[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.375 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:21:
[...]
Er klaar mee zijn is natuurlijk wat anders dan het lichamelijk niet meer kunnen, want als dat het geval was, dan had hij niet evenveel punten als Verstappen bij de start van Abu Dhabi. Dan verwacht ik dat HAM eigenlijk ook niet bij een top team als Mercedes zou rijden. ;)
Lichamelijk niet meer willen ;) Long COVID was het toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:21:
[...]
Er klaar mee zijn is natuurlijk wat anders dan het lichamelijk niet meer kunnen, want als dat het geval was, dan had hij niet evenveel punten als Verstappen bij de start van Abu Dhabi. Dan verwacht ik dat HAM eigenlijk ook niet bij een top team als Mercedes zou rijden. ;)
Nou ja, dat weet je natuurlijk niet. Wellicht heeft hij het geforceerd, nog een laatste push om met een 8e kampioenschap te kunnen stoppen, en nu helemaal kapot en geen prijs.

Ik zeg niet dat dat zo is hoor, maar het zou best kunnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

schumi2004 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:43:
Maar dit dan ook:
[YouTube: "He will never overcome the pain" | Wolff on championship 'nightmare' & FIA's controversial decision]

Ik krijg hier echt zo'n Calimero gevoel bij en mag hopen dat Hamilton geen toestemming gegeven heeft om namens hem te spreken maar hier laat je je echt kennen als 7x WDC in mijn ogen.
Als ik Toto zo zie denk ik alleen maar dat hij eruit ziet alsof hij nog flinke hoofdpijn heeft van het WCC feestje :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Waar halen mensen eigenlijk vandaan dat HAM zou stoppen volgend jaar?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Damian schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:26:
Dat word geinsinueerd door Wolff: https://www.autoweek.com/...-hamilton-doesnt-quit-f1/

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Toto heeft gezegd dat Ham zo boos is dat ie misschien wel stopt met racen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

thunder8 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:42:

Hoop dat ook volgend jaar Lewis erbij is en we een seizoen krijgen met wat minder controversie over beslissingen. En dan hoop ik natuurlijk dat Max weer kampioen wordt. Van mij mogen er ook nog meer teams aansluiten, om het nog spannender te maken. Kan niet wachten wat de nieuwe regels gaan brengen en wie er vanaf dag 1 bovenop zit. :)
mijn voorspelling; mclaren en ferrari gaan weer meedoen :P
en dan nog 'el plan' .... of dat iets wordt :X

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 17-12-2021 11:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
.oisyn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:
[...]

Nou ja, dat weet je natuurlijk niet. Wellicht heeft hij het geforceerd, nog een laatste push om met een 8e kampioenschap te kunnen stoppen, en nu helemaal kapot en geen prijs.

Lijkt me heel aannemelijk.

Dan is het wel heel bruut dat je je plan in de laatste paar ronden in duigen ziet vallen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Omdat er geen enkele zekerheid is over de auto's van volgend jaar, waar Mercedes precies terecht komt en of Russell hem zo hard kapot rijdt dat Hamilton volgend jaar de Bottas is, dan was het natuurlijk supermooi geweest als je je carrière kon afsluiten op een hoogtepunt na net een record WDCs verbroken te hebben. Nu is er alle risico dat het vanaf komend jaar helemaal pet is en dat geeft toch te denken... was het misschien gewoon de auto en was Bottas ook maar heel matig?
Houd in het achterhoofd dat Russell in Sakhir vorig jaar op koers lag om die race royaal te winnen in een auto waar hij nog nooit in gereden had, als het team de pitstops niet had verprutst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:14:
[...]
Het team heeft fouten gemaakt, waar HAM vroeg om nieuw rubber was het ook 'we wilde de track position (op Verstappen) niet kwijtraken. Dus men heeft gegokt en dat bleek fout gegokt te zijn. Jammer voor ze. Uithuilen, volgend jaar opnieuw proberen.
Tijdens de race werd aan hem gevraagd wat voor banden hij zou willen als er een SC kwam. Dat scenario is blijkbaar op de fabriek ook getest. Alleen onder op de stapel gelegd als niet waarschijnlijk.
Zij gokten de laatste rondes op, dat het achter de SC zou eindigen. Terwijl al in het seizoen een dergelijk voorval was waar niet iedereen te spreken over was. (Spa, andere setting maar achter een SC)
Lewis had misschien makkelijk naar rood kunnen gaan, alleen gedurende het seizoen is gebleken dat Mercedes niet goed kan improviseren.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Is dat niet ieder seizoen het gerucht? Meen me te herinneren dat één of twee jaar geleden ook een hardnekkig gerucht de ronde ging dat HAM zou stoppen omdat hij nog geen nieuw contract had getekend. Uiteindelijk allemaal loos alarm.

Zoals Max al zei; geeft het paar dagen / weken de tijd. Natuurlijk is hij nu gedesillusioneerd en reageert hij mogelijk vanuit emotie. Maar ik zie hem volgend jaar gewoon op de grid staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 17-12-2021 11:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:27:
[...]

mijn voorspelling; mclaren en ferrari gaan weer meedoen :P
en dan nog 'el plan' .... of dat iets wordt :X
Ik hoop het, maar bij elke grote opschudding in de reglementen hopen de fans massaal dat er drie of vier teams om de prijzen gaan rijden.

Elke keer is het een teleurstelling; na grote opschudding in de reglementen worden over het algemeen de gaten op de grid groter en bij lange tijd stabiele regels zie je de teams weer dichter naar elkaar toe kruipen.

Mijn voorspelling daarom; één team heeft z'n huiswerk beter dan de rest gedaan en gaat met ruime voorsprong het seizoen aanvangen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XyritZz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik hoop het, maar bij elke grote opschudding in de reglementen hopen de fans massaal dat er drie of vier teams om de prijzen gaan rijden.

Elke keer is het een teleurstelling; na grote opschudding in de reglementen worden over het algemeen de gaten op de grid groter en bij lange tijd stabiele regels zie je de teams weer dichter naar elkaar toe kruipen.

Mijn voorspelling daarom; één team heeft z'n huiswerk beter dan de rest gedaan en gaat met ruime voorsprong het seizoen aanvangen.
was dat niet 5jr geleden (?) eerste 8 races, een andere winnaar heeft gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sepp14 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
[...]

Tijdens de race werd aan hem gevraagd wat voor banden hij zou willen als er een SC kwam. Dat scenario is blijkbaar op de fabriek ook getest. Alleen onder op de stapel gelegd als niet waarschijnlijk.
Zij gokten de laatste rondes op, dat het achter de SC zou eindigen. Terwijl al in het seizoen een dergelijk voorval was waar niet iedereen te spreken over was. (Spa, andere setting maar achter een SC)
Lewis had misschien makkelijk naar rood kunnen gaan, alleen gedurende het seizoen is gebleken dat Mercedes niet goed kan improviseren.
Misschien is Ham wel gewoon erg boos op Wolf en z'n team omdat ze hem niet naar binnen hebben gehaald voor vers rubber toen het kon (zoals inderdaad de strategie in andere races ook wel eens niet naar zijn zin was..?)

Ik mag hopen dat die pa van Lewis de situatie nog eens goed naloopt met z'n zoon want tot heden is het één van de weinige vanuit team Lewis die de boel op waarde wist te schatten en Lewis op het juiste spoor kan krijgen.. Van Mercedes hoeven we niets te verwachten in ieder geval..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:34:
[...]

was dat niet 5jr geleden (?) eerste 8 races, een andere winnaar heeft gehad?
2012 had 7 winnaars in de eerste 7 races; later dat seizoen is Red Bull met Vettel wat dominanter geworden. Volgens mij had Pirelli een flinke aanpassing aan de banden gedaan waardoor het begin van het seizoen vrij random was. Kreeg je de banden in het juiste temperatuur window dan deed je mee voor de prijzen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
D-Ed schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:36:
[...]

Misschien is Ham wel gewoon erg boos op Wolf en z'n team omdat ze hem niet naar binnen hebben gehaald voor vers rubber toen het kon (zoals inderdaad de strategie in andere races ook wel eens niet naar zijn zin was..?)

Ik mag hopen dat die pa van Lewis de situatie nog eens goed naloopt met z'n zoon want tot heden is het één van de weinige vanuit team Lewis die de boel op waarde wist te schatten en Lewis op het juiste spoor kan krijgen.. Van Mercedes hoeven we niets te verwachten in ieder geval..
Tja, in deze race hebben ze dat eigenlijk 2 keer gedaan. Ook de 1e keer toen Max naar nieuwe hards ging hadden ze gewoon moeten pitten. Ham was al sneller, dus Max kon alleen dichterbij komen als hij nieuwere banden had. Dan moet je dus zorgen dat je eigen banden zo nieuw mogelijk zijn. Die voorsprong die Ham had was natuurlijk leuk, maar met een grote kans op een SC weet je ook dat die voorsprong op de baan niet zo heel veel zegt.

Uiteindelijk hebben ze meerdere verkeerde keuzes gemaakt waardoor ze er aan het eind niet optimaal bij stonden. En bovenal blijf ik de focus op deze laatste race apart vinden. Dit hele siezoen zijn er al meerdere soortgelijke situaties geweest waarbij de eindstand werd bepaald door de (willekeurige) straffen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
[...]

Is dat niet ieder seizoen het gerucht? Meen me te herinneren dat één of twee jaar geleden ook een hardnekkig gerucht de ronde ging dat HAM zou stoppen omdat hij nog geen nieuw contract had getekend. Uiteindelijk allemaal loos alarm.

Zoals Max al zei; geeft het paar dagen / weken de tijd. Natuurlijk is hij nu gedesillusioneerd en reageert hij mogelijk vanuit emotie. Maar ik zie hem volgend jaar gewoon op de grid staan.
Toen hij geen contract had was het een gerucht, nu is het iets dat wolff zelf zegt, terwijl hamilton nog onder contract staat, dat is een verschil. Ik geloof er verder geen zak van, dit is gewoon weer een dram tactiek van mb om de situatie zoveel mogelijk naar hun hand te zetten, ze weten dat voor de FOM Hamilton heel belangrijk is om f1 ook in de vs groot proberen te maken, dus word er nu even wat druk uitgeoefend.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Eind goed, al goed. Volgend jaar een nieuwe strijd. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:44
Persoonlijkheid van het jaar en dan als een klein kind niet op komen dagen bij de uitreiking van je 2e plek in het WDC valt voor mij niet echt te rijmen.

Het zou mij niet verbazen als Hamilton, na dit jaar kampioen te zijn geworden, gestopt was. Hij weet natuurlijk zelf ook wel dat in zo'n 6 van de 7 kampioenschappen hij voornamelijk kampioen geworden is dankzij de superieure auto, waardoor hij zijn eigen talent minder nodig had. Nu was er eindelijk een uitdager. Die had hij denk ik willen verslaan om vervolgens zijn handschoenen op te bergen. De volgende jaren zou Max dan wellicht kampioenschappen hebben binnengehaald, maar dan kon iedereen altijd zeggen: "ja, die wordt alleen maar kampioen omdat Hamilton niet meer meerijdt". Voor de prestige was het daarom m.i. ook erg belangrijk dat Max Hamilton in een rechtstreekse strijd versloeg, zodat dat nooit boven zijn kampioenschap(pen) zal hangen. (ik heb regelmatig mensen horen wensen dat Hamilton eens zou stoppen; ik reageerde dan altijd met: eerst moet Max hem verslaan, daarna mag hij pleiten).

Typisch Max ook om de eerste de beste kans direct te grijpen. Dat doet hij per bocht, per race en dus ook per kampioenschap.

Overigens ben ik het er nog steeds niet helemaal mee eens dat Red Bull de eerste helft van het seizoen zogenaamd de allerbeste auto had. In mijn ogen was Red Bull dichterbij Mercedes gekomen, maar niet er (ruim) voorbij. Sommige circuits iets beter, sommige iets minder of gelijkwaardig. Ze konden daardoor de strijd aan gaan. En dan komt de kansen-grijp-mentaliteit van Max goed uit, die pakte in het begin van het seizoen vele kansen (bijv. eerste bocht Imola en eerste bocht Spanje). Terwijl Hamilton onder druk ineens fouten bleek te maken (Imola, Baku bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
[...]

Toen had HAM inderdaad geen contract voor het volgende seizoen, nu wel.
Zou het 'verrassender' maken als hij gaat stoppen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Denk dat HAM eerst z'n 8e wereldtitel wil hebben en dan zegt; "de groeten!"

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:19:
[...]

Mja weet het niet. Als je ziet wat hij mentaal allemaal _moet_ doorstaan... "Zonder Angela, was het nooit gelukt..." Wie weet is ie er gewoon klaar mee en wil ik meer in de relax stand na afgelopen jaar.
Het is zeker niet ondenkbeeldig dat Hamilton stopt.

Heb het een paar maand geleden al in één van de draadjes neergezet; als hij WDC nummer 8 binnen zou halen zou hij zeker stoppen, als het hem niet lukt stopt hij hoogstwaarschijnlijk.

Nog afgezien waar Mercedes volgend jaar in de rangorde staat; hij heeft dit jaar niet kunnen winnen. En volgend jaar moet hij het opnemen tegen een Verstappen die nog weer sterker is dan dit jaar. Een Verstappen die de 'druk' om een WDC te halen al van zich af heeft geworpen. Een Verstappen met nog een jaartje extra ervaring op het hoogste niveau. En dat terwijl Hamilton al 37 wordt en het dus gewoon een fact of life is dat bepaalde zaken heel langzaam achteruit gaan. Het is bij een sportman als Hamilton nog steeds op een onwaarschijnlijk hoog niveau, maar hij zal niet meer kunnen groeien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZeRoC00L schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:42:
[...]

Toen had HAM inderdaad geen contract voor het volgende seizoen, nu wel.
Zou het 'verrassender' maken als hij gaat stoppen.
Zou helemaal mooi zijn als hij vorig jaar al wilde stoppen, op zijn hoogtepunt, omdat hij het idee had dat RB en Max dichterbij kwamen en hij er wel een beetje klaar mee was. En dat hij door Mercedes is overgehaald om toch nog een seizoen te doen. "Nee, echt, we zijn veel beter, en dan kun jij die 8e pakken en Schumi verslaan. Kom op, Lewis, doe het gewoon." Om het vervolgens te zien eindigen in deceptie :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wyke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:42:
Persoonlijkheid van het jaar en dan als een klein kind niet op komen dagen bij de uitreiking van je 2e plek in het WDC valt voor mij niet echt te rijmen.

Het zou mij niet verbazen als Hamilton, na dit jaar kampioen te zijn geworden, gestopt was. Hij weet natuurlijk zelf ook wel dat in zo'n 6 van de 7 kampioenschappen hij voornamelijk kampioen geworden is dankzij de superieure auto, waardoor hij zijn eigen talent minder nodig had. Nu was er eindelijk een uitdager. Die had hij denk ik willen verslaan om vervolgens zijn handschoenen op te bergen. De volgende jaren zou Max dan wellicht kampioenschappen hebben binnengehaald, maar dan kon iedereen altijd zeggen: "ja, die wordt alleen maar kampioen omdat Hamilton niet meer meerijdt". Voor de prestige was het daarom m.i. ook erg belangrijk dat Max Hamilton in een rechtstreekse strijd versloeg, zodat dat nooit boven zijn kampioenschap(pen) zal hangen. (ik heb regelmatig mensen horen wensen dat Hamilton eens zou stoppen; ik reageerde dan altijd met: eerst moet Max hem verslaan, daarna mag hij pleiten).

Typisch Max ook om de eerste de beste kans direct te grijpen. Dat doet hij per bocht, per race en dus ook per kampioenschap.

Overigens ben ik het er nog steeds niet helemaal mee eens dat Red Bull de eerste helft van het seizoen zogenaamd de allerbeste auto had. In mijn ogen was Red Bull dichterbij Mercedes gekomen, maar niet er (ruim) voorbij. Sommige circuits iets beter, sommige iets minder of gelijkwaardig. Ze konden daardoor de strijd aan gaan. En dan komt de kansen-grijp-mentaliteit van Max goed uit, die pakte in het begin van het seizoen vele kansen (bijv. eerste bocht Imola en eerste bocht Spanje). Terwijl Hamilton onder druk ineens fouten bleek te maken (Imola, Baku bijvoorbeeld).
100% mee eens. Dat Max uitgerekend dit seizoen WDC wordt is extra mooi. Mercedes is nu niet meer ongeslagen het hybrid tijdperk doorgekomen sinds 2014 en de eerste keer dat Lewis echt tegenstand kreeg gedurende deze periode wordt ie geklopt, ookal kon het dubbeltje net zo goed de andere kant opvallen. Dat Lewis een potje kan sturen heeft ie echt wel bewezen, zeker dit seizoen maar de Merc was overall gezien toch de snellere auto. Zijn prestatie in Brazilie vond ik zelf helemaal niet zo bijzonder als je ziet in wat voor een raket stand die nieuwe motor stond dat weekende, hij was zoveel sneller dan de rest op de straights.

Ik blijf het ook opvallend vinden hoeveel pech Bottas had (zeker wel een mindere coureur dan Max en Lewis) met zijn bolide en hoe weinig er iets stuk ging bij Lewis. En ook vorig seizoen toen George in zijn auto stapte en het weekend domineerde maar uitgerekend juist toen er onvoorstelbare fouten werden gemaakt tijdens de pitstops. Het zal pure toeval zijn geweest maar het blijft bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:54

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hamilton heeft talent. Anders heeft hij geen 100+ pole-position. Hij heeft een superieure auto, maar je moet die ronde wel rijden.
Anders had Bottas ook wel een keer WDC kunnen zijn als het alleen de auto was. Rosberg deed het en we weten hoe het daarna verliep.

Hoe was het ook alweer? De koning is dood, leve de koning.
:)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bijzonder gedrag van Mercedes, beetje jammer. Van mij mogen ze Nyck wel in het stoeltje van Lewis zetten. O-) Een 8ste titel is niet echt meer haalbaar ben ik bang voor.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:52:
Dan worden het, vrees ik, saaie jaren als RBR Verstappen een "half decent" auto kan geven. Je ziet dat Bottas hem in een superieure auto ook niet kan bijhouden.

Ben wel benieuwd hoe Russell het gaat doen. Tweede deel van het seizoen viel hij tegen, eigenlijk zodra zijn contract rond was. Als hij snel blijkt te zijn, zou HAM ook kunnen stoppen om gezichtsverlies te voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2021 11:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Sepp14 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:55:
Hamilton heeft talent. Anders heeft hij geen 100+ pole-position. Hij heeft een superieure auto, maar je moet die ronde wel rijden.
Anders had Bottas ook wel een keer WDC kunnen zijn als het alleen de auto was. Rosberg deed het en we weten hoe het daarna verliep.

Hoe was het ook alweer? De koning is dood, leve de koning.
:)
Hamilton hoeft alleen beter te zijn dan Bottas, en Bottas is een van de slechtste overtakers op de baan. Daarom is het verschil tijd kwali niet heel groot maar zodra er geraced moet worden dan valt hij door de mand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Zei het steeds al, geloof niet dat hij Russel naast zich wilt hebben. Maar soms lijkt hij toch echt wel te genieten van de gevechten :p

Vind wel dat dit Kampioenschap van Verstappen veel meer waarde dan die 7(los van elkaar, samen is alsnog indrukwekkend!) van hem. Iedere keer kwam hij gewoon in een gespreid bedje, Verstappen heeft het echt moeten afdwingen vanaf het seizoen in de STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:23:
Lichamelijk niet meer willen ;) Long COVID was het toch?
Als dat zo was, had ie echt niet de laatste races zo goed gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:52:
Dat is nu net het leuke :D Niet gelukt en dus gemiste kans om de GOAT te benadrukken wat natuurlijk enorm was gehyped wanneer hij Max had "verslagen" dit jaar. Heerlijk toch.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
Toch ongelofelijk, het seizoen is afgelopen en het eeuwige 'gejank' over en weer blijft aan de gang.
Hebben jullie überhaupt nog kunnen genieten van het kampioenschap, of nam de ergernis richting kamp Mercedes de overhand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:03:
Dat is nu net het leuke :D Niet gelukt en dus gemiste kans om de GOAT te benadrukken wat natuurlijk enorm was gehyped wanneer hij Max had "verslagen" dit jaar. Heerlijk toch.
Als per se WDC 8 dit jaar had gemoeten wel. Volgend jaar nieuwe kans, toch? HAM zit duidelijk nog op de 'top of his game', dus ik zie niet waarom ie dan moet stoppen... Als je nog genoeg kan geven om volgend jaar die 8e WDC binnen te hengelen, dan ben je toch alsnog GOAT? :)

Ik zie echt het probleem niet en ik zie HAM ook zeker nog niet stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
Sepp14 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
[...]

Lewis had naar rood kunnen gaan, maar dan was hij track positie verloren op Max. Mercedes heeft een weloverwogen keuze gemaakt voor de positie op de baan boven versere banden (tot twee keer toe). Ik heb niet goed kunnen zien waar HAM reed toen de SC werd uitgeroepen aan het einde, voor mijn gevoel was hij net al de pit-entry voorbij, maar dat kan ik ook fout hebben. Hoe dan ook: VER kon altijd counteren omdat ze achter HAM reden. Dat maakt de keuze altijd simpeler. Ik vraag me af of ze VER naar binnen gehaald hadden als HAM op het einde naar rood gegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:

Lijkt me dat je zoiets wel ziet aankomen. Lijkt mij in elk geval ook niet dat het als een kaarsje uitdooft en plotsklaps weg is. Meestal gaan coureurs dan wel naar andere teams, terug naar hun oude stekkie meestal. Uitzonderingen heb je daarop natuurlijk, zoals Nico Rosberg bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XyritZz
goldcard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:09:
[...]

Lewis had naar rood kunnen gaan, maar dan was hij track positie verloren op Max. Mercedes heeft een weloverwogen keuze gemaakt voor de positie op de baan boven versere banden (tot twee keer toe). Ik heb niet goed kunnen zien waar HAM reed toen de SC werd uitgeroepen aan het einde, voor mijn gevoel was hij net al de pit-entry voorbij, maar dat kan ik ook fout hebben. Hoe dan ook: VER kon altijd counteren omdat ze achter HAM reden. Dat maakt de keuze altijd simpeler. Ik vraag me af of ze VER naar binnen gehaald hadden als HAM op het einde naar rood gegaan was.
Ze hadden weinig tijd, maar hij reed nog voor de pit entry en had dus naar binnen kunnen duiken. Red Bull zat volgens mij gewoon op de strategie "Het tegenovergestelde van Hamilton".

Als Hamilton naar binnen was gegaan, was Red Bull buiten gebleven. Hadden ze track positie op Hamilton gehad en was het precies andersom ontvouwen. Red Bull verontwaardigd over nieuwe interpretatie van de regels, en Mercedes blij dat er nog een rondje te racen was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
Toch ongelofelijk, het seizoen is afgelopen en het eeuwige 'gejank' over en weer blijft aan de gang.
Hebben jullie überhaupt nog kunnen genieten van het kampioenschap, of nam de ergernis richting kamp Mercedes de overhand? ;)
mixed feeling; ik kan me redelijk vinden in het protest van mercedes (in mijn optiek is het niet fair verlopen - maar goed, race control kan 'altijd' afwijken van de regels). daar is inmiddels al zo veel over gesproken [..]

andere kant; kijk de F1 sinds klein mannetje bij pa op de bank, decenia later staat er ineens een nederlander op de 1e plek bij afsluiten seizoen; dat deed mij emotioneel meer dan ik had verwacht.

was ook redelijk stressvol voor max:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/jHrG03Y5XM5wrX6LVdIBzx8KCwtzjxZx-wea82JnIE0.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=c8f964464a0619c4e3f48634e1068a52cd8df28d

en lewis stoppen .... not going to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 12:00

MicroWhale

The problem is choice

De kansen voor Hamilton op zijn 8e WDC zijn inderdaad een beetje verbleekt. Hij zal weer een jaar aan de slag moeten, maar er zijn veel onzekerheden. Te beginnen met de nieuwe auto. Het zal mij benieuwen.

Het zou Hamilton pas echt sieren als hij bij Mercedes bleef om George een vliegende start te laten maken. De ene Brit leidt de andere op om (ergens in de toekomst) WDC te worden? Dat idee. Geen idee of hij het in zich heeft om dat te kunnen doen, maar we zullen zien.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MicroWhale schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:17:
De kansen voor Hamilton op zijn 8e WDC zijn inderdaad een beetje verbleekt. Hij zal weer een jaar aan de slag moeten, maar er zijn veel onzekerheden. Te beginnen met de nieuwe auto. Het zal mij benieuwen.

Het zou Hamilton pas echt sieren als hij bij Mercedes bleef om George een vliegende start te laten maken. De ene Brit leidt de andere op om (ergens in de toekomst) WDC te worden? Dat idee. Geen idee of hij het in zich heeft om dat te kunnen doen, maar we zullen zien.
hij zou gezegd hebben om van russel de jongste britse kampioen ooit te willen maken [..] geen idee waar dat vd week gelezen heb. maar goed, met die 101 f1 pagina's zit er ook veel kak tussen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YouTube: Another view of Mark Webber's scream in reaction to Hamilton's mista...

:+

Was ook wel echt grappig al die reacties toen:
[YouTube: Montage of reactions to Lewis Hamilton's lock up in turn 1 at Baku]

Toen heeft de koptelefoon het nog net overleefd.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 17-12-2021 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

himlims_ schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:20:
[...]

hij zou gezegd hebben om van russel de jongste britse kampioen ooit te willen maken [..] geen idee waar dat vd week gelezen heb. maar goed, met die 101 f1 pagina's zit er ook veel kak tussen :+
Heel veel kak dan, want Russell wordt 24 al voordat pre-season testing begint, Hamilton had op die leeftijd zijn eerste WDC al binnen. En laatste keer dat ik keek was hij Brits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben benieuwd of Hamilton er volgend jaar nog bij is, hoop van wel.

Sowieso maar de vraag hoe de verhoudingen tussen de teams dan zijn, zowel Red Bull als Aston Martin hebben vaan personeel bij Mercedes vandaan gehaald dus die zullen dat qua ontwikkeling van de auto vast ook nog wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Homeland schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:

Sowieso maar de vraag hoe de verhoudingen tussen de teams dan zijn, zowel Red Bull als Aston Martin hebben vaan personeel bij Mercedes vandaan gehaald dus die zullen dat qua ontwikkeling van de auto vast ook nog wel voelen.
Ze hebben vooral de motoren afdeling geleegd. En daar zit een soort van freeze op.

Red Bull heeft daarnaast newey, wat nog steeds een geniale ontwerper is. Zijn enige probleem is dat als alles klopt, de red bull niet te kloppen is. Als het even buiten het window is dan werkt het niet meer. En je moet ermee om kunnen gaan. En daar strandt bijna iedereen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:03:
[...]
Daarnaast is zijn reactietijd ook nog ontzettend hoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Laatst online: 19-09 18:33
Geen enkele vorm van zelfreflectie is ze vreemd...
Wolff heeft geen zin in gesprek met wedstrijdleider Masi
https://www.formule1.nl/n...met-wedstrijdleider-masi/

Vooral deze passage is gewoonweg lachwekkend:
Hij reed, met name in de vier laatste races, foutloos.
Want de tik op de vingers in SA, na het van de baan af drukken van VER, was natuurlijk geen fout ofzo... :+ en dan hebben we het nog niet eens gehad over de incidenten tijdens de vrije trainingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:03:
[...]
Check de filmpjes nog eens van net na de race in Jeddah. In vergelijking met Max was hij echt helemaal kapot had ik het idee.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:11
CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
[...]
Als per se WDC 8 dit jaar had gemoeten wel. Volgend jaar nieuwe kans, toch? HAM zit duidelijk nog op de 'top of his game', dus ik zie niet waarom ie dan moet stoppen... Als je nog genoeg kan geven om volgend jaar die 8e WDC binnen te hengelen, dan ben je toch alsnog GOAT? :)

Ik zie echt het probleem niet en ik zie HAM ook zeker nog niet stoppen.
Ik heb anders wel het idee dat Hamilton de laatste paar jaar soms rare foutjes maakt en niet meer op de 'top of his game' zit. Niet erg als de enige concurrent jouw teamgenoot is die over een heel seizoen gewoon langzamer is, dan kan een off-day een keer zonder veel gevolgen, maar als de concurrent van hetzelfde niveau is en een auto heeft die ook de tegenstand kan bieden, dan zijn de off-days gewoon dodelijk. Want waar heeft Hamilton het kampioenschap echt verloren? Imola bijna (geluk met de rode vlag waardoor zijn ronde achterstand teniet werd gedaan na zijn grindbak-excursie), Baku waar hij per ongeluk aan een knopje zat, Hongarije waar hij als enige op de grid gaat staan terwijl iedereen naar droogweerbanden gaat, slecht resultaat in Monaco, slechte kwalificatie in Spa. Terwijl Verstappen eigenlijk maximaliseerde, iedere race zonder bijzonderheden P1/P2, enige fouten de Verstappen gemaakt had waren Monza (als je de stewards decision volgt) en het kusje met de muur in de kwalificatie van SA.

Ik denk wel dat hij door gaat, maar als Mercedes niet een superauto zoals voorgaande jaren neer kan zetten, denk ik dat het voor Hamilton wel eens een lang en frustrerend jaar worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Transportman op 17-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
.oisyn schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:53:
[...]

Zou helemaal mooi zijn als hij vorig jaar al wilde stoppen, op zijn hoogtepunt, omdat hij het idee had dat RB en Max dichterbij kwamen en hij er wel een beetje klaar mee was. En dat hij door Mercedes is overgehaald om toch nog een seizoen te doen. "Nee, echt, we zijn veel beter, en dan kun jij die 8e pakken en Schumi verslaan. Kom op, Lewis, doe het gewoon." Om het vervolgens te zien eindigen in deceptie :P
Dit doet hem nu ook twijfelen. Nog een keer een heel seizoen doorlopen en weer die achtste niet te pakken, maakt het nog erger. Ik denk dat hij zekerheid en vertrouwen zoekt, maar die garanties heeft niemand.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
Sinds Silverstone, dat 2e. Nu toch gewonnen, heerlijk, nu kan ik dat van me afschudden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik denk dat óf Toto en Lewis samen stoppen, óf samen doorgaan. Dat de een weg zou gaan en dat de ander blijft, is volgens mij onmogelijk in die koppies van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AMARONE|IA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:38:
[...]

Daarnaast is zijn reactietijd ook nog ontzettend hoog.
Laag. Wanneer je snel reageert is de reactietijd laag. Maar inderdaad, daar was Lewis super scherp. De hele race. Max had echt wel wat last van de druk denk ik. Niet dat hij niet presteerde, dat doet Max namelijk altijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Wyke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:42:
Overigens ben ik het er nog steeds niet helemaal mee eens dat Red Bull de eerste helft van het seizoen zogenaamd de allerbeste auto had. In mijn ogen was Red Bull dichterbij Mercedes gekomen, maar niet er (ruim) voorbij. Sommige circuits iets beter, sommige iets minder of gelijkwaardig. Ze konden daardoor de strijd aan gaan
Dit is een discussie die we zowel hier als in de losse topics per race vaker zaken, omdat ik het zelf ook wel een interessante vraag vind heb ik vanochtend even stukjes van de eerdere races teruggekeken in de hoop een antwoord te vinden. Hierbij heb ik geprobeerd alleen naar meetbare zaken te kijken waaronder rondetijden en ook de relatieve prestaties van Bottas en Perez. Persoonlijk kom ik dan op het volgende lijstje, je zou her en der wat discussie kunnen hebben per race, maar in grote lijnen over het gehele seizoen komt dit wel aardig in de buurt denk ik:

Bahrain: RBR (verloren mede door het 30x corner cutting)
Imola: Merc (zonder het grindbak momentje was Ham de favoriet)
Portugal: Merc
Spanje: Gelijk
Monaco: RBR
Azerbaijan: Gelijk
Frankrijk: Gelijk
Oostenrijk: RBR
Oostenrijk 2: RBR
Engeland: X
Hongarije: X
België: X
Nederland: Gelijk
Monza: Gelijk (beide kwamen tot de crash de McLaren voor hun niet voorbij, al zou een voordeel van Merc ook te verdedigen zijn door de prestaties van Bottas)
Rusland: Merc (zonder regen op het eind leek Verstappen kansloos klem te blijven zitten achter Alonso)
Turkije: Merc (als Bottas hem voor Max kan winnen zegt dat genoeg)
USA: Gelijk
Mexico: RBR
Brazilië: Merc (zou hem bijna dubbel tellen zo gruwelijk hard liep dat hok op het rechte stuk daar :+ )
Qatar: Merc
Saoedi-Arabië: Gelijk
Abu Dhabi: Merc

Als we de races waarbij beide niet genoeg rondjes gemaakt hebben(X) en de races waar het zo dicht bij elkaar lag dat een conclusie eruit halen lastig is kom ik persoonlijk op 7 tegen 5 in het voordeel van Mercedes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGzs8HvWQAcz0mM?format=jpg&name=large

wiki

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Oh? Ik wist niet dat Jean Todt ging stoppen? Anyway, good for them both denk ik dan maar. Denk niet dat dit iets aan de dagelijkse gang van zaken gaat veranderen toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Homeland schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:

Lewis is er gewoon bij volgend jaar. Het zijn nu een stel ongestelde drama queens die even hun punt willen maken, over een maand is alles en iedereen weer back on the job. Het word wel een ander verhaal als Russell daadwerkelijk het leven zuur gaat maken van Lewis. Deze zal dan gaan inzien dat hij over zijn hoogtepunt heen is......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

stylezzz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:
[...]

Lewis is er gewoon bij volgend jaar. Het zijn nu een stel ongestelde drama queens die even hun punt willen maken, over een maand is alles en iedereen weer back on the job. Het word wel een ander verhaal als Russell daadwerkelijk het leven zuur gaat maken van Lewis. Deze zal dan gaan inzien dat hij over zijn hoogtepunt heen is......
Ik hoop écht dat Russell voor wat vuurwerk kan gaan zorgen binnen het Mercedes team 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Icephase schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:05:
Oh? Ik wist niet dat Jean Todt ging stoppen? Anyway, good for them both denk ik dan maar. Denk niet dat dit iets aan de dagelijkse gang van zaken gaat veranderen toch?
Hij gaat niet alleen stoppen bij de FIA, er zijn her en der hints gedropt dat hij wel eens terug zou kunnen gaan keren bij Ferrari in eenzelfde soort rol als Lauda had bij Mercedes.

Brawn legt ook zijn rol bij de FIA neer maar over hem geen geruchten over een terugkeer bij een team.

Briatore heeft zelf hints gedropt dat hij zich weer gaat bemoeien met F1.

Het zou toch wel heel bijzonder zijn als Briatore terug komt bij Alpine, Todt naar Ferrari gaat en dat Brawn denkt; met die Todt wil ik nog wel een paar jaar samenwerken.... ik ga mee.

Edit; om je andere vraag nog te beantwoorden; de voorganger van Todt (Max Mosley) was veel nadrukkelijker aanwezig dan Todt. Wat dat betreft lijkt het er op dat het wel een functie is waar zelf invulling aan gegeven kan worden. Dus wat we er van gaan merken is onduidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door XyritZz op 17-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
-tom-562 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:38:
[...]

Ik hoop écht dat Russell voor wat vuurwerk kan gaan zorgen binnen het Mercedes team 8)
Het is de vraag of Mercedes dat laat gebeuren? Russell zal het vooral in de kwalificatie moeten laten zien denk ik.Als HAM er nog een seizoen achteraan plakt denk ik niet dat ze een "let them race" aanpak zullen volgen. Zeker niet wanneer RBR een competatieve auto weet te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gisteren bij Prize Giving Gala is er ook uitgebreid bij stilgestaan (zie de post hierboven). Volgens mij was er altijd gezegd dathij maximaal 12 jaar dit zou gaan doen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:38:
[...]

Ik hoop écht dat Russell voor wat vuurwerk kan mag gaan zorgen binnen het Mercedes team 8)
FTFY

Mercedes (Toto) heeft afgelopen dagen laten zien dat er maar 1 doel is, Hamilton's achtste WDC. Daar zal al het andere voor moeten wijken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coulthard – The Day After in Abu Dhabi

YouTube: CarNext presents: Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coultha...

First Interview as a World Champion 🏆
Max Verstappen, World Champion Formula 1 2021 sat down together with his dad Jos Verstappen and David Coulthard exclusively for CarNext the day after his historic victory in Abu Dhabi

[ Voor 26% gewijzigd door d-vine op 17-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

XyritZz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:39:
[...]

Hij gaat niet alleen stoppen bij de FIA, er zijn her en der hints gedropt dat hij wel eens terug zou kunnen gaan keren bij Ferrari in eenzelfde soort rol als Lauda had bij Mercedes.

Brawn legt ook zijn rol bij de FIA neer maar over hem geen geruchten over een terugkeer bij een team.

Briatore heeft zelf hints gedropt dat hij zich weer gaat bemoeien met F1.

Het zou toch wel heel bijzonder zijn als Briatore terug komt bij Alpine, Todt naar Ferrari gaat en dat Brawn denkt; met die Todt wil ik nog wel een paar jaar samenwerken.... ik ga mee.

Edit; om je andere vraag nog te beantwoorden; de voorganger van Todt (Max Mosley) was veel nadrukkelijker aanwezig dan Todt. Wat dat betreft lijkt het er op dat het wel een functie is waar zelf invulling aan gegeven kan worden. Dus wat we er van gaan merken is onduidelijk.
Briatore heeft toch een levenslange ban om ook maar iets in de F1 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Icephase schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:47:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, maar schijnbaar is die ban opgeheven. https://www.independent.c...s-overturned-1858257.html

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 14:31
Icephase schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:47:
[...]

Die is in 2013 weer opgeheven als ik het me goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Het lijkt me sowieso niet goed voor de sport. Vernieuwing en innovatie komt vanuit de jeugd, niet vanuit oudgedienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

goldcard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:53:
Het lijkt me sowieso niet goed voor de sport. Vernieuwing en innovatie komt vanuit de jeugd, niet vanuit oudgedienden.
Wil je een of andere 24 jarige coureur neerzetten dan? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Link met Ferrari weg, kan wel wat schelen in de perceptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Illegal_Alien schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:57:
[...]

Wil je een of andere 24 jarige coureur neerzetten dan? :P
Liever dat dan een niet nader genoemde 36-jarige coureur... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waaj schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:44:
[...]

FTFY

Mercedes (Toto) heeft afgelopen dagen laten zien dat er maar 1 doel is, Hamilton's achtste WDC. Daar zal al het andere voor moeten wijken.
We hebben ook een Rosberg-jaar tussendoor gehad, ik zou het best mooi vinden als Russell volgend jaar Hamilton op z'n nummer zet, want laten we wel wezen: daarna heeft hij niet echt meer een teamgenoot gehad waar hij het moeilijk mee had. Ook als Hamilton dominant aan de horizon vertrok, is Rosberg altijd achter Verstappen geëindigd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
durian schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:50:
[...]

Die is in 2013 weer opgeheven als ik het me goed herinner
Op 5 januari 2010 werd de levenslange schorsing door een Parijse rechtbank ongeldig verklaard. De rechter oordeelde dat het bewijs zeer dun was en de getuigen bovendien anoniem. Hij hief de schorsing op en kende Briatore een schadevergoeding van €15.000 toe. De autosportbond FIA maakte op 11 januari 2010 bekend dat zij in hoger beroep ging tegen de uitspraak, maar kwam op 12 april 2010 terug op deze beslissing.[2] Briatore had na overleg met de FIA zijn spijt betoond en zich verontschuldigd voor zijn acties. Als tegenprestatie annuleerde de FIA alle lopende procedures om het imago van de FIA en de motorsport geen verdere schade te berokkenen. Briatore mocht vanaf begin 2013 weer werkzaam zijn in de Formule 1. Voor andere kampioenschappen die de FIA organiseert was dat één seizoen eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heerlijk dat fragment bij Grand Prix Radio nu steeds :D

"Toto!? It's called a motorace, okay!?" "Sorry?"

_O-

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:09:

_O-
Ik vind het stuk dat Toto direct begint te stomen naar Masi en hij gewoon niet reageert toch wel het mooiste. Je voelt in de reactie van Toto dat ie vervolgens gigantisch geërgerd is, wanneer hij "Toto for Masi" of "Wolff for Masi" zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 14:31
Bushie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:09:
[...]

Op 5 januari 2010 werd de levenslange schorsing door een Parijse rechtbank ongeldig verklaard. De rechter oordeelde dat het bewijs zeer dun was en de getuigen bovendien anoniem. Hij hief de schorsing op en kende Briatore een schadevergoeding van €15.000 toe. De autosportbond FIA maakte op 11 januari 2010 bekend dat zij in hoger beroep ging tegen de uitspraak, maar kwam op 12 april 2010 terug op deze beslissing.[2] Briatore had na overleg met de FIA zijn spijt betoond en zich verontschuldigd voor zijn acties. Als tegenprestatie annuleerde de FIA alle lopende procedures om het imago van de FIA en de motorsport geen verdere schade te berokkenen. Briatore mocht vanaf begin 2013 weer werkzaam zijn in de Formule 1. Voor andere kampioenschappen die de FIA organiseert was dat één seizoen eerder.
Dank, vanaf 2013 mocht'ie dus weer in de F1. Een levenslange schorsing van een paar jaar dus eigenlijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:51
Lol, dat interview van Coulthard met Max en Jos. Rond 31:50 bespreken ze Silverstone en Jos windt zich weer op over het feit dat Toto 'and that driver' feestvierden na de wedstrijd. Briljant 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
sjakie02 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:23:
Lol, dat interview van Coulthard met Max en Jos. Rond 31:50 bespreken ze Silverstone en Jos windt zich weer op over het feit dat Toto 'and that driver' feestvierden na de wedstrijd. Briljant 😂
Zit nu op minuut 25 en het valt mij op dat ze de naam 'Lewis' inderdaad nooit uitspreken >:)

Nog een hersenspinsel over het verdedigen van Alonso vs Lewis in Hongarije.. Max geeft aan vrienden te zijn met Alonso, zou dat meegewogen hebben in waarom Alonso het uiterste eruit haalde met verdedigen daar?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
Waaj schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:44:
[...]

FTFY

Datzelfde geldt voor Perez, want die mag ook niet racen tegen Verstappen.
Het is echt niet alleen bij Mercedes het geval.
Leviathius schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:30:
[...]

Nog een hersenspinsel over het verdedigen van Alonso vs Lewis in Hongarije.. Max geeft aan vrienden te zijn met Alonso, zou dat meegewogen hebben in waarom Alonso het uiterste eruit haalde met verdedigen daar?
Alonso doet gewoon waarvoor hij betaald wordt, racen voor positie.
En of dat nou een RBR, Mercedes of weet ik welk merk is, verdedigen hoort er dan bij.
Het was om zijn teamgenoot als eerste te laten eindigen.

[ Voor 41% gewijzigd door FabianGTI op 17-12-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 20:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Zit nu op minuut 25 en het valt mij op dat ze de naam 'Lewis' inderdaad nooit uitspreken >:)

Vast, maar Alonso is vooral fan van zichzelf. Hij zette op dat moment zichzelf en El Plan minutenlang op tv - geld weer verdient.

I mean:
[YouTube: Alonso Blocks Hamilton In The Pit - Hungary 2007]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• d-vine
op het eind van CarNext interview
Introduce yourself for the one that doesn't' know you

I'm Max Verstappen and I like to drive in circles _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
goldcard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:53:
Hier ben ik het in geval van F1 niet helemaal mee eens. Kennis en ervaring doet ook veel, daarbij wordt de grens waarbinnen vernieuwd mag worden grotendeels bepaald door de FIA en niet door wat de teams zelf kunnen.

5:34.

En nee. Alonso heeft zelf sowieso al weinig met Hamilton. Dat is ook geen geheim. En verder was Alonso de overwinning van zijn team(genoot) aan het verdedigen.

[ Voor 39% gewijzigd door TheBrut3 op 17-12-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 22:36
d-vine schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:44:
Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coulthard – The Day After in Abu Dhabi

YouTube: CarNext presents: Keeping Up with the Verstappens, ft. David Coultha...

First Interview as a World Champion 🏆
Max Verstappen, World Champion Formula 1 2021 sat down together with his dad Jos Verstappen and David Coulthard exclusively for CarNext the day after his historic victory in Abu Dhabi
Prima interview, vindt Coulthard een stuk beter te pruimen zo dan wanneer hij contact heeft met Doornbos.

Ook mooi om te horen dat Verstappen ook gewoon aangeeft zich aan te passen aan de auto die ze hem geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:09:

_O-
Wat je niet in woorden uit kunt drukken is de pauze na "Toto...." Om Toto even wat denktijd te geven.

En vergeet de laatste zin niet: "we went car racing.." om nog even het doel van de middag/avond aan te stippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

d-vine schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:34:
op het eind van CarNext interview
Introduce yourself for the one that doesn't' know you

I'm Max Verstappen and I like to drive in circles _O-
Around the competition.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:30:
[...]

Datzelfde geldt voor Perez, want die mag ook niet racen tegen Verstappen.
Het is echt niet alleen bij Mercedes het geval.

[...]

Alonso doet gewoon waarvoor hij betaald wordt, racen voor positie.
En of dat nou een RBR, Mercedes of weet ik welk merk is, verdedigen hoort er dan bij.
Het was om zijn teamgenoot als eerste te laten eindigen.
Voor beide teams geldt nog altijd dat aan het begin van het seizoen er gewoon geraced wordt. Geen team orders, tenzij de auto's op andere tactiek rijden.

Alleen is het snelheidsverschil gewoon erg groot dus komt het in praktijk niet voor dat Perez veel kan racen tegen Max en dat geldt ook voor Bottas (die ook niet langs andere rijders komt.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:23
Alonso en Hamilton zijn geen vrienden, op basis van het 2007 seizoen waarbij ze samen voor McLaren reden. Daarnaast reed in Hongarije Ocon op kop, zonder dat verdedigen van Alonso was Hamilton waarschijnlijk ook nog wel bij Ocon gekomen. Daarnaast is Alonso vrij uitgesproken voor Verstappen, v.w.b. het WDC afgelopen jaar. Merk je ook weer aan zijn boordradios afgelopen race achter de SC. Continu aan het pushen om de race herstart te krijgen. Als hem verteld wordt dat de auto's niet mogen unlappen lacht hij ook eens er om en dat het te verwachten was, en als hij te horen krijgt "Verstappen in P2, he's about 4 cars behind" antwoord hij super droog "and he should be two cars ahead of me", oftewel: ook voor Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Is op zich ook wel logisch toch? Alonso is net als Verstappen een echte racer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
418O2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:50:
Is op zich ook wel logisch toch? Alonso is net als Verstappen een echte racer :)
Een nieuwtje voor je, het zijn alle 20 op de grid echte racers, alleen gaat het de een wat beter af dan de ander, maar het blijven allemaal racers. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
FabianGTI schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:02:
[...]

Een nieuwtje voor je, het zijn alle 20 op de grid echte racers, alleen gaat het de een wat beter af dan de ander, maar het blijven allemaal racers. ;)
ben ik het toch niet mee eens. Een Bottas vind ik geen echte racer, die kan gewoon snelle rondjes rijden, maar als er verkeer is haakt hij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:27

Spotmatic

Ken sent me

418O2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:04:
[...]

ben ik het toch niet mee eens. Een Bottas vind ik geen echte racer, die kan gewoon snelle rondjes rijden, maar als er verkeer is haakt hij af.
Hoe is die dan ooit in de F1 gekomen? Niet als paydriver neem ik aan. Ik weet wel dat hij in zijn kartingperiode in Vlaardingen door Peter de Bruijn is opgeleid.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Vergis je niet, Bottas was een groot talent. Niet kaliber Russell of Leclerc, maar geen nobody. In een Williams kon hij toen ook regelmatig Mercedessen achter zich houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
mavamal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:06:
Vergis je niet, Bottas was een groot talent. Niet kaliber Russell of Leclerc, maar geen nobody. In een Williams kon hij toen ook regelmatig Mercedessen achter zich houden.
Inderdaad, bij Williams was hij duidelijker sneller dan Massa in de quali en in de race ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

418O2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:50:
Ik vind een MAZ en LAT anders ook geen deuk in een pakje boter slaan. STR heeft dan van de paydrivers nog de beste auto, maar ook die komt er niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Bigfoot schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:14:
[...]

Inderdaad, bij Williams was hij duidelijker sneller dan Massa in de quali en in de race ongeveer gelijk.
Bottas een goed voorbeeld van een "great Driver, bad Racer".
In de kwali is Bottas regelmatig dicht op Hamilton(0,1 -0,3 sec achter en 4 pols) maar in de race gaat het vaak maar moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:44
mavamal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:06:
Ik denk dat bij Bottas na Mexico ook wel wat geknakt is in zijn absolute wil om Lewis te helpen (als die er al was). Na de race werd hem door zowel Toto als Lewis van alles verweten over bocht 1 lap 1. Een week later hoort hij van Jack dat Max het voor hem had opgenomen. "Really?" en ik meende een soort opluchting te bespeuren dat er iemand achter hem stond. Dat is denk ik het moment dat Bottas' sympathie een shift maakte. Hij zal het nooit openlijk toegeven en voor het teambelang zal hij ongetwijfeld zijn best hebben gedaan. Maar onbewust was het m.i. toch een paar procentjes minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Spotmatic schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:06:
[...]

Hoe is die dan ooit in de F1 gekomen? Niet als paydriver neem ik aan. Ik weet wel dat hij in zijn kartingperiode in Vlaardingen door Peter de Bruijn is opgeleid.
Omdat hij hard kan rijden en een nuttige tweede coureur is in een team

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
meenkdrie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:57:
[...]

Prima interview, vindt Coulthard een stuk beter te pruimen zo dan wanneer hij contact heeft met Doornbos.

Ook mooi om te horen dat Verstappen ook gewoon aangeeft zich aan te passen aan de auto die ze hem geven :)
Coulthard Is een prima kerel en er is een mooie klik met Max.
Dat is wel een pluspunt volgend jaar bij Viaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ArgantosNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:19:
[...]

Bottas een goed voorbeeld van een "great Driver, bad Racer".
In de kwali is Bottas regelmatig dicht op Hamilton(0,1 -0,3 sec achter en 4 pols) maar in de race gaat het vaak maar moeilijk.
Ik zal je even helpen verbeteren: In de kwalificatie is hij regelmatig de snelste (4 vs 6 poles van Hamilton). In de race gaat het moeizamer. Lijkt lastiger de banden in het juiste window te kunnen krijgen en daardoor gemiddeld een slechtere start. (Als je de reactietijden vergelijkt zie je dat daar eigenlijk weinig verschil is.)

Bottas kon het in Mexico niet goed doen:
Opdracht was: Geef Lewis een slipstream
En achteraf was het: Hij had de buitenkant dicht moeten gooien.

Die 2 zaken gaan natuurlijk niet lekker samen, maar dat begon bij de oorzaak: Slechte start.

Hij is gewoon een degelijke racer.

Volgens mij is kritiek op Bottas een indirect compliment aan Hamilton, omdat die gewoon retesnel is. Datzelfde geldt dus voor Perez en Verstappen.

Perez was toch heel goed? Maar wel altijd dik en dik achter Verstappen. Dat gebeurt Bottas ook. Ik zie veel vergelijking tussen de 2, behalve dan in de laatste race met zijn megaverdediging tegenover Hamilton. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 17-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRSR6QwtFjKg-9yscz69LzpXK-w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/06EMS2wyqqnY02HLilHwd9rQ.jpg?f=user_large

En Hamilton is sinds vandaag ook weer in het openbaar :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
sjakie02 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:23:
Zou vast gezellig zijn geweest daar. :+
Pagina: 1 ... 166 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken