[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.314 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
d-vine schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:12:
Die Hodgkinson had zelf gereageerd op de vacature van Red Bull lol..

Het mooiste is nog wel dat wij hem niet eens hebben weggelokt bij Mercedes. Hij heeft zelf gereageerd op onze vacature

https://racingnews365.nl/...ullen-naar-red-bull-komen

Dat betekend denk ik wel dat het aan het rommelen is binnen Mercedes
Ook hulde aan de man/vrouw van Red Bull die die e-mail niet meteen weggooide :P
"Wat, Hodgkinson? Die zit bij Mercedes toch? Vast een grapjas, doei!"

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:23

pinda powerrr

Slow down...

Nog even speciaal voor @DaniëlWW2 :P :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/g6djouw16ov61.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x5vh5ucovjv61.png

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
d-vine schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:12:
Die Hodgkinson had zelf gereageerd op de vacature van Red Bull lol..

Het mooiste is nog wel dat wij hem niet eens hebben weggelokt bij Mercedes. Hij heeft zelf gereageerd op onze vacature

https://racingnews365.nl/...ullen-naar-red-bull-komen

Dat betekend denk ik wel dat het aan het rommelen is binnen Mercedes
En naast Hodgkinson nog meer namen die Marko nog niet bekend wil maken. Ik begin steeds meer te vermoeden dat voor 2022 Mercedes echt een grote verandering wordt, danwel het einde (zoals we het team nu kennen). Een boel personele veranderingen (wat gaat Toto doen?), mogelijk wappen ze de teamnaam dan ook om naar AMG, of de hele zooi gaat de verkoop in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:+

[ Voor 65% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-04-2021 14:22 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Chiron schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:15:
[...]

En naast Hodgkinson nog meer namen die Marko nog niet bekend wil maken. Ik begin steeds meer te vermoeden dat voor 2022 Mercedes echt een grote verandering wordt, danwel het einde (zoals we het team nu kennen). Een boel personele veranderingen (wat gaat Toto doen?), mogelijk wappen ze de teamnaam dan ook om naar AMG, of de hele zooi gaat de verkoop in.
Mercedes en AMG zal altijd blijven of dat in de F1 is blijft een vraag. Die merknamen zullen ook niet in Milton Keynes belanden.
Red Bull gaat de eigen motoren ontwikkelen en dat kan zijn in samenwerking met een leverancier van de VW group. Audi, Porsche bv.
Die gesprekken/ geruchten zijn er al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Illegal_Alien schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:51:
Waarom (weer) de regels veranderen in het midden van een seizoen, doe het dan een heel seizoen of niet...
Volgens mij hebben ze hier het vorige seizoen vrij vaak over gesproken. Dus echt nieuw is het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
d-vine schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:11:
[...]

Mercedes en AMG zal altijd blijven of dat in de F1 is blijft een vraag. Die merknamen zullen ook niet in Milton Keynes belanden.
Ik verwacht dat ze nog wel een keer een 'Alpine'tje pullen en de merknaam Mercedes laten vallen voor AMG, de 'race' divisie. Sowieso is vanaf dit seizoen AMG meer naar de voorgrond geplaatst.
Red Bull gaat de eigen motoren ontwikkelen en dat kan zijn in samenwerking met een leverancier van de VW group. Audi, Porsche bv.
Die gesprekken/ geruchten zijn er al
Geruchten zijn er altijd :) Ik ben wel benieuwd hoe ze dat willen gaan verkopen aan Honda, en wat voor afspraken daar mee zijn gemaakt, inzake het overnemen en inzien van technieken en ontwerpen. In de autowereld is Honda een van de weinige onafhankelijke fabrikanten, en op geen enkele manier gelieerd aan VAG.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Chiron schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:42:
[...]

Ik verwacht dat ze nog wel een keer een 'Alpine'tje pullen en de merknaam Mercedes laten vallen voor AMG, de 'race' divisie. Sowieso is vanaf dit seizoen AMG meer naar de voorgrond geplaatst.
Zie dat ook wel gebeuren. De hoofdmerken worden herbestemd naar "groene merken" en benzine-racen bij het sportmerk.
Daarom zie ik eerder Porsche instappen dan Volkswagen bijvoorbeeld

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46

Player1S

Probably out in the dark

kleine vooruitblik

Per 2022 zal er elk weekend 2 races zijn. Omdat het spring race idee zwaarder gefaald heeft dan het 1997 Lola team heeft men besloten dat de uitslagen van beide races bij elkaar op geteld worden en zo wordt de winnaar bepaalt.

Per 2023 worden alle contracten op last van de FIA ontbonden en worden rijders gedwongen een contract met de FIA te tekenen. Door het seizoen heen moet elke rijder 2x uitkomen voor elk team.

Per 2025 wordt de F1 opgeslokt door de in 2023 opgerichte Grand Prix series door Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, etc etc etc nadat er in 2024 slechts 2 teams overbleven en de rest aangevuld wa met oude autos van die 2 teams.
De betrokkenen die de schandalige regels van de voorgaande jaren hebben verzonnen worden voor het leven verbannen uit de autosport en mogen zich niet vertonen binnen 100km van welk circuit dan ook.

maw: FUCK de sprint races.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Player1S schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:40:
kleine vooruitblik

Per 2022 zal er elk weekend 2 races zijn. Omdat het spring race idee zwaarder gefaald heeft dan het 1997 Lola team heeft men besloten dat de uitslagen van beide races bij elkaar op geteld worden en zo wordt de winnaar bepaalt.

Per 2023 worden alle contracten op last van de FIA ontbonden en worden rijders gedwongen een contract met de FIA te tekenen. Door het seizoen heen moet elke rijder 2x uitkomen voor elk team.

Per 2025 wordt de F1 opgeslokt door de in 2023 opgerichte Grand Prix series door Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, etc etc etc nadat er in 2024 slechts 2 teams overbleven en de rest aangevuld wa met oude autos van die 2 teams.
De betrokkenen die de schandalige regels van de voorgaande jaren hebben verzonnen worden voor het leven verbannen uit de autosport en mogen zich niet vertonen binnen 100km van welk circuit dan ook.

Denk dat het beste is om het een kans te geven dan bij voorbaat het al in de vuilnisbak te gooien.
Format verandering gebeurd vaker in de F1.
De kwalificatie was vroeger ook lang, zonder afvallers wat saai en voorspelbaar was.
En ook nog een hele kwalificatie motor monteerde en bij de race weer een nieuwe motor erin ging 8)7
Dat is nu beter evenals dat de VT nu ingekort zijn maakt het uurtje leuker om naar te kijken.

Ik ben blij dat ze het een keer een kans geven want meerder mensen vragen het af of dit net als de GP2 kans van slagen heeft.

Formule 1 veranderd met de tijd, de wagens, regels en soms na een lange periode ook het format in het weekend.

Of het goed uitpakt weet iedereen pas als het er is of uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Player1S schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:40:
kleine vooruitblik

Wat is nu precies het probleem van die sprint race? Want voor zover ik het begrepen heb is het allemaal veel minder extreem dan in bijv. de F2.

In de F1 gaan we op vrjidag kwalificeren voor de sprint race van zaterdag; op zaterdag volgt de sprintrace waarbij de top 3 een paar punten kan scoren (3, 2, 1 punten); en de uitslag van de sprint race is de startopstelling van de hoofdrace.

Geen reversed top10 grid dus bijv. zoals je in F2 wel ziet. In de F1 zijn er straks dus minimale punten te scoren op zaterdag en de startopstelling op de zondag is wat minder voorspelbaar. Volgens mij is dat laatste nu juist iets waar de F1 al jaren naar zoekt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:20:
[...]

Wat is nu precies het probleem van die sprint race? Want voor zover ik het begrepen heb is het allemaal veel minder extreem dan in bijv. de F2.

In de F1 gaan we op vrjidag kwalificeren voor de sprint race van zaterdag; op zaterdag volgt de sprintrace waarbij de top 3 een paar punten kan scoren (3, 2, 1 punten); en de uitslag van de sprint race is de startopstelling van de hoofdrace.

Geen reversed top10 grid dus bijv. zoals je in F2 wel ziet. In de F1 zijn er straks dus minimale punten te scoren op zaterdag en de startopstelling op de zondag is wat minder voorspelbaar. Volgens mij is dat laatste nu juist iets waar de F1 al jaren naar zoekt.
Dat ze het weer extreem veilig doen is DE reden dat het faalt. De zelfde rijders die normaal vooraan zouden staan, staan nu ook weer vooraan. Rijden gewoon weer weg bij de rest en doen het veilig aan want ze willen niet achteraan starten in de hoofdrace.

Plus dit is wederom een bezopen gimmick omdat 1 team de boel domineert. In plaats van een goede studie te ondernemen waarom 1 team domineert en hoe je dat kunt voorkomen. Uitzoeken hoe je de autos wel elkaar veilig kunt laten volgen komen ze met een dom idee op de proppen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
XyritZz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:20:
[...]

Gezien de afstand is het een 1 stop race.
De proeven zijn op circuits waar inhalen mogelijk is dus logischerwijs kiest iedereen voor de tussenband.
Bij een fout in deze race sta je snel achteraan bij de hoofdrace dus groter risico om in te halen.
Aantal rondes wat je vantevoren kan testen in de practice sessions is beperkt dus afstelling wordt lastig.
Aangezien iedereen zo hoog mogelijk wil kwalificeren kan je wel raden dat het de laatste minuten van de test sessie opeens erg druk op de baan wordt daar die dan meer ingerubberd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Player1S schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:33:
[...]

Dat ze het weer extreem veilig doen is DE reden dat het faalt. De zelfde rijders die normaal v. Uitzoeken hoe je de autos wel elkaar veilig kunt laten volgen komen ze met een dom idee op de proppen.
Daarom zijn en komende nieuwe Aero regels volgend jaar waar ze wel over hebben nagedacht , uitgezocht. Niets voor niets is Brown die winnende auto's heeft ontworpen gehaald om dit probleem op te lossen.
Engine freeze volgende stap.

Maar de F1 wil ook de toekomst verder en dan komende nieuwe motoren wat pas in 2025 gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

d-vine schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:42:
[...]

Daarom zijn en komende nieuwe Aero regels volgend jaar waar ze wel over hebben nagedacht , uitgezocht. Niets voor niets is Brown die winnende auto's heeft ontworpen gehaald om dit probleem op te lossen.
Engine freeze volgende stap.

Maar de F1 wil ook de toekomst verder en dan komende nieuwe motoren wat pas in 2025 gebeurd.
En je noemt wederom een reden waarom de bedenkers verbannen dienen te worden.
Er komen nieuwe aero rules aan die racen bevorderen. Helaas door covid jaartje uitgesteld dus hup even slikken en 2021 doorkomen en kijken hoe dat uit pakt.

Niet alsnog snel wat idiote dingen verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Player1S schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:44:
[...]

Er komen nieuwe aero rules aan die racen bevorderen. Helaas door covid jaartje uitgesteld dus hup even slikken en 2021 doorkomen en kijken hoe dat uit pakt.

Dat je tegen bent is wel duidelijk nu. Ik geef het graag een kans om te kijken hoe het uitpakt en dan pas eerlijk beoordelen of het slecht of goed is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Plus dit is wederom een bezopen gimmick omdat 1 team de boel domineert.
Bron? FOM heeft altijd aangegeven het totale weekend interessanter te willen maken. Vrijdag is voor de fans geen interessante dag want maar vrije trainingen. Daardoor verkopen de circuits op vrijdag geen kaartjes of goedkoop, en kan FOM niet meer geld vragen. Oftewel: die sprintrace komt er om het hele weekend interessanter te maken, vrijdag Q, zaterdag sprintrace, zondag hoofdrace. Dat heeft dus niks te maken met de dominantie van Mercedes, maar met het totale weekend aantrekkelijker te maken en voor entertainment te zorgen. I.p.v. dat op vrijdag de teams 2 uur lang domweg wat rondjes rijden voor spek en bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik snap de beredenering van de FIA wel voor de sprintrace. Ik denk dat het ten goede van de sport komt.

Hoe is het zie is dat de FIA op zoek is naar inkomsten, helemaal na het afgelopen jaar. Ticketsales en reclame is de grootste bron van inkomsten. Meer kijkers is meer adverteerders is meer inkomsten.

Ik ben best een die hard fan en ik heb er ook behoorlijk wat om me heen in de privé sfeer. Nu ben ik wel de enige die op vrijdag kijkt. Zoals ik het zie heeft voor meer kijkers de vrijdag meer betekenis als dit de startopstelling voor de race gat betekenen. Het gaat een extra dimensie aan de vrijdag geven ipv alleen maar “saaie” programma’s afdraaien. Dus meer kijkcijfers....

Van mij mogen ze flink inzetten op de sprintraces.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heb echt geen idee of dit concept gaat werken, laten we gewoon eens zien wat het ons 3 races brengt. Baat het niet dan schaadt het niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je bent natuurlijk wel zwaar genaaid als je in de sprintrace een technisch probleem hebt of eraf klapt.

Hopelijk gaat dit experiment niet het kampioenschap van dit jaar niet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:47
We gaan het zien.
Het zou zo maar kunnen zijn dat de teams en rijders het zo rustig aan doen dat er helemaal geen spanning in zit en dat het hele plan in het water valt.

Het is namelijk een race, met alle bijbehorende risico, maar met minimale punten. En ja je wil op pole staan, maar tegen welke kosten.

Ik acht de kans dus groot dat de strategen het hele plan al hebben door en dood gerekend voor dat de lichten uit gaan.

Misschien als ze een heel seizoen zouden doen dat teams en rijders gedwongen worden tot risico's te nemen in de sprint races. Maar nu het "maar" drie races zijn zou het me niet verbazen als iemand die normaal voor pole gaat ineens met frisse tegenzin het laat schieten voor een 6e plaats. En dat is dan even leuk dat bijv. Norris ineens op pole staat. Maar op een zondag word die toch gewoon met drs voorbij gestoken en vechten de usual suspects het gewoon uit. En tuurlijk is elk punt in het kampioenschap er een. Maar ik denk dat ze het bij de topteams er relatief rustig aan gaan doen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kenny_026 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:33:
Ik snap de beredenering van de FIA wel voor de sprintrace. Ik denk dat het ten goede van de sport komt.

Hoe is het zie is dat de FIA op zoek is naar inkomsten, helemaal na het afgelopen jaar. Ticketsales en reclame is de grootste bron van inkomsten. Meer kijkers is meer adverteerders is meer inkomsten.

Ik ben best een die hard fan en ik heb er ook behoorlijk wat om me heen in de privé sfeer. Nu ben ik wel de enige die op vrijdag kijkt. Zoals ik het zie heeft voor meer kijkers de vrijdag meer betekenis als dit de startopstelling voor de race gat betekenen. Het gaat een extra dimensie aan de vrijdag geven ipv alleen maar “saaie” programma’s afdraaien. Dus meer kijkcijfers....

Van mij mogen ze flink inzetten op de sprintraces.
Uiteindelijk zal het sprintrace format zorgen voor hogere vrijdag kaart verkopen.

Het is jammer dat zodra de Corona weer het land uit is ik (soms) weer op vrijdag op kantoor ben en de ‘qualy’ mis om live te zien, (en veel mensen die überhaupt de luxe niet hebben om op de vrijdag te kijken) maar denk dat het voor de circuit gangers wel wat toevoegde voor de vrijdag iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02

Dat is nog eens een onboard. Afgelopen weekend historische GP Monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:56:
[...]

Uiteindelijk zal het sprintrace format zorgen voor hogere vrijdag kaart verkopen.

Het is jammer dat zodra de Corona weer het land uit is ik (soms) weer op vrijdag op kantoor ben en de ‘qualy’ mis om live te zien, (en veel mensen die überhaupt de luxe niet hebben om op de vrijdag te kijken) maar denk dat het voor de circuit gangers wel wat toevoegde voor de vrijdag iig.
Precies ik werk op vrijdag en kan het overdag nooit kijken. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
Tsja, organiseer dan een one-off weekend waarin je dit gaat testen in Barcelona, zend het uit en kijk naar de reacties, ga geen lopend seizoen ermee omgooien.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben op voorhand ook geen fan. Legt nogal een claim op het hele weekend zo. Liever 1 race.

Wat doen ze met motoren en banden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
MikeyMan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:42:
Ik ben op voorhand ook geen fan. Legt nogal een claim op het hele weekend zo. Liever 1 race.

Wat doen ze met motoren en banden eigenlijk?
Mee eens mbt die claim. Maar gelukkig kun je met F1TV pro het heel makkelijk terug kijken. Geen idee hoe dat met Ziggo gaat. Ik heb al vaker een race gewoon op het moment dat het mij uit kwam gekeken ipv om 14:00 uur live. Moet je alleen wel wegblijven van dit topic en de NOS :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
pilskes schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:37:
Je bent natuurlijk wel zwaar genaaid als je in de sprintrace een technisch probleem hebt of eraf klapt.

Dat is toch juist het leuke aan zo'n sprint race :) Even los van of het experiment roet in het eten gooit in de huidige strijd van VER tegen HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:09:
Tsja, organiseer dan een one-off weekend waarin je dit gaat testen in Barcelona, zend het uit en kijk naar de reacties, ga geen lopend seizoen ermee omgooien.
Maar dan krijg je een moment opname en dat geeft geen reëel beeld van wat de kijker er nou echt van vindt. Ik snap deze beslissing wel en zeker in dit seizoen. Ik laat mij verrassen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:47:
[...]

Mee eens mbt die claim. Maar gelukkig kun je met F1TV pro het heel makkelijk terug kijken. Geen idee hoe dat met Ziggo gaat. Ik heb al vaker een race gewoon op het moment dat het mij uit kwam gekeken ipv om 14:00 uur live. Moet je alleen wel wegblijven van dit topic en de NOS :P
En Instagram, Whatsapp, Twitter.
En als je geluk hebt nog een paar pushberichten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maarten_E schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:09:
Het testen van dit format bij 3 races was al voor het begin van het seizoen besloten toch?

Verder zullen we het zien, het kan ook zijn dat er weer snel de stekker uit getrokken wordt als het geen succes is.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 28-04-2021 07:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ze hadden vorig seizoen dit toch al besproken en toen besloten om de beslissing dit seizoen te nemen? De teams zelf hebben gekozen om het nu pas definitief te maken, en hebben dat unaniem geaccepteerd. Dus het argument van seizoen omgooien ben ik het niet mee eens. Het is niet van bovenaf opgelegd.

Ik wacht af, ben wat sceptisch maar wil het eerst een poosje zien voor ik echt erover oordeel. Ik verwacht weinig nadeel voor de start of stand aan het einde van het seizoen. Het is meer dat een van de mooie dingen van de F1 alle statistieken zijn. Maar goed, dat is natuurlijk ook al 'verpest' door het aantal races per seizoen wat nu gewoon 2 keer meer is dan jaren 50 en 60.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pilskes schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:37:
Niet meer dan tijdens quali of een free practice sessie. Zonder de punten dan.
Juist wel. Dat is de hele bedoeling toch van een kampioenschap? Punten halen. Meer dan de nummer 2 bij voorkeur?

Ik begrijp al dat gezeur op voorhand nou weer niet. Constant wordt er commentaar geleverd op van alles en nog wat. Probeert men weer een keer iets nieuws, is het wéér niet goed. Voordat er ook maar één centimeter gereden is. Misschein werkt het juist wél. En misschien niet, maar dan zien we dan wel. Het is toch leuk en spannend om te kijken wat er gaat gebeuren? Niemand weet hoe het precies uit gaat pakken. Laten we het afwachten. Iedereen is altijd bang voor iets nieuws omdat de uitkomst nog ongewis is, dus is het eng. Maar het is toch mooi dat er een keer iets anders gebeurt dan met de andere GP's? Verandering is leuk!

Bovendien is dit concept ook niet supernieuw; het is al vaker gedaan in andere klassen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon afwachten of dit wat toe gaat voegen. Toen men een paar jaar geleden met de kwalificatie ging experimenteren, werd dat na 1 mislukte poging ook gelijk weer afgeschaft. Zou alleen jammer zijn als dit soort probeersels ook effect gaan hebben op het kampioenschap. Dan zou men het beter kunnen testen zonder dat ze er punten voor geven. Werkt het wel, dan in het volgende nieuwe seizoen er wel punten voor gaan geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Player1S schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:44:
[...]

Het is dan m.i. ook niet verzonnen om "racen te bevorderen" maar om meer kijkers/exposure te trekken ook op de vrijdag en zaterdag. Zodat er meer geld in het laatje komt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Zelf ben ik ook niet heel positief over het plan, maar ik ben wel heel erg benieuwd en erg blij dat ze iets proberen. Er wordt in dit topic vaag geroepen dat rijders en teams toch niet voluit gaan omdat ze geen risico gaan nemen.. Het blijven wel coureurs he. In de huidige kwalificatie zijn de belangen en risico's net zo groot en daar gaan alle coureurs ook tot het gaatje. Tevens is het enige probleem als er echt iets verkeerds gaat, dat je startplek voor de race slecht is. De auto krijgen ze altijd wel weer gemaakt in een dag tijd.

Ik vind het een vrije goede opzet, alleen de puntenverdeling ben ik niet zo'n voorstander voor. De top 3 gaat hierdoor juist alleen maar meer uitlopen. Het zou juist toch leuk zijn als bijvoorbeeld een Norris juist door deze sprintrace meer punten kan pakken en daardoor wél bij de top 3 in het klassement kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk overigens dat het doel vd sprintreaces niet gehaald zal worden omdat het mogelijk te ingewikkeld en teveel wordt voor de casual kijker.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:
Denk overigens dat het doel vd sprintreaces niet gehaald zal worden omdat het mogelijk te ingewikkeld en teveel wordt voor de casual kijker.
Ik kijk geen vrije trainingen (althans niet elke wedstrijd, en zeker niet alle 3) dus ik ga nu 1 ding meer kijken. Dus 1 kijker meer op de vrijdag nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
:p

De mensen die in dit topic komen zijn denk ik meestal sowieso al een stap geinteresseerder dan de casual kijker.

F1 kijken kost tijd. Ik zie de casual kijker simpelweg niet zoveel extra tijd aan F1 besteden. Zeker niet met zoveel raceweekenden.

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pjlgt schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:33:
Zou alleen jammer zijn als dit soort probeersels ook effect gaan hebben op het kampioenschap.
Nee, want dan neemt niemand het serieus en gaan ze alleen maar op uitrijden rijden. Kom op! Niet zo bang voor iets nieuws. Afstoffen die handel! Het moet juist effect hebben op het kampioenschap anders is het bij voorbaat mislukt.

Wie het beste rijdt, heeft gewonnen. Klaar. Alleen de zogenaamde fans zeuren achteraf (als hun held niet heeft gewonnen dan) dat rijder zusenzo alleen maar heeft gewonnen omdat het daar en daar mis ging of hij in die ene sprintrace 'toevallig' gewonnen heeft. Allemaal gelul van verliezers. Laat het spectakel zich gewoon voltrekken voor ons vermaak en neem het allemaal niet zo serieus. Het is maar een spelletje toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:
Nou, dan moet je wel erg dom zijn wil je dit niet snappen... En wat is toch steeds het probleem met de casual kijker? En trouwens: als iemand het niet snapt, kijkt ie niet. Er zijn ingewikkeldere sporten om te kijken dan auto(racen). Een sprintrace is gewoon een soort voorronde die de startvolgorde bepaalt. Dat snapt mijn moeder ook wel als ik het 1x zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Hoewel ik hier niet vaak iets post zijn de sprintraces toch wel aanleiding een postje te maken.
Prima idee om te gaan variëren met formats etc etc om het interessanter te maken, maar het nadeel hiervan is dat er weer een extra sessie is om te kijken voor de "volledige" ervaring. Je kunt inmiddels wel je hele weekend blokkeren om het hele weekend te kunnen volgen.

Om de vergelijking met voetbal dan maar te maken, wanneer je CL volgt weet je dat je 's avonds een keertje twee uur voor de buis zit. Bij F1 heb je nu dan én de quali voor de sprintrace én de sprintrace zelf én de race. De sport wordt zo wel heel erg uitvergroot/uitgemolken. Net zo met de uitgebreide kalender, kortom het wordt moeilijker voor de casual fan die ook nog andere hobbies heeft om de sport goed te volgen. Dat is toch wel behoorlijk jammer. Doe mij maar gewoon 16 races op interessante banen met een klassiek format. Dan heb ik tenminste ook tijd om van alle on-track actie te genieten en ben ik uiteindelijk meer geïnteresseerd. Kwaliteit over kwantiteit dames en heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Cranzai schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
Hoewel ik hier niet vaak iets post zijn de sprintraces toch wel aanleiding een postje te maken.
Prima idee om te gaan variëren met formats etc etc om het interessanter te maken, maar het nadeel hiervan is dat er weer een extra sessie is om te kijken voor de "volledige" ervaring. Je kunt inmiddels wel je hele weekend blokkeren om het hele weekend te kunnen volgen.

Om de vergelijking met voetbal dan maar te maken, wanneer je CL volgt weet je dat je 's avonds een keertje twee uur voor de buis zit. Bij F1 heb je nu dan én de quali voor de sprintrace én de sprintrace zelf én de race. De sport wordt zo wel heel erg uitvergroot/uitgemolken. Net zo met de uitgebreide kalender, kortom het wordt moeilijker voor de casual fan die ook nog andere hobbies heeft om de sport goed te volgen. Dat is toch wel behoorlijk jammer. Doe mij maar gewoon 16 races op interessante banen met een klassiek format. Dan heb ik tenminste ook tijd om van alle on-track actie te genieten en ben ik uiteindelijk meer geïnteresseerd. Kwaliteit over kwantiteit dames en heren.
Als je CL volgt zit je volgens mij 3 avonden achter elkaar voor de tv, en elke avond is dat 4 uur

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mphilipp schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:13:
[...]

Nou, dan moet je wel erg dom zijn wil je dit niet snappen... En wat is toch steeds het probleem met de casual kijker? En trouwens: als iemand het niet snapt, kijkt ie niet. Er zijn ingewikkeldere sporten om te kijken dan auto(racen). Een sprintrace is gewoon een soort voorronde die de startvolgorde bepaalt. Dat snapt mijn moeder ook wel als ik het 1x zeg.
Het concept en wisselwerking tussen sprintraces, kwalificatie, en uiteindelijke race en indeling raceweekend is m.i. niet meteen duidelijk / logisch.

En je bevestigt precies mijn punt: als iemand het niet snapt dan kijkt ie niet. Terwijl de bedoeling nu juist is om méér kijkers te trekken.

Dit concept is niet voor een geinteresseerde zoals jij bedacht maar om meer (casual) kijkers te trekken, niet minder. Casual kijkers kunnen eventeel uitgroeien tot meer geinteresseerde kijkers.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zo moeilijk is het niet, gewoon Q4 met een iets andere opzet, niet de snelste ronde geldt, maar wie het eerste over de finish komt na 100 km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
[...]

Dat ze het weer extreem veilig doen is DE reden dat het faalt. De zelfde rijders die normaal vooraan zouden staan, staan nu ook weer vooraan. Rijden gewoon weer weg bij de rest en doen het veilig aan want ze willen niet achteraan starten in de hoofdrace.

Plus dit is wederom een bezopen gimmick omdat 1 team de boel domineert. In plaats van een goede studie te ondernemen waarom 1 team domineert en hoe je dat kunt voorkomen. Uitzoeken hoe je de autos wel elkaar veilig kunt laten volgen komen ze met een dom idee op de proppen.
Deels mee eens, de F1 kiest hier wel een hele veilige route. Maar wat moeten ze anders? Reverse top10 zoals in F2 werkt niet. Als het er echt echt echt op aan komt gaan alle klant teams aan de kant voor de hoofdmacht; dat hebben we in het verleden al vaak genoeg gezien.

Daarmee zijn reverse grid per definitie zeer oneerlijk in de F1, want des te meer klantmotoren er rondrijden des te "kleiner" het veld waar je doorheen moet vechten als topcoureur.

Het enige wat ze hadden kunnen doen mijns inziens is de punten verhogen voor de sprintrace; als er meer punten te verdienen zijn gaan coureurs meer risico nemen. Als Verstappen nu op P2 rijdt gaat hij echt geen risicovolle inhaalpoging toen op Hamilton op P1, dat ene puntje extra staat niet in verhouding tot het risico op een crash/achteraan starten in de hoofdrace.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

opzich positief dat ze een extra showtje willen doen; zullen gaan kijken hoe dit in praktijk uitvalt. wie weet is het niets, dan is het ook snel afgelopen (zie oa. dat kwalitficatie fiasco van 2-3jr terug).

is wel weer tijd voor race weekendje :) vind dat maar niets al die 'raceloze'-weekenden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Je kan een uurtje voordat de race begint alle highligts van FP1 en 2 en Q1, 2, 3 en de sprintrace even kijken en dan snap je meteen waarom de racers staan zoals ze staan op het grid. En dan alleen de race live kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Maar als voetbalfan kun je in sommige weken 4 avonden per week voetbal kijken, en kun je het hele weekend kijken omdat er 20 wedstrijden per weekend zijn of zoiets. Niet echt een goede vergelijking dus. Maar ik heb liever meer raceweekenden dan meer actie in 1 weekend, ik zit liever elke 2 weken lekker op zaterdag en zondag F1 te kijken dan 1 x per 3 weken en dan op zaterdag 2 x een uurtje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Mijn voetbal vergelijking ging waarschijnlijk niet op vanwege de manier waarop ik voetbal kijk hahaha (geen fanatiekeling, kijk alleen de CL-wedstrijden van Ajax/Barca dus dan valt het wel mee.)

Snap jullie punten idd, maar goed, deze devaluatie/inflatie (al dan wel of niet als negatief te beschouwen) van de sport konden we verwachten met Liberty Media

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik snap ook de extreme weerstand tegen het nieuwe concept niet zo; het ismaar een proef, dus als die doemscenario's uitkomen (en de mening over het 'doem'-gedeelte van het scenario wordt breed gedeeld) dan houdt het snel op. Uiteraard mag je van mij best je bedenkingen hebben, maar de overdreven negativiteit van sommige reacties begrijp ik gewoon echt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-04-2021 11:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:05:
[...]
Je kan een uurtje voordat de race begint alle highligts van FP1 en 2 en Q1, 2, 3 en de sprintrace even kijken en dan snap je meteen waarom de racers staan zoals ze staan op het grid. En dan alleen de race live kijken :)
Wel even de goede volgorde aanhouden ;)

Vrijdag: FP1, Q1, 2 en 3 (startvolgorde sprintQ bepalen)
Zaterdag: FP2 en SprintQ (100km, zonder verplichte pitstop), uitslag = startvolgorde race
Zondag: race zoals anders.

Parc fermé regels vanaf Q1 op vrijdag (met een paar uitzonderingen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@hardware-lover jaja okay okay :P Maar je snapt mn punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:38:
[...]

Wel even de goede volgorde aanhouden ;)

Vrijdag: FP1, Q1, 2 en 3 (startvolgorde sprintQ bepalen)
Zaterdag: FP2 en SprintQ (100km, zonder verplichte pitstop), uitslag = startvolgorde race
Zondag: race zoals anders.

Parc fermé regels vanaf Q1 op vrijdag (met een paar uitzonderingen).
Parc ferme vanaf Q1 op vrijdag?? Wat heb je dan aan FP2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:49
Die qualificatie op vrijdag gaan minder mensen kunnen kijken vanwege werk.
Maar waarschijnlijk zullen ze die nog wel op zaterdag herhalen (of tenminste hoogtepunten), voor de SprintQ.

Als je dus in een normaal weekend alleen Q1/Q2/Q3 en Race volledig kijkt, dan wordt het kijken juist korter. Want de SprintQ is korter dan de Q1/Q2/Q3 (tenzij bijzondere situaties als safety cars en rode vlag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
ArcticWolf schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:02:
[...]

Parc ferme vanaf Q1 op vrijdag?? Wat heb je dan aan FP2...
How does Parc Ferme work?
Rules forbid the changing of major components in Parc Ferme to avoid teams moving to create special ‘qualifying cars’ while also limiting the number of hours required for preparing the car for the following day.

However, some wriggle room on car reconfiguration is permitted to make Saturday’s FP2 session more useful. A full list of what can be changed will be released in due course.

For safety reasons, teams can change brake friction material for a new, identical set that was used in qualifying and sprint qualifying ahead of the Grand Prix. Brake ducts can be changed, too.

Allowances have been made for power unit and gearbox cooling adjustments should the ambient temperature change significantly (a change of 10C or more recorded by the FIA’s appointed weather service provider) while weight distribution may be altered.

Should a front wing be damaged in Sprint Qualifying, for example, and the team has run out of latest specification front wings, they can run a previously used specification without penalty. Previously a change of specification, either for a new or older component, would have triggered a penalty.

Between qualifying and Sprint Qualifying, teams are permitted to change or adjust suspension elements – springs and dampers – or alter camber, toe or ride height of suspension components defined in Article 10.3 of the Technical Regulations.
https://www.formula1.com/...awf6r6Ab0y8ha0satSjx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:51:
[...]

Deels mee eens, de F1 kiest hier wel een hele veilige route. Maar wat moeten ze anders? Reverse top10 zoals in F2 werkt niet. Als het er echt echt echt op aan komt gaan alle klant teams aan de kant voor de hoofdmacht; dat hebben we in het verleden al vaak genoeg gezien.

Daarmee zijn reverse grid per definitie zeer oneerlijk in de F1, want des te meer klantmotoren er rondrijden des te "kleiner" het veld waar je doorheen moet vechten als topcoureur.

Het enige wat ze hadden kunnen doen mijns inziens is de punten verhogen voor de sprintrace; als er meer punten te verdienen zijn gaan coureurs meer risico nemen. Als Verstappen nu op P2 rijdt gaat hij echt geen risicovolle inhaalpoging toen op Hamilton op P1, dat ene puntje extra staat niet in verhouding tot het risico op een crash/achteraan starten in de hoofdrace.
*knip*
Laat, maar je punt was duidelijk in je vorige post. Dan nog een rant eroverheen doen is niet nodig en laten we achterwege. Reageer constructief of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18-09 11:34
Toch die sprint race... Zal na 3 ronden niet gewoon het grootste gedeelte op zijn positie zitten? Tenzij iedereen tegen elkaar aanrijdt en schade overhoud. Alsner spektakel komt zal dit niet van de voorste rij komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DoeEensGek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:11:
Toch die sprint race... Zal na 3 ronden niet gewoon het grootste gedeelte op zijn positie zitten? Tenzij iedereen tegen elkaar aanrijdt en schade overhoud. Alsner spektakel komt zal dit niet van de voorste rij komen verwacht ik.
Ik weet dat zo net nog niet. We hebben de huidige F1 auto's nog nooit 100 km full pull zien rijden. En volgens mij kunnen ze dat dalijk wel in die SprintQ, als de band het in die 100 km maar volhoudt. En zo zal elk team/coureur een net wat andere strategie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
LoeWn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:51:
Zelf ben ik ook niet heel positief over het plan, maar ik ben wel heel erg benieuwd en erg blij dat ze iets proberen. Er wordt in dit topic vaag geroepen dat rijders en teams toch niet voluit gaan omdat ze geen risico gaan nemen.. Het blijven wel coureurs he. In de huidige kwalificatie zijn de belangen en risico's net zo groot en daar gaan alle coureurs ook tot het gaatje. Tevens is het enige probleem als er echt iets verkeerds gaat, dat je startplek voor de race slecht is. De auto krijgen ze altijd wel weer gemaakt in een dag tijd.

Ik vind het een vrije goede opzet, alleen de puntenverdeling ben ik niet zo'n voorstander voor. De top 3 gaat hierdoor juist alleen maar meer uitlopen. Het zou juist toch leuk zijn als bijvoorbeeld een Norris juist door deze sprintrace meer punten kan pakken en daardoor wél bij de top 3 in het klassement kan blijven.
Ik had juist verwacht dat er meer punten te verdienen waren. Juist door het lage aantal punten kunnen ze wel eens heel voorzichtig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:48:
[...]
En je bevestigt precies mijn punt: als iemand het niet snapt dan kijkt ie niet. Terwijl de bedoeling nu juist is om méér kijkers te trekken.
Nee, ik bevestig niets. Jij vult dat zo in, want volgens jou is het te moeilijk voor een casual kijker. Ik denk dat Q1,2 en 3 al best 'ingewikkeld' is voor een casual kijker. Maar dat hangt ook maar nét van je definitie af van casual kijker. Als je daarmee iemand bedoelt die aan het zappen is en op F1 blijft hangen, heb je helemaal gelijk. Die snapt er niets van en zapt weer door. Ik mag van ganser harte hopen dat dát niet de doelgroep is waar ze F1 interessant voor willen maken. Dat gaat je niet lukken namelijk.
In mijn optiek is een casual F1 kijker, iemand die het wel leuk vindt, maar niet alles heel nauwgezet volgt. Dan snapt die persoon al ongeveer hoe een weeekend eruit ziet en wat het idee van kwalificatie is. Als je dan 1x zegt dat ze nu een sprintrace hebben van 100km als een soort lange quali, snapt die persoon dat echt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
tlpeter schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:23:
[...]

Ik had juist verwacht dat er meer punten te verdienen waren. Juist door het lage aantal punten kunnen ze wel eens heel voorzichtig worden.
Dat idee heb ik ook een beetje. Aan de andere kan je kan niet te veel inhouden omdat de uitslag ook de grid positie bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DoeEensGek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:11:
Het aantal punten vind ik wel weinig. Snap ook wel dat je gene 25 punten wilt geven voor pole, maar dat ene puntje lijkt me ook niet helemaal de motivatie om het risico te nemen om 2e of 3e te starten (of achteraan). Maar daarachter... het bepaald wel de startvolgorde van de race op zondag. En dat kan best interessant zijn. En als idd in alle 3 de sprintrace ze na 3 rondjes op een plek rijden en daar finishenn, zal dit format het niet gaan halen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53
Er zit volgens mij een levensgroot probleem in dit format, maar dat af en toe wat experimenteren vind ik prima. De races worden leuker als mensen niet starten op de plek waar ze vermoedelijk zullen eindigen in de race. Als je nu een kwalitificatiebeest bent, dan wordt je in de sprintrace al naar achteren op de start-grid van zondag gedrukt en als je een kwalificatiekneuter bent dan kan je in de sprintrace zonder al te veel schade in punten over het totale weekend een betere startplek veroveren. Kortom minder acties op zondag en voor het grootste deel is de uitslag van de race al in de sprintrace bepaald. Een interessante zondag krijg je alleen nog maar door regen of safety cars op gelukkig/ongelukkige momenten. Het voegt misschien iets toe aan het weekend, maar ik verwacht geen leukere races op zondag van deze verandering.

Toch zeg ik laat het ze maar proberen met een paar weekenden, wie weet is de praktijk anders dan de theorie. We zitten er gelukkig ook niet gelijk aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Plenkske schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:16:
[...]

Ik weet dat zo net nog niet. We hebben de huidige F1 auto's nog nooit 100 km full pull zien rijden. En volgens mij kunnen ze dat dalijk wel in die SprintQ, als de band het in die 100 km maar volhoudt. En zo zal elk team/coureur een net wat andere strategie pakken.
Dan heb ik slecht nieuws voor je, dat gaan ze nu ook niet doen. Dan hadden ze voor deze sprint race een aparte motor moeten nemen buiten de pool om. En daar de diverse limieten vanaf moeten halen. De snelste tijden komen gewoon uit de kwalificatie. Op papier klinkt het heel leuk, maar met de huidige regels wordt het niets anders dan een korte race.

Aan de andere kant is de kans wel groter dat ik de kwalificatie en sprint race (terug) ga kijken dan een vrije training. :)

@Crazy D Van pole wegrijd is wel wat waard! De punten zijn meer een kleine bonus. Ik verwacht zeker wel dat er gestreden wordt!

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 28-04-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:10:
[...]

Nee, want dan neemt niemand het serieus en gaan ze alleen maar op uitrijden rijden. Kom op! Niet zo bang voor iets nieuws. Afstoffen die handel! Het moet juist effect hebben op het kampioenschap anders is het bij voorbaat mislukt.

Wie het beste rijdt, heeft gewonnen. Klaar. Alleen de zogenaamde fans zeuren achteraf (als hun held niet heeft gewonnen dan) dat rijder zusenzo alleen maar heeft gewonnen omdat het daar en daar mis ging of hij in die ene sprintrace 'toevallig' gewonnen heeft. Allemaal gelul van verliezers. Laat het spectakel zich gewoon voltrekken voor ons vermaak en neem het allemaal niet zo serieus. Het is maar een spelletje toch?
Maar wat is dan exact het grote voordeel van het toevoegen van een sprintrace? Goed, de start is spannend en daarbij kan van alles aan positie veranderingen gebeuren, maar dat kan ook in de hoofdrace zelf. Extra spektakel zie ik niet zo. Inhalen is in de sprint race per slot van rekening nog lastiger dan in de hoofdrace, omdat er niets te winnen valt met pitstops. Dus dan blijft het bij hopen dat iemand 'm in het grind zet wanneer na 10 ronde de orde is gevestigd en dat er dus extra kans is op een SC per raceweekend?

Ik bedoel ik wil het best een kans geven (alhoewel ik verder geen enkele vorm van keus heb), maar iets zegt me dat deze beslissing meer commercieel gemotiveerd is dan dat het de juiste zet is voor de competitie. Ik hoop natuurlijk dat ik fout zit.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DoeEensGek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:56:
[...]

Dan heb ik slecht nieuws voor je, dat gaan ze nu ook niet doen. Dan hadden ze voor deze sprint race een aparte motor moeten nemen buiten de pool om. En daar de diverse limieten vanaf moeten halen. De snelste tijden komen gewoon uit de kwalificatie. Op papier klinkt het heel leuk, maar met de huidige regels wordt het niets anders dan een korte race.

Aan de andere kant is de kans wel groter dat ik de kwalificatie en sprint race (terug) ga kijken dan een vrije training. :)

@Crazy D Van pole wegrijd is wel wat waard! De punten zijn meer een kleine bonus. Ik verwacht zeker wel dat er gestreden wordt!
Ohja, die motor onderdelen heb je ook nog...

Zelf ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden. Ik geef het zeker een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
llevering schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:56:
Er zit volgens mij een levensgroot probleem in dit format, maar dat af en toe wat experimenteren vind ik prima. De races worden leuker als mensen niet starten op de plek waar ze vermoedelijk zullen eindigen in de race. Als je nu een kwalitificatiebeest bent, dan wordt je in de sprintrace al naar achteren op de start-grid van zondag gedrukt en als je een kwalificatiekneuter bent dan kan je in de sprintrace zonder al te veel schade in punten over het totale weekend een betere startplek veroveren. Kortom minder acties op zondag en voor het grootste deel is de uitslag van de race al in de sprintrace bepaald. Een interessante zondag krijg je alleen nog maar door regen of safety cars op gelukkig/ongelukkige momenten. Het voegt misschien iets toe aan het weekend, maar ik verwacht geen leukere races op zondag van deze verandering.

Toch zeg ik laat het ze maar proberen met een paar weekenden, wie weet is de praktijk anders dan de theorie. We zitten er gelukkig ook niet gelijk aan vast.
Toch... door de echte racers, met mindere auto's verder naar voren te krijgen bij het begin van de race zou het ook kunnen dat bijvoorbeeld Russel niet meer van 18 naar 12 rijdt, maar van 12 naar 8... Je krijgt andere auto's die tegen elkaar rijden. Misschien inderdaad wel wat minder inhaalmaneuvres. Maar toch interessante wedstrijden en uitslagen. Juist omdat het niet bij elke wedstrijd is, maar bij wedstrijden waar inhalen sowieso goed mogelijk is zou het best kunnen werken. En de echte racers wat extra punten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DoeEensGek schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:56:
Maar is het zo'n inhaalactie als van Max waard vorige race op Lewis? Een eenvoudige inhaal actie, zeker. Maar eentje op de grens waarbij het welk behoorlijk 50/50 mis kan gaan? Als zowel Max als Lewis niet volwassen waren was het zondag echt in tranen geëindigd. Gelukkig zijn beiden volwassen genoeg en nam Lewis zijn verlies, maar als dat 3 jaar terug was en andersom, waren ze er op zeker afgegaan. Max had toen zijn verlies echt niet genomen. En dat is een risico wat je op zondag misschien wilt nemen, maar op zaterdag? Maar, de tijd zal het leren. Ik hoop natuurlijk op 20 minuten volle bak strijd (ook voor P10 trouwens).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bansheeben schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:58:
[...]
Ik bedoel ik wil het best een kans geven (alhoewel ik verder geen enkele vorm van keus heb), maar iets zegt me dat deze beslissing meer commercieel gemotiveerd is dan dat het de juiste zet is voor de competitie. Ik hoop natuurlijk dat ik fout zit.
Als we het nou gewoon eens afwachten? Inderdaad, geen keuze, maar het is wel beter dan op voorhand alweer gaan zeiken dat het niks is. Wat is dat nou voor houding? Geef het gewoon een kans, kijk wat het is. Uiteraard verwacht ik niet anders dan dat er alleen maar gezeur komt, maar goed, change is hard zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bansheeben schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:58:
Dus dan blijft het bij hopen dat iemand 'm in het grind zet wanneer na 10 ronde de orde is gevestigd en dat er dus extra kans is op een SC per raceweekend?
Het is gewoon een complot van Merc en Austin: ze willen hun sc gewoon vaker op de baan! En Bernt wil ook weleens wat meer rondjes rijden :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:04:
[...]

Maar is het zo'n inhaalactie als van Max waard vorige race op Lewis? Een eenvoudige inhaal actie, zeker. Maar eentje op de grens waarbij het welk behoorlijk 50/50 mis kan gaan? Als zowel Max als Lewis niet volwassen waren was het zondag echt in tranen geëindigd. Gelukkig zijn beiden volwassen genoeg en nam Lewis zijn verlies, maar als dat 3 jaar terug was en andersom, waren ze er op zeker afgegaan. Max had toen zijn verlies echt niet genomen. En dat is een risico wat je op zondag misschien wilt nemen, maar op zaterdag? Maar, de tijd zal het leren. Ik hoop natuurlijk op 20 minuten volle bak strijd (ook voor P10 trouwens).
Na de sprintrace mag je in elk geval de volgende dag starten. Dus is het risico kleiner, dan in de race waar je gewoon bij het fout gaan gewoon direct op 0 uitkomt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Plenkske schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:02:
[...]

Ohja, die motor onderdelen heb je ook nog...

Zelf ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden. Ik geef het zeker een kans.
Dat zeker. Maar ik ben gewoon een beetje bang dat ze wat van de motor regels eraf hadden moeten gooien om echt wat spektakel te krijgen. Iets waardoor het bijzonderder is dan een huidige race. Maar we gaan het meemaken. Hopelijk zijn ze zelf wel zo realistisch dat ze niet na 1 mislukte poging het gelijk in de prullenbak donderder zonder goede analyse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ArthurMorgan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:06:
[...]

Na de sprintrace mag je in elk geval de volgende dag starten. Dus is het risico kleiner, dan in de race waar je gewoon bij het fout gaan gewoon direct op 0 uitkomt ;)
Dat is ook weer waar ja. Hebben de monteurs ook wat te doen op zaterdagavond :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:07:
[...]

Dat is ook weer waar ja. Hebben de monteurs ook wat te doen op zaterdagavond :P
Ja die zitten anders toch zich maar te vervelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
Zojuist was Jack van Gelder met Jos Verstappen live op IG. Uiteraard geen diepgaand interview maar net als vele andere is ook Jos geen fan van de sprintraces. Je kunt het terugzien op de IG van Jack. ( https://www.instagram.com/p/CONJXgWlH-Y/ )

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
mphilipp schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:04:
[...]

Als we het nou gewoon eens afwachten? Inderdaad, geen keuze, maar het is wel beter dan op voorhand alweer gaan zeiken dat het niks is. Wat is dat nou voor houding? Geef het gewoon een kans, kijk wat het is. Uiteraard verwacht ik niet anders dan dat er alleen maar gezeur komt, maar goed, change is hard zullen we maar zeggen.
Als er niks meer te janken valt dan kan dit topic wel dicht. Moeten we natuurlijk ook niet willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Die sprint races worden mijns inziens helemaal niets zolang ze geen veranderingen aanbrengen aan de power unit usage rules.
Jij denkt toch niet dat teams all-in gaan wetende dat ze met diezelfde power units nog praktisch een 3/4 seizoen voorzich hebben liggen?
Zoals ik het zie wordt er nu al te voorzichtig omgegaan met de power units want niemand heeft zijn in een gridstraf omdat hij een extra unit moet introduceren boven op de gegeven limiet.

/edit:
What’s the format?
Sprint Qualifying will be a race run over 100km and lasting around 25-30 minutes. It is designed to provide a short and fast-paced racing spectacle – similar to a Twenty20 cricket match – with drivers racing flat-out from start to finish without the need to pit.

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:16:
Jij denkt toch niet dat teams all-in gaan wetende dat ze met diezelfde power units nog praktisch een 3/4 seizoen voorzich hebben liggen?
Dius is het voor iedereen hetzelfde. Dus uiteindelijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
mphilipp schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:24:
[...]

Dius is het voor iedereen hetzelfde. Dus uiteindelijk geen verschil.
Dat klopt voor iedereen hetzelfde en geen verschil, maar dan te gaan zeggen "with drivers racing flat-out from start to finish without the need to pit" gaat hem gewoon niet worden want ze gaan never nooit niet flat-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is dan mooi voor dat ene team die zegt, ok de rest wil niet strijden, dan pakken wij pole wel. De rest gaat wel aan de kant uit voorzorg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:25:
[...]
Dat klopt voor iedereen hetzelfde en geen verschil, maar dan te gaan zeggen "with drivers racing flat-out from start to finish without the need to pit" gaat hem gewoon niet worden want ze gaan never nooit niet flat-out.
Je moet gewoon niet naar de marketing bs luisteren. Dat is om mensen te lokken die van niets weten. Wacht gewoon af en kijk wat er gebeurt. Niet iets op voorhand afbranden voordat je iets gezien hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

semi on topic :+ bij vakantieveilingen.nl hebben ze kaartjes voor spa. kijk race liever thuis, dus de trainingen voor 20,- gescored :)

//edit; https://twitter.com/redbullracing/status/1387037503861903365 <- iemand daar een 'full video' van gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLrzKNchk7N0ZVFvfixUdk0JH4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QcwqBnb8uj43HZ39IkGWaV16.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door himlims_ op 28-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Nu alleen nog de regels voor pitstops (minstens 2 verschillende compounds gebruiken) eruit, en dan krijgen we weer echt mogelijkheden met strategie! Als Russell met 3x rood in de eerste stint ineens voor P1 strijd omdat hij nog 2x moet pitten, zien we nog eens echt een tyre advantage in de F1.
En als je graag niet wil stoppen, prima, maar probeer maar eens die banden in leven te houden. Medium naar hard is vaak al lastig om goed uit te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
Wat ze van mij mogen doen is de restricties eraf halen. Nog steeds rijden ze met kunstmatige beperking van de benzine doorvoer. Leuk verhaal om het imago beetje groener to laten lijken, maar het blijft absolute onzin. Gewoon loslaten. Laat iedereen gewoon de max uit de motor halen die ze willen.

En als we dan toch bezig zijn: terug naar tanken tijdens de pitstop. Laat ze maar de benzine hoeveelheden erdoorheen jassen die ze willen. Als teams drie keer binnen willen komen voor nieuwe benzine, who cares. Maakt het alleen maar mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

in die sprintrace gewoon rode bandjes erop, die na 12 rondjes vervangen als je daar 1,5s/rondje sneller mee kan zijn. Dan pak je dus ~ 30 seconden op 100km. Als een stop 20s duurt, pak je er 10.

Maar gelukkig ben ik geen strategiekluns...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En begrijp ik het nou goed dat de volledige Q op rode bandjes gereden moet worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Gerucht dat Canada dit jaar niet door gaat.
https://www.lapresse.ca/s...prix-du-canada-annule.php
De Formule 1 Grand Prix van Canada wordt dit jaar afgelast om gezondheidsredenen. De regeringen en de F1 hebben echter een principeakkoord bereikt om het evenement in Montreal met twee jaar te verlengen, tot 2031, zo heeft La Presse vernomen. De officiële aankondiging wordt deze week verwacht.

[ Voor 51% gewijzigd door DoeEensGek op 28-04-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ja okay. Dan heb ik het dus goed gehoord. Ben erg benieuwd wat dat met de tijden in Q2 gaat doen. Volgens mij maakt het allemaal niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
pjottum schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:09:
in die sprintrace gewoon rode bandjes erop, die na 12 rondjes vervangen als je daar 1,5s/rondje sneller mee kan zijn. Dan pak je dus ~ 30 seconden op 100km. Als een stop 20s duurt, pak je er 10.

Maar gelukkig ben ik geen strategiekluns...
Als ze dan makkelijk iedereen kunnen inhalen dan ben je er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schumi2004 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:16:
Die sprint races worden mijns inziens helemaal niets zolang ze geen veranderingen aanbrengen aan de power unit usage rules.
Zoals ik het zie wordt er nu al te voorzichtig omgegaan met de power units want niemand heeft zijn in een gridstraf omdat hij een extra unit moet introduceren boven op de gegeven limiet.

/edit:

[...]
FP1 & 2 zijn al ingekort dit jaar > bruto 1 uur korter totaal. FP3 vervalt dan voor de zaterdag, totaal bruto minus 2 uur, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 12:35
thijs42 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:48:
Wat ze van mij mogen doen is de restricties eraf halen. Nog steeds rijden ze met kunstmatige beperking van de benzine doorvoer. Leuk verhaal om het imago beetje groener to laten lijken, maar het blijft absolute onzin. Gewoon loslaten. Laat iedereen gewoon de max uit de motor halen die ze willen.
Met alleen de restricties op benzine eraf te halen gaat er misschien niet eens zo veel gebeuren. Behalve bij Ferrari. Ze rijden nu al voldoende races zonder volle tank omdat ze hebben doorberekend dat een lichtere auto sneller is dan harder rijden door meer benzine te verbranden. En die fuel flow restrictie kan waarschijnlijk nu sowieso de prullenbak in omdat ze nog maar één engine mode mogen gebruiken. Daardoor is de "party mode" al weg en dat zal het enige moment zijn geweest dat ze daarbij in de buurt kwamen.
En als we dan toch bezig zijn: terug naar tanken tijdens de pitstop. Laat ze maar de benzine hoeveelheden erdoorheen jassen die ze willen. Als teams drie keer binnen willen komen voor nieuwe benzine, who cares. Maakt het alleen maar mooier.
Tanken komt denk ik niet meer snel terug omwille van veiligheid. Alhoewel het wel vaker is teruggekomen van weggeweest. Maar kan me ook indenken dat het nu weg blijft omdat tanken niet groen over komt, ook al zouden ze effectief dezelfde hoeveelheid benzine gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:28
Ik vind het wel wat. Was altijd stik chagrijnig als Max een dnf had. Met de sprint races erbij hoop ik dat dat effect wat minder wordt want meer kansen😀

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
[quote]RobertMe schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:30:
[...]

Ze rijden nu al voldoende races zonder volle tank omdat ze hebben doorberekend dat een lichtere auto sneller is dan harder rijden door meer benzine te verbranden.

[\quote]
Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als ze te hard gaan ze met een 1-stop medium naar hard ze te veel performance verliezen. Lichtere auto is ook minder slijtage, dus daar ook minder problematisch.
[...]

Tanken komt denk ik niet meer snel terug omwille van veiligheid. Alhoewel het wel vaker is teruggekomen van weggeweest. Maar kan me ook indenken dat het nu weg blijft omdat tanken niet groen over komt, ook al zouden ze effectief dezelfde hoeveelheid benzine gebruiken.
Ik snap die nostalgie over tanken nooit zo, er werd zelden ingehaald buiten de pits.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

we gaan t zien, wie weet pakt het leuk uit. daarom denk ik dat het goed is dat ze het 3 races gaan testen. kunnen daarna altijd nog heroverwegen.

zo had charles een leuke race; bandjes gewisseld om vervolgens het gehele veld op te rollen;

^- geloof dat dit de juiste is - kan het nu niet uitgebreid checken [@work :X]

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 28-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:32

Edd

Welk gerucht?? :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E0EhqxEXoAIUoYC?format=jpg&name=large

@D-dark jij kreeg de mail ook net binnen? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Edd op 28-04-2021 17:48 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
@DaniëlWW2 Je mag weer aan de slag

Turkije is in de plaats gekomen van de Canadese GP

https://www.formula1.com/...Xc8g8NfkRUrlydMahSVF.html

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-dark schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:47:
@DaniëlWW2 Je mag weer aan de slag

Turkije is in de plaats gekomen van de Canadese GP

https://www.formula1.com/...Xc8g8NfkRUrlydMahSVF.html
Ik en Nachtnet maken gewoon geen topics meer ruim voor de race meer aan. Die les hebben we vorig jaar geleerd toen ze er allemaal al stonden in januari. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 42 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken