Tomcatter_31 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:05:
Was geen aanslag, was een race incident. maar Max kan best wel leren dat hij niet elk duel met hand en tand hoeft te verdedigen en met oog op wk soms ok is om geen of minder risico te nemen. Beide coureurs waren die race erg fel aan het racen tegen elkaar. Zowel in de sprintrace als in de hoofdrace. Wat dat betreft was het wachten op dat het fout zou gaan. Zelfde gelft overigens net zo goed voor Hamilton, want die ging er net zo goed fel in.
Het probleem zit m er meer in dat die auto een verlengstuk van Max is, waar Max de auto hebben wil daar komt ie ook. Op het laatste moment de bocht in Trailbraken daarin is hij King. Beste voorbeeld Monza, maar ook zeker Silverstone en niet in de laatste plaats Abu Dhabi. Hamilton verwacht Max daar niet. Hamilton denkt dit heb ik wel, maar dan zit Max er al. Max is zo fel en bedreven in wheel my to wheel dat Hamilton daar niet op kan anticiperen. Dus iedere keer als Max zo'n last second dive doet moet hij ergens ermee rekening houden dat Hamilton hem daar niet verwacht. Of dat Hamilton zijn auto niet zo precies plaatst als hij dat kan. Noem het een oranje bril maar ik zie Max moves maken waarvan ik stijl achterover sla. Hamilton is meer van de snelle laptimes en DRS overtakes. Daarom vind ik Max de betere rijder.
Maar hij moet rekening houden met een iets wispelturige Hamilton. De ene keer gaat hij wel wijd, maar de andere keer laat hij hem staan. Hamilton dacht ff Copse te doen vanaf de vuile kant.. maar onderschatte zichzelf, miste de apex en hij had zelfs die hele bocht niet gehaald als hij niet tegen Max was aangereden. Maar meneer de Narcist + Toto leggen de fout bij Max, Max is agressief en roekeloos. Hamilton is de GOAT, onfeilbaar. Vandaar dat feest want ze zagen het niet als een fout, zelfs niet nadat de FIA Hamilton als schuldige heeft aangewezen, en laten we eerlijk zijn 10s klinkt ook niet als zware straf. Dat is een lachertje, een rekensom. Ze zouden ipv seconden met posities moeten straffen, -10 plekken, dát schiet op. Of min 10 punten! Dat voel je wel als je hamilton heet. Niet 10 seconden.
Dus om nog even op dat leren terug te komen. Vooropgesteld dat iedereen altijd en voortdurend bij leert. Je bent nooit te oud om te leren. En Max krijgt met iedere race meer ervaring. Daarom zou hij bij Copse de afweging hebben kunnen maken, do or don't. Hamilton was toen op dat moment super fel, dus hij had kunnen verwachten dat Hamilton iets in Copse wou proberen. Maar Max wou die Engelsen laten zien wie Max Verstappen is en ging daarom het gevecht aan, on enemy territory. Net zo goed als dat Hamilton wat extra's wil laten zien op home soil. M.a.w. Max had kunnen besluiten dat 18 punten op dat moment meer waard waren dan het risico op een high speed crash. Ik denk dat Max prima die bocht in kon schatten, en hij hield zelfs ruimte voor Hamilton aan de binnenkant, maar Hamilton ging de mist in en Max moest zo het onderspit delven. Dat was een dure les en het scheelde te weinig of Hamilton was de 8 voudig WC.
[Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-12-2021 18:55]