[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.377 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hann1BaL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik zal je even helpen verbeteren: In de kwalificatie is hij regelmatig de snelste (4 vs 6 poles van Hamilton). In de race gaat het moeizamer. Lijkt lastiger de banden in het juiste window te kunnen krijgen en daardoor gemiddeld een slechtere start. (Als je de reactietijden vergelijkt zie je dat daar eigenlijk weinig verschil is.)

Bottas kon het in Mexico niet goed doen:
Opdracht was: Geef Lewis een slipstream
En achteraf was het: Hij had de buitenkant dicht moeten gooien.

Die 2 zaken gaan natuurlijk niet lekker samen, maar dat begon bij de oorzaak: Slechte start.

Hij is gewoon een degelijke racer.

Volgens mij is kritiek op Bottas een indirect compliment aan Hamilton, omdat die gewoon retesnel is. Datzelfde geldt dus voor Perez en Verstappen.

Perez was toch heel goed? Maar wel altijd dik en dik achter Verstappen. Dat gebeurt Bottas ook. Ik zie veel vergelijking tussen de 2, behalve dan in de laatste race met zijn megaverdediging tegenover Hamilton. 8)
begrijp waar je vandaan komt, maar deel die niet helemaal;

perez kan inhalen (helaas moet ie dat te vaak doen omdat qualificatie mwah is)

bottas is zeker rappe jongen, maar gok dat 'aan het lijntje houden 1jr contract' niet bijdraagd aan zijn mentale toestand. en rust het koppie zit ook een paar tiende :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:41:
[...]

bottas is zeker rappe jongen, maar gok dat 'aan het lijntje houden 1jr contract' niet bijdraagd aan zijn mentale toestand. en rust het koppie zit ook een paar tiende :+
Waar ben je het niet mee eens? Dat Bottas een slechte Racer is? Zijn er races van Bottas geweest dat hij indrukwekkende inhaal acties deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:41:
[...]

Dat van het jaarcontract hoef je niet te gokken: Luister "Beyond the Grid" podcast en je hoort het van Bottas zelf.

Perez kan zeker wel inhalen, maar ook dat ligt iets genuanceerder: De MB is lastiger om mee in te halen dan de RB (door het makkelijker kunnen volgen met een RB.)
Perez ligt echter altijd weer meer dan een pitstop achter Verstappen. Hij is 4e geworden in het kampioenschap achter Bottas.
Ik weet dus niet helemaal waarop we moeten baseren dat Perez het zoveel beter doet dan Bottas.
Welke statistiek legt mij uit dat Perez veel beter is?

De MB was aan het eind van het seizoen sneller, maar de RB aan het begin.

Ik probeer Bottas niet overdreven te verdedigen, maar hij is gewoon 3e geworden, wat gezien zijn niveau gewoon prima is. Als hij beter had kunnen inhalen was hij wel met veel meer punten geeindigd. Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Homeland schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:
Ben benieuwd of Hamilton er volgend jaar nog bij is, hoop van wel.

Sowieso maar de vraag hoe de verhoudingen tussen de teams dan zijn, zowel Red Bull als Aston Martin hebben vaan personeel bij Mercedes vandaan gehaald dus die zullen dat qua ontwikkeling van de auto vast ook nog wel voelen.
Ik vraag me echt oprecht af of Mercedes nog dominant gaat blijven. Honda trekt zich terug uit de F1 wegens elektrificatie, geld daar ook voor nodig, image motorsport, maar dat geldt ook voor Daimler, die zijn ook nog maar 1derde eigenaar van het team. De engine freeze, niet voor gaan liggen. 3 klanten teams (inkomen) het lijkt er op dat ook via HPP die ondersteuning niet meer dusdanig zal zijn. Idd de “geruchten” (lijkt me waar) dat er al veel personeel gepoached is.

Het zou ook echt beter zijn wanneer er weer eens meerdere teams kunnen knokken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hann1BaL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:53:
[...]

Dat van het jaarcontract hoef je niet te gokken: Luister "Beyond the Grid" podcast en je hoort het van Bottas zelf.

Perez kan zeker wel inhalen, maar ook dat ligt iets genuanceerder: De MB is lastiger om mee in te halen dan de RB (door het makkelijker kunnen volgen met een RB.)
Perez ligt echter altijd weer meer dan een pitstop achter Verstappen. Hij is 4e geworden in het kampioenschap achter Bottas.
Ik weet dus niet helemaal waarop we moeten baseren dat Perez het zoveel beter doet dan Bottas.

Ik probeer Bottas niet overdreven te verdedigen, maar hij is gewoon 3e geworden, wat gezien zijn niveau gewoon prima is. Als hij beter had kunnen inhalen was hij wel met veel meer punten geeindigd. Dat klopt.
MB was aan het begin van hetbseizoen ook sterk. Bottas kon zich altijd vooraan kwalificeren. Volgend seizoen ga je zien dat Bottas niet die goede qualifier is. Bij Williams destijds had hij ook een raket, zeker in de qualy.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
[...]

Bottas kon dankzij die snelle auto vooraan kwalificeren, maar als dat een keer niet gebeurd/start slecht was en hij in het middenveld terecht kwam, kwam hij nauwelijks meer vooruit en moest het voornamelijk op strategie gebeuren. Hamilton sneed diverse races dwars door het veld (al hielp in Brazilie die motor wel enorm mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Transportman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:01:
[...]

Bottas kon dankzij die snelle auto vooraan kwalificeren, maar als dat een keer niet gebeurd/start slecht was en hij in het middenveld terecht kwam, kwam hij nauwelijks meer vooruit en moest het voornamelijk op strategie gebeuren. Hamilton sneed diverse races dwars door het veld (al hielp in Brazilie die motor wel enorm mee).
Dat zei ik toch ook al in de vorige post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:27
[...]

Vergeet niet dat Bottas al het vijfde jaar in die auto zit. Perez reed zijn eerste meters in een Red Bull pas in februari of zo. Zeker aan het begin van het seizoen moest hij extreem aan de auto wennen. Pas ergens ver over de helft van het seizoen had Perez ook pas het vertrouwen in en de kennis van de auto om zijn eigen setup te zoeken zodat de auto wat meer bij zijn rijstijl paste i.p.v. blind de setup van Verstappen kopiëren. Dit heeft Perez aan het begin van het seizoen natuurlijk ook redelijk wat punten gekost. En met dan een tweede race in Imola, waar die goed kwalificeert (P2), maar de auto vervolgens in de race onder onbekende omstandigheden (regen dus) niet onder controle heeft. Bij races waar de RB16B goed was en er bovenuit stak zag je ook dat Perez mee kon, maar dan reed Verstappen bij wijze van op 85% en Perez op 95%. Maar als Verstappen in de moeilijkere races op 95% moest rijden zakte Perez door het ijs, omdat hij de auto niet kende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Maar dat makkelijker volgen met een RB is iets wat nergens op gebaseerd is. Bottas kan gewoon niet zo goed echt racen, inhalen, een afwijkende lijn rijden. Hamilton kan dat wel met in feite dezelfde auto (setup zou wat kunnen afwijken).
Mee eens hoor, ik ben echt niet zo onder de indruk van Perez. Ik vroeg me direct al af wat hij nou zou brengen wat Albon en Gasly niet konden brengen. Ik vond hem nauwelijks beter dan Ocon toen hij met hem reed, beetje aan de agressieve kant zelfs. Zijn verdedigen tegen Hamilton was best knap gedaan, hij heeft zo z'n momenten, maar als het niet constant van hoge kwaliteit is, kun je er niet op bouwen.

Bottas kan zo ontzettend vastzitten achter auto's die gewoon echt een klasse minder zijn. Dat ligt toch echt aan hem, want Lewis kan wel inhalen, zelfs bij auto's die bijna net zo snel zijn (zie zijn inhaalacties op VER). Het kan dus wel met die Mercedes, maar Bottas krijgt het niet voor elkaar.

Bottas is goed over 1 rondje, maar ik zou hem aanraden om te gaan simracen om zijn race instinct wat te trainen. Misschien wat laat in zijn carrière, maar het traint echt je reflexen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ArgantosNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:51:
[...]

Waar ben je het niet mee eens? Dat Bottas een slechte Racer is? Zijn er races van Bottas geweest dat hij indrukwekkende inhaal acties deed?
Dat perez en bottas vergelijkbaar materiaal zijn.

Bottas is duidelijk sneller over 1 ronden, en als hij zij dag heeft “komt ie bij lewis in de buurt”

Perez is duidelijk beter in inhalen , en als ie een top dag heeft; komt ie niet bij Max in de buurt (wie wel? Ricciardo vond ik mooi om te zien. En ook Carlos kon vuur bij Max aan schenen leggen) zie dat perez niet doen.

Ze zijn beide een prima “2e/support” rijder (dus wat dat betreft wel vergelijkbaar)

Maar qua racecraft zijn t verschillende coureurs

Kwam vanmiddag statistiek tegen; Charles leclerc heeft meer chassis afgeschreven dan Nikita mazepin 👍

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 17-12-2021 17:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
vhal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:38:
[Afbeelding]

En Hamilton is sinds vandaag ook weer in het openbaar :)
Bottas nog steeds in zn Merc kloffie? Wanneer is ie van Alfa Romeo dan?

Tot die tijd ben ik nog geen fan van ‘m hoor :> O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:29
De nieuwe F1 president gaat dus als eerste taak mercedes een straf geven voor het niet komen opdagen voor de awards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 15:56

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Palindrome schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:55:
De nieuwe F1 president gaat dus als eerste taak mercedes een straf geven voor het niet komen opdagen voor de awards.
Van wat ik net heb gelezen in de Telegraaf heb ik er geen hoge pet van.
„Ik zal naar de situatie moeten kijken, we kunnen de regels niet zomaar negeren als er sprake is van een overtreding. Maar het is ook belangrijk dat een kampioen zich goed blijft voelen in deze sport.”

[ Voor 27% gewijzigd door Pjottski op 17-12-2021 18:01 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mavamal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:06:
Vergis je niet, Bottas was een groot talent. Niet kaliber Russell of Leclerc, maar geen nobody. In een Williams kon hij toen ook regelmatig Mercedessen achter zich houden.
Williams had in 2014 / 2015 nog best een competitieve auto maar dat ging gestaag bergaf helaas.
Ondanks dat Bottas met enige regelmaat op het podium kwam in 2014 heeft ie in de drie jaar bij Williams maar twee keer voor een Mercedes weten te eindigen tenzij er een Mercedes uitviel.
Hij was wel beter dan zijn teamgenoot Massa maar daar was iedereen het alwel over eens dat die het niet meer had.

Ik heb verder niks tegen die kerel maar ik denk dat hij gewoon geen killersinstinct heeft. Hij is te aardig om iemand aan de kant te zetten zoals kampioenen dat wel eens doen per euhm, ongeluk expres.
(zelf doorhalen wat niet van toepassing is)

Als je kijkt wat Rosberg aan podiums gepakt heeft in zijn drie seizoenen bij Mercedes tegenover Bottas' vijf seizoenen, dan kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat hij weinig racecraft heeft. Goeie tweede man wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:39:
Kwam vanmiddag statistiek tegen; Charles leclerc heeft meer chassis afgeschreven dan Nikita mazepin 👍
Ik neem aan dat je ook specifiek dit seizoen bedoeld? In de volledige F1 loopbaan lijkt mij dat sowieso weinig schokkend gezien Leclerc nu zijn derde? vierde? seizoen er op heeft zitten (en heel wat chassis' heeft afgeschreven :+), terwijl Mazepin pas één seizoen heeft kunnen werken hier aan :p

Overigens heb ik hier afgelopen week ook ergens een lijstje langs zien komen met geschatte reparatiekosten. Daarin stond Leclerc op de tweede plek, met Schumacher op één. Mazepin kwam denk ik niet in dat lijstje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
poor Leno schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:46:
[...]

Contracten in F1 lopen (vrijwel) altijd van 1 januari tot 31 december. Immers komt het niet voor dat personeel (coureurs of wat dan ook) zo midden in een seizoen vertrekken. Hoogstens wat kantoorpersoneel, maar dan dus ook het faciliterende personeel. Ook ontwerpers etc draaien neem ik aan per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:46:
[...]

Hij heeft al voor Alfa getest in Abu Dhabi. Dit is gewoon de overgangsperiode waarin ie nog wat PR-verplichtingen heeft voor Mercedes. Hij zal niet meer aanschuiven bij overleg over volgend seizoen ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Even een link erbij:
New FIA president Mohammed Ben Sulayem says Lewis Hamilton can be given "no forgiveness" if he is found to have breached Formula 1's rules in missing the annual prize-giving gala.
https://www.autosport.com...ed-fia-gala-rules/6886492

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
Hoe dan ook geven ze maximaal een geldboete, dus echt grote sancties zijn het nu ook weer niet. Als ze al een boete krijgen, zal het feit dat ze hem krijgen meer pijn doen dan de boete zelf.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

d-vine schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:44:
Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coulthard – The Day After in Abu Dhabi

YouTube: CarNext presents: Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coultha...

First Interview as a World Champion 🏆
Max Verstappen, World Champion Formula 1 2021 sat down together with his dad Jos Verstappen and David Coulthard exclusively for CarNext the day after his historic victory in Abu Dhabi
Zeer leuk interview. :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
redwing schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:27:
[...]

Hoe dan ook geven ze maximaal een geldboete, dus echt grote sancties zijn het nu ook weer niet. Als ze al een boete krijgen, zal het feit dat ze hem krijgen meer pijn doen dan de boete zelf.
Wat mij betreft geven ze hem inderdaad een boete van € 47,85. Dat, of een echte boete van 7 miljoen euro. Of, liever, gewoon 10 punten aftrek bij start seizoen dat volgt. Wederom een dieptepunt van onze ''sportieve' Lewis Hamilton. Zo ontzettend kinderachtig.

Daarnaast is het ge ach-en-wee over de FIA niet van de lucht. De laatste x dat ik dat zag was rond 2016, en daarvoor net na de kwalificatie van de Hongaarse GP van 2007. Voor de verandering kan dat geklaag mij niet lang genoeg doorgaan. :) Max heeft natuurlijk een ander record voor Hamilton - 5 wereldkampioenschappen achter elkaar (van Schumacher), nu door de neus geboord. En het valt nog te bezien of Mercedes zo sterk zal zijn met de nieuwe regels, of dat Russell een nieuwe Alonso/Rosberg gaat worden. Nee dit kampioenschap van Max Verstappen komt als een geschenk uit de hemel en gewoon zeer knap van red Bull in het algemeen. Ik heb Toto en zn gezeik nog nooit zo onder de tafel gezien. Prachtig. Prach-tig! Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mercedes heeft gewoon de prijs opgehaald?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:11:
[...]

De straf is voor Lewis, die als nr. 2 in het WDC had moeten komen opdraven. Merc heeft inderdaad wel iemand gestuurd voor de WCC-prijsuitreiking.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:27

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:11:
[...]

Lewis moest persoonlijk aanwezig zijn voor zijn P2 award. Net als dat P3, Valtteri, gewoon aanwezig was.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:25:
[...]

De straf is voor Lewis, die als nr. 2 in het WDC had moeten komen opdraven. Merc heeft inderdaad wel iemand gestuurd voor de WCC-prijsuitreiking.
Nouja, het is ook weer niet dat Mercedes zomaar "iemand" gestuurd heeft. Want het was James Allison, technisch hoofd van het team. Dus vanuit het oogpunt van "beste auto" ook niet perse heel gek. (Maar ja, uiteraard zal het normaliter wel de teambaas zijn namens het team).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Lol. Zelfde intro en setting als Carnext interview.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:25:
[...]

Sir Lewis moet zijn slachtofferrol wel tot het maximum uitspelen hé!
Zijn eerste reactie na de race was prima, hierna echter zeer zwak en klein.

Toch knap hoe 1 voordeel in het voordeel van Max in het hele seizoen volgens Mercedes zogenaamd het hele seizoen heeft beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:32:
Lol. Zelfde intro en setting als Carnext interview.
Context? Neem aan Ziggo interview?

In ieder geval heeft Verstappen maandag een complete persdag gehad. Dus dat hij dat op één plek heeft gedaan en de interviewers naar hem kopen is ook niet heel gek lijkt mij dan.

En dan maandag persdag, dinsdag rijden, woensdag naar de fabriek, donderdag het gala, en vanaf vandaag vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Jesus, en weer vollopen!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
RobertMe schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:38:
[...]

Context? Neem aan Ziggo interview?

In ieder geval heeft Verstappen maandag een complete persdag gehad. Dus dat hij dat op één plek heeft gedaan en de interviewers naar hem kopen is ook niet heel gek lijkt mij dan.

En dan maandag persdag, dinsdag rijden, woensdag naar de fabriek, donderdag het gala, en vanaf vandaag vakantie.
Ziggo ja.
Prachtige beelden met hevig geëmotioneerde Max.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:44:
[...]

Ziggo ja.
Prachtige beelden met hevig geëmotioneerde Max.
Dat had Olav mooi gedaan met die beelden erbij !

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik moet er eigenlijk ook mee ophouden, maar ja?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Toch bijzonder om die emotionele kant van hem te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wauw, geen corona meer in Sydney?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Olav krijgt aardig wat kritiek over z'n rol als commentator, maar ik vind hem als interviewer fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:48
Bij meer mensen het beeld op zwart tijdens interview met Max? Alle Ziggo Sport zenders geven hier zwart beeld ;(

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:10:
Bij meer mensen het beeld op zwart tijdens interview met Max? Alle Ziggo Sport zenders geven hier zwart beeld ;(
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:10
DutchCrownNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:10:
Ja hier ook alle Ziggo kanalen (ik kijk op Canal Digital) zowel op de app als de decoder

[ Voor 5% gewijzigd door TR1969 op 17-12-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Ja. Via KPN wel het beeld weg.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 21-09 18:31
yinx84 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:06:
Olav krijgt aardig wat kritiek over z'n rol als commentator, maar ik vind hem als interviewer fantastisch!
Eens! Ik vond het interview met David Coulthard ook leuk, toffe gast is dat. Maar ik verbaas me er over hoe goed dit interview met Olav is. Goed bedacht ook zo met de beelden erbij. Heb Max nog nooit zo emotioneel gezien. Erg verfrissend om naast de koele kikker kant ook eens deze kant van hem te zien.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Emotionele Max:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 22:48

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Hier werkt het gewoon (youfone=kpn glasvezel internet)

[ Voor 44% gewijzigd door Plenkske op 17-12-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier ook geen enkel probleem met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:09

Zorro

Z

Het is KPN (in elk geval, misschien meer) die een probleem heeft. Ziggo klanten niet.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:28:
Hier ook geen enkel probleem met Ziggo.
Mijn vermoeden is dat alleen Ziggo nog werkt.
Alle afgeleiden daarvan hebben nu storing.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:29
Jongens, gaan we dan eindelijk, aan het (bijna?) einde van Olaf zijn carrière complimentjes uitdelen?

Volgens mij zit bij jullie de emotie er ook goed in. Duimpje.

[ Voor 22% gewijzigd door talkatoo op 17-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:09

Zorro

Z

talkatoo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:36:
Jongens, gaan we dan eindelijk, aan het (bijna?) einde van Olaf zijn carrière complimentjes uitdelen?

Nee. Want ik zie niks.
Ja, een GEWELDIGE dartpot, omdat ik daar maar naartoe ben gezapt. Sterker, ik ben achteraf dolgelukkig met de storing.

BWOOAAAHHHHHHH!

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
talkatoo schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:36:

Het interview was prima.
Ik had nog gehoopt op wat andere vragen. Maar dit was goed zo, een dag na de laatste race.

Een interview is wel wat anders dan commentaar geven ;)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Laatst online: 21-09 16:36
Net geplaatst op Yt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:34:
[...]

Sir Lewis moet zijn slachtofferrol wel tot het maximum uitspelen hé!
Zijn eerste reactie na de race was prima, hierna echter zeer zwak en klein.
Ik heb misschien niet alles gevolgd, maar wat heeft Lewis dan precies gezegd? Ik heb vooral Toto wat tegenstrijdige dingen horen zeggen en namens Lewis horen praten. Ik las ook dat Lewis heeft gevraagd om met het proces te stoppen.

Er wordt geclaimd dat Lewis Max alleen feliciteerde voor de bühne, maar dat vind ik flauw. Dat weten we immers gewoon niet. Ik vind dat hij best down mag zijn, gezien hoe hij het kampioenschap verloor. Hij verloor het kampioenschap terecht, maar de race overwinning had hij gewoon verdiend. Dat kan alleen niet allebei gebeuren :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Grrrrrene schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:51:
[...]

Ik heb misschien niet alles gevolgd, maar wat heeft Lewis dan precies gezegd? Ik heb vooral Toto wat tegenstrijdige dingen horen zeggen en namens Lewis horen praten. Ik las ook dat Lewis heeft gevraagd om met het proces te stoppen.

Er wordt geclaimd dat Lewis Max alleen feliciteerde voor de bühne, maar dat vind ik flauw. Dat weten we immers gewoon niet. Ik vind dat hij best down mag zijn, gezien hoe hij het kampioenschap verloor. Hij verloor het kampioenschap terecht, maar de race overwinning had hij gewoon verdiend. Dat kan alleen niet allebei gebeuren :)
Trap er toch niet in. Hij begon al tijdens de race “this is manipulated man”. Geeft dan iig nog even een hand, en het mag gezegd worden die werd grootmoedig geaccepteerd door Max van iemand die hem met opzet van de baan reed en constant karaktermoord probeert te plegen. Zelfs over de “opvoeding die ontbreekt” werd gepraat (vader dus). Iets wat Verstappen NOOIT terug heeft gedaan. En nu weigert hij doodleuk te accepteren dat hij Fair en square verslagen is. Probeert hij dus weer de glans eraf te halen.

Lewis is buiten een geweldige coureur in mijn ogen een enge narcist die echt zo hard mogelijk verslagen moet worden. Ik hoop dat ze nooit meer dominant zullen worden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Haha, die clip tijdens het F1 Cafe met Toto Wolff en zijn zwarte turtleneck vind ik zo komisch. Het is net een dorpspastoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:14:
[...]

Trap er toch niet in. Hij begon al tijdens de race “this is manipulated man”. Geeft dan iig nog even een hand, en het mag gezegd worden die werd grootmoedig geaccepteerd door Max van iemand die hem met opzet van de baan reed en constant karaktermoord probeert te plegen. Zelfs over de “opvoeding die ontbreekt” werd gepraat (vader dus). Iets wat Verstappen NOOIT terug heeft gedaan. En nu weigert hij doodleuk te accepteren dat hij Fair en square verslagen is. Probeert hij dus weer de glans eraf te halen.

Lewis is buiten een geweldige coureur in mijn ogen een enge narcist die echt zo hard mogelijk verslagen moet worden. Ik hoop dat ze nooit meer dominant zullen worden.
Grootmoedig geaccepteerd?... Tja zo kan je alles wel op een rare manier interpreteren.

Je kan de beide vaders lastig vergelijken, de een heeft nou eenmaal een redelijke waslijst met veroordelingen en niet zulke rooskleurige verhalen over hem, de ander is ook sinds een paar jaar een stuk minder zichtbaar in de F1 wereld.

Hoop overigens ook dat er geen dominantie komt, van niemand, want dat maakt het er niet leuker op. Als Max nu elk jaar het WK wint is er ook geen zak aan, tenzij hij het elk jaar in de laatste race binnen weet te slepen maar zelfs dan zie ik liever andere winnaars door de jaren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Homeland schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:24:
[...]

Grootmoedig geaccepteerd?... Tja zo kan je alles wel op een rare manier interpreteren.

Je kan de beide vaders lastig vergelijken, de een heeft nou eenmaal een redelijke waslijst met veroordelingen en niet zulke rooskleurige verhalen over hem, de ander is ook sinds een paar jaar een stuk minder zichtbaar in de F1 wereld.

Hoop overigens ook dat er geen dominantie komt, van niemand, want dat maakt het er niet leuker op. Als Max nu elk jaar het WK wint is er ook geen zak aan, tenzij hij het elk jaar in de laatste race binnen weet te slepen maar zelfs dan zie ik liever andere winnaars door de jaren heen.
Meen je nou echt dat hij vrij staat iemand zijn vader te beledigen? Gelukkig denkt Max er niet zo over en wanneer hij dat wel zou doen kan hij door één fan een streep zetten. Bah.

een treffende spreuk

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik weet niet of dit de goede plek is maar iemand heeft veel moeite gedaan om dit filmpje in elkaar te knutselen.
kan m helaas niet embedden.

https://www.reddit.com/r/...ijf74/totos_week_of_pain/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:54:
[...]

Meen je nou echt dat hij vrij staat iemand zijn vader te beledigen? Gelukkig denkt Max er niet zo over en wanneer hij dat wel zou doen kan hij door één fan een streep zetten. Bah.
Even geggoled, ma veel artikelen over Jos Verstappen... Kwam ik van Hamilton deze vertaalde quote tegen.

---
Volgens Hamilton had Verstappen vaker de kans om hem van de baan te tikken. Ook is de Engelsman nergens te groot voor. "Ik vecht andere keren wel terug en weet hoe ik mijn verlies moet nemen." Volgens hem ligt het aan de opvoeding die men vanuit huis meekrijgt.

"Ik werd als kind gepest, zowel op school als op het circuit. Mijn pa leerde mij voor mezelf op te komen, maar op een nette manier. Niet door mensen te laten crashen of hen van de baan te rijden."
---

Zie daar eigenlijk weinig kwaads in en zie in die quote in elk geval geen sneer naar de opvoeding door Jos.

Maar al zou hij wel iets zeggen, er is echt meer dan genoeg slechts over Jos te zeggen dat helaas waar is, maar kan me niet heugen dat Hamilton dat heeft gedaan overigens.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Homeland schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:00:
[...]

Even geggoled, ma veel artikelen over Jos Verstappen... Kwam ik van Hamilton deze vertaalde quote tegen.

---
Volgens Hamilton had Verstappen vaker de kans om hem van de baan te tikken. Ook is de Engelsman nergens te groot voor. "Ik vecht andere keren wel terug en weet hoe ik mijn verlies moet nemen." Volgens hem ligt het aan de opvoeding die men vanuit huis meekrijgt.

"Ik werd als kind gepest, zowel op school als op het circuit. Mijn pa leerde mij voor mezelf op te komen, maar op een nette manier. Niet door mensen te laten crashen of hen van de baan te rijden."
---

Zie daar eigenlijk weinig kwaads in en zie in die quote in elk geval geen sneer naar de opvoeding door Jos.

Maar al zou hij wel iets zeggen, er is echt meer dan genoeg slechts over Jos te zeggen dat helaas waar is, maar kan me niet heugen dat Hamilton dat heeft gedaan overigens.
Dat is nu precies hoe Hamilton opereert. Elke keer weer. Vaak zelfs dagelijks wanneer er iets ingekleed moet worden. “Het ligt aan de opvoeding die je van huis uit mee krijgt. Mijn pa leerde mij. Maar op een nette manier zonder crashen”

Het staat er net niet letterlijk, dus je kan niet zeggen dat hij zegt dat Jos Max niet goed heeft opgevoed. Maar vind je het heel raar als ik denk dat de bedoelingen van die zinnen is dat ik dat zo interpreteer? Ik weet het antwoord al. Ik zal wel gek zijn.

Bovendien, dit komt “mensen niet laten crashen” dus uit de mond van de man die Silverstone deed.

En hij deed het niet alleen bij Max (dat was wel de ergste imho) Ook Rosberg is er meermaals van af gedrukt.

Gelukkig laat Max dit voor 95% links liggen. Het enige dat je kan doen in zijn positie.

Ik heb Lewis wat dit betreft erg laag zitten. Ik snap wél waarom hij het doet, maar ook totaal niet. Hij heeft alles gewonnen, is een geweldige coureur, waaronder je dan zo manifesteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Inderdaad, tijdens de pre-race driver press conference kwamen er ook een paar vragen zijn kant op van het kaliber "hoe groot is de kans dat jullie in een gevecht elkaar eraf tikken?" en zijn antwoorden waren steeds van "ik heb geen controle over wat de auto's om mij heen doen". Daarmee zegt hij ook niks letterlijk maar legt wel bij voorbaat de schuld bij "een" ander neer. Toto hetzelfde, met z'n Senna-Prost-opmerking. Silverstone was ook al bij voorbaat Verstappen die "te agressief was en de deur dichtgooide" ondanks de zeeën van ruimte. En als er dan eindelijk toch een Brazilië gebeurt is het "zie je wel". PR PR PR, daar draait het om, het verhaal aan jouw kant krijgen. Net als in Inception, je kan niet zomaar iets ongehoords zeggen want dat shockeert te veel, dat verhaal blijft niet plakken, nee, je moet de zaadjes van een verhaal planten zodat je die uitspraak er uiteindelijk zelf bij verzint als een logisch gevolg. Dat hebben ze precies het hele jaar al gedaan, en langer ook nog. En volgens mij zijn ze het ondertussen zelf ook gaan geloven.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 18-12-2021 00:23 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• redwing
DataGhost schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:21:
Inderdaad, tijdens de pre-race driver press conference kwamen er ook een paar vragen zijn kant op van het kaliber "hoe groot is de kans dat jullie in een gevecht elkaar eraf tikken?" en zijn antwoorden waren steeds van "ik heb geen controle over wat de auto's om mij heen doen". Daarmee zegt hij ook niks letterlijk maar legt wel bij voorbaat de schuld bij "een" ander neer. Toto hetzelfde, met z'n Senna-Prost-opmerking. Silverstone was ook al bij voorbaat Verstappen die "te agressief was en de deur dichtgooide" ondanks de zeeën van ruimte. En als er dan eindelijk toch een Brazilië gebeurt is het "zie je wel". PR PR PR, daar draait het om, het verhaal aan jouw kant krijgen. Net als in Inception, je kan niet zomaar iets ongehoords zeggen want dat shockeert te veel, dat verhaal blijft niet plakken, nee, je moet de zaadjes van een verhaal planten zodat je die uitspraak er uiteindelijk zelf bij verzint als een logisch gevolg. Dat hebben ze precies het hele jaar al gedaan, en langer ook nog. En volgens mij zijn ze het ondertussen zelf ook gaan geloven.
Inderdaad, continue zijn ze bezig met de onschuld te spelen en de schuld bij anderen te leggen. En naar mijn idee is inderdaad het gevolg hiervan dat ze niet verder kunnen kijken dan deze laatste race waar ze bewust 'bestolen' zijn. Wat verder kijken en bedenken dat in andere races het kwartje de andere kant opviel en zelfs dat ze in de laatste race een paar keer een andere keuze hadden kunnen maken komt niet in ze op.

Feit blijft uiteindelijk wel dat Hamilton in de afgelopen 8 jaar slechts 2 keer echt serieus concurrentie heeft gehad en beide keren heeft verloren :+

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk is het gewoon heel simpel; alles kan gebeuren in de sport, op elk moment. Ook op het laatste moment kan iemand er af vliegen, of je band klappen. Vervolgens is het zaak om daar mee om te gaan en op die situatie in te spelen. Mercedes heeft ervoor gekozen om VER niet die track position te geven. Daar is verder niets mis mee, maar dan moet je wel op de blaren zitten wanneer je je billen brandt en dat kost Mercedes nu gewoon moeite. Ja, HAM was de sterkste gedurende de race, tot de LAT SC-situatie, daar hebben ze het simpelweg op verloren. Het is jammer dat het team dat niet wilt inzien en vast blijft houden aan iets wat ze zelf eigenlijk weggegeven hebben. Dat maakt ook dat verder in beroep gaan echt moeilijk had geworden voor Mercedes.

Men roept wel dat het om de naam van de sport niet teveel te schaden is, maar het is vooral de eigen imago schade beperken (wat ook al zovaak gezegd is overal, ook hier). Het beste dat Benz kan doen, is uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen. Dit jaar vergeten, waar ze sowieso meer fouten hebben gemaakt en men minder luisterde naar de coureurs. Mercedes heeft wat dat betreft afgelopen jaar meermaals bewezen dat de simulator en de berekeningen van de strategen simpelweg niet opwegen tegen de kennis en ervaring van een coureur. Het is jammer dat Mercedes dit niet wil inzien.

EDIT, kleine toevoeging:
Natuurlijk, er zitten twee kanten aan, maar het gaat er uiteindelijk ook om dat je je flexibel moet opstellen en moet inspelen op de situatie die zich voordoet. Doordat Mercedes te bang was om track position op te geven (en volgens mij hebben ze deze fout meerdere malen gemaakt het afgelopen seizoen, zie ook Frankrijk bijvoorbeeld, of andere races waarop de coureurs riepen dat ze een andere bandenstrategie hadden moeten hebben) hebben ze het op de lange termijn gewoon verloren. Frankrijk was immers ook vlak voor het einde beslist dat VER langs HAM gaat met veel meer topsnelheid, alsof HAM in een andere klasse rijdt.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 18-12-2021 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:31
Wat ik zie is dat de fans van coureurs hun positie verdedigen. Het maakt mij niet uit of Max of Lewis de WDC wordt, het enige wat ik wil is een eerlijke strijd.

Nou denk ik dat Max met RBR in een eerlijk seizoen kampioen was geworden. Alsnog zijn er naar mijn mening door de FIA teveel fouten gemaakt. Dat zit helaas in de hele opbouw van het regeltjesboek en de geschiedenis van de sport en de toepassing van stewards en mensen als Masi.

Als racesportliefhebber ben ik erg teleurgesteld in de kwaliteit van de F1-serie. Als de uitslag van een heel kampioenschap voor de laatste race bepaalt was door vele losse incidenten en dan ín de laatste race bepaalt werd door Latifi en Masi, dan weet je dat het allemaal niet deugt.

Het seizoen was spannend door de puntenstrijd tussen de top twee. Maar alsnog vond ik het als racesportliefhebber een slecht seizoen. Zo slecht dat ik overweeg om mij meer op mijn eigen racesport te richten of op andere race-disciplines. Max is een topcoureur, dat wist ik al. FIA maakt er een clown-show van. En dat verdienen Max en Lewis en nog een paar coureurs zeker niet.

Max gaat uiteraard zijn felbegeerde titel claimen en ophalen bij het gala. Ik snap aan de andere kant wel dat Lewis en MER niet meedoen aan het circus. Ook al is MER hypocriet daarin. Ben het wel met ze eens dat je aan zo'n shitshow verder niet mee moet willen doen. Het liefst had ik dat Max zijn titel niet had geclaimd. Max gaat het nog zeker 8x winnen. Hij en RBR waren onstervelijk geworden als ze de FIA hadden geboycot door dit seizoen niet te accepteren. Ik snap heel goed dat dat niet kan, teveel belangen en geld en toekomst op het spel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
NotSoSteady schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:18:
Haha, die clip tijdens het F1 Cafe met Toto Wolff en zijn zwarte turtleneck vind ik zo komisch. Het is net een dorpspastoor.
Die reactie van Doornbos was wel goud. “Geen idee wat ie allemaal gezegd heeft”.
.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:03:
Wat ik zie is dat de fans van coureurs hun positie verdedigen. Het maakt mij niet uit of Max of Lewis de WDC wordt, het enige wat ik wil is een eerlijke strijd.

Nou denk ik dat Max met RBR in een eerlijk seizoen kampioen was geworden. Alsnog zijn er naar mijn mening door de FIA teveel fouten gemaakt. Dat zit helaas in de hele opbouw van het regeltjesboek en de geschiedenis van de sport en de toepassing van stewards en mensen als Masi.

Als racesportliefhebber ben ik erg teleurgesteld in de kwaliteit van de F1-serie. Als de uitslag van een heel kampioenschap voor de laatste race bepaalt was door vele losse incidenten en dan ín de laatste race bepaalt werd door Latifi en Masi, dan weet je dat het allemaal niet deugt.

Het seizoen was spannend door de puntenstrijd tussen de top twee. Maar alsnog vond ik het als racesportliefhebber een slecht seizoen. Zo slecht dat ik overweeg om mij meer op mijn eigen racesport te richten of op andere race-disciplines. Max is een topcoureur, dat wist ik al. FIA maakt er een clown-show van. En dat verdienen Max en Lewis en nog een paar coureurs zeker niet.

Max gaat uiteraard zijn felbegeerde titel claimen en ophalen bij het gala. Ik snap aan de andere kant wel dat Lewis en MER niet meedoen aan het circus. Ook al is MER hypocriet daarin. Ben het wel met ze eens dat je aan zo'n shitshow verder niet mee moet willen doen. Het liefst had ik dat Max zijn titel niet had geclaimd. Max gaat het nog zeker 8x winnen. Hij en RBR waren onstervelijk geworden als ze de FIA hadden geboycot door dit seizoen niet te accepteren. Ik snap heel goed dat dat niet kan, teveel belangen en geld en toekomst op het spel.
Ik snap dat je je positie verdedigd, maar wat een onzin. Er zijn inderdaad genoeg fouten gemaakt door de wedstrijdleiding, maar voornamelijk in het nadeel van Verstappen. In de laatste race is er meer aandacht, maar uiteindelijk maar slechts 1 race in het hele seizoen. Verstappen is gewoon 100% verdiend wereldkampioen en mag met trots de trofee in ontvangst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Exocet schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:16:
[...]

Ik snap dat je je positie verdedigd, maar wat een onzin. Er zijn inderdaad genoeg fouten gemaakt door de wedstrijdleiding, maar voornamelijk in het nadeel van Verstappen. In de laatste race is er meer aandacht, maar uiteindelijk maar slechts 1 race in het hele seizoen. Verstappen is gewoon 100% verdiend wereldkampioen en mag met trots de trofee in ontvangst nemen.
Dat zei ik ook al. Max heeft het verdiend. Alleen hoeft hij totaal niet trots te zijn op de FIA. Het is helaas geen realistische optie om ze als Max zijnde nu te boycotten. Het was voor de toekomst echter wel beter geweest, want als de nr 1 en 2 niet komen opdagen, dan was er waarschijnlijk iets meer veranderd bij de FIA, dan als alleen de zure nr 2 het statement maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

JB

Cédric roelt!

Playa del C. schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:30:
[...]

Dat zei ik ook al. Max heeft het verdiend. Alleen hoeft hij totaal niet trots te zijn op de FIA. Het is helaas geen realistische optie om ze als Max zijnde nu te boycotten. Het was voor de toekomst echter wel beter geweest, want als de nr 1 en 2 niet komen opdagen, dan was er waarschijnlijk iets meer veranderd bij de FIA, dan als alleen de zure nr 2 het statement maakt.
Ben ik niet zo bang voor. Nu gaat de FIA met alle teams om tafel zo lijkt. Dit is belangrijk, anders krijgt MER er waarschijnlijk weer wat uitgesleept wat enkel in hun voordeel werkt.

Toto moet accepteren dat ie de FIA niet owned. Icm alle PR om dit soort dingen nadien te kunnen beïnvloeden, is hoe Mercedes te werk is gegaan. Masi beschermen door die radio bullshit af te schaffen is al heel belangrijk hierin.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
JB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:50:
[...]

Ben ik niet zo bang voor. Nu gaat de FIA met alle teams om tafel zo lijkt. Dit is belangrijk, anders krijgt MER er waarschijnlijk weer wat uitgesleept wat enkel in hun voordeel werkt.

Toto moet accepteren dat ie de FIA niet owned. Icm alle PR om dit soort dingen nadien te kunnen beïnvloeden, is hoe Mercedes te werk is gegaan. Masi beschermen door die radio bullshit af te schaffen is al heel belangrijk hierin.
Eens. Het wordt niet erger. Het zit alleen sterk in mijn natuur om niet mee te spelen met een shitshow. Ik ben het eens met Kees van de Grint (RTL GP), een zeer ervaren man in de racesportwereld. De FIA moet stoppen met de vele onzinnige regeltjes en de toepassing daarvan. Laat de coureurs het op de baan uitvechten (zonder contact). Dit seizoen is dat in zeer veel gevallen anders geweest en werd een race bepaalt door vrijwel onbestraft contact met een crash als gevolg, en andersom door veel gevallen van oneerlijke toepassing van regeltjes. Denk aan track limits, ophouden van anderen, doorrijden bij geel, motorwissels, ongeldige onderdelen, enz.
En dan daar bovenop zijn er nog gekkigheden als hoe een SC de race en de strategie compleet beïnvloeden. Ik snap niet hoe mensen kunnen accepteren dat in een race het mogelijk is om in de laatste ronde een voorsprong van 30 seconden te zien verdampen doordat iemand rond P20 crasht en een SC vraagt. Daar zijn hele andere opties mogelijk, waarvan een VSC een deel van de problemen wegneemt. We weten tegenwoordig op de milli-seconde waar iedereen rijdt. Laat ze na een SC dan vertrekken op die tijd of weer binnen een marge van die tijd plaats vinden op de track na een opwarmronde. En zo zijn er allerlei opties om het veiliger en eerlijker te maken. Denk aan geen pitstops tijdens SC, geen radiocontact, geen 5 sec. straffen (de impact van die straf hangt af van de specifieke positie van een coureur), out- en inlap snelheid, autoonderdelen-controle op orde, enz.

Maar juist bij irritant gedrag van een coureur, als het onsportief wordt. Juist dan hard straffen. Masi heeft voor Zandvoort GP gewaarschuwd om in de kleine pitlane niet andere teams expres te blocken. Zoiets zou vooraf niet gezegd hoeven worden, als de regel zou gelden dat je gewoon standaard je sportief gedraagt. Autoracen als gentlemen is veel leuker dan de huidige toxic setting. Dat laatste is dan trouwens vooral op MER en Toto van toepassing dit seizoen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
CH4OS schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:28:
Uiteindelijk is het gewoon heel simpel; alles kan gebeuren in de sport, op elk moment. Ook op het laatste moment kan iemand er af vliegen, of je band klappen. Vervolgens is het zaak om daar mee om te gaan en op die situatie in te spelen. Mercedes heeft ervoor gekozen om VER niet die track position te geven. Daar is verder niets mis mee, maar dan moet je wel op de blaren zitten wanneer je je billen brandt en dat kost Mercedes nu gewoon moeite. Ja, HAM was de sterkste gedurende de race, tot de LAT SC-situatie, daar hebben ze het simpelweg op verloren. Het is jammer dat het team dat niet wilt inzien en vast blijft houden aan iets wat ze zelf eigenlijk weggegeven hebben. Dat maakt ook dat verder in beroep gaan echt moeilijk had geworden voor Mercedes.

Men roept wel dat het om de naam van de sport niet teveel te schaden is, maar het is vooral de eigen imago schade beperken (wat ook al zovaak gezegd is overal, ook hier). Het beste dat Benz kan doen, is uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen. Dit jaar vergeten, waar ze sowieso meer fouten hebben gemaakt en men minder luisterde naar de coureurs. Mercedes heeft wat dat betreft afgelopen jaar meermaals bewezen dat de simulator en de berekeningen van de strategen simpelweg niet opwegen tegen de kennis en ervaring van een coureur. Het is jammer dat Mercedes dit niet wil inzien.
Misschien zien ze het wel in, maar laten ze dat naar buiten toe niet weten en is het gemekker over de wedstrijdleiding alleen maar een bliksemafleider voor hun eigen falen afgelopen zondag.

Laat ik maar positief beginnen: ik denk dat Lewis Hamilton weinig dingen beter had kunnen doen zondag. Hij reed goed, maar hij heeft de race - en daarmee ook de titel - verloren door het falen van het team Mercedes. Bottas is altijd omschreven als de ideale teammaat van Hamilton, maar afgelopen zondag reed hij als een natte krant. Anoniem ergens op plek 6 - 8 en op dusdanig grote afstand dat Verstappen tijdens de VSC (Giovinazzi) en de SC (Latifi) een gratis pitstop had.

Bovendien was de angst om te verliezen bij Mercedes groter dan de wil om te winnen. Zowel tijdens de VSC als bij de SC had Hamilton als het ware de eerste keuze om te gaan pitten, maar zij hebben dat niet gedaan. Bij de SC werd dat duidelijk aangegeven, omdat ze de track position niet wilde verliezen. Door de mogelijkheid van een gratis pitstop was het voor Red Bull makkelijk om een contraire strategie ten opzichte van Mercedes te kiezen en daarmee ook het initiatief in de race over te nemen.

Vanuit Mercedes is het dan balen dat de uitkomst verkeerd uitpakt, maar je hebt je als team ervoor gekozen om zelf in die positie te gaan zitten. Niet willen kiezen is immers ook een keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door rclahsen op 18-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
rclahsen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:44:
[...]

Misschien zien ze het wel in, maar laten ze dat naar buiten toe niet weten en is het gemekker over de wedstrijdleiding alleen maar een bliksemafleider voor hun eigen falen afgelopen zondag.

Laat ik maar positief beginnen: ik denk dat Lewis Hamilton weinig dingen beter had kunnen doen zondag. Hij reed goed, maar hij heeft de race - en daarmee ook de titel - verloren door het falen van het team Mercedes. Bottas is altijd omschreven als de ideale teammaat van Hamilton, maar afgelopen zondag reed hij als een natte krant. Anoniem ergens op plek 6 - 8 en op dusdanig grote afstand dat Verstappen tijdens de VSC (Giovinazzi) en de SC (Latifi) een gratis pitstop had.

Bovendien was de angst om te verliezen bij Mercedes groter dan de wil om te winnen. Zowel tijdens de VSC als bij de SC had Hamilton als het ware de eerste keuze om te gaan pitten, maar zij hebben dat niet gedaan. Bij de SC werd dat duidelijk aangegeven, omdat ze de track position niet wilde verliezen. Door de mogelijkheid van een gratis pitstop was het voor Red Bull makkelijk om een contraire strategie ten opzichte van Mercedes te kiezen en daarmee ook het initiatief in de race over te nemen.

Vanuit Mercedes is het dan balen dat de uitkomst verkeerd uitpakt, maar je hebt je als team ervoor gekozen om zelf in die positie te gaan zitten. Niet willen kiezen is immers ook een keuze.
Het probleem is natuurlijk dat als ze wel waren gestopt dan waren ze op dat moment afhankelijk geweest van een beslissing van Masi die nooit eerder op die manier was genomen. Ze konden er dus ook niet vanuit gaan dat die beslissing genomen zou worden, het stond immers niet zo in het reglement en er was geen precedent voor.

Vanuit Mercedes was er dus geen enkele logische reden om op dat moment hun positie op te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
@rclahsen: Top, deze zin uit jouw post:
Bovendien was de angst om te verliezen bij Mercedes groter dan de wil om te winnen.
Dit is inderdaad de essentie mogelijk een verklaring voor wat er afgelopen zondag gebeurde.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 18-12-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:42
Homeland schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:20:
[...]

Het probleem is natuurlijk dat als ze wel waren gestopt dan waren ze op dat moment afhankelijk geweest van een beslissing van Masi die nooit eerder op die manier was genomen. Ze konden er dus ook niet vanuit gaan dat die beslissing genomen zou worden, het stond immers niet zo in het reglement en er was geen precedent voor.

Vanuit Mercedes was er dus geen enkele logische reden om op dat moment hun positie op te geven.
Ik weet niet of ik dat met je eens ben: Als ze naar binnen waren gegaan dan was dat geen risicovrije keuze geweest, maar de keuze die ze maakte was ook niet vrij van risico's.

Ik ken niet alle regels uit mijn hoofd, maar wat ik uit de beslssing van de stewards begreep, heeft Masi met betrekking tot de inzet van de SC een redelijk vrije hand. Dat is denk ik ook wel logisch, omdat je niet elke racesituatie vooraf uit kunt schrijven. En ook met een scenario waarvoor nog geen precedent is, zul je met je keuze rekening moeten houden.

En als je keuze dan de verkeerde kant op valt, dan is het natuurlijk gemakkelijk om de schuld van het verliezen bij een externe partij te leggen, maar het siert je als je ook gewoon eerst jezelf in de spiegel kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rclahsen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:44:
[...]

Tijdens de VSC hadden ze zelfs 2 kansen 1x voordat Max stopte en 1x in het rondje daarna waar ze een vrije pitstop hadden kunnen nemen onder VSC.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
rclahsen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:39:
[...]
Ik weet niet of ik dat met je eens ben: Als ze naar binnen waren gegaan dan was dat geen risicovrije keuze geweest, maar de keuze die ze maakte was ook niet vrij van risico's.

Ik ken niet alle regels uit mijn hoofd, maar wat ik uit de beslssing van de stewards begreep, heeft Masi met betrekking tot de inzet van de SC een redelijk vrije hand. Dat is denk ik ook wel logisch, omdat je niet elke racesituatie vooraf uit kunt schrijven. En ook met een scenario waarvoor nog geen precedent is, zul je met je keuze rekening moeten houden.

En als je keuze dan de verkeerde kant op valt, dan is het natuurlijk gemakkelijk om de schuld van het verliezen bij een externe partij te leggen, maar het siert je als je ook gewoon eerst jezelf in de spiegel kijkt.
En dan moet je ook bedenken dat er vooraf al besproken is dat ze, mits mogelijk, niet onder een SC wilden finishen. Ze hadden dus kunnen bedenken dat Masi er alles aan zou doen om toch nog te gaan rijden.

Ik schat dat dat ook de reden is dat ze toch niet in beroep zijn gegaan. Naast dat het al duidelijk voor een slecht imago aan het leiden was, hadden ze die zeer waarschijnlijk niet gewonnen. En zelfs als ze zouden winnen was de kans dat de uitslag aangepast zou worden alsnog nihil.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Niet de regels van de Formule 1 moeten veranderen, maar de circuits, aldus Allard Kalff.
In “This Week with Will Buxton” (Motorsport.TV): https://motorsport.tv/mot...-buxton-episode-16/133791

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Homeland schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:20:
[...]

Dat was alleen op dat moment het probleem. Maar het gaat juist om wat daarvoor gebeurde. RB wisselde bij de VSC al wit voor wit, dus MER wist dat de banden van RB beter waren. Daar hebben ze niet op gereageerd, terwijl ze naar binnen hadden kunnen gaan en voor geel of wit hadden kunnen wisselen. De achterstand - als ze die al hadden - hadden ze makkelijk kunnen inlopen door het snelheidsverschil.
Nu kozen ze ervoor door te rijden. Hopend op een rode vlag, of geen vlag. Het werd een gele vlag, maar ze durfden niet (meer). De beslissing die vervolgens kwam pakte in hun nadeel uit, zeker, maar ze hebben er zelf flink aan bijgedragen dat zo’n situatie in hun nadeel zou werken. En dat hebben we natuurlijk vaker gezien dit seizoen: aarzelen of geen keuze maken. Ik schreef het gisteren al: Mercedes bereidt zich op en top voor, maar als er dan iets gebeurt wat ze niet hebben voorzien, blijven ze als konijntjes in de koplampen kijken. Aanval is ook hier de beste verdediging.
Overigens vind ik ook dat Mercedes de strategie veel te veel toespitst op het vooraan rijden. Zo hebben ze natuurlijk ook jarenlang gewonnen: partymodus bij kwali, vooraan starten, vol gas ervandoor en we zien je bij de finish. Nu zijn anderen in staat op pole te komen en daarmee is hun strategie veranderd in zsm die plek terugpakken en daarna hetzelfde concept. Maar met het kleine verschil met RB is dat niet meer de beste strategie. Er kan onderweg vanalles gebeuren en daar moet je op kunnen inspelen. Soms heb je met een tweede plek een betere uitgangspositie voor de overwinning. Daar lijken ze niet over na te denken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Pffff, waar gaat deze discussie nog over mensen?

Zie jullie bij de wintertests weer!

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
mrc4nl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:58:
ik weet niet of dit de goede plek is maar iemand heeft veel moeite gedaan om dit filmpje in elkaar te knutselen.
kan m helaas niet embedden.

https://www.reddit.com/r/...ijf74/totos_week_of_pain/
Ik heb bewondering voor hoe het filmpje is bewerkt, maar als je bedenkt dat het filmpje niet gespeeld is, (lijkt me?) vind ik het toch erg ongemakkelijk om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 18-09 23:59
Supermooi, ook voor een Jos Verstappen fan van het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Toke_gt schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:35:
[...]

Dat was alleen op dat moment het probleem. Maar het gaat juist om wat daarvoor gebeurde. RB wisselde bij de VSC al wit voor wit, dus MER wist dat de banden van RB beter waren. Daar hebben ze niet op gereageerd, terwijl ze naar binnen hadden kunnen gaan en voor geel of wit hadden kunnen wisselen. De achterstand - als ze die al hadden - hadden ze makkelijk kunnen inlopen door het snelheidsverschil.
Nu kozen ze ervoor door te rijden. Hopend op een rode vlag, of geen vlag. Het werd een gele vlag, maar ze durfden niet (meer). De beslissing die vervolgens kwam pakte in hun nadeel uit, zeker, maar ze hebben er zelf flink aan bijgedragen dat zo’n situatie in hun nadeel zou werken. En dat hebben we natuurlijk vaker gezien dit seizoen: aarzelen of geen keuze maken. Ik schreef het gisteren al: Mercedes bereidt zich op en top voor, maar als er dan iets gebeurt wat ze niet hebben voorzien, blijven ze als konijntjes in de koplampen kijken. Aanval is ook hier de beste verdediging.
Overigens vind ik ook dat Mercedes de strategie veel te veel toespitst op het vooraan rijden. Zo hebben ze natuurlijk ook jarenlang gewonnen: partymodus bij kwali, vooraan starten, vol gas ervandoor en we zien je bij de finish. Nu zijn anderen in staat op pole te komen en daarmee is hun strategie veranderd in zsm die plek terugpakken en daarna hetzelfde concept. Maar met het kleine verschil met RB is dat niet meer de beste strategie. Er kan onderweg vanalles gebeuren en daar moet je op kunnen inspelen. Soms heb je met een tweede plek een betere uitgangspositie voor de overwinning. Daar lijken ze niet over na te denken.
Ik denk dat Red Bull in die situatie ook gewoon gepit had.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Waren deze al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG0hgQqWYAIyOy_?format=jpg&name=medium

Norris
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FG0hgRVXIAA3hNM?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stekkiekiller schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat Red Bull in die situatie ook gewoon gepit had.
Minstens 1 van de twee mogelijkheden ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

S0epkip schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:36:
Pffff, waar gaat deze discussie nog over mensen?

Zie jullie bij de wintertests weer!
Van mij mag er ook snel een slot op dit topic :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mensen, Max heeft gewonnen he. We kunnen stoppen met Mercedes en Hamilton neersabelen. Ik wist dat de er slechte verliezers waren, maar blijkbaar zijn er ook slechte winnaars. Hamilton heeft het hele seizoen netjes gereden (en ja, overal gebeurt wel eens iets).

Het interview van Mol met Verstappen was prachtig. Ik ben niet zo'n fan van hem als onpartijdig verslaggever bij een race, maar dit was geweldig. Je merkt dat Verstappen hem vertrouwt en helemaal open en eerlijk reageert. Hij hoeft niet bang te zijn voor strikvragen. Een vreemde had nooit zo'n interview kunnen hebben.

Ergens maak ik me wel een beetje zorgen om hem. Hij heeft z'n hele leven één doel gehad en daar alles voor aan de kant gezet en zelfs z'n emoties uitgeschakeld. De gedachte "kindsoldaat" is wel eens bij me opgekomen als hij weer eens stoicijns met een verlies (of winst) omging. Hij zou niet de eerste zijn die na het behalen van z'n levensdoel in een groot gat valt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:06:
Mensen, Max heeft gewonnen he. We kunnen stoppen met Mercedes en Hamilton neersabelen. Ik wist dat de er slechte verliezers waren, maar blijkbaar zijn er ook slechte winnaars. Hamilton heeft het hele seizoen netjes gereden (en ja, overal gebeurt wel eens iets)...................

................Ergens maak ik me wel een beetje zorgen om hem. Hij heeft z'n hele leven één doel gehad en daar alles voor aan de kant gezet en zelfs z'n emoties uitgeschakeld. De gedachte "kindsoldaat" is wel eens bij me opgekomen als hij weer eens stoicijns met een verlies (of winst) omging. Hij zou niet de eerste zijn die na het behalen van z'n levensdoel in een groot gat valt.
Hamilton netjes gereden dit seizoen? Dan heb ik vast een ander seizoen bekeken, want wat voor bril je ook op hebt gehad, Hamilton heeft er alles aan gedaan om zijn achtste titel binnen te schrapen....en dat ging soms niet zo heel erg netjes en heel geraffineerd..

En zorgen om Max hoef je niet te maken, er zijn nog vele raceklassen om een doel te stellen.
Coureurs krijgen ook mediatraining, dus ook geleerd om emoties uit te stellen tot er geen camera's in de buurt zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

pro_6or schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:14:
[knip]
...van iemand die hem met opzet van de baan reed en constant karaktermoord probeert te plegen.
Jij bent er anders ook niet vies van om constant karaktermoord te plegen. :F

(Ik hoop dat men onderhand een keer klaar is met Lewis en Mercedes uitkauwen dan kan het hier weer over F1 gaan misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024

Ergens maak ik me wel een beetje zorgen om hem. Hij heeft z'n hele leven één doel gehad en daar alles voor aan de kant gezet en zelfs z'n emoties uitgeschakeld. De gedachte "kindsoldaat" is wel eens bij me opgekomen als hij weer eens stoicijns met een verlies (of winst) omging. Hij zou niet de eerste zijn die na het behalen van z'n levensdoel in een groot gat valt.
Dat idee heb ik ook altijd bij Max vooral bij 'Drive to survive' zie je dat; waar andere coureurs vrolijk de bloemetjes buiten zetten met vrienden gaat Max op vakantie met z'n manager. :? Wanneer hij een race heeft gewonnen en hem wordt gevraagd wat hij vanavond gaat doen; "FIFA spelen op de PlayStation".

Ik vond DtS dan ook een beetje ongemakkelijk om te zien, ik vond hem vooral erg eenzaam overkomen. :|

[ Voor 24% gewijzigd door werphengel op 18-12-2021 13:30 . Reden: Quotes verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Ik vond het dan ook wel mooi om wat emotie te horen nadat hij finishte. Het had me niet verbaasd als het bleef bij een 'haha yes boys'. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
werphengel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:27:
[...]

Dat idee heb ik ook altijd bij Max vooral bij 'Drive to survive' zie je dat; waar andere coureurs vrolijk de bloemetjes buiten zetten met vrienden gaat Max op vakantie met z'n manager. :? Wanneer hij een race heeft gewonnen en hem wordt gevraagd wat hij vanavond gaat doen; "FIFA spelen op de PlayStation".

Ik vond DtS dan ook een beetje ongemakkelijk om te zien, ik vond hem vooral erg eenzaam overkomen. :|
Dat is ook een gevolg van succes hebben, dan heb je ineens veel (nep)vrienden die wat van je willen. Ergens is dat ook het ergste wat je kan overkomen volgens mij, beroemd/succesvol/steenrijk worden: geen anonimiteit meer, ineens allerlei mensen die iets van je willen en iedere keer als je nieuwe vrienden maakt je afvragen "is dit echte vriendschap?"

Max vindt racen gewoon leuk om te doen, hij zou het ook zonder de faam doen, zonder de camera's, dat maakt hem zo puur. Hij geeft gewoon antwoord op vragen, zonder politiek correct over te komen. Ik geniet daarvan en hoop dat hij zijn hobby nog lang mag uitoefenen.

Maar zo'n leven in de spotlights is volgens mij nooit goed voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Volgend jaar maar de vrouwelijke helft van de F1 coureurs laten rijden? (Ik weet het team Alfa loopt achter)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

werphengel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:27:
[...]

Ik vond DtS dan ook een beetje ongemakkelijk om te zien, ik vond hem vooral erg eenzaam overkomen.
Ik denk eigenlijk dat Kelly Piquet sinds begin dit jaar een goede invloed op hem heeft, zonder zijn karakter te proberen veranderen. De Piquets en de Verstappens zijn familiemensen.

Zij kent het wereldje van kindsaf van haver tot gort, dus ze weet ook precies hoe het allemaal werkt. Wat dat betreft zal dat geen drama tussen die twee opleveren. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je merkte aan alles dat Max het hele seizoen bezig was met 1 doel.

Genieten van het moment was er niet bij, want het doel was nog niet gehaald.

Hij gaf zelf ook aan, dat hij nu pas geniet van bijvoorbeeld Zandvoort.

Waarschijnlijk kan hij vanaf nu meer relaxed rijden en zonder die druk direct genieten van resultaten.

Ben benieuwd wat voor Max we vanaf nu gaan zien, maar ik zie het wel een positief vervolg krijgen.

Te koop....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
albino71 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:46:

Waarschijnlijk kan hij vanaf nu meer relaxed rijden en zonder die druk direct genieten van resultaten.

Ben benieuwd wat voor Max we vanaf nu gaan zien, maar ik zie het wel een positief vervolg krijgen.
Het valt me in de interviews op dat hij praat alsof zijn doel volledig bereikt is. Hij klinkt niet hongerig naar de 2e of 3e titel, hij heeft als het ware het boek uit en moet even zien wat hij nu gaat lezen :D

Ik denk dat hij in 2022 een stuk relaxter in de auto zit, hij is een WDC en dat nemen ze hem nooit meer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat hij in 2022 een stuk relaxter in de auto zit, hij is een WDC en dat nemen ze hem nooit meer af.
Max zal nooit rijden om te rijden. Zijn drive is winnen en als het binnen bereik ligt, komen er opvolgende kampioenschappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:09:
[...]

Het valt me in de interviews op dat hij praat alsof zijn doel volledig bereikt is. Hij klinkt niet hongerig naar de 2e of 3e titel, hij heeft als het ware het boek uit en moet even zien wat hij nu gaat lezen :D

WDC ?
World Darts Champion ?

:P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hackus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:17:
[...]

WDC ?
World Darts Champion ?

:P
Don't know if trolling. :+
Maar World Drivers Champion. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Toch wel met tranen in m'n ogen bij dat interview met Olav Mol.. Echt een hele fijne afsluiting voor beiden heren..

En DtS als voorbeeld nemen is juist iets wat je totaal niet moet doen en dé reden waarom Max niet meedoet aan de serie. Ze verzinnen een verhaal dat zei vinden passen bij een coureur.. Niet het echte verhaal.

Als ik Max zo zie met zijn vrienden (waar hij nog jaarlijks mee op vakantie gaat), en met bv Rico Verhoeven/die DJ etc. dan denk ik dat het met zijn sociale leven echt wel goed zit.

Praten over 'kind soldaat' in combinatie met Max.. Man man man wat zijn mensen toch zielig om dit soort verbanden te leggen zeg..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor de liefhebbers, Ziggo jaaroverzicht:

[YouTube: https://youtu.be/pIBI5f8Ccvs]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 06:59

Pierre

Van nature lui!

Vandaag ook het interview met Max gezien, en eindelijk zag ik ook een emotionele Max. En mijn vriendin is duidelijk Toto vind ze een eikel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

D-Ed schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:20:
Toch wel met tranen in m'n ogen bij dat interview met Olav Mol.. Echt een hele fijne afsluiting voor beiden heren..

En DtS als voorbeeld nemen is juist iets wat je totaal niet moet doen en dé reden waarom Max niet meedoet aan de serie. Ze verzinnen een verhaal dat zei vinden passen bij een coureur.. Niet het echte verhaal.

Als ik Max zo zie met zijn vrienden (waar hij nog jaarlijks mee op vakantie gaat), en met bv Rico Verhoeven/die DJ etc. dan denk ik dat het met zijn sociale leven echt wel goed zit.

Praten over 'kind soldaat' in combinatie met Max.. Man man man wat zijn mensen toch zielig om dit soort verbanden te leggen zeg..
Heb 1 keer maar een stukje gezien op youtube, was van Grosjean zijn crash, hadden ze "fuck" toegevoegd voor hij de muur inging.

Ik kan en zal nooit een positief woord over DtS schrijven.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Pagina: 1 ... 167 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken