[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:25:
[...]

[YouTube: 2020 Finland RX Projekt E Full Final Replay - World RX Rallycross Project E]

Klinkt voor geen reet, maar die dingen gaan <2s naar de 100 en het racen is prima. 600pk elektrische motor met teveel koppel (1000nm+). Voor coureurs is elektrisch echt leuk scheuren :P.
Moet hem nog kijken, ben gisteren een beetje de tijd vergeten in CyberPunk 2077 :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
sjaool schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 01:09:
[...]

Zodra F1 compleet elektrisch wordt stop ik met kijken... Dat kan mijn gehoor echt niet aan...
Ik heb liever ook dat de klassieke motoren blijven maar iedereen weet momenteel wel dat er komende jaren op gebied van de auto industrie veel gaat veranderen.
Voor de particulier zal het sneller gaan dan in de autosport die toch rekening houden met de fans en daarom zullen de elektrische en gewone klassen naast elkaar blijven bestaan komende 15 en misschien 20 jaar.
Fans van de oude garde zullen misschien verdwijnen maar jonge fans weten straks niet beter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
@poor Leno Nu even wegkijken.. nsfa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywD0UA6YNQrtqG_J0NZZdDKyaKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UszRcKhzA1z6gxuIOCKiUwJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4AGBx2H_rVrFhIMAovIowobUlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIsfLzpNL9bYKwuwR1UY6rSx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rx7eXGQEmTRfFnBdcf4Auqa7-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5EZeAz3MmOvokYnF7ip23fZ.jpg?f=fotoalbum_large

:(:)

spoiler:
Ja de alfa stond in de garage.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcwbMyqSPPO_NjWN5KhA4LC_nfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rEJeEr0SDGKGNlcdvWFGztK8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6yVZsdbdnvQg7zajUgvlizoUc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qGlpxoExl1VFIMX3UNshMrwO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9WNfyVAIKRHVd9_3Xi84jNm8ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dDa6MNdrDGuqS1QIcWjT6j3d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q4IE1xE7z_PeCfhM9sU30-rHtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HjozczM0fOFd5erk3xsQizdZ.jpg?f=user_large

:X Ik denk dat het een dummymodel was, maar.. auw.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
https://nl.motorsport.com...-zijn-kop-zetten/6618223/
Met een racekalender die regelmatig aangepast wordt en om de haverklap een nieuwe technische richtlijn van de FIA krijgen de Formule 1-teams dit seizoen behoorlijk wat veranderingen voor hun kiezen. Met de introductie van een nieuwe achterband bij de Britse Grand Prix staat de volgende verandering alweer voor de deur, met mogelijk grote gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En alsof dat nog niet frappant genoeg is, vergeet dan niet wat ze bij Slipstream benoemde. Silverstone is ook de sprintrace test. Oftewel: die nieuwe band wordt in Oostenrijk getest, vervolgens is het Silverstone FP1, en meteen door naar de kwalificatie en daarmee parc ferme (met iets minder restricties dan normaal), en op zaterdag dan FP2 en de sprintrace en zondag de race. Dus in het afwijkende weekend komen er ook nog eens nieuwe banden waarop de teams vrijwel niet kunnen rijden/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
Maar er is verder helemaal niets met de banden, de teams gebruiken ze gewoon verkeerd! 8)7

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
RobertMe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:42:
[...]

En alsof dat nog niet frappant genoeg is, vergeet dan niet wat ze bij Slipstream benoemde. Silverstone is ook de sprintrace test. Oftewel: die nieuwe band wordt in Oostenrijk getest, vervolgens is het Silverstone FP1, en meteen door naar de kwalificatie en daarmee parc ferme (met iets minder restricties dan normaal), en op zaterdag dan FP2 en de sprintrace en zondag de race. Dus in het afwijkende weekend komen er ook nog eens nieuwe banden waarop de teams vrijwel niet kunnen rijden/testen.
Ik wil niet jinxen he maar het zal net verkeerd gaan bij een persoon en niet bij andere personen. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mis ik iets? Wat een klote streek.
Maakt Steiner, de teamleider, nu echt zo'n grap over zijn ondergeschikte?
Voor de camera? Ik vind het ongepast.
En ik weet dat de relatie iets ingewikkelder is door het geld van de pa van Mazepin, maar toch...
En ik weet dat Haas dit seizoen voor spek en bonen meedoet
En ik weet dat Mazepin wel ergere dingen over zich heen heeft gekregen
En ik weet dat Mazepin minder afhankelijk is dan de meeste andere coureurs
En ik weet dat collega's onderling wel eens harde grappen maken.

Maar een oude baas die zo'n jonge afhankelijk knul voor de camera te kakken zet vind ik gewoon een klote streek.

En ik weet dat het geen 'grab em by the pussy' is en dat er wel grotere problemen in de wereld zijn. Maar mijn sympathie is Steiner snel aan het verliezen, ondanks dat ik z'n harde werk respecteer.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Mis ik iets? Wat een klote streek.
Maakt Steiner, de teamleider, nu echt zo'n grap over zijn ondergeschikte?
Voor de camera? Ik vind het ongepast.
En ik weet dat de relatie iets ingewikkelder is door het geld van de pa van Mazepin, maar toch...
En ik weet dat Haas dit seizoen voor spek en bonen meedoet
En ik weet dat Mazepin wel ergere dingen over zich heen heeft gekregen
En ik weet dat Mazepin minder afhankelijk is dan de meeste andere coureurs
En ik weet dat collega's onderling wel eens harde grappen maken.

Maar een oude baas die zo'n jonge afhankelijk knul voor de camera te kakken zet vind ik gewoon een klote streek.

En ik weet dat het geen 'grab em by the pussy' is en dat er wel grotere problemen in de wereld zijn. Maar mijn sympathie is Steiner snel aan het verliezen, ondanks dat ik z'n harde werk respecteer.
denk dat je inderdaad iets mist ;)
De ganse wereld, inclusief Mazepin, vindt het wel grappig. Niet alles moet altijd even serieus zijn.
En denk je dat ze dat online gezet hebben zonder toestemming van Mazepin?

Gewoon een grapje tussendoor, niets meer, niets minder

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:10:
[...]

De ganse wereld, inclusief Mazepin, vindt het wel grappig. Niet alles moet altijd even serieus zijn.

Vond deze ook wel grappig :9
https://streamable.com/yjoq55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Sterker nog, Mazepin heeft dit zelf online gezet op zijn eigen account. Dus Guenther heeft dit als grapje gegeven, en dat is gefilmt door either Haas óf mazepin zelf, en vervolgens door Mazepin zelf geupload. Dus ik denk dat ie het geen probleem vindt ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

d-vine schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Ik heb liever ook dat de klassieke motoren blijven maar iedereen weet momenteel wel dat er komende jaren op gebied van de auto industrie veel gaat veranderen.
Voor de particulier zal het sneller gaan dan in de autosport die toch rekening houden met de fans en daarom zullen de elektrische en gewone klassen naast elkaar blijven bestaan komende 15 en misschien 20 jaar.
Fans van de oude garde zullen misschien verdwijnen maar jonge fans weten straks niet beter.
Allemaal door de politiek ingegeven. En we weten allemaal, de politiek is zo veranderlijk als het weer. Is de auto-industrie en het volk voor miljarden omgeschakeld dan vinden ze wel weer iets anders.

Ik zie meer in hybride en bio-brandstoffen waar de motoren ook echt voor ontworpen worden dan volledig elektrisch. Elektrisch heeft zo ook zijn weerslag op het milieu en de grondstoffen raken sneller op dan olie en aardgas. Het moet naar mijn mening ook veel geleidelijker gaan en vooral door innovatie en niet afgedwongen want dat levert de meest onmogelijke Frankenstein oplossingen op naar mijn mening... :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55
https://www.autosport.com...f-team-stability/6621231/
Binotto roept even iets over Mercedes. Maar het interessante deel van dit artikel is toch:
Binotto also does not back up Mercedes' views that Red Bull's straightline speed gain has been helped by a step forward in engine performance.

He suggests that Red Bull partner Honda may have been forced to wind down its engine in the opening rounds of the season because of reliability concerns, and only now has unleashed its full performance which it could show at limited times earlier in the campaign.

"I don't share [the view] of what I hear and read about, because the performance of the Honda engine, looking at the GPS data, corresponds to the performance they had at the beginning of the season in Bahrain," he explained.
Precies wat iedereen dus al de hele tijd roept. Motor 1 van dit seizoen zou het niet gaan halen, dus schroeven ze hem terug na Bahrein, wat het verschil in snelheid verklaart. Nu is hij betrouwbaar en schroeven ze hem weer op naar hetzelfde niveau als in Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
Melantrix schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Sterker nog, Mazepin heeft dit zelf online gezet op zijn eigen account. Dus Guenther heeft dit als grapje gegeven, en dat is gefilmt door either Haas óf mazepin zelf, en vervolgens door Mazepin zelf geupload. Dus ik denk dat ie het geen probleem vindt ;)
Die accounts worden natuurlijk allemaal geregisseerd door het team he, daar kun je echt niet aan aflezen dat Mazepin dit zelf een goed idee vond, of grappig.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Extigo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:54:
Binotto roept even iets over Mercedes. Maar het interessante deel van dit artikel is toch:

[...]

Precies wat iedereen dus al de hele tijd roept. Motor 1 van dit seizoen zou het niet gaan halen, dus schroeven ze hem terug na Bahrein, wat het verschil in snelheid verklaart. Nu is hij betrouwbaar en schroeven ze hem weer op naar hetzelfde niveau als in Bahrein.
Dus klopt het toch wat Mercedes zegt? Honda heeft een stap vooruit gezet maar teruggeschroefd voor betrouwbaarheid. Nu draaien ze alles open. Als je alles opendraait, heb je toch meer performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Dus klopt het toch wat Mercedes zegt? Honda heeft een stap vooruit gezet maar teruggeschroefd voor betrouwbaarheid. Nu draaien ze alles open. Als je alles opendraait, heb je toch meer performance?
Blijkbaar niet, want anders had Binotto er niet zo op gereageerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Maar Mercedes is aan het hinten naar een illegale performance ugrade van de Honda. En dat spreekt Binotto hier dus tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Extigo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:11:
[...]

hilarisch; ferrari die iets zegt over de 'stabiliteit binnen een team' ..... :+ _/-\o_ 8)7 als ze ergens het roer 4x per seizoen om gooien, en het management en functies wisselen ....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Het verder opschroeven van de motor die je hebt mag gewoon. Dat zijn de motorstanden. Tot de quali mag je de motorstand kiezen.
Mercedes roept dat het een andere motor is en daarom meer vermogen heeft. Dat mag inderdaad niet, maar dan mag Mercedes daar bewijzen voor aanleveren. Ik hoop dat de FIA er heel snel klaar mee is "alle zegeltjes zijn intact, dit is de motor die gehomologeerd is, Mercedes STFU".

Het enige wat ik gehoord heb dat anders is is de olie. Honda zou nieuwe olie hebben die het mogelijk maakt meer uit de motor te halen. Ik neem aan dat ze wel hebben nagezocht dat olie niet valt onder de dingen die niet mogen veranderen.

Horner:
“We have a new oil from ExxonMobil so I think they should take full credit for Lewis’ pointing at the engines. The engines are homologated, it’s the same spec.

[ Voor 28% gewijzigd door Maasluip op 29-06-2021 11:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Extigo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Dus nu de woorden van Binotto wel passen in de geest van de Red Bull fan, hebben ze opeens wel waarde? :?
Muse schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Maar Mercedes is aan het hinten naar een illegale performance ugrade van de Honda. En dat spreekt Binotto hier dus tegen.
Heb niet alle interviews beluisterd maar het enigste dat ik mij herinner, is Hamilton die iets zei dat Red Bull grote stappen heeft gezet de laatste races.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En deze uitspraak van Horner is ook mooi
“They’ve got a barn door on the back of their car for this race [...]. So, you don’t need to be a rocket scientist to work out why we’re potentially a bit quicker on the straights.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Maasluip schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Mercedes roept dat het een andere motor is en daarom meer vermogen heeft.
Waar roepen ze dat?

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik verkeerd kan zijn omdat ik niet alles beluisterd heb qua interviews. Dus kan het gemist hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Waar roepen ze dat?

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik verkeerd kan zijn omdat ik niet alles beluisterd heb qua interviews. Dus kan het gemist hebben
https://gp33.nl/mercedes-...nda-van-illegale-upgrade/
“Ik kan mij niet herinneren wanneer wij voor het laatst een upgrade hebben gebracht, maar zij hebben het zeker wel”, liet Wolff weten aan Sky Sports. “Zij hebben duidelijk een betere motor gekregen, waardoor ze verder uitgelopen zijn.”

“In deze sport werken we niet graag met verdenkingen, maar het is wel belangrijk om alle feiten en data te analyseren. We gaan onze data én die van Red Bull bekijken en dan trekken we onze conclusie daaruit”, aldus de Mercedes-baas.
Okee, hij zegt niet met zoveel woorden dat het een illegale update is, maar wel dat ze het niet vertrouwen.
Wat hij wel zegt is "ze hebben een betere motor gekregen" wat verdekt zegt dat het een andere motor is (en dat mag inderdaad niet).

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 29-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan moet je de reacie er ook bijzetten:
Mercedes F1 boss Wolff said after the race that the team had made “a huge step forward with their power unit”. Wolff later clarified that this was not meant to suggest Honda had brought a major upgrade.
https://www.motorsport.co...r-unit-questions/6611915/

Het wordt dus uit het verband getrokken om weer wat forum posts her en der te kunnen vullen :+

[ Voor 11% gewijzigd door IJsbeer op 29-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Dus nu de woorden van Binotto wel passen in de geest van de Red Bull fan, hebben ze opeens wel waarde? :?
1: Ik ben geen Red Bull fan. Ik ben een F1 fan.
2: De uitspraak van Binotto komt overeen met de informatie die eerder al naar buiten gekomen is via verschillende kanalen, alleen nooit onderbouwd met data, iets wat Binotto nu (semi) wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Maasluip schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

Okee, hij zegt niet met zoveel woorden dat het een illegale update is, maar wel dat ze het niet vertrouwen.
Wat hij wel zegt is "ze hebben een betere motor gekregen" wat verdekt zegt dat het een andere motor is (en dat mag inderdaad niet).
Je mag het me niet kwalijk nemen maar een website met de naam gp33 scoort niet zo heel hoog bij mij qua onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. ;)

En als ik in mijn auto hogere betrouwbaarheid en dus kan open draaien door een nieuwe olie, dan heb ik toch een betere motor? Het kan aan mijn definitie liggen van "betere motor"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IJsbeer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:27:
Dan moet je de reacie er ook bijzetten:
[...]

https://www.motorsport.co...r-unit-questions/6611915/

Het wordt dus uit het verband getrokken om weer wat forum posts her en der te kunnen vullen :+
Natuurlijk roept hij dat. Wolff begint een zeikerd te worden en hij wil iig ervoor zorgen dat het niet te hard terug komt.
Als je alleen al vragen stelt bij de PU (wat in het begin van dat artikel staat "Toto Wolff is “really surprised” that Red Bull is “protesting so loudly” against questions about its power unit") dan impliceer je al dat je denkt dat het niet legaal is. Anders zet je er geen vragen bij. Dan merk je hoogstens op "ze zijn sneller geworden". Dan vraag je je niet af waarom.

Verder zegt hij nog “So there shouldn’t be any power advantage as such.”
Hij zegt impliciet dat je geen vermogenswinst kunt hebben met updates die onder de regels vallen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:31:

En als ik in mijn auto hogere betrouwbaarheid en dus kan open draaien door een nieuwe olie, dan heb ik toch een betere motor? Het kan aan mijn definitie liggen van "betere motor"
de motor is ongewijzigd; je hebt alleen meer vermogen tot je beschikking;

stel;
Een motorbok heeft de potentie van 500pk, maar wanneer je daar een raceafstand mee rijdt gaat deze het niet overleven en heeft problemen.

Dus je schroeft m terug tot 450pk( 90%) Het blok funxtioneed beter/stabieler. En houdt het prima een race vol.

Vervolgens doe je 'iets' wat de betrouwbaarheid verbeterd; bijv. betere koeling, hippe design olie etc. Het blok draait betrouwbaarder/stabieler dus je zet m terug op 500pk (100%)

Onderaan de streep werk je continue met hetzelfde blok, die 500pk zat er potentieel altijd al in, maar kon je er niet (volledig)uithalen vanwege koelingsprobleem ofzo.

Dus; het vermogen is niet gewijzigd, maar wel 'wat' je er betrouwbaar uit kunt halen. Ik verwacht dat Honda zo iets heeft gedaan, waar Mercedes toto/lewis zeggen dat “er meer performance hebben toegevoegd”

Geen idee of dit daadwerkelijk zo is, maar dat is mijn 2ct :+

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In het post-race interview zei Hamilton ook al iets over de power unit van Honda die een upgrade had en de flexi-wings.
En gedurende het hele weekend was hij nadrukkelijk aan het vragen naar hoeveel tijd ze verloren op de rechte stukken ten opzichte van Red Bull.

Zowel Hamilton als Toto zullen geen directe beschuldigingen gaan uiten, maar ze proberen in mijn ogen wel degelijk iets te hinten in die richting. Ze worden op dit moment gewoon op snelheid verslagen en hebben blijkbaar niet de middelen om zelf veel sneller te worden. Dus gaan ze proberen Red Bull van de wijs te brengen met allerlei politiek geneuzel en onderzoeken door de FIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Je mag het me niet kwalijk nemen maar een website met de naam gp33 scoort niet zo heel hoog bij mij qua onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. ;)

Er staat nergens dat de motor gedurende het seizoen niet verder open gedraaid mag worden. Wat er wel in de regels staat is dat je de motor alleen mag aanpassen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Dus Honda had in Bahrein een motor die hard kon liep / kon lopen (nu ook door Binotto aangegeven), maar mogelijk niet betrouwbaar was. Daarom heeft Honda de motor terug geschroefd, dus langzamer maar wel betrouwbaar. Nu heeft Honda met goedkeuring van de FIA de motor aangepast omwille van betrouwbaarheid, en kunnen ze de motor weer open schroeven tot jet niveau van Bahrein.

En ja, de regels zijn nogal vaag, want zoals je zelf stelt komt bij verbeteren betrouwbaarheid weer een hogere performance ter beschikking, waarna de boel weer ergens anders begint te rammelen (mogelijk letterlijk :p) dat ze weer zouden mogen oplossen onder de noemer betrouwbaarheid.
Maar aanpassen van de gehomologeerde motor mag dus alleen met toestemming van / onder toeziend oog van de FIA. En daarnaast geeft nu dus ook Binotto aan dat Red Bull nu niet beter is dan in Bahrein, maar ze na Bahrein dus wel "slechter" waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Maasluip schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Natuurlijk roept hij dat. Wolff begint een zeikerd te worden en hij wil iig ervoor zorgen dat het niet te hard terug komt.
Als je alleen al vragen stelt bij de PU (wat in het begin van dat artikel staat "Toto Wolff is “really surprised” that Red Bull is “protesting so loudly” against questions about its power unit") dan impliceer je al dat je denkt dat het niet legaal is. Anders zet je er geen vragen bij. Dan merk je hoogstens op "ze zijn sneller geworden". Dan vraag je je niet af waarom.

Verder zegt hij nog “So there shouldn’t be any power advantage as such.”
Hij zegt impliciet dat je geen vermogenswinst kunt hebben met updates die onder de regels vallen.
Voor mij zijn dat gewoon quotes die bij elkaar gevoegd zijn die op vele manieren te interpreteren zijn, afhankelijk van wie het leest.

Tuurlijk dat hij zegt dat er geen vermogenswinst kan zijn met betrouwbaarheids updates. Dat is toch ook zo? De updates op zich leveren geen voordeel op maar daardoor kan je de motor meer opendraaien wat dus wel meer vermogen geeft.

Als een journalist vraagt "kan een betrouwbaarheidsupgrade meer vermogen leveren" en ik antwoord "op zich kunnen die updates geen extra vermogen opleveren". Dan heb ik voor jou gesuggereerd dat ik je beschuldig van illegale zaken??

EDIT : heb net eens het zinnetje "So there shouldn’t be any power advantage as such" laten lezen door iemand anders. En die leest het dat "iets niet zoveel vermogenvoordeel kan opleveren" terwijl dat niet de vertaling is van de zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 29-06-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RobertMe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Er staat nergens dat de motor gedurende het seizoen niet verder open gedraaid mag worden. Wat er wel in de regels staat is dat je de motor alleen mag aanpassen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Dus Honda had in Bahrein een motor die hard kon liep / kon lopen (nu ook door Binotto aangegeven), maar mogelijk niet betrouwbaar was. Daarom heeft Honda de motor terug geschroefd, dus langzamer maar wel betrouwbaar. Nu heeft Honda met goedkeuring van de FIA de motor aangepast omwille van betrouwbaarheid, en kunnen ze de motor weer open schroeven tot jet niveau van Bahrein.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze de motor niet mogen opendraaien? Tuurlijk dat ze dat mogen.

Wat ik probeer te zeggen, is dat het niet persé beschuldigingen zijn als Mercedes zegt dat Red Bull grote stappen heeft gezet. Alleen worden uitspraken van Mercedes zo geïnterpreteerd. Red Bull heeft wel degelijk stappen gezet. Volgens Red Bull zelf door de betrouwbaarheid te verhogen door andere olie.
Prima, mooi gedaan

[ Voor 17% gewijzigd door Kenhas op 29-06-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:49
sjaool schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Allemaal door de politiek ingegeven. En we weten allemaal, de politiek is zo veranderlijk als het weer. Is auto-industrie en het volk voor miljarden omgeschakeld dan vinden ze wel weer iets anders.

Ik zie meer in hybride en bio-brandstoffen waar de motoren ook echt voor ontworpen worden dan volledig elektrisch. Elektrisch heeft zo ook zijn weerslag op het milieu en de grondstoffen raken sneller op dan olie en aardgas. Het moet naar mijn mening ook veel geleidelijker gaan en vooral door innovatie en niet afgedwongen want dat levert de meest onmogelijke Frankenstein oplossingen op naar mijn mening... :)
Tuurlijk zit de politiek hier ook achter maar dat moet ook wel een omdat anders de auto en olie-industrie o.a. het allemaal wel best vind. En uiteindelijk moet er wat gebeuren voor onze aardbol.

Ik ben wel van mening dat de toekomst is met een combinatie van elektrisch, waterstof en bio brandstoffen zodat voor alles een passende oplossing te vinden is.
Denk dat zonder de politieke druk het te langzaam gaat nu misschien volgens jou mening een onmogelijke oplossing ( dat snap ik) maar je komt er nooit zonder vallen en opstaan.
We hebben het nu over auto's maar alles moet op de schop van de industrie tot vliegtuigen, container schepen etc. etc.
Laten we eerlijk wezen alles staat pas in de kinderschoenen van wat er over 10 tot 20 jaar de nieuwe standaard gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ik zeg toch helemaal niet dat ze de motor niet mogen opendraaien? Tuurlijk dat ze dat mogen.

Wat ik probeer te zeggen, is dat het niet persé beschuldigingen zijn als Mercedes zegt dat Red Bull grote stappen heeft gezet. Alleen worden uitspraken van Mercedes zo geïnterpreteerd. Red Bull heeft wel degelijk stappen gezet. Volgens Red Bull zelf door de betrouwbaarheid te verhogen door andere olie.
Prima, mooi gedaan
Ik bedoelde ook niet dat jij dat schreef. Maar als Honda dat wou konden ze net zo goed de motor in Bahrein maar voor 50% open draaien, vervolgens nu in Frankrijk het nieuwe blok introduceren, en dan de motor op 75% open draaien. Dat mag gewoon, zolang het dezelfde gehomologeerde motor is. En Red Bull heeft dus blijkbaar in Bahrein "op 100% gereden" en daarna nog maar "op 95" en nu weer "op 100%". En dat komt dan potentieel doordat Honda een betrouwbaarheidsissue heeft opgelost in de motor.
Ik kan mij bv zomaar indenken dat als je bv een cilinder hebt volgens ontwerp X dat je dan niet dat ontwerp mag aanpassen nu, want niet gehomologeerd. Maar als blijkt dat dit specifieke model niet sterk genoeg is dat je het wel van een ander materiaal mag maken, of als zo'n cilinder hol is van binnen dat je hem iets "dikker" (/minder hol) maakt. Dan is het nog hetzelfde ontwerp, maar wel een nieuw "model". Dus je haalt geen performance voordeel uit "nieuw ontworpen cilinder", maar de betrouwbaarheid is wel verhoogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

d-vine schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Tuurlijk zit de politiek hier ook achter maar dat moet ook wel een omdat anders de auto en olie-industrie o.a. het allemaal wel best vind. En uiteindelijk moet er wat gebeuren voor onze aardbol.

Ik ben wel van mening dat de toekomst is met een combinatie van elektrisch, waterstof en bio brandstoffen zodat voor alles een passende oplossing te vinden is.
Denk dat zonder de politieke druk het te langzaam gaat nu misschien volgens jou mening een onmogelijke oplossing ( dat snap ik) maar je komt er nooit zonder vallen en opstaan.
We hebben het nu over auto's maar alles moet op de schop van de industrie tot vliegtuigen, container schepen etc. etc.
Laten we eerlijk wezen alles staat pas in de kinderschoenen van wat er over 10 tot 20 jaar de nieuwe standaard gaat worden.
Innovatie afgedwongen door politiek gaat niet werken. Net zoals subsidies weggegooid geld is. Maar dat is mijn mening. ;)

Ik ben er heilig van overtuigt dat er iemand ergens in een achteraf schuurtje de heilige graal op het gebied van vervoer en motoren aan het uitvinden is... Zo is het tenminste bijna altijd gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RobertMe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat jij dat schreef.
Verkeerd gelezen, mijn excuses.

@de rest : zie je hoe snel je zaken verkeerd kan interpreteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Extigo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:54:

[...]

Als Ferrari en RedBull het ergens over eens zijn dan is het wel dat dat Mercedes de vijand is. Ik wil dus niet te veel waarde hechten aan de woorden van Binotto, al heb ik de indruk dat hij meestal vrij eerlijk is, voor iemand in zijn positie. ;)

Ik denk dat Ferrari vooral geen zin heeft in nog meer veranderingen. Ze hebben al meer dan genoeg moeite om hun motor weer op niveau te krijgen sinds het 2019 debacle. Die willen niet nog meer beperkingen op het "optimaliseren" van de motor.

Moreel gezien heeft Ferrari nog wel wat goed te maken bij mij. Door hun gerotzooi met de motor pakte ze in de tweede helft van 2019 opeens een hoop punten die anders waarschijnlijk naar Verstappen waren gegaan waardoor hij 2e had kunnen worden in plaats van Bottas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5C0IIEXwAI1vGx?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Maasluip schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

Kunnen ze nou gewoon zo slecht tegen hun verlies?
jemig MERC :X

EDIT

toch wel? :P

Mercedes kondigt nieuwe updates en verbeterde motor aan

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 29-06-2021 13:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
In de F1 Nation podcast geeft TCO James Allison aan dat ondanks de ontwikkelingsstop zeker nog een aerodynamische update en een PU update vanuit Mercedes te verwachten zijn.
“What Toto points out is that next year’s rules are a big and hairy affair and they demand a huge amount of our attention, so most of the focus of our factory has switched over to the performance discovery for next year, but that doesn’t mean that there aren’t things still in the food chain from prior to that focus switch.

“Furthermore it isn’t all of the factory,” adds Allison, “and furthermore, we [Brackley] are only one of two factories, there’s also the PU factory [at Brixworth] and there is a little bit more to come from the PU. So there’s some more aerodynamic change in the offing, a little bit of PU, we hope, on the delivery side and just a few things that are not quite as tidy as we would wish that we still have an opportunity to put right while this season is still very much alive and hot.”
Voor wie de podcast wil luisteren https://www.formula1.com/...0cYOUUdrZgWWVMNLyN68.html

@G_Dragon was eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dit wordt gewoon zo'n "tussenjaar" even pauze en herpakken, en vanaf 2022 mercedes #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Kenhas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Waar roepen ze dat?

Voor mijn gevoel kun je beter zeggen wanneer ze het niet geroepen hebben, elke keer begint Hamilton er zelf over. Ik ga vast turven voor dit weekend.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Meanwhile, Toto Wolff voorafgaand op dit seizoen in DrivetoSurvive:

"Christian likes to rumble around a little bit, but I think we are doing it a bit different," Wolff said in a preview of the Formula One documentary. "We concentrate on ourselfs. We don't look to much left and right. We do the talking on the track."

Filmpje van Toto's woorden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0c6_1qRJauVlAaevc9r3PFpwIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qMHdVCtShWz7g9VwtAlYo7Zr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
himlims_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:23:
dit wordt gewoon zo'n "tussenjaar" even pauze en herpakken, en vanaf 2022 mercedes #1
de auto wordt in 2022 totaal anders he...zelfs een mclaren kan een auto zo maken dan dat het ala Brawn GP opeens dominant kan zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Als Ferrari en RedBull het ergens over eens zijn dan is het wel dat dat Mercedes de vijand is. Ik wil dus niet te veel waarde hechten aan de woorden van Binotto, al heb ik de indruk dat hij meestal vrij eerlijk is, voor iemand in zijn positie. ;)

Ik denk dat Ferrari vooral geen zin heeft in nog meer veranderingen. Ze hebben al meer dan genoeg moeite om hun motor weer op niveau te krijgen sinds het 2019 debacle. Die willen niet nog meer beperkingen op het "optimaliseren" van de motor.

Moreel gezien heeft Ferrari nog wel wat goed te maken bij mij. Door hun gerotzooi met de motor pakte ze in de tweede helft van 2019 opeens een hoop punten die anders waarschijnlijk naar Verstappen waren gegaan waardoor hij 2e had kunnen worden in plaats van Bottas.
Op dit gebied zou ik zeker waarde hechten aan de woorden van Binotto, want in tegentelling tot Toto Wolff is hij een engineer. Binotto is sinds 1995 bij Ferrari, en begon als als engineer bij de motorafdeling. Hij was een van de verantwoordelijke voor de motor tijdens het success van Schumacher bij Ferrari. En sinds 2013 was hij hoofd van de motorafdeling (tot hij in 2016 CTO, en in 2019 TP werd).

Dus als Mattia Binotto dit soort dingen zegt, dan kun je er vanuit gaan dat het klopt. Het zit in ieder geval veel dichter bij wat Toto Wolff de afgelopen tijd in paniek aan het roepen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als er een jaar is om dat te doen is het dit jaar wel. Omdat de windtunneltijd afhankelijk is van je plek in het kampioenschap kan het zelfs gunstig zijn om nu een stapje terug te accepteren zodat je meer kan investeren in de auto voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Niet echt dus:
https://www.formula1.com/...0cYOUUdrZgWWVMNLyN68.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

precies dat dus; wat in de planning zit en of is gebakken komt erop; maar gaan geen nieuwe ontwikkelingen R&D meer starten voor de '21 bak. Dus; dit wordt een 'tussenjaar' waarbij de focus verlegd wordt naar de aankomende wijzigingen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Distribution of Race Position by Team per Lap - Rounds 1-8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/v9pfcsnlz6871.jpg?width=640&height=748&crop=smart&auto=webp&s=70ef5ca85352123592f489b07bf7c6dab0d1ac8a

thx @Overdrive97

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 29-06-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Aantal rondes op die plek. Dus RBR 358 rondes op P1 gereden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
"Distribution of Race Position by Team per Lap - Rounds 1-8" aldus Reddit.
Was handig geweest als het er bij had gestaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Overdrive97 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:25:
[...]

"Distribution of Race Position by Team per Lap - Rounds 1-8" aldus Reddit.
Was handig geweest als het er bij had gestaan :)
Ik dacht dat het in de titel stond toen ik hem kopieerde.. blijkbaar was dat de titel van de post :+

Zal het aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

scrappy.doo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:38:
[...]

en als Lewis in Baku de 1e bocht na de herstart hebben gehaald dan stond hij nu voor met 163 tegenover de 156 van Verstappen. Als Hamilton in 2016 nou niet zoveel betrouwbaarheid problemen had gehad, maar juist Rosberg, dan had Lewis al zijn 8 WK titels gehad. Als Robben die bal nu langs Casillas had getikt waren we wereld kampioen geweest. Als Kruijswijk op weg naar Risoul niet onderuit ging was hij de 1e Giro winnaar geweest. Dan hebben we ook nog Rensenbrink en de paal natuurlijk.

Dit is gelukkig echt heeeel simpel in de sport en iedereen weet het; "als telt niet".
Die Hamilton ALS kon pas ontstaan na de eerdere ALS van Max. Ik vind de drie alsen best reeel.

En ja, het had nog erger kunnen zijn als Hamilton in Baku linksaf was gegaan., dat is waar. Max had met een beetje minder pech waarschijnlijk veel verder los gestaan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
pro_6or schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Die Hamilton ALS kon pas ontstaan na de eerdere ALS van Max. Ik vind de drie alsen best reeel.

En ja, het had nog erger kunnen zijn als Hamilton in Baku linksaf was gegaan., dat is waar. Max had met een beetje minder pech waarschijnlijk veel verder los gestaan.
Ja, maar stel je nou maar eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn.
:+ :+ :+

Hele verhaal blijft hetzelfde, als dit, stel je voor dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 22:38
Als je het als spelletje dan toch wil spelen... Dan was Hamilton er waarschijnlijk natuurlijk ook niet afgegaan bij de herstart als Max geen klapband had gehad. Dan was er immers geen herstart geweest.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

basvn schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:18:
Distribution of Race Position by Team per Lap - Rounds 1-8
[Afbeelding]

thx @Overdrive97
Tja dat is leuk, maar afgelopen zondag werd er bijvoorbeeld over Bottas geroepen dat hij de meeste ronden van iedereen daar aan kop heeft gereden. Alleen die laatste rondjes niet altijd, waardoor hij lang niet de meeste punten heeft gehaald de afgelopen jaren. Natuurlijk is de kans dat je veel punten haalt groter als je veel ronden aan kop ligt, maar zo'n akkefietje als Max in Azerbeidzjan had gooit de hele statistiek in de prullenbak.

Dat plaatje laat wel mooi zien dat de racewinsten verdeeld zijn tussen RB en Mer. De rest heeft geen enkele ronde vooraan gereden......

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 29-06-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Dat plaatje laat wel mooi zien dat de racewinsten verdeeld zijn tussen RB en Mer. De rest heeft geen enkele ronde vooraan gereden......
Vettel in Baku.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Erg leuk interview met Frits van Eldik. Formule 1 fotograaf. Ook een kijkje in de dingen die ze stiekem moeten doen. Rand gebeuren binnen de race wereld maar oh zo belangrijk. Have fun!

YouTube: Van Eldik: Verstappen buitengewoon, maar wel nog steeds zichzelf

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
https://www.gpblog.com/en...el-the-playing-field.html

Haha, nog steeds flexi wing saga hoor. En met 'level the playing field' bedoeld hij natuurlijk weer dat Mercedes domineert. Het veld is nu voor het eerst in jaren enigszins geleveld met RBR en MB op ongeveer zelfde level en een groep middenmoters op een zelfde level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Shinji schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:10:

Haha, nog steeds flexi wing saga hoor. En met 'level the playing field' bedoeld hij natuurlijk weer dat Mercedes domineert. Het veld is nu voor het eerst in jaren enigszins geleveld met RBR en MB op ongeveer zelfde level en een groep middenmoters op een zelfde level.
Ow en nu moet het veld ineens geleveld worden, hoorde je hem voorheen nooit over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:36
Shinji schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:10:

Ik kwam de Nederlandse variant net tegen :+

https://www.gpblog.com/nl...et-speelveld-kleiner.html

Ik ben die Hamilton (en Mercedes in het algemeen) inmiddels aardig zat. Kunnen ze voor het eerst in 7 jaar een keer niet iedere race winnen "misschien passen ze de regels wel aan zodat het veld dichter bij elkaar zit" :r Ontwikkel je auto zodat ie harder gaat en niet zeiken!! De hele top 10 zit in kwali al binnen 9-tienden, wat wil je nog meer? Wat ze eigenlijk zeggen is "pas de regels aan zodat wij weer kunnen winnen"

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 29-06-2021 19:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
FastFred schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Ik kwam de Nederlandse variant net tegen :+

https://www.gpblog.com/nl...et-speelveld-kleiner.html

Ik ben die Hamilton (en Mercedes in het algemeen) inmiddels aardig zat. Kunnen ze voor het eerst in 7 jaar een keer niet iedere race winnen "misschien passen ze de regels wel aan zodat het veld dichter bij elkaar zit" :r Ontwikkel je auto zodat ie harder gaat en niet zeiken!! De hele top 10 zit in kwali al binnen 9-tienden, wat wil je nog meer? Wat ze eigenlijk zeggen is "pas de regels aan zodat wij weer kunnen winnen"
Lewis moet een beetje op gaan passen, hij begint (buiten het VK) op deze manier het lachertje van de F1 te worden.

Het feit dat Mercedes sinds de komst van de V6T dusdanig oppermachtig was dat geen enkel ander team aanspraak kon maken op de titel is genoegzaam bekend. Russel die koud de eerste wedstrijd in die wagen alleen niet wint omdat hij genaaid wordt door het team het team een fout maakt. Notabene Nikita -f*ck*ng - Mazepin die nu geen deuk in een pakje boter rijdt maar tijdens een test in 2019 het hele F1 veld op ruim een seconde zet.

Begin te vermoeden dat ook in de jaren dat Ferrari nog gevaarlijk leek (2018) Mercedes/Hamilton toch volledig in control waren. Wellicht in samenspraak met de FIA of op eigen initiatief. Halverwege het seizoen stond Vettel 8 punten voor op Hamilton, maar in de 2e seizoenshelft was Mercedes weer oppermachtig waardoor Hamilton uiteindelijk met 88 punten voorsprong de titel pakte. No sweat!

Nu is het anders. Verstappen is minimaal gelijkwaardig aan hem, waarschijnlijk zelfs beter. Maar nu heeft hij geen wonderwagen waarmee dat gemis gecompenseerd kan worden. Je hoort bij de onboards het ongeloof in zijn stem. Buiten de wagen heeft hij het niet over het gegeven dat ze bij Mercedes (en hijzelf) harder moeten werken, maar komt hij niet verder dan indirecte insinuaties aan het adres van zijn tegenstander.

Misschien komende donderdag toch maar eens een Trackwalk doen Lewis?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Finraziel
Jongens, hebben jullie ook allemaal echt even op het linkje geklikt om te lezen wat ie echt gezegd heeft?

Hij heeft het over dat RB extra performance gevonden heeft afgelopen races en dat als Mercedes niet meer verder ontwikkelt dit seizoen het beeld zo zal blijven, maar dat er wel een technical directive aankomt waarmee RB misschien weer wat verliest en het verschil tussen RB en Mercedes weer wat kleiner wordt. Dat is wat hij bedoelt met level the playing field. Het gaat al helemaal niet over het hele veld, alleen RB en Mercedes.

Hij zegt helemaal niet dat het oneerlijk is of zo, hij geeft gewoon aan dat Mercedes op dit moment niet heel sterk staat tegenover RB maar dat met die technical directive er wellicht nog iets aan kan veranderen zelfs als Mercedes zelf geen grote prestatie verbeteringen meer brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Finraziel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:31:
Jongens, hebben jullie ook allemaal echt even op het linkje geklikt om te lezen wat ie echt gezegd heeft?

Hij heeft het over dat RB extra performance gevonden heeft afgelopen races en dat als Mercedes niet meer verder ontwikkelt dit seizoen het beeld zo zal blijven, maar dat er wel een technical directive aankomt waarmee RB misschien weer wat verliest en het verschil tussen RB en Mercedes weer wat kleiner wordt. Dat is wat hij bedoelt met level the playing field. Het gaat al helemaal niet over het hele veld, alleen RB en Mercedes.

Hij zegt helemaal niet dat het oneerlijk is of zo, hij geeft gewoon aan dat Mercedes op dit moment niet heel sterk staat tegenover RB maar dat met die technical directive er wellicht nog iets aan kan veranderen zelfs als Mercedes zelf geen grote prestatie verbeteringen meer brengt.
Maar hij begint wel weer over flexi wing ook al zijn er in de tests zaken aangescherpt en heeft RB daarvoor aanpassingen gedaan.

En tevens betekend "level the playing field": To make a situation fair for everyone. Hij zegt dus wel degelijk dat het niet eerlijk is.

Dat een regel onduidelijk is, of de tests niet afdoende, en er een TD komt waarin een en ander scherper wordt neergezet en tests worden aangepast prima. Maar dan ben je echt stom bezig als FIA als het dan drie weken later weer zou moeten wijzigen. Zorg dan dat de TD over dat onderwerp geen ruimte meer open laat.

En vervolgens blijft het angstvallig stil over de flexi frontwing.

En wat maakt het uit of het over alleen RBR en MB gaat of het hele veld? Juist dat eerste (wat je aangeeft dat hij bedoeld, en dat denk ik ook) is een kwalijkere zaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 29-06-2021 21:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je dit zo stelt, begrijp je niet wat ‘level (the) playing field’ betekent in het Engels.
Wikipedia: Level playing field
Dat gaat specifiek over gelijkheid aan regels:
In commerce, a level playing field is a concept about fairness, not that each player has an equal chance to succeed, but that they all play by the same set of rules.[1]
Door dit zo te melden stelt hij dat er andere regels zijn voor bepaalde teams of dat iemand vals speelt.
Door dit zo te stellen meld/insinueert hij direct dat er iets oneerlijks gaande is :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Als je dit zo stelt, begrijp je niet wat ‘level (the) playing field’ betekent in het Engels.
Wikipedia: Level playing field
Dat gaat specifiek over gelijkheid aan regels:

[...]

Door dit zo te melden stelt hij dat er andere regels zijn voor bepaalde teams of dat iemand vals speelt.
Door dit zo te stellen meld/insinueert hij direct dat er iets oneerlijks gaande is :)
Ik wist niet dat we het over de winkel van Hamilton hadden...

Verder zegt het wat over het uitgangspunt, niet over de verdere ontwikkeling. Dat de regels voor iedereen hetzelfde gelden. Dus dat ligt bij de FIA niet bij Merc vs RB

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Shinji schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:24:
[...]

Maar hij begint wel weer over flexi wing ook al zijn er in de tests zaken aangescherpt en heeft RB daarvoor aanpassingen gedaan.

En tevens betekend "level the playing field": To make a situation fair for everyone. Hij zegt dus wel degelijk dat het niet eerlijk is.

Dat een regel onduidelijk is, of de tests niet afdoende, en er een TD komt waarin een en ander scherper wordt neergezet en tests worden aangepast prima. Maar dan ben je echt stom bezig als FIA als het dan drie weken later weer zou moeten wijzigen. Zorg dan dat de TD over dat onderwerp geen ruimte meer open laat.

En vervolgens blijft het angstvallig stil over de flexi frontwing.

En wat maakt het uit of het over alleen RBR en MB gaat of het hele veld? Juist dat eerste (wat je aangeeft dat hij bedoeld, en dat denk ik ook) is een kwalijkere zaak.
Mja, zo kun je het ook lezen ja. Ik denk alleen dat jullie het veel te leuk vinden om meteen van het slechtste uit te gaan bij hem.

En niet dat ik nou 'voor Mercedes' ben of zo, ik vind ook dat ze veel te veel buiten de race en de auto zelf proberen te manipuleren, vooral nu ze eindelijk eens echt goed tegengas krijgen. Maar dat betekent niet dat ik elke uitspraak ga zitten analyseren om Hamilton zoveel mogelijk in een negatief daglicht te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Finraziel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Mja, zo kun je het ook lezen ja. Ik denk alleen dat jullie het veel te leuk vinden om meteen van het slechtste uit te gaan bij hem.
Het is alleen geen kwestie van "zo kun je het ook lezen". Het gezegde "level playing field" is gewoon dat het "een eerlijk speelveld" is. Wat het nu dus niet zou zijn. Dat heeft niks te maken wat iemand er in zou willen of niet willen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

De quote van HAM: "Naturally they have that really good wing that bends, which they’ve had most of the year. I think they’ve been developing it for, as far as I’m aware or what I’m told, for quite a long time, which we haven’t, so that would definitely be part of it."

Which we haven't? _O- _O-

Deze uitspraken in combinatie met z'n onboard radio's laten zien dat meneer duidelijk de schuld buiten hemzelf/Mercedes legt. Laten we hopen dat de buigende frontwing ook een onderzoekje krijgt aub d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Max in Baku door het oog van de naald.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vorig jaar heeft Mercedes iets ontwikkeld wat in een grijs gebied van de vastgestelde specificaties zat. Toen had Red Bull een grote mond. Nu doet Mercedes dat.

Maar toch vind ik Mercedes één grote zeikclub geworden. Bij Red Bull hield het klagen vorig jaar wel op ondanks dat Mercedes DAS tot het einde van het jaar mocht behouden. Red Bull heeft nu al aanpassingen gedaan en het gedram gaat vanuit kamp Mercedes gewoon door terwijl ze zelf met een zeer discutabele voorvleugel rijden.

Ik denk dat Mercedes vergeten is hoe het is om niet meer het beste jongetje van de klas te zijn. Vind het erg vermoeiend allemaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alonso houdt van de undercut en niet alleen bij Lando...

https://www.reddit.com/r/...nando_is_faster_than_you/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Koppelingspendalen gaan z'n 300km mee, en parc fermé begint nu op vrijdag met FP1 al.
dus alles moet opeens het hele weekend mee. en dat is een probleem voor die teams

[ Voor 55% gewijzigd door basvn op 30-06-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
Kenny_026 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:16:
Vorig jaar heeft Mercedes iets ontwikkeld wat in een grijs gebied van de vastgestelde specificaties zat. Toen had Red Bull een grote mond. Nu doet Mercedes dat.

Maar toch vind ik Mercedes één grote zeikclub geworden. Bij Red Bull hield het klagen vorig jaar wel op ondanks dat Mercedes DAS tot het einde van het jaar mocht behouden. Red Bull heeft nu al aanpassingen gedaan en het gedram gaat vanuit kamp Mercedes gewoon door terwijl ze zelf met een zeer discutabele voorvleugel rijden.

Ik denk dat Mercedes vergeten is hoe het is om niet meer het beste jongetje van de klas te zijn. Vind het erg vermoeiend allemaal.
Och die voorvleugels buigen allemaal, zonder die budget cap had RBR daar niet over geklaagd. Ze willen ook dat mercedes het potje weer wat leger moet maken.

Weten we eigenlijk of die oude achtervleugel van RBR voldoet aan de nieuwe eisen? Heb ik even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
meenkdrie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Och die voorvleugels buigen allemaal, zonder die budget cap had RBR daar niet over geklaagd. Ze willen ook dat mercedes het potje weer wat leger moet maken.

Weten we eigenlijk of die oude achtervleugel van RBR voldoet aan de nieuwe eisen? Heb ik even gemist.
Ze hebben een nieuwe achtervleugel dus ik schat van niet. Ze zullen iig bang zijn dat ie niet voldoet.

Daarnaast heb ik bij RB vooral het idee dat ze klagen omdat Mercedes klaagt. Ik geloof er niets van dat ze anders over die voorvleugel waren begonnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meenkdrie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:15:
[...]

kan het mis hebben;
bij de france race zouden de achtervleugels aan de nieuwe procedures onderworpen worden, om 'safe' te zijn had redbull een steviger model gemonteerd. de wing die flext is volgens mij niet gebruikt voor de testen.

maar zoals al zei; kan het mis hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
himlims_ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:37:
[...]

kan het mis hebben;
bij de france race zouden de achtervleugels aan de nieuwe procedures onderworpen worden, om 'safe' te zijn had redbull een steviger model gemonteerd. de wing die flext is volgens mij niet gebruikt voor de testen.

maar zoals al zei; kan het mis hebben :+
Volgens mij heeft de FIA die ook technisch gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:36
basvn schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:06:
[Twitter]

Koppelingspendalen gaan z'n 300km mee, en parc fermé begint nu op vrijdag met FP1 al.
dus alles moet opeens het hele weekend mee. en dat is een probleem voor die teams
Oef, dat is niet fijn :X

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 30-06-2021 10:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

[Twitter]

Pedalen? Koppelings-platen denk ik. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[Twitter]

Dat is niet het enige probleem. Dit betekent namelijk dat ze de race onderdelen moeten gebruiken, en dus geen onderdelen enkel voor de training. Stel nou dat ze zouden crashen tijdens FP1 (wat nog wel eens voorkomt), dan ben je meteen race onderdelen kwijt en dichter bij een grid-straf voor het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

[Twitter]

Waarom begint parc ferme op vrijdag? Er is toch helemaal geen sprintrace?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]

onder parc ferme regels mag je de meeste onderdelen door een nieuwe met dezelfde spec vervangen normaal gesproken?

Maargoed, ze weten dit dus al een jaar dat hun 'clutch shims' niet lang genoeg meegaan voor de sprintrace en hebben er nog geen oplossing voor?

Verder wel wat raar, AM zal gewoon de Merc clutch gebruiken denk ik?
Aangezien die motor + gearbox inkopen.
Nicht alle Teams haben dieses Problem. Mercedes benutzt ein neues Kupplungsmodell, das auch 700 Kilometer am Stück schafft. Aston Martin hatte bei seinem Technikpartner bereits angefragt, doch eine Absage erhalten. Es gibt nicht genug Einheiten für zwei Teams.
Niet genoeg op voorraad voor 2 teams :+

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 30-06-2021 11:40 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met de Power Ranking van Formula1.com heb ik alle informatie weer ontvangen om de overall ranking op te stellen. In totale zin wijken ze bij F1.com toch vaak af van de gemiddelde tendens.
F1 POWER RANKINGS: Who’s top of the leaderboard after the Styrian Grand Prix?
An almost flawless weekend from Max Verstappen at the Styrian Grand Prix culminated in arguably the most dominant of his 14 career victories. Was it enough to earn him top spot in this week’s Aramco F1 Power Rankings, though? Our judges scores are in…
  1. Max Verstappen
  2. Lando Norris
  3. George Russell
  4. Carlos Sainz
  5. Charles LeClerc
Als je de ratings naast elkaar legt levert dit het volgende resultaat op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeRnTb0QKlgKR-4xMCHXwEk7KvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i4nhXkSQtkkFuyWaqFTcRtxI.png?f=fotoalbum_large

In totale zin levert over de afgelopen races het volgende cumulatieve overzicht op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jpl8MTcpiOnPYv7hQv2mxmPRUig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmo7EpVCt0Cx8TCpHQ3w7jSg.png?f=fotoalbum_large

In de grafiek is duidelijk te zien dat er in de top 5 weinig verschuivingen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yd4bGY_B_OvqQJ7cE-coqZ3mtP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/clEpU7TB6WgrbGs2YN668Bmx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 30-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[Twitter]

300KM? Een GP is toch al 305KM, en normaliter rijden ze dan dus sowieso ook nog de Q ermee dus zit je zo over de 325KM. Als die dingen dus echt maar om en nabij de 300KM mee gaan is het naar mijn idee dus sowieso een fout ontwerp, aangezien ze dan elk weekend blij kunnen zijn dat ze het uithouden tot het zwart/wit geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:35:
[...]

300KM? Een GP is toch al 305KM, en normaliter rijden ze dan dus sowieso ook nog de Q ermee dus zit je zo over de 325KM. Als die dingen dus echt maar om en nabij de 300KM mee gaan is het naar mijn idee dus sowieso een fout ontwerp, aangezien ze dan elk weekend blij kunnen zijn dat ze het uithouden tot het zwart/wit geblokt.
In het bronartikel van Amus staat het iets beter:
Aston Martin-Teammanager Andy Stevenson ärgert sich: "Diese Kupplungen wurden für einen anderen Zweck gebaut. Sie brauchen nach 300 Kilometern neue Beilagscheiben und eine Wartung. Hätten wir vor der Saison gewusst, was uns erwartet, hätten wir andere Kupplungen gebaut. Wenn wir das ganze Wochenende ohne Auffrischen mit einer Kupplung fahren müssen, können wir nicht garantieren, ob sie hält."
https://www.auto-motor-un...on-martin-mclaren-alpine/
Ze hebben dus alleen niet de garantie van de leverancier dat het werkt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Waarom begint parc ferme op vrijdag? Er is toch helemaal geen sprintrace?
is voor Silverstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er zal toch een simpele oplossing zijn neem ik aan? Gewoon laten vervangen tussendoor. Is een slijtagedeel, net als remblokken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:42:
[...]

In het bronartikel van Amus staat het iets beter:

[...]

https://www.auto-motor-un...on-martin-mclaren-alpine/
Ze hebben dus alleen niet de garantie van de leverancier dat het werkt.
Dat snap ik, maar de leverancier verkoopt dus iets met de garantie dat het 300KM werkt, terwijl er sowieso 305KM+ mee gereden moet worden. Nu snap ik ook wel dat in F1 alles op de limiet is en je niet een veel duurdere / complexere / zwaardere koppeling gaat gebruiken die 10.000KM mee gaat. Maar 300KM als een race al 305KM is is de andere keerzijde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
redwing schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:33:
[...]
Daarnaast heb ik bij RB vooral het idee dat ze klagen omdat Mercedes klaagt. Ik geloof er niets van dat ze anders over die voorvleugel waren begonnen.
Geloof je dat echt? Kan me dat echt niet voorstellen. Als Red Bull bij een ander team iets illegaals ziet en dan nog zeker bij hun grootste concurrent, dan gaan ze dat echt niet zo laten.

Het enigste dat ik mij afvraag, is waarom het allemaal zo lang duurt eer Red Bull een zaak maakt van de voorvleugel. Je gaat je grootste concurrent toch niet zomaar laten rondrijden met een illegaal onderdeel? Dat de voorvleugel van Mercedes flext, is duidelijk te zien in alle filmpjes. En ik heb nog nergens gehoord dat Mercedes van plan is hun voorvleugel aan te passen. Wat is er dan eigenlijk gaande?
Dat Red Bull wacht tot we aan de typische Mercedes circuits komen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor mij zijn er geen "typische" circuits meer. Daarvoor ligt het te dicht bij mekaar. En zoals gezegd, je gaat een concurrent toch niet laten rijden met iets illegaal.

En dan zijn er maar drie mogelijkheden (in mijn ogen):
Ofwel is hun eigen voorvleugel ook illegaal (of discutabel) en willen ze eerst zorgen dat ze zelf in orde zijn.
Ofwel is er niets aan de hand met de voorvleugel van Mercedes. Die flext wel maar binnen de toegelaten grenzen
Ofwel heeft Mercedes toch een andere voorvleugel ondertussen die minder flext. Dat zou misschien ook wel een deel van het snelheidsverschil op de rechte lijn verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kenhas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Geloof je dat echt? Kan me dat echt niet voorstellen. Als Red Bull bij een ander team iets illegaals ziet en dan nog zeker bij hun grootste concurrent, dan gaan ze dat echt niet zo laten.
Waarom klagen ze dan pas op het moment dat mercedes begint te klagen over hun achtervleugel? Ik ben er van overtuigd dat als mercedes die claim niet had doorgezet, RB ook niets met die voorvleugel had gedaan. Zo denk ik ook dat als dit vorig jaar had gespeeld met mercedes die nog dominant was, mercedes hier niets mee had gedaan.
Het enigste dat ik mij afvraag, is waarom het allemaal zo lang duurt eer Red Bull een zaak maakt van de voorvleugel. Je gaat je grootste concurrent toch niet zomaar laten rondrijden met een illegaal onderdeel?
Omdat ze dat niet nodig vonden en het zelf wel ok vonden? Je hoeft niet over alles te klagen en in elke auto zullen wel onderdelen zitten die op/over het randje zijn. Ik snap wel dat ze daarbij vooral de extremen aanpakken en niet over alles klagen.
Dat de voorvleugel van Mercedes flext, is duidelijk te zien in alle filmpjes. En ik heb nog nergens gehoord dat Mercedes van plan is hun voorvleugel aan te passen. Wat is er dan eigenlijk gaande?
Dat Red Bull wacht tot we aan de typische Mercedes circuits komen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor mij zijn er geen "typische" circuits meer. Daarvoor ligt het te dicht bij mekaar. En zoals gezegd, je gaat een concurrent toch niet laten rijden met iets illegaal.

En dan zijn er maar drie mogelijkheden (in mijn ogen):
Ofwel is hun eigen voorvleugel ook illegaal (of discutabel) en willen ze eerst zorgen dat ze zelf in orde zijn.
Ofwel is er niets aan de hand met de voorvleugel van Mercedes. Die flext wel maar binnen de toegelaten grenzen
Ofwel heeft Mercedes toch een andere voorvleugel ondertussen die minder flext. Dat zou misschien ook wel een deel van het snelheidsverschil op de rechte lijn verklaren
Je mist de optie dat de vleugel gewoon niet voldoet aan de eisen en er straks ook voor mercedes een verplichte aanpassing komt.
Maar we zullen zien wat er van komt. De FIA kennende verzinnen ze wel iets waardoor mercedes niet alteveel hoeft te doen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
redwing schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Waarom klagen ze dan pas op het moment dat mercedes begint te klagen over hun achtervleugel? Ik ben er van overtuigd dat als mercedes die claim niet had doorgezet, RB ook niets met die voorvleugel had gedaan. Zo denk ik ook dat als dit vorig jaar had gespeeld met mercedes die nog dominant was, mercedes hier niets mee had gedaan.

Omdat ze dat niet nodig vonden en het zelf wel ok vonden? Je hoeft niet over alles te klagen en in elke auto zullen wel onderdelen zitten die op/over het randje zijn. Ik snap wel dat ze daarbij vooral de extremen aanpakken en niet over alles klagen.
Dan denk ik dat je een veel te braaf beeld hebt van Red Bull. Geen enkel maar dan ook geen enkel team zal het ok vinden dat hun directe concurrent met illegale onderdelen rondrijdt. Ze hoeven inderdaad niet over alles te klagen. Maar toen Mercedes kloeg over de flex wing, greep de FIA in. Aangezien Red Bull hun achtervleugel veranderd heeft, zal het inderdaad kloppen. Dan doet Horner enkele uitspraken dat ze Mercedes gaan terugpakken met hun voorvleugel. Maar dat gebeurt maar niet
PS Voor zover ik weet, heeft Mercedes geen claims doorgezet. Het is niet dat Mercedes een klacht heeft ingediend (voor zover ik weet)
Je mist de optie dat de vleugel gewoon niet voldoet aan de eisen en er straks ook voor mercedes een verplichte aanpassing komt.
Red Bull kon al weken klacht indienen daarvoor maar doen het niet. En dat is nu net hetgeen ik mij afvraag. Waarom?
Maar we zullen zien wat er van komt. De FIA kennende verzinnen ze wel iets waardoor mercedes niet alteveel hoeft te doen ;)
Als FIA echt Mercedes vriendjes zijn, hadden ze de aanpassing van de vloer niet doorgevoerd (op vraag van Pirelli). Door die regelwijziging worden high rake wagens bevoordeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Kenhas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:32:

Als FIA echt Mercedes vriendjes zijn, hadden ze de aanpassing van de vloer niet doorgevoerd (op vraag van Pirelli). Door die regelwijziging worden high rake wagens bevoordeeld.
De verwachting was juist het omgekeerde effect of te wel dat Red bull met de High rake meer geraakt zou worden dan merc met een low rake.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kenhas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Dan denk ik dat je een veel te braaf beeld hebt van Red Bull. Geen enkel maar dan ook geen enkel team zal het ok vinden dat hun directe concurrent met illegale onderdelen rondrijdt.
En toch klagen ze niet continue over allerlei zaken, terwijl er heel veel zaken zijn die echt wel op het randje zitten.
Ze hoeven inderdaad niet over alles te klagen. Maar toen Mercedes kloeg over de flex wing, greep de FIA in. Aangezien Red Bull hun achtervleugel veranderd heeft, zal het inderdaad kloppen. Dan doet Horner enkele uitspraken dat ze Mercedes gaan terugpakken met hun voorvleugel. Maar dat gebeurt maar niet
PS Voor zover ik weet, heeft Mercedes geen claims doorgezet. Het is niet dat Mercedes een klacht heeft ingediend (voor zover ik weet)
[...]

Red Bull kon al weken klacht indienen daarvoor maar doen het niet. En dat is nu net hetgeen ik mij afvraag. Waarom?
Je kunt je beter afvragen waarom de FIA op de 'vragen' over de achtervleugel door mercedes wel snel inging, maar over de 'vragen' van RB over de voorvleugel door RB niet. Ondanks dat de FIA zegt met een onderzoek bezig te zijn.
En dat geen claim doorzetten zeg ik omdat het er sterk op lijkt dat er verschil zit tussen een keer vragen stellen en de vraag wat 'serieuzer' te stellen. Bij normale vragen gebeurt er vanuit de FIA meestal weinig, maar op een gegeven moment zie je dat er aktie komt. Ik ga er dus vanuit dat er wat stappen zitten tussen 'vragen stellen' en daadwerkelijk een klacht indienen.
[...]
Inderdaad op vraag van Pirelli, oftewel anders waren er waarschijnlijk nog meer bandenproblemen geweest. Daarnaast was vooraf de verwachting (zoals hierboven al gezegd) dat vooral mercedes hier voordeel bij zou hebben.

[removed]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kijk eens wie we daar hebben. :P
YouTube: Christian Horner On Red Bull's Bold Title Ambitions | Beyond The Gri...

Ik maak straks wel een korte samenvatting als het wat was. :)

Na 10 minuten weet ik het al. :+
-Horner gaat heel subtiel om Gasly en Albon hun prestaties heen en met Perez lijkt het intern ook wel goed te zitten.
-Toen Honda eruit stapte is er wel gepraat met de andere leveranciers. Mercedes wou gewoon absoluut niet, Renault leek helemaal geen klanten meer te willen en met Ferrari zijn dus wel gesprekken gevoerd. Maar uiteindelijk was de Honda doorzetten gewoon het beste omdat ze dan hun eigen PU hadden en geen klant meer zijn.

Verder:
-Er zijn heel wat mensen van het chassis team naar de PU verschoven, maar ook bij RBR zijn ontslagen gevallen.
-Andy Cowell is blijkbaar gebeld, maar die had er geen zin in. Dus toen gingen ze maar achter de Mercedes mensen aan.
-Newey is pleased. :Y)
-Er komen honderd mensen van Honda UK.
-Hoofdgebouwd is vernoemd naar Stewart.
-Racegebouw naar Lauda.
-PU gebouw naar Rindt.
-Datacentra gebouw is vernoemd naar Vettel, want inspector Vettel met zijn data obsessie. :+

-Partyteam RBR kwam in 2005 met hun nu beroemde energy station. Dit lijkt bewust door Bernie naast die van McLaren gezet te zijn. Ron Dennis zal erg tevreden zijn geweest. Maar er kwam toen dus een McLaren werknemer langs om te kijken wat er allemaal aan de hand was qua muziek, feesten etc. Dat was Newey die zich goed vermaakte.
-Ferrari kwam in 2014 naar Newey en een van de dingen die ze boden was dat Newey zijn eigen straat Ferrari mocht ontwerpen. En daar kwam dus de Aston Martin Valkyrie vandaan als tegenbod.
-RBR ontwikkeld wel door zonder 2022 te negeren.

[ Voor 108% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2021 15:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 64 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken