Daar heb je een goed punt
En met de bevroren ontwikkeling tijdens dit seizoen en de volledige freeze vanaf 2022 denk ik niet dat die poppetjes het verschil maken gedurende een seizoen. Zo'n Ben Hotchkinson, blijkbaar de tweede man, na Andy Cowell, zal zich niet bezig houden met de dagelijkse operatie van het team / de motoren en/of bepalen met welke engine mapping ze gaan rijden gedurende een weekend. En dat is juist het enige dat nu dit seizoen nog kan / mag.
Ze zullen toch ook niet de hele dag niks doen. Ik neem aan dat ze regelmatig om advies gevraagd wordt, nou ja, nu niet meer.
En wat anderen ook al aangaven. Red Bull heeft aangegeven dat de CV van die Ben Hotchkinson gewoon ineens op de stapel met binnenkomende sollicitaties lag.
Dat verhaal geloof ik niet zo. Op dat niveau komen vacatures niet uit de krant. Dat is vast allemaal via-via geregeld. Het zal toch niet waar zijn dat op een goede dag Ben Hotchkinson besloot dat het een mooie dag was was om wat vacatures te bekijken en er precies een vacature op maat bleek te liggen bij hem op de hoek. Het soort vacature waarvan er minder dan 10 in de hele wereld zijn. Dat is vast van te voren ingefluisterd.
Daar zat dus geen weg kapen bij.
Het hoort er allemaal bij, ik bedoel het niet negatief.
Mooie is uiteraard wel dat ik meen Toto Wolff heeft aangegeven dat ze nog met bonussen zijn gaan strooien om het personeel binnen te houden. Maar er dus toch (tientallen?) zijn vertrokken.
Volgens mij is dat verhaal deel van de campagne "klaag voordurend over hoge kosten" die is beginnen bij de invoer van de costcap. Ik weet nog niet helemaal wat het doel is maar ik geloof dat er wat zaadjes geplant moeten worden voor de toekomst. Ik weet niet of het alvast excuses voor slechte resultaten is, een manier om uitstel/afstel/uitzondering op de costcap te krijgen of om alvast wat zieligheidscredits op te bouwen voor wanneer er een onvermijdelijk conflict komt over het overtreden van de koste van dit of dat team.
Maarja, dat zie je altijd, dat ook sleutelfiguren vertrekken.
Eens dat het op zich normaal is, maar als we RB en Mercedes mogen geloven zijn het er dit jaar wel erg veel.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.