[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eerlijk gezegd: zoveel missen we niet aan de Australische GP, het is best een baggercircuit waar amper wordt ingehaald. Het enige leuke aan die baan was dat het de eerste race was altijd, die ons uit de winterslaap haalde. :P

Iets zegt me dat de GP die ervoor zit gewoon 2x gereden wordt, eventueel met lay-out aanpassingen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

poor Leno schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:07:
Wacht.. 21 November pas.. Hmmm wat weet Australie nu al?

Wel vrij rigoreus, Maar ze nemen over het algemeen geen risico daar.. Wie keek ook altijd 'Border security Australia'? :X
Ik lees op een ander forum dat de vaccinatie uitrol daar tergend langzaam verloopt. Zo'n 1 miljoen is gevaccineerd op 25m inwoners. Info komt van een Australier.

Doen wij het met ruim 10m (tenminste 1 vaccinatie op 17m het een stuk beter ondanks de trage start.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:28:
Nouja, afgezien van dat het Nederland is, zou ik wel graag Zandvoort 2x zien dan.. Maar vooral omdat het een nieuwe track is... Dus die 'verdient' dat best wel :)

Saudi ook natuurlijk, maar die ziet er toch wel saaier uit :X
Voor de bezoekers ontzettend leuk. Als TV kijker vraag ik me het echt af. Het lijkt me echt een treintje-circuit zoals Monaco.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35

Wel vrij rigoreus, Maar ze nemen over het algemeen geen risico daar.. Wie keek ook altijd 'Border security Australia'? :X
Bekend programma inderdaad, ze zijn vrij strict daar. :)
Bij enkele nieuwe corona gevallen is er ook direct weer een volledige lockdown.
Het cancellen van de GP past daar ook wel bij.
Gelukkig is Australië toch al nooit de meest interessante race...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Sakir Grand Prix (Bahrain outer Circuit) was vorig seizoen wel een leuke.

Sorry George (Russel)

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 06-07-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:44:
[...]

Voor de bezoekers ontzettend leuk. Als TV kijker vraag ik me het echt af. Het lijkt me echt een treintje-circuit zoals Monaco.
Das precies waar ik op Zandvoort ook bang voor ben... Leuk voor de mensen on site, een stuk minder spannend voor de kijkers thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

Veel materiaal van de teams, bijvoorbeeld een groot deel van de pitbox inrichting, gaat per boot naar Australië. Dit is vrij complexe logistieke planning die je gewoon niet last minute kan doen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:44:
[...]

Ik hoop gewoon op vette inhaalacties boven- én onderlangs in de kombocht >:) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Player1S schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Ik lees op een ander forum dat de vaccinatie uitrol daar tergend langzaam verloopt. Zo'n 1 miljoen is gevaccineerd op 25m inwoners. Info komt van een Australier.

Doen wij het met ruim 10m (tenminste 1 vaccinatie op 17m het een stuk beter ondanks de trage start.
Er zijn bijna 17 miljoen prikken gezet, dus dat betekent dat we ook al 7 miljoen volledig gevaccineerden hebben :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Veel materiaal van de teams, bijvoorbeeld een groot deel van de pitbox inrichting, gaat per boot naar Australië. Dit is vrij complexe logistieke planning die je gewoon niet last minute kan doen.

[YouTube: The Insane Logistics of Formula 1]
Plus dat iedereen die het land binnen komt momenteel 2 weken verplicht in quarantaine moet. Geen enkele uitzondering. Ook niet als ze in een bubbel blijven.
FunkyTrip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Er zijn bijna 17 miljoen prikken gezet, dus dat betekent dat we ook al 7 miljoen volledig gevaccineerden hebben :Y
volgende week vrijdag hoor ik bij die laatste groep *O*

[ Voor 20% gewijzigd door Player1S op 06-07-2021 09:22 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

poor Leno schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Ik hoop gewoon op vette inhaalacties boven- én onderlangs in de kombocht >:) *O*
[YouTube: Cruz and Jackson Storm final Race - Cars 3]

zoiets? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Bundin schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Das precies waar ik op Zandvoort ook bang voor ben... Leuk voor de mensen on site, een stuk minder spannend voor de kijkers thuis.
Waarschijnlijk net als Monaco. De kwalificatie is mooi om te zien om tot het uiterste te gaan, maar in de race is inhalen vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:24
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Ik denk niet dat we Suzuka gaan krijgen. De Olympische Spelen zijn daar an gevoelig genoeg en daar is meer controle over de mensen die binnenkomen. De GP van Japan is binnenkomen, racen en weer weg.
Als die race in Japan überhaupt al doorgaat. ;)
De MotoGP (die een week voor de F1 zou zijn) is al gecanceld en onder de bevolking is er weinig draagvlak voor het doorgaan van de OS.
Zou mij niks verbazen als Suzuka ook nog af gaat vallen en er een double header komt op Austin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hou er maar rekening mee dat de Aziatische en Zuid Amerikaanse GPs niet doorgaan. Ben benieuwd wat voor races ervoor in de plaats komen.

Edit: oh Singapore lag er al af.
Brazilië zie ik afvallen. Mexico waarschijnlijk ook.

Benieuwd of we een tweede race in de VS krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 06-07-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:37:
[...]

Oostenrijk nog een keertje

Totaal geen gekleurde belangen hoor, echt niet. ;)
Oostenrijk in November. Ik zeg doen.

Maar Sakhir lijkt me logischer. Twee weken erna moeten ze toch in de regio zijn.
Ze kunnen daar ook het lange Endurance Circuit rijden. Rondje van bijna 2 minuten, Alonso met de snelste raceronde, Vettel pole :D

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 06-07-2021 09:39 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Als die race in Japan überhaupt al doorgaat. ;)
De MotoGP (die een week voor de F1 zou zijn) is al gecanceld en onder de bevolking is er weinig draagvlak voor het doorgaan van de OS.
Zou mij niks verbazen als Suzuka ook nog af gaat vallen en er een double header komt op Austin.
Uh, dat zeg ik toch? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Maasluip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:36:
[...]

En de bandenwarmers niet van de banden af halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
DaMarcus schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:40:
[...]

En de bandenwarmers niet van de banden af halen :P
Geen probleem als er maar een sneeuwvlokje en M+S op de wang van de band staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5mNrpGX0AUotkr?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Als ze om te beginnen duidelijke foto's maken in plaats van deze waar de velg amper te zien is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Even de helderheid omhoog schroeven jongens....niks te zien zo.
Stagiaire aan het werk?

[ Voor 30% gewijzigd door pinda powerrr op 06-07-2021 09:48 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
MikeyMan schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:
Hou er maar rekening mee dat de Aziatische en Zuid Amerikaanse GPs niet doorgaan. Ben benieuwd wat voor races ervoor in de plaats komen.

Brazilië zie ik afvallen. Mexico waarschijnlijk ook.
Mexico verwacht ikzelf dat hij wel gewoon doorgaat!
De FE is een paar weken geleden veilig ook daar geweest (niet het F1 circuit omdat die toen niet gebruikt kon worden).

Enige wat daar kan meespelen is dat het wel laat in het jaar is, en kijken wat COVID dan doet. Maar als ik er NU naar kijk denk ik wel dat het kan, vooral omdat ze ook vanuit Austin komen en niet vanuit EU/UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
We gaan op het punt komen, hoe minder races des te beter voor Max…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenny_026 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:51:
Hoezo? De kans dat Mercedes de handdoek in de ring gooit is groter dan dat Red Bull dat doet.

Hoewel ze natuurlijk ook al gezegd hebben geen updates meer te brengen en dat nu toch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Kenny_026 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:51:
Denk dat Max daar toch wel iets anders over denkt, die wil die overwinningen even lekker diep inwrijven bij Mercedes.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Max gaat nu sterk aan de leiding en ergens ben ik er van overtuigd dat dit het jaar is. Echter… de kans is er ook dat mercedes nog een flinke upswing gaat krijgen. Ik heb liever dat max 30 punten voor staat met nog 6 races te gaan dan 30 punten en nog 9 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Kenny_026 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:55:
Max gaat nu sterk aan de leiding en ergens ben ik er van overtuigd dat dit het jaar is. Echter… de kans is er ook dat mercedes nog een flinke upswing gaat krijgen. Ik heb liever dat max 30 punten voor staat met nog 6 races te gaan dan 30 punten en nog 9 te gaan.
Neuh, liever niet. Ik zie graag nog een flink aantal races en dat NOR HAM nog even van P2 stoot :P (Not going to happen, maar zou leuk zijn)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
CousinBoneless schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Als ze om te beginnen duidelijke foto's maken in plaats van deze waar de velg amper te zien is...
Dat boeit eigenlijk niet, want er komen uiteindelijk toch covers op }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:24
Wat ik vooral bedoelde is dat dat "binnenkomen, racen en weer weg" gedeelte er waarschijnlijk al niet in zit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Wat ik vooral bedoelde is dat dat "binnenkomen, racen en weer weg" gedeelte er waarschijnlijk al niet in zit. :P
Uh, dat zeg ik toch? :P :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:05:
okay okay. Dan Zandvoort twee keer? :P
Momenteel rennen we als land hard richting oranje, en nee dat is niet alleen rook rond de tribunes en ladingen dronken wortels...
Moet eerst nog zien of Zandvoort wel 1x door kan gaan (met publiek).
Sorry dames, ben echt geen doemdenker en wil net zo graag als ieder ander weer een nieuwe baan zien en dan helemaal in onze duinen.
Ben alleen beetje bang dat we tegen september, ondanks een hopelijk mooie en warme zomer toch weer wat nadelen gaan ondervinden van de huidige ietwat vroege versoepelingen/corona is over, YOLO stemming.
Ik hoop echt dat Zandvoort door kan gaan maar ga er geen cent op inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Je kan niet blijven kloten en keer op keer bij minste in lockdown gaan, 1 dat is gewoon slecht voor alles en iedereen.

2 denk dat mensen zelfs ook niet meer pikken dat het alles op slot gaat(zeker mensen met de vaccinatie al achter de kiezen.

Besmettingen zijn ook niet zo erg zolang de ziekenhuizen en ics maar niet overlopen(die kans word steeds kleiner aangezien meer en meer mensen gevaccineerd zijn)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Hadden ze niet gewoon even witte AT velgjes kunnen maken O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Chiron schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:16:
Dit artikel vat het eigenlijke probleem van de huidige F1 mooi samen in de laatste zin:

[...]

https://www.motorsportmag...ey-and-how-will-they-work
Maar welke banden gaan ze dan rijden die het de hele race uithouden om volle bak aan de slag te gaan? Silverstone is toch altijd een 2-stop?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:10
Martinspire schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Maar welke banden gaan ze dan rijden die het de hele race uithouden om volle bak aan de slag te gaan? Silverstone is toch altijd een 2-stop?
Het zou humor zijn als er een team is die uitvogelt dat 1 keer pitten sneller is dan niet pitten; hoewel een pitstop niet verplicht is tijdens de sprint. We gaan het zien

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

The_Butler schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Het zou humor zijn als er een team is die uitvogelt dat 1 keer pitten sneller is dan niet pitten; hoewel een pitstop niet verplicht is tijdens de sprint. We gaan het zien
Maargoed 17 rondjes en een pit van 20+ seconde lijkt mij niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:29
[...]

Mja zou het? je moet dan ongeveer (op silverstone) 1.5s per ronde goedmaken om terug te komen op de plek waar je lag, incl inhaalacties..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Puc van S. schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Mja zou het? je moet dan ongeveer (op silverstone) 1.5s per ronde goedmaken om terug te komen op de plek waar je lag, incl inhaalacties..
Gewoon inzetten op de safetycar en genoeg brandstof meenemen om 2s per rondje goed te maken, ik zie het probleem niet :P

at your service

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Kenny_026 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:55:
Het is nog niet gedaan hè.... Zoals Wolff zegt: 1x DNF voor Max (of buiten de top-10) en er is weer van alles mogelijk. Zo slecht is die Mercedes nou ook weer niet, en ze hebben nog genoeg kansen om terug te komen. Vlak Mercedes/Hamilton nooit uit. Lewis is echt geen pannekoek, als die een kans ruikt, pákt ie 'm. Het hoeft alleen maar mogelijk te zijn met de auto en hij krijgt het voor elkaar. De meeste punten wint, ook al is het 1 punt.

En het moet ook een écht kampioenschap zijn. Niet een waar de helft van de races wegviel zodat de Hamilton fans zeggen dat Max alleen maar geluk had.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

eoa gastje uit monaco heeft dat eens mooi laten zien; YouTube: Great Comebacks - Charles Leclerc, 2017 F2 Bahrain

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

dutchgio schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk net als Monaco. De kwalificatie is mooi om te zien om tot het uiterste te gaan, maar in de race is inhalen vrijwel onmogelijk.
Er zijn plaatsen op Zandvoort waar inhalen wel degelijk mogelijk is, je moet er alleen wel de ballen voor hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maasluip schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:36:
[...]

Dan is Max weer in het voordeel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Moet je eigenlijk de race op zondag starten op dezelfde compound als je de sprint race gereden hebt?

Kan wel weer leuke strategie opleveren qua pitstops.

Weer eens wat anders voor de mercs en RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 02:16

Edd

werphengel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:46:
Moet je eigenlijk de race op zondag starten op dezelfde compound als je de sprint race gereden hebt?
Nope. Q is alleen op softs.
Race is eigen keuze.

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5ixEwjX0AAzXNs?format=jpg&name=large Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5ixFDfXoAgp9t9?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
CousinBoneless schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Ietsjes betere foto :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5mPExCXMAIu6Z9?format=jpg&name=medium

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 19:01
mphilipp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Lewis is echt geen pannekoek, als die een kans ruikt, pákt ie 'm.
Dit jaar lijkt Lewis minder "scherp" dan andere jaren op 1 of andere manier, haalt niet elke kwali & race het maximale er uit.
Kijk naar Baku, waar hij gewoon 0 punten inliep ipv 18 of zelfs 25.
Neem bv ook Monaco, waar hij tov Bottas gewoon te slecht kwalificeerde en in de race nog zelfs achter Vettel eindigde.

Lewis & Mercedes moet je absoluut niet uitvlakken, maar hij staat nu flink achter terwijl dat (imo) niet nodig was geweest als hij zelf elke race het maximale er uit gehaald had. Waar Verstappen dit seizoen wél elke race maximaal scoort, daar zit volgens mij (tot nu toe) het grootste verschil.

Hopelijk krijgen we nog wel een mooie strijd te zien dit jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
devil-strike schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:26:
Je kan niet blijven kloten en keer op keer bij minste in lockdown gaan, 1 dat is gewoon slecht voor alles en iedereen.

2 denk dat mensen zelfs ook niet meer pikken dat het alles op slot gaat(zeker mensen met de vaccinatie al achter de kiezen.

Besmettingen zijn ook niet zo erg zolang de ziekenhuizen en ics maar niet overlopen(die kans word steeds kleiner aangezien meer en meer mensen gevaccineerd zijn)
Er zit echt heel wat tussen een lockdown en compleet open. En grote evenementen niet toestaan is nog lang geen lockdown.
Als we de binnen-horeca en de evenementen weer moeten verbieden om de rest van de versoepelingen te laten staan, dan is dat gewoon een hele eerlijke conclusie. Er is gewoon in deze context dan ook geen bestaansrecht voor zulke activiteiten.

Ik zou de horeca en evenementen geen steun meer geven en failliet laten gaan. De consumentenbehoefte bestaat toch wel, dus er zal dat zal relatief snel weer rebooten. (elk business model begint met een behoefte, dat is de eerste stap in de afhankelijksgraaf in business models).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
stefanass schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
[...]

Dit jaar lijkt Lewis minder "scherp" dan andere jaren op 1 of andere manier, haalt niet elke kwali & race het maximale er uit.
Neem bv ook Monaco, waar hij tov Bottas gewoon te slecht kwalificeerde en in de race nog zelfs achter Vettel eindigde.

Lewis & Mercedes moet je absoluut niet uitvlakken, maar hij staat nu flink achter terwijl dat (imo) niet nodig was geweest als hij zelf elke race het maximale er uit gehaald had. Waar Verstappen dit seizoen wél elke race maximaal scoort, daar zit volgens mij (tot nu toe) het grootste verschil.

Hopelijk krijgen we nog wel een mooie strijd te zien dit jaar!
Herhaling van 2018? :)
Tosemime in "[F1] Seizoen 2021"

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 06-07-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Blijf dat altijd zo mooi vinden he.. Technologische hoogstandjes van NASA niveau..

..en dan gewoon hoppa lekker even een houten plankie eronder _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 19:01
Nee volgens mij niet;
Toen maximaliseerde Hamilton (imo) meer dan nu én had hij een tegenstander (Vettel) die dat zeker niet altijd deed.

Mercedes won toen ook - net als nu - slehts 3 van de eerste 9 races, maar het verschil is wel dat de andere 6 niet door 1 team gewonnen werden, maar verdeeld waren over Ferrari & Red Bull. En Ferrari viel dat jaar na de zomerstop wel erg ver terug, dat verwacht ik niet bij Red Bull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
stefanass schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:12:
Lewis moet dit seizoen veel meer op de limiet rijden en maakt daardoor ook veel meer fouten.
Dat is hij niet meer gewend na 7 jaar op 90% naar de finish te kunnen cruisen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

poor Leno schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Blijf dat altijd zo mooi vinden he.. Technologische hoogstandjes van NASA niveau..

..en dan gewoon hoppa lekker even een houten plankie eronder _O-
Kuch
It's no longer wood, but a glass reinforced resin called permaglass. Jabroc wood was out by the late 90s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ahw heb dat altijd gedacht :'(

En toch lijkt t op hout :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de liefhebbertstst:

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
warp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:24:
[...]

Lewis moet dit seizoen veel meer op de limiet rijden en maakt daardoor ook veel meer fouten.
Dat is hij niet meer gewend na 7 jaar op 90% naar de finish te kunnen cruisen...
Dat kan wel, maar bijv in Monaco zat er echt helemaal niets in bij Hamilton. De "fouten" gebeuren juist ook wanneer hij niet op de limiet hoeft te rijden. In gevechten zie je namelijk nog steeds zijn uitstekende kwaliteiten. Het lijkt gewoon bij heel Mercedes niet echt lekker te lopen... Hier en daar kleine en grote fouten (pit stop blunders), auto presteert niet als voorheen, etc. Hamilton zit na de wedstrijd minutenlang in zijn auto te balen, Bottas straalt allerminst plezier uit. Ik weet niet wat de oorzaak is, maar symptomen genoeg.

Dat terwijl RBR als een trein gaat en Max beter gaat dan ooit.

aan de andere kant doet Mercedes het gewoon prima als je naar de punten kijkt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de mensen die denken goed race commentaar te doen of beter denken te kunnen: :+

WIN AN INCREDIBLE F1® EXPERIENCE TAKE ON THE FASTEST LAP COMMENTATOR CHALLENGE

Van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Tk55 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:59:
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar symptomen genoeg.

Dat terwijl RBR als een trein gaat en Max beter gaat dan ooit.
Dat :P
Nah dat is flauw, er loopt idd iets niet lekker bij Merc, hoewel ze er idd nou ook niet zo dramatisch voorstaan. Ze zijn geen Ferrari :X Ze kachelen nu op de plek rond waar iedereen blij mee was toen Max daar reed. Het is alleen raar als ze eerst jarenlang op rij alles dik winnen, en nu opeens in deze situatie zitten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Bloodclot

Jawier!

Verstappen Norris Ghost Qualifying Comparison

https://streamable.com/tcxl08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Bloodclot wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Crazy D schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Nah dat is flauw, er loopt idd iets niet lekker bij Merc, hoewel ze er idd nou ook niet zo dramatisch voorstaan. Ze zijn geen Ferrari :X Ze kachelen nu op de plek rond waar iedereen blij mee was toen Max daar reed. Het is alleen raar als ze eerst jarenlang op rij alles dik winnen, en nu opeens in deze situatie zitten.
Ik vermoed toch dat de budget cap icm aangepaste vloer-aero ze meer dwars zit dan ze zullen toegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Crazy D schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Er is natuurlijk wel het e.e.a. gewijzigd op het aerodynamisch vlak maar ik denk dat het vooral de Honda krachtbron is die nu werkelijk op stoom is gekomen. Dat, i.c.m. de RB16b updates die goed uitgepakt en nog steeds goed uit lijken te pakken als ze nieuwe brengen, lijkt nu het verschil te maken. De RB16b kon afgelopen race met wat meer downforce rijden (nieuwe voorvleugel bij Verstappen), dan de race ervoor. Ze leverden wat topsnelheid in om het ruimschoots terug te winnen in het bochtige gedeelte. Dus weer een stap voorwaarts i.t.t. Mercedes afgelopen weekend.

Nu wordt het volgende raceweekend helemaal anders v.w.b. programma, en ik vind dat jammer. We hadden anders beter in kunnen schatten wat de RB16b werkelijk aan snelheid zou hebben gewonnen t.o.v. Mercedes, omdat ze daar nog ruim 1 sec. op toe moesten geven in beide kwalificaties (vorig jaar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Laatst online: 22:09
Iemand enig idee hoe het komend race weekend zit qua banden? En hoe zit de regelgeving in elkaar voor de kwalificatie? Moet de top 10 de sprint race starten op de banden uit Q2? Ik heb daar eigenlijk maar weinig over kunnen vinden.

Edit: Ok, hier staat alles duidelijk uitgelegd. Kwalificatie is volledig op softs en Q2-regel vervalt.

[ Voor 36% gewijzigd door Spollie op 07-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5rcO7sXIAAsK-Q?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:47:
Iemand enig idee hoe het komend race weekend zit qua banden? En hoe zit de regelgeving in elkaar voor de kwalificatie? Moet de top 10 de sprint race starten op de banden uit Q2? Ik heb daar eigenlijk maar weinig over kunnen vinden.

Edit: Ok, hier staat alles duidelijk uitgelegd. Kwalificatie is volledig op softs en Q2-regel vervalt.
De Q is op rood, de race is vrije keuze dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

WEC race van 26 sept is gecanceld in Japan. en gaat nu naar Bahrein toe
2 weken later is de F1 race daar..
kans is vrij groot dat we daar weer niet heen gaan..

sorry @nachtnet

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 07-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Steeds is hij sneller op de rechte stukken dan de Redbull behalve na de laatste bocht.
Het lijkt erop dat de batterij leeg was toen Norris het rechte stuk op draaide.

Wel mooie vergelijking zo. Max valt de bochten iets langzamer aan maar komt er steeds sneller door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Typisch te zien dat Norris veel meer lijkt te 'zwalken' over de baan. Schommelt veel meer van links naar rechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

IJsbeer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:51:
Typisch te zien dat Norris veel meer lijkt te 'zwalken' over de baan. Schommelt veel meer van links naar rechts.
Is ook volgens mij handmatig door een persoon gedaan, mischien dat het daarom zo erg op zwalken lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik denk eerder dat dit gezichtsbedrog is doordat het camerapunt niet vanaf het circuit is, maar gezien vanaf Max.

Stel Max gaat een halve meter naar links, gaat de camera ook naar links. Gaat op datzelfde punt Norris een halve meter naar rechts, scheelt het al een meter. Als de camera de weg zou volgen zou Norris niet zwalken maar beide minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Steeds is hij sneller op de rechte stukken dan de Redbull behalve na de laatste bocht.
Het lijkt erop dat de batterij leeg was toen Norris het rechte stuk op draaide.

Wel mooie vergelijking zo. Max valt de bochten iets langzamer aan maar komt er steeds sneller door.
Verstappen had geen lekkere Q3 had ie aangegeven, dat is ook wel te zien als je zijn lijnen bekijkt die hij in Q2 aanhield. Vooral bij bocht 3 ging het wat mis. Had ie daar wel de goede lijn gehad dan was Norris niet meer in beeld gekomen als ghost ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

hardware-lover schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:40:
Verstappen had geen lekkere Q3 had ie aangegeven, dat is ook wel te zien als je zijn lijnen bekijkt die hij in Q2 aanhield. Vooral bij bocht 3 ging het wat mis. Had ie daar wel de goede lijn gehad dan was Norris niet meer in beeld gekomen als ghost ;)
Dit had voornamelijk te maken het het feit dat Verstappen z'n ronde reed op een lege baan waardoor hij ook geen voordeel had van auto's voor hem. Juist dit voordeel had Norris wel bij zijn snelste ronde, hij had veel profijt van Verstappen die voor hem reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Woudloper schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:57:
[...]
Dit had voornamelijk te maken het het feit dat Verstappen z'n ronde reed op een lege baan waardoor hij ook geen voordeel had van auto's voor hem. Juist dit voordeel had Norris wel bij zijn snelste ronde, hij had veel profijt van Verstappen die voor hem reed.
Dit heeft idd ook invloed gehad, maar hij vergaloppeerd zich toch echt in bocht 3 (wat rook van het rechter voorbandje), tijdens de vergelijking met Norris en verliest daardoor extra tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2021 14:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Butler
Hebben jullie hier trouwens ook dat het allemaal een beetje vreemd aanvoelt? Net een tripple header gehad, er komt over anderhalve week Silverstone met die nieuwe sprint race. Eindelijk is er een team welke Mercedes van de troon neigt te stoten na zo veel jaren van dominantie - maar ik betrap me erop dat ik nog nieteens wil denken aan een eventueel WDC voor Ver. Voor iedere race probeer ik nuchter te blijven, Merc zal wel met een update komen, ze hebben hun token wie weet nog niet gebruikt, ze hadden wat pech, VER kan zo een DNF voor ze'n kiezen krijgen, wie weet komt Merc met de volgende klacht over buigende aero of te snelle pitstops...

Maar op hetzelfde moment kijk ik wel uit naar de volgende race, je leest je bij terweil je donders goed weet dat er gewoon vrijwel geen nieuwtjes naar buiten zullen komen, op de gebruikelijke roddels over Bottas na uiteraard. Het voelt dit jaar jaar gewoon anders en ik ervaar het seizoen anders - uiteraard positief maar ik geniet zeg maar minder van de voorsprong van RB dan ik had verwacht. Klinkt dit bekend?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ook wel een beetje, silverstone heeft de hardste bandenset, waar in dit seizoen mercedes meestal sterker is met hardere banden, dus ik ben benieuwd wat het verschil hier is.

Stiekem hoop ik dat het wel enigzins competitive is tussen red bull en mercedes, gezien dat het seizoen een stuk interressanter houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The_Butler schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:17:
Hebben jullie hier trouwens ook dat het allemaal een beetje vreemd aanvoelt? Net een tripple header gehad, er komt over anderhalve week Silverstone met die nieuwe sprint race. Eindelijk is er een team welke Mercedes van de troon neigt te stoten na zo veel jaren van dominantie - maar ik betrap me erop dat ik nog nieteens wil denken aan een eventueel WDC voor Ver. Voor iedere race probeer ik nuchter te blijven, Merc zal wel met een update komen, ze hebben hun token wie weet nog niet gebruikt, ze hadden wat pech, VER kan zo een DNF voor ze'n kiezen krijgen, wie weet komt Merc met de volgende klacht over buigende aero of te snelle pitstops...
Is dat eigenlijk niet hoe je een seizoen wil zien? Ja hij loopt op kop, maar er kan nog alles gebeuren. Elk ander voorgaande 5-6 seizoenen met deze stand wist je al hoe het jaar zou aflopen. Stiekem hoop ik ook dat het uiteindelijk WDC halen blijft hangen tot laatste paar races, enkel dat het dan helemaal een 'heerlijke' gaat worden.

Maar ergens vind ik die zure bijsmaak niet leuk, te snelle pitstops, de aero issue, en wat ze natuurlijk nog denken te gaan vinden, alsof het de standaard is dat Merc wint en alles wat nu opeens sneller kan/lijkt te zijn, moet 99% zeker wel cheaten. Elke week lees je wel weer wat, alsof het voor aantal mensen gewoon niet mag, niet kan, dat er een ander team dan Merc gaat winnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

Maar op hetzelfde moment kijk ik wel uit naar de volgende race, je leest je bij terweil je donders goed weet dat er gewoon vrijwel geen nieuwtjes naar buiten zullen komen, op de gebruikelijke roddels over Bottas na uiteraard. Het voelt dit jaar jaar gewoon anders en ik ervaar het seizoen anders - uiteraard positief maar ik geniet zeg maar minder van de voorsprong van RB dan ik had verwacht. Klinkt dit bekend?
Heel herkenbaar... In Oostenrijk voor het eerst een F1 race mogen aanschouwen in het echie. Ook al cruisde ie maar wat rond, je zit echt met Renault-flashback-knijpende-billetjes te kijken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Dit heeft idd ook invloed gehad, maar hij vergaloppeerd zich toch echt in bocht 3 (wat rook van het rechter voorbandje), tijdens de vergelijking met Norris en verliest daardoor extra tijd.
Max was dan ook niet tevreden met die ronde ook al verbeterde hij zijn tijd. Feit is dat Lando onwijs heeft geprofiteerd door achter Max de baan op te gaan en om heel eerlijk te zijn vraag ik mij bijna af of hier geen sprake was van een vooropgezet plan van Zak en Christian... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024

Zeker herkenbaar. Maar denk je eens in dat het andersom was, dat Lewis zo ver voor stond. Dan zou je denken dat het kampioenschap over was voor Max.

Vreemd hoe je zo kan denken inderdaad maar herkenbaar.🤔

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De Power Ranking van F1.com is bekend, zie hiervoor ook de volgende tweet:

Bijzondere aan deze score is dat F1.com voor het eerste hetzelfde lijstje heeft in de top 10 als alle andere websites. Ook heeft Verstappen voor het eerst een 10 gekregen van de specialisten.

Bij Formula1.com levert dit het volgende overzicht op voor de top 10:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021PowerRankings/Austria2021PowerRankings/Leaderboard%20post%20Austria.jpg.transform/9col/image.jpg

Kijk je naar de scores van andere websites levert dit het volgende overzicht op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6X6AjdpJgva1YMrcXNlB3giMQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SFzkfdJ7Z79YMGqPUA6WFTNz.png?f=fotoalbum_large

Wanneer je alle sites bij elkaar neemt (waarvan ik de gegevens heb en waar ik bij kan) kom je op het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoIpGsrX40UXbHp-FBSExzgm_VY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFJLUrP4zbtvu57BbtEEPYKI.png?f=fotoalbum_large

Verschuivingen levert de uitslag qua specialisten scores niet op, de eerste 5 blijven allemaal hetzelfde met deze resultaten na de Austrian GP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yMNTHL622jc8pJp8N485rFshQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nk3nrHDTijePnJNrVYpmcNUb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Max was dan ook niet tevreden met die ronde ook al verbeterde hij zijn tijd. Feit is dat Lando onwijs heeft geprofiteerd door achter Max de baan op te gaan en om heel eerlijk te zijn vraag ik mij bijna af of hier geen sprake was van een vooropgezet plan van Zak en Christian... :P
Max was niet tevreden maar verbeterde zijn tijd dan ook niet in zijn 2e run. Hij had wel een betere sector 3 maar geen snellere tijd.
In de eerste run reed hij niet voorop maar vergaloppeerde in bocht 3 en daar verloor hij redelijk wat tijd. Als hij daar goed doorheen was gegaan en verder geen foutjes had gemaakt had hij nog wel 2 tienden sneller gegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Allemaal leuk en aardig die power-rakings, maar hoe is het met onze F1 poule? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:01
werphengel schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Zeker herkenbaar. Maar denk je eens in dat het andersom was, dat Lewis zo ver voor stond. Dan zou je denken dat het kampioenschap over was voor Max.

Vreemd hoe je zo kan denken inderdaad maar herkenbaar.🤔
En dan te bedenken dat Max, best case, nog eens 25 punten meer voor had kunnen staan. De rode vlag in Imola waarmee Hamilton zijn 8e plek en ronde achterstand kon omzetten naar een 2e plek (14) en de Baku klapband (11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Mwah, onwijs profiteren. Norris gaf zelf aan dat hij in Q2 iets sneller was op de rechte stukken dan bij dit rondje omdat hij toen meerdere auto's voor zich had en dat scheelt nog meer dan maar 1 auto voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
jan390 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:43:
[...]

En dan te bedenken dat Max, best case, nog eens 25 punten meer voor had kunnen staan. De rode vlag in Imola waarmee Hamilton zijn 8e plek en ronde achterstand kon omzetten naar een 2e plek (14) en de Baku klapband (11)
En dan te bedenken dat de voorsprong ook maar zo 26 punten minder had kunnen zijn als Hamilton Baku gewoon gewonnen had. Of stel je voor dat Max afgelopen zondag een klapband zou hebben gehad of een ouderwetse 'poepstart'. Had allemaal maar zo gekund. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
scrappy.doo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:26:
[...]

En dan te bedenken dat de voorsprong ook maar zo 26 punten minder had kunnen zijn als Hamilton Baku gewoon gewonnen had. Of stel je voor dat Max afgelopen zondag een klapband zou hebben gehad of een ouderwetse 'poepstart'. Had allemaal maar zo gekund. |:(
Een poepstart in Oostenrijk maakt voor Verstappen niet uit, zie 2019. Maar dat was met met de motor "turned up to 11".

Maar daarop terugkomende, het is ook wat Pallmer aangaf in zijn analyse op F1TV, die actie van Verstappen toen op Leclerc hoefde hij dit weekend niet te proberen, want dan was het een 5s penalty geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
Jasphur schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Allemaal leuk en aardig die power-rakings, maar hoe is het met onze F1 poule? :P
Even @Melantrix taggen ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:01
scrappy.doo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:26:
[...]

Allemaal niet gebeurd. Het gaat erom dat Max tov Hamilton momenteel superieur rijdt en de 32 punten voorsprong al veel groter had kunnen zijn. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:55:
Kijk je naar de scores van andere websites levert dit het volgende overzicht op:
[Afbeelding]
Dus Hamilton was beter dan Bottas in deze race? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan390 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Allemaal niet gebeurd. Het gaat erom dat Max tov Hamilton momenteel superieur rijdt en de 32 punten voorsprong al veel groter had kunnen zijn. ;w
62 om precies te zijn.
+11 Baku
+19 Imola

Controverse van Bahrein buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Een poepstart in Oostenrijk maakt voor Verstappen niet uit, zie 2019. Maar dat was met met de motor "turned up to 11".

Maar daarop terugkomende, het is ook wat Pallmer aangaf in zijn analyse op F1TV, die actie van Verstappen toen op Leclerc hoefde hij dit weekend niet te proberen, want dan was het een 5s penalty geworden.
Dat denk ik niet. Leclerc gaf daar de racing line op (om eerder weer op het gas te kunnen) zoals hij de ronde daarvoor ook deed. Max nam gewoon de racing lijn en eiste de corner exit op. Perez gaf de racing lijn helemaal niet cadeau aan Perez, hij probeerde in te halen, niet te verdedigen. De situaties zijn niet vergelijkbaar. Er is toen ook lang over overlegd, dus alles is afgewogen, ik twijfel niet aan die afweging.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
metallicattim schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:22:
Even een tussenstandje van onze F1 Tweakers Toto met de huidige stand van zaken voor zover die ingevuld kan worden op dit moment:

Plek Naam Puntenscore
1 RichardQG 26,5
2 joop21 25,5
3 Mrs Redhair 24,5
4 alexbl69 24,5
5 Diagonaal 23,5
6 DoeEensGek 23
7 rachez 22,5
8 Nutterd 22,5
9 Type-R739 22,5
10 XNL073 21,5
11 MuVo 19,5
12 OzzieMann 18,5
13 Hoevenpe 18,5
14 MAXGliding 17
15 MetallicatTim 16,5
16 D-dark 16,5
17 Theuno 16,5
18 Hmtsjmftsch 16,5
19 pCOW 16,5
20 Ryceck 16,5
21 Bram1041 16,5
22 p.d.akkerman 16,5
23 Woudloper 16,5
24 keesroeiboot 16,5
25 Goofyduck384 16
26 Boely 16
27 Pyr0_ 15,5
28 Legian117 15,5
29 samiroassem 15,5
30 Rtoo 15,5
31 BaSsDruM 15,5
32 IceStorm 15,5
33 Imno31 15,5
34 Illegal_Alien 14
35 Haagse Mafkees 14
36 albino71 14
37 warp 13,5
38 Jjurian-s 13,5
39 Mrveenie 13,5
40 Psychokiller 13,5
41 hoedjevanpapier 12,5
42 Roodaap 12,5
43 DeKaerften 12,5
44 Malfunctions 12,5
45 mrkoekie 12
46 ricardo246 11
47 Patrick 10,5
48 Pinda Powerrr 10,5
49 joppy 10,5
50 Bastie-88 10,5
51 AzzKickah 10,5
52 Utoka 10,5
53 Neocon 10,5
54 BasvanS 10,5
55 poor Leno 10,5
56 Holk 10,5
57 madmaxf1 10,5
58 molenganger 10,5
59 antimute 9
60 sjaool 9
61 zonoskar 9
62 Pilskes 9
63 Lochpatje 9
64 SunriseBGN 9
65 boppo84 8
66 Nachtnet 7,5
67 RBH 7,5
68 Maurice079 7,5
69 mark-k 7,5
70 Pazzi 7,5
71 Gwystyl 7,5
72 hjs 7,5
73 odan 7,5
74 CF230 7,5
75 Pushedspore 7,5
76 Mavamal 6
77 BlauweFles 6
78 Extigo 5
79 Tomahawk_nr1 5
80 EricFXP 5
81 Thunder 5
82 NyceNL 5
83 Tackleberry 5
84 Hugo 5
85 Bloodclot 5
86 iichel 5
87 martijntjuhh 5
88 Vuvuzela 5
89 dennisvalk 5
90 Mr.Viper 5
91 Monster944 5
92 Pjottum 3
93 Loveless85 3
94 LoeWn 3
95 Jasphur 3
96 Alfa Novanta 3
97 Kroketje 3
98 LordKnox 3
99 ProudElm 0
100 Stefanass 0
101 Alesandro_46 0
102 Switek 0
103 Martinspire 0
104 snowhite0901 0
105 Streamnl 0
106 DaWin 0
107 Frenk24 0
108 caspervc 0
109 CrazyFool 0
110 Datazor 0
111 Finraziel 0
112 DutX 0
113 RoNoS 0

Na race 12, zal ik een nieuwe tussenstand plaatsen :)
@nachtnet en @Jasphur ;)
Nog paar races geduld, dan komt een nieuwe update. Ik zie dat ik random ronde 12 gekozen had, maar laat dat nu net SPA zijn ná de zomervakantie, dus ik zal een update na ronde 11 in Hongarije posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
pro_6or schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Dat denk ik niet. Leclerc gaf daar de racing line op (om eerder weer op het gas te kunnen) zoals hij de ronde daarvoor ook deed. Max nam gewoon de racing lijn en eiste de corner exit op. Perez gaf de racing lijn helemaal niet cadeau aan Perez, hij probeerde in te halen, niet te verdedigen. De situaties zijn niet vergelijkbaar. Er is toen ook lang over overlegd, dus alles is afgewogen, ik twijfel niet aan die afweging.
Uiteindelijk is het volgens mij in alle situaties gewoon vrij simpel: zit er een auto (goed) nasst (dus niet voorvleugel langs achterband) moet er een autobreedte ruimte worden gelaten. En dat deed Verstappen niet voor Leclerc, want laatst genoemde rijdt al (vrijwel) buiten de lijnen en nog wheelbangen ze. Oftewel: Verstappen liet niet voldoende ruimte aan Leclerc.
Daarnaast zijn er bij mijn weten ook meerdere lijnen mogelijk door T3, waaronder dus zoals jij stelt meer richten op de exit voor een betere acceleratie de bocht uit. Waarbij Leclerc uiteraard vrij is om die lijn te rijden, maar dan moet Verstappen ook de ruimte laten.

En v.w.b. het lange overleg en de conclusie "het mag",. Dat was onder het motto "laat ze racen en het op het circuit uit maken", en ik denk dat iedereen het er mee eens is dat de stewards afgelopen weekend met alle straffen de race de nek om hebben gedraaid. Want toen was het "hard racen maar dit is wat de coureurs willen", en nu racen ze hard en grijpen de stewards weer in. En dat ingrijpen had IMO toen ook kunnen gebeuren, ze hebben er toen niet voor niks 2 uur over vergaderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
Damn, bedankt voor de correctie.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
metallicattim schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:40:
[...]

@nachtnet en @Jasphur ;)
Nog paar races geduld, dan komt een nieuwe update. Ik zie dat ik random ronde 12 gekozen had, maar laat dat nu net SPA zijn ná de zomervakantie, dus ik zal een update na ronde 11 in Hongarije posten :)
Sta niet onderaan de lijst *O* *O*
0 punten -O- -O-

@metallicattim je hebt het waarschijnlijk al een keer gezegd maar ben ik echt zo slecht met gokken of heeft @RichardQG jou gewoon bizar veel betaald om mijn gegevens te wissen zodat ik niet kan winnen?? :+
0 is zo weinig _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Carlos Reutemann is overleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql7vCTx3flpluVk-l2Y4vdDuZNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dJ0O4jaTgmko8GuW3zLXErM.jpg?f=fotoalbum_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:48:
[...]

Uiteindelijk is het volgens mij in alle situaties gewoon vrij simpel: zit er een auto (goed) nasst (dus niet voorvleugel langs achterband) moet er een autobreedte ruimte worden gelaten. En dat deed Verstappen niet voor Leclerc, want laatst genoemde rijdt al (vrijwel) buiten de lijnen en nog wheelbangen ze. Oftewel: Verstappen liet niet voldoende ruimte aan Leclerc.
Daarnaast zijn er bij mijn weten ook meerdere lijnen mogelijk door T3, waaronder dus zoals jij stelt meer richten op de exit voor een betere acceleratie de bocht uit. Waarbij Leclerc uiteraard vrij is om die lijn te rijden, maar dan moet Verstappen ook de ruimte laten.

En v.w.b. het lange overleg en de conclusie "het mag",. Dat was onder het motto "laat ze racen en het op het circuit uit maken", en ik denk dat iedereen het er mee eens is dat de stewards afgelopen weekend met alle straffen de race de nek om hebben gedraaid. Want toen was het "hard racen maar dit is wat de coureurs willen", en nu racen ze hard en grijpen de stewards weer in. En dat ingrijpen had IMO toen ook kunnen gebeuren, ze hebben er toen niet voor niks 2 uur over vergaderd.
Daarom denk ik ook dat het juist niet simpel is. Ik denk dat stewards wel kijken naar intentie, het complete plaatje, en iedere keer een afgewogen beslissing maken. Leclerc had daar duidelijk een plan en wilde zo of ronde na ronde voorrang krijgen, of zelf op de penalty stip gaan liggen. Eigenlijk een soort schwalbe. Je kan bij bijna elke overtake namelijk (als de verdediger maar ver genoeg gaat, of de aanvaller) een botsing krijgen (of een off track). Dan zou er dus altijd een penalty moeten volgen, zelfs als dat het doel is.

Ik heb over het algemeen wel vrede met de beslissingen, als ze heel lang duren zijn ze heel moeilijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
RobertMe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:46:
[...]

maar stel je eens voor dat door die poepstart Perez die op nummer 3 stond tegen hem aan zou hebben gereden. Had allemaal maar zo gekund. Dan had Red Bull met lege handen gestaan. Had Mercedes Bottas kunnen slachtofferen voor Hamilton en zou het er allemaal compleet anders uit hebben gezien dan nu. Je weet het niet heh 8)7 |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
jan390 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:27:
[...]

De voorsprong is ook niet groter dan 32 punten. Had inderdaad wel zo kunnen zijn, maar had ook zomaar minder kunnen zijn. "had", "als", "stel je eens voor dat". Daar hebben we allemaal niks aan. Dat is nu net mijn punt. (zou het maar even expliciet noemen, want blijkbaar komt het niet duidelijk genoeg over)

Max staat 32 punten voor (vinden 'we' allemaal hartstikke mooi) en dat is het.
Pagina: 1 ... 67 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken