Maar we hebben dit jaar ook een super seizoen met veel spannende races. Dat de rest beter was zegt op zich niet veel over Frankrijk.

Ik snap echt niet wat nou de thrill van iedereen is van Frankrijk. Weinig acties, weinig echt bij elkaar en de enige spanning die er was zat in de tactiek van RBR en ook dat was ronden voor het einde allang geregeld en bij het inhalen zat ook daar totaal geen actie in.
Rationeel gezien heb je gelijk. Het grootste deel van de race was gewoon file rijden. De spanning ging vooral om de vraag of Verstappen z'n fout aan het begin nog goed ging maken. We hebben al een hoop races gezien waarin Verstappen van begin tot einde achter Hamilton aanjaagt zonder echt dichtbij te komen. Deze race leek ook die kant op te gaan, maar gevoelsmatig zat Verstappen er dichter op dan ooit te voren. Dat roept dan toch de vraag op hoe sterk Hamilton nog in z'n schoenen staat of dat hij toch een keer zenuwachtig wordt en fouten gaat maken. Dat leek goed mee te vallen, voor Hamilton dan. Niettemin was Verstappen snel genoeg om het toch weer spannend te maken.
De andere spanning in de eerste helft was vooral de vraag wie als eerste zou pitten.
Na de pitstop werd Verstappen een aantal rondes opgejaagd door Hamilton. Dat is voor beiden een vrij nieuwe ervaring en ik wist niet hoe het af zou lopen. Al snel begon toen de vraag te jeuken of iemand een tweede stop zou aandurven.
Maar dat soort spanning zit vooral tussen de oren. Op de baan is er nauwelijks ingehaald.
de tactiek van RBR en ook dat was ronden voor het einde allang geregeld en bij het inhalen zat ook daar totaal geen actie in.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Alle rondes na de 2 stop vond ik spannend. Zo vaak zien we dat niet dat iemand kiest voor een extra stop en dan 20 seconden goed moet maken. Ik vond het absoluut niet vaststaan hoe dat af zou lopen. Eerlijk gezegd betwijfel ik nog steeds of het wel verstandig was. Het is goed afgelopen voor Verstappen maar de marge was maar een enkele ronde. Een extra backmarker en het was niet gelukt. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat Verstappen voor mijn gevoel pech had met verkeer. Iedere keer als hij bijna bij Hamilton was kwam er weer een auto tussen.
[
Voor 6% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 22-06-2021 19:59
]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.