[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.305 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
Als je heel cynisch wilt, dan is Russell misschien nu al de tweede coureur van Mercedes. Echter, en dat weten we allemaal, misschien is het niet verstandig Hamiton een concurrent voor de WDC te geven in de eigen renstal.

Dus wat doe je? Je zet Bottas er nog een derde tot een half seizoen naast. Op het moment dat Russell bij Mercedes komt, is Hamilton - voor Russell dan toch - al lang niet meer te achterhalen.

Mooi. Hamilton voltooit zijn doel om Schumacher van de troon te stoten. Als Russell echter in de tweede helft van het seizoen bewijst net zo goed - of zelfs beter - te zijn als Hamilton, dan is het voor die laatste wellicht tijd om eens te gaan nadenken over een LM series carrière of zo. Of als automotive vlogger. Op die manier is Mercedes weer een tijdje gedekt. Immers, ook Hamilton heeft niet het eeuwige leven.

Maar goed. Dan moet je wel héél cynisch denken....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:06
Helixes schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:53:
Als je heel cynisch wilt, dan is Russell misschien nu al de tweede coureur van Mercedes. Echter, en dat weten we allemaal, misschien is het niet verstandig Hamiton een concurrent voor de WDC te geven in de eigen renstal.

Dus wat doe je? Je zet Bottas er nog een derde tot een half seizoen naast. Op het moment dat Russell bij Mercedes komt, is Hamilton - voor Russell dan toch - al lang niet meer te achterhalen.

Mooi. Hamilton voltooit zijn doel om Schumacher van de troon te stoten. Als Russell echter in de tweede helft van het seizoen bewijst net zo goed - of zelfs beter - te zijn als Hamilton, dan is het voor die laatste wellicht tijd om eens te gaan nadenken over een LM series carrière of zo. Of als automotive vlogger. Op die manier is Mercedes weer een tijdje gedekt. Immers, ook Hamilton heeft niet het eeuwige leven.

Maar goed. Dan moet je wel héél cynisch denken....
Dan moet Hamilton wel eerst aardig uitlopen op Max. Als die nog in de buurt is qua punten dan is het niet verstandig om Russell in de mix te gooien als de verwachting is dat die nog punten van Hamilton af kan snoepen (maar door zijn achterstand zelf Max ook niet meer in zal halen).
Of je moet George gelijk onder stricte team orders zetten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
@Finraziel - dat hangt natuurlijk van de volgorde af.

Als George zich (betrouwbaarder dan Valtteri) tussen Lewis en Max kan positioneren, dan is dat grote winst voor Mercedes, en hun WDC - maar ook WCC - kansen.

Als George zich andersom tussen Max en Lewis weet te rijden, wordt het lastig natuurlijk. Dat gaat er wel van uit dat Max een serieuze contender is. Met en beetje competente auto is hij dat natuurlijk ook - maar voorlopig zie ik het initiatief nog steeds bij Lewis en Mercedes liggen...

Waarom - ik vermoed dat het WDC in 2021 niet op de baan wordt beslist, maar in de paddock. Hamilton en Max hebben aangetoond stuivertje te kunnen wisselen op de hoogste twee treedjes van het podium. Waar de verschillen worden gemaakt zijn, denk ik, bij uitvallen. En dan vooral op gebied van betrouwbaarheid - maar ook ietwat op het gebied van consistentie, in die zin dat je maar beter uit de grindbak blijft. Mercedes en Lewis hebben op dat gebied een uitstekende track record, zeker in vergelijking met Red Bull en Max.

[ Voor 34% gewijzigd door Helixes op 07-05-2021 11:24 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Finraziel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Dan moet Hamilton wel eerst aardig uitlopen op Max. Als die nog in de buurt is qua punten dan is het niet verstandig om Russell in de mix te gooien als de verwachting is dat die nog punten van Hamilton af kan snoepen (maar door zijn achterstand zelf Max ook niet meer in zal halen).
Of je moet George gelijk onder stricte team orders zetten.
Als ze hem in die wagen zetten kunnen ze hem toch prima de opdracht geven om punten bij VER & PER weg te halen en om te zorgen dat Mercedes de titel pakt als constructeur? Dit doet BOT nu ook en zolang hij dat vol kan houden zie ik hem niet vervangen worden door RUS. Het risico met RUS is vooral dat hij door bewijsdrang brokken gaat maken waardoor kostbare punten verloren gaan. Van BOT weet je dat de kans erg klein is dat hij een Rosbergje doet, van RUS weet ik dat zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
BlackMonkey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Volgens Horner zijn eigen woorden, de grootste investering sinds de aankoop van het team. Erg benieuwd hoe Toto er nu naar kijkt.
Om hier toch even op terug te komen, Toto heeft gereageerd: Red Bull approached 100 Mercedes engine staff and got 15 – Wolff. Kan helaas het interview van Sky even niet vinden.

Hieruit lijkt RBR echt een biedingsstrijd op het personeel van Mercedes HPP is begonnen:
Wolff did not deny he offered to double the salaries of his staff in order to encourage them to stay, as claimed by Red Bull motorsport Helmut Marko. But he suggested Red Bull’s offers may have gone beyond that.

“Doubling the salaries is one thing but if you triple them, at a certain stage, you’re not going to compete anymore, even for loyal people.
Maar de meeste bijzondere quote:
“But it is what it is. I respect everybody that wants to defend his business or build their business and retaliation time has not yet come.
Dat wordt nog wat :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Tja, Mercedes hoeft maar 1 persoon bij RBR los weten te weken... en het hele kaartenhuis stort in elkaar :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
alexbl69 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Tja, Mercedes hoeft maar 1 persoon bij RBR los weten te weken... en het hele kaartenhuis stort in elkaar :)
Christian Horner? Adrian Newey? Paul Monaghan? Phill Turner? Hannah Schmitz? Gianpiero Lambiase? Hugh Bird? Simon Rennie? Lee Stevenson? Ole Schack?

Hiervan zal toch vast wel meer als de helft vervangbaar zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
RobertMe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:42:
[...]

Christian Horner? Adrian Newey? Paul Monaghan? Phill Turner? Hannah Schmitz? Gianpiero Lambiase? Hugh Bird? Simon Rennie? Lee Stevenson? Ole Schack?

Ik neem aan dat ie Verstappen bedoelt. ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

De enige daarvan die echt onvervangbaar is, is ook degene die elke paar maanden zou vertrekken maar dit nooit doet. Want Newey heeft geen enkele reden om te gaan. De man lijkt namelijk toch een zekere drang naar controle te hebben en dat lijkt mede te hebben gebotst bij McLaren en Williams. Bij RBR is hij gewoon inhoudelijk echt de baas. Hij lijkt ook alles te krijgen dat hij wil.

Nee, Verstappen is de enige die RBR echt kan saboteren, maar die zie ik niet meer gaan nu alle puzzelstukjes eindelijk in elkaar vallen. Zeker nu het bij Mercedes steeds onrustiger aan het worden is en mensen vertrekken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:56

Spotmatic

Ken sent me

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Spotmatic op 07-05-2021 19:31 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
[...]

Verstappen inderdaad.

Het team is organisatorisch en technisch (de auto) volledig in dienst van Verstappen komen te staan. Het altijd zo geroemde opleidingstraject van Red Bull is door zijn toedoen onvrijwillig gesloopt. De kandidaten uit die opleiding die na Verstappen bij Red Bull kwamen werden dusdanig door hem zoek gereden dat ze zichzelf niet meer waren. Dat het niet perse slechte coureurs zijn bewijst Gasly wel. Met het aantrekken van Perez heeft Red Bull zijn eigen ontwikkelprogramma opgeblazen.

Wat moet Red Bull doen als Verstappen door Mercedes wordt weggekocht? Ze zullen waarschijnlijk Ricciardo direct aantrekken aangezien hij de laatste is die - naast Verstappen - nog potten kon breken in die wagen. Maar de 2021 wagen is niet de wagen van 2016 of 2017.

Als Mercedes Verstappen weet los te weken bij Red Bull worden de laatste jaren terug geworpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 06:23
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:24:
[...]

De enige daarvan die echt onvervangbaar is, is ook degene die elke paar maanden zou vertrekken maar dit nooit doet. Want Newey heeft geen enkele reden om te gaan. De man lijkt namelijk toch een zekere drang naar controle te hebben en dat lijkt mede te hebben gebotst bij McLaren en Williams. Bij RBR is hij gewoon inhoudelijk echt de baas. Hij lijkt ook alles te krijgen dat hij wil.

Nee, Verstappen is de enige die RBR echt kan saboteren, maar die zie ik niet meer gaan nu alle puzzelstukjes eindelijk in elkaar vallen. Zeker nu het bij Mercedes steeds onrustiger aan het worden is en mensen vertrekken.
Je kan je echter wel afvragen of hij echt zijn grootste reputatie waarmaakt daar. Ik bedoel, Merc lijkt ook op het gebied van chassis gewoon voor te liggen op RB (al jaren), dus ik heb af en toe wel het idee dat zijn reputatie als by far the best wat overdreven wordt. Uiteraard niet eenvoudig om de man te vervangen als hij zou vertrekken though.

Verder wel eens met wat je schrijft, maar ik heb toch het idee dat Newey te vaak nog op een voetstuk wordt geplaatst waar hij eigenlijk ook de laatste jaren niet zijn beste werk lijkt af te leveren? Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het prut of niet goed zou zijn, maar absoluut uitzonderlijk lijkt het ook niet en de high rake-filosofie lijkt ook niet echt gebracht te hebben wat het wellicht zou moeten hebben brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Je kan je echter wel afvragen of hij echt zijn grootste reputatie waarmaakt daar. Ik bedoel, Merc lijkt ook op het gebied van chassis gewoon voor te liggen op RB (al jaren), dus ik heb af en toe wel het idee dat zijn reputatie als by far the best wat overdreven wordt. Uiteraard niet eenvoudig om de man te vervangen als hij zou vertrekken though.

Verder wel eens met wat je schrijft, maar ik heb toch het idee dat Newey te vaak nog op een voetstuk wordt geplaatst waar hij eigenlijk ook de laatste jaren niet zijn beste werk lijkt af te leveren? Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het prut of niet goed zou zijn, maar absoluut uitzonderlijk lijkt het ook niet en de high rake-filosofie lijkt ook niet echt gebracht te hebben wat het wellicht zou moeten hebben brengen?
En daar kan ik weer tegenover zetten dat Mercedes jaren opereerde met ruim €100 miljoen meer budget voor dat chassis en dus ook met veel meer personeel. Dan hadden ze ook nog eens een serieus voordeel qua vermogen, betere integratie van hun PU voor de Honda periode bij RBR en de reglementswijzigingen van 2019 die ten voordelen uitvielen terwijl ze RBR juist benadeelden.

Maar uiteindelijk is Newey de CTO. Zijn taak is de grote lijnen uitzetten, het concept van de auto bewaken en ontwikkelen en toe te zien op alle afdelingen. Daarnaast schijnt hij nog steeds geen gebruik te maken van een computer en moeten anderen zijn tekeningen omzetten in CFD. Daar schijnt RBR overigens zeer goed mee te zijn. Want ze schijnen ook de oudste en slechtste windtunnel van alle teams te hebben.

Laatste is dat met de 2021 reglementen, "high rake" opeens weer goed lijkt te zijn. Dat is inmiddels ook een inhoudsloze term aan het worden omdat er constant mee gestoord word zonder substantie. Van wat ik had begrepen, zat het probleem met de RB16 blijkbaar grotendeels in de vormgeving van de versnellingsbak. Er gingen met de wintertest ook wat verhalen rond dat na het seizoen, die RB16 in een windtunnel op volle schaal is gezet om het nu echt te achterhalen. Dat mocht toen ook omdat het de "oude auto" was. Normaal gesproken mag je alleen op 60% schaal testen en beperkt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:31:
[...]

En daar kan ik weer tegenover zetten dat Mercedes jaren opereerde met ruim €100 miljoen meer budget voor dat chassis en dus ook met veel meer personeel. Dan hadden ze ook nog eens een serieus voordeel qua vermogen, betere integratie van hun PU voor de Honda periode bij RBR en de reglementswijzigingen van 2019 die ten voordelen uitvielen terwijl ze RBR juist benadeelden.

Maar uiteindelijk is Newey de CTO. Zijn taak is de grote lijnen uitzetten, het concept van de auto bewaken en ontwikkelen en toe te zien op alle afdelingen. Daarnaast schijnt hij nog steeds geen gebruik te maken van een computer en moeten anderen zijn tekeningen omzetten in CFD. Daar schijnt RBR overigens zeer goed mee te zijn. Want ze schijnen ook de oudste en slechtste windtunnel van alle teams te hebben.

Laatste is dat met de 2021 reglementen, "high rake" opeens weer goed lijkt te zijn. Dat is inmiddels ook een inhoudsloze term aan het worden omdat er constant mee gestoord word zonder substantie. Van wat ik had begrepen, zat het probleem met de RB16 blijkbaar grotendeels in de vormgeving van de versnellingsbak. Er gingen met de wintertest ook wat verhalen rond dat na het seizoen, die RB16 in een windtunnel op volle schaal is gezet om het nu echt te achterhalen. Dat mocht toen ook omdat het de "oude auto" was. Normaal gesproken mag je alleen op 60% schaal testen en beperkt.
Nouja, die 100 miljoen gingen niet alleen naar het chassis toch? Maar goed, waar het mij vooral om ging is eigenlijk dat Newey ook niet de silver bullet heeft weten te vinden. Dat RBR de slechtste windtunnel heeft, wist ik echter niet. Da's wel apart als ze zoveel geld rondstrooien in F1. Tijd voor een upgrade?

Anyway, ik heb er nog altijd wel vertrouwen in voor dit seizoen, hoop dat ze het dit keer eens een keer voor elkaar weten te hebben. Al zou het niet tot de WDC leiden, als het enigszins spannend blijft tot het eind van het seizoen dan zou dat al een hele verbetering zijn. Denk persoonlijk dat dat wel mogelijk is, maar who knows.

Krijg wel alweer een hekel aan Mercedes met hun uitspraken en Hamilton die dit weekend ook nog even een duit in het zakje doet met z'n "we shouldn't win due to our opponent's mistakes" (paraphrased) alsof ze niet zelf ook fouten hebben gemaakt en eigenlijk 2/3 keer de betere wagen hadden. Maar goed, dat hoort erbij I guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Nouja, die 100 miljoen gingen niet alleen naar het chassis toch? Maar goed, waar het mij vooral om ging is eigenlijk dat Newey ook niet de silver bullet heeft weten te vinden. Dat RBR de slechtste windtunnel heeft, wist ik echter niet. Da's wel apart als ze zoveel geld rondstrooien in F1. Tijd voor een upgrade?
Jawel. RBR zat jaren rond de €300 miljoen voor chassis + salarissen en Mercedes eerder rond de €420 miljoen. Zelfs als je dan rekent dat Hamilton veel meer verdient dan Verstappen, zit je rond de €100 miljoen. Mercedes had ook steeds meer personeel voor hun chassis en er waren jaren dat ze veel eerder konden stoppen met ontwikkelen omdat ze toch alles gingen winnen. De PU is een apart budget kwam er nog eens bovenop.

Nu zal Mercedes heel wat mensen hebben hebben moeten overplaatsen of hebben ontslagen. RBR lijkt die mensen die zij overtollig hebben, wel eens naar die PU faciliteit te kunnen schuiven. Dat is waarschijnlijk waarom ze het nu ook doen en kunnen betalen.

Dat van die windtunnel kwam ik ook pas recent achter. Maar het lijkt weinig uit te maken omdat RBR behoorlijk goed schijnt te zijn met CFD, zowel in tijd van ontwerp naar onderdeel op de auto als het "CFD budget" dat ze daadwerkelijk gebruiken voor een onderdeel. Verder is RBR eigenlijk altijd aan het ontwikkelen waar het impact heeft. Je ziet ze niet zo vaak met kleine dingetjes zoals andere spiegels komen. Nee, vloer, vleugels, barge boards en diffusers.
Anyway, ik heb er nog altijd wel vertrouwen in voor dit seizoen, hoop dat ze het dit keer eens een keer voor elkaar weten te hebben. Al zou het niet tot de WDC leiden, als het enigszins spannend blijft tot het eind van het seizoen dan zou dat al een hele verbetering zijn. Denk persoonlijk dat dat wel mogelijk is, maar who knows.

Krijg wel alweer een hekel aan Mercedes met hun uitspraken en Hamilton die dit weekend ook nog even een duit in het zakje doet met z'n "we shouldn't win due to our opponent's mistakes" (paraphrased) alsof ze niet zelf ook fouten hebben gemaakt en eigenlijk 2/3 keer de betere wagen hadden. Maar goed, dat hoort erbij I guess.
Ik ook wel, maar dit weekend moeten er gewoon eens 25 punten binnenkomen. Er zijn nu al te veel punten gemorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:16:

[...]

Ik ook wel, maar dit weekend moeten er gewoon eens 25 punten binnenkomen. Er zijn nu al te veel punten gemorst.
Kijk daar ben ik het dan niet echt mee eens, ze hebben pech gehad dat Hamilton geen punten kwijt is geraakt aan zijn dikke crash, maar verder heeft het RB niet eens zoveel tegen gezeten. Ik denk dat 2-1 voor Merc een vrij goede afspiegeling is van de krachten.

Maar goed, hopen dat ze hier idd beter voor de dag komen en dat ze de punten pakken en schade kunnen doen (tov Merc). Later in het seizoen komen er sowieso zeker banen (als Mex en Bra doorgaan) waarop RB vrijwel zeker de win gaat pakken. Als de betrouwbaarheid goed is, dan komt dat allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackMonkey schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:53:
[...]
Hieruit lijkt RBR echt een biedingsstrijd op het personeel van Mercedes HPP is begonnen
Wolff gaf zelf meteen al aan dat dat niet zo gek is, omdat er verder helemaal geen F1 motorenbouwer is in Engeland. En 'toevallig' heb je in principe bij Mercedes momenteel de beste mensen zitten.
“If you want to set up an engine factory in the UK, there is only one, and that is us,” Wolff said on Sky Sports F1.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe langzaam/snel de FE nu echt is tov F1.

Dit weekend rijden ze op het hele circuit van Monaco, dus dan hebben we een echt 1 op 1 vergelijking.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@YakuzA nee, het circuit is op details anders. Maar natuurlijk zijn ze trager. Het is ook niet het doel om even snel als de F1 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jelte schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:00:
@YakuzA nee, het circuit is op details anders. Maar natuurlijk zijn ze trager. Het is ook niet het doel om even snel als de F1 te zijn.
In principe is de FE langzamer dan een F4 auto, maar was wel benieuwd hoe het op een echt circuit is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoe graag ik Max ook die pole had gegund, ik kan niet anders dan bewondering opbrengen voor Lewis. Hoe hij het tóch weer voor elkaar krijgt om er een nóg sneller rondje uit te persen. Kijk maar naar Bottas, die de hele tijd zogenaamd sneller was. Daarom denk ik altijd dat Lewis het expres doet. Hij wéét gewoon dat ie sneller is, maar bewaart het voor het laatst. Zo heeft het meer effect op je tegenstanders.
Hoe dan ook, gewoon weer top. De marge maakt niet uit, het feit dat ie het eruit weet te halen op de momenten dat het moet, maakt hem gewoon de GOAT, of je het nou leuk vindt of niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:48:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe langzaam/snel de FE nu echt is tov F1.

Dit weekend rijden ze op het hele circuit van Monaco, dus dan hebben we een echt 1 op 1 vergelijking.
Dat zal op Monaco nog wel interessant zijn, verder zal de FE niet in de buurt van de Formule 1 komen.

https://nl.motorsport.com...ycar-motogp-meer/4860582/
De huidige Gen2-bolide uit het Formule E-kampioenschap heeft een topsnelheid van 280 kilometer per uur, langzamer dan de meeste topklassen uit de formuleracerij. De bolide is echter ontworpen om te kunnen racen op smalle stratencircuits waar het niet mogelijk is om de enorme topsnelheden van de Formule 1 of IndyCar te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mphilipp schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:50:
Hoe graag ik Max ook die pole had gegund, ik kan niet anders dan bewondering opbrengen voor Lewis. Hoe hij het tóch weer voor elkaar krijgt om er een nóg sneller rondje uit te persen. Kijk maar naar Bottas, die de hele tijd zogenaamd sneller was. Daarom denk ik altijd dat Lewis het expres doet. Hij wéét gewoon dat ie sneller is, maar bewaart het voor het laatst. Zo heeft het meer effect op je tegenstanders.
Hoe dan ook, gewoon weer top. De marge maakt niet uit, het feit dat ie het eruit weet te halen op de momenten dat het moet, maakt hem gewoon de GOAT, of je het nou leuk vindt of niet.
Heb ook vaak het idee dat hij het een beetje aankijkt en het beste voor Q3 bewaart en het lukt dan vaak ook nog dus dat is wel klasse.

Tegelijkertijd, de meeste analysten/mensen gaan ervan volgensmij vanuit dat Mercedes nog steeds de beste auto heeft. Dan vind ik 0.036s voorsprong niet echt heel erg GOAT.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:52:
[...]

Heb ook vaak het idee dat hij het een beetje aankijkt en het beste voor Q3 bewaart en het lukt dan vaak ook nog dus dat is wel klasse.

Tegelijkertijd, de meeste analysten/mensen gaan ervan volgensmij vanuit dat Mercedes nog steeds de beste auto heeft. Dan vind ik 0.036s voorsprong niet echt heel erg GOAT.
De punten worden nog steeds op zondag verdeeld. Het gat doet er niet toe. Pole is gewoon pole. En met 100 poles doe je gewoon iets heel erg goed, of je nu de snelste auto hebt of niet, het betekent wel dat je je teamgenoten vaak verslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:52:
[...]
De analisten zitten niet in die auto, dus hun woord is precies dat. En ik heb iemand wel eens horen zeggen dat een echte sportman altijd precies genoeg doet, en eigenlijk altijd wel wat over heeft. En als we naar zijn vrind kijken in auto #88, is het best goed. En Max is ook goed, ook als je dat vergelijkt met zijn vrind. Dát zijn de meetpunten, niet de interessante verhalen van de analisten.

En inderdaad, morgen worden de punten verdeeld. Het zal best spannend worden denk ik/hoop ik. Maakt ook niet uit wie er wint, als ze maar een run for the money krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Wat heeft Kubica ermee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:59
The_Admin schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Wat heeft Kubica ermee te maken?
Typo: #88 --> #77.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
Maar even voor het hoofdtopic.

Canada is vervangen door Turkije vanwege de Covid situatie.
Maar het ziet ernaar uit dat het Mugello (Italië) wordt daar Turkije op de Rode lijst met verplichte quarantaine bij terugkomst van de race wordt geplaatst van het VK. Dat is een leuk dilemma daar er behoorlijk wat teams hun thuisbasis in het VK hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Kunnen we aub stoppen met die hele GOAT shit? Er bestaat geen GOAT gezien de grote verschillen in de auto's en tijdperken. Als HAM of Max een race in de auto van Fangio zouden rijden, schijten ze wellicht hun pak tot de nek vol. Tegelijk waren er toen 9 races per seizoen en nu 20+.
HAM is een grote rijder, punt. Vergelijken heeft geen zin.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 18-09 18:06
Iedere keer als iemand een rijder 'goat' noemt stel ik me de betreffende rijder gewoon voor als geit.
Sikje... Hoorns... Willekeurige dingen in de paddock op staan te kauwen... :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als ik dit mag geloven: https://nos.nl/artikel/23...anenduel-lewis-versus-max Dan lijkt het wat te rommelen bij Mercedes. :P

Afbeeldingslocatie: https://liveenergized.com/wp-content/uploads/2015/10/table-salt.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-05-2021 08:39 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mphilipp schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:13:
[...]

De analisten zitten niet in die auto, dus hun woord is precies dat. En ik heb iemand wel eens horen zeggen dat een echte sportman altijd precies genoeg doet, en eigenlijk altijd wel wat over heeft. En als we naar zijn vrind kijken in auto #88, is het best goed. En Max is ook goed, ook als je dat vergelijkt met zijn vrind. Dát zijn de meetpunten, niet de interessante verhalen van de analisten.

En inderdaad, morgen worden de punten verdeeld. Het zal best spannend worden denk ik/hoop ik. Maakt ook niet uit wie er wint, als ze maar een run for the money krijgen.
Dat zijn zeker meetpunten tegelijkertijd speelt de kwaliteit vd auto een zeer grote rol en als MER inderdaad beter is wat ik ook denk en wat gewoon een breedgedragen gedachte is bij F1 volgers dan vind ik 0.036s nog steeds niet heel indrukwekkend.

Daarnaast hoor je me niet zeggen dat het niet goed is of dat HAM niet goed is, ik vind in deze omstandigheden het alleen geen aanleiding en 0.036 op RBR geen kenmerk om weer over de GOAT te beginnen wat ik sowieso een vrij zinloze discussie vind.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
En waar lees je dat juist? Ik lees reacties op roddels

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Daarnaast hoor je me niet zeggen dat het niet goed is of dat HAM niet goed is, ik vind in deze omstandigheden het alleen geen aanleiding en 0.036 op RBR geen kenmerk om weer over de GOAT te beginnen wat ik sowieso een vrij zinloze discussie vind.
Misschien een zinloze discussie, maar er zijn gewoon nog steeds mensen die blijven roepen dat Hamilton het niet waard is en dat het alleen aan de auto ligt. Ik weet niet wat die mensen gerookt hebben, maar onderhand wordt het een beetje dommenpraat als je gewoon naar de prestaties kijkt en vooral vs tegenstanders binnen en buiten zijn eigen team. Coureurs in dezelfde auto presteren gewoon minder. De enige die wat kon was Rosberg en dat was (arguably) door twijfelachtige acties.

Maar ik (persoonlijk) vind het gewoon bijzonder dat Hamilton gewoon steeds weer in staat is om nét dat beetje meer eruit te persen. Net als dat men zegt dat Max er 110% uit weet te halen, is dat bij Hamilton ook zo denk ik. Dat het maar een fractie scheelt is misschien niet iets om de vlag over uit te hangen, maar misschien is het ook weer zo dat Lewis veel meer uit de Mercedes wist te persen dan 'mogelijk' was (of wat anderen eruit hadden kunnen halen). Maar we weten het niet. Misschien als je Max en Lewis een uurtje geeft op een verder lege baan met ongelimiteerde banden ga je zien wat het verschil uiteindelijk is. Nu moeten we het doen met de resultaten die er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-dark schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:43:

Maar het ziet ernaar uit dat het Mugello (Italië) wordt daar Turkije op de Rode lijst met verplichte quarantaine bij terugkomst van de race wordt geplaatst van het VK. Dat is een leuk dilemma daar er behoorlijk wat teams hun thuisbasis in het VK hebben.
Yay. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
Qua baan zeker een vooruitgang.
Alleen weer wat extra werk voor jou en @nachtnet om de TS weer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-dark schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:32:
[...]

We maken geen topics meer ruim van te voren aan. Want vorig jaar stonden ze er in januari al allemaal. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 18-09 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

* Blokker_1999 kijkt naar de postdatum van de first post

😂 Yep, het was zeker niet Januari.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:34:
[...]

We maken geen topics meer ruim van te voren aan. Want vorig jaar stonden ze er in januari al allemaal. O-)
Ik snap niet wat het probleem is/was :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
D-dark schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:32:
[...]

Wat heb ik nu weer gemist? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

Volgende race Monaco. Normaal gesproken een goede baan voor redbull. En max zit ontzettend close tegen pole aan op mercedesbaantjes zoals spanje en imola (helaas foutje op imola).

Klopt het dat we nu even de mercedesbaantjes niet meer hebben en we toch een grotere kans op een max overwinning gaan zien?

Edit: en we naderen de zomer. Dus wat hogere temperaturen waar mercedes meer last van heeft dan honda(normaal gesproken).

[ Voor 16% gewijzigd door Bloodclot op 09-05-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-dark schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:43:

Het duurt nog meer dan een maand voordat ze naar Istanbul gaan.
In die maand tijd kan veel veranderen, en anders vliegen ze gewoon van Istanbul naar Frankrijk ipv de uk.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
mphilipp schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Misschien een zinloze discussie, maar er zijn gewoon nog steeds mensen die blijven roepen dat Hamilton het niet waard is en dat het alleen aan de auto ligt. Ik weet niet wat die mensen gerookt hebben, maar onderhand wordt het een beetje dommenpraat als je gewoon naar de prestaties kijkt en vooral vs tegenstanders binnen en buiten zijn eigen team. Coureurs in dezelfde auto presteren gewoon minder. De enige die wat kon was Rosberg en dat was (arguably) door twijfelachtige acties.

Maar ik (persoonlijk) vind het gewoon bijzonder dat Hamilton gewoon steeds weer in staat is om nét dat beetje meer eruit te persen. Net als dat men zegt dat Max er 110% uit weet te halen, is dat bij Hamilton ook zo denk ik. Dat het maar een fractie scheelt is misschien niet iets om de vlag over uit te hangen, maar misschien is het ook weer zo dat Lewis veel meer uit de Mercedes wist te persen dan 'mogelijk' was (of wat anderen eruit hadden kunnen halen). Maar we weten het niet. Misschien als je Max en Lewis een uurtje geeft op een verder lege baan met ongelimiteerde banden ga je zien wat het verschil uiteindelijk is. Nu moeten we het doen met de resultaten die er zijn.
Een GOAT aanwijzen is gewoon niet te doen. Verschillende tijden, verschillende auto's etc. Hamilton laat nu dit jaar alleen wel zijn meerwaarde zien aan Mercedes en zien hoe goed hij echt is. Alle verhalen die we afgelopen tijd zagen van mensen die roepen dat Hamilton alleen hard gaat omdat de Mercedes zo goed is, dat Hamilton niet van uitdaging/racen houdt etc. zie je dat dat onzin is. Olav Mol zegt ook dat je nu oprecht bij Hamilton ziet dat hij ervan geniet dat hij moet racen/strijden met Verstappen. Je ziet gewoon nu ook hoe goed Hamilton echt is en dat hij nog meer eruit kan halen wanneer dat nodig is. Iets waar Bottas totaal niet in slaagt. Gisteren zag je het ook weer. Hij lag 7,5 sec achter op Verstappen en team zegt dat hij 0,2 sec sneller is en dat hij moet pushen. Niet veel later ligt hij 10 sec achter op Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Muse schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:04:
[...]

De punten worden nog steeds op zondag verdeeld. Het gat doet er niet toe. Pole is gewoon pole. En met 100 poles doe je gewoon iets heel erg goed, of je nu de snelste auto hebt of niet, het betekent wel dat je je teamgenoten vaak verslaat.
En op zondag bleek dat de Mercedes met een erg goede rijder gewoon een seconde per rondje sneller is dan de RB met een erg goede rijder als het even moet.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Een GOAT aanwijzen is gewoon niet te doen.
Dat is waar. Maar in het lijstje van goat's doet ie het goed :+
Ik dacht ook dat de consensus was dat Fangio het meest aanspraak maakt op die titel, alleen al omdat ie WK werd voor elk team/merk waar ie voor reed, en ook omdat het toen nog écht zwaar was. Het hele racen stond in de kinderschoenen. Net als de tijd van Chuck Yeager zeg maar. Die mannen hebben het uitgevonden zeg maar.

Ik denk ook dat het 'beter' is om een (zoals dat in Sumo heet) 'Groot Kampioen' aan te wijzen in elke periode van F1. Dus dan heb je mannen als Senna, Schumacher, Lauda en Hamilton, maar er zijn ook weer tijdgenoten van hen aan te wijzen die ook bijzonder goed waren op hun eigen manier. Het is denk ik ook een beetje een voorkeurskwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:44:
[...]

En op zondag bleek dat de Mercedes met een erg goede rijder gewoon een seconde per rondje sneller is dan de RB met een erg goede rijder als het even moet.
Ja, dat was pijnlijk om te zien. RBR zit dichterbij dan ooit, maar ze zijn er helaas nog niet.
Hetgeen waar ik nu al bang voor ben is dat we veel strijd in de races gaan zien, maar dat het wel steeds Mercedes/Hamilton is die aan het langste eind trekt.

Maar goed, we weten ook dat Mercedes altijd al goed omging met de hardste compounds en ook is Spanje echt wel een Mercedes-baan. De lagere temperatuur op zondag deed de RB geen plezier, maar de Merc duidelijk wel.

Next up: Monaco, een baan waar RBR altijd al sterk is geweest, ook als ze in Spanje 0,9 secs aan de broek kregen in kwalificatie. Laten we hopen dat Red Bull en Verstappen de spanning in het kampioenschap weer wat terug kunnen brengen door het gat te verkleinen. En dat Perez nu eens een echte wingman kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
mphilipp schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Dat is waar. Maar in het lijstje van goat's doet ie het goed :+
Ik dacht ook dat de consensus was dat Fangio het meest aanspraak maakt op die titel, alleen al omdat ie WK werd voor elk team/merk waar ie voor reed, en ook omdat het toen nog écht zwaar was. Het hele racen stond in de kinderschoenen. Net als de tijd van Chuck Yeager zeg maar. Die mannen hebben het uitgevonden zeg maar.

Ik denk ook dat het 'beter' is om een (zoals dat in Sumo heet) 'Groot Kampioen' aan te wijzen in elke periode van F1. Dus dan heb je mannen als Senna, Schumacher, Lauda en Hamilton, maar er zijn ook weer tijdgenoten van hen aan te wijzen die ook bijzonder goed waren op hun eigen manier. Het is denk ik ook een beetje een voorkeurskwestie.
Fangio wordt vaak genoemd idd hoe goed die was zeker met de auto's uit die tijd, maar ik hoor ook verhalen dat Fangio altijd de beste auto kocht en zo dus altijd de beste auto had. Maar goed, ik heb me nooit zo verdiept in Fangio en de F1 geschiedenis zo ver terug. Dus ik kan er niet heel veel over zeggen.

Het is idd beter om een lijst met grote kampioenen te maken en daar hoort Hamilton zeker in thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48
Tomcatter_31 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Fangio wordt vaak genoemd idd hoe goed die was zeker met de auto's uit die tijd, maar ik hoor ook verhalen dat Fangio altijd de beste auto kocht en zo dus altijd de beste auto had. Maar goed, ik heb me nooit zo verdiept in Fangio en de F1 geschiedenis zo ver terug. Dus ik kan er niet heel veel over zeggen.

Het is idd beter om een lijst met grote kampioenen te maken en daar hoort Hamilton zeker in thuis.
Check Fangio: El hombre que domaba las máquinas op Netflix eens, heb er zelf met veel plezier naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Rembock schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Check Fangio: El hombre que domaba las máquinas op Netflix eens, heb er zelf met veel plezier naar gekeken :)
Bedankt voor de tip! Zal hem in mijn lijst zetten. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Een blik op de resultaten van de teamgenoten is toch ook al oké? Bottas en Perez, ongeveer van hetzelfde kaliber wat mij betreft. Bottas een stukje beter in de kwali, maar Perez vooral in de race. Het feit dat Bottas 'm moeiteloos op p3 weet te parkeren, zegt genoeg over het gemak waarmee de Merc in de race te besturen is. De Mercedessen zijn gewoon nog altijd een tandje beter in racetrim dan de Red Bulls. Alleen al het feit dat Lewis ronde na ronde binnen 1,5 seconde van Max kon blijven zegt wat dat betreft genoeg. Als Bottas niet door Leclerc was ingehaald in het begin, had ie ook achter Max vast gezeten.

Neemt natuurlijk niet weg dat Lewis wel gewoon buitencategorie is qua coureur. Ik vind alleen dat men wat doorslaat met dat GOAT gezeik. Fantastische coureur in een fantastisch team met een prima 2nd driver. Ik denk dat er dan niet veel meer over te zeggen valt. Mercedes met Lewis aan het roer is ongenaakbaar. Maar als ik het zo moest inschatten komt die ongenaakbaarheid voor 99% van Mercedes zelf en voor 1% van Lewis. En het is nu precies die ene procent van Lewis die ze nodig hebben om de RBR/Max combo te kunnen verslaan. Zo zie ik het iig

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

2x Frankrijk *O*

/s

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zelfde circuit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Ik denk er echt anders over om 2x Frankrijk te hebben op de kalender.
1x is al te veel :X

Maar dat is mijn persoonlijke mening ik vind dat circuit echt helemaal niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
d-vine schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Je bent niet de enige 8)

Volgens mij ook 1 van de weinige circuits waarbij ik tijdens de race in slaap viel van de saaiheid. Volgens mij was dat de race in 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Als het maar niet twee keer op Paul Ricard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bloodclot schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:53:
Volgende race Monaco. Normaal gesproken een goede baan voor redbull. En max zit ontzettend close tegen pole aan op mercedesbaantjes zoals spanje en imola (helaas foutje op imola).

[knip]
Zoals we gisteren hebben kunnen zien maakt het eigenlijk niet meer uit of Verstappen van pole zou kunnen vertrekken. Nu kunnen we roepen, inhalen lukt niet op Monaco, en dit is eigenlijk onder normale omstandigheden op het circuit ook het geval, maar tactisch is er via de pits wel veel mogelijk. Perez MOET er gewoon bijzijn daar vooraan, alleen Verstappen gaat het niet lukken indien Mercedes de vrijheid blijft houden om tactisch te doen wat ze maar willen, zonder enige druk van achteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 12:02
pietr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Als het maar niet twee keer op Paul Ricard is.
Of ze zetten hem de 2e keer maar onder water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Zoals we gisteren hebben kunnen zien maakt het eigenlijk niet meer uit of Verstappen van pole zou kunnen vertrekken. Nu kunnen we roepen, inhalen lukt niet op Monaco, en dit is eigenlijk onder normale omstandigheden op het circuit ook het geval, maar tactisch is er via de pits wel veel mogelijk. Perez MOET er gewoon bijzijn daar vooraan, alleen Verstappen gaat het niet lukken indien Mercedes de vrijheid blijft houden om tactisch te doen wat ze maar willen, zonder enige druk van achteren.
Als Max op pole zou komen en ook de leiding houden in de wedstrijd, zou hij er voor kunnen kiezen om het tempo te bepalen, waardoor perez/ferrari/mcl zelfs nog in de pitwindow zou kunnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bloodclot schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Als Max op pole zou komen en ook de leiding houden in de wedstrijd, zou hij er voor kunnen kiezen om het tempo te bepalen, waardoor perez/ferrari/mcl zelfs nog in de pitwindow zou kunnen blijven.
Dan nog zal iedereen vroeg of laat naar binnen moeten om bandjes te wisselen, Mercedes heeft dan 2 auto's om mee te spelen indien Perez niet in datzelfde groepje rondrijdt daar vooraan.

Ik kan me nog een overcut herinneren toen er vooraan te langzaam werd gereden, dat risico loop je dan ook nog altijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Ik vrees zelfs dat Perez Q3 niet eens haalt op Monaco :X

- Hij zit nog altijd niet lekker in de Red Bull
- Monaco straft elk foutje genadeloos af
- Perez is sowieso al geen geweldige quali-rijder

't Zal mij benieuwen of Perez überhaupt in de punten weet te finishen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Dan nog zal iedereen vroeg of laat naar binnen moeten om bandjes te wisselen, Mercedes heeft dan 2 auto's om mee te spelen indien Perez niet in datzelfde groepje rondrijdt daar vooraan.

Ik kan me nog een overcut herinneren toen er vooraan te langzaam werd gereden, dat risico loop je dan ook nog altijd.
We zullen het zien, ik denk dat redbull iets beter gaat presteren op monaco dan in Barcalona. Maar pole zal wel het belangrijkste worden, aangezien max er in spanje er zo dicht bij zat en monaco iets meer voor RB is, schat ik de kans best hoog in op een pole in monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

Wok schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Hieraan denkende.... Monaco & Mazepin... :X :X :X 8)7

Gaan we bij de start net zo'n carnage krijgen als Spa '98? :X :o

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 18-09 15:30

-ET-

Phone Home

Wok schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:37:
[...]

scheelt Mazepin zal niet vooraan starten....

Weet iemand hoe het met Mangy Cours is. als we dan een 2de race in Frankrijk doen liever niet op Paul Ricard.

[ Voor 16% gewijzigd door -ET- op 10-05-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zit te denken, is deze vorm van reversed grid niet een idee? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1CAA-lXsAAI5vc?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Inclusief tasje? :p

Edit: wow, sleutelhangertje; 300 euro :X

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-05-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wok schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Ik vrees zelfs dat Perez Q3 niet eens haalt op Monaco :X

- Hij zit nog altijd niet lekker in de Red Bull
- Perez is sowieso al geen geweldige quali-rijder

't Zal mij benieuwen of Perez überhaupt in de punten weet te finishen...
Verstappen heeft zich daar voorafgaande of tijdens Q ook al meer dan eens flink vergaloppeerd (2016/2018), race resultaten maar even buiten beschouwing gelaten, het blijft een listig circuit (voor iedereen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Wat is dit nu weer voor waardeloos geval.
tijd voor de klassieke grote bekers bij een overwinning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
Illegal_Alien schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Inclusief tasje? :p

Edit: wow, sleutelhangertje; 300 euro :X
245 he, niet zo overdrijven :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d-vine schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Wat is dit nu weer voor waardeloos geval.
tijd voor de klassieke grote bekers bij een overwinning
Alles beter dan de Heineken ster :+

(maar de trofee zelf is nog steeds alleen de layout van Monaco, net zoals elk jaar)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2021 16:42 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Alles beter dan de Heineken ster :+

(maar de trofee zelf is nog steeds alleen de layout van Monaco, net zoals elk jaar)
Vroeger waren het "normale" bekers.

De 1ste prijs voor lelijkste beker gaat trouwens naar de gorilla van Frankrijk.
Past dan wel weer bij het lelijke circuit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik bedacht me toch nog iets. :)
Bij F1TV hebben ze tech updates en in die van Barcelona lieten ze zien dat RBR uitgebreid bezig was met hun airbox testen. Mogelijkerwijs zit er dus nog aardig wat aan te komen voor RBR. Er moet natuurlijk nog een beetje hoop gegeven worden na gisteren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Van mij mogen ze van iedere trofee de layout van het circuit maken. Maar dan wel mooi met alle wijzigingen van dat jaar van het circuit verwerkt.
Zal ook maar saai zijn voor een trofee kamer als het allemaal van de lompe dingen zijn. Met de track layout kan je ze mooi rangschikken per circuit en kan je aan de bezoekers aan de hand van de trofee de veranderingen van het circuit uitleggen.

Dan moet je natuurlijk op het podium geraken om zoiets te krijgen. Of voor de rest van de rijders een mini-versie

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tomcatter_31 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Fangio wordt vaak genoemd idd hoe goed die was zeker met de auto's uit die tijd, maar ik hoor ook verhalen dat Fangio altijd de beste auto kocht en zo dus altijd de beste auto had.
Een kampioen heeft eigenlijk per definitie de beste auto. Of misschien de op een na de beste, maar dan zit er in de beste auto een augurk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Misschien kunnen we de gelegenheid aangrijpen om eens een andere layout te proberen. Die Franse baan is super configureerbaar en je kan er 167 verschillende routes rijden. Dan moet het toch wel mogelijk zijn om een heel ander soort race te houden. In Abu Dhabi beviel het prima om een keer iets anders te doen en eigenlijk was het best wel een saaie layout, zo'n rondje.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

[...]

Er zijn wel meer circuits die ik niet kan waarderen onder andere Monaco.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
mphilipp schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Een kampioen heeft eigenlijk per definitie de beste auto. Of misschien de op een na de beste, maar dan zit er in de beste auto een augurk natuurlijk...
Keke Rosberg in '82? Scheckter had aan het einde van '79 allang geen goede auto meer, maar had het geluk dat hij overwinningen had behaald aan het begin van het seizoen./
Schumacher had ook niet de beste auto in '94, alleen met trucjes van Benetton en verdacht spel dat hij die eerste titel binnensleepte.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maarten_E schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:44:
[...]

Keke Rosberg in '82? Scheckter had aan het einde van '79 allang geen goede auto meer, maar had het geluk dat hij overwinningen had behaald aan het begin van het seizoen./
Schumacher had ook niet de beste auto in '94, alleen met trucjes van Benetton en verdacht spel dat hij die eerste titel binnensleepte.
Thanks for proving my point... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Pierre schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Er zijn wel meer circuits die ik niet kan waarderen onder andere Monaco.
Monaco is voor de rich and famous en natuurlijk de trein liefhebbers.

De kwalificatie is vaker spannender.
Maar goed dit jaar hebben we Mazapin op de grid je weet maar nooit

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Kwam deze op Reddit tegen en móest het wel delen, zijn alleen maar feiten B)

_O-

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eie816jn9ay61.jpg

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Wat vinden we ervan? De Aston Martin Motorhome:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ja, hier zou ik mee wel mee op de camping durven staan. :) En dan iedereen op de camping een AM aansmeren

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1GGvcKXsAACRdJ?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rijdt hij nou met zijn eigen RB16? Of plakken ze er zelfs voor zo'n test het gewenste startnummer op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:02
gwystyl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:36:
Rijdt hij nou met zijn eigen RB16? Of plakken ze er zelfs voor zo'n test het gewenste startnummer op.....
Gewoon stickertjes wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja... helaas heeft Lewis maar interesse in 1 lap per wedstrijd :D

/edit: Was er niet zo een Amerikaanse raceklasse (indy of nascar of...) waar je punten kreeg voor een aantal laps op kop rijden?

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-05-2021 12:48 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Helaas is het 3-1 voor Hamilton als het gaat om LastLapsLed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:16:
[...]
Verstappen heeft zich daar voorafgaande of tijdens Q ook al meer dan eens flink vergaloppeerd (2016/2018), race resultaten maar even buiten beschouwing gelaten, het blijft een listig circuit (voor iedereen).
Om een goede tijd neer te zetten op Monaco moet je heel veel vertrouwen in de auto én je eigen capaciteiten (in deze auto) hebben. In denk dat Perez daar inderdaad nog niet is.
Max denkt niet meer aan de ongelukjes van voorheen en gáát er gewoon voor. Dat is ook een kwaliteit. Perez heeft natuurlijk de druk omdat ie nog niet heel erg geweldig heeft gepresteerd. Zelf zegt ie dat zijn maatstaf, Max, wel héél erg goed is, en dat het enige dat ie kan proberen is in de buurt van hem blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArthurMorgan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:46:
[...]
/edit: Was er niet zo een Amerikaanse raceklasse (indy of nascar of...) waar je punten kreeg voor een aantal laps op kop rijden?
Misschien wel in beiden. Indy zeker. En ik dacht ook een punt voor pole. En soms hadden ze nog extra prijzen (geen punten) van sponsors. Als je bv in ronde 50 aan kop lag, kreeg je $10.000 van een sponsor ofzo, dat soort rare dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E1Gj6gxWUAUxoN1?format=jpg&name=large

hier KUB met de 18'' banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Nee want die kerel start stijf achteraan. :P Het enige wat 'ie aan kan rijden is de Medical car. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Nee want die kerel start stijf achteraan. :P Het enige wat 'ie aan kan rijden is de Medical car. :+
VT1 - Red Flag Mazepin
VT2 - Red Flag Mazepin
VT3 - Red Flag Mazepin
Q1 - Red FLag Mazepin
R - Red Flag Mazepin

Papa bankrekeing - 4miljoen :+

Of hij gaat de 107% gewoon niet halen en mag niet rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TrekDr0p schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:17:
[...]

VT1 - Red Flag Mazepin
VT2 - Red Flag Mazepin
VT3 - Red Flag Mazepin
Q1 - Red FLag Mazepin
R - Red Flag Mazepin

Moeten ze wel flink wat reserve onderdelen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DRaakje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Moeten ze wel flink wat reserve onderdelen meenemen.
Gewoon wat matrassen en touwen om de auto heen binden en voila! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
TrekDr0p schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:17:
[...]

VT1 - Red Flag Mazepin
VT2 - Red Flag Mazepin
VT3 - Red Flag Mazepin
Q1 - Red FLag Mazepin
R - Red Flag Mazepin

3 kwart seizoen, budgetplafond bereikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ArthurMorgan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:05:
[...]

3 kwart seizoen, budgetplafond bereikt :P
is wel raar dat crashes mee tellen in budget

erg benieuwd naar de race volgende week, halfjaartje terug in monaco geweest. ergens een aanrader, maar ook een afrader :+ die overmaat van welvaart, overpriced autos en huizen, flessen wijn in de supermarkt van 9000,- gaf mij echt gevoel "ik doe iets verkeerd met mijn leven" (daarom ga ik er nooit meer terug :+)

dat gezegd hebben, was wel mooi om over de baan te lopen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:07:
[...]

is wel raar dat crashes mee tellen in budget
Dat was een van de redenen dat ze bij Bottas geprobeerd hebben elk schroefje en moertje dat ok was te redden.
Ook een groot punt voor de sprintraces. Daar is die compensatie voor gekomen.

Pagina: 1 ... 45 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken