Ik heb het wel omkleed met alsjes en maren he

Heel veel van mijn geschetste scenario hangt af van een redelijke mate van in de toekomst kunnen kijken. Als Bottas gewoon blijft doen wat 'ie moet doen en consequent in de top3-4, liefst voor Perez blijft finishen, zullen ze daar niks aan veranderen dit jaar.
Alleen, mocht het gebeuren dat Bottas niet voldoende presteert tov Perez en andere rijders om WCC veilig te stellen voor Mercedes zouden ze de gok kunnen doen om Russell erin te zetten. Worst-case blijf je op je geprojecteerde tweede plaats als team, best-case trekt het bij naar de eerste plek. Of Russell dat direct zou kunnen, geen idee, dat weet Mercedes het best en het is ook maar zeer de vraag wat er allemaal gemeend wordt in de communicatie die naar buiten gaat. Mercedes zit nu al jarenlang te sandbaggen en aan de uitspraken van Wolff kan je over het algemeen geen waarde hechten, dus tsja. Als zij zien dat ze in een probleem komen en Russell de oplossing daarvoor is, komt die swap gewoon. Ongeacht wat er nu gezegd wordt. Ik vertrouw erop dat Mercedes daarin net zo bot is als Red Bull, en zoals Verstappen "ik kom hier om te winnen".
Resultaten weggooien gebeurt altijd, ook bij heel goede rijders, ook bij de twee beste van dit moment. Daar leer je echter wel het meeste van. Beter heeft Russell die resultaten bij Williams weggegooid dan dat hij dat in een Mercedes had gedaan. Nou heeft hij dat de laatste keer eigenlijk toch gedaan maar je snapt wat ik bedoel.
Op je laatste punt heb je wel gelijk, maar ook dat is een gok en een investering, net zoals het met Verstappen een gok was om hem naar RBR te halen. Dat pakte de eerste race heel goed uit maar daarna waren er toch nog flink wat foutjes voordat we bij de huidige versie zijn aangekomen. Alleen is het heel waarschijnlijk dat dat bij TR/AT veel minder snel gegaan zou zijn, met het risico dat een ander team hem kaapt zodra het contract afloopt. Russell zit nu wel bij Wolff maar ook dat heeft een einddatum en volgens mij zijn er voldoende teams die hem graag op een shortlist zetten. Hem midden in het seizoen wisselen betekent in ieder geval nul kansen op top-3, laat staan WK, dus hopelijk geeft dat wat rust en probeert hij geen gekke dingen tot 2022.