[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.537 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Paar weken geleden een trackday gehad op Zandvoort, met verschillende auto's kunnen rijden.

Wat me vooral opviel was dat het circuit zo smal is, het lijkt wel een stratencircuit. Zonder twijfel is de enige inhaalmogelijkheid voor de F1 aan het einde van het rechte stuk. Maar dan helpt het niet dat de bocht die ernaar toe leidt een razendsnelle is waar je dus niet vlak achter elkaar kunt rijden. Daarnaast is het rechte stuk ook nog eens vrij kort.
Daarom is dat nu een kombocht, waardoor F1 auto's als het goed is wel kunnen volgen.

Maar of het echt werkt zien we pas in FP1 :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:32
Pirelli info over de race van komend weekend.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Z_w9rXIBAQQig?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Extigo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]
Het blijft me elke keer verbazen hoe weinig echte bochten (7) er zijn op deze baan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 10:38

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Paar weken geleden een trackday gehad op Zandvoort, met verschillende auto's kunnen rijden.

Wat me vooral opviel was dat het circuit zo smal is, het lijkt wel een stratencircuit. Zonder twijfel is de enige inhaalmogelijkheid voor de F1 aan het einde van het rechte stuk. Maar dan helpt het niet dat de bocht die ernaar toe leidt een razendsnelle is waar je dus niet vlak achter elkaar kunt rijden. Daarnaast is het rechte stuk ook nog eens vrij kort.

Sommige delen van de baan zien er wel modern uit (uitloopstrook einde rechte stuk, pit exit), maar het is verder Hongarije 2.0. Ben bang dat het één grote optocht wordt.
Als ik naar deze lijst kijk is de breedte van het Zandvoort circuit redelijk standaard in vergelijking met andere circuits. Zandvoort is 10 - 12 meter breed.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10 19:32

Spotmatic

Ken sent me

Extigo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]
Dezelfde banden (C2, C3, C4) als op Paul Ricard. Gaan ze het weekend daarna een slag zachter?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Spotmatic schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Dezelfde banden (C2, C3, C4) als op Paul Ricard. Gaan ze het weekend daarna een slag zachter?
Volgens @DarkFire1985 wel
DarkFire1985 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Als ik https://www.gptoday.net/n...ekeerde-lay-out-schrappen mag geloven dan is het:
Steiermark (eerste race): C2, C3, C4
Oostenrijk (tweede race): C3, C4, C5

[ Voor 36% gewijzigd door Extigo op 21-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:08

basvn

Breezand - NHN

volgens Pirreli ook :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4aMN5_XMAAlUjl?format=jpg&name=large
dit is die van een week daarna

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:51:
Vraag me af hoe veel van de afgelopen race tactisch falen was van MB en hoe veel het gewoon een wanhoopspoging was om de RBR voor te blijven.

Zoals in het verleden de MB vaak de beste auto was en RBR dus andere tactieken moest kiezen zo leek het deze keer omgekeerd.

Want zowel op de 1 stop was RBR sneller (Per VS Bot) als de 2 stop waren ze sneller (Ver VS Ham)

Zo waren ze ook in de trainingen al trager en bij kwalificatie was het ook niet echt top.
Ik had ook wel het idee dat zowel Hamilton als Bottas in eerste instantie sneller waren op de harde band, maar dat ze die behoorlijk opgerookt hebben toen ze niet aan Verstappen voorbij kwamen.

Perez ging 6 ronden later naar binnen en had vrije lucht voor zich, waardoor hij de boel beter heel kon houden tot het eind. Bij Bottas was de schade aan de (voor)banden toen al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 16:39

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

Sommige delen van de baan zien er wel modern uit (uitloopstrook einde rechte stuk, pit exit), maar het is verder Hongarije 2.0. Ben bang dat het één grote optocht wordt.
Er zijn meer punten waar je kan inhalen maar makkelijk is het niet.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
basvn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:47:
[Afbeelding]
[Twitter]

ja, Tsunoda is verkeerd geschreven, daar schrijven ze het zo
Kloppen de kleuren in de tabel wel voor de MGU-k? Ik meen mij te herinneren dat de teams er dit jaar 3 mochten gebruiken ivm het aantal races.

Edit: In ieder geval volgens sectie 12 van de wijzigingen op formula1.com zijn het er 3: link

[ Voor 19% gewijzigd door Krankenhausen op 21-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even een vraag: kunnen coureurs onderling communiceren tijdens de race? Of gaat dat via pitwall?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:11
Frank1973 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:37:
Even een vraag: kunnen coureurs onderling communiceren tijdens de race? Of gaat dat via pitwall?
Ik denk dat er veel kan, maar in principe communiceren coureurs alleen met hun eigen race engineer en komt er voor de rest helemaal niemand op de radio. Tenzij je Bottas heet en je vraagt bij Toto of die je tijdens de race wilt aanmoedigen, of bij Mercedes rijdt en James Vowles je tijdens de race de strategie gaat uitleggen..

En om je vraag te beantwoorden. Ik meen dat vorig jaar in Abu Dhabi Sainz & Norris samen zaten te babbelen, dus dan zou het wel kunnen. Maar het komt dus nooit voor, of in ieder geval niet tijdens de race. Daarom ook dat bv gisteren Verstappen op de boordradio kwam van "bedank Perez namens mij".

Edit:
Andere aanvullingen "dat veel kan". Rosanna Tennant die nu tot 2x toe post race de DotD feliciteert over de boordradio. Monaco 2017(?) toen Button i.p.v. Alonso reed omdat de laatste aan Indycar meedeed en Alonso via de telefoon met Button sprak pre-race. Will Smith heeft eens (vanuit pitbox wellicht wel?) Hamilton gefeliciteerd met zijn kampioenschap, ....

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 21-06-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 18:11
Ik heb geleerd dat stomme vragen niet bestaan.
Zit de highlights nog even terug te kijken, de meeste coureurs rijden op het rechte stuk over het gedeelte wat wordt gebruikt als pitexit, over de witte lijn dus. Maar hoe doen ze dat dan als er een coureur net heeft gepit en terugkomt op de baan? Krijgen ze dat dan te horen van hun engineer, gaat er een lamp branden op het rechte stuk?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Maarten_E schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:18:
Ik heb geleerd dat stomme vragen niet bestaan.
Zit de highlights nog even terug te kijken, de meeste coureurs rijden op het rechte stuk over het gedeelte wat wordt gebruikt als pitexit, over de witte lijn dus. Maar hoe doen ze dat dan als er een coureur net heeft gepit en terugkomt op de baan? Krijgen ze dat dan te horen van hun engineer, gaat er een lamp branden op het rechte stuk?
Pit exit worden sowieso altijd blauwe vlaggen gezwaaid als er verkeer is. Dat is een algemeen ding wat overal wordt gehanteerd.
V.w.b. pit straight: ik denk dat verkeer daarop niet gewaarschuwd wordt. Enige uitzondering daarop is Monaco waar twee grote pijlen boven het circuit hangen die inderdaad knipperen als iemand de pitstraat uit komt. Maar ik denk dat er op de normalere circuits genoeg zicht is op de pit exit om te zien dat er een auto aan komt. Daarnaast kan het team daar natuurlijk voor waarschuwen en dat gebeurt meestal ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-10 19:12
AMuS meldt dat met de komst van Technical Directive TD018-21 dit Red Bull bijna een half miljoen Dollar heeft gekost om de achtervleugel aan te passen. Door de budget cap doet dit extra pijn omdat de grote teams moeten bezuinigen en deze kosten niet voorzien waren.

Red Bull heeft nu aan de FIA om duidelijkheid gevraagd over de flexibele voorvleugels, mogelijk in de hoop dat ook daar een Technical Directive voor gaat komem. Op TV beelden bleek eerder te zien dat de voorvleugels van Mercedes veel meer verbuigen dan die van Red Bull. Het is nog niet duidelijk wanneer de verduidelijking door de FIA gaat komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:35:
AMuS meldt dat met de komst van Technical Directive TD018-21 dit Red Bull bijna een half miljoen Dollar heeft gekost om de achtervleugel aan te passen. Door de budget cap doet dit extra pijn omdat de grote teams moeten bezuinigen en deze kosten niet voorzien waren.

Red Bull heeft nu aan de FIA om duidelijkheid gevraagd over de flexibele voorvleugels, mogelijk in de hoop dat ook daar een Technical Directive voor gaat komem. Op TV beelden bleek eerder te zien dat de voorvleugels van Mercedes veel meer verbuigen dan die van Red Bull. Het is nog niet duidelijk wanneer de verduidelijking door de FIA gaat komen.
Het mooie is in ieder geval dat de achtervleugel zich achterop de auto bevind, en de voorvleugel voor op de auto. Gevolg? Als Mercedes de voorvleugel moet aanpassen (en dat valt IMO wel in de lijn der verwachting) dan gaat dat veel meer geld (en/of performance) kosten dan de achtervleugel. Immers heeft de voorvleugel invloed op de airflow over de hele auto.

En zoals Horner zo mooi zei "dit was payback voor Barcelona, de payback voor de flexiwings komt binnenkort wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
MER weet dit ook en toch hebben ze doorgezet met hun protest. Blijkbaar verwachten ze onder de streep toch beter uit te zijn :?

For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:18
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8bxNlMD.png
OVERTAKE!

I know, flauwe grap :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:16:
^
MER weet dit ook en toch hebben ze doorgezet met hun protest. Blijkbaar verwachten ze onder de streep toch beter uit te zijn :?
Nou ja...ze kunnen nu moeilijk hun keutel weer intrekken. Dat zou erg raar staan en impliciet inhouden dat hun voorvleugel inderdaad te ver doorbuigt. Simpel gezegd zouden ze flink voor aap staan. Dus ze hebben waarschijnlijk alvast de vleugel klaar liggen en gooien die erop zodra die nieuwe richtlijn van kracht wordt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:40:
Dus ze hebben waarschijnlijk alvast de vleugel klaar liggen en gooien die erop zodra die nieuwe richtlijn van kracht wordt.
Dat lijkt mij zeer sterk. Daarvoor zijn voorvleugels waarschijnlijk te duur en te complex. Je gaat, zeker onder de budget cap, niet een onderdeel produceren terwijl het (nog) niet nodig is. En een voorvleugel is volgens mij typisch zo'n onderdeel waar je continu aan kunt blijven verbeteren dus ook daarom ga je die niet produceren voordat die nodig is. Tegen de tijd dat die wel nodig is ben je misschien al 3 design-iteraties verder en heb je dus een oud model geproduceerd. En ook daarbij: onder de budget cap niet echt handig.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Extigo
Zie hier de eerste gelekte foto's van de 2022 auto.

Afbeeldingslocatie: https://www.livegp.it/wp-content/uploads/2021/06/204213908_362421921884010_875936376886150394_n-e1624299909943.png
Afbeeldingslocatie: https://www.livegp.it/wp-content/uploads/2021/06/201953942_309502340880404_6080014736348344170_n-e1624299834724-696x784.png

Bron: https://www.livegp.it/f1-...oto-della-monoposto-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een heel stuk smaller.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
En terecht. Nieuwe auto's moeten racen en inhalen bevorderen. En de auto's van nu zijn zo breed dat het op sommige circuits überhaupt al te smal is om in te halen. Daarnaast geven de huidige auto's door hun grote natuurlijk ook meer dirty air (want grote auto betekent meer ruimte voor vleugels), waar ze ook vanaf willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 16:07
Er benieuwd hoe die er uit ziet met de 18 inch velgen :9
Die front wing endplates zijn trouwens echt gigantisch...

edit: eigenlijk is heel die front wing gigantisch...

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2021 07:57 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 06:38
mphilipp schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:40:
[...]Dus ze hebben waarschijnlijk alvast de vleugel klaar liggen en gooien die erop zodra die nieuwe richtlijn van kracht wordt.
Dat denk ik ook. En waarschijnlijk bekostigd door één van de tig andere business units binnen Mercedes.

Vraag me nog steeds af hoe de FIA dat wil controleren. Mercedes ontwikkelt voor een paar miljoen een voorvleugel, de kosten worden uitgesmeerd over het hele bedrijf, en tegen de FIA zeggen ze dat het ding 'maar' 3 ton heeft gekost.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:09:
[...]
Vraag me nog steeds af hoe de FIA dat wil controleren. Mercedes ontwikkelt voor een paar miljoen een voorvleugel, de kosten worden uitgesmeerd over het hele bedrijf, en tegen de FIA zeggen ze dat het ding 'maar' 3 ton heeft gekost.
Ja, dat is een ding dat ik ook niet begrijp. Nou kun je denk ik niet zomaar wat verzinnen, want de mensen van de FIA komen niet van de biljartclub. Ze weten wel zo'n beetje wat bepaalde zaken kosten. Er zal denk ik wel een lijst zijn met wat verschillende zaken kosten. Maar daar kun je mee klooien. Hoe lang jij hebt zitten kraken op doe voorvleugel en hoeveel iteraties zijn geweest kan niemand weten of inschatten. Daar nemen ze dan gewoon een getal voor van een lijstje vermoed ik. Maar het blijft een gok. Het is niet zomaar een deur die op een kier staat voor fraude; die deur staat wagenwijd open met neon pijlen erop gericht. Kilometers verder rijden er announcers rond om je erheen te lokken...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mphilipp schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Ja, dat is een ding dat ik ook niet begrijp. Nou kun je denk ik niet zomaar wat verzinnen, want de mensen van de FIA komen niet van de biljartclub. Ze weten wel zo'n beetje wat bepaalde zaken kosten. Er zal denk ik wel een lijst zijn met wat verschillende zaken kosten. Maar daar kun je mee klooien. Hoe lang jij hebt zitten kraken op doe voorvleugel en hoeveel iteraties zijn geweest kan niemand weten of inschatten. Daar nemen ze dan gewoon een getal voor van een lijstje vermoed ik. Maar het blijft een gok. Het is niet zomaar een deur die op een kier staat voor fraude; die deur staat wagenwijd open met neon pijlen erop gericht. Kilometers verder rijden er announcers rond om je erheen te lokken...
Nee, je kan niet ineens vanuit een ander deel van Mercedes de kennis kado krijgen van een man met een grijze regenjas. Als dat uitkomt: dat kan je je gewoon niet veroorloven. En alles komt uit, er is geen team capabel genoeg om dat onder de pet te houden.

De voorvleugel is natuurlijk onderdeel van de hele aerosuite, wellicht dat Wolff zijn hand overspeelt heeft met die achtervleugel van RB: die stuurt niet de lucht over en onder de auto, dus al kost dat wellicht snelheid - de voorvleugel doet beide wel dus als die veranderd kan je je hele pakket doorrekenen: cadeautje voor Horner en consorten.

Ik ben wel benieuwd wat dit betekend.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:07
mphilipp schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:25:
[...]

De F1 is een klein wereldje en werknemers gaan van team naar team. Dit soort fraude komt altijd naar buiten. Ik denk dat teams het dus heel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 13-10 13:26
Vraagje: Ik hoorde zondag bij Bottas op de radio (en heb het wel vaker gehoord); "pick up rubber where you can" aan het einde van de race. Wat is daar het nut van? Ze doen daarna een banden analyse als het goed is, dus je zou zeggen dat rubber die je op deze manier oppakt juist in de weg gaat zitten van een meting?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Melantrix schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:54:
Vraagje: Ik hoorde zondag bij Bottas op de radio (en heb het wel vaker gehoord); "pick up rubber where you can" aan het einde van de race. Wat is daar het nut van? Ze doen daarna een banden analyse als het goed is, dus je zou zeggen dat rubber die je op deze manier oppakt juist in de weg gaat zitten van een meting?
Door de centimeter extra rubber weegt de wagen wat meer en voldoet deze aan minumum gewicht, de rijhoogte wordt weer wat hoger, ook om aan de regels te voldoen.

het is en blijft rijden op de marges van de regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zodat en de auto hoger wordt, en ze nog extra gewicht oppikken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:22
Na de race worden onder andere de minimale rij hoogte en het gewicht gecontroleerd door de FIA. Door de rubber pickup wordt de auto net een paar kilo zwaarder en komt hij een paar mm hoger te staan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Door de centimeter extra rubber weegt de wagen wat meer en voldoet deze aan minumum gewicht, de rijhoogte wordt weer wat hoger, ook om aan de regels te voldoen.

Eigenlijk bizar he? Hoeveel gram / kg zou dat schelen? Als ik niet beter zou weten zou ik je antwoord afdoen als onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goed dat het smaller is maar wat een draak van een voorvleugel. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Graft schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Eigenlijk bizar he? Hoeveel gram / kg zou dat schelen? Als ik niet beter zou weten zou ik je antwoord afdoen als onzin.
Ik denk dat @Jasphur dat wel aan scarbs gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Er benieuwd hoe die er uit ziet met de 18 inch velgen :9
Die front wing endplates zijn trouwens echt gigantisch...

edit: eigenlijk is heel die front wing gigantisch...
Niet alleen de front wind (endplates), ook die dismemberers naast de voorwielen zijn huge :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Niet vergeten dat de FIA gewoon kan eisen dat er een ander setje rubber onder wordt gelegd. Als je je op glad ijs bevindt en de FIA twijfelt of de pickup niet het verschil maakt kunnen ze dus gewoon vragen om een ander setje er onder te leggen en doen ze opnieuw meten.

Overigens vraag ik me af of ze de daadwerkelijke rijhoogte meten? Volgens mij kijken ze naar de slijtage van de plank, en niet naar hoe hoog de auto zich van de grond bevindt. En met pickup na de race voorkom je natuurlijk niet dat de plank tijdens de race minder slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 13-10 13:26
Cool, thanks allen voor het antwoord! Ik had nog niet bedacht dat dat het zou zijn. Blijft natuurlijk F1 :D

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
F1 heeft even alles samengevat tussen Max en Lewis. Krijg er geen genoeg van de verschillende samenvattingen.

YouTube: How Max Verstappen Fought Back To Beat Lewis Hamilton I 2021 French ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00
RobertMe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Niet vergeten dat de FIA gewoon kan eisen dat er een ander setje rubber onder wordt gelegd. Als je je op glad ijs bevindt en de FIA twijfelt of de pickup niet het verschil maakt kunnen ze dus gewoon vragen om een ander setje er onder te leggen en doen ze opnieuw meten.

Overigens vraag ik me af of ze de daadwerkelijke rijhoogte meten? Volgens mij kijken ze naar de slijtage van de plank, en niet naar hoe hoog de auto zich van de grond bevindt. En met pickup na de race voorkom je natuurlijk niet dat de plank tijdens de race minder slijt.
Maar als dat andere setje minder versleten is dan zal die toch ook zwaarder zijn, vooral als je zoals Mercedes deze race er alles aan gedaan hebt om de race nog net uit te kunnen rijden op die banden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:05:
[...]

Goed dat het smaller is maar wat een draak van een voorvleugel. :X
En dat zijn ze nu niet, wil je zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchirish1977
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Dit is iets meer voor Vraag & Aanbod overig. Zorg wel dat je het beleid van VAO in acht neemt

[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 22-06-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 06:38
[YouTube: Nobody Listens To Valtteri Bottas Team Radio - F1 2021 French GP]

Ze doen ook werkelijk helemaal niks met Bottas' input ;w .

"My tires are gone". "Copy, gap to Perez 4 seconds".
"My tires are gone". "Copy, give it all you've got".

Lees de comments voor de gein maar eens. Iedereen denkt er hetzelfde over. Als de kans op een voordeel voor Hamilton ook maar een tiende van een procent is wordt Bottas' race volledig opgeofferd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:52:
[...]

En dat zijn ze nu niet, wil je zeggen? ;)
Ik vind ze nu wel mooi inderdaad :P

@hierboven mooi ook die comments: :o

Bottas : I'm choking pls call an ambulance
His engineer : copy we understood, perez pace 37.2

Bottas: "Now the tire has exploded."
Mercedes: "Copy that. Gap to Verstappen ..."

[ Voor 36% gewijzigd door Help!!!! op 22-06-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
d-vine schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:31:
F1 heeft even alles samengevat tussen Max en Lewis. Krijg er geen genoeg van de verschillende samenvattingen.

YouTube: How Max Verstappen Fought Back To Beat Lewis Hamilton I 2021 French ...
Vraag me wel af wat er nou bedoeld word met "use it all' op 0:44 sec. Als dat de batterij is is dat misschien de reden dat Lewis geen energie meer had bij het uitkomen van de pit waardoor Max hem net voorbij kon.

In principe moet het niet uitmaken of je die energie nou voor of na de pit inzet maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ziet er waanzinnig lang uit dus ben benieuwd hoe dat gaat werken, het is nu al jaren een probleem dat de auto's te groot zijn en ben bang dat dit niet veel gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:59:

Lees de comments voor de gein maar eens. Iedereen denkt er hetzelfde over. Als de kans op een voordeel voor Hamilton ook maar een tiende van een procent is wordt Bottas' race volledig opgeofferd.
Toen Max naar binnen ging hadden ze Bottas ook meteen naar binnen moeten halen en dan kunnen ze wel in de afwachtende stand gaan zitten maar na 2 rondjes was het duidelijk dat Bottas 4e zou worden... ipv een kans om 3e te worden als ze hem alsnog naar binnen hadden gehaald 8)7

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
werphengel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Vraag me wel af wat er nou bedoeld word met "use it all' op 0:44 sec. Als dat de batterij is is dat misschien de reden dat Lewis geen energie meer had bij het uitkomen van de pit waardoor Max hem net voorbij kon.

In principe moet het niet uitmaken of je die energie nou voor of na de pit inzet maar toch...
In de context van "we gaan binnen afzienbare tijd een pitstop doen" betekent dat meestal (en zeggen ze vaak ook) "use all of the tire". M.a.w. niet meer sparen, geen lift en coast, de banden hoeven nog maar 1 à 2 ronde mee te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Dat maakt wel uit :p Je mag maar een X aantal megajoules per ronde gebruiken. Vanaf start finish kun je dus nog eens volle bak gaan, als de accu niet echt leeg is. Standaard wordt de deployment netjes over de ronde verdeeld zodat je de snelste rondetijd kunt rijden. Maar Verstappen en Hamilton reden hier niet voor de snelste ronde maar hadden een dragrace tot turn 1. Oftewel: het compleet leeg trekken van de accu (/tot de limiet per ronde gebruiken) was hier veel belangrijker. Zat je er dan voor dan kon je daarna wel kijken hoe te verdedigen als dat nodig was. En dat je dan geen hybride energie meer over hebt zie je dan wel weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Homeland schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Ziet er waanzinnig lang uit dus ben benieuwd hoe dat gaat werken, het is nu al jaren een probleem dat de auto's te groot zijn en ben bang dat dit niet veel gaat helpen.
Mwoa:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4eBSE1WYAA3xu-?format=jpg&name=large

[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 22-06-2021 11:09 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/s960x960/203940783_10159175203557936_1631057408695836268_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=mZKfVWVPen8AX9ho2lA&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=7&oh=e0ba57a9f8e4c8b90e57e263256fc1cc&oe=60D5A703

Hulk is getrouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
Ik vraag me dan wel gelijk af waar ze de motor gaan laten als dit plaatje klopt.
Die vult nu toch de ruimte achter de rijder al aardig op, als die ruimte zoveel kleiner wordt dan lijkt me dat toch een dingetje.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

peeth schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Ik vraag me dan wel gelijk af waar ze de motor gaan laten als dit plaatje klopt.
Die vult nu toch de ruimte achter de rijder al aardig op, als die ruimte zoveel kleiner wordt dan lijkt me dat toch een dingetje.
Ja ik had die wielbasis ook langer verwacht. Vraag me af of dit plaatje dan klopt, de banden lijken ook gekrompen :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:59

jpiwf

licenced pepernootaddict

Die schaling lijkt mij niet helemaal kloppen. De coureur heeft opeens een kleiner hoofd gekregen, en het stuk met de benen van de coureur lijkt me ook wel erg smal zo.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

De vloer van de rechter is ook geen 2021 wagen trouwens, dat is nog de 2020 vloer zonder inkepingen naar de achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Uitkomen pit is nieuwe ronde, waar je dus weer een complete 2KW? in kan zetten in principe.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Die foto klopt totaal niet, de 2022 auto is in die afbeelding simpelweg kleiner.

In 2019 had de Mercedes een wielbasis van 3698mm (https://maxf1.net/en/f1-2...-wheelbase-and-rake-data/) , in 2022 mag het maximaal 3600mm zijn (https://www.fia.com/sites..._-_iss_3_-_2021-02-19.pdf artikel 3.4.2). De neus is ook in 2022 nog erg lang en ook aan de achterkant lijkt er weinig verschil te zijn dus de lengte zal nagenoeg gelijk zijn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 11:24

oZy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzPB6_i6OdAOVTZHhwYBUAzOYIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Ypw9JyrALMdX9gt0cBtBZf5.png?f=fotoalbum_large

Can I get an arigato for Honda?? Vorig jaar was dit een instant overtake voor MERC en nu liep Max juist uit op het rechte stuk, en dat met een GP2 engine. _/-\o_ _/-\o_

Dit heeft écht pijn gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
alexbl69 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:59:

Inderdaad, vooral als je dan hoort dat ze bij Verstappen zijn 2e stop wel gelijk aan Hamilton vragen wat hij denkt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

redwing schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Inderdaad, vooral als je dan hoort dat ze bij Verstappen zijn 2e stop wel gelijk aan Hamilton vragen wat hij denkt.
.. en reageert met: linksvoor is failing.
ipv meteen binnenkomen en er het beste van hopen laten ze beide buiten.

RBR deed een split strategie, waar Merc beide rijders op dezelfde strategie hield.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
pjottum schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:18:
[...]

.. en reageert met: linksvoor is failing.
ipv meteen binnenkomen en er het beste van hopen laten ze beide buiten.
Maar ze vragen zijn mening en wat hij wil. Als ie daar had gezegd dat ie een 2-stopper wilde maken was hij per direct naar binnen gehaald.
RBR deed een split strategie, waar Merc beide rijders op dezelfde strategie hield.
Klopt, en waar Bottas al snel duidelijk aangaf dat hij een 2-stopper wilde. Iets waar niets mee werd gedaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Contractverlenging Lewis 2022 confirmed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Can I get an arigato for Honda?? Vorig jaar was dit een instant overtake voor MERC en nu liep Max juist uit op het rechte stuk, en dat met een GP2 engine. _/-\o_ _/-\o_

Zeker knap, maar ik ben geen expert die weet wat zo'n andere achtervleugel voor extra topsnelheid geeft op de rechte stukken? B.V. McLaren zat er ook goed bij met de topsnelheid (buiten de tow van Norris dan), hadden die een soortgelijke achtervleugel als RB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 16-10 15:01

TrekDr0p

QR niet scannen

Ligt het trouwens aan mij, of lijkt Albon als sim/test/reserve rijder veel beter in zijn vel te zitten?
Hij is actiever op socials, hij lijkt opgewekt.
PER die hem roemt op socials voor zijn achter de schermen werk.

Ik heb het idee dat het voor hem een echt gevalletje, ik kan de druk niet aan is geweest vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

oZy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Als je er maar genoeg geld tegenaan smijt. Hoeveel Honda motoren zijn er in de afgelopen seizoenen versleten?

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Voor de liefhebbers :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:30
De alternatieve samenvatting van de French GP, helemaal in @poor Leno zijn straatje:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:22
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Als je er maar genoeg geld tegenaan smijt. Hoeveel Honda motoren zijn er in de afgelopen seizoenen versleten?
En hoeveel miljard heef Mercedes versleten met het ontwerp van hun motor? ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SnowDude schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:15:
[...]

En hoeveel miljard heef Mercedes versleten met het ontwerp van hun motor? ;)
Ook heel veel. Knap van Honda, maar eigenlijk niet ook gek als je kijkt hoeveel geld, tijd en resources er in zijn gestoken. (Inclusief een aantal ‘test’ seizoenen)

Mercedes heeft geen B team, waarmee ze kunnen experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor diverse commentators is het al duidelijk dat Bottas al weet dat ie in 2022 niet naast Hamilton zal rijden.

Ralf Schumacher, als Duitse co-commentator, had hem dit seizoen al geen stoeltje meer gegeven en maakt hem volledig af iedere race.

David Coulthard maakt van zijn hart ook geen moordkuil en ziet/hoort aan Bottas dat deze ook wel weet waar ie zijn espresso niet gaat halen, bij de Mercedes koffieautomaat.

"Bottas maakt nog prima videoinstructie materiaal voor de jongere garde, hoe niet te verdedigen"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ach, hoe vaak is er over Grosjean wel niet gezegd dat hij vervangen zou worden bij Haas? Het seizoen erna zat hij toch gewoon weer in de auto.

Als Bottas de rest van het seizoen rijdt als afgelopen zondag (top 4 en mogelijkheid tot slachtoffering voor Hamilton) krijgt hij volgens mij gewoon een nieuw jaarcontract. Ze willen daar geen risico nemen met een jongere rijder als Russell.

Mercedes doet een beetje hetzelfde als Ferrari lange tijd deed (totdat ze Leclerc promoveerden). Liever gevestigde, betrouwbare namen, dan een risico op een flop. Ergens wel logisch als je bij de topteams zit. Kijk naar Red Bull, die hadden toch veel meer kunnen bereiken als ze de afgelopen jaren een sterke 2e rijder hadden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Muse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:00:
Als Bottas de rest van het seizoen rijdt als afgelopen zondag (top 4 en mogelijkheid tot slachtoffering voor Hamilton) krijgt hij volgens mij gewoon een nieuw jaarcontract. Ze willen daar geen risico nemen met een jongere rijder als Russell.
Maar... wil hij dat zelf wel? Je zegt het al: hij wordt steeds geslachtofferd. In geen enkel ander team gebeurt dat op deze manier en in deze mate. Geld maakt veel goed, maar jarenlang voetveeg spelen, niks mogen, niet gehoord worden, zelfs overal de schuld van krijgen. Op een gegeven moment is de maat vol. Ik zou Mercedes lekker de middelvinger geven.

Bovendien pakt Mercedes het compleet verkeerd aan. Ze gooien met hun gedrag kostbare punten weg en daardoor zakt Bottas ook steeds verder weg in het kampioenschap (nu P5, hij heeft zelfs maar 2 puntjes meer dan Leclerc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Muse, misschien heeft Hamilton wel meer uitdaging nodig van een teammaat om weer extra scherp te worden. Mocht Russel echter gehakt maken van Hamilton (sterk overdreven), dan heeft Mercedes zijn opvolger al in de auto zitten.

Mocht Hamilton nog steeds boven komen drijven als beste van de twee, dan nog heeft Mercedes niets verloren indien Russel minimaal hetzelfde niveau haalt dan Bottas. Hij heeft al laten zien dat ie er die ene race al duidelijk boven zat...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Toto wil geen Rosberg - Hamilton situatie meer. En die krijg je gewoon als Russell naast Hamilton zet. Die gaat echt niet als een tweede rijder opdrachten uitvoeren in het voordeel van de andere rijder.

Voor Perez en Bottas geldt gewoon dat ze in dienst moeten rijden van de eerste rijder, of punten moeten pakken voor het team. Dus simpel en (te) kort door de bocht. Help je door de tactiek de eerste rijder aan de winst dan mag je best vierde worden. Zo niet dan dien je op zijn minst voor de tweede rijder van het andere team te eindigen.
Maar zelfs als dat niet lukt... Ik denk dat Bottas mag blijven zolang Hamilton blijft. Tenzij hij er natuurlijk echt een zootje van maakt. Volgend jaar is het jaar met de nieuwe regels en alles. Ik denk Dat Hamilton gewoon daar nog 1 keer kampioen wil worden en dan stopt. Die kans is gewoon groter met Bottas dan met Russell denk ik. Dat zelfs de prestaties van dit jaar niet onder een supergroot vergrootglas gelegd gaan worden. Er zijn irritaties, maar aan het einde gaat het gewoon om wat het beste is voor Lewis.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry wie heeft er hier zitten rommelen met schalen want of hamilton is ineens 15% gekrompen of de 2022 auto is te heet gewassen...

Hier de versie met juiste schaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Siu0-32i-trECpf7yKJTXvPhuDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sqaPGwaDayLUro4N0FcxanUo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOptX2_nAm3mBjCP4eE_RTCCxhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBZG78qF4uXChI18cCL1sZTG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:26:
[..]

Voor Perez en Bottas geldt gewoon dat ze in dienst moeten rijden van de eerste rijder, of punten moeten pakken voor het team. Dus simpel en (te) kort door de bocht. Help je door de tactiek de eerste rijder aan de winst dan mag je best vierde worden. Zo niet dan dien je op zijn minst voor de tweede rijder van het andere team te eindigen.[..]
Vooral voor de 2e rijder finishen van de 1e tegenstander is de opdracht van BOT (& PER) Als BOT daarin blijft falen en zeuren dan blijft hij echt niet zitten. WCC is voor Mercedes echt Nummer 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
Sorry wie heeft er hier zitten rommelen met schalen want of hamilton is ineens 15% gekrompen of de 2022 auto is te heet gewassen...

Hier de versie met juiste schaal
[Afbeelding]
Klopt volgens mij ook geen zak van. Banden diameter is enorm verschillend en ook de afmetingen van Helm etc lijken niet te kloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

de helm is 15% groter in de 2021 auto (opgemeten met fusion 360 CAD programma) daarop heb ik de correctie toegepast. Daarmee kloppen de verhouding al beter als daarvoor maar heb het idee dat hier een ruwe schets is gebruikt en de banden erop zijn geplakt in de photoshop.

Als ik met meerdere punten vergelijk kom ik op 5-10% verschil uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWofpQnqqX6uyafa3Virv604vqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MU0eYozrpaAw15yGpAdqggCK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Verwijderd over paar weken komen er "officiele renders" (tenminste zo had ik het begrepen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 16-10 15:01

TrekDr0p

QR niet scannen

Deze kwam ik nog tegen, gaf mij iig een lach op mijn gezicht.

Als je zo die renders ziet, die nog niet officieel zijn, dan krijg ik wel zin in volgend jaar.
Zulke verschillende auto's, van voor naar achter. En dan een Honda/Mercedes motor die gelijkwaardig zijn, en dan nog de Franse en Italiaanse troep :+
Kan het echt alle kanten op gaan volgend jaar. Als iemand echt super uit wintertesting komt, gaat die makkelijk winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:13:
[...]
Maar... wil hij dat zelf wel? Je zegt het al: hij wordt steeds geslachtofferd. In geen enkel ander team gebeurt dat op deze manier en in deze mate. Geld maakt veel goed, maar jarenlang voetveeg spelen, niks mogen, niet gehoord worden, zelfs overal de schuld van krijgen. Op een gegeven moment is de maat vol. Ik zou Mercedes lekker de middelvinger geven.
Bottas is een ultra competitieve sportman, anders zat hij niet al zo lang in de Formule 1. Ik weet zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij de kwaliteiten en snelheid heeft om wereldkampioen te worden. En Mercedes is het team waarmee je wereldkampioen kunt worden. Bij ieder ander team doe je simpelweg niet mee om de knikkers (RBR moeten we ook eerst nog afwachten dit jaar). Als Bottas zou overstappen naar een ander team, weet hij bij voorbaat al dat hij vrijwel zeker geen kampioen gaat worden. Dat is toch wel een drempel lijkt me.
hardware-lover schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:14:
@Muse, misschien heeft Hamilton wel meer uitdaging nodig van een teammaat om weer extra scherp te worden. Mocht Russel echter gehakt maken van Hamilton (sterk overdreven), dan heeft Mercedes zijn opvolger al in de auto zitten.

Mocht Hamilton nog steeds boven komen drijven als beste van de twee, dan nog heeft Mercedes niets verloren indien Russel minimaal hetzelfde niveau haalt dan Bottas. Hij heeft al laten zien dat ie er die ene race al duidelijk boven zat...
Maar er bestaat ook een kans dat Russell zichzelf voorbij loopt. Hij zou niet het eerste talent zijn dat te vroeg instapt bij een (sub)topteam en de druk niet aan kan. En dan heb ik het nog niet eens over Kvyat, Gasly en Albon bij Red Bull. Leclerc maakte ook de nodige fouten naast zijn poles en overwinningen. Zelfs Verstappen was in zijn eerste periode bij RBR niet foutloos. Dat maakte daar weinig uit, want het ging niet om de titel. Bij Mercedes moet de vervanger van Bottas er gewoon direct staan en het liefst ook Hamilton niet teveel in de weg zitten.

En Hamilton wordt op dit moment denk ik genoeg gemotiveerd door de duels met Verstappen, daar heeft hij geen teammaat voor nodig. Misschien leidt dat zelfs alleen maar af. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

ArthurMorgan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:26:
Toto wil geen Rosberg - Hamilton situatie meer. En die krijg je gewoon als Russell naast Hamilton zet. Die gaat echt niet als een tweede rijder opdrachten uitvoeren in het voordeel van de andere rijder.
Een coureur als Bottas heeft, zo merken we nu, alleen zin als je de auto hebt om (bijna) iedere race P1 en P2 te pakken. Nu zakt Mercedes steeds verder weg omdat a) Bottas niet genoeg racecraft heeft en b) ze Bottas niet op een alternatieve strategie durven te zetten. Hoe is dat in het belang van het team?
Voor Perez en Bottas geldt gewoon dat ze in dienst moeten rijden van de eerste rijder, of punten moeten pakken voor het team. Dus simpel en (te) kort door de bocht. Help je door de tactiek de eerste rijder aan de winst dan mag je best vierde worden. Zo niet dan dien je op zijn minst voor de tweede rijder van het andere team te eindigen.
Mee eens, al pakt RBR dit toch (op dit moment!) veel beter aan. Pérez heeft toch echt het gevoel dat hij iets bijdraagt. Dat heeft Bottas totaal niet meer omdat hij het niet kan bijbenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Muse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:16:
[...]
Bottas is een ultra competitieve sportman, anders zat hij niet al zo lang in de Formule 1. Ik weet zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij de kwaliteiten en snelheid heeft om wereldkampioen te worden. En Mercedes is het team waarmee je wereldkampioen kunt worden.
Geloof je het zelf? Ik kijk F1 sinds hij bij Williams zat, maar die man moet nu doodongelukkig zijn omdat hij niet meer gehoord wordt en niet de support krijgt die hij wil. Ik weet zeker dat hij in een ander team met veel meer plezier zou racen.
En Hamilton wordt op dit moment denk ik genoeg gemotiveerd door de duels met Verstappen, daar heeft hij geen teammaat voor nodig. Misschien leidt dat zelfs alleen maar af. ;)
De motivatie spatte er in de afgelopen races inderdaad van af. Ik zie toch echt een heel andere Lewis dan vroeger. Ja, dan kun je maar beter niet teveel tegenstand hebben van je eigen teamgenoot. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Geloof je het zelf? Ik kijk F1 sinds hij bij Williams zat, maar die man moet nu doodongelukkig zijn omdat hij niet meer gehoord wordt en niet de support krijgt die hij wil. Ik weet zeker dat hij in een ander team met veel meer plezier zou racen.
De enige die voor de lol meedoet is Kimi. :+ De rest doet mee om te winnen. Nou ja, behalve Mazepin dan, ik weet niet wat zijn motivatie is.

En zou Bottas echt liever met plezier in een Williams 18e worden? Of dan toch maar in de Mercedes willen meedoen om de prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Muse volgens mij doet Seb ook mee voor de fun. (of om in ieder geval niet de kaars uit te laten doven bij Ferrari)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-10 11:23
nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
@Muse volgens mij doet Seb ook mee voor de fun. (of om in ieder geval niet de kaars uit te laten doven bij Ferrari)
Alonso ook wel, beetje op je 40e rondjes rijden in het middenveld en leuk salaris vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Ze gooien met hun gedrag kostbare punten weg en daardoor zakt Bottas ook steeds verder weg in het kampioenschap (nu P5, hij heeft zelfs maar 2 puntjes meer dan Leclerc).
Bottas is met deze race net Leclerc voorbij gegaan, na Baku stond hij 6e achter Leclerc.
Bottas heeft in Monaco een nulresultaat gehad vanwege de wielmoer. Als hij daar 2e plek had kunnen houden had hij 4e gestaan.
Met misschien nog een paar puntjes in Monza misschien wel 3e.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 17:22
Jolyon Palmer's analysis staat nu op F1TV met een mooie analyse van Max zijn undercut op Hamilton. Max heeft dit o.a. geflikt door een halve seconde sneller te zijn in de pitlane t.o.v. Hamilton, simpelweg door later te remmen en overal net iets meer snelheid mee te nemen. Zeker de moeite waard om te bekijken (eigenlijk altijd wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spollie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:08:
Jolyon Palmer's analysis staat nu op F1TV met een mooie analyse van Max zijn undercut op Hamilton. Max heeft dit o.a. geflikt door een halve seconde sneller te zijn in de pitlane t.o.v. Hamilton, simpelweg door later te remmen en overal net iets meer snelheid mee te nemen. Zeker de moeite waard om te bekijken (eigenlijk altijd wel).
Yes, dat hadden we zelf ook al geconcludeerd (in ons Frankrijk topic); hardware-lover in "[F1 2021] Race 7 GP van Frankrijk"

Desalniettemin (blijft een prachtig woord), zijn analyses (vooral met bewegend beeld en cijfers) altijd wel de moeite waard om achteraf eens rustig te bekijken..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-10 17:11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 00:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Muse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:16:
Bottas is een ultra competitieve sportman, anders zat hij niet al zo lang in de Formule 1. Ik weet zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij de kwaliteiten en snelheid heeft om wereldkampioen te worden.
Hij heeft na Hamilton meer gewonnen in de afgelopen jaren dan wie ook. Het is zo sneu voor hem dat hij altijd wordt vergeleken met Hamilton want Bottas haalt toch heel veel punten binnen.
En Mercedes is het team waarmee je wereldkampioen kunt worden. Bij ieder ander team doe je simpelweg niet mee om de knikkers (RBR moeten we ook eerst nog afwachten dit jaar). Als Bottas zou overstappen naar een ander team, weet hij bij voorbaat al dat hij vrijwel zeker geen kampioen gaat worden. Dat is toch wel een drempel lijkt me.
Het klopt wel, maar het is niet alsof hij bij Mercedes wel kans maakt zolang Hamilton daar rond loopt.
Leclerc maakte ook de nodige fouten naast zijn poles en overwinningen.
Ondanks z'n fouten sleept hij er steeds boven verwachting veel uit. Of en toe een podium of pole maakt veel goed.
Zelfs Verstappen was in zijn eerste periode bij RBR niet foutloos. Dat maakte daar weinig uit, want het ging niet om de titel. Bij Mercedes moet de vervanger van Bottas er gewoon direct staan en het liefst ook Hamilton niet teveel in de weg zitten.
Volgens mij is het nog erger. Het uiteindelijk doel is namelijk reclame maken. Winnen is een goede manier om dat te doen maar niet de enige. Jong, rebels en een beetje ruw is een prima imago voor Verstappen die frisdrank moet zien te verkopen, daar hoeft hij niet per se voor te winnen.
Hamilton is ook een mediamens die steeds weer de aandacht naar zichzelf toe weet te trekken. Mensen klagen misschien dat ze zijn schoenen lelijk vinden maar hij krijgt wel de aandacht.
En je hoeft niet eens mediageil te zijn. Raikonnen laat zien dat ook een onderkoelde Fin een interessant imago kan hebben (ok, hij moet wel bijbetalen). Maar Bottas? Wie koopt er nu een Mercedes vanwege Bottas? Als mijn vader me 'een Bottas auto' cadeau zou doen dan zou ik dat bijna als belediging ervaren "rij ik zo slecht dat je me zo'n auto geeft?" Ja, ik overdrijf. :)
Ik krijg de indruk dat Hamilton een beetje vaderlijke gevoelens heeft tegenover Verstappen en er beste wel vrede mee heeft als Verstappen wint. Steeds weer zie ik hem als een van de eerste naar voren stappen om Verstappen te felicteren en dat komt oprecht over (in tegenstelling tot het ritueel bedanken van de fans). Hamilton lijkt ook een beetje klaar met F1. Hij wil best winnen maar gaat z'n leven er niet meer voor riskeren, dan mag Verstappen voor. Hij is de afgelopen jaren heel ver gekomen door te kiezen voor consistentie boven maximale prestaties en Mercedes gaf hem genoeg marge omdat te kunnen doen. Die luxe heeft hij dit jaar niet meer. Het is niet meer zeldzaam dat hij met Verstappen moet knokken om de overwinning en hij kan het zich niet meer permitteren om Verstappen voor te laten gaan.
Hij ervaart dat echter niet meer als een vernedering maar hij geniet ook van de kwaliteit van Verstappen. Dat is wel heel sportief maar niet goed voor de motivatie om nog eens tot het randje te gaan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
Ik denk dat Seb nog wel echt wil bewijzen dat hij het niet verleerd is en dat het laatste seizoen bij Ferrari niet alleen aan hem lag. Dat is voor mij toch wel iets meer motivatie dan 'just for fun'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Zijn toch best wel dikke foto’s. Openen voor high res

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4fhgu_XEAAJFvl?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4fhgydX0AUmhBd?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Hij heeft na Hamilton meer gewonnen in de afgelopen jaren dan wie ook. Het is zo sneu voor hem dat hij altijd wordt vergeleken met Hamilton want Bottas haalt toch heel veel punten binnen.
Meer punten misschien, maar Max heeft inmiddels meer overwinningen dan Bottas in dezelfde tijd toch?
[...]

Het klopt wel, maar het is niet alsof hij bij Mercedes wel kans maakt zolang Hamilton daar rond loopt.
Dat ziet iedereen behalve hijzelf denk ik. En dat is niet om vervelend te doen, maar hij denkt waarschijnlijk echt dat hij Hamilton zou kunnen verslaan. Wellicht zelfs met Rosberg als voorbeeld daarin.
[...]

Ondanks z'n fouten sleept hij er steeds boven verwachting veel uit. Of en toe een podium of pole maakt veel goed.

[...]

...Maar Bottas? Wie koopt er nu een Mercedes vanwege Bottas? Als mijn vader me 'een Bottas auto' cadeau zou doen dan zou ik dat bijna als belediging ervaren "rij ik zo slecht dat je me zo'n auto geeft?" Ja, ik overdrijf. :)
Mercedes heeft een coureur nodig die WDC wordt en een coureur die het WCC voor ze helpt binnenslepen. Hamilton doet het eerste en Bottas tot dit jaar ruimschoots het tweede. Dus ja, ik denk dat Bottas genoeg doet voor de marketing, omdat Mercedes zich mede dankzij hem als wereldkampioen kan profileren naar de markt.
[...]

Ik krijg de indruk dat Hamilton een beetje vaderlijke gevoelens heeft tegenover Verstappen en er beste wel vrede mee heeft als Verstappen wint. Steeds weer zie ik hem als een van de eerste naar voren stappen om Verstappen te felicteren en dat komt oprecht over (in tegenstelling tot het ritueel bedanken van de fans). Hamilton lijkt ook een beetje klaar met F1. Hij wil best winnen maar gaat z'n leven er niet meer voor riskeren, dan mag Verstappen voor. Hij is de afgelopen jaren heel ver gekomen door te kiezen voor consistentie boven maximale prestaties en Mercedes gaf hem genoeg marge omdat te kunnen doen. Die luxe heeft hij dit jaar niet meer. Het is niet meer zeldzaam dat hij met Verstappen moet knokken om de overwinning en hij kan het zich niet meer permitteren om Verstappen voor te laten gaan.
Hij ervaart dat echter niet meer als een vernedering maar hij geniet ook van de kwaliteit van Verstappen. Dat is wel heel sportief maar niet goed voor de motivatie om nog eens tot het randje te gaan.
Maar Hamilton was ook altijd heel oprecht als Vettel met Ferrari won, dus dat doet daar niet zoveel aan af. Ik vind wel dat Hamilton in bijvoorbeeld Bahrein, Imola, Spanje en Portugal liet zien echt te pushen om Max af te troeven. Hij laat daarin wat mij betreft meer vechtlust zien dan dat de afgelopen jaren nodig was.

Afgelopen zondag was dat in de laatste ronden niet (wel in de rondes na de eerste pitstop, daar was hij echt aan het pushen), maar ik denk ook dat Hamilton wel inzag dat er geen houden aan was. Net als dat Verstappen in Spanje realistisch genoeg was om niet met hand en tand te verdedigen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Sorry voor het Kodak momentje tussendoor. Detroit ‘82

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4gaE88WQAUg1kX?format=jpg&name=900x900

Wikipedia: Detroit street circuit

[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Muse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:00:
Ach, hoe vaak is er over Grosjean wel niet gezegd dat hij vervangen zou worden bij Haas? Het seizoen erna zat hij toch gewoon weer in de auto.

Mercedes doet een beetje hetzelfde als Ferrari lange tijd deed (totdat ze Leclerc promoveerden). Liever gevestigde, betrouwbare namen, dan een risico op een flop. Ergens wel logisch als je bij de topteams zit. Kijk naar Red Bull, die hadden toch veel meer kunnen bereiken als ze de afgelopen jaren een sterke 2e rijder hadden gehad.
Wat is het risico als ze Russel naast Hamilton zetten? Dat Hamilton ineens niet meer zo GOAT blijkt te zijn?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Damian schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Wat is het risico als ze Russel naast Hamilton zetten? Dat Hamilton ineens niet meer zo GOAT blijkt te zijn?
Dat je weer een Spanje 2016 krijgt? :)

PSN

Pagina: 1 ... 60 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken