[F1 2021] Race 8 GP van Steiermark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:
  • 106.597 views

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 8

8. Großer Preis der Steiermark
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/YzlROVpfDvZsU2uptxigQmz6/full.jpg

Data

vr 25 Jun
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:30(11:30) Local Time
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00) Local Time
za 26 Jun
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00(12:00) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00) Local Time
zo 27 Jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(15:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Red Bull Ring
Lengte:4326 m
Aantal Ronden:71
Race Afstand:307.020 km
Ronde record:1:05.619 - Carlos Sainz (2020)

Vorige Race

Datum:12 juli 2020
Winnaar:Lewis Hamilton (Mercedes)
Race tijd:1:31:58.123
2e & 3e Plaats:BOT, VER
Pole:1:19.273 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Snelste Ronde:1:05.619 - Carlos Sainz (McLaren)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 18-juni-2021 - nachtnet

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131

HAM3xP1 ,2xP2 ,1xP7, 1xP16
VER3xP1 ,3xP2 ,1xDNF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ub6dB7EOWFt7QC22-xqaXM-Rl64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/26zMEtVqV4UsRMeQAWnHzJJd.png?f=fotoalbum_large
Op naar race 8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUDmS7QLtOSfEIhikWgSLnvkXGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4hZwu0lN3H2RzuYomzV5rEDM.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 22-06-2021 15:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Naast de gebruikelijke info van Pirelli is het deze keer interessant om te kijken welke banden er dit weekend en volgend weekend worden gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/1920_visual-preview-at1-2021-en.jpg?10000
Volgende week dus de zachtste compounds en deze race de middenmoot. Ik denk dat Red Bull eerder weer voor een tweestopper zal gaan. Minder risico op banden die ploffen en het is denk ik in de meeste gevallen sneller. Kijken wat Mercedes gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4Z_w9rXIBAQQig?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben benieuwd of deze race weer zo slecht voor ons hart gaat zijn *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hopen op weer een spannende race op het puntje van je stoel.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

C2, 3, 4 voor deze race en 3, 4, 5 voor volgende week. Ik ben erg benieuwd naar de banden strategie de komende twee races!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 16:29
Niiiice. Maar kan hem denk ik niet live kijken, helaasch

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Hé @basvn waar ben je nou? :+

Nieuwe race, zin in!!! *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_-n2tFxA5lbjYM1K5eG7J640qQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EUBYqKKRdM6GeSBYVTaqIs6F.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:34

mb1

Nice, Ik heb er zin in.
Voor mij hoeft Max niet enorm uit te lopen op Lewis ik hoop dat Mercedes het hele seizoen onder druk van Red Bull komt te staan dan worden er daar ook foutjes zichtbaar.
Op naar een mooie race en een mooi seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

RACEWEEEK!! oOo *O*

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 22-06-2021 08:19 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01

JB

Cédric roelt!

_O_ Lekker hoor, zo snel achter elkaar! Kijken wat deze brengt, de week erop zit ik er zelf *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:36
Zit nog na te genieten van Paul Ricard komt @basvn met een nieuwe raceweek... _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:32

Damian

Insane Obtrusion

Highlights van vorig jaar:

Klikken want FOM.

We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 12:56 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41
Zooo gaan we weer! :+

Hopen dat Oostenrijk hetzelfde resultaat biedt als voorgaande jaren. Dan kan Mr VER, in 3 weekenden achter elkaar een P1 op zijn naam schrijven.

Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
hoevenpe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:25:
Zit nog na te genieten van Paul Ricard komt @basvn met een nieuwe raceweek... _/-\o_
Echt he, ik wil Paul Ricard notabene nog een keer terug kijken (2e keer ja) en nu moet ik me al weer voorbereiden op aankomend weekend..

Van oorsprong een sterk circuit voor RB/Max, Zouden ze dat kunnen vasthouden, of zijn de rollen wellicht omgewisseld?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRE-U5vFAyUbnC-IFoqkWiuUXOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W5T3hGlQ7U8hiLM69xudZAcx.png?f=user_large
@basvn
Bedankt weer

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Melantrix schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:50:
[...]
Van oorsprong een sterk circuit voor RB/Max, Zouden ze dat kunnen vasthouden, of zijn de rollen wellicht omgewisseld?
Omgewisseld is prima, wordt Max/RB WDC en WCC :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 bedankt voor het aanvullen van de stand en grafiekje is de TS. (y)

Simpele baan , 7 bochten, maar prachtige omgeving. Spoel de tijd maar vast door naar de zaterdagmiddag-sessie.

* nachtnet vindt dit seizoen zo spannend dat hij bijna niet het geduld heeft om de hele "build-up" van een raceweek uit te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoalsters
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:29
Raceweek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoalsters
Ik hoop dat komende race wat beter wordt dan Frankrijk.
Wat een saaie race was dat zeg. Ja, leuk als je Max fanboy bent. Maar voor de rest was het gewoon een hele saaie race. Gebeurde zo ontzettend weinig.

Oostenrijk vast en zeker wel veel boeiender. Hopen dat de gevechten op het middenveld er weer massaal zijn! Dat is toch het allermooiste als daar ontzettend veel gevechten te zien zijn.
Wordt mooi race weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 17:49
Frankrijk saai? Dan heb ik vast een andere race gezien. Er waren geen uitvallers, maar er werd in het middenveld enorm veel ingehaald en vooraan was het een tactisch spel dat tot de laatste ronden spannend bleef.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Knoalsters schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:00:
Ik hoop dat komende race wat beter wordt dan Frankrijk.
Wat een saaie race was dat zeg. Ja, leuk als je Max fanboy bent. Maar voor de rest was het gewoon een hele saaie race. Gebeurde zo ontzettend weinig.

Oostenrijk vast en zeker wel veel boeiender. Hopen dat de gevechten op het middenveld er weer massaal zijn! Dat is toch het allermooiste als daar ontzettend veel gevechten te zien zijn.
Wordt mooi race weekend.
Die snap ik niet helemaal. Wat is jouw definitie van een spannende race dan? Gevecht voor de eerste plaats was super spannend, en daarachter ook veel actie...Heeft helemaal geen zak met fanboy zijn te maken...

Of moeten er alleen maar crashes e.d. zijn om het spannend te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 22-06-2021 09:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 23:52
Don't feed the troll...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:58:
@DaniëlWW2 bedankt voor het aanvullen van de stand en grafiekje is de TS. (Y)

Simpele baan , 7 bochten, maar prachtige omgeving. Spoel de tijd maar vast door naar de zaterdagmiddag-sessie.

* nachtnet vindt dit seizoen zo spannend dat hij bijna niet het geduld heeft om de hele "build-up" van een raceweek uit te zitten.
Simpele baan maar lekker veel ronden. Ik vind Oostenrijk altijd erg vermakelijk. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:59
Daar zijn we weer! Perez gaat dit weekend voor de win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
offtopic:
Niet overal op happen mensen. Posts bekijken, en dan verder ;)

Heb er zin in. Hoop echter wel dat Mercedes een beetje aan kan blijven haken. Hoe hard ik ook hoop op Max als kampioen hoop ik wel dat dat pas zo laat mogelijk gebeurt. Een seizoen als dit is zo lang geleden :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik hoop dat het superdicht bij elkaar ligt. Of dat er bij 1 van de weekends regen gaat vallen. Want anders krijg je twee keer dezelfde race.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:06:
Ik hoop dat het superdicht bij elkaar ligt. Of dat er bij 1 van de weekends regen gaat vallen. Want anders krijg je twee keer dezelfde race.
De nummers 1, 2, 3 en 4 lappen het hele veld a.s. weekend. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:07:
[...]

De nummers 1, 2, 3 en 4 lappen het hele veld a.s. weekend. ;)
ook goed, als die 1, 2, 3 en 4 maar superdicht bij elkaar liggen en de 5, 6, 7..... 18 ook

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Zou Ferrari nu wel weer in de punten eindigen? Of zijn ze compleet fucked omdat dit weekend dezelfde compounds worden gebruikt als in Frankrijk?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
Snowhite0901 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:06:
Graag dan komend weekend regen, ik zit de week erna liever in de zon te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Pannekoek81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:17:
[...]
Graag dan komend weekend regen, ik zit de week erna liever in de zon te kijken 8)
Nou, de weersvooruitzichten voor a.s. weekend zijn... nat, erg nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Nou, de weersvooruitzichten voor a.s. weekend zijn... nat, erg nat.
Het is Oostenrijk. In de volgende vallei kunnen de huizen bijna letterlijk worden meegesleept terwijl het droog is op het circuit. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Het is Oostenrijk. In de volgende vallei kunnen de huizen bijna letterlijk worden meegesleept terwijl het droog is op het circuit. :z
Des te beter. Mercedes moet verslagen worden op eigen kracht (chassis + Honda power), niet op racecraft in de regen. ;-)

Niet dat het veel uitmaakt. Zowel bij regen als bij droog weer wordt het gewoon een HAM + VER clash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:25
Hoppa, ik ben er weer bij, na de laatste gemist te hebben. Hopen op een mooie race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoalsters
ParaDroid2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:02:
Frankrijk saai? Dan heb ik vast een andere race gezien. Er waren geen uitvallers, maar er werd in het middenveld enorm veel ingehaald en vooraan was het een tactisch spel dat tot de laatste ronden spannend bleef.
Weinig inhaalacties, weinig close gevechten.
Ze waren allemaal gewoon ver bij elkaar vandaan en af en toe door de nieuwe banden werd er eens een keer iemand ingehaald.
Vooraan tactisch inderdaad, meer ook niet. Max moest van heel ver komen, kwam er bij en was binnen een halve seconde zonder enige moeite er weer voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoalsters
Mag je geen andere mening hebben? Andere mening is dat je een trol bent?
Ik wil spannende gevechten hebben, dat er vooraan een tactisch steekspel is boeit mij dan weinig.
Damian schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Wat is jouw definitie van een spannende race dan? Gevecht voor de eerste plaats was super spannend, en daarachter ook veel actie...Heeft helemaal geen zak met fanboy zijn te maken...

Of moeten er alleen maar crashes e.d. zijn om het spannend te maken?
Nee dat is NASCAR waar crashes nodig zijn.
Veel spannende close gevechten. Niet waar iedereen ver bij elkaar vandaan zit en de enige spanning in tactiek zit.
Was het gevecht voor P1 zo spannend dan? Was allang duidelijk dat Max er zou komen en zowel bij Bottas als bij Lewis kwam Max er super gemakkelijk langs. Het was even tactisch spannend, maar niet echt boeiend ofzo en ook niet echt close zoals het soms wel is dat hij de laatste ronde pas bij Lewis zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Rawe Ceek!

Kom maar op, heb er zin in!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Knoalsters schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Weinig inhaalacties, weinig close gevechten.
Ze waren allemaal gewoon ver bij elkaar vandaan en af en toe door de nieuwe banden werd er eens een keer iemand ingehaald.
Vooraan tactisch inderdaad, meer ook niet. Max moest van heel ver komen, kwam er bij en was binnen een halve seconde zonder enige moeite er weer voorbij.
Sorry hoor, maar als je Frankrijk een saaie race vond zou ik je aanraden om een andere sport te gaan volgen. Beter dan dit gaat Formule 1 niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Knoalsters schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:37:
Mag je geen andere mening hebben? Andere mening is dat je een trol bent?
Ik wil spannende gevechten hebben, dat er vooraan een tactisch steekspel is boeit mij dan weinig.
Natuurlijk mag je dat hebben, maar het helpt wel als je dat ook duidelijk maakt in je 1e reactie in dit topic :)

[ Voor 2% gewijzigd door Rembock op 22-06-2021 09:53 . Reden: h.e.e.a. duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:54
Spollie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Sorry hoor, maar als je Frankrijk een saaie race vond zou ik je aanraden om een andere sport te gaan volgen. Beter dan dit gaat Formule 1 niet worden.
Pole: VER
P1: VER
FL: VER

Saai man!!

;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25

basvn

Breezand - NHN

meenkdrie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Pole: VER
P1: VER
FL: VER

Saai man!!

;)
Hoop dat het een heel saai jaar gaat worden dan!
volgend jaar mag er wel weer wat afwisseling zijn dan :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:31

vliegnerd

Nintendo fan.

Pannekoek81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:17:
[...]

Het concept van RBR is low downforce. De motor is blijkbaar net niet zo goed als Merc en met minder downforce kan VER glijdend net de Mercs voorblijven, als de baan genoeg grip heeft.

Je zag dat in de eerste helft van Frankrijk VER ook heel veel moeite had met de lage grip. Mercedes was sneller.

Als het regent dan wint HAM heel heel eenvoudig als RBR de low downforce optie kiest. En als RBR ook met de high downforce achtervleugel moet rijden (die nu minder doorbuigt) dan is Mercedes weer in het voordeel.

Laat het gewoon droog en bloedheet zijn. (Beide weekends dan) Veel plezier daar!

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:08

backupdevice

Boeh!

Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Des te beter. Mercedes moet verslagen worden op eigen kracht (chassis + Honda power), niet op racecraft in de regen. ;-)

Niet dat het veel uitmaakt. Zowel bij regen als bij droog weer wordt het gewoon een HAM + VER clash.
Nee joh, Mercedes moet verslagen worden met Chassis & Honda Power en Lewis moet gepakt worden op regen racecraft.
vliegnerd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Het concept van RBR is low downforce. De motor is blijkbaar net niet zo goed als Merc en met minder downforce kan VER glijdend net de Mercs voorblijven, als de baan genoeg grip heeft.

Je zag dat in de eerste helft van Frankrijk VER ook heel veel moeite had met de lage grip. Mercedes was sneller.

Als het regent dan wint HAM heel heel eenvoudig als RBR de low downforce optie kiest. En als RBR ook met de high downforce achtervleugel moet rijden (die nu minder doorbuigt) dan is Mercedes weer in het voordeel.

Laat het gewoon droog en bloedheet zijn. (Beide weekends dan) Veel plezier daar!
Volgens mij gaf Max aan dat in de eerste stint te wind een factor was

[ Voor 46% gewijzigd door backupdevice op 22-06-2021 10:17 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Uh, RBR is echt extreme neerwaartse druk hoor. :P
Het punt is dat ze hun vloer en diffuser weer zo op orde hebben dat ze met minder vleugel kunnen rijden. Daarmee compenseren ze dat de RB16B waarschijnlijk meer luchtweerstand heeft dan de W12. Het is gewoon wat het beste werkt. Voordeel is wel dat op een baan zoals Hongarije, RBR gewoon vol kan gaan qua vleugel en nog meer neerwaartse druk kan genereren. Mercedes kan dit veel minder omdat die altijd een forse vleugel moeten gebruiken. Nadeel is een baan zoals Monza waar RBR minder kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:39
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. In Baku was het precies andersom. Daar reed RBR met meer vleugel dan Mercedes en dat deed zich ook gelden in de race (Hamilton kon in het begin van de stint nog wel aanvallen, maar dat hield op een gegeven moment op, omdat z'n banden er sneller aan gingen)
Het ligt er denk ik maar net aan welke setup ze het beste onder de knie krijgen.
Het verschil tussen de motoren is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Als er 100% kans is op regen tijdens de race dan zullen ze daar ook hun setup op aanpassen in de Q.
Regen is minder vermogen nodig maar vooral meer downforce, dus dan kan RBR weer meer vleugel gebruiken.

Ik zie het wel goed komen.

Al had ik liever nog een andere race gezien tussen de 2x oostenrijk, gewoon omdat 2 x hetzelfde saai is.

Mocht erg geen regen zijn en de weersomstandigheden zijn hetzelfde dan weet je na 1 race al wie de meeste kans gaat maken in week 2.

Ook geen andere layout mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ondanks een ontzettende nare thuissituatie heb ik er weer zin in!! Hopelijk kan ik de FP's, kwali en race gewoon zien, Oostenrijk is meestal wel een spannende race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03

pro_6or

amateur_60r

Spotmatic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:13:
Zou Ferrari nu wel weer in de punten eindigen? Of zijn ze compleet fucked omdat dit weekend dezelfde compounds worden gebruikt als in Frankrijk?
Ferrari is compleet fucked omdat ze jarenlang hebben geslepen aan een motor door te vertrouwen op iets wat nu iig niet meer kan. In plaats daarvan hadden ze ook "echte" vooruitgang kunnen boeken op diezelfde motor (zoals ze nu weer doen).

Daar komt nog eens bij dat hun aero was afgestemd op +60pk en dat ze aan dat chassis nog een exra jaar vast zitten door corona.

Maar ze zullen er heus weer dichterbij zitten dan vorige race, daar hebben ze de verkeerde keuzes gemaakt, iig LEC en zijn team hadden het niet voor elkaar, SAI in mindere mate.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-05 09:10
Doe mij maar een kletsnatte regenrace met een duel als Massa/Kubica in 2007 op japan. Lijkt me fantastisch om Hamilton en Verstappen op die manier met elkaar te zien vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:20
Inderdaad, kijken of Max Lewis ook in de regen kan verslaan.. Zou mooi zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Frankrijk was niet vergelijkbaar, met een net schoon geregende baan had iedereen het moeilijk qua grip.

Verder is juist het bijzondere dat met minder vleugel de RB meer grip heeft in de bochten dan de Merc.
In de qualy etc won RB vooral veel in Sector 3 dat zeer bochtig was.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2021 11:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 00:03
XyperActive schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:18:
Doe mij maar een kletsnatte regenrace met een duel als Massa/Kubica in 2007 op japan. Lijkt me fantastisch om Hamilton en Verstappen op die manier met elkaar te zien vechten.
Wel de eerste race alleen dan. :P
De tweede race op 4 juli gewoon netjes 25 graden graag, geen zin om in het natte gras van de GA te gaan zitten. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07
M@cer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:23:
Dat heeft die natuurlijk al eerder laten zien:
Wikipedia: 2019 German Grand Prix

Echter kan elke race in de regen natuurlijk weer anders lopen. Het is vaak 'wie maakt de minste (erge) fouten'. Ik denk dat ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn wat dat betreft en ene race kan het voor Max goed uitpakken en de andere weer voor Lewis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://media.motorbox.com/image/felipe-massa-austrian-gran-prix-race/5/3/9/539792/539792-16x9-lg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.curvasenlazadas.com/wp-content/uploads/2018/02/AP-1SJ88Z7291W11_hires_jpeg_24bit_rgb-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img2.stcrm.it/images/16494634/1500x1500/f1-2018-austria-dom-5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N0Ln-6rojpkXRqJzeRfC2ckbP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UFdTyhVYlc6fuRt06Jh0kMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25
Zin in!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 14:05

Bestla

M/M -> V/F

Zal ik om Max te steunen, zondag mijn dirndl jurkje aantrekken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:09
Bestla schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Prima! Als dat meer geluk brengt altijd goed.

Post je dan ook een foto :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 14:05

Bestla

M/M -> V/F

Siebeh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Prima! Als dat meer geluk brent altijd goed.

Post je dan ook een foto :P
Maar natuurlijk doe ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

Bestla schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:40:
[...]

"Dirndl is a diminutive of Dirn(e). In current German usage, Dirne now mostly signifies 'prostitute',"
:o DOEN!

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:09
Bestla schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Maar natuurlijk doe ik dat.
Jodelie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:22
Imola dit jaar vergeten? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:20
Shinji schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Echter kan elke race in de regen natuurlijk weer anders lopen. Het is vaak 'wie maakt de minste (erge) fouten'. Ik denk dat ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn wat dat betreft en ene race kan het voor Max goed uitpakken en de andere weer voor Lewis.
Als hij ook in de regen Lewis kan verslaan krijg ik toch echt wel hoop..

Als ik aan regen denk, moet ik toch altijd weer terugdenken aan die geweldige race in Brazilië _/-\o_

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spollie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:38:
[...]
Hoe kun je dit nu zeggen? Hij heeft zich speciaal geregistreerd om zijn "mening" over de voorgaande race te kunnen geven :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
M@cer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Als hij ook in de regen Lewis kan verslaan krijg ik toch echt wel hoop..

Als ik aan regen denk, moet ik toch altijd weer terugdenken aan die geweldige race in Brazilië _/-\o_
Nou, dan heb je nu toch hoop want hij heeft al laten zien dat hij het kan. Of het ook gebeurd ligt dus aan wie de minst erge fouten maakt en dat kan elke race weer anders zijn.

Maar mijn inziens maakt een regenrace niks uit voor het kampioenschap. Het is wellicht leuk om naar te kijken en zorgt altijd voor sensatie maar 95% zal de races zullen droog zijn dus dat is relevant voor het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hoe ben je Imola vergeten zeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Laatst online: 10:28
Yes! Heerlijk zo kort achter elkaar weer raceweek! Klaarblijkelijk is Mercedes niet blij met Redbull's snelheid en beginnen ze al te klagen. Benieuwd of dit weekend Redbull weer de juiste tactiek gaat gebruiken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, ben er ook...

Straks even bijlezen en kijken of er nog iets zinnigs uit jullie is gekomen.

Zal wel niet :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 22-05 15:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

Shinji schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:33:
[...]

En max heeft recentelijker nog laten zien hoe het niet moet
Wikipedia: 2020 Turkish Grand Prix

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bezulba schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:28:
[...]

En max heeft recentelijker nog laten zien hoe het niet moet
Wikipedia: 2020 Turkish Grand Prix
En nog recentelijker hoe het wel moet:
Wikipedia: 2021 Emilia Romagna Grand Prix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:27

pietje63

RTFM

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:51:
Pole:1:19.273 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Snelste Ronde:1:05.619 - Carlos Sainz (McLaren)
Zit er serieus 14 seconde tussen de kwalificatie en snelste lap? Ik dacht, dat kan niet. Maar heb het probleem al gevonden
Wikipedia: 2020 Styrian Grand Prix
Heavy rain continued into Q3 but gradually decreased over the course of the session.
De 15e tijd uit Q2 was sneller dan de 2e tijd uit Q3!

[ Voor 3% gewijzigd door pietje63 op 22-06-2021 12:34 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het was even een tegengeluid voor de hosanna stemming die hier hangt. Alsof Max Altijd en Overal in de regen 20s per rondje beter is dan de rest.

Ik hoop op een doodsaaie race waar Hamilton vastloopt in de gravel en Max de hele race op P1 rijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bezulba op 22-06-2021 12:35 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
pietje63 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Zit er serieus 14 seconde tussen de kwalificatie en snelste lap? Ik dacht, dat kan niet. Maar heb het probleem al gevonden
Wikipedia: 2020 Styrian Grand Prix

[...]

De 15e tijd uit Q2 was sneller dan de 2e tijd uit Q3!
volgende week is het gat een stuk kleiner:
quote: Startpost gp topic race 9

Vorige Race

Datum:5 juli 2020
Winnaar:Valtteri Bottas
Race tijd:1:30:55.739
2e & 3e Plaats:LEC, NOR
Pole:1:02.939 - Valtteri Bottas (Mercedes)
Snelste Ronde:1:07.475 - Lando Norris (McLaren)

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 22-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Bezulba schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Het was even een tegengeluid voor de hosanna stemming die hier hangt. Alsof Max Altijd en Overal in de regen 20s per rondje beter is dan de rest.
Volgens mij lees je dingen die er niet zijn. In het bericht waar je op reageer staat zelfs nog dat het de ene keer voor Max kan zijn en andere keer voor Lewis en dat ze (wmb) aan elkaar gewaagd zijn. En ook van anderen hier heb ik nergens gezien dat mensen claimen dat het een gegarandeerde win is bij een regenrace dus waar je die hosanna stemming vandaan haalt geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bezulba schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Een regenrace met Hamilton en Verstappen in nek-aan-nek-machinerie :9~

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Owh ik dacht dat mijn agenda zei dat we weer op paul ricard zouden rijden dit weekend.
Maar red bull ring it is, en 2x achter mekaar. NICE! Hopelijk weer een race als afgelopen zondag want dat was puur genieten!!! Maakt mij persoonlijk ook nooit echt uit wie er wint, als maar leuke race is! Maar red bull ring is red bull meestal wel sterk dus 2x achtermekaar kan voor hun misschien wel flinke stap zijn in kampioenschap!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Shinji schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Volgens mij lees je dingen die er niet zijn. In het bericht waar je op reageer staat zelfs nog dat het de ene keer voor Max kan zijn en andere keer voor Lewis en dat ze (wmb) aan elkaar gewaagd zijn. En ook van anderen hier heb ik nergens gezien dat mensen claimen dat het een gegarandeerde win is bij een regenrace dus waar je die hosanna stemming vandaan haalt geen idee.
Misschien lees ik teveel in de subtekst van de meeste die hier hopen op een regenrace en een gevecht tussen Max en Lewis. Ik lees dat als gevecht tussen die 2 met winnaar Max want die is beter in de regen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mKI_4GSyE5ffIlIEs6A3g8CozM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3w7jACQKhv48L4ca4TRwDvVX.png?f=user_large

Het zal wel weer tegenvallen qua hoeveelheid regen, maar er zijn slechtere vooruitzichten op een race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:50

[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook. en [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

[ Voor 72% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 12:58 ]

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
@Damian @boxlessness Wil jullie nog even wijzen op de huisregels in dit topic, we weten inmiddels dat Olav het fout kan hebben maar hebben hier een apart topic voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

Edd

Je weet dat dit de verkeerde highlights zijn? Namelijk van de Austrian GP, dit weekend rijden we de Styrian GP.. Een hele andere race :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Edd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Je weet dat dit de verkeerde highlights zijn? Namelijk van de Austrian GP, dit weekend rijden we de Styrian GP.. Een hele andere race :P

[YouTube: 2020 Styrian Grand Prix: Race Highlights]
Ah verkeerd om inderdaad :P Ik dacht eerst Austria, daarna Steiermark :P Kan het niet aanpassen want modje boos...

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 22-06-2021 12:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:50
Rembock schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:53:
@Damian @boxlessness Wil jullie nog even wijzen op de huisregels in dit topic, we weten inmiddels dat Olav het fout kan hebben maar hebben hier een apart topic voor :)
Oh, sorry, didn't know.

on topic dan:
Ik vind het wel een billenknijper-seizoen tot nu toe. Leuk dat het spannend is, maar ik word er op een zaterdag/zondag niet rustiger op. En mijn vrouw die gaat helemaal uit haar plaat (die kijkt pas F1 sinds een jaar of drie).
Misschien moeten we de "traditionele" sponsor-redbull die we drinken op zondag afschaffen. :P
Wat dat betreft hoop ik voor ons mentale welzijn dat Max wat uit gaat lopen de komende paar races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 16:35
pilskes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:51:
Ondanks een ontzettende nare thuissituatie heb ik er weer zin in!! Hopelijk kan ik de FP's, kwali en race gewoon zien, Oostenrijk is meestal wel een spannende race.
Het beste, hopelijk vind je wat afleiding of een doel om naar uit te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boinkie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:05:
Daar zijn we weer! Perez gaat dit weekend voor de win!
Doet niet elke coureur dat dan? ;)

Goed, voor sommige teams en coureurs is dat misschien onmogelijk (Haas, Williams bijvoorbeeld), maar zonder de wil om te winnen of te presteren kom je nergens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Damian schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:58:
Ah verkeerd om inderdaad :P Ik dacht eerst Austria, daarna Steiermark :P Kan het niet aanpassen want modje boos...
Dan modje lief aankijken het voor je te doen, of vragen of ie kan aanzetten dat je de post zelf mag bewerken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Brazilië is net zo'n baan als Oostenrijk qua lengte... Ik zie het wel gebeuren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
sjaool schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:41:
[...]

Brazilië is net zo'n baan als Oostenrijk qua lengte... Ik zie het wel gebeuren. :D
Max heeft Hamilton nooit verslaan in Brazilie. Prachtig gereden, absoluut, maar toch verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 17:00

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:44:
[...]

Max heeft Hamilton nooit verslaan in Brazilie. Prachtig gereden, absoluut, maar toch verloren.
Max heeft wel gewonnen in 2019.
In 2018 werd hij 2e omdat hij van de baan was getikt.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Miesjh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Max heeft wel gewonnen in 2019.
In 2018 werd hij 2e omdat hij van de baan was getikt.
Het ging over Max Ham kan verslaan in de regen. Volgens mij herrinering was het toen beide keren droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@basvn vakantie voorbij? -O-
Bedankt weer voor de reminder. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Het ging over Max Ham kan verslaan in de regen. Volgens mij herrinering was het toen beide keren droog.
Het ging mij meer om de regenrace en hoe Max toen reed. Dat hij toen niet won weet ik verder ook wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
sjaool schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Het ging mij meer om de regenrace en hoe Max toen reed. Dat hij toen niet won weet ik verder ook wel. ;)
Ik hoop het! Maar ben het met de meeste hier eens waarin wordt gesteld dat Hamilton, niet meer de regengod is die hij ooit was. Laatste paar keer in de regen toch flinke foutjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DoubleDutch schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:57:
@basvn vakantie voorbij? -O-
Bedankt weer voor de reminder. *O*
Ja, is fijn dan @basvn ons toch elke keer weer bij de les houdt. Bedankt @basvn !

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:51:

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Ik snap dit overzicht an sich en met het risico dat deze vraag al 7 keer langs is gekomen in de andere topics: waarom telt die score niet op? Dus 1-0 1-1 2-1 3-1 3-2 3-2 3-3? Die reeks 1-0 0-1 etc zegt mij maar weinig. Weten dat ze beiden 3 races hebben gewonnen/meer punten hadden is informatie, maar dan moet ik met de huidige manier van weergeven eerst zelf al die nulletjes en eentjes optellen, om te weten wie dat vaker heeft gedaan dan de ander, waarom doe je dat in die post niet :?

[ Voor 2% gewijzigd door Jheroun op 22-06-2021 15:30 . Reden: Verwarring over racewins vs punten die voor de vraag niet relevant is maar kennelijk wel heel erg afleid :P ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Ik hoop het! Maar ben het met de meeste hier eens waarin wordt gesteld dat Hamilton, niet meer de regengod is die hij ooit was. Laatste paar keer in de regen toch flinke foutjes.
Ach, iedere natte race is steeds weer anders, en de laatste was ie misschien nét ietsje te gretig. Datzelfde kan van Verstappen worden gezegd bij de race in Turkije, en die werd uiteindelijk gewonnen door....... 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
Jheroun schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Ik snap dit overzicht an sich en met het risico dat deze vraag al 7 keer langs is gekomen in de andere topics: waarom telt die score de racewins niet op? Dus 1-0 1-1 2-1 3-1 3-2 3-2 3-3? Die reeks 1-0 0-1 etc zegt mij maar weinig. Weten dat ze beiden 3 races hebben gewonnen is informatie, maar dan moet ik met de huidige manier van weergeven eerst zelf al die nulletjes en eentjes optellen, waarom doe je dat in die post niet :?
Bijkomstigheid is dat ze hebben gewonnen maar de 1-0 staat voor wie de meeste punten heeft gescoord.

Als Ham 2e is en Ver 3e is geworden, is het ook HAM 1 - 0 VER.
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.