[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.307 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Spotmatic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:07:
Zo, het seizoen is nu al explosief. Ik geniet met volle teugen!~
Ik verwacht trouwens niet dat Max kampioen kan worden, maar ik hoop het wel. Tegen de gouden pik van Hamilton kan niemand op.
Jammer dat er geen gouden pik +1 te geven is, dan had je die zeker gekregen. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

asing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:
Sidenote : George zal wel niet in de auto passen vanwege zijn schoenen. Het chassis is ongewijzigd overgenomen uit 2020 dus ik zie het niet gebeuren. :9
menig driver kan zijn kleine teen wel missen in ruil voor zitje mercedes :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Het kan ook verkeerd uitpakken.... Stel dat George ook sneller is dan Lewis. Teamorders om de winst mogen niet meer dus dat kan ook explosief worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
asing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:29:
Het kan ook verkeerd uitpakken.... Stel dat George ook sneller is dan Lewis. Teamorders om de winst mogen niet meer dus dat kan ook explosief worden.
Daar hebben ze toch creatieve oplossingen voor "x is faster". Ik meen regelmatig zulke dingen gehoord te hebben. Afgelopen race zelfs nog dacht ik. Of is die beperking alleen voor de winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goede vraag inderdaad. Hoe zit dat precies? Want voorheen mochten dergelijke teamorders wel gewoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:13:
[...]
menig driver kan zijn kleine teen wel missen in ruil voor zitje mercedes :+
In het geval van Russel, zijn grote tenen, en dan past ie nog niet... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:08:
gewoon overal betonnen barriers...
Of semi hoge stoepranden :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
warp schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:36:
Goede vraag inderdaad. Hoe zit dat precies? Want voorheen mochten dergelijke teamorders wel gewoon...
Bij mijn weten zijn teamorders toegestaan, tenzij het gaan om de winst. Dat is om debacles zoals Schumacher-Barichello te voorkomen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Met de huidige 13" velgen kan je dan zonder problemen stoeprandje aantikken, straks met 18"... brrr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
ParaDroid2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt in hoeverre plek 1 in het constructeurskampioenschap in gevaar komt. Vooralsnog lijkt daar nog niet echt een probleem te zijn, omdat Perez ook geen punten scoorde in Imola, maar ik schat Perez wel hoger in dan Bottas, dus als Verstappen en Hamilton gelijk blijven scoren, kan dat nog wel spannend worden.
Russell schat ik dan wel weer een stuk hoger in dan Bottas, dus als die consequent tussen de p2-p5 weet te scoren, is de kans groter dat het constructeurskampioenschap binnengehaald wordt.
Het is simpel, Mercedes is 1 of 2 in het kampioenschap.
Zelfde situatie als met verstappen vorig jaar dat ze in hun eentje genoeg punten pakken.
Van de derde plaats weinig gevaar want dat is een gevecht tussen Mc Laren, Ferrari en Renault die elkaar punten afsnoepen.

Enige reden om nu al te gaan is dat een nieuwe courerur alvast kan wennen aan het team om er volgend jaar meteen vol voor te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:56:
[...]
vanochtend apex te scherp ingestuurd, kwam wijd uit; met de (kn)alto over z'n ding van 20cm - duurt bij ANWB toch langer dan bij redbull :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
asing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:29:
Nou en, dan sta je als team tenminste wel positief op de kaart. Laat ze maar knokken.

Het aanhouden van Bottas begint (vind ik) nadelig te zijn/worden voor het imago van Mercedes. Hij is overduidelijk de nummer 2, en zijn enige taak lijkt het te zijn om een beetje in Verstappens vaarwater te zitten om Hamilton te beschermen.

Afgelopen weekend lukte hem dat nog een beetje, maar bij de eerste 2 races reed hij bijna voor spek en bonen mee. Zeker als Perez z'n draai weet te vinden en een steady nummer 3 wordt wordt Bottas een beetje het lachertje van het veld (na Mazepin uiteraard).

En dat haalt ook flink wat glans van Mercedes af, want die blijven het maar veilig spelen terwijl ze echt wel de middelen hebben om met 2 auto's mee te doen om het WDC, ook als RBR ze bijhaalt.

Dus zet Russel lekker in die wagen, wordt het een stuk leuker voor ons allemaal.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ik zie bij vervanging BOT vooral voordeel in het aloude 'Waar twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen (VER).... " 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Mijn ideaal zou zijn dat dit jaar Verstappen kampioen wordt, volgend jaar Russel naar Mercedes en dat MB en RBR echt gelijkwaardig zijn en je de eerste helft á drie kwart van het seizoen een strijd hebt tussen 4 coureurs om de WDC: Hamilton, Perez, Russel en Verstappen. Op een bepaald moment moeten er keuzes gemaakt worden natuurlijk maar zou top zijn als het zo lang open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Shinji schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:57:
Mijn ideaal zou zijn dat dit jaar Verstappen kampioen wordt, volgend jaar Russel naar Mercedes en dat MB en RBR echt gelijkwaardig zijn en je de eerste helft á drie kwart van het seizoen een strijd hebt tussen 4 coureurs om de WDC: Hamilton, Perez, Russel en Verstappen. Op een bepaald moment moeten er keuzes gemaakt worden natuurlijk maar zou top zijn als het zo lang open blijft.
ik denk nog steeds niet dat perez in dat rijtje hoort, ja hij is beter dan bottas, maar zeker geen russel

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het is heel erg glazen bol maar ik denk dat RB en Mclaren volgend jaar de ranglijsten gaan aanvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
SnowDude schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:59:
[...]

ik denk nog steeds niet dat perez in dat rijtje hoort, ja hij is beter dan bottas, maar zeker geen russel
Mee eens, maar hij lijkt de verwachtingen met betrekking tot zijn taak waar te gaan maken dus ik verwacht dan een verlenging. En met de juiste auto en wellicht een beetje pech voor Max zou die zomaar op een bepaald moment voor kunnen staan in het klassement.
Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Het is heel erg glazen bol maar ik denk dat RB en Mclaren volgend jaar de ranglijsten gaan aanvoeren.
Dat zou betekenen dat de motor van MB nog mee kan, ik denk dat als McLaren mee doet, MB net zo goed mee doet, dus of allebei, of alleen MB of geen van beide, maar de kans op alleen McLaren lijkt me niet al te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38
Ik zou t megatof vinden als RBR Norris binnenhaalt. Die komt ook wel ver hoor, als ie een goede auto / team krijgt.

Dat Bottas ongeschikt is voor de top en daar eigenlijk alleen als niet concurrent van HAM de rest van het veld in de weg zit is toch al jaren bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 13:27
Toch "fans" bij de GP van Monaco welkom.

https://www.rtlnieuws.nl/...aat-7500-toeschouwers-toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:23:
Ik zou t megatof vinden als RBR Norris binnenhaalt. Die komt ook wel ver hoor, als ie een goede auto / team krijgt.

Dat Bottas ongeschikt is voor de top en daar eigenlijk alleen als niet concurrent van HAM de rest van het veld in de weg zit is toch al jaren bekent?
Dat hebben ze al een keer geprobeerd en niet gelukt... die krijgen ze echt niet zomaar weg bij McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jah zou leuk zijn, zou ook leuk zijn als rbl lewis binnenhaalt :+ waarom zou redbull dat willen? en waarom zou norris dat willen? Lando lijkt (vanaf de zijlijn) prima op zijn plek te zitten, mclaren komt er wel de aankomende tijd. redbull zie ik de meerwaarde zo 123 ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 04-05-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbert:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zou nog mooier zijn als Ferrari en McLaren er in 2022 ook dicht op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ja, maar ze (Mercedes) zitten nu een beetje in hetzelfde schuitje als RBR, of zijn bang dat ze in hetzelfde schuitje komen zitten. Namelijk dat je straks één coureur hebt die 80% van de punten haalt, en dat was vorige jaren misschien niet zo boeiend, want dan waren ze toch races voor het eind van het seizoen al wereldkampioen (zowel constructeur als rijder). Maar nu RBR er dicht op zit én we hopelijk daar structureel 2 coureurs in de top 3 gaan zien wordt het wel lastig als jouw 2e rijder zo'n net-niet type is en het mogelijk dure punten kost, zéker op weg naar een constructeurstitel, maar ook richting een volgende titel voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Een beetje een crosspost, maar er is een F1 themed map toegevoegd aan CS:GO met veel easter eggs voor de F1 fans.

https://www.reddit.com/r/..._to_counterstrike_global/

Kent iemand deze easter egg?
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ms4qivefe2x61.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=638c68f6445441a1cb2ef610a127f067b4988034
spoiler:
Maldonado crash vs Hamilton schijnbaar

[ Voor 34% gewijzigd door Leviathius op 04-05-2021 15:49 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Dat teamorders niet mogen om de winst betekent niet dat die er niet zijn / komen.
De teams zijn echt wel slim genoeg om dat op een bepaalde manier te doen. Een half rondje doen alsof je geen vermogen hebt en het 'probleem' lost zich al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:32:
Dat teamorders niet mogen om de winst betekent niet dat die er niet zijn / komen.
De teams zijn echt wel slim genoeg om dat op een bepaalde manier te doen. Een half rondje doen alsof je geen vermogen hebt en het 'probleem' lost zich al op.
Lijkt mij niet. Ik denk dat de FIA dan echt wel gaat vragen om de telemetrie om dit te onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:14
Volgens mij is dat hele verbod op teamorders om de overwinning er toch alweer lang uit? Multi-21 was uiteraard ook na het invoeren van die regel, en daar is toch ook geen straf voor geweest? En Bottas heeft een paar jaar terug, in Sochi, ook op fe rem moeten trappen om Hamilton er langs te laten, voor de overwinning, en daar is verder ook niet over gesproken of dat wel legaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Shinji schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Mee eens, maar hij lijkt de verwachtingen met betrekking tot zijn taak waar te gaan maken dus ik verwacht dan een verlenging. En met de juiste auto en wellicht een beetje pech voor Max zou die zomaar op een bepaald moment voor kunnen staan in het klassement.

[...]

Dat zou betekenen dat de motor van MB nog mee kan, ik denk dat als McLaren mee doet, MB net zo goed mee doet, dus of allebei, of alleen MB of geen van beide, maar de kans op alleen McLaren lijkt me niet al te groot.
Ik denk dat Mclaren jaren geworsteld heeft met de motor en ze nu voor het eersr wat goeds hebben. Hun chasis was altijd al erg goed en nu ze alle focus daar op kunnen leggen zullen ze nog meer sprongen maken. Helemaal met de ingrijpende aerodynamische wijzigingen volgend seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:19:
Volgens mij is dat hele verbod op teamorders om de overwinning er toch alweer lang uit? Multi-21 was uiteraard ook na het invoeren van die regel, en daar is toch ook geen straf voor geweest? En Bottas heeft een paar jaar terug, in Sochi, ook op fe rem moeten trappen om Hamilton er langs te laten, voor de overwinning, en daar is verder ook niet over gesproken of dat wel legaal was.
Toto: Ja, ehm, Ham moet ff voor.
FIA: Ok.
Christian: Ja, ehm, Max moet ff voor.
FIA: 10 second penalty.

Volgens mij mogen teamorders tegenwoordig: Checo is faster then you.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wikipedia: Team orders

De ban op team orders die de race uitkomst konden beïnvloeden bestond dus 8 jaar, van 2002 tot 2010. Daarna is het geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat Mclaren jaren geworsteld heeft met de motor en ze nu voor het eersr wat goeds hebben. Hun chasis was altijd al erg goed en nu ze alle focus daar op kunnen leggen zullen ze nog meer sprongen maken. Helemaal met de ingrijpende aerodynamische wijzigingen volgend seizoen.
Ze hebben zelf heel lang geroepen dat hun chassis ondanks alle malheur nog steeds één vd besten was. Maar toen ze in 2018 Honda inruilden voor Renault werden ze alsnog nagenoeg laatste.

Nonetheless puik staaltje werk de laatste jaren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:30:
[...]

De McLaren in 2014 met Mercedes motor was ook een kak auto.
Het jaar waar nota bene Williams met de Mercedes motoren meedeed voor podiums.
“Altijd erg goed” zou ik dus niet willen zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2021 20:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
YakuzA schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:12:
[...]

De McLaren in 2014 met Mercedes motor was ook een kak auto.
Het jaar waar nota bene Williams met de Mercedes motoren meedeed voor podiums.
“Altijd erg goed” zou ik dus niet willen zeggen.
I stand corrected.... de laatste jaren idd. Sinds ze met de Honda motor reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leviathius schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:47:
Een beetje een crosspost, maar er is een F1 themed map toegevoegd aan CS:GO met veel easter eggs voor de F1 fans.

https://www.reddit.com/r/..._to_counterstrike_global/

Kent iemand deze easter egg?
[Afbeelding]
spoiler:
Maldonado crash vs Hamilton schijnbaar
De onboard cam is idd op de auto van maldonado, maar die coureur die ernaast staat lijkt meer op Ho Pin Tung.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
https://www.formula1.com/...iGUv5oZWOaiWwF9wAXyz.html

Interessant artikel over waarom ver zo snel was bij de herstart maar dat hij daar wel een gokje mee nam

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

dit post MERC net op twitter

https://streamable.com/959ojx

Ik kan hier alleen Russell uit halen?

is grojean!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0mw7Y1XsAA_KgX?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0m1PVCWQAInmir?format=jpg&name=large

Bericht vanuit F1.com

[ Voor 73% gewijzigd door basvn op 05-05-2021 09:17 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
Snowhite0901 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:36:
https://www.formula1.com/...iGUv5oZWOaiWwF9wAXyz.html

Interessant artikel over waarom ver zo snel was bij de herstart maar dat hij daar wel een gokje mee nam
Wat ik interessanter vond is dat Hamilton in zijn spiegels keek waar Verstappen was. Je weet dat die vlak achter je zit bij een herstart. En voor mij geeft het aan dat Hamilton eigenlijk alleen bang is voor Verstappen en voor niemand anders.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat lijkt me gewoon nodig om goed te kunnen anticiperen. Het maakt uit waar hij exact achter je zit. Enige pech voor Lewis was dat het net een fractie van een seconde was dat Bottas aan ging. Gewoon brute pech. Maar met Bottas op Perez achter hem had hij ook gekeken waar ze exact zaten. Zo'n herstart is niet alleen naar voren rijden, maar ook het pad links of rechts kiezen.

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-05-2021 09:20 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

SnowDude schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:12:
[...]
En voor mij geeft het aan dat Hamilton eigenlijk alleen bang is voor Verstappen en voor niemand anders.
Dat is ook niet zo gek, want tot nu toe is dat - sinds Rosberg - de enige die een bedreiging voor hem vormt. Bang is daarbij een groot woord, want dat impliceert angst en dat zorgt doorgaans voor een verkeerde state of mind en overeenkomstige beslissingen. Maar hij heeft inderdaad maar één coureur waar ie zich druk om moet maken. Hij liet zondag, en in de vorige race overigens ook, toch weer zien waarom hij echt wel de GOAT is. Hij doet het gewoon goed als ie onder druk staat.
Meestal was de start van het seizoen niet zo geweldig, in de zin dat zijn teammaat wel eens won, en hij tweede werd. Ik grapte wel eens dat ie dat gewoon expres deed. Zijn teamgenoot (of tegenstander die hij wel kon hebben, zoals Vettel) zou dan het idee krijgen dat dit misschien wel zijn jaar zou zijn. En dán komt Lewis na een paar races met de houten hamer en brengt 'm hardhandig op andere gedachten. Die klap komt dan harder aan. Nu kan ie het zich niet veroorloven om een beetje te spelen met Max, dus gaat ie er vanaf moment 1 helemaal voor. Je ziet gewoon dat ie het heerlijk vind om te strijden. Natuurlijk moet de uitkomst van die strijd wel zijn dat Hamilton op het hoogste treetje staat, maar toch. Zijn sporthart gedijt goed onder die omstandigheden. Heel mooi om te zien, ook al zie ik liever dat Max op 1 staat, maar er is nog genoeg tijd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
mphilipp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Dat is ook niet zo gek, want tot nu toe is dat - sinds Rosberg - de enige die een bedreiging voor hem vormt. Bang is daarbij een groot woord, want dat impliceert angst en dat zorgt doorgaans voor een verkeerde state of mind en overeenkomstige beslissingen. Maar hij heeft inderdaad maar één coureur waar ie zich druk om moet maken. Hij liet zondag, en in de vorige race overigens ook, toch weer zien waarom hij echt wel de GOAT is. Hij doet het gewoon goed als ie onder druk staat.
Meestal was de start van het seizoen niet zo geweldig, in de zin dat zijn teammaat wel eens won, en hij tweede werd. Ik grapte wel eens dat ie dat gewoon expres deed. Zijn teamgenoot (of tegenstander die hij wel kon hebben, zoals Vettel) zou dan het idee krijgen dat dit misschien wel zijn jaar zou zijn. En dán komt Lewis na een paar races met de houten hamer en brengt 'm hardhandig op andere gedachten. Die klap komt dan harder aan. Nu kan ie het zich niet veroorloven om een beetje te spelen met Max, dus gaat ie er vanaf moment 1 helemaal voor. Je ziet gewoon dat ie het heerlijk vind om te strijden. Natuurlijk moet de uitkomst van die strijd wel zijn dat Hamilton op het hoogste treetje staat, maar toch. Zijn sporthart gedijt goed onder die omstandigheden. Heel mooi om te zien, ook al zie ik liever dat Max op 1 staat, maar er is nog genoeg tijd.
GOAT.. there we go again.. de vorige keer bij een beetje druk crashte hij meteen, remember imola? Daarbij was de druk nu 0. De Mercedes was in Portugal gewoon de snelste wagen.Kijk maar naar BOT, zelfs hij kon VER naderen tot 1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:56

Spotmatic

Ken sent me

BasvanS schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:25:
[...]
GOAT.. there we go again.. de vorige keer bij een beetje druk crashte hij meteen, remember imola? Daarbij was de druk nu 0. De Mercedes was in Portugal gewoon de snelste wagen.Kijk maar naar BOT, zelfs hij kon VER naderen tot 1 sec.
GOAT ben je als je elk nadeel toch in je voordeel om weet te buigen. Dat onderscheidt de groten van de kleinen. Maar het is maar de vraag hoeveel dit de rest van het seizoen waard is. Het kwartje kan zomaar een keer de andere kant op vallen. Het geluk is ook een keertje op...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:42
Spotmatic schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:33:
[...]

GOAT ben je als je elk nadeel toch in je voordeel om weet te buigen. Dat onderscheidt de groten van de kleinen. Maar het is maar de vraag hoeveel dit de rest van het seizoen waard is. Het kwartje kan zomaar een keer de andere kant op vallen. Het geluk is ook een keertje op...
Het geluk van Hamilton lijkt te zitten in een hele grote emmer en die is niet snel leeg... -O-

Maar de bodem moet een keer in zicht komen... })

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:09
basvn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:57:
dit post MERC net op twitter

[Streamable]
https://streamable.com/959ojx

Ik kan hier alleen Russell uit halen?

is grojean!!
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Twitter]

Bericht vanuit F1.com
Ik vind dit echt wel tof van Mercedes. Ze offeren hier toch wel test tijd op voor in zekere zin een vreemde. De feedback die ze hier uit zullen krijgen zal ook beperkt zijn. Ligt het niet aan Gro zelf dan wel aan dat hij jaren lang die Haas trabant gewend is.

En ik begrijp dat Gene zijn portemonnee niet eindeloos diep is. Maar dat Merc dit doet en Haas niks.

Merc zal er natuurlijk veel positieve imago kudos aan over houden, maar toch. Echt gaaf. Zeker gezien ze dit jaar net iets minder dominant aanvoelen en het bij bottas helemaal niet loopt. Ze hadden het ook af kunnen blazen of aan Russel kunnen geven.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:59

pinda powerrr

Slow down...

Marketing technisch gezien is dit natuurlijk onbetaalbaar. Dus gewoon slim van Mercedes.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Edgenumber schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Ik vind dit echt wel tof van Mercedes. Ze offeren hier toch wel test tijd op voor in zekere zin een vreemde. De feedback die ze hier uit zullen krijgen zal ook beperkt zijn. Ligt het niet aan Gro zelf dan wel aan dat hij jaren lang die Haas trabant gewend is.

En ik begrijp dat Gene zijn portemonnee niet eindeloos diep is. Maar dat Merc dit doet en Haas niks.

Merc zal er natuurlijk veel positieve imago kudos aan over houden, maar toch. Echt gaaf. Zeker gezien ze dit jaar net iets minder dominant aanvoelen en het bij bottas helemaal niet loopt. Ze hadden het ook af kunnen blazen of aan Russel kunnen geven.
Haas moet voor zover ik weet hun Ferrari motoren weer inleveren eind van het seizoen, dus zelfs als ze willen kunnen ze geen test doen met een oudere auto.

Het is de 2019 auto, die valt ondertussen toch al onder de geschikte ''demo'' auto's? of pas volgend jaar?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:09
basvn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Haas moet voor zover ik weet hun Ferrari motoren weer inleveren eind van het seizoen, dus zelfs als ze willen kunnen ze geen test doen met een oudere auto.

Het is de 2019 auto, die valt ondertussen toch al onder de geschikte ''demo'' auto's? of pas volgend jaar?
Haas had grosjean ook een ochtend op een testdag of een vt1 kunnen geven. En mazepin en schumacher hebben die tijd wellicht hard nodig (waarbij mazepin misschien wel direct met een rekening zal gaan zwaaien). Maar voor zover ik weet was het meteen kan niet, gaat niet, niks nakkes nada. En dat vind ik een beetje tegenvallen.
pinda powerrr schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:59:
Marketing technisch gezien is dit natuurlijk onbetaalbaar. Dus gewoon slim van Mercedes.
Zeker slim voor een team wat bij mij evenveel emotie uit straalt als een RVS hoekbeugel. Maar ook hier, ze hadden denk ik evenveel positieve feedback gehad als ze hem alleen die demo rondes hadden gegeven. Of hij die testdag ook in een oude auto doet of dat hij die in de nieuwe dot staat er niet bij. Maar ze hadden zich er makkelijker af kunnen maken. Ze pakken wel echt uit.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pinda powerrr schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:59:
Buiten dat is het ook het nakomen van een uitspraak die ze vlak na de crash al gedaan hebben. Toen riep Mercedes als eerste dat ze Grosjean dit jaar een kans zouden geven om te rijden zodat hij zijn carrière niet hoefe te eindigen met een crash, maar met een ritje in de snelste wagen van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
SnowDude schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Wat ik interessanter vond is dat Hamilton in zijn spiegels keek waar Verstappen was. Je weet dat die vlak achter je zit bij een herstart. En voor mij geeft het aan dat Hamilton eigenlijk alleen bang is voor Verstappen en voor niemand anders.
Bottas' 'dreiging' is contractueel al geëlimineerd, daar hoeft zich geen seconde druk om te maken :).

Zolang Hamilton Verstappen in zijn spiegels ziet en Bottas in zijn contract heeft hij de situatie onder controle.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
alexbl69 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Bottas' 'dreiging' is contractueel al geëlimineerd, daar hoeft zich geen seconde druk om te maken :).

Zolang Hamilton Verstappen in zijn spiegels ziet en Bottas in zijn contract heeft hij de situatie onder controle.
Je hebt Bottas' contract ingezien? :P

Denk niet dat Bottas in zijn contract vastgelegd heeft staan dat hij nr 2 is. Bottas mocht voorgaande seizoenen ook gewoon winnen in begin van seizoen, in tegenstelling tot 2e rijders bij bepaalde andere teams... En als Bottas sterk genoeg zou zijn om dat door te zetten, mocht hij ook gewoon voor de titel gaan. Alleen is hij niet sterk genoeg. En Mercedes weet dat ook. Mercedes weet dat Bottas Hamilton niet echt kan bedreigen over een heel seizoen en hebben hem daarom vastgelegd om op die manier de rust in het team te bewaren. Maar denk niet dat Bottas 'contractueel' al geëlimineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alexbl69 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Zoals Palmer aangeeft in de link hierboven, is het gewoon niet handig om in je spiegels te kijken als je wacht op de herstart. Je moet zo snel mogelijk reageren op het moment dat de raceleider op zijn gas gaat, en daarna pas weten waar eventuele achtervolgers vandaan komen (links/rechts, ver/dichtbij).

Zeker met de snelste auto zou HAM uit moeten gaan van zijn eigen kracht. Hij weet dat VER vlak achter hem zit, en dat zijn auto in principe sneller is. Als hij dus eerder op het gas gaat, blijft hij "gewoon" voor. Als hij een paar honderdste seconde verspeelt met in zijn spiegels kijken op het verkeerde moment (zoals nu gebeurde), heeft VER meer momentum en wordt hij een bedreiging.
Ik zeg niet dat ik het beter had gekund, maar dit is wel iets waar HAM aan kan en moet werken omdat de marge dit jaar maar zo klein is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49
Zo, die hand van Grosjean was echt wel goed stuk, als hij er nu nog steeds zo uit ziet. En dan te bedenken dat hij zelf die laatste race eigenlijk nog wel wilde rijden.

Hier het plaatje in wat hogere resolutie:
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2021/05/romain-grosjean-mercedes-f1-1-scaled.jpg

Misschien moeten ze toch eens gaan denken om dikker brandwerend materiaal op de bovenkant van de handschoenen toe te voegen (F1 kennende zijn ze dat al aan het doen).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Biggg schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:29:
Zo, die hand van Grosjean was echt wel goed stuk, als hij er nu nog steeds zo uit ziet. En dan te bedenken dat hij zelf die laatste race eigenlijk nog wel wilde rijden.

Hier het plaatje in wat hogere resolutie:
[Afbeelding]

Misschien moeten ze toch eens gaan denken om dikker brandwerend materiaal op de bovenkant van de handschoenen toe te voegen (F1 kennende zijn ze dat al aan het doen).
De reden dat hij zijn rechter hand zo heeft, is omdat hij het pak van Vandoorne aan heeft :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0nXd83XEAA8hmT?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
mphilipp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:21:
[...]

bang is inderdaad een te groot woord, maar Verstappen zit wel in zijn kop, hij weet dat Verstappen niet zo makkelijk voor hem aan de kant gaat als de rest van het veld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BasvanS schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:25:
[...]
Slak...zout. Op die manier is Senna ook geen GOAT, want die crasht zijn auto zonder enige druk terwijl hij een mega voorsprong heeft. Dus ja...wat wil je nou? Leuk dat je een hekel hebt aan Hamilton, maar als je niet ziet dat ie echt wel bijzonder goed is, heb je oogkleppen op. Als je zo gaat zoeken is Max een prutser uit de buitencategorie natuurlijk. Iets met een crash onderweg naar de grid bijvoorbeeld. Gaan we nou echt coureurs afrekenen op een zeldzaam foutje?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Geen fan van Mercedes, maar heel tof dat Wolff zijn woord houdt. :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:05

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003

https://honda.racing/f1/post/papercrafts-rb16b
Afbeeldingslocatie: https://d3dup97zc5osq9.cloudfront.net/production/8375/conversions/Screenshot-2021-05-04-at-16.11.19-wp_large.webp

https://honda.racing/f1/post/papercrafts-at02
Afbeeldingslocatie: https://d3dup97zc5osq9.cloudfront.net/production/8324/conversions/Screenshot-2021-05-04-at-09.36.23-wp_large.webp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP2VkPIv1pAKJG_yI8bclad9kWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K1N4z9R0Ot5z1xfC57VbUMLL.png?f=fotoalbum_large

Genoeg flapjes voor @DaniëlWW2 of @basvn ?

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 05-05-2021 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 05:56

Spotmatic

Ken sent me

Gaaf ding! Op A0 uit laten printen, dan gaat het knippen en plakken wat makkelijker en heb je ook een F1 auto waar je u tegen zegt :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

O jee, wat zou Otmar nu doen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
gwystyl schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Buiten dat is het ook het nakomen van een uitspraak die ze vlak na de crash al gedaan hebben. Toen riep Mercedes als eerste dat ze Grosjean dit jaar een kans zouden geven om te rijden zodat hij zijn carrière niet hoefe te eindigen met een crash, maar met een ritje in de snelste wagen van het veld.
Volgens mij heeft Mercedes in die zin niet letterlijk gezegd dat Grosjean in hun auto kon rijden. Ze hebben wel aangegeven dat als niemand anders hem de kans zou geven zij het wel zouden doen. Meest voor de hand liggende was natuurlijk wel Haas geweest, maar bv ook Alpine had hem die kans kunnen geven aangezien Grosjean in Endstone heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Volgens mij heeft Mercedes in die zin niet letterlijk gezegd dat Grosjean in hun auto kon rijden. Ze hebben wel aangegeven dat als niemand anders hem de kans zou geven zij het wel zouden doen. Meest voor de hand liggende was natuurlijk wel Haas geweest, maar bv ook Alpine had hem die kans kunnen geven aangezien Grosjean in Endstone heeft gereden.
Klopt, was ook het beste om te zeggen omdat ze Haas niet het gras voor de voeten weg konden maaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:50
Tijdens de race in Monaco zullen 7.500 toeschouwers toegelaten worden.

https://www.grandprixradi...ig-bij-grand-prix-monaco/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

en de rest is geschiedenis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik geloof niet zo in het geluk van Hamilton. Iedereen heeft wel eens pech of geluk. Over een jarenlange carriere middelt zich dat wel uit. Hamilton is zo goed dat hij van iedere situatie het beste weet te maken. Als hij pech heeft dan komt hij er mee weg. Neem nou die race waarop hij op 3 banden over de finish kwam terwijl Verstappen secondes per rondje op hem in liep. Zo'n lekke band was toch echt wel pech, maar het is geen kwestie van geluk dat hij er mee weg kwam. Hij wist zelfs onder die omstandigheden de auto te pushen en het gat met Verstappen in de gaten te houden.

En natuurlijk heeft Hamilton ook wel eens geluk en soms weet hij een klein gelukje flink uit te buiten zodat het een heel groot geluk lijkt.

En als iemand steeds van een "neutrale" situatie iets weet te maken dan lijkt het achteraf misschien geluk dat hij precies de juiste keuze maakte. Maar je kan het ook zien als iemand die zo goed is dat hij z'n eigen kansen maakt.
Ik vergelijk het graag met goede Snooker spelers. Als je die bezig ziet dan lijkt ieder schot makkelijk, keer op keer hebben ze het "geluk" dat de volgende stoot precies klaar ligt. Op een manier dat iedere amateur dat volgende schot ook wel raak zou schieten. Maar dat is alleen maar zo omdat ze drie stappen vooruit denken en bij iedere stoot nadenken hoe de ballen uitrollen en hoe ze het volgende shot moeten voorbereiden zodat dit ook weer een makkelijk schot wordt.

Zo voelt het "geluk" of "talent" van Hamilton ook. Hij lijkt veel geluksballen te hebben, maar het is geen geluk want hij heeft de ballen zelf klaar gelegd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:25:
Ik geloof niet zo in het geluk van Hamilton. Iedereen heeft wel eens pech of geluk. Over een jarenlange carriere middelt zich dat wel uit. Hamilton is zo goed dat hij van iedere situatie het beste weet te maken. Als hij pech heeft dan komt hij er mee weg. Neem nou die race waarop hij op 3 banden over de finish kwam terwijl Verstappen secondes per rondje op hem in liep. Zo'n lekke band was toch echt wel pech, maar het is geen kwestie van geluk dat hij er mee weg kwam. Hij wist zelfs onder die omstandigheden de auto te pushen en het gat met Verstappen in de gaten te houden.

En natuurlijk heeft Hamilton ook wel eens geluk en soms weet hij een klein gelukje flink uit te buiten zodat het een heel groot geluk lijkt.

En als iemand steeds van een "neutrale" situatie iets weet te maken dan lijkt het achteraf misschien geluk dat hij precies de juiste keuze maakte. Maar je kan het ook zien als iemand die zo goed is dat hij z'n eigen kansen maakt.
Ik vergelijk het graag met goede Snooker spelers. Als je die bezig ziet dan lijkt ieder schot makkelijk, keer op keer hebben ze het "geluk" dat de volgende stoot precies klaar ligt. Op een manier dat iedere amateur dat volgende schot ook wel raak zou schieten. Maar dat is alleen maar zo omdat ze drie stappen vooruit denken en bij iedere stoot nadenken hoe de ballen uitrollen en hoe ze het volgende shot moeten voorbereiden zodat dit ook weer een makkelijk schot wordt.

Zo voelt het "geluk" of "talent" van Hamilton ook. Hij lijkt veel geluksballen te hebben, maar het is geen geluk want hij heeft de ballen zelf klaar gelegd.
Leuk verhaal maar bijvoorbeeld hij zet hem in de muur en even later code rood klopt daar niet mee.
Te vaak dat hij toevallig net goed rijdt als er sc of vsc komt door een auto waar hij niets mee te maken heeft. Dat zijn geen ballen die hij klaar kan leggen ( hoop ik op zijn minst)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Snowhite0901 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:33:
Leuk verhaal maar bijvoorbeeld hij zet hem in de muur en even later code rood klopt daar niet mee.
Te vaak dat hij toevallig net goed rijdt als er sc of vsc komt door een auto waar hij niets mee te maken heeft. Dat zijn geen ballen die hij klaar kan leggen ( hoop ik op zijn minst)
Zo kun je het zien. Ik zie Hamilton die van de baan gaat maar weet te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hij houdt z'n motor draaiend en weet ondanks een haperende versnellingsbak kalm te blijven. De eerste poging mislukt namelijk en de auto wil vooruit maar hij reageert zo snel dat de auto uit de muur blijft en ook geen kuil in het grind graaft. Hij blijft kalm en weet alsnog de achteruit te vinden en z'n auto in een vloeiende beweging weer uit het grind te krijgen.

Hamilton kan inderdaad relatief vaak van een (v)sc profiteren, maar dat komt omdat hij z'n bandentovenaar is dat hij z'n pitstop lang kan uitstellen. Hoe langer hij doorrijdt hoe groter de kans dat er een (v)sc komt. Dat zie ik als ballen klaarleggen.

Ik zeg overigens niet dat Hamilton nooit geluk heeft, want iedereen heeft wel eens pech of geluk. Het gaagt er om dat hij niet meer geluk heeft van anderen. Het verschil is dat hij van iedereen situatie, of dat nu pech of geluk is, het beste weet te maken. Grote pech is niet fataal, kleine pech kan hij om heen rijden zodat niemand het ziet, een kleine gelukje weet hij maximaal te benutten, en als hij een keer groot geluk heeft dan levert hij een uitzonderlijk resultaat op.
Volgens mij klopt dat niet. Hij was de pit al weer uit met een nieuwe neus voor de rode vlag kwam. Tijdens de rode vlag is z'n auto wel gepoetst maar ik heb geen groot onderhoud gezien. Voor zover ik dat via TV kan beoordelen zijn er geen onderdelen vervangen maar alleen wat poetswerk en dat deden alle auto's.

[ Voor 28% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 05-05-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Hij was de pit al weer uit met een nieuwe neus voor de rode vlag kwam. Tijdens de rode vlag is z'n auto wel gepoetst maar ik heb geen groot onderhoud gezien. Voor zover ik dat via TV kan beoordelen zijn er geen onderdelen vervangen maar alleen wat poetswerk en dat deden alle auto's.
Ze doen inderdaad niks meer aan de auto, maar door de rode vlag mag die zich wel unlappen waarna die van P9 weer naar P2 kan. Dat unlappen is natuurlijk een regel en voor iedereen gelijk, maar hij heeft wel het geluk met die rode vlag. Niet voor reparatie auto, wel dat die daardoor weer in de lead lap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:27
Ach joh het is allemaal relatief. Het lijkt maar zo dat Hamilton veel geluk heeft omdat de focus bijna de hele race op hem gelegd word. Dan valt het wat meer op. Je zou eens moeten letten op mensen in het middenveld, daar komt dat hele "geluk" i.c.m. safetycars en dat soort zaken ook genoeg voor. Lance Stroll die weer op een podium komt of Gasly die een race wint. Zo kun je in de recente seizoenen nog 101 voorbeelden noemen van soortgelijke situaties (alleen dan gaat het vaak niet om de winst). Alleen heeft het in zulke gevallen niet heel grote consequenties en daarom gilt niet iedereen in koor dat het geluk is.

En feit blijft gewoon dat Hamilton over het algemeen zeer koel blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is ook echt alleen een 'fandiscussie'. De rijders en andere direct betrokkenen zijn het er allemaal wel over eens dat Hamilton gewoon bij de grootste rijders ooit hoort. Of hij nou op 1 of op 3 staat verschillen de meningen nog wel over, maar daar houdt het wel ongeveer bij op. Hier doen sommigen alsof hij het equivalent van 5 staatsloterijen heeft gewonnen ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
ArthurMorgan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:19:
Het is ook echt alleen een 'fandiscussie'. De rijders en andere direct betrokkenen zijn het er allemaal wel over eens dat Hamilton gewoon bij de grootste rijders ooit hoort. Of hij nou op 1 of op 3 staat verschillen de meningen nog wel over, maar daar houdt het wel ongeveer bij op. Hier doen sommigen alsof hij het equivalent van 5 staatsloterijen heeft gewonnen ;)
Het grote probleem van Lewis is dat hij niet heel veel gelegenheden heeft, of heeft gehad, om te tonen hoe goed hij eigenlijk is. Even los van die rare eerste titel, is er eigenlijk maar één jaar geweest waarin hij is gechallenged door een ander team. En, de analyses zijn dat Lewis die titel niet zozeer gewonnen heeft, als dat Seb hem heeft verloren.

En, hij is natuurlijk ook een keertje geklopt in zijn dominante jaren. En wel door een ploeggenoot. Daar zat natuurlijk ook wel een dosis geluk bij voor zover het Nico betrof, maar toch. Het is 2-1, en het zal altijd 2-1 blijven tussen Lewis en Nico.

Sindsdien is Valtteri zijn vaste sidekick. Een prima coureur, maar waarschijnlijk niet van de kwaliteiten van Nico. Al vier jaar lang doet Lewis zijn ding. In zeker drie van die vier jaren hadden ze bij Mercedes verreweg de beste auto.

Maar goed. Het mooie is dat 2021 anders lijkt te zijn. Dit lijkt het jaar te worden waarin Lewis gechallenged wordt door een uitdager in een waardige auto. Als hij hier wint, dan zal dat zijn zaak als top-3 rijder ooit een zeer goede zaak doen - en dat lijkt me eerlijk gezegd nog steeds het meest waarschijnlijke scenario. Als Max er toch met de titel vandoor gaat, dan zal dat Lewis' beoordelingen zeker een flinke knauw geven....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor de personen die het leuk vinden om beoordelingen te bekijken:
F1 POWER RANKINGS: Did Hamilton do enough to earn top spot with victory in Portugal?

A masterclass performance from Lewis Hamilton on race day of the Portuguese Grand Prix secured his second win of the season, ahead of Red Bull’s Max Verstappen. But was it enough to secure Hamilton the top marks from the judges in this week's Aramco F1 Power Rankings? The scores are in…
  1. Lewis Hamilton - 9,2
  2. Lando Norris - 8,8
  3. Esteban Ocon - 8,7
  4. Max Verstappen - 8,3
  5. Mick Schumacher - 8,2
  6. Charles Leclerc - 8,0
  7. Fernando Alonso - 8,7
  8. Sergio Perez - 7,3
  9. Valtteri Bottas - 7,2
  10. Pierre Gasly - 7,0
Dit levert het volgende plaatje op:
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/Upgrade/PowerRankingsPortugal/MicrosoftTeams-image-(1).jpg.transform/9col/image.jpg

Zou nog mooi zijn als er een generieke overzicht komt van alle beoordelingen die de diverse racing sites opstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Helixes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Het grote probleem van Lewis is dat hij niet heel veel gelegenheden heeft, of heeft gehad, om te tonen hoe goed hij eigenlijk is. Even los van die rare eerste titel, is er eigenlijk maar één jaar geweest waarin hij is gechallenged door een ander team. En, de analyses zijn dat Lewis die titel niet zozeer gewonnen heeft, als dat Seb hem heeft verloren.

En, hij is natuurlijk ook een keertje geklopt in zijn dominante jaren. En wel door een ploeggenoot. Daar zat natuurlijk ook wel een dosis geluk bij voor zover het Nico betrof, maar toch. Het is 2-1, en het zal altijd 2-1 blijven tussen Lewis en Nico.

Sindsdien is Valtteri zijn vaste sidekick. Een prima coureur, maar waarschijnlijk niet van de kwaliteiten van Nico. Al vier jaar lang doet Lewis zijn ding. In zeker drie van die vier jaren hadden ze bij Mercedes verreweg de beste auto.

Maar goed. Het mooie is dat 2021 anders lijkt te zijn. Dit lijkt het jaar te worden waarin Lewis gechallenged wordt door een uitdager in een waardige auto. Als hij hier wint, dan zal dat zijn zaak als top-3 rijder ooit een zeer goede zaak doen - en dat lijkt me eerlijk gezegd nog steeds het meest waarschijnlijke scenario. Als Max er toch met de titel vandoor gaat, dan zal dat Lewis' beoordelingen zeker een flinke knauw geven....
Schumacher heeft een paar jaar een heel dominante auto gehad. Toch hoor je nooit iemand zeggen dat hij eigenlijk maar 3 x kampioen is geworden 8)7 Bij 99% van de "klagers" gaat het niet om Lewis op de baan maar naast de baan. Hij is "iets" uitgesprokener dat Schumi in al die jaren bij elkaar is geweest en dat trekt fans en haters. Sneu. Jammer dat mensen niet gewoon kunnen accepteren dat iemand gewoon heel heel erg hard kan rijden. En niet alleen hard maar ook constant, ook onder druk (meestal dan....). En slim kunnen rijden, kunnen inhalen. Etc. Al die dingen die je nodig hebt om met overtuiging kampioen te worden.... En ja, dat zouden anderen ook kunnen in die auto. Maar denk je dat Schumi de enige was die tijdens de dominante jaren kon winnen? Toen gold net zo hard dat zo'n beetje alle andere coureurs ook zouden winnen in die auto. Je moet alleen eerst in die auto komen te zitten. En daarvoor moet je 1 van de allerbesten zijn 8)7 Maar goed. Als Max straks 1e wordt en Perez 2e is het natuurlijk allemaal Max zijn kwaliteit en heeft de auto er niets mee te maken :O

Ik denk trouwens dat het Lewis echt geen ene reet interesseert wat alle keyboard helden ervan vinden. Hij heeft in real life meer presteert dan de meesten van ons in de F1 game op de Playstation bereiken 8)7 Living the dream to the max.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
@Crazy D: Je hebt op zich wel gelijk over Michael - hoewel je de banden dan ook nog zal moeten noemen. Dat was toen nog wel een dingetje.

Maar toch herinner ik me ook - zeker in de eerdere jaren - fantastische duels met Mika. Die heeft Michael natuurlijk uiteindelijk wel echt in zijn voordeel beslecht. Hoewel we daarmee ook voor het gemak vergeten wat Michael in de Benneton allemaal wel niet heeft gedaan...

Het grote punt is dat Lewis heel goed de beste coureur aller tijden zou kunnen zijn. Daar tegenover staat wel dat we het hebben over de meest dominante periode van één team in de historie van de Formule 1. Je hebt gelijk dat dat betekent dat hun eerste rijder waarschijnlijk dat stoeltje waardig is. Maar, dat maakt vergelijken wel heel, heel erg lastig. Dat is precies de reden dat ik uitkijk naar de ontwikkelen dit seizoen.

Niets ten nadele van Lewis, overigens.

Dat mensen de kwaliteiten van Lewis op de baan beoordelen op basis van zijn doen en laten naast de baan... Ik weet dat ze er zijn. Maar tegelijk, ook wel weer erg kortzichtig.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Helixes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:56:

Het grote punt is dat Lewis heel goed de beste coureur aller tijden zou kunnen zijn. Daar tegenover staat wel dat we het hebben over de meest dominante periode van één team in de historie van de Formule 1. Je hebt gelijk dat dat betekent dat hun eerste rijder waarschijnlijk dat stoeltje waardig is. Maar, dat maakt vergelijken wel heel, heel erg lastig. Dat is precies de reden dat ik uitkijk naar de ontwikkelen dit seizoen.
Maar als je de historie terugkijkt was het heel vaak dat de kampioen ook wel erg machtig was. Er zijn meer overmachtige kampioenschappen geweest dan knokken-tot-de-laatste-ronde. Wat ook inherent is aan de F1 als klasse trouwens, maar goed. De mooie spannende races worden onthouden, de saaie vergeten (behalve als dat een gevalletje Schumi-laat-Rubens-voor-1-meter-voor-de-finish....). En je kunt sowieso moeilijk bepalen wie de grootste is. De tijd van de jaren 80 is heel anders dan in de jaren 2000. En nu is weer heel anders dan de jaren 90.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Helixes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:56:
@Crazy D: Je hebt op zich wel gelijk over Michael - hoewel je de banden dan ook nog zal moeten noemen. Dat was toen nog wel een dingetje.

Maar toch herinner ik me ook - zeker in de eerdere jaren - fantastische duels met Mika. Die heeft Michael natuurlijk uiteindelijk wel echt in zijn voordeel beslecht. Hoewel we daarmee ook voor het gemak vergeten wat Michael in de Benneton allemaal wel niet heeft gedaan...

Niets ten nadele van Lewis, overigens.

Dat mensen de kwaliteiten van Lewis op de baan beoordelen op basis van zijn doen en laten naast de baan... Ik weet dat ze er zijn. Maar tegelijk, ook wel weer erg kortzichtig.
Hoe heeft Schumacher de duels met Hakkinen in zijn voordeel beslecht? In 98 en 99 werd Hakkinen kampioen....Op Schumacher valt nog wel meer aan te merken dan op de staat van dienst van Hamilton. in 1994 wk geworden met een illegale auto (traction control), een verwijderd filter uit de tank installatie voor snellere pitstops tot de pitbrand in Hockenheim en op Hill in gereden in de laatste race. In 1997 probeerde hij hetzelfde bij Villeneuve. Schumacher had echt een contractuele 2e rijder....iets waar Hamilton vaak van beschuldigd wordt met Bottas... Een dominante periode met Ferrari en Bridgestone die speciaal voor Ferrari werkten. Het negeren van de gentleman's agreement tussen teams om testen te beperken etc. Vergeleken bij dat heeft Hamilton voor zover bekend een hele nette en goede staat van dienst.

Het is gewoon niet te doen om een GOAT aan te wijzen. Ze rijden in verschillende auto's en verschillende tijden. om in F1 te winnen heb je gewoon een goede auto nodig. Dat is altijd al zo geweest en de beste coureur eindigt vaak in de beste auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ArthurMorgan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:19:
Mooi is dat hè, Hamilton heeft echt altijd geluk. En toen Rosberg wereldkampioen werd had Rosberg weer geluk. Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hippocampus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Mooi is dat hè, Hamilton heeft echt altijd geluk. En toen Rosberg wereldkampioen werd had Rosberg weer geluk. Wat is het nou?
Dat kwam door net die ene keer dat Hamilton pech had, en dat was die opgeblazen motor in Maleisië. Want alle andere races dat Hamilton niet goed scoorde is iedereen vergeten. En het verschil was uiteindelijk een aantal schamele punten. Dat terwijl ze een keer samen zero points scoorde en Rosberg ook een aantal (zeer) slechte scores had (Oostenrijk waar ze elkaar in de laatste ronde van de baan rijden, Maleisië moest Rosberg terug vechten van achteraan IIRC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

basvn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:48:
[...]

De reden dat hij zijn rechter hand zo heeft, is omdat hij het pak van Vandoorne aan heeft :+

[Afbeelding]
[Twitter]
Beetje gek eigenlijk dat ie een raceoverall aan moet van een vorig werknemer. Ik had wel verwacht dat Stoffel dat pak mee naar huis had genomen.
RobertMe schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Dat kwam door net die ene keer dat Hamilton pech had, en dat was die opgeblazen motor in Maleisië. Want alle andere races dat Hamilton niet goed scoorde is iedereen vergeten. En het verschil was uiteindelijk een aantal schamele punten. Dat terwijl ze een keer samen zero points scoorde en Rosberg ook een aantal (zeer) slechte scores had (Oostenrijk waar ze elkaar in de laatste ronde van de baan rijden, Maleisië moest Rosberg terug vechten van achteraan IIRC).
Het zal wel selectief geheugen zijn bij sommige fans inderdaad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Helixes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Maar goed. Het mooie is dat 2021 anders lijkt te zijn. Dit lijkt het jaar te worden waarin Lewis gechallenged wordt door een uitdager in een waardige auto.
Eerder een waardig uitdager in een waardige auto. Want er zit een poppetje in een hele waardige auto die 'm helemaal niets kan doen (Bottas) en de vrind van zijn waardige uitdager rijdt momenteel ook niet heel veel deuken in pakken boter (Perez). Uiteraard kan dat nog komen, maar dat de auto alles doet is inmiddels wel behoorlijk gelogenstraft. Je hebt nog altijd een poppetje nodig dat het kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hippocampus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Beetje gek eigenlijk dat ie een raceoverall aan moet van een vorig werknemer. Ik had wel verwacht dat Stoffel dat pak mee naar huis had genomen.

[...]

Zal voor de testdag wel een eigen overall krijgen maar kan me voorstellen dat ze die voor het stoeltje passen nog niet klaar hadden dus dan maar even een andere maat aan zodat het in elk geval qua dikte van het materiaal gelijk zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28

Blijkbaar heeft Red Bull weer een flinke zak met geld klaargezet en nemen ze het motor programma nu dus echt heel serieus.

[ Voor 55% gewijzigd door walteij op 06-05-2021 11:18 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Zo kun je het zien. Ik zie Hamilton die van de baan gaat maar weet te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hij houdt z'n motor draaiend en weet ondanks een haperende versnellingsbak kalm te blijven. De eerste poging mislukt namelijk en de auto wil vooruit maar hij reageert zo snel dat de auto uit de muur blijft en ook geen kuil in het grind graaft. Hij blijft kalm en weet alsnog de achteruit te vinden en z'n auto in een vloeiende beweging weer uit het grind te krijgen.

Hamilton kan inderdaad relatief vaak van een (v)sc profiteren, maar dat komt omdat hij z'n bandentovenaar is dat hij z'n pitstop lang kan uitstellen. Hoe langer hij doorrijdt hoe groter de kans dat er een (v)sc komt. Dat zie ik als ballen klaarleggen.

Ik zeg overigens niet dat Hamilton nooit geluk heeft, want iedereen heeft wel eens pech of geluk. Het gaagt er om dat hij niet meer geluk heeft van anderen. Het verschil is dat hij van iedereen situatie, of dat nu pech of geluk is, het beste weet te maken. Grote pech is niet fataal, kleine pech kan hij om heen rijden zodat niemand het ziet, een kleine gelukje weet hij maximaal te benutten, en als hij een keer groot geluk heeft dan levert hij een uitzonderlijk resultaat op.
Tja, je kunt 'm een gouden god noemen en de manier waarop ie 2 minuten lang in het grind stond een absolute top prestatie vinden. Wat ik 'm na moet geven is dat hij niet opgaf. En daar is hij vervolgens rijkelijk voor beloond. Maar voor de rest heeft het op geen enkele manier niet met simpel dom geluk te maken, dat de race precies op dat moment werd stil gelegd en dat Lewis zijn weg kon vervolgen. Zelfde geldt dus voor zijn rondje op drie banden waar hij net genoeg overhield.

Ik zie hem als iemand die met het juiste materiaal iedereen het vuur aan de schenen kan leggen. Net als Max (of Michael Schumacher). Ik zie hem ook als iemand die bovengemiddeld vaak geluk heeft en bijna nooit materiaal pech heeft (wat ondersteund wordt door stats). Of denk je bijvoorbeeld dat het Bottas zijn eigen fout is dat hij een sensor issue kreeg bij het proberen te herstellen van de succesvolle undercut op hem door Max?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bansheeben schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:18:
Tja, je kunt 'm een gouden god noemen en de manier waarop ie 2 minuten lang in het grind stond een absolute top prestatie vinden. Wat ik 'm na moet geven is dat hij niet opgaf. En daar is hij vervolgens rijkelijk voor beloond. Maar voor de rest heeft het op geen enkele manier niet met simpel dom geluk te maken, dat de race precies op dat moment werd stil gelegd en dat Lewis zijn weg kon vervolgen. Zelfde geldt dus voor zijn rondje op drie banden waar hij net genoeg overhield.
Natuurlijk is het geen extreem goede prestatie, maar het gaat me om het omgkeerde: het was ook niet extreem slecht. Ook op zijn slechtste momenten is het niveau nog steeds redelijk. Daardoor was hij in de positie om geluk te hebben met de rode vlag. Een hoop anderen zouden dat geluk niet hebben gehad omdat ze er al uit lagen.
Hij is goed genoeg dat hij voor pech kan compenseren en geluk kan uitbuiten, daardoor lijkt het of hij meer geluk dan pech heeft.
Ik zie hem als iemand die met het juiste materiaal iedereen het vuur aan de schenen kan leggen. Net als Max (of Michael Schumacher). Ik zie hem ook als iemand die bovengemiddeld vaak geluk heeft en bijna nooit materiaal pech heeft (wat ondersteund wordt door stats). Of denk je bijvoorbeeld dat het Bottas zijn eigen fout is dat hij een sensor issue kreeg bij het proberen te herstellen van de succesvolle undercut op hem door Max?
Ik denk dat Hamilton ook dat soort storingen heeft maar dat we er veel minder van merken omdat hij er om heen kan rijden en de schade minimaliseert. Tot op zekere hoogte zal het ook wel een rol spelen dat hij de eerste rijder is en dus al snel het beste materiaal en de beste mensen en de beste strategie krijgt. De verschillen zijn vast heel klein, maar niet 0.
Verstappen heeft dat ook. Dan klaagt hij dat de rem gek doet, het gaspedaal traag is of dat de tanden uit z'n mond rammelen en dan zet hij toch een snelle tijd neer. En ik geloof oprecht dat hij die problemen heeft, maar hij is handig genoeg om er voor te compenseren.

Vettel en Bottas zitten volgens mij aan de andere kant het spectrum. Als alles meezit kunnen die heel snel zijn, maar als ze pech hebben dan is dat al snel funest voor de rest van de race. Ze passen zich niet snel genoeg meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
Hippocampus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:10:
[...]

[...]

Stoffel is (samen met Nyck) nog steeds de officiële reserve coureur van Mercedes.
Net als Nico Hulkenberg voor de GP's dat F1 samenvalt met FE.

Dat ze misschien een wisseltruc doen met Russel is een ander verhaal,
en hoeft volgende keer niet zo te zijn als het niet met Williams te regelen is.

Denk dat die overalls (en Helmen) van Stoffel & Nyck standaard in de vrachtwagen liggen ;)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Bansheeben schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Het is maar net wat voor draai je aan een situatie wil geven. Wat voor de toeschouwer oogt als toeval of geluk hoeft dat lang niet altijd te zijn. Er is een heel team bezig met data-analyse en strategie maar daar krijgen wij amper wat van te zien. Je hoort o.a. via de boordradio dat ze bezig zijn met zaken als pit window in het geval er een safety car op de baan komt. Het team stuurt actief op een zo goed mogelijke uitgangspositie en dat kan net het verschil maken op het moment dat het een keer fout gaat. Het helpt dat Mercedes een goede auto heeft die betrouwbaar is maar ook dat is iets dat niet uit de lucht komt vallen. Betrouwbaarheid kun je engineeren maar brengt je weinig als je een brokkenpiloot in de wagen zet of het niet weet te combineren met snelheid. En je kunt nog de beste strategieën bedenken maar als je het materiaal of de mensen niet hebt om die uit te voeren heb je er niets aan.

Wat het 'geluk' van HAM in Imola betreft, de kans dat hij een fout maakt zal 1 op de X-aantal GP's zijn (klein). De kans dat er een SC komt is de laatste jaren groot, bijna elke race. Dat HAM die fout maakt had mede te maken met het verkeerd inschatten van de baancondities maar juist die baancondities maken de kans op een SC ook groot. Dat hij kan profiteren van een SC/rode vlag situatie en in de punten kan rijden wanneer hij een fout maakt zal statistisch gezien groter zijn dan wat je op basis van puur geluk mag verwachten. Wat we bij dit soort momenten voor het gemak vergeten zijn de situaties van een SC/rode vlag die in zijn nadeel hebben gewerkt. De keren dat er een SC kwam, hij al voorbij de pit entry was en geen gratis stop kon maken, op oude banden stond en zijn voorsprong kwijt was terwijl de mensen direct achter hem wel op nieuwe sloffen stonden zijn denk ik talrijker dan de keren dat hij profijt heeft gehad van vergelijkbare situaties (mede geholpen door dat hij vaak voorin het veld zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
walteij schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:18:
[Twitter]
Blijkbaar heeft Red Bull weer een flinke zak met geld klaargezet en nemen ze het motor programma nu dus echt heel serieus.
Volgens Horner zijn eigen woorden, de grootste investering sinds de aankoop van het team. Erg benieuwd hoe Toto er nu naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
BlackMonkey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Volgens Horner zijn eigen woorden, de grootste investering sinds de aankoop van het team. Erg benieuwd hoe Toto er nu naar kijkt.
Tja, Red Bull heeft wel nog steeds de oudste windtunnel van alle teams in de Formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mavamal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Tja, Red Bull heeft wel nog steeds de oudste windtunnel van alle teams in de Formule 1.
En waarschijnlijk ook de oudste designer / CTO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
BlackMonkey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:55:
[...]
Ze kochten het team voor $1 van Ford :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
RobertMe schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:02:
[...]

En waarschijnlijk ook de oudste designer / CTO :+
Voor beiden (zowel windtunnel als designer) geldt dat ze toch niet onder doen voor jongere modellen.
Newey is en blijft voorlopig de succesvolste designer die er in de F1 is geweest. De windtunnel geeft inderdaad nog wel eens wat correllatie-problemen, maar de tunnel is toch nog steeds goed genoeg om de wagens vooraan mee te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Erwin schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ze kochten het team voor $1 van Ford :P .
Waarbij ze ook 400 miljoen dollar moesten investeren ;) . Maar in de praktijk heeft RBR gewoon het bedrag wat ze over houden door de budget cap in het motor project gegooid. Best slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

walteij schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Voor beiden (zowel windtunnel als designer) geldt dat ze toch niet onder doen voor jongere modellen.
Newey is en blijft voorlopig de succesvolste designer die er in de F1 is geweest. De windtunnel geeft inderdaad nog wel eens wat correllatie-problemen, maar de tunnel is toch nog steeds goed genoeg om de wagens vooraan mee te laten doen.
z'n windtunnel is natuurlijk leuk - maar is qua techniek redelijk achterhaald;
- cad/simulaties kunnen waardevoller zijn
- dynamische windtunnel; https://www.redbull.com/n...ers-dynamische-windtunnel
- of recenter, via lasers YouTube: Ring of Fire 🔥 | Meetsysteem van laserstralen en heliumbellen helpt ...

mjah wat weten wij ervan :) personeel van die fabrieken en facilities zullen vast wel weten wat beste werkt voor welke situatie

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
himlims_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:33:
[...]

z'n windtunnel is natuurlijk leuk - maar is qua techniek redelijk achterhaald;
- cad/simulaties kunnen waardevoller zijn
- dynamische windtunnel; https://www.redbull.com/n...ers-dynamische-windtunnel
- of recenter, via lasers YouTube: Ring of Fire 🔥 | Meetsysteem van laserstralen en heliumbellen helpt ...

mjah wat weten wij ervan :) personeel van die fabrieken en facilities zullen vast wel weten wat beste werkt voor welke situatie
Maar een dynamische windtunnel/ring of fire (volgens mij is het hetzelfde principe alleen is de laatste met bubbeltjes ipv rook, en dus minder hinderlijk voor de mensen die er doorheen schaatsen) is voor een F1 wagen een stuk moeilijker te maken. Een sprinter gaat met een snelheid van ongeveer 62 km/u op een baan van 40 meter lang.
Een F1 wagen heeft een topsnelheid van 360 km/u (dus bijna 6 keer zo snel) en rijdt op banen die gemiddeld genomen ook bijna 10 keer zo lang zijn.

Ook is de ring of fire (als meest recent voorbeeld) maar een opname van 1 plek, in een rechte lijn, om zo de meest aerodynamische houding voor een schaatser te vinden. Ik denk dat die kennis ook prima via windtunnels te achterhalen is (als dat niet allang bekend is).
Interessanter is het hoe alles zich houdt in het bochtenwerk, maar ook daar is de windtunnel niet geschikt voor, dat moet je inderdaad met CFD en simulaties gaan uitrekenen en hopen dat je daarmee de plank niet misslaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haas komt ook met updates

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfBW2D7Yjm_3fBUZI8D-Onxlw-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i7vY9SNqKFMOrnqsXFUHzmYa.jpg?f=user_large

eoa autootje in fan shop :)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:50
Dat zal de vloer goed sealen. :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alesandro_46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Dat zal de vloer goed sealen. :)
hoe er uberhoubt een coureur in kan zitten laat ik in het midden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

himlims_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:38:
[...]

hoe er uberhoubt een coureur in kan zitten laat ik in het midden :+
Afbeeldingslocatie: https://babyplus.nl/wp-content/uploads/2019/06/safety_1st_kiwi_3_in_1-wwwbabyplusnl.jpg
Zelfde idee toch? Alleen nu wel met halo :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ga hier maar verder omdat het anders wel erg offtopic gaat. :)
DataGhost schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:02:
[...]

In 2016 was dit ook al een Mercedes-circuit, dus zeg nooit nooit :)

[...]

Ik vind het ook een mooie roddel en niet veel meer, dus ik heb ook alleen nog maar de headlines langs zien komen en nog geen van de artikelen geopend. Maar een mogelijke kern van waarheid zit er wel in. Mercedes heeft van Sakhir genoeg data kunnen verzamelen om een behoorlijk goed beeld te krijgen van hoe goed Russell precies is tov Bottas, en misschien zelfs tov Hamilton. Als ze willen dat Hamilton veilig weer het WK pakt is Russell direct vanaf het begin van het seizoen geen slimme keuze omdat die keihard zal vechten, wat uiteindelijk zelfs voor de totale ranking slechte gevolgen voor het team zou kunnen hebben (zoals mijn reactie hierboven, we zijn weer in Spanje deze week :+ ). Alleen is het verschil met voorgaande jaren nu dat Red Bull een nieuwe tweede rijder heeft (nou ja, dat is normaal) maar dat deze bovendien behoorlijk lekker mee lijkt te rijden in een voor hem nieuwe auto, die nu ook nog eens beter mee lijkt te komen met de Mercedes. Ze liggen nu slechts 18 punten voor op Mercedes, slechts 1 DNF zou Red Bull de leiding in het kampioenschap kunnen bezorgen. Het zou best eens zo kunnen zijn dat Perez binnen een paar races Bottas helemaal om de oren rijdt en dan wordt het lastig, ze willen natuurlijk ook het constructeurskampioenschap binnenhalen. Tegen de tijd dat dat duidelijk wordt zal Hamilton zo ver op Russell zijn uitgelopen dat laatstgenoemde geen kampioen meer kan worden, maar wellicht wel beter voor de knikkers kan meerijden dan Bottas om zo ook de teamtitel voor Mercedes veilig te stellen. In dat opzicht zou het helemaal geen gekke keuze zijn om die swap ergens halverwege het seizoen te doen. Wolff zit in dit opzicht in dezelfde positie als Marko, dat hij meerdere rijders en (onofficieel) teams heeft en die naar eigen inzicht in kan delen.
Goed, nu even m'n stoelleuning vervangen want die is doorgesleten.
Oh ik neem ook niet eens de moeite om het te lezen. ;)
Maar ik heb toch wat bezwaren tegen deze redenering.

Ten eerste moeten we nu elke keer maar aanhoren dat je een aantal races nodig hebt om te wennen. Nou mijn mening daarover heb ik al gegeven. De vraag is alleen of Russel werkelijk iemand is die meteen op snelheid is. Want dat was hij niet in Sakir. "Meneer zaterdag" werd mooi verslagen in de kwalificatie op die voor Formule 1 standaarden, bizar makkelijke baan. Op zondag greep hij wel zijn kans, maar we weten niet hoe goed hij echt was, want Verstappen haalde het einde van S1 niet eens. Mercedes heeft weinig aan de coureur wisselen als het niet veel beter is. Want het gaat hier om P3 en P4.

Tweede is dat Bottas denk ik helemaal niet zo slecht is. Nee, hij kan echt zijn positie niet verdedigen, gewoon nee. :P
Maar hij is wel relatief constant in normale condities en denk ik een van de betere coureurs. Het is zo makkelijk om op Bottas af te geven, maar hij doet het soms wel tegen Hamilton in een team dat vaak niet eens het ongenoegen goed verbergt als Bottas pole pakt. Iedereen heeft het over Russel dit, Russel dat, maar waarom dan geen pole gepakt? Verder gooit Russel nog wel eens een resultaat weg in die Williams. Nu lijkt het een verschrikkelijke auto te zijn, maar toch. Zo'n crash als in Imola was gewoon onnodig en dom.

Derde is dat ik me ook afvraag wat er gebeurd als ze Russel erin zetten voor Bottas en hij helemaal zoek word gereden door Hamilton en Verstappen die tot het uiterste gaan voor dat kampioenschap. Want ik betwijfel of hij dat zal accepteren en niet de sfeer binnen Mercedes gaat verpesten of met domme acties op de baan komt aanzetten om te compenseren. Want zowel Verstappen als Hamilton zijn bewezen exceptioneel, gevestigd in hun teams en ervaren op dit niveau te presteren. Dat kan je van Russel niet zeggen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

Ik heb het wel omkleed met alsjes en maren he :+ Heel veel van mijn geschetste scenario hangt af van een redelijke mate van in de toekomst kunnen kijken. Als Bottas gewoon blijft doen wat 'ie moet doen en consequent in de top3-4, liefst voor Perez blijft finishen, zullen ze daar niks aan veranderen dit jaar.

Alleen, mocht het gebeuren dat Bottas niet voldoende presteert tov Perez en andere rijders om WCC veilig te stellen voor Mercedes zouden ze de gok kunnen doen om Russell erin te zetten. Worst-case blijf je op je geprojecteerde tweede plaats als team, best-case trekt het bij naar de eerste plek. Of Russell dat direct zou kunnen, geen idee, dat weet Mercedes het best en het is ook maar zeer de vraag wat er allemaal gemeend wordt in de communicatie die naar buiten gaat. Mercedes zit nu al jarenlang te sandbaggen en aan de uitspraken van Wolff kan je over het algemeen geen waarde hechten, dus tsja. Als zij zien dat ze in een probleem komen en Russell de oplossing daarvoor is, komt die swap gewoon. Ongeacht wat er nu gezegd wordt. Ik vertrouw erop dat Mercedes daarin net zo bot is als Red Bull, en zoals Verstappen "ik kom hier om te winnen".

Resultaten weggooien gebeurt altijd, ook bij heel goede rijders, ook bij de twee beste van dit moment. Daar leer je echter wel het meeste van. Beter heeft Russell die resultaten bij Williams weggegooid dan dat hij dat in een Mercedes had gedaan. Nou heeft hij dat de laatste keer eigenlijk toch gedaan maar je snapt wat ik bedoel.

Op je laatste punt heb je wel gelijk, maar ook dat is een gok en een investering, net zoals het met Verstappen een gok was om hem naar RBR te halen. Dat pakte de eerste race heel goed uit maar daarna waren er toch nog flink wat foutjes voordat we bij de huidige versie zijn aangekomen. Alleen is het heel waarschijnlijk dat dat bij TR/AT veel minder snel gegaan zou zijn, met het risico dat een ander team hem kaapt zodra het contract afloopt. Russell zit nu wel bij Wolff maar ook dat heeft een einddatum en volgens mij zijn er voldoende teams die hem graag op een shortlist zetten. Hem midden in het seizoen wisselen betekent in ieder geval nul kansen op top-3, laat staan WK, dus hopelijk geeft dat wat rust en probeert hij geen gekke dingen tot 2022.
Pagina: 1 ... 44 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken