When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
In dat geval had Perez waarschijnlijk weer een rol gehad, een veel meer strategische rol. Zijn race was natuurlijk opgeofferd door hem lang op de rode banden te laten doorrijden, als hij eerder had kunnen pitten dan had ie misschien / waarschijnlijk veel meer in de buurt van Verstappen kunnen blijven zitten, en op die manier eventuele strategische stops van Hamilton bemoeilijken.Lynx schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:19:
Mogelijk heeft iemand dit al lang gepost en is het uitgebreid besproken maar deze kronkel bleef hangen vandaag. Een enorme "what if".
• stel dat HAM een (imo terechte) straf had gekregen na de inhaal manoeuvre van Max. 5s en plek terug geven.
Ronde 1 krijgt ham een 5s die hij bij een pits moet nemen. En de plek terug geven. Max aan de leiding tot z'n pits ronde 14. Ham neemt leiding over en tuft door tot ronde 20 ofzo. Daar gaat Max er voorbij op z'n witte banden. Dus Max weer aan de leiding tot de vsc in ronde 38. Ham zit erachter dus duikt de pit in en heeft dan verse witte banden en dan ligt het aan de strategie van RB. Gaan ze niet ook pitten komen ze in dezelfde situatie als ham zat in de laatste ronde. Of het alternatief was dat Max achter ham was gekomen als hij wel gepit had en dan had ham een stuk nieuwere banden gehad.
Volstrekt niet relevant meer natuurlijk. Maar het leuke aan de gedachte is dat als die straf er we geweest was had HAM nooit in het "no-win-scenario" gezeten. De ironie 😋
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Past wel binnen het plaatje ja. Het hele seizoen spelen ze al theater in de media.PWM schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:19:
Tuurlijk stopt HAM niet. Dit is puur een marketing verhaal. Kijk eens hoe we enorm benadeeld zijn. Kijk eens wat Max onterecht gewonnen heeft.
En aan het begin van het nieuwe seizoen: Kijk HAM eens, ondanks al het ONRECHT wat hem en ons is aangedaan staat hij er toch.
Man, wat laten die zich kennen.
Verwijderd
Ten eerste waarom denk je dat Russel snel is? Hij heeft niks laten het laatste gedeelte van het jaar, alleen wat dit jaar in de kwalificaties. Ten tweede, ik ben geen Hamilton fan, maar sorry hoor ik zie echt wel dat hij extreem goed is, hij is snel, kan smerige spelletjes spelen en is een killer. Als je de laatste tien jaar F1 gekeken heb dan moet dat toch wel duidelijk zijn?Glashelder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:14:
[...]
Okay, en waar baseer je dat op?
Ik heb niet het idee dat Lewis nou zo uitzonderlijk is. Goede coureur in een uitzonderlijk snelle auto.
Ik denk dat Russel Hamilton alle kanten van de baan laat zien volgend seizoen
Zit het feestboek verhaal te lezen, maar Todt legt het prima uit.
Grappig de BMW sponsor op de achtergrond
Ik zou weleens willen zien hoe Toto naar die show kijkt met Jean & Horner en Max
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 19:39 ]
naitsoezn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:16:
Als Hamilton er toch de brui aan geeft (ik geloof er nog niets van hoor, maar stel).... Dan hebben ze wel weer net zo'n probleem als destijds met RosbergHele veld ligt inmiddels wel vast, dan moeten ze dus iemand van buiten de F1 in die auto zetten (Wehrlein? De Vries?
) of ergens nog een contract afkopen (Ocon? Vettel? Of toch nog Gio
)....
:strip_exif()/f/image/5ZzGabGHcKYdAXyWFPHMT5lq.jpg?f=fotoalbum_large)
Kimi 😂naitsoezn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:16:
Als Hamilton er toch de brui aan geeft (ik geloof er nog niets van hoor, maar stel).... Dan hebben ze wel weer net zo'n probleem als destijds met RosbergHele veld ligt inmiddels wel vast, dan moeten ze dus iemand van buiten de F1 in die auto zetten (Wehrlein? De Vries?
)....
Natuurlijk heeft Mercedes gewoon random iemand van straat geplukt en in die Merc gezet. Liep ik maar net toevallig daar!pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:04:
[...]
Natuurlijk, tjonge jonge. En echt niet om die 6 Merc kampioenschappen, maar gewoon om zijn rijden.
En klopt het gerucht dat Perez minder benzine in de tank had (lichtere auto), om Halimton op te houden en bij te houden , en ze hem daarom uit voorzorg maar niet lieten finishen, omdat dat niet is toegestaan?naitsoezn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:25:
[...]
In dat geval had Perez waarschijnlijk weer een rol gehad, een veel meer strategische rol. Zijn race was natuurlijk opgeofferd door hem lang op de rode banden te laten doorrijden, als hij eerder had kunnen pitten dan had ie misschien / waarschijnlijk veel meer in de buurt van Verstappen kunnen blijven zitten, en op die manier eventuele strategische stops van Hamilton bemoeilijken.
GeruchtMaStar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]
En klopt het gerucht dat Perez minder benzine in de tank had (lichtere auto), om Halimton op te houden en bij te houden , en ze hem daarom uit voorzorg maar niet lieten finishen, omdat dat niet is toegestaan?
Nee, controleren ze sowieso. Problemen met de motor, ze wilden geen 2e sc riskeren.MaStar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]
En klopt het gerucht dat Perez minder benzine in de tank had (lichtere auto), om Halimton op te houden en bij te houden , en ze hem daarom uit voorzorg maar niet lieten finishen, omdat dat niet is toegestaan?
Zoiets zal niet openbaar worden gemaakt, maar zal een gerucht blijven. Volgens mij is later gedeeld dat de krachtbron kritisch was vwb betrouwbaarheid en RBR het risico niet wilde gaan nemen met Perez plotseling ook nog naast de baan.MaStar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]
Testing, one, two ...
Jean Todtnaitsoezn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:16:
)....
Die extra rondjes hadden geen drol uitgemaakt in tijden.MaStar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]
Maar stel je voor : Lewis valt uit en Bottas komt niet verder dan P7 oid. En Max rijdt vooraan met Perez in zijn kielzog. Dat zijn 44 punten. Dat was volgens mij ruim voldoende om constructeurskampioen te worden.
Dus ga er maar van uit dat het klopt. Er ging iets mis onder de motorkap en om te zorgen dat er niet nog een SC nodig was haalden ze hem binnen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is fijn dat langzaam meer mensen beginnen te zien hoe fake die Hamilton wel niet is.PWM schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:19:
Tuurlijk stopt HAM niet. Dit is puur een marketing verhaal. Kijk eens hoe we enorm benadeeld zijn. Kijk eens wat Max onterecht gewonnen heeft.
En aan het begin van het nieuwe seizoen: Kijk HAM eens, ondanks al het ONRECHT wat hem en ons is aangedaan staat hij er toch.
Man, wat laten die zich kennen.
Alles aan die gast, buiten zijn skills op de baan, is fake. Al zijn principes verdwijnen als sneeuw voor de zon als het hem uitkomt. Kijk maar eens terug hoe hij vroeger was, hij reed als Max. Hij heeft alleen geleerd zijn rijstijl te verpakken in een ideale schoonzoon verpakking waar iedereen in trapt.
Ik heb wel respect voor hoe goed hij is, maar al dat drama er omheen mag van mij wel minder. Maar goed blijkbaar zijn er genoeg mensen die hier wel behoefte aan hebben. Ik heb er persoonlijk dus niks mee en voor mij voelt het dus vaak als acteerwerk. Beetje zoals alle voetballers dus eigenlijk
Disclaimer: dit is mijn mening
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 16-12-2021 19:49 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zie Netflix ook wel dezelfde weg bewandelen want a good end sells better
There is no such thing as bad publicityd-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:41:
Als je ziet wat F1 allemaal van de race en kampioenschap aan het posten zijn maken ze op z'n Amerikaans optimaal gebruik van dit legendarisch gevecht en interesseert het ze geen bal dat Mercedes zo de bad loser aan het spelen is aan alles zie je dat ze die negatieve energie links laten liggen. I like...
Ik geef ze bij F1 groot gelijk! Het was een fantastisch seizoen, dat mag gemolken worden!
Ik zit het al sinds Zondag elke dag terug te kijken. Moeilijk van af te kicken.Pierre schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:40:
Heb nu weer de race terug gekeken, weer tranen in mijn ogen, blijf het bizar vinden.
Ik ben pas dit jaar F1 gaan volgen, maar wel heel obsessief. Allles van de techniek van de autos tot de FIA regeltjes en natuurlijk Drive to Survive.
En oh wat werd ik beloond
Lewis is ook heel goed om net genoeg ruimte te geven zodat de ander ofwel van de baan moet ofwel tegen hem aan komt en hij het slachtoffer lijkt. Zie Monza bijvoorbeeld. Ging alleen mis voor hem omdat Max door die broodjes terug stuiterde......Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:40:
[...]
Het is fijn dat langzaam meer mensen beginnen te zien hoe fake die Hamilton wel niet is.
Alles aan die gast, buiten zijn skills op de baan, is fake. Al zijn principes verdwijnen als sneeuw voor de zon als het hem uitkomt. Kijk maar eens terug hoe hij vroeger was, hij reed als Max. Hij heeft alleen geleerd zijn rijstijl te verpakken in een ideale schoonzoon verpakking waar iedereen in trapt.
walgelijke vent. Laat dit achterwege aub
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 18-12-2021 09:20 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Beter kan je niet beginnen... Ik viel ook met mijn neus in de boter met Senna - Prost... Maar man oh man wat is dit mooijaapstobbe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:43:
[...]
Ik zit het al sinds Zondag elke dag terug te kijken. Moeilijk van af te kicken.
Ik ben pas dit jaar F1 gaan volgen, maar wel heel obsessief. Allles van de techniek van de autos tot de FIA regeltjes en natuurlijk Drive to Survive.
En oh wat werd ik beloond
Max gaat alleen geen interviews geven voor drive to survive.LA-384 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:46:
Ik hoor regelmatig gesuggereerd worden dat Netflix met drive to survive dit jaar een walk in the park heeft, maar had verstappen niet geweigerd deel te nemen? Dan krijg je een eenzijdig belichte tweestrijd te zien.
Rest komt vol in beeld
Ah thanks voor de verduidelijking. Zijn kant van het verhaal wordt dus niet belicht, enkel beelden op de baan, of mogen ze gesprekken tussen Max en anderen ook filmen? Anders kunnen ze er nog van maken wat ze willen toch?d-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:49:
Max gaat alleen geen interviews geven voor drive to survive.
Rest komt vol in beeld
[ Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 16-12-2021 19:52 ]
Ook geen camera die hem volgt. Dat is ook al zo na het eerste seizoen waar ze die Verstappen/Ricciardo drama begonnen te maken.d-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:49:
[...]
Max gaat alleen geen interviews geven voor drive to survive.
Rest komt vol in beeld
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Lance Strollnaitsoezn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:16:
)....
Dat is waar ook... Maar het team zal wel meer komen verwacht ik...DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:50:
[...]
Ook geen camera die hem volgt. Dat is ook al zo na het eerste seizoen waar ze die Verstappen/Ricciardo drama begonnen te maken.
Of de beelden op de baan verteld genoeg natuurlijk
Ah, dat dus toch niet. Dan zal het toch nog niet zo meevallen om de echte strijd in beeld te brengen. Ze kunnen alleen maar de kant van Hamilton laten zien eigenlijk.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:50:
Ook geen camera die hem volgt. Dat is ook al zo na het eerste seizoen waar ze die Verstappen/Ricciardo drama begonnen te maken.
Ik verwacht er weinig van. Zoals zojuist al iemand aanhaalde, paar seizoenen terug was Max ook echt de 'bad guy' tegen Ricciardo...d-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:52:
[...]
Dat is waar ook... Maar het team zal wel meer komen verwacht ik...
Of de beelden op de baan verteld genoeg natuurlijk
UIt het race scruteneering document op de FIA website:MaStar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:34:
[...]
Dit gerucht klopt dus niet..The total fuel mass consumed by car numbers 44, 77, 33, 11, 03, 04, 18, 05, 14, 31, 16, 55, 22, 10, 07, 99, 47, 63 and 06 during the race was checked.
Was door dit topic net op Sky terecht gekomen.d-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:41:
Als je ziet wat F1 allemaal van de race en kampioenschap aan het posten zijn maken ze op z'n Amerikaans optimaal gebruik van dit legendarisch gevecht en interesseert het ze geen bal dat Mercedes zo de bad loser aan het spelen is aan alles zie je dat ze die negatieve energie links laten liggen. I like...
Daar lieten ze de afgelopen race weer zien (in ieder geval de laatste ronde, toen schakelde ik pas in).
Mooi om te zien weer, had zondag niet alles na afloop meegekregen.
Maar daarna dan highlights van het afgelopen indycar seizoen.
Laat ik maar zo zeggen dat ik goed begrijp waarom zoveel Amerikanen op de F1 bandwagon zijn gesprongen.
De makers van mijn favoriete NBA podcast, No Dunks zijn bijv. ook ineens over "versjtepn" aan het praten en ze zijn er zelfs een nieuwe podcast over gaan maken (No Brakes).
Het netflix-effect zullen we maar denken.
Persoonlijk hoeft al dat drama niet zo voor me. Het maakt het allemaal wel smeuiiger, maar de strijd tussen Max en Lewis had het imo. niet nodig.
Vraag is dan wel of het dit seizoen ook voor de rijders van invloed is geweest, als in: heeft de dramatisering ook op hen extra effect gehad itt. tot een netflix/liberty-loos seizoen?
Heb er volop van genoten in ieder geval met een zeer onverwacht slot.
Had, geheel tegen mijn principes in mijn stream tot 2x toe gestopt tijdens de race. Ik had echter nog een twitch stream met een "watchalong" met Ash Vandelay aan staan en die zat me daar een partij te joelen in de laatste ronden dat ik toch weer zwichtte en de ontknoping nog live zag.
Maken we toch maar even mooi mee, een Nederlandse F1 kampioen.

Laten we hopen dat het nooit gaat wennen, al is het de 10e keer op rij.
"Wat ervoor gebeurde' waar doel je precies op? Want dat VER op andere compound stond is niet iets waar Masi iets aan kon doen. Afgezien van het feit of hij dit überhaupt wel wist.RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:04:
[...]
Waarbij hij negeert wat ervoor gebeurde en de strijd dus niet gelijk was. Precies wat de oneerlijkheid was.
Waar heeft hij voor moeten racen in Silverstone nadat hij VER eraf tikte?RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:04:
[...]
Buiten dat de straf op Silverstone volgens velen onterecht was, heeft hij er wel gewoon voor moeten racen. Anders dan de tijdstraf die Verstappen kreeg op Jeddah voor het wegdrukken van Hamilton twee keer en de brake test.
En hij ontnam Hamilton ook op zijn minst een zeer goede positionering op Monza.
Die werkte blijkbaar ook niet mee met Netflix.LA-384 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:54:
[...]
Ah, dat dus toch niet. Dan zal het toch nog niet zo meevallen om de echte strijd in beeld te brengen. Ze kunnen alleen maar de kant van Hamilton laten zien eigenlijk.
Ze zullen het dus denk ik vooral met Wolff vs Horner gaan doen. Dat is dan ook meteen het halve seizoen denk ik zo.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Weet ik niet. Na zo'n seizoen kan het volgend jaar alleen maar tegenvallen. Zelf kijk ik sinds 2016. In het begin ben je blij met een bepaalde gewaagde actie, dan een podium, vervolgens eerste en daarna een pole. Daarna wil je dat het vaker gebeurt en zo hou je een opbouwend verwachtingspatroon. Ik geloof dat ik het seizoen van 2020 of 2019 maar saai vond en twijfelde of ik het wel moest blijven volgen.d-vine schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:45:
[...]
Beter kan je niet beginnen... Ik viel ook met mijn neus in de boter met Senna - Prost... Maar man oh man wat is dit mooi
Dat een seizoen tot het eind spannend is en in de laatste ronde beslist wordt, daar valt niet meer overheen te gaan. Zeker wanneer de FIA consequent en eerlijker wordt in zijn straffen, gaat volgend jaar gewoon weer een middelmatig seizoen worden wat een paar races voor het einde feitelijk wel beslist is (met uitzondering van scenario's waarbij de nr 1 4x uitvalt en de nr2 die 4 races maximale punten haalt natuurlijk).
Of de titanenstrijd om dat ene punt tussen Schumacher en Mazepin,DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:57:
[...]
Die werkte blijkbaar ook niet mee met Netflix.
Ze zullen het dus denk ik vooral met Wolff vs Horner gaan doen. Dat is dan ook meteen het halve seizoen denk ik zo.
https://www.formula1.com/...wlGeXS0UVIfOvdqYDzEC.htmlFerrari driver Charles Leclerc has tested positive for Covid-19 after returning home following the post-season Abu Dhabi test.
Leclerc, who also contracted the virus back in January, and team mate Carlos Sainz appeared for Ferrari at the test in order to try out Pirelli’s new 18-inch tyres, which the team ran on a mule car.
Je hebt natuurlijk ook McLaren (met hun 1-2 in Monza), Ferrari waar Sainz het zeer goed doet, Ocon die een GP wint, enz. Die zullen ook veel aandacht krijgen.
Zojuist op het 20:00 nieuws Skyradio.
"Max Verstappen heeft slaap nodig.."
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oh oh, hij zal toch niet gaan stoppen?Rivanov schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:07:
Oh. Mijn. God.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Twee keer zelfs zit hij er in. "Boem, tikkie boem tikkie tik". is Mol ook.
En de Bokaal voor Stating the Obvious gaat naar...Rivanov schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:07:
Oh. Mijn. God.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom is dit nog geen push-bericht geweest?!Rivanov schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:07:
Oh. Mijn. God.
Inmiddels is vast komen te staan dat Masi op verrassende wijze het reglement heeft toegepast, maar wat niet is vast komen te staan is dat hij dit in strijd met het reglement heeft gedaan. Daarvoor heb je in dit geval een onafhankelijke uitspraak nodig - voor zover die er kon komen - maar die is er niet.
Het lezen van een paar artikelen en daar als fan een tekstuele interpretatie aan geven is onvoldoende, aangezien zeker één van die artikelen multi-interpretabel is. Je zult het hele reglement in samenhang moeten lezen en begrijpen, de achterliggende bedoeling van de relevante artikelen moeten kennen, weten hoe daar in het verleden mee om is gegaan, welke eventuele afspraken er met teams zijn gemaakt over de toepassing waar die ruimte er is, etc. Daar komen wij niet uit. Kwestie van vooruit kijken: reglement én toepassing daarvan verhelderen. Klaar en verder een zinloze discussie.
Dat Hamilton en Mercedes ontgoocheld en boos zijn is volkomen begrijpelijk. Voor Hamilton is het bijzonder pijnlijk, omdat hij geschiedenis had kunnen schrijven door Schumacher voorbij te gaan in titels. Goat op papier. In bovendien een waanzinnig en historisch seizoen tegen een fenomenale opponent, waardoor zijn kwaliteiten na jaren van Mercedes-dominantie ook buiten kijf zouden staan. Wat overigens ook zonder de achtste titel is bevestigd. Volgend jaar is het maar zeer de vraag of hij die kans weer krijgt.
Veel respect voor hoe hij er direct na de race mee om is gegaan. Dat hij niet naar dat gala komt; had ik ook niet op kunnen brengen. Als hij daar maar wel straf voor krijgt, want Mercedes wil een eerlijke toepassing van de regels
Merc/Toto gaan wel te ver. De integriteit van de sport ter discussie stellen op basis van deze - weliswaar bedenkelijke - beslissing van Masi is buiten proportie. Allereerst: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ga er maar aan staan, onder extreme druk om de apotheose niet als een nachtkaars uit te laten gaan en teambazen die je in een openbare verbinding proberen te beïnvloeden. Belangrijker: het is een geïsoleerd incident over een heel seizoen. Een moment dat in feite slechts het verschil heeft gemaakt tussen eerste of tweede eindigen in een race. Het wordt onterecht opgeblazen naar een WDC beslissend moment en beïnvloeding door de FIA in de uitkomst van het kampioenschap. Het is feitelijk natuurlijk een WDC beslissend moment, maar dat geldt met deze eindstand voor elke race. Met bovendien voor Verstappen meerdere bedenkelijke momenten, die hier al tot in den treure zijn behandeld. Laat ik het zo zeggen; wat dacht je hoe de sportwereld zou reageren als Silverstone de laatste en beslissende race was?
Het is beter om het grote perspectief te zien en je verder niet te laten ontmoedigen door uitspraken van internet-Britten op dit verhitte moment. De geschiedenis zal oordelen dat Verstappen een buitengewoon kampioenschap heeft gewonnen. De statistieken liegen er niet om, ook die hoef ik niet te herhalen. Vergeet niet: Verstappen heeft met zijn team, en teamgenoot, de combinatie Merc-Ham verslagen na vele jaren van dominantie. Dat is een ultieme prestatie en goed voor de sport.
Een seizoen om van na te genieten. Dus blijf die filmpjes en plaatjes insturen! Dank aan degenen die positief bijgedragen aan dit topic, en de moderatie. Dit forum is een uitstekend platform om de F1 mee te beleven dus ik blijf nog wel een tijdje hangen.
Proost
Als er net genoeg ruimte is om of van de baan te moeten of hem te raken dan is er feitelijk gezien niet genoeg ruimte en neemt hij de perfecte plaats in om inhaalpogingen te voorkomen. Je kan inderdaad de keuze maken om de ene kant compleet dicht te gooien maar dan zet je de andere kant weer verder open. En ja, als je dan een concurent hebt die in een ruimte gaat rijden die er niet is dan wordt je er potentieel vanaf gereden maar dan is het alsnog de concurent die fout is.Player1S schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:44:
[...]
Lewis is ook heel goed om net genoeg ruimte te geven zodat de ander ofwel van de baan moet ofwel tegen hem aan komt en hij het slachtoffer lijkt. Zie Monza bijvoorbeeld. Ging alleen mis voor hem omdat Max door die broodjes terug stuiterde......
Hij laat zijn auto altijd zo uitlopen in bochten dat die situatie ontstaat. Silverstone ook heel goed voorbeeld van. Er was meer dan genoeg ruimte voor hem om de bocht goed te nemen zonder contact. Alleen neemt ie de bocht zo wijd dat ie Max raakt.Napo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:21:
[...]
Als er net genoeg ruimte is om of van de baan te moeten of hem te raken dan is er feitelijk gezien niet genoeg ruimte en neemt hij de perfecte plaats in om inhaalpogingen te voorkomen. Je kan inderdaad de keuze maken om de ene kant compleet dicht te gooien maar dan zet je de andere kant weer verder open. En ja, als je dan een concurent hebt die in een ruimte gaat rijden die er niet is dan wordt je er potentieel vanaf gereden maar dan is het alsnog de concurent die fout is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat een sneer naar Mercedes en Hamilton zeg. Dat is iets wat die oude knar goed in de vingers heeft. En dan ook meteen toegeven dat ze teveel hebben toegelaten. Wel jammer dat we nimmer "No Mickey, no. This is so wrong" kunnen horen in de toekomst maar dit verstevigd de stoel van Masi.
De FIA heeft een deukje opgelopen door alles en Mercedes wou ervan profiteren, duidelijk dat de FIA de rug heeft gerecht en hopelijk krijgt Masi wat hulp.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hoe gaan ze dan in godsnaam een seizoen maken zonder max? Is lewis in hun adaptatie dan toch wereldkampioen ofzo?DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:50:
[...]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Lewis heeft ook gestreden (en gewonnen) voor hij de Merc hybride powerplant onder de kont had. Ik schreef toch 6. Hij heeft er 7. Die zes zouden altijd naar 1 van de 2 Merc rijders gaan, daar kan hij niks aan doen. Snap je het werkelijk niet of wil je het niet snappen. Lewis is in mijn ogen wél een geweldenaar. Ook geweldig naar, helaas.dglavimans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:33:
[...]
Natuurlijk heeft Mercedes gewoon random iemand van straat geplukt en in die Merc gezet. Liep ik maar net toevallig daar!
een treffende spreuk
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:57:
[...]
Die werkte blijkbaar ook niet mee met Netflix.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Eerst kom je met Monza waar Hamilton weinig fout doet en dan kom je met Silverstone waar hij wel een fout maakt. Twee verschillende situaties waarop lastig een generieke conclusie op te maken is.Player1S schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:24:
[...]
Hij laat zijn auto altijd zo uitlopen in bochten dat die situatie ontstaat. Silverstone ook heel goed voorbeeld van. Er was meer dan genoeg ruimte voor hem om de bocht goed te nemen zonder contact. Alleen neemt ie de bocht zo wijd dat ie Max raakt.
Hij stuurt ook niet in, nauwelijks, zodat zijn eigen auto nog zo recht mogelijk rijd. Max zijn auto zat vol op de limiet en tik je hem dan op het achterwiel dan is het risico voor jou enorm klein, mechanisch. Het was echt opzet. Max zelf heeft dat nu (in de Telegraaf voor het weekend) ook openlijk gezegd. Gelukkig.Player1S schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:24:
[...]
Hij laat zijn auto altijd zo uitlopen in bochten dat die situatie ontstaat. Silverstone ook heel goed voorbeeld van. Er was meer dan genoeg ruimte voor hem om de bocht goed te nemen zonder contact. Alleen neemt ie de bocht zo wijd dat ie Max raakt.
Maar we kunnen het mooi achter ons laten nu en de uiteindelijke overwinning wordt er alleen maar zoeter om.
een treffende spreuk
Hier doe je Hamilton toch echt wel tekort, in mijn ogen. Ik denk dat - als Hamilton nog steeds gemotiveerd is komend seizoen - Russell nog best een kluif gaat hebben aan Lewis, als-ie al niet meteen in de rol van schoothond wordt gedruktGlashelder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:14:
[...]
Okay, en waar baseer je dat op?
Ik heb niet het idee dat Lewis nou zo uitzonderlijk is. Goede coureur in een uitzonderlijk snelle auto.
Ik denk dat Russel Hamilton alle kanten van de baan laat zien volgend seizoen
Hamilton heeft ontegenzeggelijk jarenlang het voordeel gehad van ronduit superieur materiaal. Zie wederom Russell die bij Sahkir 2020 met zijn invalbeurt meteen het hele veld aan snot reed tot aan de (bewust?) verneukte pitstop. Die auto was jarenlang met afstand de beste van het veld. Maar je moet het als rijder wèl doen... Kijk naar Bottas. Die heeft ook vijf jaar lang met datzelfde materiaal mogen rijden, maar desondanks heeft hij in al die tijd slechts 10 overwinningen op zijn naam kunnen zetten. Ik herhaal: in zijn héle carrière heeft Bottas slechts evenveel overwinningen geboekt als Verstappen in dit seizoen.
Dus nee, de auto is weliswaar een zeer belangrijke factor, maar het komt toch echt wel neer op de rijder om potentieel van de auto ook maximaal te benutten en dat ook continu te kunnen doen en dan zijn er op dit moment echt maar twee coureurs die dat kunnen: Lewis en Max. We hebben dit jaar een titanenstrijd gezien van welhaast Bijbelse proporties; vergelijkbaar met de strijd tussen Senna en Prost. Nee, Hamilton is echt nog niet afgeschreven en - ondanks geholpen door het materiaal - heeft hij ècht wel wat gepresteerd door zoveel titels te behalen.
En - oranje bril alert!
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Monza was ook opzettelijk insturen van Lewis. Met het verschil dat hij er hier natuurlijk alle recht op had. Dat wist hij ook en dan gaat de deur dicht sowieso straf voor Max en als weer alleen Max uitvalt, voila.Napo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:28:
[...]
Eerst kom je met Monza waar Hamilton weinig fout doet en dan kom je met Silverstone waar hij wel een fout maakt. Twee verschillende situaties waarop lastig een generieke conclusie op te maken is.
Monza snap ik wel, Silverstone was super smerig.
een treffende spreuk
Vorig seizoen ging ook vooral de dingen die niet echt groot waren tijdens het seizoen zelf, ze draaien gewoon hun eigen verhalen, niet de dingen die groot waren tijdens het seizoenspartacusNLD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:26:
[...]
Hoe gaan ze dan in godsnaam een seizoen maken zonder max? Is lewis in hun adaptatie dan toch wereldkampioen ofzo?
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Exact, en dat is het juist. De eerste is de ruimte innemen die je mag innemen en de concurent een fout laten maken (Monza). Silverstoon is dat niet, daar zit Hamilton zeker fout.pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:33:
[...]
Monza was ook opzettelijk insturen van Lewis. Met het verschil dat hij er hier natuurlijk alle recht op had. Dat wist hij ook en dan gaat de deur dicht sowieso straf voor Max en als weer alleen Max uitvalt, voila.
Monza snap ik wel, Silverstone was super smerig.
Ik heb dat gemist, wat zei hij daar precies?pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:30:
[...]
Hij stuurt ook niet in, nauwelijks, zodat zijn eigen auto nog zo recht mogelijk rijd. Max zijn auto zat vol op de limiet en tik je hem dan op het achterwiel dan is het risico voor jou enorm klein, mechanisch. Het was echt opzet. Max zelf heeft dat nu (in de Telegraaf voor het weekend) ook openlijk gezegd. Gelukkig.
Dat Silverstone met opzet was.RoD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:39:
[...]
Ik heb dat gemist, wat zei hij daar precies?
een treffende spreuk
Ja dat snap ik
FF snel je superlicentie fixen en je kans grijpendglavimans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:33:
[...]
Natuurlijk heeft Mercedes gewoon random iemand van straat geplukt en in die Merc gezet. Liep ik maar net toevallig daar!
Ja YT, kijk voor de link even naar de Gepinde reactie hier in dit topic. Is al vaak voorbij gekomen.Xfade schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:47:
Is er ergens nog een uitzending van het FIA gebeuren straks behalve op hun Facebook ?
Je hebt de topic waarschuwing hieronder niet gezien?Xfade schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:47:
Is er ergens nog een uitzending van het FIA gebeuren straks behalve op hun Facebook ?
Kan het niet terug vinden.RoD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:40:
[...]
Ja dat snap ikmaar ik ben wel benieuwd naar de precieze woorden.
een treffende spreuk
Er is ook gewoon een officiële stream op YouTube hoor. Niks illegaals aan.Herax10NL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:50:
[...]
Je hebt de topic waarschuwing hieronder niet gezien?
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
We gaan het komend seizoen zienWok schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:32:
[...]
Hier doe je Hamilton toch echt wel tekort, in mijn ogen. Ik denk dat - als Hamilton nog steeds gemotiveerd is komend seizoen - Russell nog best een kluif gaat hebben aan Lewis, als-ie al niet meteen in de rol van schoothond wordt gedrukt
Hamilton heeft ontegenzeggelijk jarenlang het voordeel gehad van ronduit superieur materiaal. Zie wederom Russell die bij Sahkir 2020 met zijn invalbeurt meteen het hele veld aan snot reed tot aan de (bewust?) verneukte pitstop. Die auto was jarenlang met afstand de beste van het veld. Maar je moet het als rijder wèl doen... Kijk naar Bottas. Die heeft ook vijf jaar lang met datzelfde materiaal mogen rijden, maar desondanks heeft hij in al die tijd slechts 10 overwinningen op zijn naam kunnen zetten. Ik herhaal: in zijn héle carrière heeft Bottas slechts evenveel overwinningen geboekt als Verstappen in dit seizoen.En dat in de auto die nog altijd superieur was, zeker in de tweede helft van dit seizoen. Natuurlijk is Bottas vaak genoeg geofferd om maximale punten te scoren met Lewis, maar dan nog... Hoe vaak is Bottas wel niet buiten het podium of zelfs buiten de punten geëindigd zónder mechanische pech of teamorders?
Dus nee, de auto is weliswaar een zeer belangrijke factor, maar het komt toch echt wel neer op de rijder om potentieel van de auto ook maximaal te benutten en dat ook continu te kunnen doen en dan zijn er op dit moment echt maar twee coureurs die dat kunnen: Lewis en Max. We hebben dit jaar een titanenstrijd gezien van welhaast Bijbelse proporties; vergelijkbaar met de strijd tussen Senna en Prost. Nee, Hamilton is echt nog niet afgeschreven en - ondanks geholpen door het materiaal - heeft hij ècht wel wat gepresteerd door zoveel titels te behalen.
En - oranje bril alert!- Max heeft dit seizoen wat mij betreft zijn superioriteit wel bewezen: 18 uit 22 races op het podium, waarvan 10x P1 en 8x P2. Slechts vier keer buiten het podium, waarvan 3x DNF (1x klapband, 1x crash volledig buiten zijn schuld, 1x crash die wellicht vermeden had kunnen worden, 1x slachtoffer van een bowlingactie van Bottas). Lees dat even terug: 18 podiums, maar geen een daarvan P3... Bizar!
Ik denk inderdaad dat Hamilton wel gaat vechten voor wat ‘ie waard is, maar dat George toch beter is. Ik verwacht iets soortgelijks als met Vettel vs Leclerc, oud vs jong. Het gaat even duren, maar Hamilton zal dan (denk ik) steeds vaker out qualified gaan worden.
Als ik Hamilton zie rijden dan zie ik een coureur die gewend is om vooraan te rijden en die enigszins verleerd lijkt te zijn hoe het is om te vechten. Dat is dit seizoen sterk verbeterd, maar of het genoeg is? Volgend jaar heeft ie niet alleen tegenstand van Max, maar ook van George.. En we hebben aan vooral aan het begin van het seizoen kunnen dat Hamilton onder druk fouten gaat maken
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Edit:
Tenzij Hamilton nu stopt natuurlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door josh-hill op 16-12-2021 20:56 ]
Vervolgen wordt het INEOS met Mercedes power, HAM als coureur en is het gezichtsverlies mooi beperkt gebleven.
Uitzending is livespartacusNLD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:23:
Voor de mensen zonder feestboek:
LIVE: 2021 FIA Prize-Giving Ceremony (vanaf 21:00 CET)
[YouTube: LIVE: 2021 FIA Prize-Giving Ceremony]
Zou het een vreemde beslissing vinden, want ze zijn gewoon wereldkampioen. Maar als het er al lang aan zat te komen, is dat wel de ideale kapstok inderdaad.PalingDrone schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:56:
Ik zie het er nog wel van gebeuren dat Mercedes F1 works stopt na zoveel aangedaan onrecht in dit seizoen.
Vervolgen wordt het INEOS met Mercedes power, HAM als coureur en is het gezichtsverlies mooi beperkt gebleven.
Where?Chevy454 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:24:
Hamilton die denkt om te stoppen en dan Jean Todt die hem gewoon zijn bluf roept en hem mist als driver.
Wat een sneer naar Mercedes en Hamilton zeg. Dat is iets wat die oude knar goed in de vingers heeft. En dan ook meteen toegeven dat ze teveel hebben toegelaten. Wel jammer dat we nimmer "No Mickey, no. This is so wrong" kunnen horen in de toekomst maar dit verstevigd de stoel van Masi.
De FIA heeft een deukje opgelopen door alles en Mercedes wou ervan profiteren, duidelijk dat de FIA de rug heeft gerecht en hopelijk krijgt Masi wat hulp.
Dit is toch wel het perfecte voorbeeld van het niet lezen van de topicwaarschuwing en blind interpreteren wat iemand poogt te zeggen. Een reactie op de topicwaarschuwing waar een link naar de youtube stream staat...josh-hill schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:53:
[...]
Er is ook gewoon een officiële stream op YouTube hoor. Niks illegaals aan.
Ja joh. Dan stoppen er wel meer.PalingDrone schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:56:
Mercedes F1 works stopt na zoveel aangedaan onrecht in dit seizoen.
Dat zal denk ik ook niet snel gebeuren.josh-hill schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:55:
Het zal mij verbazen als Russell volgend jaar meer races wint dan Hamilton.
Edit:
Tenzij Hamilton nu stopt natuurlijk.
Het is erg de vraag hoe Russell met de druk om kan gaan. Hij zal niet de enige zijn die de druk/niveau bij een top team niet aan kan (Gasly, Albon, Bottas?).
Daarnaast is Hamilton natuurlijk erg goed, dus ik verwacht niet al te veel van Russell (hoewel ik het hem als underdog wel gun).
Of dat Daimler helemaal niet blij is met het gejank van Toto en het team verkoopt en er een klantenteam van maakt en weer McLaren als hoofd team kiest.PalingDrone schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:56:
Ik zie het er nog wel van gebeuren dat Mercedes F1 works stopt na zoveel aangedaan onrecht in dit seizoen.
Right. Dat komt dus omdat je daarvoor F5 moet doen.Napo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:59:
[...]
Dit is toch wel het perfecte voorbeeld van het niet lezen van de topicwaarschuwing en blind interpreteren wat iemand poogt te zeggen. Een reactie op de topicwaarschuwing waar een link naar de youtube stream staat...
Stond hier nog niet in de topic waarschuwing.
Als het goed is moet het zo gaan beginnen.
Jij hebt de topic waarschuwing ook niet gezien dus. In de topic waarschuwing staat namelijk een directe link naar de livestream op Youtube.josh-hill schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:53:
[...]
Er is ook gewoon een officiële stream op YouTube hoor. Niks illegaals aan.
F1 zal wel als laatste komen gok ik.Martinspire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:02:
Iemand enig idee van het programma? Welke awards en hoe laat? Of hoe lang duurt het überhaupt?
't Wordt sowieso een interessant seizoen volgend jaar. Nieuwe auto's, nieuwe aero en bandenGlashelder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:54:
[...]
We gaan het komend seizoen zien
Ik denk inderdaad dat Hamilton wel gaat vechten voor wat ‘ie waard is, maar dat George toch beter is. Ik verwacht iets soortgelijks als met Vettel vs Leclerc, oud vs jong. Het gaat even duren, maar Hamilton zal dan (denk ik) steeds vaker out qualified gaan worden.
Als ik Hamilton zie rijden dan zie ik een coureur die gewend is om vooraan te rijden en die enigszins verleerd lijkt te zijn hoe het is om te vechten. Dat is dit seizoen sterk verbeterd, maar of het genoeg is? Volgend jaar heeft ie niet alleen tegenstand van Max, maar ook van George.. En we hebben aan vooral aan het begin van het seizoen kunnen dat Hamilton onder druk fouten gaat maken
Hamilton/Mercedes hebben dit jaar hun hand overspeeld met hun mindgames. Ze dachten Max mentaal te kunnen breken, maar dat werd een boomerang voor ze
Mentaal lijkt Max echt op ongekende hoogte te staan. Niets lijkt hem van z'n stuk te kunnen brengen. Daar gaan Lewis en George komend jaar nog wel het meeste moeite mee hebben.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Bij de FIA presentatie / interviews voorafgaande aan deze uitreiking. Maar de YT stream staat aan maar nog steeds "will start shortly".
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Als stand-in van Lewis mocht ik zijn outfit lenen en Max wat vragen voordat hij zijn WK-trofee in ontvangst mocht nemen in Parijs. Hoed was goedgekeurd door hem trouwens 😜 pic.twitter.com/6rDPVsNkca
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 16 december 2021
[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2021 21:05 ]
Voorlopig zijn ze al vijf minuten te laat met de uitzending.Martinspire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:02:
Iemand enig idee van het programma? Welke awards en hoe laat? Of hoe lang duurt het überhaupt?
Countdown is juist begonnen... nog eens 5 erbijMikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:04:
[...]
Voorlopig zijn ze al vijf minuten te laat met de uitzending.
Ik vond hem wel een beetje labiel na het winnen van het WDCWok schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:04:
[...]
Mentaal lijkt Max echt op ongekende hoogte te staan. Niets lijkt hem van z'n stuk te kunnen brengen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
hopen dat die countdown niet net als bij een rode vlag wegens regen steeds verlengd wordt...azerty schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:05:
[...]
Countdown is juist begonnen... nog eens 5 erbij
Ik bel Michael Masi ff voor een snellere herstart.azerty schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:05:
[...]
Countdown is juist begonnen... nog eens 5 erbij
Het is de FIA. Die zijn altijd laat met zaken.MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:04:
[...]

Lewis en Toto zijn toch binnen gestormd denk ik, die zoeken nog een plekjeMikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:04:
[...]
Schijnt dat ze soms ook wat te vroeg zijnDaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:06:
[...]
Het is de FIA. Die zijn altijd laat met zaken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nee, dat zie je verkeerd, FIA geeft gewoon een andere niet eerder geziene uitleg aan de 'regel' 21:00DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:06:
[...]

Hier dus geen sponsoring van RolexDaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:06:
[...]
Dat roepen die Britten altijd, maar die hebben de klok gewoon verkeerd staan.MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:07:
[...]
Schijnt dat ze soms ook wat te vroeg zijn
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Logisch dit moet natuurlijk voor de hele wereld worden uitgezonden en die zitten nog in de reclameblokkenSpotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:07:
Ah, 10 over het hele uur. De oude starttijden herleven.
Vind het wel een gemis dat we dan niet naar die Rolex circuit klok kijken

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 16-12-2021 21:08 ]
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken