[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.282 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
DoeEensGek schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:17:
[...]

De dader lijkt inmiddels gevonden.
[Afbeelding]
Pff wat slecht, peak Facebook dit. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:28

Zorro

Z

[Aluhoedje op]
Mercedes weet dat ze duidelijk minder zijn op de zachte banden. Verkloten bewust de stop op zo'n manier dat ze de band mee kunnen nemen naar de fabriek, analyseren die en is straks niet meer langzaam op de zachte banden
[/Aluhoedje weer af]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zorro schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:22:
[Aluhoedje op]
Mercedes weet dat ze duidelijk minder zijn op de zachte banden. Verkloten bewust de stop op zo'n manier dat ze de band mee kunnen nemen naar de fabriek, analyseren die en is straks niet meer langzaam op de zachte banden
[/Aluhoedje weer af]
Eerder dat Toto de MIA even belt dat het verhaal van de FOM (arme Britse jongen wordt 8x WDC, interview door Serena Williams (etc, etc)) niet goed gaat komen als die banden niet ff aangepast worden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
[Aluhoedje op]
[/Aluhoedje weer af]
* Jasphur gaat zo even Filemon Wesselink bellen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:33:
[...]
* Jasphur gaat zo even Filemon Wesselink bellen
U doelt op de neusgaten? > ruiken > zaakje > stinkt [ja/nee]
(doorhalen wat van toepassing is) 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:56:
[...]

U doelt op de neusgaten? > ruiken > zaakje > stinkt [ja/nee]
(doorhalen wat van toepassing is) 8)
offtopic:
Nee, eigenlijk doel ik hier op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Sir_Lion schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Maar duurden die ook langer dan een minuut? En waren die ook getimed?
Die van Lewis in Duitsland was vast niet de langste. Vroegáh stapte de coureur uit, werden de banden 1 voor 1 gewisseld door 1 persoon met een voorhamer, de voorruit gepoetst en de tank gevuld

Heb ik er nog eentje voor je: Mercedes heeft Monaco van te voren al afgeschreven en in Monaco de motoren terug geschroefd om er zeker van te zijn dat ze binnen de limiet van aantal motoren blijven dit seizoen.

Dat baseer ik op: https://www.f1maximaal.nl...tens-40-pk-achtergehouden

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 28-05-2021 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:22
FastFred schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:32:
Heb ik er nog eentje voor je: Mercedes heeft Monaco van te voren al afgeschreven en in Monaco de motoren terug geschroefd om er zeker van te zijn dat ze binnen de limiet van aantal motoren blijven dit seizoen.

Artikel niet gelezen, maar dat zou echt absoluut debiel zijn. Mercedes zou in Monaco maar één rondje gas hoeven te geven, in Q3. De rest komt toch niemand er langs. En dat Bottas wel snel was in de Q laat zien dat het wel kon. Hamilton had gewoon een (heel) slecht weekend en in ieder geval Bottas had een bandenvreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

[...]

Zou dit inderdaad erg apart vinden, wat @RobertMe zegt.

waarom zou je genoeg nemen met een P7, terwijl een p2/3 zeker haalbaar was (voor HAM)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:03
Wat is anders de reden dat Hamilton op P7 is blijven steken? Alleen maar vanwege de rode vlag in Q3? De hele kwali vond ik Mercedes nu niet bepaald sterk over komen, behalve Bottas, maar alles wat Bottas kan kan Hamilton ook, dat weten we.

En ja ik vind het ook een debiele theorie, maar ik moest aan dat artikel denken toen ik zag dat Mercedes het hele weekend gewoon niet echt lekker ging. 1 + 1 is misschien 2

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 28-05-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat een onzin artikel, vol met onjuistheden [..] zo had ferrari niets met simuatie te maken, maar met de ophanging waardoor ze beter over curbs kunnen dan menig ander team deed. (sneller contact maken met wegdek = tractie/snelheid vroem)

mercedes liep het gewoon niet, dat terugschroeven lijkt me ook klets; zolang ze maar in q3 goed kwalificeren. men raakt daar de 8e versnelling niet eens aan.

achjah - vanuit hier handig lullen als keyboard warrior :+ de echte ins- en outs worden besproken achter gesloten deuren. daar gaat (gemiddeld) nl-blogje niet bij zitten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
The_Butler schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Dat mag ik hopen van wel ja; als ik bij een ander team zou zitten had ik toch echt protest aangetekend - zelfs na een crash stuurt Pirelli na de race een team de baan op om ieder stukje band terug te vinden - Mercedes kan volgens mij, als ze deze band een paar dagen of een week in de fabriek mogen/kunnen houden echt veel onderzoekjes doen die in een pitbox niet zo eenvoudig te bewerkstelligen zijn....
Nou dit dus een beetje.
Je had ook het rubber van de velg kunnen halen (doorslijpen/snijden). Mercedes blij want die kunnen onderzoek doen, andere teams kunnen zo niet benadeeld worden (of enige vorm van insinuatie daartoe)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Edd

@FastFred Dat artikel is van vorige week vrijdag en spreekt over de donderdag in Monaco, dus is het logisch dat ze met minder PK's rijden. Er staat dus ook in dat de verwachting is dat Hamilton het gat met Verstappen nog zou dichten. Dit zegt dus niets over de Q/Race.

In de race hebben Bottas en Norris wel gespresteerd. Ook als ik kijk naar de speed trap, komen ze niet echt tekort:
Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2021/05/Monaco-speed-trap.v1.jpg
Bron: https://f1i.com/news/4063...astest-of-them-all-2.html

Dus het bericht is toch een beetje sensatie zoeken, naar mijn idee.

Even wat anders:

Race-topic is dicht.. dus.. O-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bastie-88 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Nou dit dus een beetje.
Je had ook het rubber van de velg kunnen halen (doorslijpen/snijden). Mercedes blij want die kunnen onderzoek doen, andere teams kunnen zo niet benadeeld worden (of enige vorm van insinuatie daartoe)
Sowieso konden ze die band net zo goed eraf snijden. Alle banden, ook de ongebruikte, worden vernietigd na het weekend. Alleen van de wets en intermediates die elk weekend mee gaan weet ik niet of die ook worden vernietigd. Vermoed van niet, of beter gezegd, alleen als ze gebruikt zijn. Want alle sets van dezelfde compound komen uit één productie batch. Als dus één coureur één rondje rijd op de intermediates of wets denk ik dat alsnog alles door de shredder gaat. Immers zou anders een set in een nieuwe batch gemaakt moeten worden en kunnen er dus kleine verschillen in zitten met de rest van de batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat zijn van die verhalen die je makkelijk kunt ophangen omdat niemand het kan controleren. De mensen die de Mercedes dominantie niet leuk vinden zullen er misschien van smullen en het voor zoete koek slikken, maar ik vind het maar een onzinverhaal. In feite wéét je dat je op Monaco niet heel makkelijk ergens voorbij komt, hoewel het niet onmogelijk is. Als je echter het probleem hebt dat je achter iemand zit die best snel accelereert, kom je er gewoon niet dicht genoeg bij. Daarbij denk ik dat Hamilton niet het risico wil lopen op een DNF, en voor elk puntje vecht. Alleen kiest ie zijn gevechten goed uit. Monaco is niet de slimste plek om alles op alles te zetten en het kampioenschap is nog alles behalve verloren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Dat zijn van die verhalen die je makkelijk kunt ophangen omdat niemand het kan controleren. De mensen die de Mercedes dominantie niet leuk vinden zullen er misschien van smullen en het voor zoete koek slikken, maar ik vind het maar een onzinverhaal. In feite wéét je dat je op Monaco niet heel makkelijk ergens voorbij komt, hoewel het niet onmogelijk is. Als je echter het probleem hebt dat je achter iemand zit die best snel accelereert, kom je er gewoon niet dicht genoeg bij. Daarbij denk ik dat Hamilton niet het risico wil lopen op een DNF, en voor elk puntje vecht. Alleen kiest ie zijn gevechten goed uit. Monaco is niet de slimste plek om alles op alles te zetten en het kampioenschap is nog alles behalve verloren.
Sowieso is het onzin dat ze dit zouden doen om de motor te sparen. Zouden ze de motor willen sparen zouden ze de Q wel winnen en de rest van de race rustig aan doen. In Monaco kun je toch niet inhalen dus kun je makkelijk rondrijden zonder dat pedaal vol in te trappen (zoals het verleden al heeft laten zien)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

basvn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:42:
[...]

dat was het ook, dinsdagochtend is hij er af gegaan

[Afbeelding]

[Twitter]
oooh! Dinsdag al :) Ik dacht gisteren pas, aangezien ik er toen pas iets over las _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:01:
[...]
Zou dit inderdaad erg apart vinden, wat @RobertMe zegt.

waarom zou je genoeg nemen met een P7, terwijl een p2/3 zeker haalbaar was (voor HAM)
Voor Hamilton was die plek niet haalbaar afgelopen weekend. Hij had niet het vertrouwen in de auto en zijn (lichte) contact met de boarding voor de bocht pré tunnel tijdens Q3 bevestigde dat nog maar eens.

Geen zorgen, volgende race staat ie er weer ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hardware-lover schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Voor Hamilton was die plek niet haalbaar afgelopen weekend. Hij had niet het vertrouwen in de auto en zijn (lichte) contact met de boarding voor de bocht pré tunnel tijdens Q3 bevestigde dat nog maar eens.

Geen zorgen, volgende race staat ie er weer ;)
Tuurlijk.
"Baku is geen circuit voor RBR" is net zoiets als "Bono, my tires are gone." - fastest lap incoming.

Het bochtige deel is voor RBR, maar die 30km met je vleugel open wint ie natuurlijk makkelijk in 1 van de laatste ronden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Tuurlijk.
"Baku is geen circuit voor RBR" is net zoiets als "Bono, my tires are gone." - fastest lap incoming.

Het bochtige deel is voor RBR, maar die 30km met je vleugel open wint ie natuurlijk makkelijk in 1 van de laatste ronden.
Qualifications

2017: MER/MER/FER/FER/RB (RB op 0.3 van pole)
2018: FER/MER/MER/RB (RB of 0.5 sec van pole)
2019: MER/MER/FER/RB (RB op 0.5 sec van pole)

Vrij duidelijk geen RB track. Of ik snap je sarcasme verkeerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DRaakje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Qualifications

2017: MER/MER/FER/FER/RB (RB op 0.3 van pole)
2018: FER/MER/MER/RB (RB of 0.5 sec van pole)
2019: MER/MER/FER/RB (RB op 0.5 sec van pole)

Vrij duidelijk geen RB track. Of ik snap je sarcasme verkeerd...
Hamilton heeft in interview(s) na Monaco aangegeven dat Baku, net zoals Monaco, een Red Bull circuit zal zijn. Terwijl Red Bull daar juist nooit heeft gepresteerd. Behalve Ricciardo dan in 2017, maar dat was dus die gekke race met headrest issue bij Hamilton, Vettel penalty voor beuken Hamilton, Räikkönen uitgevallen maar toch niet, idem dito voor Perez.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Edd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:27:
@FastFred
Even wat anders:

Race-topic is dicht.. dus.. O-)
Uit de video:

Prince Albert: “I hope to see you on the podium next to Charles, Max.”
Max: “You mean Charles next to me!”

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
FastFred schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:13:
Wat is anders de reden dat Hamilton op P7 is blijven steken? Alleen maar vanwege de rode vlag in Q3? De hele kwali vond ik Mercedes nu niet bepaald sterk over komen, behalve Bottas, maar alles wat Bottas kan kan Hamilton ook, dat weten we.

En ja ik vind het ook een debiele theorie, maar ik moest aan dat artikel denken toen ik zag dat Mercedes het hele weekend gewoon niet echt lekker ging. 1 + 1 is misschien 2
Het lag volgens Hamilton zelf ook niet aan de rode vlag. In een interview na de quali gaf hij zelf aan dat het ook dan niet beter was gegaan. Hij had gewoon zijn dag niet, kan zelfs de beste overkomen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Finraziel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Het lag volgens Hamilton zelf ook niet aan de rode vlag. In een interview na de quali gaf hij zelf aan dat het ook dan niet beter was gegaan. Hij had gewoon zijn dag niet, kan zelfs de beste overkomen.
Wat ik een beetje uit de analyse van Mercedes begreep had het vooral met de banden te maken en hoeveel zelfvertrouwen de rijder had. Als ze in een bepaalde mocht te weinig snelheid meenamen miste er temperatuur in de banden om in een andere bocht genoeg grip te hebben. Bottas had gewoon een beter weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Tito129 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Wat ik een beetje uit de analyse van Mercedes begreep had het vooral met de banden te maken en hoeveel zelfvertrouwen de rijder had. Als ze in een bepaalde mocht te weinig snelheid meenamen miste er temperatuur in de banden om in een andere bocht genoeg grip te hebben. Bottas had gewoon een beter weekend.
Denk zelf dat het met de aanpassingen van Bottas zijn auto, die tussen fp3 en qualy zijn gedaan het verschil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een still uit het ergens hierboven geposte filmpje. Fascinerend hoe gedetailleerd zo'n bargeboard is. Hoe kom je er op. Een aantal jaar geleden was ik in Kaapstad en stond er in een winkelcentrum een RBR van Vettel. De gedetailleerdheid van die auto vond ik toen al mind boggling elke keer zag je weer een nieuw klein detail :)

ps: Mooie van dit filmpje is dat het inzicht geeft in de dynamics rond zo'n grandprix voor de rider. Max op het podium met Prins Albert voor een Tag Heuer event etc. En dan moet je de volgende dag ook nog even 76 rondjes op het scherpst van de snede langs de vangrails racen... :P :9

ps: Ook mooi dat er een Nederlandse Wayer boot door Red Bull is ingezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi0mctjaxZaPByC9mlomtAGjSxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GGfahCVj7MmbYG96UqPRiANk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 31-05-2021 12:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:09
Help!!!! schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:24:
ps: Ook mooi dat er een Nederlandse Wayer bootjacht door Red Bull is ingezet.

[Afbeelding]
FTFY ;) Laat het ze niet horen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:08
Deze vind ik wel erg gaaf:

https://www.motorsport.co...ng-43-hours-long/6516768/

Inclusief close-ups van allemaal wheel guns.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Finraziel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:39:
[...]
Hij had zijn laatste Q3 ronde al afgebroken voordat er met rood werd gezwaaid, voor Hamilton maakte die dus niets meer uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Alle drivers worden gevraagd om bij elk letter in het alfabet een (oud) F1-team te noemen:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
g0tanks schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:33:
Alle drivers worden gevraagd om bij elk letter in het alfabet een (oud) F1-team te noemen:
[YouTube: Grill The Grid 2021: Teams A-Z]
Renault,
McLaren
...
:+
spoiler:
Volgens mij noemt Verstappen toch Renault i.p.v. Red Bull. En Hamilton McLaren i.p.v. Mercedes.

Overigens zijm het volgens mij ook niet alle letters? X,Y zitten volgens mij al niet er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Renault,
McLaren
...
:+
spoiler:
Volgens mij noemt Verstappen toch Renault i.p.v. Red Bull. En Hamilton McLaren i.p.v. Mercedes.

Overigens zijm het volgens mij ook niet alle letters? X,Y zitten volgens mij al niet er in.
Zal onderdeel van het spelletje zijn dat je niet je eigen team mag noemen, denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Zal onderdeel van het spelletje zijn dat je niet je eigen team mag noemen, denk ik
spoiler:
Hamilton noemt daarna juist nog van "dit zal niet goed over komen". En Ocon noemt ook gewoon Alpine IIRC, idem dito voor Giovinazi met Alfa Romeo. Alonzo was Alpine dan ook alweer vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:57:
[...]

spoiler:
Hamilton noemt daarna juist nog van "dit zal niet goed over komen". En Ocon noemt ook gewoon Alpine IIRC, idem dito voor Giovinazi met Alfa Romeo. Alonzo was Alpine dan ook alweer vergeten
Ik had ook eerst even de video moeten kijken voordat ik reageerde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hamilton, Verstappen en Vettel begingen wat oepsies ja.
Gelukkig zei wel iedereen meteen Ferrari voor de F. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
YouTube: The Last 10 First-Time Winners Of The Monaco Grand Prix

Check 1m10... Hamilton maakt dezelfde drift als Verstappen in de laatste bocht 👊. Was dit Max' inspiratie?👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:52
CousinBoneless schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:01:

Check 1m10... Hamilton maakt dezelfde drift als Verstappen in de laatste bocht 👊. Was dit Max' inspiratie?👍
Ik denk dat Max het uit zijn eigen doet :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

CousinBoneless schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:01:

Uit de comments onder de video geplukt:

1. ⁠Both of them showboated by sliding around rascasse by stepping on the throttle.
2. ⁠Both of them took the championship lead in that race.
3. ⁠Both of them were 23 years old at the time of their respective victories.
4. 2nd win of the season for both of them.

En hopelijk...

5. Lewis werd dat seizoen kampioen, dus Max... :p

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:32
Niieuw artikel op AMuS over Red Bull Powertrains https://www.auto-motor-un...onal-pruefstaende-plaene/

Even een samenvatting voor wie het Duits niet machtig is:
- Er zijn 7 testopstellingen aangeschaft.
- Het aantal medewerkers zal tussen de 300 en 350 worden (het aantal is afhankelijk van de budget cap).
- Bijna al het personeel van Honda (Milton Keynes) gaat over naar Red Bull Powertrains.
- Opnieuw zijn er 6 Mercedes HPP medewerkers aangetrokken waar geen details van bekend gemaakt zijn.
- In totaal zullen er tot 50 medewerkers van Mercedes HPP aangetrokken worden waaronder ook de ranghoogste ingenieur onder voormalig HPP directeur Andy Cowell (edit: dus niet Andy zelf).
- Toekomstige autofabrikanten als Porsche of Audi kunnen alleen als klant instappen.
- Motorontwikkeling in eigen regie bij klanten zal beperkt zijn door het IP van Honda.
- Kostem per motor zijn ongeveer 2 miljoen US Dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:47:
Niieuw artikel op AMuS over Red Bull Powertrains https://www.auto-motor-un...onal-pruefstaende-plaene/

Even een samenvatting voor wie het Duits niet machtig is:
- Er zijn 7 testopstellingen aangeschaft.
- Het aantal medewerkers zal tussen de 300 en 350 komen (het aantal is afhankelijk van de budget cap).
- Bijna al het personeel van Honda gaat over naar Red Bull Powertrains.
- Opnieuw zijn er 6 Mercedes HPP medewerkers aangetrokken waar geen details van bekend gemaakt zijn.
- In totaal zullen er tot 50 medewerkers van Mercedes HPP aangetrokken worden waaronder ook de ranghoogste ingenieur onder voormalig HPP directeur Andy Cowell.
- Toekomstige autofabrikanten als Porsche of Audi kunnen alleen als klant instappen.
- Motorontwikkeling in eigen regie bij klanten zal beperkt zijn door het IP van Honda.
- Kostem per motor zijn ongeveer 2 miljoen US Dollar.
Andy Cowell komt ook naast al het Honda personeel en die ze nu al hebben? :o

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Ik moest 2x lezen, maar het gaat om de persoon die direct onder Andy Cowell opereerde. De naam is me ontschoten, maar dat is die kerel die een paar weken geleden al gepresenteerd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:47:
- Bijna al het personeel van Honda gaat over naar Red Bull Powertrains.
Huh? Honda ontwikkelt dat ding toch in Japan? Kan me niet indenken dat die ineens allemaal maar UK gaan emigreren. Honda heeft wel een klein clubje mensen in de UK zitten die de turnaround tussen de GPs door doen, maar dat zijn natuurlijk niet de technischie die het ding daadwerkelijk ontwerpen, die doen alleen onderhoud.
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Ik lees "de tweede man, die onder eerste man Andy Cowell werkte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Muse schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Ik moest 2x lezen, maar het gaat om de persoon die direct onder Andy Cowell opereerde. De naam is me ontschoten, maar dat is die kerel die een paar weken geleden al gepresenteerd werd.
Ben Hotchin, of zoiets?

Edit: Ben Hodgkinson

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 30-05-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 13:32
RobertMe schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Huh? Honda ontwikkelt dat ding toch in Japan? Kan me niet indenken dat die ineens allemaal maar UK gaan emigreren. Honda heeft wel een klein clubje mensen in de UK zitten die de turnaround tussen de GPs door doen, maar dat zijn natuurlijk niet de technischie die het ding daadwerkelijk ontwerpen, die doen alleen onderhoud.
Het Honda personeel wat in Milton Keynes zit, of er personeel uit Japan overkomt staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Leuk om te kijken :)

Van mij mogen er wel veel meer van dat soort onderlinge/nonsense filmpjes komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Leuk om te kijken :)

Van mij mogen er wel veel meer van dat soort onderlinge/nonsense filmpjes komen
Grill the grid dingetjes hebben ze wel vaker gedaan, alleen, of met beide coureurs van het team, volgens mij ook eens met de teambazen. En ook gezien de ranking / standings op het eind zal er vast meer van komen. Ik denk alleen dat ze deze bij de pre-season test in elkaar hebben gedraaid, waarbij de coureurs dus sowieso al voor de camera moesten verschijnen. Ik denk eerlijk gezegd daarom dat er niet heel veel "afleveringen" zullen komen. Waarschijnlijk ook weer door het corona verhaal. Je kunt niet makkelijk een weekend alle coureurs voor de camera krijgen, en met vaste vragen voor iedereen kun je ook moeilijk de opnames uitsmeren over een aantal weken / weekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja zal ook wel, maar toch zou t leuk zijn :)

Enne.. GeF1liciteerd *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nog zo'n leuk filmpje :)

Zoals gezegd; hopelijk blijven ze dit doen!

(stomme F1 met zn non-embeddable YT filmpjes }:|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zak & Andreas? Waarom mag McLaren 2x mee doen?

Edit:
En ook hier weer: opgenomen in Bahrein? Want Fred Vaseur was daar niet aanwezig vanwege corona? En zit ook niet in de video (/Alfa Romeo helemaal niet vertegenwoordigd).

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 30-05-2021 21:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57

AvK

Ready Set Go

Nou..... omdat het erg gepromoot werd door Ziggo (snap ik wel hoor) had ik me voorgenomen om de Indy 500 te gaan kijken. Ook vanwege Rinus natuurlijk. De F1 wordt regelmatig verweten dat het saai is en een optocht (vind ik niet hoor). Maar jeetje.... die ovals zijn pas saai. Dan heb je het letterlijk over een optocht. Die alleen onderbroken wordt door de pitstops. De laatste 10 rondjes werd het een beetje interessant. Heb diep respect voor die coureurs hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als kijkspel vind ik F1 echt 10x interessanter.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
AvK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:37:
Nou..... omdat het erg gepromoot werd door Ziggo (snap ik wel hoor) had ik me voorgenomen om de Indy 500 te gaan kijken. Ook vanwege Rinus natuurlijk. De F1 wordt regelmatig verweten dat het saai is en een optocht (vind ik niet hoor). Maar jeetje.... die ovals zijn pas saai. Dan heb je het letterlijk over een optocht. Die alleen onderbroken wordt door de pitstops. De laatste 10 rondjes werd het een beetje interessant. Heb diep respect voor die coureurs hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als kijkspel vind ik F1 echt 10x interessanter.
Heb ook gekeken, vond het helemaal niks. Maar dat is het Amerikaanse vooral denk ik. Het is net als de NBA of MLB. Je kan daar gerust een kwartier eten gaan halen of iets anders gaan doen. Een paar uur lang linksaf sturen.. nehh.

Goed, zulke races zijn er ook wel eens in de F1. Maar alleen de start en de actie richting bocht 1 is al spannender imho. Nee, dit ga ik niet nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AvK schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:37:
Mee eens hoor. Zelden zo'n saaie race gezien. Meest spannende momenten waren de crashes en het niet vastgezette achterwiel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ajoh, morgen is het weer race week en dan Baku! Heel erg benieuwd en zeker weer veel zijn in! The revenge of Lewis??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Jasphur schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:05:
Ajoh, morgen is het weer race week en dan Baku! Heel erg benieuwd en zeker weer veel zijn in! The revenge of Lewis??
Neuh, Verstappen strikes again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Jasphur schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:05:
Nouja Baku heeft geloof ik het langste rechte stuk? Dus dan heeft Mercedes wel weer een voordeeltje :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
poor Leno schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Nouja Bau heeft geloof ik het langste rechte stuk? Dus dan heeft Mercedes wel weer een voordeeltje :/
Hamilton zei afgelopen week van niet. O-)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
alesandro_46 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Ahja das waar :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Die geeft de flexi wings natuurlijk alvast de schuld (al zei hij daar niets over).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Had iemand een originele Race Week besteld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeIMaBofOJ2vrDUMFbH4g0oolqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKhMOWn3KduV9QezxzNTGz42.jpg?f=user_large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
basvn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:08:
Had iemand een originele Race Week besteld?
[Afbeelding]
Yesss! En wij doen ook weer mee! *O*

Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/image/popup/mooi-speelgoed-full-18012012115230-4558.jpg

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

Kvinne

Dat gedoe over die flexwing door Mercedes ben ik al spuugzat. Zijn ze hun eigen DAS systeem al vergeten? Alle auto's zijn gekeurd en OK bevonden. Nieuw seizoen, nieuwe kansen en regels. Dat tijdens een seizoen aanpassen vind ik Not Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Bestla schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:51:
Dat gedoe over die flexwing door Mercedes ben ik al spuugzat. Zijn ze hun eigen DAS systeem al vergeten? Alle auto's zijn gekeurd en OK bevonden. Nieuw seizoen, nieuwe kansen en regels. Dat tijdens een seizoen aanpassen vind ik Not Done.
DAS viel binnen de reglementen van dat seizoen en was een slimmigheidje. Red Bull moet het daadwerkelijk aanpassen waardoor het dus niet binnen de reglementen valt.

Overigens worden de auto's niet helemaal gekeurd 100% uit elkaar gehaald en bekeken) en worden er tijdens het seizoen ook aanpassingen gedaan, zie Ferrari gate bijv.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 17-09 21:39

Keida

dr.

Gynnad schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:54:
[...]

DAS viel binnen de reglementen van dat seizoen en was een slimmigheidje. Red Bull moet het daadwerkelijk aanpassen waardoor het dus niet binnen de reglementen valt.

Overigens worden de auto's niet helemaal gekeurd 100% uit elkaar gehaald en bekeken) en worden er tijdens het seizoen ook aanpassingen gedaan, zie Ferrari gate bijv.
Daadwerkelijk aanpassen omdat de regelgeving het testen van het onderdeel verandert. Dat is ook wel een verschil.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
De regels zijn niet aangepast. Het reglement schrijft het volgende in artikel 3.9.9:

The FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be moving while the car is in motion.

Zie ook onderstaande video van Chain Bear met meer uitleg over 'flexy wing gate' (specifieke regel wordt @6:10 uitgelegd):

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Zullen we de FlexWing even laten voor wat het is?
Het is nog geen probleem en misschien wordt het het ook niet.
Laten we lekker Baku afwachten.

Well done Baku!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:54:
Nee, DAS was een loophole. Er is wel degelijk een regel waarin staat de wielophanging-geometrie niet mag veranderen tijdens het rijden. Mercedes had het heel slim gedaan door het via het stuursysteem te doen wat daar officieel niet onder valt. Het is ook niet voor niets gelijk in de ban gedaan bij het volgende seizoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Justevo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Heb ook gekeken, vond het helemaal niks. Maar dat is het Amerikaanse vooral denk ik. Het is net als de NBA of MLB. Je kan daar gerust een kwartier eten gaan halen of iets anders gaan doen. Een paar uur lang linksaf sturen.. nehh.

Goed, zulke races zijn er ook wel eens in de F1. Maar alleen de start en de actie richting bocht 1 is al spannender imho. Nee, dit ga ik niet nog een keer kijken.
De Indy500 is dan ook wel het minst te vergelijken met F1 van het hele Indycar seizoen volgens mij. Ik heb ook wederom een poging gedaan maar heb hetzelfde als wat jullie schrijven. Je mist de hele context en kennis om het spannend te vinden. Iets wat Doornbos en Hoogterp dan weer wel hebben schijnbaar, '3 uur lang op het puntje van je stoel'.

Ook de technische verschillen maken het niet makkelijker, paar spins in de pitstraat, auto's die stilvallen door brandstoftekort, of de nr 1 en 2 die een paar rondes achter elkaar van plek wisselden mbv slipstream. En ook voor de kijker was het niet makkelijk.. de regie die alleen maar een soort overview in beeld brengt. Geen idee wat er met veekay aan de hand was tijdens/na zijn laatste pitstop, nergens een visual van hoe oud banden zijn of hoeveel stops iemand maakt etc.

Maar het was wel 3 uur lang 1 dik pluspunt tov de F1: dit commentaar duo, René Hoogterp en Robert Doornbos, wat een genot om naar te luisteren. Scherp, inhoudelijk, historisch onderlegd.. well done! Ik zou het wel weten als ik Viaplay was.

ON-TOPIC:

Is er nu al bekend of er een protest komt voor Baku? Of klopt het dat we alleen maar een steekspel aan dreigende protesten voorbij zien komen in de media? Maar worst-case: wat als er wél nu al een protest komt én gegrond wordt verklaard? Mag RBR dat niet starten, of krijgen ze dan een penalty oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

oZy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Is er nu al bekend of er een protest komt voor Baku? Of klopt het dat we alleen maar een steekspel aan dreigende protesten voorbij zien komen in de media? Maar worst-case: wat als er wél nu al een protest komt én gegrond wordt verklaard? Mag RBR dat niet starten, of krijgen ze dan een penalty oid?
Als er een protest komt, zullen ze dat (pas) na of tijdens de race indienen. Dan heb je er het meeste profijt van als Mercedes zijnde, want dan kan Red Bull niks meer doen.

Als het protest gegrond wordt verklaard, zullen Max en Sergio worden gediskwalificeerd wegens het rijden met een auto die niet aan de reglementen voldoet (zie Australie 2014 bijvoorbeeld) verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 15:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Icephase schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:32:
Als er een protest komt, zullen ze dat (pas) na of tijdens de race indienen. Dan heb je er het meeste profijt van als Mercedes zijnde, want dan kan Red Bull niks meer doen.

Als het protest gegrond wordt verklaard, zullen Max en Sergio worden gediskwalificeerd wegens het rijden met een auto die niet aan de reglementen voldoet (zie Australie 2014 bijvoorbeeld) verwacht ik.
Dat zou wel zuur zijn... Is er eindelijk een auto waarin een héééééle extreem goede rijder een beetje kans tegen de Mercedes heeft, halen ze meteen de hele spanning weer uit het kampioenschap :')

Mercedes schroeft al jaren de motor netjes terug tot het lijkt alsof andere auto's in de buurt komen, maar ze nog steeds makkelijk kampioen worden en dan ís er een rijder die met zijn auto HAM een beetje bijhoudt en dan is het van 'heeej, maar dat mag niet!'

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

FunkyTrip schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Dat zou wel zuur zijn... Is er eindelijk een auto waarin een héééééle extreem goede rijder een beetje kans tegen de Mercedes heeft, halen ze meteen de hele spanning weer uit het kampioenschap :')

Mercedes schroeft al jaren de motor netjes terug tot het lijkt alsof andere auto's in de buurt komen, maar ze nog steeds makkelijk kampioen worden en dan ís er een rijder die met zijn auto HAM een beetje bijhoudt en dan is het van 'heeej, maar dat mag niet!'
Het is geen garantie dat Mercedes hier zelf ook voordeel bij heeft. Hun voorvleugel is ook niet helemaal zoals het zou moeten. Het is een steekspel over en weer tussen de teams en volgens mij vooral bedoeld om onrust te zaaien. Hetzelfde als de mind games in de pers.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit zijn is 1 van de weinige keren dat je Bernie Ecclestone mist. Die dan even de team leads bij elkaar zet en zorgt dat dit stopt ten faveure van het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BlauweFles schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:09:
Dit zijn is 1 van de weinige keren dat je Bernie Ecclestone mist. Die dan even de team leads bij elkaar zet en zorgt dat dit stopt ten faveure van het kampioenschap.
Ja, zo iemand de teambazen even met de koppen tegen elkaar knalt. Zo van nu is het klaar met het gezeik. Bernie was trouwens zelf ook niet vies van een experimentje hier en daar. Nu hoort dat ook wel bij het innovatieve karakter van de sport. De dingen die verboden worden kunnen bij straatauto's natuurlijk gewoon ingezet worden mocht het daar wel voordelen opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 31-05-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Icephase schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Lijkt me erg onwaarschijnlijk daar de FIA zelf gezegd heeft dat ze het pas na Baku anders gaan testen en ze er dan aan moeten voldoen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Ja, zo iemand de teambazen even met de koppen tegen elkaar knalt. Zo van nu is het klaar met het gezeik. Bernie was trouwens zelf ook niet vies van een experimentje hier en daar. Nu hoort dat ook wel bij het innovatieve karakter van de sport. De dingen die verboden worden kunnen bij straatauto's natuurlijk gewoon ingezet worden mocht het daar wel voordelen opleveren.
Wel leuk, DAS op mijn Ford Focus.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
sjaool schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Het is geen garantie dat Mercedes hier zelf ook voordeel bij heeft. Hun voorvleugel is ook niet helemaal zoals het zou moeten. Het is een steekspel over en weer tussen de teams en volgens mij vooral bedoeld om onrust te zaaien. Hetzelfde als de mind games in de pers.
Doornbos liet in F1 Café van afgelopen vrijdag zien dat de frontwing van Merc ook flext. Maar ik vond dit toch wat minder overtuigend dan de achtervleugel van RedBull. Ze hadden horizontaal een lijntje geplaatst en de voorvleugel bleef daar heel dicht bij en ineens heel kort een uitschieter naar boven, daarna freezeframe: "Kijk hoeveel die voorvleugel flext!"

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolf op 31-05-2021 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Rudolf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Doornbos liet in F1 Café van afgelopen vrijdag zien dat de frontwing van Merc ook flext. Maar ik vond dit toch wat minder overtuigend dan de achtervleugel van RedBull. Ze hadden horizontaal een lijntje geplaatst en de voorvleugel bleef daar heel dicht bij en ineens heel kort een uitschieter naar boven, daarna freezeframe: "Kijk hoeveel die voorvleugel flext!"
Dan raad ik je toch aan om nog een paar andere filmpjes hiervan te kijken. Die voorvleugel van de Merc flext wel degelijk een hele hoop. Maar die van Red Bull ook (hetzij net wat minder), dus ik vraag me af of RBR er verder wat aan zou hebben.

https://streamable.com/fl5sda

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
Rudolf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Dat was ook wel weer een sterk staaltje beeldvorming daar bij Ziggo. Ze laten de beelden van de voorvleugel van Mercedes zien maar die van de RB laten ze achterwege terwijl ook daar, zij het in mindere mate, zichtbaar beweging in de voorvleugel zit.

Overigens staat de camera dichter op de voorvleugel dan bij de achtervleugel waardoor het lastig is om de beelden van de voor- en achterkant met elkaar te vergelijken. Bij de voorvleugel zien we maar een klein stukje terwijl we aan de achterkant de hele vleugel kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Er staat nergens in de regels "een achtervelugel mag maximaal dit aantal cm bewegen"
Alleen wat er getest wordt en dat het daaraan moet voldoen.
Dan is er toch niks mis? Dingen als "De test is niet goed" slaat nergens op.

Ik bedoel, die mensen daar kunnen echt wel berekenen hoeveel druk er op zo'n vleugel komt in de praktijk, waarom de tests dan niet meteen daarop afgestemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zorro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:48:
Er staat nergens in de regels "een achtervelugel mag maximaal dit aantal cm bewegen"

Ik bedoel, die mensen daar kunnen echt wel berekenen hoeveel druk er op zo'n vleugel komt in de praktijk, waarom de tests dan niet meteen daarop afgestemd?
Teams proberen natuurlijk alles om hunzelf beter te laten presteren dan de concurrentie. Daar hoort dus ook dit gedoe bij. Psychologisch spelletje wat er gespeeld wordt dus. Redbull en andere teams deden hetzelfde met het DAS systeem vorig jaar. Alles wat in je voordeel kan uitpakken gebruik je.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jorick schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Dat was ook wel weer een sterk staaltje beeldvorming daar bij Ziggo. Ze laten de beelden van de voorvleugel van Mercedes zien maar die van de RB laten ze achterwege terwijl ook daar, zij het in mindere mate, zichtbaar beweging in de voorvleugel zit.

Overigens staat de camera dichter op de voorvleugel dan bij de achtervleugel waardoor het lastig is om de beelden van de voor- en achterkant met elkaar te vergelijken. Bij de voorvleugel zien we maar een klein stukje terwijl we aan de achterkant de hele vleugel kunnen zien.
ziggo cafe/f1 is ook wel echt een max show; niet heel objectief en neutraal. Dat gezegd hebben; skyf1 is ook veel meer 'gericht' op lewis, maar zij doen wel verslag en updates over het gehele veld. (staat dan ook een team van 200 man tegenover)

kijk het f1 cafe graag, doornbos vind toffe kerel die paar keer dat m gezien/gesproken heb. en is wel leuk beetje nederlands tintje. maar voor objectief verslag kijk graag iets anders 8)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 31-05-2021 14:15 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hopen dat hij niet recordhouder gaat worden én blijven
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2tzh5jXEAAhioL?format=jpg&name=large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
basvn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Grappige is inderdaad dat hij dit record eerst zal moeten pakken om het daarna weer kwijt te kunnen raken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Grappige is inderdaad dat hij dit record eerst zal moeten pakken om het daarna weer kwijt te kunnen raken.
En als hij dit record niet eerst pakt voor zijn wereldtitel dan is het een bizar seizoen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:57
alexbl69 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Theoretisch niet. Hij kan op 12 blijven staan en toch kampioen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als Max nooit wereldkampioen wordt... dan wordt zijn record echt nooit meer gebroken. Welke keuzes hij qua team ook maakt, zonder ongelukken haalt hij gewoon minimaal 50 overwinningen. Voor het wereldkampioenschap is hij wel meer afhankelijk van die keuzes.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wie het maximaal aantal overwinningen heeft vòòr hij wereldkampioen werd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LoeWn schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Theoretisch niet. Hij kan op 12 blijven staan en toch kampioen worden
dat is wat hij zegt 'bizar seizoen' voor nodig.

/edit: oeps nee, dat was een volgende reactie, sorry :)

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2021 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
[Afbeelding]
Bottas is ook geen wereldkampioen, staat niet eens in dit lijstje. Zegt IMO ook wel iets over Bottas. Rijdt bijna net zo lang in die dominante Mercedes dan Verstappen in de Red Bull, en toch heeft Verstappen veel meer overwinningen (en ik vermoed ook nog eens meer DNFs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Tja, als de auto van Hamilton niet lekker gaat is de kans groot dat die van Bottas ook niet lekker gaat. Als er dan 1 iemand achter rijdt die kan profiteren, is het Verstappen wel. Als Bottas goed rijd en de auto dominant is, moet hij nog altijd eerst om Hamilton heen om te winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
mavamal schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:01:
Tja, als de auto van Hamilton niet lekker gaat is de kans groot dat die van Bottas ook niet lekker gaat. Als er dan 1 iemand achter rijdt die kan profiteren, is het Verstappen wel. Als Bottas goed rijd en de auto dominant is, moet hij nog altijd eerst om Hamilton heen om te winnen.
Hij is 17 keer van pole vertrokken...

Max slechts 4 keer

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bij Monaco hebben we gezien dat dit niet zo hoeft te zijn. Bottas had geen slecht weekend, in tegenstelling tot Hamilton, die er niet zoveel van bakte... plus wat @ArthurMorgan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Maarten schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:41:
[...]

En als hij dit record niet eerst pakt voor zijn wereldtitel dan is het een bizar seizoen >:)
Ik stem op deze keuze. Een leuk seizoen met meer dan alleen Max vs. Lewis gevechten, en Max wereldkampioen. Ik teken ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
ArthurMorgan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Max slechts 4 keer
"Valtteri it's James"

Daarnaast is een paar jaar de RBR veel beter geweest in racepace dan kwalificatie en de Mercedes juist andersom. Hamilton heeft ook meer pole positions dan overwinningen en van hem weten we ook wel dat hij goed kan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
mavamal schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:12:
Daarnaast is een paar jaar de RBR veel beter geweest in racepace dan kwalificatie en de Mercedes juist andersom. Hamilton heeft ook meer pole positions dan overwinningen en van hem weten we ook wel dat hij goed kan racen.
Nou, aan het begin van de seizoenen zeker niet. Ze begonnen altijd met een achterstand op Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]
Dit jaar recordhouder worden en daarna de titel pakken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, als de auto van Hamilton niet lekker gaat is de kans groot dat die van Bottas ook niet lekker gaat.
Afgelopen race is het omgekeerde wel bewezen. Bottas ging goed alleen het team verprutste zijn kansen. De andere auto zou volgens deze redenering ook goed moeten gaan alleen liet de coureur het afweten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Dit jaar recordhouder worden en daarna de titel pakken... :P
Als die dit jaar de titel pakt is de kans nog steeds groot dat hij dus recordhouder wordt. Met nog 18 races te gaan is de kans vrij groot dat hij er nog minimaal 5 moet winnen om in de buurt van WDC te komen. Dus zal hij eerst bovenaan komen v.w.b. meeste overwinningen zonder titel. Pakt die dan de titel verdwijnt die weer uit dit lijstje.

Lijkt me overigens ook wel een interessante statistiek qua aantal starts en overwinningen voordat de eerste titel werd gepakt. Vermoed dat een Button en Rosberg in zo'n lijstje toch wel aardig bovenaan staan. Zal voor Verstappen, v.w.b. aantal starts, ook gaan gelden, al wordt hij dit seizoen kampioen dan heeft hij nog 120+ starts gehad (vorig jaar de 100 gepasseerd, 23 van dit seizoen nog erbij). Maar ook daarbij geldt natuurlijk dat de statistiek vertekend zal zijn. Met de ~20 races van afgelopen jaren loopt een "aantal races" natuurlijk snel op ten opzichte van vroeger met maar een stuk of 10 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Zorro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:48:

In de regels staat dat het überhaupt niet mag bewegen dus eigenlijk is elke auto in overtreding. Aangezien dit niet mogelijk is in de echte wereld zijn die testen er, en is er een beding dat de testen kunnen worden uitgebreid als blijkt dat deze niet toereikend zijn. Dat laatste proberen RBR en Merc nu dus voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 16-09 17:51
ArthurMorgan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Max slechts 4 keer
Op zaterdag de pole pakken is leuk, maar uiteindelijk gaat het er om op zondag de race te winnen.
En dat heeft Max Verstappen 12x gedaan, en Valtteri Bottas maar 9x.

Ik vind dat Valtteri Bottas in de afgelopen 4 jaar in een superieure Mercedes te weinig poles heeft gepakt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 16-09 17:51
mark-k schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:13:
[...]

In de regels staat dat het überhaupt niet mag bewegen dus eigenlijk is elke auto in overtreding. Aangezien dit niet mogelijk is in de echte wereld zijn die testen er, en is er een beding dat de testen kunnen worden uitgebreid als blijkt dat deze niet toereikend zijn. Dat laatste proberen RBR en Merc nu dus voor elkaar te krijgen.
Het is ook wat die protesten: Mercedes protesteert tegen de achtervleugel van Red Bull. En Red Bull tegen de voorvleugel van Mercedes.

Op zich zijn de protesten ook begrijpelijk: het gaat tenslotte om miljoenen euro's die te verdienen valt voor het winnen van de races en kampioenschappen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1 ... 52 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken