Was net bezig aan mijn dagelijkse rondje in de Formula1 reddit.
Toch even doorgaan naar de officiële site voor bevestiging
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Was net bezig aan mijn dagelijkse rondje in de Formula1 reddit.
Politiek gezien mogen ze wel meer banen schrappen.Harrie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:00:
Ik zag het ook, in een mail van formula1.com Jammer, Canada altijd mooi circuit gevonden.
Wat mij betreft zouden ze beter weg blijven uit landen als Turkije..
D-dark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:47:
@DaniëlWW2 Je mag weer aan de slag
Turkije is in de plaats gekomen van de Canadese GP
https://www.formula1.com/...Xc8g8NfkRUrlydMahSVF.html
* nachtnet gaat topicstart maar weer aanpassen..DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:49:
[...]
Ik en @nachtnet maken gewoon geen topics meer ruim voor de race meer aan. Die les hebben we vorig jaar geleerd toen ze er allemaal al stonden in januari.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 71% gewijzigd door nachtnet op 28-04-2021 20:16 ]
Ze zijn lekker snel, vroeger werden dit soort berichten eerst een week uitgemolken en ontkent. Nu gelijk al de vervanger aangekondigd.Edd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:47:
[...]
Welk gerucht??
[Twitter]
[Afbeelding]
@D-dark jij kreeg de mail ook net binnen?
Sowieso “overbodig” denk dat de meeste hier de officiële F1 site(of een van de vele andere bronnen) in de gate houden. Info van TS beetje “te” uitgebreid als je mij vraagt. Dat gezegd hebben; wel mooie TS en kuddos voor de werkzaamhedenDaniëlWW2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:49:
[...]
Ik en Nachtnet maken gewoon geen topics meer ruim voor de race meer aan. Die les hebben we vorig jaar geleerd toen ze er allemaal al stonden in januari.
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 29-04-2021 01:08 ]
Ik lees alleen de starttijden in de TS, de rest eigenlijk nooithimlims_ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:46:
[...]
Sowieso “overbodig” denk dat de meeste hier de officiële F1 site(of een van de vele andere bronnen) in de gate houden. Info van TS beetje “te” uitgebreid als je mij vraagt. Dat gezegd hebben; wel mooie TS en kuddos voor de werkzaamheden
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik kijk er altijd graag naar. Juist mooi veel info allemaal netjes en goed te lezen bij elkaar. Ik gebruik wel andere bronnen maar dat is zo gefragmenteerd, dit is lekker op dinsdag even alles snel en gestructureerd.himlims_ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:46:
[...]
Sowieso “overbodig” denk dat de meeste hier de officiële F1 site(of een van de vele andere bronnen) in de gate houden. Info van TS beetje “te” uitgebreid als je mij vraagt. Dat gezegd hebben; wel mooie TS en kuddos voor de werkzaamheden
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Het racetopic word hier ook eerste dagen ook alleen gebruikt omdat mijn vrouw altijd wil weten wanneer ik het raceweekend niet beschikbaar ben qua tijdenArthurMorgan schreef op donderdag 29 april 2021 @ 07:37:
[...]
Ik kijk er altijd graag naar. Juist mooi veel info allemaal netjes en goed te lezen bij elkaar. Ik gebruik wel andere bronnen maar dat is zo gefragmenteerd, dit is lekker op dinsdag even alles snel en gestructureerd.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Oh nu vallen er bij mij de puzzelstukjes opeens in elkaar.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 18% gewijzigd door beOnt op 29-04-2021 11:06 ]
JepDaniëlWW2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:42:
[...]
Oh nu vallen er bij mij de puzzelstukjes opeens in elkaar.![]()
RBR is natuurlijk ook van ruim €300 miljoen naar €145 miljoen + salarissen van Horner, Newey en coureurs gegaan. Het is misschien €200 miljoen bij elkaar, maar ze hebben denk ik niet minder budget. Ze hebben dat geld, dus ze gaan het uitgeven aan een nieuwe motor voor 2025 en personeel verschuiven naar deze afdeling. Daarom hadden ze die positie openstaan en haalde ze nota bene iemand van Mercedes binnen. Iets waar Mercedes blijkbaar niet blij mee is.
Is Horner ondertussen niet de langst zittende teammanager?BlackMonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:21:
[...]
Jep
Red Bull heeft zijn kans gezien om met wat gelobby eindelijk het plan om alles zelf te produceren in werking te stellen. Als je de woorden van Marko mag geloven is het ook niet het laatste personeelslid dat ze hebben aangetrokken van Mercedes. Ook niet zo gek, die moeten waarschijnlijk door de cap van wat personeel af en de nieuwe fabriek van RBR is echt op steenworp afstand van die van Mercedes. Voor het personeel dus niet heel ingrijpend om een overstap te maken. Er zullen er vast ook wel een paar zijn die eens toe zijn aan een nieuwe omgeving en dit die overstap ook wel heel makkelijk maakt (bijv eigen naam opbouwen).
Ik ben zeer benieuwd! Horner straalt in ieder geval veel vertrouwen uit. In DTS zag je dat Horner ook vaak wat zat te stoken bij Toto maar dat hij zich niet echt gek liet maken, ik ben benieuwd of nu hij er echt nadeel van ondervind hij het toch wat vervelender gaat vinden.
De recente resultaten van AT en de nieuwe visie op het team helpen natuurlijk ook in de beslissing om flink te investeren. Die kunnen perfect meeliften op deze investering zonder dat het ze zelf iets kost. Net als dat RBR door de nieuwe regels minder in de windtunnel kan zijn en deze tijd nu door AT word gebruikt. Die is veel beter dan AT zelf heeft.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jep, sinds 2005. De eerstvolgende is Tost in 2006 en dan Toto in 2013.Jasphur schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:26:
[...]
Is Horner ondertussen niet de langst zittende teammanager?
RBR heeft eigenlijk wel een schofterige streek geleverd. Eerst bij de teams bedelen om een freeze in de motor ontwikkeling zodat zij zonder fabriek toch nog mee kunnen blijven spelen en dan nu bij die andere teams de top ontwerpers wegkapen zodat ze straks zelf alle know-how in huis hebben en de teams die zo sportief waren RBR in te stemmen met een freeze in de kou laten staan.BlackMonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:21:
[...]
Jep
Red Bull heeft zijn kans gezien om met wat gelobby eindelijk het plan om alles zelf te produceren in werking te stellen. Als je de woorden van Marko mag geloven is het ook niet het laatste personeelslid dat ze hebben aangetrokken van Mercedes. Ook niet zo gek, die moeten waarschijnlijk door de cap van wat personeel af en de nieuwe fabriek van RBR is echt op steenworp afstand van die van Mercedes. Voor het personeel dus niet heel ingrijpend om een overstap te maken. Er zullen er vast ook wel een paar zijn die eens toe zijn aan een nieuwe omgeving en dit die overstap ook wel heel makkelijk maakt (bijv eigen naam opbouwen).
Ik ben zeer benieuwd! Horner straalt in ieder geval veel vertrouwen uit. In DTS zag je dat Horner ook vaak wat zat te stoken bij Toto maar dat hij zich niet echt gek liet maken, ik ben benieuwd of nu hij er echt nadeel van ondervind hij het toch wat vervelender gaat vinden.
De recente resultaten van AT en de nieuwe visie op het team helpen natuurlijk ook in de beslissing om flink te investeren. Die kunnen perfect meeliften op deze investering zonder dat het ze zelf iets kost. Net als dat RBR door de nieuwe regels minder in de windtunnel kan zijn en deze tijd nu door AT word gebruikt. Die is veel beter dan AT zelf heeft.
alles kan off-topic
If you can't beat them, join them!Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
[...]
RBR heeft eigenlijk wel een schofterige streek geleverd. Eerst bij de teams bedelen om een freeze in de motor ontwikkeling zodat zij zonder fabriek toch nog mee kunnen blijven spelen en dan nu bij die andere teams de top ontwerpers wegkapen zodat ze straks zelf alle know-how in huis hebben en de teams die zo sportief waren RBR in te stemmen met een freeze in de kou laten staan.
Wegkapen? Ben Hodgkinson had zélf gesolliciteerd bij Red Bull.Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
RBR heeft eigenlijk wel een schofterige streek geleverd. Eerst bij de teams bedelen om een freeze in de motor ontwikkeling zodat zij zonder fabriek toch nog mee kunnen blijven spelen en dan nu bij die andere teams de top ontwerpers wegkapen zodat ze straks zelf alle know-how in huis hebben en de teams die zo sportief waren RBR in te stemmen met een freeze in de kou laten staan.
Volgens Marko was het Hodgkinson zelf die solliciteerde op de functie.Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
[...]
Schofterig? Moesten de andere teams tekenen met een geweer tegen het hoofd? Vooral Ferrari was tegen maar heeft zelf (ondanks veto) ingestemd. Renault en Mercedes waren voor omdat het ze zelf ook veel geld bespaard. Als we het over schofterig hebben kunnen we beter even kijken naar waarom RB deze keuze heeft gemaakt. Mercedes en Ferrari hebben jaren geweigerd om ze competitieve motoren te leveren, waardoor ze al bijna gegarandeerd niet voor het kampioenschap konden meedoen. Renault leverde alleen maar omdat het een verplichting was en die relatie was alles behalve soepel. Dus ik zou het meer als een koekje van eigen deeg zien. De andere teams stonden er nota bene met de neus op en Mercedes kan waarschijnlijk met het raam open en de wind de goede kant op de nieuwe aanbouw zelf gebouwd horen worden.Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
[...]
Niet alleen Charles had dat gedaan, maar vorig jaar was ook iemand in F2 die dat deed (uit mijn hoofd Zhou).himlims_ schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:51:
we gaan t zien, wie weet pakt het leuk uit. daarom denk ik dat het goed is dat ze het 3 races gaan testen. kunnen daarna altijd nog heroverwegen.
zo had charles een leuke race; bandjes gewisseld om vervolgens het gehele veld op te rollen;
[YouTube: Charles Leclerc's Sprint Race Masterclass | Formula 2 Bahrain 2017]
^- geloof dat dit de juiste is - kan het nu niet uitgebreid checken [@work :X]
[ Voor 86% gewijzigd door Extigo op 29-04-2021 14:21 ]
Huh? De freeze is om de ontwikkeling te bevriezen totdat de nieuwe motoren specificatie bekend wordt gemaakt. Het zou hen anders veel teveel geld kosten als ze én (gedeeltelijk) zelf een hele motorenunit op te bouwen wat dan maar voor relatief korte tijd is, en daarna weer een (hele?) nieuwe motor ontwikkelen voor de regelementen van 2025.Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
MER, FER en REN mogen toch nog wel 1 update doorvoeren dit jaar?mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:11:
[...]
Huh? De freeze is om de ontwikkeling te bevriezen totdat de nieuwe motoren specificatie bekend wordt gemaakt. Het zou hen anders veel teveel geld kosten als ze én (gedeeltelijk) zelf een hele motorenunit op te bouwen wat dan maar voor relatief korte tijd is, en daarna weer een (hele?) nieuwe motor ontwikkelen voor de regelementen van 2025.
Er is niets schofterigs aan, want voor iedereen gelden dezelfde regels. Zowel Honda, Ferrari, Renault als Mercedes mogen niets meer ontwikkelen aan deze motor. Behalve dan de aanpassing aan de E10 brandstof, wat er in '22 komt (dacht ik).
En personeel wegkapen, dat gebeurt altijd en overal. Alfa Tauri is ook hun ontwerper kwijt geraakt aan McLaren. Ik weet niet wat je daar vervelend aan vindt, maar dat is nu eenmaal wat er gebeurt. Op talent wordt constant gejaagd, en je kunt dan net zo goed naar Mercedes kijken die blijkbaar niet voldoende incentive voor de goede man hebben om hem te laten blijven. Of misschien dacht ie dat het tijd werd voor wat nieuws.
En natuurlijk heeft RBR het een beetje overdreven en gedreigd met vertrek. Zulke dreigementen werken nu eenmaal (Ferrari anyone?). En uiteindelijk is het in ieders voordeel. Nu kunnen ze alle resources inzetten op de ontwikkeling van een nieuwe motor. De V6 tubo-hybrid zit volgens mij toch onderhand wel zo'n beetje aan zijn eind qua doorontwikkeling. Ik denk niet dat er iemand bijzonder is benadeeld hoor.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De engine freeze begint pas bij de 1e race in 2022 en loopt tot de laatste race in 2025.TrekDr0p schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:16:
[...]
MER, FER en REN mogen toch nog wel 1 update doorvoeren dit jaar?
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2021 14:54 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zou zomaar kunnen. Dan moet Honda het ook mogen. Die freeze gaat volgend jaar toch in? Want Honda doet nu ook nog mee. Misschien is het die aanpassing mbt de E10 brandstof.TrekDr0p schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:16:
[...]
MER, FER en REN mogen toch nog wel 1 update doorvoeren dit jaar?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Want Mercedes dacht zeker niet dat het wel een mooi moment was omdat ze nog steeds voor lagen? Of Renault waar ze het geld niet hebben voor een doorgaande ontwikkelingsrace, zeker nadat al hun klanten weg zijn gelopen? Of zelfs Ferrari die toch qua vermogen een flinke stap hebben gezet? Ze hebben er toch echt mee ingestemd.Ankona schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:39:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat geldt voor elk team die een motor afneemt van wie dan ook. Als het in het voordeel is van de motorenleverancier stemmen ze braaf mee. Om dit nu als een minpunt richting Mercedes te noemen vind ik flauw. Net als de invloed die zij (proberen) uitoefenen. Dat probeer je gewoon. Dat is in het belang van het team. Iedereen doet dat, of zou dat moeten doen. Het is geen knikkercompetitie...DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:03:
[...]
Want er gingen wel heel veel zaken naar Racing Point. Teams met Mercedes PU's stemmen wel heel vaak braaf mee met Mercedes.
Honda ontwikkeld nog door tot het einde van dit seizoen om zo goed mogelijk de freeze in te gaan. Toevallig is er net een nieuwsbericht over geplaatst: https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=ukmphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:54:
[...]
Zou zomaar kunnen. Dan moet Honda het ook mogen. Die freeze gaat volgend jaar toch in? Want Honda doet nu ook nog mee. Misschien is het die aanpassing mbt de E10 brandstof.
Verwijderd
The aftermath...loekf2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:53:
Begint toch beetje flauw te worden...
[Embed]
[Afbeelding]
Beautiful Keith Sutton pic of Roland Ratzenberger, in the Simtek S941, at Imola, in ’94, doing what he loved: driving race cars. #OnThisDay in ’94 he did that for the very last time. #GoneButNotForgotten #RIP pic.twitter.com/gBtHbuWodg
— Matt Bishop 🏳️🌈 🏁 (@TheBishF1) 30 april 2021
Ook gaaf dat ie Gasly aan de muur heeft hangenBlackMonkey schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:33:
Haha, Grosjean zijn helm voor Indy: The Phoenix
[Afbeelding]
Gaan ze naar E10 ja? Is het niet logischer om naar E85 te gaan?mphilipp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:54:
[...]
Zou zomaar kunnen. Dan moet Honda het ook mogen. Die freeze gaat volgend jaar toch in? Want Honda doet nu ook nog mee. Misschien is het die aanpassing mbt de E10 brandstof.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
FIA regels <> logicaArcticWolf schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:21:
[...]
Gaan ze naar E10 ja? Is het niet logischer om naar E85 te gaan?
An interesting detail on the sprint race format - any accumulated driving or PU or gearbox grid penalties etc will be applied for the Grand Prix, not the sprint
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 30 april 2021
williams z'n eerste punten via de sprintrace. leaving the track and gaining an advantage gewoon een chicane rechtdoor
Gewoon de F1 kalender in haar Google agenda zetten, dan plant ze er wel omheen.BasvanS schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:53:
Het racetopic word hier ook eerste dagen ook alleen gebruikt omdat mijn vrouw altijd wil weten wanneer ik het raceweekend niet beschikbaar ben qua tijden
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
het zijn vast penalties die iemand oploopt in FP1/Q/FP2.dyrc schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:56:
[...]
williams z'n eerste punten via de sprintrace. leaving the track and gaining an advantage gewoon een chicane rechtdoor
PSN
in de Q een chicane afsnijden, daarmee de sprintrace vooraan beginnen.YakuzA schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:21:
[...]
het zijn vast penalties die iemand oploopt in FP1/Q/FP2.
Dus als je iemand blockt in de Q en een grid penalty krijgt, krijg je die grid penalty voor de grid in de race, niet voor grid van de sprintrace.
Chicane afsteken is al gewoon een time deleted (leaving the track and gaining an advantage) dat is geen gridstraf voor de race.dyrc schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:33:
[...]
in de Q een chicane afsnijden, daarmee de sprintrace vooraan beginnen.
beetje breed rijden en top3 halen (mensen gaan geen risico lopen met inhalen in de sprint, de grote punten worden pas op zondag verdeeld)
penalty aftikken op de zondag, maar buiten de punten / achteraan rijden deden ze sowieso al.
toch 1,2 of 3 punten terwijl je er anders 0 zou hebben.
(enige oplossing is tijden schrappen in de Q, maar penalties verplaatsen ik zou 't wel weten als hekkensluiter)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 30-04-2021 13:36 ]
PSN
"It is called treehouse because it is made out of wood."
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
En door !
Ik zie een tracklimit op 9, 15 en 16 aankomen.Plenkske schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:45:
[...]
En door !
Eens kijken welke tracklimit discussie we komend weekend gaan krijgen
En op zaterdagochtend zal 14 er nog wel bij komenExtigo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Ik zie een tracklimit op 9, 15 en 16 aankomen.
[Afbeelding]
En zondag tijdens de race wordt een vrachtwagen grind bij uitkomen bocht 5 leeggekiept.Plenkske schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:08:
[...]
En op zaterdagochtend zal 14 er nog wel bij komen
grootste discussiepunt is meestal het afsteken van T2 en tussen paaltjes door rijden.Extigo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:03:
[...]
[Afbeelding]
PSN
Dat is waar. Bij 9 ligt sowieso grind, en bij 15 en 16 ook. Hmm, misschien gaat het toch meevallen danYakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:14:
[...]
grootste discussiepunt is meestal het afsteken van T2 en tussen paaltjes door rijden.
De rest van de bochten liggen veel kerbs/gras etc
Gewoon net als vorig jaar..Extigo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:03:
[...]
[Afbeelding]
-
En ergens waar lekker door Ham gerubberd is maar waar Max hem dan inhaalt. Die komt ergens halverwege de race.Edd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Gewoon net als vorig jaar..
T1 + T2 en T13 tot T15.
ping 127.212.23.124
Misschien bij het uitkomen van T15 aan de buitenkant idd, de binnenbochten liggen er allemaal van die sausage curbs dacht ik.Edd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Gewoon net als vorig jaar..
T1 + T2 en T13 tot T15.
PSN
Exact expert nodig?
Het ding is natuurlijk nogal wat ook al iemand in het racetopic aangaf. De tracklimits gelden altijd en overal. Alleen is in sommige bochten de pakkans / straf hoger.Crazy D schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:28:
Nou ja het zou iig handig zijn als er heel duidelijk van te voren wordt aangegeven in welke bochten de limits gelden, en het dan ook zo laten. Uiteindelijk is het voor iedereen gelijk dan.
Moet geen probleem zijn dacht ik, bij het tennis kunnen ze ook tot op de mm bepalen of een bal in/uit is. En de snelheid waarmee een auto loodrecht op de witte lijn rondom het circuit beweegt is vele malen lager. moet niet moeilijk zijn toch?Crazy D schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:28:
Nou ja vrouwtje van de FIA zijn vrijdag in het F1 cafe dat ze dat alleen in bochten kunnen doen waar ze goed zicht op hebben zodat ze elke auto op dezelfde manier kunnen beoordelen. How bout sensoren overal, of ff in elke bocht een camera ophangen? Nou ja het zou iig handig zijn als er heel duidelijk van te voren wordt aangegeven in welke bochten de limits gelden, en het dan ook zo laten. Uiteindelijk is het voor iedereen gelijk dan.
Ja maar nu heb je een tenniswedstrijd met 20 ballen tegelijk op willekeurige plekken op de baan. Waar niet even gewacht wordt zoals bij een normale wedstrijd tot een bepaalde bal gecontroleerd is op in of uit. Je moet ze allemaal bij houden, terwijl het doorgaat.BasvanS schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:24:
[...]
Moet geen probleem zijn dacht ik, bij het tennis kunnen ze ook tot op de mm bepalen of een bal in/uit is. En de snelheid waarmee een auto loodrecht op de witte lijn rondom het circuit beweegt is vele malen lager. moet niet moeilijk zijn toch?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Het probleem is vooral de kosten en de ligging. Je kunt niet zomaar overal gaten gaan boren en obstakels neerzetten. De krachten op de ondergrond zijn vrij hoog. Je ziet het al dat ze vastgelaste putdeksels los kunnen rijden, dus zomaar even wat doen, dat gaat niet. En ook sensoren is lastig want die dingen moeten worden voorzien van stroom.Crazy D schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:28:
Nou ja vrouwtje van de FIA zijn vrijdag in het F1 cafe dat ze dat alleen in bochten kunnen doen waar ze goed zicht op hebben zodat ze elke auto op dezelfde manier kunnen beoordelen. How bout sensoren overal, of ff in elke bocht een camera ophangen? Nou ja het zou iig handig zijn als er heel duidelijk van te voren wordt aangegeven in welke bochten de limits gelden, en het dan ook zo laten. Uiteindelijk is het voor iedereen gelijk dan.
Inderdaad, is niet ergens even snel een sensor met dubbelzijdige plakband bevestigen.Martinspire schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Men lijkt te denken dat het allemaal zo makkelijk is, maar dat is het gewoon niet. En zeker voor een baan waar ook andere series rijden om winst te maken, kun je niet zomaar grote wijzigingen doen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Eerst dacht ik, ze hebben toch realtime tracking op die auto's zitten? Programmeer een box om die dot heen projecteer die over de grenzen van de baan heen maar goed, GPS tracking kan redelijk nauwkeurig maar is wel lastig bij die snelheden.Kenhas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Inderdaad, is niet ergens even snel een sensor met dubbelzijdige plakband bevestigen.
Ik heb het idee van "het zou zo gemakkelijk moeten zijn, ze gingen het al gedaan hebben"
[ Voor 6% gewijzigd door Hugo op 03-05-2021 14:40 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
GPS is daar gewoon veel te onnauwkeurig voor. Misschien is het gemiddeld <2cm, maar je hebt altijd wel afwijkingen. Als je de lijnen plot op de kaart van het circuit, zie je ze best wel zwalken. Ik zou daar niet op vertrouwen.ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Bij de meettreinen (op het Nederlandse spoorwegnet) zitten we nu op <2cm afwijking bij 80km/u bij realtime GPS metingen.
Waarbij je bij GPS in zo'n geval (een toepassing binnen F1) ook nog eens te maken hebt met de beperkingen van de refresh-rate.mphilipp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:49:
[...]
GPS is daar gewoon veel te onnauwkeurig voor. Misschien is het gemiddeld <2cm, maar je hebt altijd wel afwijkingen. Als je de lijnen plot op de kaart van het circuit, zie je ze best wel zwalken. Ik zou daar niet op vertrouwen.
Het is gewoon een lastig probleem. Dat was het met tennis ook al. Daar heeft het jaren gekost voordat ze Cyclops konden vertrouwen. Nu mogen de spelers nog steeds een x-aantal keren de beslissing challengen, maar doorgaans heeft Cyclops gewoon gelijk.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ja klopt, dat was ook mijn punt. 2cm is voldoende bij de spoorwegen maar niet voor de F1. En bij 200~300km/u wordt de onnauwkeurigheid nog lastiger te bepalen, de polling rate moet dan extreem hoog worden.mphilipp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:49:
[...]
GPS is daar gewoon veel te onnauwkeurig voor. Misschien is het gemiddeld <2cm, maar je hebt altijd wel afwijkingen. Als je de lijnen plot op de kaart van het circuit, zie je ze best wel zwalken. Ik zou daar niet op vertrouwen.
Het is gewoon een lastig probleem. Dat was het met tennis ook al. Daar heeft het jaren gekost voordat ze Cyclops konden vertrouwen. Nu mogen de spelers nog steeds een x-aantal keren de beslissing challengen, maar doorgaans heeft Cyclops gewoon gelijk.
Is dat echt zo nauwkeurig, of maakt de GPS afwijking van 5 meter daar niks uit omdat je toch weet op welke exacte locatie het spoor ligt en is dat eruit geoptimaliseerd?ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Eerst dacht ik, ze hebben toch realtime tracking op die auto's zitten? Programmeer een box om die dot heen projecteer die over de grenzen van de baan heen maar goed, GPS tracking kan redelijk nauwkeurig maar is wel lastig bij die snelheden.
Bij de meettreinen (op het Nederlandse spoorwegnet) zitten we nu op <2cm afwijking bij 80km/u bij realtime GPS metingen.
PSN
Dan blijven er 2 opties over: een betonnen paal op de apex naar de witte lijn die ze niet over mogen, of spikes naast de baan leggen. Track limits-> lekke band...ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:55:
[...]
Ja klopt, dat was ook mijn punt. 2cm is voldoende bij de spoorwegen maar niet voor de F1. En bij 200~300km/u wordt de onnauwkeurigheid nog lastiger te bepalen, de polling rate moet dan extreem hoog worden.
Dan is het snelste rondje altijd met een chicane rechtdoor genomen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.Hugo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:34:
Ik zou zeggen voor nu, track limiet overschrijden pas bij derde x bestraffen. Dus bij eerste of 2de keer en snelste ronde, mooi dan blijft ie. Is het je derde keer, helaas pindakaas.
Je kan gewoon prut naast de baan leggen waardoor je je snelheid kwijtraakt (grind, sportlife, whatever) en je dus geen voordeel hebt.mphilipp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Dan blijven er 2 opties over: een betonnen paal op de apex naar de witte lijn die ze niet over mogen, of spikes naast de baan leggen. Track limits-> lekke band...
ping 127.212.23.124
Het is echt zo nauwkeurig sinds een jaar of 4, ze her-eiken zich wel om de X kilometer aan de hand van bakens maar het scheelt gewoon veel her-werk als je meteen een goede absolute meting hebt ipv dat je de meting handmatig aan een referentie moet hangen.YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:59:
[...]
Is dat echt zo nauwkeurig, of maakt de GPS afwijking van 5 meter daar niks uit omdat je toch weet op welke exacte locatie het spoor ligt en is dat eruit geoptimaliseerd?
mphilipp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Dan blijven er 2 opties over: een betonnen paal op de apex naar de witte lijn die ze niet over mogen, of spikes naast de baan leggen. Track limits-> lekke band...
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 03-05-2021 15:09 ]
Er zijn wel grenzen inderdaad. Alhoewel, bij Monaco kan je dan in die ene bocht na de tunnel lekker rechtdoor gaan. Full speed. Op de rest zit zo goed als overal een mooie harde limiet.DarkFire1985 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:04:
[...]
Dan is het snelste rondje altijd met een chicane rechtdoor genomen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Wat ik zo even snel vind word een pollingrate van 10 keer per seconde genoemd. Met 300 km/h ga je ongeveer 83m/s. Dan verschuif je met elke meting dus ongeveer 8 meter. Volgens GPS bureau was de gemiddelde afwijking 0.715m in 95% van de tijd. Dat hangt natuurlijk af van de tracker, hoeveelheid satalieten, etc, maar dat is wel bijna 10% van de afstand die je aflegt.ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:55:
[...]
Ja klopt, dat was ook mijn punt. 2cm is voldoende bij de spoorwegen maar niet voor de F1. En bij 200~300km/u wordt de onnauwkeurigheid nog lastiger te bepalen, de polling rate moet dan extreem hoog worden.
Liggen daar geen drempels, van die dingen die ze ook bij werkzaamheden op de snelweg leggen? Au...Hugo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:09:
[...]
Er zijn wel grenzen inderdaad. Alhoewel, bij Monaco kan je dan in die ene bocht na de tunnel lekker rechtdoor gaan. Full speed.
In theorie kunnen ze daar rechtdoor schieten. Het effect is hetzelfde als over kerbs. Stuiteren maar ook dat gebeurd wel vaker.mavamal schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Liggen daar geen drempels, van die dingen die ze ook bij werkzaamheden op de snelweg leggen? Au...
Je hebt ook high accuracy gps units van 400hz bv:Gropah schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:10:
[...]
Wat ik zo even snel vind word een pollingrate van 10 keer per seconde genoemd. Met 300 km/h ga je ongeveer 83m/s. Dan verschuif je met elke meting dus ongeveer 8 meter. Volgens GPS bureau was de gemiddelde afwijking 0.715m in 95% van de tijd. Dat hangt natuurlijk af van de tracker, hoeveelheid satalieten, etc, maar dat is wel bijna 10% van de afstand die je aflegt.
Dit is natuurlijk wel een highspeed scenario en niet de 100km/h die ze in de bochten rijden. Het punt is natuurlijk wel dat het om milimeter werk kan gaan of je er net wel of niet buiten zitten. Ik zou dus geen GPS gebruiken.
Maar het blijft een radio signaal. Die kunnen door allerlei zaken beïnvloed worden: temperatuur, andere radiosignalen, em straling van een stroombron, noem maar op. En je wilt de exacte positie hebben van een bewegend ding dat 300+ kmh gaat. Dat valt echt niet mee hoor!ArcticWolf schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:08:
[...]
Het is echt zo nauwkeurig sinds een jaar of 4, ze her-eiken zich wel om de X kilometer aan de hand van bakens maar het scheelt gewoon veel her-werk als je meteen een goede absolute meting hebt ipv dat je de meting handmatig aan een referentie moet hangen.
Als je onder de 2cm wilt dan moet je idd andere apparatuur gebruiken en goede PMG punten hebben.
Bij geo informatie vliegen ze tegenwoordig alles in en extracten ze objecten op <50cm nauwkeurig... zit echt veel ontwikkeling in tegenwoordig.
Zeg dat nou niet - straks gaat Ferrari met je idee aan de haal. Die hebben genoeg ervaring met sensoren (schijntmphilipp schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:28:
[...]
Maar het blijft een radio signaal. Die kunnen door allerlei zaken beïnvloed worden: temperatuur, andere radiosignalen, em straling van een stroombron, noem maar op. En je wilt de exacte positie hebben van een bewegend ding dat 300+ kmh gaat. Dat valt echt niet mee hoor!
per aspera ad astra
Het probleem van grind en andere oplossingen is dat het simpelweg voor alles behalve F1 niet handig is. De kans op schade is groot en teams rijden niet graag schade.Hugo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:34:
Terug naar grind in de bochten. Ga je te wijd dan heeft dat directe gevolgen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Jup, ook is niet alles te combineren met bijvoorbeeld de MotoGP regels voor een baan.Martinspire schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:35:
[...]
Het probleem van grind en andere oplossingen is dat het simpelweg voor alles behalve F1 niet handig is. De kans op schade is groot en teams rijden niet graag schade.
Ook de open dagen van circuits zijn een behoorlijke inkomstenbron. Dan wil je niet dat ze schade rijden of elke keer uit de grindbak gehaald moeten worden. Dat is de hele reden dat veel bochten uitloopstroken hebben, dit is voor de overige dagen gewoon veel praktischer. Men gaat ook liever naar een baan toe waar wat minder risico is (in ieder geval de wannabe Verstappens in Nederland). Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals de Nordschleife, maar dat is inmiddels zo'n cult-baan dat kun je nergens anders forceren.
Vooral muren en paaltjes e.d. ga je gewoon niet meer zien op een moderne baan.
PSN
Waiting on the world to change
geloof niet dat hij 'voor de lulz' rijdt, maar meer voor de balans op bankrekeningErazzzer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:28:
Beetje wat Kimi nu in z'n eentje doet. Gewoon voor de hobby wat rondjes rijden.
Denk voor beide.himlims_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:48:
[...]
geloof niet dat hij 'voor de lulz' rijdt, maar meer voor de balans op bankrekening
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
acht het een kleine kans, andere kant; als ze russel daardoor beetje 'thuis' kunnen maken, kan hij '22 er gelijk vol tegenaan (die start soweiso in een mercedes dat seizoen)Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Hmmmmm
Bottas voor einde seizoen weg?
Kan het me niet voorstellen maar ik snap het wel. De afgelopen twee weken zakt hij toch weer door het ijs.
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 04-05-2021 11:40 ]
Williams Racing is delighted to announce the appointment of James Bower as Commercial Director, while Tim Hunt moves to become Chief Marketing Officer.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 4 mei 2021
Full story 👇
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt in hoeverre plek 1 in het constructeurskampioenschap in gevaar komt. Vooralsnog lijkt daar nog niet echt een probleem te zijn, omdat Perez ook geen punten scoorde in Imola, maar ik schat Perez wel hoger in dan Bottas, dus als Verstappen en Hamilton gelijk blijven scoren, kan dat nog wel spannend worden.Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Hmmmmm
Kan het me niet voorstellen maar ik snap het wel. De afgelopen twee weken zakt hij toch weer door het ijs.
De bron is The Sun he, niet echt een respectabel blad wat goede, betrouwbare connecties heeft.Kenny_026 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Hmmmmm
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq