[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.369 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46
Netjes dat ze rekening houden met het Brabants kwartiertje.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
azerty schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:05:
[...]

Countdown is juist begonnen... nog eens 5 erbij :+
Geheel in stijl met dit seizoen weten we de definitieve uitslag waarschijnlijk ergens morgenmiddag pas...

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
"awards Will be given after the ceremony"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
het is begonnen!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
There you go

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Eerst nog even de reclame.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Iedereen moest nog ff een plasje doen van te voren en om die pisstops wat veiliger te maken hebben ze daar op speciaal verzoek van Mercedes wat meer tijd voor uit getrokken.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Pfff… gaan we dit voor iedere sponsor en/of raceklasse doen?

Anders kijk ik de samenvatting morgen wel… ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Reclame voor Michelin... :P tis dat ik zelf Michelin PS4S eronder heb liggen, maar anders 8)7

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:We gaan eens een experimentje houden. Graag hier verder dus ;)
[F1 2021] FIA gala topic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Paar reacties naar het gala topic gestuurd, hopelijk ziet iedereen de modbreak boven mij nu wel :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

g0tanks

Moderator CSA
Alle HAM vs PER battles dit seizoen:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:54
Tommy The Cat schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:18:
Niemand zit te wachten op nóg een mening, maar ik schrijf het even van mij af. Aan mijn mede tweakers-f1-liefhebbers welteverstaan. En dan trek ik straks het biertje los dat ik voor dit moment bewaard had. Want f*ck 'we' zijn definitief WDC, en hoe! Verstappen wordt niet alleen wdc, 'hij' verandert waarschijnlijk alweer de sport.

Inmiddels is vast komen te staan dat Masi op verrassende wijze het reglement heeft toegepast, maar wat niet is vast komen te staan is dat hij dit in strijd met het reglement heeft gedaan. Daarvoor heb je in dit geval een onafhankelijke uitspraak nodig - voor zover die er kon komen - maar die is er niet.
Het lezen van een paar artikelen en daar als fan een tekstuele interpretatie aan geven is onvoldoende, aangezien zeker één van die artikelen multi-interpretabel is. Je zult het hele reglement in samenhang moeten lezen en begrijpen, de achterliggende bedoeling van de relevante artikelen moeten kennen, weten hoe daar in het verleden mee om is gegaan, welke eventuele afspraken er met teams zijn gemaakt over de toepassing waar die ruimte er is, etc. Daar komen wij niet uit. Kwestie van vooruit kijken: reglement én toepassing daarvan verhelderen. Klaar en verder een zinloze discussie.

Dat Hamilton en Mercedes ontgoocheld en boos zijn is volkomen begrijpelijk. Voor Hamilton is het bijzonder pijnlijk, omdat hij geschiedenis had kunnen schrijven door Schumacher voorbij te gaan in titels. Goat op papier. In bovendien een waanzinnig en historisch seizoen tegen een fenomenale opponent, waardoor zijn kwaliteiten na jaren van Mercedes-dominantie ook buiten kijf zouden staan. Wat overigens ook zonder de achtste titel is bevestigd. Volgend jaar is het maar zeer de vraag of hij die kans weer krijgt.
Veel respect voor hoe hij er direct na de race mee om is gegaan. Dat hij niet naar dat gala komt; had ik ook niet op kunnen brengen. Als hij daar maar wel straf voor krijgt, want Mercedes wil een eerlijke toepassing van de regels >:) ;) .

Merc/Toto gaan wel te ver. De integriteit van de sport ter discussie stellen op basis van deze - weliswaar bedenkelijke - beslissing van Masi is buiten proportie. Allereerst: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ga er maar aan staan, onder extreme druk om de apotheose niet als een nachtkaars uit te laten gaan en teambazen die je in een openbare verbinding proberen te beïnvloeden. Belangrijker: het is een geïsoleerd incident over een heel seizoen. Een moment dat in feite slechts het verschil heeft gemaakt tussen eerste of tweede eindigen in een race. Het wordt onterecht opgeblazen naar een WDC beslissend moment en beïnvloeding door de FIA in de uitkomst van het kampioenschap. Het is feitelijk natuurlijk een WDC beslissend moment, maar dat geldt met deze eindstand voor elke race. Met bovendien voor Verstappen meerdere bedenkelijke momenten, die hier al tot in den treure zijn behandeld. Laat ik het zo zeggen; wat dacht je hoe de sportwereld zou reageren als Silverstone de laatste en beslissende race was?

Het is beter om het grote perspectief te zien en je verder niet te laten ontmoedigen door uitspraken van internet-Britten op dit verhitte moment. De geschiedenis zal oordelen dat Verstappen een buitengewoon kampioenschap heeft gewonnen. De statistieken liegen er niet om, ook die hoef ik niet te herhalen. Vergeet niet: Verstappen heeft met zijn team, en teamgenoot, de combinatie Merc-Ham verslagen na vele jaren van dominantie. Dat is een ultieme prestatie en goed voor de sport.

Een seizoen om van na te genieten. Dus blijf die filmpjes en plaatjes insturen! Dank aan degenen die positief bijgedragen aan dit topic, en de moderatie. Dit forum is een uitstekend platform om de F1 mee te beleven dus ik blijf nog wel een tijdje hangen.

Proost :9B
Ik kan niet anders dan beamen van jou analyse. Het was werkelijk een rollercoaster van emoties zowel up als den voor beide partijen, maar inderdaad het kampioenschap werd niet beslist op dr laatste dag. Het kampioenschap heeft zich gedurende het seizoen zich gevormd, met als apotheose een positieve wending voor Max. Hetzelfde zou kunnen gelden voor LH.
Desalniettemin hoop ik inderdaad ook vurig dat dit topic / forum weer terug gaat naar de basis, een forum waar buiten de feiten extra info wordt gedeeld als verklaring of uitleg om de beslissingen of situaties beter te begrijpen ipv aan te vechten.

Kortom

Wat
Een
Seizoen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Iedereen zit een deur verderop, snel een post maken :P

Nog maar eens wat peilen hier over the best of the rest

Poll: Wie is je het meest tegengevallen dit Seizoen
SAI
LEC
NOR
RIC
GAS
ALO
OCO
VET
STR
TSU
RUS
RAI
LAT
GIO
MSC
MAZ
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404091&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie is je het meest meegevallen dit seizoen?
SAI
LEC
NOR
RIC
GAS
ALO
OCO
VET
STR
TSU
RUS
RAI
LAT
GIO
MSC
MAZ
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404090&layout=1&sort=prc

En dit seizoen hadden we 22 races met een paar tripleheaders, volgend seizoen 23.

Poll: Teveel races in 2022?
Nee, meer is beter.
Nee, maar geen drie op rij.
Ja, minder is beter.
ja, enkel op goede circuits.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404092&layout=1&sort=prc

Ohja, we hadden ook nog de introductie van een nieuw format, hoe is dat bevallen?

Poll: Meer of minder Sprintqualificaties?
Ja, goeie toevoeging.
ja, maar dan met aanpassingen.
Nee, is helemaal niks.
Nee, drie is genoeg.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404093&layout=1&sort=prc

• DDX

DDX

Hippocampus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:28:

Ik mis mensen ?

Verwijderd

Mercedes en Red Bull rijders ontbreken, gaat om de rest!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Yep, expres de vier hoofdrolspelers eruit gelaten, anders had ik niet hoeven pollen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:33:
[...]

Mercedes en Red Bull rijders ontbreken, gaat om de rest!
En toch Bottas viel mij het meest tegen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Toto hoopt dat Lewis volgend jaar nog meerijdt in de F1.

Hoop het wel anders rijdt Max eenzaam vooraan :(

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik zie dat ik bij de laatste poll een open vraag stel met ja / nee antwoorden, sorry ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Tegenvaller: LEC

Werd beschouwd als de nieuwe Messias voor/door Ferrari. Feitelijk verslagen door teamgenoot Sainz.

Meevaller: TSU

Begon veelbelovend, leek daarna toch door de mand te valllen, maar heeft zich weergaloos herpakt _O_

Meevaller: SAI

Ga er maar aan staan. Er wordt van je verwacht in dienst te rijden van LEC, maar je kwalificeert beter en uitieindelijk eindig je ook nog boven hem in de WDC-stand. _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:13:
[modbreak] We gaan eens een experimentje houden. Graag hier verder dus ;)
[F1 2021] FIA gala topic[/]
Ik vond het wel gezellig.
voor mij is het geslaagd. Echt gelachen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Al met al genoten van dit seizoen en van de vele Tweakers die hier goed/minder/niet geïnformeerd hun mening komen posten _/-\o_

Iedere keer als ik ergens anders wat wil inlezen betreffende F1 ben ik er binnen een paar minuten weg omdat ik hier toch de beste/leukste en meest inhoudelijke discussies lees (en af en toe ook aan mee doe) d:)b

Dank aan de mods om deze bende in goede banen te leiden <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:36:

Je weet nooit of George gaat verrassen opeens... hij is nog jong, veel motivatie en krijgt opeens een dikke bak

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 16-12-2021 23:51 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49

Edd

Omdat het FIA Gala topic al dicht is...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ca5hba80bz581.jpg

It's official ;)

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:54:
Omdat het FIA Gala topic al dicht is...

[Afbeelding]

It's official ;)
_/-\o_
Kan deze foto sowieso niet de laatste van het topic worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hippocampus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:28:

SAI
LEC
NOR
RIC
GAS
ALO
OCO
VET
STR
TSU
RUS
RAI
LAT
GIO
MSC
MAZ
Tussenstand:
[Afbeelding]

Wrom staat Hamilton er niet tussen? Die zou best eens met stip bovenaan kunnen komen te staan :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Net nog even het einde van Abu Dhabi in het Duits terug gekeken :+ ook geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De_Bastaard schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:36:

Met de nieuwe auto's wordt dat denk ik wel afwachten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het winterdutje staat voor de deur en Hamilton/Wolff hebben hun ware zelf laten zien aan iedereen die het nog niet doorzag. Ze spiegelen hun eigen gedrag op de FIA. Verplichtingen niet nakomen én dan nog de integriteit van de FIA in twijfel nemen.

De FIA, met Masi voorop, heeft in dit seizoen vanaf race 1 al belachelijke beslissingen gemaakt, die ook nog eens vaak tegenstrijdig waren. De safety car was meer een geval van miscommunicatie wat het controversieel maakte, dan wat er daadwerkelijk gebeurde. Blijkbaar was er met de teams al besloten om geen races meer achter de safety car te eindigen. Ja het was krap, maar als Masi de achterliggers een ronde eerder had doorgestuurd, wat wel gekund had, dan was de uitkomst nog hetzelfde geweest. Dat Masi dan eerst doorgaf dat er geen auto's zich mocht unlappen is hoogstens een miscommunicatie. Uiteraard al belachelijk genoeg, maar dat eindeloze gezeur van het Mercedes kamp om het maar in twijfel te trekken is absurd. Helaas doet de volle Britse pers doodleuk mee. Het is niet echt meer 'journalistiek' te noemen, meer eenzijdige fanfictie. Dat Masi bepaalde precedenten in de wind slaat, tsja, dan hebben de mensen toch echt het hele seizoen niet bekeken, het is juist precedent geworden dat er geen precedentwerkingen meer zijn. Ik meen zelfs een controversiele beslissing gelezen te hebben waarin dat expliciet werd gezegd dat een beslissing geen precedentwerking mag hebben.

Ik vraag me af of Hamilton nog iets van een reprimande gaat krijgen, en Wolff & Co voor het door de modder halen van de sport. Horner kreeg een standje voor veel minder. En nu is er een ware media-haat-campagne vanuit Wolff richting de FIA en de FIA hoor je compleet niet. Dit is wederom hoe de FIA zich laat kennen. Compleet over zich heen laten lopen terwijl ze nu de touwtjes kort moeten trekken. Ze hadden al lang een statement naar butien moeten brengen dat enige discussie achter de schermen plaats moet vinden en dat verdere minachting richting de FIA hard bestraft zou worden. Want ook dit kun je zien als precedent.

Maar nee, Mercedes is te zwak om het protest aan te gaan. Liever het Britse publiek voor zich winnen dan op feiten of racen. Dát is wat Mercedes is, een politieke grootmacht die alles behalve feiten aanpakt om te winnen.

Ja politiek hoort er automatisch bij zodra er grote belangen spelen, maar dit hele circus gaat er zo ver voorbij, de FIA moet wel straffen, anders is het in feite dat Mercedes zich alles kan permitteren, een gevoel wat al enkele jaren speelt met non stop discutabele beslissingen in het voordeel van Mercedes. En nu letterlijk de integriteit van de FIA openlijk betwist wordt door kamp Wolff, ben ik benieuwd óf er wel iets gebeurd. Wolff geeft openlijk aan geen gesprek te willen, maar heeft zelf geen problemen om elk moment aan te pakken om de FIA te slaan. Wat een kleine kindertjes zijn het dan.

Ergste is nog dat zeer veel (Britse) media Wolff en Hamilton nog 'volwassenheid' en 'integriteit' toekennen. Daar zakt mijn broek toch van af, want het is compleet het tegenovergestelde.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Disclaimer:
Ik heb de uitreiking niet gekeken, alleen hetgeen wat ze vanochtend op het nieuws lieten zien.

Wat heb je gedaan?
Max: Gedronken, tot laat

Wat was het eerste wat je dacht toen je wakker werd
Max: Dat ik hoofdpijn heb, door de drank

Wat was het eerste wat je zei toen je wakker werd?
Max: Een vloekwoord, door de hoofdpijn.

Max lijkt wel een recalcitrante puber. Ik vind niet dat hij hier goed is weggezet.
Of heb ik nu een misplaats beeld van de uitreiking en van het interview?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Nee, dit is wel een prima afschildering van het niveau van deze kerel. ;)
streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:31:
Disclaimer:
Ik heb de uitreiking niet gekeken, alleen hetgeen wat ze vanochtend op het nieuws lieten zien.

Wat heb je gedaan?

Max lijkt wel een recalcitrante puber. Ik vind niet dat hij hier goed is weggezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Disclaimer:

Wat heb je gedaan?

Bron, want dit is het interview tijdens het gala en dat van jou komt er niet naar voren: YouTube: Max Verstappen Collects His 2021 F1 Championship Trophy At The FIA Gala

Heb de defintie van 'recalcitrant' moeten opzoeken, maar wat vind je dan van iemand die 2e eindigt gewoon niet komt opdagen? Max geeft gewoon eerlijk antwoord en niet continu van die gewenste antwoorden. Denk dat dat woord compleet niet op zijn plaats is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:57
Je kan de discussie van het gala nog even doorlezen maar het was tranen trekkend. Ik snap wel dat sommige rijders niet de moeite nemen om daar heen te gaan, ondanks of je het wel of niet eens bent met je uitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:40:
[...]

Bron, want dit is het interview tijdens het gala en dat van jou komt er niet naar voren: YouTube: Max Verstappen Collects His 2021 F1 Championship Trophy At The FIA Gala
Ik zag een andere interview. Hij zat namelijk op een stoel.
Het was op het ochtendnieuws van rtl4
Heb de defintie van 'recalcitrant' moeten opzoeken, maar wat vind je dan van iemand die 2e eindigt gewoon niet komt opdagen? Max geeft gewoon eerlijk antwoord en niet continu van die gewenste antwoorden. Denk dat dat woord compleet niet op zijn plaats is.
Dat HAM er niet was, klopt ook niet.
Mijn reactie ging over Max zijn reactie, niet over HAM.
En dan vind ik wel dat Max zich professioneler mag opstellen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:50

OMD

Disclaimer:

Wat heb je gedaan?

Omdat hij wereldkampioen is moet hij zich anders gedragen dan menig andere 24-jarige? Vind dit juist mooi man. Gelukkig mag zo iemand nog leven in plaats van geleefd worden.
Ik hoop voor hem op nog veel meer avonden zoals die avond. :9B

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Disclaimer:

Wat heb je gedaan?

Ik weet niet wat je gekeken hebt, maar bij RTL 4 lieten ze delen uit het Olav interview van maandag zien, niet van de huldiging gisteren

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:46:

Hij geeft antwoord op de vraag? Of wil je liever dat ie een ingestudeerd stukje opratelt om beter voor de dag te komen?

Hier zit hij, maar stukje nog niet tegengekomen: YouTube: FIA F1 Champions' Press Conference ahead of the 2021 FIA Prize Givin...

Ow heb het begin gemist. Het kwam al in het begin. Hij heeft gewoon oprecht antwoord op de vragen. Bizar dat dat kritiek oplevert. Is men zo gewend aan het virtue signaling en PR praat dat oprecht antwoord geven als koppig en tegendraads wordt aangemerkt? 8)7

Oh, het ging over een interview met Olav Mol. Ja, verwacht je daar een hoogstaand inhoudelijke discussie van? Niveau van Powned.

[ Voor 23% gewijzigd door siggy op 17-12-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:48:
[...]

Ik weet niet wat je gekeken hebt, maar bij RTL 4 lieten ze delen uit het Olav interview van maandag zien, niet van de huldiging gisteren
Volgens mij ziet Olaf er toch heel anders uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXvwTyByDz6BnEPBojQrWQkNcSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNjpn762YruakdXXKrvCbN4V.png?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Kan niet geloven dat ik opgebleven ben voor deze show. Het leek wel een groep 8 voorstelling met een miljoenenbudget. Letterlijk niets was gerepeteerd... meerdere malen hadden mensen geen idee aan wie ze de award moesten geven. Mede door het feit dat er ten alle tijden 12 mensen op het podium stonden om wat voor reden dan ook. Zelfs Max was een keer de sjaak 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Edit:

Laat maar. Blijkbaar kan ik niets kritisch zeggen over Max. Alles wordt weer gladgestreken.

Jullie hebben gelijk. Dit is veel beter dan je als een professional gedragen ipv een puber.
Ik weet weer waarom ik bewust (bijna) een week uit dit topic ben gebleven.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:54:
Edit:

Laat maar. Blijkbaar kan ik niets kritisch zeggen over Max. Alles wordt weer gladgestreken.

Jullie hebben gelijk. Dit is veel beter dan je als een professional gedragen ipv een puber.
Dus eerlijk antwoord op de vraag geven is gedragen als een puber? Wat had jij dan gewild als antwoord wat volgens jou wél professioneel was? Je komt nogal als een puber over die zijn gelijk niet krijgt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 18:51
yinx84 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:54:
Kan niet geloven dat ik opgebleven ben voor deze show. Het leek wel een groep 8 voorstelling met een miljoenenbudget. Letterlijk niets was gerepeteerd... meerdere malen hadden mensen geen idee aan wie ze de award moesten geven. Mede door het feit dat er ten alle tijden 12 mensen op het podium stonden om wat voor reden dan ook. Zelfs Max was een keer de sjaak 8)7
Ja Max wist ook niet aan wie van de 3 die hem moest geven. Wat een fopshow, snap ook echt niet waarom we dit gister tot het einde hebben weten uit te zitten :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

yinx84 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:54:
Dat viel ons ook op, op sommige momenten gewoon cringy om te kijken.

Ik vond het mooi om te zien hoe Mercedes de WCC in ontvangst nam, daar leek iemand te staan die vooral van de techniek en niet van de politiek houdt.

Verder natuurlijk super triest hoe Hamilton zich laat kennen, niet eens de moeite genomen een filmpje op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:56:
[...]

Dus eerlijk antwoord op de vraag geven is gedragen als een puber? Wat had jij dan gewild als antwoord wat volgens jou wél professioneel was? Je komt nogal als een puber over die zijn gelijk niet krijgt....
Het laatste wat ik er over wil zeggen, want ik merk dat mijn humeur er niet beter op word.

Ik weet niet precies wat ik wél graag had gezien. Ikzelf heb geen mediatraining e.d. gehad. Maar in ieder geval niet wat ik net zag.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sorry hoor, maar dat vind ik bizar.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:40:
[...]

Kun je een post maken zonder dat je als een verwend kind stampvoetend op Hamilton en Mercedes loopt af te geven? "Ja, maar HIJ!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:02:
[...]

Het laatste wat ik er over wil zeggen, want ik merk dat mijn humeur er niet beter op word.

Ik weet niet precies wat ik wél graag had gezien. Ikzelf heb geen mediatraining e.d. gehad. Maar in ieder geval niet wat ik net zag.
Tsja, wel kritiek hebben, maar niet zeggen hoe het dan wel moet. Dus je hebt liever gewenste antwoorden dan een open en eerlijk antwoord. Er zijn genoeg politieke filmpjes op youtube te vinden....
***members only***

Je vergelijkt de gemiddelde puber met iemand die nét Wereldkampioen Formule 1 is geworden? Of al die pubers zijn toevallig uiteraard ook net F1 kampioen geworden en jij vertrouwd erop dat dat waar is?

Denk overigens dat Max, of welke sportman daar ook, zich niet kan permitteren om regelmatig aan de alcohol te zitten. Je gaat nu een momentopname na een wereldprestatie vergelijken met een stel dwaze pubers. Briljant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

[...]

***members only***

Meh trek het je niet zo aan. Ik heb in 1 van deze topics ook al eens aangegeven dat ik Max helemaal geen sympathiek en down-to-earth figuur vind, maar eigenlijk best wel "achter de ellebogen" en arrogant vind, maar daar kwam toen ook een tsunami van Fanboys met oranje bril overheen. Ja hij doet leuk grappig en gezellig, maar ik merk vaak dingen aan hem dat ik denk, das toch jammer, dat heeft die jongen niet nodig.

Ik zal het maar even nuanceren met een voorbeeld, dat ie tijdens de filmpjes die hij met Red Bull maakt waarin er iets van een competitie is tussen hem en zijn onderdaan, hij eigenlijk altijd "grappig bedoelt" vals speelt op 1 of andere manier. En dat gedrag zie je gewoon terug in zijn racestijl. Als het niet netjes lukt, dan maar "net iets over het randje". En kom niet met het cliche verhaal van als je niet meer voor een gat gaat ben je geen race driver meer bla bla bla bla bla, racen kan ook gewoon zonder elkaar van de baan te douwen.

[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 17-12-2021 09:58 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:51:
[...]

Volgens mij ziet Olaf er toch heel anders uit.
[Afbeelding]
Horner: "... It's gonna take something from the racing gods. I'm quite pleased I've got a direct line now. Obviously we cannot talk to Michael in the future, so I'll keep using that line." _O-

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:46:
[...]

Ik zag een andere interview. Hij zat namelijk op een stoel.
Het was op het ochtendnieuws van rtl4

[...]

Dat HAM er niet was, klopt ook niet.
Bottas was er wel trouwens.
Mijn reactie ging over Max zijn reactie, niet over HAM.
Ja, allemaal van die gemediatrainde coureurs met van die voorspelbare, politiek correcte en woke antwoorden. Dat is precies wat de sport nodig heeft. Iedere race op het podium zeggen dat dit het beste publiek ooit is, dat (ondanks dat je bijna het hele veld op een ronde hebt gereden en je je van start tot finish aan de leiding reed en je concurrent halverwege de race al niet meer in je spiegels zag) het best een spannende race was en dat je zo trots bent op je team dat ze je weer een "net iets betere" auto hebben gegeven dan je voornaamste concurrent, terwijl je met je motor op 90% nog de race hebt gewonnen. Lijkt me echt geweldig als we meer van dat krijgen :P

/sarcasm

Ik vind het mooi dat er nog coureurs zijn als Verstappen en Kimi die gewoon zeggen wat ze denken of voelen. Dat is toch veel mooier om naar te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2021 08:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Disclaimer:

Je mag van mij best een negatief oordeel over zijn uitspraken in het interview hebben, maar waar je nu op reageert zijn enkele quotes die uit het interview geknipt zijn. Moet je dat Max verwijten of de redactie van RTL?
Ik vind de vragen (sommige uit de persco, andere uit aparte vragen van NL journalisten) ook niet allemaal getuigen van hoog niveau.
Overigens vind ik het prettig dat een 24-jarige zichzelf mag zijn. Het antwoord ‘koppijn’ waarmee hij de vraag “toen je maandag wakker werd”, onderbreekt, ik vind dat a) alleszeggend en b) zijn humor. Fijn dat hij daarin gewoon zichzelf mag zijn. Politiek correcte antwoorden hoor ik wel van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 18:52
En natuurlijk het ieder jaar zo dat er naast een kampioen ook een verliezer op het podium staat voor de F1, de nr. 2. Dat dit de laatste jaren al een half jaar duidelijk was is een ander verhaal. Ik hoor in ieder geval liever een ongedwongen iemand praten over zijn ervaringen en gedachten dan een een ingestudeerde persriedel.

Dit soort momenten horen er nu eenmaal bij, behalve 40-50 miljoen per jaar om te racen horen daar ook persmomenten etc. bij. Dat de manier waarop het in 2021 afliep je niet aanstaat dat kan maar dat betekend slikken en volgend jaar laten zien dat je echt beter bent.

Van een merk als Mercedes had ik ook meer verwacht. Weer een negatieve associatie naast taxis, foute ventjes in een te dikke auto en slechte verliezers. en dat na 1 keer verliezen in 8 jaar. Het meest winstgevende kampioenschap hebben ze notabene gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Damian schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:08:
[...]

Meh trek het je niet zo aan. Ik heb in 1 van deze topics ook al eens aangegeven dat ik Max helemaal geen sympathiek en down-to-earth figuur vind, maar eigenlijk best wel "achter de ellebogen" en arrogant vind, maar daar kwam toen ook een tsunami van Fanboys met oranje bril overheen. Ja hij doet leuk grappig en gezellig, maar ik merk vaak dingen aan hem dat ik denk, das toch jammer, dat heeft die jongen niet nodig.
Ieder mag zijn mening hebben, maar om dan meteen roepen dat het maar fanboys zijn, verlaagt je waarde in de discussie enorm. Ik ben fan van de racer, niet van de familie, althans Jos is wat we hier in zuiden 'kamp' zouden noemen. Weet niet of het mag, maar gezien zijn historie e.d. is dat wel op zijn plaats. Die Red Bull filmpjes, als je daar over gaat vallen. Tuurlijk zegt het iets, maar als je daar heel zwaar aan gaat tillen dan gaan we alles wat op film staat honderd keer bekijken en overanalyseren.
(...)racen kan ook gewoon zonder elkaar van de baan te douwen.
Dit is een grapje he? Lewis heeft het tot standaard verheven. Kijk eens naar al zijn gevechten met Rosberg, Albon, Perez. Beetje de pot verwijten dat ie zwart ziet. Max is echt geen lieverdje, maar het ene geld ook voor de ander.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Bvanham: 100% mee eens, ik snap wel dat de manier van verliezen zuur is, maar dan kom ik toch weer terug op het korte geheugen van de F1-wereld. De manier waarop Max Silverstone en Hongarije verloor, of zelfs Baku, was ook niet bepaald nice. In Silverstone en Hongarije was het zelfs een Mercedes die hem eraf tikte. Als je de races zou shuffelen en zo'n race was de laatste en Max verloor daardoor het kampioenschap, wat hadden de Britten dan gezegd?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verder al vaker "het agressieve" voorbij zien komen. Toen Lewis begon, was ie idem bezig. Met minder materiaal proberen mee te komen, net zoals Max.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:40:
[YouTube: Lewis Hamilton “Oops I Did It again “]

Verder al vaker "het agressieve" voorbij zien komen. Toen Lewis begon, was ie idem bezig. Met minder materiaal proberen mee te komen, net zoals Max.
Als ik hier naar kijk lijkt het alsof de wheel bump de geijkte methode is voor Hamilton. Een soort PIT-manoeuvre met minimaal risico voor hem, en maximaal risico voor de ander.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 18:13
Is dit nummer al voorbij gekomen hier waarschijnlijk wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
[...]

***members only***

Wen er maar aan, die 15-jarigen die je nu in de klas hebt, zullen de komende 10 jaar alleen maar erger worden :+ Dat is niet bizar, maar een normale ontwikkeling.

En dat Max gewoon zegt wat ie denkt is al langer bekend, daar kijk ik iig ook niet meer van op. Maar het is iets wat je leuk of juist niet leuk vind. Ik houd meer van mensen die zeggen wat ze denken, terwijl jij schijnbaar liever ziet dat ie nette antwoorden geeft. Geen enkel probleem mee, ik snap het zelfs goed, maar dat is vooral een gevoel dat het je geeft. Zo vind ik om precies dezelfde reden Ricciardo zo leuk, die doet ook gewoon waar ie zin in heeft, ook al is het niet altijd volgens de regels.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:34
YouTube: Is Verstappen Too AGGRESSIVE? | The F1 Breakdown | Abu Dhabi GP

Duidelijk toch? Beide kanten doen het, ik miste alleen dat Verstappens aggresiviteit niet tegen het licht is gehouden van wat Lewis daar over 2007 / 2008 (denk ik) over zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shinji schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:04:

Duidelijk toch? Beide kanten doen het, ik miste alleen dat Verstappens aggresiviteit niet tegen het licht is gehouden van wat Lewis daar over 2007 / 2008 (denk ik) over zei.
Net zoals zoveel... Die gasten leven allemaal in de Britse F1 bubble, samen met Toto :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 19:34
JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:06:
[...]

Net zoals zoveel... Die gasten leven allemaal in de Britse F1 bubble, samen met Toto :z
Heb je het uberhaupt gezien? Hij vind Max niet 'too aggressive', wat hij doet doen ze allemaal over en weer vanaf kart tijd al. Alleen Brazilië vond hij (letterlijk) buiten de lijntjes maar niet buiten de regels (blijkbaar laten de regels dit toe) en vind hij dat de regels hierover aangepast moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Shinji schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:04:

Ik vind hem altijd goede analyses geven, goed onderbouwt uitleggen waarom iets wel of niet kan en vooral het bekijken vanuit een racer zijn kant.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
[...]

<knip>
En dat gedrag zie je gewoon terug in zijn racestijl. Als het niet netjes lukt, dan maar "net iets over het randje". En kom niet met het cliche verhaal van als je niet meer voor een gat gaat ben je geen race driver meer bla bla bla bla bla, racen kan ook gewoon zonder elkaar van de baan te douwen.
Maar met netjes rijden alleen win je het niet, kijk alleen al naar het voetbal.
Tuurlijk is er verschil tussen niet netjes en niet netjes maar de ruimte niet laten doordat de ander van de baan gaat/moet, die ander had ook van zijn gas af kunnen gaan want dat is netjes maar dat doet ie ook niet.
En ze doen dat allemaal!
Maar iemand eraf beuken alsof het bowling is heb ik hem nog niet zien doen.
Grote kans dat het wel eens gebeurt is (ik weet het niet) maar dan wordt deze overschaduwd door acties van andere.

/edit
En die RBR filmpjes, dat is toch allemaal in scene gezet. Dus tja.

/edit2
En dit heeft niets met oranje bril te maken. Ik respecteer iedereen zijn keuzes en wie zijn favorieten racer is, zouden ze bij de voetbal ook eens moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:50

OMD

Moet ik hem dan toch maar maken...

nou goed dan:
If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver
punt, period, schluss.

Bij autoracen hoort contact, of het nou netjes is of niet. Mooie met formule 1 is dat de auto's zo fragiel zijn als kaartenhuizen. De veroorzaker heeft een hele grote kans dat hij er zelf ook slechter van wordt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
OMD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:27:

nou goed dan:

[.If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver..]

punt, period, schluss.

Bij autoracen hoort contact, of het nou netjes is of niet. Mooie met formule 1 is dat de auto's zo fragiel zijn als kaartenhuizen. De veroorzaker heeft een hele grote kans dat hij er zelf ook slechter van wordt.
However there is a problem with invoking Senna’s immortal words in this way, one which tends to get overlooked:

He was lying.
(overigens ben ik het met je eens dat contact bij autosport hoort!)

[ Voor 11% gewijzigd door NiaX op 17-12-2021 09:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
siggy schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:20:
En nu is er een ware media-haat-campagne vanuit Wolff richting de FIA en de FIA hoor je compleet niet.
Gisteren was Jean Todt trouwens wel heerlijk uitgesproken hoor, toen hij in het interview plaatsnam bij Christian Horner en Max Verstappen..

Hij had het over L'equipe die rapporteerde dat een coach van een voetbal club voor 10 wedstrijden was geschorst omdat hij tegen de scheids was uitgevallen. En vervolgens dropt ie de statement: "Misschien zijn wij als FIA wel gewoon te lief" _O-

En nog wel meer mooie statements. Jammer dat hij vandaag afscheid neemt, maar misschien was hij daarom ook zo lekker uitgesproken >:)

Overigens, Nyck deed even een vocale middelvinger richting Jean volgens mij? Iets met een rekensom die hij 10 jaar geleden niet kon beantwoorden bij Jean en dat Jean had gezegd dat hij nooit een coureur in z'n team wilde die dat niet kon. En vervolgens zei Nyck dat hij daarom blij was dat hij een geweldig team in Mercedes had gevonden om wereldkampioen te worden })

[ Voor 20% gewijzigd door Melantrix op 17-12-2021 09:34 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Maar dit dan ook:

Ik krijg hier echt zo'n Calimero gevoel bij en mag hopen dat Hamilton geen toestemming gegeven heeft om namens hem te spreken maar hier laat je je echt kennen als 7x WDC in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik vind dat vrij normaal, je laat niet in je kaarten kijken. Laat de ander maar gissen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Dit is wel geloofwaardig |:(
Toto en consorten zijn al begonnen om het imago weer op te poetsen

https://nl.motorsport.com...rd-succes-beroep/6885954/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Novadecasa schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:48:
Dit is wel geloofwaardig |:(
Toto en consorten zijn al begonnen om het imago weer op te poetsen

https://nl.motorsport.com...rd-succes-beroep/6885954/
Oud nieuws, dit gaat nog steeds over het filmpje van gisteren. Bij motorsport moeten ze ook wat te schrijven houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
NiaX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:50:
[...]

Oud nieuws, dit gaat nog steeds over het filmpje van gisteren. Bij motorsport moeten ze ook wat te schrijven houden :)
Toch heeft ie wel gelijk dat er iets moet veranderen zodat er in de toekomst wel de goede keuzes worden gemaakt. Nadeel daarvan zou dit seizoen wel geweest zijn dat Max dan al een race eerder WDC was geworden.

[removed]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb de FIA aftermovie even geknipt en op m'n webserver gezet voor de liefhebbers:

https://deadly-silence.or...ving%20Ceremony-1-cut.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

redwing schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:54:
[...]

Toch heeft ie wel gelijk dat er iets moet veranderen zodat er in de toekomst wel de goede keuzes worden gemaakt. Nadeel daarvan zou dit seizoen wel geweest zijn dat Max dan al een race eerder WDC was geworden.
Er zijn geen 'goede' keuzes, slechts keuzes die 1 van de een voor- of nadeel geeft. Voetbal is perfecte voorbeeld, penalty of niet, rood of niet, buitenspel of niet, zelfs daar waar de overtreding vrij makkelijk zwart/wit kan worden benaderd, bepaalt de uitkomst alsnog wie van de 2 het voordeel krijgt.

Want ze blijven maar hameren op 'die' keuze, maar vergeten de factoren die tot negatieve uitkomst kwamen, de pitstop, perez block, geen plek teruggeven 'off track', de beide pitstops van RBR, 'die' beslissing kan nog steeds identiek zijn, maar de uitkomst door deze factoren 10x anders.

Ze willen nu alles veranderen, over een jaar loopt iedereen te zeuren dat er teveel penalties en investigations zijn, dat het factor 10 FIA race is geworden 'want regeltjes'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:51

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Blijkt het filmpje van Ch4 F1 aardig de waarheid te bevatten.
Om te komen waar Lewis Hamilton is heeft hij ook aardig wat brokken gemaakt.
Net als Max Verstappen. Je kunt het bijna 1 op 1 leggen.
Max is wat je ziet is wat je krijgt, recht voor zijn raap en je bent een eikel of niet.
Lewis pakt het in, wat misschien sneaky is voor sommige. Andere zien het als klasse.

Rbr en Merc schuwen het politieke spelniet. De een is wat geslepen dan de ander.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

streamnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:54:
Edit:

Ik zie (hoor) toch echt veel liever eerlijke antwoorden, dan een politiek correct en ingestudeerd antwoord, en dat zeg ik zonder oranje bril op ;) .

En laten we eerlijk zijn, dit had zomaar Kimi kunnen zijn, met dezelfde antwoorden. Dan hadden we het allemaal geweldig en grappig gevonden.
Maar Max zegt het, dus is het voor sommigen automatisch al een arrogante puber.
Wederom: wil je een eerlijk antwoord horen? Of een politiek correct antwoord die niet eens grenst aan de waarheid (voor Max).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
:+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGzGTQeXIAMwuDo?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
SinergyX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:05:
[...]

Er zijn geen 'goede' keuzes, slechts keuzes die 1 van de een voor- of nadeel geeft. Voetbal is perfecte voorbeeld, penalty of niet, rood of niet, buitenspel of niet, zelfs daar waar de overtreding vrij makkelijk zwart/wit kan worden benaderd, bepaalt de uitkomst alsnog wie van de 2 het voordeel krijgt.

Want ze blijven maar hameren op 'die' keuze, maar vergeten de factoren die tot negatieve uitkomst kwamen, de pitstop, perez block, geen plek teruggeven 'off track', de beide pitstops van RBR, 'die' beslissing kan nog steeds identiek zijn, maar de uitkomst door deze factoren 10x anders.

Ze willen nu alles veranderen, over een jaar loopt iedereen te zeuren dat er teveel penalties en investigations zijn, dat het factor 10 FIA race is geworden 'want regeltjes'.
Dat bedoel ik ook niet met een 'goede' keuze. Een goede keuze is wat mij betreft een duidelijke regel die consequente gevolgen heeft of juist consequent geen gevolgen. Al die clashes tussen Ham en Verstappen hadden wat mij betreft b.v. racing incidents moeten zijn. En daar zitten wat grensgevallen in die je misschien wel wil onderzoeken (Max in Brazilie, Hamilton in de laatste race), maar dat zou het dan ook moeten zijn.

Dus die keuze gaat er niet om wie er voor of nadeel mee heeft. Het gaat er om dat soortgelijke akties op een soortgelijke manier worden behandeld. En bij voorkeur dat er juist minder ingegrepen wordt. En als je het dan helemaal beter wil hebben moeten ze iets met de runoffs doen zodat je er echt nadeel bij hebt als je daar overheen gaat. Bij een Monaco heb je toch heel wat minder discussies over mensen die buiten de baan worden 'gedwongen' :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05

Niellie41

[object Object]

OMD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:27:

nou goed dan:

[...]

punt, period, schluss.

Niellie41 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
haha een zoek waldo 2.0 (wheres danni)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dyrc schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:26:
[...]

haha een zoek waldo 2.0 (wheres danni)
Ik weet nog dat ie een paar jaar terug met de camera van het RBR mediateam de Mercedes box inliep. Weinig mensen in de paddock die dat kunnen flikken denk ik, Danny Ric is bij iedereen wel geliefd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik zal het maar even nuanceren met een voorbeeld, dat ie tijdens de filmpjes die hij met Red Bull maakt waarin er iets van een competitie is tussen hem en zijn onderdaan, hij eigenlijk altijd "grappig bedoelt" vals speelt op 1 of andere manier. En dat gedrag zie je gewoon terug in zijn racestijl. Als het niet netjes lukt, dan maar "net iets over het randje". En kom niet met het cliche verhaal van als je niet meer voor een gat gaat ben je geen race driver meer bla bla bla bla bla, racen kan ook gewoon zonder elkaar van de baan te douwen.
Ik ben ook geen rijders fan, nooit geweest ook. Maar over van de baan duwen gesproken... HAM had een actie zoals in Silverstone ook absoluut niet nodig.

Het leverde daarentegen wel een groot voordeel voor hem op. Dat noemen we ook gewoon een smerige actie.

En het is natuurlijk ook wel zo, als jij auto's wil bijhouden/inhalen die veel sneller zijn dan jouw auto, dan zul je meer risico's moeten nemen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Blijft een prachtige kleur om te zien. Eén van de mooiste auto's die ik gezien heb dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Disclaimer:

Wat heb je gedaan?

Tsja, ergens wel mee eens hoor maar aan de andere kant.... wat was dan een betere reactie geweest? Net doen alsof hij superveel zin had om weer aan de slag te gaan maandagochtend terwijl iedereen de filmpjes online heeft zien staan van een straalbezopen Verstappen?

Max heeft na het behalen van de titel flink gefeest, heeft een paar uur slaap gehad en moest maandagochtend meteen weer aan het werk voor persmomenten, fotoshoots etc. Dinsdag weer in de auto voor de testdag, woensdag naar de RB fabriek en donderdag naar het FIA gala.

Ik kan me redelijk voorstellen dat die vent gewoon moe is, totaal geen zin heeft in het gala en bij zulke domme vragen maar gewoon het simpelste antwoord geeft dat in 'm opkomt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik snap niet dat je daar zo over kan vallen. Laat die jongen ook nog een beetje genieten van zijn leven. En waarom een politiek verhaal ophangen als je al weet dat die flink heeft zitten feesten. Zou jij dat niet gedaan hebben? Liever de waarheid dan een behoorlijk lul verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:03:
Ik heb de FIA aftermovie even geknipt en op m'n webserver gezet voor de liefhebbers:

Dat beeld van Horner aan de pitmuur op het moment van 'You are the World Champion, the World Champion!' viel mij gisteren op, dat beeld had ik nog nergens anders gezien.

Ik had stiekem de hoop dat je een compilatie had gemaakt van alle ongemakkelijke momenten, blunders en onhandige momenten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Niellie41 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:22:
[...]

Niellie41 in "[F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi"

Senna heeft dat gezegd als excuus om Prost er af te rijden om zo kampioen te worden. Als payback van het jaar er voor (waarbij Senna gediskwalificeerd wed voor "afsnijden van de baan").
Excuus of niet het is wel iets waar Senna altijd voor stond. Alleen die grand prix was wel een bewuste actie
Bij Senna zat voornamelijk de frustratie dat Jean-Marie Balestre als fransman er wel even voor zorgde dat Senna gediskwalificeerd werdin 1989 want links of rechtsom Prost was het troetelkind van hem
Het was toen ook Senna de aanvallende rijder tegen de FIA en zijn beslissingen.
Als klap op de vuurpijl werd in 1990 Senna's verzoek afgewezen om met pole in Suzuka op het schone gedeelte te starten en niet rechts op het vuile... en daar had die Jean-Marie Balestre natuurlijk een vinger in de pap.
Senna was furieus en verloor bij de start gelijk zijn leidende positie en heeft met het ingaan van de eerste bocht zijn voet niet van het pedaal gehouden bleek veel later uit data analyse
Die data die toen niet direct werd gecontroleerd en dus nooit een straf voor gekomen. Dat is allemaal veel later naar buiten gebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 17-12-2021 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gister het gala zitten kijken en tegelijk wat anders lopen doen op de iPad. Wat een snoozefest was dat zeg. De vrouw die het geheel presenteerde had volgens mij soms last van haar hormonen, want die opmerking naar de Australische coureur was echt ongepast. Hij zei dat ie moest kijken hoe hij de trofee mee zou krijgen in het vliegtuig, waarna zij heel smerig bijdehand antwoordde: Extra bagage, je kan het wel betalen.

Die acts tussendoor waren ook niet echt super. De hele productie amateuristisch. Je kon aan alles merken dat het normaal gesproken gewoon een gala is, waar geen externe kijkers bij horen.

Mercedes en Lewis hebben zich enorme laten kennen om niet te komen opdagen. Ook daar had de bewuste dame een opmerking over: Lewis is te druk op Windsor Castle met de Prince of Wales.

Enige goede vond ik het interview met Max. Max gaf aan dat het een seizoen op het scherpst van de snede was, waarbij beide partijen tot het randje gingen en soms erover. Dat hij zag dat het in de laatste race tijdens de race niet zou lukken, tenzij er een wonder zou gebeuren. Dus moet je zorgen dat je er bovenop zit om toe te slaan als het kan. En dat gebeurde. Tactisch gewoon sterk door elke strohalm aan te pakken en zorgen dat je op het vinkentouw zit als er wat gebeurt.

Hoop dat ook volgend jaar Lewis erbij is en we een seizoen krijgen met wat minder controversie over beslissingen. En dan hoop ik natuurlijk dat Max weer kampioen wordt. Van mij mogen er ook nog meer teams aansluiten, om het nog spannender te maken. Kan niet wachten wat de nieuwe regels gaan brengen en wie er vanaf dag 1 bovenop zit. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05

Niellie41

[object Object]

d-vine schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:41:
[...]

Excuus of niet het is wel iets waar Senna altijd voor stond. Alleen die grand prix was wel een bewuste actie
Bij Senna zat voornamelijk de frustratie dat Jean-Marie Balestre als fransman er wel even voor zorgde dat Senna gediskwalificeerd werdin 1989 want links of rechtsom Prost was het troetelkind van hem
Het was toen ook Senna de aanvallende rijder tegen de FIA en zijn beslissingen.
Als klap op de vuurpijl werd in 1990 Senna's verzoek afgewezen om met pole in Suzuka op het schone gedeelte te starten en niet rechts op het vuile... en daar had die Jean-Marie Balestre natuurlijk een vinger in de pap.
Senna was furieus en verloor bij de start gelijk zijn leidende positie en heeft met het ingaan van de eerste bocht zijn voet niet van het pedaal gehouden bleek veel later uit data analyse
Ik ken het verhaal ook.

Maar natuurlijk zeg je in een interview erna zoiets ipv "ja, het was bewust". Dan zijn de rapen helemaal gaar. Het is zonde dat die quote wordt gemisbruikt om domme acties goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:07
Niellie41 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:44:
[...]

Ik ken het verhaal ook.

Maar natuurlijk zeg je in een interview erna zoiets ipv "ja, het was bewust". Dan zijn de rapen helemaal gaar. Het is jammer dat die quote wordt gemisbruikt om acties goed te praten.
Maar het was niet doelbewust die actie waarover de quote ging.
Het was een vraag van Steward over de laatste 6 maanden van Senna's aanvallende rij stijl en hij vaker in contact was gekomen dan andere rijders. daarop kwam die quote

YouTube: Ayrton Senna - Gap - Sir Jackie Stewart Interview - November 3, 1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:03:

2:29 :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
d-vine schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:48:
[...]

Maar het was niet doelbewust die actie waarover de quote ging.
Het was een vraag van Steward over de laatste 6 maanden van Senna's aanvallende rij stijl en hij vaker in contact was gekomen dan andere rijders. daarop kwam die quote

YouTube: Ayrton Senna - Gap - Sir Jackie Stewart Interview - November 3, 1990
https://www.racefans.net/...o-longer-a-racing-driver/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGzRg81XoAgdA5O?format=jpg&name=large

Bottas is niet zo van t zwarte pak

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
Oprah was er bij?
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/hhQRUtga5z4AAAAM/oprah-you-got-this.gif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Melantrix schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:32:

Overigens, Nyck deed even een vocale middelvinger richting Jean volgens mij? Iets met een rekensom die hij 10 jaar geleden niet kon beantwoorden bij Jean en dat Jean had gezegd dat hij nooit een coureur in z'n team wilde die dat niet kon. En vervolgens zei Nyck dat hij daarom blij was dat hij een geweldig team in Mercedes had gevonden om wereldkampioen te worden })
Dat vond ik zo'n gemiste kans. Ik zat te wachten op het antwoord van die rekensom, maar die kwam niet.

"Oh and by the way, the answer to that question was 357" *micdrop*

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2021 11:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Toto die zegt dat ze een goede kans maken maar het niet doorzetten vanwege de sport:

Lewis die zijn 8ste binnen haalt zou een uniek feit zijn, ze zouden er dus ook beter aangenegen zijn om er alles op alles voor in te zetten. Met in het achterhoofd dat de 2022 regels geheel anders zijn kunnen de kaarten helemaal anders liggen. Rekening houdend dat RB zeker competitief waren dit jaar en dat ze bij Mercedes een probleem met hun krachtbron hebben. De beste mogelijkheid om Lewis zijn 8ste te halen was dit jaar want de toekomst is erg onzeker.

Misschien dat Lewis de stekker eruit heeft getrokken bij Toto maar dat ze een sterke zaak hebben geloof ik niet want ook Mercedes was er alles aangenegen om het te halen. Lewis die zegt gebroken te zijn en mogelijk niet verder wil, misschien het besef erin geschoten dat hij aan het einde van de rit is. Mogelijk dat hij nu kan zeggen dat hij stopt op zijn piek en zo ook tot in den treurnis kan spreken over zijn gestolen 8ste.

Mooie underdog posities...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maargoed, zelfs als Mercedes het beroep zou winnen, zegt dat m.i. niet dat de uitslag zomaar aangepast zou worden.

In other news:
https://nl.motorsport.com...-risico-mercedes/6886072/

10 jarig contract voor 500 miljoen incoming? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:10:

Misschien dat Lewis de stekker eruit heeft getrokken bij Toto maar dat ze een sterke zaak hebben geloof ik niet want ook Mercedes was er alles aangenegen om het te halen. Lewis die zegt gebroken te zijn en mogelijk niet verder wil, misschien het besef erin geschoten dat hij aan het einde van de rit is. Mogelijk dat hij nu kan zeggen dat hij stopt op zijn piek en zo ook tot in den treurnis kan spreken over zijn gestolen 8ste.

De struggle is real... Het is alleen zo jammer dat het z'n eerste echte verlies is na al die titels... De enige echte druk van de laatste jaren kwam van Rosberg en dat was ook Mercedes dus tja.. Een beetje journalist zal daar eens vragen over gaan stellen maar ik ben bang dat dat nooit gaat gebeuren helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chevy454 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:10:
Toto die zegt dat ze een goede kans maken maar het niet doorzetten vanwege de sport:

Lewis die zijn 8ste binnen haalt zou een uniek feit zijn, ze zouden er dus ook beter aangenegen zijn om er alles op alles voor in te zetten. Met in het achterhoofd dat de 2022 regels geheel anders zijn kunnen de kaarten helemaal anders liggen. Rekening houdend dat RB zeker competitief waren dit jaar en dat ze bij Mercedes een probleem met hun krachtbron hebben. De beste mogelijkheid om Lewis zijn 8ste te halen was dit jaar want de toekomst is erg onzeker.

Schumi werd op zijn 36e ook kampioen en werd daarna ook nog vier keer kampioen geloof ik, dus zijn leeftijd is echt geen reden om te concluderen dat hij aan het einde van zijn carriere zit. Bedoel, tweede worden is ook niet slecht. De manier waarop het gegaan is, is in zijn ogen bedenkelijk... Maar men had er ook wat aan kunnen doen, dat heeft men tijdens de race ook niet gedaan en dat weten ze. Daarom laten ze het erbij zitten. Het team heeft fouten gemaakt, waar HAM vroeg om nieuw rubber was het ook 'we wilde de track position (op Verstappen) niet kwijtraken. Dus men heeft gegokt en dat bleek fout gegokt te zijn. Jammer voor ze. Uithuilen, volgend jaar opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:14:
[...]
Schumi werd op zijn 36e ook kampioen en werd daarna ook nog kampioen geloof ik, dus zijn leeftijd is echt geen reden om te concluderen dat hij aan het einde van zijn carriere zit. Bedoel, tweede worden is ook niet slecht. De manier waarop het gegaan is, is in zijn ogen bedenkelijk... Maar men had er ook wat aan kunnen doen, dat heeft men tijdens de race ook niet gedaan en dat weten ze. Daarom laten ze het erbij zitten. Het team heeft fouten gemaakt, waar HAM vroeg om nieuw rubber was het ook 'we wilde de track position (op Verstappen) niet kwijtraken. Dus men heeft gegokt en dat bleek fout gegokt te zijn. Jammer voor ze. Uithuilen, volgend jaar opnieuw proberen.
Mja weet het niet. Als je ziet wat hij mentaal allemaal _moet_ doorstaan... "Zonder Angela, was het nooit gelukt..." Wie weet is ie er gewoon klaar mee en wil ik meer in de relax stand na afgelopen jaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:19:
Mja weet het niet. Als je ziet wat hij mentaal allemaal _moet_ doorstaan... "Zonder Angela, was het nooit gelukt..." Wie weet is ie er gewoon klaar mee en wil ik meer in de relax stand na afgelopen jaar.
Er klaar mee zijn is natuurlijk wat anders dan het lichamelijk niet meer kunnen, want als dat het geval was, dan had hij niet evenveel punten als Verstappen bij de start van Abu Dhabi. Dan verwacht ik dat HAM eigenlijk ook niet bij een top team als Mercedes zou rijden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2021 11:21 ]

Pagina: 1 ... 165 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken