[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.344 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Maar ergens vind ik die zure bijsmaak niet leuk, te snelle pitstops, de aero issue, en wat ze natuurlijk nog denken te gaan vinden, alsof het de standaard is dat Merc wint en alles wat nu opeens sneller kan/lijkt te zijn, moet 99% zeker wel cheaten.
Het is een standaard taktiek. Je probeert van alles om je grootste concurrent uit balans te brengen. Elke keer als je iets tegen de FIA zegt waardoor ze naar RBR moeten om iets na te gaan kijken of te controleren, zorg je ervoor dat ze met iets anders bezig zijn dan jou te verslaan. Tenminste...dat is de gedachte. Proberen ze af te leiden, of boos te maken. Ook dan kun je minder goed nadenken. Maar Max is in ieder geval immuun voor die onzin, dus dat scheelt weer. Maar het is in ieder geval iets dat vaak wordt gedaan.
En misschien zit er ook wel wat in, wie zal het zeggen. Het is inderdaad wel opvallend dat er verder niemand in staat is om die krankzinnige tijden van RBR te evenaren. En het is denk ik niet zomaar een kwestie van veel oefenen, want dat doen ze bij Mercedes ook. Dus daar zal het vermoeden van een cheat wel vandaan komen. Alleen wel erg typisch dat de FIA dan meteen per decreet een nieuwe regel uitvaardigt. Ferrari zei ook al dat ze liever hadden dat dergelijke zaken eerst met de teams worden besproken.

Ik snap overigens maar half wat ze precies bedoelen. Wat ze zeggen is dat ze vermoeden dat een of ander slim systeempje de wielman eerder afmeldt dan dat ie werkelijk klaar is, in anticipatie op zijn werkelijke gereedheid. Dus dat scheelt weer een fractie vanwege de traagheid van een mens voordat ie op een knopje kan drukken. Een valse start zouden we dat met atletiek noemen, als je tè snel weg bent (te snel ná het schot, niet vòòr het schot). Zou zomaar kunnen. Kan ook zomaar zijn dat andere teams zoiets al eens gebruikt hebben, gezien de losse wielen die zo nu en dan voorkomen. Alleen bij RBR is nog nooit iets fout gegaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:56:
[...]
*knip*

Ik snap overigens maar half wat ze precies bedoelen. Wat ze zeggen is dat ze vermoeden dat een of ander slim systeempje de wielman eerder afmeldt dan dat ie werkelijk klaar is, in anticipatie op zijn werkelijke gereedheid. Dus dat scheelt weer een fractie vanwege de traagheid van een mens voordat ie op een knopje kan drukken. Een valse start zouden we dat met atletiek noemen, als je tè snel weg bent (te snel ná het schot, niet vòòr het schot). Zou zomaar kunnen. Kan ook zomaar zijn dat andere teams zoiets al eens gebruikt hebben, gezien de losse wielen die zo nu en dan voorkomen. Alleen bij RBR is nog nooit iets fout gegaan.
Zat daar laatst ook over na te denken, als het systeem daadwerkelijk anticipeert op de gereedheid dan vind ik het knap dat er nooit een wielman gewond is geraakt. Als het systeem namelijk een fout maakt dan kan het zomaar zijn dat de krikken worden vrijgegeven en het licht op groen komt terwijl de wielgun nog op de moer zit met alle gevolgen van dien... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het is juist andersom. Alles moet met de hand worden gedaan en er mogen geen automatische systemen worden gebruikt. Echter mogen ze wel een passieve sensor hebben die aangeeft dat de moer vast zit. FIA zegt nu dat de wheelgunner niet het "klaar" knopje in mag drukken binnen 0,15s dat het lampje op groen springt, want dan is het een "valse start". En ik kan mij in zoverre ook indenken dat als die wheelgunner "voelt" dat alles goed zit dat hij ook weet hoe lang het duurt om die moer aan te draaien en dus wanneer die het knopje kan indrukken voor "komt goed" terwijl het op dat moment dus nog niet "goed" is (de passieve sensor nog niet aangeeft dat de moer vast zit).

Als Red Bull dit dus doet zouden ze zeker bij die snelle pitstops steeds "gokken" dat de wielmoer volledig vast wordt gedraaid en dus nog niet is gedraaid.

V.w.b. de opmerking van @ArcticWolf. Ja, theoretisch zou de auto dan te vroeg van de krik kunnen vallen. Maar ten eerste gaat de krik ook weer niet zo ver omhoog, en ten tweede doen ze het omgekeerde al. Als de auto komt aanrijden draaien ze de oude moer al los, terwijl ook dan de auto nog op gekrikt moet worden. En het moment van vast / los draaien duurt ook maar een fractie van een seconde. Van de 2 seconden pitstops denk ik dat ze 1,5 seconde bezig zijn met letterlijk de oude band eraf pakken en de nieuwe erop te zetten. De combinatie van los en vast draaien zou dan in totaal rond de 0,5s liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Het is een standaard taktiek. Je probeert van alles om je grootste concurrent uit balans te brengen. Elke keer als je iets tegen de FIA zegt waardoor ze naar RBR moeten om iets na te gaan kijken of te controleren, zorg je ervoor dat ze met iets anders bezig zijn dan jou te verslaan. Tenminste...dat is de gedachte. Proberen ze af te leiden, of boos te maken. Ook dan kun je minder goed nadenken. Maar Max is in ieder geval immuun voor die onzin, dus dat scheelt weer. Maar het is in ieder geval iets dat vaak wordt gedaan.
Maar hij is niet immuun. De pers, de britse pers die ons ook doet geloven dat Russell de volgende Goat is (nou ja, hij is in elk geval lang) gaat nu vragen stellen naar aanleiding van de opmerkingen van Sir Hamilton. Daar moet Max op reageren, deed ie met een half grapje over printers dit keer. Vorige keer met headbutts en volgende keer loopt ie weg. Dat iedereen kan zien dat het onzin is doet er niet toe: Hamilton wordt geen kampioen, dus is er paniek in de UK, zwlfs vij die F1.com dude met zijn technische briefings samen met Scarbs.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@RobertMe ik bedoelde meer dat de coureur te vroeg gas geeft terwijl de wielgun er nog op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobertMe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Echter mogen ze wel een passieve sensor hebben die aangeeft dat de moer vast zit. FIA zegt nu dat de wheelgunner niet het "klaar" knopje in mag drukken binnen 0,15s dat het lampje op groen springt, want dan is het een "valse start". En ik kan mij in zoverre ook indenken dat als die wheelgunner "voelt" dat alles goed zit dat hij ook weet hoe lang het duurt om die moer aan te draaien en dus wanneer die het knopje kan indrukken voor "komt goed" terwijl het op dat moment dus nog niet "goed" is (de passieve sensor nog niet aangeeft dat de moer vast zit).
Ik kan me herinneren dat in het verleden de wheelgunner altijd nog iets aan de moer deed. Controle of een clipje erop zetten of zo. Volgens mij gebeurt dat niet meer.
Of heb ik het mis?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:09:
[...]
Maar hij is niet immuun. De pers, de britse pers die ons ook doet geloven dat Russell de volgende Goat is (nou ja, hij is in elk geval lang) gaat nu vragen stellen naar aanleiding van de opmerkingen van Sir Hamilton.
Nee, dat is wat anders. Max raakte geïrriteerd omdat de pers steeds dezelfde vragen bleef stellen over (in zijn ogen) onnozele zaken. Wat ik bedoel is dat de spelletjes van Mercedes en Lewis om hem uit balans te brengen niet raken. Als je kijkt naar hoe bv Schumacher Damon Hill kon treiteren, heeft het gewoon geen effect op Max. Hill ging dat op de baan uitvechten. Zo van 'ik zal 'm eens laten zien wie de beste is'. En dat ging voor Hill vaak fout, tot groot vermaak van Schumacher.
Iedereen raakt wel eens geïrriteerd door domme vragen van de (sensatie)pers. Ook Schumacher, ook Senna en ook Hamilton. Als ze steeds maar dezelfde domme dingen vragen, ben je er op enig moment klaar mee. En die mannen hebben iets meer interviews dan wij op TV zien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maasluip schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:50:
[...]
Ik kan me herinneren dat in het verleden de wheelgunner altijd nog iets aan de moer deed. Controle of een clipje erop zetten of zo. Volgens mij gebeurt dat niet meer.
Klopt. Er was eerst een borgpinnetje dat ze er doorheen moesten doen, en dat is op een gegeven moment vervangen door een pal in het midden van de moer zeg maar. Die drukten ze in. Maar volgens mij is het nu een automatisch systeem met een veer die eruit springt als de moer erop zit oid. Ze hoeven iig niets meer te doen lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Klopt. Er was eerst een borgpinnetje dat ze er doorheen moesten doen, en dat is op een gegeven moment vervangen door een pal in het midden van de moer zeg maar. Die drukten ze in. Maar volgens mij is het nu een automatisch systeem met een veer die eruit springt als de moer erop zit oid. Ze hoeven iig niets meer te doen lijkt het.
De 'borging' wordt nu ontgrendeld door de wheelgun zelf, die duwt een mechanisme in waardoor ze hem daarna los kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
[...]Wat ze zeggen is dat ze vermoeden dat een of ander slim systeempje de wielman eerder afmeldt dan dat ie werkelijk klaar is, in anticipatie op zijn werkelijke gereedheid. Dus dat scheelt weer een fractie vanwege de traagheid van een mens voordat ie op een knopje kan drukken. Een valse start zouden we dat met atletiek noemen, als je tè snel weg bent (te snel ná het schot, niet vòòr het schot). Zou zomaar kunnen. Kan ook zomaar zijn dat andere teams zoiets al eens gebruikt hebben, gezien de losse wielen die zo nu en dan voorkomen. Alleen bij RBR is nog nooit iets fout gegaan.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze zo'n systeem hebben.

RBR heeft razendsnelle pitstops, maar ze zijn niet altijd feilloos. Met name Perez heeft de laatste races minder geluk dan Verstappen op dat vlak.

Bedoel maar te zeggen dat mochten ze zo'n 'anticiperend' systeem hebben, dit absoluut fout zou zijn gegaan bij één van die mindere pitstops.

Enig alternatief is (maar dan gaat het wel heel extreem) een systeem waarbij de coureur al gas kan geven, maar de koppeling pas elektronisch op komt zodra de laatste gun zich 'groen' meldt. Maar zo'n systeem is denk ik eenvoudig aan te tonen en het aantal personen dat er van op de hoogte is is veel te groot om het geheim te kunnen houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wie van jullie was dit?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:40:
[...]
Het is juist andersom. Alles moet met de hand worden gedaan en er mogen geen automatische systemen worden gebruikt. Echter mogen ze wel een passieve sensor hebben die aangeeft dat de moer vast zit. FIA zegt nu dat de wheelgunner niet het "klaar" knopje in mag drukken binnen 0,15s dat het lampje op groen springt, want dan is het een "valse start".
Dat zegt mij dus dat het vermoeden is dat er een automatisch systeem wordt gebruikt 'ergens' in de keten. Anders gaan ze niet, net als bij atletiek, die minimum tijd instellen. Dus het systeem 'weet' dat het x-seconden duurt als je de wheelgun op de moer drukt tot ie vast zit. Normaal gesproken reageert de monteur op het lampje, en zit er dus y-seconden tussen het lampje en het drukken van het knopje. Als je die kwijt bent, en het systeem dus anticipeert, ben je sneller klaar. Mét het risico dat het niet goed gaat als eentje er niet goed op wil.

Maar dat zoiets niet mag snap ik. Als men daarop kon vertrouwen, hadden ze die regel niet nu ineens ingesteld. Het zou wat mij betreft zomaar kunnen dat Mercedes heeft zitten oefenen tot ze blauw zagen, maar aan de tijden van RBR kwamen ze niet. Vervolgens zijn ze gaan denken en hebben misschien wel beredeneerd dat men zoiets toepast. Als je dan gaat rekenen en je komt ineens wél aan die supersnelle tijden, is de conclusie snel getrokken. Tenminste, dat zou het verhaal erachter kunnen zijn. Het komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Net als dat verhaal met Ferrari en het foppen van de fuel flow sensor. Toen snapte ook niemand hoe Ferrari zonder motor (performance) update ineens meer vermogen leek te hebben. Als de slimme jongens dan gaan puzzelen, komen ze er vanzelf wel op denk ik.

Ik zeg niet dat RBR 'vals' speelt, maar ik dat het zomaar zou kunnen dat men op die manier aan de nieuwe regel gekomen is. De mogelijkheid bestaat. De FIA gaat ook niet zomaar die regel instellen als het volslagen idioot is wat er voorgesteld wordt. Er zitten mensen bij de FIA die ook uit de praktijk komen, en die weten dat er álles wordt geprobeerd om voordeel te halen. Ook al is dat gevaarlijk voor de rijder (fuel rig mod van Benetton/Jos in vlammen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Ik had zelf eens lopen speculeren dat zo'n wheelgun aan de luchtdruk kan meten of de bout vast zit of niet (of dat er een probleem is) Met luchtdruk sensoren kan je dan hele interresante dingen doen. Je kunt zelfs met een solenoid als de wielmoer vast zit perslucht de nozzle uit blazen zodat de mechanic niet zelf de wheelgun hoeft terug te trekken, of in ieder geval een lekker zetje mee krijgt. Dit laatste zou gok ik niet volgens de regels zijn maar het zou kunnen.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De FIA mag toch gewoon alles opeisen om te controleren?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
ArthurMorgan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:22:
De FIA mag toch gewoon alles opeisen om te controleren?
Er is natuurlijk een reden dat alle andere teams ook niet aan die tijden komen. Zelfs het verschil tussen Haas en Alpha Tauri, die het toch niet geweldig doen tov de andere teams, is al best behoorlijk. Dan kan je het materiaal vorderen, maar zonder veel oefening en kennis ervan kom je nooit tot de beste resultaten.

Laat staan als je dan ook nog een verborgen hulp moet vinden in 1 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
The_Butler schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:17:
Ik had zelf eens lopen speculeren dat zo'n wheelgun aan de luchtdruk kan meten of de bout vast zit of niet (of dat er een probleem is) Met luchtdruk sensoren kan je dan hele interresante dingen doen. Je kunt zelfs met een solenoid als de wielmoer vast zit perslucht de nozzle uit blazen zodat de mechanic niet zelf de wheelgun hoeft terug te trekken, of in ieder geval een lekker zetje mee krijgt. Dit laatste zou gok ik niet volgens de regels zijn maar het zou kunnen.
Ik dacht dat de wheelguns allemaal hetzelfde waren, omdat ze van één en dezelfde leverancier komen. Tenminste, zo iets meen ik mij te herinneren van commentaar op Ziggo/Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

matz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Ik dacht dat de wheelguns allemaal hetzelfde waren, omdat ze van één en dezelfde leverancier komen. Tenminste, zo iets meen ik mij te herinneren van commentaar op Ziggo/Sky.
Als ik dit (onbekend hoe oud) stuk lees, grotendeels geleverd door: Dino Paoli Op een paar teams na.

http://www.formula1-dicti...ton%2Dmeter%20of%20torque.

Maar volgens de website van Dino Paoli voor 100% F1 leverancier: https://www.dinopaoli.com/motorsport/

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-07-2021 12:59 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

)onbekend hoe oud)
Uit het stuk: '...Today’s (2014) world record breaking stops to change four wheels in under 2.5 seconds are impressive to say the least,...'

al weer 7 jaar geleden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Klopt, maar ze worden wel aangepast door de teams. Het is niet een 'supplied part' in de zin dat ze er niet meer aan mogen zitten. Anders was het makkelijk geweest. En de FIA heeft bewust niet gekozen voor een zo'n constructie omdat anders alle teams weer nieuwe equipment moeten aanschaffen wat weer tegen het verlagen van de uitgaven in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Dat Redbull zulke goede pitstops heeft ligt voor mijn gevoel voor 90% bij de teamtraining. Als je de beelden goed bekijkt zie je op en top teamwork. Het mooie is dat je dit kunt oefenen. En dat doen ze veel. Heeeel veel. Het is net marcheren. Als iedereen tegelijkertijd hetzelfde doet kunnen dingen heel snel en efficiënt. Al dat gezeur over sensoren te vroeg enzo..... Als RB een keer een mindere pitstop heeft is er ook altijd een duidelijke reden voor. Ergens gaat 1 klein dingetje fout. Een velg die net even langs de wiel as tikt zoals afgelopen weekend. Bij de andere teams die wel eens een slechte pitstop maken is het meestal direct totale chaos. Oefenen oefenen oefenen. En nog eens oefenen. That's the key.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

codex

Geen OpenAI agent :)

AvK schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:18:
Dat Redbull zulke goede pitstops heeft ligt voor mijn gevoel voor 90% bij de teamtraining. Als je de beelden goed bekijkt zie je op en top teamwork. Het mooie is dat je dit kunt oefenen. En dat doen ze veel. Heeeel veel. Het is net marcheren. Als iedereen tegelijkertijd hetzelfde doet kunnen dingen heel snel en efficiënt. Al dat gezeur over sensoren te vroeg enzo..... Als RB een keer een mindere pitstop heeft is er ook altijd een duidelijke reden voor. Ergens gaat 1 klein dingetje fout. Een velg die net even langs de wiel as tikt zoals afgelopen weekend. Bij de andere teams die wel eens een slechte pitstop maken is het meestal direct totale chaos. Oefenen oefenen oefenen. En nog eens oefenen. That's the key.
Om die reden denk ik dat het klagen van Mercedes misschien wel backfired. Die wachttijd vanwege reactie geldt namelijk voor iedereen, als zij het niet zo vloeiend doen en per wheelgun 0,15 seconden moeten wachten omdat het niet synchroon loopt dan verliezen ze onder de streep meer tijd.

Dat team van RB is zo getraind, je krijgt straks pitstops van 2.2 omdat ze het maximale eruit halen. Zal je zien dat Mercedes vervolgens ergens tussen de 3 en 3.5 zit. Ik zou het in elk geval vermakelijk vinden als ze daardoor ipv een halve seconde een hele seconde verliezen op RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Ik meen vaag te herinneren dat die dingen “gestandaardiseerd” zijn, maar dat betekend niet dat ze ook hetzelfde zijn :+

Neem bijvoorbeeld een “Philips schroef” dat is een standaard, maar niet alle Philips schroeven zijn hetzelfde.

Kleine site note; is ook alweer 3-4jr terug dat daar eens naar gekeken heb. Kan inmiddels ook al weer 3x achterhaald zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
codex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:59:
[...]

Om die reden denk ik dat het klagen van Mercedes misschien wel backfired. Die wachttijd vanwege reactie geldt namelijk voor iedereen, als zij het niet zo vloeiend doen en per wheelgun 0,15 seconden moeten wachten omdat het niet synchroon loopt dan verliezen ze onder de streep meer tijd.

Dat team van RB is zo getraind, je krijgt straks pitstops van 2.2 omdat ze het maximale eruit halen. Zal je zien dat Mercedes vervolgens ergens tussen de 3 en 3.5 zit. Ik zou het in elk geval vermakelijk vinden als ze daardoor ipv een halve seconde een hele seconde verliezen op RB.
Zat ik me ook te bedenken inderdaad...

Die 0,15 kun je ook heel precies trainen. Als het pitstop trainingsprogramma van RBR al zo rigoureus is zijn zij het team dat dit het meest efficiënt kan implementeren.

Dit is een kans in plaats van een bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

kijken of dit nog gaat uitmaken voor Max/RBR..

[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 08-07-2021 19:17 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
codex schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:59:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat de Red Bull crew anticipeert v.w.b. wanneer de moer vast zit en Mercedes dit niet anticipeert en de wheelgunner dus daadwerkelijk pas dat knopje indrukt als het lampje aan gaat. Red Bull verliest dan tijd, en Mercedes niet.

Daarnaast kan het niet dat je die 0,15s maal 4 moet doen. Immers worden de banden tegelijkertijd eraf gehaald en weer vast gedraaid. In principe verlies je dus maximaal ~0,15s ten opzichte van de langzaamste "hoek". Het is niet dat ze eerst linksvoor doen, daar nu 0,15s verliezen, vervolgens rechtsvoor, en nog eens 0,15s verliezen, vervolgens linksachter en weer 0,15s verliezen, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
basvn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:16:
[Twitter]

Volgens mij heeft geen enkele coureur of team zich negatief uit gelaten over de test banden? Daarnaast is alleen het karkas veranderd, waardoor het steviger is, het daadwerkelijke rubber, en dus de compound, is niet aangepast. In theorie zou de boel dus identiek moeten zijn. Behalve dan dat de bandenspanning weer met 2 bar(?) verlaagd kan worden. Diezelfde hoeveelheid aan druk dus die ze hadden toegevoegd na de klapbanden in Baku omdat de teams deden sjoemelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:51
basvn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:16:
[Twitter]

Dat is al snel! Als er niks mis is met de huidige banden zou je deze toch op zijn minst nog even op een andere baan testen? Tijd genoeg voor zou je zeggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BlackMonkey schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Dat is al snel! Als er niks mis is met de huidige banden zou je deze toch op zijn minst nog even op een andere baan testen? Tijd genoeg voor zou je zeggen....
Dit was eigenlijk eerder zo al gepland en na afgelopen weekend eigenlijk al definitief;

https://www.motorsport.co...ter-austria-test/6624569/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:51
hardware-lover schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Dit was eigenlijk eerder zo al gepland en na afgelopen weekend eigenlijk al definitief;

https://www.motorsport.co...ter-austria-test/6624569/
Ik zal er de volgende keer even /s achter zetten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Toto Wolff says Mercedes’ current fight “against all odds” with Red Bull in the Formula 1 title battle will only serve to make the team stronger in the long run.
:D
Welk stadium van de 7 stadia van het verwerken van verlies was dit ook alweer?
Afbeeldingslocatie: https://dz9yg0snnohlc.cloudfront.net/new-understanding-the-stages-of-grief-1.png

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2021 08:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:57:
[...]

:D
Welk stadium van de 7 stadia van het verwerken van verlies was dit ook alweer?
[Afbeelding]
Tussen "Seeking in vain for a way out" en "Final realization of the inevitable" >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

poor Leno schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Tussen "Seeking in vain for a way out" en "Final realization of the inevitable" >:)
2 races later: Lewis Hamilton has taken the WCC lead!

"It ain't over till the fat lady sings" en "Hoogmoed komt voor de val". Dus even rustig afwachten ;)

Gelijk vrijdagweetje van de week:

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-07-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
Voor het kampioenschap zou het wel geweldig zijn als Hamilton weer en de lead komt waarna Max uiteindelijk de wereldkampioen gaat worden.

maar als Max nu elke race gaat uitlopen hoor je mij niet klagen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:11:
[...]

"It ain't over till the fat lady sings" en "Hoogmoed komt voor de val". Dus even rustig afwachten ;)

Gelijk vrijdagweetje van de week:

[YouTube: Who is the "Fat Lady" and Why is it Over When She Sings?]
ik durf ook echt nog niet *O* te doen - en lijk het moeilijk te kunnen geloven dat Mercedes 'achter' redbull staat.

Seizoen is nog erg lang, zo veel races, zo veel variabelen en kansen dat kwartje verkeerde kant op valt. Niets is zeker in de racerij, een uitvalbeurt, een mazepin die niet in zijn spiegels kijkt en de voorsprong van Max is :w

Waar ik vooral voor vrees; dit jaar redbull, en vanaf volgendjaar gaat het oude vertrouwde "Mercedes aan de top" verhaaltje weer door. Als in,dit is een tussenjaartje - prima geven we aan redbull; de 5jaar daarop is Mercedes weer het haantje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Ik hoop eigenlijk dat volgend jaar McLaren er meteen goed bij zit. Evenals dat Williams zich verheft to volwaardig F1,5 team en vaker in de top 10 staat wanneer de vlag valt.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Ja en "Hoop doet leven" & "Without pain, how could we know joy?"

:>

Ik ben niet van het motto "niet te enthousiast zijn, dan kan het alleen maar tegenvallen" mijnheertje 'glas is half leeg' ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Na Spanje (4 races) was het wel duidelijk voor iedereen en werd het weer een saai seizoen met Mercedes eenzaam aan de kop. Nog eens vier races later is Max al zo goed als WDC. Terwijl we nog niet eens op de helft zitten _O- Het opportunisme viert weer hoogtij :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik hoop heel erg dat Mercedes nu ook gewoon last heeft van de budgetcap. Als dat zo is, heb ik goede hoop dat ze volgende jaren ook niet meer zo'n enorme voorsprong hebben als afgelopen tijd.

De tijd van problemen oplossen door meer geld is hopelijk voorbij. Dat alleen al zorgt voor een speelveld dat meer gelijk is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
naitsoezn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:21:
Na Spanje (4 races) was het wel duidelijk voor iedereen en werd het weer een saai seizoen met Mercedes eenzaam aan de kop. Nog eens vier races later is Max al zo goed als WDC. Terwijl we nog niet eens op de helft zitten _O- Het opportunisme viert weer hoogtij :)
Ja lekker boeiend, het is toch leuk om enthousiast te zijn, die spanning te hebben en blij te zijn? *O*

Ik vertik t toch echt om een half jaar terughoudend te zijn totdat alle races zijn gereden..

Tot die tijd heb ik gewoon lol en verheug me op de races. Als het feest uiteindelijk niet doorgaat, dan is dat maar zo.
Dat 'risico' neem ik maar al te graag, in ruil voor t plezier en voorpret.. Ik denk dat ik die teleurstelling wel overleef hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Muse schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:22:
Ik hoop heel erg dat Mercedes nu ook gewoon last heeft van de budgetcap. Als dat zo is, heb ik goede hoop dat ze volgende jaren ook niet meer zo'n enorme voorsprong hebben als afgelopen tijd.

De tijd van problemen oplossen door meer geld is hopelijk voorbij. Dat alleen al zorgt voor een speelveld dat meer gelijk is.
ik begrijp nog steeds niet hoe een budgetcap gewaarborgd en gecontroleerd wordt. Er zijn juridisch en zakelijk zoooo veel 'vreemde' constructies te bedenken. En hoe wordt dat gecontrolleerd? lijkt me praktisch onbegonnen werk. (hoe wil 'alles' controleren van alle teams, gedurende het seizoen?).

een (te) simpel voorbeeld; ipv zelf een uitlaat te bouwen en ontwikkelen, kan je dat prima uitbesteden (aan een dochter ondernemen). Vervolgens factureert die het team voor 10e van de werkelijke kosten; je team koopt een 'el cheapo' uitlaat. Of door R&D onder te brengen bij een 3rd party. Ik begrijp wat men wil bereiken, maar het lijkt me onmogelijk om dit te controleren en handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:30:
[...]

ik begrijp nog steeds niet hoe een budgetcap gewaarborgd en gecontroleerd wordt. Er zijn juridisch en zakelijk zoooo veel 'vreemde' constructies te bedenken. En hoe wordt dat gecontrolleerd? lijkt me praktisch onbegonnen werk. (hoe wil 'alles' controleren van alle teams, gedurende het seizoen?).

een (te) simpel voorbeeld; ipv zelf een uitlaat te bouwen en ontwikkelen, kan je dat prima uitbesteden (aan een dochter ondernemen). Vervolgens factureert die het team voor 10e van de werkelijke kosten; je team koopt een 'el cheapo' uitlaat. Of door R&D onder te brengen bij een 3rd party. Ik begrijp wat men wil bereiken, maar het lijkt me onmogelijk om dit te controleren en handhaven.
Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij hoor. Aan de andere kant, er switcht regelmatig personeel van team die dat soort informatie meenemen. En dan komen dubieuze praktijken snel aan het licht (denk aan de automatische rembalans van Renault destijds).

De randjes van de regels opzoeken is 1 ding. Ze domweg omzeilen is van een heel ander niveau. Zou Mercedes bereid zijn die imagoschade in te calculeren? Ik vraag het me af.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
poor Leno schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:29:
[...]

Ja lekker boeiend, het is toch leuk om enthousiast te zijn, die spanning te hebben en blij te zijn? *O*

Ik vertik t toch echt om een half jaar terughoudend te zijn totdat alle races gereden..

Tot die tijd heb ik gewoon lol en verheug me op de races. Als het feest uiteindelijk niet doorgaat, dan is dat maar zo.
Dat 'risico' neem ik maar al te graag, in ruil voor t plezier.. Ik denk dat ik die teleurstelling wel overleef hoor ;)
NEIN!!! Je moet emotieloos naar sport kijken. Je moet met 5 schermen voor je neus de minisectoren bijhouden en JUICHEN voor diegene die als 1e over de finish komt. Doe je iets anders ben je een opportunist, het liefst ook een Max tokkie en haalt ie het niet, gaan we met zijn alle van het Hilton springen of het centrum van Zandvoort slopen.

Ik drink vanaf race 5 al elke race een biertje om zijn kampioenschap te vieren, heb tijdens Baku na de klapband een Oranje rookbom afgestoken in de badkamer, ik heb zelfs al "F1 2021 - Max Verstappen - WC" boven mijn kont getattooeerd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Crashhill schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:41:
[...]
Max Verstappen - WC" boven mijn kont getattooeerd.
Nice 8)

Beetje ongelukkige woordkeuze wel :X :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
Muse schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij hoor. Aan de andere kant, er switcht regelmatig personeel van team die dat soort informatie meenemen. En dan komen dubieuze praktijken snel aan het licht (denk aan de automatische rembalans van Renault destijds).
Die automatische rembalans waar Grosjean in 2015 voor Lotus al mee aan het testen was, die in 2019 boven water kwam?
Het is geen spygate of crashgate, en met de hidden options van Benetton is ook nooit duidelijk geworden of dit is gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Crashhill schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:41:
[...]

NEIN!!! Je moet emotieloos naar sport kijken. Je moet met 5 schermen voor je neus de minisectoren bijhouden en JUICHEN voor diegene die als 1e over de finish komt. Doe je iets anders ben je een opportunist, het liefst ook een Max tokkie en haalt ie het niet, gaan we met zijn alle van het Hilton springen of het centrum van Zandvoort slopen.

Ik drink vanaf race 5 al elke race een biertje om zijn kampioenschap te vieren, heb tijdens Baku na de klapband een Oranje rookbom afgestoken in de badkamer, ik heb zelfs al "F1 2021 - Max Verstappen - WC" boven mijn kont getattooeerd.
weet niet wat jij rookt - maar ik wil het ook :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
mavamal schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Die automatische rembalans waar Grosjean in 2015 voor Lotus al mee aan het testen was, die in 2019 boven water kwam?
Het is geen spygate of crashgate, en met de hidden options van Benetton is ook nooit duidelijk geworden of dit is gebruikt.
Maar het protest van Racing Point kwam vrij snel na de overstap van het personeelslid toch? Althans, in mijn herinnering dan.

Mijn punt is meer dat je dit soort constructies niet eeuwig onder de radar kan houden. En als zou blijken dat een team structureel 2x meer budget uitgegeven heeft, dan denk ik niet dat dit in de doofpot verdwijnt.

[ Voor 18% gewijzigd door Muse op 09-07-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik dacht eigenlijk dat die automatische rembalans van Renault boven water is gekomen omdat het te zien was op de onboard beelden. Ricciardo duwde op een knopje en de balans veranderde zichtbaar op het scherm.

Er waren toch nog teams die daarmee aan het experimenteren waren? Deed Racing Point dat zelf niet (om het dan niet te gebruiken)?

Weet ook niet wat er daar zo verkeerd mee was. Toch nie voor zo'n straf te krijgen. De vrijgave van elektrische kracht is ook voorgeprogrammeerd zodat de auto precies op de juiste plaats de elektrische kracht gebruikt. Is dan geen zo'n grote stap voor de rembalans.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
De rembalans was een tricky iets, omdat het systeem op basis van de input en bepaalde parameters (het inlezen van de baan, het verwerken van stuur-, gas- en rembewegingen om bij te houden waar de auto zich bevond) een voorstel deed om de rembalans aan te passen. Met een druk op de knop werd de rembalans dan bevestigd door de coureur. Renault was van mening dat omdat de coureur het moet bevestigen, het een handeling van de coureur was en daarmee legaal.

De ERS deployment is volgens mij een combinatie van de throttle mapping (die nu voor de hele kwalificatie en race vast staat) en hoe agressief deze energie ingezet of opgespaard wordt. Als iemand een systeem zou ontwikkelen dat voorstellen deed om de deployment bocht tot bocht aan te passen, zou daar waarschijnlijk ook wel snel een protest voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Kenhas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:21:
Ik dacht eigenlijk dat die automatische rembalans van Renault boven water is gekomen omdat het te zien was op de onboard beelden. Ricciardo duwde op een knopje en de balans veranderde zichtbaar op het scherm.

Er waren toch nog teams die daarmee aan het experimenteren waren? Deed Racing Point dat zelf niet (om het dan niet te gebruiken)?

Weet ook niet wat er daar zo verkeerd mee was. Toch nie voor zo'n straf te krijgen. De vrijgave van elektrische kracht is ook voorgeprogrammeerd zodat de auto precies op de juiste plaats de elektrische kracht gebruikt. Is dan geen zo'n grote stap voor de rembalans.
Volgens mij was het een ex-Renault monteur die Racing Point in die richting stuurde. Naar aanleiding van zijn informatie zijn ze op zoek gegaan naar bewijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Austrian 2021 GP Qualifying
Het verschil tussen NOR en RIC

YouTube: Norris Ricciardo Ghost Qualifying Comparison | 2021 Austrian Grand Prix

Ouch.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Muse schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Volgens mij was het een ex-Renault monteur die Racing Point in die richting stuurde. Naar aanleiding van zijn informatie zijn ze op zoek gegaan naar bewijs.
Kan goed zijn. Herinnerde me iets van een helmet cam waarop te zien was dat het veranderde. Maar kan natuurlijk zijn dat Racing Point het al wist en op zoek ging naar dit als bewijs.

Met al die corona-aperitieven zou een mens al eens gaten in zijn geheugen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zelf ben ik misschien meer fan van Riccardo dan van Verstappen (komt stiekem omdat ik hem ontmoet/gesproken heb in budapest) en zo blij als klein kind met sinterklaas dat hij mij later die dag groette met een 🤘

Mooi persoon en solide rijder met mooie acties. En was ook de enige die max onder druk kon zetten. Maar sinds hij met de mclaren rijdt, komt het er niet uit. Zeker wanneer je het resultaat van Norris ziet.

Nu lijken praktisch alle coureurs die van team gewisseld zijn minder sterk te zijn bij hun nieuwe team (uitzondering sainz). Waarom is dat? Zijn die verschillen qua handeling en bediening van de wagen zoveel anders? Is dat de intergratie binnen het team?

Je zag dat ook bij Vettel, zeker geen pannenkoek en erg snelle jongen op de baan. Maar bij Ferrari kwam het er ook niet uit. Waar zit m dat in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Heb daar ook al een paar keer mijn vraagtekens bij gezet, maar het lijkt op de een of andere manier toch te werken.

Immers, het veld heeft volgens mij in de historie van de F1 nog nooit zo dicht bij elkaar gezeten als nu (toegegeven, meer in Q dan in R). Maar waar Mercedes normaal gesproken gedurende het seizoen een paar tienden wist te 'kopen' lukt ze dit nu naar eigen zeggen niet door de budgetcap. Gevolg is dat ze inmiddels op de hielen worden gezeten door McLaren.

Misschien is dit wel de Heilige Graal welke het veld meer en meer als een harmonica in elkaar drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:59:
[...]
Je zag dat ook bij Vettel, zeker geen pannenkoek en erg snelle jongen op de baan. Maar bij Ferrari kwam het er ook niet uit. Waar zit m dat in?
Vettel heeft gewoon mee gedaan om het kampioenschap 2017/18, die heeft zeker in de eerste jaren bij Ferrari gewoon naar behoren gepresteerd, alleen werd het hem ook pijnlijk duidelijk dat Ferrari in zijn huidige vorm niet de plek is waar je ambities moet hebben voor een WK titel want het is gewoon een wespennest waar zo eens in de zoveel jaar de strijd om de macht weer eens de kop op steekt en het politieke steekspel weer van voren af aan begint.

Schumacher had zijn titels (hoe goed hij ook was (naar mijn mening nog altijd de enige echte goat)) nooit binnen gehaald als daar ook niet mensen als Byrne, Todt, Brawn om zich heen had gehad. Het probleem bij Ferrari zijn nooit de coureurs geweest maar de mensen die hoog in de boom zitten en die je vroeg of laat een oor aan naaien, zelfs wanneer je Schumacher heet en de titles waar men een eeuwigheid op heeft moeten wachten binnen hebt gesleept.

Volgens sommigen presteert Vettel nu ook niet naar behoren bij Aston Martin, wat echter een hoop mensen vergeten is dat we inmiddels al weer een kleine 8 jaar verder zijn na zijn laatste titel. Hij heeft de mazzel dat hij jong begonnen is met het verzamelen van wereld titels maar de man zit al weer een eeuwigheid in de F1 en de jaren beginnen ook daar te tellen net als bij een Raikonen, Alonso en in mindere mate ook bij Hamilton.

Ik had wat dat betreft veel liever gezien dat Vettel dit jaar naast Verstappen in de RBR was gezet in plaats van Perez. Ik ben nooit een hele grote fan van Perez geweest en hij heeft de mazzel dit jaar in een hele snelle auto te zitten maar hij heeft toch ook al een hoop onnodige fouten gemaakt. Vettel had denk ik niet minder gepresteerd en het was een mooie afsluiter geweest van zijn carrière, nog een jaar of 2 lekker racen bij het team waar je je grootste successen behaald hebt en dan lekker thuis het gras om de dag maaien ;)

Wat betreft Ricciardo, ik hoop echt dat die man z'n mojo weer een beetje terug vind want het is een prima coureur al denk ik dat ook hij z'n beste jaren heeft gehad en hij zelfs wanneer hij in topvorm zou verkeren het af gaat leggen tegen een Norris.

Sainz lijkt het goed te doen (en doet het ook erg goed) maar waar Sainz lekker constant is en weinig tot geen domme fouten maakt doet zijn teammaat dat aan de lopende band. Misschien dat Sainz er daarom ook iets gunstiger uit komt dan andere coureurs die de overstap naar een ander team gemaakt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 09-07-2021 11:38 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Schumacher had zijn titels (hoe goed hij ook was (naar mijn mening nog altijd de enige echte goat)) nooit binnen gehaald als daar ook niet mensen als Byrne, Todt, Brawn om zich heen had gehad. Het probleem bij Ferrari zijn nooit de coureurs geweest maar de mensen die hoog in de boom zitten en die je vroeg of laat een oor aan naaien, zelfs wanneer je Schumacher heet en de titles waar men een eeuwigheid op heeft moeten wachten binnen hebt gesleept.
precies dat - ik kijk de f1 ~25-30jaar, in mijn beleving is 'ferrari nooit iets geweest' buiten de Schumacher periode om :X (overrated team ... * himlims_ runs into the distance)

vettel zijn carriere langs max bij redbull afsluiten zou wel heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:36:
[...]

precies dat - ik kijk de f1 ~25-30jaar, in mijn beleving is 'ferrari nooit iets geweest' buiten de schumacher periode om :X (overrated team ... * himlims_ runs into the distance)

Hehe same story hier hoor, ik kijk ongeveer net zo lang F1 maar ik kan me ook geen andere gloriejaren van Ferrari herinneren dan de jaren dat Schumacher er reed. Ik heb me er vroeger altijd over verbaasd dat een team zo populair kon zijn ondanks het feit dat ze de jaren voor het tijdperk Schumacher geen deuk in een pakje boter reden.

Vettel naast Max zou ik persoonlijk geweldig vinden, die 2 vind ik om 1 of andere reden ook wel bij elkaar passen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Perez het nog wel in de bol zou krijgen en dat het haantjes gedrag zoals toen met Ocon nog wel de kop op zou steken maar vooralsnog kent ie zijn plek binnen het team en lijkt Dr. Helmut de halsband goed strak te houden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

d-vine schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:15:
Voor het kampioenschap zou het wel geweldig zijn als Hamilton weer en de lead komt waarna Max uiteindelijk de wereldkampioen gaat worden.

maar als Max nu elke race gaat uitlopen hoor je mij niet klagen ;)
My sentiment exactly! Het zou mooi zijn als Max met een behoorlijke voorsprong het kampioenschap kan winnen. Maar 'we' wilden geen saaie races meer, dus het zou leuk zijn als Lewis een beetje (niet teveel :+ ) terug krabbelt en we bij de laatste race echt een championship decider krijgen. Dát zou echt mooi zijn. Let it go to the wire!

Maar uiteindelijk ben ik toch blij als het seizoen spannend en interessant is/blijft/wordt. Ook al zou Lewis in the end toch weer winnen. Hij heeft er dan écht voor moeten knokken en laten zien wat ie waard is. En dat laat ie nu ook gewoon zien, want ondanks zijn gemopper, blijft ie gewoon goed presteren. Het geneuzel over dominante wagens gaat namelijk nu natuurlijk ook op voor Max. Dat zien we gebeuren. Zonder dominante auto kan Max ook niets meer dan een paar speldeprikken uitdelen gedurende het seizoen. Maar een vuist maken en het kampioenschap naar je toe trekken lukt dan niet. Het is waar dat het de afgelopen jaren leek alsof het Lewis geen moeite kostte, maar dat is ook niet zo. En nu moet ie, samen met het hele team, heel diep gaan om er nog een acceptabel resultaat uit te slepen. Acceptabel is dan natuurlijk in de context van het team waar ie voor rijdt gezien. Ieder andere coureur op de grid zou tekenen voor die prestaties :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Een jaartje saaie races, helemaal prima! Jarenlang gewacht op concurrentie :/ Begrijp ook al die roeptoeterij van Mercedes "fans" niet richting RBR met hun valsspelen. Na zoveel jaar is het meteen valsspelen van een ander team...

[ Voor 49% gewijzigd door JB op 09-07-2021 11:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 20:57

Mef

[...]

precies dat - ik kijk de f1 ~25-30jaar, in mijn beleving is 'ferrari nooit iets geweest' buiten de Schumacher periode om :X (overrated team ... * himlims_ runs into the distance)

En waarom was dat: met Jean Todt stond er toen geen Italiaan aan het hoofd. Binotto, Arrivabene, Domenicali, Mattiacci etc, allemaal Italianen. Op een bepaald moment gaat de emotie daar boven het logisch nadenken uitstijgen en gaan ze verkeerde beslissingen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

De FIA heeft natuurlijk ook wel een idee wat onderdelen kosten en kan ook gewoon vergelijken. Als Mercedes een factuur van uitlaat laat zien waar op staat dat deze €1.000 kost en elk ander team heeft declareert een uitlaat van tussen de €9.000 en €11.000 zal de FIA daar echt wel extra aandacht aan besteden om te achterhalen waarom zo'n onderdeel bij hen stukken goedkoper is. En sja, sjoemelen zal waarschijnlijk nog steeds mogelijk zijn, maar Mercedes stak €400M in het team en de budget cal staat volgens mij op €150M. En ik denk dat het al knap is als ze €50M weten te verdoezelen, laat staan €250M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Idem. Begin jaren 90 was het gewoon een middenveld tot sub-top team die paar podiums pakte en heel zelden een overwinning als de rest faalde.

Pas toen Jean Todt het roer over nam, werd de weg omhoog ingeslagen. Sinds er weer Italianen in de top zitten gaat het juist weer minder.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:59:
Nu lijken praktisch alle coureurs die van team gewisseld zijn minder sterk te zijn bij hun nieuwe team (uitzondering sainz). Waarom is dat? Zijn die verschillen qua handeling en bediening van de wagen zoveel anders? Is dat de intergratie binnen het team?

Alonso heeft Ocon inmiddels ook volledig in de tas zitten en dat na 2 jaar(!) afwezigheid...

Ricciardo en Vettel lijken alleen erg goed overweg te kunnen met auto's van Newey. Beide hebben ook niet meer het niveau laten zien dat ze ze bij Red Bull wel hadden. Bij McLaren is het echt treurig wat Ricciardo (niet) laat zien, en dat Norris het seizoen van zijn leven rijdt zal zijn zelfvertrouwen ook niet veel goed doen. Vettel lijkt zijn draai wel een beetje gevonden te hebben nu hij weg is uit dat wespennest.

Maar goed. Een écht goede coureur maakt zich een auto snel eigen en heeft geen maanden tot een jaar nodig om 'te wennen'. Bij Renault had Ricciardo ook bijna een jaar nodig om echt op gang te komen.

Kijk anders even naar Hamilton, Verstappen of Alonso. Als je die in een een nieuwe auto zet zijn ze na een paar testronde's al competitief. Ze staan ook allemaal bekend dat ze meer uit hun auto kunnen halen dan erin zit. Dat onderscheid de coureurs van de buitencategorie van de gewoon goede coureurs IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mef schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:50:
[...]
En waarom was dat: met Jean Todt stond er toen geen Italiaan aan het hoofd.
Het zal wel aan de verkeerde Italianen gelegen hebben, niet aan de nationaliteit als zodanig. Dat zou raar zijn.
Bovendien was het niet alleen de baas, maar het hele dreamteam om Schumacher heen. In een sport als F1 gaat het om alle mensen. Dankzij Schumacher werkten de monteurs hard voor hem omdat hij de resultaten boekte. En die kwamen dankzij Brawn, Todt, Schumacher en nog een paar belangrijke figuren die het allemaal mogelijk maakten. Zij werkte goed samen. En door de successen versterken al die elementen elkaar nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Op één of andere manier heb ik in mijn hoofd zitten dat men bij Ferrari een auto om een motor heen bouwen en dan tegen de coureur zeggen: probeer het hier maar mee. In plaats van een auto te bouwen naar de voorkeuren van de coureur.
Dan vervolgens beteuterd staan kijken als hun coureur niet kan winnen met 'de beste Ferrari ooit gemaakt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19-09 06:23
Hippocampus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:22:
Op één of andere manier heb ik in mijn hoofd zitten dat men bij Ferrari een auto om een motor heen bouwen en dan tegen de coureur zeggen: probeer het hier maar mee. In plaats van een auto te bouwen naar de voorkeuren van de coureur.
Dan vervolgens beteuterd staan kijken als hun coureur niet kan winnen met 'de beste Ferrari ooit gemaakt' ;)
Nouja, de motor is daar al een tijdje niet meer zo geweldig en dat was voor het cheaten ook al niet het geval, dus lijkt me wat overdreven.

Verder probeert elk team denk ik gewoon een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen. Dat VER de RB in de voorgaande jaren (vooral aan begin van het seizoen) ook regelmatig half undrivable noemde en de Merc een "diva" was, kwam niet omdat ze die auto op zijn voorkeuren probeerden af te stemmen. Meer dat ze gewoon probeerden een snelle auto te bouwen.

Anyway, zoals anderen ook al aangeven, denk ik dat bepaalde coureurs zich makkelijker aan het materiaal aanpassen dan andere coureurs. Ik denk dat ze iig met Leclerc een coureur hebben die dat zeker kan. Dus dat gaat vast wel goedkomen als ze met een iets betere auto komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:21:
Het probleem was juist dat Ricciardo _niet_ op een knopje drukte en dat de rembalans automatisch veranderde op basis van de plek op het circuit.

Rembalans die veranderd zonder dat de rijder dat direct zelf aanstuurt is een illegale driver aid.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2021 12:42 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hippocampus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:22:
En dan kom ik hierop uit, zoals denk ik al velen zeggen:

_/-\o_ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ieder bedrijf heeft een general ledger (grootboek) waar verschillende zaken in staan zoals entiteiten (bedrijfsonderdelen zoal sales, marketing etc) en scenarios (Budget 2021, actuals 2021) en die worden gewoon gecontroleerd door audittors (KPMG, EY, Delloite).

En valsspelen kan altijd maar is wel moeilijk. Overboeken tussen verschillende afdelingen is gewoon strafbaar en juridisch afgedekt.

Er kan nog heel veel nuance aangebracht worden in bovenstaande maar de strekking is wel duidelijk denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 09-07-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
warp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Alonso heeft Ocon inmiddels ook volledig in de tas zitten en dat na 2 jaar(!) afwezigheid...
Ho even, Ocon heeft er wel 2 DNF's tussen zitten in de afgelopen 4 races waar hij weinig aan kon doen. Hij haalt het niveau even niet zoals aan het begin van het seizoen maar dat kan ook net zo goed volgende week weer over zijn. Bottas schreven we een maand geleden ook af, inmiddels doet die ook gewoon weer wat er van hem verwacht wordt en is de kans vrij groot dat die volgend jaar ook gewoon weer in die Merc zit naast Hamilton.
Ricciardo en Vettel lijken alleen erg goed overweg te kunnen met auto's van Newey. Beide hebben ook niet meer het niveau laten zien dat ze ze bij Red Bull wel hadden. Bij McLaren is het echt treurig wat Ricciardo (niet) laat zien, en dat Norris het seizoen van zijn leven rijdt zal zijn zelfvertrouwen ook niet veel goed doen. Vettel lijkt zijn draai wel een beetje gevonden te hebben nu hij weg is uit dat wespennest.

Maar goed. Een écht goede coureur maakt zich een auto snel eigen en heeft geen maanden tot een jaar nodig om 'te wennen'. Bij Renault had Ricciardo ook bijna een jaar nodig om echt op gang te komen.
Vettel zijn eerste jaren waren best redelijk bij Ferrari en dat was toen Vettel kwam ook al geen echt kampioenschapsteam meer en in 2017 en 2018 was ie vice wereldkampioen en in alle jaren heeft hij Raikonen verslagen. In het jaar dat Leclerc kwam was ook al vrij snel duidelijk dat Vettel daar helemaal niet meer moest willen blijven als coureur want die lag al lang en breed op het hakblok.

Wat betreft Ricciardo, de RBR van afgelopen jaren was misschien geen kampioenschapswagen maar wel snel genoeg om een redelijk seizoen mee te draaien, dat was de Renault alles behalve en dat is de McLaren ook niet dit jaar. Norris kan er goed mee uit de voeten en presteert bijzonder goed dit jaar en Ricciardo heeft de pech dat het veld dit jaar bijzonder dicht bij elkaar zit waardoor het beeld nog wat minder rooskleurig wordt.

Maar misschien is hij ook wel nooit zo goed geweest als iedereen dacht en was die RBR helemaal zo slecht niet maar waren de coureurs ook gewoon niet goed genoeg. Bij HRT een Liuzzi en een Karthikeyan, bij TR een Vergne en bij RBR had hij Vettel die toen al bezig was met Ferrari en uiteindelijk is Ricciardo met al zijn ervaring ook gewoon "met de staart tussen de benen" vertrokken bij RBR omdat hij te maken kreeg met een echt talent wat nog wat te bewijzen had en ook nog eens gezien werd als de toekomst van RBR. Toen het er dus echt op aan kwam en bleek dat de ervaring niet meer genoeg was (en Verstappen Dr. Helmut's golden boy bleek te zijn zoals Hamilton ook ooit was bij Ron Dennis) is hij snel vertrokken naar Renault.

Helemaal geen slechte coureur maar misschien een tikkeltje overschat door de jaren heen?
Kijk anders even naar Hamilton, Verstappen of Alonso. Als je die in een een nieuwe auto zet zijn ze na een paar testronde's al competitief. Ze staan ook allemaal bekend dat ze meer uit hun auto kunnen halen dan erin zit. Dat onderscheid de coureurs van de buitencategorie van de gewoon goede coureurs IMHO.
Alonso was gewoon traag aan het begin van het jaar en iemand als Hamilton weten we dat helemaal niet van (en ook van Verstappen niet, die had fucking veel mazzel tijdens zijn eerste race voor RBR en heeft daarna ook een tijdje flink minder gepresteerd). Hamilton heeft alleen maar in auto's gereden die goed waren voor podiums en dan is het echt een stuk makkelijker "wennen" dan wanneer je naar een hok uit de achterhoede verhuisd.

De enige waar we dat met enige zekerheid van kunnen zeggen is Sainz, die heeft in zijn relatief korte carrière laten zien bij 4 verschillende teams het gevecht vrijwel meteen aan te kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 09-07-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Het probleem was juist dat Ricciardo _niet_ op een knopje drukte en dat de rembalans automatisch veranderde op basis van de plek op het circuit.

Rembalans die veranderd zonder dat de rijder dat direct zelf aanstuurt is een illegale driver aid.
Ah, dan heb ik het helemaal verkeerd onthouden. Ik dacht dat hij op een knopje moest duwen maar dat het al ingesteld was per bocht wat de balans moest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

R2D2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:13:
[knip] (en ook van Verstappen niet, die had fucking veel mazzel tijdens zijn eerste race voor RBR en heeft daarna ook een tijdje flink minder gepresteerd). [knip]
Verstappen heeft het in zijn eerste gedeeltelijke RB12 seizoen eigenlijk zo gek nog niet gedaan dacht ik. Na zijn eerste overwinning wel meteen van Hero naar Zero (Monaco), maar hij heeft daarna toch nog 6 keer podium gereden.

Zijn eerste overwinning was een gevolg van de gekozen strategie, die minder gunstig voor anderen uitpakte, en gunstig voor Verstappen. Door zijn prima banden management, het circuit waarop werd gereden, en de beide Mercedessen, is die overwinning tot stand gekomen, daarbij niet te vergeten; "zonder geluk vaart niemand wel" d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:19:
[...]

Ah, dan heb ik het helemaal verkeerd onthouden. Ik dacht dat hij op een knopje moest duwen maar dat het al ingesteld was per bocht wat de balans moest zijn
Ah, vandaar :)

Het probleem met het Renault systeem was dat op elk recht stuk waar de rembalans aangepast moest worden dat automatisch gebeurde naar de correcte rembalans voor de volgende bocht ipv dat hij aan een knopje moest draaien om zelf de balans bij te stellen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snowdog schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:31:
[...]
kwam niet omdat ze die auto op zijn voorkeuren probeerden af te stemmen. Meer dat ze gewoon probeerden een snelle auto te bouwen.
Je zult het wel bedoelen, maar ik denk dat ze beiden op elkaar proberen af te stemmen. Ze hebben een idee in het hoofd hoe de auto snel wordt, maar ze hebben ook een heel dik boek met opmerkingen van de coureur en de resultaten. Daaruit kan een goede ontwerper wel halen wat voor hun coureur goed werkt. Want als ie er helemaal niet naar zou kijken, krijg je per definitie een auto waar je coureur niets mee kan. De mens is nl de limiterende factor in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mphilipp schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Je zult het wel bedoelen, maar ik denk dat ze beiden op elkaar proberen af te stemmen. Ze hebben een idee in het hoofd hoe de auto snel wordt, maar ze hebben ook een heel dik boek met opmerkingen van de coureur en de resultaten. Daaruit kan een goede ontwerper wel halen wat voor hun coureur goed werkt. Want als ie er helemaal niet naar zou kijken, krijg je per definitie een auto waar je coureur niets mee kan. De mens is nl de limiterende factor in deze...
Misschien wel, ik denk dat ze er uiteraard wel rekening mee houden, en ik bedoel ze ontwerpen de auto ook op basis van de feedback natuurlijk, maar het is niet alsof daar de absolute focus echt ligt. Ik denk dat ze gewoon proberen een snelle auto te bouwen en dat de feedback van coureurs daar zeker een grote rol speelt, maar ik geloof niet zo in de verhalen dat bepaalde auto's echt voor specifieke coureurs zijn ontworpen. Dat kan wel af en toe gebeuren, maar ik denk dat het zeker geen gegeven is.

Natuurlijk heeft de feedback van de coureurs een (grote) rol gespeeld waardoor die auto bepaalde gedrag heeft, maar uiteindelijk kiezen de designers denk ik toch voor wat zij denken dat het snelste is, ook al komt dat niet helemaal overeen met de wensen van coureurs. In dat geval denk ik gewoon dat ze toch op de coureur vertrouwen om eventuele zaken die niet helemaal overeenkomen met de rijstijl zelf te "fixen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19-09 18:55
Het lijkt erop dat vanaf 2022 de coureurs niet meer hoeven te starten op de banden uit Q2. Zie https://www.reddit.com/r/...moved_from_2022_sporting/

Nog geen officiële melding van gezien, maar de documenten liegen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 00:40
Nog wat kijkvoer om het F1 loze weekend door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Dat zou wel jammer zijn, ik vind het altijd wel wat extra's toevoegen aan Q2 en aan de strategie in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Extigo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:07:
Het lijkt erop dat vanaf 2022 de coureurs niet meer hoeven te starten op de banden uit Q2. Zie https://www.reddit.com/r/...moved_from_2022_sporting/

Nog geen officiële melding van gezien, maar de documenten liegen niet.
Misschien maar goed ook, het lijkt nu vooral een ding waar de echte topteams voordeel van hebben (zij kunnen immers voor de hardere band kiezen). Van de andere kant maakt het Q2 wel een klein beetje minder interessant, hoewel de topteams ook met de huidige regeling zelden (nooit?) eruit zijn gevlogen door een hardere bandenkeuze. Dan zorgen ze wel dat ze nog een rondje op softs hebben dat ze eventueel kunnen afbreken als er niemand sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Als bandenkeuze vrij is na de kwalificatie, gaat dus iedereen op de voor hem snelste band. Weet je dus lig zeker dat iedereen echt zo hard mogelijk gaat en er geen strategische keuze achter zit op toch maar op heel te kwalificeren omdat je daarop wilt starten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Snowdog schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Van de andere kant maakt het Q2 wel een klein beetje minder interessant, hoewel de topteams ook met de huidige regeling zelden (nooit?) eruit zijn gevlogen door een hardere bandenkeuze.
Kan me van Perez nog wel een keer herinneren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Crazy D schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:18:
Als bandenkeuze vrij is na de kwalificatie, gaat dus iedereen op de voor hem snelste band. Weet je dus lig zeker dat iedereen echt zo hard mogelijk gaat en er geen strategische keuze achter zit op toch maar op heel te kwalificeren omdat je daarop wilt starten.
Nah, in de kwalificatie gaat iedereen voor de softs, maar qua start van de race... dat valt wel mee denk ik. Het startersnadeel op een hardere band is een echt nadeel, behalve voor de echte topteams die gewoon veel sneller zijn (en dus op hardere banden kunnen starten zonder veel risico). Voor de teams daarachter valt het wel mee denk ik. Daar zit nog wel wat flexibiliteit in. Die teams hadden nu sowieso geen keuze, want softs was voor hen de enige keuze in Q2. Het lijkt me in ieder geval wel een verandering die potentieel wat kan doen, wellicht weinig, maar in dat geval is het verschil met de huidige situatie ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bigfoot schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Kan me van Perez nog wel een keer herinneren dit jaar.
Hmm nu je het zegt, kan me dat ook nog vaag herinneren, maar weet niet meer of dat echt een risico was of dat het ergens anders aan lag? Anyway, normaal gesproken coveren ze die dingen wel en is de kans dat zoiets gebeurt echt minimaal. Laten we het op zelden houden dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gezien er toch geen training is, dit ook wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Snowdog schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Misschien wel, ik denk dat ze er uiteraard wel rekening mee houden, en ik bedoel ze ontwerpen de auto ook op basis van de feedback natuurlijk, maar het is niet alsof daar de absolute focus echt ligt. Ik denk dat ze gewoon proberen een snelle auto te bouwen en dat de feedback van coureurs daar zeker een grote rol speelt, maar ik geloof niet zo in de verhalen dat bepaalde auto's echt voor specifieke coureurs zijn ontworpen. Dat kan wel af en toe gebeuren, maar ik denk dat het zeker geen gegeven is.
volgens mij is dat juist juist wel wat er gebeurd; max wil bevoorbeeld een kont die wat 'mee geeft' en zo de bocht om duwt; dat is exact wat de redbull nu doet. Vettel wilde een redbull die dat juist niet doet; en die rbl had ook exact die eigenschappen. Daarom zie je ook snel(ler) verschillen bij nieuwe drivers; wennen, of ze komen er juist niet mee weg (vettel/ricciardo). Reken maar dat de mercedes gebouwd is precies in lijn wat lewis wil/zien in een bolide.

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 09-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
himlims_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:33:
[...]

volgens mij is dat juist juist wel wat er gebeurd; max wil bevoorbeeld een kont die wat 'mee geeft' en zo de bocht om duwt; dat is exact wat de redbull nu doet. Vettel wilde een redbull die dat juist niet doet; en die rbl had ook exact die eigenschappen. Daarom zie je ook snel(ler) verschillen bij nieuwe drivers; wennen, of ze komen er juist niet mee weg (vettel/ricciardo). Reken maar dat de mercedes gebouwd is precies in lijn wat lewis wil/zien in een bolide.
Hmm, maar wat is je theorie omtrent het hele Vettel/Ricciardo verhaal dan? Want Vettel was daar nog altijd de nummer 1 op dat moment. Dus waarom ging Ricciardo er met de winst vandoor? Ik bedoel, coureurs hebben zeker hun voorkeuren en ik denk dat daar ook zeker rekening mee gehouden wordt, maar ik denk dat als ze denken een snellere auto te kunnen maken, dat de coureur zich toch ook zal moeten aanpassen. En een goede coureur moet dat ook kunnen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Snowdog schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Hmm, maar wat is je theorie omtrent het hele Vettel/Ricciardo verhaal dan? Want Vettel was daar nog altijd de nummer 1 op dat moment. Dus waarom ging Ricciardo er met de winst vandoor? Ik bedoel, coureurs hebben zeker hun voorkeuren en ik denk dat daar ook zeker rekening mee gehouden wordt, maar ik denk dat als ze denken een snellere auto te kunnen maken, dat de coureur zich toch ook zal moeten aanpassen. En een goede coureur moet dat ook kunnen zou ik zeggen.
verschil van team/filosophie; de ferrari zou max bijv. beter mee kunnen rijden dan vettel, qua gevoel en wegligging. ricciardo bedoel ik mee huidige mclaren - is rappe jongen - maar de auto qua 'feel' ligt hem niet (zo lijkt).

maar laatste gaat zeker op; kan men ergens paar tiende mee pakken, zal driver zich maar moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:36
Ik dacht het F1 loze weekend door te komen met ritje naar de Nurburgring zondag, maar touristenfahrten is open alleen van 18:00 - 19:00 dit weekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:
Een jaartje saaie races, helemaal prima! Jarenlang gewacht op concurrentie :/ Begrijp ook al die roeptoeterij van Mercedes "fans" niet richting RBR met hun valsspelen. Na zoveel jaar is het meteen valsspelen van een ander team...
Een jaartje saaie races? Die hebben we al genoeg gehad. Ik zie het liefst dat RBR, Merc en McL fijn met z'n zessen om de knikkers kunnen racen. Als Max dan WDC wordt: helemaal top. Zo niet, dan alsnog kunnen genieten van een prachtig seizoen. Als Lewis 'm weer wint, maar deze keer voor ieder punt heeft moeten knokken met 5 anderen, dan hoor je mij echt niet klagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgens Crofty gaat het mogelijk/waarschijnlijk aangekondigd worden in Silverstone: Russell naar Merc voor 2022/2023:

Man bijt hond tussen de races door :p

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 09-07-2021 15:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dat maakt het dan ook lekker stabiel zeg.... Maar op een of andere manier was dat al aan de houding van Bottas te zien/horen. ALS het zo is.

Gasly schijnt ook nog steeds door andere teams gevraagd te worden... (https://www.formula1.com/...E4XjhVW8ykXeozRDh14t.html)

Formula1.com doet ook weer wat speculaas toegooien: https://www.formula1.com/...wT8sJm0W1IYP8qmn4QgI.html

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-07-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gambieter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:16:
Volgens Crofty gaat het mogelijk/waarschijnlijk aangekondigd worden in Silverstone: Russell naar Merc voor 2022/2023:
[Twitter]
Man bijt hond tussen de races door :p
was toch al "bekend" (vorige maand), bottas zelf ook al aangegeven opties aan het bekijken is. 1+2

moet nog zien hoe dat gaat; bottas heeft immers 'iets' meer ervaring dan russel (die wel gruwelijk rap kan zijn) maar verwacht dat het nog zeker 1/2 seizoenen gaat duren voordat ie 'stabiel' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Verstappen heeft het in zijn eerste gedeeltelijke RB12 seizoen eigenlijk zo gek nog niet gedaan dacht ik. Na zijn eerste overwinning wel meteen van Hero naar Zero (Monaco), maar hij heeft daarna toch nog 6 keer podium gereden.

Zijn eerste overwinning was een gevolg van de gekozen strategie, die minder gunstig voor anderen uitpakte, en gunstig voor Verstappen. Door zijn prima banden management, het circuit waarop werd gereden, en de beide Mercedessen, is die overwinning tot stand gekomen, daarbij niet te vergeten; "zonder geluk vaart niemand wel" d:)b
Nee zeker niet maar om nou te zeggen dat hij heer en meester is in het snel onder controle krijgen van een nieuwe auto en meteen iedereen naar huis te rijden. Daar heeft hij toch echt te weinig ervaring voor met andere auto's (en het verschil AT vs RBR zal ook niet zo groot zijn als Renault vs McLaren vs Ferrari zoals Sainz afgelopen jaren heeft ondervonden) en hij had het "geluk" ook wel een beetje aan zijn zijde in het eerste seizoen.

Overigens heeft Verstappen in het verleden vaak genoeg aangetoond over een behoorlijk aanpassingsvermogen te beschikken dus dat hij het heeft betwijfel ik helemaal niet maar ik zou ook niet durven beweren dat hij dat wel aangetoond heeft in de F1 zoals een Sainz dat naar mijn mening wel heel duidelijk heeft gedaan.
Bundin schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Een jaartje saaie races? Die hebben we al genoeg gehad. Ik zie het liefst dat RBR, Merc en McL fijn met z'n zessen om de knikkers kunnen racen. Als Max dan WDC wordt: helemaal top. Zo niet, dan alsnog kunnen genieten van een prachtig seizoen. Als Lewis 'm weer wint, maar deze keer voor ieder punt heeft moeten knokken met 5 anderen, dan hoor je mij echt niet klagen.
Dan krijg je weer dat Verstappen de gelukkigste is geweest van het stel e.d. Gewoon Hamilton en Verstappen tot aan het bittere eind door knokken en hopen dat Perez en Bottas een zo klein mogelijke rol spelen in dat onderlinge duel. Niets mooier dan aan het eind van het jaar kunnen roepen dat je een zevenvoudig wereldkampioen fair en square hebt verslagen zonder tussenkomst of hulp van externe factoren. Wat dat betreft hoop ik ook echt dat we geen enkele technische DNF gaan krijgen van beiden want het zou toch weer jammer zijn als dat dan de bepalende doorslag gaat geven aan het eind van het seizoen.

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 09-07-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En Toto gooit nog even wat in de lucht:

Hamilton just ‘one Verstappen DNF’ away in title fight, says Wolff – but Mercedes need to ‘up their game’

Yet, Wolff said spirits are high in his camp: “Morale in the team is good, we could see the improvement in race pace was from last weekend so we are making progress and eventually we will be competing for the win again.
Bron: https://www.formula1.com/...0Rp5CrBfWT0FXdVaqPuD.html

Als je op een DNF wacht, dan is je motivatie ook niet echt meer hoog in mijn ogen. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-07-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Ze vergeten voor het gemak dat Verstappen's enige DNF is gebeurd door iets buiten zijn doen. Ja, door gruwelijk veel geluk heeft Lewis in Baku geen punten binnengehaald, maar dat had "gewoon" een gat van 10-15 punten meer moeten zijn. Geen 25 want de herstart was niet gebeurd zonder de Verstappen crash.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:25:
En Toto gooit nog even wat in de lucht:
Nu heeft ie zichzelf gejinxed >:)

Hamilton just ‘one DNF away', says Wolff

Doe ik t voor :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

FOM overzicht van Max 50 podiums.

En ja klikken... Want FOM :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die #1 was toch ook mega! juichend en vol emotie *O* drank drupte via plafond na beneden, huisdieren schoten angstig weg, vriendin had een blik van 8)7 memorabel momentje was dat. Mooi man, sport en emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ow en een gril the grid die binnenkort start als premiere:

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-07-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:20:
Dat maakt het dan ook lekker stabiel zeg.... Maar op een of andere manier was dat al aan de houding van Bottas te zien/horen. ALS het zo is.

Gasly schijnt ook nog steeds door andere teams gevraagd te worden... (https://www.formula1.com/...E4XjhVW8ykXeozRDh14t.html)

Formula1.com doet ook weer wat speculaas toegooien: https://www.formula1.com/...wT8sJm0W1IYP8qmn4QgI.html
Maar waar moet Gasly dan eigenlijk heen? Want gewild zijn is leuk, maar zonder stoeltje ben je nog nergens. Ferrari zit dicht, Aston zit dicht, McLaren zit dicht, Alpine zit dicht, Mercedes zit zo goed als dicht, Red Bull zal waarschijnlijk ook niet meer open gaan en verder heb je nog teams waar je eigenlijk niet wilt zitten.

Dus wat gaat Gasly doen dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Martinspire schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Maar waar moet Gasly dan eigenlijk heen? Want gewild zijn is leuk, maar zonder stoeltje ben je nog nergens. Ferrari zit dicht, Aston zit dicht, McLaren zit dicht, Alpine zit dicht, Mercedes zit zo goed als dicht, Red Bull zal waarschijnlijk ook niet meer open gaan en verder heb je nog teams waar je eigenlijk niet wilt zitten.

Dus wat gaat Gasly doen dan?
contract stelt niets voor :+ ik zie gasly nog wel naar renault gaan (misschien seizoen later) en wie weet wat er nog met williams gaat gebeuren; als de geluiden beetje hoor, wordt daar wel serieus hard gewerkt aan progressie. maar is dat genoeg?

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 09-07-2021 16:14 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken