[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.326 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:38
@#@#$@#%!!% :(

Knip-plak-edit.

* nachtnet gaat de startpost maar weer aanpassen. (vanmiddag of zo.)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Codemaster devs be like:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w7QL3zt.gif

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:40
In principe hebben ze de meeste banen al.

Vind het ook een beetje een gemiste kans van hun dat ze de andere banen niet als DLC vrijgeven voor oudere spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:13:
@#@#$@#%!!% :(

Knip-plak-edit.

* nachtnet gaat de startpost maar weer aanpassen. (vanmiddag of zo.)
terug in je git commits :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:23:
[...]

Vind het ook een beetje een gemiste kans van hun dat ze de andere banen niet als DLC vrijgeven voor oudere spellen...
Ik vraag me af of ze Turkije wel hebben. Vorig jaar zat ie er ook niet in en voor dit jaar leek het ook alsof ie eruit was voor het grootste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Ik vraag me af of ze Turkije wel hebben. Vorig jaar zat ie er ook niet in en voor dit jaar leek het ook alsof ie eruit was voor het grootste gedeelte.
Als het goed is, komt de gehele originele kalender op het spel.
maar geen idee.. er is zoveel gewisseld nu!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Als het goed is, komt de gehele originele kalender op het spel.
maar geen idee.. er is zoveel gewisseld nu!
De gehele originele kalender is natuurlijk met Canada en Singapore en niet twee keer de Red Bull Ring en Istanbul Park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:24:
[...]

terug in je git commits :P
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:23:
[...]

zal wel betaald permium/ingame credit systeempje voor komen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Verkeerd topic :')

[ Voor 75% gewijzigd door Sir_Lion op 25-06-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Verkeerd topic :')

[ Voor 75% gewijzigd door Sir_Lion op 25-06-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Tof om te zien dat MER zich druk maakt om de pitstops, afgelopen 7 jaar vonden ze alles wel prima en nu beginnen ze zich meer politiek te mengen. Geeft wat mij betreft goed aan hoe dominant ze waren en wat de onderlinge verhoudingen nu zijn.

Het toffe is dat deze regel uiteindelijk iedereen treft en MER er vanuit gaat dat RBR dus "anticipeert" op het goed vastzetten van een wiel.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat dat niet het geval is want dan lopen ze elke race een significant risico op een DNF en een team strijdend voor WCC kan dat niet riskeren.

Ben benieuwd na de zomer hoe het gaat lopen, pitstops zullen trager zijn maar ik denk dat de impact gering is

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55

Marko legt de schuld bij Mercedes, zoals verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:21:
Codemaster devs Tweakers F1 Topicstarters be like:
[Afbeelding]
FTFY :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Red Bull is de snelste in pitstops en dus zijn ze er het meest pissig om (denk ik), dat is wel logisch.
Maar het heeft impact op elk team. Zijn er al andere teams die boos reageren ?
En kunnen de teams nog iets doen om tegen de nieuwe regels in te gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Kan me goed voorstellen dat RBR boos is over de nieuwe regels voor de pitstops. Als er nu een probleem was, maar dat is er niet.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Extigo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:23:
[Twitter]
Het moet wel Mercedes zijn geweest. Dat zijn de enigen die constant flink falen met hun pitstops en die proberen het daar ook wat meer gelijk te trekken.

Veiligheid heeft sowieso 0 te maken met de snelheid. De twee snelste pit crews zijn Red Bull en Williams. Hun laatste unsafe release? 2010 voor Red Bull en 2013 voor Williams...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
Dan Fallows gaat van RBR naar AM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GGP_DsTsCaDhsz7-zNexuhKHWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fODtiqUo0V6SBaq4qqWBDlRD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Het moet wel Mercedes zijn geweest. Dat zijn de enigen die constant flink falen met hun pitstops en die proberen het daar ook wat meer gelijk te trekken.
Dit heeft natuurlijk niks met de trage / falende stops van Mercedes te maken, die falen om andere redenen ;) Stops waartegen dit zou moeten helpen zijn die van Haas waar de auto wegrijd en binnen 2 meter de wheelgunner met een X zit te zwaaien dat de band nog niet vast zit. Dat zijn stops waarbij te snel/vroeg op het knopje wordt gedrukt, mogelijk dus doordat de wheelgunner anticipeert dat op dat de wielmoer (bijna) vast zit en tegen de tijd dat die knop heeft ingedrukt dus daadwerkelijk vast zit. Als dat vervolgens alsnog niet het geval is dan is er dus een groot issue. Of in ieder geval regel technisch, de laatste keer dat een unsafe release echt onveilig was / band er af is gelopen is lang geleden.
Veiligheid heeft sowieso 0 te maken met de snelheid. De twee snelste pit crews zijn Red Bull en Williams. Hun laatste unsafe release? 2010 voor Red Bull en 2013 voor Williams...
Van Red Bull werd gisteren in het GP topic een pitstop van Webber in 2013 aangehaald, waarbij ook een gewonde cameraman is gevallen:

Williams zou je van kunnen zeggen Brazilie 2019, waarbij ze Kubica wegstuurden in het pad van Verstappen, maar FIA uiteindelijk oordeelde dat Kubica te traag op het groene licht reageerde. Maar dat was dan gevalletje wegsturen in het pad van een ander en niet wiel niet vast zitten.

Edit:
Overigens zou je in lijn met dat van Williams en Kubica bij Red Bull dus hetzelfde kunnen zeggen van Verstappens stop in Monaco (2019?) met Bottas. Maar in beide gevallen zit de lollipop man er dus naast en niet "wielmoer zat niet vast".

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 25-06-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Dit heeft natuurlijk niks met de trage / falende stops van Mercedes te maken, die falen om andere redenen ;) Stops waartegen dit zou moeten helpen zijn die van Haas waar de auto wegrijd en binnen 2 meter de wheelgunner met een X zit te zwaaien dat de band nog niet vast zit. Dat zijn stops waarbij te snel/vroeg op het knopje wordt gedrukt, mogelijk dus doordat de wheelgunner anticipeert dat op dat de wielmoer (bijna) vast zit en tegen de tijd dat die knop heeft ingedrukt dus daadwerkelijk vast zit. Als dat vervolgens alsnog niet het geval is dan is er dus een groot issue. Of in ieder geval regel technisch, de laatste keer dat een unsafe release echt onveilig was / band er af is gelopen is lang geleden.
Langere pitstops zijn in het voordeel van de teams die sowieso al langzamer zijn. Ik hoef dat hopelijk niet uit te leggen.
[...]

Van Red Bull werd gisteren in het GP topic een pitstop van Webber in 2013 aangehaald, waarbij ook een gewonde cameraman is gevallen:
[YouTube: Mark Webber Crash - F1 GP Nurburgring 2013]

Williams zou je van kunnen zeggen Brazilie 2019, waarbij ze Kubica wegstuurden in het pad van Verstappen, maar FIA uiteindelijk oordeelde dat Kubica te traag op het groene licht reageerde. Maar dat was dan gevalletje wegsturen in het pad van een ander en niet wiel niet vast zitten.

Edit:
Overigens zou je in lijn met dat van Williams en Kubica bij Red Bull dus hetzelfde kunnen zeggen van Verstappens stop in Monaco (2019?) met Bottas. Maar in beide gevallen zit de lollipop man er dus naast en niet "wielmoer zat niet vast".
Ah, die was ik vergeten. Goed dat ze na 8 jaar eindelijk actie ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Extigo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:23:
[Twitter]
Wat een krokodillentranen van Marko. Blijkbaar zijn ze bij RBR vergeten dat ze de afgelopen jaren om de haverklap bij de FIA op de stoep stonden om te klagen maar als andere teams gebruik maken van dat recht is de wereld te klein. Ze waren maar wat blij dat de party-mode verdween want dat bracht het veld dichter bij elkaar maar zodra er een regel wordt aangescherpt dat mogelijk hetzelfde effect sorteert is het opeens niet goed. Gewoon kappen met zaniken en accepteren wanneer de FIA een besluit neemt. Iedereen gaat getroffen worden door deze regel dus per saldo zal er denk ik weinig veranderen (lees: RBR nog steeds de snelste in de pitstops).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Langere pitstops zijn in het voordeel van de teams die sowieso al langzamer zijn. Ik hoef dat hopelijk niet uit te leggen.

[...]

Ah, die was ik vergeten. Goed dat ze na 8 jaar eindelijk actie ondernemen.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet en ligt ook aan de redenen waarom de een snel is en de ander niet. Als de Red Bull crew inderdaad uit gaat van dat de wielmoer correct vast wordt gedraaid en daardoor al op het lampje anticipeert en de knop indrukt voordat het lampje aan is, en de coureur weg rijdt op het moment dat de auto van de krik valt en niet als de lamp op groen gaat. Terwijl ze bij Mercedes overal netjes op de lampjes wachten, en vervolgens pas daar naar handelen, dan zou dat ook kunnen verklaren waarom de pitstops van Mercedes over het algemeen 2, tot 3 tienden langzamer zijn dan die van Red Bull. Vervolgens wordt met deze regelwijziging Red Bull wel geraakt en gaat daar alles "langzamer", terwijl Mercedes al aan de nieuwe regels voldoet en dus net zo snel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet en ligt ook aan de redenen waarom de een snel is en de ander niet. Als de Red Bull crew inderdaad uit gaat van dat de wielmoer correct vast wordt gedraaid en daardoor al op het lampje anticipeert en de knop indrukt voordat het lampje aan is, en de coureur weg rijdt op het moment dat de auto van de krik valt en niet als de lamp op groen gaat. Terwijl ze bij Mercedes overal netjes op de lampjes wachten, en vervolgens pas daar naar handelen, dan zou dat ook kunnen verklaren waarom de pitstops van Mercedes over het algemeen 2, tot 3 tienden langzamer zijn dan die van Red Bull. Vervolgens wordt met deze regelwijziging Red Bull wel geraakt en gaat daar alles "langzamer", terwijl Mercedes al aan de nieuwe regels voldoet en dus net zo snel blijft.
Doet Williams hetzelfde als Red Bull dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 10:34

Mef

schumi2004 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Hoezo valsspelen, leg me dat eens uit?
Ik zou precies hetzelfde doen. Als er altijd een vast gegeven is dan anticipeer je hierop.
Ja het is klote voor ze dat ze dit zonder aankondiging op de Nürburgring aanpaste maar vals spelen is het in mijn ogen zeker niet!
Kan je over discussieren. Ik vind het ook goed gevonden, maar helemaal eerlijk kan je het ook niet noemen. Het start signaal is het signaal dat je mag vertrekken, vervolgens is er een menselijke reactie nodig om in beweging te komen en te vertrekken. Die tijd, fracties van seconde maar in F1 belangrijk genoeg, win je dus ten opzichte van teams die dat niet doen. Volgens de regels ben je dan wel op de gepaste moment vertrokken, maar je haalt er toch een voordeel bij. Als je hetzelfde principe toepast in de 100m sprint dan is dat voordeel ongelofelijk groot, nu over een race van 90min en 300km valt dat enigzins mee. En bijkomend: om nog maar te zwijgen van het gevaar van achterop de wagen te knallen voor jou die dat truukje niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Wom

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Je mag er vanuit gaan dat als er tijdwinst mee te behalen is, alle teams het doen of proberen te doen. De grenzen van de regels worden nu eenmaal opgezocht. En als iets niet verboden is, dan mag het. Dat het nu veranderd wordt is prima, maar kan mij niet voorstellen dat enkel Red Bull een bepaald trucje zou gebruiken. Ze zijn inmiddels al een paar jaar bij de snelste pitstop crews, daar is echt wel goed naar gekeken door concurrenten hoor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen idee waarom de pitstops van sommige teams stukken sneller zijn dan anderen. Maar als ik naar de letter van de TD kijk dan lijkt Haas mij sowieso wel een kandidaat van een team dat dit doet, en niet veilig is. Zoals ik eerder dus ook al schreef juist omdat de wheelgunner daar vaak genoeg al meteen met een X zit te zwaaien dat die nog niet klaar was.
Daarnaast stellen meerderen hier dat iedereen door deze aanpassing getroffen zal worden, maar dat hoeft dus helemaal niet. Want een team dat niet elke keer dit anticiperen doet zal hierdoor niet getroffen worden, terwijl een team / pitcrew dat wel anticipeert op het vast draaien van de wielmoer en kunnen wegrijden van de coureur wel getroffen zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wom schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:09:
daar is echt wel goed naar gekeken door concurrenten hoor.
Blijkbaar niet, want Horner gaf na de GP van Monaco aan dat Mercedes ineens wel heel veel interesse had in hun pitstops en ze aandachtig aan het bestuderen was. Maar Mercedes zal het afgelopen 7 jaar ook niks hebben uitgemaakt wat andere teams deden, want toen waren ze nog heer en meester en wonnen ze toch alles. Nu het ze heet onder de voeten begint te worden gaan ze pas kijken wat anderen doen en op basis daarvan zelf proberen te verbeteren of anderen te vertragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Jorick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Wat een krokodillentranen van Marko. Blijkbaar zijn ze bij RBR vergeten dat ze de afgelopen jaren om de haverklap bij de FIA op de stoep stonden om te klagen maar als andere teams gebruik maken van dat recht is de wereld te klein. Ze waren maar wat blij dat de party-mode verdween want dat bracht het veld dichter bij elkaar maar zodra er een regel wordt aangescherpt dat mogelijk hetzelfde effect sorteert is het opeens niet goed. Gewoon kappen met zaniken en accepteren wanneer de FIA een besluit neemt. Iedereen gaat getroffen worden door deze regel dus per saldo zal er denk ik weinig veranderen (lees: RBR nog steeds de snelste in de pitstops).
Wat ik het grote probleem vind is dat de FIA hierin continue re-actief is. Daarmee krijg je allerlei teams die klagen over dingen die vooral lastig zijn voor de 'anderen', ipv dat de dingen aangepakt worden die echt niet conform regels of gewoon gevaarlijk zijn. Net als hier, schijnbaar vindt de FIA dit onveilig, maar RB heeft al jaren van dit soort snelle pitstops. Ik mag toch aannemen dat de FIA zelf ook wel kan bedenken dat de marges dan heel klein zijn en het dus goed is om te controleren of aan alle voorwaarden nog worden voldaan. Dus waarom moet merc eerst gaan klagen voordat er naar gekeken wordt?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:45
De pit stop technical directive krijgt bijval van Alpine en McLaren. Alfa Romeo is van mening dat een pit stop onder de 2 seconden niet mogelijk is. Zo wordt gezegd dat bij Red Bull de pistolen nog op de moeren zitten als de auto al naar beneden gaat.

Marko is boos op Mercedes als aanstichter, geeft ook aan dat 7 jaren harde arbeid en training de pullenbak in kan en dat hun pit stops tot 0,4 seconden langer in beslag zullen nemen.

https://www.auto-motor-un...elberg-red-bull-mercedes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
redwing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Wat ik het grote probleem vind is dat de FIA hierin continue re-actief is. Daarmee krijg je allerlei teams die klagen over dingen die vooral lastig zijn voor de 'anderen', ipv dat de dingen aangepakt worden die echt niet conform regels of gewoon gevaarlijk zijn. Net als hier, schijnbaar vindt de FIA dit onveilig, maar RB heeft al jaren van dit soort snelle pitstops. Ik mag toch aannemen dat de FIA zelf ook wel kan bedenken dat de marges dan heel klein zijn en het dus goed is om te controleren of aan alle voorwaarden nog worden voldaan. Dus waarom moet merc eerst gaan klagen voordat er naar gekeken wordt?
Dat is helaas inherent aan het kat en muis spel dat handhaving heet. Het is een continue proces waarbij ze niet alles kunnen zien. Wat de exacte beweegredenen van de FIA zijn om juist nu in te grijpen weet ik niet maar feit blijft dat ze dat recht hebben (het is hun taak) en daarom moet je er niet moeilijk over gaan doen. Teams hebben het recht om dingen aan te kaarten bij de FIA maar ook om in beroep te gaan als ze het niet eens zijn met een besluit. Accepteren, aanpassen en doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Je mag er vanuit gaan dat als er tijdwinst mee te behalen is, alle teams het doen of proberen te doen. De grenzen van de regels worden nu eenmaal opgezocht. En als iets niet verboden is, dan mag het. Dat het nu veranderd wordt is prima, maar kan mij niet voorstellen dat enkel Red Bull een bepaald trucje zou gebruiken. Ze zijn inmiddels al een paar jaar bij de snelste pitstop crews, daar is echt wel goed naar gekeken door concurrenten hoor.
Dat is natuurlijk gewoon jaren trainen, trainen en trainen. Mercedes hoefde dat niet toe doen, want die halve seconde extra in de pit maakte voor hun niet uit aangezien ze toch een minuut voorliepen op de rest. Dus die hebben vrijwel geen aandacht geschonken aan het trainen van de pit crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:27:
Zo wordt gezegd dat bij Red Bull de pistolen nog op de moeren zitten als de auto al naar beneden gaat.
Staat dan ook ergens in de regels dat dat niet mag? Want lijkt mij dat je de wielmoer toch gewoon kunt los of vast draaien terwijl de auto niet in de lucht is. En als ze de band konden verwisselen zonder de auto eerst met een krik op te tillen en ze magisch de band er onderuit konden schuiven en de nieuwe erop konden zetten zouden ze dat ook wel doen. Immers kost het ook tijd om de auto op te tillen en weer te laten zakken (of tegenwoordig eerder neer laten vallen). Lijkt mij dan ook dat als je pitstops van bv 10, 20 en 30 jaar geleden vergelijkt dat de auto's steeds minder worden opgetild tijdens de pitstop, puur omdat dat allemaal extra tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon jaren trainen, trainen en trainen. Mercedes hoefde dat niet toe doen, want die halve seconde extra in de pit maakte voor hun niet uit aangezien ze toch een minuut voorliepen op de rest. Dus die hebben vrijwel geen aandacht geschonken aan het trainen van de pit crew.
Overigens is dat sowieso ook kinda de oorzaak bij Williams. Die hebben 1 of 2 jaar onderaan gebungeld qua pitstop tijden. Daarna hebben ze besloten daar veel meer aandacht aan te besteden en het seizoen erop waren ze steeds de snelste. En intussen dus weer ingehaald door Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Jorick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:27:
[...]

Dat is helaas inherent aan het kat en muis spel dat handhaving heet. Het is een continue proces waarbij ze niet alles kunnen zien. Wat de exacte beweegredenen van de FIA zijn om juist nu in te grijpen weet ik niet maar feit blijft dat ze dat recht hebben (het is hun taak) en daarom moet je er niet moeilijk over gaan doen. Teams hebben het recht om dingen aan te kaarten bij de FIA maar ook om in beroep te gaan als ze het niet eens zijn met een besluit. Accepteren, aanpassen en doorgaan.
Als het gaat over b.v. de flow-sensor van Ferrari kan ik me dat voorstellen omdat je dat niet makkelijk kunt vinden. Als het gaat over pitstops vind ik dat toch een heel ander verhaal. Ik verwacht van de FIA nl. dat ze bij ptistops kijken of het veilig gaat. Dus als ze dit echt onveilig vinden, is dit typisch iets dat ze zelf hadden moeten bekijken. Dit zijn gewoon tijden die je kunt bekijken en vaststellen of de tijden kunnen of niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Overigens is dat sowieso ook kinda de oorzaak bij Williams. Die hebben 1 of 2 jaar onderaan gebungeld qua pitstop tijden. Daarna hebben ze besloten daar veel meer aandacht aan te besteden en het seizoen erop waren ze steeds de snelste. En intussen dus weer ingehaald door Red Bull.
Jep, ze zijn gewoon gaan werken aan punten waar ze wel duidelijke stappen konden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Dat is wat RBR ons doet geloven ja. Ik twijfel er niet aan dat trainen belangrijk is maar sluit net zo min uit dat ze niet iets doen wat niet helemaal wenselijk is. We hebben het een paar jaar terug gezien met Ferrari, die gingen opeens zo hard op de rechte stukken dat andere teams vragen gingen stellen en we weten (ongeveer) hoe dat gelopen is. Andere teams trainen ook al jaren op hun pitstops. Als het al die teams niet lukt om om structureel onder de twee seconden te komen dan is het niet vreemd dat ze wat kritischer gaan kijken naar het team dat dat wel doet. Sta je aan de top van het veld dan lig je onder een vergrootglas, of je dat nou leuk vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Dat is wat RBR ons doet geloven ja. Ik twijfel er niet aan dat trainen belangrijk is maar sluit net zo min uit dat ze niet iets doen wat niet helemaal wenselijk is. We hebben het een paar jaar terug gezien met Ferrari, die gingen opeens zo hard op de rechte stukken dat andere teams vragen gingen stellen en we weten (ongeveer) hoe dat gelopen is. Andere teams trainen ook al jaren op hun pitstops. Als het al die teams niet lukt om om structureel onder de twee seconden te komen dan is het niet vreemd dat ze wat kritischer gaan kijken naar het team dat dat wel doet. Sta je aan de top van het veld dan lig je onder een vergrootglas, of je dat nou leuk vind of niet.
Alleen zit er nogal een verschil tussen het doelbewust manipuleren van een meetinstrument en de snelheid van de onderdelen anticiperen. Als wheelgunner weet je na 100 pitstops toch wel hoe lang het duurt om een wiel vast te draaien. Dus dan ga je toch niet op het dode gemak eerst de "trekker induwen" om het wiel vast te draaien en als het lampje op de wheelgun aangeeft dat die vast zit op het dode gemak de trekker los laten en het knopje zoeken om aan te geven dat je klaar bent. Natuurlijk zit die tijdens het aandraaien al met z'n vinger op de knop om zo snel mogelijk die knop in te drukken. En wellicht heeft Red Bull het wel omgedraaid. Wheelgunner drukt knop in als die begint met aandraaien, en loslaten is klaar. Ik kan mij zomaar indenken dat dat weer net iets sneller is dan indrukken. Bij indrukken moet je immers kracht zetten en als je per ongeluk scheef duwt dan druk je hem helemaal niet in. Los laten gaat vrijwel vanzelf omdat de knop weerstand geeft / weer naar buiten wil springen. Of wellicht gebruikt Red Bull helemaal geen drukknop maar een ander systeem dat sneller / makkelijker te bedienen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:27:
De pit stop technical directive krijgt bijval van Alpine en McLaren. Alfa Romeo is van mening dat een pit stop onder de 2 seconden niet mogelijk is. Zo wordt gezegd dat bij Red Bull de pistolen nog op de moeren zitten als de auto al naar beneden gaat.

[knip]
Afgelopen race zag ik een Alpine (volgens mij), met al draaiende wielen naar beneden gaan. Dat lijkt mij ook geen wenselijk scenario. Als ik het goed heb dan levert zoiets in Indycar al een straf op maar schijnbaar is dit voor F1 zelfs geen discussiepunt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Alleen zit er nogal een verschil tussen het doelbewust manipuleren van een meetinstrument en de snelheid van de onderdelen anticiperen. Als wheelgunner weet je na 100 pitstops toch wel hoe lang het duurt om een wiel vast te draaien. Dus dan ga je toch niet op het dode gemak eerst de "trekker induwen" om het wiel vast te draaien en als het lampje op de wheelgun aangeeft dat die vast zit op het dode gemak de trekker los laten en het knopje zoeken om aan te geven dat je klaar bent. Natuurlijk zit die tijdens het aandraaien al met z'n vinger op de knop om zo snel mogelijk die knop in te drukken. En wellicht heeft Red Bull het wel omgedraaid. Wheelgunner drukt knop in als die begint met aandraaien, en loslaten is klaar. Ik kan mij zomaar indenken dat dat weer net iets sneller is dan indrukken. Bij indrukken moet je immers kracht zetten en als je per ongeluk scheef duwt dan druk je hem helemaal niet in. Los laten gaat vrijwel vanzelf omdat de knop weerstand geeft / weer naar buiten wil springen. Of wellicht gebruikt Red Bull helemaal geen drukknop maar een ander systeem dat sneller / makkelijker te bedienen is.
Wheelguns zijn volgens mij standaard.

Mercedes heeft gewoon de pitstops van RBR zitten filmen, kijken waar ze die 3 tienden verliezen, proberen na te doen, resulteerde in een stop van 3 dagen, dat is onveilig >> klagen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vind het verhaal van die pitsstops een smerige zet van Merc, als ze het niet kunnen winnen gaan ze smerig spel spelen door te kijken waar ze tijd kunnen winnen. Want durf te wedden dat ze dit niet hadden aangegeven bij de FIA wanneer Hamilton gewoon bovenaan stond :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
G_Dragon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:36:
Vind het verhaal van die pitsstops een smerige zet van Merc, als ze het niet kunnen winnen gaan ze smerig spel spelen door te kijken waar ze tijd kunnen winnen. Want durf te wedden dat ze dit niet hadden aangegeven bij de FIA wanneer Hamilton gewoon bovenaan stond :)
Nee, dit hoort er gewoon bij. Dit is politiek. Dat is prachtig. Teams zullen altijd de grens van de regels opzoeken en ja, dus dan loop je de kans dat een concurrent gaat klagen.

Ik vind dit prachtig als een soort side show.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Het ergste aan dit verhaal is dat de FIA makkelijk overtuigd lijkt te zijn. Vraag me af hoe zoiets gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Staat dan ook ergens in de regels dat dat niet mag? Want lijkt mij dat je de wielmoer toch gewoon kunt los of vast draaien terwijl de auto niet in de lucht is. En als ze de band konden verwisselen zonder de auto eerst met een krik op te tillen en ze magisch de band er onderuit konden schuiven en de nieuwe erop konden zetten zouden ze dat ook wel doen. Immers kost het ook tijd om de auto op te tillen en weer te laten zakken (of tegenwoordig eerder neer laten vallen). Lijkt mij dan ook dat als je pitstops van bv 10, 20 en 30 jaar geleden vergelijkt dat de auto's steeds minder worden opgetild tijdens de pitstop, puur omdat dat allemaal extra tijd kost.
Vind ik ook. Er is geen reden om te wachten met omlaag halen als de moer nog niet vast zit. Zolang de auto nog niet verder gaat, is dat geen probleem.

Ik verwacht dat de regie wel wat mooie slomo's laat zien tijdens de sessies bij pitstops. Het zal me niet verbazen als het allemaal juist voor meer problemen gaat zorgen omdat mensen dan met sensoren in gevecht gaan.

Dat ze dus rammen op knopjes e.d. en dat het daar niet veiliger van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pjottum schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Van pitstop hardware is bij mijn weten niks gestandaardiseerd. Er is wel over gesproken om het te standaardiseren, omdat het geen performance onderdeel zou zijn maar wel klauwen vol geld kost aan ontwikkeling. Maar dat is er nooit doorheen gekomen. Maar de boel mag vel ver-/gekocht worden. Haas gebruikt bv de pitstop hardware van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind het wel geniaal. Elke halve seconde die je verliest proberen te pakken. Elk team had dat kunnen doen alleen heeft naast Mercedes er waarschijnlijk niemand voordeel van. Net als de flex wings, bewegende spiegels, en weet ik wat ze allemaal kunnen bedenken: elk team kan het aankaarten bij de FIA. Het is niet dat Mercedes de regels bepaalt, dat doet de FIA. Je kunt het met hun besluiten niet eens zijn, dat zeker. Maar ik vind het geen smerige zet. Het is onderdeel van het spelletje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Crazy D schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Ik vind het wel geniaal. Elke halve seconde die je verliest proberen te pakken. Elk team had dat kunnen doen alleen heeft naast Mercedes er waarschijnlijk niemand voordeel van. Net als de flex wings, bewegende spiegels, en weet ik wat ze allemaal kunnen bedenken: elk team kan het aankaarten bij de FIA. Het is niet dat Mercedes de regels bepaalt, dat doet de FIA. Je kunt het met hun besluiten niet eens zijn, dat zeker. Maar ik vind het geen smerige zet. Het is onderdeel van het spelletje.
Maar het is wel weer typisch dat het team dat 7(!!!) jaar lang dominant was met een flinke marge nu allerlei overtredingen gaat zoeken bij het team dat het ze nu daadwerkelijk moeilijk kan maken. De laatste paar races zijn er telkens wel weer nieuwe dingen opgedoken waaruit blijkt dat Mercedes echt heel kinderachtig loopt te doen nu (steeds als brave jongetje hardop vragen waarom de concurrent nog geen straf heeft gekregen voor diverse zaken).

Natuurlijk is het mooi dat teams alle grijze gebieden proberen te benutten voor eigen gewin, maar de houding van Mercedes is de laatste tijd gewoon sneu aan het worden. 'Als we niet op eigen kracht kunnen winnen dan de anderen maar op welke manier dan ook onderuit proberen te halen.'

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:09
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Van pitstop hardware is bij mijn weten niks gestandaardiseerd. Er is wel over gesproken om het te standaardiseren, omdat het geen performance onderdeel zou zijn maar wel klauwen vol geld kost aan ontwikkeling. Maar dat is er nooit doorheen gekomen. Maar de boel mag vel ver-/gekocht worden. Haas gebruikt bv de pitstop hardware van Ferrari.
Ze zijn niet gestandaardiseerd, maar alle teams gebruiken wel dezelfde leverancier. Vervolgens modificeren de teams deze zelf vaak weer, denk aan sensoren, socket, psi. Dat doen ze natuurlijk niet als er geen performance uit te halen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Alle teams gebruiken wel een wheel gun van dezelfde italiaanse fabrikant, maar ze customizen wel wat. Fabrikant is Paolo.
Als je er eentje wilt kopen voor de winterbanden sneller te kunnen leggen :)

https://www.dinopaoli.com...RT_2020_completo-WEB2.pdf

Hier staat het ook nog in
https://www.formula1.com/...wNTV7z6MiEA2weCMsS8E.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Na een heleboel doorploegen van commentaar op de nieuwe pitstopregel denk ik dat ik begrijp wat het probleem is. Misschien is het handig als de eerste die commentaar geeft ook wat uitleg of een bron geeft waar dat commentaar op slaat?

Dit topic is mijn grootste bron van F1-nieuws, dus vergeef me als ik niet gelijk weet waar het over gaat als ineens verschillende mensen over elkaar heen vallen over wat de FIA nu weer besloten heeft.....

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 25-06-2021 15:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

gwystyl schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:24:
Na een heleboel doorploegen van commentaar op de nieuwe pitstopregel denk ik dat ik begrijp wat het probleem is. Misschien is het handig als de eerste die commentaar geeft ook wat uitleg of een bron geeft waar dat commentaar op slaat?

Dit topic is mijn grootste bron van F1-nieuws, dus vergeef me als ik niet gelijk weet waar het over gaat als ineens verschillende mensen over elkaar heen vallen over wat de FIA nu weer besloten heeft.....
https://www.racefans.net/...low-down-their-pit-stops/
https://www.thedrive.com/...anks-to-new-fia-directive

Het komt er op neer dat er bepaalde minimum tijden moeten zitten tussen een taak afronden en een ok geven. Als de pitcrew te snel is, dan moet dat onderdeel over. De gedachte hier achter is dat er te veel word geautomatiseerd en op gevoel gaat en niet meer op wat de pitcrew ziet. Dat zou gevaarlijk zijn en daarom een minimum tijd tussen bepaalde delen.

Dit raakt alleen effectief gezien wel de snelle pit teams (williams en RBR schijnbaar) het meest, omdat die nu .2 seconden moeten wachten op een 2.0s pit, dus 10%, waar het voor andere teams met 3s pitstops maar 6% langer is.

Voor mij voelt het wel scheef. Als er de afgelopen tijd veel ongelukken waren geweest met banden die er (in de pits) vanaf vlogen, dan had ik het begrepen, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

In FP2 was er een mooi voorbeeld van een gevaarlijke pitstop. Bottas rijdt praktisch de Mclaren pit crew omver. Misschien moet de FIA daar maar eens wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zoals het nu gaat met Mercedes vs Red Bull en hoe makkelijk de FIA erbij wordt betrokken om dingen af te keuren, ga ik me toch afvragen wat er in 2019 met Ferrari en Mercedes achter de schermen is gebeurd. Dat moet toch ook gewoon een huilende Mercedes zijn met "dat kan toch helemaal niet" en FIA maar kijken naar wat er met die motoren gebeurd. Niets gevonden, maar vervolgens wel het volgende jaar gehandicapt en kansloos. Vraag me af of dat straks met Red Bull ook gaat gebeuren of dat die hun spullen toch wat beter voor elkaar hebben en ze daarom (helaas voor hun) meer in de openheid moeten treden met hun protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het valt me opeens op dat we het dit jaar nog niet hebben gehad over Vettel die spint. Dat lijkt geen probleem meer sinds hij voor AM rijdt. Niet dat hij helemaal nooit meer spint, maar een keer van de baan tijdens de training doen ze allemaal wel. Hij heeft een waardige opvolger gevonden in Mazepin ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik kan Merc geen ongelijk geven als ze dingen vragen of aanhalen bij de FIA.

Het is uiteindelijk aan de FIA of ze er wat mee doen en wat ze er dan mee doen.

De FIA had ook kunnen zeggen dat de boete afdoende is icm de DNF die er op volgt. Ze hadden ook kunnen zeggen dat de rijder eerst moet stoppen, dan pas monteurs uit de garage, en pas wegrijden als iedereen weer in de garage terug is.

Merc heeft gevraagt, de FIA had op 101 manieren kunnen reageren of richtlijnen stellen. En het is de FIA die voor deze oplossing heeft gekozen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SomerenV schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Maar het is wel weer typisch dat het team dat 7(!!!) jaar lang dominant was met een flinke marge nu allerlei overtredingen gaat zoeken bij het team dat het ze nu daadwerkelijk moeilijk kan maken. De laatste paar races zijn er telkens wel weer nieuwe dingen opgedoken waaruit blijkt dat Mercedes echt heel kinderachtig loopt te doen nu (steeds als brave jongetje hardop vragen waarom de concurrent nog geen straf heeft gekregen voor diverse zaken).

Natuurlijk is het mooi dat teams alle grijze gebieden proberen te benutten voor eigen gewin, maar de houding van Mercedes is de laatste tijd gewoon sneu aan het worden. 'Als we niet op eigen kracht kunnen winnen dan de anderen maar op welke manier dan ook onderuit proberen te halen.'
Maar dat kan elk team doen. Dat Red Bull dat niet deed (of niet aan de grote klok hing.......) doet niets af aan het recht van teams om 'problemen' aan te kaarten. Het is aan de FIA om ermee in te gaan. En natuurlijk hoor je een team dat dik op kop ligt niet, die heeft nergens last van. Dus nee, die zullen heus niet gaan klagen dat iemand die voor de 6e plek strijdt 0,1 sec wint met een stop. Of dat degene die
op p14 rijdt voor de 9e keer een track limit overschrijdt. Dat doe je natuurlijk alleen als jij zelf bij een eventuele straf voordeel ervan hebt. Dat doet elk team, of kunnen ze doen, of zouden ze moeten doen....

Ik zeg niet dat ik het eens ben met de regel, het is niet echt alsof er elke race ladingen ongelukken gebeuren met pitstops, het zijn uitzonderingen. En of het hier veiliger door wordt kun je je afvragen, maar nogmaals, dat is de FIA. Mercedes werpt alleen een balletje op. En die spelen natuurlijk ook gewoon een spelletje. Niet geschoten is altijd mis. Net als met de achtervleugel. Nu hebben ze pech dat RB er niet heel veel last van leek te hebben, en ze nu wellicht zelf om hun oren worden geslagen met een voorvleugel-gevalletje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
pjottum schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Wheel guns zijn allemaal custom.
Wel allemaal van Paoli, maar allemaal anders:

https://www.motorsport.co...ng-43-hours-long/6516768/

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:15

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:09:
In FP2 was er een mooi voorbeeld van een gevaarlijke pitstop. Bottas rijdt praktisch de Mclaren pit crew omver. Misschien moet de FIA daar maar eens wat aan doen?
Tja, Mercedes moest natuurlijk demonstreren dat pitstops gevaarlijk zijn. Valt me mee dat ze vervolgens niet hebben geklaagd dat het vervelend is dat elk team niet zijn eigen pitstraat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:33:
Het valt me opeens op dat we het dit jaar nog niet hebben gehad over Vettel die spint. Dat lijkt geen probleem meer sinds hij voor AM rijdt. Niet dat hij helemaal nooit meer spint, maar een keer van de baan tijdens de training doen ze allemaal wel. Hij heeft een waardige opvolger gevonden in Mazepin ;)
En daar hebben we nogmaals het bewijs dat de Ferrari van de afgelopen jaren gewoon een draak van een auto was. Of in ieder geval: Zo ontworpen dat Vettel er niet mee om kon gaan, en zeker geen neutrale auto was. Ben nu wel benieuwd (aangezien de AM van dit jaar trekken heeft van de Mercedes van afgelopen jaar), in hoeverre hij Hamilton had kunnen bedreigen als hij het stoeltje van Bottas had gehad. (Afgezien van teamorders.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:33:
Er wordt wel vaak afgegeven op Mazepin maar volgens mij/gevoelsmatig is de Japanse rookie Tsunoda intussen bij meer incidenten betrokken.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:09:
Dat is Karma, McLaren de grote vriendjes van Mercedes die de FIA toejuichen om de pitstop aanpassingen :

https://www.autosport.com...itstop-clampdown/6606459/

Net als met de Flexi-Wings etc.. /bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alesandro_46 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Er wordt wel vaak afgegeven op Mazepin maar volgens mij/gevoelsmatig is de Japanse rookie Tsunoda intussen bij meer incidenten betrokken.
En volgens mij heeft Mazepin ook nog niet in de muur gestaan. Schumacher toch al een aantal keertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Dat is Karma, McLaren de grote vriendjes van Mercedes die de FIA toejuichen om de pitstop aanpassingen :

https://www.autosport.com...itstop-clampdown/6606459/

Net als met de Flexi-Wings etc.. /bah
McLaren en Mercedes grote vriendjes valt volgens mij echt wel mee hoor. Dat is gewoon een klant en leverancier relatie voor puur de motor en klaar. Niet zoals (vooral eerdere seizoenen) bv een Mercedes en Force India waarbij FI een extra spreekpop voor Wolff was en Wolff zijn coureurs daar kon stallen en FI in ruil flink wat onderdelen kon inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:25:
[...]

Tja, Mercedes moest natuurlijk demonstreren dat pitstops gevaarlijk zijn. Valt me mee dat ze vervolgens niet hebben geklaagd dat het vervelend is dat elk team niet zijn eigen pitstraat heeft.
Als de FIA de regels volgt kunnen ze hem een grid of time penalty geven. Ik vind dat in deze situatie wel verdiend, maar zal wel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:53:
[...]

En volgens mij heeft Mazepin ook nog niet in de muur gestaan. Schumacher toch al een aantal keertjes.
Scheelt dan dat zowel Tsunoda als Schumacher wel potentie hebben laten zien. Dat mis ik wel een beetje bij Mazepin, of ik moet het gemist hebben. Dit seizoen ligt de focus voor mij nou niet bepaald bij de hekkensluiters. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

alesandro_46 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Laatst had ik een crashcompilatie van Mazepin op Youtube bekeken, en daar viel vooral op dat anderen hem graag in de kont reden...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee hoor, er is absoluut niks mis met de banden. Zeer zeker geen sprake van.
Daarom komen er volgende week nieuwe achterbanden om te testen tijdens de vrije trainingen. :z
https://press.pirelli.com...prix-friday-free-practice

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Amphiebietje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Laatst had ik een crashcompilatie van Mazepin op Youtube bekeken, en daar viel vooral op dat anderen hem graag in de kont reden...
Maar lag dat aan de anderen, of reed Mazepin zo langzaam en in de weg dat het bij het lappen mis ging? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Maar dat kan elk team doen. Dat Red Bull dat niet deed (of niet aan de grote klok hing.......) doet niets af aan het recht van teams om 'problemen' aan te kaarten.
Het probleem is dus dat RBR de pitstops veel sneller doet dan MER. Dat heeft MER dus aangekaart. Zo van zij doen de pitstops sneller. Doe er wat aan.

Gewoon slechte verliezers bij MER. Niet meer en net minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Maar lag dat aan de anderen, of reed Mazepin zo langzaam en in de weg dat het bij het lappen mis ging? :+
In sommige gevallen wel, maar het leek er vooral op dat hij in eerdere rondes iets had geflikt wat ze niet leuk vonden, waarna ze hem op een opportuun moment net voor een bocht in de versnellingsbak aantikten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

NoahAmber schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Het probleem is dus dat RBR de pitstops veel sneller doet dan MER. Dat heeft MER dus aangekaart. Zo van zij doen de pitstops sneller. Doe er wat aan.

Daarom zijn BOT zijn 3 plaatsen gridstraf een mooi geval van karma. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:56:
[...]

McLaren en Mercedes grote vriendjes valt volgens mij echt wel mee hoor. Dat is gewoon een klant en leverancier relatie voor puur de motor en klaar. Niet zoals (vooral eerdere seizoenen) bv een Mercedes en Force India waarbij FI een extra spreekpop voor Wolff was en Wolff zijn coureurs daar kon stallen en FI in ruil flink wat onderdelen kon inkopen.
Hier komen alle Mercedes muppets voorbij, Brown is een hele grote muppet, gaat overal in mee.

https://www.facebook.com/skysportsf1/videos/805419130362002/

McLaren en Aston zijn ook slechte stoppers, Williams was een van de eersten die snel waren en die hoor ik dan ook niet.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:15:
Daarom komen er volgende week nieuwe achterbanden om te testen tijdens de vrije trainingen. :z
En die zijn dan mooi op tijd voor Silverstone ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:43:

En die zijn dan mooi op tijd voor Silverstone ;)
En dat is maar goed ook.
Maar banden ontplofte en tijdens het seizoen komen er nieuwe banden in een seizoen waar de beste auto's die van RBR en Mercedes zijn. Waar hebben we dat weer gezien?

Ik zeg dus Mercedes wint de eerste dus op Silverstone en daarna wint Max elke race van de rest van het seizoen. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Ik zeg dus Mercedes wint de eerste dus op Silverstone en daarna wint Max elke race van de rest van het seizoen. :Y)
Nah ik zie MER dan ook nog wel een keer komen met het feit dat RBR het op een bepaalde component altijd beter doet dan MER en dat de FIA daar maar eens een onderzoek naar moet doen. Uiteindelijk zal daar uitkomen dat er alleen nog maar componenten komen waar de MER het goed op doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NoahAmber schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:04:
[...]

Nah ik zie MER dan ook nog wel een keer komen met het feit dat RBR het op een bepaalde component altijd beter doet dan MER en dat de FIA daar maar eens een onderzoek naar moet doen. Uiteindelijk zal daar uitkomen dat er alleen nog maar componenten komen waar de MER het goed op doet
Zoek de statistieken van het 2013 seizoen eens op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:04:
[...]

Zoek de statistieken van het 2013 seizoen eens op. ;)
Het sarcasme is overgekomen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Als de FIA de regels volgt kunnen ze hem een grid of time penalty geven. Ik vind dat in deze situatie wel verdiend, maar zal wel niet gebeuren.
Ik ben blij dat ik het verkeerd had. Dit was duidelijk een hele dikke overtreding en een unsafe release.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:15:
Het grote probleem met banden is dat Pirelli een band moet maken die genoeg slijt, maar ook weer niet teveel. Als ze het zouden willen zouden we F1 kunnen hebben zonder pitstops.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2021 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:59:
Het grote probleem met banden is dat Pirelli een band moet maken die genoeg slijt, maar ook weer niet teveel. Als ze het zouden willen zouden we F1 kunnen hebben zonder pitstops.
Dat is te simpel. Alles hier wijst op het falen van de schouder van de band aan de binnenkant. Die banden hebben onder het loopvlak, allemaal koorden die over de breedte van de band zijn gespannen. Die vormen onderdeel van het karkas van de band.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-8btvcLUOqNo%2FUdBAJ15amRI%2FAAAAAAAAHZM%2FuvzcU23aVO8%2Fs1600%2F2013-pirelli-tyre-section.jpg&f=1&nofb=1

Die banden hebben constante zijwaartse beweging in zich en dat trekt aan die koorden. En als die het begeven, dan krijg je zo'n ontploffende band aan de binnenkant waar het opeens klaar is. Dat is een probleem dat al jaren speelt met Pirelli. De noodoplossing hiervoor is dat je de bandenspanning verhoogd zodat er minder zijwaartse beweging in de band mogelijk is. Dat is ook al jaren de praktijk bij de Formule 1. Behoorlijk vaak gaat de bandenspanning namelijk omhoog van vrijdag naar zaterdag.

Het heeft weinig met slijtage van het loopvlak te maken. In theorie zou je een band kunnen maken met een extreem sterk karkas dat makkelijk een raceafstand kan doen op Silverstone, waarschijnlijk nog steeds de zwaarste baan. Maar als je het loopvlak dun maakt, dan moet je wel stoppen omdat je alsnog grip verliest.

Nu ben ik ook zeker geen bandenexpert, maar dit is ongeveer wat Kees van de Grint ook zegt. En laat hij nu wel een expert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Oh, ik zit net dat incidentje van bottas te kijken. Ik denk dat we vanaf Hongarije ook een geleide-rail krijgen bij de pitstops.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gaat een pitstop daadwerkelijk nadelig zijn voor de snelle monteurs, of komt er een vertraging bij nadat een bepaalde handeling voltooid is?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Wanneer ging er nu gekeken worden naar flexible front-wings?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:17
Als het al die teams niet lukt om om structureel onder de twee seconden te komen dan is het niet vreemd dat ze wat kritischer gaan kijken naar het team dat dat wel doet. Sta je aan de top van het veld dan lig je onder een vergrootglas, of je dat nou leuk vind of niet.
Tja, er is ook dat ene team dat 7 jaar lang onverslaanbaar was en WDC en WCC werd en daar hoorde je niemand over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Zoals ik al eerder zeg, iedereen kan zien dat RB het snelste is en onder de 2 sec. een pitstop doet. Dus waarom doet FIA daar helemaal niets mee totdat er iemand klaagt? Als het een veiligheidsprobleem is hadden ze dat al jaren geleden aan moeten pakken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
redwing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Zoals ik al eerder zeg, iedereen kan zien dat RB het snelste is en onder de 2 sec. een pitstop doet. Dus waarom doet FIA daar helemaal niets mee totdat er iemand klaagt? Als het een veiligheidsprobleem is hadden ze dat al jaren geleden aan moeten pakken.
Als het een veiligheidsprobleem was dan zou je verwachten dat die teams die zo supersnel zijn ook vaker een unsafe release hebben. Nou heb ik daar zo geen cijfers van, maar volgens mij is dat niet zo. Oftewel dikke onzin...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FastFred schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Tja, er is ook dat ene team dat 7 jaar lang onverslaanbaar was en WDC en WCC werd en daar hoorde je niemand over
Nee, werd niet gekeken waarom ze rookte en seizoen erop waren er regels over olie verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Plenkske schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Het ergste aan dit verhaal is dat de FIA makkelijk overtuigd lijkt te zijn. Vraag me af hoe zoiets gaat.
Wat dacht je van de gratis Mercedes-dienstauto's die anders zullen verdwijnen? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Finraziel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Als het een veiligheidsprobleem was dan zou je verwachten dat die teams die zo supersnel zijn ook vaker een unsafe release hebben. Nou heb ik daar zo geen cijfers van, maar volgens mij is dat niet zo. Oftewel dikke onzin...
Vandaar ook dat ik dit vooral een aanfluiting vindt van de FIA zelf. Als het onveilig is hadden ze het al jaren geleden moeten aanpakken. En als het toch niet zo onveilig is zouden ze het hele merc-verzoek af moeten wijzen. Aangezien ze gekozen hebben voor de 1e kan ik alleen maar concluderen dat de FIA grote steken heeft laten vallen met de veiligheid op de baan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18
Bart-Willem schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Wat dacht je van de gratis Mercedes-dienstauto's die anders zullen verdwijnen? :+
gelukkig hebben ze daar al een AM voor komt er dan vast een van bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zou het niet een combinatie van vanalles en nog wat zijn?
Ik las hier of in het GP topic bv dat het op veiligheid wordt gegooid omdat de FIA daarvoor eenzijdig regels mag invoeren zonder samenspraak met de teams. Dat laatste is natuurlijk correct, maar, het gaat hier om een TD. Oftewel: de FIA past geen regels aan, ze geven opheldering over een bestaande regel. Verder wordt de inhoud van een TD, klaarblijkelijk, nooit geopenbaard dus blijft het gissen. Maar het kan zomaar zijn dat de FIA het anticiperen op dat de moer wel vast zal zitten aangrijpt als "dat is een onmenselijk snelle reactie". Dat terwijl de regels dus stellen dat er alleen passieve sensoren mogen zijn en alles handwerk moet zijn. Op basis daarvan kunnen er dus "meetmethodes" worden vastgesteld aan wat het "menselijk" maakt of meer geautomatiseerd / gerobotiseerd. En omdat een mens niet sneller dan 0,1s zal kunnen reageren op een lampje op de wheelgun kun je dus best een regel daarover instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 26-06-2021 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Eigenlijk wordt hier de kwaliteit van de mens de mond gesnoerd.
Hoezo kan de FIA bepalen wat de maximale menselijke factoren zijn, zijn die GOD of wat?
Lijkt er een beetje op dat we richting de Indicar situatie gaan.

De US is net als mascotte vloei ik kan, weet en doe het beter. NTSC, Never The Same Color
Wordt een beetje moe van hun betweterigheid.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-06-2021 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Eigenlijk weten we dus nog steeds niet wat FIA gaat doen.

Is er een datum bekend wanneer FIA alles gaat uitleggen?

* streamnl is nog steeds niet zeker hoe hij zou reageren als RB dit bij Merc deed.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

streamnl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:27:
[...]

* streamnl is nog steeds niet zeker hoe hij zou reageren als RB dit bij Merc deed.
Na of tijdens de GP van Hongarije (volgens mij). Dan moet het in werking zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 26-06-2021 08:46 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
streamnl schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:27:
[...]

Dat zeggen ze in de video ;) De FIA publiceert TDs niet. Dus is er een datum bekend wanneer de FIA het gaat uitleggen? Neen, gaat de FIA het überhaupt uitleggen? Neen. Enige mogelijkheid tot "opheldering" is als het verwerkt wordt in de regels voor 2022, want die zijn wel publiekelijk inzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

schumi2004 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 03:11:
Eigenlijk wordt hier de kwaliteit van de mens de mond gesnoerd.
Hoezo kan de FIA bepalen wat de maximale menselijke factoren zijn, zijn die GOD of wat?
Lijkt er een beetje op dat we richting de Indicar situatie gaan.

De US is net als mascotte vloei ik kan, weet en doe het beter. NTSC, Never The Same Color
Wordt een beetje moe van hun betweterigheid.
Hoe bedoel je dat?

Als het fysiek niet mogelijk is voor een mechanic om binnen 0,15 sec na het zien van een groen lampje op het knopje te drukken, heeft die dus al gedrukt toen hij nog een rood lampje op de wheel gun zag? (En het dus op gevoel gedaan)

Net zoals starten binnen 0,2s? nadat de startlampen uit gaan ook een valse start is voor de coureurs.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Zo werken valse starten in de atletiek ook - als je binnen x tijd reageert op het startschot is het een valse start. Volgens mij is het daar 0.1?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luchtenburger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33
Krijgen we nu ook de DHL fastest pitstop penalty?

Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ik ga er voorlopig niets meer over zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPjN2kQUb-rl5tYJW10WMwTEBXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/H78zXKhxa46mbvYe51Cp18ED.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Als ik Fritz-Dieter Rencken mag geloven gaat Sochi van de kalender af en komt Igora Drive er in 2023 voor terug.

https://www.racefans.net/...-russian-grand-prix-2023/

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2019/10/racefansdotnet-20191007-110308-1.jpg

Ziet er iig wel uit al een echt circuit, ipv de mickey mouse baan die in Sochi ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

NoahAmber schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:24:
[...]

En Red Bull heeft ook weleens dingen aangekaart. Elk team doet dat, of kan het doen. In de praktijk zal je het vooral doen als jij er zelf vervolgens een voordeeltje mee hebt, zo simpel werkt het natuurlijk ook. Zijn ze allemaal slechte verliezers?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Inmiddels door F1 bevestigd dat St Petersburg vanaf 2023 op de kalender staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynllxIR66qmh2FuJ2iyfKraL5Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9MdFDyvW1EFGzuQJZ7nLQvH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.wtf1.com/wp-content/uploads/20210626091643/Copy-of-%C2%A9-XPB-Images.png
Pagina: 1 ... 62 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken