Muse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:16:
Bottas is een ultra competitieve sportman, anders zat hij niet al zo lang in de Formule 1. Ik weet zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij de kwaliteiten en snelheid heeft om wereldkampioen te worden.
Hij heeft na Hamilton meer gewonnen in de afgelopen jaren dan wie ook. Het is zo sneu voor hem dat hij altijd wordt vergeleken met Hamilton want Bottas haalt toch heel veel punten binnen.
En Mercedes is het team waarmee je wereldkampioen kunt worden. Bij ieder ander team doe je simpelweg niet mee om de knikkers (RBR moeten we ook eerst nog afwachten dit jaar). Als Bottas zou overstappen naar een ander team, weet hij bij voorbaat al dat hij vrijwel zeker geen kampioen gaat worden. Dat is toch wel een drempel lijkt me.
Het klopt wel, maar het is niet alsof hij bij Mercedes wel kans maakt zolang Hamilton daar rond loopt.
Leclerc maakte ook de nodige fouten naast zijn poles en overwinningen.
Ondanks z'n fouten sleept hij er steeds boven verwachting veel uit. Of en toe een podium of pole maakt veel goed.
Zelfs Verstappen was in zijn eerste periode bij RBR niet foutloos. Dat maakte daar weinig uit, want het ging niet om de titel. Bij Mercedes moet de vervanger van Bottas er gewoon direct staan en het liefst ook Hamilton niet teveel in de weg zitten.
Volgens mij is het nog erger. Het uiteindelijk doel is namelijk reclame maken. Winnen is een goede manier om dat te doen maar niet de enige. Jong, rebels en een beetje ruw is een prima imago voor Verstappen die frisdrank moet zien te verkopen, daar hoeft hij niet per se voor te winnen.
Hamilton is ook een mediamens die steeds weer de aandacht naar zichzelf toe weet te trekken. Mensen klagen misschien dat ze zijn schoenen lelijk vinden maar hij krijgt wel de aandacht.
En je hoeft niet eens mediageil te zijn. Raikonnen laat zien dat ook een onderkoelde Fin een interessant imago kan hebben (ok, hij moet wel bijbetalen). Maar Bottas? Wie koopt er nu een Mercedes vanwege Bottas? Als mijn vader me 'een Bottas auto' cadeau zou doen dan zou ik dat bijna als belediging ervaren "rij ik zo slecht dat je me zo'n auto geeft?" Ja, ik overdrijf.

En Hamilton wordt op dit moment denk ik genoeg gemotiveerd door de duels met Verstappen, daar heeft hij geen teammaat voor nodig. Misschien leidt dat zelfs alleen maar af.

Ik krijg de indruk dat Hamilton een beetje vaderlijke gevoelens heeft tegenover Verstappen en er beste wel vrede mee heeft als Verstappen wint. Steeds weer zie ik hem als een van de eerste naar voren stappen om Verstappen te felicteren en dat komt oprecht over (in tegenstelling tot het ritueel bedanken van de fans). Hamilton lijkt ook een beetje klaar met F1. Hij wil best winnen maar gaat z'n leven er niet meer voor riskeren, dan mag Verstappen voor. Hij is de afgelopen jaren heel ver gekomen door te kiezen voor consistentie boven maximale prestaties en Mercedes gaf hem genoeg marge omdat te kunnen doen. Die luxe heeft hij dit jaar niet meer. Het is niet meer zeldzaam dat hij met Verstappen moet knokken om de overwinning en hij kan het zich niet meer permitteren om Verstappen voor te laten gaan.
Hij ervaart dat echter niet meer als een vernedering maar hij geniet ook van de kwaliteit van Verstappen. Dat is wel heel sportief maar niet goed voor de motivatie om nog eens tot het randje te gaan.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.