[F1 2021] Race 8 GP van Steiermark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:
  • 106.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

Theuno

Da Devil Crew

Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Ik hoop het! Maar ben het met de meeste hier eens waarin wordt gesteld dat Hamilton, niet meer de regengod is die hij ooit was. Laatste paar keer in de regen toch flinke foutjes.
Regen is altijd spannend, maar het kan ook zomaar verkeerd gaan....
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Hoe ben je Imola vergeten zeg? :P
Ook daar had Max een moment, en hij kwam er ook goed mee weg!

Er was natuurlijk ook een jaar dat de RB auto gewoon niet zo lekker ging in de regen, en de Mercedes prima.

Al met al; een regenrace kan prachtig zijn, maar je hebt er ook wel wat geluk bij nodig, en een auto die niet vooruit gaat als een dweil maar gewoon als een speedboot.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Bijkomstigheid is dat ze hebben gewonnen maar de 1-0 staat voor wie de meeste punten heeft gescoord.

Als Ham 2e is en Ver 3e is geworden, is het ook HAM 1 - 0 VER.
Ah, helder, maar daarmee blijft mijn vraag nog steeds bestaan :) Ze hebben immers beiden 3 keer de meeste punten gescoord, dus ik zou de stand na afgelopen weekend dan nog steeds als 3-3 zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Jheroun op 22-06-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jheroun schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:23:
Ik snap dit overzicht an sich en met het risico dat deze vraag al 7 keer langs is gekomen in de andere topics: waarom telt die score de racewins niet op? Dus 1-0 1-1 2-1 3-1 3-2 3-2 3-3? Die reeks 1-0 0-1 etc zegt mij maar weinig. Weten dat ze beiden 3 races hebben gewonnen is informatie, maar dan moet ik met de huidige manier van weergeven eerst zelf al die nulletjes en eentjes optellen, waarom doe je dat in die post niet :?
Omdat het niet alleen om het aantal overwinningen gaat, maar het totaal aantal punten? Naar aantal overwinningen wordt pas gekeken als er meerderen de eerste plek delen.

In dat op zicht is het natuurlijk niet heel bijster interessant te weten wie nu vaker de ander outperformed heeft, imo.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:01
CH4OS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Omdat het niet alleen om het aantal overwinningen gaat, maar het totaal aantal punten? Naar aantal overwinningen wordt pas gekeken als er meerderen de eerste plek delen.
In feite is het pas bij gelijk aantal punten pas interessant hoeveel keer iemand 1e (en daarna 2e en 3e) is geworden. Daarna mag de FIA beslissen wie de winnaar is, naar eigen goeddunken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@CH4OS @HetDraakje Ik heb mijn post maar even aangepast, of het nou om punten of wins gaat is namelijk voor mijn vraag niet relevant. Er wordt een relatieve score bijgehouden maar die lijkt iedere race te resetten, of ik snap deze weergave niet (goed mogelijk).

Het is overigens inderdaad verre van belangrijk maar omdat ik dit nu voor de zoveelste keer in de OP zag staan stelde ik de vraag maar een keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jheroun schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
@CH4OS @HetDraakje Ik heb mijn post maar even aangepast, of het nou om punten of wins gaat is namelijk voor mijn vraag niet relevant. Er wordt een relatieve score bijgehouden maar die lijkt iedere race te resetten, of ik snap deze weergave niet (goed mogelijk).
Lijkt me dat na de 23 races pas een balans opgemaakt kan worden hoe vaak de een ander in totaal verslagen heeft. Ik mis echt even waar je heen wilt, ik zou er echt niet al te veel moeite of tijd in steken voor het moment.

Ik zou eerder de resultaten omdraaien, recentste resultaten bovenaan, omdat ook de punten bijgehouden worden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
pjottum schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Ja, is fijn dan @basvn ons toch bijna elke keer weer bij de les houdt. Bedankt @basvn !
FTFY.
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen date er vorige week een heuse zoekactie naar @basvn op touw is gezet. :9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:29
Jheroun schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Ik snap dit overzicht an sich en met het risico dat deze vraag al 7 keer langs is gekomen in de andere topics: waarom telt die score niet op? Dus 1-0 1-1 2-1 3-1 3-2 3-2 3-3? Die reeks 1-0 0-1 etc zegt mij maar weinig. Weten dat ze beiden 3 races hebben gewonnen/meer punten hadden is informatie, maar dan moet ik met de huidige manier van weergeven eerst zelf al die nulletjes en eentjes optellen, om te weten wie dat vaker heeft gedaan dan de ander, waarom doe je dat in die post niet :?
omdat ik niet zou weten hoe een P1 - P7 te scoren.. (of een P1-P4 met FL) :?

maar omdat je het zo lief vraagt:

HAM3xP1 ,2xP2 ,1xP7, 1xP16
VER3xP1 ,3xP2 ,1xDNF

offtopic:
[quote]CH4OS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:37:
[...]
Lijkt me dat na de 23 races pas een balans opgemaakt kan worden hoe vaak de een ander in totaal verslagen heeft. [..]

Ik zou eerder de resultaten omdraaien, recentste resultaten bovenaan, omdat ook de punten bijgehouden worden. :)
[/quote] Hoe bedoel je de laatste zin precies? Als ik daarmee de TS kan verbeteren dan hoor ik het graag.

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 22-06-2021 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
nachtnet schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:44:
[...]

omdat ik niet zou weten hoe een P1 - P7 te scoren..

VER3xP1 ,3xP2 ,1xDNF

offtopic:
[...]
Lijkt me dat na de 23 races pas een balans opgemaakt kan worden hoe vaak de een ander in totaal verslagen heeft. [..]

[/quote] Hoe bedoel je de laatste zin precies? Als ik daarmee de TS kan verbeteren dan hoor ik het graag.
Volgens mij vraagt hij om niet meer dan de 1-0 0-1 etc. te vervangen voor:
Race 1: 1-0
Race 2: 1-1
Race 3: 2-1
Race 4: 3-1
... oftewel een cumulatieve score van het feit dat de ander meer heeft gescored dan de ander.
Het gaat niet zozeer om de hoogte van die extra score dus doet de finishplaats niet ter zake.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkFire1985 op 22-06-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

offtopic:
[...]

De laatste race als eerste regel in de tabel, de eerste race als laatste regel in de tabel:

Race 7
Race 6
Race 5
Race 4
Race 3

Enzovoorts. Op deze manier heb je de actuele stand (de punten) altijd bovenaan staan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2021 15:54 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ze zouden eigenlijk een soort systeem moeten bedenken waarbij je punten krijgt afhankelijk van je finishpositie, waarbij een P1 natuurlijk relatief gezien ook belangrijker is tov een P2 dan een P5 tov een P6 bijvoorbeeld. En dat je dan o.b.v. die punten kunt zien hoe iemand heeft gepresteerd tot dan toe...

Maar ja, zal er wel nooit van komen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik zou het gewoon weglaten, en alleen de top 10 van het WDC en WCC laten zien.
CH4OS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Top 10 van WCC is elk team en dus het complete overzicht... :p
Laat iedereen zien dan! _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Crashhill op 22-06-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crashhill schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:58:
Ik zou het gewoon weglaten, en alleen de top 10 van het WDC en WCC laten zien.
Top 10 van WCC is elk team en dus het complete overzicht... :p

EDIT @Crashhill Dan is het dus geen top meer, dat bedoelde ik! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Volgens mij vraagt hij om niet meer dan de 1-0 0-1 etc. te vervangen voor:
Race 1: 1-0
Race 2: 1-1
Race 3: 2-1
Race 4: 3-1
... oftewel een cumulatieve score van het feit dat de ander meer heeft gescored dan de ander.
Het gaat niet zozeer om de hoogte van die extra score dus doet de finishplaats niet ter zake.
Ja, dit! Maar dat had ik kennelijk niet goed uitgelegd. Het is overigens geen expliciete vraag, want ik doe niks met die informatie. Ik verwonder mij er echter over waarom dat weergegeven staat zoals nu en niet cumulatief. Want het zegt volgens mij nu niets. En als het niemand iets zegt of mijn vraag alleen maar voor meer verwarring zorgt kan dit overigens verder genegeerd worden ;)

@nachtnet Het gaat mij in het geheel niet om de posities, of de punten. Mijn observatie is dat de linkerhelft van dat blok een (mij) weinig zeggend blok nullen en enen is en ik doe een suggestie waarmee dit duidelijker dat weergeeft wat ik denk dat het probeert weer te geven, als ik nog te volgen ben :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:51
Mijn voorkeur heeft toch altijd wel het grafiekje met tabel op deze site: https://www.formula1points.com/season

Snel duidelijk en goed analyseerbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knoalsters
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Spollie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Sorry hoor, maar als je Frankrijk een saaie race vond zou ik je aanraden om een andere sport te gaan volgen. Beter dan dit gaat Formule 1 niet worden.
Nou alle vorige races dit jaar, op Monaco na, hadden echt veel meer spanning en actie dan Frankrijk.
Dus geen idee waar jij het over hebt.

Ik snap echt niet wat nou de thrill van iedereen is van Frankrijk. Weinig acties, weinig echt bij elkaar en de enige spanning die er was zat in de tactiek van RBR en ook dat was ronden voor het einde allang geregeld en bij het inhalen zat ook daar totaal geen actie in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:48

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4fhTpPWEA4n1QT?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 20:54
Wolff en Horner samen, did anyone say "flex wings" :X O-) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

omdat ik niet zou weten hoe een P1 - P7 te scoren.. (of een P1-P4 met FL) :?

VER3xP1 ,3xP2 ,1xDNF

offtopic:
[...]

Uit dit staatje blijkt wel dat Max tot nu toe constanter presteert dan Lewis. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:08

VER3xP1 ,3xP2 ,1xDNF
[Mierenneukmodus]
Geen idee of dit eerder is gevraagd/genoemd, maar ik zie dit nu zo staan:
Was Hamilton niet P15 door een straf voor Latifi?
[/Mierenneukmodus]

:)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:47

Amphiebietje

In de blubber

meenkdrie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Pole: VER
P1: VER
FL: VER

Saai man!!

;)
Wacht maar totdat het

Q P2: VER
Q P3: VER
P2: VER
P3: VER
Constructeurs: VER

wordt. Dan wordt het pas saai. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Amphiebietje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Wacht maar totdat het

Q P2: VER
Q P3: VER
P2: VER
P3: VER
Constructeurs: VER

wordt. Dan wordt het pas saai. :+
Ja, elke week het Belgische volkslied.. pff.. :P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pjottum schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:46:
Ja, elke week het Belgische volkslied.. pff.. :P
Gelukkig ligt nationaliteit bij inschrijving vast, dus het seizoen lang is ie nog Nederlander, tot 'ie zich bedenkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MrOleo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:32:
[...]

[Mierenneukmodus]
[/Mierenneukmodus]

Klopt, en Max was niet DNF maar plek 18 gezien hij meer dan 90% van de afstand heeft gereden.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:34
M@cer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:23:
Inderdaad, kijken of Max Lewis ook in de regen kan verslaan.. Zou mooi zijn.
Duitsland 2019? Of telt die niet als fullwet race

Note to myself: Lees eerst de rest van het topic ff spuit11 |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Bastie-88 op 22-06-2021 18:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 12:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Knoalsters schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:18:
Nou alle vorige races dit jaar, op Monaco na, hadden echt veel meer spanning en actie dan Frankrijk.
Dus geen idee waar jij het over hebt.
Maar we hebben dit jaar ook een super seizoen met veel spannende races. Dat de rest beter was zegt op zich niet veel over Frankrijk. :)
Ik snap echt niet wat nou de thrill van iedereen is van Frankrijk. Weinig acties, weinig echt bij elkaar en de enige spanning die er was zat in de tactiek van RBR en ook dat was ronden voor het einde allang geregeld en bij het inhalen zat ook daar totaal geen actie in.
Rationeel gezien heb je gelijk. Het grootste deel van de race was gewoon file rijden. De spanning ging vooral om de vraag of Verstappen z'n fout aan het begin nog goed ging maken. We hebben al een hoop races gezien waarin Verstappen van begin tot einde achter Hamilton aanjaagt zonder echt dichtbij te komen. Deze race leek ook die kant op te gaan, maar gevoelsmatig zat Verstappen er dichter op dan ooit te voren. Dat roept dan toch de vraag op hoe sterk Hamilton nog in z'n schoenen staat of dat hij toch een keer zenuwachtig wordt en fouten gaat maken. Dat leek goed mee te vallen, voor Hamilton dan. Niettemin was Verstappen snel genoeg om het toch weer spannend te maken.
De andere spanning in de eerste helft was vooral de vraag wie als eerste zou pitten.
Na de pitstop werd Verstappen een aantal rondes opgejaagd door Hamilton. Dat is voor beiden een vrij nieuwe ervaring en ik wist niet hoe het af zou lopen. Al snel begon toen de vraag te jeuken of iemand een tweede stop zou aandurven.

Maar dat soort spanning zit vooral tussen de oren. Op de baan is er nauwelijks ingehaald.
de tactiek van RBR en ook dat was ronden voor het einde allang geregeld en bij het inhalen zat ook daar totaal geen actie in.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Alle rondes na de 2 stop vond ik spannend. Zo vaak zien we dat niet dat iemand kiest voor een extra stop en dan 20 seconden goed moet maken. Ik vond het absoluut niet vaststaan hoe dat af zou lopen. Eerlijk gezegd betwijfel ik nog steeds of het wel verstandig was. Het is goed afgelopen voor Verstappen maar de marge was maar een enkele ronde. Een extra backmarker en het was niet gelukt. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat Verstappen voor mijn gevoel pech had met verkeer. Iedere keer als hij bijna bij Hamilton was kwam er weer een auto tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-06-2021 19:59 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24
Je vergeet ook nog even de rondes dat Lewis vlak achter Max zat terwijl hij op zijn hielen werd gezeten door Valtteri. Ik dacht een paar rondes dat Valtteri Lewis wel zou pakken. Bij teamorders zou je denken dat je er dan 1.5 sec achter gaat rijden om de boel een beetje heel te houden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
Benieuwd naar komend weekend! Ook leuk om toch even te vermelden dat ik onverwachts naar de GP van Oostenrijk ga het weekend na Steiermark! :)

[ Voor 10% gewijzigd door JoteW op 22-06-2021 19:38 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:20
Volgens mij moeten we voor het inschatten van de krachtsverhoudingen tussen Mercedes en RBR vooral gaan kijken naar de verwachtingen voor de windsterkte. De RBR lijkt mij iets sneller in de basis, maar dit voordeel verdwijnt (en verandert in een nadeel) naarmate de windsterkte toeneemt.
Op dit moment wordt voor komend weekend een zwakke wind voorspeld, dus dat zou gunstig zijn voor RBR.

[ Voor 15% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 22-06-2021 19:59 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 17:47
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:57:
Volgens mij moeten we voor het inschatten van de krachtsverhoudingen tussen Mercedes en RBR vooral gaan kijken naar de verwachtingen voor de windsterkte. De RBR lijkt mij iets sneller in de basis, maar dit voordeel verdwijnt (en verandert in een nadeel) naarmate de windsterkte toeneemt.
Op dit moment wordt voor komend weekend een zwakke wind voorspeld, dus dat zou gunstig zijn voor RBR.
Red Bull reed vorige race met een low downforce setup, Mercedes niet. Dat is dus appels met peren vergelijken. Ze zullen beide last van de wind hebben gehad als ze beide met een low downforce setup gereden zouden hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:59
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4f82zNWYAcoS0Y?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MrOleo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:32:
[...]
[Mierenneukmodus]
[/Mierenneukmodus]

Maakt niet uit want P11 t/m P20 doen er toch niet toe qua punten /mierenneukmodus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zo komend weekend dan eens rustig een race bekijken. Frankrijk pakte toch iets anders uit voor mij, dan verwacht. Drukker dan verwacht! Blij dat ik in ieder geval de Engelse commentatoren aan had staan, dat scheelde een slok op een borrel.

Zeer benieuwd naar deze race... Man heerlijk spannend zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Present, ik hoop wederom op een spannende race met uiteraard een positief resultaat voor RedBull oOo

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:38
Wel een paar leuke combinaties

Oude rot die jonge hond begeleid:
Sebastian Vettel en Mick Schumacher

Oud Ferrari rijder als 2e rijder en de opvolger
Kimi Räikkönen en Carlos Sainz

Gedegradeerde rijder uit topteam die zich revancheerd en rijder in ontkenningsfase
Pierre Gasly en Valtteri Bottas

The GOAT en jonge hond part deux
Lewis Hamilton en Nicholas Latifi

Jonge rijder met talent versus Ego zonder talent
George Russel en Nikita Mazepin

Alles voor het team, samen de strijd aan.
Max Verstappen en Sergio Perez

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 22-06-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:00

Martinspire

Awesomeness

Ben benieuwd wat dit weekend gaat worden. Lijkt me wel weer een typische 1-stop race. Dus benieuwd hoe ze bij elkaar liggen. Van mij mag Mercedes deze nog wel winnen als volgende week Verstappen maar wint als ik op de tribune zit :+

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

MazeWing

The plot thickens...

ThomasG schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Red Bull reed vorige race met een low downforce setup, Mercedes niet. Dat is dus appels met peren vergelijken. Ze zullen beide last van de wind hebben gehad als ze beide met een low downforce setup gereden zouden hebben.
Afgezien van een eventuele afstelling denk ik dat de nieuwe Honda motor net dat “laatste duwtje in de rug” heeft gegeven, waardoor ze nu gewoon sneller zijn. Kijkend naar Paul Ricard is het haast ongekend dat RB op de rechte stukken structureel sneller was dan Mercedes. Zelfs als je kijkt naar eerdere races dit seizoen is het eigenlijk ongekend. Mercedes was altijd een auto die op rechte stukken de overhand had.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

MazeWing

The plot thickens...

D-dark schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:50:
The GOAT en Enfant terrible
De enige echte enfant terrible is Mazepin…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
MazeWing schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:46:
[...]

De enige echte enfant terrible is Mazepin…
Goed punt, wens was de vader van de gedacht. :+ post is aangepast

George Russel en Nicholas Latifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16
D-dark schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Goed punt, wens was de vader van de gedacht. :+ post is aangepast

George Russel en Nicholas Latifi
Het klopt alleen nog steeds niet, Mazepin lijkt te ontbreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Snowdog schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Latifi staat er 2 keer in

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Snowdog schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:14:
[...]

@asing

Dat krijg je van Ninja Edits.
Enfin. 3 keer is scheepsrecht.

George Russel en Nikita Mazepin

Alles voor het team, samen de strijd aan.
Max Verstappen en Sergio Perez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Killjoy

Klingon lawn products

XyperActive schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:18:
Doe mij maar een kletsnatte regenrace met een duel als Massa/Kubica in 2007 op japan. Lijkt me fantastisch om Hamilton en Verstappen op die manier met elkaar te zien vechten.
Zou ik ook wel willen. Maar met de huidige regels zouden Massa en Kubica een heel aantal tijdstraffen, drive throughs en stop and go's hebben gekregen. En voldoende strafpunten om gelijk een race geschorst te worden :|

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 16:33
MazeWing schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Afgezien van een eventuele afstelling denk ik dat de nieuwe Honda motor net dat “laatste duwtje in de rug” heeft gegeven, waardoor ze nu gewoon sneller zijn. Kijkend naar Paul Ricard is het haast ongekend dat RB op de rechte stukken structureel sneller was dan Mercedes. Zelfs als je kijkt naar eerdere races dit seizoen is het eigenlijk ongekend. Mercedes was altijd een auto die op rechte stukken de overhand had.
Paul Ricard is niet te vergelijken, RBR reed met low downforce setup reed waar MB meer downforce geschroefd had.
Dan is je topsnelheid uiteraard hoger maar verlies je in de bochten( waar je geen/weinig mechanische grip nodig hebt).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martin0 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:11:
[...]

Paul Ricard is niet te vergelijken, RBR reed met low downforce setup reed waar MB meer downforce geschroefd had.
Dan is je topsnelheid uiteraard hoger maar verlies je in de bochten( waar je geen/weinig mechanische grip nodig hebt).
Red Bull had op Paul Ricard het perfecte compromis gevonden om het beste uit de wagen te halen. Weinig downforce maar genoeg mechanische grip in de bochten. Plus ze hebben Verstappen die daarmee goed uit de voeten kon. Ik heb er alle vertrouwen in dat Oostenrijk net zo'n goede race wordt. En ook net zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Martin0 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:11:
[...]

Er gaan ook verhalen dat de nieuwe Honda motoren die in de Red Bulls geschroeft waren 10-20 PK meer vermogen konden leveren. Door meer betrouwbaarheid (=> kan net even strandje harder draaien). Offcieel is het verboden om tijdens het seizoen het ontwerp van de motor te vermeubelen.

Wat ook een rol schijnt te spelen is de nieuwe diffuser die Red Bull tijdens Monaco introduceerde. Blijkbaar zorgt die voor genoeg downforce, ook bij een kleinere vleugel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dubbelpost
thx @caspervc

[ Voor 96% gewijzigd door basvn op 23-06-2021 08:40 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:41
staat al een paar posts boven je :+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

loekf2 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Er gaan ook verhalen dat de nieuwe Honda motoren die in de Red Bulls geschroeft waren 10-20 PK meer vermogen konden leveren. Door meer betrouwbaarheid (=> kan net even strandje harder draaien). Offcieel is het verboden om tijdens het seizoen het ontwerp van de motor te vermeubelen.

Wat ook een rol schijnt te spelen is de nieuwe diffuser die Red Bull tijdens Monaco introduceerde. Blijkbaar zorgt die voor genoeg downforce, ook bij een kleinere vleugel.
Blok was voorheen teruggeschroefd ivm trillingen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

loekf2 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Tegelijkertijd reden ze toch ook al zonder "flex" vleugel op Paul Ricard ? Het voordeel dat ze daarvan hadden hebben ze dan gelukkig al vrij goed weten te compenseren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:40:
[...]
Blok was voorheen teruggeschroefd ivm trillingen dacht ik?
Zoiets meende ik ook. Door dit probleem op te lossen en de betrouwbaarheid te verhogen kan de motor dus ook meer vermogen leveren. Dit is gewoon toegestaan tijdens het seizoen. Mercedes zal hier minder voordeel uit halen aangezien die motor zo'n beetje is uitontwikkeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Performance updates zijn niet toegestaan, betrouwbaarheidsupdates wel.

Kromme is alleen dat die blokken juist vanwege de betrouwbaarheid niet helemaal open staan. Dus betere betrouwbaarheid geeft direct ook meer vermogen omdat die al latent aanwezig is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ankona schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:39:
Performance updates zijn niet toegestaan, betrouwbaarheidsupdates wel.
Tja, zou mij niet verbazen als men toch performance updates weet door te drukken en tegelijk de betrouwbaarheid kan vergroten. :) Lijkt me ook lastig aan te tonen dat de performance niet verbeterd.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
asing schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:34:
Je vergeet ook nog even de rondes dat Lewis vlak achter Max zat terwijl hij op zijn hielen werd gezeten door Valtteri. Ik dacht een paar rondes dat Valtteri Lewis wel zou pakken. Bij teamorders zou je denken dat je er dan 1.5 sec achter gaat rijden om de boel een beetje heel te houden.
Tjah, kansloze actie van Bottas, z'n banden aan gort gereden om bij Max/Lewis in de buurt te blijven, terwijl ze hem er nooit langs hadden laten gaan. En uiteindelijk dan met gare bandjes zoek gereden worden door zowel Max als Perez ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The_Admin schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:38:
Tjah, kansloze actie van Bottas, z'n banden aan gort gereden om bij Max/Lewis in de buurt te blijven, terwijl ze hem er nooit langs hadden laten gaan. En uiteindelijk dan met gare bandjes zoek gereden worden door zowel Max als Perez ;w
Tja, BOT zoveel mogelijk bij HAM en VER houden betekend dat PER daarachter rijdt. Is minder punten voor RBR voor WCC (is althans de theorie). ;) Uiteindelijk dus gewoon rukke bandjes, terwijl zowel HAM en BOT hadden aangegeven dat een twee stopper verstandiger was.

Daardoor slaagde de undercut van VER zo goed en kon PER uiteindelijk in elk geval BOT voorbij, doordat hij zo laat gepit had. Ik denk als men hem ook opnieuw had binnen gehaald voor vers(er) rubber (als PER dat nog had tenminste) dat hij dan mogelijk zelfs tweede was geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 14:16
The_Admin schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Tja, kansloos zou ik het toch niet noemen. Het kon evengoed gebeuren dat Verstappen en Hamilton mekaar in de fout doen gaan en dan gaat Bottas ermee lopen.
De kans is relatief klein natuurlijk maar je weet nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:40:
[...]
Ik denk als men hem ook opnieuw had binnen gehaald voor vers(er) rubber (als PER dat nog had tenminste) dat hij dan mogelijk zelfs tweede was geworden.
Dat was niet gelukt aangezien PER vrij ver achter BOT reed. PER had dan denk ik iets van 30s moeten dichtrijden in iets van 20 ronden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat Bottas zo dicht acher Max en Lewis is blijven rijden is volgens mij wat ook de winst van Max heeft opgeleverd. Bottas heeft nooit de intentie gehad om beide in te halen want daarvoor is hij te schijterig en heeft niet de race skills.

Doordat ze zo dicht op elkaar zaten waren hun banden zo snel kapot waardoor Bottas moest pitten. Max moest daarna wel wel ivm de undercut van Bottas.

Door het druk zetten van Bottas heeft hij een belangrijk aandeel gehad in het verloop van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik denk dat Bottas dicht achter Max wilde zitten om zo zelf een undercut te kunnen proberen. Maar Max deed het eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
werphengel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:10:
Dat Bottas zo dicht acher Max en Lewis is blijven rijden is volgens mij wat ook de winst van Max heeft opgeleverd. Bottas heeft nooit de intentie gehad om beide in te halen want daarvoor is hij te schijterig en heeft niet de race skills.

Doordat ze zo dicht op elkaar zaten waren hun banden zo snel kapot waardoor Bottas moest pitten. Max moest daarna wel wel ivm de undercut van Bottas.

Door het druk zetten van Bottas heeft hij een belangrijk aandeel gehad in het verloop van de race.
Bottas heeft al eerder aangetoond af en toe doof te zijn voor zijn team. Dat zag je ook in D2S waarin hij zijn team boos maakte door Max een flinke tow te geven. Dat zorgde ervoor dat hij aan de schone kant van de grid kon starten en zo een voordeel pakken.

Dus Bottas in de DRS van Lewis is een reden voor zorg bij Lewis. Hij zou zo maar voor eigen gewin kunnen gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LK5GfreBoCMFE0BA3o8DjwaXchw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5X7NnR342PfUOxS8GbcszYHf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
asing schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Dus Bottas in de DRS van Lewis is een reden voor zorg bij Lewis. Hij zou zo maar voor eigen gewin kunnen gaan.
Ik denk dat Bottas het echte gevecht met Lewis uit de weg zal gaan want dat zal hij nooit of heel moeilijk winnen. Dat hij nu voor eigen gewin zal gaan geloof ik absoluut, vooral door wat hem al zo vaak geflikt is door het team.

Wat dat betreft vond ik het verschil in strategie wel mooi om te zien: Perez die rustig bleef rijden om z'n banden te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

asing schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:16:
[...]
En dat is Bottas zijn goed recht. Ik zou wat dat betreft wat meer pit willen zien bij onze Fin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
Is er nou dit weekend ook al publiek, of zelfs volle bak ?
Of is dat pas een weekend later ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Plenkske schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:24:
Is er nou dit weekend ook al publiek, of zelfs volle bak ?
Of is dat pas een weekend later ?
Als ik het goed begrijp is het dit weekend maximaal 3000 toeschouwers en het weekend erop volle bak. 1 juli wordt er namelijk versoepeld in Oostenrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

codex schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dit weekend maximaal 3000 toeschouwers en het weekend erop volle bak. 1 juli wordt er namelijk versoepeld in Oostenrijk.
15000 toeschouwers verdeeld over 5 plekken langs het circuit. Dan kom je dus uit op 3000 toeschouwers per positie. ;) De grand prix van Oostenrijk wordt inderdaad weer compleet volle bak... Gekkenhuis dus. :D

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 23-06-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57

JB

Cédric roelt!

codex schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Carte blanche met gierende banden richting AT. Zal heel gek zijn als ik daar straks voor het eerst sinds 1,5 jaar tussen het volk sta. Kan me er nog helemaal niets bij voorstellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Raceweek woohoo! *O*

Tnx @basvn voor de mention.

We gaan weer lekker aan de schnitzel en schnaps.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 23-06-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:59
Wellicht niet zo een slimme vraag maar lees overal dat we nu terug gaan naar het circuit dat RedBull beter zou liggen.
Maar zo kijkend naar de highlights van 2020 was dit toch één van de gemakkelijke overwinningen voor Hamilton.
Dus is dit wel een circuit dat RedBull beter zou liggen dan Mercedes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barturion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:07:
Wellicht niet zo een slimme vraag maar lees overal dat we nu terug gaan naar het circuit dat RedBull beter zou liggen.
Maar zo kijkend naar de highlights van 2020 was dit toch één van de gemakkelijke overwinningen voor Hamilton.
Paul Ricard is ook een Mercedes circuit en ook daar won een Red Bull :+

In all seriousness. Verstappen heeft op de Red Bull Ring gewonnen in 2018, waarbij wel beide Mercedessen zijn uitgevallen maar ze op dat moment al niet meededen voor de knikkers. En in 2019 heeft Verstappen er ook gewonnen ondanks dat hij toen, vanaf pole(?) een verschrikkelijke poeostart had maar zich, inclusief "mode 11", heeft terug gevochten naar de overwinning.
Maar vorig jaar waren ze inderdaad relatief kansloos. Zowel bij GP Oostenrijk (2x DNF) als GP Steiermark (flink gat naar de Mercedessen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, de ene race valt Max uit en de andere ging ook al niet zo best. Maar het komt ook vooral omdat de RB16 op dat moment nog niet zo goed was als de RB16B. In 2018 en 2019 was het namelijk een heel ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:46

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Tja, de ene race valt Max uit en de andere ging ook al niet zo best. Maar het komt ook vooral omdat de RB16 op dat moment nog niet zo goed was als de RB16B. In 2018 en 2019 was het namelijk een heel ander verhaal.
Was de eerste race in Oostenrijk niet ook de eerste officiële F1 race van dat seizoen (2020)? Dus een heel gat tussen pre season testing in Barcelona, februari 2020, tot juli 2020 (de race in Oostenrijk). Het was ook de eerste race waarbij Mercedes van het DAS systeem gebruik maakte, en dus ook de race waarin RBR officieel tegen dat systeem protesteerde.

Het was dus allesbehalve een normale seizoensstart (en RBR was nooit goed aan de start van het seizoen). Nu is de situatie natuurlijk compleet anders. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Was de eerste race in Oostenrijk niet ook de eerste officiële F1 race van dat seizoen (2020)? Dus een heel gat tussen pre season testing in Barcelona, februari 2020, tot juli 2020 (de race in Oostenrijk). Het was ook de eerste race waarbij Mercedes van het DAS systeem gebruik maakte, en dus ook de race waarin RBR officieel tegen dat systeem protesteerde.

Het was dus allesbehalve een normale seizoensstart (en RBR was nooit goed aan de start van het seizoen). Nu is de situatie natuurlijk compleet anders. :)
Klopt, ze zijn vorig jaar in Oostenrijk begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
RobertMe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:45:
[...]

Paul Ricard is ook een Mercedes circuit en ook daar won een Red Bull :+

In all seriousness. Verstappen heeft op de Red Bull Ring gewonnen in 2018, waarbij wel beide Mercedessen zijn uitgevallen maar ze op dat moment al niet meededen voor de knikkers. En in 2019 heeft Verstappen er ook gewonnen ondanks dat hij toen, vanaf pole(?) een verschrikkelijke poeostart had maar zich, inclusief "mode 11", heeft terug gevochten naar de overwinning.
Maar vorig jaar waren ze inderdaad relatief kansloos. Zowel bij GP Oostenrijk (2x DNF) als GP Steiermark (flink gat naar de Mercedessen).
Precies relatief kansloos. Er zat toch een aardig gat tussen Mercedes en RedBull vorig jaar.
Ik ben de overwinning na de poepstart in 2019 inderdaad niet vergeten. Mooie overwinning was dat.
Maar bottom-line was het 2018 en 2019 dus uiteraard beter, maar ik vergelijk de RB16B liever met de RB16.
Het is immers een doorontwikkeling. En dan kijk ik toch vooral naar 2020.
En ja... Paul Ricard was een Mercedes domein maar daar is vorig jaar (met de RB16) niet op gereden.
Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Het zal mij in ieder geval benieuwen hoe RedBull gaat presteren in Oostenrijk. Ik hoop in ieder geval beter dan vorig jaar.
En de algehele tendens dat dit circuit beter bij RB past dan bij Mercedes? Ik moet het nog zien. Laten we hopen van wel.
edit: Inderdaad het waren vorig jaar de eerste races. En RedBull begon nooit goed aan het seizoen. Dat is wel waar. Dat geeft me wat meer vertrouwen richting deze editie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Barturion op 23-06-2021 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
In het kort : Oostenrijk was back2back heel vroeg in het seizoen. RBR was nooit sterk in de beginfase.

Als je kijkt naar 2018 en 2019 dan staat er bij beiden Max Verstappen als winnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barturion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:02:
[...]

Precies relatief kansloos. Er zat toch een aardig gat tussen Mercedes en RedBull vorig jaar.
Ik ben de overwinning na de poepstart in 2019 inderdaad niet vergeten. Mooie overwinning was dat.
Maar bottom-line was het 2018 en 2019 dus uiteraard beter, maar ik vergelijk de RB16B liever met de RB16.
Het is immers een doorontwikkeling. En dan kijk ik toch vooral naar 2020.
En ja... Paul Ricard was een Mercedes domein maar daar is vorig jaar (met de RB16) niet op gereden.
Dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Het zal mij in ieder geval benieuwen hoe RedBull gaat presteren in Oostenrijk. Ik hoop in ieder geval beter dan vorig jaar.
En de algehele tendens dat dit circuit beter bij RB past dan bij Mercedes? Ik moet het nog zien. Laten we hopen van wel.
edit: Inderdaad het waren vorig jaar de eerste races. En RedBull begon nooit goed aan het seizoen. Dat is wel waar. Dat geeft me wat meer vertrouwen richting deze editie. ;)
Van de ene kant kan ik je beredenering volgen v.w.b. liever vergelijken met de RB16. Van de andere kant is dit jaar natuurlijk een flink stuk uit de vloer geknipt waardoor vergelijken sowieso wat moeilijker gaat. En door die wijziging zou Mercedes ook weer harder getroffen zijn.

En echt twee auto's / seizoenen vergelijken blijft gewoon ontzettend moeilijk. Waar dan nog eens bovenop komt dat er nu dus de andere vloer is, en Honda toch wel redelijk wat paarden gevonden lijkt te hebben, wat ook komt omdat ze de motor die voor 2022 op de kalender stond een jaar naar voren hebben gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat ook leuk is, de W series start dit weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOiEMVZ45ANtOLS5YLvNm4FZtQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XgoKNsamMmQHUDzQjPCOAdQe.jpg?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nachtnet
racenotes van Alex Albon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5XD2ySlnEDP2gw83KFX2_LwPVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v9lGRKGCiVkYviMOFkvKdpl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJZIso8HJZAmsQTvS-esxOSkv1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CXczqRR3QYyJiMEhYQlNA5x5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
De afgelopen jaren was het natuurlijk zo dat de Mercedes zo sterk was dat ze op elk recht stuk de Red bull makkelijk voorbij gingen, vooral met DRS. Bij de laatste race is wel gebleken dat RB met de juiste afstelling toch aardig voor kan blijven.

Er zal dus veel afhangen van de juiste set up, aero icm mechanische grip.

Vraag me alleen wel af of ze de accu een beetje goed op kunnen laden per ronde. Het rondje is namelijk vrij kort en er zitten twee lange rechte stukken in waar je veel van de accu vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:26
Hoe komt dat 2020 ronde record van Sainz zo ver onder de pole tijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Natte quali

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

BeaM-R

Powerrrrr

Klopt. Q3 tijden waren ook langzamer als Q2 (en Q1?) tijden.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
RobertMe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Van de ene kant kan ik je beredenering volgen v.w.b. liever vergelijken met de RB16. Van de andere kant is dit jaar natuurlijk een flink stuk uit de vloer geknipt waardoor vergelijken sowieso wat moeilijker gaat. En door die wijziging zou Mercedes ook weer harder getroffen zijn.

En echt twee auto's / seizoenen vergelijken blijft gewoon ontzettend moeilijk. Waar dan nog eens bovenop komt dat er nu dus de andere vloer is, en Honda toch wel redelijk wat paarden gevonden lijkt te hebben, wat ook komt omdat ze de motor die voor 2022 op de kalender stond een jaar naar voren hebben gehaald.
Ach we gaan het inderdaad wel zien.
Ik zat me alleen af te vragen waarom veel mensen dit RB domein vinden terwijl daar vorig jaar geen enkele sprake van was.
Ik ga mee in de redenering dat het toen de seizoensopening was.
Time will tell waar ze komend weekend staan t.o.v. elkaar.
Ik heb er in ieder geval weer zin in. Warme temperaturen en kans op regen. Max en RB in vorm. Perez die steeds beter aansluit waardoor de tactiek nog belangrijker wordt.... Genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Ik denk niet dat je afgelopen jaar als maatstaf kan gebruiken want dan is zo'n beetje elk circuit Mercedes terrein. Er zat toen bijna het hele jaar wel een enorm gat tussen Mercedes en de rest van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Krankenhausen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:01:
Ik denk niet dat je afgelopen jaar als maatstaf kan gebruiken want dan is zo'n beetje elk circuit Mercedes terrein. Er zat toen bijna het hele jaar wel een enorm gat tussen Mercedes en de rest van het veld.
Sja, dat had Ferrari ook tot ze teruggefloten werden wegens onreglementaire truukjes.
Das Auto zonder "das" is ook maar gewoon een auto.
Vorig jaar hebben ze nog even kunnen profiteren en daarom is dit jaar ook wat spannender in de uitslagen.
Ik kijk liever naar een wat gelijker en eerlijker speelveld, F2 races zijn ook best leuk om te zien ondanks dat het daar helemaal een pot nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Barturion schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Ach we gaan het inderdaad wel zien.
Ik zat me alleen af te vragen waarom veel mensen dit RB domein vinden terwijl daar vorig jaar geen enkele sprake van was.
Ik ga mee in de redenering dat het toen de seizoensopening was.
Time will tell waar ze komend weekend staan t.o.v. elkaar.
Ik heb er in ieder geval weer zin in. Warme temperaturen en kans op regen. Max en RB in vorm. Perez die steeds beter aansluit waardoor de tactiek nog belangrijker wordt.... Genieten.
Omdat de meeste mensen een langer geheugen dan 1 jaar hebben.
Bovendien viel VER bij race 1 in een kansrijke positie uit met motorische problemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Bovendien viel VER bij race 1 in een kansrijke positie uit met motorische problemen.
En had Albon sowieso op het podium gestaan als Lewis hem er niet afgetikt had.

Vincere Per Belli

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
De grindbak komt steeds dichterbij. Mooi om te zien

[ Voor 52% gewijzigd door Jasphur op 23-06-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peeth schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:20:
[...]

En had Albon sowieso op het podium gestaan als Lewis hem er niet afgetikt had.
Nope. Albon is toen een aantal ronden later ook uitgevallen met motor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
YakuzA schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Ik heb een prima lange termijn geheugen hoor. Is niks mis mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Ik denk dat komende 2 weekenden een goede graadmeter worden voor de rest van het seizoen om te kijken of Mercedes terug weet te veren. Om eerlijk te zijn, het enige jaar dat Mercedes werd uitgedaagd waren 2018 en 2019, toen Ferrari de uitdager was. Het is met name Ferrari dat steken liet vallen en niet Mercedes dat zich zo grandioos verbeterde.

De uitspraak "het blijft Mercedes" was voornamelijk naar aanleiding van het sandbaggen tijdens de testdagen, waarna Mercedes met dank aan het vermogen ineens stappen maakte tijdens de kwalificatie van de eerste race.

Dat grote voordeel dat Mercedes had zie ik nu niet meer terug. Dat zal niet betekenen dat Mercedes is afgeschreven, maar waar RB bekend staat om tijdens het seizoen grote verbeterslagen te maken weet ik niet of Mercedes daartoe in staat is.

Anyway, in mijn optiek: Als RB de triple header met 3 keer winst afsluit en Hongarije en met name Monza weet te winnen zet ik de champagne koud. De tussenliggende- en latere circuits zullen dan om en om winst zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Bij deze is de quali dus droog :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
codex schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:51:

Dat grote voordeel dat Mercedes had zie ik nu niet meer terug. Dat zal niet betekenen dat Mercedes is afgeschreven, maar waar RB bekend staat om tijdens het seizoen grote verbeterslagen te maken weet ik niet of Mercedes daartoe in staat is.
Hier geldt dan waarschijnlijk weer voor dat Mercedes de laatste jaren vrij vroeg de focus op het volgende jaar kon leggen, en dat dat RB hielp met inlopen. Dit jaar is die afweging nog moeilijker met de reglementswijzigingen volgend jaar. In ieder geval zit RB er gemiddeld en stuk beter bij (of voor) dan in 2018, 2019 en 2020 dus het worden sowieso twee spannende weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Bansheeben schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Bij deze is de quali dus droog :P
Ik zie regen/onweer morgenmiddag, zaterdag en zondag droog daar. Wel temperaturen rond de 28 graden op zondag. Morgen is het maar 23 graden. Amper wind zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28
Wordt dus morgen weinig rijden met de beperkt aantal regenbanden die de teams voor een weekend krijgen..
Eigenlijk is dat van de zotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Siebeh wat er van de zotte aan dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 09:58
Maar ja, als het zaterdag/zondag droog is dan heeft veel rijden in de regen tijdens FP1 en FP2 ook niet heel veel zin. dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Jasphur schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:28:
De grindbak komt steeds dichterbij. Mooi om te zien
Mogelijk wel een hoop grind op de baan daar als ze de bocht net te ruim pakken en deels over het grind rijden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.