[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

iichel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Lekker makkelijk, iedereen wiens mening je niet aanstaat maar afschilderen als troll. :X

Maar ik sta er gewoon echt achter. We zullen nooit precies weten wat er gezegd is, maar het is inmiddels wel bewezen dat alle statements van RB omtrent 'Lewis is smakeloos feest aan het vieren terwijl Max in het ziekenhuis ligt' niet kloppen. Horner heeft zelf op de FIA radio gezegd dat het goed ging met Max.

Red Bull zijn een stel kleine kinderen, zijn door de FIA op hun plek gewezen en nu gaan ze door. Er zal wel iemand van hogerop of bij PR gedacht hebben dat het gewoon een slecht idee was, en nu ze ook in hun beroep roemloos ten onder gegaan zijn is het tijd om je weer op het kampioenschap te focussen. Met poep gooien naar je tegenstander is niet de manier daarvoor. Dat lijken ze in Milton Keynes nu ook door te hebben.
Oranje bril me reet, Mercedes doet toch precies hetzelfde?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:08

iichel

Gazoooo

JB schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Oranje bril me reet, Mercedes doet toch precies hetzelfde?
Daar gaat het me niet om, het gaat me er nu even om dat ze bij Red Bull gewoon kinderachtig bezig zijn geweest. 'Maar hij deed net zo stom' gebruik je maar als je ruzie hebt als je 4 bent.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

-tom-562

Oliesjeik

iichel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Daar gaat het me niet om, het gaat me er nu even om dat ze bij Red Bull gewoon kinderachtig bezig zijn geweest. 'Maar hij deed net zo stom' gebruik je maar als je ruzie hebt als je 4 bent.
Ik zie het meer als een koekje van eigen deeg voor Mercedes met hun kinderachtige gedrag. Ik bedoel, tijdens de race gaan mailen :') (Maikull, zid you rezeive mai email), meteen het slachtoffer spelen, tijdje geleden met dat flex gebeuren van de achtervleugel etc.. Over kinderachtig gedrag gesproken..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Ik zie het meer als een koekje van eigen deeg voor Mercedes met hun kinderachtige gedrag. Ik bedoel, tijdens de race gaan mailen :') (Maikull, zid you rezeive mai email), meteen het slachtoffer spelen, tijdje geleden met dat flex gebeuren van de achtervleugel etc.. Over kinderachtig gedrag gesproken..
Ik snap het gedoe over het mailen niet, Horner deed toch hetzelfde via de radio? Zat toch ook meteen zijn beklag te doen? Ik vond dat van beide teams even sneu, laat de stewards gewoon hun werk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

sjaool

Every life should have 9 cats

iichel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Ik vind het gewoon ijzersterk. Red Bull moet gewoon ff normaal doen. Maar dat hebben ze inmiddels zelf ook wel door.
Red Bull deed ook normaal door een verzoek tot herziening van de actie aan te vragen. Vervolgens maakt iedereen er sensatie van. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13
Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik snap het gedoe over het mailen niet, Horner deed toch hetzelfde via de radio? Zat toch ook meteen zijn beklag te doen? Ik vond dat van beide teams even sneu, laat de stewards gewoon hun werk doen.
Klopt, maar Merc doet dit toch echt iets vaker. Daarnaast is het wel duidelijk dat ondanks dat ondanks dat Merc hiermee begonnen is, het Hamilton is die er vaker foutjes door maakt. Ik snap dus wel dat RB dit nu vrloijk terug doet. Daarnaast is het protest van RB naar mijn idee ook voor een groot deel om de FIA aan te geven dat de straffen niet echt goed zijn.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Red Bull deed ook normaal door een verzoek tot herziening van de actie aan te vragen. Vervolgens maakt iedereen er sensatie van. :)
Met het verzoek is niets vreemds maar hun manier en het bewijsmateriaal is toch wel apart, ze zijn erg ver gegaan en hadden vooraf al kunnen weten dat de FIA er nooit naar zou kijken omdat het allemaal gefabriceerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Een berichtje via de teamradio met 'Kijk er eens naar, wij vinden dit niet kunnen' is wat anders dan een email met documenten/heel epistel gaan mailen _tijdens_ een race 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Een berichtje via de teamradio met 'Kijk er eens naar, wij vinden dit niet kunnen' is wat anders dan een email met documenten/heel epistel gaan mailen _tijdens_ een race 8)7
Volgens mij was het alleen een diagram/tekening, kan hij zelfs even op papier hebben gekrabbeld en snel als foto hebben gemaild. Het klinkt erg duits, meteen duidelijkheid willen :-D

De bedoeling is van beide teams hetzelfde, de strafmaat beinvloeden en beiden even kansloos. Ze zouden een regel uit het voetbal over kunnen nemen, klagen bij de scheids krijg je een kaart voor, zouden ze hier ook moeten doen, klagen bij de stewards/directie kost je meteen centen als team (en liefst naar verhouding van het budget van het klagende team).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:09

Martinspire

Awesomeness

iichel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Lekker makkelijk, iedereen wiens mening je niet aanstaat maar afschilderen als troll. :X

Maar ik sta er gewoon echt achter. We zullen nooit precies weten wat er gezegd is, maar het is inmiddels wel bewezen dat alle statements van RB omtrent 'Lewis is smakeloos feest aan het vieren terwijl Max in het ziekenhuis ligt' niet kloppen. Horner heeft zelf op de FIA radio gezegd dat het goed ging met Max.

Red Bull zijn een stel kleine kinderen, zijn door de FIA op hun plek gewezen en nu gaan ze door. Er zal wel iemand van hogerop of bij PR gedacht hebben dat het gewoon een slecht idee was, en nu ze ook in hun beroep roemloos ten onder gegaan zijn is het tijd om je weer op het kampioenschap te focussen. Met poep gooien naar je tegenstander is niet de manier daarvoor. Dat lijken ze in Milton Keynes nu ook door te hebben.
Dat je ok bent, wil niet zeggen dat je maar meteen moet doen alsof alles perfect is en je zelf nergens blaam treft. Het probleem was namelijk tweezijdig:

1) ze deden alsof ze WDC zijn geworden zo blij voor een race die totaal niet spannend was want de grote concurrent was weg
2) ze hadden zelf het ongeluk veroorzaakt, er is een penalty uitgedeeld en alsnog ga je doen alsof je niks fout hebt gedaan

Als je bij voetbal iemand smerig onderuit haalt, ga je toch ook niet met een grote smile rondlopen? Als je iemand het veld uit trapt, ja hij leeft nog maar de klap was flink en hij kan een paar dagen niet voetballen, dan ga je toch ook niet uitgebreid vieren dat je een doorsnee competitiewedstrijd wint?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Dat je ok bent, wil niet zeggen dat je maar meteen moet doen alsof alles perfect is en je zelf nergens blaam treft. Het probleem was namelijk tweezijdig:

1) ze deden alsof ze WDC zijn geworden zo blij voor een race die totaal niet spannend was want de grote concurrent was weg
2) ze hadden zelf het ongeluk veroorzaakt, er is een penalty uitgedeeld en alsnog ga je doen alsof je niks fout hebt gedaan

Als je bij voetbal iemand smerig onderuit haalt, ga je toch ook niet met een grote smile rondlopen? Als je iemand het veld uit trapt, ja hij leeft nog maar de klap was flink en hij kan een paar dagen niet voetballen, dan ga je toch ook niet uitgebreid vieren dat je een doorsnee competitiewedstrijd wint?
Ze hadden een reeks races niet gewonnen, de grootste concurent scoort geen punten, er was vollop publiek aanwezig, Brits publiek, in Engeland, thuisland van Hamilton. Er waren echt veel redenen voor ze om blij te zijn. Daarnaast zeggen ze dat ze gehoord hadden dat Max oke zou zijn, geen idee of dat echt zo was of niet natuurlijk.

Maar er is dus ook wel wat voor te zeggen waarom ze blij waren. Natuurlijk blijf het cru, Max nog in het ziekenhuis en zij feesten al en ook nog eens erg uitbundig, maar dat doet Hamilton vaak, helemaal als er publiek aanwezig is. Het ligt volgens mij allemaal een stuk genuanceerder, Red Bull schildert het af als een enorm drama, Mercedes is het aan het downplayen en de waarheid zal ergens in de midden liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30

ricardo246

Life's what you make it!

Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:07:
[...]
Daarnaast zeggen ze dat ze gehoord hadden dat Max oke zou zijn, geen idee of dat echt zo was of niet natuurlijk.
Er zijn radio fragmenten die dit ondersteunen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

-tom-562 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:18:
Weet je wat het grote verschil is, RBR is gewend om te verliezen, om uit te vallen, om nooit die top punten te pakken, oh wat zal het heerlijk zijn als Max (of serieus wie dan ook) elke komende race van het seizoen die P1 punten pakt. Heerlijk Merc straks dat rondmeppend kind te zien worden omdat ze een spelletje verliezen.

'Its just a game'
En dan in de woorden van Sherlock:
And this is just losing

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2021 17:17 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
ricardo246 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Er zijn radio fragmenten die dit ondersteunen.
Dan is de gespeelde verontwaardiging van Horner toch best treurig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Weet je wat het grote verschil is, RBR is gewend om te verliezen, om uit te vallen, om nooit die top punten te pakken, oh wat zal het heerlijk zijn als Max (of serieus wie dan ook) elke komende race van het seizoen die P1 punten pakt. Heerlijk Merc straks dat rondmeppend kind te zien worden omdat ze een spelletje verliezen.

'Its just a game'
En dan in de woorden van Sherlock:
And this is just losing
RBR heeft 4 wk's gewonnen, op een rij, die weten uitstekend wat winnen en dominant zijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30

ricardo246

Life's what you make it!

Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Beide kampen zijn druk buiten de baan om in het hoofd van de ander te kruipen.
RBR met zijn aanklacht tegen MER (en wat daar is gezegd kan volgens de FIA niet door de beugel), waar vervolgens MER weer met een snoeiharde post overheen gaat.
Dit spel gaat over miljoenen Euro's

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:13

codex

Geen OpenAI agent :)

ricardo246 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Beide kampen zijn druk buiten de baan om in het hoofd van de ander te kruipen.
RBR met zijn aanklacht tegen MER (en wat daar is gezegd kan volgens de FIA niet door de beugel), waar vervolgens MER weer met een snoeiharde post overheen gaat.
Dit spel gaat over miljoenen Euro's
Ik vind het prima, zo lang Mercedes en met name Hamilton maar met lege handen staan het einde van het seizoen.

Als Mercedes echt niks fout had gedaan had Hamilton geen straf gekregen, en dat gelul de hele week over de winst in Silverstone en hoe dat aan hun geweldige updates te danken is, het is echt tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:18:
[...]

RBR heeft 4 wk's gewonnen, op een rij, die weten uitstekend wat winnen en dominant zijn is.
Je leest niet goed, gaat niet om winnen, gaat om verliezen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
codex schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Ik vind het prima, zo lang Mercedes en met name Hamilton maar met lege handen staan het einde van het seizoen.

Als Mercedes echt niks fout had gedaan had Hamilton geen straf gekregen, en dat gelul de hele week over de winst in Silverstone en hoe dat aan hun geweldige updates te danken is, het is echt tenenkrommend.
Dat, en het is nu blijkbaar gelegitimeerd om iemand anders van de baan te rijden voor tien seconden straf. Met een wagen die 40 seconden sneller is dan de rest van de teams stelt zo’n straf niks voor.
Volgens mij krijg je voor twee keer de witte lijn ook tien seconden, om het even in perspectief te plaatsen.

En dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen later in het seizoen ivm de budgetplafonds.

Mocht Max nu dus onverhoopt hetzelfde bij Lewis flikken en daar een zwaardere straf dan tien seconden voor krijgen zijn de rapen wel gaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Volgens mij zei Horner vrij letterlijk "thank god he came out unharmed". Iets wat ik meer interpreteer als "gelukkig zitten alle ledematen er nog aan" (en niks gebroken). Dit was immers in gesprek met race control tijdens de rode vlag, in the heat of the moment luttele minuten nadat het gebeurt was en Verstappen al dan niet net bij het medical center was aangekomen. Op dat moment viel er echt nog niet meer te zeggen dan "hij is zelfstandig uit de auto gekomen". Dat is hetzelfde als dat iedereen super blij was om te zien dat Grosjean in Bahrein uit de auto klom, of Alonso in Australië 2016. Het feit dat iemand zegt dat hij in orde is betekent niet dat de dokters dat met hem eens zijn. Want Grosjean heeft niet meer kunnen rijden, en Alonso heeft toen ook één of twee races gemist door gekneusde/gebroken ribben.

Dat terwijl tijdens de race, op een later moment, wel al bekend werd gemaakt dat Verstappen voor verder onderzoek naar het ziekenhuis was gebracht. Dus het argument "Horner heeft toch gezegd dat er niks was" gaat in zoverre überhaupt ook al niet meer op, want een later statement van het team of de FIA gaf dus aan dat hij naar het ziekenhuis was voor verder onderzoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chiron schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Dat, en het is nu blijkbaar gelegitimeerd om iemand anders van de baan te rijden voor tien seconden straf.
Want opzettelijk een ongeluk veroorzaken wordt net zo gewaardeerd? En je loopt natuurlijk ook nul risico om zelf schade op te lopen als je iemand anders er af beukt. Echt, hoe oranje moet je bril zijn om nu nog te jammeren over dat incident :')

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

fsfikke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Echt, hoe oranje moet je bril zijn om nu nog te jammeren over dat incident :')
Je kan natuurlijk niet van alles op de hoogte zijn, er heeft gisteren nog iets afgespeeld tussen RB/MERC/FIA. Kan mij best voorstellen dat dat een dag later nog actueel is.

En dat kinderlijke gedoe over brillen speelt in beide kampen net zo hard.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:59
Pjottski schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:18:

En dat kinderlijke gedoe over brillen speelt in beide kampen net zo hard.
Da's een mindgame uit het Mercedeskamp dat niet aan mindgames doet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

fsfikke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Want opzettelijk een ongeluk veroorzaken wordt net zo gewaardeerd? En je loopt natuurlijk ook nul risico om zelf schade op te lopen als je iemand anders er af beukt. Echt, hoe oranje moet je bril zijn om nu nog te jammeren over dat incident :')
Gelegitimeerd != opzettelijk. Als de rollen omgedraaid zijn en Max Lewis er per ongeluk af tikt ben ik gewoon benieuwd wat dan de strafmaat zou zijn.

Oranje bril roepen is ook zo makkelijk. We hebben het over Lewis, de beste coureur van het decennium, die vorig seizoen Albon er ook al twee (!) keer af tikte, en bij de tweede keer ook maar vijf seconden kreeg.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chiron schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Gelegitimeerd != opzettelijk. Als de rollen omgedraaid zijn en Max Lewis er per ongeluk af tikt ben ik gewoon benieuwd wat dan de strafmaat zou zijn.
Dan schreeuwt het Mercedes kamp natuurlijk dat het een wraak actie is.
Oranje bril roepen is ook zo makkelijk. We hebben het over Lewis, de beste coureur van het decennium, die vorig seizoen Albon er ook al twee (!) keer af tikte, en bij de tweede keer ook maar vijf seconden kreeg.
Met Albon was niet twee keer in één seizoen?! Brazilië 2019, tegen einde seizoen dus, en Oostenrijk 2020, de openingsrace.
Van die laatste valt dan vast te beargumenteren dat Hamilton weer even moest wennen nadat ze 4 maanden niet gereden hadden (en 3/4e jaar geen races) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Nja, als je denkt dat Aziaten geen racisme (kunnen) ervaren dan heb je op sociaal gebied ook nogal fikse oogkleppen op.
Maar je kan beter oogkleppen dragen als je in alles maar racisme ziet of gaat zoeken en dat vooral op social media wint heel veel zieltjes. Maar goed hoort hier verder niet, en was er heel lang klaar mee om hier überhaupt iets over te zeggen (zoals de meesten die niet onder die zieltjes vallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Je leest niet goed, gaat niet om winnen, gaat om verliezen.
"RBR is gewend om te verliezen, om uit te vallen, om nooit die top punten te pakken"

Maar dat is dus niet zo, ze weten heel goed hoe het is om te winnen... Het is geen Williams, waarvan het laatste succes echt een lange tijd terug is. Horner was destijds ook al teambaas van Red Bull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Maar je kan beter oogkleppen dragen als je in alles maar racisme ziet of gaat zoeken en dat vooral op social media wint heel veel zieltjes. Maar goed hoort hier verder niet, en was er heel lang klaar mee om hier überhaupt iets over te zeggen (zoals de meesten die niet onder die zieltjes vallen).
Er racisme in zien en opzoeken?...

Dat is toch vrij duidelijk? Noem Hamilton een kutcoureur, geen racisme, als iemand hem voor domme neger uitmaakt, duidelijk wel racisme. En ik hoop van harte dat het verschil tussen die twee vrij duidelijk is. Beiden verwerpelijk en onwaar maar de een heeft een andere lading dan de ander.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 16:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKbegam2xgKmLV1gZJNb-TYL73s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3NUCjG6NKTW5FEj1WXASYX45.png?f=fotoalbum_large

I love Seb :) Lijkt me echt een goed mens van alles wat je van hem hoort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:03:
[...]

"RBR is gewend om te verliezen, om uit te vallen, om nooit die top punten te pakken"

Maar dat is dus niet zo, ze weten heel goed hoe het is om te winnen... Het is geen Williams, waarvan het laatste succes echt een lange tijd terug is. Horner was destijds ook al teambaas van Red Bull.
Je kunt het natuurlijk ook anders lezen "RBR heeft al jaren niet voor het kampioenschap mee gedaan, terwijl Mercedes 7 jaar op rij alles gewonnen heeft wat er te winnen viel en de eerste jaren waarschijnlijk nog 'over' had". Oftewel: RBR vecht al 7 jaar lang voor dagsucces maar weet ook hoe het is om te verliezen en met verlies om te gaan (met dank aan Renault bv :+). Voor RBR is dit een ongewoon seizoen omdat datgene waar ze afgelopen 7 jaar voor gewerkt hebben werkelijkheid kan worden. Mercedes daarentegen is gewend om te winnen, en als ze eens een race niet wonnen waren ze al chagrijnig. Nu ze dit seizoen echt alles uit de kast moet trekken blijkt dan ook dat ze niet gewend zijn om deze strijd te voeren, hoe (vaker, op rij) niet de snelste te zijn, niet even het knopje om kunnen zetten voor wat extra PKs en weer met twee vingers in de neus te winnen. Beide teams hebben op het moment gewoon een compleet andere mindset. Als RBR niet wint is het gewoon weer een verloren wedstrijd zoals ze er de afgelopen jaren zoveel hebben gehad, als Mercedes niet wint dan vergaat de wereld, en als ze 5 races op rij niet winnen dan vergaat het universum.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-10 20:32
dglavimans schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:16:
[Afbeelding]

I love Seb :) Lijkt me echt een goed mens van alles wat je van hem hoort
Ik stel voor dat hij deze helm ook in Saudi Arabie draagt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

CousinBoneless schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Ik stel voor dat hij deze helm ook in Saudi Arabie draagt.
Het is nu in Hongarije ook al wel een statement hoor, met de voorgestelde anti-homowet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Er racisme in zien en opzoeken?...

Dat is toch vrij duidelijk? Noem Hamilton een kutcoureur, geen racisme, als iemand hem voor domme neger uitmaakt, duidelijk wel racisme. En ik hoop van harte dat het verschil tussen die twee vrij duidelijk is. Beiden verwerpelijk en onwaar maar de een heeft een andere lading dan de ander.
Zo'n harde grens wordt er online niet gespeeld, alles is 1 grote blur, tactisch of anders zoeken in de woorden naar iets wat herleidbaar is naar racisme. Zal best wel ergens een teer zieltje zijn die zelfs de term 'oranje bril' inmiddels racistisch vinden, immers wordt het een steeds negatievere term richting 'mensen van bepaalde afkomst'. Natuurlijk, kan je zeggen dat het onzin is, maar dat niveau zijn we inmiddels aangekomen.

Want is het nu black even hip, we duiken nu vrolijk het LHBTI gebied weer in, dat zal ook aardig wat stof doen opwaaien op social media (bv richting Vettel), kijken of ze op dezelfde manier gaan reageren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 16:03
Chiron schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55:
[...]

Het is nu in Hongarije ook al wel een statement hoor, met de voorgestelde anti-homowet.
En ik prefereer het nog altijd aan doodzwijgen. Maar hey, schijnbaar moet het altijd meer :p Dus vond dit al erg tof!

Hier op Tweakers lees ik sowieso enorm veel dat het met hype meespelen is. Snap dat echter niet zijn gewoon ontzettend belangrijke maatschappelijke dingen waar byv iemand als ik die tot vorig jaar in de kast zat enorm veel steun in kan vinden. Leuk dat de meeste er niet veel baat bij hebben verder. Voor veel mensen betekend het wel veel :p

Morgen heerlijk van de kwali genieten! Enorm benieuwd wat eruit gaat komen

[ Voor 39% gewijzigd door dglavimans op 30-07-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-10 20:32
Chiron schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:55:
[...]

Inderdaad, had ik me niet eens gerealiseerd!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Nog meer Vettel heldendaden:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
Wat een klasbak is het toch. Ik hoop zo dat hij ook na zijn carriere als coureur nog jaren lang in de F1 blijft hangen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Wat een klasbak is het toch. Ik hoop zo dat hij ook na zijn carriere als coureur nog jaren lang in de F1 blijft hangen..
Er zijn inderdaad zoveel goede verhalen van hem. Nu in Oostenrijk (of was het Silverstone?) ook met dat bijenhotel wat hij gemaakt heeft met die kinderen.
Wat hier laatst langs kwam dat verhaal van die marshall in Australië die op plek stond waar iemand was gecrasht, vervolgens zag hij dat er een "gat" in het asfalt was, later hing die wat bij het paddock en vertelde die coureurs dat maar niemand die echt geïnteresseerd daarin was. Vervolgens kwam Vettel langs, en die wou alle details weten. Some years later, marshall is in Baku, Vettel doet zijn track walk op donderdag, ziet die marshall "eey, als je een gat in het asfalt ziet zeg je het me dan?"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zonder Verstappen zou Vettel ook echt mijn absoluut favoriete coureur zijn. De man is echt een baken van nuchterheid, verstand en fatsoen in die wereld. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:59:
Zonder Verstappen zou Vettel ook echt mijn absoluut favoriete coureur zijn. De man is echt een baken van nuchterheid, verstand en fatsoen in die wereld. :Y
Agreed - daarom zo extreem pijnlijk om hem z’n laatste jaar bij Ferrari zo naar de klote te zien gaan…

per aspera ad astra

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:57
Ik ga even advocaat van de duivel spelen maar door de race om Engeland denk ik dat het momentum wel gebroken is van RB. Ze zeggen van niet en dat ze gewoon doorgaan, maar ondertussen steken ze veel te veel in deze verloren wedstrijd.

Max had daar met oog op het WK Lewis gewoon moeten laten gaan, eerder al in die eerste ronde. Hij wist dat Lewis alles op alles ging zetten om die race te winnen en dan moet je gewoon slim zijn. Max had alles te verliezen, Lewis bijna niks want die zat al in de 'verslagen' mind set.

Nu slaat het 180 graden om en eerlijk gezegd zie ik Max dit niet meer winnen, laat staan RBR met de momenteel zwakke en zeer wisselvallige prestaties van Perez.

Bottas lijkt het lek boven te hebben en kan Lewis helpen naar de titel. Max staat er weer alleen voor en lijkt gefrustreerd. Ik zie dat vroeg of laat nog mis gaan, en met het oog op nog minimaal 1 DNF door frustratie of pech en een grid penalty door toch een extra motor (ondanks dat deze 'gered' is) wordt dit wel een hele zware opgave.

Ik ben misschien een doemdenker maar toch. Ik achtte de kans voor Engeland op 70% voor Max. Nu zou ik aeerder inzetten op 80% voor Lewis.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Phusebox schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:27:
Ik ben misschien een doemdenker
Ik ken je niet anders van de gaming topics :+

Wie volgt er verder nog de F1 update van motorsport.com NL ?

Die Ronald zit ook altijd bij de persconferenties en is ook aanwezig op de baan dus dat vind ik altijd wel wat nuttiger dan menig ander podcast of site. Bovendien vat ie dit allemaal wel prima samen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:59:
Nou, dat gedoe met Hamilton heeft toch wel een flinke deuk daarin geslagen (voor mij dan).
Buiten de baan lijkt het me wel een toffe peer overigens.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
LAD93 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Agreed - daarom zo extreem pijnlijk om hem z’n laatste jaar bij Ferrari zo naar de klote te zien gaan…
Het ergste wat ik bij Ferrari zag was in Drive to Survive. Seb die van de perschef niet grappig mocht doen omdat de resultaten er niet waren. Hoe kun je een karakter vermoorden…

Fijn om te zien dat hij weer terug is en we hem weer met een glimlach zien…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Nou, dat gedoe met Hamilton heeft toch wel een flinke deuk daarin geslagen (voor mij dan).
Buiten de baan lijkt het me wel een toffe peer overigens.
Gedoe met Hamilton? Baku? Canada waar Hamilton niet remt voor zeemeeuwen? Canada waar Vettel even van circuit af gaat en vervolgens een time penalty krijgt en Hamilton nog maar hoeft te volgen, en vervolgens de bordjes om wisselen?

V.w.b. Baku: had natuurlijk niet moeten gebeuren. V.w.b. Canada: van de ene kant "slechte verliezer", van de andere kant kan ik het wel begrijpen en zorgt het tenminste voor wat emotie in de sport. Dat podium was wel iets interessanter dan de tegenwoordig standaard VER, HAM, BOT van tegenwoordig waarbij het podium intussen een verplicht nummertje is.

Daarnaast heeft Vettel natuurlijk wel meer incidentjes gehad. Zoals in Mexico "Charlie said" => "Here is a message for Charlie: ...", waarvoor die toen wel meteen publiekelijk excuses heeft aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ga even advocaat van de duivel spelen maar door de race om Engeland denk ik dat het momentum wel gebroken is van RB. Ze zeggen van niet en dat ze gewoon doorgaan, maar ondertussen steken ze veel te veel in deze verloren wedstrijd.

Max had daar met oog op het WK Lewis gewoon moeten laten gaan, eerder al in die eerste ronde. Hij wist dat Lewis alles op alles ging zetten om die race te winnen en dan moet je gewoon slim zijn. Max had alles te verliezen, Lewis bijna niks want die zat al in de 'verslagen' mind set.

Nu slaat het 180 graden om en eerlijk gezegd zie ik Max dit niet meer winnen, laat staan RBR met de momenteel zwakke en zeer wisselvallige prestaties van Perez.

Bottas lijkt het lek boven te hebben en kan Lewis helpen naar de titel. Max staat er weer alleen voor en lijkt gefrustreerd. Ik zie dat vroeg of laat nog mis gaan, en met het oog op nog minimaal 1 DNF door frustratie of pech en een grid penalty door toch een extra motor (ondanks dat deze 'gered' is) wordt dit wel een hele zware opgave.

Ik ben misschien een doemdenker maar toch. Ik achtte de kans voor Engeland op 70% voor Max. Nu zou ik aeerder inzetten op 80% voor Lewis.
Tja, ergens wel mss ja. Komende 2 races zullen het gaan uitwijzen.

Het is natuurlijk wel een kromme regel dat je auto total loss wordt gereden door een concurrent (want HAM is immers schuldig verklaard met zn tijdstraf). Maar dat je behalve die race verliest, ook nog je auto helemaal weer moet opbouwen en afstellen. En je mag niet eens de moter testen. Daar zou toch wel eens naar gekeken mogen worden toch?

De data vd moter is er toch? Dan meet je toch of deze niet krachtiger is geworden oid. Zorg op z’n minst dat het benadeelde team niet nog meer hinder ondervind van een dergelijke crash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Offtopic, maar Grosjean heeft dus een straat in Indianapolis met blijkbaar wat grappige reclame erbij:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Grimmie187 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Ik vond hem in de tijd van Red Bull toch iets minder sympathiek.

Ik denk dat het komt door de leeftijd. Alonso is ook veel meer likeable geworden de laatste tijd. Zelfs Kimi is ietwat minder nors geworden lijkt het wel. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023

Ja, een dure fout van Max: de slag willen winnen om daarmee de oorlog te verliezen. Hopelijk leert ie ervan: ik ben nog optimistisch over de afloop van dit seizoen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:13

codex

Geen OpenAI agent :)

Het mooie aan F1 vind ik dat het sentiment per sessie omslaat. Max rijdt een "slechte" FP2, meteen wordt er al gesproken over kansen op het WDC die verkeken zijn, terwijl hij nog voor staat.

Andersom precies hetzelfde, als hij of een andere coureur een goede sessie heeft is iedereen lyrisch.

Ik ben hier zelf ook net zo schuldig aan hoor, maar het is grappig om te zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

codex schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:19:
Het mooie aan F1 vind ik dat het sentiment per sessie omslaat. Max rijdt een "slechte" FP2, meteen wordt er al gesproken over kansen op het WDC die verkeken zijn, terwijl hij nog voor staat.

Andersom precies hetzelfde, als hij of een andere coureur een goede sessie heeft is iedereen lyrisch.

Ik ben hier zelf ook net zo schuldig aan hoor, maar het is grappig om te zien.
Echt hè.. :') :p een marginaal slechtere FP2 waarbij ze zelf ook aangeven dat ze wat aan het experimenteren zijn geweest en meteen is het van "Red Bull heeft zijn momentum verloren", "Mercedes is terug" en "alle kansen zijn verspeeld" :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

kraanwagen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:15:
[...]

Ja, een dure fout van Max: de slag willen winnen om daarmee de oorlog te verliezen. Hopelijk leert ie ervan: ik ben nog optimistisch over de afloop van dit seizoen.
De fout zat toch echt bij Lewis ;) maar die discussie hebben we al gehad.

De reden dat Max zo “heftig” verdedigde is dat ze zonder elektrische “boost” reden de eerste ronde, Mercedes wist dat, en daarom viel Lewis zo hard aan. Het moest allemaal in de eerste ronde gebeuren, anders zou Max wegrijden zodra de electra eenmaal was opgeladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Chiron zeg je dat ook als je op de fiets wordt aangereden en in het ziekenhuis beland door een auto die door rood rijdt maar je had kunnen voorkomen door gewoon even te wachten?

Defensief rijden is ook een kunst. De ander soms voor laten omdat je het grotere plaatje in beeld hebt.

In dat oogpunt snap ik wel als men zegt dat Max hier een fout heeft gemaakt. Niet de schuldige, maar hij had de schade kunnen beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Jelte schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:33:
@Chiron zeg je dat ook als je op de fiets wordt aangereden en in het ziekenhuis beland door een auto die door rood rijdt maar je had kunnen voorkomen door gewoon even te wachten?

Defensief rijden is ook een kunst. De ander soms voor laten omdat je het grotere plaatje in beeld hebt.

In dat oogpunt snap ik wel als men zegt dat Max hier een fout heeft gemaakt. Niet de schuldige, maar hij had de schade kunnen beperken.
Ja ik snap je volledig hoor, het is gewoon strijden op het scherpst van de snede.
Als Max Lewis voor had gelaten was ie in het ergste geval tweede geworden etc. en had het minder punten gekost. Maar Max en iemand voor “laten” is onbestaanbaar (in die mindset).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Chiron precies iets wat Max een nog grotere rijder zou maken als hij altijd het grote plaatje in beeld zou houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:17
Jelte schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:33:

Als Verstappen Hamilton telkens netjes voor had laten gaan had hij niet het aantal punten gehad dat hij nu heeft. Er zijn dit jaar een aantal races geweest waarbij Verstappen de eerste plaats behield (en won) juist door bij de start niet toe te geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@alexbl69 Owh Owh, mijn woorden worden weer toegepast op alle situaties. Mooi hellend vlak wat je toepast. Wat je zegt is niet wat ik bedoel.

Juist in het grotere plaatje kun je goed bepalen wanneer je je iemand voor laat of juist niet. Als je ruim voor staat is dat duidelijk anders als dat je bijna gelijk of ruim achter. Of als dat je grootste rivaal achter je zit, of één of andere outsider.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Ben ik niet met je eens.
Hamilton was agressief aan het aanvallen maar Max wist hem steeds veilig achter zich te houden. Dat is ook onderdeel van de sport. Dat Hamilton dan op een gegeven moment een kansloze torpedo actie uitvoert daar kun je niet op anticiperen.

Door de deur steeds open te houden en beleeft "Na u" te zeggen word je geen kampioen. Hamilton had gewoon door de wedstrijdleiding uit de wedstrijd gehaald moeten worden. punt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Doseren, dat is wat iemand uiteindelijk kampioen laat worden. Op de juiste momenten risico's nemen en op andere momenten juist niet.
If you want to finish first, you first have to finish.

[ Voor 47% gewijzigd door Jelte op 31-07-2021 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Door de deur steeds open te houden en beleeft "Na u" te zeggen word je geen kampioen. Hamilton had gewoon door de wedstrijdleiding uit de wedstrijd gehaald moeten worden. punt.
Nog een mooie drogreden. Strooi met 'gewoon' en 'punt.', dan moet het wel waar zijn.

Ik laat het hierbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:57
alexbl69 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Als Verstappen Hamilton telkens netjes voor had laten gaan had hij niet het aantal punten gehad dat hij nu heeft. Er zijn dit jaar een aantal races geweest waarbij Verstappen de eerste plaats behield (en won) juist door bij de start niet toe te geven.
Klopt. Maar dat was volgens mij met name op de momenten dat hij in de stand nog achter lag op Hamilton of in ieder geval niet zo ruim voor als nu. Ook daar had het natuurlijk mis kunnen gaan. Met name Imola denk ik.

Maar goed "Let's agree to disagree"... Achteraf is altijd makkelijk praten en we weten (hopelijk) pas in november wat uiteindelijk de gevolgen zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2021 11:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chiron schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:38:
[...]
Ja ik snap je volledig hoor, het is gewoon strijden op het scherpst van de snede.
Als Max Lewis voor had gelaten was ie in het ergste geval tweede geworden etc. en had het minder punten gekost. Maar Max en iemand voor “laten” is onbestaanbaar (in die mindset).
Als je iedereen netjes voorlaat, wordt je in elke race 20e :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

YakuzA schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Als je iedereen netjes voorlaat, wordt je in elke race 20e :)
Plus dat het snelheidsverschil wat je nodig hebt om HAM daarna weer op pace in te halen er niet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Shots fired:

Vertaling:
Fernando Alonso begrijpt Verstappen: "Hij is geen Brit, dus het zal altijd moeilijker voor hem zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:34

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7sfA7bWUAEZzAV?format=png&name=large
word gezien vanuit de zelfde sessies
dus als er 1 rijder afvalt in Q1, dan pakken ze die als data

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik weet nu wel waarom Hamilton zo enthousiast was na de GP van Engeland. Hij deed niet alleen alsof hij het WK heeft gewonnen die dag, er is een goede kans dat de gebeurtenissen van die dag inderdaad het WK blijken beslist te hebben. Ik zal uitleggen waarom.

Tot die dag lag Mercedes echt spreekwoordelijk in de touwen. Max liet ze alle hoeken van de baan zien en was zijn voorsprong rap aan het uitbreiden. Toen kwam de GP op Silverstone. We weten allemaal wat daar is gebeurd. In plaats van nog een keiharde klap uit te delen aan Mercedes op Hamilton zijn thuisbaan veranderde het WK hier compleet:
  • 1. Niet 40 of 41 punten voorsprong maar nog maar 8 punten,
  • 2. 1,8 miljoen schade in een jaar van costcaps dus er zullen upgrades geschrapt moeten worden
  • 3. Een teamgenoot waar je weer geen fuck aan hebt terwijl de teamgenoot/lapdog van je concurrent van onschatbare waarde blijkt.
  • 4. Een Hamilton die weer helemaal is opgeleefd mentaal (zie ook de lach van Hamilton gisteren in de press conference toen Max uit zijn slof schoot) terwijl Max er mentaal toch erg mee lijkt te zitten ondanks dat hij zegt van niet.
  • 5. Een gridstraf in de komende races door een toch te beschadigde motor dus weer 10 punten verlies dan, dus netto sta je nu al 2 punten achter in plaats van 40 voor, dus een klap van 42 punten netto.
  • 6. Als je ziet wat de krachtsverhoudingen zijn (Mercedes na de nieuwe banden en met hun upgrade ineens weer de sterkste auto) en feit dat verschillen van 42 punten voor non-dominante auto's het kampioenschap steevast hebben beslist in het verleden, zou historisch gezien Red Bull deze klap niet meer te boven moeten komen (of ze moeten ineens de auto dominant krijgen)
  • 7. De FIA die toch op zijn minst sterk de schijn heeft dat ze Hamilton 8-voudig WK willen hebben. Wel achtervleugels en pit stops (nog nooit wat mis gegaan in laatste jaren bij RB) aanpakken maar voorvleugel-flex gedogen. En het feit dat je pretendeert een sport te zijn en ondertussen toestaat dat een WK-concurrent wordt uitgeschakeld door zijn enige eigen concurrent, concludeert dat hij inderdaad schuldig is, en dan met zo'n fopstrafje komt. Dit is alsof je in de WK-finale een concurrent het ziekenhuis in trapt, ze niet meer mogen wisselen en jij een foeigesprekje krijgt. Krijg heel erg Senna vs Balestre vibes hiervan. Ze willen mijn inziens achter de schermen echt 'record-breaking 8x WDC' hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Doemdenker. Niet gezegd dat HAM alles op zijn sloffen gaat winnen vanaf nu. Ook de race waar VER een penalty krijgt betekend niet gelijk dat ie geen kans heeft op punten. Top 4 is met de RBR altijd mogelijk. Voor hetzelfde geld hangt HAM hem daar in de muur…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pjlgt schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:39:
Doemdenker. Niet gezegd dat HAM alles op zijn sloffen gaat winnen vanaf nu. Ook de race waar VER een penalty krijgt betekend niet gelijk dat ie geen kans heeft op punten. Top 4 is met de RBR altijd mogelijk. Voor hetzelfde geld hangt HAM hem daar in de muur…
Ik hoop op een Spanje 2016 momentje straks... anders zie ik het wel somber in voor de rest van het seizoen. Denk dat hij de penalty het beste @ COTA kan pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2021 13:45 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:16:
Ik weet nu wel waarom Hamilton zo enthousiast was na de GP van Engeland. Hij deed niet alleen alsof hij het WK heeft gewonnen die dag, er is een goede kans dat de gebeurtenissen van die dag inderdaad het WK blijken beslist te hebben. Ik zal uitleggen waarom.

Tot die dag lag Mercedes echt spreekwoordelijk in de touwen. Max liet ze alle hoeken van de baan zien en was zijn voorsprong rap aan het uitbreiden. Toen kwam de GP op Silverstone. We weten allemaal wat daar is gebeurd. In plaats van nog een keiharde klap uit te delen aan Mercedes op Hamilton zijn thuisbaan veranderde het WK hier compleet:
  • 1. Niet 40 of 41 punten voorsprong maar nog maar 8 punten,
  • 2. 1,8 miljoen schade in een jaar van costcaps dus er zullen upgrades geschrapt moeten worden
  • 3. Een teamgenoot waar je weer geen fuck aan hebt terwijl de teamgenoot/lapdog van je concurrent van onschatbare waarde blijkt.
  • 4. Een Hamilton die weer helemaal is opgeleefd mentaal (zie ook de lach van Hamilton gisteren in de press conference toen Max uit zijn slof schoot) terwijl Max er mentaal toch erg mee lijkt te zitten ondanks dat hij zegt van niet.
  • 5. Een gridstraf in de komende races door een toch te beschadigde motor dus weer 10 punten verlies dan, dus netto sta je nu al 2 punten achter in plaats van 40 voor, dus een klap van 42 punten netto.
  • 6. Als je ziet wat de krachtsverhoudingen zijn (Mercedes na de nieuwe banden en met hun upgrade ineens weer de sterkste auto) en feit dat verschillen van 42 punten voor non-dominante auto's het kampioenschap steevast hebben beslist in het verleden, zou historisch gezien Red Bull deze klap niet meer te boven moeten komen (of ze moeten ineens de auto dominant krijgen)
  • 7. De FIA die toch op zijn minst sterk de schijn heeft dat ze Hamilton 8-voudig WK willen hebben. Wel achtervleugels en pit stops (nog nooit wat mis gegaan in laatste jaren bij RB) aanpakken maar voorvleugel-flex gedogen. En het feit dat je pretendeert een sport te zijn en ondertussen toestaat dat een WK-concurrent wordt uitgeschakeld door zijn enige eigen concurrent, concludeert dat hij inderdaad schuldig is, en dan met zo'n fopstrafje komt. Dit is alsof je in de WK-finale een concurrent het ziekenhuis in trapt, ze niet meer mogen wisselen en jij een foeigesprekje krijgt. Krijg heel erg Senna vs Balestre vibes hiervan. Ze willen mijn inziens achter de schermen echt 'record-breaking 8x WDC' hebben.
Niks aan de hand.

Mexico beukt hem eraf binnenkort.
Ook een paar 00 schade.

Dit herhaald zich een paar keer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Mektheb schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Niks aan de hand.

Mexico beukt hem eraf binnenkort.
Ook een paar 00 schade.

Dit herhaald zich een paar keer :+
Perez zit nooit in de buurt van een Mercedes de laatste weken, compleet nutteloos die 2e rijder bij RBR en sterkt mij in het vermoeden dat de Red Bull gewoon nog flink tekort komt op Mercedes (zie waar de, toch wel vrij unaniem als B-rijder gezien, 2e rijder van Mercedes elk weekend staat) en dat Max zijn talent en een paar gunstige baanlay-outs de laatste weken voor Silverstone de enige reden zijn dat Red Bull uberhaupt nog meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Perez zit nooit in de buurt van een Mercedes de laatste weken, compleet nutteloos die 2e rijder bij RBR en sterkt mij in het vermoeden dat de Red Bull gewoon nog flink tekort komt op Mercedes (zie waar de, toch wel vrij unaniem als B-rijder gezien, 2e rijder van Mercedes elk weekend staat) en dat Max zijn talent en een paar gunstige baanlay-outs de laatste weken voor Silverstone de enige reden zijn dat Red Bull uberhaupt nog meedoet.
Ik verwacht Perez volgend jaar ook niet terug bij RBR. Ben erg benieuwd wie er dan wel zou komen te zitten. Een jonge hongerige coureur lijkt me misschien niet een goed idee. Misschien een ervaren rot? Vettel? Alsonso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verstappen en Alonso zou echt een dreamteam zijn IMHO. Alleen is Honda i.c.m. Alonso wel een dingetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Verstappen en Alonso zou echt een dreamteam zijn IMHO. Alleen is Honda i.c.m. Alonso wel een dingetje...
Laat Honda nu volgende seizoen niet meer mee doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Staat volgens mij nog gewoon Honda op de motor volgend jaar :9

Hulk en Max :)F

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:33:
Achter de schermen wel dus ;)
https://nl.motorsport.com...japan-sakura/6624661/amp/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 25-10 20:28
Bottas heeft 5 plaatsen grid penalty te pakken voor GP België omdat ie op lage snelheid meerdere auto's van de baan kegelde. En Hamilton kwam in Silverstone weg met 10 seconden penalty na een levensgevaarlijke actie op hoge snelheid :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:39
FastFred schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:28:
Bottas heeft 5 plaatsen grid penalty te pakken voor GP België omdat ie op lage snelheid meerdere auto's van de baan kegelde. En Hamilton kwam in Silverstone weg met 10 seconden penalty na een levensgevaarlijke actie op hoge snelheid :/
Stroll heeft ook 5 plaatsen penalty gekregen voor hetzelfde vergrijp, maar de botsingen worden hun volledig aangerekend, waar HAM voornamelijk schuldig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Transportman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Stroll heeft ook 5 plaatsen penalty gekregen voor hetzelfde vergrijp, maar de botsingen worden hun volledig aangerekend, waar HAM voornamelijk schuldig was.
Stewards will be stewards....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:28:
Appels en peren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 25-10 20:28
Ja lekker makkelijk zeggen. Er is ook een 10 seconden stop&go uitgedeeld voor Giovinazzi die een paar km/h te hard reed in de pits deze race

Dus enkele km/h te hard in de pit > 10s stop&go penalty (dus 10 seconden + pitstop delta is ruim 30 seconden)
Leider in het kampioenschap met 250 van de baan kegelen > 10s penalty

Er klopt gewoon geen bal van en onder aan de streep heeft Mercedes 2x achter elkaar (vandaag een keer indirect door compleet gebrek aan kunde) de leider in het kampioenschap van de baan gereden. Als je zo winnen moet dan wees er maar trots op hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 01-08-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
FastFred schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Ja lekker makkelijk zeggen. Er is ook een 10 seconden penalty uitgedeeld voor Giovinazzi die een paar km/h te hard reed in de pits deze race

Dus enkele km/h te hard in de pit > 10s penalty
GIO kreeg een 10s stop & go toch? Dus eigenlijk een straf van ongeveer 30 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:39
lochpatje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

GIO kreeg een 10s stop & go toch? Dus eigenlijk een straf van ongeveer 30 seconde.
Ja, die heeft een stop-go gekregen, want hij reed ook wel fors te hard (105 waar 80 mocht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Na de race van vandaag heeft Alonso mijn hart wel weer veroverd. Die kon Lewis echt puur op racecraft en ervaring achter zich houden.

Mocht Alonso nog beschikbaar zijn voor volgend jaar dan hoop ik dat Red Bull een optie is. Christian, lees je mee? :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Klopt, Bottas maakte een lompe fout in de hectiek van de start, Hamilton maakte in een overzichtelijke race situatie een compleet idiote keuze. Bottas is relatief zwaar gestraft, Hamilton veel te licht.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:43
[...]

Ja lekker makkelijk zeggen. Er is ook een 10 seconden stop&go uitgedeeld voor Giovinazzi die een paar km/h te hard reed in de pits deze race
Ja die gek accelereerde gewoon vol de pits uit zonder zijn pit limiter. "Slechts" 25 kph te hard omdat zijn pitbox gelukkig vrij ver na achter staat en het nog wat nat was in de pits. :X

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10 01:50
Ankona schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

Klopt, Bottas maakte een lompe fout in de hectiek van de start, Hamilton maakte in een overzichtelijke race situatie een compleet idiote keuze. Bottas is relatief zwaar gestraft, Hamilton veel te licht.
Straf van Bottas is ook niet heel zwaar. Als, only if, Verstappen inderdaad voor Spa weer een nieuwe motor krijgt is het Bottas -5, Verstappen -10.

Nu las ik wel ergens dat Horner met de FIA wou gaan praten om schades uit het budgetplafond te schrappen om competitief kunnen blijven als je incidenten hebt net als op Silverstone en vandaag. Denk dat dat wel een nette oplossing zou zijn, enkel extra onderdelen zouden ze er mijn inziens ook uit moeten schrappen als ze aantoonbaar vernield zijn door toedracht van derden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 14:41

DataGhost

iPL dev

AtlAntA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Na de race van vandaag heeft Alonso mijn hart wel weer veroverd. Die kon Lewis echt puur op racecraft en ervaring achter zich houden.

Mocht Alonso nog beschikbaar zijn voor volgend jaar dan hoop ik dat Red Bull een optie is. Christian, lees je mee? :P
Ik weet niet hoe Alonso aankijkt tegen het rijden met een Honda-motor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
Bastie-88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:54:
[...]

Straf van Bottas is ook niet heel zwaar. Als, only if, Verstappen inderdaad voor Spa weer een nieuwe motor krijgt is het Bottas -5, Verstappen -10.

Nu las ik wel ergens dat Horner met de FIA wou gaan praten om schades uit het budgetplafond te schrappen om competitief kunnen blijven als je incidenten hebt net als op Silverstone en vandaag. Denk dat dat wel een nette oplossing zou zijn, enkel extra onderdelen zouden ze er mijn inziens ook uit moeten schrappen als ze aantoonbaar vernield zijn door toedracht van derden.
Niet alleen met een oranje bril zou ik dat terecht vinden.

Door een fout van een ander ben je gewoon klaar en dat in dit geval al 2x.
Sterker nog ik zou een motor wissel door zo’n ongeluk niet geen strafpunten of iets moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
DataGhost schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Volgend jaar is het officieel geen Honda motor meer maar gaat red Bull eigen motoren maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

er is nog hoop!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:26
Hoop laten we het hopen, MAX had een voorsprong moeten hebben van 60 wk punten tot nu toe,zonder al die ongelukken en HAM met ze gelukniet normaal.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:19:
Volgend jaar is het officieel geen Honda motor meer maar gaat red Bull eigen motoren maken.
Maar Honda maakt ze nog wel in 2022, zie mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pjlgt schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:39:
Nou we hebben het dus weer gezien. HAM die deze race inderdaad op zijn slofjes had kunnen winnen, wederom een grote fout (icm zijn hele team) maakt en er alsnog mee weg komt omdat zijn auto toch superieur is. Die belachelijke beslissing aan het begin van de race kostte hem uiteindelijk slechts enkele puntjes.

En de RB's.. top 4? Neuh, er uitgekegeld door de andere Mercedes...

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 11:37
Je gaat je steeds meer afvragen of Max Verstappen ooit wel een WK titel gaat winnen, ondanks al zijn talent.. Beter dan nu wordt het voorlopig niet vrees ik en zelfs dan lukt het kennelijk niet door teveel domme pech.. Of Red Bull moet volgend jaar duidelijk de beste auto hebben, maar dat is ook zeer onzeker.. Elke keer weer een net-niet auto en/of teveel pech.. Max Verstappen kan wel eens een nieuwe Giles Villeneuve, Ronnie Peterson, Jacky Ickx of Stirling Moss etc worden als dit zo doorgaat.. In die categorie komt hij dan..

Natuurlijk kan alles nog dit seizoen, maar dan moet deze pech wel ophouden, want zo ben je kansloos ongeacht wat Mercedes en Hamilton doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 14:05

Crazy D

I think we should take a look.

DataGhost schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Denk dat vraag eerder andersom is :P Mister Positivo was niet echt een wandelende reclame zuil voor het merk :X Als hij Max ziet rijden denk ik dat hij daar graag achteraan jakkert in een zelfde auto. Denk dat een race als vandaag zijn hartje wel even sneller heeft doen kloppen "dit smaakt naar meer".

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Is dit al met de tweede plaats van Hamilton na de straf voor Vettel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:32:
[...]

Maar Honda maakt ze nog wel in 2022, zie mijn eerdere post.
Oh dat wist ik niet. Bedankt voor de info. Maar het zou toch wat zijn als een motor leverancier richting de uitgang van de F1 wat te vertellen zou hebben over een rijders keuze. Het zal Alonso een worst zijn wat voor logo erop staat als het ding maar snel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Exocet schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Is dit al met de tweede plaats van Hamilton na de straf voor Vettel?
nee want daar is nog niks officieel over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
https://www.bbc.com/sport/formula1/58050499

Hamilton vermoed last te hebben van long-Covid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-10 14:19

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Dus enkele km/h te hard in de pit > 10s stop&go penalty (dus 10 seconden + pitstop delta is ruim 30 seconden)
Hoevaak moet er nog gezegd worden dat ze kijken naar wat de oorzaak is, niet naar het gevolg, dat het met 250 km/h, lichtsnelheid of 10 km/h gebeurt doet er niet toe, het gaat puur alleen om wie de veroorzaker is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 84 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken