[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.286.849 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:11

pinda powerrr

Slow down...

Ik werd nogal nieuwsgierig naar die video, dus even op interwebz zoeken. Nou, dat was niet heel moeilijk te vinden.
Wat een ontzettend overdreven moraalridder gedrag van die zeikerds... :r

Het is niet dat mevrouw er erg veel moeite mee had (sterker nog, denk dat ze er eerder een leuk einde aan hebben gebrouwd off-camera 8) )

Dit is echt weer herrie maken om het herrie maken |:(

Ik kan niet zo heel goed tegen dat overdreven politiek correcte gedoe van Amerikanen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:17:
[...]

Grappig dat je zegt nu weer over F1 te hebben, waar denk je dat de eerste commotie rond Mazepin vandaan kwam? Vanuit het racen.
Dit dus :F

Maar dat wordt nu simpelweg vergeten en lijkt het alsof ie nu enkel een beetje stout is geweest door z'n handjes niet thuis te houden.

Zowel on- als off-track gedraagt ie zich als een verwend miljardairs zoontje die overal mee weg komt en van alle kanten wordt beschermd.

Maarja money talks, Mazepin walks :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Echt een aanranding kan je het niet noemen. Ik snap de ophef ook niet helemaal.
Maar Mazepin heeft wel meerdere dingen gedaan in de afgelopen tijd. Zoals rare comments gepost bij verschillende coureurs.
Ik weet verder niet hoe die z'n interviews gaat geven komend seizoen. Misschien valt het wel mee en draait hij een beetje bij. De meeste coureurs hebben wel humor. Behalve Hamilton daar kan je bepaalde grapjes niet bij maken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Voor de nuancering rondom mazepin. De dame heeft haar post waarin ze zei dat het gewoon vrienden onder elkaar enz was weer verwijderd, mazepin heeft z'n excuses verwijderd en de dame heeft op Instagram het een en ander gepost in de straat van: ik drink nooit meer in de buurt van eikels enz. Daar is nu extra lawaai uit voortgekomen omdat dat wijst op t feit dat ze afgekocht is.

Ik vind persoonlijk alsnog dat we als f1 community wel heel veel conclusies trekken op basis van zeer gelimiteerde informatie. Als mazepin zo blijft doorgaan is het voor haas (of fia/fom) snel genoeg klaar en zullen ze er wel mee kappen.

Als mazepin echt een persoon is zoals Social media hem nu protreteert zal Hamilton persoonlijk hem de f1 uitgooien gok ik zo, dus ik heb gewoon popcorn gepakt en zie het allemaal wel..

Punt is vooral, het is niet alleen die video, die vind ik ook meevallen maar in z'n geheel vind ik het alsnog wel wat meevallen..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05

Bestla

M/M -> V/F

Als iemand ongevraagd aan mijn borsten zit kan hij of zij een ram voor hun kop krijgen.

Wie dan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:57
d0s schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:22:
[...]

Lec rijdt Vettel al vanaf zijn start bij FER om de oren. Heeft naar mijn mening niks met de auto te maken. LEC is gewoon een supertalent, heeft hij dit seizoen wel bewezen.
Het een zegt niks over het ander. Vettel presteerde al langer niet. Hoe vaak heeft die in 2018 wel niet een mooie pirouette gedraaid omdat de achterkant onstabiel was / niet bij Vettels rijstijl paste? Je maakt mij niet wijs dat Vettel tussen 2014 en 2015 ineens zijn talent is kwijtgeraakt. De auto lijkt er in zoverre dus zeker toe te doen.

Dat Leclerc vervolgens in deze auto beter presteert kan twee oorzaken hebben. Of hij kan beter met deze auto overweg omdat die meer bij zijn (natuurlijke) rijstijl past, of Leclerc is een supertalent. Zelf denk ik dat het een beetje aan beiden ligt. Of Leclerc de nieuwe Senna / Schumacher / Hamilton is weet ik niet, ik heb het er nog niet in gezien. Maar het is wel degelijk een bovengemiddelde coureur. En daarnaast denk ik dat die ook gewoon beter met deze auto overweg kan. Anders kun je nog zo'n geweldige coureur zijn, maar een onstabiele auto houd je dan ook niet onder controle. Hetzelfde als dat Verstappen in het begin ook voldoende problemen met de RB16 heeft gehad, en na wat upgrades zowel Verstappen als Albon minder spinden. Daaruit blijkt ook dat de auto crap was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16:51
Bestla schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:16:
Als iemand ongevraagd aan mijn borsten zit kan hij of zij een ram voor hun kop krijgen.

Wie dan ook.
En terecht, vooral doen.

Feit is natuurlijk dat zij op dat moment koos niet hem te rammen maar sensueel te beantwoorden, zie de ongecensureerde video.

We weten niet of dat ongevraagd was, of wat daarvoor of daarna gebeurde. Dit is iets wat intern afgehand moet worden, en daarmee is de kous af. Tenzij meer, gegronde en onderbouwde, bewijs naar buiten komt is het allemaal gissen voor ons als buitenstaanders.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:45
Begin te denken dat een wagen van Newey de xx16 noemen ongeluk brengt.
Het verhaal van de FW16 is bekend, de MP4-16 was niet bijster succesvol (2001), de RB16 in eerste instantie een onhandelbaar hok...

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 24-12-2020 01:48 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Anoniem: 217290

Maarten_E schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:48:
Begin te denken dat een wagen van Newey de xx16 noemen ongeluk brengt.
Het verhaal van de FW16 is bekend, de MP4-16 was niet bijster succesvol (2001), de RB16 in eerste instantie een onhandelbaar hok...
Ksssst scheer je weg :+ de auto van volgend jaar is de RB16B dus nu niet al alle potentie weg gooien ja :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Melantrix schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:27:
[...]

En terecht, vooral doen.

Feit is natuurlijk dat zij op dat moment koos niet hem te rammen maar sensueel te beantwoorden, zie de ongecensureerde video.

We weten niet of dat ongevraagd was, of wat daarvoor of daarna gebeurde. Dit is iets wat intern afgehand moet worden, en daarmee is de kous af. Tenzij meer, gegronde en onderbouwde, bewijs naar buiten komt is het allemaal gissen voor ons als buitenstaanders.
Nog even los van de discussie of het een "onschuldige" manier van handelen was van hem, speelt er natuurlijk nog wel iets anders mee.

Mazepin wil bij de grote jongens van de F1 horen, daar hoort nou eenmaal een stukje professionaliteit en verantwoordelijkheid bij. Oftewel hij moet zich beseffen dat alles wat hij doet onder een vergrootglas wordt gelegd en dat hij een publieke voorbeeldfunctie heeft.

Dus door dit soort dingen online toch via social media te verspreiden is verreweg van dat en betekent dat hij er kennelijk nog niet klaar voor is. Het F1 wereldje is nou eenmaal gevoelig voor alles en nog wat (BLM, Mongolië, etc).

Dingen die hij prive doet moet hij vooral prive houden in beperkte kring. Al zal dat niet meevallen in deze tijden waarbij iedereen meteen met een (telefoon)camera in je snufferd hangt.

Van mij mag hij dan ook wel een jaartje op non-actief worden gezet, laat de HULK dan maar instappen. Lijkt mij een grotere aanwinst voor de F1 dan Mazepin.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:06

sjaool

Every life should have 9 cats

renzo4000 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:02:
[...]
Dus door dit soort dingen online toch via social media te verspreiden is verreweg van dat en betekent dat hij er kennelijk nog niet klaar voor is. Het F1 wereldje is nou eenmaal gevoelig voor alles en nog wat (BLM, Mongolië, etc).
Wat ik begrepen heb is hij niet degene die het filmpje verspreid heeft. Maar kunnen we deze kwajongsstreek achter ons laten? Want dat is het in mijn ogen. Tegenwoordig wordt er al gauw van iets kleins een hele grote olifant gemaakt. Het is maar goed dat er een aantal mensen niet in de jaren '70/'80 geleefd hebben. Die hadden dat niet aangekund. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Wellicht ten overvloede, maar de discussie rondom Mazepin laten we hierbij rusten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:24
tweakduke schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:05:
[modbreak]Wellicht ten overvloede, maar de discussie rondom Mazepin laten we hierbij rusten.[/]
Wie? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:52:

op naar de volgende FIT die onderweg is naar hogere classes
Toch wel apart, Pietro heeft dus een oom die die 10 jaar jonger is dan hijzelf >:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:57

basvn

Breezand - NHN

Gevaarlijk om voor het seizoen al begonnen is te gaan vissen voor een ban :o :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:37

F1 Toto 2021!

Ook dit jaar doen we weer een F1 Toto en kun je jouw voorspellingskunsten laten zien!
De 1e editie werd gewonnen door Nachtnet, dus hij is de man om te verslaan ;)

Dit jaar zijn de vragen iets uitgebreider geworden en kunnen er 70 punten verdiend worden.

Vul je voorspellingen in op de volgende url: https://www.bmwe30club.nl/f1-toto/

In het kader van transparantie, bij deze mijn antwoorden op de 9 vragen:
1:
VER
HAM
BOT
VET
PER

2:
MER
RBR
AM
MCL
FER

3: 12
4: 22
5: VER
6: MSC
7: 65
8: Honda in eigen beheer
9: 4
toon volledige bericht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
@metallicattim (y)

1. Voorspel de top 5 Drivers- WDC / 3 punten per goed antwoord
  2. Voorspel de top 5 Constructors – WCC / 3 punten per goed antwoord
  3. Met hoeveel WK punten verschil wint de WDC? / 5 punten
  4. Hoeveel races worden er in 2021 gereden? / 5 punten
  5. Wie wint de GP Nederland, Zandvoort / 7,5 punten
  6. Wie doet het beter bij Haas? / 5 punten
  7. Hoeveel WK punten verschil zal er tussen VER en PER zitten? / 5 punten
  8. Welke motor zal RBR in 2022 gaan gebruiken?* / 7,5 punten
  9. Hoeveel WK punten scoort RUS? / 5 punten

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:26
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:47:

F1 Toto 2021!

Ook dit jaar doen we weer een F1 Toto en kun je jouw voorspellingskunsten laten zien!

Dit jaar zijn de vragen iets uitgebreider geworden en kunnen er 70 punten verdiend worden.

[...]
Bedankt voor je deelname! Je krijgt nog bericht zodra je aanmelding verwerkt is.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30
Van de partij! Ben benieuwd

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 12:28
Waarom is het e-mailadres nodig? Voor mij een drempel.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Leuk! Dit keer ook maar eens meedoen. Ingevuld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
Tommy The Cat schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:03:
Waarom is het e-mailadres nodig? Voor mij een drempel.
Zodat ik je kan antwoorden :) als je het liever niet invult, vul de mijne dan maar in: info@bmwe30club.nl
Je krijgt dan geen bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1 Toto 2021!

[...]
Ik mis Ricciardo in je voorspelling. Ik verwacht dat die nog wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen bij McLaren. Gewoon omdat ik hem nog iets hoger heb zitten dan Sainz. Plus McLaren heeft dan ook Mercedes motoren.

• metallicattim
sjaool schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:15:
[...]

Ik mis Ricciardo in je voorspelling. Ik verwacht dat die nog wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen bij McLaren. Gewoon omdat ik hem nog iets hoger heb zitten dan Sainz.
Ik denk dat MER en RBR al 4 plaatsen gaan bezitten en dan VET in die AM verwacht ik ook veel van, net iets meer dan de MCL jongens. Die verwacht ik wel 4e in het WCC.

• sjaool

sjaool

metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat MER en RBR al 4 plaatsen gaan bezitten en dan VET in die AM verwacht ik ook veel van, net iets meer dan de MCL jongens. Die verwacht ik wel 4e in het WCC.
Ik ben benieuwd. Ik denk dat het totaalpakket van McLaren beter is dan dat van Aston Martin. Die wagen van McLaren was dit jaar al beter. Enige is dat ik hoop dat ze die motor niet te krap gaan inbouwen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Nou lekker dan Seb, wat doet hij me aan voor 2021 :(

Ik erger me al jaren aan het feit dat F1 zo duur is geworden dat teams pay drivers hebben en betere kandidaten daardoor geen kans krijgen/het veld moeten ruimen.

Het argument Lauda was een pay driver is een non issue. Andere tijden, toen kon je nog in je eigen garage een race auto van het jaar ervoor kopen en modificeren om te racen. Ik heb al jaren geen pay drivers meer gezien die het talent hebben van een Lauda.

En dus ergerde ik mij aan Stroll (geen slechte coureur, maar er zijn veel betere opties) die bleef terwijl een betere coureur als Hulkenberg geen zitje heeft. Even los van de personen doen Haas, Williams en Alfa Romeo nu hetzelfde, waardoor coureurs als Ilott, Lundgaard en Schwartzman geen kans krijgen.

En dan gaat mijn favoriet naar Racing Point/Aston Martin een team waar ik dus absoluut niet voor wil juichen :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• metallicattim
Toen RBR een andere motor kreeg was de consensus "niet te veel verwachten het eerste jaar".
Nu krijgt MCL een nieuwe motor en verwachten we direct vuurwerk? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
Red Bull ging van een 'onbetrouwbare' & 'achterblijvende' Renault over naar HONDA, waar alleen McL & STR(AT) wat ervaring mee hadden. MCL had met Honda op zijn best een ongelukkig huwelijk. Honda was een onbekende factor bij de overstap. Zou RBR indertijd overgestapt zijn naar een Mercedes-PU, zou er veel minder twijfel zijn geweest over direct vuurwerk kunnen leveren. de Mercedes heeft zich immers al lang en breed bewezen.

• metallicattim
Dat is zeker waar! Maar het blijft een onbekende factor.
Ik denk wel dat seizoen 2021 voor genoeg vuurwerk kan gaan zorgen 8) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
Toen RBR een andere motor kreeg was de consensus "niet te veel verwachten het eerste jaar".
Honda had tocn niet echt een goede naam; die Mercedes is een warpengine die onderhouden word door Torres, Trip, Scotty, La Forge en Miles O'Brian. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• metallicattim
Klopt, maar wat gebeurde er? RBR/Honda deed gewoon best goed mee en won zelfs enkele races!

Zal dat nu met MCL ook gebeuren? ;)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:03

RBH

Leuk die toto, ik doe ook maar eens een jaartje mee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik verwacht dat Ferrari volgend jaar de PU weer enigszins in lijn heeft met de rest. Zelfs als McLaren dan een paar procent wint (en de Renault leek dit jaar weer een stuk sterker dan voorheen, dus dat is een grote als) zullen er weer mensen vooraan weg moeten vallen om onverwachte winnaars te krijgen in 2021.

Maar ik laat me graag verrassen :P

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
De Mercedes motor is al jaren bewezen goed. Dat gekoppeld aan de stijgende lijn van McLaren en een coureur als RIC zie ik het erg positief in.

• RobertMe
mavamal schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:03:
Ik verwacht dat Ferrari volgend jaar de PU weer enigszins in lijn heeft met de rest. Zelfs als McLaren dan een paar procent wint (en de Renault leek dit jaar weer een stuk sterker dan voorheen, dus dat is een grote als) zullen er weer mensen vooraan weg moeten vallen om onverwachte winnaars te krijgen in 2021.

Maar ik laat me graag verrassen :P
Met een betere motor is Ferrari er nog niet. Die auto is het gewoon ook niet. Dat hebben ze een aantal seizoenen kunnen verbloemen met een goede motor. Nu hebben ze én die goede motor niet én de goede auto niet en bungelen ze in het midfield. Ik denk dat ze nu zelfs met die illegale motor van 2019 hoogstens om de kruimels qua podium zouden meedoen. Als ze komend seizoen dus weer een competitieve auto hebben zie ik ze nog steeds maar (soms) vooraan aan het midfield met misschien soms een uitschieter naar boven. De concurrenten hebben op het moment gewoon (veel) betere auto's en de verschillen in motoren zijn ook niet meer zo groot als een aantal seizoenen terug.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:26:
[...]

Met een betere motor is Ferrari er nog niet. Die auto is het gewoon ook niet. Dat hebben ze een aantal seizoenen kunnen verbloemen met een goede motor. Nu hebben ze én die goede motor niet én de goede auto niet en bungelen ze in het midfield. Ik denk dat ze nu zelfs met die illegale motor van 2019 hoogstens om de kruimels qua podium zouden meedoen. Als ze komend seizoen dus weer een competitieve auto hebben zie ik ze nog steeds maar (soms) vooraan aan het midfield met misschien soms een uitschieter naar boven. De concurrenten hebben op het moment gewoon (veel) betere auto's en de verschillen in motoren zijn ook niet meer zo groot als een aantal seizoenen terug.
Je beschrijft precies de Ferrari van dit jaar: Soms vooraan het midfield met een enkele uitschieter naar boven (kwalificatie Leclerc op Sakhir?).
Je zag dat ook als Leclerc en Vettel wel mee konden doen om de knikkers, de andere Ferrari-teams nog steeds hopeloos achteraan bungelden. Dat geeft aan dat ze dit jaar wel degelijk progressie hebben gemaakt met het chassis en de aero.
Het gaat bij Ferrari ook niet per se om 10 (of 40) pk extra, maar de driveability van de PU en het brandstofverbruik waren dit jaar "plots" ook ruk, waardoor ze veel vaker niet het maximale eruit konden halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb me ook maar eens gewaagd aan wat voorspellingen, pure gok, maar leuk om te doen.

Benieuwd wat er van over blijft na een jaar :+
Thanks @metallicattim d:)b

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

@metallicattim Ingevuld en ingediend. :)

• Extigo
  • Laatst online: 13:50
@metallicattim Leuke opzet! Ik heb hem ingevuld :)

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
Een aantal mensen vullen in "HONDA" voor de RBR motor. ter verduidelijking, ik reken "HONDA" alleen maar goed als Honda miraculeus zou verlengen, m.a.w. als er niks verandert zoals het in 2021 is!
Een Honda motor overgenomen door RBR moet als dusdanig omschreven worden :)

• Mrkoekie
  • Laatst online: 10:41
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:49:
Een aantal mensen vullen in "HONDA" voor de RBR motor. ter verduidelijking, ik reken "HONDA" alleen maar goed als Honda miraculeus zou verlengen, m.a.w. als er niks verandert zoals het in 2021 is!
ik heb iets in de trend van Honda met een tag huer sticker.. wordt die omschrijving wel goed gekeurd ?

PH-MRK request startup

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Dat heb ik er juist bij gezet, dat RBR die boedel overneemt. Maybe met extra financiële injectie van PER

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Precies dat heb ik staan. Honda overgenomen door RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
Elk antwoord wordt geaccepteerd, ik geef alleen aan dat de mensen die alleen Honda invullen, niet goed gerekend worden als bijv. RBR het IP overneemt van Honda.

Hoe deze vraag uiteindelijk beantwoord wordt en hoe deze goed gerekend moet worden, voorspel ik nog wel wat discussie over :9

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:39
Hoe zit het met de vraag over punten voor RUS? Als hij in een MER rijdt en punten pakt, tellen die dan mee?

• Extigo
  • Laatst online: 13:50
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
Elk antwoord wordt geaccepteerd, ik geef alleen aan dat de mensen die alleen Honda invullen, niet goed gerekend worden als bijv. RBR het IP overneemt van Honda.

Hoe deze vraag uiteindelijk beantwoord wordt en hoe deze goed gerekend moet worden, voorspel ik nog wel wat discussie over :9
Dat is letterlijk wat ik heb neergezet. RBR motor (IP overgenomen van Honda) 8)

Steam

• Theuno
  • Laatst online: 13-07 22:54

Theuno

Da Devil Crew

Hmm, ik bedoelde met Honda de overgenomen motor en dan een engine freeze constructie.
Ik vul hem nog wel een keer in ;)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hmm, hoe valt een Redbull Technologies Honda dan? Dat heb ik ingevuld. :P

Kunnen we niet gewoon multiple choice? Vond ik ook makkelijker met toetsen. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-12-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:00
@metallicattim Ingevuld en ingediend. bedankt voor de organisatie en succes met het bijhouden van alles! :)

mijn signature is bewust leeg :-)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

SpeedQber schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:09:
Hoe zit het met de vraag over punten voor RUS? Als hij in een MER rijdt en punten pakt, tellen die dan mee?
Als er niet staat Rus met Williams zou ik zeggen echt de coureur, en dan kan vanalles... Hmm, @metallicattim Eigenlijk missen we nog de vraag hoe vaak de Hulk invalt. :P

• metallicattim
Haha ja HUL invalbeurten was leuk geweest! :D

RUS WK punten is het totaal, net zoals dit jaar staat zijn teller ook op 3, behaald bij/met MER.

-edit-
en de Haas vraag kunnen we ook weglaten... iedereen kiest voor MSC, dus wil je avontuurlijk doen, kies voor MAZ :P

[ Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 24-12-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:21
pCOW schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:21:
@metallicattim Ingevuld en ingediend. bedankt voor de organisatie en succes met het bijhouden van alles! :)
+1

+Tag @metallicattim

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

F1 Toto 2021!

[...]
Ingevuld! 8)

I have no special talent. I am only passionately curious.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:03

RBH

Dat is wel wat ik bedoelde met Honda. Mag ik dat nog wijzigen? :P

• metallicattim
Ja hoor, tot 4 januari mag je nog wijzigen ;)

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 15:49
Toto ingevuld :9 thanks @metallicattim !

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@metallicattim ik heb hem ook ingevuld. En bedankt weer! :)

[ Voor 23% gewijzigd door warp op 24-12-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Ryceck

Constants and Variables

Lurk hier al jaartje of 2 mee dus leuk om eens wat actiever mee te doen.
Ben benieuwd naar hoe de toto uitpakt :-)

Leuk gedaan @metallicattim

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:16
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:

Ah kak,

dit had ik moeten lezen voordat ik m'n inzending verstuurd had :+

• Mrkoekie
  • Laatst online: 10:41
SpeedQber schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:09:
zelfde als officieel...

de punten die hij pakte in de merc staan op zijn naam maar tellen mee voor merc in het kampioenschap.

PH-MRK request startup

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:00

F1 Toto 2021!

[...]
Krijg helaas een errormelding zodra ik op verzenden druk. Meer mensen last van?

Tof opgezet in ieder geval _/-\o_
Er is een fout opgetreden bij het versturen van het bericht. Probeer later nog een keer.

• metallicattim
Aardappelbakker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
[...]

Krijg helaas een errormelding zodra ik op verzenden druk. Meer mensen last van?

Tof opgezet in ieder geval _/-\o_

[...]
Ik krijg aardig wat aanmeldingen binnen, misschien begint het SPAM alarm af te gaan :P Dat heb ik al eens eerder gehad op mijn site toen ik een formulier het testen was, dan deed ie het wel, dan niet... werd er gek van, totdat ik erachter kwam dat het SPAM alarm afging :9
Straks nog eens proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Top 10 Dramatic Moments of the 2020 F1 Season!

Nog even wat drama toevoegen van 2020. :p

En wat logistiek voor de liefhebbers:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Incredible Logistics of Racing During A Pandemic | DHL

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-12-2020 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Fijne Kerst allemaal! o<:)

[YouTube: Alfa Romeo | Happy holidays]

En kon even geen F1 iets vinden, dus deze maar :> >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:23
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpwzyzdWMAISecf?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Epwsj2BW8AAyJZS?format=jpg&name=large

Subtiel Red Bull subtiel. :p

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:57

basvn

Breezand - NHN

van F1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EqBWifLW8AYLSqb?format=jpg&name=4096x4096

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Sainz zal zijn cadeautje wel het liefst willen terugsturen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
RobertMe schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:38:
[...]

_O-
Hij is de voorwaarden voor retourneren al door aan het nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:38:
[...]

Toch ergens t gevoel dat Ferrari een flinke comeback gaat maken :X

En McLaren en Aston Martin de gevaarlijke outsiders gaan worden >:)

Kan best eens een interessant jaar worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

poor Leno schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:42:
[...]
Ik hoop het wel, afgelopen jaar was aardig Ferrari onwaardig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:57

odan

The dark side is within all!

poor Leno schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:42:
[...]

En McLaren en Aston Martin de gevaarlijke outsiders gaan worden >:)

Kan best eens een interessant jaar worden!
Mercedes blijft de nr 1. Red Bull gaat afzakken naar nr 4 en McLaren en Aston Martin gaan uitvechten wie nr 2 wordt.

Ferrari mag vechten voor plek 5.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:17:
[...]

Ik krijg aardig wat aanmeldingen binnen, misschien begint het SPAM alarm af te gaan :P Dat heb ik al eens eerder gehad op mijn site toen ik een formulier het testen was, dan deed ie het wel, dan niet... werd er gek van, totdat ik erachter kwam dat het SPAM alarm afging :9
Straks nog eens proberen :)
Ingevuld, maar ik heb de eindstand van vorig jaar gemist :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
hjs schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:49:
[...]

Ingevuld, maar ik heb de eindstand van vorig jaar gemist :o
metallicattim in "[F1] Seizoen 2021" :)

Je hebt het niet slecht gedaan, 2e plaats, maar wel een drukke 2e plaats :9

[ Voor 13% gewijzigd door metallicattim op 25-12-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:

Ik erger me al jaren aan het feit dat F1 zo duur is geworden dat teams pay drivers hebben en betere kandidaten daardoor geen kans krijgen/het veld moeten ruimen.

Het argument Lauda was een pay driver is een non issue. Andere tijden, toen kon je nog in je eigen garage een race auto van het jaar ervoor kopen en modificeren om te racen. Ik heb al jaren geen pay drivers meer gezien die het talent hebben van een Lauda.

En dus ergerde ik mij aan Stroll (geen slechte coureur, maar er zijn veel betere opties) die bleef terwijl een betere coureur als Hulkenberg geen zitje heeft. Even los van de personen doen Haas, Williams en Alfa Romeo nu hetzelfde, waardoor coureurs als Ilott, Lundgaard en Schwartzman geen kans krijgen.

En dan gaat mijn favoriet naar Racing Point/Aston Martin een team waar ik dus absoluut niet voor wil juichen :'(
Ik begrijp de pijn. Vettel is ook een persoonlijke favoriet van mij. Hoewel ik erg blij ben dat hij weg is bij Ferrari, ben ik heel wat minder tevreden met de overstap naar Aston Martin. Ben blij dat McLaren die P3 in het WCC heeft gepakt en ik had ook Renault liever op P4 gezien. Maar Ocon was zeer matig dus dat is niet gebeurd.

Ik troost mezelf met de gedachte dat hij alsnog min of meer in een Mercedes komt te zitten en als het goed is, Stroll werkelijk af zal horen te maken. Ik schat Vettel namelijk net even wat hoger in dan Perez. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:

Bij mij wekken ze sympathie op als ik doe alsof het nog Jordan F1 is :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bekijk op YouTube
The Best & Funniest Moments from the F1 2020 Season!

F1 Sky Funny dingen bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:41:
Ja hoor, tot 4 januari mag je nog wijzigen ;)
Hoe doe ik dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook namens mij bedankt voor je inzet!
metallicattim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:28:
Haha ja HUL invalbeurten was leuk geweest! :D

RUS WK punten is het totaal, net zoals dit jaar staat zijn teller ook op 3, behaald bij/met MER.

-edit-
en de Haas vraag kunnen we ook weglaten... iedereen kiest voor MSC, dus wil je avontuurlijk doen, kies voor MAZ :P
Dat heb ik dus gedaan. Ik koos voor MAZ.
Ik verwacht eigenlijk dat Mick in de complete F1 seizoen minder presteert dan wij verwachten.

En ik vind eigenlijk niet dat je het lijstje mag aanpassen. Ingevuld is ingevuld. 8)

Nogmaals bedankt voor de moeite

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Ik denk gewoon via de link opnieuw insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chocovla schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:51:
[...]

Bij mij wekken ze sympathie op als ik doe alsof het nog Jordan F1 is :+
Die heeft bij mij ook nog steeds een hoge gunfactor, al was het maar vanwege de excentrieke Eddie Jordan en de mooie gele livery met slangekop van halverwege jaren '90.

Zelfs in Geoff Crammonds GP zag dat er mooi uit, al had het spel moeite met de liveries toen de neus van beneden naar boven ging volgens mij

* gwystyl wordt oud.

Huidige gunfactor liggen bij mij bij Red Bull en McLaren, al vind ik het jammer dat MCL niet meer met Honda rijdt. Ik verwacht wel dat ze met Mercedes wel nog dichterbij RB komen dan afgelopen jaar, en dat ze RP/AM voorbij gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 11:45

RaJitsu

B.S.U.R.

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:47:
[...]
Ik schat Vettel namelijk net even wat hoger in dan Perez.
Deze ga je flink op je neus krijgen denk ik. Vettel heeft naar mijn idee nooit aan deze hybrides kunnen wennen, wat ook de reden is dat hij bij Red Bull opeens compleet ingemaakt werd door Vettel, en niet in staat was in 2017 en zeker 2018 Hamilton serieus te bestrijden ondanks dat de Ferrari op zijn minst gelijkwaardig was (sneller naar mijn mening). Dat hij vervolgens rare fouten maakte was ook het gevolg daarvan omdat hij het vertrouwen niet had in de auto.

Ik denk wel dat hij van Stroll gaat winnen, maar dat is meer omdat Stroll niet zo'n beste coureur is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat Racing Point / Aston Martin een aanzienlijk betere coureur ingeruild heeft voor een mindere coureur (nogmaals, in deze hybride turbo-auto's; in de ongeblazen non-hybrides was Vettel gewoon een van de beste coureurs ooit).

Trouwens een vraag aan de mensen hier: Waarom wordt nergens gefilosofeerd over een langer verblijf van Honda?

Als de engine freeze door gaat, wordt het F1-project natuurlijk veel minder omvattend en kunnen ze met een zwakkere bezetting de F1-bezigheden nog blijven services. Er zullen nog steeds engineers heen moeten, maar niet meer zoveel dat EV-projecten voor een merk als Honda niet meer door kunnen gaan lijkt me toch?

Verder moeten die EV's ook verkocht worden. En als ze een flinke sponsordisplay bij RBR kunnen krijgen, zeker nu Aston Martin eindelijk weg is (in snap sowieso niet dat ze dat niet afgekocht hebben destijds en vorig jaar niet gezegd hebben dat ze gewoon per gestelde voorwaarden van de auto af moesten nav de betrokkenheid in RP) is de F1 toch wel iets dat interessant zou kunnen zijn.

Nogmaals, die engine freeze moet dan wel een ding zijn uiteraard. Maar aangezien mensen er al over praten alsof het een ding is en dat dat ook de voorwaarden moet zijn voor als RBR die motor over gaat nemen (wat ik me overigens moeilijk kan voorstellen omdat de infrastructuur daarvoor me niet zo makkelijk lijkt aan te leggen), zou dat onderwerp wel het bespreken waard zijn dunkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door RaJitsu op 26-12-2020 15:19 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Bij de Haas vraag, tellen strafpunten ook mee als punten? Dan wordt het namelijk MAZ sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Vuvuzela

My spire is forming

RaJitsu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:12:
[...]
Deze ga je flink op je neus krijgen denk ik. Vettel heeft naar mijn idee nooit aan deze hybrides kunnen wennen, wat ook de reden is dat hij bij Red Bull opeens compleet ingemaakt werd door Vettel, en niet in staat was in 2017 en zeker 2018 Hamilton serieus te bestrijden ondanks dat de Ferrari op zijn minst gelijkwaardig was (sneller naar mijn mening). Dat hij vervolgens rare fouten maakte was ook het gevolg daarvan omdat hij het vertrouwen niet had in de auto.

Ik denk wel dat hij van Stroll gaat winnen, maar dat is meer omdat Stroll niet zo'n beste coureur is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat Racing Point / Aston Martin een aanzienlijk betere coureur ingeruild heeft voor een mindere coureur (nogmaals, in deze hybride turbo-auto's; in de ongeblazen non-hybrides was Vettel gewoon een van de beste coureurs ooit).

Trouwens een vraag aan de mensen hier: Waarom wordt nergens gefilosofeerd over een langer verblijf van Honda?
..blabla
Ik denk dat jij deze weer op je neus gaat krijgen :P
Vettel is misschien geen liefhebber van de hybride motoren, maar kan er wel mee overweg. Dat heeft hij vaak genoeg laten zien.
Het laatste jaar van Vettel bij RB moet je niet naar kijken. Daar speelden echt wel dingen achter de schermen. Een jaar later was hij in de Ferrari gewoon weer top. En in 17 en 18 was Vettel de enige die de strijd aan ging met Lewis.. de enige die dat echt heeft gedaan sinds de hybrides (die enkele race van Max is te weinig). In de 2e helft van die seizoenen had Merc gewoon steeds de dominante auto.

Als Honda zegt te stoppen dan heeft het weinig zin om pagina's vol te schrijven over dat ze toch doorgaan.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Vuvuzela schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat jij deze weer op je neus gaat krijgen :P
Vettel is misschien geen liefhebber van de hybride motoren, maar kan er wel mee overweg. Dat heeft hij vaak genoeg laten zien.
Het laatste jaar van Vettel bij RB moet je niet naar kijken. Daar speelden echt wel dingen achter de schermen. Een jaar later was hij in de Ferrari gewoon weer top. En in 17 en 18 was Vettel de enige die de strijd aan ging met Lewis.. de enige die dat echt heeft gedaan sinds de hybrides (die enkele race van Max is te weinig). In de 2e helft van die seizoenen had Merc gewoon steeds de dominante auto.

Als Honda zegt te stoppen dan heeft het weinig zin om pagina's vol te schrijven over dat ze toch doorgaan.
Ik zeg niet dat iemand moet zeggen dat Honda doorgaat, maar met alle speculaties in de F1, van het stoppen van Renault en Mercedes ondanks dat vanuit de merken zelf het tegendeel geroepen werd, tot aan een evt. WK-waardigheid van de RBR, vind ik het raar dat niemand het besproken heeft.

Dat de Mercedes in de tweede helft de dominante wagen was ben ik niet met je eens. Anders was Bottas ook wel weer komen bovendrijven, zeker in 2018 waar hij het zelfs tegen Raikkonen aflegde die al jaren over de hill is en met regelmaat moeite had met Bottas toen die nog in de Williams zat.

Vettel had bijv in 2017 (terwijl de Ferrari in 2018 nog sterker was) het beste kwalificatie gemiddelde en is het vaakst op de voorste rij gestart. Dan vind ik het te makkelijk om te roepen dat de Mercedes beter was. Hamilton was in die auto gewoon wereldkampioen geworden.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RaJitsu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:12:
[...]

Als de engine freeze door gaat, wordt het F1-project natuurlijk veel minder omvattend en kunnen ze met een zwakkere bezetting de F1-bezigheden nog blijven services. Er zullen nog steeds engineers heen moeten, maar niet meer zoveel dat EV-projecten voor een merk als Honda niet meer door kunnen gaan lijkt me toch?

Verder moeten die EV's ook verkocht worden. En als ze een flinke sponsordisplay bij RBR kunnen krijgen, zeker nu Aston Martin eindelijk weg is (in snap sowieso niet dat ze dat niet afgekocht hebben destijds en vorig jaar niet gezegd hebben dat ze gewoon per gestelde voorwaarden van de auto af moesten nav de betrokkenheid in RP) is de F1 toch wel iets dat interessant zou kunnen zijn.

Nogmaals, die engine freeze moet dan wel een ding zijn uiteraard. Maar aangezien mensen er al over praten alsof het een ding is en dat dat ook de voorwaarden moet zijn voor als RBR die motor over gaat nemen (wat ik me overigens moeilijk kan voorstellen omdat de infrastructuur daarvoor me niet zo makkelijk lijkt aan te leggen), zou dat onderwerp wel het bespreken waard zijn dunkt me.
toon volledige bericht
Vettel heeft vooral last als een auto een instabiele achterkant heeft.
Sinds alle blown diffuser truukjes op waren en het hybride tijdperk begon heeft Vettel idd veel meer moeite met de auto’s.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Vuvuzela

My spire is forming

YakuzA schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:26:
[...]

Sinds alle blown diffuser truukjes op waren en het hybride tijdperk begon heeft Vettel idd veel meer moeite met de auto’s.
Makkelijk om zo te zeggen dat hij niet met de hybride auto's overweg kan. Maar vergeet niet dat de niet-hybride auto's van Vettel ook gewoon de beste waren.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

YakuzA schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:26:
[...]

Niet perse een instabiele achterkant, maar een 'losse' achterkant (met hoge rake), met een accent op overstuur waar hij inderdaad en auto wil met een accent op anderstuur. Maar die had hij bij RBR en bij Ferrari ook, totdat ze sinds dit jaar de auto voor Leclerc zijn gaan bouwen.
Vuvuzela schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:38:
[...]

Makkelijk om zo te zeggen dat hij niet met de hybride auto's overweg kan. Maar vergeet niet dat de niet-hybride auto's van Vettel ook gewoon de beste waren.
Niet helemaal waar. Ten eerste was de RBR zeker niet ieder jaar dominant. Maar ook, de momenten dat hij wheel to wheel moest gaan, stond hij zijn mannetje gewoon tegenover iedereen. Daarnaast was zijn teamgenoot (Webber) totaal niet bij machte om hem bij te houden. Dat is ook de reden dat ik met Vettel's dominantie veel minder moeite had dan met die van Schumacher.

Vettel lijkt gewoon erg gevoelig te zijn voor het type auto dat hij heeft, en deze zware, grote hybrides liggen hem niet om de een of andere reden.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het iets te maken heeft met de mogelijkheid om je auto in de bocht te gooien en dat je dan zelf de auto weer recht kan corrigeren als dit nodig is, en dat dit de stijl is die hij graag aanhoudt.

Bij Racing Point krijgt hij weer die lage vaste achterkant zoals bij Ferrari. Stroll zal hij wel aan kunnen echter.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EqAUzB7XMAEMMiI?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Natuurlijk mag het niet gezegd worden. Maar dat Hamilton maar 1x driver of the day was zegt natuurlijk ook weer iets over hoe makkelijk hij WDC is geworden. Als hij elke race ervoor moest knokken was hij het echt wel vaker geworden. Nu blijkt ook uit deze "populariteitspoll" dat het a walk in the park voor hem was om WDC te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:54

Moofnor

King of my castle

Het zegt idd hoeveel nederlanders stemmen op dit soort dingen ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23

AvK

Ready Set Go

Moofnor schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:24:
Zouden die 1,5 miljoen Nederlanders die kijken zoveel invloed hebben op de totale keus van wereldwijd bijna 500 miljoen kijkers?

;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Moofnor schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:24:
Want die Nederlanders hebben 17x op een niet Nederlander gestemd?
spoiler:
Maar wel 4x op een Belg die rijdt onder Nederlandse vlag :+

Natuurlijk is het ook een populariteitspoll en zal het wellicht wat uit Nederland "gestuurd" zijn (maar hoe groot is Nederland nu uiteindelijk ten opzichte van alle F1 kijkende landen met een beetje internet verbinding?). En ik kan mij niet meer herinneren wie wanneer DotD was. Maar dat een Gasly het is na zijn overwinning op Monza, Ricciardo na zijn podium(s), Perez na zijn uitvalbeurt van P3 en na zijn overwinning etc zijn in die zin wel allemaal "logische" DotDs. Verstappen kun je hem terecht geven na Silverstone 2, want met het mes tussen de tanden ervoor gereden. Abu Dhabi (als ie het daar was), tsja, eenzaam op kop, onbedreigd. Zeker goed gereden en beter dan de Mercedessen, maar was het dé DotD? Wat mij betreft discutabel.
En in die zin ook: het is één race van Hamilton dit seizoen geweest die ik mij kan herinneren waar die terecht zou zijn geweest (en dan waarschijnlijk ook wel voor was?) en dat was Turkije, P7(?) starten en winnen in een moeilijke race op een opdrogende baan waarin velen fouten maken, en dan ook nog "de strategie in de auto bepalen". Daar was hij in zoverre Driver of the Day. Verder heeft hij veel eenzaam op kop gereden in de beste auto van het veld, nounou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:22

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:36:
Verder heeft hij veel eenzaam op kop gereden in de beste auto van het veld, nounou.
Max reed de laatste race in de beste auto met 2 vingers in zijn neus vooraan. Maar dat vonden velen een geweldige prestatie 8)7 Driver of the day is wat mij aangaat een prestatie leveren die onverwacht is, waarbij een coureur wellicht boven zichzelf uitstijgt of het allerbeste heeft geanticipeerd op gebeurtenissen. Als je zoals verwacht top 2 start en top 2 finisht, ben je terecht ook geen driver of the day. Denk persoonlijk dat het Lewis echt flink aan zijn derrière kan oxideren hoevaak hij driver of the day is geworden... hij is focking 7 x wereldkampioen. Echt lekker boeiend wat 1 of andere internet poll van hem vindt :P
(en ja, ik denk dat de Nederlandse kijkers wel flink invloed hebben op de resultaten ja, het overgrote deel van de wereld stemt niet).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik dacht bij mezelf, wat als Mercedes gediskwalificeerd zou zijn voor de puntentelling wegens oneerlijke concurrentie?

Dan zou het eindresultaat er zo uit hebben uitgezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_iopNyJ3SKSUy_Oav6pshzhXVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f36uSLrxW0jVp3wJGxDYI4xX.jpg?f=fotoalbum_large
Aangezien ik nergens rondetijden kon vinden, heb ik de snelste rondetijden niet mee kunnen rekenen

spoiler: Oorspronkelijke eindstand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2EUdQAl9UkkG7vcPoLxogd5NFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21k6wCuBhUkDoK6w6N6YAAUO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
LA-384 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:10:
Ik dacht bij mezelf, wat als Mercedes gediskwalificeerd zou zijn voor de puntentelling wegens oneerlijke concurrentie?

Dan zou het eindresultaat er zo uit hebben uitgezien:
[Afbeelding]
Aangezien ik nergens rondetijden kon vinden, heb ik de snelste rondetijden niet mee kunnen rekenen

spoiler: Oorspronkelijke eindstand
De twee teamgenoten op 1 en 2.

Fastest laps kan je hier vinden:
https://www.formula1.com/...ml/2020/fastest-laps.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat ik bedoelde was een lijstje met top 5 snelste tijden per race oid. Ham en Bot hadden regelmatig de snelste raceronde, maar als ze niet meedoen met de puntentelling moet dat punt naar de 1-na-snelste raceronde. Die kon ik dus niet vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Crazy D schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:04:
[...]

Max reed de laatste race in de beste auto met 2 vingers in zijn neus vooraan. Maar dat vonden velen een geweldige prestatie 8)7 Driver of the day is wat mij aangaat een prestatie leveren die onverwacht is, waarbij een coureur wellicht boven zichzelf uitstijgt of het allerbeste heeft geanticipeerd op gebeurtenissen. Als je zoals verwacht top 2 start en top 2 finisht, ben je terecht ook geen driver of the day. Denk persoonlijk dat het Lewis echt flink aan zijn derrière kan oxideren hoevaak hij driver of the day is geworden... hij is focking 7 x wereldkampioen. Echt lekker boeiend wat 1 of andere internet poll van hem vindt :P
(en ja, ik denk dat de Nederlandse kijkers wel flink invloed hebben op de resultaten ja, het overgrote deel van de wereld stemt niet).
Nou ja, Albon reed op een kansloze p4 in diezelfde 'beste auto'... De Mercedessen zaten zoals gewoonlijk weer bij elkaar in de buurt. En dan kun je vinden dat Albon niet zo best is, maar iemand als Russell heeft toch geroepen dat hij ook zeker niet langzaam is. Verder interesseert dat hele DotD me geen ene moer. Ik zie het als een slimme tool van Liberty om wat controverse aan te wakkeren en de mensen bezig te houden op de forums. Case in point :/

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
LA-384 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:35:
[...]

Wat ik bedoelde was een lijstje met top 5 snelste tijden per race oid. Ham en Bot hadden regelmatig de snelste raceronde, maar als ze niet meedoen met de puntentelling moet dat punt naar de 1-na-snelste raceronde. Die kon ik dus niet vinden ;)
Helder, daar heb ik niet bij stil gestaan.
Mercedes heeft negen keer de snelste ronde gereden. Je kan "even" de live timing terug kijken of, zoals je nu gedaan hebt, dit achterwege laten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hihi nooit geweten! _O- :D

Bekijk op YouTube
Did Ferrari sabotage the 6 wheeled F1 cars?
Pagina: 1 ... 3 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken