Het is een standaard taktiek. Je probeert van alles om je grootste concurrent uit balans te brengen. Elke keer als je iets tegen de FIA zegt waardoor ze naar RBR moeten om iets na te gaan kijken of te controleren, zorg je ervoor dat ze met iets anders bezig zijn dan jou te verslaan. Tenminste...dat is de gedachte. Proberen ze af te leiden, of boos te maken. Ook dan kun je minder goed nadenken. Maar Max is in ieder geval immuun voor die onzin, dus dat scheelt weer. Maar het is in ieder geval iets dat vaak wordt gedaan.SinergyX schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Maar ergens vind ik die zure bijsmaak niet leuk, te snelle pitstops, de aero issue, en wat ze natuurlijk nog denken te gaan vinden, alsof het de standaard is dat Merc wint en alles wat nu opeens sneller kan/lijkt te zijn, moet 99% zeker wel cheaten.
En misschien zit er ook wel wat in, wie zal het zeggen. Het is inderdaad wel opvallend dat er verder niemand in staat is om die krankzinnige tijden van RBR te evenaren. En het is denk ik niet zomaar een kwestie van veel oefenen, want dat doen ze bij Mercedes ook. Dus daar zal het vermoeden van een cheat wel vandaan komen. Alleen wel erg typisch dat de FIA dan meteen per decreet een nieuwe regel uitvaardigt. Ferrari zei ook al dat ze liever hadden dat dergelijke zaken eerst met de teams worden besproken.
Ik snap overigens maar half wat ze precies bedoelen. Wat ze zeggen is dat ze vermoeden dat een of ander slim systeempje de wielman eerder afmeldt dan dat ie werkelijk klaar is, in anticipatie op zijn werkelijke gereedheid. Dus dat scheelt weer een fractie vanwege de traagheid van een mens voordat ie op een knopje kan drukken. Een valse start zouden we dat met atletiek noemen, als je tè snel weg bent (te snel ná het schot, niet vòòr het schot). Zou zomaar kunnen. Kan ook zomaar zijn dat andere teams zoiets al eens gebruikt hebben, gezien de losse wielen die zo nu en dan voorkomen. Alleen bij RBR is nog nooit iets fout gegaan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.