Iedereen die na Max over de finish lijn is toch uit geracet. Wanneer er niemand -en dan bedoel ik Norris en Mazepin- achter je rijdt hoeft je dus niet met 300 km/h over de finish lijn. Alleen voor Bottas en Perez was het nog wel een race tot aan de finisch lijn.
Vergeet RUS nietFabianGTI schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:43:
Toen ik het zag op tv was ik wel even bang voor een gridpenalty voor de volgende race, maar het is gelukkig een terechte waarschuwing geweest, geen handige actie.
Verder de race:
VER - meh
HAM - meh
BOT - meh
PER - meh
NOR -![]()
ow yeah
![]()
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klopt. ik had het met hem te doen, die neemt straks het ongeluk van Bottas gewoon mee die Mercedes in.Jasphur schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Vergeet RUS nietZo jammer dat hij uitviel. Was echt benieuwd hoe lang hij het nog zou vol houden op die positie.

Maar de lijst werd dan wel erg lang met 'meh'
Stel nu dat Perez met zijn neus in de versnellingsbak van Bottas zat en er met een flinke tow langs kon, en dan veroorzaakt Max een gele vlag op start-finish omdat hij perse wil showboaten....werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:44:
Iedereen die na Max over de finish lijn is toch uit geracet. Wanneer er niemand -en dan bedoel ik Norris en Mazepin- achter je rijdt hoeft je dus niet met 300 km/h over de finish lijn. Alleen voor Bottas en Perez was het nog wel een race tot aan de finisch lijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Staat nu op 44 ....hardware-lover schreef op zondag 27 juni 2021 @ 18:52:
[...]
Oké, nu zit ik in dubio, de like teller staat namelijk nu op 33. Dat wil ik eigenlijk niet verpesten 🤡
Mag het ook zo Roodhaartje? 👍👌👏👏👏

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Topic warning even aanpassen. Maximaal 33 likes
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Donuts zijn ook nooit direct na de finish, terwijl er nog geracet wordt op de baan. Donuts worden gedaan in of na de uitloopronde.sjaool schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:22:
[...]
Tja, als Bottas het was geweest die het had hem in de pitwall gezet.
Ik vond het een staaltje spierballen vertoon van kijk ik heb alles onder controle... Als dit al niet mag dan moet het maken van donuts aan het eind van het seizoen ook verboden worden...
Ik geloof best dat Max z'n auto onder controle had, maar het is gewoon niet handig om op de finish quasi stil te gaan staan, terwijl er achter je nog geracet wordt (nota bene Perez was nog vol in gevecht met Bottas, die hadden zomaar naast elkaar over finish kunnen komen).
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
2 races geleden stond Verstappen helemaal stil, en ook toen ging zowat het hele veld er met +300 langs. Toen was dat schijnbaar ook niet zo'n probleem dat er direct ingegrepen moest worden?Bansheeben schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:39:
[...]
Latifi reed daar gewoon met 300 langs terwijl Max aan de pitmuur stond... En normaal remmen ze inderdaad wel af, maar Max stond bijna stil. Begrijp wel waarom ze dat niet zien zitten bij de FIA.
Testing, one, two ...
Moest zelf ook wel even glimlachen toen hij dat deed. Even met de kont van de auto zwaaien. Lijkt wel wat piloten doen bij laatste vluchten van een toestel. Even een paar keer naar links en rechts rollen...Leuk tochMrSparkels schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:32:
[...]
In hoeverre zou Max wat krediet hebben opgebouwd bij de wedstrijdleiding? Achteraf gezien was het natuurlijk een minder handige actie van hem, maar het zag er wel ff stoer uit. De monteurs vonden het in ieder geval prachtig
Een waarschuwing voor VER. Ach prima hoor en we gaan weer over tot de orde van de dag.....
Een zekere William Storey zei eerder in een video dit jaar dat ze in 2022 een aandeel krijgen in een niet nader te noemen F1 team. Voor wie het vergeten is, meneer Storey is CEO van Rich Energy.himlims_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:24:
[...]
zou er neit raar van staan te kijken als die rus(sen) haas overnemen aan einde van seizoen
Denk wel dat Gene Haas naarstig op zoek is naar een koper of meer investeerders maar zal zich niet 2 keer branden aan Rich Energy denk ik.
Helemaal mee eens. Ik bedoelde dat voor de eenzame rijders, dus die met voldoende tijd tot hun achterligger er geen reden was om zo hard over de start/finsh te gaan. voor Bottas/Perez was dat natuurlijk anders en vind ik de reprimande dan ook meer dan terecht.asing schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Stel nu dat Perez met zijn neus in de versnellingsbak van Bottas zat en er met een flinke tow langs kon, en dan veroorzaakt Max een gele vlag op start-finish omdat hij perse wil showboaten....
waarikMazepinbedoeldebedoeldeikLatifiestopdetijd...
Hoeveel jokers (Mazepin niet meegerekend)?werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Helemaal mee eens. Ik bedoelde dat voor de eenzame rijders, dus die met voldoende tijd tot hun achterligger er geen reden was om zo hard over de start/finsh te gaan. voor Bottas/Perez was dat natuurlijk anders en vind ik de reprimande dan ook meer dan terecht.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Dus jij zegt dat iedereen die na de winnaar over de lijn komt gewoon eigenlijk niet meer hoeft te rijden en hem gelijk maar in het grind moet zetten omdat de winnaar misschien wel zou kunnen besluiten om een domme move te doen na de finish?werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Helemaal mee eens. Ik bedoelde dat voor de eenzame rijders, dus die met voldoende tijd tot hun achterligger er geen reden was om zo hard over de start/finsh te gaan. voor Bottas/Perez was dat natuurlijk anders en vind ik de reprimande dan ook meer dan terecht.
Can you read that again and think about it?
Dit is waarom je het niet doet:
Het was een domme actie van Max, hij is terecht op z'n vingers getikt, niet meer doen tot de laatste race en dan mag je na de uitrijronde een leuke donut plaatsen.
Wat is daar zo moeilijk aan? Moeten wij nu echt hier alles wat Max doet en laat goedpraten? Het is hier niet het ziggo commentaarhokje..

[ Voor 12% gewijzigd door Bezulba op 28-06-2021 11:14 ]
blup
Ach, die uitdaging lijkt mij wel leuk. Zien we tenminste weer een strijd...FabianGTI schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:43:
Toen ik het zag op tv was ik wel even bang voor een gridpenalty voor de volgende race, maar het is gelukkig een terechte waarschuwing geweest, geen handige actie.
"When you grow up your heart dies"
Sterker nog: Stond hij niet al tegen zijn banden te schoppen?hardware-lover schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:52:
[...]
2 races geleden stond Verstappen helemaal stil, en ook toen ging zowat het hele veld er met +300 langs. Toen was dat schijnbaar ook niet zo'n probleem dat er direct ingegrepen moest worden?
Nog erger dan stomme regels, zijn regels die niet consequent worden toegepast.
van hem (storey) geloof ik net zo veel als de gemiddelde uitspraak van rutteChocoball schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Een zekere William Storey zei eerder in een video dit jaar dat ze in 2022 een aandeel krijgen in een niet nader te noemen F1 team. Voor wie het vergeten is, meneer Storey is CEO van Rich Energy.
Denk wel dat Gene Haas naarstig op zoek is naar een koper of meer investeerders maar zal zich niet 2 keer branden aan Rich Energy denk ik.

HoHo. Hold your horses...Bezulba schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Dus jij zegt dat iedereen die na de winnaar over de lijn komt gewoon eigenlijk niet meer hoeft te rijden en hem gelijk maar in het grind moet zetten omdat de winnaar misschien wel zou kunnen besluiten om een domme move te doen na de finish?
Can you read that again and think about it?
Dit is waarom je het niet doet:
[...]
Het was een domme actie van Max, hij is terecht op z'n vingers getikt, niet meer doen tot de laatste race en dan mag je na de uitrijronde een leuke donut plaatsen.
Wat is daar zo moeilijk aan? Moeten wij nu echt hier alles wat Max doet en laat goedpraten? Het is hier niet het ziggo commentaarhokje..
Als ik een verklaring probeert te zoek waarom Max deed wat hij deed zit er weer iemand in de gordijnen.
En nu voor de laatse maal: DE ACTIE VAN MAX WAS DOMl!!!
Max dacht ik heb toch 30+ seconden voorsprong maar was even Norris en Latifi vergeten..
Was er niet een gerucht (en is meer voor algemene topic/Rich energy Topic.) dat Alfa Romeo stopt? (Rich Energy Sauber?Chocoball schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Een zekere William Storey zei eerder in een video dit jaar dat ze in 2022 een aandeel krijgen in een niet nader te noemen F1 team. Voor wie het vergeten is, meneer Storey is CEO van Rich Energy.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Spijker op z’n kop.🙂Siebeh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:34:
Max dacht ik heb toch 30+ seconden voorsprong maar was even Norris en Latifi vergeten..
Goh, is die discussie nu nog niet klaar?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
als de discussie gaat naar we willen ons gelijk gaan halen zou ik zeggen slotje erop op naar de volgende GP
Las vanmorgen dat Helmut Marko min of meer door Dieter Mateschitz het podium op werd gestuurd: 'en als de baas het vraagt dan ga je'.
Ik vraag me af of de lijst met gegadigden voor dit jaar al klaar ligt of dat zoiets on the spot word bepaald.
Ik vraag me af of de lijst met gegadigden voor dit jaar al klaar ligt of dat zoiets on the spot word bepaald.
Ik denk dat zoiets spontaan gaat. Kijk naar die keer dat het strategie "meisje" naar het podium mocht.werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:
Las vanmorgen dat Helmut Marko min of meer door Dieter Mateschitz het podium op werd gestuurd: 'en als de baas het vraagt dan ga je'.
Ik zou verwachten dat dat redelijk flexibel is. In Brazilië 2019, was het bijvoorbeeld de dame (Hannah Schmitz) die een belangrijke rol had gespeeld in de overwinning door haar strategie. Ik denk dat zij zonder de beslissing om een 3e stop te maken, niet degene was geweest die op het podium had gestaan (aangenomen dat Max evengoed gewonnen had).werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Zou er een moment zijn dat Dieter zelf naar het podium gaat?werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:
Waarschijnlijk op het moment dat het zeker is dat datgene, wat ik nog niet hardop durf uitspreken omdat het seizoen nog zo lang is, gebeurt.
Wel leuk om ook de gezichten achter de rijders te zien (en zijn sommige bekender voor mij dan andere).
Onze Honda meneer zal vast ook nog wel een keer daar staan denk ik zomaar...
... voor de rest putten we maar hoop dat we de uitslag voor de volgende race wat beter kunnen voorspellen nu het circuit gelijk blijft
Japan lijkt mij dan een waarschijnlijke als RBR die wint.MrSparkels schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:49:
Onze Honda meneer zal vast ook nog wel een keer daar staan denk ik zomaar...
Mercedes is weer lekker bezig. Tijdens de DTS interviews vertelde Toto altijd vrolijk: "We don't like the politics. We do the talking on the track". Maar nu ze niet meer aan de leiding staan, zijn ze dat compleet vergeten...
Eerst klagen over de snelheid van de pitstops van Red Bull, en nu dit weer: Mercedes will “analyse the facts” of any gains from Red Bull’s new engine.
Eerst klagen over de snelheid van de pitstops van Red Bull, en nu dit weer: Mercedes will “analyse the facts” of any gains from Red Bull’s new engine.
Mercedes krijgt wel steeds meer het beeld van een man in een relatie, die zeker weet dat zijn vrouw vreemd gaat en er alles aan doet om het aan te tonen. En daarbij steeds meer boter op zijn hoofd lijkt te hebben door maar niet met bewijzen te kunnen komen, omdat de vrouw helemaal niet vreemd gaat.ThomasG schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:03:
Mercedes is weer lekker bezig. Tijdens de DTS interviews vertelde Toto altijd vrolijk: "We don't like the politics. We do the talking on the track". Maar nu ze niet meer aan de leiding staan, zijn ze dat compleet vergeten...
Benieuwd wanneer iemand hoger in de boom van Mercedes gaat zeggen dat deze slechte vertoning moet ophouden omdat het het merk te veel schaadt.
Ik heb de race nog een keer gekeken maar dan vanuit het perspectief van Hamilton. Dit om een beter beeld te krijgen van hoe zijn race nu eigenlijk ging want de radioberichten die in de uitzending kwamen klonken niet erg gelukkig.
Het is de eerste keer dat ik een hele race met Hamilton mee heb gekeken dus ik kan niet zeggen hoe normaal zijn gedrag is vergeleken met andere races, maar als ik het in 1 woord moet samenvatten is het: "ontkenning".
Verschillende keren viel het me op dat Hamilton er van uit leek te gaan dat hij de race toch wel zou winnen. Hij bleef maar vragen waarom Verstappen sneller was. Impliciet was de aanname dat RB snel was omdat Mercedes iets verkeerd deed. De onuitgesproken vraag was "op welke knop moet ik drukken om snel te gaan?". Dat de RB echt sneller was leek eigenlijk niet door te dringen. Na heel lang kwam er een benauwd "Waar kan ík dan verbeteren?" uit. Hamilton leek dat even onwaarschijnlijk als onmogelijk te achten. De lange pauze daarop bij Mercedes was eigenlijk al antwoord genoeg.
Eerlijk gezegd vond ik het team ook niet echt duidelijk. Ik snap dat je niet gaat vertellen dat hij de race toch niet wint, maar ze leken ook wel valse hoop te geven met berichten die suggereerde dat ze het op bandenstrategie zouden kunnen winnen. Waarschijnlijk dacht Hamilton tot het einde dat hij of Verstappen voor de tweestopper zou gaan (en dan bedoel ik niet voor fastest lap).
Direct na de race zag je Hamilton telereurgesteld z'n wagen onderzoeken op schade. Het post-race interview schijnt vooral over flexiwings te zijn gegaan. Dat suggereert ook dat hij nog steeds niet gelooft dat RBR/Verstappen echt en eerlijk sneller is.
Opmerkelijk was ook het moment dat Hamilton tegen z'n engineer uitviel omdat hij niet begreep wat "1.08 and 8" betekende (ik hoop dat ik de getallen goed heb). In de hoofduitzending leek dat al een beetje aangebrand maar het wordt 10 keer erger als je weet dat die engineer de hele race lang twee keer per ronde de rondetijd van en gap naar Verstappen gaf in precies dat formaat. Twee keer per ronde twee getallen. En opeens begreep Hamilton het niet. En ik geloof niet dat hij zoiets zegt om irritant te zijn, ik geloof dat hij z'n hoofd zo vol had dat hij het echt niet begreep.
Verder viel het me op dat Hamilton vooral in het meervoud spreekt als het over Redbull gaat en hij het zelden direct over Verstappen heeft. "'Ze' zijn te snel." zei hij verschillende keren. Maar objectief gezien is alleen Verstappen zo snel. Hamilton staat nog ruim voor op Perez en Bottas heeft al weer zoveel pech gehad dat zijn score niet veel over z'n auto zegt.
Het enige objectieve dat we kunnen zeggen is dat de snelheid in rechte lijn hoger is, maar dat is altijd een samenspel met downforce en daarmee de snelheid in de bochten. Ieder F1 team kan de hoogste rechtelijnsnelheid halen als ze dat willen door de bochten op te offeren.
Al met al eindig ik de sessie met het gevoel dat Hamilton nog niet helemaal beseft hoe de situatie er voor staat. Hij heeft een groot vertrouwen in z'n eigen kwaliteit en die van de auto (en dat is alleen maar goed) maar het lijkt ook een blinde vlek te zijn. Als die vlek te groot wordt kan dat voor verkeerde strategische keuze zorgen.
Misschien is dat deze week al gebeurd. Hamilton schijnt namelijk ongebruikelijk lang in de sim te hebben gezeten om aan een "experimentele" afstelling van de auto te werken. Dat klinkt als de bekende valkuil waarbij de auto zo strak wordt afgesteld dat het "window" waarin de auto goed werkt zo klein wordt dat dit tijdens de race onhaalbaar is. Op papier heb je dan een kans om de race te winnen maar in praktijk haal je nooit de verwachte performance.
Maar goed, Hamilton is toch "nog" tweede geworden met een veel betere tijd dan de rest. We hoeven dus ook weer niet te doen alsof het allemaal zo slecht gaat bij Mercedes of dat Hamilton "het" kwijt is. In vergelijking met iedereen behalve Verstappen is hij nog steeds met marge de snelste. (Net zoals Verstappen dat vorig jaar was).
Het is de eerste keer dat ik een hele race met Hamilton mee heb gekeken dus ik kan niet zeggen hoe normaal zijn gedrag is vergeleken met andere races, maar als ik het in 1 woord moet samenvatten is het: "ontkenning".
Verschillende keren viel het me op dat Hamilton er van uit leek te gaan dat hij de race toch wel zou winnen. Hij bleef maar vragen waarom Verstappen sneller was. Impliciet was de aanname dat RB snel was omdat Mercedes iets verkeerd deed. De onuitgesproken vraag was "op welke knop moet ik drukken om snel te gaan?". Dat de RB echt sneller was leek eigenlijk niet door te dringen. Na heel lang kwam er een benauwd "Waar kan ík dan verbeteren?" uit. Hamilton leek dat even onwaarschijnlijk als onmogelijk te achten. De lange pauze daarop bij Mercedes was eigenlijk al antwoord genoeg.
Eerlijk gezegd vond ik het team ook niet echt duidelijk. Ik snap dat je niet gaat vertellen dat hij de race toch niet wint, maar ze leken ook wel valse hoop te geven met berichten die suggereerde dat ze het op bandenstrategie zouden kunnen winnen. Waarschijnlijk dacht Hamilton tot het einde dat hij of Verstappen voor de tweestopper zou gaan (en dan bedoel ik niet voor fastest lap).
Direct na de race zag je Hamilton telereurgesteld z'n wagen onderzoeken op schade. Het post-race interview schijnt vooral over flexiwings te zijn gegaan. Dat suggereert ook dat hij nog steeds niet gelooft dat RBR/Verstappen echt en eerlijk sneller is.
Opmerkelijk was ook het moment dat Hamilton tegen z'n engineer uitviel omdat hij niet begreep wat "1.08 and 8" betekende (ik hoop dat ik de getallen goed heb). In de hoofduitzending leek dat al een beetje aangebrand maar het wordt 10 keer erger als je weet dat die engineer de hele race lang twee keer per ronde de rondetijd van en gap naar Verstappen gaf in precies dat formaat. Twee keer per ronde twee getallen. En opeens begreep Hamilton het niet. En ik geloof niet dat hij zoiets zegt om irritant te zijn, ik geloof dat hij z'n hoofd zo vol had dat hij het echt niet begreep.
Verder viel het me op dat Hamilton vooral in het meervoud spreekt als het over Redbull gaat en hij het zelden direct over Verstappen heeft. "'Ze' zijn te snel." zei hij verschillende keren. Maar objectief gezien is alleen Verstappen zo snel. Hamilton staat nog ruim voor op Perez en Bottas heeft al weer zoveel pech gehad dat zijn score niet veel over z'n auto zegt.
Het enige objectieve dat we kunnen zeggen is dat de snelheid in rechte lijn hoger is, maar dat is altijd een samenspel met downforce en daarmee de snelheid in de bochten. Ieder F1 team kan de hoogste rechtelijnsnelheid halen als ze dat willen door de bochten op te offeren.
Al met al eindig ik de sessie met het gevoel dat Hamilton nog niet helemaal beseft hoe de situatie er voor staat. Hij heeft een groot vertrouwen in z'n eigen kwaliteit en die van de auto (en dat is alleen maar goed) maar het lijkt ook een blinde vlek te zijn. Als die vlek te groot wordt kan dat voor verkeerde strategische keuze zorgen.
Misschien is dat deze week al gebeurd. Hamilton schijnt namelijk ongebruikelijk lang in de sim te hebben gezeten om aan een "experimentele" afstelling van de auto te werken. Dat klinkt als de bekende valkuil waarbij de auto zo strak wordt afgesteld dat het "window" waarin de auto goed werkt zo klein wordt dat dit tijdens de race onhaalbaar is. Op papier heb je dan een kans om de race te winnen maar in praktijk haal je nooit de verwachte performance.
Maar goed, Hamilton is toch "nog" tweede geworden met een veel betere tijd dan de rest. We hoeven dus ook weer niet te doen alsof het allemaal zo slecht gaat bij Mercedes of dat Hamilton "het" kwijt is. In vergelijking met iedereen behalve Verstappen is hij nog steeds met marge de snelste. (Net zoals Verstappen dat vorig jaar was).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Volgende keer moeten ze bij RBR de banden ook naar buiten halen als Mercedes dat doet om in de laatste ronde FL te halen. Gewoon die gasten even onzeker maken 
Dummy’s mogen niet, maar die hebben we vaak genoeg gezien bij kamp Mercedes.
Wedden dat Mercedes dan gaat klagen en RBR dan (alsnog) een straf krijgtmeenkdrie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:21:
Volgende keer moeten ze bij RBR de banden ook naar buiten halen als Mercedes dat doet om in de laatste ronde FL te halen. Gewoon die gasten even onzeker maken
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Mooi analyse @CAPSLOCK2000
Het geeft aan wat sinds zo'n beetje eind vorig seizoen al duidelijk werd: Hamilton heeft EINDELIJK weer eens een echte tegenstander. Bottas is nooit een serieuze uitdager geweest. Vettel in 2018 was redelijk bezig, maar zakte uiteindelijk ver weg.
Hamilton is denk ik door al het succes en al die dominante overwinningen, waarschijnlijk onbewust, het toch allemaal maar normaal gaan vinden dat hij wint. En nu is hij dus zoekende naar antwoorden. Jammer dat het bij Hamilton/Mercedes al snel wordt gezocht in eventuele illegaliteit bij RBR, hoewel ze publiekelijk wel stellen natuurlijk dat RBR de snellere auto heeft. En in interviews feliciteert Lewis Max ook altijd wel netjes met zijn poles en overwinningen. Maar echt heel erg gemeend is het allemaal nog niet.
En idd, ondanks alles loopt HAM nog steeds ook weer een straatlengte voor op Bottas en Perez. Dus afgeschreven is hij nooit. Geeft eens te meer aan hoe uniek de prestatie van Max tot op heden is. Mocht dit uiteindelijk leiden tot dat wat we maar niet uitspreken is dat in mijn optiek 1 van de grootste prestaties in de F1 ooit, iig in de meest recente geschiedenis vanaf pakweg de laatste 15 jaar.
Het geeft aan wat sinds zo'n beetje eind vorig seizoen al duidelijk werd: Hamilton heeft EINDELIJK weer eens een echte tegenstander. Bottas is nooit een serieuze uitdager geweest. Vettel in 2018 was redelijk bezig, maar zakte uiteindelijk ver weg.
Hamilton is denk ik door al het succes en al die dominante overwinningen, waarschijnlijk onbewust, het toch allemaal maar normaal gaan vinden dat hij wint. En nu is hij dus zoekende naar antwoorden. Jammer dat het bij Hamilton/Mercedes al snel wordt gezocht in eventuele illegaliteit bij RBR, hoewel ze publiekelijk wel stellen natuurlijk dat RBR de snellere auto heeft. En in interviews feliciteert Lewis Max ook altijd wel netjes met zijn poles en overwinningen. Maar echt heel erg gemeend is het allemaal nog niet.
En idd, ondanks alles loopt HAM nog steeds ook weer een straatlengte voor op Bottas en Perez. Dus afgeschreven is hij nooit. Geeft eens te meer aan hoe uniek de prestatie van Max tot op heden is. Mocht dit uiteindelijk leiden tot dat wat we maar niet uitspreken is dat in mijn optiek 1 van de grootste prestaties in de F1 ooit, iig in de meest recente geschiedenis vanaf pakweg de laatste 15 jaar.
Mooie analyse inderdaad.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:18:
Ik heb de race nog een keer gekeken maar dan vanuit het perspectief van Hamilton. Dit om een beter beeld te krijgen van hoe zijn race nu eigenlijk ging want de radioberichten die in de uitzending kwamen klonken niet erg gelukkig.
TL:DR
RBR/Verstappen zitten in HAM zijn hoofd.
Wat denk ik ook de strategie van Mercedes is: door maar blijven te roepen dat Red Bull aan het cheaten is, en dat echt tot in den treure te herhalen hopen ze dat de publieke opinie dat overneemt: "ja Verstappen kon alleen maar wereldkampioen worden door te cheaten!" Door iets maar te blíjven herhalen gaan mensen het vanzelf geloven. 
Maar die strategie lijkt nu wel erg tegen hen te keren, ik denk dat Mercedes niet doorheeft dat ze hun hand aan het overspelen zijn. In Nederland zeker (maar daar was niet heel veel voor nodig), hoe zouden ze in het buitenland er tegenaan kijken?

Maar die strategie lijkt nu wel erg tegen hen te keren, ik denk dat Mercedes niet doorheeft dat ze hun hand aan het overspelen zijn. In Nederland zeker (maar daar was niet heel veel voor nodig), hoe zouden ze in het buitenland er tegenaan kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 28-06-2021 13:39 ]
Als je reddit bekijkt, wat toch een stuk internationaler is, beginnen ze het ook steeds irritanter en kleinzerig te vinden. Publieke perceptie is wel aan het verschuiven.Bart-Willem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:39:
Wat denk ik ook de strategie van Mercedes is: door maar blijven te roepen dat Red Bull aan het cheaten is, en dat echt tot in den treure te herhalen hopen ze dat de publieke opinie dat overneemt: "ja Verstappen kon alleen maar wereldkampioen worden door te cheaten!" Door iets maar te blíjven herhalen gaan mensen het vanzelf geloven.
De afgelopen jaren riep Hamilton dat hij graag met Max en o.a. LeClerc graag zou willen vechten, dan is het zo ver en dan ga je zo doen...
Mooi gezegdBart-Willem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:39:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lewis heeft het nu constant over those guys. Dat is een race of 2/3 geleden begonnen volgens mij. Red Bull zit hem flink onder de huid.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:18:
Ze geloven ook niet dat de snelheid alleen door de low downforce setup van Red Bull komt. Er moet iets met de motor zijn. Dat zit nu tussen hun oren en dat zal boven tafel moeten komen. Maar volgens mij heeft Honda daar een heel simpele verklaring voor...
daar slaat deze dan ook weer opCAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:18:
:strip_exif()/f/image/l6WGogtEZIFM3b0JJ8RkGAKn.jpg?f=fotoalbum_large)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Is dat niet gewoon de rechtervoet van Maxsjaool schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Maar volgens mij heeft Honda daar een heel simpele verklaring voor...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
@CAPSLOCK2000
of Mercedes heeft van van de FIA opdracht gekregen om met minder motorvermogen te rijden om het spannend te houden, of vanwege dat ze mogelijk illegaal bezig zijn geweest de afgelopen jaren, net als Ferrari.
als die info in het hoofd van een HAM zit, dan reageer je ook net zo.
of Mercedes heeft van van de FIA opdracht gekregen om met minder motorvermogen te rijden om het spannend te houden, of vanwege dat ze mogelijk illegaal bezig zijn geweest de afgelopen jaren, net als Ferrari.
Dan denk ik eerder van Netflix... Die waren afgelopen weekend aan het filmen bij Mercedes...HyperTrophy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:58:
@CAPSLOCK2000
De Honda motor had deze power al in Bahrain, maar omdat ze last hadden van vibrations (en Verstappen ook waarschuwingen kreeg op zijn stuur) moesten ze de motor omlaag schroeven. De eerste paar races alle RBR's en AT's dus met een kreupele motor omdat hij niet op vol vermogen kon. Honda heeft de problemen met de betrouwbaarheid opgelost, waardoor de motor nu wel volledig benut kan worden. En aangezien alle betrouwbaarheid upgrades moeten worden goedgekeurd door de FIA is de motor gewoon nog steeds dezelfde spec; Ten minste wat de FIA betreft.sjaool schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Lewis heeft het nu constant over those guys. Dat is een race of 2/3 geleden begonnen volgens mij. Red Bull zit hem flink onder de huid.
Ze geloven ook niet dat de snelheid alleen door de low downforce setup van Red Bull komt. Er moet iets met de motor zijn. Dat zit nu tussen hun oren en dat zal boven tafel moeten komen. Maar volgens mij heeft Honda daar een heel simpele verklaring voor...
Volgens mij heeft Mercedes jaren lang kunnen winnen op basis van "goed genoeg".
Strategie die 'goed genoeg' was, pitstops die 'goed genoeg' waren, afstelling die 'goed genoeg' was, etc.
Nu 'goed genoeg' opeens niet meer genoeg is hebben ze heel veel problemen om van 'goed genoeg' naar 'bijna perfect' te gaan.
En Red Bull heeft de laatste jaren altijd al 'bijna perfect' moeten zijn om in de buurt van Mercedes te komen.
Nu hun auto beter is geworden zit alles er omheen nog steeds op dat niveau, dus hebben ze daarmee Mercedes flink onder druk.
Strategie die 'goed genoeg' was, pitstops die 'goed genoeg' waren, afstelling die 'goed genoeg' was, etc.
Nu 'goed genoeg' opeens niet meer genoeg is hebben ze heel veel problemen om van 'goed genoeg' naar 'bijna perfect' te gaan.
En Red Bull heeft de laatste jaren altijd al 'bijna perfect' moeten zijn om in de buurt van Mercedes te komen.
Nu hun auto beter is geworden zit alles er omheen nog steeds op dat niveau, dus hebben ze daarmee Mercedes flink onder druk.
Maar dan staat hij er in ieder geval nog wel voor of gelijk, i.p.v. dat je meteen achter staat op punten..DarkFire1985 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:37:
[...]
Dan valt hij in Hongarije uit en zit je alsnog de rest van het WK met geknepen billen
25 punten of meer voor staan in een F1 kampioenschap is daarom een belangrijk gegeven.. Je hebt dan een race-overwinning als buffer.. Tot nu toe doet de RB16B het dit seizoen goed (alleen Perez die bijna stilvalt in Bahrein) en de Honda motor ook, maar het zou voor het eerst zijn als ze een heel seizoen zonder mechanische pech uit zouden kunnen rijden.. Kan natuurlijk, maar Mercedes heeft wat dat betreft een veel betere 'trackrecord'.. Ik hoop dat Baku de enige race blijft waar Max door pure pech 0 punten scoort, en anders gewoon die 25 punten of meer voorsprong pakken in het WK zodat je een extra DNF kan hebben.. Komend weekend kan dat al als Max hem weer wint..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens mij is het gewoon een combinatie van: nieuwe (door) ontwikkelde diffuser, - waardoor ze met een kleinere vleugel kunnen rijden - de high rake, nieuwe verbeterde achterwiel ophanging wat dus meer stabiliteit en neerwaartse druk achter geeft, nieuwe olie en natuurlijk het poppetje achter het stuur. Super Max 
Het totale pakket klopt nu bij Redbull en bij Mercedes even niet
Het totale pakket klopt nu bij Redbull en bij Mercedes even niet
Klopt, dat denk ik ook.. Daarom zie je nu ook meer foutjes erin kruipen bij zowel Mercedes als bij Hamilton.. Ze moeten nu echt de limieten op zoeken, dan loop je sowieso meer kans op fouten.. Daarom ergerde ik me ook altijd een beetje aan de discussies van de afgelopen jaren dat Max meer fouten zou maken dan Lewis.. Het is relatief makkelijk om minder fouten te maken als je niet constant op de limiet hoeft te rijden omdat je auto zo dominant is dat je met 99% ook wel wint en vaak vanaf pole kan vertrekken en de hele race geen gevecht hoeft aan te gaan. Max moest tot nu toe bijna altijd vol op de limiet om de Mercedes proberen bij te houden en vaker in gevecht om naar voren te komen, logisch dat het dan vaker fout gaat.. Nu is alles gelijk en zullen we zien wie het meest constante presteert op top niveau.. Tot nu toe is dat Max.. Had hij die pech in Baku niet gehad dan was hij elke race tot nu toe op P1 of P2 geëindigd, dat is bizar constant.. Hamilton had vooral in Monaco een totaal off-weekend, dat heeft Max nog niet gehad.. Hamilton mag eigenlijk blij zijn dat hij nog "maar" 18 punten achter staat..markvl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 28-06-2021 14:38 ]
Denk ik niet. Als je weet dat je motor geknepen is en je moet het er mee doen, dan is het een toneelstukje. Ook van Toto.HyperTrophy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:58:
@CAPSLOCK2000
Ik denk dat Red Bull het gat gewoon gedicht heeft. In het verleden was Mercedes zo dominant dat ze konden beginnen op motorstand 0 (laten we zeggen 70%), en dat tijdens FP en quali steeds een beetje opschroeven zodat ze net boven de rest uitkwamen. Hoe die auto dan verder afgesteld was was niet zo belangrijk (natuurlijk een beetje in balans), op vermogen kwamen ze er wel. De verhalen dat Mercedes het hele veld op een rondje kon zetten mogen sterke verhalen zonder basis zijn, maar het kan best eens waar zijn als je ziet dat Mercedes en Honda nu het hele veld op een rondje zetten.
En nu is het vermogen op, de motor zit aan de top en omdat de andere teams (Red Bull/Honda) ook zoveel vermogen heeft en nu moet de auto het doen. En dus moet HAM die auto perfect afstellen, iets wat hij al 7 jaar niet meer gedaan heeft.
Signatures zijn voor boomers.
Ik denk dat de mechanische grip van de Red Bull zo gruwelijk goed is dat ze met minder vleugel kunnen rijden dan Mercedes voor dezelfde grip. Je ziet sinds Bahrein al dat de Red Bull op rails ligt. Amper over of onderstuur.sjaool schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Lewis heeft het nu constant over those guys. Dat is een race of 2/3 geleden begonnen volgens mij. Red Bull zit hem flink onder de huid.
Mercedes moet voor dezelfde grip meer vleugel zetten en daardoor verliezen ze vermogen snelheid.
Hopelijk volgende week de hele tekst kunnen copy&pasten incl. #AustrianGP..
Ze verliezen geen vermogen, maar hebben wel meer luchtweerstand waardoor ze minder hard gaan op vooral de rechte stukken..Kenny_026 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:21:
[...]
Ik denk dat de mechanische grip van de Red Bull zo gruwelijk goed is dat ze met minder vleugel kunnen rijden dan Mercedes voor dezelfde grip. Je ziet sinds Bahrein al dat de Red Bull op rails ligt. Amper over of onderstuur.
Mercedes moet voor dezelfde grip meer vleugel zetten en daardoor verliezen ze vermogen.
I stand corrected 😊Inflatable schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Ze verliezen geen vermogen, maar hebben wel meer luchtweerstand waardoor ze minder hard gaan op vooral de rechte stukken..
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:18:

Waiting on the world to change
Dit zie je op twitter alBart-Willem schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:39:
Maarja....twitter

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik denk: Mercedes cheat al jaren heel slim. Nu Red Bull sneller is kan Mercedes maar één conclusie trekken; Red Bull moet wel cheaten om sneller te zijn.
Signature
Vind Lewis er ook niet zo afgetraind uitzien. Kan natuurlijk ook de bouw zijn maar volgens mij zag hij er vroeger veel slanker uit. Wanneer je hem over de boordradio hoort lijkt hij ook meer te hijgen, ookal kan dat ook met de mic plaatsing te maken hebben en ik geloof ook wel dat je hartslag zo rond de 100 zit tijden de race.
In tegenstelling tot voorgaande jaren moet alles; auto en rijder op 100% zitten wil hij nu winnen.
In tegenstelling tot voorgaande jaren moet alles; auto en rijder op 100% zitten wil hij nu winnen.
Als je natuurlijk al jaren niet 100% hoeft te geven, en nu ineens wel, maakt dat wel een verschil. En hij is inmiddels 36, en dat is voor een top sporter al oud/werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:42:
Vind Lewis er ook niet zo afgetraind uitzien. Kan natuurlijk ook de bouw zijn maar volgens mij zag hij er vroeger veel slanker uit. Wanneer je hem over de boordradio hoort lijkt hij ook meer te hijgen, ookal kan dat ook met de mic plaatsing te maken hebben en ik geloof ook wel dat je hartslag zo rond de 100 zit tijden de race.
---RAWE CEEK!!!---
En op dit circuit het blijkbaar niet of nauwelijks nog goed kunnen maken in het bochtige gedeelte. Het is dus beslist niet alleen de extra winst op de rechte stukken die de RB16b (Verstappen), nu het voordeel brengt. Ze houden het voordeel ook vast in het bochtige gedeelte.Inflatable schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Ze verliezen geen vermogen, maar hebben wel meer luchtweerstand waardoor ze minder hard gaan op vooral de rechte stukken..
Grootste struikelblok voor Mercedes is dan natuurlijk wel, hoe kom je er dan nog voorbij (buiten een mislukte RB pitsstop)? Ze zouden werkelijk moeten gokken op een kleinere achtervleugel maar daarmee verwachten ze dat ze de bandjes wel heel snel naar hun einde brengen. Toch zullen ze voor de volgende race iets willen proberen. Let vooral op de achtervleugel dus....
Testing, one, two ...
Daarbij komt dat ze op goed genoeg konden presteren doordat de motor uitmuntend was. Die motor die ze in het begin jaren van het hybride tijdperk zelfs drastisch teruggeschroefd hadden omdat men anders bang was dat de FIA zou ingrijpen.markvl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
Het wapen van Mercedes is niet meer de sterkste en nu kunnen ze aan de bak
Je ziet het vaker gebeuren bij teams waarvan de motor heel veel power heeft ze op aero wat lui worden voor doorontwikkeling. Kijk maar naar Ferrari met de illegale motor, snel op de rechte stukken maar in de bochten was het een mindere auto.
Het is de vraag in hoeverre Mercedes de focus naar volgend jaar gaat verleggen, als RBR nog een paar overwinningen behaald de de achterstand te groot gaat worden kunnen ze wel eens de handdoek in de ring gaat gooien.
Het blijft dan alsnog de vraag of ze er volgend jaar ook zo bij zitten of kunnen domineren.
Nee, dit slaat echt nergens op. Hamilton is topfit en moet dat dit seizoen net zo goed zijn als alle vorige seizoenen. Hamilton is ook niet echt slechter geworden ofzo he, hij heeft toch zijn beste seizoensstart ooit?? Het is vooral RBR en Max in het bijzonder die enorme stappen hebben gemaakt. Dat zag je eind vorig seizoen al langzaam komen met uiteraard die prima overwinning in Abu Dhabi als mooie opstap naar 2021NoFearCreations schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:47:
Als je natuurlijk al jaren niet 100% hoeft te geven, en nu ineens wel, maakt dat wel een verschil. En hij is inmiddels 36, en dat is voor een top sporter al oud/
Toto zei volgens mij al dat ze geen tijd hebben voor updates voor aankomen weekend.hardware-lover schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:48:
[...]
En op dit circuit het blijkbaar niet of nauwelijks nog goed kunnen maken in het bochtige gedeelte. Het is dus beslist niet alleen de extra winst op de rechte stukken die de RB16b (Verstappen), nu het voordeel brengt. Ze houden het voordeel ook vast in het bochtige gedeelte.
Grootste struikelblok voor Mercedes is dan natuurlijk wel, hoe kom je er dan nog voorbij (buiten een mislukte RB pitsstop)? Ze zouden werkelijk moeten gokken op een kleinere achtervleugel maar daarmee verwachten ze dat ze de bandjes wel heel snel naar hun einde brengen. Toch zullen ze voor de volgende race iets willen proberen. Let vooral op de achtervleugel dus....
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jammer voor Bottas. Versie 9.1 beta moet even wachten.SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Toto zei volgens mij al dat ze geen tijd hebben voor updates voor aankomen weekend.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja, ik denk dat de marges bij Mercedes kleiner zijn dan gedacht wordt. Laten we eens even alle verhalen geloven van Mercedes en Hamilton die klagen dat ze zo hard moeten werken om Verstappen voor te blijven, dat de banden op zijn. Laten we een keer niet geloven dat de Mercedessen iedere race met gemak wonnen en nog een hoop marge hadden, maar aannemen dat ze iedere race dicht bij het maximum zaten. Iedereen is er wel van overtuigd dat Hamilton z'n snelheid aanpaste aan z'n volgers, maar niemand weet hoeveel speelruimte er was.markvl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:12:
De verschillen zouden wel eens groter kunnen lijken dan ze waren omdat a) Hamilton echt heel goed is en b) op kop liggen een groter voordeel is dan we denken waardoor een klein voordeel aan het begin de rest van de race doorwerkt. Bij iedere bocht kun je beslissen of je tot het randje gaat of niet. De volger heeft die luxe niet en moet alle kansen proberen te pakken en dat zal voor relatief meer slijtage zorgen. Zo'n voordeel kan zelfs races overstijgen omdat ook ode motor en versnelling het makkelijker zullen hebben. Zo kan een begin aan het begin van het seizoen betekenen dat je iedere race en kwalificatie een motorvoordeel hebt, of in ieder geval de marge om wat verder te gaan als het een keer tegen zit.
Even terug naar "goed genoeg". Ik geloof inderdaad dat Mercedes heel taktisch investeert en zich richt op de punten waar het meeste te winnen valt en dus geen moeite doet op punten die "goed genoeg" zijn. Dat impliceert ook dat er op een hoop van die punten nog wel iets te winnen is als dat nodig is. Volgens mij zijn die marges afgelopen seizoen opgebruikt.
Owja, en nog een factor waar we het weinig over hebben zijn de mensen die door RB zijn weggekocht bij Mercedes. Het duurt nog wel een tijd voor die bij RB mogen beginnen maar ze zijn wel al weg bij Mercedes. Ik heb geen idee hoe groot die invloed is maar er zaten een aantal senior medewerkers bij. Mercedes zegt wel dat ze voor iedereen een backup hebben, maar het aantal senior managers zal toch beperkt zijn. De invloed van een goede manager kan heel subtiel maar toch heel groot zijn. Zoals de beslissing om een experimentele afstelling te proberen, een afwijkende strategie te volgen of te investeren in een bepaalde ontwikkeling. De juiste mensen kunnen zo'n beslissing in één oogwenk afkeuren op grond van ervaring die moeilijk in regels te vatten is. Als de goede mensen wegvallen ontstaat er onzekerheid en steeds meer ruimte voor chaos en verkeerde beslissingen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Maak daar maar rond de 150 van. Zo'n hartslag heb ik als ik 11 km per uur hardloop.werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:42:
Ik heb werkelijk geen flauw benul meer van wat te geloven wat ie naar buiten brengt.SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Toto zei volgens mij al dat ze geen tijd hebben voor updates voor aankomen weekend.

Testing, one, two ...
Volgens mij rijdt Bottas al met een beta versieSpotmatic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Jammer voor Bottas. Versie 9.1 beta moet even wachten.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Aankomend weekend is ook te kort. Maar van Mercedes is vziw nooit bekend geworden waar ze hun tokens aan hebben gebruikt? ALS ze al zijn gebruikt. Dus misschien toveren zij straks nog een diffuser 3.0 oid uit hun mouw en winnen ze de laatste 10 raceshardware-lover schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:02:
[...]
Ik heb werkelijk geen flauw benul meer van wat te geloven wat ie naar buiten brengt.

Of ze zijn gewoon slim en focussen op volgend jaar.. Volgend jaar winnen betekent het jaar daarna ook winnen en waarschijnlijk het jaar daarop ook weer...
[ Voor 14% gewijzigd door Vuvuzela op 28-06-2021 15:06 ]
I served in a company of heroes.
Is hij de alpha status al ontstegen dan? Alpha gedrag kun je sowieso al niet bij hem ontdekken.BigEagle schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:05:
[...]
Volgens mij rijdt Bottas al met een beta versie
hardware-lover schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:02:
[...]
Ik heb werkelijk geen flauw benul meer van wat te geloven wat ie naar buiten brengt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XNgGmdx7rirEkKfGRZGLXHOA.jpg?f=user_large)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Red Bull heeft ze niet weggekocht. Red Bull had een zooi vacatures online gezet en daar is door veel Mercedes personeel op gereageerd. Dat is toch net even anders dan mensen actief benaderen en ze wegkapen.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:57:
Owja, en nog een factor waar we het weinig over hebben zijn de mensen die door RB zijn weggekocht bij Mercedes. Het duurt nog wel een tijd voor die bij RB mogen beginnen maar ze zijn wel al weg bij Mercedes.
Red Bull ontving meer dan zeshonderd sollicitaties voor functies op de nieuwe afdeling, waaronder veel van Mercedes-medewerkers, zo onthulde Christian Horner onlangs.
Ehm, sarcasme?Mr_Size schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Nee, dit slaat echt nergens op. Hamilton is topfit en moet dat dit seizoen net zo goed zijn als alle vorige seizoenen. Hamilton is ook niet echt slechter geworden ofzo he, hij heeft toch zijn beste seizoensstart ooit??
Signatures zijn voor boomers.
Het zegt mij ook wel veel dat een Hamilton gewoon nog een puntje probeert te pakken met de snelste ronde, gelet op het risico dat ze nemen met een extra pitstop. Ze moeten wel elk puntje bij elkaar gaan sprokkelen, want de overmacht die ze 7 jaar hadden is gewoon verdwenen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik snap ze wel, er zijn wereldkampioenschappen beslist op 1 punt. Dus ieder punt is welkom. Als je dan de gelegenheid hebt (zeg 25 sec voorsprong) dan ga je dat uiteraard proberen.uchiha tijntje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:11:
Het zegt mij ook wel veel dat een Hamilton gewoon nog een puntje probeert te pakken met de snelste ronde, gelet op het risico dat ze nemen met een extra pitstop. Ze moeten wel elk puntje bij elkaar gaan sprokkelen, want de overmacht die ze 7 jaar hadden is gewoon verdwenen.
Klopt. Ik vraag me nog wel af hoeveel mensen er wel bij Red Bull uit zijn gegaan om plaats te maken. Sowieso moet voor Red Bull, Mercedes, Ferrari en McLaren of Renault het wel een enorme aderlating zijn geweest om aan de budgetplafonds te voldoen.warp schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:07:
[...]
Red Bull heeft ze niet weggekocht. Red Bull had een zooi vacatures online gezet en daar is door veel Mercedes personeel op gereageerd. Dat is toch net even anders dan mensen actief benaderen en ze wegkapen.
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 28-06-2021 15:16 ]
Ik snap het ook wel, maar dat risico hadden ze mijns inziens vorig jaar niet genomen met hun koploper in de race. En dat ze dat risico nu nemen zegt wel veel over hoe ze de races nu aan vliegen.asing schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:13:
[...]
Ik snap ze wel, er zijn wereldkampioenschappen beslist op 1 punt. Dus ieder punt is welkom. Als je dan de gelegenheid hebt (zeg 25 sec voorsprong) dan ga je dat uiteraard proberen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat deden ze ook toen ze met drie vingers in de neus vooraan redenuchiha tijntje schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:11:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Qua tone of voice merk je gewoon meer stress in zijn stem. Hij en Mercedes staan dit jaar pas echt onder druk. Voorgaande jaren echt niet.werphengel schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:42:
Moet dat niet We are Whining zijn?
Ik denk dat we allemaal getuige zijn van de wisseling van de wacht, zowel bij de auto's, als bij de coureurs. Zat er een keer aan te komen natuurlijk.
Kijkend naar de prestaties van Perez nu, en Gasly en Albon voorheen, is de RB is denk ik niet direct sneller dan de Mercedes, maar wel in de handen van Max en dat zien Mercedes en Hamilton ook.
Hamilton heeft zijn meerdere gevonden en dat zal hem hoe dan ook raken.
Lekker seizoen zo!
Kijkend naar de prestaties van Perez nu, en Gasly en Albon voorheen, is de RB is denk ik niet direct sneller dan de Mercedes, maar wel in de handen van Max en dat zien Mercedes en Hamilton ook.
Lekker seizoen zo!
Meh, ik denk dat op de Red Bull Ring de RB toch wel een stukje beter ligt dan de Merc. Dat Perez er niet alle performance uit weet te halen, betekent niet dat zijn prestatie aantoont dat de RB gelijkwaardig is aan de Mercs qua pace. Ik denk dat niemand Lewis even op 18 seconde rijdt met een gelijkwaardige auto.albino71 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:25:
Ik denk dat we allemaal getuige zijn van de wisseling van de wacht, zowel bij de auto's, als bij de coureurs. Zat er een keer aan te komen natuurlijk.
Lekker seizoen zo!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik wel. 2 tienden per rondje en je bent er zo'n beetje.Bansheeben schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:30:
Ik denk dat niemand Lewis even op 18 seconde rijdt met een gelijkwaardige auto.
Blijft natuurlijk lastig te zeggen. Lewis heeft eigenlijk sinds Bottas nooit écht hoeven vechten en die auto was ook echt idioot superieur, dat zag je simpelweg aan de prestaties van Bottas. Ook dat is net als Perez nou niet echt een uitzonderlijke coureur.Bansheeben schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:30:
[...]
Meh, ik denk dat op de Red Bull Ring de RB toch wel een stukje beter ligt dan de Merc. Dat Perez er niet alle performance uit weet te halen, betekent niet dat zijn prestatie aantoont dat de RB gelijkwaardig is aan de Mercs qua pace. Ik denk dat niemand Lewis even op 18 seconde rijdt met een gelijkwaardige auto.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nou, dat jaar met Vettel het eerste deel wel. Alleen het verschil is denk ik dat hij daar wel in het koppie van Vettel is gekropen (actie van Vet in Baku) en dat geouwehoer nu, nog, geen effect lijkt te hebben.Mugwump schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Blijft natuurlijk lastig te zeggen. Lewis heeft eigenlijk sinds Bottas nooit écht hoeven vechten en die auto was ook echt idioot superieur, dat zag je simpelweg aan de prestaties van Bottas. Ook dat is net als Perez nou niet echt een uitzonderlijke coureur.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Doh

[ Voor 97% gewijzigd door Bastie-88 op 28-06-2021 15:52 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De schop in het kruis van Baku voelt nog als gisteren als ik daar aan terug denk dus....
Ronde 45 stond werphengel op de tafel
ronde 46
Ronde 45 stond werphengel op de tafel

2 tiende op het rechte stuk door minder vleugel aan de achterkant bijvoorbeeld inderdaad. Alleen wanneer Max in de Merc gaat zitten of Hamilton in de Red Bull kun je een aardige inschatting gaan maken.albino71 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Ik wel. 2 tienden per rondje en je bent er zo'n beetje.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik denk dat er voldoende aanknopingspunten zijn om mijn inschatting als "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" te zien.Bansheeben schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:59:
[...]
2 tiende op het rechte stuk door minder vleugel aan de achterkant bijvoorbeeld inderdaad. Alleen wanneer Max in de Merc gaat zitten of Hamilton in de Red Bull kun je een aardige inschatting gaan maken.
Dus nog een keer: Naar mijn bescheiden mening is Max sneller dan Lewis. Ook sneller dan Schumacher en Senna denk ik.
Meestal zijn kinderen een verbeterde uitvoering van hun ouders en deze jongen zit daarom vol met race DNA.
Is daarnaast ook nog eens vanaf zijn vierde opgeleid en getraind om in de F1 te presteren.
Het zou bijna vreemd zijn als hij niet sneller is.
Maar goed, 100% bewijzen lukt niet, zelfs niet als je ze in eenzelfde auto zou zetten.
Dus houden we het lekker op een mening en dat mag gelukkig
Hoe dan ook zitten we met een superspannend seizoen tot nu toe en dat is winst voor iedereen lijkt me.
edit: Lekker non discussie trouwens van ons. En dan ook nog in het race topic....sorry @DaniëlWW2
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 28-06-2021 16:16 ]
Welke updates idd:SnowDude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft zondag na afloop van de Grand Prix van Stiermarken gezegd dat zijn team is gestopt met het doorontwikkelen van de auto. Zijn collega-teambaas Christian Horner van Red Bull Racing gelooft daar echter weinig van.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ach, Max heeft al gezegd dat hij 0.2s sneller dan Lewis zou zijn in de Mercedes. Jammer genoeg zullen we dat nooit te weten komen.albino71 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat er voldoende aanknopingspunten zijn om mijn inschatting als "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" te zien.
Dus nog een keer: Naar mijn bescheiden mening is Max sneller dan Lewis. Ook sneller dan Schumacher en Senna denk ik.
Meestal zijn kinderen een verbeterde uitvoering van hun ouders en deze jongen zit daarom vol met race DNA.
Is daarnaast ook nog eens vanaf zijn vierde opgeleid en getraind om in de F1 te presteren.
Het zou bijna vreemd zijn als hij niet sneller is.
Maar goed, 100% bewijzen lukt niet, zelfs niet als je ze in eenzelfde auto zou zetten.
Dus houden we het lekker op een mening en dat mag gelukkig
Hoe dan ook zitten we met een superspannend seizoen tot nu toe en dat is winst voor iedereen lijkt me.
edit: Lekker non discussie trouwens van ons. En dan ook nog in het race topic....sorry @DaniëlWW2
Hadden ze nou nog maar Top Gear.
Max in een Dacia of Hyundai rond dat circuit had ik sowieso wel willen zien.
Anoniem: 499527
Of NorrisDaWayne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:10:
Misschien moeten ze allemaal even de Formule-W auto's lenen om een sprint race te doen voor de startvolgordeDaWayne schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:10:
Wat me ook steeds opvalt, is het stukje inhoudelijk over de auto. Max zegt gewoon wat niet goed is, “ja we zetten de vleugel een paar tikjes strakker” “het is niet de vleugel!”
Lewis zegt alleen maar “there is something wrong with the car”. In alle opzichten vind ik nu steeds meer duidelijk worden hoe compleet Max als rijder (nu) al is. Dan kan iedereen nog zo zeggen dat Lewis ook met zijn vader is begonnen maar de technische know how zie ik niet/amper.
Lewis zegt alleen maar “there is something wrong with the car”. In alle opzichten vind ik nu steeds meer duidelijk worden hoe compleet Max als rijder (nu) al is. Dan kan iedereen nog zo zeggen dat Lewis ook met zijn vader is begonnen maar de technische know how zie ik niet/amper.
Mijn boefje is liev!
Ik denk dat Lewis zich gewoon niet in z'n kaarten laat kijken. Soms denk ik bij Max wel dat hij iets té veel vertelt.JB schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:56:
Wat me ook steeds opvalt, is het stukje inhoudelijk over de auto. Max zegt gewoon wat niet goed is, “ja we zetten de vleugel een paar tikjes strakker” “het is niet de vleugel!”
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.