Toon posts:

[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 170 171 Laatste
Acties:
  • 1.252.619 views

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat "nieuws" steekt iedere zo veel weken wel op bij site-x/y, dan is het audi, dan is het porsche, onderaan de streep is er nog niets :+

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21

pro_6or

amateur_60r

Requiem19 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:52:
[...]

Ik vond Sochi eigenlijk een van Verstappen's minste races dit jaar.

Hij werd echt gered door de regen. In het droge lukte het hem niet om z'n banden goed te houden en werd hij zelfs door Alonso ingehaald voor P7 (en verloor ook tijd op Alonso in een Alpine...). In droog weer was hij naar P7 gereden.

De regen was echt de redding voor die race.
Ben het wel met je eens dat de race niet zo bijzonder was, de redding door de regen was dat wel. Maar, en dit is een hele grote maar. Wanneer je 20ste start en iedereen mag die race op gloednieuwe banden starten van eigen keuze dan is dat een ENORM nadeel. Dat kwam weer door de regen in Q2. Dus als je wel het geluk van de regen benoemd (waar Max ook wel zelf heel goed me omging) maar niet de pech van diezelfde reden dan ben je niet erg afgewogen imho. Max kwam ook precies vast te zitten achter mensen (startplek 5tm 10 zeg maar) die normaal weg zouden zijn gepit voor zijn neus omdat hun zachte qualy banden op zouden zijn geweest.

een treffende spreuk

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 23:03

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kraanwagen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:47:
Naast de winst, was het mooiste moment van het afgelopen seizoen voor mij wel de eerste vrije training van Verstappen in Qatar. Wat een overtuiging, lef en snelheid toonde hij daar op het nieuwe circuit.
En hij reed direct een... 1:33'er :*) ... vond ik wel even een mooi moment idd. En dan de overtuiging in Q3. Gewoon volle bak erin. Volgende keer ook even afmaken.

'K Denk wel dat Max een aantal leermomenten gehad heeft dit seizoen!

Silverstone: op sommige momenten is 2e gewoon beter
Jeddah: 3x paars in Q3 is tof, maar 2x paars en thuisbrengen in s3 nog veel toffer
Overall: don't EVER underestimate Mercedes/Lewis Hamilton

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

himlims_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:40:
[...]

dat "nieuws" steekt iedere zo veel weken wel op bij site-x/y, dan is het audi, dan is het porsche, onderaan de streep is er nog niets :+
Zag zelfs iets voorbij komen dat Honda toch maar weer terug wilt komen (Spijt van weggaan.). :p Maargoed dat is allemaal speculaas. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:46

https://streamable.com/1b26jj

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zelden zo vaak het woord "controversial" of een variant daarop gehoord de laatste tijd. Zelfs de normaal redelijk neutrale C4 samenvatting stond er nu bol van. Laten we wel wezen, Formule 1 is een internationaal gebeuren, maar de Engelsen denken daar toch echt heel anders over.

Ik zie de bui(en) al hangen voor volgend seizoen als hun George het strijdperk aan de voorzijde gaat betreden, dat woord gaat nog menig keer vallen (indien Verstappen weer om de knikkers mee kan gaan doen).

Testing, one, two ...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Om 14.00u een nieuwe video op het RBR kanaal met Horner en Max:

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:31
|:( ja, idd. Zal het aanpassen…

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:17:
Zelden zo vaak het woord "controversial" of een variant daarop gehoord de laatste tijd. Zelfs de normaal redelijk neutrale C4 samenvatting stond er nu bol van.
Controversieel wil alleen maar zeggen dat iets onderwerp van twist/discussie is. En dat is gezien de afgelopen week niet te ontkennen. Dat geldt ongeacht aan welke kant van die discussie je staat.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Alfa Novanta schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:33:
[...]
En hij reed direct een... 1:33'er :*) ... vond ik wel even een mooi moment idd. En dan de overtuiging in Q3. Gewoon volle bak erin. Volgende keer ook even afmaken.

'K Denk wel dat Max een aantal leermomenten gehad heeft dit seizoen!
We weten allemaal wat er na een paar missers in Monaco is gebeurd. ;)

"When you grow up your heart dies"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:26:
[...]
Controversieel wil alleen maar zeggen dat iets onderwerp van twist/discussie is. En dat is gezien de afgelopen week niet te ontkennen. Dat geldt ongeacht aan welke kant van die discussie je staat.
Theoretisch geef ik je helemaal gelijk, in de praktijk kan het toch echt heel anders over komen ;)

Testing, one, two ...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Silverstone een leermoment? Was een gruwelijke aanslag. Moet Max dat leren, mensen er expres afrijden. Ik hoop van niet.

een treffende spreuk

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 17:34
pro_6or schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:
Silverstone een leermoment? Was een gruwelijke aanslag. Moet Max dat leren, mensen er expres afrijden. Ik hoop van niet.
Was geen aanslag, was een race incident. maar Max kan best wel leren dat hij niet elk duel met hand en tand hoeft te verdedigen en met oog op wk soms ok is om geen of minder risico te nemen. Beide coureurs waren die race erg fel aan het racen tegen elkaar. Zowel in de sprintrace als in de hoofdrace. Wat dat betreft was het wachten op dat het fout zou gaan. Zelfde gelft overigens net zo goed voor Hamilton, want die ging er net zo goed fel in.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

poor Leno schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:17:
[...]

[...]

Wohoooooooooooooo 30ste!!! *O*

[Afbeelding]
Gedeeld 20e 8)

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

Bloodclot

Jawier!

Net gezien toen hij live ging, dankje!
Aan het einde weer kippenvel, en een klein brokje in mijn keel (weer).

Full Send Always!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:19
Chocoball schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:09:
[...]

Dat kwam uit een eerdere publicatie van AMuS naar voren omdat Audi met name door haar Le Mans ervaring daar een voorsprng zou kunnen hebben op bestaande teams. De bestaande teams hebben dit afgewezen omdat Audi en Porsche al eerder hun zin hadden gekregen om de MGU-H met pensioen te sturen.

Dat zou inderdaad nog een hindernis kunnen worden omdat VW alleen wil meedoen als F1 meer met elektrificatie gaat doen. F1 zet juist meer in op bio- of synthehische brandstoffen en elektricifatie alleen op de achteras.
Volgens mij zijn ze juist geïnteresseerd in de bio- en synthehische brandstoffen, anders waren ze ook wel in de Formule E gebleven. De VAG-ceo Herbert Driess begon een jaar geleden al publiekelijk met de F1 te flirten. Kan me haast niet voorstellen dat dit niet doorgaat na deze brief van Audi, waarin ze ook nog even Mercedes lopen te trollen 'Audi congratulated the FIA on hosting a fair competition literally until the last lap of the season'.
In my personal view,would be better to go ahead with motor racing:F1 becoming CO2 neutral using synthetic fuels is much more excitement,fun,racing experience,tech-competition than Formula E driving a few laps in city centers in gaming mode.All of this only makes sense if we get carbon-free electricity soon. It’s possible. But Germany’s target date to exit coal power only by 2038 is for a rich,tech-leading country by far not ambitious enough.Well thought,well written, Bill Gates!
https://www.linkedin.com/...6704674642159792128-E4GN/

Het zou in ieder geval geweldig nieuws zijn voor de Formule 1 en mogelijk ook voor McLaren als ze het hele bedrijf in handen krijgen. Veel potentie, weinig middelen en dan heb ik het vooral over McLaren Automotive.

[Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 21-12-2021 14:23]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:05:
[...]

Was geen aanslag, was een race incident. maar Max kan best wel leren dat hij niet elk duel met hand en tand hoeft te verdedigen en met oog op wk soms ok is om geen of minder risico te nemen. Beide coureurs waren die race erg fel aan het racen tegen elkaar. Zowel in de sprintrace als in de hoofdrace. Wat dat betreft was het wachten op dat het fout zou gaan. Zelfde gelft overigens net zo goed voor Hamilton, want die ging er net zo goed fel in.
iedereen wist dat, kon het zien aankomen; is lewis zijn thuis race, tuurlijk gaat hij er 'vol voor' om die te winnen.

wanneer lewis hetzelfde had geprobeerd bij max op zandvoort, had die precies hetzelfde gedaan.

was deze situatie bij een 'neutrale' race gebeurd, had heel dit incident niet plaats gevonden

ik lul het niet goed wat er op silverstone gebeurd is - maar iedereen incl. max, had dit kunnen zien aankomen (een fellere lewis dan normaal)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sjaool schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:29:
We weten allemaal wat er na een paar missers in Monaco is gebeurd. ;)
ja precies, dat is ook helemaal goedgekomen. Dus misschien leert Max wanneer ervoor te gaan en wanneer even een stapje terug te doen, met the BIG picture in het achterhoofd en niet een dagsucces'je.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53
@NotSoSteady Wel grappig dat de verschillende onderdelen (VW, Porsche) verschillende dingen roepen. Ik had mijn reactie gebaseerd op een intenview met de Porsche Motorsport managing director Thomas Laudenbach.
“If you look what car manufacturers are announcing concerning the share of electric vehicles they’re going to sell in the future, it is very important that Formula 1 does a shift towards electrification,”

“Yes, it is clear you can’t do such a format with a battery electric vehicle. We all know that.

“But I think there needs to be a much higher priority of the electric part of the powertrain.

“As an OEM you want to show yourself in motorsport, it needs to be relevant to what happens on the road.

“The FIA made a huge step towards that direction. So that’s going to help.
Porsche roept dan wel dat ze meer elektrificatie willen omdat deelname relevantie met straatauto's moet hebben en die steeds meer elektrisch aangedreven worden. Echter voor hun is de MGU-H het grootste struikelblok (duurdere motor, ontwikkelingsachterstand,etc.) en die lijkt nu op weg naar de uitgang. Aan de andere kant krijgen ze niet hun zin met elektrificatie naar de voorkant.

Het meest aannemelijk is denk ik dat ze instappen bij Williams waar al een team van voormalige VW Motorsport medewerkers zitten (Capito, Demaison, Smeets). Alleen telt snel resultaat weer en met Williams terug aan de top kan nog jaren duren (misschien wel 5 jaar of langer). Instappen bij een top team heeft daarom de voorkeur. Of dat uiteindelijk McLaren wordt geen idee?

bron naar het interview:
https://the-race.com/form...decision-to-be-made-soon/

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Toch wel grappig om te lezen hoe sommigen hier van mening zijn dat Max nog steeds bepaalde zaken moet 'leren', die hij juist in zijn mindere jaren al heeft geleerd, door eigen fouten.
Als hij e.e.a. nog moest 'leren', had hij dit jaar absoluut geen WDC geworden.
Natuurlijk leert hij nog, zo zal hij ook van dit afgelopen jaar veel geleerd hebben (hoe om te gaan met ontzettend veel druk, stress, boze fans, partijdige media, etc...). Maar fouten uit ongeduld of boosheid, zie ik hem niet meer maken.

In de 2e helft van het jaar had Merc duidelijk de betere/snellere auto, als RB en Max zijnde, moet je dan wel meer risico's nemen (je kan niet anders, anders win je geen WCC en/of WDC), en als je hierdoor de fout ingaat, dan zij het zo. Dit zijn meer ingecalculeerde fouten, die je wel moet maken, anders red je het gewoonweg niet...
Zijn grootste fout dit seizoen, een inschattingsfout, was die tijdens de bloedsnelle pole-ronde op het Jeddah circuit. Een fout die hij denk ik ook nooit meer zal maken.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KillerBee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:07:
Zijn grootste fout dit seizoen, een inschattingsfout, was die tijdens de bloedsnelle pole-ronde op het Jeddah circuit. Een fout die hij denk ik ook nooit meer zal maken.
geloof dat hij zei mede vanwege verandering in wind, hij 9km sneller die bocht in ging dan vorige ronden. en die 9km maakte net het verschil tot de muur

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Race incident is natuurlijk al een pure leugen. De stewards hebben er een straf voor uitgedeeld.

Een veel te lichte. Tegen dit soort zaken kun je je niet verdedigen.

een treffende spreuk

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

himlims_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:15:
[...]

geloof dat hij zei mede vanwege verandering in wind, hij 9km sneller die bocht in ging dan vorige ronden. en die 9km maakte net het verschil tot de muur
Klopt, plus het feit dat hij daar nagenoeg alleen reed, deze details zag hij toen over het hoofd (vandaar dat ik het een inschattingsfout noem ;) ). Kan iedereen gebeuren, maar het blijft kl*te, was echt een super rondje.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
Ook leuk wat de rest van het team op het laatste bord heeft geschreven :P

6:32 - No Michael! Nooooo (rechts in beeld)
6:34 - #Blessed (boven in beeld)

Zou wel graag dat hele bord willen zien :)

• Tomcatter_31
pro_6or schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:15:
[...]

Race incident is natuurlijk al een pure leugen. De stewards hebben er een straf voor uitgedeeld.

Er zat geen opzet achter de crash zoals sommigen overtuigd van zijn. Was gewoon racen, verkeerde inschatting gemaakt en dat resulteerde in crash. Meer was het niet. Hamilton heeft er straf voor gekregen omdat hij hoofdzakelijk (maar niet als enige) schuldige werd gezien. De straf was niet te licht, was de standaard straf voor dit soort incidenten. Maar goed, als je termen als leugen en gruwelijke aanslag gaat gebruiken, denk ik niet dat wij het eens gaan worden.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
pro_6or schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:15:
[...]

Dat was net zoveel een aanslag als dat er in in Monza, of Brazilië een "aanslag" op Hamilton was. (Niet)

https://onzetaal.nl/taaladvies/hij-wil-hij-wilt ("hij wilt"is altijd fout)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Tleilaxu schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:48:
[...]

Dat was net zoveel een aanslag als dat er in in Monza, of Brazilië een "aanslag" op Hamilton was. (Niet)
Mona / Brazilië waren pech dingen, Silverstone zag er meer uit als een "Bewussie" maar dit hebben we al ten treure gediscusieerd met een gigantische Topic Fuck-up als gevolg.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Toch wel grappig om te lezen hoe sommigen hier van mening zijn dat Max nog steeds bepaalde zaken moet 'leren', die hij juist in zijn mindere jaren al heeft geleerd, door eigen fouten.
Als hij e.e.a. nog moest 'leren', had hij dit jaar absoluut geen WDC geworden.
Natuurlijk leert hij nog, zo zal hij ook van dit afgelopen jaar veel geleerd hebben (hoe om te gaan met ontzettend veel druk, stress, boze fans, partijdige media, etc...). Maar fouten uit ongeduld of boosheid, zie ik hem niet meer maken.

In de 2e helft van het jaar had Merc duidelijk de betere/snellere auto, als RB en Max zijnde, moet je dan wel meer risico's nemen (je kan niet anders, anders win je geen WCC en/of WDC), en als je hierdoor de fout ingaat, dan zij het zo. Dit zijn meer ingecalculeerde fouten, die je wel moet maken, anders red je het gewoonweg niet...
Precies, alleen Jeddah was echt een fout, en daar bleek achteraf een reden voor te zijn. Dit soort dingen kunnen gebeuren, zelfs Hamilton heeft dergelijke fouten gemaakt, en nog wel een paar meer. Beter dan dit gaat het niet worden, of anders per toeval. Je kan niet op de limiet rijden en nooit fouten maken, het hoort er gewoon bij.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:10

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Ik vind zijn grootste fout, en leermoment, het zich eraf laten rijden in Silverstone. Dan kan de ander nog zo schuldig zijn, je verliest wel punten.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Toch prachtig hoe Max, in die in-lap, misschien wel bijna smeekt om samen nog 10-15 jaar lang door te gaan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Helaas hebben de Hamilton/Merc fanboys een hoop haat over hem heen gestort.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Triest is dat toch, dat gescheld. Ongeacht het onderwerp tegenwoordig, de enige zekerheid is dat er gescheld en getier komt.

Mooi statement van Latifi. :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

gambieter schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:09:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hamilton's echte fans en echte fans van de sport hebben dit niet gedaan. Je snapt gewoon geen fuck van F1 als je Latifi ergens de schuld van geeft.

Het wordt wat anders als hij Max of Lewis van de baan had geramd.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 16:07
gambieter schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:09:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zelfde als met Time Glock in 2009. Helaas zal dit ook wel blijven. Beide konden er niets aan doen en mensen zien overal iets in wanneer hun coureur door een fout van iemand anders niet kampioen wordt, eerste eindigt of uberhaubt eindigt.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heel triest dat hij zoveel shit over zich heen kreeg blijkbaar, maar ook niet onverwacht. Ook binnen de F1 is er helaas genoeg tokkie volk te vinden, ik hoop dat het niet verder richting de voetbal hooligans gaat, dat je over een tijdje dus gekken hebt die problemen zoeken met supporters van andere teams coureurs etc.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:26:
[...]

Er zat geen opzet achter de crash zoals sommigen overtuigd van zijn. Was gewoon racen, verkeerde inschatting gemaakt en dat resulteerde in crash. Meer was het niet. Hamilton heeft er straf voor gekregen omdat hij hoofdzakelijk (maar niet als enige) schuldige werd gezien. De straf was niet te licht, was de standaard straf voor dit soort incidenten. Maar goed, als je termen als leugen en gruwelijke aanslag gaat gebruiken, denk ik niet dat wij het eens gaan worden.
Serieuze vraag. Hoe denk je dat dit incident beoordeeld zou zijn als dit seizoen Silverstone de laatste race was en Verstappen en Hamilton met 0 punten verschil de laatste race in gingen? En dat inclusief "we mogen ook punten aftrekken in het kampioenschap".

Het blijft gewoon een merkwaardig incident IMO. Ik denk persoonlijk niet dat het bewust "ik beuk hem met 51G de muur in" was. Maar ik denk wel dat het bewust "tot hier en niet verder" was en Hamilton zich zeer bewust was van wat hij deed: rijden op een plek waar dat niet kon wetende / hopende dat Verstappen de bocht niet kon halen (en buiten de baan zou komen en dan op P2 of lager terug kwam), of ze er samen af zouden gaan ("Foei Verstappen, such an aggressive driver"), of zoals die al zo vaak heeft geoefend, Verstappen eraf zou spinnen.
En gezien zijn reactie na de race denk ik toch echt dat hij extreem blij was met het feit dat Verstappen in de grindbak was geëindigd. En vergeet ook niet dat dit een flinke swing aan het kampioenschap gaf. Verstappen stond immers 33 punten voor, en toen ineens nog maar 7. En "ja maar de gevolgen tellen niet mee", waarom wijst Masi in Abu Dhabi dan nog eens nadrukkelijk op het feit dat de stewards een straf in de vorm van puntenaftrek mogen geven? Iets dat recentelijk überhaupt nooit meer is gebeurd. Letterlijk elke straf is afgelopen jaren uitgekomen op een time of grid penalty. Dan lijkt de kans mij zeer klein dat in de laatste race er een incident is dat zo extreem veel zwaarder is dat puntenaftrek aan de orde komt, zonder naar de gevolgen te kijken.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:15:
Heel triest dat hij zoveel shit over zich heen kreeg blijkbaar, maar ook niet onverwacht. Ook binnen de F1 is er helaas genoeg tokkie volk te vinden, ik hoop dat het niet verder richting de voetbal hooligans gaat, dat je over een tijdje dus gekken hebt die problemen zoeken met supporters van andere teams coureurs etc.
Als ik nu de haat tegen Hamilton en tegen Verstappen lees ben ik bang dat we al bij voetbal gearriveerd zijn. Zonder die 2 gasten hadden we niet op het puntje van onze stoel gezeten. Ik vind Hamilton naast de baan vervelend met al zn prietpraat, maar als de helm op is kan die vent racen als een malle.

• RobertMe
  • Laatst online: 12:18
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:21:
Ik vind Hamilton naast de baan vervelend met al zn prietpraat, maar als de helm op is kan die vent racen als een malle.
In de auto is zijn prietpraat net zo vervelend, en FOM geeft hem ook nog eens dat podium :+. Gejank over banden, dangerous driving, strategie, ...

• Homeland
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:21:
[...]

Als ik nu de haat tegen Hamilton en tegen Verstappen lees ben ik bang dat we al bij voetbal gearriveerd zijn. Zonder die 2 gasten hadden we niet op het puntje van onze stoel gezeten. Ik vind Hamilton naast de baan vervelend met al zn prietpraat, maar als de helm op is kan die vent racen als een malle.
Denk ook dat we er al dicht bij in de buurt zitten, er zijn volgens mij nog geen relletjes geweest tussen supporters bij een race maar dat lijkt bijna een kwestie van tijd.

Ik krijg haat tegen Verstappen niet zo zeer mee (soms wat op Reddit) dus heb een eenzijdig beeld door Tweakers, maar over de soms wat intense Hamilton haat blijf ik me verbazen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:27:
[...]

Denk ook dat we er al dicht bij in de buurt zitten, er zijn volgens mij nog geen relletjes geweest tussen supporters bij een race maar dat lijkt bijna een kwestie van tijd.

Ik krijg haat tegen Verstappen niet zo zeer mee (soms wat op Reddit) dus heb een eenzijdig beeld door Tweakers, maar over de soms wat intense Hamilton haat blijf ik me verbazen.
Nee, het verschil is dat er geen groepen zijn en dat het online is.

Met voetbal heb je altijd 2 groepen tegen en/of bbij elkaar.

Ik zie/lees wel veel internationaal/Brits en daar is de kritiek toch niet mals op Max. Dus ik denk dat het vooral de fysieke scheiding is die er voor zorgt dat het probleem niet groot is. Ook op het circuit heb je geen uit en thuis vak, maar 20 rijders en fans voor 20 rijders, al is het van het circuit afhankelijk of die fanbase eerlijk verdeeld is :P

• Homeland
  • Niet online
Weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, van een Scandinavische journalist.

https://twitter.com/Atleg.../1473256133649481733?s=20
There are many rumors in F1, and many you have to bring a pinch of salt. A rumor that I heard in Abu Dhabi is that there are supposed to be two teams that have found something smart with the 22 cars that the others have not found out. Which teams I do not know, but maybe we'll get a Brawn situation?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:30:

[...]
El Plan van Alonso (Alpine?) ;)

• Homeland
  • Niet online
Zou gaaf zijn om Alonso vooraan mee te zien doen. Alpine en Aston Martin zou mooi zijn. Of een Alfa Romeo die ineens top is, zou mooi zijn voor Bottas :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:37:
[...]

Zou gaaf zijn om Alonso vooraan mee te zien doen. Alpine en Aston Martin zou mooi zijn. Of een Alfa Romeo die ineens top is, zou mooi zijn voor Bottas :)
Voor de sport is het mooi als veel meer teams een gooi kunnen doen naar race wins, zonder heel afhankelijk te zijn van de fouten van red bull of mercedes.

Maar Bottas heeft het probleem dat hij in een veel betere auto moet rijden om echt de race wins te pakken, want anders zijn er coureurs die over meer pace beschikken.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:11
22 cars?

Ah d0h 2022 cars :P

* itsme zit te slapen teveel log4j 8)7

[Voor 102% gewijzigd door itsme op 21-12-2021 17:42]

Nothing to see here

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Of een Williams dat iets heeft gevonden en Latifi dan beide Mercedes zoek rijdt :D

Wear Sunscreen!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:40
itsme schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:40:
22 cars?

NVM, was al geedit

[Voor 5% gewijzigd door kezzza op 21-12-2021 17:51]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:06:
[...]

Hamilton's echte fans en echte fans van de sport hebben dit niet gedaan. Je snapt gewoon geen fuck van F1 als je Latifi ergens de schuld van geeft.

Als al die sneuneuzen dan toch zo graag een zondebok zoeken kunnen ze beter Hamilton zelf wat verwijten. Zijn fout in Baku kostte hem 25 punten, deze fout van Latifi daarentegen maar 8.

iRacing Profiel

• alexbl69
itsme schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:40:
22 cars?

Schaam je maar niet, was ook mijn eerste gedachte :)

iRacing Profiel

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat denk ik ook niet nee, want “leugen” was natuurlijk geen term hier maar een feit. Race incident is namelijk iets waarbij er wel iets gebeurt is maar er geen straf noodzakelijk werd geacht. Dat was hier feitelijk niet het geval. Daar hoeven we het helemaal niet “eens” over te worden.

Dan gaat het dus om de inschatting achter de feiten. Daar denk jij er enorm licht over en ik heel zwaar. Ik ben er echt van overtuigd ja, dus daar hoeven we ook niet meer over te discussiëren.

een treffende spreuk

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Homeland schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:37:
[...]

Gewoon qua naam zou Alfa wel leuk zijn. Ik hou wel van die Italiaanse invloeden.

(en Bottas die Hamilton zoek rijk :P)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het probleem zit m er meer in dat die auto een verlengstuk van Max is, waar Max de auto hebben wil daar komt ie ook. Op het laatste moment de bocht in Trailbraken daarin is hij King. Beste voorbeeld Monza, maar ook zeker Silverstone en niet in de laatste plaats Abu Dhabi. Hamilton verwacht Max daar niet. Hamilton denkt dit heb ik wel, maar dan zit Max er al. Max is zo fel en bedreven in wheel my to wheel dat Hamilton daar niet op kan anticiperen. Dus iedere keer als Max zo'n last second dive doet moet hij ergens ermee rekening houden dat Hamilton hem daar niet verwacht. Of dat Hamilton zijn auto niet zo precies plaatst als hij dat kan. Noem het een oranje bril maar ik zie Max moves maken waarvan ik stijl achterover sla. Hamilton is meer van de snelle laptimes en DRS overtakes. Daarom vind ik Max de betere rijder.
Maar hij moet rekening houden met een iets wispelturige Hamilton. De ene keer gaat hij wel wijd, maar de andere keer laat hij hem staan. Hamilton dacht ff Copse te doen vanaf de vuile kant.. maar onderschatte zichzelf, miste de apex en hij had zelfs die hele bocht niet gehaald als hij niet tegen Max was aangereden. Maar meneer de Narcist + Toto leggen de fout bij Max, Max is agressief en roekeloos. Hamilton is de GOAT, onfeilbaar. Vandaar dat feest want ze zagen het niet als een fout, zelfs niet nadat de FIA Hamilton als schuldige heeft aangewezen, en laten we eerlijk zijn 10s klinkt ook niet als zware straf. Dat is een lachertje, een rekensom. Ze zouden ipv seconden met posities moeten straffen, -10 plekken, dát schiet op. Of min 10 punten! Dat voel je wel als je hamilton heet. Niet 10 seconden.

Dus om nog even op dat leren terug te komen. Vooropgesteld dat iedereen altijd en voortdurend bij leert. Je bent nooit te oud om te leren. En Max krijgt met iedere race meer ervaring. Daarom zou hij bij Copse de afweging hebben kunnen maken, do or don't. Hamilton was toen op dat moment super fel, dus hij had kunnen verwachten dat Hamilton iets in Copse wou proberen. Maar Max wou die Engelsen laten zien wie Max Verstappen is en ging daarom het gevecht aan, on enemy territory. Net zo goed als dat Hamilton wat extra's wil laten zien op home soil. M.a.w. Max had kunnen besluiten dat 18 punten op dat moment meer waard waren dan het risico op een high speed crash. Ik denk dat Max prima die bocht in kon schatten, en hij hield zelfs ruimte voor Hamilton aan de binnenkant, maar Hamilton ging de mist in en Max moest zo het onderspit delven. Dat was een dure les en het scheelde te weinig of Hamilton was de 8 voudig WC.

[Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-12-2021 18:55]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
[...]

Over het incident zelf is al genoeg gezegd, maar een standaard straf wil nog niet zeggen dat de straf dan niet te licht kan zijn. Als iemand zijn directe concurrent van de baan rijdt, daarvoor als schuldige wordt gezien en dan alsnog zonder enige moeite de race wint, gaat er toch iets niet goed.
RobertMe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:20:
[...]
Serieuze vraag. Hoe denk je dat dit incident beoordeeld zou zijn als dit seizoen Silverstone de laatste race was en Verstappen en Hamilton met 0 punten verschil de laatste race in gingen? En dat inclusief "we mogen ook punten aftrekken in het kampioenschap".
Ik weet iig 100% zeker dat als Max op zo'n manier Hamilton er had afgereden, Max nu geen WDC was geweest.
Het blijft gewoon een merkwaardig incident IMO. Ik denk persoonlijk niet dat het bewust "ik beuk hem met 51G de muur in" was. Maar ik denk wel dat het bewust "tot hier en niet verder" was en Hamilton zich zeer bewust was van wat hij deed: rijden op een plek waar dat niet kon wetende / hopende dat Verstappen de bocht niet kon halen (en buiten de baan zou komen en dan op P2 of lager terug kwam), of ze er samen af zouden gaan ("Foei Verstappen, such an aggressive driver"), of zoals die al zo vaak heeft geoefend, Verstappen eraf zou spinnen.
Precies dit inderdaad, het is bewust een risico nemen waarbij hij weet dat de kans dat de ander van de baan gaat vele malen groter is dan hijzelf. Zeker omdat dit Hamilton heel wat vaker in zijn carriere is 'overkomen' ben ik er van overtuigd dat hij bewust zijn auto ertussen heeft laten staan op zo'n manier dat Max of uit moest wijken, of eraf zou gaan.
Waarbij je natuurlijk ook niet moet vergeten dat in eerdere seizoenen Max dat ook wel eens heeft gedaan :P

[removed]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53

[...]
Als het een loophole (maas in het regelement) betreft dan moeten ze het melden bij het F1 team van Pat Symonds wat ook zichtbaar is voor de andere teams zodat die niet ook de fout in gaan. Ben benieuwd wat ze gevonden hebben en of het regelementair is toegestaan.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]
Yeah, silly season

Ik blijf de hoop houden op McLaren en Ferrari; beide nieuwe r&d. Volgens mij beide nieuwe wind/test facilities.

Renault m, en plan, klinkt leuk - heb twijfels

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De fucking ironie.. haha.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:19
himlims_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:06:
[...]

Yeah, silly season

Ik blijf de hoop houden op McLaren en Ferrari; beide nieuwe r&d. Volgens mij beide nieuwe wind/test facilities.

Renault m, en plan, klinkt leuk - heb twijfels
Van McLaren is nog niet klaar. Volgens mij is het de bedoeling dat de auto voor 2024 in de nieuwe tunnel wordt getest.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
We kunnen nu dus in ieder geval wel stellen dat de "hooligan" supporters van Zandvoort niet alleen in Nederland voorkomen maar overal. Daarmee gezegd hebbende dat opmerkingen als voetbalsupporters die de Nederlandse F1 komen verpesten ook gewoon de prullenbak in kunnen. Het gebeurd overal en het is triest, dat is één ding dat zeker is.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:06:
[...]

Wat wordt er anders? Is het dan wel gerechtvaardigd om iemand te bedreigen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:39:
Maar Bottas heeft het probleem dat hij in een veel betere auto moet rijden om echt de race wins te pakken, want anders zijn er coureurs die over meer pace beschikken.
Eerder meer racecraft dan pace.

• Tomcatter_31
pro_6or schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:11:
[...]

Dat denk ik ook niet nee, want “leugen” was natuurlijk geen term hier maar een feit. Race incident is namelijk iets waarbij er wel iets gebeurt is maar er geen straf noodzakelijk werd geacht. Dat was hier feitelijk niet het geval. Daar hoeven we het helemaal niet “eens” over te worden.

Dan gaat het dus om de inschatting achter de feiten. Daar denk jij er enorm licht over en ik heel zwaar. Ik ben er echt van overtuigd ja, dus daar hoeven we ook niet meer over te discussiëren.
Ik vond het een race incident (coureurs als Alonso en Leclerc ook) en naar mijn idee had er niet gestraft hoeven worden. Zelfde voor Monza. De wedstrijdleiding dacht daar idd anders over en deelden in beide gevallen wel een straf uit voor causing a collision. Maar fijn dat jij mijn mening wegzet als een leugen. Dan zijn we snel klaar met discussiëren. Maar blijf er lekker bij dat het een gruwelijke aanslag was… klein beetje relativeren zou geen kwaad kunnen. Maar dat past natuurlijk niet in straatje dat Hamilton de bad guy moet zijn. We moeten hem immers haten met zijn allen….

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Want? Heeft Mercedes dan hier aan bij gedragen? Volgens mij hebben die niets over de rijder of het crashen zelf gezegd.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat sommigen hier alles maar aangrijpen om Mercedes te kunnen bashen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tomcatter_31
Alfa Novanta schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:27:
[...]

Het probleem zit m er meer in dat die auto een verlengstuk van Max is, waar Max de auto hebben wil daar komt ie ook. Op het laatste moment de bocht in Trailbraken daarin is hij King. Beste voorbeeld Monza, maar ook zeker Silverstone en niet in de laatste plaats Abu Dhabi. Hamilton verwacht Max daar niet. Hamilton denkt dit heb ik wel, maar dan zit Max er al. Max is zo fel en bedreven in wheel my to wheel dat Hamilton daar niet op kan anticiperen. Dus iedere keer als Max zo'n last second dive doet moet hij ergens ermee rekening houden dat Hamilton hem daar niet verwacht. Of dat Hamilton zijn auto niet zo precies plaatst als hij dat kan. Noem het een oranje bril maar ik zie Max moves maken waarvan ik stijl achterover sla. Hamilton is meer van de snelle laptimes en DRS overtakes. Daarom vind ik Max de betere rijder.
Maar hij moet rekening houden met een iets wispelturige Hamilton. De ene keer gaat hij wel wijd, maar de andere keer laat hij hem staan. Hamilton dacht ff Copse te doen vanaf de vuile kant.. maar onderschatte zichzelf, miste de apex en hij had zelfs die hele bocht niet gehaald als hij niet tegen Max was aangereden. Maar meneer de Narcist + Toto leggen de fout bij Max, Max is agressief en roekeloos. Hamilton is de GOAT, onfeilbaar. Vandaar dat feest want ze zagen het niet als een fout, zelfs niet nadat de FIA Hamilton als schuldige heeft aangewezen, en laten we eerlijk zijn 10s klinkt ook niet als zware straf. Dat is een lachertje, een rekensom. Ze zouden ipv seconden met posities moeten straffen, -10 plekken, dát schiet op. Of min 10 punten! Dat voel je wel als je hamilton heet. Niet 10 seconden.

Dus om nog even op dat leren terug te komen. Vooropgesteld dat iedereen altijd en voortdurend bij leert. Je bent nooit te oud om te leren. En Max krijgt met iedere race meer ervaring. Daarom zou hij bij Copse de afweging hebben kunnen maken, do or don't. Hamilton was toen op dat moment super fel, dus hij had kunnen verwachten dat Hamilton iets in Copse wou proberen. Maar Max wou die Engelsen laten zien wie Max Verstappen is en ging daarom het gevecht aan, on enemy territory. Net zo goed als dat Hamilton wat extra's wil laten zien op home soil. M.a.w. Max had kunnen besluiten dat 18 punten op dat moment meer waard waren dan het risico op een high speed crash. Ik denk dat Max prima die bocht in kon schatten, en hij hield zelfs ruimte voor Hamilton aan de binnenkant, maar Hamilton ging de mist in en Max moest zo het onderspit delven. Dat was een dure les en het scheelde te weinig of Hamilton was de 8 voudig WC.
Ik ben eens dat Max goed is in duels en mooie acties heeft laten zien. Maar dat Hamilton er niet op kan anticiperen ben ik niet mee eens. In die zin, bij menig inhaalactie gooit Max hem ernaast en geeft hij de keuze aan de ander of het een aanrijding wordt. Senna had dit ook vroeger. Hamilton heeft al menig keer uit moeten wijken om aanrijding te voorkomen. Dus dan kan men Hamilton neerzetten als bad guy zoals hier op forum vaak gebeurt. Maar Max rijdt zelf erg agressief en forceert de situatie vaak genoeg zelf.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-06 22:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:32:
[...]

Ik ben eens dat Max goed is in duels en mooie acties heeft laten zien. Maar dat Hamilton er niet op kan anticiperen ben ik niet mee eens. In die zin, bij menig inhaalactie gooit Max hem ernaast en geeft hij de keuze aan de ander of het een aanrijding wordt. Senna had dit ook vroeger. Hamilton heeft al menig keer uit moeten wijken om aanrijding te voorkomen. Dus dan kan men Hamilton neerzetten als bad guy zoals hier op forum vaak gebeurt. Maar Max rijdt zelf erg agressief en forceert de situatie vaak genoeg zelf.
Het verschil lijkt mij vooral te zitten in dat Hamilton als ie zoiets flikt meteen op de radio zit en zegt dat t wel gevaarlijk was wat die ander deed en dat je max niet hoort. Maar dat kan natuurlijk de montage zijn, we horen niet alle radiocontact.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik denk dat naar aanleiding van het Silverstone incident de FIA een nieuwe penalty moeten introduceren: Causing a collision and gaining a lasting advantage. (evt. punten afpakken ofzo)

Maar dat zien wij als kijkers waarschijnlijk als enige zo, anders had er wel veel meer commotie geweest onder de teams denk ik.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:02
Hippocampus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:45:
Ik denk dat naar aanleiding van het Silverstone incident de FIA een nieuwe penalty moeten introduceren: Causing a collision and gaining a lasting advantage. (evt. punten afpakken ofzo)

Maar dat zien wij als kijkers waarschijnlijk als enige zo, anders had er wel veel meer commotie geweest onder de teams denk ik.
Probleem is dat je daarmee racen op het scherpst van de snede gaat bestraffen, omdat coureurs dan alleen maar voor de veilige inhaalacties gaan (lees: dertien in een dozijn DRS op het rechte stuk) waar niemand 5 minuten na de race nog enige herinnering aan heeft. Ik ben van mening dat de 10s straf voor Hamilton in Silverstone passend was voor het vergrijp, het was een ongelukkig moment waardoor de impact zo groot was, maar er was geen opzet, dan is 10s de straf die daar voor staat. Ik krijg vooral het gevoel dat de roep om zwaardere straffen vooral komt vanwege het gedrag dat Mercedes en Hamilton na afloop van de race vertoonden, en daar had ook best een straf voor gegeven mogen worden. Je rijdt een concurrent het ziekenhuis in, dan past enige ingetogenheid in plaats van die uitbundigheid die ze toen lieten zien.

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 13:02
Transportman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:56:
[...]

Probleem is dat je daarmee racen op het scherpst van de snede gaat bestraffen, omdat coureurs dan alleen maar voor de veilige inhaalacties gaan (lees: dertien in een dozijn DRS op het rechte stuk) waar niemand 5 minuten na de race nog enige herinnering aan heeft. Ik ben van mening dat de 10s straf voor Hamilton in Silverstone passend was voor het vergrijp, het was een ongelukkig moment waardoor de impact zo groot was, maar er was geen opzet, dan is 10s de straf die daar voor staat. Ik krijg vooral het gevoel dat de roep om zwaardere straffen vooral komt vanwege het gedrag dat Mercedes en Hamilton na afloop van de race vertoonden, en daar had ook best een straf voor gegeven mogen worden. Je rijdt een concurrent het ziekenhuis in, dan past enige ingetogenheid in plaats van die uitbundigheid die ze toen lieten zien.
Mijn probleem met de manouvre is vooral dat de heer Hamilton deze toepast wanneer hij daaruit een strategische winst in het klassement krijgt, en dit ook doorgaans eens per seizoen op deze manier toepast, het is geen oepsie, het is een truukje, eentje die hij gebruikt om WDC's weer naar z'n hand te zetten, maar niet vaak genoeg gebruikt dat de FIA hem er eens eindelijk serieus voor aanpakt.
Hij doet het vaak genoeg dat er hele compilatie videos van bestaan: YouTube: Lewis Hamilton “Oops I Did It again “

EDIT: van mij mogen sws coureurs die gevaarlijke situaties bewust creëeren door do-or-die-situaties hier na een paar x voor bestraft worden, ook als dit over meerdere seizoenen gebeurt, de beruchte dive-bombs van Charles LeClerc mogen ook best harder bestraft worden.

[Voor 8% gewijzigd door tripel7 op 21-12-2021 22:15]

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Transportman Hmm, nee. Ik roep niet om meer of vaker straffen, hooguit om gepastere straffen.
In het verleden heeft het ook al eens tot controversie geleidt omdat de FIA dan iemand in zo'n situatie van lasting advantage een DSQ gaf. Dat werkt weer in de hand dat kijkers het een partijdige jurysport gaan vinden.

Liever straffen die beter bij het vergrijp passen dan het overlaten aan de stewards (die komen nog wel eens inconsequent over)

Maar als de FIA denkt dat het niet nodig is om wedstrijdbeëindigende aanrijdingen zwaarder te wegen omdat men enkel naar de actie wil kijken en niet naar de uitkomst dan is dat ook prima. Elk team weet dat van te voren en kan daar naar handelen. Achteraf niet zeuren dat er dingen stuk gaan ;)

• SinergyX
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:25:
[...]

Want? Heeft Mercedes dan hier aan bij gedragen? Volgens mij hebben die niets over de rijder of het crashen zelf gezegd.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat sommigen hier alles maar aangrijpen om Mercedes te kunnen bashen.
Je snapt de ironie niet echt neem ik aan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Joris748 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:06:
[...]

Wat wordt er anders? Is het dan wel gerechtvaardigd om iemand te bedreigen?
Nee, dan kun je hem de schuld geven. Wat een rare vraag zeg. Had je dit niet zelf kunnen verzinnen?

• Hann1BaL

Hann1BaL

warp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:21:
[...]

Eerder meer racecraft dan pace.
Race pace en race craft kun je wel door elkaar gebruiken en afhankelijk van je eigen definitie.

Ook in vrije ruimte kan Bottas bij lange na niet bijblijven bij Verstappen en Hamilton. Dus dat laat gebrek aan pace zien.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:02
tripel7 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:12:
[...]

Mijn probleem met de manouvre is vooral dat de heer Hamilton deze toepast wanneer hij daaruit een strategische winst in het klassement krijgt, en dit ook doorgaans eens per seizoen op deze manier toepast, het is geen oepsie, het is een truukje, eentje die hij gebruikt om WDC's weer naar z'n hand te zetten, maar niet vaak genoeg gebruikt dat de FIA hem er eens eindelijk serieus voor aanpakt.
Hij doet het vaak genoeg dat er hele compilatie videos van bestaan: YouTube: Lewis Hamilton “Oops I Did It again “

EDIT: van mij mogen sws coureurs die gevaarlijke situaties bewust creëeren door do-or-die-situaties hier na een paar x voor bestraft worden, ook als dit over meerdere seizoenen gebeurt, de beruchte dive-bombs van Charles LeClerc mogen ook best harder bestraft worden.
Het is inderdaad apart dat Hamilton zo vaak in die situatie komt, maar het is ook wel een beetje toeval. Waar kom je met de neus te zitten als je een inhaalactie doet in de bocht? Aan de achterkant, waardoor de kans op schade voor degene die ingehaald wordt veel groter is als het fout gaat. Dat wordt ook door de FIA aangepakt, want hij krijgt er iedere keer straffen voor. Ik zie het ook niet als een trucje om de WDC "weer" naar zijn hand te zetten, want hij won ze de afgelopen jaren met zoveel overmacht dat het niet nodig was.
Hippocampus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:13:
@Transportman Hmm, nee. Ik roep niet om meer of vaker straffen, hooguit om gepastere straffen.
In het verleden heeft het ook al eens tot controversie geleidt omdat de FIA dan iemand in zo'n situatie van lasting advantage een DSQ gaf. Dat werkt weer in de hand dat kijkers het een partijdige jurysport gaan vinden.

Liever straffen die beter bij het vergrijp passen dan het overlaten aan de stewards (die komen nog wel eens inconsequent over)

Maar als de FIA denkt dat het niet nodig is om wedstrijdbeëindigende aanrijdingen zwaarder te wegen omdat men enkel naar de actie wil kijken en niet naar de uitkomst dan is dat ook prima. Elk team weet dat van te voren en kan daar naar handelen. Achteraf niet zeuren dat er dingen stuk gaan ;)
Ik denk dat het al heel wat zou schelen als de stewards de besluiten beter toe zouden lichten, nu zijn het alleen maar de decisions die gepubliceerd worden met tekstuele onderbouwing, terwijl visuele onderbouwing zoveel meer helderheid zou kunnen verschaffen, niet alleen naar de teams, maar ook naar de fans.

Ook heb ik het gevoel dat wedstrijd beëindigende aanrijdingen wel degelijk zwaarder gestraft worden, al kan dat ook zijn omdat je voor iemand de wedstrijd uittikken vaak wel iets harder moet tikken en daardoor het vergrijp zelf al zwaarder is.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:36
Tsja. Vroeger had je drive through en stop and go penalties. Maar dat werd uiteindelijk weer te zwaar bevonden. Maar ook zo hebben coureurs een wedstrijd kunnen winnen. Bijvoorbeeld Button in Canada in 2011.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

SinergyX schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:20:
[...]

Je snapt de ironie niet echt neem ik aan?
Nee, omdat die er in mijn ogen niet is, maar leg vooral uit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• warp
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:42:
Race pace en race craft kun je wel door elkaar gebruiken en afhankelijk van je eigen definitie.

Ook in vrije ruimte kan Bottas bij lange na niet bijblijven bij Verstappen en Hamilton. Dus dat laat gebrek aan pace zien.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik houd gewoon de algemene definities aan. Racepace houdt in dat je strak getimede rondjes kunt rijden en tevens je banden spaart. Racecraft is het totaalplaatje. Dat houdt in dat je náást een goede racepace o.a. óók goed kunt inhalen en verdedigen en dat is iets wat Bottas dus écht niet kan.
Racecraft (uncountable) The total of a racer's skill (craft) along dimensions including: practicing, qualifying, starts, beginning, mid-race and end-race pace, passing, wear equipment usage, and pit strategy.
https://en.m.wiktionary.org/wiki/racecraft
Racepace
Wie niet helemaal thuis is in het Formule 1-jargon, zal zich soms wel eens achter de oren krabben. Talloze keren valt in voorbeschouwingen, nabeschouwingen en natuurlijk de Grand Prix zelf het woord 'reespees', maar wat is dat eigenlijk?

Wat is racepace?
Eigenlijk is, tijdens een F1-raceweekend, niets belangrijker dan racepace. De WK-punten worden in de race verdeeld en hoe harder je in de race gaat, hoe groter de kans op een goed resultaat. Dat klinkt allemaal heel logisch en simpel, maar meestal gaat de aandacht uit naar de snelheid over één rondje. Check zelf maar wat je doet na de vrije trainingen op vrijdag en zaterdagochtend: je kijkt de uitslag, maar die is gebaseerd op de snelste rondetijd per coureur. Dat zegt niet alles over racepace.

Even heel simpel gezegd: het is leuk als je een rondje 1.16.500 kan rijden, maar als je banden dan zo hard slijten dat je binnen drie rondjes afglijdt naar rondetijden van 1.19.000, heb je er niets aan. Dan kan je beter vier rondjes op rij 1.17.000 rijden. Bovendien zegt een snelste rondetijd in een training alleen iets over hoe je auto presteert op nieuwe banden en met een lege tank. Maar in een race is het veel belangrijker hoe hard je gaat met gebruikte banden, met een volle tank.
https://www.redbull.com/n...-over-de-racepace-van-max

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mick Schumacher will be Ferrari's reserve driver at 11 races in 2022

Aangezien er nog geen 2022 topic is maar in het 2021 topic. Persoonlijk blijf ik de hype rondom Schumacher bijzonder vinden. Nu wordt hij na één seizoen rijpen bij Haas al genoegd als reservecoureur bij Ferrari. Heb persoonlijk meer het beeld dat hij best een goede coureur is, maar meer als Stroll dat hij het met name leert door het vele rijden.

• Extigo
  • Nu online
Eerste datum is bekend, tenminste daar lijkt het op. Nog geen officieel bericht van Ferrari zelf.

Steam

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:46
Woudloper schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:39:

Aangezien er nog geen 2022 topic is maar in het 2021 topic. Persoonlijk blijf ik de hype rondom Schumacher bijzonder vinden. Nu wordt hij na één seizoen rijpen bij Haas al genoegd als reservecoureur bij Ferrari. Heb persoonlijk meer het beeld dat hij best een goede coureur is, maar meer als Stroll dat hij het met name leert door het vele rijden.
Het is de hoogste Ferrari junior rijder na GIO, dus dat is de meest logische oplossing.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Muse
  • Niet online

Ik denk dat het logisch is dat hij eerste keus is mocht Sainz of Leclerc niet beschikbaar zijn. Beetje hetzelfde als dat Russell mocht instappen toen Lewis niet kon racen in Sakhir. Liever een actieve F1-coureur in je wagen dan een junior die alleen de simulator van binnen kent (of meer dan een jaar niet binnen F1 actief is geweest).

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:13

Niet meer dan logisch dat ze Mick aan het klaar stomen zijn voor Ferrari dat is alles wat ze willen voor in de toekomst. Ik denk dat hij het wel kan met een paar jaar meer ervaring.
De vraag is voor mij hoe goed is Mick daadwerkelijk en de volgende vraag stel Leclerc en Sainz blijven het goed doen wat ga je dan met Mick doen?

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:30
Spa Francorchamps "compensatie"

Ik heb overigens nog geen mail hierover gehad waarover wordt gesproken:

https://www.msn.com/nl-nl...champs/ar-AAS149s?ocid=st

• Hann1BaL

Hann1BaL

warp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:16:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik houd gewoon de algemene definities aan. Racepace houdt in dat je strak getimede rondjes kunt rijden en tevens je banden spaart. Racecraft is het totaalplaatje. Dat houdt in dat je náást een goede racepace o.a. óók goed kunt inhalen en verdedigen en dat is iets wat Bottas dus écht niet kan.

[...]

[...]
Je definitie laat zien dat Bottas dus inderdaad de racepace niet heeft, want zijn rondes zijn continue langzamer dan die van zijn directe concurrent en zijn banden houden het niet vol. Hamilton en Verstappen rijden sneller op een vrije baan en laten de banden langer heel.

Bottas heeft een goede kwalificatie pace.

• Remy
  • Laatst online: 08-06 22:21

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

d-vine schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:55:
[...]

Niet meer dan logisch dat ze Mick aan het klaar stomen zijn voor Ferrari dat is alles wat ze willen voor in de toekomst. Ik denk dat hij het wel kan met een paar jaar meer ervaring.
De vraag is voor mij hoe goed is Mick daadwerkelijk en de volgende vraag stel Leclerc en Sainz blijven het goed doen wat ga je dan met Mick doen?
Naar Alfa Romeo ipv Bottas of Zhou als die ermee stoppen of niet goed genoeg meekomen. Sowieso een betere wagen dan de Haas :)

LinkedIn
Twitter

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 00:11
Transportman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:56:
[...]

Volgens mij is het Hamilton zelf geweest die al eens heeft aangegeven het raar te vinden dat je goede zaken in het WK kan doen als je schuldig bent bevonden aan een crash met je tegenstander en dat je wanneer je een auto eraf tikt eigenlijk niet meer punten dan die auto moet kunnen scoren.

Het op safe spelen klopt, maar dat moet wat mij betreft op een andere manier opgelost worden. Namelijk door DRS af te schaffen. Dan is die mogelijkheid er gewoon niet meer; en zal je een echte actie op de baan moeten wagen in plaats van af te wachten tot de DRS zone.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:13
Remy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:39:
[...]

Naar Alfa Romeo ipv Bottas of Zhou als die ermee stoppen of niet goed genoeg meekomen. Sowieso een betere wagen dan de Haas :)
ik zie dat ook wel gebeuren, mits Alfa volgende jaar en daarna dan nog beter is dan Haas.
Ben benieuwd hoe alle nieuwe regelementen gaan uitpakken volgend jaar voor de diverse teams.

• sjaool

sjaool

De kans dat hij echt aan de bak mag in een raceweekend lijkt mij erg klein. Maar wel een mooie opkikker voor hem.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:55:
[...]
dezelfde 'chasse patate' als waar Russell in zat.
(alleen dan achter 2 coureurs die niet 'half bejaard' zijn)

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-12-2021 11:03]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

XyritZz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:48:
[...]

Volgens mij is het Hamilton zelf geweest die al eens heeft aangegeven het raar te vinden dat je goede zaken in het WK kan doen als je schuldig bent bevonden aan een crash met je tegenstander en dat je wanneer je een auto eraf tikt eigenlijk niet meer punten dan die auto moet kunnen scoren.

Het op safe spelen klopt, maar dat moet wat mij betreft op een andere manier opgelost worden. Namelijk door DRS af te schaffen. Dan is die mogelijkheid er gewoon niet meer; en zal je een echte actie op de baan moeten wagen in plaats van af te wachten tot de DRS zone.
Klopt, die quote heb ik ook gezien en dat zou ik best een fair systeem vinden. Als je iemand eraf tikt en door de stewards schuldig wordt bevonden, dan inderdaad maximaal dezelfde aantal punten -1.

Met de nieuwe regels moet volgen en slipstreamen makkelijker worden. Als dat goed werkt, kan DRS inderdaad met pensioen. Sowieso vind ik het een heel kunstmatig iets om het aantal inhaalacties te vergroten. Niet echt een fan van geweest. Per saldo was de gejaagde altijd een sitting duck als de achterligger binnen 1 seconde kwam. En dan mag je ook nog niet te agressief verdedigen.

Ben zeer benieuwd op de nieuwe auto's inderdaad nu minder vuile lucht hebben en het daadwerkelijk makkelijker volgen is en met een slipstream je meer snelheid kan pakken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is er nog iets qua regels te verwachten rond vervanging van motoren?

Ik vind het nogal raar dat je als sport stelt 'je mag 3 motoren gebruiken', dat een 4e motor je 10 plekken straf oplevert maar dat de 5e en verder maar 5 plekken straf opleveren. Dan gaat voor mij het hele concept rond betrouwbaarheid en duurzaamheid het raam uit. Alfa Romeo en Haas hebben het per rijder met 3 ICE's gedaan dit jaar, Bottas had er 6. Van mij zou dat veel meer invloed op de constructeurspunten mogen hebben. Wellicht niet met gridstraffen werken maar met daadwerkelijke puntenaftrek ofzo. Of veel heftiger gridstraffen.

Ik meen ergens in de afgelopen weken over karting gelezen te hebben dat iemand 3 races achter elkaar straffen kreeg voor de inzet van een nieuwe motor. Dat is een straf die daadwerkelijk iets doet. Ik dacht het gelezen te hebben op de wikipedia pagina van Verstappen maar daar vind ik het nu niet meer terug dus kennelijk was het elders.

Qua betrouwbaarheid lijkt de Ferrari motor dit jaar het beste als je naar dat totaaloverzicht kijkt. De constructeurstitel gaat over veel meer dan alleen die motor natuurlijk maar ik vind het toch vreemd.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 08-06 16:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hann1BaL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:11:

Bottas heeft een goede kwalificatie pace.
En zelfs dat...onder zijn kont zit de snelste auto met de krachtigste motor, gespecialiseerd in het rijden in vrije lucht... Heeft Bottas dan een goede q-pace of heeft zijn auto dat?

Ik ben bijzonder benieuwd hoe Bottas het weer gaat doen als hij weer in een matige auto midden in het verkeer zit. Hij komt mensen in zijn superieure mercedes al amper voorbij.

[Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 22-12-2021 11:27]

Dit dus.

• Dentist
  • Laatst online: 08-06 17:18

Dentist

Next patient please...

Jheroun schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:22:
Qua betrouwbaarheid lijkt de Ferrari motor dit jaar het beste als je naar dat totaaloverzicht kijkt. De constructeurstitel gaat over veel meer dan alleen die motor natuurlijk maar ik vind het toch vreemd.
Zonder het kegelen op Silverstone en in Hongarije zou Honda het met 3 exemplaren af hebben gekund (aldus RBR). Totaal met je eens dat dat te weinig is nageleefd vanwege de regels, maar het blijft altijd een heet hangijzer.

Zat zelf eens te denken aan % van het totaal aantal punten wat je kan verdienen, maar dat wordt al snel heel complex en is ook weer een regel waarop teams zich gaan afstellen. Dat is dit jaar ook gebeurd met RBR en Merc. Die hebben gewoon heel strategisch de regels gebroken en penalties zo slim mogelijk genomen.

Als je zegt: 3 = max, punt. Dan heb je binnen een paar kegelpartijen nog maar een heel dun veld over.. En dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

• Hann1BaL

Hann1BaL

FunkyTrip schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:26:
[...]

En zelfs dat...onder zijn kont zit de snelste auto met de krachtigste motor, gespecialiseerd in het rijden in vrije lucht... Heeft Bottas dan een goede q-pace of heeft zijn auto dat?

Ik ben bijzonder benieuwd hoe Bottas het weer gaat doen als hij weer in een matige auto midden in het verkeer zit. Hij komt mensen in zijn superieure mercedes al amper voorbij.
Bottas heeft Hamilton vaak verslagen en veel dichtbij gezeten. Daar concludeer ik uit dat Bottas dus ook goed een kwali ronde kan neerzetten. (Je mag ook concluderen dat Hamilton niet kan kwalificeren ;))

• sjaool

sjaool

Dentist schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:36:
[...]

Zonder het kegelen op Silverstone en in Hongarije zou Honda het met 3 exemplaren af hebben gekund (aldus RBR). Totaal met je eens dat dat te weinig is nageleefd vanwege de regels, maar het blijft altijd een heet hangijzer.

Zat zelf eens te denken aan % van het totaal aantal punten wat je kan verdienen, maar dat wordt al snel heel complex en is ook weer een regel waarop teams zich gaan afstellen. Dat is dit jaar ook gebeurd met RBR en Merc. Die hebben gewoon heel strategisch de regels gebroken en penalties zo slim mogelijk genomen.

Als je zegt: 3 = max, punt. Dan heb je binnen een paar kegelpartijen nog maar een heel dun veld over.. En dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.
Mercedes had dit jaar dik in de problemen gekomen als de regels qua motoren vervangen strenger zouden zijn. Die hadden het sowieso niet met 3 motoren kunnen redden.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:10

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

FunkyTrip schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:26:
[...]

Hij was regelmatig sneller dan Hamilton. Als je zegt dat de Q-pace van Bottas niet goed is, zeg je dus eigenlijk dat die van Hamilton slecht is.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Je kan ook in de regels opnemen dat als een motor kapot gaat door een crash (buiten je schuld) dat je automatisch weer een motor mag opnemen in je pool. De kapotte motor wordt dan afgeleverd bij de FIA. Als de motor kapot gaat door geen olie of iets dergelijks, jammer dan. Hiermee voorkom je dat een team bewust een motor kapot laat gaan. Bewust crashen waarbij de motor kapot gaat doe je ook niet zomaar even, dan is de schade echt aanzienlijk en de kans op verwondingen of meer aanwezig.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 14:43
[...]

Dat is niet helemaal juist, Honda gaf aan dat ze de tweede motor (silverstone) wel konden maken maar dat ze daarvoor zegels moesten verbreken. Ik heb een interview gezien waarin Honda zei luister als er een commissie is die hierover besluit en toeziet dat de motor gemaakt wordt en de zegels weer aanbrengt is er niks aan de hand. Nu kan hij bij het grof vuil.

Nickname KasPlantje.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 08-06 16:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

.oisyn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:39:
[...]

Hij was regelmatig sneller dan Hamilton. Als je zegt dat de Q-pace van Bottas niet goed is, zeg je dus eigenlijk dat die van Hamilton slecht is.
Ok, ik bedoel dan eerder dat Hamilton en Bottas niet veel verschillen qua q-pace, maar wel flink qua racecraft. En dat hun q-pace overeenkomt met wat de auto zou moeten kunnen halen.

Tevens ben ik er ook van overtuigd dat Max de waarheid zegt dat als je hem een tijdje in de Mercedes zet hij er meer uit haalt dan Hamilton en Bottas nu doen. Als ik zie hoeveel meer hij nu al uit de RB haalt tov zijn mederijders, ook qua q-pace...

Wat dat betreft jammer dat we 30+ Hamilton nooit in een midfield car meer zullen zien, want zal me niets verbazen als hij zichzelf de afgelopen jaren veel minder heeft moeten pushen en dus niet vooruit is gegaan tov jonge hond Hamilton.

[Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 22-12-2021 11:59]

Dit dus.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 18:30
thunder8 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:50:
[...]

Je kan ook in de regels opnemen dat als een motor kapot gaat door een crash (buiten je schuld) dat je automatisch weer een motor mag opnemen in je pool. De kapotte motor wordt dan afgeleverd bij de FIA. Als de motor kapot gaat door geen olie of iets dergelijks, jammer dan. Hiermee voorkom je dat een team bewust een motor kapot laat gaan. Bewust crashen waarbij de motor kapot gaat doe je ook niet zomaar even, dan is de schade echt aanzienlijk en de kans op verwondingen of meer aanwezig.
Dit is niet te doen denk ik. Wat bij twijfel?

Er is zoveel discussie over wie de schuldige is bij sommige crashes, dat dit het alleen maar nog complexer maakt.

• Dentist
  • Laatst online: 08-06 17:18

Dentist

Next patient please...

thunder8 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:50:
[...]

Volgens mij willen we juist minder naar een jury-sport. Voor deze is het simpel - neem Silverstone. Is die motor kapot gegaan buiten Max' schuld? Of was het een racing incident? Wat betekent het dat Hamilton daar 'mainly' schuldig was (maar niet 'entirely'). Mag je dan 70% van de motor vervangen?

Wat ik eerder al zei: welke regel je ook instelt, teams gaan ernaar handelen. Dit is hetzelfde verhaal als met de budget-cap. Daar is het ook niet eerlijk als je eraf wordt getetterd door een concurrent, maar het is zo verdomde lastig om daar een objectieve regel op te maken, zonder te verzanden in een subjectieve beoordeling van de stewards.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:17:
[...]

Ik vond het een race incident (coureurs als Alonso en Leclerc ook) en naar mijn idee had er niet gestraft hoeven worden. Zelfde voor Monza. De wedstrijdleiding dacht daar idd anders over en deelden in beide gevallen wel een straf uit voor causing a collision. Maar fijn dat jij mijn mening wegzet als een leugen. Dan zijn we snel klaar met discussiëren. Maar blijf er lekker bij dat het een gruwelijke aanslag was… klein beetje relativeren zou geen kwaad kunnen. Maar dat past natuurlijk niet in straatje dat Hamilton de bad guy moet zijn. We moeten hem immers haten met zijn allen….
Praat toch niet zo’n quatsch. Je hoeft niemand te haten, onderkennen wat er gebeurd is heel iets anders dan haat. Je kunt niet zeggen “Silverstone was een racing incident” punt. Dat is weldegelijk feitelijk onjuist, een leugen. Dan moet je inderdaad zoiets zeggen als ik vond het zwaar gestraft en hier om, zoals je nu doet.

Ik haat Hamilton niet, maar ik vind hem weldegelijk zeer manipulatief, geniepig en oneerlijk. Hij is bereid om heel ver te gaan, te ver, en hij is degene die de atmosfeer zet.

Ik denk dat als het tussen Max en Alonso zou gaan volgend seizoen dat de vonken er af vliegen, er veel keihard geraced zal worden. Maar geen achterwiel tikkertjes.

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 169 170 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: [F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee