alles kan off-topic
Vandaag beetje in de sportbar gehangen; die Hongaren zien het al helemaal zitten: de “afgunst/haat” richting lewis is hier best hoog, verwacht vooral veel boe geroep richting zijn kant bij de officiële ceremonies.Frappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:41:
[...]
Dus Perez heeft maar 1 missie dit weekend.
Het achterwiel van #44 in bocht 4.
Max lijkt hier bijna als een Hongaar ontvangen te worden.
Ik ben vooral fan van de sport, beetje bias richting Max vanwege nationalisme, maar ik ben meer dan van Daniël en Lando dan van Max. Daar snapte ze hier ook helemaal niets van.
Dat gezegd hebben; ik ben totaaal geen fan van lewis, nooit geweest, zal ook nooit worden. Maar ik heb wel respect en waardering tegenover hem als rijder. Lewis heeft en krijgt veel shit over zich heen, maar als coureur kan je niet ontkennen dat hij van bijzonder hout gesneden is. Hij is erg sterk en beschikt over uitzonderlijk talent.
Maar… ik hoop zo dat hij een mechanisch probleem krijgt
Al met al een boel gelul; wat hebben we toch een verdomd gaaf seizoen!! Jaren geleden geweest dat er een strijd was sinds de dominantie van Mercedes. Hopelijk valt de de bokaal pas bij de laatste race aan iemand toe.
Yeah *o* race weekend
Iemand de Twitter van Sam Collins al gezien?
Wat een verhaal. En wat een aanfluiting van Red Bull.. Een circuit afhuren om een reconstructie maken met een 2 jaar oude auto (en compleet ander merk natuurlijk), met andere banden, andere coureur en misschien andere afstellingen en natuurlijk andere omstandigheden. Ik zie niet in waarom de FIA ook maar enige moeite zou doen om dit bewijs serieus te nemen. Gelukkig hebben ze dat dan ook niet gedaan.
edit: De tweets in tekst vorm toegevoegd
Red Bull conducted a private test run at Silverstone on 22nd June, with Alex Albon at the wheel of a RB15. This test run took place during the opening days of.
FormulaStudent - disturbing the scrutineers at Copse Corner!
There was confusion about why Red Bull would be running such fast laps with Alex Albon on a circuit the championship had just been to. But it is now very clear what they were doing.
It seems they were re-creating the line taken by Lewis Hamilton on Lap 1 of the British Grand Prix. What they found doing that was compelling enough for the team to lodge a petition for a right of review of Hamilton's penalty.
To replicate the lines Hamilton took (and one must assume Verstappen & Leclerc - though this is not stated) GPS data was used and Albon had to drive the RB15 in the exact same way. The results of this test were then presented to the FIA.
The test data was described by the FIA as:
"Slides created by the Competitor, for the Petition, which showed "a re- enactment of Hamilton's Lap 1 line at Silverstone on 22 July 2021.." based on a lap allegedly driven by another driver (Alexander Albon)."
But despite going to this impressive effort the Hungarian GP Stewards did not accept this as "a significant and relevant new element, discovered which was unavailable to the parties seeking the review at the time of the decision concerned"
Instead this along with GPS data and some simulations was rejected as evidence as it was not "discovered" but created for the purposes of submissions to support the case. And were based on evidence that was available at the time of the decision (namely the GPS data).
So Red Bulls Petition for a Review was rejected. This is an important distinction. It means that the Stewards did not review the incident at all, they looked at the evidence and its origin - and deemed that it did not meet the requirements for the petition to be accepted.
But there is more! Ok I've broken the thread slightly but to answer some questions - the Test with the RB15 with Albon was not covered by the cost cap - here is why...
Red Bull used the RB15 - the regulations define this as "Testing a Previous Car" or TPC.
The cost cap has a specific provision for this under "Heritage Assets"
Heritage Asset Activities = "Testing and
maintenance of Previous Cars and Historic Cars" and is specifically excluded from the cost cap.
So by using the RB15 Red Bull will not have incurred any hits on the cost cap, which is really what the $1.8m issue is all about. Pretty astute thinking I'd say from Red Bull on this.
So that is that, Hamilton's penalty stands. No further discussion on the matter.
At least not where the Stewards/FIA are concerned anyway.
[ Voor 69% gewijzigd door LoeWn op 30-07-2021 09:01 ]
Kwats, dit is een alu hoedjes verhaal.LoeWn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:04:
https://mobile.twitter.co.../1420819066709807119?s=20
Wat een verhaal. En wat een aanfluiting van Red Bull.. Een circuit afhuren om een reconstructie maken met een 2 jaar oude auto (en compleet ander merk natuurlijk), met andere banden, andere coureur en misschien andere afstellingen en natuurlijk andere omstandigheden. Ik zie niet in waarom de FIA ook maar enige moeite zou doen om dit bewijs serieus te nemen. Gelukkig hebben ze dat dan ook niet gedaan.
Ps. Als iemand dit mooi kan embedden of samenvatten.. graag.
Je kan niet 3 dagen vooraf compleet Silverstone afhuren voor dit soort dingen.
Die dagen waren vooraf gepland, mogelijk dat ze een paar extra rondjes ter test hebben gedaan; maar dat voelt iedereen aan hun water dat dat geen bewijs is of gaat zijn.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Al wint die gast nog 10 titels, dan nog verdient ie de titel beste coureur niet en respect zal ie van mij nooit meer krijgen.himlims_ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:59:
[...]
Vandaag beetje in de sportbar gehangen; die Hongaren zien het al helemaal zitten: de “afgunst/haat” richting lewis is hier best hoog, verwacht vooral veel boe geroep richting zijn kant bij de officiële ceremonies.
Max lijkt hier bijna als een Hongaar ontvangen te worden.
Ik ben vooral fan van de sport, beetje bias richting Max vanwege nationalisme, maar ik ben meer dan van Daniël en Lando dan van Max. Daar snapte ze hier ook helemaal niets van.
Dat gezegd hebben; ik ben totaaal geen fan van lewis, nooit geweest, zal ook nooit worden. Maar ik heb wel respect en waardering tegenover hem als rijder. Lewis heeft en krijgt veel shit over zich heen, maar als coureur kan je niet ontkennen dat hij van bijzonder hout gesneden is. Hij is erg sterk en beschikt over uitzonderlijk talent.
Maar… ik hoop zo dat hij een mechanisch probleem krijgtde gun factor is vrij laag .
Al met al een boel gelul; wat hebben we toch een verdomd gaaf seizoen!! Jaren geleden geweest dat er een strijd was sinds de dominantie van Mercedes. Hopelijk valt de de bokaal pas bij de laatste race aan iemand toe.
Yeah *o* race weekend
Hij moet wel weten dat ie 6 titels cadeau heeft gekregen vanwege een uberdominante auto, anders had ie ze nooit gehaald.
En nu die moet vechten omdat er eindelijk competitie is branden er wat zekeringen door in z'n bovenkamer.
Die gast weet niet eens wat harde strijd is want hij slaat meteen door en maakt er levensbedreigend strijden van en lijkt op zo'n moment totaal geen benul te hebben van waar ie mee bezig is.
Geeft dan toch het idee dat ze dit vooral voor de aandacht doen want dit is wel zo duidelijk niet toegestaan volgens de voorwaarden voor een protest.
Heeft ie niet gewoon de 18" wielen/banden getest?Theuno schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Kwats, dit is een alu hoedjes verhaal.
Die dagen waren vooraf gepland, mogelijk dat ze een paar extra rondjes ter test hebben gedaan; maar dat voelt iedereen aan hun water dat dat geen bewijs is of gaat zijn.
Lijkt me veel waarschijnlijker.
Daar hebben de teams volgens mij geen toegang tot. Zou denk ik ook weinig uitmaken met een oude auto die erg ver af staat van de auto van 2022.Frappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:13:
[...]
Heeft ie niet gewoon de 18" wielen/banden getest?
Betwijfel of het een onzinverhaal is, motorsport.com schrijft er ook over: https://www.motorsport.co...rejection-review/6638742/Theuno schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Kwats, dit is een alu hoedjes verhaal.
Not sure if serious?Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:39:
[...]
Hoezo moet Tsunoda last hebben van racisme? Waar zouden ze hem in hemelsnaam voor uit moeten maken dan??????
Maar het is natuurlijk ook wat in een andere reactie staat. Wanneer is het racisme. Als je tegen iemand die kaal is zegt van "eey kale" is er waarschijnlijk niks aan de hand, zeg je tegen iemand die blind / slechtziend is "eey schele" ben je onbeschoft, zeg je tegen iemand met een donkere huidskleur "eey zwarte" dan ben je een racist.
Filmdag:Frappuccino schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:13:
[...]
Heeft ie niet gewoon de 18" wielen/banden getest?
https://mobile.twitter.co...tatus/1418239480721510402
En morgen de telegraaf en alle andere copycats ook. Zo gaat het tegenwoordig.Jorick schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:16:
[...]
Betwijfel of het een onzinverhaal is, motorsport.com schrijft er ook over: https://www.motorsport.co...rejection-review/6638742/
Voor mij komt de beste info uit dit topic, en een paar goede twitter posts. En zelfs dan moet je veel dubbel/clickbait/... filteren.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
De beste info uit dit topic?... Dit is een topic met de wildste theorieën, ik vertrouw bepaalde motorsport media en journalisten dan toch een stuk meer.Theuno schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:18:
[...]
Filmdag:
https://mobile.twitter.co...tatus/1418239480721510402
[...]
En morgen de telegraaf en alle andere copycats ook. Zo gaat het tegenwoordig.
Voor mij komt de beste info uit dit topic, en een paar goede twitter posts. En zelfs dan moet je veel dubbel/clickbait/... filteren.
Om de zoveel tijd wordt er een team 'uitgenodigd' om de 18" banden te testen.Homeland schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:16:
[...]
Daar hebben de teams volgens mij geen toegang tot. Zou denk ik ook weinig uitmaken met een oude auto die erg ver af staat van de auto van 2022.
De teams die testen krijgen geen info over wat ze precies testen (hardheid banden ed).
Dan heb ik niet ver genoeg terug gescrollt dus...TrekDr0p schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:13:
[...]
Staat al een paar posts hoger, maar blijft de telegraaf
"When you grow up your heart dies"
Zolang VER een van de drie motoren uit de pool gebruikt, is het goed zover ik begreep. Gebruikt VER een vierde motor, dan volgt pas de grid penalty.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:35:
Het is zuur, maar laat het maar klaar zijn. ik was er al echt klaar mee en ook nergens iets op gepost.
Hopelijk is de motor goed en niet dat hij straks uitvalt door de motor waar ik wel een beetje bang voor ben. Maar ik heb alle vertrouwen in de mannen van Honda.
Dat racisme gebeuren heb ik verder niet gezien, dus kan daar niet over oordelen, maar zoiets hoort natuurlijk sowieso geen plaats te hebben natuurlijk.Ik kreeg juist wat sympathie voor Hamilton, maar dat is echt verdwenen. Zeker ook nu zo'n artikel https://www.skysports.com...ecent-online-racist-abuse
Maar inderdaad, dit. Ergens voelt het een beetje alsof HAM geen huid heeft die dik genoeg is. Aan de andere kant; anderen kunnen net zo goed gediscrimineerd worden, dus HAM hoeft an sich niet in zo'n gemakkelijke slachtofferrol te kruipen.Lekker weer die kaart spelen, altijd makkelijk, er zijn genoeg debielen in de wereld, maar continue die kaart trekken is echt kansloos aan het worden.
Hopen dat VER gaat winnen, ondanks dat HAM heeft aangegeven dit 'zo weer te doen' als het moet. dus ergens lijkt dat wel te bevestigen dat het een goed verkapte bewuste actie was. Maar nu verdere appeal toch niet mogelijk is, kan opeens dat soort zaken wel geroepen worden...Anyways op naar de race, hopen dat niet Mercedes het e.e.a heeft verbeterd met de updates van Silverstone en nu opeens voor ligt... Go Max, pak hem op de baan!
Ik vind Mercedes dit seizoen echt kinderachtig doen. Eerst de overwinning uitgebreid vieren, alsof ze een nieuwe wereldkampioen zijn, of de eerste race van het jaar winnen. En nu wordt ook het besluit gedeeld op Facebook. Dat deden ze met de eerdere uitnodiging niet, ik vind het allemaal een sterk luchtje krijgen allemaal. Dit kon nog wel eens een seizoen gaan worden met een nare bijsmaak. En hier nog een. Best kinderachtig als je het mij vraagt. Ik vind het in elk geval niet kampioen waardig om zo te reageren. Maar goed, het zal wel aan mij liggen. Het komt op mij over alsof Mercedes een overwinning viert, maar ik zal het wel verkeerd zien. Erg arrogant allemaal.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 00:35 ]
Mijn boefje is liev!
Ach, maakt het des te vermakelijker wanneer Verstappen weer wint. Blijf het verder geweldig vinden hoe hij soms preventief dit soort zaken onderuit kan halen. Ditmaal ook met "tonen hoe ze werkelijk zijn".Maurice079 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:22:
Ik heb zo'n idee dat het dit seizoen niet meer goed komt tussen die twee teams![]()
[Afbeelding]
Maar had iemand werkelijk iets verwacht hiervan? Echt?
De FIA dekt zichzelf altijd in en dit besluit veranderen zat er echt niet in. Dat was denk ik ook nooit het doel. Het doel was laten zien dat RBR het meent en druk plaatsen op de stewards voor de rest van het seizoen. Ik zie ook niet hoe er precedentwerking uitgaat van die 10s. Ik denk eerder dat als Hamilton dit nog eens een keertje flikt, het wel een drive though zal worden. Dan is je race ook gewoon voorbij.
Niet dat ik denk dat het weer snel zal gebeuren. Je moet immers dichtbij komen om te crashen. En met de slechte setup op Verstappen zijn auto in Silverstone, tja ik zie niet waarom Hamilton nog zo in de buurt zal komen. En Verstappen, ach die heeft dit soort gedrag ook helemaal niet nodig. Bij Mercedes was de nood hoog na vijf races op rij niet te hebben gewonnen. En elke keer waren ze eigenlijk ook kansloos tegen Verstappen. Ik zie vooralsnog geen aanleiding om aan te nemen dat dit anders gaat zijn.
De circuits met de echt harde banden zijn ook wel op, alsmede de pro Mercedes circuits. Monza misschien nog, maar zelfs Spa zie ik inmiddels eerder naar Verstappen gaan. En dan komt er natuurlijk ook nog "Monaco in de duinen". En blijkbaar gaan de geruchten al rond dat COTA naar later in het seizoen gaat en ze dan Brazilië en Mexico ook willen draaien. Dit vanwege quarantaine-eisen die hopelijk verlicht worden. Heb je weer twee meer pro RBR banen erbij. Tot dusver was het namelijk alleen de Red Bull ring waar Verstappen de laatste seizoen best aardig gaat, en dat ging wel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk, als de rollen omgedraaid zijn, dat VER/RBR nu in elk geval niet zwaarder gestraft kan worden. Dat is waar de precendentwerking zit. Als het nog een keer gebeurd zoals afgelopen race, zal men zich waarschijnlikjk achter de oren krabben, maar is 10s uiteindelijk de norm.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:07:
De FIA dekt zichzelf altijd in en dit besluit veranderen zat er echt niet in. Dat was denk ik ook nooit het doel. Het doel was laten zien dat RBR het meent en druk plaatsen op de stewards voor de rest van het seizoen. Ik zie ook niet hoe er precedentwerking uitgaat van die 10s. Ik denk eerder dat als Hamilton dit nog eens een keertje flikt, het wel een drive though zal worden. Dan is je race ook gewoon voorbij.
Wel ben ik benieuwd hoe de HAM/Mercedes fans gaan reageren wanneer dat gebeurd.
HAM heeft in elk geval aangegeven als een vergelijkbare situatie zich weer aandoet, hij 'het zo weer zou doen'. Wat dat betreft zit VER/RBR echt in dat koppie bij HAM. De combinatie RB16B en VER zijn echt een bedreiging voor het WDC dit jaar. WCC is nog even afwachten denk ik, afhankelijk van hoe PER verder gaat presteren. zolang PER die BOT maar achter zich houdt, moet het goed komen, zeg maar.Niet dat ik denk dat het weer snel zal gebeuren. Je moet immers dichtbij komen om te crashen. En met de slechte setup op Verstappen zijn auto in Silverstone, tja ik zie niet waarom Hamilton nog zo in de buurt zal komen. En Verstappen, ach die heeft dit soort gedrag ook helemaal niet nodig. Bij Mercedes was de nood hoog na vijf races op rij niet te hebben gewonnen. En elke keer waren ze eigenlijk ook kansloos tegen Verstappen. Ik zie vooralsnog geen aanleiding om aan te nemen dat dit anders gaat zijn.
Tja, we gaan het zien hoe het allemaal verloopt. Ik ben in elk geval benieuwd, maar de afgelopen race is wel een flinke smet vind ik. Zeker als je kijkt hoe Mercedes het allemaal afgehandeld heeft, vind ik niet dat zij dit seizoen 'kampioenschapsmateriaal' zijn. Beter focussen ze zich nu op 2022 en laten 2021 nu lekker naar RBR/VER gaan, zodat ze in 2022 weer kunnen knallen. Met dit broddelwerk van de afgelopen races hebben ze simpelweg teveel punten laten liggen imo, om het gedeeltelijk in te halen met een gare actie tijdens afgelopen race.De circuits met de echt harde banden zijn ook wel op, alsmede de pro Mercedes circuits. Monza misschien nog, maar zelfs Spa zie ik inmiddels eerder naar Verstappen gaan. En dan komt er natuurlijk ook nog "Monaco in de duinen". En blijkbaar gaan de geruchten al rond dat COTA naar later in het seizoen gaat en ze dan Brazilië en Mexico ook willen draaien. Dit vanwege quarantaine-eisen die hopelijk verlicht worden. Heb je weer twee meer pro RBR banen erbij. Tot dusver was het namelijk alleen de Red Bull ring waar Verstappen de laatste seizoen best aardig gaat, en dat ging wel.
Wat heeft Red Bull dan verloren? Het is een marketing bedrijf. Ze hebben aandacht en krijgen bij veel mensen de gun factor ten koste van Mercedes. Dat ze sportief niets winnen (maar ook niets verliezen) is een kant van de medaille maar daarmee is het protest nog niet voor niets geweest.Homeland schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:12:
Bizar hoe ver Red Bull gaat en dat ze vooraf ook niet even de regels checken en dan zien dat dit nooit gaat werken.
Geeft dan toch het idee dat ze dit vooral voor de aandacht doen want dit is wel zo duidelijk niet toegestaan volgens de voorwaarden voor een protest.
alles kan off-topic
Het gaat erom om druk te zetten. Ik denk niet dat het is gedaan om gelijk te krijgen, of de straf verzwaard te krijgen. Dat doet de FIA nooit namelijk. Het is een psychologisch spelletje geworden, om de druk erop te houden bij Mercedes, want dit seizoen stapelen ze toch wel fout op fout, in my opinion. Dus die druk wil RBR erop houden.Homeland schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:12:
Bizar hoe ver Red Bull gaat en dat ze vooraf ook niet even de regels checken en dan zien dat dit nooit gaat werken.
EDIT:
En nu weet RBR ook dat als de rollen omgedraaid zijn, wat zij als straf kunnen verwachten, zoals ik eerder al schreef.
Laten we wel wezen, hoe een team als Mercedes het aangepakt heeft, verdient ook niet echt een schoonheidsprijs. Ik vind dat het team daardoor dit jaar echt geen 'kampioenschapsmateriaal' is, ook als je de fouten van vorige races van dit seizoen erbij optelt. Dit seizoen staat er echt een heel ander team. Veel mensen die nu bij Mercedes werken, werken volgend seizoen ook bij Mercedes bijvoorbeeld, dus er is wel iets gaande lijkt me.Ankona schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:16:
Wat heeft Red Bull dan verloren? Het is een marketing bedrijf. Ze hebben aandacht en krijgen bij veel mensen de gun factor ten koste van Mercedes. Dat ze sportief niets winnen (maar ook niets verliezen) is een kant van de medaille maar daarmee is het protest nog niet voor niets geweest.
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 00:32 ]
Het klinkt anders wel knap wanhopig en amateuristisch om een deel van je filmdag te verkwisten (kosten noch moeite gespaard) om met een andere auto, andere banden, andere setup en andere omstandigheden 'bewijs´ in elkaar te flansen om een punt te willen maken wetende dat dit bewijs niet aan de regels voldoet om in behandeling genomen te worden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:07:
[...]
...
...
Misschien is het maar beter dat we de inhoud van de brief van RBR niet te zien krijgen want afgaande op de reactie van MER en de opmerking van de stewards is het niet fraai wat daarin staat. RBR ging helemaal huilstruik op het gedrag van HAM & MER na de race maar als je dit zo ziet vraag ik mij af of RBR nou zoveel beter is...
Denk niet dat Mercedes het veel anders gedaan zou hebben: zoals @CH4OS aanhaalt, het is een spelletje, strategische zet om druk uit te oefenen. Al dat getouwtrek heeft effect op de werkvloer.Jorick schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:46:
[...]
Misschien is het maar beter dat we de inhoud van de brief van RBR niet te zien krijgen want afgaande op de reactie van MER en de opmerking van de stewards is het niet bepaald fraai wat daar in staat. RBR gingen helemaal huilstruik op het gedrag van HAM & MER na de race maar als je dit zo ziet vraag ik mij af of RBR nou zoveel beter is...
Als bedrijfsvoering en management bij mijn werkgever (externe)druk voelt, heeft dat uiteindelijk ook effect op mijn presteren. Misschien niet direct, maar heeft effect in vorm van afleiding en gespreksonderwerp.
Immers tijd die men kwijt is met discussie en dialoog, is tijd die men verliest aan core taken van je functie (je hebt 40min staan lullen - diezelfde tijd had je ook kunnen gebruiken om ‘iets’ te ontwikkelen
Mja het is echt onzin. Verder mag je dus ook niet de inhaalactie van Leclerc en Hamilton aanhalen, want die vond dus plaats na het geven van de straf.Melantrix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:47:
Wat ik niet echt snap is dat de fia dit niet als nieuw bewijs ziet. Red bull heeft GPS data over verschillende laps samengevoegd en vergeleken waaruit schijnt te blijken dat Hamilton nooit zo snel de bocht in is gegaan dan lap 1. Dat wijst erop dat het een grote fout van hem was
Maar de fia gooit dit weg, niet omdat het niet nieuw bewijs is maar omdat het geen enkel iets is dat "discovered" maar iets dat gemaakt is op basis van feiten.
Dus ze zeggen niet, het is geen nieuw bewijs, nee het is niet iets dat discovered is maar "fabricated". Dus ondanks dat het wel kan kloppen gaan ze er niet naar kijken..
Ik vind dat ze een hele dunne lijn bewandelen met hoe ze beoordelen of iets nieuw is of niet. Er is ook niet naar gekeken, er is gekeken of het nieuwe bewijs voldoet aan de regelgeving en daar is het op afgekeurd. Dus ze zijn niet eens aan discussiëren toe gekomen. Dat alleen al vind ik een debiele houding.
Maar goed, ze zetten inderdaad de precedent dat je iemand eraf kunt beuken, als je het er een beetje handig uit laat zien dan krijg je daar maar 10 seconden voor. Doe je dat iets heftiger, dan een drivethrough of whatever.
Ding is ook verder, als je dus Perez Hamilton eruit laat drukken, wint Max WDC en WCC want Bottas wordt dan maximaal 2e en dus loop je elke keer 8 punten uit. Misschien finished Perez ook nog een keer en dan is het dus nog meer.
Dit klinkt echt als een regel die straks makkelijk misbruikt wordt. Of zijn ze bij de FIA Crashgate vergeten?
En Mercedes laat zich met de statement weer kennen. Doen alsof Hamilton aangevallen werd vanwege zijn kwaliteiten. Ze kunnen gewoon allemaal niet erkennen dat er fouten gemaakt zijn. En dat is gewoon zo kwalijk. Maakt deze hele strijd ineens een stuk anders. Ik heb nu ook veel minder zin om te kijken naar de volgende races, want je weet gewoon dat het gehuil bij de Mercedes garage door gaat. Het ligt nooit aan hen, het ligt altijd aan iemand anders.
Met zowel het WDC als het WCC zijn serieuze knaken te verdienen. RBR staat er dit seizoen erg goed voor. Hun eerste coureur aan de leiding in het WDC en het team zelf bovenaan in het WCC. In dat op zicht ruikt RBR dus geld en ziet een Mercedes (en HAM) die fouten maken dit seizoen (mede door de druk van RBR).Jorick schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:46:
Misschien is het maar beter dat we de inhoud van de brief van RBR niet te zien krijgen want afgaande op de reactie van MER en de opmerking van de stewards is het niet bepaald fraai wat daar in staat. RBR ging helemaal huilstruik op het gedrag van HAM & MER na de race maar als je dit zo ziet vraag ik mij af of RBR nou zoveel beter is...
Er is een reden dat HAM en VER zich altijd ver van zulke discussies houden, en pas hun mening ventileren wanneer the dust has settled.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 01:07 ]
Maar dat hebben de stewards toch ook gezegd, dat HAM de hoofdschuldige was aan het ongeluk?Melantrix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:47:
Wat ik niet echt snap is dat de fia dit niet als nieuw bewijs ziet. Red bull heeft GPS data over verschillende laps samengevoegd en vergeleken waaruit schijnt te blijken dat Hamilton nooit zo snel de bocht in is gegaan dan lap 1. Dat wijst erop dat het een grote fout van hem was
De nieuwe bewijzen schijnen geen nieuw licht op de zaak. Het is geen "Oh maar wacht even" momentje.Maar de fia gooit dit weg, niet omdat het niet nieuw bewijs is maar omdat het geen enkel iets is dat "discovered" maar iets dat gemaakt is op basis van feiten.
Als men opnieuw er naar had moeten kijken, betekend dat ook dat de FIA fouten maakt. Dat kan gebeuren, bedoel, iedereen maakt fouten. Maar de FIA wil dat niet publiekelijk laten blijken. And then again, zoals ik eerder al zei, het gaat RBR er vooral om, dat zij in het hoofd zitten bij Mercedes/HAM. En dat doen ze goed, het is deze race om de haverklap dat RBR/VEr zoveel sterker zou zijn, waarmee Mercedes zichzelf in de underdog positie wilt duwen en de verwachtingen temperen, zodat de fans uitzinnig zijn als Mercedes Zondag uiteindelijk toch weer wint. Het is gewoon een groot (maar ook psychisch) spelletje geworden dit seizoen.Dus ze zeggen niet, het is geen nieuw bewijs, nee het is niet iets dat discovered is maar "fabricated". Dus ondanks dat het wel kan kloppen gaan ze er niet naar kijken..
Als zo'n zelfde incident zich nu herhaald kunnen ze dus niet anders dan de strafmaat herhalen, ongeacht wie er debit aan heeft. Het zal de toon voor het kampioenschap zetten. Mocht het Silverstone incidentje nog een keer gebeuren bij RBR dan zou ik misschien zelfs overwegen om een weekend de box gesloten te laten. Onder het mom van kostenbesparing, je geeft dan ook gelijk een heel duidelijk signaal af naar de FIA & F1. Misschien dat er dan veranderingen komen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Jij beoordeeld het nieuwe bewijs al alsof je de zaak opnieuw bekijkt. Deze meeting ging puur en alleen over t feit of het nieuw bewijs was. En dat was het want ze vergeleken het met de inhaal manoeuvre van leclerc en de gps data van Hamilton van elk rondje in de race. (ik laat albons 'test' rondje buiten beschouwing)CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:17:
[...]
Maar dat hebben de stewards toch ook gezegd, dat HAM de hoofdschuldige was aan het ongeluk?
[...]
De nieuwe bewijzen schijnen geen nieuw licht op de zaak. Het is geen "Oh maar wacht even" momentje.
[...]
Als men opnieuw er naar had moeten kijken, betekend dat ook dat de FIA fouten maakt. Dat kan gebeuren, bedoel, iedereen maakt fouten. Maar de FIA wil dat niet publiekelijk laten blijken. And then again, zoals ik eerder al zei, het gaat RBR er vooral om, dat zij in het hoofd zitten bij Mercedes/HAM. En dat doen ze goed, het is deze race om de haverklap dat RBR/VEr zoveel sterker zou zijn, waarmee Mercedes zichzelf in de underdog positie wilt duwen en de verwachtingen temperen, zodat de fans uitzinnig zijn als Mercedes Zondag uiteindelijk toch weer wint. Het is gewoon een groot (maar ook psychisch) spelletje geworden dit seizoen.
Die data was neit beschikbaar toen ze de straf gaven want het was er letterlijk nog niet. De context die wij nu hebben hadden de stewards niet.
Daar komt nog bij dat ze dit type bewijs niet willen accepteren omdat o.a. de gps data van Hamilton bij elkaar gevoegd is, en ze dat niet zien als een enkel bewijs stuk maar iets dat gefabriceerd is en daarom wijzen ze het af. Lees het stuk maar terug waarin ze zeggen dat het niet admitted kan worden.
Dát vind ik kwalijk. Er is nieuw bewijs wat context geeft aan de actie van hamilton, maar dat moet genegeerd worden want het is gebaseerd op meerdere stukken data.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Box afsluiten is geen optie. Dat kost teveel en kan contractueel niet.Bastie-88 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:23:
Misschien maar goed dat het zo afloopt, je wilt niet dat Max zo wint aan het eind van de rit en als RBR zo blijft presenteren sluit ik niet uit dat er niet uit dat er misschien nog wel collisions volgen.
Als zo'n zelfde incident zich nu herhaald kunnen ze dus niet anders dan de strafmaat herhalen, ongeacht wie er debit aan heeft. Het zal de toon voor het kampioenschap zetten. Mocht het Silverstone incidentje nog een keer gebeuren bij RBR dan zou ik misschien zelfs overwegen om een weekend de box gesloten te laten. Onder het mom van kostenbesparing, je geeft dan ook gelijk een heel duidelijk signaal af naar de FIA & F1. Misschien dat er dan veranderingen komen.
Ik heb het nooit op de voet gevolgd, maar wat ik zo meekrijg via dit forum, is dat je de FIA van veel dingen kunt betichten, maar consistentie hoort niet in dat rijtje thuis.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:14:
Ik denk, als de rollen omgedraaid zijn, dat VER/RBR nu in elk geval niet zwaarder gestraft kan worden. Dat is waar de precendentwerking zit. Als het nog een keer gebeurd zoals afgelopen race, zal men zich waarschijnlikjk achter de oren krabben, maar is 10s uiteindelijk de norm.
"In terms of the move, I would do it exactly the way... I did it last time...."
De sporting integrity van Hamilton op een prestenteerblaadje, iemand met 51g de muur injagen en dan na het ontvangen van een straf: neuh ik deed niks fout hoor. Volgende keer weer, no problem!
Wellicht heeft het management van red bull gewoon een punt, Merceedes?
erutangiS
Bastie-88 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:23:
Misschien maar goed dat het zo afloopt, je wilt niet dat Max zo wint aan het eind van de rit en als RBR zo blijft presenteren sluit ik niet uit dat er niet uit dat er misschien nog wel collisions volgen.
Het woordje 'fast' van 'fast alle Teamchefs' is weggevallen. En dat maakt toch wel een verschil.Sir_Lion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:03:
https://twitter.com/Sky_P.../1420765572506210308?s=19
[...]
Translation:
[...]
Mijn duits is een beetje roestig
'Fast' betekent 'bijna'. Dus 'bijna alle' in plaats van 'alle'.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als bij een geval de rollen omgekeerd zijn en voor VER/RBR de straf zwaarder uitvalt, hebben zij nu een keiharde stok om mee te slaan.LA-384 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:22:
Ik heb het nooit op de voet gevolgd, maar wat ik zo meekrijg via dit forum, is dat je de FIA van veel dingen kunt betichten, maar consistentie hoort niet in dat rijtje thuis.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 08:41 ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_PerilVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:39:
[...]
Hoezo moet Tsunoda last hebben van racisme? Waar zouden ze hem in hemelsnaam voor uit moeten maken dan??????
Zo langzamerhand begin ik te denken dat er in het NL'se onderwijs wat meer aandacht besteed moet worden aan racisme door de eeuwen heen, want elke keer blijkt toch weer dat de kennis vaak belabberd is...
Zoiets krijg je dus ook alleen maar mee als je geschiedenis in je pakket hebt. Op mijn 2e middelbare school was ik de enige in de bovenbouw die geschiedenis had... Verbaasd me dus niets dat ze dit niet meekrijgen. Overige middelbare scholen was er ook weinig animo voor geschiedenis...Amphiebietje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:44:
[...]
https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_Peril
Zo langzamerhand begin ik te denken dat er in het NL'se onderwijs wat meer aandacht besteed moet worden aan racisme door de eeuwen heen, want elke keer blijkt toch weer dat de kennis vaak belabberd is...![]()
Nja, als je denkt dat Aziaten geen racisme (kunnen) ervaren dan heb je op sociaal gebied ook nogal fikse oogkleppen op.Sir_Lion schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:47:
[...]
Zoiets krijg je dus ook alleen maar mee als je geschiedenis in je pakket hebt. Op mijn 2e middelbare school was ik de enige in de bovenbouw die geschiedenis had... Verbaasd me dus niets dat ze dit niet meekrijgen. Overige middelbare scholen was er ook weinig animo voor geschiedenis...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Als Max het echt heeft gezegd dan heb ik geen enkele reden om dat niet te geloven. Max staat namelijk niet echt bekend als een leugenaar.Homeland schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:24:
[...]
Kan het me amper voorstellen, Romain gaf na zijn crash aan dat hij minder had gehoord van andere coureurs dan verwacht. Kan me niet voorstellen dat iedereen naar Verstappen is gegaan.
En andersom ook: als je denkt dat Aziaten niet racistisch kunt zijn... Racisme is echt niet voorbehouden aan de archetype slechte witte man hoor.AtlAntA schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Nja, als je denkt dat Aziaten geen racisme (kunnen) ervaren dan heb je op sociaal gebied ook nogal fikse oogkleppen op.
Maar goed, dat is geen discussie voor hier.
Signatures zijn voor boomers.
Op alle punten volledig mee eens!Maasluip schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:00:
[...]
En andersom ook: als je denkt dat Aziaten niet racistisch kunt zijn... Racisme is echt niet voorbehouden aan de archetype slechte witte man hoor.
Maar goed, dat is geen discussie voor hier.
Had wel wat medelijden met Lando tijdens de persconferentie. Die kreeg afaik geen enkele vraag.
Red Bull had afgelopen week (23 juli) een filmdag.LoeWn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:04:
https://mobile.twitter.co.../1420819066709807119?s=20
edit: De tweets in tekst vorm toegevoegd
[...]
Showcar vs Bugatti Chiron
:strip_exif()/f/image/6x05VPSnwbhRMBWqMHNgtIXK.jpg?f=fotoalbum_large)
Showcar 🆚 Bugatti Chiron 🚀 pic.twitter.com/v7sBVHjxL8
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 23 juli 2021
Lights out, away we goooo!!! 🚀 Who are you backing for this ultimate drag race? 👀 @carwowuk
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 23 juli 2021
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 30-07-2021 09:11 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Geen idee, de tweet is van 23 juli. Dan zijn die stinkers dus weer media aan het recyclen...TI_Observer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:13:
Is dat niet al heel oud? YouTube: Bugatti Chiron v F1 Car: DRAG RACE
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 30-07-2021 09:16 ]
Dat dus inderdaad, maar nadeel is dat dan die constistentie om de hoek komt waarschijnlijk.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:40:
[...]
Als bij een geval de rollen omgekeerd zijn en voor VER/RBR de straf zwaarder uitvalt, hebben zij nu een keiharde stok om mee te slaan.Dat is waar ik op doelde.
Op dat gebied vond ik dat plaatje van Steiner wel mooi over 190s straf, ik weet niet of ie dat echt gezegd heeft maar komt op het zelfde neer. Al tik je dus iedereen in dezelfde bocht op de zelfde manier van de baan, je krijgt max 190s straf. Zolang je maar aantoont dat je altijd op dezelfde plek met dezelfde snelheid instuurd.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit was al eerder gepost maar lijkt me nogmaals relevant, 2e pagina, punt IV, daarin staat dus duidelijk dat Red Bull inderdaad op 22 juli, met Alex Albon de racelijn van Hamilton nog eens heeft herhaalt en dat als bewijs wilde opvoeren. Die reeks tweets kloppen dus.
Dat was van een parodie/meme account, heeft hij nooit gezegd.Bastie-88 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Dat dus inderdaad, maar nadeel is dat dan die constistentie om de hoek komt waarschijnlijk.
Op dat gebied vond ik dat plaatje van Steiner wel mooi over 190s straf, ik weet niet of ie dat echt gezegd heeft maar komt op het zelfde neer. Al tik je dus iedereen in dezelfde bocht op de zelfde manier van de baan, je krijgt max 190s straf. Zolang je maar aantoont dat je altijd op dezelfde plek met dezelfde snelheid instuurd.
Misschien was het gewoon een race incident?MrOleo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:07:
Nou gefeliciteerd stewards, jullie hebben met een goede afschrikwekkende, corrigerende straf een potentiele herhaling voorkomen:
De sporting integrity van Hamilton op een prestenteerblaadje, iemand met 51g de muur injagen en dan na het ontvangen van een straf: neuh ik deed niks fout hoor. Volgende keer weer, no problem!
Wat VER gisteren zei:
Bron: https://www.motorsport.co...alty-silverstone/6638487/“I’m on the outside, I'm opening up my corner and not expecting him to commit, and he understeered into the rear of my car."
Als HAM ook van mening is dat de bocht van hem is en dat VER de bocht op moet geven dan krijg je dus wat we twee weken geleden zagen. Het probleem is denk ik eerder dat mensen de gevolgen van de crash gebruiken om de oorzaak van de crash te verklaren, wat, afgaande op wat beide coureurs er zelf over zeggen, niet strookt met wat sommige mensen willen zien.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk, dat een heleboel mensen deze gaan kijken, met de hoop wat recentere informatie te krijgen, maar de film zal wel na 2012 ophouden...
Desalniettemin ga ik 'm ook zeker kijken!
Het is ook een documentaire en geen film. Artikelen online (zoals RN365) temperen de verwachtingen ook.DeKaerften schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:35:
Ik denk, dat een heleboel mensen deze gaan kijken, met de hoop wat recentere informatie te krijgen, maar de film zal wel na 2012 ophouden...
Dat denk ik ook. Om de paar maanden oid ga ik even een uurtje googlen om nieuwe informatie te vinden en dat is er zo goed als niet. De familie en omgeving houden de lippen stevig op elkaar. Zal voor Mick wel bijna een 2e natuur zijn geworden om niks over zijn vaders toestand te zeggen.DeKaerften schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Ik zet hem vast in mijn radarr!
Zoals gezegd is dat een fake account en je krijgt ook nog 2 strafpunten per actie, dus na 6 acties heb je automatisch een raceban.Bastie-88 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Dat dus inderdaad, maar nadeel is dat dan die constistentie om de hoek komt waarschijnlijk.
Signatures zijn voor boomers.
En dan al die hun initiele mening terugbogen nadat #44 op social media onaardig bejegend was.Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:31:
Overigens ook wel interessant om te zien wat andere coureurs er van vinden en enkelen geven toch aan dit een race incident te vinden (van de rest weinig gevonden qua reactie). Onder andere Russell, Ricciardo en dacht ook Leclerc.
Heb je daar voorbeelden van? Van bijv. Ricciardo kan ik wel quotes vinden, van Russell ook, Leclerc had dacht ik kort na de race al uitspraken over dat incident.Frappuccino schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:52:
[...]
En dan al die hun initiele mening terugbogen nadat #44 op social media onaardig bejegend was.
Maar als je daarbij 6x 25 punten scoort tov je grootste rivaal doet die raceban je ook geen pijn meer.Maasluip schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:48:
[...]
Zoals gezegd is dat een fake account en je krijgt ook nog 2 strafpunten per actie, dus na 6 acties heb je automatisch een raceban.
Totdat ze zelf met 51G ergens een muur invliegen na contact met <insert willekeurige coureur>.Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:31:
Overigens ook wel interessant om te zien wat andere coureurs er van vinden en enkelen geven toch aan dit een race incident te vinden (van de rest weinig gevonden qua reactie). Onder andere Russell, Ricciardo en dacht ook Leclerc.
Je denkt toch werkelijk niet dat je weg komt met 150 punten als je zes keer binnen één seizoen je directe concurrent van de baan tikt?Frappuccino schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:55:
[...]
Maar als je daarbij 6x 25 punten scoort tov je grootste rivaal doet die raceban je ook geen pijn meer.
Dat eerste weet ik ook niet zo zeker. Stewarding is gewoon niet consistent.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:14:
[...]
Ik denk, als de rollen omgedraaid zijn, dat VER/RBR nu in elk geval niet zwaarder gestraft kan worden. Dat is waar de precendentwerking zit. Als het nog een keer gebeurd zoals afgelopen race, zal men zich waarschijnlikjk achter de oren krabben, maar is 10s uiteindelijk de norm.
Wel ben ik benieuwd hoe de HAM/Mercedes fans gaan reageren wanneer dat gebeurd.
Tweede weet ik wel, totale meltdown.
En dat is mijn punt. Ik moet nog zien of hij weer in zo'n situatie gaat komen. En zelfs als het gebeurd, dan kan je dit niet lang volhouden. Dat was ook het pijnlijke met Silverstone. Ik vermoed namelijk dat het na Copse wel eens klaar had kunnen zijn geweest met die aanvallen. Want daarna komen Maggots, Becketts en Chapel waar Verstappen juist een voordeel zou moeten hebben.[...]
HAM heeft in elk geval aangegeven als een vergelijkbare situatie zich weer aandoet, hij 'het zo weer zou doen'. Wat dat betreft zit VER/RBR echt in dat koppie bij HAM. De combinatie RB16B en VER zijn echt een bedreiging voor het WDC dit jaar. WCC is nog even afwachten denk ik, afhankelijk van hoe PER verder gaat presteren. zolang PER die BOT maar achter zich houdt, moet het goed komen, zeg maar.
Hoe Mercedes het allemaal speelt verbaast me eigenlijk niet zo. Het verbaast me vooral dat ze niet inzien hoe schadelijk het is. Het gedrag zelf verbaast me niet. Ik had al jaren vermoedens dat ze helemaal niet om zouden kunnen gaan met niet dominant winnen en die façade van superioriteit dan heel snel zou verdwijnen. Maar het maakt het alleen maar vermakelijker want inmiddels is denk ik een meerderheid nu wel voor Verstappen.Tja, we gaan het zien hoe het allemaal verloopt. Ik ben in elk geval benieuwd, maar de afgelopen race is wel een flinke smet vind ik. Zeker als je kijkt hoe Mercedes het allemaal afgehandeld heeft, vind ik niet dat zij dit seizoen 'kampioenschapsmateriaal' zijn. Beter focussen ze zich nu op 2022 en laten 2021 nu lekker naar RBR/VER gaan, zodat ze in 2022 weer kunnen knallen. Met dit broddelwerk van de afgelopen races hebben ze simpelweg teveel punten laten liggen imo, om het gedeeltelijk in te halen met een gare actie tijdens afgelopen race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tja de bocht is van mij, die instelling is fout. Als je dat voor de bocht bepaalt, ik zit ernaast dus ik doe wat ik wil, dan praat je daar alle divebombs mee goed, dus dat kan niet kloppen. Dan blijft de situatie in de bocht over en onderstuurt een auto van zijn lijn door overspeed en ramt een andere auto op de achteras. Dan is dat gewoon een stuurfout van die 1e auto en dus geen racing incident waar beide even fout zitten.Jorick schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:29:
[...]
Misschien was het gewoon een race incident?
Wat VER gisteren zei:
[...]
Bron: https://www.motorsport.co...alty-silverstone/6638487/
Als HAM ook van mening is dat de bocht van hem is en dat VER de bocht op moet geven dan krijg je dus wat we twee weken geleden zagen. Het probleem is denk ik eerder dat mensen de gevolgen van de crash gebruiken om de oorzaak van de crash te verklaren, wat, afgaande op wat beide coureurs er zelf over zeggen, niet strookt met wat sommige mensen willen zien.
Verstappen zei dit precies zo, dat hij ruim genoeg ruimte laat aan de binnenkant en verwacht dat Hamilton controle heeft over zijn auto.
En ja ik ben van mening dat zo een actie in copse zwaarder mag worden bestraft dan in bijv oostenrijk bocht 3, omdat het een gevaarlijk is en het andere nauwelijks.
erutangiS
Daarom dus deze Right to Review meeting, zodat elk team er op terug kan vallen onder het mom 'ik verwacht gelijke behandeling'.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:14:
Dat eerste weet ik ook niet zo zeker. Stewarding is gewoon niet consistent.
Daar ga ik ook wel van uit, ja. Ik hoop niet dat het zover komt hoor, maar als het gebeurd, dan pak ik de popcorn!Tweede weet ik wel, totale meltdown.
Als het wel gebeurd, hoop ik stiekem dat RBR/VER hetzelfde doet als Mercedes/HAM, het lekker uitbundig vieren. Gelijke monniken, gelijke kappen, boontje komt om zijn loontje, je kent het wel.En dat is mijn punt. Ik moet nog zien of hij weer in zo'n situatie gaat komen. En zelfs als het gebeurd, dan kan je dit niet lang volhouden. Dat was ook het pijnlijke met Silverstone. Ik vermoed namelijk dat het na Copse wel eens klaar had kunnen zijn geweest met die aanvallen. Want daarna komen Maggots, Becketts en Chapel waar Verstappen juist een voordeel zou moeten hebben.
Degene die de meeste goodwill gewonnen heeft bij de kijker is VER inderdaad, die spint hier gewoon garen bij, inderdaad. Van een 7x kapmpioenschapsteam (zelfs meer dan Ferrari met Schumi achter elkaar won) zou je gewoon meer en betere sportsmanship verwachten, dat het dit seizoen uitblijft is voor mij best wel tekenend en opvallend.Hoe Mercedes het allemaal speelt verbaast me eigenlijk niet zo. Het verbaast me vooral dat ze niet inzien hoe schadelijk het is. Het gedrag zelf verbaast me niet. Ik had al jaren vermoedens dat ze helemaal niet om zouden kunnen gaan met niet dominant winnen en die façade van superioriteit dan heel snel zou verdwijnen. Maar het maakt het alleen maar vermakelijker want inmiddels is denk ik een meerderheid nu wel voor Verstappen.
Tjah, de coureur in kwestie had nu ook schade. Maar die kon mooi even tijdens de rode vlag gerepareerd worden. En diezelfde coureur heeft ineens ook interesse in de simulator. Hoe zou dat nou komen?Jorick schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:14:
[...]
Je denkt toch werkelijk niet dat je weg komt met 150 punten als je zes keer binnen één seizoen je directe concurrent van de baan tikt?. Nog afgezien van het feit of dit überhaupt lukt zonder zelf schade te rijden of uit te vallen. Geen enkele coureur haalt zoiets in zijn hoofd want dan is het einde seizoen. Sterker nog, dan is het einde racecarrière in de Formule 1 want dan kun je fluiten naar je racelicentie.
En diezelfde coureur komt al jaren met vanalles en nog wat weg of hooguit een niet noemenswaardig flutstrafje dus raar kijk ik er zeker niet van op als ie er wel weg mee zou komen.
Volgens mij heeft Masi zelf ooit al eens gezegd incidenten apart te bekijken en niks op te tellen.
Dus als ze consequent zijn is het iedere keer 10s + 2 strafpunten. Tel uit de winst.
Dat ik zo'n gang van zaken laak, en jij blijkbaar ook, doet daar niks aan af.
Wij zijn gewoon nobodies voor het hele F1 circus.
Ja, met dat verschil dat er bij Mercedes/HAM wel wat meer fanboys zitten dan bij RBR/VER, die Mercedes/HAM blindelings volgen. HAM is voor die mensen bijna een God, die doet en kan niets fout doen.Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:42:
Je bedoelt net als nu met sommige Verstappen fans gebeurde?
Mwah, ik geloof niet dat Max daar aan meedoet. Dat zou zijn recente uitspraken ook in kwaad daglicht zetten. Ik denk dat hij zich niet verlaagd tot dat niveau.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:23:
Als het wel gebeurd, hoop ik stiekem dat RBR/VER hetzelfde doet als Mercedes/HAM, het lekker uitbundig vieren. Gelijke monniken, gelijke kappen, boontje komt om zijn loontje, je kent het wel.
Het zou inderdaad heel hypocriet zijn, kan het me ook niet voorstellen dat hij dat dan ineens doet.Plenkske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Mwah, ik geloof niet dat Max daar aan meedoet. Dat zou zijn recente uitspraken ook in kwaad daglicht zetten. Ik denk dat hij zich niet verlaagd tot dat niveau.
HAM zal er meer hebben, draait immers ook al langer mee maar de reactie zal vanuit die die-hard fanboy groep hetzelfde zijn. Heb het idee dat er ook hier wel mensen meelezen (of op TV, een Jack Plooij, bepaalde lui bij Ziggo) die VER bijna als een god zien die niets fout kan doen.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:47:
[...]
Ja, met dat verschil dat er bij Mercedes/HAM wel wat meer fanboys zitten dan bij RBR/VER, die Mercedes/HAM blindelings volgen. HAM is voor die mensen bijna een God, die doet en kan niets fout doen.
Nee inderdaad dat zou hun 'high ground' instelling meteen te niet doen.Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:51:
[...]
Het zou inderdaad heel hypocriet zijn, kan het me ook niet voorstellen dat hij dat dan ineens doet.
VER zal inderdaad binnen de lijntjes willen blijven kleuren, die wil 'zoals het hoort' de race winnen en HAM verslaan. Maar als het zover komt, dat er wel weer een clash is, dan hoop ik dat RBR en VER het net zo aanpakken als Mercedes en (vooral) HAM hebben laten zien.Plenkske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:50:
Mwah, ik geloof niet dat Max daar aan meedoet. Dat zou zijn recente uitspraken ook in kwaad daglicht zetten. Ik denk dat hij zich niet verlaagd tot dat niveau.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 10:57 ]
Nee, dit hoop ik echt niet. Dan zijn ze geen haar beter dan Mercedes (daar waar ze zoveel kritiek op hebben de laatste 2 weken).CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:56:
[...]
VER zal inderdaad binnen de lijntjes willen blijven kleuren, die wil 'zoals het hoort' de race winnen en HAM verslaan. Maar als het zover komt, dat er wel weer een clash is, dan hoop ik dat RBR en VER het net zo aanpakken als Mercedes en (vooral) HAM hebben laten zien.
Hier moet je als organisatie/persoon echt boven staan. Ik zou het zelfs kinderachtig vinden als ze dat doen. Jouw statement is echt 100x sterker door het te doen op de manier zoals het "hoort".
[ Voor 26% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-07-2021 11:09 ]
Ik snap waar je op reageert, maar dat is niet de strekking van het bericht waar je nu op reageert, hahaha. Maar laat ik het wat anders verwoorden wat ik bedoel; in het geval dat er weer een clash komt, de rollen omgedraaid zijn en RBR/VER zouden hetzelfde doen zoals Mercedes/HAM dat hebben gedaan tijdens de GP van Engeland, dan heb ik echt geen medelijden met laatstgenoemden.StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:03:
Nee, dit hoop ik echt niet. Dan zijn ze geen haar beter dan Mercedes (daar waar ze zoveel kritiek op hebben de laatste 2 weken).
Hier moet je als organisatie/persoon echt boven staan. Ik zou het zelfs kinderachtig vinden als ze dat doen. Jouw statement is echt 100x sterker door het te doen op de manier zoals het "hoort".
KloptCH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Ik snap waar je op reageert, maar dat is niet de strekking van het bericht waar je nu op reageert, hahaha. Maar laat ik het wat anders verwoorden wat ik bedoel; in het geval dat er weer een clash komt, de rollen omgedraaid zijn en RBR/VER zouden hetzelfde doen zoals Mercedes/HAM dat hebben gedaan tijdens de GP van Engeland, dan heb ik echt geen medelijden met laatstgenoemden.
Medelijden heb ik sowieso niet met Mercedes. Maar laten we hopen dat RBR/VER het compleet anders aanpakken in een soortgelijke situatie
Viel me ook op op twitter. De redelijkheid is vaak ver te zoeken.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:47:
[...]
Ja, met dat verschil dat er bij Mercedes/HAM wel wat meer fanboys zitten dan bij RBR/VER, die Mercedes/HAM blindelings volgen. HAM is voor die mensen bijna een God, die doet en kan niets fout doen.
Ook opvallend hoe vaak verwezen wordt hoe Verstappen vroeger reed. Op een gegeven moment is dat toch gewoon niet meer relevant. Maar je blijft dat maar teruglezen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Vergeet dat laatste maar. Dit zal nooit verdwijnen (zeker niet online, maar offline ook niet).psy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Viel me ook op op twitter. De redelijkheid is vaak ver te zoeken.
Ook opvallend hoe vaak verwezen wordt hoe Verstappen vroeger reed. Op een gegeven moment is dat toch gewoon niet meer relevant. Maar je blijft dat maar teruglezen.
Net als dat Jos voor heeeeel veel mensen nog steeds de grindbak-specialist is, zonder dat ze ook maar iets weten van zijn loopbaan of uitdagingen waar hij mee moest dealen in die jaren.
Jos is inmiddels toch al enkele jaren de vrouwen-mepper?StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:20:
[...]
Vergeet dat laatste maar. Dit zal nooit verdwijnen (zeker niet online, maar offline ook niet).
Net als dat Jos voor heeeeel veel mensen nog steeds de grindbak-specialist is, zonder dat ze ook maar iets weten van zijn loopbaan of uitdagingen waar hij mee moest dealen in die jaren.
Vooral de algehele PR valt me tegen. Als ze hier simpelweg sorry hadden gezegd was het klaar geweest, maar met de posts die ze de laatste tijd doen krijgen ze vooral negatieve publiciteit. Als ze het simpelweg hadden aangepakt als simpel race-incident was dit allang overgewaaid. En heel eerlijk gezegd heb ik nog steeds het idee dat ze dit doen om Verstappen uit balans te krijgen, maar blijkt dit seizoen wel dat vooral Hamilton er zelf last van heeft.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Degene die de meeste goodwill gewonnen heeft bij de kijker is VER inderdaad, die spint hier gewoon garen bij, inderdaad. Van een 7x kapmpioenschapsteam (zelfs meer dan Ferrari met Schumi achter elkaar won) zou je gewoon meer en betere sportsmanship verwachten, dat het dit seizoen uitblijft is voor mij best wel tekenend en opvallend.
[removed]
Precies dit. Niet alleen Verstappen maar het hele RBR team. Ze hebben een tegenstander waar ze op dit moment geen antwoord op hebben op de baan en daarom doen ze het nu zo via de media. Mercedes is in het nauw en weet daar niet mee om te gaan. Daardoor gaan ze psych spelletjes spelen door dit soort acties te doen.redwing schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Vooral de algehele PR valt me tegen. Als ze hier simpelweg sorry hadden gezegd was het klaar geweest, maar met de posts die ze de laatste tijd doen krijgen ze vooral negatieve publiciteit. Als ze het simpelweg hadden aangepakt als simpel race-incident was dit allang overgewaaid. En heel eerlijk gezegd heb ik nog steeds het idee dat ze dit doen om Verstappen uit balans te krijgen, maar blijkt dit seizoen wel dat vooral Hamilton er zelf last van heeft.
Kijk naar dat feestvieren. Verstappen zei het al; het was alsof ze de WDC gewonnen hadden. Dat doen ze echt niet zomaar.
Ja, uiteraard is dit om RBR/VER in (psychische) onbalans te brengen. Net als de Right to Reviewvan RBR jegens Mercedes/HAM.redwing schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
Vooral de algehele PR valt me tegen. Als ze hier simpelweg sorry hadden gezegd was het klaar geweest, maar met de posts die ze de laatste tijd doen krijgen ze vooral negatieve publiciteit. Als ze het simpelweg hadden aangepakt als simpel race-incident was dit allang overgewaaid. En heel eerlijk gezegd heb ik nog steeds het idee dat ze dit doen om Verstappen uit balans te krijgen, maar blijkt dit seizoen wel dat vooral Hamilton er zelf last van heeft.
Idd, het kwam over alsof ze de 24H van Le Mans op een trapskelter met een missend wiel hadden gewonnen.Melantrix schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:26:
[...]
Precies dit. Niet alleen Verstappen maar het hele RBR team. Ze hebben een tegenstander waar ze op dit moment geen antwoord op hebben op de baan en daarom doen ze het nu zo via de media. Mercedes is in het nauw en weet daar niet mee om te gaan. Daardoor gaan ze psych spelletjes spelen door dit soort acties te doen.
Kijk naar dat feestvieren. Verstappen zei het al; het was alsof ze de WDC gewonnen hadden. Dat doen ze echt niet zomaar.
Vaak bu'j te bang!
Ik schat dat die laatste ook bedoeld was als melding richting FIA dat er iets moet veranderen.CH4OS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:16:
[...]
Ja, uiteraard is dit om RBR/VER in (psychische) onbalans te brengen. Net als de Right to Reviewvan RBR jegens Mercedes/HAM.
[removed]
Je wekt de suggestie dat zo'n incident en de uitkomst ervan te voorspellen is en dat je zoiets op een simulator kunt oefenen. Kijk anders even naar het incident tussen SAI en GRO in 2018: vrijwel identieke situatie maar een andere uitkomst. Zou je dit nog tien keer doen krijg je waarschijnlijk verschillende uitkomsten.Frappuccino schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:38:
[...]
Tjah, de coureur in kwestie had nu ook schade. Maar die kon mooi even tijdens de rode vlag gerepareerd worden. En diezelfde coureur heeft ineens ook interesse in de simulator. Hoe zou dat nou komen?
De toegekende straffen kun je coureurs niet aanrekenen want het zijn de stewards, in wisselende samenstelling, die over de strafmaat gaan.En diezelfde coureur komt al jaren met vanalles en nog wat weg of hooguit een niet noemenswaardig flutstrafje dus raar kijk ik er zeker niet van op als ie er wel weg mee zou komen.
Daarnaast is het handiger om dit soort claims te onderbouwen met cijfers. Bijvoorbeeld door te kijken of een coureur in kwestie boven- of onder-gemiddeld vaak betrokken is bij incidenten (afgezet tegen totaal aantal inhaalacties), krijgt de coureur gemiddeld genomen een hogere/lagere straf, hoe vaak kan de coureur verder et cetera. Selectief wat incidenten bij elkaar rapen om een punt te maken en dat blijven herhalen maakt dat je het op den duur zelf nog gaat geloven maar betekent niet dat je het bij het rechte eind hoeft te hebben.
De stewards en de race director zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen. Stewards kijken sowieso naar vergelijkbare incidenten om de strafmaat te kunnen bepalen. Als ze een patroon zien/vermoeden dan mag je op het matje komen om tekst & uitleg te geven. Als je een paar keer in een seizoen hetzelfde kunstje flikt kom je niet weg met een simpele 'sorry, foutje'.Volgens mij heeft Masi zelf ooit al eens gezegd incidenten apart te bekijken en niks op te tellen.
Dus als ze consequent zijn is het iedere keer 10s + 2 strafpunten. Tel uit de winst.
Akkoord. Dat betekent overigens niet dat we er niet (op een beschaafde manier) over kunnen discussiërenDat ik zo'n gang van zaken laak, en jij blijkbaar ook, doet daar niks aan af.
Wij zijn gewoon nobodies voor het hele F1 circus.
Maar goed. Streep eronder. Laten we hopen dat Max de komende races weer naar zich toe kan trekken, te beginnen komende zondag in Hongarije
YouTube: All Hamilton & Massa Crashes In 2011 F1 World Championship
Vervolgens de reactie van Hamilton op een terechte straf die hij heeft gekregen:
YouTube: Lewis Hamilton: "Maybe it's, because I'm black!"
Het zit gewoon in de man, hij heeft weinig zelfreflectie, legt de schuld altijd bij een ander en zoekt een slachtofferrol. Het is gewoon treurig dat Mercedes hierin mee gaat, zeker gezien zoals hierboven al is benoemd Mercedes dit hele seizoen als bezig is met RB afremmen buiten de baan.
Sky interview met Toto, die erg kalm en berekend is en een heel klein inkijkje geeft maar heb alsnog het idee dat hij heel veel info achter houd en best wel wat ontwijkende antwoorden geeft.
Pfff.... Die arrogantie...codex schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:48:
Ik heb dit zelf niet gezien destijds, maar ben dit later een keer tegengekomen. Ik werd eigenlijk getriggerd door het statement van Mercedes. Anyway, deze situatie:
Nadat Massa tijdens het interview de confrontatie met hem zoekt is Allards volgende zin 'i wouldn't agree with him totaly, but I can see why is a little bit upset. but i mean...'. En mijnheer de GOAT breekt het interview af omdat hij blijkbaar op z'n pikkie is getrapt.
Van de 5 incidenten is Hamilton (imho) in 4 gevallen (de eerste 4) de veroorzaker. Dus het niet bepaald onlogisch dat mijnheer zich telkens bij de stewards mocht melden.
Vond dat 'because i'm black' grapje trouwens wel leuk (was van Ali G). Maar helaas is zo'n grapje tegenwoordig - mede door zijn toedoen - veel te beladen geworden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 juli 2021
Dat bericht van Mercedes ook...
Na de eerste regel denk je nog; nou fijn, klaar met dit gezeik... En dan nog zo'n kansloos bericht eronder
I knew it. Red Bull heeft Lewis z'n acties o.a. "Amateuristisch" genoemd en dat was o.a. de reden dat ze die statement in social media hebben gedeeld..Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:06:
YouTube: "There were some interesting comments made" | Toto Wolff on Hamilton...
Sky interview met Toto, die erg kalm en berekend is en een heel klein inkijkje geeft maar heb alsnog het idee dat hij heel veel info achter houd en best wel wat ontwijkende antwoorden geeft.
hieronder dezelfde video met een timestamp waar hij dat o.a. zegt
https://youtu.be/SB8ATMlrNXc?t=115
Klopt, in elk geval amateuristisch en heb het idee dat er nog meer verwijten in zouden staan. Hoop dan eigenlijk dat zulk soort documenten openbaar worden, maak het dan volledig publiek, dan kan iedereen ook voor zichzelf kijken hoe de teams handelen en dergelijke.Melantrix schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:10:
[...]
I knew it. Red Bull heeft Lewis z'n acties o.a. "Amateuristisch" genoemd en dat was o.a. de reden dat ze die statement in social media hebben gedeeld..
Voor iemand die 7x wereldkampioen is was die actie ook amateuristisch. Hij heeft genoeg ervaring om te weten dat hij op die manier niet kan inhalen in Copse... Maar ja, de waarheid horen doet pijn... Max wordt ook continu te agressief genoemd terwijl hij dat niet is. Wel hard maar fair. Maar als je dat tegenspreekt zegt men dat de andere coureurs inhouden om een crash te voorkomen.Melantrix schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:10:
[...]
I knew it. Red Bull heeft Lewis z'n acties o.a. "Amateuristisch" genoemd en dat was o.a. de reden dat ze die statement in social media hebben gedeeld..
Dat heet narcisme.codex schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Het zit gewoon in de man, hij heeft weinig zelfreflectie, legt de schuld altijd bij een ander en zoekt een slachtofferrol.
[...]
Echt, ik word alleen maar gefrustreerder van dit soort shit. Waarom blijft _iedereen_ MER en HAM zo verdedigencodex schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:48:
Ik heb dit zelf niet gezien destijds, maar ben dit later een keer tegengekomen. Ik werd eigenlijk getriggerd door het statement van Mercedes. Anyway, deze situatie:
Vervolgens de reactie van Hamilton op een terechte straf die hij heeft gekregen:
YouTube: Lewis Hamilton: "Maybe it's, because I'm black!"
Het zit gewoon in de man, hij heeft weinig zelfreflectie, legt de schuld altijd bij een ander en zoekt een slachtofferrol. Het is gewoon treurig dat Mercedes hierin mee gaat, zeker gezien zoals hierboven al is benoemd Mercedes dit hele seizoen als bezig is met RB afremmen buiten de baan.
Mijn boefje is liev!
Bij een Race incident volgt er geen straf voor Hamilton. Dus nee het was geen race incident, Hamilton maakte een fout en was daardoor de hoofdzakelijke veroorzaker van de crash. 10 Seconden straf
Ik vind het gewoon ijzersterk. Red Bull moet gewoon ff normaal doen. Maar dat hebben ze inmiddels zelf ook wel door.GeleFles schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:09:
[Twitter]
Dat bericht van Mercedes ook...
Na de eerste regel denk je nog; nou fijn, klaar met dit gezeik... En dan nog zo'n kansloos bericht eronder
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Volgens mij is die houding over MER en HAM vooral hier. Omdat wij een oranje bril hebben.JB schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Echt, ik word alleen maar gefrustreerder van dit soort shit. Waarom blijft _iedereen_ MER en HAM zo verdedigenEr komen al maar meer zaken terug, waaruit blijkt dat ze geen haar beter zijn. Prima, maar doe niet alsof
Ik moet zeggen dat ik het plezier in F1 voor zo ongeveer 100% kwijt ben; misschien komt het nog terug. Voor nu kan ik die trainingen niet eens aanzien, die interviews zoals Toto die geeft, de flauwekul die die lui allemaal de wereld inslingeren: ik heb er gewoon geen zin in. Zo ga ik geen Merc kopen, geen Ineos pillen slikken en geen blikjes Red Bull drinken.
Kortom: laat ik me eens unsubben van de topics, en dan eens kijken hoe het in Spa is.
ping 127.212.23.124
Obvious troll is obviousiichel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:32:
[...]
Ik vind het gewoon ijzersterk. Red Bull moet gewoon ff normaal doen. Maar dat hebben ze inmiddels zelf ook wel door.
Vaak bu'j te bang!
Wat een prachtseizoen is dit aan het worden zeg; geweldig in alle opzichten!
Er wordt op en naast de baan gevochten, politiek, mentaal, alles wordt uit de kast getrokken.
Wat willen we nog meer?!
Mijn tip aan iedereen is: Ga genieten en laat je verwennen door de rest van het F1 seizoen.
MrOleo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:07:
Nou gefeliciteerd stewards, jullie hebben met een goede afschrikwekkende, corrigerende straf een potentiele herhaling voorkomen:
Op sportief vlak was hij de grindbak specialist geloof ik.Homeland schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Jos is inmiddels toch al enkele jaren de vrouwen-mepper?
Lekker makkelijk, iedereen wiens mening je niet aanstaat maar afschilderen als troll.
Maar ik sta er gewoon echt achter. We zullen nooit precies weten wat er gezegd is, maar het is inmiddels wel bewezen dat alle statements van RB omtrent 'Lewis is smakeloos feest aan het vieren terwijl Max in het ziekenhuis ligt' niet kloppen. Horner heeft zelf op de FIA radio gezegd dat het goed ging met Max.
Red Bull zijn een stel kleine kinderen, zijn door de FIA op hun plek gewezen en nu gaan ze door. Er zal wel iemand van hogerop of bij PR gedacht hebben dat het gewoon een slecht idee was, en nu ze ook in hun beroep roemloos ten onder gegaan zijn is het tijd om je weer op het kampioenschap te focussen. Met poep gooien naar je tegenstander is niet de manier daarvoor. Dat lijken ze in Milton Keynes nu ook door te hebben.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dit topic is gesloten.
![]()
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
/f/image/xhppCYnfbx3Wh5C6Y15iGoAz.png?f=fotoalbum_large)