[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.383 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:38:
[...]

Een rondje VSC op de pitlimiter is gevaarlijker dan op de huidige VSC-snelheden. Met jouw voorstel hervat de race terwijl iedereen steenkoude banden heeft. Bij 60 of 80 km/u krijg je die niet opgewarmd. Dan kan je de SC in ieder geval alvast klaarzetten voor bij het hervatten van de race. En met een VSC-knop moet je alsnog rekening houden met dat sommige delen van de baan veel sneller zijn dan andere delen, dus dat je daar ook verschillende limiter-snelheden voor moet hebben. Anders heb je bijv. hairpins waar je volle kracht doorheen gaat. Die verschillende snelheden... misschien kan je dat een delta noemen ofzo.
Is een limiter niet gewoon een max? De pit limiter lijkt mij ook gewoon een max 60km/h of 80km/h. Ook al trap je het gaspedaal vol in. Langzamer mag altijd.

Als ze een VSC limiter kunnen doen op bijvoorbeeld 100km/h lijkt me dat prima te doen. Je voorkomt er alleen geen Bottas acties mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 20:21
spartacusNLD schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:30:
Over 30 min weer wat nieuwe ''behind the scenes'' van redbull ''Behind The Charge | A Simply Lovely Season Finale With Max Verstappen and Sergio Perez'' :

[YouTube: Behind The Charge | A Simply Lovely Season Finale With Max Verstappen and Sergio Perez]
De titel van die video is ook leuk gekozen:

YouTube: Max Verstappen Simply Lovely Compilation LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

-tom-562

Oliesjeik

Shinji schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:29:
[...]

Is een limiter niet gewoon een max? De pit limiter lijkt mij ook gewoon een max 60km/h of 80km/h. Ook al trap je het gaspedaal vol in. Langzamer mag altijd.

Als ze een VSC limiter kunnen doen op bijvoorbeeld 100km/h lijkt me dat prima te doen. Je voorkomt er alleen geen Bottas acties mee.
Ik verwacht dat de pit limiter gewoon het toerental begrenst in versnelling X. Bij een VSC wil je dat niet, je wilt juist ff het gas flink in kunnen trappen --> veel tractie vragen/slippen --> temperatuur in de banden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
[...]

nvm

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 20-12-2021 08:42 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:56
Zojuist het Carnext interview zitten kijken en wat een fijne persoonlijkheid is David. Ik moest erg lachen om Jos toen er werd gevraagd naar Silverstone en hij antwoordde dat hij het belachelijk vond dat Toto en die coureur zo aan het feesten waren alsof ze al wereldkampioen waren geworden. Vooral hem niet bij naam noemen, het zat nog erg hoog bij Jos te zien aan zijn gezichtsuitdrukking.

[ Voor 14% gewijzigd door D.deJong op 20-12-2021 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:37:
Zojuist het Carnext interview zitten kijken en wat een fijne persoonlijkheid is David. Ik moest erg lachen om Jos toen er werd gevraagd naar Silverstone en hij antwoordde dat hij het belachelijk vond dat Toto en die coureur zo aan het feesten waren alsof ze al wereldkampioen waren geworden. Vooral hem niet bij naam noemen, het zat nog erg hoog bij Jos te zien aan zijn gezichtsuitdrukking.
Viel mij ook op inderdaad..

Het kan ook de nieuwe strategie voor 2022 worden natuurlijk. De mindgames die Hamilton vaak speelt terugkaatsen en hem compleet in de ignore stand zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Lando Norris luistert tijdens het eten naar Yo He Yo Ho super Max
YouTube: Lando Norris is listening to Super Max new song!

En Hamilton is ondertussen aan het oefenen op de piano
YouTube: Lewis Hamilton Plays Super Max #Meme

[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 20-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:49
D-Ed schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:00:
[...]
Viel mij ook op inderdaad..

Het kan ook de nieuwe strategie voor 2022 worden natuurlijk. De mindgames die Hamilton vaak speelt terugkaatsen en hem compleet in de ignore stand zetten.
Volgens mij heeft Max dat dit jaar ook al regelmatig gedaan. En gezien de fouten krijg ik ook het idee dat Hamilton er meer last van heeft gehad dan Max. Alleen bij de voorlaatste race vond ik Max echt te aggressief zijn en fouten maken. Bij de andere races was ie weliswaar agressief, maar wel altijd binnen de lijntjes (ok, Brazilië uitgezondert dan ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:16:
[...]

Volgens mij heeft Max dat dit jaar ook al regelmatig gedaan. En gezien de fouten krijg ik ook het idee dat Hamilton er meer last van heeft gehad dan Max. Alleen bij de voorlaatste race vond ik Max echt te aggressief zijn en fouten maken. Bij de andere races was ie weliswaar agressief, maar wel altijd binnen de lijntjes (ok, Brazilië uitgezondert dan ;) )
Aan race analyses ga ik mijn vingers dit jaar niet meer branden ;)

Maar het lijkt mij vanuit team Verstappen niet zo’n slecht idee om op deze manier Hamilton even goed in de hoek te zetten. Het modder gooien en Max als ‘gevaarlijke racer’ neerzetten door Ham/Toto mag onderhand wel even als een boemerang terugkomen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:16:
[...]

Max ging niet verder over het randje dan de "full lock" die Nico Rosberg bijvoorbeeld had. Hij racet hard maar ik vind dat ook bij de F1 horen. Heb je daar geen antwoord op dan heb je een probleem. Wil je hem aanpakken dan zul je op dezelfde manier "over het randje" moeten gaan. Dat zaadje heeft hij in de beginjaren al geplant en daar plukt hij nu vaak de vruchten van. Als het te ver gaat dan zijn daar de stewards voor om hem terug te fluiten, zo simpel is het nu ook wel weer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
D-Ed schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:29:
[...]

Aan race analyses ga ik mijn vingers dit jaar niet meer branden ;)
Het was ook niet bedoelt als discussie :)
Maar het lijkt mij vanuit team Verstappen niet zo’n slecht idee om op deze manier Hamilton even goed in de hoek te zetten. Het modder gooien en Max als ‘gevaarlijke racer’ neerzetten door Ham/Toto mag onderhand wel even als een boemerang terugkomen bij ze.
Klopt, al moet ik wel zeggen dat buiten de UK ik ook op fora steeds meer anti-Merc reakties zie. En dan niet zozeer anti-Merc omdat ze tegen Merc zijn, maar vooral omdat ze het gezeur zat zijn. Het moet op de baan worden uitgevochten, niet erbuiten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
sjaool schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:32:
[...]

Max ging niet verder over het randje dan de "full lock" die Nico Rosberg bijvoorbeeld had. Hij racet hard maar ik vind dat ook bij de F1 horen. Heb je daar geen antwoord op dan heb je een probleem. Wil je hem aanpakken dan zul je op dezelfde manier "over het randje" moeten gaan. Dat zaadje heeft hij in de beginjaren al geplant en daar plukt hij nu vaak de vruchten van. Als het te ver gaat dan zijn daar de stewards voor om hem terug te fluiten, zo simpel is het nu ook wel weer.
Het was ook niet bedoeld als discussie over zijn rijstijl. Het was vooral om aan te geven dat Max gewoon zijn eigen races is blijven rijden. Alleen bij de voorlaatste had ik het idee dat ie te opgejaagd was. Voor de rest heb ik vooral Hamilton juist fouten zien maken. Dus wat betreft de druk aankunnen heb ik niet het idee dat Hamilton beter is dan Max, eerder andersom dus.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24

DataGhost

iPL dev

[...]

Wat ik daarmee dus bedoel is dat je een limiter-snelheid wilt die royaal boven die van de pit limiter ligt omdat je anders je banden niet op temperatuur kan houden. Alleen zijn er dus stukken op het circuit (zoals hairpins) waar die limiter-snelheid veel te hoog voor is, dus je rijdt daar inderdaad langzamer. Maar je wilt dat op die stukken ook navenant langzamer gereden wordt, zeker als daar marshalls in de buurt aan het werk zijn, wat je dus niet kan bewerkstelligen met een vaste limiter-snelheid zonder dat je ijskoude banden krijgt. Dus eigenlijk wil je een soort dynamische maximumsnelheid voor elk deel van de baan, wat dus precies is wat zo'n delta regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Raar verhaal weer in de Daily Mail. Horner die naar Brixton rijdt om Toto op te zoeken en gewoon naar binnen wandelt ?

https://www.dailymail.co....rcedes-staff-STUNNED.html

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Dentist

Next patient please...

loekf2 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:
Raar verhaal weer in de Daily Mail. Horner die naar Brixton rijdt om Toto op te zoeken en gewoon naar binnen wandelt ?

Als ik het lees was dit in de paddock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

redwing schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:40:
[...]

Het was ook niet bedoeld als discussie over zijn rijstijl. Het was vooral om aan te geven dat Max gewoon zijn eigen races is blijven rijden. Alleen bij de voorlaatste had ik het idee dat ie te opgejaagd was. Voor de rest heb ik vooral Hamilton juist fouten zien maken. Dus wat betreft de druk aankunnen heb ik niet het idee dat Hamilton beter is dan Max, eerder andersom dus.
Max heeft een rijstijl en die is in de afgelopen jaren niet veranderd en gaat ook niet veranderen. Hij zal situaties misschien anders beoordelen maar als hij een actie kan doen dan zal hij het zeker niet laten. Dat is het mooie aan hem.

Mijn mening is inderdaad ook dat Lewis de druk op bepalende momenten niet zo goed aan kan als Max. Ze maken beide fouten maar dit jaar maakt Lewis er flink meer dan Max.

Ik heb in ieder geval alweer zin in komend seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56
Even over het gerucht van Lewis Hamilton, dat ie zou stoppen.
Is dat een media strategie om alsnog aandacht te houden/krijgen? Want ook negatieve aandacht is aandacht.

Ik neem het bericht vooral met een korrel zout, want een sportman van zo'n formaat laat zich toch niet ZO snel uit het raceveld slaan.

Zelf denk ik dat en hoe vervelend media persoon ik het ook vind, het goed zou zijn om de race spannend te houden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
Dentist schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:53:
[...]

Ja klopt, verkeerd gelezen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

loekf2 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:

Wat een kutartikel. De titel is al zo'n ongelofelijke clickbait. Het ging inderdaad over de paddock. Het hele artikel was dat Horner naar de Mercedes-paddock liep op zoek naar Toto om zijn hand te schudden, en Toto was er niet. Einde verhaal. Link alsjeblieft geen shit als de daily mail meer, die verdienen geen kliks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:54:
Is dat een media strategie om alsnog aandacht te houden/krijgen? Want ook negatieve aandacht is aandacht.

Ik neem het bericht vooral met een korrel zout, want een sportman van zo'n formaat laat zich toch niet ZO snel uit het raceveld slaan.

Zelf denk ik dat en hoe vervelend media persoon ik het ook vind, het goed zou zijn om de race spannend te houden.
Het past wel bij een indicatie voor PDD-NOS. :+

Maar om heel eerlijk te zijn geloof ik er niks van. Dat zou zijn eer te na moeten zijn. Die 8ste titel zal hij toch willen denk ik dan. De kans daarop kan volgend jaar groter dan ooit zijn als iedereen weer op 0 moet beginnen met de nieuwe 2022 wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Dentist schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:53:
[...]

With tensions high, victorious Red Bull chief Christian Horner headed to the HQ of vanquished counterparts Mercedes
Blijkbaar HQ dus het hoofdkwartier van Mercedes F1, zou je denken.
Maar zijn van die berichten die ik beetje met korreltje zout neem. Net alsof Horner zomaar kan binnen wandelen in de kantoren op de eerste verdieping (zoals het artikel zegt). En denk niet dat er veel mecaniciens rondlopen in de inkomhal van Mercedes. De paddock kan ik nog wel inkomen.

Die geruchten zijn er ieder jaar eigenlijk. Hij heeft nog geen contract getekend dus na 31 december heeft Hamilton voorlopig geen werk.
Zou me beetje verwonderen mocht ie daadwerkelijk stoppen. Zou toch wel serieus wat spanning uit het volgende seizoen halen.
Hoewel we natuurlijk niet weten hoe de kaarten verdeeld gaan worden volgend seizoen. Voor hetzelfde geld worden Red Bull en Mercedes volledig overklast door McLaren, Ferrari,... (om maar iets te zeggen)

[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 20-12-2021 12:00 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:57:
[...]

Het past wel bij een indicatie voor PDD-NOS. :+

Maar om heel eerlijk te zijn geloof ik er niks van. Dat zou zijn eer te na moeten zijn. Die 8ste titel zal hij toch willen denk ik dan. De kans daarop kan volgend jaar groter dan ooit zijn als iedereen weer op 0 moet beginnen met de nieuwe 2022 wagens.
De kans daarop is juist kleiner, als iedereen echt op 0 heeft moeten beginnen. Mercedes heeft in alle voorgaande jaren echt niet alleen de motor gehad als enige prestatiebron, ze hadden verder ook een behoorlijk redelijke auto, getuige de prestaties van bijv. Racing Point en Williams in de afgelopen jaren met dezelfde motor. Als je met die auto verder kan heb je die voorsprong al te pakken. Dat zag je ook goed met de Tracing Point-auto van vorig jaar, die kwam opeens behoorlijk goed mee en dat was dus puur aero waardoor dat kwam. Al die aero-voordelen kunnen ze niet meenemen dus als het huiswerk goed gedaan is, is de kans ook behoorlijk aanwezig dat Williams komend jaar sneller is dan Mercedes. Gezien de budgetten en personeel is die kans niet heel groot, maar toch een stuk groter dan de afgelopen twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kenhas schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:58:
[...]

[...]

Blijkbaar HQ dus het hoofdkwartier van Mercedes F1, zou je denken.
Maar zijn van die berichten die ik beetje met korreltje zout neem. Net alsof Horner zomaar kan binnen wandelen in de kantoren op de eerste verdieping (zoals het artikel zegt). En denk niet dat er veel mecaniciens rondlopen in de inkomhal van Mercedes. De paddock kan ik nog wel inkomen.
Het lijkt me hoogst onlogisch en stug dat Horner even van Abu Dhabi naar Engeland overvliegt om Toto te zoeken, die ook gewoon in Abu Dhabi was op minder dan 100 meter afstand. Teams hebben gewoon een "HQ" mee naar elke race.
Die geruchten zijn er ieder jaar eigenlijk. Hij heeft nog geen contract getekend dus na 31 december heeft Hamilton voorlopig geen werk.
Zou me beetje verwonderen mocht ie daadwerkelijk stoppen. Zou toch wel serieus wat spanning uit het volgende seizoen halen.
Hij heeft gewoon een contract tot het einde van 2023 hoor, dus dat ligt al vast. Tenzij hij zijn escape activeert.

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 20-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
Gaan we hier nu serieus net doen alsof de daily mail journalistiek bedrijft en enige credibility verdient? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
DeKaerften schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:07:
offtopic:
Gaan we hier nu serieus net doen alsof de daily mail journalistiek bedrijft en enige credibility verdient? :X
De Daily mail was anders wel de eerste die wist te vertellen dat het CAS niet een optie is voor Mercedes.. Niet te zeggen dat ze altijd gelijk hebben, maar om ze altijd maar te negeren is wellicht een beetje overdreven.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:01:
[...]

De kans daarop is juist kleiner, als iedereen echt op 0 heeft moeten beginnen. Mercedes heeft in alle voorgaande jaren echt niet alleen de motor gehad als enige prestatiebron, ze hadden verder ook een behoorlijk redelijke auto, getuige de prestaties van bijv. Racing Point en Williams in de afgelopen jaren met dezelfde motor. Als je met die auto verder kan heb je die voorsprong al te pakken. Dat zag je ook goed met de Tracing Point-auto van vorig jaar, die kwam opeens behoorlijk goed mee en dat was dus puur aero waardoor dat kwam. Al die aero-voordelen kunnen ze niet meenemen dus als het huiswerk goed gedaan is, is de kans ook behoorlijk aanwezig dat Williams komend jaar sneller is dan Mercedes. Gezien de budgetten en personeel is die kans niet heel groot, maar toch een stuk groter dan de afgelopen twee jaar.
Ik ga ervan uit dat juist de motor dan het verschil gaat maken. Maar Red Bull heeft misschien ook wel weer voordeel van het Zero concept van de Honda motor. Ik ben ook benieuwd of andere teams zoals Ferrari, McLaren er weer bij zitten en of Williams en Haas een beetje potten kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Melantrix schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:08:
[...]

De Daily mail was anders wel de eerste die wist te vertellen dat het CAS niet een optie is voor Mercedes.. Niet te zeggen dat ze altijd gelijk hebben, maar om ze altijd maar te negeren is wellicht een beetje overdreven.
offtopic:
It has also been noted for its unreliability and widely criticised for its printing of sensationalist and inaccurate scare stories of science and medical research,[17][18][19][20] and for instances of plagiarism and copyright infringement.[21][22][23][24] In February 2017, the Daily Mail became the first source to be deprecated as an "unreliable source" for use as a reference on the English Wikipedia.[25]
Wikipedia

[ Voor 26% gewijzigd door DeKaerften op 20-12-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:11:
[...]

Ik ga ervan uit dat juist de motor dan het verschil gaat maken. Maar Red Bull heeft misschien ook wel weer voordeel van het Zero concept van de Honda motor. Ik ben ook benieuwd of andere teams zoals Ferrari, McLaren er weer bij zitten en of Williams en Haas een beetje potten kunnen breken.
Ja maar dan hebben McLaren, Aston Martin en Williams dus redelijk gelijke kansen als Mercedes, want ze hebben dezelfde motor die het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ja maar dan hebben McLaren, Aston Martin en Williams dus redelijk gelijke kansen als Mercedes, want ze hebben dezelfde motor die het verschil maakt.
Inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35
Het kan, helemaal door die budget cap, echt veel spannender zijn komend seizoen.
Als ik kijk wat in 2020 de budgetten waren: https://racingnews365.nl/...e-formule-1-teams-in-2020 en we een budget cap van 145m hebben voor komend seizoen - weliswaar excl. o.a. coureurs, motoren etc. - dan zullen er toch echt wel 6-8 teams zijn die hetzelfde budget hebben.

Nog steeds zullen een Ferrari, Red Bull en Mercedes een voorsprong hebben vermoed ik, want de kennis die ze zonder budget cap hebben opgedaan zal niet plots verdwenen zijn, maar het zorgt dat 't vermoedelijk veel dichter op elkaar komt te liggen en heel anders kan zijn dan dit jaar.

Straks strijden RB en Merc om t doorkomen van Q1 i.p.v. om het podium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rik86 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:22:
Het kan, helemaal door die budget cap, echt veel spannender zijn komend seizoen.
Als ik kijk wat in 2020 de budgetten waren: https://racingnews365.nl/...e-formule-1-teams-in-2020 en we een budget cap van 145m hebben voor komend seizoen - weliswaar excl. o.a. coureurs, motoren etc. - dan zullen er toch echt wel 6-8 teams zijn die hetzelfde budget hebben.

Nog steeds zullen een Ferrari, Red Bull en Mercedes een voorsprong hebben vermoed ik, want de kennis die ze zonder budget cap hebben opgedaan zal niet plots verdwenen zijn, maar het zorgt dat 't vermoedelijk veel dichter op elkaar komt te liggen en heel anders kan zijn dan dit jaar.

Straks strijden RB en Merc om t doorkomen van Q1 i.p.v. om het podium ;)
ik 'blijf' bij mijn voorspelling voor 2022; ferrari en mclaren gaan weer voorin meedoen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Ik hoop het. Zou natuurlijk mooi zijn als Max weer kampioen wordt maar de neutrale kijker zou het supervet zijn als er 8 verschillende coureurs een race winnen. En als Max dan uiteindelijk wel als 1e eindigt is iedereen blij :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
Hij heeft gewoon een contract tot het einde van 2023 hoor, dus dat ligt al vast. Tenzij hij zijn escape activeert.
We weten ook allemaal dat een contract 0,0 voorstelt. Zeker voor een rijder die een appartement van 50 miljoen te koop kan zetten :+ . Die hoeft niet te blijven rijden voor de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
De_Bastaard schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:45:
https://nl.motorsport.com...ekomst-bespreken/6893303/

Haha, Binotto vindt dat Sainz en Leclerc samen het sterkste duo op de grid zijn. U-hu.

Leclerc vond ik dit seizoen behoorlijk teleurstellend presteren, terwijl hij toch de prins is daar.
Valt wel mee vind ik. Er was laatst een overzichtje waarin te zien was dat Leclerc Sainz het vaakst verslagen heeft in de kwalificatie en in de race. Leclerc heeft echter twee uitvalbeurten gehad en dat net in races waarin Sainz podium had. Monaco was eigen schuld, maar Hongarije kon leclerc niets aan doen. Zijn P15 in Sochi kwam ook doordat het team hem veel te laat naar binnenhaalde (later dan Norris) voor regenbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
StealthyPeanut schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:42:
[...]

We weten ook allemaal dat een contract 0,0 voorstelt. Zeker voor een rijder die een appartement van 50 miljoen te koop kan zetten :+ . Die hoeft niet te blijven rijden voor de centen.
Dat kan, maar dat is iets anders dan al dat 'HIJ IS OVER 2 WEKEN WERKELOOS!!!111!!'-schreeuwers, want dat is simpelweg niet waar, Hamilton heeft in het begin van het seizoen al voor 2 jaar bijgetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:03:
[...]

Mijn gedachte ook, Hamilton probeerde het zowat de gehele race :+
Bij een teamgenoot. Dat is het enige dat het “controversieel” maakt. Niet echt natuurlijk want ze streden beide voor de winst.

Zo lang je vecht om positie en daarbij niets illegaals doet, Causing a collision, forcing off track, gaining an advantage, mag je iemand bestrijden zoals je wil. Erratic driving is misschien nog een kapstok, bv op Monaco zou je dit in het super extreme kunnen doen. Maar op een normale baan zul je dat niet voor elkaar krijgen en is een beetje ophouden altijd een optie.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Haha, Binotto vindt dat Sainz en Leclerc samen het sterkste duo op de grid zijn. U-hu.

Leclerc vond ik dit seizoen behoorlijk teleurstellend presteren, terwijl hij toch de prins is daar.
Qua coureurs binnen een team die aan elkaar gewaagd zijn zal hij bedoeld hebben. Daar zit bij de teams namelijk vaak een behoorlijk verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
pro_6or schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:07:
[...]

Bij een teamgenoot. Dat is het enige dat het “controversieel” maakt. Niet echt natuurlijk want ze streden beide voor de winst.

Zo lang je vecht om positie en daarbij niets illegaals doet, Causing a collision, forcing off track, gaining an advantage, mag je iemand bestrijden zoals je wil. Erratic driving is misschien nog een kapstok, bv op Monaco zou je dit in het super extreme kunnen doen. Maar op een normale baan zul je dat niet voor elkaar krijgen en is een beetje ophouden altijd een optie.
HAM/MER moet wat dat betreft niet zo zeuren. Elke race ging het wel over iets in die vorm.

Kent iemand deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:07:
[...]

Volgens mij heeft Perez laatste race aangetoond dat het heeeeeeel erg veel verschil kan maken, en dat was een "normale" baan, toch? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 17:12
Verstappen die een populariteitswedstrijd niet wint in 't Verenigd Koninkrijk? :o Ik val van mijn stoel van verbazing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:26:
[...]
HAM/MER moet wat dat betreft niet zo zeuren. Elke race ging het wel over iets in die vorm.

Kent iemand deze nog?

[YouTube: F1 2016 Monaco Hamilton X Ricciardo HD (No Audio)]
Ik. Iemand Vettel/Hamilton Canada hierbij ook nog in gedachten? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:51
D.deJong schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:37:
Sowieso werd Lewis weinig bij naam genoemd in de verschillende interviews (CarNext en die met Olav). Ik begon me af te vragen of de reden daarvoor misschien ligt in het moeilijker maken voor de media om een quote te gebruiken als clickbait en ze hiermee gedoe willen voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
[...]

Het lijkt me hoogst onlogisch en stug dat Horner even van Abu Dhabi naar Engeland overvliegt om Toto te zoeken, die ook gewoon in Abu Dhabi was op minder dan 100 meter afstand. Teams hebben gewoon een "HQ" mee naar elke race.
Daarom gebruikte ik ook "zou je denken" en "met korreltje zout". Als in "het artikel doet het uitschijnen dat ie naar Mercedes HQ maar het zal zo niet zijn
Je hebt gelijk. Had ik gemist deze zomer. Dacht dat het nog altijd met 1-jaar-contracten was. My Bad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

Spotmatic

Ken sent me

Qoine schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:35:
[...]
Sowieso werd Lewis weinig bij naam genoemd in de verschillende interviews (CarNext en die met Olav). Ik begon me af te vragen of de reden daarvoor misschien ligt in het moeilijker maken voor de media om een quote te gebruiken als clickbait en ze hiermee gedoe willen voorkomen.
Misschien wel. Maar vergeet niet dat Lewis Max nog steeds vaak "that guy" noemt. Ik denk dat het iets psychologisch is.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Leuk weetje; mind blown :> :*)

Power of a horse
In fact, the maximum output of a horse can be up to 15 horsepower, and the maximum output of a human is a bit more than a single horsepower.

https://energyeducation.ca/encyclopedia/Horsepower

edit: @lolgast aww niet gerefreshed ;(

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 20-12-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

lolgast schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:36:
[...]

Een paard heeft +/- 15pk ;-)
Stom... Dan klopt er dus niks van dat hele paardenkracht verhaal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:42:
[...]

Leuk weetje; mind blown :> :*)

Power of a horse
In fact, the maximum output of a horse can be up to 15 horsepower, and the maximum output of a human is a bit more than a single horsepower.

https://energyeducation.ca/encyclopedia/Horsepower

edit: @lolgast aww niet gerefreshed ;(
Oh, dus je kan prima tegen mensen zeggen dat ze een paardekop hebben.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lolgast schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:36:
[...]

Een paard heeft +/- 15pk ;-)
Definieer 'paard'... Shetlander of een Belgisch Trekpaard? Kan alle kanten op dit ;)

Overigens wel opvallend in die Red Bull special. Die gasten van Honda lullen echt geen woord Engels.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:39
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:08:
[...]

Overigens wel opvallend in die Red Bull special. Die gasten van Honda lullen echt geen woord Engels.
Zoals het een goede Japanner betaamd :+
(volgens mij spreekt slechts iets van 15% van de Japanners enig engels, en slechts 2 tot 8% vloeibaar :+ en dat is dan ook nog vooral de jongere generatie)

Leuke video trouwens. Leuk ook dat gesprek tussen Max en Alonso even _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 20-12-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Maakt niet uit, ze zijn wel erg goed in motoren bouwen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40

Pierre

Van nature lui!

Ik spreek ook geen Japans, lekker belangrijk als die motor maar gaat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:39
DataGhost schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:01:
[...]

Dat is natuurlijk het voordeel als motorbouwer: Je kan een motor bouwen die precies aansluit op jouw aero-concept. En de rest moet er maar wat omheen bouwen. Dat is ook het probleem waar RB tegenaanliep met de Renault motor. Renault zegt gewoon "Zorg maar dat die past".

En toont ook aan warom de RP mee kon komen nadat ze de Mercedes hadden gekopieert. Want dat heb je dus dat exacte concept :9 en alle voordelen die je als motorbouwer ook hebt.

en dat toont ook wel aan hoe goed het aeroconcept van Red Bull was ten tijde dat ze met een Renault motor reden... Of hoe slecht Renault's aero was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"a smile is worth a thousand words" *;

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Waah schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:21:
[...]

en dat toont ook wel aan hoe goed het aeroconcept van Red Bull was ten tijde dat ze met een Renault motor reden... Of hoe slecht Renault's aero was :+
Renault's aero was (en is) vooral erg simpel (in Formule 1 termen). Waar werkt het het beste? Baku, Monza, Canada, Saudi Arabië: High speed tracks. En dan plotseling op de Hungaroring, waar veel meer draait om downforce.
Het chassis zullen we maar niet bespreken, dat schijnt al sinds de introductie van deze regels hetzelfde te zijn. Vandaar ook de gigantische luchtinlaat boven de coureur, Renault kon de koeling niet naar de sidepods krijgen zonder daar in te leveren.

Was ook Williams' probleem in 2018: Probeerde de voorvleugel zowel inboard als outboard te loaden, iets dat de grote teams ook niet konden. Tja, dan liever iets simpeler en wel punten kunnen scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:21:
[...]

Dat is natuurlijk het voordeel als motorbouwer: Je kan een motor bouwen die precies aansluit op jouw aero-concept. En de rest moet er maar wat omheen bouwen. Dat is ook het probleem waar RB tegenaanliep met de Renault motor. Renault zegt gewoon "Zorg maar dat die past".

En toont ook aan warom de RP mee kon komen nadat ze de Mercedes hadden gekopieert. Want dat heb je dus dat exacte concept :9 en alle voordelen die je als motorbouwer ook hebt.

Mja, maar de motor is al gebouwd, en bevroren, zonder dat het aero-concept van volgend jaar er was. En je moet inderdaad nog een goed aero-team erachter hebben zitten. Red Bull is vooral overgestapt naar Honda vanwege de mogelijke works-status die ze daardoor zouden kunnen verkrijgen (en nu hebben), omdat die Renaults niet alleen kut waren qua betrouwbaarheid in de laatste paar jaren met Red Bull, maar ook omdat ze niet alles kregen waar ze om vroegen, zoals nieuwe onderdelen omdat Renault dat niet nodig vond. Ze hebben de overstap in ieder geval niet vanwege aero gemaakt. McLaren wilde dat heel graag met hun size zero en dat is echt heftig kut geweest voor Honda. Red Bull had die eis van McLaren losgelaten en tegen Honda gezegd dat ze eerst maar een goede motor neer moesten zetten, de aero maakten ze er dan wel omheen. Uiteindelijk is het ze toch gelukt om naar die size zero te gaan maar dat is pas vorig jaar gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bottas memory lane:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kan het topic nu eindelijk op slot? :+ Dit is toch wel een van de beste die ik tot nu toe gezien heb:

:o

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 20-12-2021 15:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52

Destruction

(ex-)Automonteur

Hoe meer ik erover denk, hoe minder ik het me kan voorstellen. HAM gaat gewoon minimaal nog één poging doen om z'n 8e titel te pakken. Mocht dat volgend jaar lukken, of keihard mislukken, dan zie ik 'm wel weg lopen. En ik denk ook niet dat-ie dan heel veel keuze heeft, wil hij met opgeheven hoofd de F1 vaarwel zeggen. Iemand als hij moet toch wel op/rondom z'n hoogtepunt stoppen. Als hij na z'n gloriedagen een Kimi-achtig pad bewandeld zou dat afbreuk kunnen doen aan z'n prestaties van de afgelopen jaren.

Hij is toch 36/37, hij gaat nu steeds meer tegenstand krijgen van jongere gasten. En uiteindelijk gaat-ie dat ook niet meer winnen. Wat dat betreft moet hij dus niet al te lang door willen gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 20-12-2021 16:38 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
spartacusNLD schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:53:
Kan het topic nu eindelijk op slot? :+ Dit is toch wel een van de beste die ik tot nu toe gezien heb:

[YouTube: If the Abu Dhabi GP was a Meme]

:o
Waar heb ik in hemelsnaam naar zitten kijken? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het klopt ook nog volgens de berekeningen:

Ferrari = 213%
SAI - 107% + LEC - 106%

Redbull = 202%
VER - 132% + PER - 70%

McLaren = 200%
NOR - 108% + RIC - 92%

Mercedes = 174%
HAM - 107% + BOT - 67%

Alpine = 171%
ALO - 87% + OCO - 84%

Williams = 162%
RUS - 87% + LAT - 75%

Aston Martin = 153%
VET - 79% + STR - 74%

AlphaTauri = 134%
GAS - 82% + TSU - 52%

Alfa Romeo = 120%
RAI - 64% + GIO - 56%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
_O- Ik had de eerste secondes niet met geluid omdat ik dat nog aan moest zetten.. Nadat ik een comment las over 'The Dutch tears.. Its what we love..' _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:26
Destruction schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:32:
[...]

Hoe meer ik erover denk, hoe minder ik het me kan voorstellen. HAM gaat gewoon minimaal nog één poging doen om z'n 8e titel te pakken. Mocht dat volgend jaar lukken, of keihard mislukken, dan zie ik 'm wel weg lopen. En ik denk ook niet dat-ie dan heel veel keuze heeft, wil hij met opgeheven hoofd de F1 vaarwel zeggen. Iemand als hij moet toch wel op/rondom z'n hoogtepunt stoppen. Als hij na z'n gloriedagen een Kimi-achtig pad bewandeld zou dat afbreuk kunnen doen aan z'n prestaties van de afgelopen jaren.

Hij is toch 36/37, hij gaat nu steeds meer tegenstand krijgen van jongere gasten. En uiteindelijk gaat-ie dat ook niet meer winnen. Wat dat betreft moet hij dus niet al te lang door willen gaan.
Tsja, Schumi is ook nog eens terug gekomen. Toen keek ik niet (meer), maar volgens mij was die toen ook redelijk verslagen door teamgenoot Rosberg? En Rosberg heeft ook niet iedereen een hoge pet van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:16:
[...]

Tsja, Schumi is ook nog eens terug gekomen. Toen keek ik niet (meer), maar volgens mij was die toen ook redelijk verslagen door teamgenoot Rosberg? En Rosberg heeft ook niet iedereen een hoge pet van op.
Heeft toch net zoveel WDCs gehaald als Verstappen en Raikonen, dus dat lijkt me niet terecht.

Maar Hamilton gaat geen 5 op een rij meer halen, dus dat record van Schumi blijft gewoon staan. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Qoine schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:35:
[...]

Het is in mediagesprekken een bekende techniek om te voorkomen dat jouw uitspraak mbt concurrent/tegenstander/oppositie groot uitgelicht in of boven het artikel terugkomt. Politici doen dit ook, CEO’s grote bedrijven ook. Het voorkomt mede dat die genoemde andere partij ineens onderwerp van gesprek wordt. Je wilt het daar helemaal niet uitgebreid over hebben.
Daarnaast helpt het ook voorkomen dat iets of iemand in je hoofd gaat zitten. Lewis heeft Max heel erg lang niet met naam genoemd. Laatste tijd deed hij dat wel. Voor mij het bewijs dat Max wel degelijk voortdurend in zijn gedachten was.
Max doet het nu, Jos nadrukkelijk ook. Denk dat het vooral te maken heeft met de strijd wat temperen. Ze willen er niet meer zo mee bezig zijn, schat ik in; dit is een manier om iets uit je hoofd te krijgen. Je haalt als het ware de rode lap weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hee even iets anders.. maar hadden we begin van dit seizoen niet met z’n allen zo’n voorspellingsformulier ingevuld :?

Weet alleen niet meer waar en voor wie _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:49:
Hee even iets anders.. maar hadden we begin van dit seizoen niet met z’n allen zo’n voorspellingsformulier ingevuld :?

Weet alleen niet meer waar en voor wie _O-
Ja, die van @metallicattim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ahja!

Hoe staat t daarmee @metallicattim? *O*

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:23
Kerstballen iemand? :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/9l2fl30r6j681.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=fbf802c6fbea521c729be8bef76041abcda158e0

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:21
Volgens mij heb je die gemist in de brij van berichten.

metallicattim in "[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:29:
[...]

Volgens mij heeft Perez laatste race aangetoond dat het heeeeeeel erg veel verschil kan maken, en dat was een "normale" baan, toch? ;)
Op Monaco kun je zelfs zonder ERS nog winnen. Hoe moeilijker het inhalen is hoe meer je kan ophouden. Abu Dhabi is niet heel makkelijk inhalen maar is Idd een gewone baan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Relatiegeschenk van SKY sports?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Destruction schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:32:
[...]

Kan nog makkelijk 5 jaar mee. Gaat hij doen ook.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurian-s
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 09:45
Oeh, blijkbaar kan ik m'n naam niet typen, maar wel F1 voorspellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:26
pro_6or schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:28:
[...]

Op Monaco kun je zelfs zonder ERS nog winnen. Hoe moeilijker het inhalen is hoe meer je kan ophouden. Abu Dhabi is niet heel makkelijk inhalen maar is Idd een gewone baan.
Alleen deed Ricciardo toen niet ophouden, maar was die gewoon langzaam :p Als er zoals de discussie liep dus regels zouden zijn tegen ophouden kon Ricciardo daar nog steeds niet op bestraft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 18:48

ricardo246

Life's what you make it!

Ik had deze ook even gemist, 51ste hier :-)
In F1 Fantasy ben ik (edit: ook) altijd een middenmoter.
Oftewel, ik heb er ook helemaal geen verstand van :+ *O* :9B.

Season 2022 let's go!

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:16
Waah schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:16:
[...]

Zoals het een goede Japanner betaamd :+
(volgens mij spreekt slechts iets van 15% van de Japanners enig engels, en slechts 2 tot 8% vloeibaar :+ en dat is dan ook nog vooral de jongere generatie)

Leuke video trouwens. Leuk ook dat gesprek tussen Max en Alonso even _/-\o_
Euh, ik hoop vloeiend dat je daar bedoelt want anders wordt het wel een vieze bende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:06:
[...]

Alleen deed Ricciardo toen niet ophouden, maar was die gewoon langzaam :p Als er zoals de discussie liep dus regels zouden zijn tegen ophouden kon Ricciardo daar nog steeds niet op bestraft worden.
Ja auto kapot. De hele “discussie” is te zot voor woorden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:32
Wat vinden jullie hiervan (intrede van Audi in F1)?
https://racingnews365.nl/...dmaking-formule-1-plannen

[ Voor 17% gewijzigd door hotymoty op 20-12-2021 22:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik denk ook clickbait, vooral als er "exclusief" bij staat en het van racingnews365 komt. Elke week is het "ja ze gaan meedoen", dan "oh nee toch niet" en nu weer "Ja nu echt wel!", zeker nu het seizoen verder niks meer te melden heeft moeten sommige sites "relevant" zien te blijven. Ik wacht wel tot er een bericht van Audi zelf komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Weet niet of deze al voorbij gekomen is, prachtige beelden van hoe het team het beleefde die laatste ronde en de ontlading daarna :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
En hier nog eentje om na te genieten. Omdat het zo leuk blijft: Lewis en Max fans reageren op het laatste rondje.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 21-12-2021 00:53 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Kei leuk lieve mensen maar redelijk 'oud nieuws' voor de mensen in dit topic, probeer de familie whatsapp groep ff ;) *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
D-Ed schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 01:18:
Kei leuk lieve mensen maar redelijk 'oud nieuws' voor de mensen in dit topic, probeer de familie whatsapp groep ff ;) *;
Dan kan deze thread net zo goed dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Chefbierrr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:48:
[...]

Dan kan deze thread net zo goed dicht.
Dat kan sowieso :D Want het gala is geweest. All eyes on 2022!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dan is deze vast ook al geweest? :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 19:31
Uit eerdere publicaties kwam naar voren dat de VW groep tot begin december had om een besluit te nemen over deelname in de Formule 1 want de FIA had op de laatste vergadering van 15 december het nieuwe motorregelement voor 2026 willen formaliseren.

Niet duidelijk waarom de formalisatie niet gebeurd is maar VW heeft wel extra tijd gewonnen. Mijn vermoeden is dat deelname niet meer van de motor afhangt maar van het hebben van een bestaand team omdat ze niet een compleet nieuw team willen opzetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:52:
En hier nog eentje om na te genieten. Omdat het zo leuk blijft: Lewis en Max fans reageren op het laatste rondje.
[YouTube: LAST LAP COMPILATION | MAX VERSTAPPEN VS LEWIS HAMILTON | LIVE REACTIONS | ABU DHABI GP | F1 2021]

[ Voor 8% gewijzigd door d-vine op 21-12-2021 09:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 17:02

Dentist

Next patient please...

[YouTube: 🔴EXCLUSIVE FOOTAGE🔴 All angles Max Verstappen's OVERTAKE to get WORLD CHAMPIONSHIP F1 2021]

En een recap van het seizoen: https://www.formula1.com/...3vQgLMqampix5fLefN62.html

Wel enigszins gekleurd, die ook aangeeft hoe de framing 'mad max' heeft gewerkt...

Imola
Hamilton started on pole but was pushed wide at the start by a dogged Verstappen
Monza
On Lap 26, as Hamilton exited the pit lane alongside his rival, Verstappen refused to cede and the pair entered the opening chicane side-by-side.
Brazil
A true show of defiance from the defending champion after being sent to the back – and being infamously run wide at Turn 4 by Verstappen
Abu Dhabi
The defending champion leapt off the line and led but controversy followed at Turn 6 when Hamilton went off track to avoid/stay ahead of Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Chocoball schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:06:
[...]

Uit eerdere publicaties kwam naar voren dat de VW groep tot begin december had om een besluit te nemen over deelname in de Formule 1 want de FIA had op de laatste vergadering van 15 december het nieuwe motorregelement voor 2026 willen formaliseren.

Niet duidelijk waarom de formalisatie niet gebeurd is maar VW heeft wel extra tijd gewonnen. Mijn vermoeden is dat deelname niet meer van de motor afhangt maar van het hebben van een bestaand team omdat ze niet een compleet nieuw team willen opzetten.
Had het ook niet te maken met bepaalde technische zaken? Zo wou Audi (of Porsche) dat energie recuperatie op de vooras werd toegepast maar de rest van de motorfabrikanten hebben daar tegen gestemd omdat het Audi (of Porsche) een oneerlijk voordeel zou geven omdat die deze technologie nu al hebben?

Kan een klok-klepel verhaal zijn maar had zoiets in mijn hoofd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het zal ongetwijfeld door mijn gekleurde bril komen maar ik vond de opmars van Verstappen in Sochi van plaats 20 naar 2 stukken knapper dan de inhaalrace van Lewis in Brazilië.

Ten eerste omdat het in 1 race gebeurde en niet in 2 delen (sprint en gewone race), ten tweede vanwege de raket motorstand die Lewis had in Brazilië, zoveel sneller dan de rest (inclusief de RB16B) op de straights en vooral omdat Max zijn kwaliteiten in de regen liet zien in de slotfase van Sochi waar hij een flinke slag sloeg.

https://www.formula1.com/...0BWikmYhSjXy3qCA0FQd.html

[ Voor 12% gewijzigd door kazuka op 21-12-2021 09:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Naast de winst, was het mooiste moment van het afgelopen seizoen voor mij wel de eerste vrije training van Verstappen in Jeddah, Saoedi Arabië. Wat een overtuiging, lef en snelheid toonde hij daar op het nieuwe circuit.

[ Voor 4% gewijzigd door kraanwagen op 21-12-2021 13:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52
kazuka schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:31:
Het zal ongetwijfeld door mijn gekleurde bril komen maar ik vond de opmars van Verstappen in Sochi van plaats 20 naar 2 stukken knapper dan de inhaalrace van Lewis in Brazilië.

Ten eerste omdat het in 1 race gebeurde en niet in 2 delen (sprint en gewone race), ten tweede vanwege de raket motorstand die Lewis had in Brazilië, zoveel sneller dan de rest (inclusief de RB16B) op de straights en vooral omdat Max zijn kwaliteiten in de regen liet zien in de slotfase van Sochi waar hij een flinke slag sloeg.

https://www.formula1.com/...0BWikmYhSjXy3qCA0FQd.html
Ik vond Sochi eigenlijk een van Verstappen's minste races dit jaar.

Hij werd echt gered door de regen. In het droge lukte het hem niet om z'n banden goed te houden en werd hij zelfs door Alonso ingehaald voor P7 (en verloor ook tijd op Alonso in een Alpine...). In droog weer was hij naar P7 gereden.

De regen was echt de redding voor die race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 19:31
Kenhas schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:27:
[...]

Had het ook niet te maken met bepaalde technische zaken? Zo wou Audi (of Porsche) dat energie recuperatie op de vooras werd toegepast maar de rest van de motorfabrikanten hebben daar tegen gestemd omdat het Audi (of Porsche) een oneerlijk voordeel zou geven omdat die deze technologie nu al hebben?

Kan een klok-klepel verhaal zijn maar had zoiets in mijn hoofd.
Dat kwam uit een eerdere publicatie van AMuS naar voren omdat Audi met name door haar Le Mans ervaring daar een voorsprng zou kunnen hebben op bestaande teams. De bestaande teams hebben dit afgewezen omdat Audi en Porsche al eerder hun zin hadden gekregen om de MGU-H met pensioen te sturen.

Dat zou inderdaad nog een hindernis kunnen worden omdat VW alleen wil meedoen als F1 meer met elektrificatie gaat doen. F1 zet juist meer in op bio- of synthehische brandstoffen en elektricifatie alleen op de achteras.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 22:36
kraanwagen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:47:
Naast de winst, was het mooiste moment van het afgelopen seizoen voor mij wel de eerste vrije training van Verstappen in Qatar. Wat een overtuiging, lef en snelheid toonde hij daar op het nieuwe circuit.
Bedoel je niet Jeddah?
Pagina: 1 ... 169 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken