[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.351 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:40
Exploring the classic F1 cars on show at Goodwood Festival of Speed! ๐ŸŽ๏ธ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:01
Martinspire schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Maar waar moet Gasly dan eigenlijk heen? Want gewild zijn is leuk, maar zonder stoeltje ben je nog nergens. Ferrari zit dicht, Aston zit dicht, McLaren zit dicht, Alpine zit dicht, Mercedes zit zo goed als dicht, Red Bull zal waarschijnlijk ook niet meer open gaan en verder heb je nog teams waar je eigenlijk niet wilt zitten.

Dus wat gaat Gasly doen dan?
Ik denk dat ie zelf nog steeds hoopt op een herkansing bij Red Bull. En imo heeft ie die eigenlijk ook wel verdiend met zijn prestaties de laatste 2 jaar. Mocht ie die niet krijgen dan heeft ie niet heel veel opties inderdaad. Van de teams waar evt nog plaats is lijkt Williams dan misschien het team dat het meeste potentie heeft, maar dat zou toch een flinke gok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:06
Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:25:
En Toto gooit nog even wat in de lucht:

Hamilton just โ€˜one Verstappen DNFโ€™ away in title fight, says Wolff โ€“ but Mercedes need to โ€˜up their gameโ€™

[...]

Bron: https://www.formula1.com/...0Rp5CrBfWT0FXdVaqPuD.html

Als je op een DNF wacht, dan is je motivatie ook niet echt meer hoog in mijn ogen. :X
Komt toch mooi overeen met de aankondiging dat Bottas vervangen wordt? Die ramt een van de volgende wedstrijden Max uit de wedstrijd, wordt daarom wel uit het team geknikkerd en Russell kan daarna vrolijk verder :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mooie wagens met dito geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

stefanass schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:14:
[...]

Ik denk dat ie zelf nog steeds hoopt op een herkansing bij Red Bull. En imo heeft ie die eigenlijk ook wel verdiend met zijn prestaties de laatste 2 jaar. Mocht ie die niet krijgen dan heeft ie niet heel veel opties inderdaad. Van de teams waar evt nog plaats is lijkt Williams dan misschien het team dat het meeste potentie heeft, maar dat zou toch een flinke gok zijn.
Mja het zou eerlijk zijn, maar gaan ze daar echt Perez aan de kant zetten dan? Zolang de verwachting is dat Gasly het ongeveer hetzelfde doet, zie ik het niet gebeuren. Dan eerder Yuki erin (al moet die nog wel wat verbeteren). Ik zou het zelf ook beter vinden, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Mja het zou eerlijk zijn, maar gaan ze daar echt Perez aan de kant zetten dan? Zolang de verwachting is dat Gasly het ongeveer hetzelfde doet, zie ik het niet gebeuren. Dan eerder Yuki erin (al moet die nog wel wat verbeteren). Ik zou het zelf ook beter vinden, maar ik zie het gewoon niet gebeuren.
Waarom niet, persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van Perez, veel onnodige en domme fouten dit jaar die je simpelweg niet mag maken wanneer je voor het constructeurs kampioenschap gaat. Fouten die je verwacht van de "jonge honden" in de F1 maar niet van een routinier als Perez. En Gasly doet het gewoon erg goed de afgelopen 2 jaar, die heeft de pech gehad op het verkeerde moment in te stappen en ongelukkig te beginnen bij RBR.

Albon was gewoon echt niet goed genoeg maar bij Gasly was het gewoon overduidelijk dat hij de bewijsdrang TE hoog had zitten, zichzelf TE hoog had zitten en de auto van dat jaar gewoon slecht was qua rijdbaarheid. Alles bij elkaar een ongelukkige samenloop van omstandigheden en iemand als Dr. Helmut die nou niet echt bekend staat als een geduldige man op dat vlak.

Ik denk alleen dat een Gasly net als een Russel een kind van de rekening gaat zijn. Geen plek bij een topteam en als ze er dan toch terecht komen mogen ze als tweede rijder aan de slag wat uiteindelijk nooit bevorderlijk is voor je carriรจre als coureur terwijl er al weer nieuw talent op de deur staat te kloppen richting de F1.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Waarom zou Gasly weg gaan, hij zit er toch heel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Arjantje72 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:37:
Waarom zou Gasly weg gaan, hij zit er toch heel goed?
Bij Alpha Tauri wordt je nooit wereldkampioen, en kun je, buiten uitzonderlijke omstandigheden, waarschijnlijk ook niet (vaak) op het podium komen. En ja, laat nu net Gasly 3x op het podium gestaan te hebben voor Torro Rosso / Alpha Tauri, waarvan een overwinning. Terwijl het aantal podiums van het team juist op 1, 2 handen te tellen is en 50% van de overwinningen van Gasly zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Bij Alpha Tauri wordt je nooit wereldkampioen, en kun je, buiten uitzonderlijke omstandigheden, waarschijnlijk ook niet (vaak) op het podium komen. En ja, laat nu net Gasly 3x op het podium gestaan te hebben voor Torro Rosso / Alpha Tauri, waarvan een overwinning. Terwijl het aantal podiums van het team juist op 1, 2 handen te tellen is en 50% van de overwinningen van Gasly zijn.
AAh zo, ik dacht dat er iets gebeurd was en hij weg moest :)
Ach misschien als Max weggaat kan hij daar eerste man worden.
Denk alleen niet dat dat snel zal gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
Volgens mij is de fout die Gasly gemaakt heeft bij RBR niet zijn zozeer zijn (gebrek aan) prestaties of zijn overdriven...maar veel meer zijn grote mond.
Als ik het goed begrepen heb stelde hij allerlei eisen aan de ontwikkeling van de auto terwijl Max met die zelfde auto het prima deed.
Dan hoor je in het begin , net als Perez deed, een pas op de plaats te doen en pas later ga je je bemoeien met de auto.
Marko kan dat soort streken niet zo waarderen als je niet ook daadwerkelijk presteert.

Hij heeft zich echter wel enorm goed herpakt. Ik neem aan dat hij regelmatig in de simulator ook met de RBR mag rijden en dat RB dus echt wel weet wat hij in die auto kan

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Over Gasly gesproken:

Erg leuke behind the scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:21:
[...]
Nee zeker niet maar om nou te zeggen dat hij heer en meester is in het snel onder controle krijgen van een nieuwe auto en meteen iedereen naar huis te rijden. Daar heeft hij toch echt te weinig ervaring voor met andere auto's (en het verschil AT vs RBR zal ook niet zo groot zijn als Renault vs McLaren vs Ferrari zoals Sainz afgelopen jaren heeft ondervonden) en hij had het "geluk" ook wel een beetje aan zijn zijde in het eerste seizoen.

Overigens heeft Verstappen in het verleden vaak genoeg aangetoond over een behoorlijk aanpassingsvermogen te beschikken dus dat hij het heeft betwijfel ik helemaal niet maar ik zou ook niet durven beweren dat hij dat wel aangetoond heeft in de F1 zoals een Sainz dat naar mijn mening wel heel duidelijk heeft gedaan.
[knip]
Tja? Eigenlijk heeft Hamilton niet anders gedaan in zijn F1 periode? Van Mclaren naar Mercedes en daar is het bij gebleven.

V.w.b. Sainz, die schat ik inmiddels ook aardig hoog in, maar naast Verstappen kon ie niet echt laten zien dat ie flink wat meer OW ervaring achter de kiezen had, dat had men eigenlijk wat anders verwacht. Hij had zelfs bijna niet naast Verstappen gereden en was in eerste instantie verbolgen over het feit dat Verstappen zijn STR stoeltje zou hebben gekregen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:38:
Hij had zelfs bijna niet naast Verstappen gereden en was in eerste instantie verbolgen over het feit dat Verstappen zijn STR stoeltje zou hebben gekregen.
Lijkt mij dat elke coureur dat wel heeft als hem een stoeltje is toegezegd / de boel rond is? Zie v.d. Garde :+ Maar nu zal dat bij Red Bull (/junior programma / coureurs pool / ...) wel allemaal wel weer wat anders geregeld zijn dan gewoon een standaard contractje met "jij bent coureur voor team X". Omdat ze in het Red Bull programma zitten en niet echt veel keuze hebben totdat ze of zich of "hebben terug verdient" (zie Vettel, Ricciardo), of niet goed genoeg zijn.

Maar als ik mij niet vergis was het geluk voor Sainz in die zin dat Vettel ineens naar Ferrari ging, daardoor Kvyat (achteraf te snel?) gepromoveerd werd en er dus twee stoeltjes vrij kwamen bij STR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:01:
[knip]

Maar als ik mij niet vergis was het geluk voor Sainz in die zin dat Vettel ineens naar Ferrari ging, daardoor Kvyat (achteraf te snel?) gepromoveerd werd en er dus twee stoeltjes vrij kwamen bij STR?
Vergne zat ook nog bij STR maar idd, er kwam ruimte toen Kvyat doorschoof naar RBR. Vergne had hoop om naast Verstappen te kunnen blijven zitten ivm de ervaring die hij zou kunnen brengen, maar uiteindelijk kreeg Sainz toch het 2e zitje. Maar goed ook, denk ik dan.

Edit; https://www.gptoday.net/e...-he-must-leave-toro-rosso

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 09-07-2021 20:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hij is beschikbaar :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2r4tt70p2s971.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5fviog.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/90vtxc3226a71.jpg

:P :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Doet me denken aan de prijsvraag op de radio afgelopen 13 Juni op welke plek Max dit weekend zou eindigen in de GP van Canada.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 20:36
Hoe laat begint de sprint race?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03
Volgens f1tv 17:30 - 18:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

็žงๅฅฝๅง!

Uitleg door FOM over sprint qualifying (valt wel wat tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chocoball schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:26:
Uitleg door FOM over sprint qualifying (valt wel wat tegen)
[YouTube: F1's New Sprint Format Explained!]
Erm is door iemand gemaakt met een oranje bril en RedBull blikje in zijn/haar hand? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ยฉ2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Cu-lenhbvmVfJ6kt3RVM6PNuS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyN093OmiLpPNE3gzF81fjYt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:02

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Even snel met Corona en de vierde golf in het achterhoofd gekeken naar de resterende kalender.

8 races is voldoende voor volwaardig WCC WDC seizoen. Daar zijn we al.

Gezien de cijfers kom ik op de volgende lijst.

Wat komt er nog aan en kan dat doorgaan?
- Silverstone, komende week, Britten dus die gaan wel. (y)
- Hongarije (zonder publiek?) :?
- Belgie/Nederland dan niet (of zonder publiek) :N :N
- Rusland Daar zit toch geen hond op de tribune, dus kan (y)
- Turkije/Japan niet :N :N
- 21 nov TBA (misschien want niet nodig voor WCC WDC) :?
- USA ? (zou kunnen?) :?
- Mexico/Braziliรซ lijkt onhaalbaar :N :N
- Jeddah en Abu Dhabi kopen de race, dus die gaan wel door (y) (y)

Dus 4 races die zeker lijken te kunnen doorgaan. (y)
3 misschien :?
en 6 Zeer onzekere races :N

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 10-07-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nachtnet schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:01:
Even snel met Corona en de vierde golf in het achterhoofd gekeken naar de resterende kalender.

Lijkt mij dat je de races van vorig jaar sowieso wel kunt tellen. Dus Hongarije, Turkije zullen gok ik dan wel door gaan. Ja, ik weet dat in eerste instantie Turkije i.p.v. Canada had moeten zijn en dat door nog zwaardere restricties ook niet door kon gaan en daardoor dus Frankrijk naar voren + 2x Oostenrijk.

En ik vermoed dat FOM gewoon alles op alles wilt zetten om zo dicht mogelijk naar de 20 / 23 te gaan. Dan gaan ze nog maar een tweede keer naar Silverstone, Oostenrijk nog een derde keer? :+ Etc, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nachtnet schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:01:

Waarom zou Belgie niet door kunnen gaan? Die gingen vorig jaar ook gewoon toch? En USA heeft de boel ook steeds meer onder controle dus die zullen ook wel gewoon doorgaan. Hongarije lijkt me ook gewoon een zekerheidje (gelet op de volle voetbaltribunes daar en dat ze vorig jaar ook gewoon een race wilden en konden organiseren). En Brazilie heeft net een voetbalkampioenschap overgenomen van andere landen, dus die lijken ook geen probleem te hebben met grote evenementen :P . En waarom Turkije niet? Die zijn toch juist ingesprongen omdat zij het wel aandurven? Vorig jaar ook gewoon doorgegaan. O, en ik denk dat de grote mond van onze DutchGP-organisatie (over geen GP zonder publiek) ook wel gesnoerd zal worden als de overheid een race toestaat zonder publiek ;) Ik denk niet dat de organisatie het zich kan veroorloven om nu nog vrijwillig terug te krabbelen :P Ik zie het niet zo somber als jij met aantal races. Misschien 2 of 3 races nog op losse schroeven.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Denk dat Belgiรซ zeker zal door gaan. Heel misschien zonder publiek. Maar denk dat toegang gaat afhangen van het corona paspoort.
Er zijn zo wel nog evenementen die "dreigen" die weg op te gaan. Dreigen staat tussen aanhalingstekens omdat het misschien niet zo heel verkeerd zou zijn. Overgroot deel van de mensen zullen dan gevaccineerd zijn maar je zult er altijd hebben die uit de boot vallen.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 20:57

Mef

Ik denk dat Japan niet zal doorgaan. Nu motogp (en WEC?) daar al gecanceld is, lijkt het mij maar a matter of time voor F1 ook definitief afzegt voor Japan.

Mexico lijkt mij ook nog een moeilijke om te laten doorgaan, zie ik gewoon opgelost worden met een double header op COTA.

Hoe ze die 21e nov gaan vervangen is ook nog een vraagteken. In Europa moeten we op die moment niet meer racen, Nรผrburgring vorig jaar midden oktober was al nipt. Imola wat zuidelijker begin november weet ik niet meer wat de temperaturen waren. Lijkt mij daar dus Midden-Oosten te worden, outer circuit in Bahrein ofzo. Daar is 2 weken eerder wel WEC te gast dus vol aan de bak om circuit klaar te krijgen. Maar aan mijn telling dus 2 races die wegvallen en dus nog 3 die moeten vervangen worden. Lijkt mij sterk dat ze aan 23 zullen raken, denk dat het er misschien 1 of 2 minder zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maleisiรซ schijnt in november nog niet heel verkeerd weer te hebben. De oostkust is drama (storm en al), maar de westkust schijnt gewoon zonnig weer te hebben. Misschien is dat nog een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
@nachtnet heeft EA/Codemasters al contact met je gezocht? :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Martinspire schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:04:
Maleisiรซ schijnt in november nog niet heel verkeerd weer te hebben. De oostkust is drama (storm en al), maar de westkust schijnt gewoon zonnig weer te hebben. Misschien is dat nog een optie?
Maleisiรซ terug zou ik wel een mooie vinden. Toch altijd een leuk circuit cq race gevonden. Dan ook nog wat regen erbij zou helemaal mooi zijn. Maar dan niet zoals in 2001, want dat zou nu toch een rode vlaggen festijn worden dan.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

็žงๅฅฝๅง!

Interessant artikel van AMuS na aanleiding van het overleg over het nieuwe motorenregelement in Spielberg. Even een samenvatting in het Nederlands:
  • Doel is nog steeds om een nieuw regelement in 2025 te hebben maar vertraging ligt op de loer dat het regelement doorschuift naar 2026. Stefano Domenicali (FOM) wil daarom dat er dit jaar een concept ligt. Eigenlijk had de FOM al een deelconcept voor Silverstone willen hebben.
  • De nieuwe motor moet serierelevant zijn, klimaatneutrale brandstof gebruiken, goedkoop en eenvoudig zijn dat zowel grote partijen (Porsche, Audi) als kleine partijen (Illmor, Cosworth) ook kunnen instappen.
  • De eisen/wensen zijn dat de motor het gewicht van de auto niet mag verhogen, moet makkelijk in het 2022 chasis in te bouwen zijn, veel vermogen hebben en meer herrie maken.
  • Sinds de herfst van 2020 zijn er bij de gesprekken 2 richtingen ontstaan, compleet nieuw bouwen of iets nieuws op basis van de huidige motor. De nieuwkomers willen echter niet jarenlang investeren om op het gelijke niveau van de anderen te komen. Renault wil niet dat het de nieuwkomers te makkelijk wordt gemaakt. Renault heeft 5 jaar lang moeten investeren om tot het niveau te komen waar men nu is. Achter de schermen wordt gezegd dat de bestaande leveranciers bang zijn voor Porsche.
  • Over kosten van motoren is ook nog veel onduidelijkheid, zowel de kosten van de motorenafdeling (80 tot 120 miljoen Dollar) als de prijs per motor.
  • Een light versie van de huidige motor is niet eenvoudig en kostentechnisch niet voordeliger volgens Red Bull.
  • Wederom wordt gedacht aan een V6-Turbo maar een R4 of V4 valt zelfs in de smaak bij Ferrari. Een 4 cylinder motor scheelt ook weer in gewicht en gewichtstoename mag alleen voor het vergroten van de veiligheid.
  • Klimaatneutrale brandstof geeft prestatieverlies dus daar moet nog naar een oplossing gezocht worden of anders nog meer prestaties halen uit het elektrische deel van de motor. Echter de MGU-H is te duur en te complex. Ander voorstel is meer kracht naar de vooras waarmee F1 auto's in principe 4-wielaandrijving zouden krijgen en daarmee zwaarder. Beide voorstellen zijn met kritiek ontvangen.
  • Ander voorstel is om tijdens de race de doorstroming van brandstof te beperken. Daarmee heeft men tijdens de kwalificatie meer prestatie en tijdens de race meer efficiรซntie.
  • Voorstel van Mercedes is om emissievrije brandstof naar voren te halen zodat daarmee in 2024 gestart kan worden en de techniek door te schuiven tot 2026.
https://www.auto-motor-un...technische-anforderungen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:34:
Voorstel van Mercedes is om emissievrije brandstof naar voren te halen zodat daarmee in 2024 gestart kan worden en de techniek door te schuiven tot 2026.
Mooi hoe zoiets helemaal niet strookt met een engine freeze. En ik vermoed dat een Mercedes dat wil omdat ze daar voor straatauto's al mee bezig zijn en dus kennis kunnen schuiven. Daarnaast heeft Mercedes natuurlijk een redelijk geoliede machine als het op motor ontwikkeling aan komt en even de huidige motoren aanpassen naast het ontwikkelen van een nieuwe zal voor hun wel relatief makkelijk zijn. Terwijl het voor een nieuwe speler (lees: Red Bull Powertrains) die รผberhaupt de organisatie en fabrieken moeten opzetten een stuk moeilijker zal zijn om zo'n project parallel aan de ontwikkeling van een nieuwe motor te draaien.

Overigens lijkt mij dus ook dat "aangepaste motoren die ze nu hebben" (v.w.b. 25/26) ook weer direct er toe te leiden dat er geen nieuwe fabrikanten zullen komen. Er is zo vaak gesproken over dat VAG, onder welke naam dan ook, zou willen instappen. Maar dat zou dus altijd zijn vast gelopen op kosten en complexiteit, voornamelijk m.b.t. de MGU-H dan. Dat ding behouden lijkt mij dan ook weer ertoe te leiden dat er nog geen nieuwe spelers bij zullen komen. En ja, dieselgate zal ook niet hebben meegeholpen.

En v.w.b. Renault. Van de ene kant hebben ze natuurlijk gelijk dat ze jaren / miljoenen aan R&D weggooien als ze naar een nieuw concept gaan. Maarja, uhm, dat geldt voor elke wijziging, of het nu om motor of chassis gaat. En was Renault toentertijd dan ook tegen de overstap van de V8 naar de huidige motoren? Want ook toen konden ze natuurlijk miljoenen weggooien. En met de nieuwe aero regels van volgend jaar met dus bv meer groundeffect, de vleugeltjes over de voorwielen, de gesloten velgen, .... Kunnen ze natuurlijk ook veel opgedane kennis van de afgelopen 10, 20 jaar weer weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vergeet niet dat, onder andere bij Mercedes, ze achter de schermen wel bezig zijn met ontwikkelen van diverse technieken en ze deze graag inzetten bij een nieuwe motor. Dus als Mercedes al langer met die brandstoffen bezig zijn en andere niet of minder, dan hebben ze daar al een voorsprong.

Je wilt voorkomen dat je weer net als met de huidige motoren krijgt dat 1 team een enorme voorsprong heeft omdat ze (toevallig of niet) al de techniek hebben liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

spoiler:
ek finale klaar Italiรซ gewonnen

Iemand Race Week??
Of
RA WE
CE EK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Mef schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:00:
Ik denk dat Japan niet zal doorgaan. Nu motogp (en WEC?) daar al gecanceld is, lijkt het mij maar a matter of time voor F1 ook definitief afzegt voor Japan.
Ik denk dat Japan juist wel doorgaat aangezien hun nationale trots het in hun laatste jaar erg goed doet. Ook denk ik dat Honda alles op alles zal zetten om de grand prix door te laten gaan. De olympische spelen gaan met strenge regels ook gewoon door.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

sjaool schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:40:
[...]

Ik denk dat Japan juist wel doorgaat aangezien hun nationale trots het in hun laatste jaar erg goed doet. Ook denk ik dat Honda alles op alles zal zetten om de grand prix door te laten gaan. De olympische spelen gaan met strenge regels ook gewoon door.
Het is denk ik ook lastiger om een WEC wedstrijd, 33 teams vs 10 teams f1, in een goede bubbel te houden.
En zoals je aangeeft, Honda wil daar graag hun laatste jaar vieren met een hopelijke overwinning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor mensen die het gemist hebben; paar F1 wagens bij Goodwood Festival of Speed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:04:
In Aziรซ gaat het aan alle kanten de verkeerde kant op. Gisteren een video gekeken van een youtuber die in Vietnam zat en daar nu maar weggaat omdat het daar nu helemaal op slot gaat. En hij verwacht niet binnen 6-12 maanden weer terug te kunnen keren. Nee, ik denk niet dat ze een alternatief in die regio gaan plannen.

Punt is dat je voor zoveel maanden vooruit allerlei zaken moet gaan regelen en dus betalen. Niemand wil garanderen dat het door kan gaan op dat moment dus ik zie allerlei problemen met bankgaranties, verzekeringen e.d.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Zal Assen achteraf gezien ook blij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

kraanwagen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:05:
Zal Assen achteraf gezien ook blij zijn?
Blij zijn met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

heel benieuwd hoe komende week gaat zijn met de sprint Q er bij

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

๐Ÿง Linux HOoligan

basvn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:42:
vind maar raar dat er wk punten vergeven worden - maar goed, gaan het zien hoe t verloopt

โญGame Profiles: ๐Ÿ•น๏ธSteam - ๐ŸŽฎPSN - ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ฆ GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
basvn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:42:
Inderdaad, erg benieuwd hoeveel risico's het middenveld wil nemen voor een betere startpositie voor de grote race. die 6 punten, 3,2,1 zullen wel bij de grote 2 belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Blij zijn met dat FIA uiteindelijk niet voor hen koos als F1-circuit in 2020 en 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
Illegal_Alien schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:44:
Voor mensen die het gemist hebben; paar F1 wagens bij Goodwood Festival of Speed:

[YouTube: The best Goodwood Festival of Speed runs | Saturday]
Zie ik het goed en zat Hรผlkenberg (27 op de neus) in de W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Inderdaad, erg benieuwd hoeveel risico's het middenveld wil nemen voor een betere startpositie voor de grote race. die 6 punten, 3,2,1 zullen wel bij de grote 2 belanden.
die 6 punten maken de topteams zich niet druk om.. dan maar een p4 zonder risico te nemen.

ik denk dat het een optocht word zonder te veel strijd. maar ik laat me graag verrassen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
basvn schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:57:
[...]

die 6 punten maken de topteams zich niet druk om.. dan maar een p4 zonder risico te nemen.

ik denk dat het een optocht word zonder te veel strijd. maar ik laat me graag verrassen!
die 6 punten zal Merc of RBR inderdaad niet interesseren, maar de startpositie voor de grote race wel. Dan zijn P1-P4 echt wel van belang om de 25+18+FL 1 binnen te halen. Ik heb werkelijk geen idee wat de strategie gaat zijn. Uitvallen in de sprintrace is uitermate kostbaar voor positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
nachtnet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:01:
[...]

die 6 punten zal Merc of RBR inderdaad niet interesseren, maar de startpositie voor de grote race wel. Dan zijn P1-P4 echt wel van belang om de 25+18+FL 1 binnen te halen. Ik heb werkelijk geen idee wat de strategie gaat zijn. Uitvallen in de sprintrace is uitermate kostbaar voor positie.
Hoeveel mag er eigenlijk vervangen of gerepareerd worden na de sprintrace?
Er zit immers wel wat tijd tussen en de regels dat je niet na de Q aan de auto mag werken zijn natuurlijk niet bedacht met een sprintrace in gedachte.

Uitvallen of schade rijden is dan nog steeds duur)zuur omdat je verder achteraan start, maar dat is een crash in de Q normaal ook.

Ik hoop dat het format blijkt te werken. Misschien dat we zelfs een voorproefje krijgen wat er gebeurt als je niet banden hoeft te managen maar gewoon kan knallen. Met een behoorlijke kans dat de top echt een gigantisch gat slaat naar het middenveld...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rembock schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Zie ik het goed en zat Hรผlkenberg (27 op de neus) in de W10?
Zo te zien hebben Esteban Gutierrez en Anthony Davidson gereden. De laatste heeft gereden met 38 lijkt het, dus het zal de eerste wel zijn :) Dit was Anthony Davidson:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6CHwpWXIAEamIP?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Ik denk dat Verstappen of Hamilton daar mogelijk toch anders over kan denken ;) Die zullen echt geen kans onbenut laten om in dit stadium van het kampioenschap (met de huidige verschillen) รฉรฉn of twee puntjes terug te pakken / uit te lopen.

Neemt niet weg dat ik ook geen spektakel verwacht tbh. Als je in een paar rondjes het verschil niet hebt kunnen maken, dan zal dat niet opeens richting rondje 20 wel kunnen. Als de eerste schermutselingen van de start gesettled zijn, is het doorgaans (in een 'normale' race) toch vaak wachten op de eerste pitstops; vlak voor, tijdens en na die pitstops zitten vaak de meeste verschuivingen. En die pitstops hebben we nu niet (by default tenminste).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

himlims_ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:46:
[...]

vind maar raar dat er wk punten vergeven worden - maar goed, gaan het zien hoe t verloopt
Ik vind het raar dat er zo weinig punten te vergeven zijn.

Niemand voorin zal een gevaarlijke inhaalactie willen maken waar mogelijk 1 wk punt te halen is als het goed gaat, maar voor zondag 15 punten op het spel zetten als je van de baan af gaat of je voorvleugel kapot rijd en zondag op p20 mag starten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

[...]

Precies, die paar miezerige puntjes maken niks uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtT_UqE5Alza1UOyBtq6aqaAKP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2bcGdbCwZbeD1shaPargTK5m.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DataGhost schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:39:
[...]

[Afbeelding]
ik verwacht toch wel een HAM & VER vooraan de grid.
leuk meegenomen, maar met deze puntentelling is het alweer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:34
[...]

[Afbeelding]
Wat doet die oude grumpy man daar bovenaan het lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
nachtnet schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:01:
[...]

die 6 punten zal Merc of RBR inderdaad niet interesseren...
Dat dachten we ook over dat ene punt bij de snelste race ronde. En of die 6 punten belangrijk gevonden gaan worden voor top teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk ook dat het wel uitmaakt en dat de teams hierom gaan strijden.
Ook de top teams.

Je ziet nu ook de teams strijden om de "fastest lap".

Edit:Ook ik ben heel benieuwd hoe ik dit ga vinden.
Maar... fastest lap is ook leuker dan ik had verwacht.

@LoeWn GMTA O-)

[ Voor 31% gewijzigd door streamnl op 12-07-2021 11:53 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

็žงๅฅฝๅง!

Ross Brawn (FOM) heeft aangegeven wanneer sprint qualifying een blijvertje wordt dat hij streeft naar 6 sprint races per seizoen. Blijkbaar liggen er ook nog andere, niet nader genoemde experimenten op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
J0YR1D3R schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Zo te zien hebben Esteban Gutierrez en Anthony Davidson gereden. De laatste heeft gereden met 38 lijkt het, dus het zal de eerste wel zijn :) Dit was Anthony Davidson:

[Afbeelding]
I.d.d. zie nu pas dat het 21 is en niet 27 8)7
tijd voor koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Ik vind het raar dat er zo weinig punten te vergeven zijn.

Niemand voorin zal een gevaarlijke inhaalactie willen maken waar mogelijk 1 wk punt te halen is als het goed gaat, maar voor zondag 15 punten op het spel zetten als je van de baan af gaat of je voorvleugel kapot rijd en zondag op p20 mag starten.
Het is ook een proef, om er nu meteen veel punten aan te verbinden en daarmee het kampioenschap teveel te beรฏnvloeden is natuurlijk ook niet de bedoeling. Na 3 sprintraces zullen we zien wat ze ervan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

๐Ÿง Linux HOoligan

Chocoball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:02:
Ross Brawn (FOM) heeft aangegeven wanneer sprint qualifying een blijvertje wordt dat hij streeft naar 6 sprint races per seizoen. Blijkbaar liggen er ook nog andere, niet nader genoemde experimenten op de plank.
reversed grid :Y

โญGame Profiles: ๐Ÿ•น๏ธSteam - ๐ŸŽฎPSN - ๐Ÿ‡ช๐Ÿ‡ฆ GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15

Cheezus

Luiaard

Chocoball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:02:
Last man standing (banger race) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
Cheezus schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Dus daar was Perez op aan het oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 19-09 22:31
[...]

Pas op! Maldonado incoming!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
[...]

Volvo in de F1 confirmed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Beter wel! A1GP had toch ook reversed grid?
Volvo? Alle teams zijn nu haastig opzoek naar Ford Mondeo's 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Lando op Goodwood:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

็žงๅฅฝๅง!

sanderb schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Hoeveel mag er eigenlijk vervangen of gerepareerd worden na de sprintrace?
Grote onderdelen mogen niet zomaar vervangen worden, alleen wanneer ze kapot of zwaar beschadigd zijn mogen ze alleen like-for-like vervangen worden. Als bijvoorbeeld dezelffde voorvleugel niet voorhanden is moet uitgeweken worden naar de vorige specificatie en geldt er geen penalty. Voor de rest gelden de parc ferme regels.

https://www.formula1.com/...awf6r6Ab0y8ha0satSjx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-tom-562 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Beter wel! A1GP had toch ook reversed grid?
Bij mijn weten niet en anders is het mij nog nooit opgevallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Sinds wanneer bestaat de huidige weekend opzet van FP1/FP2/FP3/Q/race eigenlijk? Is het een decennia oude traditie of zijn er meer varianten geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

[Afbeelding]
Elk punt telt, mee eens.

Maar je kunt dat 2007-kampioenschap (top8 punten = 10-8-6-5-4-3-2-1 punten) niet vergelijken met (top10 punten = 25-18-15-12 etc. punten). 1 punt is 2,5x minder waard geworden t.o.v. 2007.

Ik zou in een sprintrace wel meer punten willen zien, maar dan de top 6 bijvoorbeeld. (6-5-4-3-2-1 punten) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Wat ik wel raar vind aan de sprintrace is dat er gelijk WDC punten aan vasthangen terwijl het nog maar een test is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Prima toch? Als je geen punten uitbrengt en later wanneer de sprint races echt zijn wel, waarom zou je dan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:43:
Prima toch? Als je geen punten uitbrengt en later wanneer de sprint races echt zijn wel, waarom zou je dan testen?
Het is een test van een nieuw format, daar hoeven toch niet direct WDC punten aan vast te hangen? Nu krijgen ze toch ook geen extra WDC voor pole? Pas als het formeel wordt ingevoerd zou het logisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Elk punt telt, mee eens.

Maar je kunt dat 2007-kampioenschap (top8 punten = 10-8-6-5-4-3-2-1 punten) niet vergelijken met (top10 punten = 25-18-15-12 etc. punten). 1 punt is 2,5x minder waard geworden t.o.v. 2007.

Ik zou in een sprintrace wel meer punten willen zien, maar dan de top 6 bijvoorbeeld. (6-5-4-3-2-1 punten) ofzo.
We hebben 3 sprintraces dit jaar, 3x3 = toch weer 9 punten. Alles wat je misloopt aan punten kan fataal zijn voor het kampioenschap, dus harken wat er te harken valt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Maar als je geen punten krijgt dan kan je het toch ook niet testen.
Geen idee of MAX/HAM dan extra gaan vechten om een puntje.
Om zo toch de top 3 in te rijden bv.

Als het geen consequenties heeft. Dan rijdt iedereen een treintje en is de test al gefaald lijkt me.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
warp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:47:
[...]

Het is een test van een nieuw format, daar hoeven toch niet direct WDC punten aan vast te hangen? Nu krijgen ze toch ook geen extra WDC voor pole? Pas als het formeel wordt ingevoerd zou het logisch zijn.
Mwah, daarin verschillen we van mening dan :P
In mijn werk als developer wil ik graag testen met zoveel mogelijk scenario's die gelijk zijn aan hoe het straks op productie komt te staan. Dus nu iets weghalen en straks toevoegen geeft geen betrouwbare test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:50:
Maar als je geen punten krijgt dan kan je het toch ook niet testen.
Geen idee of MAX/HAM dan extra gaan vechten om een puntje.
Om zo toch de top 3 in te rijden bv.

Als het geen consequenties heeft. Dan rijdt iedereen een treintje en is de test al gefaald lijkt me.
Jasphur schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:54:
Mwah, daarin verschillen we van mening dan :P
In mijn werk als developer wil ik graag testen met zoveel mogelijk scenario's die gelijk zijn aan hoe het straks op productie komt te staan. Dus nu iets weghalen en straks toevoegen geeft geen betrouwbare test.
Als het wel consequenties heeft is het in feite geen test meer maar productie :+

[ Voor 28% gewijzigd door warp op 12-07-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 19-09 22:38
warp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:56:
[...]

[...]

Als het wel consequenties heeft is het in feite geen test meer maar productie :+
Tuurlijk wel... Ook in een ontwikkel omgeving kun je bijvoorbeeld friendly user tests hebben. Heeft voor die users echt wel consequenties, maar het is nog steeds een test. Het is wel nog op kleinere schaal waardoor de consequenties beperkt blijven ten opzichte van volledig in productie uitrollen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Het is een test van een nieuw format, daar hoeven toch niet direct WDC punten aan vast te hangen?
Jawel, anders nemen ze het niet serieus. Ik ken ene Meneer Hamilton die er alles aan zal doen om dat ene puntje erbij te krijgen. Je kunt kampioenschappen verliezen op 1 punt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07
mphilipp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Jawel, anders nemen ze het niet serieus. Ik ken ene Meneer Hamilton die er alles aan zal doen om dat ene puntje erbij te krijgen. Je kunt kampioenschappen verliezen op 1 punt.
Ze nemen de kwalificatie ook niet serieus? Ben het er wel mee eens dat je positie voor zondag al voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Gemini NL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:30:
Sinds wanneer bestaat de huidige weekend opzet van FP1/FP2/FP3/Q/race eigenlijk? Is het een decennia oude traditie of zijn er meer varianten geweest?
Tot circa 2003 had je nog een warmup op zondagochtend. Die is daarna even naar zaterdag verhuist en uiteindelijk dus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:16:
Tuurlijk wel... Ook in een ontwikkel omgeving kun je bijvoorbeeld friendly user tests hebben. Heeft voor die users echt wel consequenties, maar het is nog steeds een test. Het is wel nog op kleinere schaal waardoor de consequenties beperkt blijven ten opzichte van volledig in productie uitrollen.
Het grote verschil is dat er gรฉรฉn OTAP is voor het WCC/WDC, alles gebeurd direct op P in geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:20:
Waarom zouden ze de Q niet serieus nemen? Ze starten liever vanaf de laatste plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
warp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Waarom zouden ze de Q niet serieus nemen? Ze starten liever vanaf de laatste plek?
Ik denk dat het vooral voor de kijker minder leuk is als het alleen de startpositie bepaalt. Het is toch spannender als er ook consequenties aanzitten qua punten. Al zijn het er maar een paar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

meenkdrie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:23:
[...]
Ze nemen de kwalificatie ook niet serieus? Ben het er wel mee eens dat je positie voor zondag al voldoende is.
Zonder punten zouden ze wellicht voorzichtiger doen. En wat is dat trouwens ineens weer een gezeur over punten voor pole. Jarenlang wordt er gezeurd dat dat wel leuk zou zijn, en nu krijgen ze het, is het ook weer niet goed. Zijn we aan het zeuren om het zeuren? Gewoon kijken hoe het uitpakt na die testraces, dรกn kun je gaan zeuren. En dan met argumenten. Ik wordt er onderhand een beetje simpel van. Verandering is moeilijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:42:
Ik denk dat het vooral voor de kijker minder leuk is als het alleen de startpositie bepaalt. Het is toch spannender als er ook consequenties aanzitten qua punten. Al zijn het er maar een paar.
Wat heb ik er als kijker aan? Helemaal niets. Verder lijkt het me gewoon onzin dat ze zonder die extra WDC-punten hun best niet gaan doen, want hun startpositie hangt immers van de sprintrace af. En die gaan ze echt niet zomaar vernaggelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
warp schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Wat heb ik er als kijker aan? Helemaal niets. Verder lijkt het me gewoon onzin dat ze zonder die extra WDC-punten hun best niet gaan doen, want hun startpositie hangt immers van de sprintrace af. En die gaan ze echt niet zomaar vernaggelen...
Klopt, maar het maakt het geheel wel net wat spannender zou ik zeggen. Ik denk dat dat gewoon de voornaamste reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

StealthyPeanut schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Elk punt telt, mee eens.

Dan zouden RAI, HAM en ALO 278, 267 en 269 punten hebben gehad. of 272, 265, 266 als je de snelste ronde niet meetelt (waar toen niemand speciaal moeite voor deed).

Ik zie niet in waarom het met de huidige puntentelling niet ook om รฉรฉn punt kan gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
Krijg je na afloop van de sprintrace ook een podiumceremonie incl. volkslied en champagne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
CousinBoneless schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:12:
Krijg je na afloop van de sprintrace ook een podiumceremonie incl. volkslied en champagne?
Nee. Meer de stijl zoals na qualificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Maasluip schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Dan zouden RAI, HAM en ALO 278, 267 en 269 punten hebben gehad. of 272, 265, 266 als je de snelste ronde niet meetelt (waar toen niemand speciaal moeite voor deed).

Ik zie niet in waarom het met de huidige puntentelling niet ook om รฉรฉn punt kan gaan.
Zeker; maar je haalt 2,5x zoveel punten binnen, dus de kans dat het op 1 punt beslist wordt is veel kleiner.

Maar zoals ik al zei: ook nu tellen alle punten. Maar je punt onderbouwen door seizoen 2007 erbij te halen is imho niet helemaal terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:38
Info Pirelli
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6GD04JWQAAZI_q?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

็žงๅฅฝๅง!

Marko zou Russel zeker overwegen maar van wat Marko gehoord heeft zal Mercedes Russel niet laten gaan en 2022 bij Mercedes komen.

https://www.motorsport.co...-out-on-mercedes/6629245/

Silly season deel 2: er zouden geruchten (tijdens het Good Wood festtival) zijn dat Bottas bij Alfa Romeo zou hebben getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Chocoball schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:45:
Marko zou Russel zeker overwegen maar van wat Marko gehoord heeft zal Mercedes Russel niet laten gaan en 2022 bij Mercedes komen.

https://www.motorsport.co...-out-on-mercedes/6629245/

Silly season deel 2: er zouden geruchten (tijdens het Good Wood festtival) zijn dat Bottas bij Alfa Romeo zou hebben getekend.
Als dat zo is, dan gaat Kimi met pensioen. Lijkt me niet dat Gio zomaar weg gaat.

๐Ÿ˜† - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 69 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniรซlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieรซn: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken