[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.284 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Jackie Moon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Volgens Marc Priestley (ex McLaren ingenieur) moet het wel iets buigen(ook al is het 0.01mm), omdat flexibel materiaal sterker is dan stug materiaal.
Tuurlijk, anders breekt het zo af. Daarom hebben ze bepaalt dat het x mm mag doorbuigen. Maar niet meer, en niet boven de testload ineens nóg meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Kenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:00:
[...]
De regel is dat de vleugel mag buigen maar binnen bepaalde marges. Buigen doet ie sowieso anders breekt ie
Ja ,weet ik. Maar na 10.000 keer dat hele verhaal typen wordt ik er ook een beetje simpel van. Tuurlijk moet het doorbuigen. Alles moet doorbuigen, ook een brugdek, anders breekt ie.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:44
Maasluip schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Wat ze bij Ziggo nu zeggen is dat de wheelgunman een beuk kreeg van de wielverwijderman en er daardoor waarschijnlijk niet lekker voor zat. Dat zie je op die gif ook gebeuren. Opeens zit de wheelgunman een stuk verder naar rechts.
Ha ik zat zo op die wheelgun man zelf te letten dat ik heel die beuk over het hoofd heb gezien.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Edgenumber schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Ha ik zat zo op die wheelgun man zelf te letten dat ik heel die beuk over het hoofd heb gezien.
Jij kon zeker ook niet tellen hoe vaak de bal werd overgespeeld?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:08
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:23:
[...]

[YouTube: selective attention test]
Heb 15 passes geteld en een wild Gorilla appeared!

Did I pass the test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
[...]

Ik ga er bij dit soort filmpjes inmiddels standaard vanuit dat er een gorilla in beeld komt. Misschien kon je me in 1999 hiermee om de tuin leiden, maar vandaag niet meer :)

(die 15 keer tellen was ook niet zo ingewikkeld, maar daar gaat het experiment niet om)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BlauweFles schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:49:
Als ik nu een stapje terug neem, nadat we 5 races gehad hebben.
  • Max aan de leiding in het WK
  • RBR aan de leiding in het WK
  • Een NL die Monaco wint
Dat is nogal een prestatie! Na al die jaren Merc dominantie. Vettel was de laatste die Lewis onder druk heeft gezet, hopelijk houdt Max het langer vol!

Maar wat hebben we nu geleerd van Monaco? Of van de eerste races?
  • De Merc is de snelste auto
  • De Merc is beter in koude lucht?
  • De Merc is beter op de hardere banden?
  • RBR is daarmee dus beter met zacht banden en warm weer?
Een andere observatie: is de RBR dit jaar een beter compromis als auto? Net iets minder goed geworden in Monaco (zie: Ferrari was eigenlijk sneller in quali pace), maar daarmee misschien wel beter in medium speed / high speed geworden.

Er komen dus de volgende races aan
  • Baku (Slow speed corners, Lange rechte stukken): vooral Merc area
  • Frankrijk (Lange rechte stukken): Merc.
  • 2* Oostenrijk (Medium Speed en Medium lang recht stuk): 50/50?
  • Silverstone (High Speed), maar wel eentje waar Max erg sterk is traditioneel
  • Budapest: RBR Area
Waar staan we straks halverwege? Best Case: 3 keer winst Lewis (Baku, Frankrijk, Silverstone), 3 * Max (Oost, Buda)
De 5 circuits die je noemt kunnen dit jaar zowel voor RBR of Mercedes zijn... Vorig jaar won Mercedes in Budapest en won Verstappen op Silverstone. RBR is ook altijd wel sterk geweest op Baku.

Frankrijk zal erom hangen, zou zo snel mogelijk de finish willen halen op dat circuit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArcticWolf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:00:
[...]
De 5 circuits die je noemt kunnen dit jaar zowel voor RBR of Mercedes zijn... Vorig jaar won Mercedes in Budapest en won Verstappen op Silverstone. RBR is ook altijd wel sterk geweest op Baku.

Frankrijk zal erom hangen, zou zo snel mogelijk de finish willen halen op dat circuit :+
Je zou bijna denken dat het dit jaar eerder afhankelijk is van welke bandjes er meegaan naar de race en hoe warm het tijdens de race is?

De RB16b lijkt het heel aardig te doen als de band wat zachter is, de W11 indien deze aan de harde kant is. En dan is daarnaast de temperatuur nog flink van invloed, de W11 houdt niet zo van hoge temperaturen lijkt het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je zou dus kunnen stellen dat bij hoge temperaturen op traditionele Mercedes circuits Red Bull Racing ineens de favoriet is. Met andere woorden: Red Bull Racing moet duimen voor mooi weer en niet voor regen?

* Woudloper vindt persoonlijk regenraces altijd leuk om naar te kijken omdat er zoveel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Woudloper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:27:
Je zou dus kunnen stellen dat bij hoge temperaturen op traditionele Mercedes circuits Red Bull Racing ineens de favoriet is. Met andere woorden: Red Bull Racing moet duimen voor mooi weer en niet voor regen?

* Woudloper vindt persoonlijk regenraces altijd leuk om naar te kijken omdat er zoveel gebeurd.
Wat dat betreft ziet het er in Baku vooralsnog niet slecht uit... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHeEdHz1jPRgZSmXzcRaU4SqtcA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/osFdMDrYkadmF4vqvVs06SZJ.png?f=user_large

Natuurlijk is een voorspelling voor over 2 weken waardeloos. Maar het weer lijkt daar de komende 2 weken wel volledig vastgezet op tussen de 25 en 30 graden en zonnig. Wel vrij veel wind, maar neerslagkans (bijna) nul.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:27:

En zachte banden! Zijn de banden selecties al bekend?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

BlauweFles schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:59:
[...]

En zachte banden! Zijn de banden selecties al bekend?
Zeker, staat in de TS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
De bandenopties die ze in Portugal en Spanje hadden komen gelukkig nog maar 3x aan bod.
De Red Bull gaat volgens mij wel goed op de C3-C5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:07:
[...]

De bandenopties die ze in Portugal en Spanje hadden komen gelukkig nog maar 3x aan bod.
De Red Bull gaat volgens mij wel goed op de C3-C5
Hopen op warm weer in GB, NL en JAP. Dan is het wellicht wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gelukkig nog wel vaak C2 in de aankomende races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

basvn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:47:
[Twitter]

dit gaat nog leuk worden..
al gaat er veel per vrachtwagen (gelukkig)
Volgens mij heeft de FIA behoorlijk goede afspraken met de Oostenrijkse regering over het organiseren van de beide grand prix anders hadden ze het verleden jaar ook niet door laten gaan. We zullen zien wat er gebeurd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Als je die een keer gezien hebt werkt de hele test niet meer. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:47:
[Twitter]

dit gaat nog leuk worden..
al gaat er veel per vrachtwagen (gelukkig)
Aangezien het back-to-back races zijn in Frankrijk en Oostenrijk zullen ze daar niet veel last van hebben.
Alles gaat vanuit Frankrijk met de vrachtwagen direct naar Oostenrijk, die gaan niet tussendoor ineens naar de UK :)

Alleen dat het misschien voor wat upgrades die vanuit de fabriek in de UK komen wat moeilijker is.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2021 10:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31
Tomahawk_nr1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Helder antwoord.Daarnaast is er normaal gesproken van elastische vervorming. Dat wil zeggen dat wanneer de auto stilstaat hij weer terug naar orginele staat gaat. Mocht hij over een punt gaan dat hij "ineens" verder vervormt, dan is er sprake van plastische vervorming wat inhoudt als de auto stil staat de vervorming blijvend is. Daarom kan er eigenlijk geen sprake zijn ineens extra doorbuigen.
Het idee van het "ineens extra doorbuigen" is nog steeds elastisch, echter non-linear.
Plastische vervorming zou inderdaad blijvend zijn, maar ook niet wenselijk voor de teams. Hier zal het onderdeel niet op ontworpen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47h3fS6gyToKPmLEUuSI7bYL2us=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eoTzZZuDfEnULMc62KzpY9oT.jpg?f=user_large

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik hoop wel dat de X-as gewicht is en geen tijd :)
Al zou het natuurlijk wel heel creatief zijn om een vleugel te maken die tijdgebonden is zodat die alleen flexibel is tijdens racetijd.

Zelf zou ik gaan voor een materiaal dat keihard is onder kunstlicht en begint te flexen als de zon er op schijnt, dan ziet alles er op de testbank goed uit maar heb je op de baan opeens een zachte vleugel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:00:

Zelf zou ik gaan voor een materiaal dat keihard is onder kunstlicht en begint te flexen als de zon er op schijnt, dan ziet alles er op de testbank goed uit maar heb je op de baan opeens een zachte vleugel. :)
1x testen in de pitstraat en het is verboden.

Je moet een achtervleugel hebben die opwarmt, door de uitlaatgassen ofzo, waardoor deze ineens veel flexibeler wordt. Tegen de tijd dat je deze veilig kan testen is ie weer rigide en voldoet ie plots weer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
@CAPSLOCK2000 Ja, dat vindt de coureur vast fijn, een auto die afhankelijk van hoe fel de zon schijnt meer of minder downforce heeft :p Midden in de bocht breekt de zon door, BAM! overstuur :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:15:
@CAPSLOCK2000 Ja, dat vindt de coureur vast fijn, een auto die afhankelijk van hoe fel de zon schijnt meer of minder downforce heeft :p Midden in de bocht breekt de zon door, BAM! overstuur :p
Tunnel uit in Monaco, vlak voor chicane.... SHIIIIIIIITTTT! -O-

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Of als de motor in de fik vliegt en je downforce is plots ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 15:32
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:00:
Ik hoop wel dat de X-as gewicht is en geen tijd :)
Al zou het natuurlijk wel heel creatief zijn om een vleugel te maken die tijdgebonden is zodat die alleen flexibel is tijdens racetijd.

Dat wordt wat in Bahrein, Singapore, Abu Dhabi en Jedda. Heb je opeens een koelkastdeur achterop je autootje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05

ThunderNet

Flits!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:15:
Nouja in principe is dat natuurlijk al het geval... Plekken waar de lucht warmer is, heeft het een lagere dichtheid, en dus minder downforce.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De Formula 1 Power Ranking is wederom gepubliceerd.
F1 POWER RANKINGS: Which Monaco podium finisher most impressed our judges?

The Monaco Grand Prix gave us our first Mercedes-less podium of the year, as Red Bull’s Max Verstappen led home Ferrari’s Carlos Sainz and McLaren’s Lando Norris. One of those three topped this week’s Aramco F1 Power Rankings after Monte Carlo – but which one? Drum roll please... the judges’ scores are in.
  1. Lando Norris - 9,5
  2. Max Verstappen - 9,3
  3. Carlos Sainz - 9,2
  4. Sebastian Vettel - 9,0
  5. Pierre Gasly - 8,7
  6. Antionio Giovinazzi - 8,5
  7. Esteban Ocon - 8,0
  8. Valtteri Botas - 7,8
  9. Sergio Perez 7,2
  10. Charles Leclerc - 7,0
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021PowerRankings/Monaco2021PowerRankings/Post-Monaco-PRankings.jpg.transform/9col/image.jpg

Voor vergelijking heb ik hier ook de linkjes gevonden naar de andere Power Rankings:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Kenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:53:
Blijft me verbazen hoe weinig commotie er ontstaan is over de flexibele voorvleugel van Mercedes. Is deze dan wel toegelaten? Behalve youtube filmpjes die eigenlijk allemaal hetzelfde tonen en de flexibiliteit bevestigen, gebeurt er daar precies niets mee.
Horner heeft iets gezegd in de trand van "als wij moeten stoppen moet onze achtervleugel, dan moet Mercedes stoppen met hun voorvleugel" maar dat is het dan ook.

En dan spreek ik niet zozeer over de radiostilte vanuit FIA maar ook anderes "experten" op dit en andere fora.

Enigste dat ik me herinner, was iemand die zei dat het correct was omdat het de volledige vleugel was die verboog en niet enkel de uiteindes. Maar kan me niet echt voorstellen dat dit correct is
Dat komt omdat er voor de voorvleugel geen beschreven test limieten zijn (volgens mij, ik weet het niet zeker). Voor de achtervleugel wel, en er staat zelfs dat als ondanks deze limieten er toch het gevoel bestaat dat de achterveugel te beweeglijk is, dat de limieten mogen worden veranderd. Dat is wat er nu gebeurt is (van 3mm naar 1mm maximale beweeglijkheid). aan te voldoen per Frankrijk. Toto zegt al te gaan klagen bij het ICA (als het moet) wanneer RBR per Baku nog niet voldoet aan de nieuwe normen. zij vinden dat de FIA het recht niet heeft te wchen tot Frankrijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Woudloper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
De Formula 1 Power Ranking is wederom gepubliceerd.

[...]

[Afbeelding]

Voor vergelijking heb ik hier ook de linkjes gevonden naar de andere Power Rankings:
Hoe dan?! Max slechts een 9.2?!? En Lando scoort hoger?!?! Wut?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22
Sir_Lion schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Verstappen rijdt in een Red Bull, Norris in een McLaren?

Voor alle coureurs (minus Hamilton en wellicht Leclerc) geldt dat ze een goed weekend hadden. Verstappen heeft gewoon gedaan wat die moet doen en een degelijke race gereden in een auto die altijd lekker gaat in Monaco. Natuurlijk moet die het dan nog doen, maar daarom ook die 9,3. De McLaren daarentegen is volgens de deskundigen toch meer een auto van de rechte stukken met een hoge topsnelheid, waar je in Monaco niks aan hebt. Dat hij met een beetje geluk dan op het podium komt is dan ook een prestatie, en daarnaast heeft hij ook nog eens zijn teamgenoot vernederd, die komt immers nog niet eens in de punten over de finish. Wat mij betreft dus een gevalletje "boven de auto uit gestegen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sir_Lion schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:49:

Omdat de auto van Max sneller is dan die van Lando.
Dit is een meting van de prestaties van de coureur zónder de auto mee te rekenen.
Als je in de snelste auto wint betekent het nog niet dat je ook de beste coureur bent.

Max rijdt in de beste auto en heeft na de start niet een keer iets anders hoeven doen dan z'n banden managen, hij heeft zich eigenlijk nooit zorgen hoeven te maken over vuile lucht, pitwindows of binnen DRS range komen of juist daar buiten blijven. Hij hield Bottas en Sainz ver genoeg van zich af dat voor mij duidelijk was dat er nog wel meer in zat.
Norris rijdt in in een minder goede auto en heeft een aantal keren z'n tanden moeten laten zien. Die heeft meer z'n best moeten doen om het uiterste er uit te halen. Dat stelde nog steeds niet veel voor want het is Monaco, maar ik denk dat het terecht is om te stellen dat Lando beter heeft gepresteerd tot Verstappen in verhouding tot de auto's waar ze in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Fair enough @RobertMe en @CAPSLOCK2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:12:
[...]
Omdat de auto van Max sneller is dan die van Lando.
Dit is een meting van de prestaties van de coureur zónder de auto mee te rekenen.
Als je in de snelste auto wint betekent het nog niet dat je ook de beste coureur bent.

Max rijdt in de beste auto en heeft na de start niet een keer iets anders hoeven doen dan z'n banden managen, hij heeft zich eigenlijk nooit zorgen hoeven te maken over vuile lucht, pitwindows of binnen DRS range komen of juist daar buiten blijven. Hij hield Bottas en Sainz ver genoeg van zich af dat voor mij duidelijk was dat er nog wel meer in zat.
Norris rijdt in in een minder goede auto en heeft een aantal keren z'n tanden moeten laten zien. Die heeft meer z'n best moeten doen om het uiterste er uit te halen. Dat stelde nog steeds niet veel voor want het is Monaco, maar ik denk dat het terecht is om te stellen dat Lando beter heeft gepresteerd tot Verstappen in verhouding tot de auto's waar ze in rijden.
Dan is het des te vreemder dat Sainz niet hoger scoort dan Norris? De Ferrari heeft het tot nu toe steeds af moeten leggen tegen de Mclaren (in handen van Norris), dus eigenlijk is de combinatie Sainz/Ferrari boven zichzelf uitgestegen afgelopen weekend?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het zijn maar cijfertjes die worden gegeven door 'experts'. Deze personen hebben ook een voorkeur en bias in de manier waarop ze de punten uitdelen. Als je kijkt naar de vorige Power Rankings is het wisselend hoe het resultaat is.

Naar mijn mening is de redactie van Formula1.com voornamelijk Engels en heeft hierin ook een bias. Daarom ook de andere verwijzingen opgenomen naar de ander rankings die worden opgesteld door diverse F1 gerelateerde platformen.

De echte punten worden tijdens de race uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Dan is het des te vreemder dat Sainz niet hoger scoort dan Norris? De Ferrari heeft het tot nu toe steeds af moeten leggen tegen de Mclaren (in handen van Norris), dus eigenlijk is de combinatie Sainz/Ferrari boven zichzelf uitgestegen afgelopen weekend?
Ferrari is al het hele seizoen goed in low speed corners. Raad eens waar Monaco er veel van heeft? Juist :p Daarnaast was Sainz ook niet echt beter dan Leclerc, behalve dan dat Sainz niet de schlemiel is die hem in de muur zet.

En uiteraard wat @Woudloper schrijft. Meestal is de mening / punten verdeling nogal gekleurd. Dus dat Norris als Brit een streepje voor heeft is niet perse heel verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:55:
[knip]

En uiteraard wat @Woudloper schrijft. Meestal is de mening / punten verdeling nogal gekleurd. Dus dat Norris als Brit een streepje voor heeft is niet perse heel verrassend.
Dan maar wat Duits tegengas, niet dat Norris er dan slechter vanaf komt.... :+

https://www.auto-motor-un...en-fahrer-gp-monaco-2021/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Dan maar wat Duits tegengas, niet dat Norris er dan slechter vanaf komt.... :+

https://www.auto-motor-un...en-fahrer-gp-monaco-2021/
Schumacher een 4? Hebben ze gemist dat hij een (tijdelijk?) probleem had met zijn brandstoftoevoer, bv? Ja, hij is gecrasht, in FP3, in een Haas. Maar Leclerc crasht in een bestuurbaardere Ferrari bv.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze wil ik toch delen. Ik ga er vanuit dat het ook klopt. Geen spoilers, maar deze is wel mooi. :)
https://www.reddit.com/r/...sitive_interaction_youve/

@Grimmie187 Dit wil jij ook wel lezen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Handig tabelletje.

Je zou de keuze C1 t/m C5 simpel gezegd ook kunnen verdelen in hard, medium en soft.

De komende 3 races gaan we dus voor de soft set-up terwijl we in Spanje de harde hebben gebruikt. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40

[Twitter: https://twitter.com/UnracedF1/status/1396941855170994180]

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 26-05-2021 20:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 12:49
Weet niet of bijgevoegde tweet/filmpje al gepost wordt. Maar is duidelijk de flexibiliteit van de frontlinie wing van Mercedes en redbull.

Je moet de embed tag gebruiken. Ik heb deze reactie ook niet gelockt zodat je het zelf kan zien. :)

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-05-2021 09:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:18:
Deze wil ik toch delen. Ik ga er vanuit dat het ook klopt. Geen spoilers, maar deze is wel mooi. :)
https://www.reddit.com/r/...sitive_interaction_youve/

@Grimmie187 Dit wil jij ook wel lezen. ;)
voor degenen die dat niet gaan lezen even een quote:
It was at my high school graduation. I had a particularly rough year. I suffered a lot of setbacks and for a while it seemed like I wouldn't graduate. But as time went on I started doing better and I narrowly managed to get everything set to graduate. Still, with everything going so terribly wrong during the year I couldn't believe that I graduated until I was handed my diploma.

Graduation came and several family members showed up to support me. There were only seats for my parents, but several of my family members just stood at the back to cheer me on. I got called to come up to the stage, I walked over there and as soon as I was about to shake the principal's hand, someone walked up on stage behind me. The number '18' appeared out of nowhere and Lance Stroll blocked the sight of me getting my diploma. I'll never forget that.
spoiler:
monaco regie ftw :X

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tito129 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:16:
Weet niet of bijgevoegde tweet/filmpje al gepost wordt. Maar is duidelijk de flexibiliteit van de frontlinie wing van Mercedes en redbull.
Thx. Ben er ook geen ster in maar met embed tag werkt het beter :)

Blijkbaar fwiw:
F1 2021 Tech Regs, 3.15.4: "Any part of the trailing edge of any front wing flap may deflect no more than 5mm, when measured along the loading axis, when a 60N point load is applied normal to the flap."

~MER:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVn3QvNBbzBvwE6zFopMYL12fXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bpgMRbHSKiyUb1pjTW2z2idl.png?f=fotoalbum_large

~RBR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQfrxI0Voz-c8HnduUFsSE39b48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JnWSbPj8zMI41h4pHvuyXs2N.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoe Wing Gate 2021 gaat eindigen :+

[ Voor 50% gewijzigd door Help!!!! op 26-05-2021 22:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De beste auto is nog altijd Mercedes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geen idee of hij al langs is gekomen, maar een true or false met Coulthard over Monaco met Max en Checo. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Okay, het nieuws komt van GP Fans die het weer uit Italië hebben dus een korrel zout bij de waar rook is is vuur beweringen...

'Onderhandelingen Hamilton en Mercedes tijdelijk stilgelegd na moeizaam Monaco'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:09:
Okay, het nieuws komt van GP Fans die het weer uit Italië hebben dus een korrel zout bij de waar rook is is vuur beweringen...

'Onderhandelingen Hamilton en Mercedes tijdelijk stilgelegd na moeizaam Monaco'
heeeeel veel

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQ-WpxgNI4loJLPLqulHikw8I4hNbPoBiMpA&usqp=CAU

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Help!!!! schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:54:
[...]

[Twitter]

[Twitter]

Blijkbaar fwiw:
F1 2021 Tech Regs, 3.15.4: "Any part of the trailing edge of any front wing flap may deflect no more than 5mm, when measured along the loading axis, when a 60N point load is applied normal to the flap."

~MER:
[Afbeelding]

~RBR:
[Afbeelding]

Maar dit zijn front wings, daar gelden toch weer andere regels voor dan rear wings?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nu snap ik wel dat de directie niet heel blij met hem zal zijn geweest na de opmerkingen. En wie weet willen ze hem misschien ook wel kwijt en zouden ze liever Bottas en Russell willen hebben. Het scheelt namelijk nogal wat miljoenen. Zeker ook omdat de hoge baas geen F1 fan is. Maar dit is allemaal gissen...

Voor hetzelfde geld doet Mercedes een Ferrari...

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 27-05-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

[Twitter]

[Twitter]

Blijkbaar fwiw:

~MER:
[Afbeelding]

~RBR:
[Afbeelding]

Als dat zo in de regels staat laat je ook wel een heleboel ruimte voor interpretatie. Als je dan een mechanisme maakt dat star is tm 60N en bij 61N je vleugel compleet dubbel vouwt voldoe je gewoon aan de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Jasphur schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Maar dit zijn front wings, daar gelden toch weer andere regels voor dan rear wings?
Qua testen wel. Vallen onder dezelfde categorie als non movable aero object.
Moeten ook stijf zijn maar iedereen snapt dat als je over een curve gaat het enigszins gaat hobbelen.
Alleen vervorming op een recht stuk weg is een andere situatie net zoals de achtervleugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

sjaool schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Nu snap ik wel dat de directie niet heel blij met hem zal zijn geweest na de opmerkingen. En wie weet willen ze hem misschien ook wel kwijt en zouden ze liever Bottas en Russell willen hebben. Het scheelt namelijk nogal wat miljoenen. Zeker ook omdat de hoge baas geen F1 fan is. Maar dit is allemaal gissen...

Voor hetzelfde geld doet Mercedes een Ferrari...
RUS aangekondigd voor 2022 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55
pro_6or schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Dat komt omdat er voor de voorvleugel geen beschreven test limieten zijn (volgens mij, ik weet het niet zeker). Voor de achtervleugel wel, en er staat zelfs dat als ondanks deze limieten er toch het gevoel bestaat dat de achterveugel te beweeglijk is, dat de limieten mogen worden veranderd. Dat is wat er nu gebeurt is (van 3mm naar 1mm maximale beweeglijkheid). aan te voldoen per Frankrijk. Toto zegt al te gaan klagen bij het ICA (als het moet) wanneer RBR per Baku nog niet voldoet aan de nieuwe normen. zij vinden dat de FIA het recht niet heeft te wchen tot Frankrijk.
Mja dat "recht om te wachten" had Toto niet zo veel problemen mee toen duidelijk was dat er bij (o.a.) Mercedes tegen de regels in olie werd verbrand om zo de performance te boosten ;)
Dat heeft wel een stukje langer geduurd dan een paar races dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
[...]

Blijkbaar fwiw:
Ik kan me echt niet voorstellen dat Mercedes een klacht zou indienen terwijl ze zelf met een illegale voorvleugel zouden rijden. Zo dom is Mercedes toch niet.

Wat "the trailing edge" betektent, weet ik. Is het achterste van de vleugel. Maar wat zou "the loading axis" zijn?

Ik kan me voorstellen dat het niet zozeer de "wing flaps" zijn die naar beneden gaan maar de volledige vleugel die kantelt.

Nu is zo'n flap natuurlijk veel kleiner dan een achtervleugel maar 60N lijkt me weinig vergeleken met de 1000N die ze op achtervleugel uitoefenen. Als Mercedes afkomt met "maar ja, hij buigt maar vanaf 100N", dan doen ze eigenlijk beetje hetzelfde als Red Bull

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Kenhas schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Ik kan me echt niet voorstellen dat Mercedes een klacht zou indienen terwijl ze zelf met een illegale voorvleugel zouden rijden. Zo dom is Mercedes toch niet.

Wat "the trailing edge" betektent, weet ik. Is het achterste van de vleugel. Maar wat zou "the loading axis" zijn?

Ik kan me voorstellen dat het niet zozeer de "wing flaps" zijn die naar beneden gaan maar de volledige vleugel die kantelt.

Nu is zo'n flap natuurlijk veel kleiner dan een achtervleugel maar 60N lijkt me weinig vergeleken met de 1000N die ze op achtervleugel uitoefenen. Als Mercedes afkomt met "maar ja, hij buigt maar vanaf 100N", dan doen ze eigenlijk beetje hetzelfde als Red Bull
De loading axis is volgens mij de voorkant van de vleugel. Alle achtereenvolgende delen zijn daaraan gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Het is niet te hopen voor MERC dat ze de voorvleugel moeten aanpassen. Die is qua aero en kosten vele malen ingewikkelder/duurder dan een rear wing.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Kenhas schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Weet niet of het al gepost is hier, maar de RB16B achter vleugel kantelt wat naar achter bij hogere load. Zie ook dit filmpje van The Race:

YouTube: F1’s latest flexi-wing controversy and why it’s so hard to police

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR440xSlIhfeskSGHIVXL4EFYlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6QCDQzGz5Ai8K607iXSTG54x.png?f=fotoalbum_large

Nu staat de RB16B door z'n rake ook wat hoger op z'n achterveren dan de Mercedes bijvoorbeeld (net als Ferrari en AT), dus de rake kan er best ook iets mee te maken hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 27-05-2021 16:28 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
renzo4000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:15:
Het is niet te hopen voor MERC dat ze de voorvleugel moeten aanpassen. Die is qua aero en kosten vele malen ingewikkelder/duurder dan een rear wing.
Die flexen even hard als de Red Bull, ook daar zijn filmpjes van. Je ziet duidelijk de louvres van de voorvleugel naar achter buigen en sluiten bij hogere snelheden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

imho een boel gemauw dat 'mid season' bijstellen; de test is doorstaan [punt] blijkt de test niet volledig of streng genoeg; jammer FIA volgend seizoen nieuwe kansen om dit aan te scherpen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09

JB

Cédric roelt!

himlims_ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:33:
imho een boel gemauw dat 'mid season' bijstellen; de test is doorstaan [punt] blijkt de test niet volledig of streng genoeg; jammer FIA volgend seizoen nieuwe kansen om dit aan te scherpen.
Zoals bij DAS. Maar het is de FIA...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Zoals bij DAS. Maar het is de FIA...
Je zult zien dat de achtervleugels per direct aangepast moeten worden maar dat Mercedes dus wel een compleet seizoen voordeel heeft gehad van DAS. Dat krijg je met de MIA... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
loekf2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Nu staat de RB16B door z'n rake ook wat hoger op z'n achterveren dan de Mercedes bijvoorbeeld (net als Ferrari en AT), dus de rake kan er best ook iets mee te maken hebben.
Volgens mijn boerenverstand kan de rake er niets mee te maken hebben. De shark fin zou dan ook zakken.
In dat andere filmpje (met je hokjes) zie de vleugel zakken tot onder het puntje van de shark fin om dan later er weer boven te komen. Als het door de rake zou komen, dan zouden de vleugel en de shark fin gelijk blijven

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
Wat ik alleen niet snap... Het scharnierpunt van de voorkant ligt bij de neus waardoor ik zou zeggen dat de punt verder naar beneden gaat en dus meer weerstand veroorzaakt. Tenzij het gaat om al die rare flapjes die plat gaan liggen (is dat gereguleerd?,) Dit in tegenstelling tot de achtervleugel. Die scharniert aan de voorkant waardoor de achterkant naar beneden gaat en hij platter gaat liggen. Wat zie ik over het hoofd?

Edit Never mind. De stang aan de neus is juist het voorste punt

[ Voor 7% gewijzigd door Snowhite0901 op 27-05-2021 16:53 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Je zult zien dat de achtervleugels per direct aangepast moeten worden maar dat Mercedes dus wel een compleet seizoen voordeel heeft gehad van DAS. Dat krijg je met de MIA... :+
Tracklimits :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Mottebelke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:16:
[Twitter]
En eindelijk is Bottas klaar met z'n pitstop :+
Heeft Mercedes gelijk een nieuw record, de langste pitstop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16
warp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Zit er al een nieuw band op dan? :+

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
MrOleo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:32:
Zit er al een nieuw band op dan? :+
Ja, zie het filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16
Ben ik zo blind dan, ik zie ze een band er afhalen, niet een nieuwe plaatsen. :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Die flexen even hard als de Red Bull, ook daar zijn filmpjes van. Je ziet duidelijk de louvres van de voorvleugel naar achter buigen en sluiten bij hogere snelheden.
Mijn voorbumper flext ook bij 200km/u+ }:O die loadtesten zijn idd lastig te handhaven, je kan niet zomaar stellen dat iets helemaal niet meer mag vervormen door de load maar om een maximum op te leggen is ook weer zo wat... aangezien je dan in theorie ook de ontwerp vrijheid aan banden legt (of 1 design oplegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mottebelke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:16:
[Twitter]
En eindelijk is Bottas klaar met z'n pitstop :+
5 dagen om een wiel eraf te halen, das vast een nieuw record idd, de slampampers :P

(maar ze mogen idd het wiel gewoon mee nemen naar de fabriek blijkbaar, wel met een mooie parc fermee sticker erop :P)

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 27-05-2021 17:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
@DataGhost Je hebt gelijk gekregen met Topic gesloten na langste pitstop
@Extigo Niets persoonlijks :+ maar waarom moest je het Jinxen, wel informatieve post
@DaniëlWW2 Kunnen we vaker lange pitstops hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-dark schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:07:
@DataGhost Je hebt gelijk gekregen met Topic gesloten na langste pitstop
@Extigo Niets persoonlijks :+ maar waarom moest je het Jinxen, wel informatieve post
@DaniëlWW2 Kunnen we vaker lange pitstops hebben?
Ik zal het Mercedes eens vragen of ze het ook met die andere auto eens willen doen. }) :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Ik zal het Mercedes eens vragen of ze het ook met die andere auto eens willen doen. }) :+
Zhe answer ist Nein

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tnx Toto. :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:46:
(maar ze mogen idd het wiel gewoon mee nemen naar de fabriek blijkbaar, wel met een mooie parc fermee sticker erop :P)
Zou die sticker niet samen hangen met dat het zijn startband was? Dat ze tijdens de kwalificatie op de band van Q2 / snelste ronde een sticker plakken. Immers zal de FIA ook willen weten dat ze ook weer de exacte set eronder hebben gelegd. Alhoewel de banden volgens mij ook gechipt zijn. Meestal zie je tijdens Q wel iemand (= vrijwilliger voor FIA?) bij de pitbox staan die de banden meteen scant als ze van de auto af gaan.

En uiteindelijk doet zo'n stickertje lijkt mij sowieso vrij weinig. Kun je ook zo er vanaf halen :+ Tenzij het stickertje als verzegeling dienst doet. Dan kan het team het stickertje niet op een andere band plakken om daarmee te starten. Maar dat maakt dan niet uit voor deze situatie.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 27-05-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:25:
[...]

Zou die sticker niet samen hangen met dat het zijn startband was? Dat ze tijdens de kwalificatie op de band van Q2 / snelste ronde een sticker plakken. Immers zal de FIA ook willen weten dat ze ook weer de exacte set eronder hebben gelegd. Alhoewel de banden volgens mij ook gechipt zijn. Meestal zie je tijdens Q wel iemand (= vrijwilliger voor FIA?) bij de pitbox staan die de banden meteen scant als ze van de auto af gaan.

En uiteindelijk doet zo'n stickertje lijkt mij sowieso vrij weinig. Kun je ook zo er vanaf halen :+
Zal gewoon een NFC chip zijn oid waarschijnlijk.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Mercedes kan de band gewoon door een scanner halen om te zien hoe zo'n band er van binnen uitziet en daar de rest van het seizoen op baseren ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Spotmatic op 27-05-2021 18:30 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Toch bijzonder met de band van Bottas auto. Even kijken of ik hem wel met filmpje erin kan posten.

Edit: ja dus, kan de band eindelijk naar Pirelli :P

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 27-05-2021 18:57 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:06
[...]

En uiteindelijk doet zo'n stickertje lijkt mij sowieso vrij weinig. Kun je ook zo er vanaf halen :+ Tenzij het stickertje als verzegeling dienst doet. Dan kan het team het stickertje niet op een andere band plakken om daarmee te starten. Maar dat maakt dan niet uit voor deze situatie.
Die sticker is er echt pas later op geplakt. Die zie je nooit bij de top 10 bij de start. Zal er nu inderdaad wel opzitten ter controle. Soms zie je de stickers ook in de paddock bij interviews of Ted's Notebook.

@tweakduke Dat is valsspelen met HTML :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:34
warp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Die wordt gesponsord door PostNL. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DoeEensGek schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Die wordt gesponsord door PostNL. :+
Ja want DHL is stukken sneller…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:53

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik heb een aantal jaren bij de DTM in Zandvoort als scrutineer meegeholpen. Daar moesten we bij het team wat je toegewezen kreeg, de banden na de trainingen/kwalificatie/pitstops scannen. Op de wang van een band zat een unieke barcode (op meerdere plekken). Ik verwacht dat het bij de F1 niet heel anders gaat :P
Was trouwens altijd gaaf om te doen. Ook moest je opletten of ze tijdens parc fermé niet aan de auto's gingen sleutelen. Nu zal een student weinig indruk maken/hun niet tegenhouden uiteindelijk, maar de dikke Duitser van de DEKRA die onze 'baas' was, was behoorlijk fel en euhm 'aanwezig' :+ die zei altijd, als je maar iets verdachts ziet, roep mij meteen erbij :D

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 27-05-2021 19:56 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Spotmatic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:30:
Mercedes kan de band gewoon door een scanner halen om te zien hoe zo'n band er van binnen uitziet en daar de rest van het seizoen op baseren ;)
Ik voel een protest aankomen oOo
Weet iemand hoe het nu precies zit met die banden? Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het rubber van de velg hadden moeten slijpen. Juist vanwege scanmogelijkheden

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

renzo4000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:15:
Even aangepast naar het correcte. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:37
Bastie-88 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:42:
[...]

Weet iemand hoe het nu precies zit met die banden? Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het rubber van de velg hadden moeten slijpen. Juist vanwege scanmogelijkheden
Help me even, waarom moet zo'n band gescand worden? Om nog steeds te controleren of BOT op de juiste band is gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Bastie-88 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:42:
[...]

Alle banden liggen een weekend lang bij een team in de garage. Ze hebben daar legio mogelijkheden om de boel te scannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
FabianGTI schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:02:
[...]

Help me even, waarom moet zo'n band gescand worden? Om nog steeds te controleren of BOT op de juiste band is gestart?
Teams hebben geen beschikking over de banden. Tijdens een GP weekend legt Pirelli de banden op de velgen, tijdens het weekend worden banden weer ingeleverd, en de laatste sets zullen na de race terug gaan. Voor demo/film-doeleinden zijn er ook weer heel andere banden.
En gezien de miljoenen die omgaan in de sport en het ene team beter is op de ene band en het andere team op een andere band kan het voor een team wel eens heel interessant zijn om het rubber te analyseren. Daarom ook dat teams banden weer inleveren.
Net zoals met de fuelflow sensor, die in beheer van het team was, en Ferrari dus had uitgezocht hoe dat ding werkt en hoe het te omzeilen/manipuleren. Daarom dat de FIA nu een tweede sensor heeft geïntroduceerd die anders werkt en niet meer in beheer van het team is maar aan het begin van het weekend wordt uitgedeeld en aan het eind weer ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:37
@RobertMe Thnx voor de uitleg, wat een sport kan het soms toch ook zijn. :P
Het zou me ergens dan ook weer niet verbazen dat de FiA dan iemand zou meesturen om als een pitbull naast die band te blijven zitten totdat die weer meegenomen kan worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:08
FabianGTI schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:20:
@RobertMe Thnx voor de uitleg, wat een sport kan het soms toch ook zijn. :P
Het zou me ergens dan ook weer niet verbazen dat de FiA dan iemand zou meesturen om als een pitbull naast die band te blijven zitten totdat die weer meegenomen kan worden. :+
Dat mag ik hopen van wel ja; als ik bij een ander team zou zitten had ik toch echt protest aangetekend - zelfs na een crash stuurt Pirelli na de race een team de baan op om ieder stukje band terug te vinden - Mercedes kan volgens mij, als ze deze band een paar dagen of een week in de fabriek mogen/kunnen houden echt veel onderzoekjes doen die in een pitbox niet zo eenvoudig te bewerkstelligen zijn....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vooral omdat ze gisteren (donderdag) pas posten dat ze de band eraf hebben. Kom op zeg, zo lang hoeft dat toch niet te duren? Een dag rijden en je hebt de auto thuis (maandagavond), dinsdagmorgen de band eraf.
Twee dagen om de band te analyseren...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maasluip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:36:
Vooral omdat ze gisteren (donderdag) pas posten dat ze de band eraf hebben. Kom op zeg, zo lang hoeft dat toch niet te duren? Een dag rijden en je hebt de auto thuis (maandagavond), dinsdagmorgen de band eraf.
Twee dagen om de band te analyseren...
dat was het ook, dinsdagochtend is hij er af gegaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXlPH8HJZDw8vWzdDYuAnPAeJYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lsY3pGQ5Uu8MB9Jaten43GSa.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 28-05-2021 09:44 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ze krijgen deze twijfelachtige eer nog echt ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
warp schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:56:
Ze krijgen deze twijfelachtige eer nog echt ook :+
2 jaar terug hadden ze ook al een zeer lange pit-stop. Weet niet of dat de tot dan toe langzaamste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Sir_Lion schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
[...]

2 jaar terug hadden ze ook al een zeer lange pit-stop. Weet niet of dat de tot dan toe langzaamste was.
pitstops in het begin van F1 duurde ook vrij lang, dus denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sir_Lion schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Je bedoelt die van Hamilton? Die duurde maar een minuutje, valt dan wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RobertMe schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Je bedoelt die van Hamilton? Die duurde maar een minuutje, valt dan wel mee toch?
Iets meer dan een minuut ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
basvn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:04:
[...]

pitstops in het begin van F1 duurde ook vrij lang, dus denk het niet
Maar duurden die ook langer dan een minuut? En waren die ook getimed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:34
basvn schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:42:
[...]

dat was het ook, dinsdagochtend is hij er af gegaan

[Afbeelding]

[Twitter]
De dader lijkt inmiddels gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oebqNdGk9dqSIatdjj88ya_nv0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1GO9JGMpxrTPg5ClIQ8yusg9.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 51 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken