocon en Russel terug moeten lopen? Krijgen die hetzelfde aan de broek.
Dat zal niet gebeuren. Zie je, als HAM daadwerkelijk long-covid had, dan zou hij zijn dagelijkse rondje joggen niet eens kunnen doen, want dan zou hij binnen 10 minuten al compleet op zijn.MazeWing schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:09:
[...]
En dan is meneer dadelijk een aantal races er niet en zal altijd gezegd worden: “hoe zou het verlopen zijn als Hamilton er wel al die races geweest zou zijn?”
Eigenlijk is deze opmerking van HAM zeer beledigend voor eenieder die echt long-covid heeft en daardoor vaak al maanden uit de running is met allerlei vage vermoeidheidsklachten, denkproblemen, en allerlei andere steeds veranderende symptomen.
Hamilton heeft geen baat bij penalty voor Russel?Henkie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
Ocon is sowieso al vrijgesproken. Russel nog niets over gehoord..
Er is toch geen onderzoek gaande naar Russel? Ik zie dat nergens terug in de (anderstalige) nieuwsberichten?Henkie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:20:
[...]
Ocon is sowieso al vrijgesproken. Russel nog niets over gehoord..
Testing, one, two ...
Alle onderzoeken zijn afgerond. Alleen een dsq voor vertrek vettel
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ja inderdaad, wat een belachelijke, ver van de maatschappij zijnde opmerking. Als je long-covid hebt, mag je blij zijn dat je je bed uit kan, of dat je de deur kan openen als er iemand belt.Amphiebietje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Dat zal niet gebeuren. Zie je, als HAM daadwerkelijk long-covid had, dan zou hij zijn dagelijkse rondje joggen niet eens kunnen doen, want dan zou hij binnen 10 minuten al compleet op zijn.
Eigenlijk is deze opmerking van HAM zeer beledigend voor eenieder die echt long-covid heeft en daardoor vaak al maanden uit de running is met allerlei vage vermoeidheidsklachten, denkproblemen, en allerlei andere steeds veranderende symptomen.Ik hoop eerlijk gezegd dan ook dat belangenverenigingen voor long-covid patiënten hem flink terechtwijzen.
Dus of het is een belanglijke simpele sport (onzin natuurlijk) of hij maakt zichzelf enorm belachelijk en probeert wederom zijn prestatie te upgraden.
Maar hij heeft toch ook last van denkproblemen? Hij denkt dat hij in Silverstone niets fout heeft gedaan, dat alles aan de RBR illegaal is en dat hij geen spelletjes speelt omdat hij ze niet hoeft te spelen.Amphiebietje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Dat zal niet gebeuren. Zie je, als HAM daadwerkelijk long-covid had, dan zou hij zijn dagelijkse rondje joggen niet eens kunnen doen, want dan zou hij binnen 10 minuten al compleet op zijn.
Eigenlijk is deze opmerking van HAM zeer beledigend voor eenieder die echt long-covid heeft en daardoor vaak al maanden uit de running is met allerlei vage vermoeidheidsklachten, denkproblemen, en allerlei andere steeds veranderende symptomen.Ik hoop eerlijk gezegd dan ook dat belangenverenigingen voor long-covid patiënten hem flink terechtwijzen.
Maar even zonder grappen, het zou best kunnen dat HAM long-covid heeft. Dat komt in zoveel verschillende gradaties voor, en HAM is nog altijd een topsporter in vergelijking met de gemiddelde persoon, dus kan best zijn dat hij alleen hele milde klachten heeft op dat vlak. Zelf heb ik dit seizoen toch al het idee dat hij aan het einde meer uitgeblust is, zeker als hij geen P1 aan het einde heeft of er wat meer voor heeft moeten werken.
Hij was in Silverstone ook verbaasd dat ie zo uitgeput was van dat stukje hollen met de vlag meen ik me te herinneren.Transportman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:15:
[...]
Maar hij heeft toch ook last van denkproblemen? Hij denkt dat hij in Silverstone niets fout heeft gedaan, dat alles aan de RBR illegaal is en dat hij geen spelletjes speelt omdat hij ze niet hoeft te spelen.
Maar even zonder grappen, het zou best kunnen dat HAM long-covid heeft. Dat komt in zoveel verschillende gradaties voor, en HAM is nog altijd een topsporter in vergelijking met de gemiddelde persoon, dus kan best zijn dat hij alleen hele milde klachten heeft op dat vlak. Zelf heb ik dit seizoen toch al het idee dat hij aan het einde meer uitgeblust is, zeker als hij geen P1 aan het einde heeft of er wat meer voor heeft moeten werken.
Dat hierboven ergens wordt gesuggereerd dat hij een loopje neemt met long-covid vind ik stuitend eerlijk gezegd.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Tja loopje is een groot woord maar tussen december en vandaag hebben we hem niet gehoord en nu opeens toch last van. Dit terwijl long-covid echt serieus is.AtlAntA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
Hij was in Silverstone ook verbaasd dat ie zo uitgeput was van dat stukje hollen met de vlag meen ik me te herinneren.
Dat hierboven ergens wordt gesuggereerd dat hij een loopje neemt met long-covid vind ik stuitend eerlijk gezegd.
Tegelijk is het diezelfde HAM die ook altijd verkondigt dat Merc (overdreven gezegd) de slechtste auto van het veld heeft en dat ze zo briljant goed zijn dat ze toch winnen. Nee hij heeft geen precedent gecreëerd om geloofd te worden.
Vinden jullie de straffen in de F1 nog wel in verhouding staan?
Als Max Verstappen van heb ik natuurlijk 2 races achter elkaar een zwaar kl*te gevoel, er voelt iets onrechtvaardig aan de straffen die worden uitgedeeld.
Bottas komt vandaag weg met 5P straf in tijdens de race op Spa, Maar hij verziekt wel het hele WK met zijn daad, is daarom de straf die hij krijgt niet veel te laag in verhouding tot wat hij gedaan heeft?
Ondanks een kostenbeperking zijn de geldstromen in de F1 alleen maar groter worden, de finaciele belangen dus ook. Het blijkt dat de fouten zoals vandaag zijn gemaakt door Bottas direct na de start van de race zulke gevolgen hebben dat ze direct van invloed zijn op de WK stand.
Kortom, moet er een rechtvaardiger straf systeem komen?
Als Max Verstappen van heb ik natuurlijk 2 races achter elkaar een zwaar kl*te gevoel, er voelt iets onrechtvaardig aan de straffen die worden uitgedeeld.
Bottas komt vandaag weg met 5P straf in tijdens de race op Spa, Maar hij verziekt wel het hele WK met zijn daad, is daarom de straf die hij krijgt niet veel te laag in verhouding tot wat hij gedaan heeft?
Ondanks een kostenbeperking zijn de geldstromen in de F1 alleen maar groter worden, de finaciele belangen dus ook. Het blijkt dat de fouten zoals vandaag zijn gemaakt door Bottas direct na de start van de race zulke gevolgen hebben dat ze direct van invloed zijn op de WK stand.
Degene die schuldig wordt bevonden moet de schade bij het slachtoffer betalen?Act-One schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:07:
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Zou het geen oplossing zijn om schade veroorzaakt door een ander niet mee te laten tellen voor de budget cap?
Zelf je auto in de banden/vangrail parkeren, pech joh eigen fout.
Situatie zoals nu, RB, McL, Fer kosten niet van de buget cap af, en bij Merc en AM wel ten koste van de budget cap.
Situatie zoals nu, RB, McL, Fer kosten niet van de buget cap af, en bij Merc en AM wel ten koste van de budget cap.
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Ik vind dat sommige straffen inderdaad niet in verhouding staan;Act-One schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:07:
Was het GIO? die in Hongarije een (10 sec?) Stop & Go penalty kreeg voor te hard rijden in de pitlane?
Terwijl ik (mijn mening persoonlijk) vind dat dit minder zwaar bestraft zou moeten worden dan de "causing a collision" straffen die we laatste races gezien hebben. Natuurlijk kan pitlane speeding ook heel gevaarlijk zijn, maar wellicht dat ze daar bv zouden kunnen kijken naar hoe veel km er te hard gereden is.
Ik heb zeker niet de oplossing voor alle situaties, maar een situatie waar je misschien een 0,5 sec wint doordat je iets te laat op je pitlimiter drukt of deze iets te vroeg loslaat vindt ik qua gevolgen / straf niet opwegen tegen 1 waar je een ongeluk veroorzaakt en evt. de race voor anderen verziekt.
[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 02-08-2021 08:23 . Reden: spelvout ]
Wat ik mij afvraag, ik kijk net als de rest van NL door een behoorlijk oranje bril en heb zo mijn mening over Mercedes/Hamilton. Maar hoe wordt er wereldwijd naar dat team gekeken? Als dat ook zo negatief is... hoe vinden de sponsors dat? Als sponsors gaan morren heeft dat meestal meer effect dan wanneer officials gaan vergaderen en met halfslachtige statements komen.
(Iemand nog een Mercedes in bestelling staan die geannuleerd kan worden?)
(Iemand nog een Mercedes in bestelling staan die geannuleerd kan worden?)
alles kan off-topic
Alle teams zijn op de hoogte van de regels aan het begin van het seizoen toch?The-Priest-NL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:47:
Zou het geen oplossing zijn om schade veroorzaakt door een ander niet mee te laten tellen voor de budget cap?
Het is een sport waarbij je weet dat je soms zelf schade zult rijden en soms door toedoen van een concurrent schade aan je auto(s) zult krijgen. Dat lijkt me ook een van de risico's van het vak bij een mechanische sport.
Aangezien de teams vooraf niet hebben geprotesteerd of dit hebben aangekaart bij de FIA lijkt het mij dat ze deze risico's incalculeren. Fair of niet? Ja dat is achteraf makkelijk praten.
Dat is hetzelfde verhaal met de pitstops, "flex" wing en de nieuwe bandenconstructie maar dat wordt ook in een lopend seizoen aangepast na "voortschrijdend" inzicht. Waarom hier dan niet want het is absoluut een valide punt.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Alle teams zijn op de hoogte van de regels aan het begin van het seizoen toch?
Het is een sport waarbij je weet dat je soms zelf schade zult rijden en soms door toedoen van een concurrent schade aan je auto(s) zult krijgen. Dat lijkt me ook een van de risico's van het vak bij een mechanische sport.
Aangezien de teams vooraf niet hebben geprotesteerd of dit hebben aangekaart bij de FIA lijkt het mij dat ze deze risico's incalculeren. Fair of niet? Ja dat is achteraf makkelijk praten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als er consensus is over dat een (nieuwe) regel niet optimaal werkt waarom dan niet bijsturen. Ja, natuurlijk wil je wat terughoudendheid bij het veranderen van regels tijdens het seizoen maar bewust de boel de fout in laten lopen wil je ook niet.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Alle teams zijn op de hoogte van de regels aan het begin van het seizoen toch?
alles kan off-topic
Hij zal niet te koop lopen met zijn medische toestand, maar dat er iets speelt is nu wel duidelijk. Ik denk niet dat dat nep is, wat het ook precies is.DarkFire1985 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:51:
[...]
Tja loopje is een groot woord maar tussen december en vandaag hebben we hem niet gehoord en nu opeens toch last van. Dit terwijl long-covid echt serieus is.
Tegelijk is het diezelfde HAM die ook altijd verkondigt dat Merc (overdreven gezegd) de slechtste auto van het veld heeft en dat ze zo briljant goed zijn dat ze toch winnen. Nee hij heeft geen precedent gecreëerd om geloofd te worden.
Ik vraag me vooral af hoe ze dit dan praktisch zouden moeten inregelen om aan te geven wie verantwoordelijk is voor een crash?Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:09:
[...]
Als er consensus is over dat een (nieuwe) regel niet optimaal werkt waarom dan niet bijsturen. Ja, natuurlijk wil je wat terughoudendheid bij het veranderen van regels tijdens het seizoen maar bewust de boel de fout in laten lopen wil je ook niet.
Natuurlijk zijn er crashes waar de schuldvraag makkelijk terug te halen is, maar even hypothetisch:
Stel dat er bij de start een lichte touché is tussen twee coureurs en 4 bochten verder vliegt één van deze coureurs er af? Dan kun je er natuurlijk donder op zeggen dat er een protest gaat komen van het gecrashte team dat de touché eerder er voor heeft gezorgd dat hun coureur nu in de vangrail staat omdat onderdeel A/B/C is afgebroken of niet meer deed wat het had moeten doen.
dan krijgt de FIA het toch veel te druk, daar hebben ze helemaal geen zin in
@wann0wfhc Ben eigenlijk sowieso wel benieuwd of er nog grote sporting rules wijzigingen aan gaan komen aan de hand van dit seizoen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Alleen toepassen op touches die direct een crash of DNF veroorzaken. Of alleen touches die al daadwerkelijk gestraft worden dus racing incidents niet meerekenen?wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
Ik vraag me vooral af hoe ze dit dan praktisch zouden moeten inregelen om aan te geven wie verantwoordelijk is voor een crash?
Natuurlijk zijn er crashes waar de schuldvraag makkelijk terug te halen is, maar even hypothetisch:
Stel dat er bij de start een lichte touché is tussen twee coureurs en 4 bochten verder vliegt één van deze coureurs er af? Dan kun je er natuurlijk donder op zeggen dat er een protest gaat komen van het gecrashte team dat de touché eerder er voor heeft gezorgd dat hun coureur nu in de vangrail staat omdat onderdeel A/B/C is afgebroken of niet meer deed wat het had moeten doen.
dan krijgt de FIA het toch veel te druk, daar hebben ze helemaal geen zin in
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Kijk, als HAM had gezegd: "Mijn artsen hebben dingen gevonden die niet kloppen en we vermoeden dat het long-covid is" (want long-covid heeft wel degelijk meetbare lichamelijke gevolgen!), dan was mijn reactie anders geweest.Transportman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:19:
[...]
Hij zal niet te koop lopen met zijn medische toestand, maar dat er iets speelt is nu wel duidelijk. Ik denk niet dat dat nep is, wat het ook precies is.
Echter, HAM heeft een geschiedenis van externe oorzaken zoeken voor zijn problemen. De ene keer zijn het de banden, de andere keer zijn auto, weer een andere keer heeft Grootste Concurrent "illegale" technologie...dus helaas past deze in het rijtje, ook gezien dat hij een aantal keer een uitbarsting heeft gehad waarbij hij dingen heeft over anderen geroepen die hij pas na druk heeft moeten intrekken. Erg veel introspectie lijkt er niet te zijn. Dan is er nog het "diva"-gedrag en het geslijm van Mercedes dat daarop inspringt, dat zovelen ergert. Vandaar de opmerking van gisteren van een van de coureurs dat hij altijd klaagt...
Vorig jaar was al opgevallen dat hij meerdere keren uitermate ongeinteresseerd overkwam, nog voordat hij Covid kreeg. Dat was ongeveer gelijktijdig met het (veel) sterker worden van het diva-gedrag.
Mijn persoonlijke gok...is dat HAM eens een jaar er tussen uit moet en wat anders moet gaan doen.
Ik weet niet of je de pitstop van GIO hebt teruggezien.stefanass schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:35:
[...]
Ik vind dat sommige straffen inderdaad niet in verhouding staan;
Was het GIO? die in Hongarije een (10 sec?) Stop & Go penalty kreeg voor te hard rijden in de pitlane?
Terwijl ik (mijn mening persoonlijk) vind dat dit minder zwaar bestraft zou moeten worden dan de "causing a collision" straffen die we laatste races gezien hebben. Natuurlijk kan pitlane speeding ook heel gevaarlijk zijn, maar wellicht dat ze daar bv zouden kunnen kijken naar hoe veel km er te hard gereden is.
Ik heb zeker niet de oplossing voor alle situaties, maar een situatie waar je misschien een 0,5 sec wint doordat je iets te laat op je pitlimiter drukt of deze iets te vroeg loslaat vindt ik qua gevolgen / straf niet opwegen tegen 1 waar je een ongeluk veroorzaakt en evt. de race voor anderen verziekt.
Hij moest wachten omdat MAZ in de wegstond na zijn botsing.
GIO werd toen achteruit teruggeduwd, ik weet niet of toen zijn pit limiter uit is gegaan maar GIO gaf in ieder geval volgas in de pitstraat. Had het idee dat ie echt flink te hard ging daar.
De hoeveelheid en diepgang van analyse over Hamilton is indrukwekkend, ik heb vrienden die al 15 jaar als psycholoog werken en toch een stuk minder diepgaande analyses maken over wildvreemden...
Niet terug gezien inderdaad, als er gevaarlijk gereden wordt kan het ook wel een terechte straf zijn.Sf1nX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Ik weet niet of je de pitstop van GIO hebt teruggezien.
Hij moest wachten omdat MAZ in de wegstond na zijn botsing.
GIO werd toen achteruit teruggeduwd, ik weet niet of toen zijn pit limiter uit is gegaan maar GIO gaf in ieder geval volgas in de pitstraat. Had het idee dat ie echt flink te hard ging daar.
Maar volgens mij staat er op speeding in pitlane een Stop&Go penalty als standaard straf.
In sommige gevallen (als dit bv. gevaarlijk is) kan dat zeker terecht zijn, maar als je toevallig 1 seconde te vroeg je pitlimiter los laat krijg je dus ook een Stop&Go penalty (die je 30+ seconden kost).
En dat vind ik zeker niet altijd in verhouding staan tot bv een 10 seconden tijdstraf (die of bij de pitstop er bij komt of achteraf bij de eindtijd komt) in het geval van het veroorzaken van een ongeluk, waarbij je ook een ander uit de race kegelt.
De straffen voor dat soort zaken in de pitlane zijn gewoon goed. Als je op de baan eraf vliegt, wat natuurlijk erg vervelend is, zit je wel veilig in je autootje. Je overleeft 51g zonder problemen en je kan (zoals Grosjean) lekker even in de fik staan.
Als er in de pitlane iets misgaat zijn er potentieel zo intens veel mensen die je daarmee kunt raken. Kijk maar wat een rollende F1 auto doet met het been van een monteur (Kimi bij Ferrari). Zero tolerance in de pitlane, klaar.
Als er in de pitlane iets misgaat zijn er potentieel zo intens veel mensen die je daarmee kunt raken. Kijk maar wat een rollende F1 auto doet met het been van een monteur (Kimi bij Ferrari). Zero tolerance in de pitlane, klaar.
Dan zouden ze dit dus ook moeten doen met een "unsafe release" volgens jou?Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
De straffen voor dat soort zaken in de pitlane zijn gewoon goed. Als je op de baan eraf vliegt, wat natuurlijk erg vervelend is, zit je wel veilig in je autootje. Je overleeft 51g zonder problemen en je kan (zoals Grosjean) lekker even in de fik staan.
Want dat is per definitie gevaarlijk /niet veilig (unsafe).
En "causing a collision" is wmb ook per definitie gevaarlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door stefanass op 02-08-2021 09:29 . Reden: toevoeging ]
Alleen is de kans dat er in de pitlane iets gebeurt door te hard rijden heel klein. Als er iets mis gaat is dat bij het stoppen en weer wegrijden, maar niet op het stuk van/naar de baan. Kijk naar b.v. Bottas, zoiets gebeurt niet als ze al op het rechte stuk rijden. Een ongeluk veroorzaken is dan toch van een andere orde en zou ook zwaarder bestraft moeten worden. (Iig zwaar genoeg dat je er ook echt last van hebtHenkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
[removed]
Niet alleen om de veiligheid, de pit in gaan kost gewoon tijd en dat hoort bij het spelletje. Door iets te snel te rijden snoep je daar zo een paar seconde af.Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
alles kan off-topic
Hier even de video van GIO zijn pitstop.
Ik ben het er wel mee eens dat fouten in de pitstraat gewoon hard aangepakt moeten worden. Of dan de uitkomst te vergelijken is met andere straffen is een andere vraag..
Ja, maar dat zou je dus bv ook met een tijdstraf zonder Stop&Go kunnen bestraffen toch? Mijn punt is juist dat de standaard Stop&Go die je 30+ seconden kost voor te hard rijden in de pits niet (altijd) in verhouding staat tot een 10 seconden tijdstraf voor causing a collision, waarbij we hebben gezien dat je er zelfs voordeel uit kunt halen (door je concurrent er af te kegelen). Misschien zouden ze voor causing a collision ook standaard een Stop&Go moeten geven.Ankona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Niet alleen om de veiligheid, de pit in gaan kost gewoon tijd en dat hoort bij het spelletje. Door iets te snel te rijden snoep je daar zo een paar seconde af.
Precies mijn punt idd.Sf1nX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:32:
Of dan de uitkomst te vergelijken is met andere straffen is een andere vraag..
[ Voor 19% gewijzigd door stefanass op 02-08-2021 09:36 ]
Ik begrijp dat we allemaal nog boos zijn om Silverstone.. maar man. stel dat max daar 'gewoon' spint en de race kan vervolgen ga je toch ook niet roepen om een zwaardere straf?
Of als hamilton daar zijn band lek reed en Max gewoon door kon rijden, moest de straf dan ook zwaarder?
Kijk objectief naar wat er gebeurt, neem de uitkomst niet mee in je oordeel, hoe vervelend ook.
En ja, de tijdstraf voor Hamilton was laag.
Of als hamilton daar zijn band lek reed en Max gewoon door kon rijden, moest de straf dan ook zwaarder?
Kijk objectief naar wat er gebeurt, neem de uitkomst niet mee in je oordeel, hoe vervelend ook.
Je ziet de auto na de pitlane limiter line nog in de pitlimiter schieten. Doet mij denken dat hij dacht dat de pit limiter erop stond en hem er bij de lijn uit wou zetten maar hem dus aan deed. Menselijke maar domme fout.Sf1nX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:32:
[Streamable]
Hier even de video van GIO zijn pitstop.
Ik ben het er wel mee eens dat fouten in de pitstraat gewoon hard aangepakt moeten worden. Of dan de uitkomst te vergelijken is met andere straffen is een andere vraag..
Was sowieso al niet het weekend van GIO. Veel fouten die eigenlijk in de formula 1 niet meer horen te gebeuren.
Jawel, want een straf moet een straf zijn. En 10s straf voor RB/Merc is gewoon geen straf. Het is hooguit het verschil tussen Max of Ham voor, maar meer is het gewoon niet. Kijk naar afgelopen race waar Ham weliswaar door een eigen fout achteraan moet beginnen maar alsnog 2e wordt. En dat gaat om heel wat meer dan 10s.Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:36:
Ik begrijp dat we allemaal nog boos zijn om Silverstone.. maar man. stel dat max daar 'gewoon' spint en de race kan vervolgen ga je toch ook niet roepen om een zwaardere straf?
Ja, want het gaat om het bestraffen van de aktie ongeacht het gevolg. In alle gevallen moet de straf gewoon afdoende zijn. Een straf waar je niets van merkt in de einduitslag is gewoon geen straf. En ik kan je garanderen dat als je Ham 10 keer een 10s straf geeft, hij alle tien de keren gewoon top 2 zal rijden.Of als hamilton daar zijn band lek reed en Max gewoon door kon rijden, moest de straf dan ook zwaarder?
[removed]
Verwijderd
Misschien omdat die mensen een jarenlange relatie hebben gehad met iemand met gelijksoortig gedrag?Homeland schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:19:
De hoeveelheid en diepgang van analyse over Hamilton is indrukwekkend, ik heb vrienden die al 15 jaar als psycholoog werken en toch een stuk minder diepgaande analyses maken over wildvreemden...
Dan herken je zaken wat sneller.
Hoef ik alleen maar naar een ex van mij te kijken.
Die had dezelfde trekjes als een Hamilton.
Ik zie daar inmiddels heel snel doorheen.
Ik ben ook bepaald geen fan van Hamilton, maar mensen die altijd de schuld van dingen buiten zichzelf zoeken, die bereiken niet wat hij bereikt heeft.
Gamertag: FinrazielNL
Heb de gebeurtenissen eens even op een rijtje gezet
.
Pech Verstappen / geluk Hamilton
Bahrain
Ca. 40 ronden lang respecteren Hamilton en Bottas de tracklimits in T4 niet, waardoor ze per ronde enkele tienden van seconden voordeel hebben. Als Red Bull dat doorheeft en haar coureurs instrueert hetzelfde te doen komt er binnen no time een melding van de wedstrijdleiding dat dit niet (meer) is toegestaan. Mercedes krijgt geen straf.
In de eindfase haalt Verstappen Hamilton in, maar moet hij de positie teruggeven omdat hij hem buiten de baan heeft ingehaald. In dezelfde bocht die Mercedes 40 ronden lang te wijdt heeft genomen.
Ben zelf van mening dat Verstappen zonder de vele seconden die de Mercedessen illegaal wonnen door het overschrijden van de tracklimits had gewonnen.
Gewonnen door het buigen van de regels: 7 punten
Imola
Hamilton slipt en raakt van de baan. Door rustig te blijven weet hij weer uit het grind te komen, maar hij zal naar de pits moeten om zijn voorvleugel te vervangen. Normaliter einde wedstrijd en nul punten, maar hij heeft het geluk dat zijn teamgenoot Bottas een paar seconden later een grote crash met Russel heeft, waardoor de wedstrijd tijdelijk gestopt wordt. Tijdens deze rode vlag mag zijn auto ‘gratis’ gerepareerd worden.
Omdat het veld bij de herstart ook weer bij elkaar zit weet hij met zijn veel snellere wagen toch nog de 2e plaats en 19 punten (incl snelste ronde) te behalen in plaats van nul punten.
Gewonnen door geluk: 19 punten
Portugal / Spanje / Monaco
Geen bijzonderheden
Baku
Terwijl hij zonder enig probleem naar de overwinning lijkt te rijden krijgt Verstappen een klapband. Het zoveelste buitenkansje voor Hamilton die de Nederlander dit weekend niet kan bedreigen. Maar bij de herstart maakt hij een fout waardoor hij rechtdoor schiet in bocht 1 en met lege handen komt te staan.
Zonder dat er iets abnormaals was gebeurd zou Verstappen de race gewonnen hebben terwijl Hamilton achter Perez 3e zou zijn geworden.
Gewonnen door geluk (minus een eigen fout): 8 punten (Verstappen had de snelste ronde)
Frankrijk / Stiermarken / Oostenrijk
Geen bijzonderheden
Engeland
Weinig verklaring nodig. Hamilton ramt Verstappen uit de race. Daarbij beschadigt hij zijn eigen auto ook dermate dat een pitstop met lange reparatietijd en hoogstwaarschijnlijk nul punten het gevolg zou zijn geweest. Hij heeft echter het geluk dat de race stilgelegd wordt waardoor de schade – net als in Imola eerder dit jaar – ‘gratis’ gerepareerd kan worden.
Voor het incident krijgt hij een 10 seconden straf die er enkel voor zorgt dat hij met een voorsprong van 4s op Leclerc wint in plaats van met 14s.
Gewonnen door een eigen fout: 32 punten (hij heeft 25 punten gewonnen in plaats van er 7 te verliezen. Snelste ronde laat ik buiten beschouwing)
Hongarije
Waarschijnlijk zou Hamilton de race gewonnen hebben met Verstappen als 2e (Verstappen zou 7 punten verliezen). Nu werd Hamilton 2e en Verstappen 9e (Verstappen verliest 16 punten).
Gewonnen door een fout van Bottas: 9 punten.
Naast deze incidenten is er natuurlijk ook nog de ‘politiek’, die ook niet in Hamiltons nadeel werkt. Op voorspraak van Mercedes worden de achtervleugels extra getest (vermoed wordt dat Red Bull daar voordeel uit haalde), de FIA weigert het verzoek van Red Bull om ook de voorvleugels te testen (waarvan vermoed wordt dat Mercedes er voordeel uit haalt).
Daarnaast worden de procedures van de pitstops gewijzigd, waardoor deze minder snel worden. Iets wat vooral in nadeel werkt van Red Bull omdat deze de snelste stops heeft. Het enige team dat dit jaar voor een echt gevaarlijke situatie heeft gezorgd bij het wegrijden uit de pits is overigens Mercedes (Bottas in Oostenrijk).
Zonder al deze gevallen zou Hamilton geen 6 punten voorstaan op Verstappen, maar een achterstand hebben van 69 punten.
Hopelijk heeft Hamilton alle gelukmomentjes nu wel gehad en heeft Verstappen zijn pech ook opgebruikt
.
Bahrain
Ca. 40 ronden lang respecteren Hamilton en Bottas de tracklimits in T4 niet, waardoor ze per ronde enkele tienden van seconden voordeel hebben. Als Red Bull dat doorheeft en haar coureurs instrueert hetzelfde te doen komt er binnen no time een melding van de wedstrijdleiding dat dit niet (meer) is toegestaan. Mercedes krijgt geen straf.
In de eindfase haalt Verstappen Hamilton in, maar moet hij de positie teruggeven omdat hij hem buiten de baan heeft ingehaald. In dezelfde bocht die Mercedes 40 ronden lang te wijdt heeft genomen.
Ben zelf van mening dat Verstappen zonder de vele seconden die de Mercedessen illegaal wonnen door het overschrijden van de tracklimits had gewonnen.
Imola
Hamilton slipt en raakt van de baan. Door rustig te blijven weet hij weer uit het grind te komen, maar hij zal naar de pits moeten om zijn voorvleugel te vervangen. Normaliter einde wedstrijd en nul punten, maar hij heeft het geluk dat zijn teamgenoot Bottas een paar seconden later een grote crash met Russel heeft, waardoor de wedstrijd tijdelijk gestopt wordt. Tijdens deze rode vlag mag zijn auto ‘gratis’ gerepareerd worden.
Omdat het veld bij de herstart ook weer bij elkaar zit weet hij met zijn veel snellere wagen toch nog de 2e plaats en 19 punten (incl snelste ronde) te behalen in plaats van nul punten.
Geen bijzonderheden
Baku
Terwijl hij zonder enig probleem naar de overwinning lijkt te rijden krijgt Verstappen een klapband. Het zoveelste buitenkansje voor Hamilton die de Nederlander dit weekend niet kan bedreigen. Maar bij de herstart maakt hij een fout waardoor hij rechtdoor schiet in bocht 1 en met lege handen komt te staan.
Zonder dat er iets abnormaals was gebeurd zou Verstappen de race gewonnen hebben terwijl Hamilton achter Perez 3e zou zijn geworden.
Gewonnen door geluk (minus een eigen fout): 8 punten (Verstappen had de snelste ronde)
Geen bijzonderheden
Engeland
Weinig verklaring nodig. Hamilton ramt Verstappen uit de race. Daarbij beschadigt hij zijn eigen auto ook dermate dat een pitstop met lange reparatietijd en hoogstwaarschijnlijk nul punten het gevolg zou zijn geweest. Hij heeft echter het geluk dat de race stilgelegd wordt waardoor de schade – net als in Imola eerder dit jaar – ‘gratis’ gerepareerd kan worden.
Voor het incident krijgt hij een 10 seconden straf die er enkel voor zorgt dat hij met een voorsprong van 4s op Leclerc wint in plaats van met 14s.
Gewonnen door een eigen fout: 32 punten (hij heeft 25 punten gewonnen in plaats van er 7 te verliezen. Snelste ronde laat ik buiten beschouwing)
Hongarije
Waarschijnlijk zou Hamilton de race gewonnen hebben met Verstappen als 2e (Verstappen zou 7 punten verliezen). Nu werd Hamilton 2e en Verstappen 9e (Verstappen verliest 16 punten).
Naast deze incidenten is er natuurlijk ook nog de ‘politiek’, die ook niet in Hamiltons nadeel werkt. Op voorspraak van Mercedes worden de achtervleugels extra getest (vermoed wordt dat Red Bull daar voordeel uit haalde), de FIA weigert het verzoek van Red Bull om ook de voorvleugels te testen (waarvan vermoed wordt dat Mercedes er voordeel uit haalt).
Daarnaast worden de procedures van de pitstops gewijzigd, waardoor deze minder snel worden. Iets wat vooral in nadeel werkt van Red Bull omdat deze de snelste stops heeft. Het enige team dat dit jaar voor een echt gevaarlijke situatie heeft gezorgd bij het wegrijden uit de pits is overigens Mercedes (Bottas in Oostenrijk).
Zonder al deze gevallen zou Hamilton geen 6 punten voorstaan op Verstappen, maar een achterstand hebben van 69 punten.
Hopelijk heeft Hamilton alle gelukmomentjes nu wel gehad en heeft Verstappen zijn pech ook opgebruikt
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Had Verstappen dit weekend niet alsnog een pitstop van 1,8 seconden? Verder wel eens met de rest van je verhaal.alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:14:
Nieuwe regels die in Hongarije in zouden gaan zijn én afgezwakt, én uitgesteld naar België. Dus de pitstop van Verstappen gisteren was überhaupt zonder nieuwe regels.mavamal schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Had Verstappen dit weekend niet alsnog een pitstop van 1,8 seconden? Verder wel eens met de rest van je verhaal.
Kijk, dat had ik gemist. Een soort laatste huzarenstukje van de RBR pitcrew dus...
Ik begin steeds meer tegen tijdstraffen te zijn. Het is disproportioneel tov. de kleinere teams. Een tien seconde straf weegt voor een Mercedes veel minder zwaar dan voor McLaren of Aston Martin. In je Mercedes pak je toch je podium wel, maar een Aston Martin die vecht voor elk puntje is het meteen afgelopen en kun je eigenlijk wel inpakken.
Wat mijns inziens beter zou zijn is een straf waarbij je X mensen voorbij zou moeten laten.
Als je bijvoorbeeld ongeoorloofd iemand uit de race werkt moet je 5 man voorbij laten, als je te hard in de pits rijd 3 man.
Dan is het voor iedereen gelijk en zit je ook niet met het feit dat in sommige gevallen iemand nog achteraf 10 seconde moet inlossen waardoor je naar een race kijkt welke feitelijk niet klopt.
uiteraard zijn hier mensen die er anders over denken, maar daarom post ik het hier. Moet ik die gedachten laten varen, of is het echt iets?
Wat mijns inziens beter zou zijn is een straf waarbij je X mensen voorbij zou moeten laten.
Als je bijvoorbeeld ongeoorloofd iemand uit de race werkt moet je 5 man voorbij laten, als je te hard in de pits rijd 3 man.
Dan is het voor iedereen gelijk en zit je ook niet met het feit dat in sommige gevallen iemand nog achteraf 10 seconde moet inlossen waardoor je naar een race kijkt welke feitelijk niet klopt.
uiteraard zijn hier mensen die er anders over denken, maar daarom post ik het hier. Moet ik die gedachten laten varen, of is het echt iets?
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
Dat is voor de teams ook niet gelijk, want de ene kan nauwelijks inhalen omdat zn auto gelijk of minder is, en de ander kan bijna op de startmotor er voorbij.MeShell schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:37:
Ik begin steeds meer tegen tijdstraffen te zijn. Het is disproportioneel tov. de kleinere teams. Een tien seconde straf weegt voor een Mercedes veel minder zwaar dan voor McLaren of Aston Martin. In je Mercedes pak je toch je podium wel, maar een Aston Martin die vecht voor elk puntje is het meteen afgelopen en kun je eigenlijk wel inpakken.
Aftrek wk-punten, dan weet je iig zeker dat de straf altijd aankomt. Waarbij - afhankelijk van de overtreding - afzonderlijk wk-punten voor de driver en de constructeur kunnen worden afgetrokken.MeShell schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:37:
E.g.
Unsafe release -> 1 punt minder voor de constructeur
Rempunt missen voor de eerste bocht en andere auto's eraf kegelen -> 2 punten minder voor de driver
Ik zou daarom liever zien dat het direct na de finish toegepast wordt. Je kan als je en straf hebt het altijd proberen goed te rijden richtin de 1e plek, maar de straf blijft. En dat is precies het punt.mark-k schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:48:
[...]
Dat is voor de teams ook niet gelijk, want de ene kan nauwelijks inhalen omdat zn auto gelijk of minder is, en de ander kan bijna op de startmotor er voorbij.
Er worden nu straffen gegeven die geen effect hebben omdat je het teniet kan doen. Dat is geen straf, dat is een irritatie. Als je iemand eraf rijdt en je krijgt een straf, dan hoor je gewoon niet als 1e te eindigen.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Sommige teams/coureurs halen alleen nooit punten. Hoe straf je die dan ?Biggg schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:51:
[...]
Aftrek wk-punten, dan weet je iig zeker dat de straf altijd aankomt. Waarbij - afhankelijk van de overtreding - afzonderlijk wk-punten voor de driver en de constructeur kunnen worden afgetrokken.
E.g.
Unsafe release -> 1 punt minder voor de constructeur
Rempunt missen voor de eerste bocht en andere auto's eraf kegelen -> 2 punten minder voor de driver
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Je kan dan dus ook de min in gaan.
En je kan kiezen of de punten af gaan van het totaal, of het behaalde in de specifieke race.
[ Voor 19% gewijzigd door Biggg op 02-08-2021 11:55 ]
Ik stel voor dat er een apart topic geopend wordt voor het geneuzel VER <=> HAM.
It is what it is en er hier over blijven zagen gaat er niets aan veranderen.....
It is what it is en er hier over blijven zagen gaat er niets aan veranderen.....
Page intentionally left blank.
Ik wil de mods bedanken voor hun inzet. Het blijkt maar weer dat pech voor Max tot heftige emoties leidt met diverse mensen.
Als je dit verhaal zou publiceren zouden de recensies het als ongeloofwaardig affikken. Het tart gewoon de kansrekening.alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:14:
Heb de gebeurtenissen eens even op een rijtje gezet.
Bahrain
Imola
Geen bijzonderheden
Baku
Geen bijzonderheden
Engeland
Hongarije
Hopelijk heeft Hamilton alle gelukmomentjes nu wel gehad en heeft Verstappen zijn pech ook opgebruikt.
alles kan off-topic
Jij zegt het, ik denk het. Ongekend wat een bende hier als VER eruit vliegt of pech heeft. Dan vergeet men opeens alles. Ook prachtig die eindeloze discussies hier over HAM<->VER. T'is gewoon racen hè. Daar hoort pech en daar horen ongelukken bij. Accepteer dat of zoek een andere sport. 95% keek voor 2015 niet eens Formule 1 gok ik zo. Iets zegt me dat schoonspringen nog achter blijft qua kijkers.groggy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:08:
Ik wil de mods bedanken voor hun inzet. Het blijkt maar weer dat pech voor Max tot heftige emoties leidt met diverse mensen.
Ik zat gisteren na de start wat te typen, toen gebeurde 'het' en toen ik terugkeek was ik ontsteld van de reacties en de termen. Just wow.
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 02-08-2021 12:12 ]
Wat mij betreft horen discussies erbij. Maar eens: op een gegeven moment moet je verder.Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
Jij zegt het, ik denk het. Ongekend wat een bende hier als VER eruit vliegt of pech heeft. Dan vergeet men opeens alles. Ook prachtig die eindeloze discussies hier over HAM<->VER. T'is gewoon racen hè. Daar hoort pech en daar horen ongelukken bij. Accepteer dat of zoek een andere sport. 95% keek voor 2015 niet eens Formule 1 gok ik zo. Iets zegt me dat schoonspringen nog achter blijft qua kijkers.
Een andere mogelijkheid: Als je iemand van de baan rijdt die daardoor uit valt: aan het einde van de race wordt je bijv 3 plaatsen naar achter gezet. Dus als je toch nog als eerste over de finish komt, wordt je in de einduitslag 4e.MeShell schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:37:
speeding in the pit -> 1 plaats naar achteren in de uitslag.
Haal je zelf het einde ook niet -> volgende race grid straf.
Precies dat. Stel dat dit andersom gebeurde en Max elke keer in de situatie van Hamilton zat, hadden we dan net zo fel geweest op de regels en beslissingen? Dacht het niet.Typhone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:11:
[...]
Jij zegt het, ik denk het. Ongekend wat een bende hier als VER eruit vliegt of pech heeft. Dan vergeet men opeens alles. Ook prachtig die eindeloze discussies hier over HAM<->VER. T'is gewoon racen hè. Daar hoort pech en daar horen ongelukken bij. Accepteer dat of zoek een andere sport. 95% keek voor 2015 niet eens Formule 1 gok ik zo. Iets zegt me dat schoonspringen nog achter blijft qua kijkers.
Ik zat gisteren na de start wat te typen, toen gebeurde 'het' en toen ik terugkeek was ik ontsteld van de reacties en de termen. Just wow.
Gewoon accepteren en doorgaan. Seizoen is nog lang.
Lewis gaat m ook nog wel een keer krijgen. En anders zit er niets anders op dan iedere wedstrijd weer beter zijn.
Wat straffen betreft zou ik het anders doen. geef de 10 seconden tijdstraf en daarnaast dat je nog maximaal 75% van de behaalde punten van die race krijgt. Dan krijg je misschien wat gekke puntenstanden, maar dan hebben de coureurs nog steeds wat om voor te rijden. Bijvoorbeeld Verstappen wint, maar heeft wel 1 straf. Dan krijgt hij nog 18,75 punten.
Hamilton krijgt extra punten doordat bottas op een sneue/lullige/vreemde manier uitvaltalexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:14:
geluk Hamilton
Monaco
[ Voor 6% gewijzigd door Bloodclot op 02-08-2021 12:23 ]
Alsof een aantal posities naar achteren veel verschil maakt ten opzichte van een tijdstraf. Beide straffen zullen voor iemand met een snellere auto weinig problemen geven. En dit soort maatregelen zijn in mijn optiek meer symptoombestrijding. Als je wat wil doen aan de verschillen in het veld dan ga je dat niet oplossen door iets anders te straffen. Je moet het probleem bij de bron aanpakken. Dit proberen ze nu door het instellen van een budgetplafond, nieuwe auto's, veranderingen in het motorreglement (2025?) et cetera maar de vraag is of dit voldoende gaat zijn om het veld dichter bij elkaar te brengen.MeShell schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:37:
Dit probleem is al heel oud en ga je ook niet zomaar oplossen. Fabrieksteams hebben een voordeel omdat het hun core business is en ze kunnen profiteren van het werk dat buiten de F1 om gedaan wordt en toegepast kan worden binnen de F1. Ook die bonus die sommige teams ontvangen omdat ze al decennia meedoen trekt de verhouding scheef en maakt het lastig voor kleinere teams en nieuwkomers.
Eerlijk gezegd, als ik de tijd er voor had, zou ik dolgraag een analyse van straffen en incidenten over de laatste vijf jaar willen maken, daar wat goede statistiek op willen loslaten (en dus geen AWS-bullshitAnkona schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Als je dit verhaal zou publiceren zouden de recensies het als ongeloofwaardig affikken. Het tart gewoon de kansrekening.
Absoluut niet, de rest van de teams lagen gewoon te slapen, als Merc na 2/3 rondes geen warning krijg, ga jij het ook doen tot je een warning krijgt. Er was geen straf mogelijk, omdat er geen tracklimit op stond, nadat deze is aangekondigd hebben ze deze niet meer overtreden.alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:14:
Bahrain
.
Zo werkt F1, iets is grijs gebied, tot het wel of niet mag. Ik vermoed dat jij met een beetje anti Mercedes bril nu allerlei dingen illegaal noemt, terwijl die op dat moment niet waren.
Ik denk dat ik maar een tijdje uit de F1 topics weg ga blijven, veel te veel teamleiders hier die complete psychoanalyes van rijders maken en het wel beter weten dan de FIA en alle F1 teams bij elkaar.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zomerstop is begonnen. 8 punten verschil tussen VER en HAM. Misschien wordt dat nog 6 als AM het protest wint.
Over 26 dagen begint het weekend op het Spa circuit. (3 weekenden geen F1 dus)
Er zijn nog 11 races te gaan, als ze allemaal doorgaan. Dat zijn nog heel veel punten om te verdelen.
Wie durft er nog voorspellingen te geven ?
Mag ook korter dan onderstaand 
Ik zal beginnen. Ik ga er vanuit dat elke race doorgaat. Gridstraffen vanwege kapotte onderdelen houdt ik geen rekening mee.
Spa:
Ondanks dat Max dit circuit goed kent, heeft hij hier ook vaak pech gehad. Qua weer kan het alle kanten op gaan. Zo was Q3 in 2018 nat (de rest droog) en was er bij RBR een verkeerde inschatting. Te weinig fuel om een betere tijd neer te zetten op een sneller wordende baan.
Waarschijnlijk weer veel actie in de eerste ronde, vooral ongeveer de eerste helft van de ronde. Mijn voorspelling is dat Max deze keer er goed uit komt. De rest van de race denk ik dat vooral in het middenveld veel gebeurt, mits het droog blijft. Perez komt goed uit de zomerstop.
P1-P2-P3: VER - PER - HAM
Zandvoort:
Het zal afwachten worden hoe de huidige F1 door het nieuwe circuit komt. Kans is wel groot op safety car(s) en evt. rode vlag. Max heeft denk ik wel een beetje voordeel omdat hij het nieuwe circuit al heeft kunnen verkennen in andere auto's. Geen idee trouwens of andere dit ook al gedaan hebben ?
Al met al verwacht ik dus een gekke race waarin ook voorin vanalles kan gebeuren.
P1-P2-P3: NOR - VER - SAI
Monza (sprint):
Aangezien RBR dit jaar snel is op rechte stukken verwacht ik daarin een groot voordeel op Monza. Ik verwacht dus een sterk weekend voor Max. Perez zit er goed bij maar kan Hamilton niet inhalen.
P1-P2-P3: VER - HAM - PER
Sochi:
Laatste keer voorlopig dat ze op dit circuit komen in de F1. Ik verwacht dat Mercedes dit weekend sterk is en er met de meeste punten vandoor gaat.
P1-P2-P3: HAM - VER - BOT
Istanbul:
Vorig jaar veel grip problemen op deze baan. Zal dit jaar niet veel anders zijn denk ik. Zeker met regen kan het alsnog alle kanten op gaan. Lastig te zeggen dus. Mijn voorspelling is als volgt.
P1-P2-P3: PER - NOR - HAM
Suzuka:
Volgens mij niet echt een baan waar je makkelijk kan inhalen. Kwalificatie en eerste ronde zal dus veel bepalen.
P1-P2-P3: VER - HAM - BOT
USA:
Mieeuw ! Mieeeuw ! Ik denk dat dit een redelijk saaie race wordt, maar ik laat me graag verrassen !
P1-P2-P3: HAM - VER - NOR
Mexico:
RBR is vaak sterk hier en dat verwacht ik dit jaar ook. Perez wil in zijn thuisrace natuurlijk goed scoren, maakt daardoor fouten in de kwalificatie. Maar weet in de race toch plek 3 te pakken.
Brazilië (mogelijk sprint):
Ook hier hebben we al vaker mooie races gezien. Het is dan m.i. ook een mooi circuit. Dit jaar verwacht ik dan ook weer een gekke race. En als er een sprintrace is zal er vooral in bocht 1 ook veel gebeuren.
P1-P2-P3: LEC - NOR - BOT
Saoedi-Arabië (nieuw lang straatcircuit):
Tja, wat gaat dit worden. Het is een lang circuit. Op het DRS stuk na verwacht ik weinig mogelijkheden om in te halen. Kwalificatie is dus belangrijk. En mogelijk door de WK stand nog eens extra belangrijk.
P1-P2-P3: VER - HAM - SAI
Abu Dhabi:
Hier kan meestal wel redelijk ingehaald worden (vooral middenveld), en dit jaar zijn er wat aanpassingen. Dus ik ben benieuwd of de race een keer wat spannender is dan anders. Mogelijk door de WK stand wel
Ik had geen zin om uit te tellen wie waar op voorsprong ligt (ongeveer) in het WK met bovenstaande voorspellingen.
Ik denk dat het lang spannend blijft en dat het in de laatste 2 races beslist wordt. Ik hoop dat het geluk bij Hamilton een keer op is. En dat het niet door twijfelachtige incidenten beslist wordt in die laatste races. Maar ik ga hier geen uitspraak doen wie uiteindelijk WDC en WCC wint. Wil het niet "jinxen".
Over 26 dagen begint het weekend op het Spa circuit. (3 weekenden geen F1 dus)
Er zijn nog 11 races te gaan, als ze allemaal doorgaan. Dat zijn nog heel veel punten om te verdelen.
Wie durft er nog voorspellingen te geven ?
Ik zal beginnen. Ik ga er vanuit dat elke race doorgaat. Gridstraffen vanwege kapotte onderdelen houdt ik geen rekening mee.
Spa:
Ondanks dat Max dit circuit goed kent, heeft hij hier ook vaak pech gehad. Qua weer kan het alle kanten op gaan. Zo was Q3 in 2018 nat (de rest droog) en was er bij RBR een verkeerde inschatting. Te weinig fuel om een betere tijd neer te zetten op een sneller wordende baan.
Waarschijnlijk weer veel actie in de eerste ronde, vooral ongeveer de eerste helft van de ronde. Mijn voorspelling is dat Max deze keer er goed uit komt. De rest van de race denk ik dat vooral in het middenveld veel gebeurt, mits het droog blijft. Perez komt goed uit de zomerstop.
P1-P2-P3: VER - PER - HAM
Zandvoort:
Het zal afwachten worden hoe de huidige F1 door het nieuwe circuit komt. Kans is wel groot op safety car(s) en evt. rode vlag. Max heeft denk ik wel een beetje voordeel omdat hij het nieuwe circuit al heeft kunnen verkennen in andere auto's. Geen idee trouwens of andere dit ook al gedaan hebben ?
Al met al verwacht ik dus een gekke race waarin ook voorin vanalles kan gebeuren.
P1-P2-P3: NOR - VER - SAI
Monza (sprint):
Aangezien RBR dit jaar snel is op rechte stukken verwacht ik daarin een groot voordeel op Monza. Ik verwacht dus een sterk weekend voor Max. Perez zit er goed bij maar kan Hamilton niet inhalen.
Sochi:
Laatste keer voorlopig dat ze op dit circuit komen in de F1. Ik verwacht dat Mercedes dit weekend sterk is en er met de meeste punten vandoor gaat.
P1-P2-P3: HAM - VER - BOT
Istanbul:
Vorig jaar veel grip problemen op deze baan. Zal dit jaar niet veel anders zijn denk ik. Zeker met regen kan het alsnog alle kanten op gaan. Lastig te zeggen dus. Mijn voorspelling is als volgt.
P1-P2-P3: PER - NOR - HAM
Suzuka:
Volgens mij niet echt een baan waar je makkelijk kan inhalen. Kwalificatie en eerste ronde zal dus veel bepalen.
P1-P2-P3: VER - HAM - BOT
USA:
Mieeuw ! Mieeeuw ! Ik denk dat dit een redelijk saaie race wordt, maar ik laat me graag verrassen !
Mexico:
RBR is vaak sterk hier en dat verwacht ik dit jaar ook. Perez wil in zijn thuisrace natuurlijk goed scoren, maakt daardoor fouten in de kwalificatie. Maar weet in de race toch plek 3 te pakken.
Brazilië (mogelijk sprint):
Ook hier hebben we al vaker mooie races gezien. Het is dan m.i. ook een mooi circuit. Dit jaar verwacht ik dan ook weer een gekke race. En als er een sprintrace is zal er vooral in bocht 1 ook veel gebeuren.
P1-P2-P3: LEC - NOR - BOT
Saoedi-Arabië (nieuw lang straatcircuit):
Tja, wat gaat dit worden. Het is een lang circuit. Op het DRS stuk na verwacht ik weinig mogelijkheden om in te halen. Kwalificatie is dus belangrijk. En mogelijk door de WK stand nog eens extra belangrijk.
P1-P2-P3: VER - HAM - SAI
Abu Dhabi:
Hier kan meestal wel redelijk ingehaald worden (vooral middenveld), en dit jaar zijn er wat aanpassingen. Dus ik ben benieuwd of de race een keer wat spannender is dan anders. Mogelijk door de WK stand wel
Ik had geen zin om uit te tellen wie waar op voorsprong ligt (ongeveer) in het WK met bovenstaande voorspellingen.
Ik denk dat het lang spannend blijft en dat het in de laatste 2 races beslist wordt. Ik hoop dat het geluk bij Hamilton een keer op is. En dat het niet door twijfelachtige incidenten beslist wordt in die laatste races. Maar ik ga hier geen uitspraak doen wie uiteindelijk WDC en WCC wint. Wil het niet "jinxen".
Waarom zouden we gaan roepen om een zwaardere straf als Max daar spint? Dat is toch alleen z'n eigen schuld dan?Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:36:
Ik iig 100% zeker wel. Als de FIA beslist dat iemand iets fout doet en daarvoor bestraft moet worden, moet dat ook een straf zijn. En 5/10s straf voor RB/Merc is niets meer dan foei zeggen en daarmee dus geen straf.Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:17:
[...]
Precies dat. Stel dat dit andersom gebeurde en Max elke keer in de situatie van Hamilton zat, hadden we dan net zo fel geweest op de regels en beslissingen? Dacht het niet.
Gewoon accepteren en doorgaan. Seizoen is nog lang.
Als je wat verder terugkijkt in dit topic heb ik dat trouwens ook al een paar keer aangegeven voor dit incident. Het is nl. niet de 1e keer dat er na een straf simpelweg tegen de coureur wordt gezegd dat ie even wat harder moet gaan rijden om 5s voorsprong te pakken.
Naar mijn idee is de dicussie dan ook niet zozeer wie er fout zat (want dat heeft de FIA al bepaald), maar wel dat de huidige straffen zinloos zijn.
Wat is hier anti-Merc aan? Er is een team dat tig rondjes buiten de baan rijdt en op het moment dat een ander team dat ook gaat doen mag het plotseling niet meer. Dat had dus of gelijk een melding richting Merc moeten zijn om het niet meer te doen, of ze hadden het voor iedereen toe moeten staan. Niet 40 rondjes lang toestaan en pas verbieden als iemand anders het ook doet.MeNTaL_TO schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:31:
[...]
Absoluut niet, de rest van de teams lagen gewoon te slapen, als Merc na 2/3 rondes geen warning krijg, ga jij het ook doen tot je een warning krijgt. Er was geen straf mogelijk, omdat er geen tracklimit op stond, nadat deze is aangekondigd hebben ze deze niet meer overtreden.
Zo werkt F1, iets is grijs gebied, tot het wel of niet mag. Ik vermoed dat jij met een beetje anti Mercedes bril nu allerlei dingen illegaal noemt, terwijl die op dat moment niet waren.
Dat is ook niet zo moeilijk, de FIA doet het gewoon heel slecht. Iets wat je ook van de F1 teams hoort trouwens. En dat gaat vooral over het inconsequente ingrijpen/straffen dat ze doen.Ik denk dat ik maar een tijdje uit de F1 topics weg ga blijven, veel te veel teamleiders hier die complete psychoanalyes van rijders maken en het wel beter weten dan de FIA en alle F1 teams bij elkaar.
[removed]
Berekening voor de eerste twee races klopt niet helemaal. Ik heb het iets aangepast. Verstappen zou 77 punten hebben voor gestaan, zonder dit "geluk" van Hamilton. Kan ook 76 zijn, ik weet niet zeker wie de snelste ronde had gehad op Imola als die rode vlag niet was geweest.
alexbl69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:14:
Bahrain
Gewonnen door het buigen van de regels: 14 punten (7 punten meer voor Hamilton ipv 7 punten meer voor Verstappen, snelste ronde negerend)
Imola
Gewonnen door geluk: 20 punten (18 punten + 1 punt snelste ronde voor Hamilton + Verstappen mist 1 punt snelste ronde)
Geen bijzonderheden
Baku
Geen bijzonderheden
Engeland
Hongarije
Zonder al deze gevallen zou Hamilton geen 6 punten voorstaan op Verstappen, maar een achterstand hebben van 77 punten.
[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 02-08-2021 12:47 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ná de touché met Hamilton natuurlijk. Dus niet met 51G de muur in, maar gewoon een spinnetje en door.FastFred schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:37:
[...]
Waarom zouden we gaan roepen om een zwaardere straf als Max daar spint? Dat is toch alleen z'n eigen schuld dan?
Ham 177Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:32:
Ver 197
Graag gedaan
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah zo. Nou dán was die 10 sec penalty wel op z'n plaats geweest voor HAM.Henkie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:48:
[...]
Ná de touché met Hamilton natuurlijk. Dus niet met 51G de muur in, maar gewoon een spinnetje en door.
Een Mercedes niet-op-kop heeft relatief gezien wat meer moeite met inhalen ondanks de hogere snelheid. Als Bottas 2e kwalificeert op Spa en dus 6e start... met een Max, Perez, Norris en misschien wel een Alonso in de buurt, rekening houdend met de geweldige starts van Bottas van de laatste tijd, kan dat best weleens eindigen als een flinke straf omdat ie Alonso heel lang niet voorbij komt. Uiteindelijk is natuurlijk elke straf die een vorm-van-tijdstraf is (drive through is ook tijdstraf) voor een snel team over het algemeen minder nadelig. Hoe vaak rijden de Mercs en RB's niet van achteraf richting top 6.Jorick schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:21:
[...]
Alsof een aantal posities naar achteren veel verschil maakt ten opzichte van een tijdstraf.
Exact expert nodig?
Dat zijn de 11 races met de voorspelde uitslagen die ik hier doe ? Nice
Zonder snelste rondes en sprint uitslagen denk ik dan ? Dat zijn ook nog 11 punten + 2x 3/2/1 ... dat wordt dus close
Ik vond de shots van opzij maar een behoorlijk beperkte indruk geven van de schade, dit is toch wat duidelijker:

Best knap om hiermee nog punten te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 02-08-2021 13:10 ]
Dat idd... dat hij niet de hele baan over aan het slingeren was en toch nog wat mensen heeft kunnen inhalen.DataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
Ik vond de shots van opzij maar een behoorlijk beperkte indruk geven van de schade, dit is toch wat duidelijker:
[Afbeelding]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X
Nog knapper dat je m gewoon op de baan houdtDataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]
Dus je beoordeelt de zwaarte van de crash, niet de daadwerkelijk strafbare actie? Volgens mij wordt je bestraft voor de overtreding die je maakt en niet voor de gevolgen ervan.FastFred schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
Ah zo. Nou dán was die 10 sec penalty wel op z'n plaats geweest voor HAM.
Bizar. Ook bizar wat een aero onderdelen er allemaal horen te zitten als je kijkt naar de intacte kant. Wat een machines blijven het toch hé.DataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]
Ik heb altijd de onboards aanstaan naast de main feed, en Max was behoorlijk aan het vechten met de auto in bepaalde bochten, dus hij had het er zwaar mee. Ook het aanremmen naar bocht 1 was telkens een lockup.
Ben blij dat er een cirkel omheen is gezetDataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat is vogens mij ook het hele punt waar men in de controverse over ligt. Zelf zou ik ook kijken naar de zwaarte/gevolgen van een crash. Dat 10 seconden straf vorige week per saldo niet echt een straf is bleek wel gisteren waarbij HAM vanaf plek 14 met 50 seconden achterstand begon en uiteindelijk op zo'n 9 seconden eindigde achter OCO. Voor MER is een 10 seconden time penalty geen straf. Dat rijden ze met 2 vingers in de neus gewoon weer binnen een paar ronden dichtErazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:14:
[...]
Dus je beoordeelt de zwaarte van de crash, niet de daadwerkelijk strafbare actie? Volgens mij wordt je bestraft voor de overtreding die je maakt en niet voor de gevolgen ervan.
Zelf zat ik te denken dat een gepaste straf zou zijn: indien door jouw schuld een andere coureur uit de race raakt, dan krijgt die net zoveel WK punten als de veroorzaker...
Ik zou eerder de kosten verhalen uit het budget van de constructeur. Dat heeft ook effecten.NoahAmber schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:22:
Zelf zat ik te denken dat een gepaste straf zou zijn: indien door jouw schuld een andere coureur uit de race raakt, dan krijgt die net zoveel WK punten als de veroorzaker...
Jouw voorstel kan tot allerlei rare situaties leiden waarin HAM BOT er even afduwt, wint en BOT ook 25 punten scoort ;-)
Dit dus.
Ga je er dan vanuit dat BOT voor HAM rijdt... LOLFunkyTrip schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Jouw voorstel kan tot allerlei rare situaties leiden waarin HAM BOT er even afduwt, wint en BOT ook 25 punten scoort ;-)
Zoals in een ander topic al gezegd: Eigen schuld, eigen budget. Ander schuld, buiten de budget cap. Lijkt me veel meer redelijk.NoahAmber schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Dat is vogens mij ook het hele punt waar men in de controverse over ligt. Zelf zou ik ook kijken naar de zwaarte/gevolgen van een crash. Dat 10 seconden straf vorige week per saldo niet echt een straf is bleek wel gisteren waarbij HAM vanaf plek 14 met 50 seconden achterstand begon en uiteindelijk op zo'n 9 seconden eindigde achter OCO. Voor MER is een 10 seconden time penalty geen straf. Dat rijden ze met 2 vingers in de neus gewoon weer binnen een paar ronden dicht
Een andere straf kan ook zijn, x aantal races geen upgrades mogen doen.
Ook een optie , maar daar heb je als gedupeerde rijder niet zoveel aan.PTR schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Zoals in een ander topic al gezegd: Eigen schuld, eigen budget. Ander schuld, buiten de budget cap. Lijkt me veel meer redelijk.
Een andere straf kan ook zijn, x aantal races geen upgrades mogen doen.
Stel HAM crasht tegen VER, die kan doorrijden met schade maar het team haalt hem na 3 rondes uit de race... Hij had met doorrijden mogelijk een puntje kunnen pakken maar nu mogen ze onderdelen vervangen.NoahAmber schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Dat is vogens mij ook het hele punt waar men in de controverse over ligt. Zelf zou ik ook kijken naar de zwaarte/gevolgen van een crash. Dat 10 seconden straf vorige week per saldo niet echt een straf is bleek wel gisteren waarbij HAM vanaf plek 14 met 50 seconden achterstand begon en uiteindelijk op zo'n 9 seconden eindigde achter OCO. Voor MER is een 10 seconden time penalty geen straf. Dat rijden ze met 2 vingers in de neus gewoon weer binnen een paar ronden dicht
Hoe moeten stewards hier ooit mee om gaan? De meeste ideeën om de straffen aan te passen zijn helaas compleet onrealistisch, bij veel crashes hebben mogelijk meerderen schuld, wie heeft dan voor hoeveel % schuld?
Hoezo is dat anders voor veel ideen die hier genoemd worden t.o.v. de huidige straffen? Dat is toch altijd (of nooit) een overweging?Homeland schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:43:
[...]
Hoe moeten stewards hier ooit mee om gaan? De meeste ideeën om de straffen aan te passen zijn helaas compleet onrealistisch, bij veel crashes hebben mogelijk meerderen schuld, wie heeft dan voor hoeveel % schuld?
https://nos.nl/artikel/23...ikte-voorwaarden-mogelijk
Wat betekent dit nou eigenlijk voor Zandvoort?
Wat betekent dit nou eigenlijk voor Zandvoort?
Dus HAM start ooit vanuit de pits en ramt in de 1e ronde Mazepin eruit en haalt vervolgens nog het podium. Dan zullen ze blij zijn bin Haas.NoahAmber schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
Dit is gewoon weer oranje bril denken. Max is eraf getikt en iedereen wil die punten gewoon hebben. Het slaat natuurlijk nergens op iemand punten te geven die een andere rijder pakt terwijl je zelf in de 1e ronde eruit ligt.
Dynamische straffen gaan gewoon niet werken. Het is gewoon jammer voor Max dat die 10 seconden niet hard aankomen bij Ham, maar zo werkt het nou eenmaal. Wederom, was het Max die Ham eraf had getikt hadden we absoluut geen discussie.
Valt me met alles van de afgelopen tijd nog mee dat de FIA niet ff een DSQ aan Max geeft omdat zijn auto te licht is gefinishedDataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]
Ja ik moest ook even goed kijkenJasphur schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:20:
[...]
Ben blij dat er een cirkel omheen is gezet
Omdat de huidige straffen relatief eenvoudig zijn en ze nooit een percentage schuld toe hoeven te wijzen, daar zouden ze nooit uitkomen.Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
[...]
Hoezo is dat anders voor veel ideen die hier genoemd worden t.o.v. de huidige straffen? Dat is toch altijd (of nooit) een overweging?
Wederom hadden we dan precies dezelfde discussie gehad. Misschien wat minder fel, maar een straf die geen straf is, is gewoon onzin. Ongeacht om welk team het gaat. De FIA moet eens leren consequente straffen uit te delen en zorgen voor straffen die in verhouding staan tot de overtreding, maar ook voor iedereen impact hebben. Dus als je bochten afsnijdt is het prima om daar een paar seconde straf voor te geven. Maar bij het veroorzaken van een ongeluk moet dat gewoon meer zijn. Dus ook als het een keer Max is die Hamilton er af tikt.Erazzzer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]
Dynamische straffen gaan gewoon niet werken. Het is gewoon jammer voor Max dat die 10 seconden niet hard aankomen bij Ham, maar zo werkt het nou eenmaal. Wederom, was het Max die Ham eraf had getikt hadden we absoluut geen discussie.
[removed]
Flink gat inderdaad, maar anderzijds mag hij ook van geluk spreken dat er meerdere ‘top’ auto’s uitlagen, anders was die P10 niet haalbaar vrees ik, er lagen er toch 4 uit die anders ook hoog zouden eindigenDataGhost schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:09:
[Afbeelding]
Maar er wordt o.a. gesproken over x punten aftrek of x plaatsen straf (na de finish line)? Hoe is dat anders dan x seconden straf? Dat heeft verder niks te doen met percentages etc etc.Homeland schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:08:
[...]
Omdat de huidige straffen relatief eenvoudig zijn en ze nooit een percentage schuld toe hoeven te wijzen, daar zouden ze nooit uitkomen.
Zag meerdere keren dingen als schades/budget etc, dat is lastig als iemand maar deels verantwoordelijk is.Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:16:
[...]
Maar er wordt o.a. gesproken over x punten aftrek of x plaatsen straf (na de finish line)? Hoe is dat anders dan x seconden straf? Dat heeft verder niks te doen met percentages etc etc.
Hetzelfde met die plaatsen of punten, hoe bepaal je bijvoorbeeld nav. de HAM met VER stappen crash de straf voor HAM? Daarbij dus ook in gedachten dat VER deels verantwoordelijk was.
Krijgen ze dan beiden punten aftrek maar HAM iets meer? Of alleen HAM? En hoeveel dan en waarom zo veel? Het creëert volgens mij al snel een onmogelijk systeem waar niemand blij van gaat worden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken