[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.303 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

wielcovers :/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1GAe2MXsAM9uI3?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1GAe_TXMAQn-ne?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gezien het nieuws van 2014, dat Mercedes veel kracht over had in hun motoren, verwacht ik dat dit anno 2021 nog steeds het geval is;

Ze zullen blijven kunnen spelen met de marges ten opzichte van "hun grote concurrent Red Bull" om het spel spannend te houden.

Misschien zien we dit seizoen steeds kleinere verschillen tussen Mercedes en Red Bull, ten opzichte van vorig jaar, maar ik reken er op dat ze met de 'handen aan de knoppen' zitten om de tegenstander niet de overhand te laten krijgen.

Dezelfde show hebben we vorig jaar in de seizoensfinale in Abu Dhabi ook gezien, de buit was al lang binnen, en konden prima even de motoren terugschroeven om 'het spannend te houden'...

het is slechts een mening, .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
HyperTrophy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:38:

Misschien zien we dit seizoen steeds kleinere verschillen tussen Mercedes en Red Bull, ten opzichte van vorig jaar, maar ik reken er op dat ze met de 'handen aan de knoppen' zitten om de tegenstander niet de overhand te laten krijgen.
Zou kunnen.
En dan hebben we dalijk een seizoen gezien met kleine verschillen, wordt het volgend jaar compleet op zijn kop gegooit met de nieuwe reglementen. In 2022 kan één van de volgende teams dominant zijn: MER, RBR, FER, MCL of ALP. Van de andere 5 teams verwacht ik minder, maar in theorie zou daar ook iemand iets geniaals kunnen verzinnen dat dominantie oplevert. Het is dan dus maar weer afwachten wat het gaat worden, maar de kans is groot dat de verschillen weer groter zijn dan dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:38:
Gezien het nieuws van 2014, dat Mercedes veel kracht over had in hun motoren, verwacht ik dat dit anno 2021 nog steeds het geval is;

Ze zullen blijven kunnen spelen met de marges ten opzichte van "hun grote concurrent Red Bull" om het spel spannend te houden.

Dezelfde show hebben we vorig jaar in de seizoensfinale in Abu Dhabi ook gezien, de buit was al lang binnen, en konden prima even de motoren terugschroeven om 'het spannend te houden'...

het is slechts een mening, .. :)
Ik kan me nog een uitzending van het F1 café in 2019 herinneren met Michael Bleekemolen waarin hij beweerde dat Mercedes hun motor opzettelijk wat teruggeschroefd had. Dit werd toen door iedereen afgedaan als onzin. Echter lijkt er nu toch mogelijk een kern van waarheid in te zitten met het recente nieuws over de PU van Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Is dit een test vanuit de FIA? Zo ja, dan hoop ik dat ze dit niet gaan doorvoeren... lillik

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
ArthurMorgan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Dat was een van de redenen dat ze bij Bottas geprobeerd hebben elk schroefje en moertje dat ok was te redden.
Ook een groot punt voor de sprintraces. Daar is die compensatie voor gekomen.
Ik vind dat echt zo bizar, dat crashes mee tellen.

Je krijgt daar alleen maar negatieve effecten van:
- coureur durft niet meer op de limiet te rijden
- teams durven rookies geen zitje meer te geven want dan gaat per definitie een x% van je budget daar aan op
- teams kunnen hun budget niet meer op gebruiken want ze zullen een reserve willen hebben voor potentiele crashes.
- je kan scheve verhoudingen krijgen als er nog wel genoeg geld is voor een upgrade van 1 auto.

Waarom niet gewoon de budget cap voor alles behalve crashes? Die moet iedereen betalen en kan je volgens mij ook niet zomaar mee sjoemelen. eventueel doe je de bonnetje laten checken oid maar dat kan volgens mij echt wel, iig een stuk makkelijker dan bepaalde teamleden die vrij zijn qua salaris, en als dat kan moet dit ook kunnnen..

Kan iemand uitleggen waarom dit zo is? 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Heeft er iemand een link naar het nieuws dat Mercedes al jaren met dichtgeknepen motoren rijdt? Ik herinner me wel zoiets maar dacht dat het ging over Abu Dhabi of zo
Jasphur schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Is dit een test vanuit de FIA? Zo ja, dan hoop ik dat ze dit niet gaan doorvoeren... lillik
Het ligt toch al vast dat ze volgende jaar met 18inch gaan rijden? Nu is het meer compound testen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kenhas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:
Heeft er iemand een link naar het nieuws dat Mercedes al jaren met dichtgeknepen motoren rijdt? Ik herinner me wel zoiets maar dacht dat het ging over Abu Dhabi of zo

[...]

Het ligt toch al vast dat ze volgende jaar met 18inch gaan rijden? Nu is het meer compound testen
volgens toto was dat niet zo :+ (geloof ik nix van :X) https://www.planetf1.com/...addy-lowe-sandbag-claims/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19

[...]

O.a. Paddy Lowe zegt dat in de podcast van F1. Zeer interessant overigens!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

[...]

Ik bedoel die wielcovers. Die 18inch moedig ik juist aan, die vind ik gaaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
Melantrix schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:44:
[...]

O.a. Paddy Lowe zegt dat in de podcast van F1. Zeer interessant overigens!
Bedankt. Gevonden
Jasphur schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Ah, verkeerd begrepen.

Hier zijn er in ieder geval geen te zien
https://www.formula1.com/....transform/9col/image.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Kenhas op 11-05-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

[...]

Had ook begrepen dat met de 18 inch de wielcovers een mogelijke comeback zouden maken. Was toentertijd wel wat heisa rond.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Ik kan me nog een uitzending van het F1 café in 2019 herinneren met Michael Bleekemolen waarin hij beweerde dat Mercedes hun motor opzettelijk wat teruggeschroefd had. Dit werd toen door iedereen afgedaan als onzin. Echter lijkt er nu toch mogelijk een kern van waarheid in te zitten met het recente nieuws over de PU van Mercedes.
Geinig dat Toto het ontkend, het is inderdaad geen nieuws. Zie bijvoorbeeld dit zeer interessante artikel over de ontwikkeling van Mercedes als team. Deze quote zegt best veel:
“We were spending more time working out what performance level we should run going into qualifying. We wanted to make sure we’re on the front row, but we didn’t want it to be too big a gap to the second row.
Mercedes wist exact wat ze daar aan het doen waren en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
https://twitter.com/f1vis...car-but-kept-it-secret%2F

Hier zie je goed wat Mercedes in 2014 al in staat was te doen, na de SC weten ze in tien ronden de voorsprong naar 24 seconden te brengen, afgelopen zondag zag je dat Hamilton ook zowat twee seconden per ronde Max wist in te halen.
Ander auto en andere banden, maar twee seconden per rondje, in de top drie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Voor zover ik weet worden de wielcovers verplicht. Schijnt de vuile lucht te minderen, wat weer goed is voor het racen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
Vuvuzela schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:58:
[...]

Voor zover ik weet worden de wielcovers verplicht. Schijnt de vuile lucht te minderen, wat weer goed is voor het racen.
Beetje rondgezocht en denk nu ook wel dat er wheel covers gaan komen
Bron : https://the-race.com/form...tarts-pivotal-next-phase/
But then we have other important elements that we cannot test at the moment like heat transfer from brakes to rims, for example. Next year we will have rim covers and different brakes with the hot air that has to be moved inside and not used to heat the rim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Thanks voor de info heren. Was even vergeten dat de hele wagen aangepast gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Bottas gaat zijn of een van zijn Mercedes verkopen. De geruchten draaien gelijk op volle toeren.
Persoonlijke overhandig in Finland en je mag ook wat karten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgGcNs-XU3sTao0tt1Gz7hZcAsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFHpZLkFoe1sjndQHtUyyMCo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:20
Zou leuk zijn als Russel ‘m koopt. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:36
Russel heeft er al 1 :)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Is dat eigendom of een auto van de zaak? Stoffel moest z'n McLaren ook gelijk weer inleveren toen ie het team verliet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Met pijn op het hart moet ik zeggen dat Mercedes toch echt weer veel te sterk lijkt. Ik weet dat je niet mag zeggen dat Max naar Mercedes moet, maar ik zie echt niemand dat team afstoppen. Zeker nu je geen structurele aanpassingen kan maken vanwege de tokens en dus bijvoorbeeld bandenslijtage kunt aanpakken via andere ophanging (ze hebben hun tokens al verbruikt immers). Dus 2021 zie ik helaas weer naar Mercedes (en dus Hamilton) gaan.

Voor de jaren erna.

1. Mercedes is stabiel, hoeft geen compleet nieuwe motorendivisie op te zetten met 900 man (de 6 mensen die nu zijn aangetrokken komen uit een bestand van 900 mensen) en heeft al een flinke voorsprong waarmee zij de freeze ingaan de komende jaren.
2. Mercedes blijft met het oog op de freeze keihard werken aan hun motor. Voor Honda zal die motivatie toch minder zijn aangezien hun naam er niet meer aanhangt vanaf volgend jaar.
3. Zelfs met budgetlimiet hebben ze meer mensen in dienst weten te houden volgens de berichten (bron: Imola interviews toen de coureurs werd gevraagd hoeveel mensen er werken bij hun).
4. Mercedes F1 heeft de technologische kennis en expertise van een autofabrikant. Je ziet hoe belangrijk dat is naast de 900 man die in Brixworth werken. Zo heeft Honda door hun motorfietsenactiviteiten (coating cylinders) en vliegtuigafdeling (turbo, MGU H) grote innovaties kunnen toepassen. Red Bull heeft straks, met alle respect, een marketingbedrijf (de blikjes maken ze immers niet eens zelf, dat doet Rauch). Dus hoe wil je dan vechten met een autofabrikant zelfs al maak je Brixworth na? Ze kunnen wel Volkswagen erbij betrekken maar dan ben je dus weer geen onafhankelijk fabrieksteam want je krijgt dan allerlei juridische beperkingen over wat er met die kennis mag worden gedaan. En ook Honda zal die beperkingen nu hebben opgenomen. Ondertussen kan men bij Mercedes F1 wel vrij info delen met Mercedes de autofabrikant.
5. Ook op het gebied van chassis en snel kunnen ontwikkelen met goede correlatie is Mercedes simpelweg veel sterker vs Red Bull met hun continue correlatieproblemen en zwaar verouderde windtunnel in Bedford. En met de budgetcap een nieuwe windtunnel neerzetten gaat niet meer zomaar.
6. De manier waarop dat team wordt gerund is zo straks, de manier waarop ze de politiek naar hun hand zetten zo sterk, dat is gewoon eng.

Kortom, allemaal redenen waarom je ook de komende jaren gewoon in een Mercedes moet zitten. En dus de titels naar Hamilton (zolang als hij wil rijden, dus mogelijk 10x WK) en Russell gaan. 1 groot probleem voor Max: hij heeft denk ik zijn kans gehad om naar Mercedes te gaan en laten lopen eind 201x, en nogmaals afgelopen jaar door al voor (!!) het seizoen 3 jaar te verlengen. Hij had mogelijk in 2021 in de Mercedes kunnen zitten of al veel eerder. Nu heeft Russell zich kunnen bewijzen en is de eigendomsstructuur veranderd waarbij Mercedes nog maar 33% in handen heeft en de andere 66% van Wolff (manager Russell) en INEOS (Engels bedrijf dat in al hun sporten een sterke voorkeur voor alleen Engelse kopmannen heeft volgens mij, zie Wigans en Froome).

Anyway, dit moest er even uit. Als iemand zo lief wil zijn om mij virtueel te troosten, graag :'( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59
LewisVries schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:05:
Met pijn op het hart moet ik zeggen dat Mercedes toch echt weer veel te sterk lijkt. Ik weet dat je niet mag zeggen dat Max naar Mercedes moet, maar ik zie echt niemand dat team afstoppen. Zeker nu je geen structurele aanpassingen kan maken vanwege de tokens en dus bijvoorbeeld bandenslijtage kunt aanpakken via andere ophanging (ze hebben hun tokens al verbruikt immers). Dus 2021 zie ik helaas weer naar Mercedes (en dus Hamilton) gaan.

Voor de jaren erna.

1. Mercedes is stabiel, hoeft geen compleet nieuwe motorendivisie op te zetten met 900 man (de 6 mensen die nu zijn aangetrokken komen uit een bestand van 900 mensen) en heeft al een flinke voorsprong waarmee zij de freeze ingaan de komende jaren.
2. Mercedes blijft met het oog op de freeze keihard werken aan hun motor. Voor Honda zal die motivatie toch minder zijn aangezien hun naam er niet meer aanhangt vanaf volgend jaar.
3. Zelfs met budgetlimiet hebben ze meer mensen in dienst weten te houden volgens de berichten (bron: Imola interviews toen de coureurs werd gevraagd hoeveel mensen er werken bij hun).
4. Mercedes F1 heeft de technologische kennis en expertise van een autofabrikant. Je ziet hoe belangrijk dat is naast de 900 man die in Brixworth werken. Zo heeft Honda door hun motorfietsenactiviteiten (coating cylinders) en vliegtuigafdeling (turbo, MGU H) grote innovaties kunnen toepassen. Red Bull heeft straks, met alle respect, een marketingbedrijf (de blikjes maken ze immers niet eens zelf, dat doet Rauch). Dus hoe wil je dan vechten met een autofabrikant zelfs al maak je Brixworth na? Ze kunnen wel Volkswagen erbij betrekken maar dan ben je dus weer geen onafhankelijk fabrieksteam want je krijgt dan allerlei juridische beperkingen over wat er met die kennis mag worden gedaan. En ook Honda zal die beperkingen nu hebben opgenomen. Ondertussen kan men bij Mercedes F1 wel vrij info delen met Mercedes de autofabrikant.
5. Ook op het gebied van chassis en snel kunnen ontwikkelen met goede correlatie is Mercedes simpelweg veel sterker vs Red Bull met hun continue correlatieproblemen en zwaar verouderde windtunnel in Bedford. En met de budgetcap een nieuwe windtunnel neerzetten gaat niet meer zomaar.
6. De manier waarop dat team wordt gerund is zo straks, de manier waarop ze de politiek naar hun hand zetten zo sterk, dat is gewoon eng.

Kortom, allemaal redenen waarom je ook de komende jaren gewoon in een Mercedes moet zitten. En dus de titels naar Hamilton (zolang als hij wil rijden, dus mogelijk 10x WK) en Russell gaan. 1 groot probleem voor Max: hij heeft denk ik zijn kans gehad om naar Mercedes te gaan en laten lopen eind 201x, en nogmaals afgelopen jaar door al voor (!!) het seizoen 3 jaar te verlengen. Hij had mogelijk in 2021 in de Mercedes kunnen zitten of al veel eerder. Nu heeft Russell zich kunnen bewijzen en is de eigendomsstructuur veranderd waarbij Mercedes nog maar 33% in handen heeft en de andere 66% van Wolff (manager Russell) en INEOS (Engels bedrijf dat in al hun sporten een sterke voorkeur voor alleen Engelse kopmannen heeft volgens mij, zie Wigans en Froome).

Anyway, dit moest er even uit. Als iemand zo lief wil zijn om mij virtueel te troosten, graag :'( :+
:(:)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor de jaren erna.

Na deze 'opbeurende' woorden, kan ik ook wel iemand gebruiken..... :X 8)

:(:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
HyperTrophy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:20:
https://twitter.com/f1vis...car-but-kept-it-secret%2F

Hier zie je goed wat Mercedes in 2014 al in staat was te doen, na de SC weten ze in tien ronden de voorsprong naar 24 seconden te brengen, afgelopen zondag zag je dat Hamilton ook zowat twee seconden per ronde Max wist in te halen.
Ander auto en andere banden, maar twee seconden per rondje, in de top drie!!!
Mja... Verstappen wist na zijn undercut ook 2seconden per rondje terug te pakken?
.5s verschil toen die de pits in ging,
2s langzamere pitsstop en na de pitstop van Hamilton was het verschil 6s.
Dus in totaal in 4 ronden 8s goed gemaakt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04:35
Al dat gezeur over de motor van Mercedes en de vage theorieën over terugschroeven.... Sinds vorig jaar moeten alle motoren van hetzelfde merk met dezelfde instellingen rijden. Dat geldt ook voor klantenteams. MCL, AM en WIL zitten ergens rond team 3-4, 6 en 9 op de grid. De motor doet echt niet al het werk. Ja, hij is goed en hij blijft goed tot 2025. Maar het chassis en het team zijn óók ijzersterk. Ik ben bijvoorbeeld behoorlijk onder de indruk hoe snel en hoe goed ze de stabiliteit aan achterkant hebben verbeterd na de pre-season test in Bahrein. Volgens mij hadden ze voor de GP al duidelijk wat het probleem was en opgelost met updates. Die effectiviteit zie ik bij andere teams niet (met dezelfde winst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@Patrick4

De instelling van de motor ligt alleen vast tussen kwalificatie en de race, en kan dus ieder weekend anders zijn.

Overigens valt de stabiliteit erg op bij Mercedes, als je onboard meekijkt bij vb Hamilton, dan valt het mij op hoe weinig stuur correcties hij maakt, hij stuurt praktisch ‘nooit’ te ver in, en weet op een zelfde beheerste manier het stuurwiel naar neutraal te draaien bij exit van een bocht. ( mss overdreven gesteld, maar viel me wel op )

[ Voor 57% gewijzigd door HyperTrophy op 11-05-2021 23:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vond het wel opvallend dat Horner de afgelopen dagen al was begonnen over Perez. Normaal gesproken duurde het wat langer voordat het losbarstte. Deze keer is het natuurlijk wel wat urgenter. En stel dat RBR er een 1-2 eruit sleept in Monaco, dan is de achterstand grotendeels hersteld.

Kwam dit verder tegen. Perez was dus aan het vragen wat voor instellingen Verstappen had toen hij van de baan ging in Imola.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Alles aan Toto straalt onbetrouwbaarheid uit, zijn hele doen en laten.

Afgelopen race heeft mij meer dan overtuigd dat Mercedes de motor eerder had afgeknepen om het spannend te laten lijken. Hoe Hamilton na zijn stop Verstappen naderde en inhaalde was bizar snel. Vooral die verhalen van Mercedes en Hamilton over dat RBR zogenaamd sneller zou zijn.. Om van te kotsen.

Je kan niks bewijzen en het is enkel een gevoel, maar voor mij is het meer dan duidelijk. Hamilton zal nog zo'n 12/13 races met gemak gaan winnen en zonder enige serieuze weerstand kampioen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:28
Tijdens Q2 was al duidelijk dat Mercedes bijzonder snel was op de gele band.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:18:
Ik vond het wel opvallend dat Horner de afgelopen dagen al was begonnen over Perez. Normaal gesproken duurde het wat langer voordat het losbarstte. Deze keer is het natuurlijk wel wat urgenter. En stel dat RBR er een 1-2 eruit sleept in Monaco, dan is de achterstand grotendeels hersteld.

Kwam dit verder tegen. Perez was dus aan het vragen wat voor instellingen Verstappen had toen hij van de baan ging in Imola.
[YouTube: Sergio Pérez asks Max Verstappen's race settings on team radio before going off]
Hmm lijkt erop dat ondanks de ervaring max nu al onder de huid van perez zit

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Kan je volgen voor het meeste wat je zegt maar denk dat het toch allemaal niet zo hopeloos is. Vind dat het allemaal zo gedramatiseerd wordt. Als je de meeste posts hier zou moeten geloven, dan is het seizoen al voorbij vanwege het mega verschil maar het verschil is (voorlopig) zeer klein tussen Mercedes en Red Bull. Als je moet rekenen met honderdsten van een seconde voor quali, dan valt het veel beter mee dan vorige jaren. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen "het verschil tussen Mercedes en Verstappen valt nog wel mee".
...Zeker nu je geen structurele aanpassingen kan maken vanwege de tokens en dus bijvoorbeeld bandenslijtage kunt aanpakken via andere ophanging (ze hebben hun tokens al verbruikt immers)...
Mercedes is beter op de harde banden en Red Bull op de zachte. Het is, volgens mij, niet dat het ene beter is dan het ander. Het is een ontwerpkeuze. Er komen nog genoeg circuits waar het beter is om goed te zijn op de zachte band
...
Dat denk ik eigenlijk net niet. Honda zal er alles aan doen om alles goed af te sluiten. Go out with a bang
Mercedes is inderdaad zeer strak qua structuur. Ook is het het meest stabiele team door het zeer lage personeelsverloop. Hoewel dat nu ook wel een deuk heeft gekregen met het overlopen van verschillende specialisten.
1 groot probleem voor Max: hij heeft denk ik zijn kans gehad om naar Mercedes te gaan en laten lopen eind 201x, en nogmaals afgelopen jaar door al voor (!!) het seizoen 3 jaar te verlengen. Hij had mogelijk in 2021 in de Mercedes kunnen zitten of al veel eerder.
Volgens mij is er nooit echt een kans geweest om bij Mercedes te rijden. Zeker niet zolang Hamilton daar zit. Het had misschien beter geweest voor zijn carrière maar echt realistisch was dat volgens mij niet
Snowhite0901 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:32:
[...]

Hmm lijkt erop dat ondanks de ervaring max nu al onder de huid van perez zit
Krijg het idee dat Perez beetje deelt in het algemeen negatief denken. Er wordt constant gezegd dat de Red Bull een moeilijke wagen is om onder de knie te krijgen. Dan is het toch niet verwonderlijk dat hij met settings rijdt die voor een ander goed werken? Nu moeten die settings gebruikt worden als basis voor zijn eigen afstellingen en dat vraagt tijd. Tot een paar jaar geleden hadden piloten al 100den km's afgemaald in de auto's en hadden ze hun afstelling gevonden. Nu moet dit, jammer genoeg, tijdens het seizoen gebeuren. Heb Perez nooit echte top gevonden maar toch op zijn minst een solide racer die zich wel zal bewijzen.

Gans het bovenstaande kort samengevat: zet die oranje bril af en zet een roze bril op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het juist goed dat Perez vraagt met welke rembalans en torque Verstappen rijdt in de regen. Hij kent die auto nog niet goed (en al helemaal niet in de regen) en kopieren en daarna alsnog aanpassen op je eigen gevoel aanpassen werkt ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zou zijn vanaf Frankrijk

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Als het echt zo is dat RBR en AT tijdwinst halen met een binnen de nu geldende regels van de flexibele achtervleugel dan kan het dus zomaar zijn Mercedes weer voordeel heeft met de motor als de regels worden aangescherpt. Ik hoop van niet want ze zijn al zo snel op het rechte stuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Mercedes had een clipping probleem (zelfde issue als RBR vorig jaar had), en dat is nu opgelost.
Als Mercedes niet ook een trucje in hun achtervleugel toepast wat ze na de tests moeten laten, en RBR wel dan kan je Lewis z'n naam alvast op die 8e bokaal etsen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

ArcticWolf schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:19:
Ik vind het juist goed dat Perez vraagt met welke rembalans en torque Verstappen rijdt in de regen. Hij kent die auto nog niet goed (en al helemaal niet in de regen) en kopieren en daarna alsnog aanpassen op je eigen gevoel aanpassen werkt ook.
Het lijkt mij zelfs logisch. Hij heeft niet op zijn gemak allerlei dingen kunnen uitproberen in die auto. Het was steeds in voorbereiding op een specifieke race, en dan heb je geen tijd om lekker te experimenteren. Hij moet gevoel krijgen voor die auto; welke wijziging doet wat met het rijgedrag. Als je het even niet meer weet, is de setting van Max (die wél lekker rondkomt) een goede uitgangspositie. Uiteraard is de rijstijl van Max weer anders, maar beter iets dat voor iemand anders werkt, dan iets waar je niets mee kunt.

Dit is inderdaad een nadeel van het zo min mogelijk testen, gekoppeld aan de complexiteit van de auto's en de systemen waar de rijder mee moet dealen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
d-vine schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:42:
Als het echt zo is dat RBR en AT tijdwinst halen met een binnen de nu geldende regels van de flexibele achtervleugel dan kan het dus zomaar zijn Mercedes weer voordeel heeft met de motor als de regels worden aangescherpt. Ik hoop van niet want ze zijn al zo snel op het rechte stuk
De vraag is of datgene wat Red Bull dan doet binnen de regels is, en blijkbaar dus niet. Anders wordt de test ook niet aangepast maar zouden de regels worden aangepast.

Hetzelfde dus als dat, als de geruchten kloppen, Ferrari met hun motor de meetinstrumenten deed omzeilen. Als in de regels staat "sensor mag niet meer als X meten" dan voldeed Ferrari netjes aan de regels.

Je hebt natuurlijk te maken met de letterlijke regels en de geest van de regels. Als in dit geval in de regels staat "vleugel mag niet teveel flexen, en moet aan test X voldoen" en de vleugel voldoet daar aan, maar bij een iets zwaardere test helemaal niet meer dan voldoet het dus wel aan de letterlijke regels, maar niet aan de geest ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:19:
Dat hij het vraagt is niks mis mee. Maar hij vraagt het na de start toen Verstappen zo goed wegkwam. En terwijl hij daarmee bezig is, gaat hij van de baan af achter de SC, komt terug en haalt twee auto's in en pakt een tijdstraf. Dat is niet zo goed. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Dat hij het vraagt is niks mis mee. Maar hij vraagt het na de start toen Verstappen zo goed wegkwam. En terwijl hij daarmee bezig is, gaat hij van de baan af achter de SC, komt terug en haalt twee auto's in en pakt een tijdstraf. Dat is niet zo goed. ;)
Nouja...hij zit in die auto, dus hij weet precies waarom eea zo verliep. Je kunt je iets voorstellen als dat ie volgens hem een goede setting had. Toen hij echter zag dat Max zo goed weg kwam en hij moeite had, zal hij enigszins verbaasd zijn geweest en wilde hij graag weten welke wonder instellingen Max dan wel niet had.
Ja, een beetje laat, maar je kunt ervan uitgaan dat hij een instelling had die tot op dat moment voor hem werkte. Perez is ook geen pannekoek natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:59:
[...]
De vraag is of datgene wat Red Bull dan doet binnen de regels is, en blijkbaar dus niet. Anders wordt de test ook niet aangepast maar zouden de regels worden aangepast.
Als het niet volgens de regels was, hadden ze een straf gekregen. Dat lijkt mij duidelijk. Alle vleugels flexen. En precies volgens de regeltjes, daar zorgen ze wel voor. Alleen zoeken ze allemaal de randjes op. Kijk voor de gein maar eens mee met de frontwing cam van Mercedes. Die vleugel gaat ook een heel eind omlaag. Zal allemaal wel kloppen, maar die tests zijn nooit helemaal wat ze in de praktijk meemaken. Er is dus een marge en die nemen ze. Allemaal. Ga daar maar van uit. Door de test aan te passen, halen ze de marge eruit of verkleinen ze die.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 12-05-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Nouja...hij zit in die auto, dus hij weet precies waarom eea zo verliep. Je kunt je iets voorstellen als dat ie volgens hem een goede setting had. Toen hij echter zag dat Max zo goed weg kwam en hij moeite had, zal hij enigszins verbaasd zijn geweest en wilde hij graag weten welke wonder instellingen Max dan wel niet had.
Ja, een beetje laat, maar je kunt ervan uitgaan dat hij een instelling had die tot op dat moment voor hem werkte. Perez is ook geen pannekoek natuurlijk.
Lees mijn reactie nog eens. ;)
Want ik maak geen punt van instellingen overnemen. Ik maak een punt van de baan gaan en je race weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Lees mijn reactie nog eens. ;)
Want ik maak geen punt van instellingen overnemen. Ik maak een punt van de baan gaan en je race weggooien.
Ja, het moment is ongelukkig, maar dat is het probleem nou juist. Op dat moment had hij een setting die niet (meer) werkte. Mischien was de setting waar ie op dat moment mee reed, zo dramatisch, dat ie niet goed kon rijden. Dát was misschien de reden van de spin, en niet het draaien aan de knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

Nou icm met mijn onderbuik gevoel dat MER wederom meer in het vat heeft zitten, dan ze doen lijken, ben ik benieuwd naar de uitkomst. Ze zijn wederom veel sneller, dus maak het ze maar weer makkelijk. Wellicht te maken met wegkaap acties personeel van RBR. Geen enkel team komt in de buurt. Alleen met een mafkees/robot als rijder ala Max, kan er een beetje gevochten worden met MER.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 12-05-2021 10:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Het kan niet anders dan dat er op de beelden te zien is dat die vleugel flexed.
Dat RBR aan de regels voldoet is omdat ze de test doorstaan hebben. De regels hoeven dus ook niet aangepast te worden, maar de test wel. En dat is precies wat er gebeurt.
Ze moeten kunnen aantonen dat wat RBR doet niet voldoet aan de regels, en daar is een video niet genoeg voor.

Ik hoop dat het flexen RBR nu niet zoveel brengt, want ik gok dat ze de nieuwe test toch echt moeten uitvoeren met een nieuwe vleugel die dat gedrag niet heeft.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:25
sanderb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:16:
Het kan niet anders dan dat er op de beelden te zien is dat die vleugel flexed.
Dat RBR aan de regels voldoet is omdat ze de test doorstaan hebben. De regels hoeven dus ook niet aangepast te worden, maar de test wel. En dat is precies wat er gebeurt.
Ze moeten kunnen aantonen dat wat RBR doet niet voldoet aan de regels, en daar is een video niet genoeg voor.

Ik hoop dat het flexen RBR nu niet zoveel brengt, want ik gok dat ze de nieuwe test toch echt moeten uitvoeren met een nieuwe vleugel die dat gedrag niet heeft.
Zou me niks verbazen als de vleugel flexibel is bij een verhoogde temperatuur rondom de uitlaat :D Lekker stug als hij koud en precies flexibel genoemd bij 150 graden C :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

BasvanS schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Zou me niks verbazen als de vleugel flexibel is bij een verhoogde temperatuur rondom de uitlaat :D Lekker stug als hij koud en precies flexibel genoemd bij 150 graden C :D
Allemaal hartstikke gaaf bedacht natuurlijk, maar wat heeft Mercedes al jaren beter voor elkaar?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Koe > sloot? https://www.gpblog.com/en...-also-under-scrutiny.html

Filmpje..

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2021 11:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Benieuwd of Aston Martin er dan wat van gaat zeggen dat teams oneerlijk worden benadeeld :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
mphilipp schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Als het niet volgens de regels was, hadden ze een straf gekregen. Dat lijkt mij duidelijk. Alle vleugels flexen. En precies volgens de regeltjes, daar zorgen ze wel voor. Alleen zoeken ze allemaal de randjes op. Kijk voor de gein maar eens mee met de frontwing cam van Mercedes. Die vleugel gaat ook een heel eind omlaag. Zal allemaal wel kloppen, maar die tests zijn nooit helemaal wat ze in de praktijk meemaken. Er is dus een marge en die nemen ze. Allemaal. Ga daar maar van uit. Door de test aan te passen, halen ze de marge eruit of verkleinen ze die.
Punt is dus dat als in de regel staat dat onder een gewicht van 50KG de vleugel 0,5cm mag doorbuigen en onder 100KG 1cm dat je dan, in de geest van de regels, ook verwacht dat onder 150KG de vleugel maar 1,5cm flext. Alleen gaan teams uiteraard de randjes opzoeken en ervoor zorgen dat de vleugel 3cm flext bij 101KG zeg maar. Dus dat meteen over het randje van de test ze zo snel/ver mogelijk naar de gewenste situatie gaan. Het moge dan dus ook duidelijk zijn dat een "teveel flexende vleugel" niet in de geest met de regels is, ondanks dat die wel exact door de tests heen komt.

Maar dat zie je natuurlijk overal bij. Bandendruk die een bepaalde psi moet hebben als de wielen op de banden op de auto worden gezet, en vervolgens met verwarmde wheel-hubs de banden meteen opwarmen en zo de bandendruk aanpassen "tot buiten de regels". Van de ene kant "iedereen doet het, dus wat is het probleem", van de andere kant voldoet het niet aan de geest van de regels. Alleen kunnen er duizend-en-een redenen zijn waardoor bv de bandendruk varieert en deze niet continu gemonitord wordt en ook tijdens de race een straf op kan leveren.
But then again: het overschrijden van de max fuel flow worden wel meteen straffen voor gegeven omdat deze wel real time worden gemeten. Al is de overschrijding maar voor een halve seconde waarbij de auto bergaf in een slipstream met de DRS open net wat harder liep dan berekend. (Op Baku is daar in ieder geval eens een straf voor geweest waarbij de verklaring van het team volgens mij ook kwam uit "dubbele slipstream + ...")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LewisVries
Toto en Lewis hoeven maar te zeggen ‘spring’ en het enige wat de FIA zegt is ‘hoe hoog?’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/fr/e15/p1080x1080/184864448_325498068997352_2300497664447755388_n.jpg?tp=1&_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=108&_nc_ohc=L9-npd76PzMAX9YZu14&edm=AIQHJ4wBAAAA&ccb=7-4&oh=285912c97f583e372d1354478c2ad071&oe=60C07B2D&_nc_sid=7b02f1

chicane eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Meer snelheid klinkt nice, maar wat lost het effectief op en/of maakt het circuit beter? Meer inhaalacties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Graft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Meer snelheid klinkt nice, maar wat lost het effectief op en/of maakt het circuit beter? Meer inhaalacties? :)
denk het wel, volgens mij (uit koppie) komt hierna een flauwe bocht na links, misschien dat meer mogelijkheden geeft om in te halen , zal wel drs zone worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit moet het uiteindelijk worden;
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/Upgrade/AustralianGP%20changes.jpg.transform/9col/image.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
https://twitter.com/racef...tatus/1392060171531083781
Laps led so far in 2021:

@Max33Verstappen - 144 (57.4%)
@LewisHamilton - 75 (29.9%)
@ValtteriBottas - 19 (7.6%)
@SChecoPerez - 13 (5.1%)

@RedBullRacing - 157 (62.5%)
@MercedesAMGF1 - 94 (37.5%)
Tja, de laatste ronde is de enige die telt. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:46:
[...]
Punt is dus dat als in de regel staat dat onder een gewicht van 50KG de vleugel 0,5cm mag doorbuigen en onder 100KG 1cm dat je dan, in de geest van de regels, ook verwacht dat onder 150KG de vleugel maar 1,5cm flext. Alleen gaan teams uiteraard de randjes opzoeken en ervoor zorgen dat de vleugel 3cm flext bij 101KG zeg maar.
De vraag is welke druk erop komt op topsnelheid. Als dat 250kg is, moet je de test aanpassen, want er is gewoon een te groot verschil. Maar het zal wel niet zo simpel zijn als dat. De ene vleugel is de andere niet en de ene heeft een hogere topsnelheid dan de ander. Maar als iets te ingewikkeld is om te testen, kun je je afvragen of het nog wel de moeite waard is om te reguleren. Is het zo erg dat ze flexwings gebruiken? Voor veiligheid misschien, maar daar kun je wat aan doen, qua eisen, aansprakelijkheid en boetes bij ongevallen.
Maar dat zie je natuurlijk overal bij. Bandendruk die een bepaalde psi moet hebben als de wielen op de banden op de auto worden gezet, en vervolgens met verwarmde wheel-hubs de banden meteen opwarmen en zo de bandendruk aanpassen "tot buiten de regels".
Ik vraag mij af waarom bandendruk gereguleerd moet worden. Het heeft weer met veiligheid te maken, dat weet ik wel, maar dan nog. Laat Pirelli een advies geven en als iemand een hogere druk toepast, is dat op eigen risico. Als er klapbanden komen en hun druk was te hoog, gaaf je ze een gridstraf van -10 plaatsen voor de komende 5 races oid. Iets dat echt pijn doet. Teveel reguleren maakt het ingewikkelder en dat is lang niet altijd nodig.

Ik snap dat ze veiliheid voorop stellen, maar ga daar niet tever in. Er gebeurt vanzelf wel weer een keer een bizar ongeluk. Daar doe je helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 08:51
mphilipp schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:42:
Ik vraag mij af waarom bandendruk gereguleerd moet worden. Het heeft weer met veiligheid te maken, dat weet ik wel, maar dan nog. Laat Pirelli een advies geven en als iemand een hogere druk toepast, is dat op eigen risico. Als er klapbanden komen en hun druk was te hoog, gaaf je ze een gridstraf van -10 plaatsen voor de komende 5 races oid. Iets dat echt pijn doet. Teveel reguleren maakt het ingewikkelder en dat is lang niet altijd nodig.

Ik snap dat ze veiliheid voorop stellen, maar ga daar niet tever in. Er gebeurt vanzelf wel weer een keer een bizar ongeluk. Daar doe je helemaal niets aan.
Wat ik ook wel als reden hoor is dat er ook een Commercieel belang is. Dat het voor een bandenleverancier niet goed uitstraalt als er elke race lekke banden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

extra plek in Silverstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21

Het gaat om lagere druk. Hoe lager de druk, hoe meer vanuit de banden geregeld kan worden en hoe stijver de vering afgesteld kan worden, wat voor een stabieler platform zorgt. Maar bij een te lage druk kan je plotseling plofbanden hebben, zoals Hamilton, Bottas en Sainz hadden tijden de GP van Silverstone vorig jaar.
Er is een serieus voordeel te halen, maar niet elk team heeft een auto die daarmee overweg kan. Als ze elkaar wel verder proberen te volgen, krijg je problemen. Vandaar dat Pirelli elk jaar de minimumdruk ook verhoogd, omdat iedereen standaard al het minimum neemt en vandaaruit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
'Incredible demand' is wel een mooie spin aan sterk gereduceerde capaciteit vanwege COVID-restricties.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:26:
[...]

[Afbeelding]
hadden ze beter bocht 15 eruit kunnen halen en in een vloeiende beweging van 14 naar 16 gaan

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elfjes schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:06:
[...]

hadden ze beter bocht 15 eruit kunnen halen en in een vloeiende beweging van 14 naar 16 gaan
Als ik het goed zie, komen er meer inhaalmogelijkeden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elfjes schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Het lijkt misschien niet het geval te zijn, maar wat op de twitter-foto zichtbaar is aan "vernieuwing", is al een bestaande weg. Enkel nieuw asfalt dus, geen nieuw stukje weg, dus ook geen radicale verandering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

LewisVries schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Toto en Lewis hoeven maar te zeggen ‘spring’ en het enige wat de FIA zegt is ‘hoe hoog?’
Ondertussen doet de Britse pers er ook geen enkele, maar dan ook geen enkele, inspanning om Sir Lewis niet tot GOD te verklaren en Max tot kleuter met een blikje vieze frisdrank. Ze zullen gelijk hebben: je leest immers overal hetzelfde.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

hardware-lover schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:26:
[...]

[Afbeelding]
Ik vraag me af of het weghalen van de chicane 9 en 10 veel effect gaat hebben. Ze willen meer inhaalacties/uitremacties voor bocht 13, maar volgens mij blijft 11 en 12 nog steeds de snelheid limiteren op het stukje voor 13.
Het scherper maken van 13 is wel een goede aanpassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pjottum schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Ondertussen doet de Britse pers er ook geen enkele, maar dan ook geen enkele, inspanning om Sir Lewis niet tot GOD te verklaren en Max tot kleuter met een blikje vieze frisdrank. Ze zullen gelijk hebben: je leest immers overal hetzelfde.
Ik ben benieuwd, geef eens wat voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vuvuzela schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik ben benieuwd, geef eens wat voorbeelden.
Filmpje in eerder gelinkt autosport.com artikel.

Winners losers op formula1.com

Het filmpje wat ik niet terug kan vinden van die grijze vriend van Scarbstech.

Verstappen’s aggression could cause fireworks

etc.

De toon wordt aardig gezet.

Ik bedenk met trouwens dat dit allemaal uit dezelfde koker komt. Hm. _O-

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jwlb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Wat ik ook wel als reden hoor is dat er ook een Commercieel belang is. Dat het voor een bandenleverancier niet goed uitstraalt als er elke race lekke banden zijn.
Elke race lekke banden is vooral voor de teams zelf vervelend, dus daar leren ze vanzelf van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mavamal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Maar bij een te lage druk kan je plotseling plofbanden hebben, zoals Hamilton, Bottas en Sainz hadden tijden de GP van Silverstone vorig jaar.
Dat is dus iets dat de teams zelf ook niet willen. Ik denk dat het gauw voorbij is met de klapbanden als ze het vaker hebben. Ene meneer Hamilton kan het niet echt hebben om nou een race 0 punten te scoren... Om maar iets te noemen. Ze zoeken natuurlijk altijd het randje op, maar wel met een beetje verstand. Als er één keer klapbanden zijn geweest, is het een beetje prematuur om meteen een minimum verplichte druk in te stellen. Een klapband straft zichzelf, dus ik vind het reguleren om het reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

mphilipp schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is dus iets dat de teams zelf ook niet willen. Ik denk dat het gauw voorbij is met de klapbanden als ze het vaker hebben. Ene meneer Hamilton kan het niet echt hebben om nou een race 0 punten te scoren... Om maar iets te noemen. Ze zoeken natuurlijk altijd het randje op, maar wel met een beetje verstand. Als er één keer klapbanden zijn geweest, is het een beetje prematuur om meteen een minimum verplichte druk in te stellen. Een klapband straft zichzelf, dus ik vind het reguleren om het reguleren.
Maar met zo'n straf voor een klapband ben je eigenlijk toch ook aan het reguleren? Alleen laat je dan ruimte open voor "gedoe", want er is relatief veel winst te vinden daarin.. Liever een vast minimum dan dat de helft van alle media berichten over bandendruk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

pjottum schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Filmpje in eerder gelinkt autosport.com artikel.

Winners losers op formula1.com

Het filmpje wat ik niet terug kan vinden van die grijze vriend van Scarbstech.

Verstappen’s aggression could cause fireworks

etc.

De toon wordt aardig gezet.

Ik bedenk met trouwens dat dit allemaal uit dezelfde koker komt. Hm. _O-
Hier lees ik dus totaal niet iets zoals je eerder omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het blijft een lachertje die Power Ranking van Formula1.com
A masterclass in strategy and execution from Mercedes and Lewis Hamilton saw them triumph over Red Bull’s Max Verstappen for the third time in four races at the Spanish Grand Prix. But was it Hamilton, or one of his fellow peers, who drew the most praise from our judges in Barcelona? The scores are in for this week's Aramco F1 Power Rankings…
  1. Charles Leclerc - 9,8
  2. Lewis Hamilton - 9,5
  3. Max Verstappen - 8,8
  4. Esteban Ocon - 8,2
  5. Daniel Ricciardo - 7,8
Dit levert het volgende plaatje op in totaliteit:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021PowerRankings/2021SpanishGPPowerRankings/Leaderboard%20post%20Spain.jpg.transform/9col/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Misschien een stomme opmerking maar kan Pirelli niet een band ontwerpen die gewoon langzaam leegloopt wanneer je over de grens gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Punt is dus dat als in de regel staat dat onder een gewicht van 50KG de vleugel 0,5cm mag doorbuigen en onder 100KG 1cm dat je dan, in de geest van de regels, ook verwacht dat onder 150KG de vleugel maar 1,5cm flext. Alleen gaan teams uiteraard de randjes opzoeken en ervoor zorgen dat de vleugel 3cm flext bij 101KG zeg maar. Dus dat meteen over het randje van de test ze zo snel/ver mogelijk naar de gewenste situatie gaan. Het moge dan dus ook duidelijk zijn dat een "teveel flexende vleugel" niet in de geest met de regels is, ondanks dat die wel exact door de tests heen komt.
In dit goede voorbeeld zijn, wat mij betreft, de regels gewoon niet goed geschreven. Je moet gewoon schrijven als FIA zijnde dat de vleugel niet meer dan 1cm per 100kg mag doorbuigen. Klaar.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

werphengel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:05:
Misschien een stomme opmerking maar kan Pirelli niet een band ontwerpen die gewoon langzaam leegloopt wanneer je over de grens gaat.
En in het verlengde daarvan: kan Pirelli niet vaker zachtere banden meenemen? Nee, niet naar Mercedes kijken, die zijn al genoeg gepleased zoals een paar jaar terug met de dikte van het loopvlak.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

werphengel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:05:
een fabrikant kan dat prima doen, maar [..] pirelli bepaald dat niet, fia geeft die opdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

iichel schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:10:
[...]

In dit goede voorbeeld zijn, wat mij betreft, de regels gewoon niet goed geschreven. Je moet gewoon schrijven als FIA zijnde dat de vleugel niet meer dan 1cm per 100kg mag doorbuigen. Klaar.
Maar dat is ook weer voor meerdere uitleg vatbaar en lastig in een test vast te leggen. Bij 10000kg mag er dus maximaal 100cm doorgebogen worden, alleen verwacht ik dat die doorbuiging zodanig gaat zijn dat bij het weghalen van die 10000kg de vleugel uiteindelijk te ver doorgebogen blijft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Woudloper schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:57:
Het blijft een lachertje die Power Ranking van Formula1.com
Kijk er dan ook gewoon niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik vraag mij af waarom bandendruk gereguleerd moet worden. Het heeft weer met veiligheid te maken, dat weet ik wel, maar dan nog. Laat Pirelli een advies geven en als iemand een hogere druk toepast, is dat op eigen risico.
Het idee is denk ik dat Pirelli dat niet wil omdat dat dan slecht uitziet voor Pirelli. "Het zijn die Pirellibanden die klappen!".

Dat zo'n redenatie van voor tot achter totale onzin is maakt niet uit als een bedrijf bang voor zijn imago is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sorry @nachtnet

ze gaan waarschijnlijk hele agenda maar weer omgooien!

[ Voor 19% gewijzigd door basvn op 12-05-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zou me niets verbazen als Australië niet doorgaat. De plannen van deze week daar zijn dat het land tot zeker volgens jaar juli op slot blijft voor toeristen en eigen bevolking. Ingeënt of niet. Dus dan moet ik het f1 circus nog zien. Dat tennissen begin van het jaar was ook niet zo'n succes geloof ik.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
basvn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:51:
sorry @nachtnet
[Twitter]
[Twitter]

Wel vreemd hoe al die landen anders denken over de F1 organisatie. In Europa en midden-oosten is inmiddels toch wel bewezen dat de manier waarop F1 het organiseert gewoon goed werkt. Waarom zou dit dan niet kunnen werken in Japan of Australië...
Tweede helft van het jaar zijn ook nog eens heel veel meer mensen gevaccineerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
:(:) bedankt @basvn

Pas als F1 zelf met veranderingen komt ga ik me er pas druk om maken. (GP topics worden minder dan 1 race van te voren klaargezet, het kalender deel van de startpost is ook nog wel aan te passen. (voordeel is dat vorig seizoen al een groot aantal exotische baantjes terug op de kalender kwamen.))

basvn schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:51:
[..]
Anders gaan we toch gewoon extra GP's houden in Bahrain (korte variant bv?) of nog een GP van Amsterdam en een Grandprix van de Noordzee en nog een Grand Prix van Zuid-Kennermerland (en doe dan ook nog een GP Assen (die waren er toch al klaar voor.))

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 12-05-2021 16:55 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik begrijp nu denk ik beter wat er gebeurde in Spanje. Op vrijdag reden ze met een serieuze achtervleugel die we misschien nog terug gaan zien in Monaco. Op zaterdag was het een stuk kleinere vleugel.

Afbeeldingslocatie: https://files.catbox.moe/a2u1rf.jpg

Voordeel is hogere topsnelheid, nadeel is dat je auto meer zal glijden en het meer slijtage op de banden kan opleveren. En dat zagen we. Op vrijdag was het gewoon te weinig op de rechte stukken en uitstekend in de bochten. Op zaterdag was het beter met de topsnelheid, maar minder qua slijtage of stabiliteit.

En dat zagen we. De slijtage was gewoon te groot voor RBR op zondag. Verder leek Perez er moeite mee te hebben dat de achterkant niet zo stabiel meer was.

Oh en Mercedes? Nou die reden waarschijnlijk met een volle Monaco vleugel. Verder schijnen ze daar meer vermogen te hebben sinds Imola waardoor dit kan. Ik denk dat Mercedes nu ook gewoon echt eens alles moet laten zien dat ze hebben. Die hebben nog steeds meer vermogen dan Honda en zetten gewoon alweer meer vleugel.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-Formel-1-GP-Spanien-2021-Barcelona-Rennen-169FullWidthOdcPortrait-9dbea85e-1793116.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Lewis-Hamilton-Mercedes-Formel-1-GP-Spanien-2021-Barcelona-Rennen-169FullWidth-62f81580-1793117.jpg

Goede nieuws is dat Verstappen alsnog beter was in veel bochten. Met ultieme neerwaartse druk lijkt het wel goed te zitten. Ook was RBR bezig met hun airbox te voorzien van sensoren in Spanje. Daar komt mogelijkerwijs dus nog iets meer vermogen als ze daar wat verbeteren. Maar het belangrijkste is waarschijnlijk dat RBR iets gaat vinden zodat ze met minder vleugel hun banden alsnog sparen. Dat zal dus uit de vloer en diffuser moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Plenkske schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Wel vreemd hoe al die landen anders denken over de F1 organisatie.
Politici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:02:
En ik begrijp nu denk ik beter wat er gebeurde in Spanje. Op vrijdag reden ze met een serieuze achtervleugel die we misschien nog terug gaan zien in Monaco. Op zaterdag was het een stuk kleinere vleugel.

[Afbeelding]

Voordeel is hogere topsnelheid, nadeel is dat je auto meer zal glijden en het meer slijtage op de banden kan opleveren. En dat zagen we. Op vrijdag was het gewoon te weinig op de rechte stukken en uitstekend in de bochten. Op zaterdag was het beter met de topsnelheid, maar minder qua slijtage of stabiliteit.

En dat zagen we. De slijtage was gewoon te groot voor RBR op zondag. Verder leek Perez er moeite mee te hebben dat de achterkant niet zo stabiel meer was.

Oh en Mercedes? Nou die reden waarschijnlijk met een volle Monaco vleugel. Verder schijnen ze daar meer vermogen te hebben sinds Imola waardoor dit kan. Ik denk dat Mercedes nu ook gewoon echt eens alles moet laten zien dat ze hebben. Die hebben nog steeds meer vermogen dan Honda en zetten gewoon alweer meer vleugel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Goede nieuws is dat Verstappen alsnog beter was in veel bochten. Met ultieme neerwaartse druk lijkt het wel goed te zitten. Ook was RBR bezig met hun airbox te voorzien van sensoren in Spanje. Daar komt mogelijkerwijs dus nog iets meer vermogen als ze daar wat verbeteren. Maar het belangrijkste is waarschijnlijk dat RBR iets gaat vinden zodat ze met minder vleugel hun banden alsnog sparen. Dat zal dus uit de vloer en diffuser moeten komen.
Artikel van f1 dat ik gelinked had niet gezien waarin stond dat ze met minder vleugel waren gaan rijden omdat de topsnelheid te laag lag naar dat ze daardoor meer achterbanden slijtage hadden?
Wel extra info over merc... Daar word ik minder vrolijk van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LewisVries
Misschien al gezegd, maar Sky Italia blijkt afgelopen weekend een heel segment te hebben waarin werd getoond dat de Mercedes voorvleugel extreem doorbuigt. Gek genoeg hoor je de FIA daar niet over. Die laten hun oren echt alleen maar naar Mercedes en de Britse pers hangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LewisVries schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:31:
Misschien al gezegd, maar Sky Italia blijkt afgelopen weekend een heel segment te hebben waarin werd getoond dat de Mercedes voorvleugel extreem doorbuigt. Gek genoeg hoor je de FIA daar niet over. Die laten hun oren echt alleen maar naar Mercedes en de Britse pers hangen
Goed toch, dan verliest Mercedes het ook met dank aan Mercedes. ;)
Snowhite0901 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Artikel van f1 dat ik gelinked had niet gezien waarin stond dat ze met minder vleugel waren gaan rijden omdat de topsnelheid te laag lag naar dat ze daardoor meer achterbanden slijtage hadden?
Wel extra info over merc... Daar word ik minder vrolijk van.
Gemist ja. Maar ik lees die artikelen ook niet snel omdat ze nogal eens een mening proberen door te drukken. Ik lees eigenlijk weinig F1 artikelen om die reden want enige objectiviteit is zeer zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1NAdZmXIAEQACW?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1NAdZoXIAcCgk4?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1NDxTOXsAkCSiO?format=jpg&name=small

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik kwam dit tegen op de facebook van Max Verstappen, als dit hier nog niet langs is geweest..
Je kan je aanmelden voor op de hoogte gehouden te worden.(aanmeld mailtje kwam wel in mijn spam terecht)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3zIL8dftaY3qHDpYE09NuuwzUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/89Wlf6fvkBBrda19gqjlsyP3.jpg?f=user_large

De site https://thefangineer.com/ is een soort virtuele 2de strategische engineer, van user input gemaakt, na aanleiding van de discussie "wat had Max anders kunnen doen in de afgelopen race"

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oh ik hoop zo erg dat die website mensen in de zeik gaat nemen. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Wel een mooie website voor de Nederlanders, met die 17 miljoen race engineers :+

#wijwetenhetbeter

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LewisVries
DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Goed toch, dan verliest Mercedes het ook met dank aan Mercedes. ;)

[...]
Helaas gaan de nieuwe regels specifiek over de achtervleugels. Dus dan mag Mercedes wel hun extreem doorbuigende voorvleugel houden, maar Red Bull niet hun achtervleugel. Maar voor de rest is de FIA niet op de hand van Mercedes ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
LewisVries schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 01:50:
[...]

Helaas gaan de nieuwe regels specifiek over de achtervleugels. Dus dan mag Mercedes wel hun extreem doorbuigende voorvleugel houden, maar Red Bull niet hun achtervleugel. Maar voor de rest is de FIA niet op de hand van Mercedes ofzo :+
Dat lijkt me niet zo'n probleem om daar dan ook tegen te protesteren rb zijnde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
RBR vs Mercedes achtervleugel in Spanje:

YouTube: Flexible rear wings - Red Bull vs. Mercedes - on board with Verstapp...

Ik ben bang dat RBR binnenkort een aanpassing mag gaan doen aan de achtervleugel, dit heeft wel heel veel weg van 'movable aero'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Spollie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:25:

YouTube: Flexible rear wings - Red Bull vs. Mercedes - on board with Verstapp...

Ik ben bang dat RBR binnenkort een aanpassing mag gaan doen aan de achtervleugel, dit heeft wel heel veel weg van 'movable aero'.
Ik neem aan dat de FIA en andere teams dit ook zien? Overduidelijk niet de bedoeling dit, lijkt mij 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Spollie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:25:

Mooi filmpje. Ik vind het visueel nog wel meevallen. Zou ook wel zo'n filmpje van alle teams willen zien hoe veel het nu scheelt. :P

Iemand trouwens enig idee wat voor regels voor de frontwing gelden? Misschien daar ook maar een filmpje van.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Wel interessant dat de 'vane' van de Mercedes zich gedraagt als de gemiddelde trilplaat. Zou dat een bewussie zijn om iets met de aero te doen naar de achterkant?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 46 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken