[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.185 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Bansheeben schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:57:
[...]

Nou ja, Albon reed op een kansloze p4 in diezelfde 'beste auto'... De Mercedessen zaten zoals gewoonlijk weer bij elkaar in de buurt. En dan kun je vinden dat Albon niet zo best is, maar iemand als Russell heeft toch geroepen dat hij ook zeker niet langzaam is. Verder interesseert dat hele DotD me geen ene moer. Ik zie het als een slimme tool van Liberty om wat controverse aan te wakkeren en de mensen bezig te houden op de forums. Case in point :/
De auto heeft potentieel, maar is ook een hoop mis mee. Hij is duidelijk gemaakt voor Verstappen aangezien dit al een tijdje het team van Verstappen is, wat ook de reden is dat Ricciardo vertrok. De problemen is iets waar Verstappen deels omheen kan rijden al is hij ook erg kritisch geweest op de auto. Maar Albon, wat inderdaad geen slechte coureur is, wat we vorig jaar ook gewoon hebben kunnen zien, heeft het voordeel niet dat deze auto voor hem gemaakt is en moet daarnaast dealen met de problemen waar hij minder goed/niet omheen kan rijden.

DotD is inderdaad bullshit en als je hier enige inhoudelijke waarde aan hecht buiten de populariteit om, snap je het spelletje niet. Hamilton kreeg deze bijv. ook niet in Turkije waar de Merc duidelijk niet de snelste auto was. Het heeft misschien als reden dat mensen denken dat het allemaal makkelijk is in de Merc, maar het is zeker geen bewijs ervoor.
En inderdaad stemmen zeer voor Nederlanders. Ze hebben de regels zelfs eens aangepast omdat Verstappen deze verkiezing ooit won terwijl hij na iets van 5 ronden uitgevallen was.

B.S.U.R.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Doe maar een PM ofzo, zolang ik het maar binnen krijg voor 4 januari ;)

@streamnl inmiddels hebben meer mensen voor MAZ gekozen, maar tot dat punt hadden de 32 deelnemers voor MSC gekozen ;)

Ik heb trouwens momenteel 59 deelnemers, dat zijn er al evenveel als afgelopen jaar :)

Wil je nog meedoen met de F1 Toto, meld je dan aan voor 4 januari:

www.bmwe30club.nl/f1-toto

[ Voor 42% gewijzigd door metallicattim op 27-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Ook maar alvast de Toto ingevuld.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

metallicattim schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:06:
[...]

@streamnl inmiddels hebben meer mensen voor MAZ gekozen, maar tot dat punt hadden de 32 deelnemers voor MSC gekozen ;)

Ik heb trouwens momenteel 59 deelnemers, dat zijn er al evenveel als afgelopen jaar :)

Waarom is 4 januari zo'n harde deadline dan? Pas in Maart starten de wintertests en eerste race

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

En wat als HAM dan nog niet getekend heeft?

Toto heeft de daedline op de 1e testdag staan overigens. dus dat kan nog wel even duren voor we zekerheid hebben.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Is 4 januari niet erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
Nope want er is een vraag hoe de motor van RBR na dit jaar gaat heten en ze willen daar liefst eind dit jaar duidelijkheid over. Dus eigenlijk zouden we al eerder moeten sluiten met de poll omdat die je zomaar 7,5 punt kan opleveren als het morgen uitkomt :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bastie-88 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:51:
[...]

Nope want er is een vraag hoe de motor van RBR na dit jaar gaat heten en ze willen daar liefst eind dit jaar duidelijkheid over. Dus eigenlijk zouden we al eerder moeten sluiten met de poll omdat die je zomaar 7,5 punt kan opleveren als het morgen uitkomt :P
Doe die vraag dan gewoon niet en laat mensen lekker tot maart inschrijven :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Je moet je voorspellingen juist doen zonder al te veel voorkennis zoals de wintertests en eventuele ontwikkelingen rondom contracten/motoren etc. Het gaat om de rauwe voorspellingen :)

Ik wil het ook niet zo lang laten slepen, je kan nu praktisch dezelfde conclusies trekken als over 2 maanden, dus waarom niet nu al invullen, nu het 2020 seizoen nog fris in het geheugen zit ;) (en het je van de wap kan brengen :9)

[ Voor 39% gewijzigd door metallicattim op 28-12-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

AvK schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:35:
Zouden die 1,5 miljoen Nederlanders die kijken zoveel invloed hebben op de totale keus van wereldwijd bijna 500 miljoen kijkers?
Ik denk ook dat het niet zo heel veel uitmaakt, anders was zo'n Twitter peiling die Jennie Gow gisteren de wereld in slingerde al lang gekaapt. Inderdaad zijn wij vanuit Nederland biased hoe er naar de Formule 1 wordt gekeken en naar specifieke rijders. Denk wel dat hij terecht 4x DOTD is geworden. Men is toe aan verandering en dat zie je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AvK schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:35:
[...]

Zouden die 1,5 miljoen Nederlanders die kijken zoveel invloed hebben op de totale keus van wereldwijd bijna 500 miljoen kijkers?

;)
De FOM heeft wel eens data vrij gegeven over het land van oorsprong voor die stemmen voor bijv DoD.

Het daaruit voortvloeiende antwoord was toen: Ja.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

RaJitsu schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:40:
[...]

De auto heeft potentieel, maar is ook een hoop mis mee. Hij is duidelijk gemaakt voor Verstappen aangezien dit al een tijdje het team van Verstappen is, wat ook de reden is dat Ricciardo vertrok. De problemen is iets waar Verstappen deels omheen kan rijden al is hij ook erg kritisch geweest op de auto. Maar Albon, wat inderdaad geen slechte coureur is, wat we vorig jaar ook gewoon hebben kunnen zien, heeft het voordeel niet dat deze auto voor hem gemaakt is en moet daarnaast dealen met de problemen waar hij minder goed/niet omheen kan rijden.

DotD is inderdaad bullshit en als je hier enige inhoudelijke waarde aan hecht buiten de populariteit om, snap je het spelletje niet. Hamilton kreeg deze bijv. ook niet in Turkije waar de Merc duidelijk niet de snelste auto was. Het heeft misschien als reden dat mensen denken dat het allemaal makkelijk is in de Merc, maar het is zeker geen bewijs ervoor.
En inderdaad stemmen zeer voor Nederlanders. Ze hebben de regels zelfs eens aangepast omdat Verstappen deze verkiezing ooit won terwijl hij na iets van 5 ronden uitgevallen was.
Merc was natuurlijk wel overduidelijk de snelste auto op de opdrogende baan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

LA-384 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:10:
Ik dacht bij mezelf, wat als Mercedes gediskwalificeerd zou zijn voor de puntentelling wegens oneerlijke concurrentie?

Dan zou het eindresultaat er zo uit hebben uitgezien:
[Afbeelding]
Aangezien ik nergens rondetijden kon vinden, heb ik de snelste rondetijden niet mee kunnen rekenen

spoiler: Oorspronkelijke eindstand
Wat is oneerlijke concurrentie? Bijna alles alleen maar met overmacht winnen? Dan kan je het lijstje het beste ook zonder max neerzetten, 11/12 eerste worden en 1 wedstrijd 5e (rest DNF).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Woop woop F1 2020 Grandma.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:20
[...]
De auto heeft potentieel, maar is ook een hoop mis mee. Hij is duidelijk gemaakt voor Verstappen aangezien dit al een tijdje het team van Verstappen is, wat ook de reden is dat Ricciardo vertrok.
Toen Verstappen bij Red Bull kwam was het natuurlijk andersom; toen was de wagen die hij tot z'n beschikking kreeg meer op Ricciardo toegesneden. Hij wist echter ook in deze wagen al direct vrijwel op gelijke voet met Ricciardo te presteren. Toen de wagen de jaren daarna 'neutraler' werd gemaakt had de Australiër geen schijn van kans meer.

Red Bull verwacht ook geen tweede rijder die het Verstappen lastig gaat maken. Maar ze verwachten wel iemand die op z'n minst binnen een halve seconde kan blijven en daardoor de tactiek van Mercedes kan beïnvloeden.

De afgelopen jaren kon Verstappen door z'n talent net aanhaken bij Mercedes, maar werd Bottas telkens 'opgeofferd' zodat Verstappen nooit een serieuze aanval op Hamilton kon doen. Zodra Mercedes op 2 Red Bull coureurs moet reageren zal dat hopelijk wel lukken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Bloodclot schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:59:
Wat is oneerlijke concurrentie? Bijna alles alleen maar met overmacht winnen? Dan kan je het lijstje het beste ook zonder max neerzetten, 11/12 eerste worden en 1 wedstrijd 5e (rest DNF).
Het maakt iig duidelijk hoever Max ook nog van de rest is verwijderd.
Maar je hebt gelijk, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko7lRxJfVGE4oD80v_2ez8BP6R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm7BwFqX9d1RscrxJ0viwlfo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

LA-384 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:59:
[...]

Het maakt iig duidelijk hoever Max ook nog van de rest is verwijderd.
Maar je hebt gelijk, dus bij deze:
[Afbeelding]
Wat een gaaf seizoen zou dat geweest zijn, door het wegvallen van max heb je ineens ricc boven perez met een paar puntjes.

edit: Lance wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

Het heeft misschien als reden dat mensen denken dat het allemaal makkelijk is in de Merc, maar het is zeker geen bewijs ervoor.
7 Jaar op rij constructors champion. En 7 rijderstitels.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Bloodclot schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:00:
[...]

Wat een gaaf seizoen zou dat geweest zijn, door het wegvallen van max heb je ineens ricc boven perez met een paar puntjes.

edit: Lance wie?
Oh shit, die ben ik vergeten te verbeteren :+ zal een auto-translate probleem zijn geweest, heb de lijst van; https://www.f1-fansite.co...ndings-2020-championship/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

pro_6or schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:16:
[...]

Merc was natuurlijk wel overduidelijk de snelste auto op de opdrogende baan.
Niet die van Bottas...
MrMarcie schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:15:
[...]

7 Jaar op rij constructors champion. En 7 rijderstitels.
Dat is geen bewijs dat het makkelijk was. Zie ook de positie van Bottas in 2018 en 2017. Plus je moet het nog steeds doen, geen fouten maken, de rondes er constant uit persen, omgaan met specifieke moeilijkheden, de auto door blijven ontwikkelen, je teamgenoot verslaan, etc. etc. Zaken waar de meeste mensen die stemmen geen rekening mee houden.
Verder is het ook zo dat mensen zelfs bij politiek verkiezingen niet snappen waar ze precies voor stemmen, dus als ze zelfs daar de inhoud niet doornemen, waarom zouden ze het bij iets onbenulligs als de beste coureurs van de dag wel doen.
alexbl69 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:03:
[...]

Toen Verstappen bij Red Bull kwam was het natuurlijk andersom; toen was de wagen die hij tot z'n beschikking kreeg meer op Ricciardo toegesneden. Hij wist echter ook in deze wagen al direct vrijwel op gelijke voet met Ricciardo te presteren.
Hij werd wel twee jaar achter elkaar verslagen door Ricciardo met redelijk duidelijke cijfers in de punten. Al was dat in het tweede jaar wel een beetje met context, dat Verstappen uitviel en Ricciardo door die uitval kon profiteren bijv. Verstappen was wel de snellere coureur.
Toen de wagen de jaren daarna 'neutraler' werd gemaakt had de Australiër geen schijn van kans meer.
Het laatste jaar was het enige jaar waar Ricciardo verloor van Verstappen en inderdaad een flink aantal punten minder had. Maar toen had Ricciardo ook flink wat uitvallers.
Maar ze verwachten wel iemand die op z'n minst binnen een halve seconde kan blijven en daardoor de tactiek van Mercedes kan beïnvloeden.
Volgens mij zat Albon 0,4 seconden bij Verstappen vandaan gemiddeld. Maar dat is over een hele race onvoldoende. Ik denk echter dat we realistisch moeten zijn en als Ricciardo in het eerste half jaar kan laten zien sneller te zijn dan Albon, hij het al goed deed.
De afgelopen jaren kon Verstappen door z'n talent net aanhaken bij Mercedes, maar werd Bottas telkens 'opgeofferd' zodat Verstappen nooit een serieuze aanval op Hamilton kon doen.
In welk opzicht is Bottas dan opgeofferd? Noem eens een voorbeeld van een race waarin ze dit gedaan hebben? Bottas heeft volgens mij nooit een mindere strategie gehad en het aantal teamorders dat hij in al deze jaren gehad heeft is ook op één hand te tellen, waarbij hij slechts één keer positie heeft moeten opgeven en dit niet later terug kreeg.

Ik denk dat uiteindelijk de RBR gewoon totaal niet snel genoeg was en dat dat de reden is dat ze geen kans maakten. Hamilton was met Giovinazzi als teamgenoot met net zo veel punten geëindigd dit seizoen.

[ Voor 113% gewijzigd door RaJitsu op 28-12-2020 15:33 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Aangenaam interview met Stoffel. Denk dat dit de ideale piloot is voor achter de schermen in dienst te hebben, maar te weinig guts om een vuist te maken in de F1. Wel jammer want 1 van de laatste rijders die door z'n talent in de F1 gekomen is en niet door een zak geld mee te brengen. Gewoon verkeerde timing en het niet kunnen waarmaken. Lijkt er ook niet van wakker te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

@Stancke
Dank voor het delen.

Ik ben het niet met je eens dat hij te weinig 'guts' zou hebben. Het is gewoon een samenkomst van omstandigheden, en wellicht een stukje realisme. Vandoorne was inderdaad erg goed, en had gewoon een zeer goede F1-coureur kunnen zijn. Maar na zijn F2 periode was er gewoon weinig plek en buiten de top en subtop moet iedereen geld meebrengen.

Hij heeft het prima gedaan bij McLaren, maar had de pech dat ze daar geen goede auto konden bouwen en alles om Alonso moest draaien. Zijn verhaal is echter niet een bijzondere. We hebben door de jaren heen meerdere coureurs gezien die geen goede of zelfs helemaal geen kans hebben gehad. Dat hij het niet waarmaakte ben ik niet met je eens. Hij zat dichter bij Alonso dan welke andere teamgenoot dan ook (buiten Hamilton) ondanks de nadelen waar hij mee zat.

Maar coureurs als Robin Frijns, António Félix da Costa, Pascal Wehrlein, Tom Kristensen als we alleen maar relatief recente namen noemen zijn geen uitzondering.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[quote]RaJitsu schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:05:
[...]

Niet die van Bottas...

[...]

Bottas, de nr 9 (in de lijstjes van de teamcaptains, fans, analisten etc.) coureur van dit seizoen (in een merc nog wel) die zijn auto ik meen tot drie keer toe zelf kapot reed in de eerste rondes die nog nooit wat heeft laten zien op een natte baan, die was Idd niet snel nee.

Mensen die Bottas misbruiken om een punt te maken. De hele reden dat hij in een mercedes zit is omdat Hamilton zo goed is.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:09
pro_6or schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:42:
[quote]RaJitsu schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:05:
[...]

Niet die van Bottas...

[...]

Bottas, de nr 9 (in de lijstjes van de teamcaptains, fans, analisten etc.) coureur van dit seizoen (in een merc nog wel) die zijn auto ik meen tot drie keer toe zelf kapot reed in de eerste rondes die nog nooit wat heeft laten zien op een natte baan, die was Idd niet snel nee.

Mensen die Bottas misbruiken om een punt te maken. De hele reden dat hij in een mercedes zit is omdat Hamilton zo goed is.
Die arme Hamilton, Bottas en Mercedes toch.

> Hamilton is de beste, want wint alles
< Nee, Mercedes is de beste en Hamilton rijdt gewoon in de beste auto

> Mercedes was goed dat weekend
< Nou, kijk eens naar Bottas
> Ja, maar dat is Bottas

Maar hoe weten we dan of het inderdaad Bottas was die, bv in Turkije, zo hard door de mand viel, of dat Hamilton die race gewoon echt zo goed was?

En hetzelfde geldt net zo goed voor Red Bull. Laat Verstappen die auto nu zo goed lijken (aldus de een), of is Albon zo waardeloos (aldus de ander).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06
In mijn mening kan je uit een auto niet meer dan 100% halen. Dus ervan uitgaande dat Hamilton heel goed is laat hij dus de potentie van de Mercedes zien. En Bottas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:29:
In mijn mening kan je uit een auto niet meer dan 100% halen. Dus ervan uitgaande dat Hamilton heel goed is laat hij dus de potentie van de Mercedes zien. En Bottas niet.
Bottas zit er in de kwalificatie anders vaak dicht op en is soms zelfs sneller...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

In de kwalificatie laat Bottas vaak zien wat de Merc kan. In de race bij vlagen ook maar bij vlagen niet. Maar goed ook niet dramatischer maken dan het is: 1, 2, 3, 11, 3, 3, 2, 5, 2, 1, DNF, 2, 2, 14, 8, 8, 2
11, 14 en 2 x 8 is wel echt slecht voor de Merc. P5 is misschien twijfelachtig maar kan natuurlijk een keertje gebeuren. Diverse keren 1, 2 en 3... het is niet zo alsof ie er geen reet van bakt natuurlijk. Uiteraard is het rijtje van Lewis wat indrukwekkender maar goed je bent kampioen of je bent het niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:34:
[...]

Die arme Hamilton, Bottas en Mercedes toch.

> Hamilton is de beste, want wint alles
< Nee, Mercedes is de beste en Hamilton rijdt gewoon in de beste auto

> Mercedes was goed dat weekend
< Nou, kijk eens naar Bottas
> Ja, maar dat is Bottas

Maar hoe weten we dan of het inderdaad Bottas was die, bv in Turkije, zo hard door de mand viel, of dat Hamilton die race gewoon echt zo goed was?

En hetzelfde geldt net zo goed voor Red Bull. Laat Verstappen die auto nu zo goed lijken (aldus de een), of is Albon zo waardeloos (aldus de ander).
Hamilton is fantastisch, de mercedes zwaar de beste auto, Bottas middelmaat.
Verstappen is fantastisch en nu zelfs iets beter dan Hamilton, de RBR nog duidelijk de mindere wagen en Albon is beter dan Bottas maar nog wat onervaren en hier en daar echt nog off the pace (maar ja, van Max, met ervaring). Bottas is ook vaak zat off the pace en dat nog wel in een mercedes.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazy D schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:34:
In de kwalificatie laat Bottas vaak zien wat de Merc kan. In de race bij vlagen ook maar bij vlagen niet. Maar goed ook niet dramatischer maken dan het is: 1, 2, 3, 11, 3, 3, 2, 5, 2, 1, DNF, 2, 2, 14, 8, 8, 2
11, 14 en 2 x 8 is wel echt slecht voor de Merc. P5 is misschien twijfelachtig maar kan natuurlijk een keertje gebeuren. Diverse keren 1, 2 en 3... het is niet zo alsof ie er geen reet van bakt natuurlijk. Uiteraard is het rijtje van Lewis wat indrukwekkender maar goed je bent kampioen of je bent het niet.
Het lijstje van Bottas laat zien hoe goed de Mercedes is, én hoe 'slecht' Bottas is, in vergelijking met Hamilton. Het is op zich geen slecht lijstje, en hij is toch tweede in het kampioenschap. Maar er zit wel dik 120 punten verschil met Hamilton in.
De Mercedes is goed, en op een goede dag scoort Bottas er ook goed mee. Maar als het geen goede dag is, schijnt de kwaliteit van Bottas teveel door en scoort ie slecht. Eigenlijk hoort ie in de top 3 te staan, consistent het hele seizoen. Een enkel keertje top5, maar daar moet het dan bij blijven. Het lijstje van Bottas laat zien hoe goed Hamilton is, en maakt zichtbaar hoeveel in de auto zit en hoeveel in de coureur (en strategie natuurlijk).

BOT 1, 2, 3, 11, 3, 3, 2, 5, 2, 1, DNF, 2, 2, 14, 8, 8, 2
HAM 4, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 7, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1, -, 3

Het is precies zoals Sainz het zei: in die Benz kan iedere rijder op de grid (nou ja...behalve Latifi dan) races winnen. Maar kampioen worden is een ander verhaal.

Max laat zien hoe goed hij is in een auto die niet heel geweldig is. Albon heeft niet de ervaring om met de moeilijke wagen om te gaan. Bij vlagen liet hij wel eens mooie acties zien, maar naast Max zien meer coureurs er 'slecht' uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

warp schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:09:
[...]
Bottas zit er in de kwalificatie anders vaak dicht op en is soms zelfs sneller...
Ja, maar de punten worden op zondag verdeeld. Dáár moet je snel zijn. Snel in de quali is leuk, maar als je het niet omzet in racepositie heb je er vrij weinig aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:29:
Mee eens. Maar de vraag is dan hoeveel % rijders als Sainz, Perez en Ricciardo dan uit hun auto halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RobertMe schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:34:

We hebben gezien wat deze coureurs in het verleden gedaan hebben. In de F1 en in de juniorklassen. Bottas mag dan wel achter Hamilton staan, maar wanneer je kijkt hoe het is in rondetijd en kwalificatie is dat verschil minder dan het lijkt. Bottas was in de Williams ook goed en wist Kimi bijv. regelmatig uit te dagen terwijl de Ferrari echt wel sneller was, wat door Vettel ook aangetoond werd. Kimi was ook toen al niet meer zo snel als dat hij nooit was (of misschien heeft hij wel een Vettel-eske moeite met de hybrides, maar dan erger) maar nog steeds geen koekenbakker.

Maar als je kijkt naar hoeveel trager Bottas was vs Hamilton, dan hebben we het over gemiddeld 0,122 seconden wat dus wel mee valt en dat is niet het verschil dat we zagen in Turkije. Verder was Mercedes ook totaal niet op snelheid gedurende de vrije training en de kwalificatie. Dus dan denk ik dat het redelijk is om te stellen dat Hamilton het verschil maakte en het niet de baan was die wonderbaarlijk naar de Mercedes toe kwam terwijl dit het hele weekend niet het geval was onder verschillende omstandigheden en Bottas deze snelheid niet kon vinden.
Krankenhausen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:55:
[...]

Mee eens. Maar de vraag is dan hoeveel % rijders als Sainz, Perez en Ricciardo dan uit hun auto halen.
Zeker, en daarvoor moeten ze dan naast een bewezen snelle rijder gezet worden. Al kun je dan ook zaken benoemen als dat een auto op hun stijl afgericht moet zijn, ze gelijke behandeling krijgen, ze goed met het team kunnen werken, etc.

Ik denk dat de RBR gewoon een lastig de rijden auto is, en het verschil in snelheid tussen Albon en Verstappen niet het verschil in de algemene snelheid tussen beiden representeerde. En ondanks dat ik Perez zeer hoog aansla, denk ik dat het een te makkelijke aanname is om er simpelweg van uit te gaan dat hij sneller zal zijn dan Albon.

Bij Renault zag je wel dat Ocon steeds dichter bij Ricciardo kwam. De vraag is of ze daar niet de fout maken om hun hoofd naar Alonso te laten hangen, zeker qua ontwikkeling. Alonso is de man die iedereen vertelde dat met een goede motor de McLaren een topauto zou zijn terwijl ze al jaren geen competitieve auto hadden weten te maken in Woking, zelfs niet dat eerste jaar met de hybride Mercedes in 2014. Waar Button aangaf dat de McLaren problemen had, riep Alonso over de auto van 2018 die soms achter de Williams bleek te moeten eindigen het befaamde 'now we can fight'. Dit terwijl over de door Honda aangedreven auto's het bekend was dat er soms extra vleugel op gezet werd om maar te laten lijken dat het chassis op basis van de bochtensnelheid toch echt snel was...

[ Voor 69% gewijzigd door RaJitsu op 29-12-2020 13:22 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RaJitsu schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:14:
[...]

We hebben gezien wat deze coureurs in het verleden gedaan hebben. In de F1 en in de juniorklassen. Bottas mag dan wel achter Hamilton staan, maar wanneer je kijkt hoe het is in rondetijd en kwalificatie is dat verschil minder dan het lijkt. Bottas was in de Williams ook goed en wist Kimi bijv. regelmatig uit te dagen terwijl de Ferrari echt wel sneller was, wat door Vettel ook aangetoond werd. Kimi was ook toen al niet meer zo snel als dat hij nooit was (of misschien heeft hij wel een Vettel-eske moeite met de hybrides, maar dan erger) maar nog steeds geen koekenbakker.

Maar als je kijkt naar hoeveel trager Bottas was vs Hamilton, dan hebben we het over gemiddeld 0,122 seconden wat dus wel mee valt en dat is niet het verschil dat we zagen in Turkije. Verder was Mercedes ook totaal niet op snelheid gedurende de vrije training en de kwalificatie. Dus dan denk ik dat het redelijk is om te stellen dat Hamilton het verschil maakte en het niet de baan was die wonderbaarlijk naar de Mercedes toe kwam terwijl dit het hele weekend niet het geval was onder verschillende omstandigheden en Bottas deze snelheid niet kon vinden.
Maar je kunt toch niet ontkennen dat ie nu al 3 jaar om zn oren wordt gereden? Zelfs Max heeft nu al meer wins in de Red Bull dan hij in de dominantste auto van het veld. 1 heel jaar zelfs geen enkele overwinning gehaald. Ja het scheelt niet veel, maar het is meer dan genoeg om 3x geen WDC te worden en zelfs verder terug te vallen in het kampioenschap ondanks het beste materiaal te hebben.

Het is vast geen slechte rijder als je hem met andere klassen vergelijkt, maar het is gewoon zonde van het zitje in F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RaJitsu schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:14:
[...]
De vraag is of ze daar niet de fout maken om hun hoofd naar Alonso te laten hangen, zeker qua ontwikkeling. Alonso is de man die iedereen vertelde dat met een goede motor de McLaren een topauto zou zijn terwijl ze al jaren geen competitieve auto hadden weten te maken in Woking, zelfs niet dat eerste jaar met de hybride Mercedes in 2014.
Is dat niet gewoon PR praat? Binnen het team is Alonso toch niet de hoofdingenieur en iedereen met een scherm vol data en ervaring kan vertellen dat het niet klopt wat ie zegt. Dus ik hou het op PR praat en een heel slecht engineering team dat er maar niet in slaagde om een fatsoenlijk chassis te maken.
Achter gesloten deuren zal ie echt wel verteld hebben wat goed was en wat niet. Echt dom is hij ook niet en de mensen in het team ook niet (behalve Brown dan, dat is een PR eikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
[...]

Top! Ingezonden :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mphilipp schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:49:
[knip]

Albon heeft niet de ervaring om met de moeilijke wagen om te gaan. Bij vlagen liet hij wel eens mooie acties zien, maar naast Max zien meer coureurs er 'slecht' uit.
Ik denk dat Albon eigenlijk gewoon niet de kunde heeft.
Dan kan je allerlei dingetjes proberen maar hij kreeg het gewoon niet voor elkaar in de auto van afgelopen seizoen.

Het is altijd frustrerend als een coureur en auto niet matchen maar sommige coureurs kunnen nou eenmaal meer met minder. Albon is er daar geen van denk ik. (en Bottas ook niet imo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
Even de 4 False! coureurs in de startpost voorzien van nieuwe profielpics. Iemand nog een goede afbeelding van CPZ? (liefst in de stijl van de topicstart?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:36
nachtnet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:53:
Even de 4 False! coureurs in de startpost voorzien van nieuwe profielpics. Iemand nog een goede afbeelding van CPZ? (liefst in de stijl van de topicstart?)
Met stierennek van Max :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MMmS3Fv/perrbr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Max en Kelly romance confirmed? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMdmNZN.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Was toch al geen geheim meer of wel?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
Da's toch het jong van Kvyat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

The_Admin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:21:
[...]

Da's toch het jong van Kvyat?
Volgens mij is dat Luka de kleine van Victoria Verstappen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door GiLeX op 29-12-2020 19:35 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
GiLeX schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:34:
[...]

[...]

Volgens mij is dat Luka de kleine van Victoria Verstappen. ;)
Oh ja, nu snap ik hem, maar Kelly reageert, dacht dat het om die baby ging :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:55:
[...]

Oh ja, nu snap ik hem, maar Kelly reageert, dacht dat het om die baby ging :+
Max is wel snel, maar zo snel :+

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Trio met Giedo zo te zien, nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

Barcelona staat nog wat langer op de kalender, contract getekend voor meer jaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Martinspire schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:22:
[...]

Maar je kunt toch niet ontkennen dat ie nu al 3 jaar om zn oren wordt gereden? Zelfs Max heeft nu al meer wins in de Red Bull dan hij in de dominantste auto van het veld. 1 heel jaar zelfs geen enkele overwinning gehaald. Ja het scheelt niet veel, maar het is meer dan genoeg om 3x geen WDC te worden en zelfs verder terug te vallen in het kampioenschap ondanks het beste materiaal te hebben.

Het is vast geen slechte rijder als je hem met andere klassen vergelijkt, maar het is gewoon zonde van het zitje in F1.
Hij rijdt wel naast Hamilton natuurlijk en die is gewoon beter. Dus als die in dezelfde auto de kans heeft om te winnen, dan wint hij meestal. Heeft de auto het niet of zijn er andere problemen, dan zal Hamilton daar beter mee gaan dan hem.
Ik ben maar 1,80m. Op stelten ben ik langer dan iemand van 1,85m. Maar als die dezelfde stelten heeft... Als hij het toevallig aan zijn rug heeft en gebogen loopt sta ik met mijn hoofd wel hoger, maar dat scenario komt niet zoveel voor.
mphilipp schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:36:
[...]

Is dat niet gewoon PR praat? Binnen het team is Alonso toch niet de hoofdingenieur en iedereen met een scherm vol data en ervaring kan vertellen dat het niet klopt wat ie zegt. Dus ik hou het op PR praat en een heel slecht engineering team dat er maar niet in slaagde om een fatsoenlijk chassis te maken.
Als coureur kun je een lijn aangeven van waar een auto heen moet. Het gaat om een proces van finetuning of het vooraf aangeven wat voor signatuur je van de auto wil hebben. Dat is ook de reden dat de Red Bull zo'n agressief hoge rake heeft en waarom Vettel perse die vaste achterkant wil en een auto die neigt naar onderstuur omdat hij er anders gewoon niet mee kan rijden. De lage achterkant van Mercedes en ze focus op stabiliteit is bij Mercedes ook iets waar Hamilton zich sterk voor gemaakt heeft nadat hij zich wilde ontwikkelen van een agressieve naar een meer rationele coureur.

Er is tegenwoordig veel minder mogelijk dan vroeger, maar alsnog kun je op basis van feedback een auto meer geschikt maken voor een coureur waardoor deze er sneller mee is. Om wat voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat deze feedback en een oog voor het creëeren van afstellingsmogelijkheden belangrijk is: Hulkenberg heeft men bij Renault laten gaan ondanks dat men overtuigd was van zijn basis-talent; naast de baan hadden ze er niet veel aan. Over Ricciardo lees je dan ook dat hij veel actiever met het team werkt. Ook Verstappen staat bekend om het leveren van goede feedback, en een van de verrassingen rond Stroll bij Force India was dat hij hier zo goed in was. Volgens Marc Priestley bracht Hamilton bij McLaren altijd zeer veel tijd door met het engineeringteam en schijnt hij dit nog steeds te doen. Je zag dit begin dit jaar in Hongarije ook, dat ze de snelheid niet hadden en hij met het team door de weeks aan het werk ging, terwijl Bottas terugvloog naar Monaco. Gisteren is een interview live gegaan op het Youtube-kanaal van RTPGP met Ernst Knoors die o.a. bij Sauber gewerkt heeft met Perez en aangaf dat zijn technische onderlegging niet zo hoog aan te schrijven is.
Achter gesloten deuren zal ie echt wel verteld hebben wat goed was en wat niet. Echt dom is hij ook niet en de mensen in het team ook niet (behalve Brown dan, dat is een PR eikel).
Ik schat Alonso intellectueel niet al te hoog in als ik eerlijk moet zijn. Hij presteerde het om een van de grootste fabrikanten ter wereld tegen zich in het harnas te jagen. Zeker in retrospectie nu we weten dat de deal met Honda aan het begin van het seizoen al opgezegd was, zegt het een hoop dat hij bleef kankeren over Honda (en daarmee ook veel mensen met wie hij dagelijks werkte), zelfs ook nadat formeel bekend gemaakt was dat ze ermee zouden stoppen.

En vervolgens wel denken dat Honda hem wel even een motor zou geven voor de laatste Indy500, riiight. Ik denk dat hij nog geen grasmaaier van dat merk kan krijgen.

Je merkt het ook aan de grapjes die hij maakte in de trant van dat zelfs met een raketmotor een auto niet zou gaan (de Manor had hij het over volgens mij) dat er niet veel technisch bewustzijn is. En hij had toch ook kunnen weten dat hij zijn opmerkingen over de kwaliteit van het zgn. geweldige chassis (waar Jenson Button overigens wél kritisch op was) op zijn neus zou krijgen, hetzelfde met dat 'now we can fight'?

Alonso's verdelende karakter is nog een teken. Hij vertrok bijna overal met problemen. Hij dacht zich ook gratis aan te kunnen bieden bij Ferrari met de boodschap dat ze met Vettel geen kampioenschap zouden winnen waarop hem gevraagd werd te vertrekken. Een slimmer persoon had zijn teammanagement-skills toch wat doorontwikkeld door de jaren heen?

Zak Brown staat overigens juist bekend als een zeer goede commerciële man. Dat hij bij McLaren aan de slag ging was een overwinning van het team uit Woking, aangezien de FOM hem ook graag wilde hebben.

En uiteindelijk verdient Zak Brown ook de credits voor de organisatie zoals deze nu bij McLaren staat; ondanks dat er ook wat geluk bij kwam kijken staat er nu iets dat lijkt op een prima organisatie. Hoewel nog moet blijken of ze het kunnen wanneer ze alles zelf moeten doen. Op dit moment rijden ze in de basis nog altijd met de auto van Pat Fry (die de auto van 2019 ontwierp waar de huidige auto op gebaseerd is en door velen als 'bewijs' gezien werd als uitkomst van het aanstellen van Seidl en Key, wat onterecht is). Als James Key op basis van de vernieuwde infrastructuur in Woking helemaal zelf een auto moet ontwerpen, moeten we nog zien hoe die zal zijn. Maar dat zien we pas vanaf 2022.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hamilton wordt waarschijnlijk binnenkort geridderd, melden sommige Britse media (maar nog niet echt een betrouwbare bron)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Oneerlijk.

weer een extra PK.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:44
Race weekenden worden korter: Vrijdagtrainingen naar 60 min.

https://www.gptoday.net/n...ningen-in-naar-60-minuten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RaJitsu schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:03:
[...]
Ik schat Alonso intellectueel niet al te hoog in als ik eerlijk moet zijn.
[Alons rant]
Ik wel. De man is een bijzonder gedreven coureur en hij kan ook best wat. Hij heeft inmiddels in verschillende klassen laten zien dat ie mee kan draaien op het hoogste nivo, ook na relatief weinig voorbereiding.
Uiteraard heeft ie minder fijne kanten, maar zoals ons alles Max ook zegt 'als ik daarvoor een klootzak moet zijn (om de beste te zijn/worden), dan ben ik dat maar'. Diplomaten en allemansvriendjes worden nooit kampioen of heel erg goed ergens in.
Ik ben geen fan (van niemand) maar ik bewonder Alonso wel. En wat er allemaal precies is gebeurd bij McLaren/Honda zullen we nooit helemaal goed weten. Je hoort verhalen, maar die zijn niet altijd van echte insiders. We gaan het komend seizoen zien wat ie nog kan presteren. Als ie er niets van bakt, weten we wat ie nog waard is voor F1.

Overigens: wat betreft het commentaar op Honda: daar had ie ook gewoon gelijk in. Uiteindelijk bleek ook het chassis niet best, maar de motor was in het begin gewoon dramatisch slecht. Is het zo verkeerd van hem om 'GP2 engine' te roepen als die motor ook gewoon niet vooruit komt? Hebben we ook schade gesproken over Max als ie zegt 'the same **** again, seriously guys', en we kunnen denk ik nog een stuk of 10 expletives noemen die over de radio zijn gegaan betreffende Renault én Honda krachtbronnen. Of de auto in het algemeen die ermee kapte of storingen had. Maar bij Alonso wordt het breed uitgemeten alsof hij zelf Honde heeft weggejaagd. Het was gewoon klote. Punt. Niet zo vreemd dat een coureur daar gefrustreerd van raakt. En ook niet zo vreemd dat ie dan andere dingen gaat zoeken om te laten zien dat ie het nog best wel kan. Zijn Indy500 debuut was indrukwekkend, net als zijn LMP avontuur. Ook Dakar deed is meer dan behoorlijk. De man kan best wel wat. En die persoonlijkheid boeit mij eigenlijk niet zo. De prestaties, daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mphilipp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:38:
[...]

Ik wel. De man is een bijzonder gedreven coureur en hij kan ook best wat. Hij heeft inmiddels in verschillende klassen laten zien dat ie mee kan draaien op het hoogste nivo, ook na relatief weinig voorbereiding.
Uiteraard heeft ie minder fijne kanten, maar zoals ons alles Max ook zegt 'als ik daarvoor een klootzak moet zijn (om de beste te zijn/worden), dan ben ik dat maar'. Diplomaten en allemansvriendjes worden nooit kampioen of heel erg goed ergens in.
Ik ben geen fan (van niemand) maar ik bewonder Alonso wel. En wat er allemaal precies is gebeurd bij McLaren/Honda zullen we nooit helemaal goed weten. Je hoort verhalen, maar die zijn niet altijd van echte insiders. We gaan het komend seizoen zien wat ie nog kan presteren. Als ie er niets van bakt, weten we wat ie nog waard is voor F1.

Overigens: wat betreft het commentaar op Honda: daar had ie ook gewoon gelijk in. Uiteindelijk bleek ook het chassis niet best, maar de motor was in het begin gewoon dramatisch slecht. Is het zo verkeerd van hem om 'GP2 engine' te roepen als die motor ook gewoon niet vooruit komt? Hebben we ook schade gesproken over Max als ie zegt 'the same **** again, seriously guys', en we kunnen denk ik nog een stuk of 10 expletives noemen die over de radio zijn gegaan betreffende Renault én Honda krachtbronnen. Of de auto in het algemeen die ermee kapte of storingen had. Maar bij Alonso wordt het breed uitgemeten alsof hij zelf Honde heeft weggejaagd. Het was gewoon klote. Punt. Niet zo vreemd dat een coureur daar gefrustreerd van raakt. En ook niet zo vreemd dat ie dan andere dingen gaat zoeken om te laten zien dat ie het nog best wel kan. Zijn Indy500 debuut was indrukwekkend, net als zijn LMP avontuur. Ook Dakar deed is meer dan behoorlijk. De man kan best wel wat. En die persoonlijkheid boeit mij eigenlijk niet zo. De prestaties, daar gaat het om.
Alonso miste het besef dat je het GP2 engine roepen niet perse tijdens de race in Japan moet doen, hoe terecht hij ook gefrustreerd was met de combi McL en Honda.
Net zoals hij ook bij Ferrari aardig wat ruitjes heeft ingegooid voor zichzelf.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:39

Mef

Een uur minder F1 :-( Och ja eens dat thuiswerken weer wegvalt dan maakt het mij toch niet meer uit.
En op zich niet zo erg. Kostenbesparing voor de teams, wat minder voorbereiding op een gpweekend wat de random factor eventueel wat groter kan maken.
Vind het enkel spijtig voor de jeugd/testrijders (voor zo ver die al een kans kregen in de VT1). Die krijgen weer een half uurtje minder mogelijkheid om te rijden. En gezien er toch weer een uur minder aan trainingen zijn zullen teams die tijd ook optimaal willen benutten en dus ook minder geneigd zijn om daar even iemand van F1 te laten proeven (tenzij die een grote zak geld mee heeft zoals kubica ofzo.) Hopelijk kunnen ze toch nog ergens een paar extra dagen young driver test ergens in het seizoen krijgen. Hoewel dat eigenlijk ook een farce is gezien het Alonso debacle in de laatste test. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

mphilipp schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:38:
[...]

Dit heeft weinig te maken met intellectueel vermogen. Alonso's vermogen om snel te gaan in een auto is iets dat niemand zal betwijfelen. Dat hij snel is heeft hij al lang en breed bewezen.

Misschien overigens dat hij zelf wel door heeft dat hij minder goed is in de technische zijde, aangezien hij toen hij voor Cadillac ging racen, Kobayashi meenam. Renger vd Zande heeft daarover ook aangegeven dat dat iemand was die meteen de nodige feedback te geven had en specifiek zijn feedback op de banden een hoop aan hadden.
Overigens: wat betreft het commentaar op Honda: daar had ie ook gewoon gelijk in. Uiteindelijk bleek ook het chassis niet best, maar de motor was in het begin gewoon dramatisch slecht. Is het zo verkeerd van hem om 'GP2 engine' te roepen als die motor ook gewoon niet vooruit komt?
Het gaat om de manier waarop je een team managet. Hij werkt iedere dag met mensen van Honda die voor hem het karakter van de motor kunnen finetunen. Hoe motiverend denk je dat dit werkt wanneer een stel engineers, dit moeten aanhoren terwijl ze iedere dag keihard voor hem werken?

Verder was het ook zo dat McLaren weigerde bepaalde aanpassingen te doen aan de auto voor de motor. Specifiek zaken als koelings-gerelateerde zaken wilden ze niet inbouwen terwijl Honda dat nodig had. We zagen dat ze tijdens de wintertests met Renault gewoon zijdens die test alternatieve onderdelen toepasten om de Renault van deze koeling te voorzien.

Het size zero-concept werd in het begin gecommuniceerd als iets dat van Honda èn McLaren was. Maar kennelijk waren er binnen Honda wel degelijk mensen die aangaven dat het niet zou werken. Echter McLaren moest en zou die size-zero hebben. Ik zeg dan dat ze het misschien samen verkeerd doen, maar dat deze twijfels binnen Honda ook wel bekend gemaakt mochten worden toen het verkeerd ging. Maar in plaats daarvan kreeg alleen Honda de zwarte piet toegeschoven.

GP2 engine? Ok, maar ook een GP2 McLaren dat zowel technisch (want al sinds 2012 geen snel chassis meer gebouwd) als qua beleid aan het falen waren.

Dat laatste gaat dan om de onwil om Honda te helpen, maar ook met het niet af willen stappen van exclusiviteit qua levering. Omdat testen ernstig gelimiteerd was, kon Honda profiteren van meer data van meer auto's waar ze hun ontwikkeling op konden baseren. Maar McLaren wilde perse exclusief die motoren blijven gebruiken.

Dus hoe 'GP2' was die motor geweest met een betere partner?

Welnu, dat zagen we een jaar later. De stappen die toen gezet werden met STR waren flink. Datzelfde jaar in Spa werd door o.a. Ericsson gezegd dat die Honda echt zo traag niet was, aangezien hij niet dichterbij kon komen met zijn veel sterkere Ferrari-motor (in een Sauber, dat dan wel weer).

Dus als Honda binnen een half jaar opeens dit soort groei vertoont. Zou het dan niet op zijn minst ook aan Mclaren hebben gelegen? En is het dan terecht dat Alonso op Honda bleef kankeren?

Verder, zijn fabrikanten in de regel wel schuldbewust als het om competitie-onmgevingen gaat. Dat is immers PR-technisch het logische ding om te doen. Dus waarom denk jij dat ze bij Honda hem in de ban gedaan hebben? Een dergelijk uitzonderlijke situatie heb ik nooit eerder gezien.

Verder is zijn situatie bij Honda niet een uitzonderlijke. Bij zo ongeveer ieder team moesten ze hem niet meer. Ook bij Renault. Maar kennelijk is daar genoeg veranderd dat ze het weer proberen met hem. McLaren was een heel andere situatie, aangezien er een grote afstand bestaat (bestond?) tussen het vloerpersoneel en de leiding.

En als hij zelfs bij het dominante Toyota ook weer losgegaan is, terwijl daar amper reden voor kan zijn en de endurance cultuur een zeer gemoedelijke is.... Dan is er gewoon sprake van een mentaal onvermogen.
Hebben we ook schade gesproken over Max als ie zegt 'the same **** again, seriously guys', en we kunnen denk ik nog een stuk of 10 expletives noemen die over de radio zijn gegaan betreffende Renault én Honda krachtbronnen.
Max over Honda is inderdaad ook niet van het met de liefde bedekken. En toch blijft Honda hem wel positief gezind. Waarom zou dat zijn? Zou het kunnen dat Alonso's woorden van een andere aard waren?

Ik heb Max nooit horen zeggen dat het aan Honda ligt dat de auto niet gaat. Zou ook onzin zijn. En zelfs over Renault was het niet zoals Alonso tegen Honda. Daarnaast was dat vooral vanuit RBR ingegeven (wat ze overigens een Mercedesmotor gekost heeft; die wilden eerst een motor leveren, maar besloten daarna ertegen omdat ze geen zin hadden in een PR-ramp als iets mis zou gaan) en was Max aanzienlijk jonger dan Alonso was.

[ Voor 7% gewijzigd door RaJitsu op 30-12-2020 17:51 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:30:
[...]
Alonso miste het besef dat je het GP2 engine roepen niet perse tijdens de race in Japan moet doen, hoe terecht hij ook gefrustreerd was met de combi McL en Honda.
Dat heet andrenaline. Max had ook niet het besef dat ie beter geen 'mongool' kon roepen over de radio of Ocon wegduwen. We willen toch juist dat de coureurs geen PR poppetjes zijn die elk woord 3x afwegen? :+
Net zoals hij ook bij Ferrari aardig wat ruitjes heeft ingegooid voor zichzelf.
Kweenie...hij is nog een hele poos ambassadeur van McLaren geweest. Die waren blijkbaar wél tevreden met hem. En Ferrari is zoals bekend een slangenkuil, dus daar ruiten ingooien is niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RaJitsu schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:34:
[...]

Max over Honda is inderdaad ook niet van het met de liefde bedekken. En toch blijft Honda hem wel positief gezind. Waarom zou dat zijn? Zou het kunnen dat Alonso's woorden van een andere aard waren?

Ik heb Max nooit horen zeggen dat het aan Honda ligt dat de auto niet gaat. Zou ook onzin zijn. En zelfs over Renault was het niet zoals Alonso tegen Honda. Daarnaast was dat vooral vanuit RBR ingegeven (wat ze overigens een Mercedesmotor gekost heeft; die wilden eerst een motor leveren, maar besloten daarna ertegen omdat ze geen zin hadden in een PR-ramp als iets mis zou gaan) en was Max aanzienlijk jonger dan Alonso was.
Volgens mij heeft Max dit seizoen anders meerdere malen gemeld dat er te weinig topsnelheid was op de rechte stukken. Er is maar 1 partner die daar wat aan kan doen. Verschil is wel dat ie Honda niet door het slijk haalt, maar hij raced dan ook voor podiums ipv plaats 18 als met Alonso toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:02:
[...]

Volgens mij heeft Max dit seizoen anders meerdere malen gemeld dat er te weinig topsnelheid was op de rechte stukken. Er is maar 1 partner die daar wat aan kan doen. Verschil is wel dat ie Honda niet door het slijk haalt, maar hij raced dan ook voor podiums ipv plaats 18 als met Alonso toen.
RB door minder vleugel te steken :Y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Martinspire schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:02:
[...]

Maar dat is heel wat anders dan het merk af te breken. Daarnaast is Max wel degelijk kritisch op het chassis. Het gaat niet om het kritisch zijn om slechte prestaties. Het gaat om het onterecht kritisch zijn. Alonso spiegelde iedereen die het wilde horen een andere waarheid voor, deels ook ingegeven door een gebrek aan technisch inzicht. Maar zelfs nadat de deal opgezegd was nog steeds doorgaan met zeiken en suggereren dat het allemaal aan Honda lag, etc. etc. dat is totaal niet vergelijkbaar met de eerlijke kritiek die Max heeft. En zoals al gezegd is, is Max gewoon heel concreet, dus dat Honda lange tenen had rondom Alonso is het echt niet.

Ik denk dat we daarnaast maar de helft weten omtrent het gedrag van Alonso. Ik vraag me dan ook af hoe er binnen Renault gereageerd gaat worden op Alonso, als hij weer begint.

[ Voor 40% gewijzigd door RaJitsu op 30-12-2020 19:23 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eqffam0XcAIWTM7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EqgEnfyW8AEN06L.jpg

@joesaward: It’s Roy Salvadori in an Aston Martin DBR4 F1 car at Silverstone in 1959...

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 30-12-2020 20:57 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 15:46
Beetje vroeg om gelijk al een grafsteen te plaatsen...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutermol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:13
RaJitsu schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:03:
[...]

Hij rijdt wel naast Hamilton natuurlijk en die is gewoon beter. Dus als die in dezelfde auto de kans heeft om te winnen, dan wint hij meestal. Heeft de auto het niet of zijn er andere problemen, dan zal Hamilton daar beter mee gaan dan hem.
Ben het zeker met je eens dat Hamilton een betere coureur is. Maar stel dat de Mercedes niet zo dominant is dan valt Bottas denk ik al snel door de mand voor het degelijk goede punten scoren voor het team. Als je dan kijkt naar de Rosberg periode die won vaker zelfs WDC geworden tegen Hamilton in een auto die ook de meest dominante van het veld was. Niet dat de situatie Hamilton - Rosberg op alle momenten een gelukkige was voor het team, daar vlogen de vonken ook over en weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Tegenwoordig moeten we "Hammie" aanspreken met Sir Lewis Hamilton.

[Instagram: https://www.instagram.com/p/CJcFKQ8nYoU/?igshid=1ruf682dzrqge]

Extra link: https://www.formula1.com/...KynH8fOmJytSk8mOo0o9.html

embedden weer uitgeschakeld?

[ Voor 29% gewijzigd door pinda powerrr op 30-12-2020 23:47 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
Bereid je maar vast voor (op) Martin Brundle:

:9

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 31-12-2020 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:59:
Bereid je maar vast voor op Martin Brundle:

[Twitter]
Wat dat betreft kan er niet gauw genoeg een Amerikaanse commentator komen. Iets minder chauvinistisch, gezien de verhouding Britten/Amerikanen in de F1.

Waiting on the world to change

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Oooh, Sir Lewis Hamilton is stuck in the boarding. sirtainly he can get out? Reversing back in traffic, that is a 5 second penalty for Sir Lewis! And 2 points on his licence. But that would mean he is suspended for next race, well in that case, scratch the points!

And of we go to Singapore for a night in shining armor!

[ Voor 16% gewijzigd door pro_6or op 31-12-2020 00:07 ]

een treffende spreuk

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier de hele lijst trouwens: https://www.bbc.com/news/uk-55475013

Als ik die zo bekijk dan vraag ik me af waarom het zo lang heeft moeten duren.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
pinda powerrr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:45:
Owgod.. ;w

Om vriend Kimi maar even te quoten: FOR WHAT?!?

[YouTube: DJ Kimi: Turn down FOR WHAT?!? - Kimi Raikkonen Team Radio]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pinda powerrr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:45:
Zeur Lewis toch?

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
nachtnet schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:59:
Bereid je maar vast voor (op) Martin Brundle:

[Twitter]

[Twitter] :9
“Get in there, Sir Lewis!”

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• FastFred
  • Laatst online: 16:20
Stel je voor dat het hele Mercedes team in een Whatsappgroep zit, incl. iedereen in de fabriek, dat zijn een boel felicitaties 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Spotmatic

Ken sent me

Komt dat even goed uit voor Sir Lewis. Hij heeft nog geen contract voor 2021, maar hij kan nu meer geld vragen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je kan ook overdrijven...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:17:
Hier de hele lijst trouwens: https://www.bbc.com/news/uk-55475013

Als ik die zo bekijk dan vraag ik me af waarom het zo lang heeft moeten duren.
Hij was eerst of MBE (Member of the Britisch Empire). Een soort lintje wat we in Nederland kennen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
Komt dat even goed uit voor Sir Lewis. Hij heeft nog geen contract voor 2021, maar hij kan nu meer geld vragen. ;)
Niet echt, met de salaris cap is het alleen maar lager geworden :) ;)

PSN

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:30:
[...]

Niet echt, met de salaris cap is het alleen maar lager geworden :) ;)
Daar vallen de rijders niet onder dacht ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:47:
[...]

Daar vallen de rijders niet onder dacht ik..
Driver salary cap van $30M is pas vanaf 2023 zie ik:
https://www.motorsport.co...-salary-cap-work/4907339/

Dacht dat die al eerder in zou gaan :)

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het gebash en gezeur op Hamilton en op BLM laten we hier achterwege. Paar posts zijn verwijderd.

Tweakers Discord

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Graag zou ik de docu “Whatever it takes” van Max willen zien. Maar ik heb geen Ziggo, hoe kan ik het nou wel zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
offtopic:
Voor de Stadia Pro gamers hier. F1 2020 is in de maand Januari gratis te claimen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
Gelukkig Nieuwjaar allen! Dat het een mooi racejaar mag worden met een verrassende WDC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
Timo002 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:28:
Graag zou ik de docu “Whatever it takes” van Max willen zien. Maar ik heb geen Ziggo, hoe kan ik het nou wel zien?
Een ziggo sport go abonnement afsluiten. Komt vandaag om 14.15 weer voorbij.
Helaas volgens mij niet on demand te kijken met Ziggo sport go.

Of je moet iemand kennen met een ziggo abonnement natuurlijk..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Een ziggo sport go abonnement afsluiten. Komt vandaag om 14.15 weer voorbij.
Helaas volgens mij niet on demand te kijken met Ziggo sport go.

Of je moet iemand kennen met een ziggo abonnement natuurlijk..
Dan zou ik het voor een maand af kunnen sluiten. Maar als het niet on demand te kijken is...

Zou fijner zijn als het pay per view was, zoals wedstrijden ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gelukkig Nieuwracejaar allen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkn9Guja2LLImwhNrOUCE-i-BRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YlgRn5rrM8uWSfDZlIT4Alu5.jpg?f=user_large

Moge de beste winnen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Gaan we nog speculasen over de team/naam sponsor van RBR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TrekDr0p schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:52:
Gaan we nog speculasen over de team/naam sponsor van RBR?
Verstappen Red Bull Come on boys F1 Racing Team?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:19
poor Leno schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:
Gelukkig Nieuwracejaar allen! *O*

[Afbeelding]

Moge de beste winnen :>
En gefeliciteerd voor jou!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Max heeft ook een happy new year.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2021-01-01-at-18.49.40.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Leuk voor die twee. Allebei hebben ze trouwens een Nederlands tintje ;)

(Max heeft een Nederlandse vader en Kelly een Nederlandse moeder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Spotmatic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:15:
Leuk voor die twee. Allebei hebben ze trouwens een Nederlands tintje ;)

(Max heeft een Nederlandse vader en Kelly een Nederlandse moeder).
Ik denk meer dat ze een oppas zocht voor d’r dochtertje. Tot vorig jaar had ze een relatie met Kyvat (ja is de vader).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Raven__NL op 01-01-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik snap Maxie wel :9

Toch lijkt het me wel erg raar dat het de ex van je ex teamgenoot is die daar ook nog een kind mee heeft. Hij heeft zich er blijkbaar overheen gezet :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:09
Help!!!! schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:15:
Ik snap Maxie wel :9

Toch lijkt het me wel erg raar dat het de ex van je ex teamgenoot is die daar ook nog een kind mee heeft. Hij heeft zich er blijkbaar overheen gezet :P
Kvyat is geen ex teamgenoot van Verstappen? Echter gaat Verstappen blijkbaar wel graag voor dingen die Kvyat al heeft "ingereden" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Redbull/TR teammate. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 01-01-2021 20:25 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

RobertMe schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Kvyat is geen ex teamgenoot van Verstappen? Echter gaat Verstappen blijkbaar wel graag voor dingen die Kvyat al heeft "ingereden" :+
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/34/ec/78/34ec7880edeec67d5b7cb809f31e2512.jpg
? :p

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Als Max geen wereldkampioen wordt dan heeft hij straks in ieder geval een schoonvader die dat wel ooit was. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Spotmatic schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:52:
Als Max geen wereldkampioen wordt dan heeft hij straks in ieder geval een schoonvader die dat wel ooit was. ;)
Ach als hij geen WC wordt, schuifelt ze gewoon door naar de volgende.. Lando Norris ofzo :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:15:
Ach, het is niet zo bijzonder. Schumacher heeft ook de ex-vriendin van Heinz Harald Frentzen overgenomen en ik meen dat David Coulthard de ex van Briatore heeft gedate (Heidi Klum). Ok, Briatore was geen teammaat...maar ook een soort collega :+
Het kan nog gekker, maar dan buiten F1. De gitarist van Rammstein heeft een relatie met de ex van de zanger. Hij heeft een kind bij haar, maar omdat ze toen nog niet officiëel gescheiden was, heet het kind Lindemann... Over bizar gesproken :?
[/roddelrubriek]

Pagina: 1 ... 4 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken