Vreemd verhaal. FP2 is toch ook op vrijdag? Is het daar geen probleem dan?basvn schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:06:
[Twitter]
Koppelingspendalen gaan z'n 300km mee, en parc fermé begint nu op vrijdag met FP1 al.
dus alles moet opeens het hele weekend mee. en dat is een probleem voor die teams
Ik weet dat de koppeling van een F1 auto nogal minimaal is en iedere extra start een risico. Maar ze moeten toch wel wat marge hebben voor extra pitstops, rode vlaggen en kleine ongelukjes. Ik snap dat het allemaal al verrekend is en teruggebracht tot een maximaal acceptabel risico, maar ik ga er van uit dat alle teams dat doen.
Misschien is het probleem vooral eentje van afstelling. Omdat die koppelingen zo minimaal zijn slijten ze enorm is iedere start anders. Hoe meer starts je doet hoe moeilijker het gedrag te voorspellen wordt. Waarschijnlijk is dat ook waar die 'shims' voor zijn, namelijk om de afstand tussen de afslijtenden platen ongeveer gelijk te houden.
Alle teams hebben dat op een of andere manier moeten oplossen. Maar de afgelopen twee jaren zijn natuurlijk niet normaal geweest. Teams hebben minder vrijheid gehad om te ontwikkelen. Ik weet niet hoeveel mogelijkheid ze nog hadden om iets aan hun koppeling te verbeteren toen werd besloten dat we gaan sprintracen.
Ik denk dat we dit maar pragmatisch moeten oplossen en alle teams die dat willen een extra afstelbeurt geven.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.