Deze ga je flink op je neus krijgen denk ik. Vettel heeft naar mijn idee nooit aan deze hybrides kunnen wennen, wat ook de reden is dat hij bij Red Bull opeens compleet ingemaakt werd door Vettel, en niet in staat was in 2017 en zeker 2018 Hamilton serieus te bestrijden ondanks dat de Ferrari op zijn minst gelijkwaardig was (sneller naar mijn mening). Dat hij vervolgens rare fouten maakte was ook het gevolg daarvan omdat hij het vertrouwen niet had in de auto.
Ik denk wel dat hij van Stroll gaat winnen, maar dat is meer omdat Stroll niet zo'n beste coureur is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat Racing Point / Aston Martin een aanzienlijk betere coureur ingeruild heeft voor een mindere coureur (nogmaals, in deze hybride turbo-auto's; in de ongeblazen non-hybrides was Vettel gewoon een van de beste coureurs ooit).
Trouwens een vraag aan de mensen hier: Waarom wordt nergens gefilosofeerd over een langer verblijf van Honda?
Als de engine freeze door gaat, wordt het F1-project natuurlijk veel minder omvattend en kunnen ze met een zwakkere bezetting de F1-bezigheden nog blijven services. Er zullen nog steeds engineers heen moeten, maar niet meer zoveel dat EV-projecten voor een merk als Honda niet meer door kunnen gaan lijkt me toch?
Verder moeten die EV's ook verkocht worden. En als ze een flinke sponsordisplay bij RBR kunnen krijgen, zeker nu Aston Martin eindelijk weg is (in snap sowieso niet dat ze dat niet afgekocht hebben destijds en vorig jaar niet gezegd hebben dat ze gewoon per gestelde voorwaarden van de auto af moesten nav de betrokkenheid in RP) is de F1 toch wel iets dat interessant zou kunnen zijn.
Nogmaals, die engine freeze moet dan wel een ding zijn uiteraard. Maar aangezien mensen er al over praten alsof het een ding is en dat dat ook de voorwaarden moet zijn voor als RBR die motor over gaat nemen (wat ik me overigens moeilijk kan voorstellen omdat de infrastructuur daarvoor me niet zo makkelijk lijkt aan te leggen), zou dat onderwerp wel het bespreken waard zijn dunkt me.
[
Voor 37% gewijzigd door
RaJitsu op 26-12-2020 15:19
]
B.S.U.R.