[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.380 views

Onderwerpen

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

2021 F1 Mathematical Driver Rankings

Was Verstappen’s season really that good?
Verstappen’s 2021 season is currently rated stronger than any season by Hamilton, Alonso, Schumacher or Senna.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:39:

Verstappen’s 2021 season is currently rated stronger than any season by Hamilton, Alonso, Schumacher or Senna.
Met de grote kanttekening dat elke coureur met de teamgenoot word vergeleken en Perez is geen topper en had bovendien geen goed seizoen. Max is top maar heb het idee dat deze statistieken niet de juiste manier zijn om dat inzichtelijk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

At this point it’s important to reflect on what exactly is being assessed: it’s comparing results versus his teammate
Zet je mij naast een willekeurige F1-coureur dan eindigt hij waarschijnlijk stijf bovenaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
werphengel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:27:
Dat idee heb ik ook altijd bij Max vooral bij 'Drive to survive' zie je dat; waar andere coureurs vrolijk de bloemetjes buiten zetten met vrienden gaat Max op vakantie met z'n manager. :? Wanneer hij een race heeft gewonnen en hem wordt gevraagd wat hij vanavond gaat doen; "FIFA spelen op de PlayStation".

Ik vond DtS dan ook een beetje ongemakkelijk om te zien, ik vond hem vooral erg eenzaam overkomen. :|
Max gaat gewoon lekker op vakantie met zijn echte jeugdvrienden elk jaar en gaat ook regelmatig leuke dingen doen met vrienden of familie wanneer dat kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

werphengel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:27:
[...]

Dat idee heb ik ook altijd bij Max vooral bij 'Drive to survive' zie je dat; waar andere coureurs vrolijk de bloemetjes buiten zetten met vrienden gaat Max op vakantie met z'n manager. :? Wanneer hij een race heeft gewonnen en hem wordt gevraagd wat hij vanavond gaat doen; "FIFA spelen op de PlayStation".

Ik vond DtS dan ook een beetje ongemakkelijk om te zien, ik vond hem vooral erg eenzaam overkomen. :|
En daar word je op het verkeerde pad gezet. Max houdt zijn privé activiteiten voornamelijk privé tenzij er weer een paparazzi bij is, hij probeert er netjes een scheiding in te houden.

Hij heeft het ook al vaker gezegd over de F1 geruchtenmolen dat ze niet zoveel moeten speculeren en het gewoon op de baan zien of direct van hem/RB moeten horen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Uitgebreid stuk waarin goed uiteen gezet wordt dat Mercedes ook echt zelf strategisch niet slim heeft gedaan.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
Snowhite0901 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:

Uitgebreid stuk waarin goed uiteen gezet wordt dat Mercedes ook echt zelf strategisch niet slim heeft gedaan.
Goed stuk. Precies wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen... Mercedes heeft het zelf verknald en probeert het Masi in de schoenen te schuiven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
alexbl69 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
[...]

Goed stuk. Precies wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen... Mercedes heeft het zelf verknald en probeert het Masi in de schoenen te schuiven.
Nou hij is ook wel kritisch op een stukje van masi. Dat er afgesproken was van tevoren om niet onder sc te eindigen was ook nieuw voor mij.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:08

Toch wordt ook hier in de toelichtingen steeds weer genoemd dat de stijl van Verstappen nog niet volwassen is of dat Lewis een meer genuanceerde rijdersstijl heeft. Dit verhaal zit wel erg diep in de hoofden van in elk geval een deel van de F1-fans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Het_Eendje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:02:
[...]

Toch wordt ook hier in de toelichtingen steeds weer genoemd dat de stijl van Verstappen nog niet volwassen is of dat Lewis een meer genuanceerde rijdersstijl heeft. Dit verhaal zit wel erg diep in de hoofden van in elk geval een deel van de F1-fans.
.. en bij Mer, anders hadden ze die bandjes wel gehaald tijdens de vsc.

Maar ik kan deze discussie echt niet meer aanzien.

Beter onderwerp: Hoe snel zouden die nieuwe autos worden en zou je daar wel mee kunnen inhalen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
Snowhite0901 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:55:
[...]

Nou hij is ook wel kritisch op een stukje van masi. Dat er afgesproken was van tevoren om niet onder sc te eindigen was ook nieuw voor mij.
Tsja er zullen vast meer afspraken zijn die niet bekend zijn. Persoonlijk vind ik het in ieder geval een goed streven. En als je de onboarde van de verschillende coureurs terugkijkt zul je ook gemixte reacties horen. Alonso zit al flink te pushen als die langs komt en de auto van Latifi aan de kraan hangt "nu unlappen, volgende ronde herstart en dan kunnen we nog twee ronden racen". En ook Vettel zit een duidelijke "wanneer kunnen we unlappen en weer racen?" in. Uiteindelijk lijkt het toch gewoon ook echt lang geduurd te hebben voordat het unlappen (en meteen daarna dan de herstart) wordt gecommuniceerd.

Overigens valt bij het terugkijken van al die onboards van de laatste rondes ook op hoe slecht sommige engineers zijn. McLaren staat me bij dat absoluut niet soepel verliep allemaal, zowel bij Norris als bij Ricciardo wat miscommunicatie. En net bv die van Sainz gekeken, die vraagt ergens rond T6, T7 hoeveel ronden er nog zijn, het antwoord laat even op zich wachten, "nog 5 ronden", opgevolgd door de uiterst voorspelbare "vanaf start finish, of?". En als die later nog eens vraagd van "hoeveel ronden nog?" is het ook "twee ronden............ Final lap na start/finish".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 13:27
pjottum schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:08:
Beter onderwerp: Hoe snel zouden die nieuwe autos worden en zou je daar wel mee kunnen inhalen?
Volgens mij had Verstappen het in zijn interview over 3 á 4 seconden langzamer. Maar meen juist dat hier na aanleiding van de testdagen langs kwam dat Purelli van een aantal teams had vernomen dat ze verwachtte maar een halve seconde langzamer te zijn en aan het eind van het seizoen alweer on-par of sneller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:09
[...]

Ik zie het niet als niet volwassen of wel volwassen, maar meer als hoe hard moet je pushen met het materiaal dat je hebt. De RBR was de mindere auto in de tweede helft van het seizoen, dus Verstappen moest harder pushen, terwijl Hamilton in de Mercedes sneller was, dan lijkt het al snel "genuanceerder", want rechte lijn en hij blaast er zo voorbij. En dat verhaal is al jaren herhaald door die superioriteit van de Mercedes, want Hamilton kon rustig voor het veld uit rijden, iedere race weer, ieder seizoen weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 13:08
Snowhite0901 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:

Ironisch genoeg won Hamilton in 2008 door actief te gokken op regenbanden en daarbij track positie opgevende aan Glock. Nu verliezen ze het met passief afwachten, daar zijn ze goed in bij Mercedes. :X.
RobertMe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:12:
[...]

Overigens valt bij het terugkijken van al die onboards van de laatste rondes ook op hoe slecht sommige engineers zijn. McLaren staat me bij dat absoluut niet soepel verliep allemaal, zowel bij Norris als bij Ricciardo wat miscommunicatie. En net bv die van Sainz gekeken, die vraagt ergens rond T6, T7 hoeveel ronden er nog zijn, het antwoord laat even op zich wachten, "nog 5 ronden", opgevolgd door de uiterst voorspelbare "vanaf start finish, of?". En als die later nog eens vraagd van "hoeveel ronden nog?" is het ook "twee ronden............ Final lap na start/finish".
Hoe die engineer van Sainz ook communiceert over die unlapped cars die niet weggaan tussen Verstappen en Sainz. |:( |:(

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Ze hebben beiden een eigen race stijl maar het is duidelijk dat Hamilton een enorme lading meer ervaring heeft om uit te putten. Dat spreekt echter vooral in het voordeel van Verstappen, als die het hem nu al zo moeilijk kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:14:
Volgens mij had Verstappen het in zijn interview over 3 á 4 seconden langzamer. Maar meen juist dat hier na aanleiding van de testdagen langs kwam dat Purelli van een aantal teams had vernomen dat ze verwachtte maar een halve seconde langzamer te zijn en aan het eind van het seizoen alweer on-par of sneller.
Dat bleken simulaties te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Homeland schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:51:
Ze hebben beiden een eigen race stijl maar het is duidelijk dat Hamilton een enorme lading meer ervaring heeft om uit te putten. Dat spreekt echter vooral in het voordeel van Verstappen, als die het hem nu al zo moeilijk kan maken.
Nou ja, strategie en positie zeggen ook wel veel, zoals ook (of misschien wel juist) de laatste race heeft laten zien. Met HAM of VER in een Williams, veranderd de Williams echt niet in een race winnende auto. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-12-2021 21:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:06:
Het interview van Mol met Verstappen was prachtig. Ik ben niet zo'n fan van hem als onpartijdig verslaggever bij een race, maar dit was geweldig. Je merkt dat Verstappen hem vertrouwt en helemaal open en eerlijk reageert. Hij hoeft niet bang te zijn voor strikvragen. Een vreemde had nooit zo'n interview kunnen hebben.
Interview met VER junior en VER senior en DC voor CarNext was ook een toffe, die staat op YouTube. ;) Beide interviews beginnen op hetzelfde balkon, dat was wel even gek om te zien voor mij. Sterker nog, in dezelfde kamer is het interview uiteindelijk opgenomen...

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 18-12-2021 21:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CH4OS schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:07:
[...]
Interview met VER junior en VER senior en DC voor CarNext was ook een toffe, die staat op YouTube. ;) Beide interviews beginnen op hetzelfde balkon, dat was wel even gek om te zien voor mij. Sterker nog, in dezelfde kamer is het interview uiteindelijk opgenomen...
Schitterend, beide interviews waren schitterend. :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pro_6or schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:14:
Trap er toch niet in. Hij begon al tijdens de race “this is manipulated man”. Geeft dan iig nog even een hand, en het mag gezegd worden die werd grootmoedig geaccepteerd door Max van iemand die hem met opzet van de baan reed en constant karaktermoord probeert te plegen. Zelfs over de “opvoeding die ontbreekt” werd gepraat (vader dus). Iets wat Verstappen NOOIT terug heeft gedaan. En nu weigert hij doodleuk te accepteren dat hij Fair en square verslagen is. Probeert hij dus weer de glans eraf te halen.

Lewis is buiten een geweldige coureur in mijn ogen een enge narcist die echt zo hard mogelijk verslagen moet worden. Ik hoop dat ze nooit meer dominant zullen worden.
Goed verwoord. Geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

Napo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:49:
[...]

[...]

Zet je mij naast een willekeurige F1-coureur dan eindigt hij waarschijnlijk stijf bovenaan.
Nee, want in die statistiek wordt ook gekeken naar jouw ervaring en je resultaten in het verleden. Tegen ee; rookie amateur is het moeilijk punten scoren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

NotSoSteady schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:18:
Haha, die clip tijdens het F1 Cafe met Toto Wolff en zijn zwarte turtleneck vind ik zo komisch. Het is net een dorpspastoor.
Die gast was in complete rouwstemming/tenue en de setting leek ook zo kill als een aula. Wat er uit zijn mond kwam was bizar.. hij had het beter door zijn pr staff kunnen laten schrijven want als dit uit zijn hoofd komt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lad-nliVBmUpA_-pEJId_J4YaCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/P1BXN2bzjyLfsHi01sx6iq4M.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ja, daar hebben m.n. MER en Lewis de afgelopen jaren dan werkelijk ook alles aan gedaan om dat beeld er in te pompen als belangrijk onderdeel van al hun politieke spelletjes. Ook de FIA heeft m.i. zich daar niet onbetuigd gelaten met hun manier van straffen.

Daarom ben ik ook zo blij en tevreden dat VER de titel heeft gewonnen. Dat politieke en onsportieve gedrag werd veel teveel beloond.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mrc4nl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:58:
ik weet niet of dit de goede plek is maar iemand heeft veel moeite gedaan om dit filmpje in elkaar te knutselen.
kan m helaas niet embedden.

https://www.reddit.com/r/...ijf74/totos_week_of_pain/
Episch _O- :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Nu online
Ik ging stuk hier, had hem met een clubje Hamilton fans gedeeld en die konden er minder om lachen. Gewoon goud dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:01:
[...]

Nee, want in die statistiek wordt ook gekeken naar jouw ervaring en je resultaten in het verleden. Tegen ee; rookie amateur is het moeilijk punten scoren.
Prima, twee seizoenen in de F1...

Het is nogal een beperkt beeld als je enkel kijkt tussen de rijders van één team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DoeEensGek schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:21:
Ik ging stuk hier, had hem met een clubje Hamilton fans gedeeld en die konden er minder om lachen. Gewoon goud dit!
Toto zit momenteel in isolatie >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08NkrUOHqhkcJ-8BdRb4-g-6ZWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zly4FEe43AkVdH5O1clHkAwA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:05
If the Abu Dhabi GP was a meme

Waar halen sommige het vandaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interviews van Van Gameren namens Ziggo in Parijs bij FIA gala waren niet verkeerd. Kreeg hij mooi nog even een complimentje over zijn bril van Mrs. Horner. (Die overigens ook helemaal stond te stralen van trots naast Horner).

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 21:54

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Sorrie op voorhand, misschien een domme vraag: vroegah kon je bij het plaatsen van een bericht kiezen om een social media linkje toe te voegen, die opties zie ik niet meer staan :?
En ik had net iets leuks :P . Hoe voeg je een Twitter linkje toe, zodat je dus ook het Twitter venster in je post ziet staan?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19

basvn

Breezand - NHN

KillerBee schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:28:
Sorrie op voorhand, misschien een domme vraag: vroegah kon je bij het plaatsen van een bericht kiezen om een social media linkje toe te voegen, die opties zie ik niet meer staan :?
En ik had net iets leuks :P . Hoe voeg je een Twitter linkje toe, zodat je dus ook het Twitter venster in je post ziet staan?
met
code:
1
[embed]tweet[/embed]

foto´s hetzelfde, maar dat met [img]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Erg leuk gedaan! :)

Thanks @basvn ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
En dan nog te schijterig zijn om een paar zinnetjes over de laatste race te schrijven..

Alleen “Max is champion” :N :F

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:07:
[...]

Wat is dat toch met mensen die zichzelf filmen waarbij ze naar een scherm kijken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
poor Leno schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:04:
[...]

En dan nog te schijterig zijn om een paar zinnetjes over de laatste race te schrijven..

Filmpje is al een week oud. Kwam na een uur na de finish al voorbij in de post-race show van Sky. Dikke kans dat van het filmpje twee varianten zijn gemaakt (ook eentje met “Lewis is champion”).

Productiewaarde van het filmpje ligt te hoog om in een uur te improviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:07:
[...]

Wat is dat toch met mensen die zichzelf filmen waarbij ze naar een scherm kijken. 8)7
Haribo macht kindern froh und erwachsene ebenso.. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Over 30 min weer wat nieuwe ''behind the scenes'' van redbull ''Behind The Charge | A Simply Lovely Season Finale With Max Verstappen and Sergio Perez'' :

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 13:05
F1 All Access: George Russell's Last Day At Williams. Laatste dag van George bij Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
poor Leno schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:04:
[...]

De rest van het seizoen is ook in erg korte zinnetjes beschreven. Past dus wel bij de rest van de tekst :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Revisiting F1 Drivers' Predictions For The 2021 Season!

Boom boom FOM klikkie klikkie FOM Fom...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Behind the Charge live ATM:

Behind The Charge | A Simply Lovely Season Finale With Max Verstappen and Sergio Perez

spoiler:
En Albon krijgt een mooie send off

spoiler:
Ook de Redbull Operation rooms in Milton Keynes laten ze zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-12-2021 14:22 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
Chocoball schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:40:
F1 All Access: George Russell's Last Day At Williams. Laatste dag van George bij Williams.
[YouTube: All Access: George Russell's Last Day At Williams]
Getuige z'n tweets is hij een week geleden al geswitched naar Mercedes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
alexbl69 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:23:
[...]

Getuige z'n tweets is hij een week geleden al geswitched naar Mercedes.
Achjoh die knul loopt al het hele jaar met een air en z’n ballenhoofd vanuit de hoogte te doen dat ie naar Mercedes gaat.

Kan m nu al niet uitstaan :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 13:25
Is algemeen race info maar Rosberg zijn team heeft in Xtreme-E Hamilton zijn team verslagen...
Dus als Lewis al op randje depressie stond heeft Nico hem een setje gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:16
Valtteri en Toto reflecten op de behaalde resultaten:

spoiler:
Toto over Sochi :$

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

d-vine schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:16:
Is algemeen race info maar Rosberg zijn team heeft in Xtreme-E Hamilton zijn team verslagen...
Dus als Lewis al op randje depressie stond heeft Nico hem een setje gegeven
Op gelijke punten ook nog, je verzint het niet _O- Rosberg's team had meer wins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Kennelijk heeft niemand wat gezegd op het feit dat Perez overduidelijk HAM aan het tegenhouden was.

Normaal gezien maakt BOT zich hier wel es schuldig aan om VER op te houden terwijl HAM kan sprinten. Maar dan gebeurt het heel subtiel en diplomatiek zodat uiteindelijk niemand er echt wat van zegt. Behalve de scheldkanonnen op de boordradio.

Ik weet niet of het een harde regel is dat je iemand niet mag tegenhouden als die sneller is?

Want bij Abu Dhabi lag het er wel heel dik bovenop. Je hoorde op de radio het bevel komen van ''opdracht HAM blokken'' en je zag Perez ook manoeuvres uithalen om hem maar niet langs te laten.

Hoe zit dat nou eigenlijk dan, mag dat dan wel? Want geen haan heeft er meer naar gekraaid..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Silent Thunder Alleen was het dus geen! ophouden maar een gevecht om de eerste plaats...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Silent Thunder schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:27:
Kennelijk heeft niemand wat gezegd op het feit dat Perez overduidelijk HAM aan het tegenhouden was.

Normaal gezien maakt BOT zich hier wel es schuldig aan om VER op te houden terwijl HAM kan sprinten. Maar dan gebeurt het heel subtiel en diplomatiek zodat uiteindelijk niemand er echt wat van zegt. Behalve de scheldkanonnen op de boordradio.

Ik weet niet of het een harde regel is dat je iemand niet mag tegenhouden als die sneller is?

Want bij Abu Dhabi lag het er wel heel dik bovenop. Je hoorde op de radio het bevel komen van ''opdracht HAM blokken'' en je zag Perez ook manoeuvres uithalen om hem maar niet langs te laten.

Hoe zit dat nou eigenlijk dan, mag dat dan wel? Want geen haan heeft er meer naar gekraaid..
Serieus :?

Wat Perez deed was textbook racing.

Kei en keihard maar niet illegaal.

Als je sneller bent dan iemand, prima, maar dan moet je er ook nog voorbij zien te komen.
Als iemand op een legale manier verdedigt moet je er op een legale manier langs komen.
Dat Hamilton ging janken over dangerous driving, was puur om de stewards er over na te laten denken.. trucje flikt ie continu :/

Je bent niet zomaar verplicht met je kontje de lucht in te gaan wappperen als sir Lewis eraan komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman

Dat mag gewoon, het ging om positie en dan mag dat. Had Perez een ronde achter gelegen, dan had hij blauwe vlaggen gekregen en had hij aan de kant gemoeten.

Vaak zie je iemand die nog moet stoppen niet zo verdedigen, omdat verdedigen tijd kost en de concurrent tijdens die race niet degene is tegen wie je dan aan het verdedigen bent. Ga je daartegen verdedigen, verknal je effectief je eigen race omdat degene met wie je werkelijk voor positie aan het strijden bent in die tijd op jou in kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Humma Kavula schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:29:
@Silent Thunder Alleen was het dus geen! ophouden maar een gevecht om de eerste plaats...
Het was toch echt wel tegenhouden. Over de radio ook duidelijk te horen "back him up", en je zag Perez duidelijk vertragen in bochten waar Hamilton er toch niet langs kon.

Het zal wel mogen, overigens. Ik heb iig niemand horen zwaaien met een regel hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:32:
[...]

Het was toch echt wel tegenhouden. Over de radio ook duidelijk te horen "back him up", en je zag Perez duidelijk vertragen in bochten waar Hamilton er toch niet langs kon.

Het zal wel mogen, overigens. Ik heb iig niemand horen zwaaien met een regel hieromtrent.
Het was een gevecht om de eerste plek, dat Ham daardoor wat opgehouden werd is bijzaak volgens de regels ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Natuurlijk mag dat, het gaat gewoon om een positie immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Een soort BTS om het hele circus de wereld rond te krijgen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Humma Kavula schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:36:
[...]

Het was een gevecht om de eerste plek, dat Ham daardoor wat opgehouden werd is bijzaak volgens de regels ;)
warp schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:36:
[...]

Dat is mijn punt niet. Het is inderdaad om positie, en daardoor mag het volgens de regels. Het doel van Perez was echter wel tegenhouden, omdat ze wisten dat P1 houden toch niet mogelijk was, en het draaide allemaal om Max. Maar inderdaad, het zal dan wel mogen omdat men qua regels alleen kijkt naar of het voor positie is of niet, en niet kijkt naar de intentie. Het is natuurlijk ook wel een hele specifieke situatie, waarbij coureurs doorgaans niet zo hun eigen positie weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45

Genoeg reacties geweest over dat dit idd om een positie ging en dus mag.

Sébastien Bourdais was het er alleen niet mee eens haha. Die heeft wel een verleden met RB, dus neem zijn reactie ook met een korreltje zout.
Bij de race er voor was het discutabeler van Bottas waar Max door de safetycar niet mocht inhalen en opgehouden werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:40:
[...]

[...]

Dat is mijn punt niet. Het is inderdaad om positie, en daardoor mag het volgens de regels. Het doel van Perez was echter wel tegenhouden, omdat ze wisten dat P1 houden toch niet mogelijk was, en het draaide allemaal om Max. Maar inderdaad, het zal dan wel mogen omdat men qua regels alleen kijkt naar of het voor positie is of niet, en niet kijkt naar de intentie. Het is natuurlijk ook wel een hele specifieke situatie, waarbij coureurs doorgaans niet zo hun eigen positie weggooien.
Vergeet ook niet dat F1 in eerste plaats een teamsport is. Wij kijken wel heel erg naar de rijders, maar uiteindelijk gaat het prijzengeld naar de teams op basis van hoe de teams scoren. Daarom zal er ook nooit een regel komen die dit verbied, juist omdat het een teamsport is. En zelfs als die regel er zou komen, gaat het wel tactisch zo uitgelegd worden dat het weer klopt door de teams. Perez hield Hamilton op, zodat Verstappen bij kon komen, met de intentie er voorbij te gaan en dan het stokje van Perez over te nemen, die dan zou stoppen en zelf weer snel in kon lopen.
Nuevocasa schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:43:
[...]

Genoeg reacties geweest over dat dit idd om een positie ging en dus mag.

Sébastien Bourdais was het er alleen niet mee eens haha. Die heeft wel een verleden met RB, dus neem zijn reactie ook met een korreltje zout.
Bij de race er voor was het discutabeler van Bottas waar Max door de safetycar niet mocht inhalen en opgehouden werd.
Dat van Bottas was inderdaad twijfelachtiger, maar daar zal ook geen regel voor gemaakt kunnen worden die dat volledig afdicht. Dan zit je te kijken naar minimale en maximale sectortijden, en dan gaat de voorste op de minimale sectortijd en de achterste op de maximale sectortijd, dan loopt het gat nog steeds rap op want die verschillen tussen die tijden zullen ook wel fors zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De reden dat er bij Bottas over gezeurd wordt is omdat het bij hem altijd in situaties gebeurt waarin inhalen verboden is en de bedoeling is dat het hele veld met dezelfde snelheid rijdt, niet iemand voorop een stuk harder dan de rest erachter. Onder groene vlaggen mag je zo ongeveer alles doen qua ophouden zolang je op dezelfde ronde ligt. Onder geel is het hoogst onsportief om zoiets te doen en bovendien tegen de geest van de regels, als het niet ook tegen de letter ervan is (bijv. maximaal X autolengtes afstand tot je voorligger).

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 19-12-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
warp schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:36:
[...]

Het doet mij denken aan deze pracht situatie, waar Max zorgt dat Vettel onder druk komt van Ricciardo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

[...]

Maar wat is je punt dan wel? Wat hier gebeurde is doodnormaal en binnen de regels en Perez heeft daat een prachtjob geleverd. Waarom zou iemand daar ook maar even negatief over gaan doen of de aandacht op negatieve manier op gaan vestigen? Strategie is al jarenlang onderdeel van de sport en dit was gewoon een strategische zet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

BlackMonkey schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:49:
[...]

Het doet mij denken aan deze pracht situatie, waar Max zorgt dat Vettel onder druk komt van Ricciardo.

[YouTube: Vettel, Verstappen And Ricciardo Battle In Mexico | Mexican Grand Prix 2016]
Gek eigenlijk gezien ronde 1 bocht 6/7 afgelopen race, dat Verstappen een tijdstraf kreeg voor het afsnijden van de bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blokker_1999 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:50:
[...]

Maar wat is je punt dan wel? Wat hier gebeurde is doodnormaal en binnen de regels en Perez heeft daat een prachtjob geleverd. Waarom zou iemand daar ook maar even negatief over gaan doen of de aandacht op negatieve manier op gaan vestigen? Strategie is al jarenlang onderdeel van de sport en dit was gewoon een strategische zet.
Nou ik had dus niet echt een punt, ofzo :P Ik vroeg het me toen het gebeurde gewoon af, of dit mocht. Wetende dat het inderdaad om positie is. Zo'n duidelijke manier van een ander ophouden had ik nog niet eerder gezien. Maar zoals gezegd, er is dus geen regel voor, en die zal er zoals hierboven is aangehaald, ook wel niet komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Dentist

Next patient please...

[...]

Misschien de Abu Dhabi race in het seizoen Rosberg vs Hamilton kijken? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:00:
[...]

Nou ik had dus niet echt een punt, ofzo :P Ik vroeg het me toen het gebeurde gewoon af, of dit mocht. Wetende dat het inderdaad om positie is. Zo'n duidelijke manier van een ander ophouden had ik nog niet eerder gezien. Maar zoals gezegd, er is dus geen regel voor, en die zal er zoals hierboven is aangehaald, ook wel niet komen.
Hamilton deed het zelf ook in 2016 op dezelfde baan, hij probeerde Rosberg tegen te houden zodat een van de rijders erachter Rosberg in zou halen.

En vervolgens "What am I supposed to do? Let the dude win?":

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 19-12-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:28
RoD schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:00:
[...]

Er zijn wel regels voor verdedigen toch? Zo mag je volgens mij niet zigzaggend het rechte stuk over en dien je in een bocht je aan je gekozen racelijn te houden. Zo ver ik kan zien, houdt Perez zich daar prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DataGhost schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:05:
[...]

Hamilton deed het zelf ook in 2016 op dezelfde baan, hij probeerde Rosberg tegen te houden zodat een van de rijders erachter Rosberg in zou halen.
[YouTube: Rosberg's Intense Final Lap and Celebrations | 2016 Abu Dhabi Grand Prix]
En vervolgens "What am I supposed to do? Let the dude win?":
[YouTube: 2016 Abu Dhabi - Post-Race: "What am I supposed to do? Let the dude win?" - Hamilton]
Ohja, dat is waar ook, die was ik alweer vergeten :D Mooi voorbeeld inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
[...]

[...]
Het is natuurlijk ook wel een hele specifieke situatie, waarbij coureurs doorgaans niet zo hun eigen positie weggooien.
Nee hoor, zo specifiek is het niet. Alonso deed het ook om Ocon te beschermen in Hongarije tegen een mogelijk opmars van Hamilton, Tsunoda in Turkije en deze race deed Perez het.

Echter is het inherent aan vechten om een plek dat je tijd gaat verliezen. Daarom zie je ook vaak dat er niet gevochten wordt tegen een veel snellere tegenstander. De voornaamste reden is dat je je eigen race eigen weg gooit door snellere slijtage van de banden.

@LA-384 Het is heel simpel zo lang we het niet hebben over achterliggers is alles in principe toegestaan, om de plek te verdedigen zo lang dat niet resulteert in leaving the track/forcing another driver/causing a collision/dangerous driving/moving under breaking en dat soort zaken.

In principe deed Perez weinig verkeerd, je kunt hoogstens discussiëren over het weaven, (dat mag geloof ik 1x en als je het slim doet kan je het 2x doen door eerst van de racelijn te gaan om daarna terug te gaan) maar uiteindelijk deed Perez precies wat hij moest doen en dat was Hamilton ophouden/vertragen door plek 1 met hand en tand te verdedigen en dat mag gewoon.

Daar speelt overigens ook mee waar je tegenstander zit, zoals de slipstream breken door Max is in de ruimste zin van het woord wel verdedigen maar niet zoals het regelement van de F1 het bedoeld, want Hamilton wordt (nog) niet gehinderd in het daadwerkelijk passeren van Max.

F1 regels kijken ook niet naar je intentie, maar zwart-wit naar je actie. Anders zou een Haas van dit jaar die voorop rijdt in Monaco ook straf moeten krijgen omdat hij het hele veld ophoudt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 19-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Hoe zit dat nou eigenlijk dan, mag dat dan wel?
Het korte antwoord is JA het lange antwoord is ook JA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:19
BlackMonkey schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:31:
Valtteri en Toto reflecten op de behaalde resultaten:

[YouTube: Valtteri and Toto: Last Video]

spoiler:
Toto over Sochi :$
mag ik eerlijk zijn dat ik deze wel grappig vind? vooral dat stukje over sochi is gewoon eerlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18

AvK

Ready Set Go

Humma Kavula schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:36:
[...]

Jouw avatar leidt me altijd zo verschrikkelijk af....... :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Transportman schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:46:
[...]
Dat van Bottas was inderdaad twijfelachtiger, maar daar zal ook geen regel voor gemaakt kunnen worden die dat volledig afdicht. Dan zit je te kijken naar minimale en maximale sectortijden, en dan gaat de voorste op de minimale sectortijd en de achterste op de maximale sectortijd, dan loopt het gat nog steeds rap op want die verschillen tussen die tijden zullen ook wel fors zijn.
Daar zijn toch al regels voor? Er zijn Vsc delta’s die ze mogen/moeten rijden, die zijn nu echter alleen gemaximeerd, als ze daar ook een minimum aan hangen is dat zo klaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:50:
[...]

Daar zijn toch al regels voor? Er zijn Vsc delta’s die ze mogen/moeten rijden, die zijn nu echter alleen gemaximeerd, als ze daar ook een minimum aan hangen is dat zo klaar.
Dit is weer net zo'n ding wat ongetwijfeld valt onder de reden waarom artikel 15.3 bestaat, iets wat niet in regels te vatten is voor alle situaties. Als je een maximale tijd invoert gaat dat er ongetwijfeld voor zorgen dat rijders te hard gaan rijden op stukken waar dat eigenlijk niet kan (vanwege de situatie op dat moment) of er gebeurt iets geks onder VSC waardoor die tijd niet haalbaar is of weet ik wat. Je houdt wel nog steeds het probleem dat de minimum- en maximumtijd niet hetzelfde zijn, dus kan de leider alsnog op de minimumtijd wegrijden terwijl degene daarachter strak tegen de maximumtijd rijdt. Ook het accordeon-effect zal voor momenten zorgen waarin die maximumtijd niet haalbaar is, zolang alle rijders niet precies even hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DataGhost schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:57:
[...]

Dit is weer net zo'n ding wat ongetwijfeld valt onder de reden waarom artikel 15.3 bestaat, iets wat niet in regels te vatten is voor alle situaties. Als je een maximale tijd invoert gaat dat er ongetwijfeld voor zorgen dat rijders te hard gaan rijden op stukken waar dat eigenlijk niet kan (vanwege de situatie op dat moment) of er gebeurt iets geks onder VSC waardoor die tijd niet haalbaar is of weet ik wat. Je houdt wel nog steeds het probleem dat de minimum- en maximumtijd niet hetzelfde zijn, dus kan de leider alsnog op de minimumtijd wegrijden terwijl degene daarachter strak tegen de maximumtijd rijdt. Ook het accordeon-effect zal voor momenten zorgen waarin die maximumtijd niet haalbaar is, zolang alle rijders niet precies even hard rijden.
Rijders kunnen in principe niet te hard, want de delta’s zijn per minisector en ze hebben maar beperkte tijd om verloren tijd in te halen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 12:17

Als iemand op een rondje gezet wordt, krijgt hij blauwe vlaggen en moet hij aan de kant.

Gaat het gevecht om positie dan mag dit gewoon. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dentist schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:04:
[...]
Misschien de Abu Dhabi race in het 2016 seizoen Rosberg vs Hamilton kijken? ;)
Mijn gedachte ook, Hamilton probeerde het zowat de gehele race :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:00:
[...]

Rijders kunnen in principe niet te hard, want de delta’s zijn per minisector en ze hebben maar beperkte tijd om verloren tijd in te halen.
Totdat er iets gebeurd is in minisector X waardoor je vrijwel stil moet gaan staan, maar je vanwege de maximale delta dus "te hard" er voorbij moet rijden omdat je anders die tijd niet haalt. Je rijdt dan voor de tijdswaarneming niet te snel, maar wel voor de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DataGhost schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:03:
[...]

Totdat er iets gebeurd is in minisector X waardoor je vrijwel stil moet gaan staan, maar je vanwege de maximale delta dus "te hard" er voorbij moet rijden omdat je anders die tijd niet haalt. Je rijdt dan voor de tijdswaarneming niet te snel, maar wel voor de situatie.
Als er dingen gebeuren waar ze vrijwel stil voor moeten staan had er wel een SC geweest ;)

Maargoed, met zoals ze wel gewoon een minimale tijd voor outlaps in de qualy kunnen handhaven zou hier ook best iets voor kunnen worden gedaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dentist schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:04:
[...]

Misschien de Abu Dhabi race in het seizoen Rosberg vs Hamilton kijken? ;)
Haha, dat was waar Rosberg Verstappen in moest halen om kampioen te worden waar ie op de radio niet heel blij mee was? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:05:
[...]

Als er dingen gebeuren waar ze vrijwel stil voor moeten staan had er wel een SC geweest ;)

Maargoed, met zoals ze wel gewoon een minimale tijd voor outlaps in de qualy kunnen handhaven zou hier ook best iets voor kunnen worden gedaan.
Voor een spin van een of twee rijders die daarmee het circuit blokkeren totdat ze de achteruit hebben gevonden vind ik een SC een beetje overkill om eerlijk te zijn :p
Wat ik vooral probeer te zeggen is dat er altijd kutvoorbeelden zijn van situaties die zich daadwerkelijk voor kunnen doen maar waar je niet fatsoenlijk regels op kunt maken die keihard te handhaven zijn. Minimumsnelheden zijn van die dingen die lastig altijd te handhaven zijn, terwijl dat dus maar een heel beperkte bijdrage is aan het oplossen van het probleem, zolang de minimale en maximale tijd per X bijvoorbeeld een seconde uit elkaar mogen liggen. Dan heb je namelijk X seconden +/- per ronde die je binnen de regels kan gebruiken. En als X heel hoog is (zeg 20 minisectoren per ronde) moet de marge heel laag (ruim onder de seconde, anders kan je 20 seconden per ronde ophouden), wat dus een heel krappe marge geeft om in te rijden en dus makkelijk overtredingen oplevert. En met lage X (zeg 3 normale sectoren per ronde) moet de marge bijna wel groter zijn dan een seconde of twee voor bijv. de situatie waar je langs rijdt, waarmee je alsnog makkelijk 3-6 seconden per ronde oponthoud kan veroorzaken "binnen de regels". Met als bijkomend nadeel dat je dat dus niet eens kan bestraffen, want er is een regel die zegt dat het snel genoeg is. Niet dat het recent ooit bestraft is hoor, maar die optie verdwijnt dan.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 19-12-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39
Bijzonder druk filmpje van ze, maar inhoudelijk best weinig informatie behalve uitdaging dit en uitdaging dat? Wel een nieuw weetje
spoiler:
dat DHL 3 teams ingezet heeft in een triple header, 1 per race :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
DutX schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:14:
[...]

Bijzonder druk filmpje van ze, maar inhoudelijk best weinig informatie behalve uitdaging dit en uitdaging dat? Wel een nieuw weetje
spoiler:
dat DHL 3 teams ingezet heeft in een triple header, 1 per race :+
Je moet wat in de winterstop :+. Maar ik had gehoopte dat hij wat meer in de stijl van een eerdere versie was. Die is een stuk informatiever:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

BOT lukt dat alleen als er een SC situatie is en Verstappen hem niet in MAG halen. Dan gaat hij helemaal onderin z'n delta zitten terwijl Hamilton juist zo snel mogelijk rijdt om een gat te trekken.

In een gewone racesituatie is Bottas meestal niet zo succesvol in het ophouden van Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:15:
[...]
BOT lukt dat alleen als er een SC situatie is en Verstappen hem niet in MAG halen. Dan gaat hij helemaal onderin z'n delta zitten terwijl Hamilton juist zo snel mogelijk rijdt om een gat te trekken.

In een gewone racesituatie is Bottas meestal niet zo succesvol in het ophouden van Verstappen.
Deze vorm van competitievervalsing mag per direct worden afgeschaft, voor iedereen dan vanzelfsprekend maar in de meeste gevallen heeft het team wat vaak vooraan rijdt er het meeste profijt van.

Tot op de seconde vanuit de box gecoacht worden om het gat maar zo maximaal als toegestaan te laten worden, en dan zit je daar als directe concurrent achter en zie je je directe tegenstander steeds verder uit het beeld verdwijnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
hardware-lover schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:25:
[...]

Deze vorm van competitievervalsing mag per direct worden afgeschaft, voor iedereen dan vanzelfsprekend maar in de meeste gevallen heeft het team wat vaak vooraan rijdt er het meeste profijt van.

Tot op de seconde vanuit de box gecoacht worden om het gat maar zo maximaal als toegestaan te laten worden, en dan zit je daar als directe concurrent achter en zie je je directe tegenstander steeds verder uit het beeld verdwijnen.
Waarom?

In mijn optiek moedigt dit juist de achterliggende coureur aan om beter zijn best te doen om in te halen.
Laat de achterliggende coureur zich ophouden door de tweede rijder van een ander team die voor hem rijdt en hem ophoudt, of kan hij er met geen mogelijkheid langskomen, dan moet hij (of zij) maar gaan solliciteren bij het snellere team of breien als hobby nemen.

Het is een teamsport geworden in de loop der jaren, dus dit spelletje hoort er nu eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:41
murphydrz schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:21:
[...]

Waarom?

In mijn optiek moedigt dit juist de achterliggende coureur aan om beter zijn best te doen om in te halen.
Laat de achterliggende coureur zich ophouden door de tweede rijder van een ander team die voor hem rijdt en hem ophoudt, of kan hij er met geen mogelijkheid langskomen, dan moet hij (of zij) maar gaan solliciteren bij het snellere team of breien als hobby nemen.

Het is een teamsport geworden in de loop der jaren, dus dit spelletje hoort er nu eenmaal bij.
Het gaat in deze discussie om de SC situatie, dan mag je niet inhalen. Dat is precies de truc. Voorste wisselt banden, tweede houdt de rest op, zodat het gat zo groot mogelijk wordt en de voorste binnen dat gat terug op de baan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

murphydrz schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:21:
Waarom?

Omdat op dat moment de wedstrijd geneutraliseerd is, inhalen verboden en er van racen geen sprake is.

Als je het voorbeeld van Perez voor afgelopen race als voorbeeld aan wilt halen? Dat was een dikke prima, op dat moment werd er namelijk nog actief gestreden op de baan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Toke_gt schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:24:
[...]

Het gaat in deze discussie om de SC situatie, dan mag je niet inhalen. Dat is precies de truc. Voorste wisselt banden, tweede houdt de rest op, zodat het gat zo groot mogelijk wordt en de voorste binnen dat gat terug op de baan komt.
hardware-lover schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:25:
[...]

Omdat op dat moment de wedstrijd geneutraliseerd is, inhalen verboden en er van racen geen sprake is.

Als je het voorbeeld van Perez voor afgelopen race als voorbeeld aan wilt halen? Dat was een dikke prima, op dat moment werd er namelijk nog actief gestreden op de baan.
My bad, laat ik eerst even goed lezen voordat ik commentaar geef..
Jullie hebben gelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Oke dank voor het uitgebreide antwoord.

Nog een video van de laatste lap, door de ogen van een Pro-HAM reporter, ook leuk om te zien

''its never normally like this''

''he is weaving all over the road''

YouTube: Last lap view from Mercedes garage, RB's pitwall, Max's onboard & Ch...

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 19-12-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Illegal_Alien schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:48:

Revisiting F1 Drivers' Predictions For The 2021 Season!

[YouTube: Revisiting F1 Drivers' Predictions For The 2021 Season!]

Boom boom FOM klikkie klikkie FOM Fom...
Ik wil hem niet spoileren maar...
spoiler:
Hij wist het de hele tijd al!!!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
Max kan ook alles he

Doet ook even een interview in het Duits

YouTube: YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dit is dan wel weer erg netjes van Mazepin, kerstpakketten voor het team:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent Thunder schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:16:
Max kan ook alles he

Ja zo kan ik ook Duits _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:06:
[...]

Haha, dat was waar Rosberg Verstappen in moest halen om kampioen te worden waar ie op de radio niet heel blij mee was? :)
De gevechten met Max zouden ook wel eens de reden van het stoppen van Rosberg kunnen zijn. Ik begreep dat hij daarvoor nogal wat peultjes aan het zweten is geweest. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hardware-lover schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:25:

Waarom ook zo ingewikkeld met een delta? Gewoon pitlimiter erop, en als dat te langzaam is, dan gewoon een VSC knop. In WEC/GT racing is dat doodnormaal. VSC in 5 seconds. 5.. 4.. 3.. 2.. 1.. VSC NOW.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-12-2021 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Alfa Novanta schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:31:
[...]

Waarom ook zo ingewikkeld met een delta? Gewoon pitlimiter erop, en als dat te langzaam is, dan gewoon een VSC knop. In WEC/GT racing is dat doodnormaal. VSC in 5 seconds. 5.. 4.. 3.. 2.. 1.. VSC NOW.
Een rondje VSC op de pitlimiter is gevaarlijker dan op de huidige VSC-snelheden. Met jouw voorstel hervat de race terwijl iedereen steenkoude banden heeft. Bij 60 of 80 km/u krijg je die niet opgewarmd. Dan kan je de SC in ieder geval alvast klaarzetten voor bij het hervatten van de race. En met een VSC-knop moet je alsnog rekening houden met dat sommige delen van de baan veel sneller zijn dan andere delen, dus dat je daar ook verschillende limiter-snelheden voor moet hebben. Anders heb je bijv. hairpins waar je volle kracht doorheen gaat. Die verschillende snelheden... misschien kan je dat een delta noemen ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 20-12-2021 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
https://nl.motorsport.com...ekomst-bespreken/6893303/

Haha, Binotto vindt dat Sainz en Leclerc samen het sterkste duo op de grid zijn. U-hu.

Leclerc vond ik dit seizoen behoorlijk teleurstellend presteren, terwijl hij toch de prins is daar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Silent Thunder schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:16:
Max kan ook alles he

Tja, hij woonde zijn hele leven al vlak bij Duitsland en er zullen in zijn team vele Duitsers zijn waaronder natuurlijk dr. Helmut Marko, dus daar zal hij dikwijls Duits mee spreken.

Maar euhm aan het einde zat nog een mooie Easter egg.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKncxDkCueYrMeDlPrPzbgbNZNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YhVsn8Pf7HYIIvSWj5k1Wql.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oUMdgddqzviT3REk4Uzp5ZwUyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAi2vDBCEj1DULVUZLmXRmrw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY5dmhkeNi6ZGnEV2q-L2-vdyRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njPGK5VS6Cv89jCNQIXflEe7.jpg?f=fotoalbum_large

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:38:
Een rondje VSC op de pitlimiter is gevaarlijker dan op de huidige VSC-snelheden. Met jouw voorstel hervat de race terwijl iedereen steenkoude banden heeft. Bij 60 of 80 km/u krijg je die niet opgewarmd. Dan kan je de SC in ieder geval alvast klaarzetten voor bij het hervatten van de race. En met een VSC-knop moet je alsnog rekening houden met dat sommige delen van de baan veel sneller zijn dan andere delen, dus dat je daar ook verschillende limiter-snelheden voor moet hebben. Anders heb je bijv. hairpins waar je volle kracht doorheen gaat. Die verschillende snelheden... misschien kan je dat een delta noemen ofzo.
Tja, op welke snelheid je hem afregelt valt natuurlijk te bezien en remmen voor een hairpin moet uiteraard gewoon kunnen. Maar het is voor iedereen hetzelfde natuurlijk. En als het te lang duurt uiteraard een SC op de baan brengen om die temperatuur er weer in te krijgen.

Pagina: 1 ... 168 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken