Wyke schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:42:
Overigens ben ik het er nog steeds niet helemaal mee eens dat Red Bull de eerste helft van het seizoen zogenaamd de allerbeste auto had. In mijn ogen was Red Bull dichterbij Mercedes gekomen, maar niet er (ruim) voorbij. Sommige circuits iets beter, sommige iets minder of gelijkwaardig. Ze konden daardoor de strijd aan gaan
Dit is een discussie die we zowel hier als in de losse topics per race vaker zaken, omdat ik het zelf ook wel een interessante vraag vind heb ik vanochtend even stukjes van de eerdere races teruggekeken in de hoop een antwoord te vinden. Hierbij heb ik geprobeerd alleen naar meetbare zaken te kijken waaronder rondetijden en ook de relatieve prestaties van Bottas en Perez. Persoonlijk kom ik dan op het volgende lijstje, je zou her en der wat discussie kunnen hebben per race, maar in grote lijnen over het gehele seizoen komt dit wel aardig in de buurt denk ik:
Bahrain: RBR (verloren mede door het 30x corner cutting)
Imola: Merc (zonder het grindbak momentje was Ham de favoriet)
Portugal: Merc
Spanje: Gelijk
Monaco: RBR
Azerbaijan: Gelijk
Frankrijk: Gelijk
Oostenrijk: RBR
Oostenrijk 2: RBR
Engeland: X
Hongarije: X
België: X
Nederland: Gelijk
Monza: Gelijk (beide kwamen tot de crash de McLaren voor hun niet voorbij, al zou een voordeel van Merc ook te verdedigen zijn door de prestaties van Bottas)
Rusland: Merc (zonder regen op het eind leek Verstappen kansloos klem te blijven zitten achter Alonso)
Turkije: Merc (als Bottas hem voor Max kan winnen zegt dat genoeg)
USA: Gelijk
Mexico: RBR
Brazilië: Merc (zou hem bijna dubbel tellen zo gruwelijk hard liep dat hok op het rechte stuk daar

)
Qatar: Merc
Saoedi-Arabië: Gelijk
Abu Dhabi: Merc
Als we de races waarbij beide niet genoeg rondjes gemaakt hebben(X) en de races waar het zo dicht bij elkaar lag dat een conclusie eruit halen lastig is kom ik persoonlijk op 7 tegen 5 in het voordeel van Mercedes.