[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.324 views

Onderwerpen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Een 3D-animatie-analyse om te laten zien wat er had kunnen gebeuren als Max Verstappen op het rechte stuk op het Baku City Circuit in Azerbeidzjan andersom was gecrasht.

spoiler:
Au

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 23-06-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:11:
[...]

Wat is het risico als ze Russel naast Hamilton zetten? Dat Hamilton ineens niet meer zo GOAT blijkt te zijn?
YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Dat je weer een Spanje 2016 krijgt? :)
En dat Hamilton mogelijk op twee fronten moet vechten, terwijl hij nu alle aandacht op Verstappen en Red Bull kan leggen. Een battle tussen teamgenoten is in dit geval gewoon niet zo handig en met Russell naast Hamilton is die kans veel groter. Kijk naar Leclerc en Vettel, die hebben samen ook een paar minder handige momenten gehad en dat ging niet eens om overwinningen. Met Bottas zijn de verhoudingen na een paar races meestal wel duidelijk en als de tactiek goed is, kan hij meestal Perez ook wel voorblijven. Dat is tactisch gezien prima in de ogen van Mercedes. Afgelopen weekend is Mercedes gewoon verslagen op tactiek, aan Bottas heeft het wat mij betreft niet gelegen, die bleef prima in het spoor van Hamilton.

Stel dat de Rosberg uit 2016 dit seizoen nog mee had gedaan bij Mercedes, dan is de kans aanwezig dat de voorsprong van Max nog groter was geweest. Rosberg had dan mogelijk kostbare punten bij Lewis weggehouden. Sowieso was Rosberg in Imola waarschijnlijk niet in een positie gekomen waarin hij er af gereden kon worden door Russell en had Hamilton niet kunnen profiteren van een rode vlag op het meest ideale moment. ;)

En ja, Rosberg had ook aan de leiding kunnen staan en Max had het met hem waarschijnlijk lastiger gehad dan met Bottas, dus het blijft speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Muse schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:41:
[...]

[...]

En dat Hamilton mogelijk op twee fronten moet vechten, terwijl hij nu alle aandacht op Verstappen en Red Bull kan leggen. Een battle tussen teamgenoten is in dit geval gewoon niet zo handig en met Russell naast Hamilton is die kans veel groter. Kijk naar Leclerc en Vettel, die hebben samen ook een paar minder handige momenten gehad en dat ging niet eens om overwinningen. Met Bottas zijn de verhoudingen na een paar races meestal wel duidelijk en als de tactiek goed is, kan hij meestal Perez ook wel voorblijven. Dat is tactisch gezien prima in de ogen van Mercedes. Afgelopen weekend is Mercedes gewoon verslagen op tactiek, aan Bottas heeft het wat mij betreft niet gelegen, die bleef prima in het spoor van Hamilton.

Stel dat de Rosberg uit 2016 dit seizoen nog mee had gedaan bij Mercedes, dan is de kans aanwezig dat de voorsprong van Max nog groter was geweest. Rosberg had dan mogelijk kostbare punten bij Lewis weggehouden. Sowieso was Rosberg in Imola waarschijnlijk niet in een positie gekomen waarin hij er af gereden kon worden door Russell en had Hamilton niet kunnen profiteren van een rode vlag op het meest ideale moment. ;)

En ja, Rosberg had ook aan de leiding kunnen staan en Max had het met hem waarschijnlijk lastiger gehad dan met Bottas, dus het blijft speculeren.
Volgens mij gaat een WCC voor een WDC voor wat het team betreft.

Perez schat ik echt wel beter in dan Bottas, dus ik denk dat ze het echt wel moeilijk gaan krijgen op WCC gebied dit jaar. Dan is een sterke 2de rijder toch wel handig. Bottas blijft een verschrikkelijke zak hooi als het om aanvallend en verdedigend rijden gaat. Zolang ie met 2 vingers in de neus achter hammy aan kan rijden gaat het goed, maar als het spannend word zie je hem niet meer...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Muse schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:41:
Verstappen had met Rosberg nooit veel moeite, het is eerder andersom. Dat zegt Rosberg ook zelf...
Rosberg: ‘De meest irritante tegenstander? Simpel: Max Verstappen’
Nico Rosberg hoeft er niet lang over na te denken: de meest irritante coureur waar hij in de Formule 1 heeft gereden, was zonder twijfel Max Verstappen. “Als hij in de buurt reed, nam de kans op een uitvalbeurt voor mij met de factor tien toe.”

In een vodcast van Sky Sports F1 wordt Rosberg, de wereldkampioen van 2016, gevraagd wie de meest irritante coureur is waar hij tegen heeft gereden. “Max Verstappen”, antwoordt de Duitser zonder nadenken. “Dat was een snel antwoord, hè?”, lacht hij hardop.

“Ik ben een groot fan van Max”, benadrukt Rosberg, “hij is een geweldige coureur en heel goed voor de Formule 1, echt. Maar mijn god, om hem om je heen te hebben in de races… Als hij in de buurt reed, nam de kans op een uitvalbeurt voor mij met de factor tien toe.”

‘Kwam Max telkens tegen’
In die zin bewaart Rosberg ook geen fijne herinneringen aan Verstappen. “Onderweg naar de titel in 2016 kwam ik hem de laatste vier races telkens tegen, en volgens mij haalde hij mij daarin drie keer in na een gevecht.”

In de laatste van die vier races, de finale in Abu Dhabi waarin de titel nog op het spel stond tussen Rosberg en Lewis Hamilton, was het echter Rosberg die Verstappen inhaalde. Met wat hangen en wurgen, maar uiteindelijk hielp die move Rosberg mede aan de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Volgens mij gaat een WCC voor een WDC voor wat het team betreft.

Perez schat ik echt wel beter in dan Bottas, dus ik denk dat ze het echt wel moeilijk gaan krijgen op WCC gebied dit jaar. Dan is een sterke 2de rijder toch wel handig. Bottas blijft een verschrikkelijke zak hooi als het om aanvallend en verdedigend rijden gaat. Zolang ie met 2 vingers in de neus achter hammy aan kan rijden gaat het goed, maar als het spannend word zie je hem niet meer...
Ik denk eerlijk gezegd dat ze redelijk gelijkwaardig zijn. Bottas iets sterker op zaterdag, Perez iets sterker op zondag.
warp schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Verstappen had met Rosberg nooit veel moeite, het is eerder andersom. Dat zegt Rosberg ook zelf...

[...]
Ik schat Rosberg toch wel iets hoger in dan Bottas, zeker als ik kijk hoe dicht hij bij Hamilton zat altijd. En in gevecht was Rosberg wel iets moeilijker in te halen dan Bottas. Mijn punt was vooral dat een sterkere teammaat als Rosberg waarschijnlijk vaker mee had gedaan om de overwinningen en daar dus ook punten weg zou halen die Bottas nu niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

warp schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:48:
[...]

[...]
Ik denk dat er 'moeite' bedoeld wordt alsin Rosberg was een betere coureur dan Bottas.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Extigo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:30:
Een 3D-animatie-analyse om te laten zien wat er had kunnen gebeuren als Max Verstappen op het rechte stuk op het Baku City Circuit in Azerbeidzjan andersom was gecrasht.

[YouTube: Verstappen 3D Crash Animation - F1 Azerbaijan Grand Prix 2021]

spoiler:
Au
Dank je voor dit filmpje!
Wat een crash was het dan geweest zeg...

Ik maak me ergens ook nog steeds boos om Pirelli ermee omgaat en de schuld bij de teams probeert neer te leggen, dat hun een maas in de wet zouden hebben gevonden of zelf iets fout hebben gedaan met warm houden van de banden / bandenspanning. Ik ben er geen expert in maar vind wel dat ze er te makkelijk in denken en mee weg komen, zelfs veel coureurs reageren zo na het bericht van Pirelli. Jammer dat er niet meer bezwaar of onderzoek is gekomen na hun bericht, want wat had het anders kunnen aflopen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4jMI-6XwAIrYRe?format=png&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online

spoiler:
Au
Gaf dat direct na het ongeval al aan.

Als het daadwerkelijk zou zijn gegaan zoals hier gesimuleerd, dan zou de kans dat Verstappen (zwaar) gewond was geraakt reëel zijn. De initiële impact (240 km/u met een vrij kleine deflectie) is al enorm. Maar hoewel de tweede impact uiteraard lichter is, moet deze geabsorbeerd worden met dezelfde kant van de wagen, waar bijna al het absorptie-vermogen door de eerste impact al verdwenen is.

Vermoed dat er voor volgend jaar wel een paar aanpassingen komen op dat punt, want dit is echt gevaarlijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

4 mogelijke DRS zones?
Kunnen ze dan niet beter zonder achtervleugels gaan rijden? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Zijn ze nou nog bezig? :P Dacht dat ik dit een tijdje geleden ook al had gezien op Twitter

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

spoiler:
Au
Ik had verwacht dat ie hem in de muur ervoor zou zetten, dat was waar Verstappen over praatte, niet het raken van de muur en dan doorschieten naar die volgende. Ja dat doet pijn, maar je hebt wel dat ie blijft draaien dus dan raakt ie nog wat energie kwijt. Raak je alleen die eerste muur, dan heb je veel meer kracht over

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

spoiler:
Au
Spiegelen lijkt mij best raar? Want er is een reden dat de auto rechtsaf ging en waarschijnlijk heeft dat met de klapband / situatie te maken. Als die linksaf ging was de situatie anders en zou het afgelegde pad dus ook anders zijn. Je kunt voor mijn gevoel dus niet zomaar het pad spiegelen en dan zeggen "dit was het resultaat", aangezien er iets is dat voor de slinger naar rechts zorgt en als dat "iets" voor een slinger naar links zorgt is het dus een andere "kracht" / "invloed" en dus geen perfect symmetrisch verloop.

Edit:
Of, andere mogelijkheid. Verstappen probeert de auto nu min of meer onder controle te krijgen/houden door continu links/rechts mee te sturen. Als de auto linksaf gaat op de muur af zal die daar ook anders mee omgaan en dus vol naar links of rechts sturen, dn niet proberen "zo recht mogelijk" te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2021 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
RobertMe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Spiegelen lijkt mij best raar? Want er is een reden dat de auto rechtsaf ging en waarschijnlijk heeft dat met de klapband / situatie te maken. <knip>
Want?, Stroll ging toch ook linksaf met een klapband links achter.

https://www.formula1.com/....1701823437935060912.html

[ Voor 66% gewijzigd door schumi2004 op 23-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Want?, Stroll ging toch ook linksaf met een klapband links achter.
Dat snap ik. Maar het verschil tussen linksaf kan zitten in de snelheid, hoe de band kapot gaat, locatie op het circuit (Stroll kwam net die flauwe bocht naar rechts uit, Verstappen reed recht), of die "boven" of "beneden" kapot gaat (als in: gaat die kapot met het gat dan op het asfalt, of in de lucht), hoe een stuk loshangend rubber weer in contact met het asfalt komt, ....
Dat zal allemaal invloed hebben op het links of rechts afslaan en dus ook verdere traject.

Edit:
Bijvoorbeeld: bij Verstappen is het gevolg van de klapband dat er een stuk rubber los vliegt en daardoor gaat die rechtsaf. Bij Stroll scheurt er alleen een stuk rubber open/los en dat slaat dus per omwenteling in het asfalt en trekt daardoor de auto naar links. De situatie (andere toestand van de band) bepaald dan dus het hele traject dat wordt afgelegd en hoe de auto zich gedraagt in die tijd. Je kunt dus niet zomaar spiegelen, want andere omstandigheden (staat van de band, G-krachten door wel/niet uitkomen bocht, ...) zorgen juist voor een ander traject.
Er zijn tich factoren die ervoor zorgen dat Stroll linksaf gaat en Verstappen rechtsaf. Voor die "wat als... Verstappen linksaf was gegaan" moest er op z'n minst een factor anders zijn, en daardoor is dus ook de rest van het traject anders.

[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
---

#F1 Big changes to #AustralianGP Albert Park circuit: shortened by 28 meters, 7 corners modified, 2 removed entirely total number of turns just 14 now.
Removing fast chicane (T11/12) creates 1.3km stretch with potential for 4th DRS zone.
Faster & more comp. racing expected. pic.twitter.com/3x7PoMXMLF

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka)
---

OMG, die bloedsnelle turn 11 en 12 chicane was juist altijd spectaculair om te zien. Jammer dat die verdwijnt. Hoe dan ook, als het potentiele inhaalacties bevordert dan maakt dat het wellicht weer goed...

[ Voor 26% gewijzigd door CousinBoneless op 23-06-2021 11:56 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met de laatste informatie rondom de Power Ranking van Formula1.com heb ik een totaal overzicht gemaakt van de diverse F1 websites die ratings geven na de races aan de rijders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NlTaJa6thGgrGU6WYZkkJLMy4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABUnGCyoKvLWAVxo2ZPmtFzQ.png?f=fotoalbum_large

Als je bovenstaande verwerkt in een totaal overzicht van alles races tot nu toe levert dit het volgende overzicht op met resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHWTbW8wW3vGB-qBIaFPinyQg4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NUpUmva3ACQxIvnKTlcSojdd.png?f=fotoalbum_large

Het volgende grafiek toont de top 10 rijders op basis van de gemiddelde score van alle websites die ik mee heb genomen (F1.com blijft lastig omdat ze alleen de top 10 vrijgeven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5yBtptlhirPNlBQ6oWkzv8Y2ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/86ivn9BklPeoecSZSNyLSMdv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Woudloper op 23-06-2021 12:22 . Reden: Rating van Frankrijk uitgebreid en gemiddelde toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zeker of deze al eerder voorbij is gekomen, maar dit lijkt haast geen fotoshop maar een daadwerkelijk gebouwde 2022 versie van de FIA.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4b7gUyWYAcAbxB?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Dat snap ik. Maar het verschil tussen linksaf kan zitten in de snelheid, hoe de band kapot gaat, locatie op het circuit (Stroll kwam net die flauwe bocht naar rechts uit, Verstappen reed recht), of die "boven" of "beneden" kapot gaat (als in: gaat die kapot met het gat dan op het asfalt, of in de lucht), hoe een stuk loshangend rubber weer in contact met het asfalt komt, ....
Dat zal allemaal invloed hebben op het links of rechts afslaan en dus ook verdere traject.

Edit:
Bijvoorbeeld: bij Verstappen is het gevolg van de klapband dat er een stuk rubber los vliegt en daardoor gaat die rechtsaf. Bij Stroll scheurt er alleen een stuk rubber open/los en dat slaat dus per omwenteling in het asfalt en trekt daardoor de auto naar links. De situatie (andere toestand van de band) bepaald dan dus het hele traject dat wordt afgelegd en hoe de auto zich gedraagt in die tijd. Je kunt dus niet zomaar spiegelen, want andere omstandigheden (staat van de band, G-krachten door wel/niet uitkomen bocht, ...) zorgen juist voor een ander traject.
Er zijn tich factoren die ervoor zorgen dat Stroll linksaf gaat en Verstappen rechtsaf. Voor die "wat als... Verstappen linksaf was gegaan" moest er op z'n minst een factor anders zijn, en daardoor is dus ook de rest van het traject anders.
Tuurlijk zijn er meerdere factoren maar de vraag was, wat als de auto linksaf gegaan was?
De meest eenvoudige manier is dus zijn huidige pad te spiegelen want dat is de data die je hebt.

Er zijn genoeg "wat als" zaken te bedenken maar met de beschikbare data is dit het meest logisch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
RobertMe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Edit:
Het gaat er juist om waar hij terecht zou kunnen komen als hij linksaf was gegaan. En hij kan dan inderdaad overal terecht komen, maar het traject dat ze laten zien was dus ook goed mogelijk. En dan was het dus een heel wat hardere klap geweest.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
schumi2004 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Tuurlijk zijn er meerdere factoren maar de vraag was, wat als de auto linksaf gegaan was?
De meest eenvoudige manier is dus zijn huidige pad te spiegelen want dat is de data die je hebt.

Er zijn genoeg "wat als" zaken te bedenken maar met de beschikbare data is dit het meest logisch .
Het spiegelen is opzich een aardig begin. Het enige wat het lastig maakt is dat hij naar rechts al eerder de muur raakt en daardoor anders gaat spinnen.
Dat is aan de linkerkant natuurlijk niet van toepassing dus kan het zijn dat hij toch gewoon met de voor- of achterkant tegen dat middenstuk komt.
Zo'n impact op de zijkant zou hij goed mogelijk niet overleven, denk maar aan de crash met Hubert in Spa 2019.

Al met al blijft het heavy shit en het is onbegrijpelijk dat de onderste steen nooit boven lijkt te komen. Het enige wat we kunnen hopen is dat Pirelli op de achtergrond er wel rekening mee houdt bij de productie van de nieuwe banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DarkFire1985 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:23:
Zo'n impact op de zijkant zou hij goed mogelijk niet overleven, denk maar aan de crash met Hubert in Spa 2019.
Hubert had natuurlijk twee crashes. Eerst is de side impact structure "kapot gegaan" (/heeft zijn werk gedaan) in de muur. Daarna is de auto terug het circuit op gekomen en is de auto van Carrera er tegenaan gereden met de neus in de zijkant die al uit elkaar lag. En die stompe neus in de zijkant die al kapot was zal vermoed ik ook van grote invloed zijn geweest.
In deze simulatie m.b.t. Verstappen is de tweede impact dan ook weer aan de kant die al kapot is, maar wel met een stilstaande tecpro barrier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Woudloper schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:03:
Met de laatste informatie rondom de Power Ranking van Formula1.com heb ik een totaal overzicht gemaakt van de diverse F1 websites die ratings geven na de races aan de rijders.

[Afbeelding]

Als je bovenstaande verwerkt in een totaal overzicht van alles races tot nu toe levert dit het volgende overzicht op met resultaat.

[Afbeelding]

Het volgende grafiek toont de top 10 rijders op basis van de gemiddelde score van alle websites die ik mee heb genomen (F1.com blijft lastig omdat ze alleen de top 10 vrijgeven)

[Afbeelding]
Wel weer typisch om te zien hoe makkelijk Norris, Hamilton en Russell een hoge rating krijgen in de britse media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 23:48
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:13:
Niet zeker of deze al eerder voorbij is gekomen, maar dit lijkt haast geen fotoshop maar een daadwerkelijk gebouwde 2022 versie van de FIA.

[Afbeelding]
Was inderdaad al voorbij gekomen, maar vind het niet erg om hem nog een keer te zien ;)
Als ik het bronartikel goed interpreteer is dit in opdracht van de FIA uitgevoerd en wordt dit waarschijnlijk in Silverstone gepresenteerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Wel weer typisch om te zien hoe makkelijk Norris, Hamilton en Russell een hoge rating krijgen in de britse media...
Norris rijdt een mega-seizoen, daar hoef je niet Brits voor te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4kYSN2XoAc7cS8?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Martinspire schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:43:
Zal in het overzicht na de eerstvolgende race ook AMuS meenemen, maar daar scoren Vettel en Schumacher gemiddeld genomen iets hoger. Er zit altijd een bepaalde bias in de scores die gegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4kcUg-WYAIwslp?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29

Theuno

Da Devil Crew

Wauw, zelfs al gewoon met Mercedes kleuren erbij... :/

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Theuno schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Helemaal rechts zelfs een mini drivers baantje waar ze Bottas aan het eind van het seizoen achter kunnen laten. #epic!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Theuno schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:27:
[...]

De run off area's van het circuit zijn standaard die kleur turquoise en het hotel kan alle kleuren worden volgens mij maar staat standaard op paars. Dat dat dan enorm lijkt op Mercedes, tsja :P Overigens komt het turquoise niet van Mercedes maar van Petronas en het paars komt van Hamilton volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:13:

[Afbeelding]
Hoe zeker is het dat auto's er volgend jaar ook echt zo uit zien ? Vind vooral die brake ducts (??) bij de voorwielen er niet uit zien. De wing endplates zijn ook wel interessant. Vloer is natuurlijk resultaat van het ground effect.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hang er 1000 flapjes en dingetjes aan en je komt in de buurt denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

loekf2 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Hoe zeker is het dat auto's er volgend jaar ook echt zo uit zien ? Vind vooral die brake ducts (??) bij de voorwielen er niet uit zien. De wing endplates zijn ook wel interessant. Vloer is natuurlijk resultaat van het ground effect.
Ik begreep dat deze afbeeldingen al debunked waren als zijnde niet hoe de wagens er echt uit komen te zien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ook zijn bril was plotsklaps niet meer in beeld? Beiden zijden op 10% 🤪

Afbeeldingslocatie: https://c.stocksy.com/a/bgD600/z9/1482581.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
[...]

Die vleugels bij de voorwielen komen er wel, net als wheel covers. Alles om 'dirty air' te voorkomen.

Interessant om te zien dat RBR/Honda nu eigenlijk ook al met zo'n gewelfde achtervleugel rijdt B)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

@sjaool Kan zijn inderdaad, maar ik vind de wagen best wel erg overeen komen met de artist impression die een hele tijd terug is vrijgegeven. Dat de teams hier een leuke twist aan gaan geven zal mij niet verbazen

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/here-s-the-2022-formula-1-car-before-you-re-supposed-to-see-it-163822_1.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(7).jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:47:
[...]

@sjaool Kan zijn inderdaad, maar ik vind de wagen best wel erg overeen komen met de artist impression die een hele tijd terug is vrijgegeven. Dat de teams hier een leuke twist aan gaan geven zal mij niet verbazen

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ga ervan uit dat Adrian Newey het ground effect ten volste weet te gaan benutten. Ik verwacht dan ook een heel sterk Red Bull in de komende jaren.

Btw ik heb ook de reden van de klapband van Max gevonden. Pirelli moest goedkoop van zijn banden en heeft ze dus maar in de aanbieding gegooid...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjXu50m6Xvh43aUOn_J_GbHWDzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxEbIczmrccIFdnUVXE15aJx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 23-06-2021 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:04

[ Voor 63% gewijzigd door BlackMonkey op 24-06-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Ik begreep dat deze afbeeldingen al debunked waren als zijnde niet hoe de wagens er echt uit komen te zien.
Is het niet een soort mock-up die ze gemaakt hebben om mensen een idee te geven hoe ze eruit zouden kunnen gaan zien?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BevaKoof
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Is er ergens een schema beschikbaar waarbij je kan zien wat de tijdsverschillen zijn per mini- sector van seizoen 2019/2020 vs 2021. Ik wil de winst/ verlies per team weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@BevaKoof ik ken alleen deze: https://twitter.com/alexd.../1407331880308031496?s=21

En dan krijg je dingen als:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50z7TIwBrMhqL1iAzaonT7VFZGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lCvXFoBECFMZ3wmFmGgn2Mwi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_0wYlBzkf0p-2LW1He28IoAQoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gfvBr0UqddGNDFtBtQwIsuLe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OcVAvmI90UVFZMzT32sVrzm76s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6FHqR1S1DmwNZUJLoGG8BRnr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1AoiJ_mmwH1KP2AstdFxlzxJbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHjZHldcvc4ANvglk55mea6B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I've been doing some articles about the performance of the pit stop crews for the 2021 season. I thought you guys may be interested in some of the charts that I created for these articles so I'm posting them here.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/2021_pit_stops_team_filtered_1_7.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/2021_pit_stops_driver_filtered_1_7.svg

These are the stops after removing the outliers with the Generalized Extreme Studentized Deviate test (GESD). This test progressively evaluates anomalies, removing the worst offenders and recalculating the test statistic and critical value.

This method is completely unsupervised, so this way the data that is filtered is unbiased. This just means that I have no real input on the decisions that the algorithm makes and therefore the method is fair for all teams /drivers.

As usual there's a bit more info on my site including the unfiltered charts and a chart with the pooled data so feel free to check them out if you want.

Source: as usual, me

F1pace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wow, opmerkelijk grote verschillen tusen coureurs binnen hetzelfde team. Als dat ook door de coureur zelf veroorzaakt wordt, dan spreekt deze data in ieder geval tegen, dat Bottas slecht parkeert :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rembock
Waar is de pitstop van BOT die 4 dagen duurde? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat was een gegeneralizeerde extreme gestudeerde deviatie :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

f1bythenumbers schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:05:
Hallo

I've been doing some articles about the performance of the pit stop crews for the 2021 season. I thought you guys may be interested in some of the charts that I created for these articles so I'm posting them here.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

These are the stops after removing the outliers with the Generalized Extreme Studentized Deviate test (GESD). This test progressively evaluates anomalies, removing the worst offenders and recalculating the test statistic and critical value.

This method is completely unsupervised, so this way the data that is filtered is unbiased. This just means that I have no real input on the decisions that the algorithm makes and therefore the method is fair for all teams /drivers.

As usual there's a bit more info on my site including the unfiltered charts and a chart with the pooled data so feel free to check them out if you want.

Source: as usual, me
Mooi om te zien dat Williams in ieder geval de pitstops goed op orde hebben... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://img.redbull.com/images/c_crop,x_0,y_0,h_4000,w_6000/c_fill,w_880,h_587/q_auto,f_auto/redbullcom/2021/6/24/udxxscxvh7ddxnudbjnu/max-verstappen-sergio-perez-austria

Scuderia AlphaTauri tegen Red Bull Racing op schnitzel jacht

[ Voor 40% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4pIxywX0AUv5LQ?format=jpg&name=large

hoop dat dit goed komt met de Delta variant van corona (die vooral in de UK voet aan aarde krijgt) :X

maar dat is iets voor het Corona topic

[ Voor 79% gewijzigd door basvn op 24-06-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:04:
hoop dat dit goed komt met de Delta variant van corona (die vooral in de UK voet aan aarde krijgt) :X

offtopic:
De Indiase variant dus maar dat schijnt niet zo genoemd te mogen worden... Dat de Indiase variant het in het VK goed doet is niet zo vreemd als je weet hoeveel mensen van Indiase afkomst daar wonen. Die zullen dus ook regelmatig op familiebezoek gaan en dan het virus meenemen richting de UK. Maar inderdaad dit is meer iets voor het Corona topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

[Afbeelding]

Die delta variant is al dominant in de UK en dat dit evenement door kan gaan met volle tribunes is dus alleen maar een positief teken. Blijkbaar verspreid deze variant sneller maar de vaccins lijken prima te werken (iets minder maar nog steeds goed genoeg).

In NL is deze variant ook al bezig aan een niet te stoppen opmars dus niet naar de UK gaan heeft geen enkele zin meer.

[ Voor 7% gewijzigd door oZy op 24-06-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:15
oZy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Die delta variant is al dominant in de UK en dit is dus alleen maar een positief teken dat het blijkbaar vooral sneller verspreid maar dat de vaccins prima lijken te werken (iets minder maar nog steeds goed).

In NL is deze variant ook al bezig aan een niet te stoppen opmars dus niet naar de UK gaan heeft geen enkele zin meer.
Jawel, er niet naar toegaan zorgt ervoor dat de opmars langzamer verloopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Schijnt dat Red Bull in de afgelopen 2 races met verbeterde olie rond reed die hogere temperaturen aan kan en ruimte biedt aan Red Bull en Honda om het maximale uit hun totale pakket te halen.
Red Bull and AlphaTauri have benefitted from an ExxonMobil oil upgrade over the past two Formula 1 races, with the specification introducing new components first experimented with eight years ago.

These new materials include those normally used in the cosmetics industry, which have specifically been used to improve the protective properties of the synthetic oil.

ExxonMobil claims the new oil can run at higher temperatures, as well as creating less deposits. But confidence is high that this will lead to longer-term gains, with Red Bull and Honda yet to fully exploit the improvements given it has only used the oil for the events in Azerbaijan and France.
https://the-race.com/form...ight-years-in-the-making/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Sir_Lion schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:36:
Jawel, er niet naar toegaan zorgt ervoor dat de opmars langzamer verloopt.
Nee, ik zei een niet te stoppen opmars. We doen niet aan containment. In de komende weken drukt de delta variant alle andere varianten weg en al voor Silverstone zijn alle nieuwe besmettingen in NL 100% delta variant. Niet naar Silverstone of welk event dan ook gaan maakt geen verschil.

Als bezoeker aan zo'n evenement moet je natuurlijk alsnog negatieve test / vaccinatie bewijs hebben, dat zal in UK niet anders zijn. Het door laten gaan van die events zal dan ook wel bijdragen aan de vaccinatiebereidheid.

Goed voor de sport ook, geeft toch een extra dimensie aan zo'n race. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chocoball schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:54:
Schijnt dat Red Bull in de afgelopen 2 races met verbeterde olie rond reed die hogere temperaturen aan kan en ruimte biedt aan Red Bull en Honda om het maximale uit hun totale pakket te halen.

[...]

https://the-race.com/form...ight-years-in-the-making/
Mercedes incoming met "they use illegal oil".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Samenvatting van de VERHAM/HAMVER 2021 battle.

Ow en klikken want FOM :P. (Of niet ligt eraan wat je wil ;))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Perez eyeing new Red Bull contract as Verstappen hails his 'great team mate'
Sergio Perez said in Austria that he hopes to open talks with Red Bull over a contract beyond 2021 soon, as team mate Max Verstappen praised the Mexican for being easy to work with, and for helping the team maximise their results this year.

Perez is on a one-year deal with Red Bull having joined from Racing Point over the winter – while team mate Verstappen has signed with the team until the end of 2023 – but given his run of solid results including a win in Azerbaijan and P3 ahead of Valtteri Bottas in France, is a contract extension looming?
Ik was het 2020-topic aan het teruglezen en destijds waren veel mensen toch erg skeptisch tegenover Perez omdat hij geen teamspeler zou zijn. Gelukkig voor Red Bull is dat dus niet (meer) het geval.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:40:

Ik was het 2020-topic aan het teruglezen en destijds waren veel mensen toch erg skeptisch tegenover Perez omdat hij geen teamspeler zou zijn. Gelukkig voor Red Bull is dat dus niet (meer) het geval.
Daar was ik er ongetwijfeld 1 van :p

Ik moet bekennen dat ik aangenaam verrast ben. Nu zullen er wel duidelijke afspraken gemaakt zijn over zijn rol binnen het team, maar toch.. Moet ie het ook maar even doen.

En zolang ie regelmatig een podium meepakt, of zelfs een win, denk ik dat ie ook wel tevreden zal zijn. Het was dat of helemaal niet rijden natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: wordt al over gesproken in het Steiermark topic.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Man man man, wat een sneu volk bij MER. Ze hebben hun zin hoor, pitstop moet 0,2 seconden langzamer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:45
Er moet een signaal komen als het wiel vast zit. Als er nu teams zijn die hebben gemeten dat het vastzetten van een moer x seconden kost. Dan kan de wheelgun man al voor het opzetten van een wiel een signaal met een timer starten. 99 van de 100 keer zal die tijd overeen komen met het vastzitten van het wiel. Maar als het nu een keertje net wat langer duurt, dan geeft het automatische systeem met timer het signaal dat de wielmoer vast zit, maar zit die in werkelijkheid toch nog niet vast.

Dat begrijp ik er uit. De geest van de regel is dat je signaleer dat het wiel vast zit. En niet dat je nu al zegt dat het wiel over 2 tellen vast zit, want 2 tellen in theorie kunnen er 3 in de praktijk zijn. Maar het release systeem geeft met 2 tellen groen licht.

Maar goed, stel dat RbR dit gebruikt, ik verwacht niet dat ze zonder ineens veel langzamer zijn. En Merc is altijd al zo traag als dikke str...nt door een theezeefje.

En aan de ene kant is het weer Merc die klaagt en de FIA die lijkt alsof ze weer FerrariMerc International Assistance spelen. Aan de andere kant als er inderdaad teams zijn die het er op gokken wanneer het veilig is en die zeldzame keer dat het niet zo is voor lief nemen. Dan geef ik de FIA geen ongelijk.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schumi2004 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:06:
Man man man, wat een sneu volk bij MER. Ze hebben hun zin hoor, pitstop moet 0,2 seconden langzamer.
Jezus, what the actual fuck???

Hoe ga je dan vertragen? En alsof die snelle pitstops van RB zo onveilig waren.

Wat een zielig gedoe zeg. Zeker na zeven jaar ridicule overheersing. Gatverdamme. :@

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Voor wie Jack gemist had, hij had weer kijkersvragen voor Pierre Gasly.
'Ik word kwaad als de auto te langzaam is' 😬 | Jack stelt jullie vragen aan Gasly

Hier overigens nog de sessies met Giovinazzi (in Monaco):
'Pizza met ananas? Slechte combinatie!'😂 | Olav stelt jullie vragen aan Giovinazzi | Formule 1 2021

En Ricciardo (in Portimao volgens mij):
'Vettel was hard, maar geen klootzak' 🤝 | Jack stelt jullie vragen aan Ricciardo | Formule 1 2021

Edit: ze embedden niet, dus dan maar linkjes.

De reacties moet je maar niet lezen, die zeuren vooral over de kwaliteit van de vragen terwijl het kijkersvragen zijn 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
WTF het Mercedes lobby werk “geklaag over oneerlijke pitstops bij Red Bull” lijkt wel wat effect te hebben, vanaf de Hongaarse GP worden de pitstops trager. Zie: FIA vertraagt pitstops in F1 met nieuwe technische richtlijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Bloodclot

Jawier!

MikeyMan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Jezus, what the actual fuck???

Hoe ga je dan vertragen? En alsof die snelle pitstops van RB zo onveilig waren.

Wat een zielig gedoe zeg. Zeker na zeven jaar ridicule overheersing. Gatverdamme. :@
Wat een zielige kneuzen bij mercedes, belachelijke team nu geworden, gadverdamme. Het respect vanuit mijn kant wordt met de week minder. Eerst keek ik nog tegen mercedes op, fantastisch team/auto/coureurs/teambaas, goed voor elkaar. Nu wordt deze team langzamerhand een lauwe pisvlek.

Gefeliciteerd Mercedes fans! Jullie zijn vast trots!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:') wat een treurige kinderachtige reacties hier zeg, over die pitstops. Alsof Mercedes de duivel zelve is; de fans worden er zelfs persoonlijk op aangesproken 8)7 Zo werkt het spelletje nou eenmaal jongens, niet alleen als RBR aan de 'ene' kant staat maar ook als ze aan de 'andere' kant staan.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2021 08:04 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 18-09 14:21
Als het waar is wat Edgenumber post dan is het inderdaad niet zo heel gek.
Dat het dan nooit mis is gegaan is wel frappant.

Maar met al dat gezeur hoop ik wel dat de voorvleugel van Mercedes een dingetje wordt waar ze echt last mee gaan krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mercedes is niet de schuldige, dat is de FIA. Elk team mag klagen wat ze willen. Dat is zelfs een beetje onderdeel van de sport. Maar de FIA moet kijken naar het geheel en de veiligheid. En had dit dus gewoon moeten afwijzen. Want dit verhoogt de veiligheid niet. Een minimumtijd vaststellen maakt niet dat die tijd gebruikt wordt om dingen veiliger te doen. Maar nogmaals de enige die hier schuldig aan is is de FIA.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zo grappig om al die hatelijke reacties tegen Mercedes te lezen hier! Eerst was het allemaal huilie huilie dat Mercedes zo’n grote voorsprong had en dat dit allemaal kwam omdat ze olie verbrandde, kwalificatie mappings gebruikte, DAS hadden en weet ik wat nog meer. Dat is allemaal afgeschaft, want het moest ‘eerlijker’ zijn. Iedereen blij want RB zit er eindelijk eens vanaf de start goed bij.

Nu worden er wat zaken veranderd die in het nadeel (lijken te) zijn van RB en is het weer allemaal huilie huilie.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-06-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:38:
Voor wie Jack gemist had, hij had weer kijkersvragen voor Pierre Gasly.
'Ik word kwaad als de auto te langzaam is' 😬 | Jack stelt jullie vragen aan Gasly

Hier overigens nog de sessies met Giovinazzi (in Monaco):
'Pizza met ananas? Slechte combinatie!'😂 | Olav stelt jullie vragen aan Giovinazzi | Formule 1 2021

En Ricciardo (in Portimao volgens mij):
'Vettel was hard, maar geen klootzak' 🤝 | Jack stelt jullie vragen aan Ricciardo | Formule 1 2021

Edit: ze embedden niet, dus dan maar linkjes.

De reacties moet je maar niet lezen, die zeuren vooral over de kwaliteit van de vragen terwijl het kijkersvragen zijn 8)7
Edit. Verkeerde topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door alexbl69 op 25-06-2021 08:11 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Afbeelding]

*O* Het heeft lang geduurd maar eindelijk is het weer zover!
Eindelijk weer terug naar zoals het was _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 25-06-2021 08:12 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Wat betreft die pitstops, het kampioenschap wordt on-track en off-track uitgevochten. Mercedes is het inderdaad ook vaak genoeg moeilijkgemaakt door arbitraire ingrepen.

Ik geniet altijd echt van een goede pitstop. Het wordt door de teams tot een kunst verheven. Ik vind het zo knap. En zelfs de minder bedeelde teams hebben met pitstops een kans om te excelleren. Jammer dat de FIA dat ons nu lijkt af te nemen 'omwille van de veiligheid'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MuVo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:53:
WTF het Mercedes lobby werk “geklaag over oneerlijke pitstops bij Red Bull” lijkt wel wat effect te hebben, vanaf de Hongaarse GP worden de pitstops trager. Zie: FIA vertraagt pitstops in F1 met nieuwe technische richtlijn
hoevaak is een RBL weggereden op 3 wielen? .... Invloed van wolff is toch best groot in de sport :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
himlims_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:16:
[...]
hoevaak is een RBL weggereden op 3 wielen? .... Invloed van wolff is toch best groot in de sport :X
Tja, aan de andere kant is het ook wel logisch dat als een engineer moet checken of alles goed is en hij de auto sneller vrij geeft dan dat hij die check uit kan voeren er wel een veiligheidsprobleem is.
Ik vind deze dus lastig, aan de ene kant is het duidelijk bedoeld om de pitstop van RB te vertragen, maar aan de andere kant klinkt het ook wel als een echt veiligheidsprobleem.

Want dat iets nog niet fout is gegaan wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee ook veilig gaat :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Tja, aan de andere kant is het ook wel logisch dat als een engineer moet checken of alles goed is en hij de auto sneller vrij geeft dan dat hij die check uit kan voeren er wel een veiligheidsprobleem is.
Ik vind deze dus lastig, aan de ene kant is het duidelijk bedoeld om de pitstop van RB te vertragen, maar aan de andere kant klinkt het ook wel als een echt veiligheidsprobleem.

Want dat iets nog niet fout is gegaan wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee ook veilig gaat :)
Exact dit. Het aanpassen van de tankinstallatie gaf ook geen problemen, tot het moment dat dit wel zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah... Pitlimiter ook maar op 10km/u zetten dan?
Maximum snelheid of minimale rondetijd op het circuit?

Als je constant over je personeel heen rijdt, gaat het vanzelf ook een stuk langzamer. Er is de teams dus ook alles aan gelegen om het veilig uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
Natuurlijk is veiligheid een belangrijk iets en moeten er maatregelen genomen worden. Maar je kan ook te ver een kant op slaan.

Tanken - veel risico op gevaar - regels aanpassen.
Halo - Meer veiligheid voor rijder bij crash of rondvliegend materiaal - regels aanpassen
Pitstop - minimaal risico op loslatende wielen of andere problemen door snelheid - regels aanpassen??

Sommige aanpassingen zijn logisch en begrijpelijk dat ze genomen worden. Dit is er echter eentje in de trant van de aanpassingen die vorig jaar gedaan werden ten nadele van Mercedes. Ze lagen te ver voor voor bij de quali en de race en dit moest geneutraliseerd worden. Was blij voor de races dat dit gebeurde maar het was toen al apart dat er halverwege het seizoen aanpassingen gedaan werden.

Nu is voornamelijk Red Bull snel met de pit-stops en haalt daar voordeel uit. Andere teams verliezen daar een paar tienden en wederom vind de FIA daar iets van. Ongeacht het protest van Mercedes, dat hoor bij de sport. De FIA maakt zichzelf op dit punt nu helemaal belachelijk. Ze willen de gevechten op de baan zien en minder dat de winst komt vanuit de pits. Enige reden die ik kan bedenken is om de Amerikaanse kijkers meer actie op de baan te geven en is veiligheid iets waarmee geschermd word om het idee maar te rechtvaardigen. Zoals eerder door een ander gezegd, in de Indy duren de pit stops langer en toch kunnen ook daar de banden niet goed vast zitten.

Ben benieuwd wanneer we met F1 alleen nog maar ovaaltjes gaan rijden. Want ook dat is veiliger dan al de bochten en chicanes in het circuit.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16:55

Spotmatic

Ken sent me

Tja, ik ben een beetje onverschillig hierin. Links en rechts wordt er op los geprotesteerd. Dit wordt nu even uitvergroot omdat we in zo'n spannende fase van het seizoen zitten. Dan laten we ons wel een beetje kennen. Als Mercedes tegen iets van RBR (en anderen) protesteert is de wereld te klein, maar andersom was Mercedes veel meer het onderwerp van zulke maatregelen (Engine modes, DAS etc). Maar dat was prima omdat dat mag bij een kampioen of zo? ;)

Ik maak me als RBR fan niet zo'n zorgen. Mercedes moet het vooral op de baan doen en dat kunnen ze, maar ze kunnen ook veel beter en daar schort het op het moment aan. Hun grootste vijand zijn ze momenteel zelf.

BTW, ik ben een die hard RBR fan maar het zal allemaal wel loslopen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:43:
[...]
Tsjah... Pitlimiter ook maar op 10km/u zetten dan?
Maximum snelheid of minimale rondetijd op het circuit?

Als je constant over je personeel heen rijdt, gaat het vanzelf ook een stuk langzamer. Er is de teams dus ook alles aan gelegen om het veilig uit te voeren.
Een auto mag pas vrijgegeven worden als de mannen die de banden vervangen aangeven dat ze klaar zijn. Dan kan het niet zo zijn dat de auto standaard vrijgegeven wordt ongeacht wat er verder gebeurt. Dus of je verandert de regels dat je nergens naar hoeft te kijken en maar ziet of de stop goed gaat, of je zorgt er voor dat er wel een goede safety-check is. Ik snap best dat ze voor de 2e kiezen, al ben ik voorstander van de 1e optie.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:09
Hugo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:52:
Ben benieuwd wanneer we met F1 alleen nog maar ovaaltjes gaan rijden. Want ook dat is veiliger dan al de bochten en chicanes in het circuit.
Per 2022 gaat de F1 volledig verder als esport. Veilig, vanuit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hugo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:52:
...
Ik vraag me bij dit soort kleine maatregelen altijd af waarom dat zo overtrokken moet worden naar dit soort onzinnige 'voorspellingen'

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Als het om de veiligheid gaat maak dat dan controleerbaar. Die moeren moeten gewoon goed vast zitten, al gooien ze hem er als een Ninja rijdend op, wat maakt het uit?

En als een team de stop afraffelt, dan is het hun probleem als ze een wagen daarna niet weg mogen laten rijden en zo veel meer tijd verliezen.

Uiteindelijk is het in het nadeel van Mercedes. Per saldo wordt een stop duurder en juist Mercedes is tactisch het sterkst en zal nu minder snel een stop in kunnen zetten om winst te pakken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
redwing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Ik vraag me bij dit soort kleine maatregelen altijd af waarom dat zo overtrokken moet worden naar dit soort onzinnige 'voorspellingen'
Gechargeerd natuurlijk en korreltje zout. :>

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ankona schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:05:
[...]
Uiteindelijk is het in het nadeel van Mercedes. Per saldo wordt een stop duurder en juist Mercedes is tactisch het sterkst en zal nu minder snel een stop in kunnen zetten om winst te pakken.
Precies. Hun tactisch team moet overigens ook nog wennen aan het feit dat ze niet meer standaard P1 en P2 rijden en lekker naar de finish kunnen cruisen, maar tactisch doen ze alsof dat wel zo is en daar zijn ze de vorige race keihard op afgerekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hugo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Gechargeerd natuurlijk en korreltje zout. :>
Snap ik, maar je bent al de 3e die zoiets toevoegt aan zijn post :+ En dat zie je iedere keer bij zulke wijzigingen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy

oZy

In een tijd waarin het gros van de races een 1 stopper is geworden zijn we nu in rep en roer over een mogelijk 0,2 sec langzamere pitstop op een race van 100 minuten.. :?

Ja de sub 2 sec stops zullen nóg unieker worden maar echt enorm nadeel van zo'n regel die voor iedereen geldt? Ik zie het probleem niet zo hoor, behalve het gezichtsverlies voor de klagers dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zal je net zien: na Hongarije zijn we die specifieke regel alweer vergeten omdat er niets merkbaar is veranderd. Behalve een nog verder weggezakte Mercedes, daar hoop ik op. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 10:34

Mef

Edgenumber schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:08:
Er moet een signaal komen als het wiel vast zit. Als er nu teams zijn die hebben gemeten dat het vastzetten van een moer x seconden kost. Dan kan de wheelgun man al voor het opzetten van een wiel een signaal met een timer starten. 99 van de 100 keer zal die tijd overeen komen met het vastzitten van het wiel. Maar als het nu een keertje net wat langer duurt, dan geeft het automatische systeem met timer het signaal dat de wielmoer vast zit, maar zit die in werkelijkheid toch nog niet vast.

Dat begrijp ik er uit. De geest van de regel is dat je signaleer dat het wiel vast zit. En niet dat je nu al zegt dat het wiel over 2 tellen vast zit, want 2 tellen in theorie kunnen er 3 in de praktijk zijn. Maar het release systeem geeft met 2 tellen groen licht.

Maar goed, stel dat RbR dit gebruikt, ik verwacht niet dat ze zonder ineens veel langzamer zijn. En Merc is altijd al zo traag als dikke str...nt door een theezeefje.

En aan de ene kant is het weer Merc die klaagt en de FIA die lijkt alsof ze weer FerrariMerc International Assistance spelen. Aan de andere kant als er inderdaad teams zijn die het er op gokken wanneer het veilig is en die zeldzame keer dat het niet zo is voor lief nemen. Dan geef ik de FIA geen ongelijk.
Als dit inderdaad het probleem is dan is dat toch een ernstig veiligheidsprobleem. En ja er mogen dan wel geen of weinig wagens met losse banden vertrekken maar de kans bestaat nog wel. En het grote gevaar is niet de wagen of de piloot maar wel een hele pitstraat waar het vol loopt met mensen. Een band die los raakt en iemand raakt (Remember Webber) Een wagen die niet meer onder controle is en de pitcrew van een ander team aanrijdt of de pitwall instuurt. Er staan daar 10x20 man per crew. Nog wat mensen op de pitwall, nog wat officials om alles te controleren, veiligheidsmensen, cameramensen. Genoeg mogelijke slachtoffers mijn inziens. Het mag dan wel mooi om te zien zijn, maar 2 seconden om 4 banden te wisselen en die auto op en neer te zetten. Ik vind het gekkenwerk. Willen we de veiligheid verhogen dan zou ik toch eens kijken om ergens een limiet te zetten op het aantal mensen die aan de wagen mogen werken. Minder mensen in de pitstraat, tijd van stops gaat omhoog, het zal misschien ook bijdragen tot minder unsafe releases want het is maar wachten tot er eens een volledige pitstraat versperd is door 2 botsende wagens.

Het principe doet mij denken aan eind jaren 90/begin jaren 2000 toen er teams waren die door hadden dat de tijd voor de rode lichten uit gingen altijd even lang was en dan maar een beep gaven in de oren van de piloot zodat hij net op het moment dat ze daadwerkelijk uitgingen vertrok. Viel dat tegen toen ze op de Nürburgring (dacht ik) stonden, de FIA dat door (of getipt kregen) had, en stilzwijgend de procedure had aangepast. er een stuk of 4 vertrokken en de rode lichten gewoon aan bleven. Oa McLaren en Renault live op tv betrapt op valsspelen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij de pitstops vals gespeeld wordt maar het principe waarop de theorie gebouwd is, is sterk vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mef schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:30:
[...]
<knip>

Het principe doet mij denken aan eind jaren 90/begin jaren 2000 toen er teams waren die door hadden dat de tijd voor de rode lichten uit gingen altijd even lang was en dan maar een beep gaven in de oren van de piloot zodat hij net op het moment dat ze daadwerkelijk uitgingen vertrok. Viel dat tegen toen ze op de Nürburgring (dacht ik) stonden, de FIA dat door (of getipt kregen) had, en stilzwijgend de procedure had aangepast. er een stuk of 4 vertrokken en de rode lichten gewoon aan bleven. Oa McLaren en Renault live op tv betrapt op valsspelen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij de pitstops vals gespeeld wordt maar het principe waarop de theorie gebouwd is, is sterk vergelijkbaar.
Hoezo valsspelen, leg me dat eens uit?
Ik zou precies hetzelfde doen. Als er altijd een vast gegeven is dan anticipeer je hierop.
Ja het is klote voor ze dat ze dit zonder aankondiging op de Nürburgring aanpaste maar vals spelen is het in mijn ogen zeker niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mef schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:30:
[...]>knip<
meen dat max een keertje verteld heeft dat hij totaal niet op dat lampje (of piepje) let; als de frontjack de auto los laat is moment om gas te geven; geen indicatie of iets bij nodig :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
himlims_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:53:
[...]

meen dat max een keertje verteld heeft dat hij totaal niet op dat lampje (of piepje) let; als de frontjack de auto los laat is moment om gas te geven; geen indicatie of iets bij nodig :+
Dat kan sowieso al niet. Dat heeft hij misschien gedaan bij de pitstop in Monaco waar hij dan een straf kreeg voor unsafe release.

Als hij effectief gezegd dat hij nooit wacht op een teken, dan is dat toch wel echt een domme uitspraak. Volgende keer dat er ook maar iets van unsafe release zou zijn, dan heeft hij het zitten en krijgt ie een straf

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo

Nog geen officiële melding hierover gevonden.

https://www.motorsport.co...2021-f1-calendar/6606328/

En zie hier de officiele bekendmaking:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4t2gxNXwAkUw8K?format=jpg&name=large

[ Voor 59% gewijzigd door Extigo op 25-06-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Extigo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:01:
[Twitter]
Nog geen officiële melding hierover gevonden.
kwam het gerucht gister ook al tegen
qua planning een vrij strakke (Turkije-Japan) zeker in triple header.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hier is hij

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4t2gxNXwAkUw8K?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bizarre trippleheader naar mijn idee. Hoeveel uur aan tijdzones reizen ze dan doorheen?

Maar volgens mij stond Suzuka sowieso ook op losse schroeven? Dus dan zal er vast wel weer een GP in Europese regionen voor terug komen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Voor de zekerheid hierbij een nieuw overzicht van dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4t4vytWUAAD9hB?format=jpg&name=large
Pagina: 1 ... 61 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken